Het 6800LE Topic Deel 9

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.938 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Anoniem: 124578 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:33:
Ik wil het toch nog maar eens met de asus gt bios proberen en dan in nibitor het voltage terugzetten naar 1,2.

Doch: Welk voltage van de 3 in nibitor genoemde voltages moet er precies ge-edit worden?
Als je NiBiTor 1.8 gebruikte op de goeie manier, zou je deze vraag niet stellen
DaCoTa schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:35:
[...]
Voor mijn begrip, wat is dan een thermal pad?
Eehm ja, je zou het een stevigere versie van de thermal paste kunnen noemen. Het komt in plakjes (soort vierkante sticker). Het lijkt het meest op kauwgom misschien. Zit meestal al voorgeplakt op de koeler en is redelijk dun, dus je hoeft niet te gaan zitten smeren tot je een mooi laagje hebt en het loopt niet tussen je CPU/koeler vandaan na verloop van tijd (heeft veel langere levensduur). MAARRR het is POKKEspul om eraf te halen want het zit behoorlijk vast :(. Plus je hebt redelijk kans dat je je core/koeler bekrast als je dit op een wat grovere manier probeert te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:27
we zitten nu bij een maat van mij met de volgende settings :

XFX 6800LE @ 16x1+6vp

zodra we dat gedaan hebben kan hij dus niet meer ocen ,

XFX 6800LE @ 16x1+5vp

hetzelfde verhaal

XFX 6800LE @ 12x1+6vp

wel oc maar score omlaag

moet dan persee het voltage verhoogt worden ?

normale oc is 400/900 met wc..

thnk you all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
als je de voltage nog op 1.1v hebt zal dat de beperkign wel zijn, hoemeer pipelines en shaders open hoe meer de gpu op z'n donder krijgt des te meer voltage die nodig zal hebben bij gelijke snelheid.

En 400mhz op 1.1v is erg netjes (op 1.2v ook nog wel). Voltage verhogen dus. 1.4v zou ook nog wel meoten kunnen met wc

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hoewel bovenstaande gelijk heeft in het overclock resultaat van een perfecte core... is dat hier niet het geval... zoek maar es op 'kan niet overclocken als ik extra pipe aanzet' of iets dergelijks...tis al zo'n honderd keer besproken nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 01:54
Nu er heel veel mensen het onderste uit hun plank hebben gehaald, wil ik wel graag weten: met welke instellingen draaien jullie hem nu??? Niet op max neem ik aan :o

Ikzelf kon naar 16x1,5vp en als dat artifact vrij is dan veranderd niemand dat denk ik. :7 Maar core en mem speeds, waar zetten jullie die op??? En het voltage??

Laat ik het anders stellen: 3dmark03 max 11081, nu standaard 10000. Core van max 435MHz terug naar 360MHz in 3D en 300MHz 2D. Geheugen staat nu vast op 840MHz, heeft ooit 877MHz gelopen. Verder staat ie op 1,2v. Dit alles mbv NiBitor en originele XFX bios. Optimaal volgens de drivers zou zijn 374/877 oid.

Wat waren jullie maxen en op welke snelheden draaien jullie hem nu als dagelijks gebruik?? Ik ben namelijk niet zeker of mijn instellingen schadelijk zijn voor de levensduur :X Onervaren in dit soort zaken......

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb een klein probleem wat hiervor ook al ter spraken is gekomen, ik kom in rivatuner niet voorbij de overkloktest.
Dus ik heb coolbits gedownload in het reg geimporteerd, herstart naar het advanced menu gegaan en naar het laatste tab blad van mijn eigen kaart dus, hierin de ferquentie hoger ingesteld, maar ik kom alsnog niet door de test heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 18:27
welk bios kun je het beste in een xfx6800nu flashen ?

stand voor 3d 1.4v (water cooled)
stand voor 3d 1.2v ?

thnk you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126280

Ik wilde dus morgen op de hcc een xfx 6800LE gaan halen. Maar als ik dit zo lees kan ik maandag naar paradigit :( heb ik voor niks gewacht. Ik dacht toch wel dat ze daar xfxjes hadden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben vandaag aan het werk maar ik heb me pa erop uitgestuurd om voor mij een XFX 6800le te gaan scoren bij paradigit vandaag. :Y)

hopen dat me pa me blij maakt en een goeie kaart meeneemt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Viper_74 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:11:
Ik ben vandaag aan het werk maar ik heb me pa erop uitgestuurd om voor mij een XFX 6800le te gaan scoren bij paradigit vandaag. :Y)

hopen dat me pa me blij maakt en een goeie kaart meeneemt :|
Ik heb hem er ook vandaan en tot nu toe gaat het lekker, 377 core en 840mem zonder biosflash.
Ik heb hem uiteindelijk op 12x1.6 gekregen, niet slecht maar had liever die 16x1.6 gehad natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
welke plaats ? Ik woon in Arnhem.

Tja, geluk is geluk hè. Ik ga nergens vanuit maar ik hoop toch dat ik ook die 12x6 of 16x6 haal >:) (Nederlander hè)

*mopelt iets over dubbeltje eerst rij* O-)

maar al hou je hem stock, op zich is het al een lekkere kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 12:47
Wat ik me afvraag, als de kaart naar 3D overschakelt, dan _hoor_ ik hem. Niet de stock koeler, maar ik hoor echt de kaart zelf. Als er iets 3D's lang komt, net als met de clocktest van RT, dan hoor ik een hoge, ratelende piep. Het is onafhankelijk van de snelheid, want hij staat nu even op standaard, maar is dat iets wat je moet negeren?

En op een sidenote, hoe lang duurt het normaal voor RT een nieuwe driver ondersteund? Ik zit nu met 66.93, draait goed, maar ik wacht nu dus op RT totdat die supported is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:43

db87

Mach 2 GT modded

Anoniem: 26436 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:00:
Die Aopen 6800 LE van de Vobis, weet iemand welke revisie die heeft?

Hij mag dan wel 200 Uro's zijn, maar als die revisie 1 heeft, is het dan wel de moeite waard om die aan te schaffen?
reversie 2.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 23:29
Ik heb Al een hoop winkels zoals: Informatiq, PCL-Computers, Paradigit gemaild, maar geen 1 van de winkels weet welke revisie ze hebben behalve paradigit zegt dat ze v1.1 hebben houd dat revisie 1 in?

En weten jullie toevallig welke winkel de kaart 6800LE+artic NV5 verkoopt dan kan ik het in 1 keer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
willy83 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:21:
Ik heb een klein probleem wat hiervor ook al ter spraken is gekomen, ik kom in rivatuner niet voorbij de overkloktest.
Dus ik heb coolbits gedownload in het reg geimporteerd, herstart naar het advanced menu gegaan en naar het laatste tab blad van mijn eigen kaart dus, hierin de ferquentie hoger ingesteld, maar ik kom alsnog niet door de test heen.
Ook dat is al eerder ter sprake gekomen..
DaCoTa schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:13:
Wat ik me afvraag, als de kaart naar 3D overschakelt, dan _hoor_ ik hem. Niet de stock koeler, maar ik hoor echt de kaart zelf. Als er iets 3D's lang komt, net als met de clocktest van RT, dan hoor ik een hoge, ratelende piep. Het is onafhankelijk van de snelheid, want hij staat nu even op standaard, maar is dat iets wat je moet negeren?
Lijkt me niet normaal... ik hoor die kaart helemaal nooit, behalve dan alsik de molex erin vergeet te doen 8)7. Zou em es in andere PC testen en anders bij de winkel laten testen...
Reversi is een spelletje :Y)
Voorbeeldje...(zelf geprogrammeerd)

[ Voor 3% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 13-11-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:43

db87

Mach 2 GT modded

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 15:05

_mARCO_

Hier staat niks

Wat ik me afvraag, als de kaart naar 3D overschakelt, dan _hoor_ ik hem. Niet de stock koeler, maar ik hoor echt de kaart zelf.
Het zou een probleem kunnen zijn met de voeding.

Een tijdje geleden (twee jaar, de tijd gaat snel 8) ) had ik een Pentium 4 1.6A die lekker wou overklokken. Als ik hem echter op topsnelheid liet lopen (2.32 Ghz @ 1,7 Volt) hoorde ik ook een hoog soort 'joelende' toon van de hardware af komen. Moeilijk te omschrijven, het was niet hard ofzo, maar het was net of de boel continu aan het zuchten was. Toen werkte ik nog met een standaard 300 Watt no-name voedinkje. Dat ding is toen verwisseld door een Antec 480 Watt, en sinds die tijd geen problemen meer. De maximale overklok ging zelfs nog verder omhoog. :)

Moraal van dit verhaal: Misschien gaat hetzelfde ook op voor de huidige generatie stroomvretende videokaarten. Check je voeding, en probeer het eens met een krachtige(r) (merk)voeding als je die nog niet hebt.

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

wat is het stroomverbruik van de 6800LE ?

Ik ga hem bij paradigit bestellen, moet ik nog een revisie vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 05:35

KroeT

[...]

Over het fluitende geluid:

Ik heb een Antec 380W Truepower, een best aardige voeding dus. Maar ik hoor na enige tijd 3d spelen ook een fluit-toon uit de computer komen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het de koeler was die op een hogere snelheid ging draaien zodra de boel boven de 70 graden uitkwam of zo (ik heb namelijk de XFX).

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117937

XFX heeft temp sensor dus kan de snelheid van de fan regelen, het is een klein fannetje als die sneller gaan draaien, maken ze een hoog piep geluidje. Dus als hij 70 graden is , gaat hij sneller draaien waardoor hij een hoog piep geluidje maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 05:35

KroeT

[...]

Dat zeg ik :P

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Laatst online: 05-06 15:05

_mARCO_

Hier staat niks

Ik bedoel niet het zoemende geluid van de fan en het geruis van de lucht er om heen, ik bedoel echt een ander geluid wat van de printplaten zelf af lijkt te komen.

Het kan zijn dat een videokaart (of een ander component) zo veel stroom trekt, dat daardoor de spanning die de voeding aan de andere componenten geeft omlaag gaat. Als die spanningen rond een bepaalde kritische waarde komt, zoals de +3.3V op 2.9, of de +12V op 10.6 ofzo, kan het zijn dat er gekke dingen gebeuren. Spontane reboots, instabiliteit, vreemde geluiden via de speakers, dat soort dingen.

Als je een videokaart meer spanning geeft dan standaard, de pipelines unlockt en dan ook nog eens overklokt, dan neemt de kans toe dat de voeding het niet bij kan benen, vooral als het een voeding is van merk Hemelvaart. Het belang van een goede, degelijke voeding mag dus nooit vergeten worden, zeker niet met overklokken. De videokaart-fabrikanten geven vaak niet voor niets een 'minimum vermogen' af waaraan de voeding zou moeten voldoen.

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Na het Via Nvidia probleem heb ik nu weer een ander probleem. Ditmaal weer iets waardoor ik niet kan Gamen :'( .

Mijn kaart draait de 16x1,5 helemaal naar behoren. Daarover niets te klagen. Maar de temperatuur gaf ie soms gewoon op 153 Graden aan :o . Ik schrok me natuurlijk de Pleuris. Direct PC uitgezet. Opnieuw geboot. Weg. Pwieuw.

Maar ik keek elke dag even en zo af en toe werkte die temp sensor gewoon niet goed. Dus heb ik gisteren besloten om een een kijkje te nemen onder de koeler. Niets aan de hand daar (voor zover te zien). Heb toen toch maar even de Koelpasta met Terpetine verwijderd, en daar wat ander spul op gedaan (geen temperatuurverschil).

Toen startte ik mijn Pc weer op en keek naar de Temp. Die schommelt nu telkens tussen de +-132 en 153 graden. En de GPU drempel licht op 137 graadjes. Dus nu word mijn beeld telkens opnieuw ingestelt (beeld ff zwart en weg is het, maar dat om de 4 sec :( Daar ben ik niet echt blij mee, om het maar zacht uit te drukken)(resulteert ook in fouten in 3dmark als ik run nadat het beeldscherm opnieuw is ingestelt)

Of ik nou standaard run of op 16x1,5 (mem en core heb ik nooit aangezeten) het maakt geen verschil.

En als ik naar de temperatuur kijk die 153 graden staat en dan vervolgens aan 1 kant van mijn koeler druk dan schiet de temp naar 53 graden. Maar zodra ik de koeler weer los laat dan gaat de temp weer naar 153 graden.

Conclusie?! iets met de temp sensor? Ik weet het echt niet.

Mede Tweakers Plz help me :+

/edit: ja ik heb aan de kaart gevoeld en die is zeker GEEN 153 graden kaart is gewoon lauw

[ Voor 4% gewijzigd door reinsaddict op 13-11-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 11:12

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

(jarig!)
_mARCO_ schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:54:
Ik bedoel niet het zoemende geluid van de fan en het geruis van de lucht er om heen, ik bedoel echt een ander geluid wat van de printplaten zelf af lijkt te komen.

Het kan zijn dat een videokaart (of een ander component) zo veel stroom trekt, dat daardoor de spanning die de voeding aan de andere componenten geeft omlaag gaat. Als die spanningen rond een bepaalde kritische waarde komt, zoals de +3.3V op 2.9, of de +12V op 10.6 ofzo, kan het zijn dat er gekke dingen gebeuren. Spontane reboots, instabiliteit, vreemde geluiden via de speakers, dat soort dingen.

Als je een videokaart meer spanning geeft dan standaard, de pipelines unlockt en dan ook nog eens overklokt, dan neemt de kans toe dat de voeding het niet bij kan benen, vooral als het een voeding is van merk Hemelvaart. Het belang van een goede, degelijke voeding mag dus nooit vergeten worden, zeker niet met overklokken. De videokaart-fabrikanten geven vaak niet voor niets een 'minimum vermogen' af waaraan de voeding zou moeten voldoen.
Wat jij hoort zijn volgens mij condensators op de PCB van de videokaart. Dit heeft niks met je voeding te maken en kan volgens mij ook geen kwaad. Ik heb het ook als ik goed luister. Probeer TRHDRIBL maar eens, flink zwaar voor je videokaart namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128723

Twee vragen :)

1. Heb een paar dagen geleden intern by MyCom een Aopen 6800 LE kaartje kunnen bemachtigen. Had toen al gehoort dat deze voldoet aan de eisen, en dus alle 16 pipelines en de 6 vertex shaders open kon gooien zonder problemen. Nog even hier geneusd voor de handeling van de tweaks/softmod.
Uiteindelijk is mijn resultaat best apart te noemen..
Ik ondervind namelijk het volgende probleem:

Bij 16x6vp krijg ik een soort van artifacts, maar niet die artifacts die ik ken als ik verkeerd aan het OCen ben. Of wanneer je pipeline duidelijk beschadigd is.
Hier een paar screens:

screenshot1, screenshot2, screenshot3.

Dit is alleen bij muren en evt gras textures. Vaak in combinatie met schaduw. In CS:S is het HEEL erg! Maar andere games zie je het nauwelijks. Vooral niet als het beeld in beweging is.
Ik heb verder nog niks gedaan aan het hele tweak gebeuren. Ben begonnen via RT met het open zetten van de pipelines en vertex shaders. Daarna dit als resultaat.

Maak ik er 12x6vp van dan is het weg.
Betekend dit dan toch dat er een pipeline beschadigd is?

2. Ik bezit eigenlijk een ATi Radeon 9700pro. Doe ik er verstandig aan om gebruik te maken van deze tweak voor € 200,- ? Iemand hier dus die toevallig dit prestatie winst heeft gemerkt?

De specs zijn:
P4 2.53Ghz @ 2.8Ghz
ASUS P4C800 Deluxe
512 MB Corsair XMS CL2 DDR400 (enkel)
Aopen 6800LE (revisie 3)
80gb WD 7200rpm
Forceware 66.81
WinXP SP2 (clean install)

p.s: Onder het typen van dit bericht had ik nog iets gelezen in deze thread dat bij de Aopen (rev 3) het niet anders mogelijk is dan op 12 pipelines te draaien. Is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:22
jouke_buissink schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:01:
Na het Via Nvidia probleem heb ik nu weer een ander probleem. Ditmaal weer iets waardoor ik niet kan Gamen :'( .

Mijn kaart draait de 16x1,5 helemaal naar behoren. Daarover niets te klagen. Maar de temperatuur gaf ie soms gewoon op 153 Graden aan :o . Ik schrok me natuurlijk de Pleuris. Direct PC uitgezet. Opnieuw geboot. Weg. Pwieuw.

Maar ik keek elke dag even en zo af en toe werkte die temp sensor gewoon niet goed. Dus heb ik gisteren besloten om een een kijkje te nemen onder de koeler. Niets aan de hand daar (voor zover te zien). Heb toen toch maar even de Koelpasta met Terpetine verwijderd, en daar wat ander spul op gedaan (geen temperatuurverschil).

Toen startte ik mijn Pc weer op en keek naar de Temp. Die schommelt nu telkens tussen de +-132 en 153 graden. En de GPU drempel licht op 137 graadjes. Dus nu word mijn beeld telkens opnieuw ingestelt (beeld ff zwart en weg is het, maar dat om de 4 sec :( Daar ben ik niet echt blij mee, om het maar zacht uit te drukken)(resulteert ook in fouten in 3dmark als ik run nadat het beeldscherm opnieuw is ingestelt)

Of ik nou standaard run of op 16x1,5 (mem en core heb ik nooit aangezeten) het maakt geen verschil.

En als ik naar de temperatuur kijk die 153 graden staat en dan vervolgens aan 1 kant van mijn koeler druk dan schiet de temp naar 53 graden. Maar zodra ik de koeler weer los laat dan gaat de temp weer naar 153 graden.

Conclusie?! iets met de temp sensor? Ik weet het echt niet.

Mede Tweakers Plz help me :+

/edit: ja ik heb aan de kaart gevoeld en die is zeker GEEN 153 graden kaart is gewoon lauw
Ik heb exact hetzelfde probleem met een 6800LE gehad. Kaartje gaf ook aan dat ie 153 graden was en als ik dan op de koeler drukte dan gaf ie netjes 56 graden aan. Heb dat kaartje ff proberen te unlocken, maar alles wat ik ook probeerde open te zetten gaf een ranzige pixelbrei. Heb dus het temperatuurprobleem als een mooi excuus gebruikt om 'm om te ruilen.

Misschien dat de koeler in jouw geval niet optimaal bevestigd is of de temperatuur sensor op de chip zelf is gewoon niet goed. Maar met 16*1 en 5 vertex units heb je nog niets te klagen natuurlijk :)

@feutis; duidelijk artifacts wat je met alles unlocked hebt en ja die 4 pipelines zijn dus inderdaad kapot. Heb zelf ook een 9700pro gehad. 6800LE geeft een mooier beeld en is vooral in de nieuwste games echt een heel stuk sneller, kzou 'm dus gewoon houden als ik jou was.

[ Voor 6% gewijzigd door noreaga op 13-11-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
noreaga schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:11:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met een 6800LE gehad. Kaartje gaf ook aan dat ie 153 graden was en als ik dan op de koeler drukte dan gaf ie netjes 56 graden aan. Heb dat kaartje ff proberen te unlocken, maar alles wat ik ook probeerde open te zetten gaf een ranzige pixelbrei. Heb dus het temperatuurprobleem als een mooi excuus gebruikt om 'm om te ruilen.

Misschien dat de koeler in jouw geval niet optimaal bevestigd is of de temperatuur sensor op de chip zelf is gewoon niet goed. Maar met 16*1 en 5 vertex units heb je nog niets te klagen natuurlijk :)
Dat is het Precies Noreaga ;) Ik heb niet te klagen. En strax krijg ik misschien een kaartje die maar 8x1,6 doet ofzow. En je wilt tweaken of niet }) .

raar zeg dit probleem. Ik had er eerder nog niet over gelezen. Had jij ook de XFX (2.2ns mem). En welke revisie had jij?

Ps kan iemand op een foto van de XFX kaart even de temp sensor omcircelen want ik heb geen flauw benul van waar die zit.

Ik wil toch die koeler er nog even af hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhan
Ik heb net bij informatiq een XFX 6800LE gehaald, jullie gasten hebben mij overtuigd, ik ga het zo erin zetten. Maar op de achter kant van de kaart op de sticker staat er V1.0, dus ik denk dat het revisie 1 is
Dus V1.1 de XFX kaarten die Paradigit heeft is Revisie 2.
Maar ik ga zo even met rivatuner rommelen en jullie horen gelijk van me.

EDIT:

Helemaal vergeten dat revisie 1 een rare koelblok had, en die van mij ziet er niet zo uit, dus kan iemand mij vertellen welke revisie ik heb?

De koelblok ziet er zo uit:

http://picserver.org/view_image.php/OM13QE834WN7
http://picserver.org/view_image.php/8I6P75Y82K9F

[ Voor 30% gewijzigd door ilhan op 13-11-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 09:58

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

ilhan schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:32:
Ik heb net bij informatiq een XFX 6800LE gehaald, jullie gasten hebben mij overtuigd, ik ga het zo erin zetten. Maar op de achter kant van de kaart op de sticker staat er V1.0, dus ik denk dat het revisie 1 is
Dus V1.1 de XFX kaarten die Paradigit heeft is Revisie 2.
Maar ik ga zo even met rivatuner rommelen en jullie horen gelijk van me.
Je kan het zien aan de videokaart zelf: zitten er groene condensatoren op, dan is het versie 1.
Zijn ze allemaal paars, dan is het revisie 2.

Ik heb zelf vandaag een XfX 6800 LE bij ParaDigit in Den Haag gehaald... en hij doet t echt perfecT!! :+
dit is echt de beste aanschaf die ik tot nu toe heb gedaan... volledig unlocked... 16x1, 6
ging ruim 2000 puntjes omhoog in 3dMark 2003.

Nu nog ff kijken of ik m kan overklokken, maar ik wil nu al iedereen bedanken!!

_/-\o_ THANKS GoT!!! _/-\o_

p.s. haha, ik zag net dat ik hier t laatst op de kop af een jaar geleden heb gepost... 8)7
toch maar meer tijd maken voor GoT.. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door SqueakyClean op 13-11-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Anoniem: 128723 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:10:
Twee vragen :)

1. Heb een paar dagen geleden intern by MyCom een Aopen 6800 LE kaartje kunnen bemachtigen. Had toen al gehoort dat deze voldoet aan de eisen, en dus alle 16 pipelines en de 6 vertex shaders open kon gooien zonder problemen. Nog even hier geneusd voor de handeling van de tweaks/softmod.
Uiteindelijk is mijn resultaat best apart te noemen..
Ik ondervind namelijk het volgende probleem:

Bij 16x6vp krijg ik een soort van artifacts, maar niet die artifacts die ik ken als ik verkeerd aan het OCen ben. Of wanneer je pipeline duidelijk beschadigd is.
Hier een paar screens:

screenshot1, screenshot2, screenshot3.

Dit is alleen bij muren en evt gras textures. Vaak in combinatie met schaduw. In CS:S is het HEEL erg! Maar andere games zie je het nauwelijks. Vooral niet als het beeld in beweging is.
Ik heb verder nog niks gedaan aan het hele tweak gebeuren. Ben begonnen via RT met het open zetten van de pipelines en vertex shaders. Daarna dit als resultaat.

Maak ik er 12x6vp van dan is het weg.
Betekend dit dan toch dat er een pipeline beschadigd is?

2. Ik bezit eigenlijk een ATi Radeon 9700pro. Doe ik er verstandig aan om gebruik te maken van deze tweak voor € 200,- ? Iemand hier dus die toevallig dit prestatie winst heeft gemerkt?

De specs zijn:
P4 2.53Ghz @ 2.8Ghz
ASUS P4C800 Deluxe
512 MB Corsair XMS CL2 DDR400 (enkel)
Aopen 6800LE (revisie 3)
80gb WD 7200rpm
Forceware 66.81
WinXP SP2 (clean install)

p.s: Onder het typen van dit bericht had ik nog iets gelezen in deze thread dat bij de Aopen (rev 3) het niet anders mogelijk is dan op 12 pipelines te draaien. Is dit correct?
ff snel..
ja die 4e pipeunit is stuk, 12 pipes scheelt best veel, met overclock VEEL sneller dan 9700pro (tot 2 keer zo snel), en pipes open kunnen zetten is bij ELKE 6800le een kwestie van mzzl hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Sandermvdb schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:04:Wat jij hoort zijn volgens mij condensators op de PCB van de videokaart. Dit heeft niks met je voeding te maken en kan volgens mij ook geen kwaad. Ik heb het ook als ik goed luister. Probeer TRHDRIBL maar eens, flink zwaar voor je videokaart namelijk.
De voeding is een 2 weken oude Zalman 400W, dus het lijkt me idd niet dat het daardoor komt. Met mijn oude noname 300W kreeg ik de machine niet eens opgestart nadat ik de 6800 erin had gezet :)

Het is trouwens onafhankelijk van wat voor 3D ik draai, of het nu 3dmark ik, rthdribl of een of ander simpel 3D menutje van een willekeurige game. Zodra hij overschakeld op 3D mode, dan hoor ik het. Wel of geen oc, wel of geen extra pipes.

Nouja, ik doe geen gekke dingen met die kaart, dus mocht het toch stuk gaan, gaatie gewoon terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 04-06 09:58

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

DaCoTa schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:55:
[...]

Het is trouwens onafhankelijk van wat voor 3D ik draai, of het nu 3dmark ik, trhdribl of een of ander simpel 3D menutje van een willekeurige game.

[...]
Um, ik vraag me al een tijdje waar trhdrible voor staat ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Jobbie schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:00:
Um, ik vraag me al een tijdje waar trhdrible voor staat ... :?
Op de typo na (rthdribl): True HDR Rendering in Real Time. Het was voor mij tot gisteren ook nieuw, maar het is een soort techdemo die nogal zwaar op pixel shaders leunt. Goede stresstest en ziet er nog fraai uit ook. Het is ongeveer eenzelfde principe als de belichting die in de Far Cry 1.3 patch verwerkt zit. Voor de rest: zie google :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 13-11-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
En op een sidenote, hoe lang duurt het normaal voor RT een nieuwe driver ondersteund? Ik zit nu met 66.93, draait goed, maar ik wacht nu dus op RT totdat die supported is.
Geen idee, ben zelf eigenlijk ook nog behoorlijke RivaTuner newbee, maar heb het idee dat dat unsupported niet zo heel erg is. Je bent tenslotte geen Drivertweaks aant doen (wat per driver kan verschillen), enkel NVStrap voor het pipe unlocken. Denk niet echt dat nVidia dat ineens anders heeft gedaan :P. Draaien volgens mij wel meer hier met 66.93 en nog geen problemen gehoord qua unlocken dan (DVD etc wel :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:22
jouke_buissink schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:19:
[...]

Dat is het Precies Noreaga ;) Ik heb niet te klagen. En strax krijg ik misschien een kaartje die maar 8x1,6 doet ofzow. En je wilt tweaken of niet }) .

raar zeg dit probleem. Ik had er eerder nog niet over gelezen. Had jij ook de XFX (2.2ns mem). En welke revisie had jij?

Ps kan iemand op een foto van de XFX kaart even de temp sensor omcircelen want ik heb geen flauw benul van waar die zit.

Ik wil toch die koeler er nog even af hebben
Kaartje was een XFX met 2.8 hynix geheugen, gelabeled v1.0, maar wel met de normale kleine koeler zonder geheugen heatsink. Als je de koeler eraf trekt, kun je er ook meteen een NV5'je opknallen natuurlijk...je wilt toch verder tweaken of niet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb hier een 9800pro op Xt snelheid lopen, is het dan rendabel om deze te verkopen voor 150-200 en een 6800Le? Rekening houdend met de kans dat ik helemaal geen xtra dingen kan open zetten. (uiteraard nog wel gewoon overclock baar) Khaal nu 5900 3dmar03 punten met een duron 1400. (dit wordt een Xp-m).
En vooral kijkend naar Hl2, waar Ati eigenlijk beter op loopt.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6800 LE is standaard ronde de 6800 punten dus.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83301

DaOverclocker schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:48:
Ik heb hier een 9800pro op Xt snelheid lopen, is het dan rendabel om deze te verkopen voor 150-200 en een 6800Le?
Wie wil er nou voor zoveel geld een gare kaart (;-)) hebben, als er een uber-6800LE is? Als je iemand weet te vinden die dat ervoor over heeft, zou ik het doen. Een 6800LE @ default is al sneller dan je 9800pro@XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 11:08
Vast een vraag die al miljoenen keren is gesteld, maar hoe kan ik testen of ik artifacts heb, want voor het oog zijn ze er niet maar ik wil toch het zekere voor het onzekere?

is daar een programma voor? of als ik ze met het oog niet zie is het dan niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
1300A schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:05:
Vast een vraag die al miljoenen keren is gesteld, maar hoe kan ik testen of ik artifacts heb, want voor het oog zijn ze er niet maar ik wil toch het zekere voor het onzekere?

is daar een programma voor? of als ik ze met het oog niet zie is het dan niet erg?
Jah, 3D mark , al wel een geprobeerd? die benched namelijk je grafische kaart en dan kan je gelijk zijn of er fouten in zitten.

Je kan de fouten zien. Het zijn vaak punten die niet kloppen. Zoals een geperforeerde ballon, groen-blauw flikkerend water, rare stroken in je scherm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
ja ok dat snap ik, dat test ik ook wel, geen fouten zie ik dan alle kleuren zijn normaal geen blokjes in beeld ofzo. Maar er is niet een soort van programmatje.

en als ik eerste 12 open zet dan haal ik 7500

maar als ik de andere open zet dan wil de benchmark niet draaien

met vertex shaders allebei open haal ik bijna 7800. :)

best tevreden dus, alleen jammer van die laatse 4 pipelines dus.

ik draai wel met de nieuwste officiele drivers dat zijn niet de beste geloof ik?

edit nog een vraagje: je kan overclocken in rivatuner, maar ook met een nieuwe bios. Maakt het wat uit.

Ja Rivatuner is veiliger lijkt me, maar kwa prestaties bedoel ik vooral.

[ Voor 46% gewijzigd door _avalanche_ op 13-11-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhan
heb 16 pipelines en 6 Shaders kunnen openen met riva, maar na 10 min. Artifacts.
ik heb het terug gebracht naar 12 piplines en 4 shaders, nu doet die het weer goed. Zijn de 66.81 drivers nog steeds voor de beste preformance, of is dat veranderd na het uitbrengen van nieuwe orginele drivers 66.93, als iemand het al getest heeft kan iemand dat even zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Kent iemand misschien nog een goede review van deze kaart waarbij ook uitgebreide scores staan vermeld van de 9800Pro want ben er nog niet helemaal uit welke kaart ik nu moet kopen aangezien beide rond de €200,- liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
http://www.tbreak.com/rev...ticle.php?cat=grfx&id=325
tis een Pro killer...XT redt het nog een beetje, maar niet voor de prijs.
1300A schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:05:

Je kan ook ATiTool installeren en die laten checken voor arti's. Je kan er je kaart dan wel niet mee overclcoken, maar ja, daar hebben we de Coolbits detectie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:03:
http://www.tbreak.com/rev...ticle.php?cat=grfx&id=325
tis een Pro killer...XT redt het nog een beetje, maar niet voor de prijs.

[...]

Je kan ook ATiTool installeren en die laten checken voor arti's. Je kan er je kaart dan wel niet mee overclcoken, maar ja, daar hebben we de Coolbits detectie voor.
Ja deze review kende ik al maar wordt er weinig wijzer uit, de 6800 doet zelfs soms nog onder voor de 5900Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harreknar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb vandaag een XFX6800LE 128mb gehaald, hij haalde 7000 benchmarks :'(

Maar toen was rivatuner aan de beurt, en heb alle 16 pipelines kunnen openen zonder artifacts ! en 1 van de vertex shaders andere geeft wel artifacts dus die uitgelaten. 16piplines 5shaders en ik kwam op een score van 9600!! Nog nie eens overgeclockt !! :P :P :P :P :P :P :P :P

MEGAKAART!!!! >:)

Heb een overclock van 400/855 gehaald zonder artifacts!! ipv 300/700
Haal nu 12000 bijna ! >:) >:) >:)

wederom MEGAKAART!!! :P

2003 score
2005 score

[ Voor 37% gewijzigd door Harreknar op 14-11-2004 17:10 ]

Mobo: P4C 800 E Dlx, P4 3.0ghz, Watercooled, DDR 1024, FX6800LE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:12:
[...]

Ja deze review kende ik al maar wordt er weinig wijzer uit, de 6800 doet zelfs soms nog onder voor de 5900Ultra.
Hmmm...... en hoe zou dat nou toch komen??? Misschien omdat die daar staat stock is, dus geen extra pipes en vertex open + @ stock speeds :)
En als de 5900 ultra boven de 6800 le uitkomt, is het maar minimaal, en in de echte gametest is de 6800 LE duidelijk steeds een stuk sneller als die 5900 ultra.

Zo ik heb de 6800 LE ook weer ff goedgepraat :P >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 117937 op 13-11-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harriebarrie schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:22:
Ik heb vandaag een XFX6800LE 128mb gehaald, hij haalde 7000 benchmarks :'(

Maar toen was rivatuner aan de beurt, en heb alle 16 pipelines kunnen openen zonder artifacts ! en 1 van de vertex shaders andere geeft wel artifacts dus die uitgelaten. 16piplines 5shaders en ik kwam op een score van 9234!! Nog nie eens overgeclockt !! :P :P :P :P :P :P :P :P

MEGAKAART!!!! >:)
Heb je hem van paradigit :?.

Ja dat klopt is de stock kaart ;), maar ik kan er dus bijna wel van uitgaan als ik een XFX koop dat minimaal 12pipelines open kunnen?
Zie het al maar er zijn toch ook aardig wat mensen waarbij dit niet lukt. Hoe zijn de ervaringen met die XFX kaart bij Paradigit vandaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 13-11-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn er heel veel die minimaal 12 open krijgen, ''maar'' 8 is zeltzaam, en de vertexen gaan bijna altijd alle 6 open. En ook aardig wat zijn er die er 16 open krijgen.

Iemand al de demo van MOH:PA gedwnload?? Ik wel maar het aantal fps is echt om te janken ;( tussen de 20 - 38, terwijl ik 12 pipes en 6 vertex en 400/800 heb staan. Hoop dat er nog een goede driver voor uitkomt

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 117937 op 13-11-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
cardinal808 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:08:
[...]

Jah, 3D mark , al wel een geprobeerd? die benched namelijk je grafische kaart en dan kan je gelijk zijn of er fouten in zitten.

Je kan de fouten zien. Het zijn vaak punten die niet kloppen. Zoals een geperforeerde ballon, groen-blauw flikkerend water, rare stroken in je scherm etc.
En als het in 3D mark allemaal fijn is hoeft nog niet te betekenen dat je nooit artifacts zult hebben. Zo heb ik net weer in Colin McRae gezien dat er toch nog iets niet spoort dus de core van mij is inmiddels al weer een paar mhzjes teruggezet. Maakt niet uit, de GF6800 blijft zat snel :P

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht maar tot je MOH:PA speelt, echt k*t loopt dat, wel aales op 1280*1024 en alles op ''erg hoog''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harreknar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Anoniem: 16328 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:37:
[...]

Heb je hem van paradigit :?.

Ja dat klopt is de stock kaart ;), maar ik kan er dus bijna wel van uitgaan als ik een XFX koop dat minimaal 12pipelines open kunnen?
Zie het al maar er zijn toch ook aardig wat mensen waarbij dit niet lukt. Hoe zijn de ervaringen met die XFX kaart bij Paradigit vandaan?
Jaa paradigit 199 euro, Uitstekend! ;) maar kan niet garanderen dat het bij iedereen lukt idd

Mobo: P4C 800 E Dlx, P4 3.0ghz, Watercooled, DDR 1024, FX6800LE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128757

yo,

Ik ga een 6800NU kopen. Kan ik met zo een kaart ook al die pipes enzo unlocken ? hoeveel procent kans heb ik dat ik dan 16 pipes heb met 5 vertex shaders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 06-06 09:17

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb er ook een gehaald vandaag, omdat mijn oude kaart was overleden.
Het is de XFX geworden bij Paradigit vandaan, en ik krijg hem maar tot 8x1 - 6VP
Met de ene krijg ik echt HELE erge artifacts, de andere gaat wel, maar geeft knipperende witte puntjes door heel het beeld. Ze vallen niet heel erg op maar zijn storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Net de RTHDRIBL gedownload. Gaaf speelgoed, en erg zinnig, want er blijken nog een paar MHzen af te kunnen. ;)

Vraagje: kunnen jullie ook door de theepot in RTHDRIBL kijken? Ik kan dat in alle omgevingen, ook als ik mijn gratis extra pipelines uitzet.
Dat doorheenkijken lijkt me niet de bedoeling, maar het kan natuurlijk een 'feature' zijn van de demo.
Zie plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://homepages.ipact.nl/~afman/zooi/theepot.jpg

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
Nog een klein vraagje als ik mijn core of memory maar 25 mhz overclock komt er al een waarschuwing dat dit de test overschrijdt, zowel in rivatuner als in coolbits.

is daar een oplossing voor?

[ Voor 10% gewijzigd door _avalanche_ op 13-11-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94388

Anoniem: 128757 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:02:
yo,

Ik ga een 6800NU kopen. Kan ik met zo een kaart ook al die pipes enzo unlocken ? hoeveel procent kans heb ik dat ik dan 16 pipes heb met 5 vertex shaders ?
DMV rivatuner kan je ook 4 pipes en 1 vertex shader openzetten op de nu (of ze goed werken is niet gegarandeerd. Wat zijn de kansen?? dat blijft altijd een gok. Ik zelf heb het idee dat de kans net zo groot als die van de LE maar dat zijn speculaties van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

Vandaag op de hcc een XFX 6800LE gekocht, en hier thuis even alles opgengooid, deed het niet :(

na een kwartiertje testen kwam ik op 16x1,5 alleen vertex unit 3 was kapot.

ik kan alleen niet stemmen :?

[ Voor 9% gewijzigd door Silentuz op 13-11-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Vandaag xfx 6800le bij paradigit utrecht gekocht. 16x1.6vp
Zonder overclocken in 3dmark03 8645 punten.

I'll be back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 117937 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:18:
Wacht maar tot je MOH:PA speelt, echt k*t loopt dat, wel aales op 1280*1024 en alles op ''erg hoog''.
Had ik eerst ook... op 1024 en voor de rest alles op very high. Wat je moet doen is "gecomprimeerde structuren" uitvinken. Toen ging het laden inneens een stuk sneller en ook had ik geen (lees: een stuk minder) haperige momenten meer bij het omdraaien of betreden nieuwe ruimtes. EA is zowieso geen held geweest op het gebied van performance maargoed. Als ik met fraps me FPS check lig ik rond de 50 al 60 FPS, in andere weer levels weer 30 tot 50 FPS.

Videokaart: 12x1,6 core 370 mem 850.

Probeer jij het nu eens (en post de eventuele results....)?

[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 14-11-2004 00:11 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het geprobeerd, maar het laden gaat er volgens mij niet sneller op, merk iig niks. Maar me fps is van 30 naar de 40 gegaan :) Nog niet erg hoog, mmarja.... het gaat vooruit ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 117937 op 14-11-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 117937 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:39:
Er zijn er heel veel die minimaal 12 open krijgen, ''maar'' 8 is zeltzaam, en de vertexen gaan bijna altijd alle 6 open. En ook aardig wat zijn er die er 16 open krijgen.

Iemand al de demo van MOH:PA gedwnload?? Ik wel maar het aantal fps is echt om te janken ;( tussen de 20 - 38, terwijl ik 12 pipes en 6 vertex en 400/800 heb staan. Hoop dat er nog een goede driver voor uitkomt
SP of MP demo? Ik neem aan SP... willut dan ook wel eens proberen. Ik kan ook 12x1/6 @ 400/800 nl. Heb je vergelijking met 'exact' dezelfde kaart.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat je net als met 3DMark wel ens krijg bij te ver OCen, dattie juist trager wordt. Zelf heb ik zoiet nog nooit meegemaakt. Maarja ik ben dan ook nog redelijke graka OC newbie (GF4 Ti4200 die ik hiervoor had wel van 250/444 naar 250/500 gezet en later nog ff naar Ti4400 @ 275/550, maar meer niet, vond de winst maar marginaal en het niet waard. Das met deze LE wel beetje anders :Y))
1300A schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:53:
Nog een klein vraagje als ik mijn core of memory maar 25 mhz overclock komt er al een waarschuwing dat dit de test overschrijdt, zowel in rivatuner als in coolbits.

is daar een oplossing voor?
Yup, ook al 10x besproken... Maar als dit op default al zo is...heb je gewoon bar slechte overclocker...helaas pindakaas. Die test is er niet voor niets.
mr_a schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:12:
Vraagje: kunnen jullie ook door de theepot in RTHDRIBL kijken? Ik kan dat in alle omgevingen, ook als ik mijn gratis extra pipelines uitzet.
Dat doorheenkijken lijkt me niet de bedoeling, maar het kan natuurlijk een 'feature' zijn van de demo.
Ja, ik ziet het hier ook. Foutje van het proggie (wat verder echt perfect is, ziet er machtig uit)

[ Voor 32% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 14-11-2004 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Sir Killalot , ik heb de mp demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Mooi :P, scheelt weer 200MB downloaden 8). Kzit beetje verlegen om ruimte op mn HDs. Te veel zooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
zojuist me nieuwe XFX 6800tje thuis opgehaald na een verjaardag bij me ouders en nu erin gedaan (dan maar geen slaap >:) )

ff die rivatuner ergens downen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zooowwww gek

NFSU2 ziet er zeker wel vet uit met alles op high O-)

eerst met me fx5200 man man toen vond ik het al lekker.
Dit is gewoon zwaar vet. Alleen wel op 1280x960 want op 1600x1200 alles high toch niet soepeltjes. Slecht hoor >:)

maarja standaard lopen nu, morgenvroeg (lees na 3 uur slapen) eens kijken hoeveel ik kan unlocken en klokken.

noobvraag:

kan bij rivatuner gewoon de pipelines en vs openzetten (masked) en dan opnieuw opstarten en hopen dat hij goed draait ?
Het is een softmod dus als de pc dan hangt restart je en staat die weer default ?

laterz ppl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
Yup, ook al 10x besproken... Maar als dit op default al zo is...heb je gewoon bar slechte overclocker...helaas pindakaas. Die test is er niet voor niets.
maar zelfs als ik em op de standart snelheden zet dan begint ie al te zueren :S

edit: ik heb het al door als ik een van die pipelines openzet kan ik niet meer overclocken, als ik America's army ga spelen zie ik ook allemaal witte spikkeltjes. Dus ik heb een k*t kaart want ik kan alleen maar de 6 vp openzetten. Dus dan moet ik maar gaan overclocken

[ Voor 37% gewijzigd door _avalanche_ op 14-11-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

1300A schreef op zondag 14 november 2004 @ 09:26:
[...]

maar zelfs als ik em op de standart snelheden zet dan begint ie al te zueren :S

edit: ik heb het al door als ik een van die pipelines openzet kan ik niet meer overclocken, als ik America's army ga spelen zie ik ook allemaal witte spikkeltjes. Dus ik heb een k*t kaart want ik kan alleen maar de 6 vp openzetten. Dus dan moet ik maar gaan overclocken
Hoezo is het dan een kut kaart..... het is een kaart die doet wat hij moet doen... en als hij niet op de pipes + vertexxen van een 6800nu / 6800gt / 6800ultra wil draaien krijgt hij voledig gelijk.. het is de bedoeling gewoon niet van die core... als hij het wel wil heb ie gewoon een uber-kaart / luckey-one en een hoop mazzel.. om om een kaart die standaart alle 9800pro / XT's er al uit pwnt... en dan nog een klote kaart vinden voor die 199,- ... hier heb ik ook een 9800pro die toen 440 euro koste en die word zo aan gort gebechnt tegenover die 6800le.... 199,- = prima prijs.. een een MOOIE kaart..

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

-Sir_Killalot- schreef op zondag 14 november 2004 @ 00:53:
[...]

[...]

[...]
Als er pipes enzo open staan snap ik het... maar als er geen pipes ed open staan ik het idd minder.... zelf kan ik zonder pipes ed open naar de 390/890 door de test heen halen (hoger kan maar dan = core te heet voor stock cewling) met pipes ed kan ik nix hoger dan stock... gewoon in riva tuner test uitgooien en zelf letten op arti's

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
ehm t zal wel een domme vraag zijn, maar kan iemand mij een link geven naar een goede howto van nibitor ?
ik heb al 12 pipes open en wat vertex dingetjes maar ben nog niet tevreden.
graag wil ik het apparaat op 1.2v gooien maar kom niet verder met nibitor, de bedoeling is dat ik een bios file open ? en dan aanpas en naar de kaart flash ?
plz any help would be appreciated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Wat voor Howto heb je nodig :? Start v1.8 op...File, open. Zie een getalletje voor je (1,1 met je eigen BIOS), zet het op 1,2 met het dropdown. File --> Save. En klaar? Kweenie, maar tleek me redelijk straigthforward.
PowerFreak schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:41:
[...]
Hoezo is het dan een kut kaart..... het is een kaart die doet wat hij moet doen... en als hij niet op de pipes + vertexxen van een 6800nu / 6800gt / 6800ultra wil draaien krijgt hij voledig gelijk.. het is de bedoeling gewoon niet van die core... als hij het wel wil heb ie gewoon een uber-kaart / luckey-one en een hoop mazzel.. om om een kaart die standaart alle 9800pro / XT's er al uit pwnt... en dan nog een klote kaart vinden voor die 199,- ... hier heb ik ook een 9800pro die toen 440 euro koste en die word zo aan gort gebechnt tegenover die 6800le.... 199,- = prima prijs.. een een MOOIE kaart..
Naja...op zich...in een 8x1/4-6 geval was de 6600GT misschien beter geweest...Je hebt dan wel maar 3 shaders, het prijsverschil is niet zo groot voor een 200MHz 'overclock'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Offtopic: Eindelijk me nieuwe kast binnen! Ff alles over bouwen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
naja ik heb het al opgelost, ik heb em eerst overgeclocked, niet zo hoog maar toch 400/777 en daarna heb ik de pipelines unlocked, dus ik heb er nu 12 , ik heb nu alleen last van kleine spikkeltjes, maar daar hebben meer mensen last van, en niemand is er nog echt over uit of het artifacts zijn. Ik heb de bios ook op 1.2 v gezet, dan worden de spikkeltjes al een stuk minder.

Nu haal ik 9275 3dmarks, dus daar ben ik wel tevreden over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 117937 schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:12:
Offtopic: Eindelijk me nieuwe kast binnen! Ff alles over bouwen :) :)
Wat voor kast
1300A schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:18:
naja ik heb het al opgelost, ik heb em eerst overgeclocked, niet zo hoog maar toch 400/777 en daarna heb ik de pipelines unlocked, dus ik heb er nu 12 , ik heb nu alleen last van kleine spikkeltjes, maar daar hebben meer mensen last van, en niemand is er nog echt over uit of het artifacts zijn. Ik heb de bios ook op 1.2 v gezet, dan worden de spikkeltjes al een stuk minder.

Nu haal ik 9275 3dmarks, dus daar ben ik wel tevreden over :P
Gloof me...dat zijn arti's. Alles wat er niet hoort en je niet zag voordat je de extra pipes/overclock aanzette is artifact. Sorry hoor, maar wat is hier zo moeilijk aan?
Gebruik anders ATiTool om voor arti's te scannen.
Overigens haal ik 800 punten hoger dan jij, ook met 12p, systeem zal dus we enigzins limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Niemand ervaring met de MSI NX6800-LE ? Die heeft een andere koeler dan de meeste 6800 kaarten. De koeler is precies van een Radeon kaart.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-msi6800-boardSM.jpg

Of de Gainward 6800LE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een XFX 6800LE gekocht, v1.1 met paarse condensatoren.

Kom er niet verder mee dan 8x1,6vp. :( :'(

Helaas weer pech dus.

12x1,6vp wil wel, maar wil soms wel eens rare pix veroorzaken. :( :'(

Na ja, dit had ik kunnen verwachten iig 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 14-11-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik haalde standaard:

6158 3dmark03

nu 16v1.6p openstaan >:)

Ik heb dus weer rete geluk.

8298 3dmark03

en dat nog zonder overklokken op een XP2000+ op een a7v8x
valt me echt enorm mee.

Clocksnelheden heb ik:

340
820

hoger dan haalt ie de internal test niet.
Core clock vind ik een beetje jammer (belabberd). Geheugen is op zich wel netjes.
of moet ik dan met voltage lopen klote ? (nibitor)

[ Voor 39% gewijzigd door Viper® op 14-11-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128402

Viper_74 schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:45:
Ik haalde standaard:

6158 3dmark03

nu 16v1.6p openstaan >:)

Ik heb dus weer rete geluk.

8298 3dmark03

en dat nog zonder overklokken op een XP2000+ op een a7v8x
valt me echt enorm mee.

Clocksnelheden heb ik:

340
820

hoger dan haalt ie de internal test niet.
Core clock vind ik een beetje jammer (belabberd). Geheugen is op zich wel netjes.
of moet ik dan met voltage lopen klote ? (nibitor)
Je zou um kunne flashe dan kun je verder clocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 17:20

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja en dan flashen en na een paar dagen is je kaart opeens brak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Hmz jullie zullen me wel een n00b vinden, maar dat ben ik ook (nog) op dit gebied ;)

Iedereen in deze thread post alleen maar z'n ervaringen. Maar k snap er helemaal nix meer van hoe je de pipelines en vertex shaders open moet gooien. Doe je dat met rivatuner? Of een andere bios? En hoe werkt dat met rivatuner?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122640

bigchristiaan schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:12:
Hmz jullie zullen me wel een n00b vinden, maar dat ben ik ook (nog) op dit gebied ;)

Iedereen in deze thread post alleen maar z'n ervaringen. Maar k snap er helemaal nix meer van hoe je de pipelines en vertex shaders open moet gooien. Doe je dat met rivatuner? Of een andere bios? En hoe werkt dat met rivatuner?
http://www.syberia.dosoft...iewtopic.php?t=56&start=0

PS: Rivatuner is geen bios :+
PSS: Die tutorial zou btw nog op de startpost komen, maar ik begrijp dat cardinal nog aan het studeren is :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 122640 op 14-11-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
[quote]-Sir_Killalot- schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:02:
Wat voor Howto heb je nodig :? Start v1.8 op...File, open. Zie een getalletje voor je (1,1 met je eigen BIOS), zet het op 1,2 met het dropdown. File --> Save. En klaar? Kweenie, maar tleek me redelijk straigthforward.

quote]

eh... als ik open bios doe vraagt ie naar een filename, ik heb geen idee waar ik die kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]libero schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:39:
-Sir_Killalot- schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:02:

quote]

eh... als ik open bios doe vraagt ie naar een filename, ik heb geen idee waar ik die kan vinden.
Die vind je hier:

http://www.mvktech.net/in...rent=folder&filecatid=272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
[quote]Anoniem: 122640 schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:43:
ok file is gesaved....en dan waar moet ie opgeslagen worden ?
of moet ik nu die kaart flashen met een ander programmatje, dmv deze rom file ?
ben ik nou zo lomp of kan iemand mij betere uitleg geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik snapte er eerst ook geen drol van, en er zijn nog weinig rivatuner howto f*ck up your 6800LE O-)

Met rivatuner in de main net onder je videokaart rechts Customize selecteren. Vervolgens het eerst icoontje (meest linkse) is low-level system tweaks selecteren.
Naar VNStrap driver gaan (3de tabblad)

Allow enabling hardware masked units aanvinken
Graphics processor conf. op customize zetten.
Customize selecteren

bit 02, 03 11 en 13 aanzetten (ervanuitgaand dat je alles aan wilt zetten en het werkt en dat de juiste bits zijn.
State enabled = staat al aan
State disabled = uit
State disabled = uit HW masked = yes
kan aangezet worden, maar kan ook artifacts geven of slecht werken.

Bij mij is het alleen vaag dat ik via rivatuner mijn clock op 350/830 heb staan op 3D performance maar op 2D staat die nu op 300/830. Dat geheugen blijft staan, resetten naar 700 heeft als gevolgd dat ie bij 3D perf. ook weer teruggaat :(

Status so far:

16x1.6vp
core 350
mem 830
9423

Ik vind het gezegend. Ga niet voltmodden met kans op permanent letsel. Standaard haalde ik 6000+ dus ik vind dit al super zo.
Snellere processor zou ook helpen :Y)

Ik ga NFSU2 doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Anoniem: 122640 schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:33:
[...]

http://www.syberia.dosoft...iewtopic.php?t=56&start=0

PS: Rivatuner is geen bios :+
PSS: Die tutorial zou btw nog op de startpost komen, maar ik begrijp dat cardinal nog aan het studeren is :*)
Perfect! Bedankt. Enne, dat rivatuner geen bios was, wist ik ook wel hor 8)

Nog een vraagje: tot hoever kan je de 6600 LE overklokken, met de standaard koeling van XFX? En moet je dan het voltage van de videokaart ook omhoog gooien?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Et staat niet standaart vast hoe ver je hem kan overclocken, maar als je op de 400/900 zit raad ik je wel een NV5 aan :P (betere koeler). Er is een limiet waar je niet verder kan, bij elk kaart verschillend maar die limit kun je vaak doorboren als je de voltage omhoog gooit.

[quote]libero schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:49:
Anoniem: 122640 schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:43:

[...]

ok file is gesaved....en dan waar moet ie opgeslagen worden ?
of moet ik nu die kaart flashen met een ander programmatje, dmv deze rom file ?
ben ik nou zo lomp of kan iemand mij betere uitleg geven.
Ik wist het ! Na die unlock tutorial moest ik ook een flash tutorial maken :D... Je moet een bootdisk maken en nvflash eropgooien + je aangepaste bios. Dan start je je pc op met die bootdisk, dan maak je een backup (nvflash -b backup) dan flash je je bios met: nvflash -f <filename>.... de filename is dus de naam van het bios bestand die je hebt ge-edit... Zolang die flash tutorial niet online staat kun je me toevoegen op gekke_iranees@hotmail.com voor vragen =] (geldt voor iedereen die hulp ermee nodig heeft) bespaart GoT weer wat bandwidth :D

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 122640 op 14-11-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ sir killalot

Sunbeam transformer

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 117937 op 14-11-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ah, ThermalTake ding. Kzoek nl. ook nog een wat grotere kast. Dat gerommel in die kleine midtower van 3 jaar terug ben ik beetje zat...

*EDIT:
Kheb dat MOH-PA es geprobeerd. Dat loopt niet echt lekker... maar dat lag aan de server en vsync stond nog aan. Had 75Hz, maar mn FPS was maar de helft ervan :? Andere server en vsync uit gaf 40-60, soms meer op 1280x960, alles high, LE@350/800 12x1/6, 2500+@3200+ met 1GB RAM. Liep dus wel redelijk totdat er mensen in je beeld komen. Maar de ping van de server was niet echt je dat dussuh...
Ik had iig geen last van enorme drops als ik omkeek of bij het laden.
libero schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:39:
Gewoon uit je kaart trekken met nvflash. Ik prefereer dat over het flashen van een andere... Kzou het voorlopig maar doen voor de veiligheid.

[ Voor 33% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 14-11-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 11:12

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

(jarig!)
Sandermvdb schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:32:
[...]

Net me koeler even los gemaakt en inderdaad maakt de NV5 slecht contact met de core :( Ik heb hem er opnieuw opgezet maar dit had geen effect. Blijkbaar is de verhoging op de NV5 om goed tegen de geheugenchips aan te komen net TE hoog waardoor de NV5 niet perfect tegen de core aan zit.

Wat zal ik doen? Een heel dun laagje van de NV5 proberen af te schuren of deze terug sturen? Als ik hem terug stuur duurt het alleen zo lang voordat ik hem weer terug heb.
Net dus een tijd lopen schuren op de verhogingkjes van de NV5 die tegen de geheugenchips aan komen. Hij sluit nu veel beter aan op de core. Resultaat:

Idle van 50 -> 43
Stressed van 73 -> 55

Ik ben weer gelukkig met me NV5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 06-06 09:17

Blamm

Niet meer Smart

Ik kreeg bij het openen van een van mn pipelines een soort hele lichte 'sneeuw' over mijn beeld. Vooral bij donkere scenes in 3dmark'03 was het te zien.
Een klein aantal witte stipjes dat random over mijn beeld verscheen en verdween.

Is dit soort artifacts normaal bij een kapotte pipeline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

de retail versie van paradigit is die ook 199?

Ik denk dat ik die dan ga bestellen, krijg ik dan revisie 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ja

waarschijnlijk, kijk naar de condensatoren
Razorfist schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:48:
Ik kreeg bij het openen van een van mn pipelines een soort hele lichte 'sneeuw' over mijn beeld. Vooral bij donkere scenes in 3dmark'03 was het te zien.
Een klein aantal witte stipjes dat random over mijn beeld verscheen en verdween.

Is dit soort artifacts normaal bij een kapotte pipeline?
Er kan van alles gebeuren...
Sandermvdb schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:43:
[...]

Net dus een tijd lopen schuren op de verhogingkjes van de NV5 die tegen de geheugenchips aan komen. Hij sluit nu veel beter aan op de core. Resultaat:

Idle van 50 -> 43
Stressed van 73 -> 55

Ik ben weer gelukkig met me NV5 :)
Goed zoo! Dat lijkt er idd meer op :Y).

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 14-11-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Movinghead schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:00:
de retail versie van paradigit is die ook 199?

Ik denk dat ik die dan ga bestellen, krijg ik dan revisie 2?
heb zelf ook de retail van paradigit en die kost idd 199

en het is ook revisie 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:02:
[...]

heb zelf ook de retail van paradigit en die kost idd 199

en het is ook revisie 2 :)
Same here :)

hij wordt trouwens ongeveer 65 graden met de standaard cooler stressed @ 350 mhz

best netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Laatst online: 01-06-2024

Tuk

heb net de Asus v9999le gekocht bij mycom op de hcc dus hij is er wel :P

Morgen maar is installeren.

laat snel weten wat hij kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:43:

*EDIT:
Kheb dat MOH-PA es geprobeerd. Dat loopt niet echt lekker... maar dat lag aan de server en vsync stond nog aan. Had 75Hz, maar mn FPS was maar de helft ervan :? Andere server en vsync uit gaf 40-60, soms meer op 1280x960, alles high, LE@350/800 12x1/6, 2500+@3200+ met 1GB RAM. Liep dus wel redelijk totdat er mensen in je beeld komen. Maar de ping van de server was niet echt je dat dussuh...
Ik had iig geen last van enorme drops als ik omkeek of bij het laden.
En dat komt dus denk ik door jouw 1024 mb intern geheugen..... ik mag het doen met maar 512 :(

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 15:54

Sick Nick

Drop the top!

Tuk schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:07:

Ik heb die ook gehaald, draait prima op 16 pipelines en 6 shaders >:) Wel wat warm, 60 graden voor de cpu en 55 memory :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Tuk schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:07:

+
Sick Nick schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:12:
[...]

Ik heb die ook gehaald, draait prima op 16 pipelines en 6 shaders >:) Wel wat warm, 60 graden voor de cpu en 55 memory :X
Hmm, 2 tempsensors? En draait dat ding nou echt op een 1.4V VCore of was dat de ASUS niet? Of was dat een foutje, dat iemand weer es enkel naar het 3D voltage keek :Z :/
Fiddle schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:04:
[...]

En dat komt dus denk ik door jouw 1024 mb intern geheugen..... ik mag het doen met maar 512 :(
Hmm denk het... Spel loopt best snel. Echt lang wachten op laden ed. hoef ik niet. En misschien komt het omdat je het niet op een P4 draait ;). Irri reclame... kga die demo weer deleten btw. Back to FlatOut :D, dat draait echt SUPER op 1280x960, max AA, AF, alles high, 12x1/6 @ 350/800. Ziet er prachtig uit 8)

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 14-11-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

heb me 6800LE opgepompt naar de max die rivatuner nog acceptabel vind (dus nog geen geel driehoekje met uitroepteken)

in 3dmark 2k3 is ie van 7800 naar 9200 gegaan. is het nu nog verstandig om te kijken of hij verder kan? want hij doet het nog heel soepel.

rivatuner heeft wel zo'n test btw, maar als je daarop klikt is ie in 1 sec klaar met werken. doet de test het dan gewoon niet? of is de kaart dan geslaagd voor de test? :?

bvd

owja, waar kan je anti-aliasing automatisch aanzetten? nsfu1 heeft echt heel erge kartelrandjes, terwijl de demo van nfsu2 het gewoon prima doet, mooi ge-AA'ed

[ Voor 17% gewijzigd door Silentuz op 14-11-2004 20:57 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.