Het 6800LE Topic Deel 9

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.936 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Anoniem: 113087 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:55:
[...]

Heb jij je voltage verhoogt?
Als ik met mijn pipelines en vertexshader aan (al dagen, geen arti's niets..) de test laat lopen is ie in een paar seconde klaar, en staat ie gewoon op de stock snelheid.
Het antwoord, o.a. van de maker van rivatuner: dus het officiele antwoord, is dus dat de test wel degelijk goed werkt en dat de core, ook al werkt hij goed in de praktijk, toch foutjes maakt die de driver onmiddelijk in de smiezen heeft.

Wat voor test de driver gebruikt weet ik niet maar de test heeft slechts een paar seconden om alle transistors in de chip te schakelen en een oordeel te vellen. Zoiets als een CRC berekenen over de GPU dus. Persoonlijk ben ik sceptisch, maar als het zo is dan is het zo. :)

Als bovenstaande dus waar is, betekent een "test failed" mijns inziens niet alleen dat de pipe stuk is, maar ook dat hij ERG GOED STUK is.

Bijv. een CPU noemen we al "stuk" als hij zeg 1x per dag een rekenfout maakt waar een systeemcrash door komt. Bij een GPU kan de NVIDIA driver of hardware constateren dat een extra geactiveerde quad binnen 1 sec. de fout in gaat. :'(

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Anoniem: 113087 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:55:
Heb jij je voltage verhoogt?
Als ik met mijn pipelines en vertexshader aan (al dagen, geen arti's niets..) de test laat lopen is ie in een paar seconde klaar, en staat ie gewoon op de stock snelheid.

Als ik alles weer uit zet, duurt te test al veel langer en verhoogt ie alles iets (345, 775) Ik ga morgen m'n NV5 erop knallen en misschien even het voltage verhogen, kijken wat ie dan zegt....Heb alleen niet zo veel hoop.. ;(
Heb een link naar mn Spekkies daarvoor maar goed: mijne staat op 1.2V, orginele BIOS ge-edit. Kweenie wattie kan op 1.4 en ga het voorlopig ook niet uittesten...
mr_a schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:19:
Dat is geen grapje! Mss kijk ik er over heen, maar ik heb mijn best gedaan met zoeken, kostte me flink wat tijd. Ik kan vragen verzinnen die vaker naar voren zijn
gekomen en beantwoord!
Ja oke, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat deze vraag er dus nog maar ff paar keer op los gevraagd kan worden 8) (of zoiets, je snapt me)
Maar nog steeds weet ik niet waarom bijvoorbeeld nvidia's interne driver stress test binnen 1 sec kan weten of een overklok goed is, terwijl je daar normaal gesproken een lange burn-in op los laat. Jij bent er sterk van overtuigd dat dat kan, dus het zal wel zo zijn, maar ik heb gewoon mijn twijfels (argwaan)...
Nou nee, zo sterk ben ik er niet van overtuigd. Ik zit bv nog steeds te hopen op een ATiTool versie voor nVidia, die stresstest wel nl. Ik zou die test best een paar uur willen laten draaien, maar dan op 1 frequentie uiteraard. Daarnaast gaat de test tot 420MHz (gezien va RT) en geeft me 410 als veilig. Zelf ben ik daar nog es 10MHz onder gaan zitten. Dus lijkt me dat met deze marge ik er redelijk vanuit kan gaan dat 400MHz geen probleem zal zijn (so far so good anyway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Anoniem: 49147 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:28:
Alleen op de pagina waar ik dat kan doen in rivatuner, staan de twee slides (en de rest van de opties overigens ook) in read only weergegeven. Ik kan hier dus niets instellen. Ik heb gezocht in het programma zelf, op google en op GOT, maar kan niets vinden.
Je zegt dat je je in rivatuner verdiept hebt. Echter je hebt het over DE pagina....

Zit je te kijken bij target adapter -> customize,
of bij driver settings -> customize

en, in het laatste geval, zie je het vinkje enable driver level hardware overclocking? nee? :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 49147 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:28:
Alleen op de pagina waar ik dat kan doen in rivatuner, staan de twee slides (en de rest van de opties overigens ook) in read only weergegeven. Ik kan hier dus niets instellen. Ik heb gezocht in het programma zelf, op google en op GOT, maar kan niets vinden.
Je kijkt bij hardwarematig OC, werkt niet, kijk bij de driver Customize
Ik had ook een screenshot gezien in dit topic, van Sir Killalot. Die staat een paar posts hoger. Daar zie je bij de instellingen van de kaart zelf ook de mogelijkheid tot overclocken. Als ik mijn instellingen scherm bekijk, dan zijn die opties er ook niet. Mis ik iets ofzo? Wat doe ik fout?
Lees mn post nog es, kheb um ff geedit om verdere fouten te voorkomen...

@Mr_a
Hmm, die test is dus erg goed. Hmm nuttige info. Maarja, 400 vind ik al prima :*) Die extra 10-20 MHz kenne me gestolen worden :P. Zoveel maakt dat niet uit. Dat zien we wel weer als er een mem voltmod ofzo bekend wordt en 1.4V veilig blijkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:39:

@Mr_a
Hmm, die test is dus erg goed. Hmm nuttige info. Maarja, 400 vind ik al prima :*) Die extra 10-20 MHz kenne me gestolen worden :P. Zoveel maakt dat niet uit. Dat zien we wel weer als er een mem voltmod ofzo bekend wordt en 1.4V veilig blijkt te zijn
Met 400 zou ik niet klagen, volgens mij haalt mijn kaart de 320 niet eens, nu ik weer op 1.1v zit. N.B. ik zeg dus niet dat de test erg goed is, ik weet compleet niet hoe die test werkt en waarom hij het zo snel het in de gaten heeft (mijn kaart is er zoeen die met extra pipes op alle freqs faalt). RT geeft test failed op het moment dat je de muisknop loslaat na het op 'test' klikken........

Ik heb wel kunnen verifieren, dat de test wel degelijk wat doet, ook bij de mensen die binnen 0.1 seconde een bericht krijgen van rivatuner dat de test mislukt is: zet je mem eens op 1100 MHz, dan is mijn beeld mooi wel gecorrumpeerd :P ;)
(voor de veiligheid niet met je core doen ==hang+potentieel damage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120879

nou vroeg ik me nog af welke het meeste geluid maakte de aopen rev 2.0 of 3 of de xfx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124875

Hey Mensen,

Ik heb een tweetal problemen.

Iets meer dan een maand geleden heb ik bij Paradigit een
"XFX Geforce 6800 LE" gekocht, en in mijn systeem geplaatst.

Systeem specs:
AMD Athlon Thunderbird 1.4 GHz
Asus A7M266
Soundblaster Live!

1. Nu heb ik de demo's van Nvidia gedownload om de kaart te testen (Clear Sailing, Nalu en Timbury). Allen lopen vast bij startup en en krijg een "Please tell Microsoft about this problem "foutmelding". Klinkt Dit iemand bekend in de oren?

2. Ik heb een aantal spellen geinstalleerd waaronder "Warhammer 40.000 Firewarrior" en "Universal Combat". Met Nvidia Drivers 61.77 werken deze spellen OK, maar met driver 66.93 mis ik textures en werken de shaders voor geen meter. Iemand hier problemen mee?!

Alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44368

Ik ben vandaag van de ati 9000pro van de GeForce 6800le (XFX) gegaan.
De 3dmark03 score ging van 1403 naar 6790, scheelt een hoop.
342/783 ging de score naar 7543, maar de temperatuur was ongeveer 66 graden met de orginele koeler, ik weet niet of dat te heet is, maar ik ga niet verder.
Ook nog rivatuner gedownload maar ik heb geen idee waar ik de pipelines open kan gooien, overal gezocht op internet maar niets gevonden :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 44368 op 17-11-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Jongens ik heb ook een probleem en ik hoop dat er ook anderen zijn met hetzelfde probleem zodat er sneller een oplossing komt.

Ik heb ook een XFX 6800LE 16Xp 5Xv gewoon op stock speed

Windows XP Professional SP2
Pentium 2.4B @2.6 533 FSB
Asus P4B533
2 X 512 MB PC2100 geheugen
160GB Maxtor 7200 toeren 8MB buffer
60GB Maxtor 7200 toeren 2MB buffer
300 Watt Aopen Voeding.

Ik heb er geen last van met andere games maar ik heb vandaag voor het eerst Flat OUT gespeeld op mijn PC, beeld ziet er perfect uit en er zijn ook geen artifacts (trouwens het is een super spel _/-\o_ )

Ik kan elke race uitrijden zonder problemen, maar nadat de race is afgelopen komt er op het eind een herhaling waarbij je van de zijkant kunt zien hoe de auto's optrekken. 1 seconde later krijg ik zwart beeld en mn computer start opnieuw op. Nadat Windows is gestart kwam er een foutmelding van WIndows zelf dat er een system error was en dat dit in de logboek staat geschreven.

Bron: system error
Gebeurtenis ID : 1003

Is dit nou een software probleem of is er een probleem met mijn Videokaart??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24
Anoniem: 120879 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:47:
nou vroeg ik me nog af welke het meeste geluid maakte de aopen rev 2.0 of 3 of de xfx
Meest mensen zullen zich afvragen welke de stilste heeft, maar ik zou het werkelijk niet weten. Neem een NV Silencer of een Zalman passieve koeling, heb je het probleem ook niet O-)
Anoniem: 44368 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:03:
Ook nog rivatuner gedownload maar ik heb geen idee waar ik de pipelines open kan gooien, overal gezocht op internet maar niets gevonden :?
Hopelijk komt er een dag dat ik tijd heb voor de FAQ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben voorlopig niet van plan om er meteen een andere koeler op te zetten. de beslaan de aopen en de xfx allebei 2 sloten of alleen de xfx? ben bang dat het niet gaat passen anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Ik ben vandaag van de ati 9000pro van de GeForce 6800le (XFX) gegaan.
De 3dmark03 score ging van 1403 naar 6790, scheelt een hoop.
342/783 ging de score naar 7543, maar de temperatuur was ongeveer 66 graden met de orginele koeler, ik weet niet of dat te heet is, maar ik ga niet verder.
Ook nog rivatuner gedownload maar ik heb geen idee waar ik de pipelines open kan gooien, overal gezocht op internet maar niets gevonden
Mijn core werd eerst 70 graden stressed en 67 graden idle. Na het plaatsen van 2 case fans werd dat 59 stressed en 54 idle. Je temperatuur lijkt me dus normaal, zeker als je geen case fans hebt.

Voor de pipes moet je anable hardwar masked units aan zetten of zo iets. Gewoon ff goed zoeken in RT en onder verschillende tab bladen. Bij een van de tabladen in het overklock scherm staat het onderaan.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 17-11-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 120879 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:12:
ben voorlopig niet van plan om er meteen een andere koeler op te zetten. de beslaan de aopen en de xfx allebei 2 sloten of alleen de xfx? ben bang dat het niet gaat passen anders
euh, volgens mij geen van beide :? ze zijn allebei maar 1 slotje, tenzij je er een NV5 silencer op mikt, dan neemt ie t pcislot eronder ook in beslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 16:46

Nyana

Who?!

lazrambo schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:09:

...1 seconde later krijg ik zwart beeld en mn computer start opnieuw op. Nadat Windows is gestart kwam er een foutmelding van WIndows zelf dat er een system error was en dat dit in de logboek staat geschreven.

Is dit nou een software probleem of is er een probleem met mijn Videokaart??? :?
Ik heb dus ook soort gelijk probleem maar soms ook gewoon in windows. mn kaart geeft geen output meer en de fan gaat @ max rpm draaien... enige optie.. resetten.

Deze vraag zal al vaker gestelt zijn maar weet iemand hier ee antwoord op?

specs:

XFX6800LE @ Stock speeds, 12x1, 6 (geen Arti's) + NV Silencer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Misschien voor in de startpost:

De XFX Geforce 6800LE 128Mb is bij www.informatique.nl te krijgen voor e225,-.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 14:50
Ik draai momenteel op een p4 2.26Mhz
512 mb standaard voeding (300-350?)
XFX 6800LE met openstaan 12 pipelines 6 vertex shaders
core: 350 mem: 850

In 3dmark03 haal ik een score van 7750.

Nu heb ik de volgende vragen:

- is deze score goed voor bovengenoemde specs :/ ?
- Kun je het best de core of juist de mem zo hoog mogelijk zien te krijgen ? Of wat is een goede verhouding ?
- het voltage van mij 'aux' is continue zo'n 1.78V en mijn hardware monitor geeft aan dat dit te hoog is. Waar is dit voor, is het schadelijk en hoe kan ik 't lager krijgen ?

TIA :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
Ik kan elke race uitrijden zonder problemen, maar nadat de race is afgelopen komt er op het eind een herhaling waarbij je van de zijkant kunt zien hoe de auto's optrekken. 1 seconde later krijg ik zwart beeld en mn computer start opnieuw op. Nadat Windows is gestart kwam er een foutmelding van WIndows zelf dat er een system error was en dat dit in de logboek staat geschreven.

Ik had iets soortgelijks, met een 16,5 LE op 325Mhz, en heb me voltage toch maar weer op 1.2V gezet via de Nibitor bioshack, sindsdien alles perfect in Flatout. Als jij dus 1.1V hebt, is naar 1.2V zetten geen slecht idee. De 325Mhz non-ultra heeft bijv. ook 1.2V en maar 12 pipes, dus de LE kan een beetje meer juice dan 1.1V wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 120879 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:47:
Aopen rev 3 heeft stille fan (van horen zeggen), rest is erg lawaaiierig.
Ik heb er geen last van met andere games maar ik heb vandaag voor het eerst Flat OUT gespeeld op mijn PC, beeld ziet er perfect uit en er zijn ook geen artifacts (trouwens het is een super spel _/-\o_ )

Het crashte hier ook wel eens (de demo). Na een herinstallatie was dat weg. Met de volle versie nog geen problemen gehad. Maar dat niet specifiek bij de herhaling (erg koele feature btw, mooi gedaan met die camera moves). Probeer anders eens een herinstall of anders andere/nieuwere drivers (kheb 66.81 en 66.93 zonder problemen gedraaid)
Steve_O schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:26:
- Kun je het best de core of juist de mem zo hoog mogelijk zien te krijgen ? Of wat is een goede verhouding ?
Core. Vroeger was hoger mem belangrijker, met deze nieuwe kaarten de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 22:31

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Hebben jullie ook dat als je rechtermuisknop doet op een film bestand (.avi of .mpg) dat het complete beeld even verspringt??
Ik heb dit effect zowel met 66.81 als met 66.93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83301

Steve_O schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:26:
XFX 6800LE met openstaan 12 pipelines 6 vertex shaders
core: 350 mem: 850

In 3dmark03 haal ik een score van 7750.
Nu heb ik de volgende vragen:
- is deze score goed voor bovengenoemde specs :/
De score is aan de lage kant. Probeer wat andere drivers etc ;-)
Vergelijk met mijn benches:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/nielsbothof/3d.gif
File-names spreken voor zich. Als de speeds er niet bij staan is het stock speed. De laatste wtf-meting komt wel een beetje overeen met jou score ;-)

Ik heb een Zalman 7700 en een NV5 in bestelling, dus dan zullen de scores nog mooier worden ^_^

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 83301 op 17-11-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik installeer net flatout dus we zullen het zien :Y)

wat me opviel tijdens NFSU2 is dat het beeld een beetje traag/wazig opbouwt lijkt wel. Als je stilstaat niks aan de hand, maar als je rijdt door de bochten zie je de omgeving schokkerig, de auto en alles lijkt gewoon vloeiend te gaan.

Resolutie omlaag gezet en zelfs alles uit. Stock speeds en nog steeds. Misschien 1 van me pipes/shaders niet goed ? Of ligt dit meer aan het spel.

wel goede 3dmark score en geen rare arties.

Die coolbits is trouwens enorm gaar.
Test gedaan en dan komt ie met iets van 325/727 aanzetten
terwijl ik al 2 dagen op 350/840 draai zonder rare dingen (afgezien van het nfsu2 dan).

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 17-11-2004 23:55 ]

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 14:50
Anoniem: 83301 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:44:
[...]De score is aan de lage kant. Probeer wat andere drivers etc ;-)
Ik draai op de laatste set van nvidia: 66.93...

Anoniem: 49147

Ok, overclocken eindelijk gelukt, dankzij mr_a en sir killalot, thnx. Door de overvloed aan opties had ik het niet gevonden.

Resultaten:

xfx 6800LE 12x1+6 @ stock

3Dmark03: 5532

xfx 6800LE 12x1+6 @ 400/900

3Dmark03: 9016 8)

Ik heb op 400/900 geen problemen gezien en een half uur counterstrike Source gespeeld. Temp kwam op 59 graden.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2024
Viper dit lijkt mij de drivers aangezien ik niet over deze kaart beschik kan ik ook geen oplossing geven.

Dit is namelijk al eerder voorgekomen bij de eerste versie van het spel nfs u.

ati 9800xt / pro hadden de zelfde problemen. Gewoon wachten op of een game update of driver update.

Misschien dat iemand anders het ook speeld met andere drivers waar het wel goed op loopt. Probeer is wat zou ik zeggen.

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 49147 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:07:
Ok, overclocken eindelijk gelukt, dankzij mr_a en sir killalot, thnx. Door de overvloed aan opties had ik het niet gevonden.

Resultaten:

Ik heb op 400/900 geen problemen gezien en een half uur counterstrike Source gespeeld. Temp kwam op 59 graden.
Zeer nette overclock snelheid
jammer dat je die laatste 4 pipes niet openkrijgt :D

standaard koeling en voltage ?

• Viper®
  • Niet online
Gatygun schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:08:
Viper dit lijkt mij de drivers aangezien ik niet over deze kaart beschik kan ik ook geen oplossing geven.

Dit is namelijk al eerder voorgekomen bij de eerste versie van het spel nfs u.

ati 9800xt / pro hadden de zelfde problemen. Gewoon wachten op of een game update of driver update.

Misschien dat iemand anders het ook speeld met andere drivers waar het wel goed op loopt. Probeer is wat zou ik zeggen.
Moet haast wel. Al uren gespeeld en ook Dawn of war en CS en nog nooit arties oid. dus het ligt niet aan de kaart verder. Viel me alleen op.

Maar zou het voltage verhogen van stock naar 1,2v nog uitmaken voor eventuele overclock snelheden.
Zit nu met de standaard koeler en hij wordt 62 graden op 350/840
ook weer geen zin om me kaart te fryen

Viper_74 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:18:
[...]

Ik krijg die laatste 4 wel open, maar dan krijg ik soms witte strepen op de textures. Ik gebruik standaard koeling en standaard voltage. Ik heb hem nu op 350/800 gezet, aangezien ik dit snel zat vind. Het is leuk te weten dat hij zo snel kan en ook nog stabiel is, maar ergens ben ik toch bang hem te beschadigen. :+

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 49147 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:24:
[...]

Ik krijg die laatste 4 wel open, maar dan krijg ik soms witte strepen op de textures. Ik gebruik standaard koeling en standaard voltage. Ik heb hem nu op 350/800 gezet, aangezien ik dit snel zat vind. Het is leuk te weten dat hij zo snel kan en ook nog stabiel is, maar ergens ben ik toch bang hem te beschadigen. :+
Ik zit ook rond die snelheid, scheelt een hoop. In principe kan je het geheugen op 900 laten staan, dat geeft volgens mij niet veel problemen met warmte e.d.

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 49147 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:07:

Resultaten:

+
Viper_74 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:18:
[...]

Op standaard voltage...ja, maar anders...nee. Die score @ default is voor een 12/6 kaart VEEEL te laag, minstens 1000 punten. De overclock ook, 400/800 geeft me al 10K.
Viper_74 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:20:
Zit nu met de standaard koeler en hij wordt 62 graden op 350/840
ook weer geen zin om me kaart te fryen
Ah kijk, standaard koeler. Toen kreeg ik ook geen consistente waarden uit die Coolbits test. Na het eropzetten van de NV5 is het eigenlijk altijd hetzelfde. Op stockkoeler kan je niet uitgaan van de waarden die de test geeft.

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 18 november 2004 @ 01:30:
[...]

Op standaard voltage...ja, maar anders...nee. Die score @ default is voor een 12/6 kaart VEEEL te laag, minstens 1000 punten. De overclock ook, 400/800 geeft me al 10K.
Klopt ja, ik zit midden in een renovatie van mijn pc. Hij is zo traaaaaag. Dus dan ben ik al heel blij met 9016 en ik hoop vanavond zo'n 1000 punten meer.

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
16 pipelines gegarandeerd voor 299 euro:
http://shop.powerline.nl/...roep=VK&art_code=VK109138
Tis niet leuk voor de echte tweakert, maar de verschillen worden kleiner lijkt het.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik zal vanavond -onder voorbehoud- een how-to schrijven voor het enablen van pipelines, incl screenies ed :)

XXXVI

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Cableguy schreef op donderdag 18 november 2004 @ 08:56:
Tis niet leuk voor de echte tweakert, maar de verschillen worden kleiner lijkt het.
Plaatje en typenummer is van een normale 6800. Niet de GT. Ik denk dat dit een vergissing is.

Volgens mijn kennen ze het verschil tussen een GT een LE en een normale niet.
Zie: http://shop.powerline.nl/...roep=VK&art_code=VK220007

[ Voor 17% gewijzigd door Kirpeknots op 18-11-2004 09:42 ]

• lazrambo
Sjah schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:36:
[...]

Ik had iets soortgelijks, met een 16,5 LE op 325Mhz, en heb me voltage toch maar weer op 1.2V gezet via de Nibitor bioshack, sindsdien alles perfect in Flatout. Als jij dus 1.1V hebt, is naar 1.2V zetten geen slecht idee. De 325Mhz non-ultra heeft bijv. ook 1.2V en maar 12 pipes, dus de LE kan een beetje meer juice dan 1.1V wel gebruiken.
Kijk hier heb ik ook wat aan, dank je wel _/-\o_ , ik had hem eerst ook altijd op 325mhz staan, nadat hij opnieuw ging starten heb ik het verlaaagd naar 300mhz maar het was niet afgelopen. Dan maar effe wachten op de Zalman 400W-APS die ik heb besteld en dan de volts verhogen.

Dank je wel voor de tip _/-\o_

• neographikal
  • Niet online
Ik vrees dat ik zo langzamerhand ook een nieuwe videokaart moet gaan halen om mijn NRadeon 8500 64MB te gaan vervangen. Ik gebruik echter vrij veel te tv-out om films / series naar mijn breedbeeldje te sturen. Nou is de kwaliteit van die Ati kaart top, en vroeger was nvidia daar een stuk minder mee.

Heeft er hier iemand ervaring met de kwaliteit van de tv-out? Misschien zelfs wel iemand die vanaf een Ati kwam en het kan vergelijken? :)

En ik denk dat ik dan toch maar weer een pak met dremelschijfjes ga halen en een tweede waterblok ga slijpen :) Kijken hoever ik dan zou komen met OC'en :)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 18-11-2004 10:25 ]

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:22
Info op die site klopt niet, was 't maar waar dat de asus gt 16 pipelines heeft, maar helaas zijn er 12.
Anders zou ik voor de asus zijn gegaan.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ow shit ik was er zelf ook bij ingetrapt, dat is die "AsusGT" zeg maar, een gewone 6800.

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

ik heb sinds gister ook maar een XfX 6800LE gekocht (op afraden van de verkoper, newbie) knalde m in mn pc en benchmarkte standaard op 6737. Natuurlijk met rivatuner pipes opegegooit 16x1 6vp heb ik een standaard benchmark van 9388. Core op 300 mem op 700 (standaart). Heel tevreden dus....

Maar nu wil ik mijn altijd vertrouwde spelletje spelen, counterstrike, maar krijg ik in cs niet meer dan 60 Hz, ik draai dit op 800 X 600. Met powerstrip en de refreshrate gelockt maar knalt m in cs gewoon terug naar 60 Hz.
Ik heb altijd ati kaartjes gehad waar dit wel gewoon werkte, iemand andere oplossing?

Gr33tz

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• Viper®
  • Niet online
The FLow schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:47:
ik heb sinds gister ook maar een XfX 6800LE gekocht (op afraden van de verkoper, newbie)
Gr33tz
LoLz, welke zaak was je precies ?

No offence maar ik denk dat dit na mijn Gf3Ti200 aankoop de beste aankoop geweest is ooit.
Standaard 3dmark 6158, volledig getuned... 9474 Dat is 65 procent sneller.

refrashrates ook via de nvidia forceware drivers gelocked ?

Maar ik ben het wel eens met de verkopen, ik had een 5900XT gekocht of een 6800GT of Ultra, kun je tenminste echt gamen })

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 18-11-2004 12:14 ]

Anoniem: 90936

Mm beetje domme vraag prob. maar als je naar de perfomance verschil kijkt tussen de 2.2 geheugen en 2.8 geheugen versie van de XFX 6800 LE, zonder iets over te clocken/pipelines open gooien, hoe groot is dat?... prob is dit lastig te zeggen, doordat het aantal Mhz van het geheugen 2.2 en 2.8 aardig verschilt (heb ik gelezen). Maar een vriend wou het graag weten.. heb zelf al een 2.2 versie thuis liggen >D

Dus is er ongeveer te zeggen hoeveel % performance increase :]
Aah alvast bedankt iig :)

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Viper_74 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:13:
[...]

Maar ik ben het wel eens met de verkopen, ik had een 5900XT gekocht of een 6800GT of Ultra, kun je tenminste echt gamen })
nooit veel gelzen in dit topic zeker? als je pipelines opengooit heb je een 6800 die beter loopt als een GT en dat voor 200euro!

• neographikal
  • Niet online
0xrubennft schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:18:
[...]

nooit veel gelzen in dit topic zeker? als je pipelines opengooit heb je een 6800 die beter loopt als een GT en dat voor 200euro!
ik denk dat tie dat sarcastisch bedoelde.

Heeft er iemand nog een antwoord op mijn vraag? :)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 08:13

_mARCO_

Hier staat niks

[...]

Die opmerking was vast sarcastisch bedoeld, vandaar ook de }) smiley aan het eind van de post.
Anoniem: 90936 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:13:
Mm beetje domme vraag prob. maar als je naar de perfomance verschil kijkt tussen de 2.2 geheugen en 2.8 geheugen versie van de XFX 6800 LE, zonder iets over te clocken/pipelines open gooien, hoe groot is dat?... prob is dit lastig te zeggen, doordat het aantal Mhz van het geheugen 2.2 en 2.8 aardig verschilt (heb ik gelezen). Maar een vriend wou het graag weten.. heb zelf al een 2.2 versie thuis liggen >D

Dus is er ongeveer te zeggen hoeveel % performance increase :]
Aah alvast bedankt iig :)
Het maakt voor de prestaties op standaard snelheid niet uit hoe of je 2.2 of 2.8 ns geheugen hebt op je 6800LE kaart. Het geheugen loop standaard gewoon op 700 Mhz.

Theoretisch zou je 2.2 ns geheugen verder kunnen overklokken dan 2.8 ns chippies. In de praktijk blijkt het verschil in overklok-potentieel echter niet zo groot te zijn.

sigloos

Anoniem: 52728

GVD :(

Had eerst m'n kaartje op 12x1,6 draaien. Gaf geen artifacts in 3DMark05, maar wel af en toe in Doom 3, maar dan had ik maar een paar pixeltjes die wit waren.
Nu wil ik Half-Life 2 spelen en het sterft van de artifacts :(, m'n kaartje op 8x1,6 gezet en jahoor, geen artifacts.

K*tzooi!

Geven die 2 geopende vertex shaders nou nog wat winst of draait het alleen om die pipelines?

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Anoniem: 52728 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:19:
Geven die 2 geopende vertex shaders nou nog wat winst of draait het alleen om die pipelines?
Vertexjes geven inderdaad wel iets prestatiewinst.

Waarschijnlijk zijn het enkele procenten, in 3DMark03 scheelt het immers een paar honderd punten.

sigloos

• Viper®
  • Niet online
[...]

Dikke vette bull shit

GeForce 6800 Ultra NVIDIA NV40 DX 9.0c 400 1100 256-bit 16x1
GeForce 6800 GT NVIDIA NV40 DX 9.0c 350 1000 256-bit 16x1
GeForce 6800 NVIDIA NV40 DX 9.0c 325 700 256-bit 12x1
GeForce 6800 LE NV40 DX 9.0c 300 700 256-bit 8x1

als je 16x1 openzet en je klokt hem naar 350/850 oid zit je nog lang niet aan die 1ghz van de GT hoor.
Dus check eerst ff de specs krl :)

Anoniem: 129002

Ik heb een vraag; Ik overweeg ook in de 6800LE te stappen. De 128MB roept wat twijfels op.. maja.

Anyways. In dit overzicht: http://graphics.tomshardw...1110/buyers_guide-08.html staat een mooi grafiekje.

Zouden jullie kunnen zeggen waar de 6800LE ongeveer ongetweaked staat, en waar deze na tweaken staat? Dan heb ik een iets beter beeld..

Merci!

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 129002 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:14:
Ik heb een vraag; Ik overweeg ook in de 6800LE te stappen. De 128MB roept wat twijfels op.. maja.

Anyways. In dit overzicht: http://graphics.tomshardw...1110/buyers_guide-08.html staat een mooi grafiekje.

Zouden jullie kunnen zeggen waar de 6800LE ongeveer ongetweaked staat, en waar deze na tweaken staat? Dan heb ik een iets beter beeld..

Merci!
Check deze link misschien iets makkelijker:
http://graphics.tomshardw...harts-04.html#3dmark_2003

Ongetweaked: rond de 6000 - 6500 3dmark03
Getweaked (alles open) 9500 - 10500 3dmark03

Oftewel ongetweaked rond de FX5900U
getweaked rond de X800 Pro, misschien net iets sneller maar onder de 6800GT

In jouw link overzicht staat die dus:

ongetweaked: 30 fps
getweaked: 56 ~ 60 fps

Dit is puur op basis van mijn eigen ervaring en tweaker/benchmark waarnemingen.

Dit is geheel afhankelijk van je systeem specs.

gewoon kopen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 18-11-2004 15:23 ]

Anoniem: 113087

Ok, ben nu dus wel een beetje het spoor bijster...

Heb net een (zeer mooie btw) NV5 Silencer op m'n kaartje bevestigt, en idd. Hij is nu een stuk stiller, en koelt ook een stuk beter.

Tevens heb ik via een firmware flash ook het voltage verhoogt naar 1,2 volt (Is trouwens in windows of in een progje ook terug te vinden of de kaart nu echt op 1,2 volt loopt?)

Probleem is nu echter dat het OC'en nog steeds totaal niet loopt. Ik heb met gemak 16 pipes en 5 vertexen aangekregen (Al een paar dagen zonder prob.) Maar het verhogen van de Core en Mem. wil niet.

De test van Nvidia begint, loop 1 sec. beel flikkert en geeft vervolgens nog steeds de standaar 300/700 aan.

De test in RT slaat helemaal nergens op. zodra ik op test klik, brult ie meteen dat de test mislukt is. Het grappige daarvan is dat op het moment dat ik even met de shuifjes speel maar ze wel weer teugzet op de orginele snelheden, de test alsnog direct roept:Mislukt!

Weet dat ik al veel gevraagt heb, maar probeer het toch maar een keer:
- Doe ik nou iets fout? / Of is dit gewoon de limiet van de kaart? / Zijn er alsnog defecte piplines?

Ps.
Ohja, als ik de pipes weer allemaal dicht gooi, komt er wel iets uit de test. Zet ik vervolgens de pipes weer open, rest is weer naar standaard speed....

Anoniem: 126564

Voor degeen die het willen weten: Aopen rev 3 is effectief een stuk stiller dan de rev 1. Het is dag en nacht verschil met die eerste rev. :*)

Voor degeen die ook nog zo'n rev 3 hebben, zijn jullie al fouten of beperkingen tegengekomen?

Kan 1 quad en 1 shader zonder arties unlocken, bij de andere paarse vlakken en strepen.

met een klokje van 350/750 haal ik volgende score

3dmark03: 9250
3dmark05: 3750

Proper genoeg, maar gaan toch in mijn LE bios de voltjes op 1,2 volt zetten, kan ik toch nog iets hoger geraken!

Enkel bij Doom III wellast, op hoge kwaliteit, bij het betreden van een nieuwe ruimte. Ik had gehoord dat er hier wel tweakjes voor bestaan om dit iets vlotter te laten verlopen? Iemand hier weet van? :? (wil dit inneens ook wel weten voor HL2 :9 )

Greetz ;)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Anoniem: 113087 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:58:
Ok, ben nu dus wel een beetje het spoor bijster...

Heb net een (zeer mooie btw) NV5 Silencer op m'n kaartje bevestigt, en idd. Hij is nu een stuk stiller, en koelt ook een stuk beter.

Tevens heb ik via een firmware flash ook het voltage verhoogt naar 1,2 volt (Is trouwens in windows of in een progje ook terug te vinden of de kaart nu echt op 1,2 volt loopt?)

Probleem is nu echter dat het OC'en nog steeds totaal niet loopt. Ik heb met gemak 16 pipes en 5 vertexen aangekregen (Al een paar dagen zonder prob.) Maar het verhogen van de Core en Mem. wil niet.

De test van Nvidia begint, loop 1 sec. beel flikkert en geeft vervolgens nog steeds de standaar 300/700 aan.

De test in RT slaat helemaal nergens op. zodra ik op test klik, brult ie meteen dat de test mislukt is. Het grappige daarvan is dat op het moment dat ik even met de shuifjes speel maar ze wel weer teugzet op de orginele snelheden, de test alsnog direct roept:Mislukt!

Weet dat ik al veel gevraagt heb, maar probeer het toch maar een keer:
- Doe ik nou iets fout? / Of is dit gewoon de limiet van de kaart? / Zijn er alsnog defecte piplines?

Ps.
Ohja, als ik de pipes weer allemaal dicht gooi, komt er wel iets uit de test. Zet ik vervolgens de pipes weer open, rest is weer naar standaard speed....
Niet kunnen overklokken van je kaart komt het meestal door Firmware van Fabrikant. Dus ik zou zeggen probeer een andere firmware van andere makers.

Lucky Goldstar

• rutgerprins
  • Laatst online: 18-07-2016
stock haal ik 3400 en met alle pipelines open haal ik maar 5200

laatste drivers installed

score is veel te laag ?! :s

met benchmark 3d 03

[ Voor 9% gewijzigd door rutgerprins op 18-11-2004 16:41 ]

Anoniem: 44368

ik blijf steken op 8 pipelines, als ik de 1 aanzet komen er in windows al strepen met alle kleuren, en als ik de andere aanzet heb ik ontiegelijk veel artifacts in het spel... typisch mijn geluk, jammer.

Anoniem: 128402

rutgerprins schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:39:
stock haal ik 3400 en met alle pipelines open haal ik maar 5200

laatste drivers installed

met benchmark 3d 03
Wat zijn je specs? zal vast wel ergens aan ligge ;)

• rutgerprins
  • Laatst online: 18-07-2016
Anoniem: 128402 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:58:
[...]

Wat zijn je specs? zal vast wel ergens aan ligge ;)
lijkt me sterk...

amd 64 3000
512 md DDR kingston
ASUS mobo (weet zo niet welke)

en dus de XFX 6800 LE

heb wel alle pipelines open gekregen

Anoniem: 117427

welke drivers zijn nu het neste voor
3d mark 03/05?
ik draai nu de 66.81 beta
maar ik heb liever whql
ik zie net dat 67.20 uit is iemand ervaring mee
en wat is het voordeel van 66.77 media center

ik haal nu btw
met 16 /6 @stock rond de 9300 in 3dmark03

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

DJkim schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:01:
[...]

Niet kunnen overklokken van je kaart komt het meestal door Firmware van Fabrikant. Dus ik zou zeggen probeer een andere firmware van andere makers.
Dat hoeft er niet perse mee te maken te hebben.

Je kunt ook kijken of het volgende helpt: Ga in RivaTuner naar Power User -> NVidia\Overclocking -> DisableInternalClockTest. Zet er een vinkje voor, klik vervolgens met de rechtermuisknop op het vlakje rechts en klik op het lampje. Daarna op OK klikken, en probeer dan nog eens te overklokken in RivaTuner.
rutgerprins schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:39:

met benchmark 3d 03
Chipset drivers wel (goed) geïnstalleerd? Vervuilde Windows installatie?

Voor meer algemenere info kun je wellicht beter de Search gebruiken.
Anoniem: 117427 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:13:
welke drivers zijn nu het neste voor
3d mark 03/05?
Hangt af van systeem tot systeem, maar over het algemeen worden de beste resultaten in 3DMark gehaald met de 66.81 drivers.

sigloos

Anoniem: 84043

Vanochtend bij Paradigit Koningsplein A-dam de laatste 6800le gehaalt :D
Thuis gelijk met riva behandelt 1 setje pipes rot :'( nu 12x1 en 6 vp
Nu nog ff kijken hoever die komt met overklokken, iemand nog suggesties voor een betaalbaar waterblokje?.

Anoniem: 113087

_mARCO_ schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:18:
[...]

Dat hoeft er niet perse mee te maken te hebben.

Je kunt ook kijken of het volgende helpt: Ga in RivaTuner naar Power User -> NVidia\Overclocking -> DisableInternalClockTest. Zet er een vinkje voor, klik vervolgens met de rechtermuisknop op het vlakje rechts en klik op het lampje. Daarna op OK klikken, en probeer dan nog eens te overklokken in RivaTuner.
Maar dan omzeil je dus alles testen...
Loop ik dan niet het risico om alsnog mijn kaart te frituren?
Sorry als ik zeur of echt een noob ben, loop alleen het liefst zo min mogelijk risico (Dit is het punt waar op jullie zeggen: OC'en is altijd een risico :9)

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Anoniem: 113087 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:31:
[...]

Maar dan omzeil je dus alles testen...
Niet echt, want uiteraard test je de boel grondig in de diverse benchmarks, en bij de échte test: je favoriete games. ;)

Gaat het dan 'mis' (vastlopers, artifacts), dan weet je dat je te hoog zit en moet je een stapje terug.
Loop ik dan niet het risico om alsnog mijn kaart te frituren?
Sorry als ik zeur of echt een noob ben, loop alleen het liefst zo min mogelijk risico (Dit is het punt waar op jullie zeggen: OC'en is altijd een risico :9)
Je hebt de grootste tweak-wijsheid al goed begrepen. ;)

Risico is er altijd, maar dat kan zeer beperkt worden door je gezond verstand te gebruiken. Het is nou eenmaal niet verstandig om 1,4 volt aan je 6800LE chippie te geven, en hem ondertussen op 400 Mhz te laten lopen, terwijl je het standaard koelertje gebruikt. :)

Houd het bij maximaal 1,2 volt en zorg voor een goeie ventilatie in je kast, dan heb je het risico al prima ingedamd.

sigloos

Anoniem: 128402

rutgerprins schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:06:
[...]

lijkt me sterk...

amd 64 3000
512 md DDR kingston
ASUS mobo (weet zo niet welke)

en dus de XFX 6800 LE

heb wel alle pipelines open gekregen
Jap.. welke drivers heb je erop zitten ? Mss kan het daar aan liggen of VIA drivers :+

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Viper_74 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:21:
[...]

Check deze link misschien iets makkelijker:
http://graphics.tomshardw...harts-04.html#3dmark_2003

Ongetweaked: rond de 6000 - 6500 3dmark03
Getweaked (alles open) 9500 - 10500 3dmark03

Oftewel ongetweaked rond de FX5900U
getweaked rond de X800 Pro, misschien net iets sneller maar onder de 6800GT

Dit is geheel afhankelijk van je systeem specs.

gewoon kopen ;)
Correct.. idd het hangt idd heheel van je pc af... een pikke p4 / AMD 64 scheurt zo over die 11500 a 12000..... moet nog steeds die koeler halen want dan zit er denk ik voor mij ook nog wel wat meer punetn dan die 10901 in het zakkie.... core kan nog min 50Hz omhoog :)....

Zelf haalde ik stock: (300/700 8*1,4)

6900 @P4 2.8@3.3ghz
6600 @Amd XP 2600+ @ 2300mhz

overclocked: (350/890 16*1,6)

10901 @P4 2.8@3.3ghz
10600 @Amd XP 2600+ @ 3400+

....

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 49147 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 08:37:
[...]
Klopt ja, ik zit midden in een renovatie van mijn pc. Hij is zo traaaaaag. Dus dan ben ik al heel blij met 9016 en ik hoop vanavond zo'n 1000 punten meer.
Aaah oki :)
+
Kirpeknots schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:36:
Plaatje en typenummer is van een normale 6800. Niet de GT. Ik denk dat dit een vergissing is.

Volgens mijn kennen ze het verschil tussen een GT een LE en een normale niet.
Zie: http://shop.powerline.nl/...roep=VK&art_code=VK220007
+
noreaga schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:52:
[...]

Info op die site klopt niet, was 't maar waar dat de asus gt 16 pipelines heeft, maar helaas zijn er 12.
Anders zou ik voor de asus zijn gegaan.
+
xabre16v schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:24:
Ow shit ik was er zelf ook bij ingetrapt, dat is die "AsusGT" zeg maar, een gewone 6800.
Ik snap de verwarring, ASUS heeft er een troep van gemaakt, maar de GT van ASUS heeft weldegelijk 16 pipes! Tis een GT core op een 6800NU PCB. EN dan heb je hun Gamers Edition, de GE, die idd maar 12 pipes heeft, op GT snelheden loopt en op een Ultra PCB zit... Dan hebben ze ook nog de TD, das de gewone 6800NU. ASUS is gaar, maar tis waar.
Anoniem: 113087 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:58:
Ps.
Oftewel: conclusie 1 van je pipes zou wel es gaar kenne wezen ook al zie je het niet (goh..). Je had verder ook nog heel makkelijk kunnen testen door die pipes aan te zetten en 1 goede set uit te zeten zodat je weer op 8 pipes uitkwam. Alsie het dan nog niet doet (met kaart in principe @ default), weet je het helemaal zeker.
Anoniem: 126564 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:01:
Enkel bij Doom III wellast, op hoge kwaliteit, bij het betreden van een nieuwe ruimte. Ik had gehoord dat er hier wel tweakjes voor bestaan om dit iets vlotter te laten verlopen? Iemand hier weet van? :? (wil dit inneens ook wel weten voor HL2 :9 )

Greetz ;)
Doom 3 tweakguide misschien? http://doom3.filefront.com/ bv. of Google natuurlijk
DJkim schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:01:
[...]
Ken dat geval niet, maar hier is dat niet zo, maarja...das ook maar tig keer in dit draadje langsgekomen...

heeft de 3e revisie nog wel een temp sensor omdat ze die hier in de buurt nog 2 hebben.

Anoniem: 117937

Ik heb een raar probleempje :? Maarja daaar heb ik wel is vaker last van... echt elk spel loopt k*t. Ik speel op 12*6 en 400/800 , en als ik alles op 300/700 zet loopt het sneller als die 400/800, en in 3d mark gaan mijn scores wel aardig omhoog als ik mem + core overclock. Zal dit helpen als ik er 1.2 volt in gooi ofzo? In het begin heeft wel alles goed gelopen, bijv farcry op ultra high op 1280*1024 en 4x AA en 8 AS haalde ik 50 - 70 fps, nu 20 - 30 fpz :? Zomaar van de 1 op andere dag :?

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 117937 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:13:
Ik heb een raar probleempje :? Maarja daaar heb ik wel is vaker last van... echt elk spel loopt k*t. Ik speel op 12*6 en 400/800 , en als ik alles op 300/700 zet loopt het sneller als die 400/800, en in 3d mark gaan mijn scores wel aardig omhoog als ik mem + core overclock. Zal dit helpen als ik er 1.2 volt in gooi ofzo? In het begin heeft wel alles goed gelopen, bijv farcry op ultra high op 1280*1024 en 4x AA en 8 AS haalde ik 50 - 70 fps, nu 20 - 30 fpz :? Zomaar van de 1 op andere dag :?
K*t als in ?

Ik had ook problemen met NFSU2 een paar posts terug. Maar CS loopt verder zonder problemen dus of het nou aan het voltage ligt oid. Terugklokken werkte bij mij ook niet namelijk.

Ik heb er last van met call of duty, far cry, doom 3 nfsu 2

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Anoniem: 117937 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:13:
Ik speel op 12*6 en 400/800 , en als ik alles op 300/700 zet loopt het sneller als die 400/800
Misschien kickt de thermal throttling wel in bij zo'n hoge core-frequentie?

Wellicht gebruiken die games de videokaart nog wat intensiever of op een andere manier als 3DMark dat doet. Wat is de temperatuur van de videochip tijdens games?

Probeer het eens op 350/800 ofzo, wat doet-ie dan?

sigloos

Anoniem: 34169

Nou, deze kaart ook eindelijk maar eens gehaald, XFX, bij Paradigit.

Ik zal maar met de deur in huis vallen; de pipelines heb ik helaasch niet open kunnen zetten :'( de twee middelste zijn bij mij uitgeschakeld en geven dikke artefacts. Bij de ene in 3DMark, groene, en de andere gaat zelfs op m'n desktop al rare strepen trekken...

Wel heb ik beide shaders open kunnen zetten, wat goed was voor 300 3DMarks :X Daarmee zat ik op zo'n 7200.
Daarna ben ik gaan OC'en, en dat had wel een mooie invloed :*) Het mem staat nu op 800, en dat leverde me meteen al 1000 3DMarks extra op.
Voorlopig kan ik nog wel even doorgaan dacht ik zo, dus ik ben weer weg >:)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 18-11-2004 20:07 ]

kheb nou dus de derde revisi. deze wordt verkocht bij de mycom in eindhoven misschien interessant om te weten voor andere mensen die in deze omgeving wonen.

maar ik weet niet of het 2.0 geheugen is op de geheugen dingen saat hynix of zoiets en dan f-28 is dit dan 2.8? koeler beslaat wel 1 extra pci slot. maar welke koeler is nou eigenlijk beter die van de derde revisi of die van de 2e?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 18-11-2004 20:07 ]

• p.habo
  • Laatst online: 20-06-2024
Hmz... maar wat is nu eigenlijk het verdere verschil in performance tussen de 6600 GT AGP en 6800 LE?

Ik heb nl. nog steeds geen goede benchmarks van beide kaarten naast elkaar kunnen leggen.

Bij Doom 3 schijnt de 6800LE op 1024x768 (HQ) rond de 39fps te trekken
en de 6600GT trekt dan zo'n 42 fps. (Gevonden op Hardocp)

Wil dat zeggen dat die 6600GT per definitie rapper is? Die 2 kaarten lijken qua performance verschrikkelijk veel op elkaar, dus wat zou nu de beste aankoop zijn? Prijstechnisch boeit het geen ene ruk, aangezien die 30 euro het verschil niet maken. :/

bij de 6800le heb je kans dat je pipelines kan openzetten waardoor die de 6600gt voorbij gaat

Anoniem: 129309

dames en heren op dit forum, ik sta voor een mysterie... :(
ik heb een redelijk nieuwe comp gekocht met deze specs.
-AMD athlonXP 2500
-512 md ddr400 kingston value (2x256 mb voor het dual channel effect..)
-Asus A7n8x-deluxe nforce 2 mobo
-geforce 6800LE @320/800, 8pipes en 6 vertex met rivatuner
WinXP met directx9.0C en nvidia driver versie 66.81

met 3dmark03 haal ik rond de 8000, een redelijk verwachte score, maar op 3dmark05 Pro haal ik een magere 1089 puntjes... (bij system details van 3dmark05 staat btw dat mn 6800LE in een PCI slot staat... erg vaag)
heeft iemand een idee waarom mn score zo kut is?
Doom III draaide btw prima op 1024*786 met 4xAA (rond de 40-50 fps)

_mARCO_ schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:04:
[...]

Misschien kickt de thermal throttling wel in bij zo'n hoge core-frequentie?

Wellicht gebruiken die games de videokaart nog wat intensiever of op een andere manier als 3DMark dat doet. Wat is de temperatuur van de videochip tijdens games?

Probeer het eens op 350/800 ofzo, wat doet-ie dan?
Temps zijn ok stressed 60 graden max. zit een nv5 op. Als ik op 350/800zet heb ik performance verlies t.o.v 300/700, zal ff 1.2 volt er door heen jagen.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Anoniem: 129309 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:40:
dames en heren op dit forum, ik sta voor een mysterie... :(
ik heb een redelijk nieuwe comp gekocht met deze specs.
-AMD athlonXP 2500
-512 md ddr400 kingston value (2x256 mb voor het dual channel effect..)
-Asus A7n8x-deluxe nforce 2 mobo
-geforce 6800LE @320/800, 8pipes en 6 vertex met rivatuner
WinXP met directx9.0C en nvidia driver versie 66.81

met 3dmark03 haal ik rond de 8000, een redelijk verwachte score, maar op 3dmark05 Pro haal ik een magere 1089 puntjes... (bij system details van 3dmark05 staat btw dat mn 6800LE in een PCI slot staat... erg vaag)
heeft iemand een idee waarom mn score zo kut is?
Doom III draaide btw prima op 1024*786 met 4xAA (rond de 40-50 fps)
agp drivers.

hmm khaal nou 8500 in 2003 met 12x1 6vp dit lijkt me een best magere scoren.
met het volgende systeem:
amd64 3200+
512 mb pc3200 ram

in de bios staat agp ingesteld en 256 mb mag ie van het werk geheugen gebruiken. en in rivatuner staat ie op 8x dus dat is ook goed. drivers: 66.93 nieuwste mobo drivers.

ook vroeg ik me af wanneer de max is bereikt bij overklokken omdat de aopen geen temp sensor heeft.

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Wanner je artifacts ziet weet je dat je te hoog zit... tr... de temp hoeft niet altijd enorm hoog te zijn voordat je artis ziet... sommige dleen van de core kunnen het op een gegeven momnet ook niet meer bij houden en dan krijg je ook prbjes...

maar is 8500 niet een beetje aan de lage kant voor mijn systeem. nou staat ie nog op 300/700

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 120879 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:21:
maar is 8500 niet een beetje aan de lage kant voor mijn systeem. nou staat ie nog op 300/700
Volgens mij niet, met 12 pipes iig.
Ik haalde 8298 met 16x1.6vp 300/700 maar da's een vrij oud systeem :Y)

• -Sir_Killalot-
p.habo schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:25:
Hmz... maar wat is nu eigenlijk het verdere verschil in performance tussen de 6600 GT AGP en 6800 LE?

Ik heb nl. nog steeds geen goede benchmarks van beide kaarten naast elkaar kunnen leggen.
http://nvnews.net/

PowerFreak schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:06:
Wanner je artifacts ziet weet je dat je te hoog zit... tr... de temp hoeft niet altijd enorm hoog te zijn voordat je artis ziet... sommige dleen van de core kunnen het op een gegeven momnet ook niet meer bij houden en dan krijg je ook prbjes...
em wanneer weet je dat het geheugen op zijn max zit?

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 120879 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:50:
[...]

em wanneer weet je dat het geheugen op zijn max zit?
ALs die lijnen/arties gaat geven of als die blijft hangen of BSOD gaat geven >:)

gewoon proberen dus.

Of als je kaart doorfikt :D

Ik zit nu naar het voltage te kijken en heb me bios gesaved en uitgelezen en krijg het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/a.pasmooij/nibitor.jpg

Er staat geen geheugensnelheid bij de 2D
en als ik me kaart verander naar bv. een GT of Ultra krijg ik rare waardes bij de 2D
73728 Mhz DDR bijvoorbeeld :P

Is dit normaal offuh ?

ik kan dus precies 0% oc'en ik kan het bij rivatuner gewoon niet aanvinden en bij coolbits wil die de test niet doen. ik zie hier boven wel flashen naar een ander merk maar werkt dit wel? en is dit geheel zonder gevaar?

EDIT:
nog een probleem bij nfsu2 heb ik boven en recht van het beeld een wit paarse balk van 1 mm. ook in het menu van nfsu bij 3dmarks 2003+2005 heb ik er geen last van. ook als ik de piplines op 8x1 zet heb ik die balk. is dit normaal bij nfs. ik krijg die balk alleen maar als ik de details op het allerhoogst zet. als ik de details op de helft zet zie ik het al niet meer. is dit gewoon een fout in het spel of ligt het bij de videokaart

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 18-11-2004 22:52 ]

• -Sir_Killalot-
Viper_74 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:57:
[...]
Ik zit nu naar het voltage te kijken en heb me bios gesaved en uitgelezen en krijg het volgende:

-plaatke-

Er staat geen geheugensnelheid bij de 2D
en als ik me kaart verander naar bv. een GT of Ultra krijg ik rare waardes bij de 2D
73728 Mhz DDR bijvoorbeeld :P
Is dit normaal offuh ?
Dat gare getal kan ik niet verklaren, maar misschien ook iets voor de TS om te zeggen dat 2D/3D bij deze kaarten NIET van toepassing is i.t.t. de FX serie. GeForce 6 kijkt enkel en alleen naar 3D (op het voltage na, das gewoon een opzoektabel met een index)
Anoniem: 120879 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:26:
ik kan dus precies 0% oc'en ik kan het bij rivatuner gewoon niet aanvinden en bij coolbits wil die de test niet doen. ik zie hier boven wel flashen naar een ander merk maar werkt dit wel? en is dit geheel zonder gevaar?
Weer zo ene, wie zei er ook weer dat deze vraag niet vaak voorkwam? Lees de laatste 3-5 pagina's ofzo ff, heb je antwoord op al je vragen (behalve NSFU2 misschien)

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 22:31

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Sandermvdb schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:42:
Hebben jullie ook dat als je rechtermuisknop doet op een film bestand (.avi of .mpg) dat het complete beeld even verspringt??
Ik heb dit effect zowel met 66.81 als met 66.93
Verder niemand dit 'probleem' ??

Anoniem: 51132

Goede vriend van me 3 weken geleden MSI 6800le gekocht rev 1 :( zelfde koeler als die aopen, koste 240 euro. Je raadt het al kaart gaar 1700 punten in 3dmark05 en geen beeld meer bij opengl spelen. En ook vaak crashes bij 3dmark03 en 05.

Vandaag heeft hij een nieuwe gekregen. Deze
Afbeeldingslocatie: http://www.bora-computer.de/img/indexgfx/msinx6800.jpg

Wel mooie koeling enzo. Haalt 2365 standaard in 3dmark05.

Mooiste is ook nog dat hij nu de retail versie heeft gekregen bigass doos met 14 spellen en berg aan extra's
Morgen pipelines open en overclocken. Zal de resultaten posten

:D

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 51132 op 18-11-2004 23:30 ]

Weer zo ene, wie zei er ook weer dat deze vraag niet vaak voorkwam? Lees de laatste 3-5 pagina's ofzo ff, heb je antwoord op al je vragen (behalve NSFU2 misschien)
oke ik heb nou heel het topic doorgelezen vanaf pagina 1 je kan schijnbaar de test bij rivatuner uitzetten. toch kan ik dit nergens vinden in rivatuner :/

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
`Ga naar het tab-blad poweruser,
klik op het +teken voor rivatuner RC 15.2\ NVIDIA \ Overclocking
Klik nu disable internalclocktest aan en vul hierachter een 1 in.

KLAAR!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heel erg bedankt :)
kzi tnou op 375/850 koelblokje blijft handwarm. ik denk dat ik maar stop omdat ik neit goed weet wanneer ik nou moet stoppen. hebb nog steeds geen artifacts.
ik haal nou 8608 het scheelt dus maar 200 punten dan met 300/700
volgens mij gaat er toch echt iets fout. bij eigenschappen geeft ie ook gewoon 375/850 aan maar bij 3dmarks schiet het maar niet. nouja ik houd het wel gewoon bij stock speeds

[ Voor 129% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 19-11-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik wil mijn volts verhogen maar NIBItorv18 vraagt om mijn bios van XFX 6800LE , ik wou het uitlezen met NvFlash, maar dan krijg ik een foutmelding :?

Kan iemand een link doorgeven waar ik het kan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
Ik heb (met dank aan alle posts hier) ook vandaag mn 6800LE ge-unlockt (XFX).
er was slechts 1 vertex shader kaduuk, de rest werkt allemaal :D
ik draai dus nu op: standaard cores , 16x1,5 ik ben hier hartstikke blij mee, volgens mij behoor ik tot de "beter bedeelde categorie" ofniet ? :p
ik heb alleen een bottleneckie, mn amd 2200+(@1.8ghz) :( verder 512 DDR (333) en msi kt3 ultra2 mobo.
in 3dmark03 haal ik 7900 . volgens mij is dat niet zo vreselijk hoog ofwel ?
ik ga iig niet aan mn cores kloten, vind het eerst wel best zo :)
thx voor deze brilliante topics anyway :P

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Topic Start materiaal ahead

Hmm, ziet er naar uit dat het unmasken van PU/VS nu ook via BIOS mogelijk gaat worden is.

(Btw, nieuwe versie RT? Dat + patch Scripts kan ik me niet herinneren dat het erbij zat. Kzie echter geen verschil tussen de geherdownloade RT en degene die ik al had (datum, tijd) http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163)

http://www.xtremesystems....php?t=39542&page=11&pp=25
en waar het om gaat:
http://forums.guru3d.com/...7&perpage=10&pagenumber=1

Idee is om in de BIOS de HW mask initialisatie te veranderen.
Scriptje maken met notepad, *.rts noemen. Uitvoeren (.rts is aan RT gelinked in Windhoos), kies .ROM en patchen maar.

Ik snap die bit-->hex omrekeningen wel, maar nog niet hoe hij aan de goeie mask komt (welk bitje nog true moet zijn voor de hardware mask detectie), kzie de link nog niet met de bits die RT laat zien waar je ze enabled (en ja kweet dat je het van achter naar voren moet lezen). Maarja...misschien morgen :Z

*EDIT
Kon niet laten toch ff te testen te testen. Scriptje van het RT forum gebruikt (die gast had toevallig dezelfde dooie PU). Het werkt dus. RT nVStrap uitgezet, script uitgevoerd. Reboot, nieuwe BIOS erin, reboot. In Windhoos RT opgestart et voila! 12x1/6, NVStraps was uit. Met 3DMark03 ff getest of de score klopte...en jawel.
Voor de ongelovige een plaatke:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/Tweakers/6800_BIOS_unmask.png
Na het herinstallen van nVstrap zag ik dat inderdaad alles was enabled op PU 0 na.
Dit maakt de hardware mod dus overbodig }) (tenminste...als we weten hoe je het script goed maakt voor een specifieke situatie, moek nog ff uitvogelen.). Gelukkig maar, kzag dat solderen geheel niet zitten :P, maak mn kaart geheid kaduukies. :'(

[ Voor 36% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 19-11-2004 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Krl resize ff je pics wil je, verbraggelt de hele layout :D

ik ga me kaart ook biosflashen denk ik

verandering:

1,2 volt
350/840 mhz
16x1.6 vp

standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 02:34:
Topic Start materiaal ahead

Hmm, ziet er naar uit dat het unmasken van PU/VS nu ook via BIOS mogelijk gaat worden is.
_/-\o_ Je bewijst maar weer dat dit topic toch nut heeft, mag van mij alleen wel naar die-hard overclocking verplaatst worden.

Anyway, 't is mij ook gelukt, moest wel even oude kennis van binaire waarden ophalen om mijn configuratie te berekenen(de laatste vp moest uit rest aan), maar als je 't doorhebt na 3x opnieuw uripui te lezen stelt het weinig voor. Geen RT meer installen of kans dat je er een TE nieuwe driver voor hebt en je RT niet thuis geeft tot er een nieuwe versie is.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 19-11-2004 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

@ CARDINAL808....

Aopen Rev 3 heeft i.p.v 2.0 ms 2.8 ms geheugen... in iedergeval bij de vobis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129338

Na het lezen van alle draadjes over 6800LE, wist ik zeker dat ik deze kaart wilde hebben. Na 3 uur rondgedwaald te hebben hier in Groningen, bleek echter dat de 6800LE hier bijna nergens op voorraad is. De enige 6800LE die ik tegen gekomen ben is er eentje van Club3D, heb de 6800LE van deze fabrikant echter nog niet voorbij zien komen in de draadjes. Iemand een idee of ik zonder meer voor de Club3d kaart kan gaan?? Of kan ik beter een XFX via een webshop bestellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
PowerFreak schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 08:35:
@ CARDINAL808....

Aopen Rev 3 heeft i.p.v 2.0 ms 2.8 ms geheugen... in iedergeval bij de vobis....
Dan zijn er twee versies van revisie 3. Ik heb er namelijk ook een in handen gehad en die had zeker weten 2.0 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
En we kunnen weer verder in deel 10

[ Voor 50% gewijzigd door Cardinal op 19-11-2004 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58