Het antwoord, o.a. van de maker van rivatuner: dus het officiele antwoord, is dus dat de test wel degelijk goed werkt en dat de core, ook al werkt hij goed in de praktijk, toch foutjes maakt die de driver onmiddelijk in de smiezen heeft.Anoniem: 113087 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:55:
[...]
Heb jij je voltage verhoogt?
Als ik met mijn pipelines en vertexshader aan (al dagen, geen arti's niets..) de test laat lopen is ie in een paar seconde klaar, en staat ie gewoon op de stock snelheid.
Wat voor test de driver gebruikt weet ik niet maar de test heeft slechts een paar seconden om alle transistors in de chip te schakelen en een oordeel te vellen. Zoiets als een CRC berekenen over de GPU dus. Persoonlijk ben ik sceptisch, maar als het zo is dan is het zo.
Als bovenstaande dus waar is, betekent een "test failed" mijns inziens niet alleen dat de pipe stuk is, maar ook dat hij ERG GOED STUK is.
Bijv. een CPU noemen we al "stuk" als hij zeg 1x per dag een rekenfout maakt waar een systeemcrash door komt. Bij een GPU kan de NVIDIA driver of hardware constateren dat een extra geactiveerde quad binnen 1 sec. de fout in gaat.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs