ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Die dingen zijn voor zover ik weet nog amper een jaar of 2 uit? En technics staan bekend om hun duurzaamheid. Dat zal mij uiteindelijk over de streep trekken om technics in huis te halen
Verwijderd
Verwijderd
De MK11?Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:51:
Was met kerst in Dusseldorf(Duitsland) bij de winkel van Conrad en daar koste de Technics SL1200MK11 399€.
Ik heb met beiden gedraaid maar alleen al het verschil in gevoel vind ik dermate anders dat ik nooit SL's zou willen hebben. punt 1, de pitch is standaard maar 8%, gelukkig is dat aan te passen maar toch lastig. Punt 2 de platter heeft geen aflopende randen waardoor remmen anders voelt, en als laatste vind ik dat de motor minder krachtig voelt alhoewel dat misschien met ouderdom te maken had. Ik vond ze minder lekker corrigeren, daarbij zien ze er ook nog eens vierkant uitVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 03:59:
Die OEM bakken klinken allemaal leuk en aardig, maar ik ben benieuwd hoe lang ze mee gaan...
Die dingen zijn voor zover ik weet nog amper een jaar of 2 uit? En technics staan bekend om hun duurzaamheid. Dat zal mij uiteindelijk over de streep trekken om technics in huis te halen
Dat heb ik ook! Mede daardoor een dj contest naar de klote geholpen aangezien ik wilde corrigeren maar even vergeten was dat een SL ietsje anders reageert dan een OEM. Moet toch maar goed gaan leren corrigeren met alleen de pitch ipv de platter-ScuL- schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:09:
[...]
Ik heb met beiden gedraaid maar alleen al het verschil in gevoel vind ik dermate anders dat ik nooit SL's zou willen hebben. punt 1, de pitch is standaard maar 8%, gelukkig is dat aan te passen maar toch lastig. Punt 2 de platter heeft geen aflopende randen waardoor remmen anders voelt, en als laatste vind ik dat de motor minder krachtig voelt alhoewel dat misschien met ouderdom te maken had. Ik vond ze minder lekker corrigeren, daarbij zien ze er ook nog eens vierkant uitVoor mij is 't wel duidelijk... qua techniek verschillen de apparaten aan de binnenkant echter niet zo veel vandaar dat ik me ook niet zo'n zorgen maak over de levensduur van de OEM-bakken.
Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe groot het audio-kwalitatieve verschil is tussen de draaitafels die hier voorbij komen met goeie elementen/naalden en de audiofiele belt-driven tafels die ik in de HiFi zaak zie staan en hoor spelen?
In hoeverre bepalen het element en de naald de kwaliteit van het geluid? Kan een DJ-tafel met goed element/naald zich meten met een eenvoudige Pro-ject tafel?
Daar ben ik wel benieuwd naar. Want als naald en element daarin een grote rol spelen kan ik toch net zo goed een DJ-tafel met goeie spullen kopen zodat ik twee kanten op kan?
Of mis ik hier een point?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Mijn tip:Dexter schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:11:
Ik overweeg namelijk de aanschaf van een Technics SL 1200MK2 draaitafel om mijn HiFi -set "compleet" te maken. Is allemaal High-End spul [...] Apparaat zal in den beginne niet als DJ-gear gebruikt worden, maar wie weet wat de toekomst brengen zal.
Zoek een thorens (td160, td165, td166 ) op marktplaats of bij iemand op zolder. Beetje poetsen, nieuwe snaar en je hebt een goede hifi draaitafel.
Wil je gewoon even kijken of zon SL wat voor je is, koop dan een gebruikte; vanaf 300 euro is dat wel te doen. Is het niks raak je hem voor de zelfde prijs wel weer kwijt. Er zijn btw ook andere SL's; de SL 1900 bijvoorbeeld. Ook een aanrader (voor hifi gebruik dan).
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Tja, Ik maak me daar dus wel druk over. Daarnaast wacht ik wel wat de meeste discotheken/grotere feesten gaan doen. Ik wil niet aan OEM bakken gewend raken, om vervolgens weer helemaal opnieuw moeten te gaan wennen aan technics als ik op een feest draai-ScuL- schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:09:
[...]
Ik heb met beiden gedraaid maar alleen al het verschil in gevoel vind ik dermate anders dat ik nooit SL's zou willen hebben. punt 1, de pitch is standaard maar 8%, gelukkig is dat aan te passen maar toch lastig. Punt 2 de platter heeft geen aflopende randen waardoor remmen anders voelt, en als laatste vind ik dat de motor minder krachtig voelt alhoewel dat misschien met ouderdom te maken had. Ik vond ze minder lekker corrigeren, daarbij zien ze er ook nog eens vierkant uitVoor mij is 't wel duidelijk... qua techniek verschillen de apparaten aan de binnenkant echter niet zo veel vandaar dat ik me ook niet zo'n zorgen maak over de levensduur van de OEM-bakken.

Nu kun je me een meeloper noemen, maar ik vind het vooruit denken. Als je vaker op feesten wilt draaien, is het gewoon veel handiger om de spullen in huis te hebben waar het meest mee word gedraait op feesten. Zodat je daarop voor bereid bent. Daarnaast kun je ook zeggen, maar je moet toch leren draaien op verschillende mengpanelen en draaitafels!
True, maar over het algemeen staan er nog steesd gewoon technics op ieder feest... En het is HEEL irritant om op een feest te staan, met andere draaitafels dan je thuis hebt. Vriend van me heeft thuis 1 direct drive en 1 belt drive staan (en dan weer WEL een djm 600

Dat is je reinste onzin. Ik heb zelf OEM's, heb het erop geleerd en had tot voor een paar maanden geleden nooit eerder op SL's gedraaid. De eerste keer vond ik het klote toen ik achter SL's stond en vond ik het gigantisch wennen en maakte ik de lompste fouten. Maar beetje bij beetje begon ik eraan te wennen. Nu heb ik alles bij elkaar denk ik 3 uur achter SL's staan mixen en ik doe het nu net zo makkelijk daarop als op m'n eigen OEM's. Ik hoef niet eens meer te wennen als ik ergens anders sta (SL) ipv thuis (OEM)...Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:49:
[...]
Tja, Ik maak me daar dus wel druk over. Daarnaast wacht ik wel wat de meeste discotheken/grotere feesten gaan doen. Ik wil niet aan OEM bakken gewend raken, om vervolgens weer helemaal opnieuw moeten te gaan wennen aan technics als ik op een feest draai![]()
Nu kun je me een meeloper noemen, maar ik vind het vooruit denken. Als je vaker op feesten wilt draaien, is het gewoon veel handiger om de spullen in huis te hebben waar het meest mee word gedraait op feesten. Zodat je daarop voor bereid bent. Daarnaast kun je ook zeggen, maar je moet toch leren draaien op verschillende mengpanelen en draaitafels!
True, maar over het algemeen staan er nog steesd gewoon technics op ieder feest... En het is HEEL irritant om op een feest te staan, met andere draaitafels dan je thuis hebt. Vriend van me heeft thuis 1 direct drive en 1 belt drive staan (en dan weer WEL een djm 600), iedere keer als hij op een feest moet draaien moet hij weer helemaal opnieuw wennen waardoor zijn eerste 20 min bijna altijd RUK gaan.
dus dat wennen heb je alleen aan het begin, op een gegeven moment stelt die overstap niets meer voor... althans, voor mij, neem aan dat dit voor iedereen geld
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Tuurlijk moet je je kunnen aanpassen. Maar kwa draaitafels moet je dat zoveel mogelijk beperken, als er 1 ding wat kut is, dan is het op verschillende draaitafels draaien (vind ik). Ikzelf heb geen moeite om van mijn reloops over te schakelen tot technics btw-ScuL- schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:07:
DJM600 heb ik ook mee gedraaid, vond ik ook geen prettige ervaring....Ik denk maar zo, overal waar je komt zul je je wel moeten aanpassen. Ik draai bijv. thuis altijd met 1 oor via de headphones en 1 via de speaker.. maar dat kan ook niet overal. Dus dan maar beter zo, leer je meer van denk ik. Als je alleen maar SL's draait en ze staan er eens een keer niet sta je ook met je bek vol tanden
Ik draai persoonlijk zoveel mogelijk op de koptelefoon (heb altijd de cue van 1 plaat op mijn koptelefoon + een beetje van de master, en dit kun je zelfs op de goedkoopste mengpanelen doen
Dan neem je verkeerd aanBezurK schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:10:
[...]
dus dat wennen heb je alleen aan het begin, op een gegeven moment stelt die overstap niets meer voor... althans, voor mij, neem aan dat dit voor iedereen geld
Bij mij is het toevallig dan wel hetzelfde geval, maar ik ken genoeg mensen die heel veel moeite hebben om weer te wennen aan andere draaitafels en die draaien op z'n minst 3 jaar. Dus reinste onzin, niet echt...
Het is allemaal persoonlijk. En bij mij persoonlijk is het zo, dat ik gewoon zoveel mogelijk spullen zoals op feesten wil hebben thuis. Daarnaast vind ik de combi technics + djm 600 sowiesow heel erg lekker draaien dus dat zit gelukkig wel goed
Lijkt erop, zoveel DJ's zoveel meningen. Misschien net als met fietsen? Ik kan prima op alle fietsen rijden, maar mijn eigen mountainbike kan ik helemaal aanvoelen dus ik weet hoe ie reageert. Dat kan ik van een andere fiets ook wel leren, maar dat kost wel even tijd.
Maar iemand die iets zinnigs kan zeggen op mijn audio-kwaliteit vraag?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
[ Voor 18% gewijzigd door Dexter op 06-01-2005 13:40 ]
Gaat het om luistergenot dan pak je gewoon zoals al eerder gezegd een Thorens TD. Ik gebruik niet voor jan ... de thorens in plaats van mijn M3D's om alle platen te digitaliseren.
Voor digitaliseren, luisterwerk e.d koop je een hifi bak.
Voor het dj gebeuren koop je een SL1200MKII of wat anders zoals de OEM bak.
Wil je echter een DJ draaitafel die ook redelijke hifi eigenschappen heeft dan kom je uit bij de SL1200MKII. Ten opzichte van de OEM bak heeft ie een iets betere demping en is de toonarm net een fractie beter.
Hifi eigenschappen van de SL zijn dus wel iets beter als die van de OEM bak.
Verwijderd
Aah. Yeah, ik heb 2 dure hobbiesDexter schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:39:
Kennen is een groot woord dus zo zou ik het niet willen noemen, maar in /71 zie ik je paarse icon ook nogal eens langskomen als collega trotse eigenaar van een 20dMaar da's teveel off-topic voor hier. Dus ik zal niks meer zeggen

10 dec j.l heb ik gedraait op een feest, EN gefotografeert... dubbele taak had ik die avond
Wel erg vermoeiend moet ik zeggen. Maar het was de moeite waard...
15 januari moet ik weer ergens draaien, maar gelukkig hoef ik deze keer geen foto's te maken (ik ga mijn camera geen eens mee nemen, ben als de dood dat daar wat ermee gaat gebeuren
Je bent niet de enige. Hier nog een met 2 dure hobbies... exact dezelfde ookVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:50:
[...]
Aah. Yeah, ik heb 2 dure hobbies
10 dec j.l heb ik gedraait op een feest, EN gefotografeert... dubbele taak had ik die avond![]()
Wel erg vermoeiend moet ik zeggen. Maar het was de moeite waard...
15 januari moet ik weer ergens draaien, maar gelukkig hoef ik deze keer geen foto's te maken (ik ga mijn camera geen eens mee nemen, ben als de dood dat daar wat ermee gaat gebeuren). Dus ik kan me puur focusen op mijn set. Ben erg benieuwd wat het publiek van mijn muziek vind (het is over het algemeen hardcore/hardstyle publiek, en dat draai ik alles behalve
).
Heb alleen een 300D ipv een 20D, die laatste kan ik niet betalen
Verwijderd
Sowiesow, Mij lijkt het wel lachen om met camera achter de draaitafels te staan (natuurlijk niet je gehele set
Zo krijg je pas unieke foto's
Verwijderd
Hocus Pocus - Bow Chi Bow
The KGB`s - Techno Gym
Whitelable - No Fortuna
Is er iemand weet hoe ik aan deze platen kom?
Deze staan al een half jaar of langer in backorder en ik begin daar wel een beetje schoon genoeg van te krijgen, die moet ik gewoon hebben
Die laatste heb ik toevallig gisteren binnengekregen
[ Voor 17% gewijzigd door Glorix Jim op 07-01-2005 14:25 ]
Verwijderd
Die no fortuna heb ik volgens mij. Is dat die hele vieze hardstyle remix van o fortuna?Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 03:48:
Tuneboy - Sexbusters
Hocus Pocus - Bow Chi Bow
The KGB`s - Techno Gym
Whitelable - No Fortuna
Is er iemand weet hoe ik aan deze platen kom?
Deze staan al een half jaar of langer in backorder en ik begin daar wel een beetje schoon genoeg van te krijgen, die moet ik gewoon hebben(Mja zijn klassiekers, dus behoorlijk gezocht vast)
Patsen met een hercules Dj console? Hehe, erg indrukwekkend!Reind schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:15:
FF patsen met gear die niet eens van mezelf is
[afbeelding]
Allemaal test gear....... ik zei toch dat ik het druk had
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
Mja idd, maaar die moet ik gewoon hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:39:
[...]
Die no fortuna heb ik volgens mij. Is dat die hele vieze hardstyle remix van o fortuna?
Daarbij is die voor mij nog erg goed bruikbaar.
En die andere ben ik op discogogs voor benaderd voor 30E de plaat maar dat doe ik dus echt niet, het is niet een moeten voor mij
Maar waarschijnlijk heb ik de No Fortuna binnenkort wel aangezien 4onlydj's nog 3 exemplaren heeft, alleen ik daar atm geen credit
Dus maar ff geld over maken naar hun dan, of jij moet je plaat willen weg doen
Verwijderd
Daarnaast ben ik toch geen fan van hardstyle, dus hij zit bij mij stof te verzamelen
Maar ms dat ik hem ga draaien 15 januari

In plaats van dat iedereen af loopt te geven op dat ding zouden mensen er is een keer mee moeten draaien...... je zult echt versteld staan van hoeveel lol je met dat speelgoed achtige ding kunt hebben.ChojinZ schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:40:
[...]
Patsen met een hercules Dj console? Hehe, erg indrukwekkend!
Ik heb er in ieder geval de laatste 2 weken meer gebruik van gemaakt dan van mijn eigen gear
Nou, ik heb er nou al meer dan een jaar een, maar ti's echt tsja...Reind schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:22:
[...]
In plaats van dat iedereen af loopt te geven op dat ding zouden mensen er is een keer mee moeten draaien...... je zult echt versteld staan van hoeveel lol je met dat speelgoed achtige ding kunt hebben.
Ik heb er in ieder geval de laatste 2 weken meer gebruik van gemaakt dan van mijn eigen gear
Grappig
Meer niet, ik zeg altijd maar zo: je krijgt waar je voor betaald.
Nou, hier betaal je niet veel voor, dus...
Ti's gewoon muk
Verwijderd
Ik sta te trappelen om mijn eerste stapjes met vinyl te gaan doen
Mocht je 'm voor goedkoop weg willen doenOverSoft schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:55:
Nou, ik heb er nou al meer dan een jaar een, maar ti's echt tsja...
offtopic:
Ti's gewoon muk
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Gefeliciteerd! En veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken denk ikVerwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:07:
Omg, de SynQ XTRM-1 en de platen zijn binnen!
Ik sta te trappelen om mijn eerste stapjes met vinyl te gaan doen
Je hebt iig qua kwaliteit geen miskoop gedaan
eerst stapte hij over van 'de super' oem bak naar de oude-school technics.
(die volgens hem zelf het geld lang niet waard zou zijn!?)
dan zou hij over een tijdje wel helemaal overstappen op een dj consule van een 'gerenomeerd' dj gear merk.

ontopic Goedkope legale downloads nekken Amsterdamse dance speciaalzaak
*met dank aan alle ceedee dj`s! u rule!
Verwijderd
Dit vind ik onzin: ik heb nog nergens een legale downloaddienst gezien die extented versies ter download aanbiedt, en al helemaal niet van de nieuwere nummers.num-lock schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:26:
ontopic Goedkope legale downloads nekken Amsterdamse dance speciaalzaak
*met dank aan alle ceedee dj`s! u rule!
De schuld geven aan illigale downloads kan ik nog wel begrijpen.
http://www.beatport.com ?Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:02:
Dit vind ik onzin: ik heb nog nergens een legale downloaddienst gezien die extented versies ter download aanbiedt, en al helemaal niet van de nieuwere nummers.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Als je nou even had opgelet dan had je er heel wat dichter bij gezeten met je in de toekomst kijken.....num-lock schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:26:
even een kijk je in de toekomst, ik kan het niet laten!
eerst stapte hij over van 'de super' oem bak naar de oude-school technics.
(die volgens hem zelf het geld lang niet waard zou zijn!?)
De SL's zijn namelijk alleen maar in de plek gekomen van de OEM bakken omdat de OEM bakken vanaf dag 1 tot nu 15% gedaald zijn qua prijs vanwege de concurentie tussen de fabrikanten. Als ik ze dus 2é hands zou verkopen zou ik er aardig wat bij in schieten.
Nu kon ik een erg mooie deal maken en vanwege dat dealtje eigenlijk alleen maar geld verdienen zo voordelig was ie....
En aangezien ik van plan ben compleet over te stappen op CD's wil ik wel een beetje geld terug beuren voor de draaitafels. Als je dan 1 + 1 bij elkaar op telt is dit een zeer voordelige deal want er zal altijd een randdebiel zijn die 900€ neer legt voor een setje M3D's.... en dus heb ik in 2 jaar tijd dan 0,0 afgeschreven op de draaitafels.......
Nu jij weer
Daarnaast was er even een setje SL's nodig voor een aantal feestjes waarbij DJ's draaiden die een SL in hun rider hebben staan. Omdat je op zo'n avond geen gezeur wilt zet je gewoon een setje neer dus en dat waren dus die van mij...... zo sloeg ik 2 vliegen in 1 klap zonder dat het me wat koste.
Als ik dus gewoon met vinyl was blijven draaien waren de OEM bakken er nooit uit gegaan, hoogstens voor een setje Stanton ST150's omdat ik uiteindelijk toch de meest luxe versie wilde hebben.
Als je dus goed in de toekomst had gekeken had je 2 CDX1 cd spelers en een mooie Nuo5 of iets dergelijks gezien. (Eerst de nieuwe mixers en als alles gedigitaliseerd is en ik alles via dezelfde kanalen ook op cd kan krijgen stap ik helemaal over op de cd spelers want die zware vinyl tassen ben ik een beetje zat, pluisje onder de naald ben ik zat, het ongemak en het gemis aan bepaalde features op een draaitafel ben ik zat...... De CD speler is gewoon aan het winnen langzamerhand aangezien steeds meer dj's in gaan zien dat je met een CD speler meer kan dan men gewend is.
Als er een console komt die aan de behoefte voldoet..... waarom niet. De DJ console is in ieder geval niet het apparaat wat dat kan. Echter is het voor het geld een ontzettend leuk apparaat waar een beginnende dj met een ontiegelijk krap budget ook wat aan kan hebben.dan zou hij over een tijdje wel helemaal overstappen op een dj consule van een 'gerenomeerd' dj gear merk.hoop dat de reviews beter smaken dat die foto..
De basics van het draaien zijn namelijk prima te leren aan de hand van de console dus ik snap je punt niet helemaal.
En ik snap al helemaal niet waar je de gedachte vandaan haalt dat ik over zou stappen op de dj console...... Ik snap uberhaupt al niet hoe je het durft te denken
En als je de reviews niets vind....... dan lees je ze niet. Gelukkig ben je 1 van de weinige die dat dan zal vinden en met +/_ 300 unieke bezoekers per dag (welke nog steeds groeiende is) zul je ook wel 1 van de weinige blijven.
Ow en bedankt voor het verkloten van mijn dag met je nieuwtje over Dance Tracks...... was goddorie mijn favo platenzaak in Amsterdam
Naja dan maar weer alles bij Juno vandaan halen........ (ow en bedankt voor het nieuwtje want tis wel weer een mooie voor op mijn site)
[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 08-01-2005 02:14 ]
Moet je beter zoekenVerwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:02:
[...]
Dit vind ik onzin: ik heb nog nergens een legale downloaddienst gezien die extented versies ter download aanbiedt, en al helemaal niet van de nieuwere nummers.
De schuld geven aan illigale downloads kan ik nog wel begrijpen.
www.beatport.com
www.trackitdown.net
www.anjunabeats.co.uk
www.audiojelly.co.uk
Eitje
Heb je deze sites al eens geprobeerd? Het lijkt me erg interresant.Vash schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:34:
[...]
Moet je beter zoeken
www.beatport.com
www.trackitdown.net
www.anjunabeats.co.uk
www.audiojelly.co.uk
Eitje
Maar ik zou me registreren bij beatport, en daar moet je voordat je ook maar iets koopt al al je credit card gegevens in hun database stoppen. Lijkt me wat link.
Meestal gaan internet credit card betalingen via een 2nd party bedrijf, waar ik meer op vertrouw.
Graag wat ervaringen.
Bij clubcharts vind je genoeg ervaringen: http://forum.clubcharts.nl/topic/30159/1/20Triple-D schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:28:
[...]
Heb je deze sites al eens geprobeerd? Het lijkt me erg interresant.
Maar ik zou me registreren bij beatport, en daar moet je voordat je ook maar iets koopt al al je credit card gegevens in hun database stoppen. Lijkt me wat link.
Meestal gaan internet credit card betalingen via een 2nd party bedrijf, waar ik meer op vertrouw.
Graag wat ervaringen.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Voordeel ervan is dat ze sindskort met een hogere bitrate zijn gaan werken, de downloads die je hebt gedaan met de lage bitrate kun je nu echter weer opnieuw downloaden met een hogere bitrate zonder er weer voor te hoeven betalen.
Ik zal binnenkort is alle digitale platenzaken op een rijtje gaan zetten bij mij op de site met hun voor en nadelen.
Net 1 file voor test gekocht bij trackitdown.net
Meteen van die digitale krijsende geluiden in de mp3. En dat voor 3.03 euro per nummer... Lekker begin.
Heb ze maar gemailed en kijken wat er van komt.
Wat denk je? Dat een review ff binnen een half uurtje geschreven is? Dat ik de hele dag niets te doen heb? Dat ik dag en nacht met die gear aan de gang ben.....Jochem schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:26:
Reind, niet om het een of ander, maar wanneer kunnen we welke review nou verwachten. Ik wacht eigenlijk met smart op je reviews die in de pijplijn staan, maar zie al een tijdje niets op je site.
Das dus allemaal fout, gemiddeld ben ik een 20 tot 25 uur bezig met het schrijven en testen van de gear, dan gaat de klad versie naar de fabrikant, in de tussentijd worden er foto's gemaakt, audio opgenomen, daarna word de final versie van de review geschreven en dan komt ie op de site.
En ik ga me absoluut niet haasten omdat er mensen op zitten te wachten, dat werkt namelijk alleen maar averechts. Daarnaast heb ik ook gewoon een baan van 40 uur in de week en heb ik s'avonds ook wel is een keer geen zin om met de site aan de gang te gaan.
Gelukkig zit alles nu wel een beetje aan het einde van de pijplijn.... echter hangt er tegenwoordig ook weer wat om mijn eigen pijplijn en dat heeft ook aandacht nodig......
Eind volgende week zal de eerste dus online zijn.
Vanavond begin ik met de korte versie van de RMX review voor een nieuw magazine, maandag gaat de klad versie naar de importeur en dan is het even afwachten wanneer die goedkeuring geeft, dan nog 1 tot 2 dagen voor de final dus ga er vanuit dat het eind volgende week word (donderdag, vrijdag dus).
Dan volgt de pioneer waar ik nog heel druk mee ben (dat ding kan zoveel dat ik wel een week vakantie op mag gaan nemen van mijn normale baan om alles te kunnen schrijven) en daarna de DJ Console van Hercules.
Ik krijg iedere dag wel mail met de vraag of ik dit of dat niet weet en of er al wat af is, Zolang mensen dat blijven doen ben ik drukker met die mailtjes beantwoorden dan het schrijven van de review en dus duurt het alleen maar langer.
Als er nieuws is staat het bij mij op de site, er om vragen heeft geen zin (en de mensen die hier al ff mee lopen weten maar al te goed dat ik op zulke momenten lekker dwars kan zijn
[ Voor 12% gewijzigd door R2D2 op 08-01-2005 18:08 ]
Hoe zit dat dan precies met die "toestemming van de de importeur?" Welke invloed heeft die dan?Reind schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:33:
[...]
.....
Vanavond begin ik met de korte versie van de RMX review voor een nieuw magazine, maandag gaat de klad versie naar de importeur en dan is het even afwachten wanneer die goedkeuring geeft, dan nog 1 tot 2 dagen voor de final dus ga er vanuit dat het eind volgende week word (donderdag, vrijdag dus).
Jouw handelsmerk is dat je alles onafhankelijk en recht voor zijn raap neerpent. Dat blijft toch wel in stand hoop ik.
[ Voor 56% gewijzigd door Help!!!! op 08-01-2005 18:24 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat blijft inderdaad wel in stand echter kan het gebeuren dat ik bijvoorbeeld iets over het hoofd zie, de fabrikant ondertussen al een wijziging heeft doorgevoerd of de fabrikant aan kan tonen dat ik helemaal fout zit....Help!!!! schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:22:
[...]
Hoe zit dat dan precies met die "toestemming van de de importeur?" Welke invloed heeft die dan?
Jouw handelsmerk is dat je alles onafhankelijk en recht voor zijn raap neerpent. Dat blijft toch wel in stand hoop ik.
Ik heb liever dat de review word geplaatst met medewerking van de fabrikant dan dat ik zomaar wat schrijf, er een fout in zit en ik dat uit mag gaan leggen achteraf...
De review van de CDX1 van Synq is daar een mooi voorbeeld van, de fabrikant kon zich vinden in de schoonheids foutjes die ik had gevonden in het apparaat en die zijn er dus in blijven staan ondanks dat ie liever zou zien van niet natuurlijk.
Echter zat ik er een beetje naast met de cue punten, godzijdank wees de fabrikant me op dat punt en kon het voordat er ook maar iets gepubliceerd was gecorrigeerd worden.
de review van de RMX-40 DSP is dus zojuist gemaild naar de importeur, met een beetje mazzel is ie dus zelfs nog iets sneller online
[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 08-01-2005 22:42 ]
Verwijderd
Ipv dat je dat nou 337x zegt kon je al 788 reviews schrijven, sorry kmoest het gewoon ff zeggeReind schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:33:
[...]
Wat denk je? Dat een review ff binnen een half uurtje geschreven is? Dat ik de hele dag niets te doen heb? Dat ik dag en nacht met die gear aan de gang ben.....
Drie nummers van TrackItDown. Werken als een trein, geen gezeik met DRM, niksTriple-D schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:28:
[...]
Heb je deze sites al eens geprobeerd? Het lijkt me erg interresant.
Graag wat ervaringen.
[ Voor 5% gewijzigd door Flake op 09-01-2005 07:54 ]
In plaats van dat jullie er constant om lopen te zeuren kun je ook gewoon je muil houden en af wachten wanneer ie komtVerwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 03:27:
[...]
Ipv dat je dat nou 337x zegt kon je al 788 reviews schrijven, sorry kmoest het gewoon ff zegge
Tis goddorie geen goed betaalde baan waarvoor ik me het zweet uit mijn reet hoef te werken. En omdat een ander hem zonodig wil lezen moet ik maar ff op gaan schieten zeker....... dan gaat de rechterhand omhoog, vouwen we alle 5 vingers naar binnen behalve de middelste want die blijft omhoog staan in dit geval.
Ik krijg echt steeds meer de neiging om hem gewoon nog een week vooruit te schuiven en iedereen maar ff lekker te laten wachten.
[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 09-01-2005 12:24 ]
doe wat je niet laten kan....Reind schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:23:
Ik krijg echt steeds meer de neiging om hem gewoon nog een week vooruit te schuiven en iedereen maar ff lekker te laten wachten.
Wise enough to play the fool
Wat is een goed programma om een vinyl database mee op te zetten? Ik ben namelijk van plan om al mijn plaatjes te gaan nummeren, op numerieke volgorde te zetten en in te voeren in een database.
Er zijn een aantal voorwaarden waar het programma moet voldoen: zoals het vrij kunnen invoeren van criteria, denk hierbij aan jaar release, label, remixen, stijl enzovoort. Daarnaast lijkt het mij ook handig om per label te kunnen nummeren, op deze manier houd je naar mijn idee net iets meer overzicht omdat alle releases per label bij elkaar staan.
Ik ben nogal onbekend op dit gebied, maar als ik ooit alles wil gaan archiveren moet ik er wel nu mee beginnen. Te lang wachten resulteert in een dusdanige hoeveelheid titels dat ik ze niet meer in kan voeren. Alvast bedankt voor de nodige feedback.
ow, hou ons niet langer in spanningReind schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:23:
[...]

www.discogs.comjappo112 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:57:
Deze vraag zal vast wel vaker gesteld zijn, maar toch zou ik graag wat input van jullie lusten:
Wat is een goed programma om een vinyl database mee op te zetten? Ik ben namelijk van plan om al mijn plaatjes te gaan nummeren, op numerieke volgorde te zetten en in te voeren in een database.
Er zijn een aantal voorwaarden waar het programma moet voldoen: zoals het vrij kunnen invoeren van criteria, denk hierbij aan jaar release, label, remixen, stijl enzovoort. Daarnaast lijkt het mij ook handig om per label te kunnen nummeren, op deze manier houd je naar mijn idee net iets meer overzicht omdat alle releases per label bij elkaar staan.
Ik ben nogal onbekend op dit gebied, maar als ik ooit alles wil gaan archiveren moet ik er wel nu mee beginnen. Te lang wachten resulteert in een dusdanige hoeveelheid titels dat ik ze niet meer in kan voeren. Alvast bedankt voor de nodige feedback.
meer heb ik niet nodig
kijk voor een voorbeeld naar mijn collectie
http://www.discogs.com/collection?user=ScuL
[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 09-01-2005 14:21 ]
Verwijderd
heb van niemand klachten gehoord al heb ik wel een paar kleine foutjes gemaakt (1x een iets te groot beat verschil, was vergeten de BPM op het einde gelijk te trekken en nog wat kleine dingetjes)
ben ook alweer gevraagd voor het volgende feest.
equipment op dit feest: veel huurspul, complete licht systeem was gehuurd, (persoon die licht managede was goede vriend van me)
PA Spul: 4x wharfedale twin 15 op statieven eigendom van de school
2x PA versterker merk/vermogen onbekend (van de school)
2x Fane/fane 15" zelfbouw op statieven (van mijzelf)
1x quad 303 van mijzelf (ok geen pa maar perfect geluid/hard) (van mijzelf)
1x JB-audio MX4 mixer (van mijzelf)
1x Mc-crypt DJ-1000 dual cd speler (van mijzelf)
2x shure sm58 Mics met beide 10 meter kabel (van mijzelf)
1x 19" 4u PC met traktor DJ studio 2.5 (van mijzelf)
2x simpel philips koptelefoontje om voor te luisteren. (van mijzelf)
licht weet ik ff allemaal niet uit m'n hoofd
de master heb ik niet boven de 30 % van m'n totale output gehad.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 14:53 ]
Ik ken het systeem van deze site. Helaas is dit niet hetgene waar ik naar op zoek ben. Ik wil echt een stand alone programma....-ScuL- schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:20:
[...]
www.discogs.com
meer heb ik niet nodig
kijk voor een voorbeeld naar mijn collectie
http://www.discogs.com/collection?user=ScuL
Moet je doen, van je lezers hoef je het immers niet te hebben....Reind schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:23:
[...]
Je moet je lezers zien als klanten, als je nog reviewapparatuur wil krijgen, moet je immers ook lezers hebben die je reviews lezen.
Heb je die niet, dan is dat zo afgelopen...
Dus, ga zo door!

Plaatje voor de duidelijkheid :

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Ik gebruik sinds kort Music Collector... volgens mij komt dit programma vrij aardig in de buurt van je wensen.jappo112 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:55:
[...]
Ik ken het systeem van deze site. Helaas is dit niet hetgene waar ik naar op zoek ben. Ik wil echt een stand alone programma....
Lezers heb ik genoeg,OverSoft schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:02:
[...]
Moet je doen, van je lezers hoef je het immers niet te hebben....
Je moet je lezers zien als klanten, als je nog reviewapparatuur wil krijgen, moet je immers ook lezers hebben die je reviews lezen.
Heb je die niet, dan is dat zo afgelopen...
Dus, ga zo door!
Het gaat mij er meer om waarop men constant blijft hameren op de vraag wanneer de review nou is een keer online is.
Ik heb die mixer krap een week in huis, als het aan sommige mensen ligt moet de review al geschreven zijn voordat de mixer uberhaupt in mijn bezit is.
Als je iedere dag mailtjes krijgt met de vraag of ie nou al een keer af is moet het volgens mij ook niet zo heel erg onbegrijpelijk zijn dat ik daar een keer een beetje moe van word.
Ik heb al gezegd dat de review onderweg is naar de importeur, ik heb de RMX-40 DSP review al naar voren geschoven (eigenlijk zat de 909 er voor namelijk) en nog blijven er sommige mensen maar klagen..... En daar kan ik dus een beetje slecht tegen.
Ik kan nog steeds niet toveren en als ik het kon dan had ik dat met alle liefde gedaan voor de mensen die de review zo graag willen lezen. Ik ben tot vanacht 3 uur bezig geweest om die review af te krijgen dit weekend, heb hem door gemaild naar de fabrikant dus met een beetje mazzel is ie maandag/dinsdag online.
En lezers zien als klanten? Sorry maar ik doe dit op een vrijwillige basis, draag alle kosten zelf en steek er mijn eigen tijd in.... een beetje geduld mag er dus wel vanaf de andere kant verwacht worden. Of is dat vandaag de dag teveel gevraagd.
Ik doe dus mijn best maar meer kan ik ook niet doen, als mensen dat niet kunnen waarderen moeten ze zelf zo'n site gaan beginnen. Merk je namelijk ook dat er meer bij komt kijken dan alleen maar een beetje spelen met nieuwe gear.
Ik schrijf het liefste ook alleen de reviews maarja voor gear moet je ook bij fabrikanten langs e.d. Dat kost me vaak de 2 vrije dagen in de week die ik heb van mijn normale baan.
Ik doe dus mijn best mensen.
[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 09-01-2005 17:33 ]
Citronic is gelijk aan deze speler. http://www.aboutdj.nl/content/view/63/40/Reacher schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:10:
Iemand al de kans gehad om te spelen met ( wat lijkt op een nieuwe OEM cdspeler ) Citronic CD S6 ? Krijg niet weinig gevonden over hands-on ervaringen. Citronic heeft ook al de oem mixer uit gebacht die synq ook aanbiedt.
Plaatje voor de duidelijkheid :
[afbeelding]
Echter heeft de citronic weer een touch sensitive jog en wat meer functies.
Het apparaat ziet er van binnen erg netjes uit (wat voor de JB geld is natuurlijk ook van toepassing op de citronic). Het enige probleem is dat er geen flightcase voor te koop is.....
Alleen American Audio heeft een kistje waar ze in passen maar dan weer inclusief plek voor een QD5 mixer.
Jammere aan die spelers is dat ze laadjes hebben, slikker mechanisme wat bijvoorbeeld op de Pioneer zit is namelijk ook een optie op de OEM modellen en is maar een paar € duurder dan een laatje.
[ Voor 34% gewijzigd door R2D2 op 09-01-2005 16:40 ]
born to do porn!
De Citronic is weer een luxe versie als het ware van de JB systems.
Maar intern zijn het dezelfde spelers, de Citronic heeft nog wat extra electronica in huis voor de touch sensitive jog en heeft natuurlijk EN scratch EN de sample buttons.
Bij de Goedkopere versies zoals de JB is het OF/OF. Behalve bij de American Audio want die hebben als enige bij de goedkope variant beide opties.
Daarvoor is wel 1 sample button op geofferd maar aan 3 zou je ook genoeg moeten hebben.
Maar intern zijn de spelers gewoon heel netjes. Lekker ruim opgebouwd en lekker service vriendelijk. Goed loopwerk er in en voor het geld zijn ze gewoon erg goed. Voor een jaar terug kon je jezelf namelijk niet indenken dat er een speler was van deze prijs die alles had....
Nou, niet afhankelijk zijn van het web is een plus. Ik zou liever een prog zien dat de 2 kan synchen, zodat je zowel on en offline je collectie kunt bekijken/aanpassen.-ScuL- schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:32:
Het kan hetzelfde hoorBovendien heeft het ook nog eens het voordeel dat je collectie online te bekijken is als je iets op wilt zoeken. Ik zie niet echt in wat het voordeel van een standalone programma is t.o.v. een webapplicatie.
Juuste, ik ga niet 800 titels in tikken met alle gegevens daar van, en afhankelijk zijn van een of andere website. Ik ben echt op zoek naar een simpel programma met veel mogelijkhedenAcolyte57 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:16:
[...]
Nou, niet afhankelijk zijn van het web is een plus. Ik zou liever een prog zien dat de 2 kan synchen, zodat je zowel on en offline je collectie kunt bekijken/aanpassen.

Importeren komt eventueel in de toekomst, er wordt continu aan de site gewerkt. En als je echt wilt dat de continuïteit gewaarborgd wordt kun je ook een abonnement nemen a 12 dollar per jaar. Er zijn er inmiddels zo veel dat de serverkosten e.d. er makkelijk uit gehaald worden.
Trouwens van die 800 titels hoef je het meeste waarschijnlijk niet eens in te tikken maar gewoon de bestaande gegevens op te zoeken en aan te vinken dat je over die plaat beschikt.
[ Voor 19% gewijzigd door ScuL op 09-01-2005 19:13 ]
Verwijderd
Voor de rest vind ik de SynQ echt een beest
En verder wat heb je buiten 2 pick-ups, een mixer en boxen nodig om te 'dj-en'? En kan het kwaad als je een plaat vertraagt of versnelt met je hand op een platenspeler die hier niet voor bedoeld is?
En ik heb een stroboscoop effect ofzo op mijn platenspeler, wat is hier precies de bedoeling van?
[ Voor 19% gewijzigd door demichiel op 09-01-2005 20:22 ]
Als je de toonarm zo hebt afgesteld als in de tutorial op mijn site ben je te ruig.Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:06:
Ik heb af en toe dat als ik de plaat op een bepaald punt wil houden (met het handje dus heen en weer gaan, scratchen (??)) om de beat op een gunstig moment in de mix te stoppen dat de naald iets terug springt (2 sporen terug ofzo), doe ik het dan te ruig of heb ik gewoon eoa instelling verkeerd staan van mijn draaitafel?
Voor de rest vind ik de SynQ echt een beest
Echter kan het ook de slappere ophanging zijn van een naald..... dus wat voor element heb je?
Verwijderd
Muzikale effecten, maar of je wil scratchen ligt aan je stijl. Het terughalen van een plaat om te cueen is geen scratchen!demichiel schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:21:
Wat ik mij afraag wat is het nut van scratchen?
Koptelefoon?En verder wat heb je buiten 2 pick-ups, een mixer en boxen nodig om te 'dj-en'?
Dit zal ws een belt driven platenspeler zijn. Kans is groot dat de snaar het een keer begeeft.En kan het kwaad als je een plaat vertraagt of versnelt met je hand op een platenspeler die hier niet voor bedoeld is?
Dat is om het aantal omwentelingen van je plaat precies af te kunnen stellen. Wanneer de puntjes stilstaan klopt je toerental precies.En ik heb een stroboscoop effect ofzo op mijn platenspeler, wat is hier precies de bedoeling van?
Verwijderd
Haha, het is niet zo dat ik heel hard heen en weer ga ofzo hoor, maar het zou nog wat minder hard kunnen, maar dan moet ik wel heeeeel voorzichtig aan doen (heb het geprobeerd, toen leek het goed te gaan dus misschien is het gewoon wennen.). Ik heb trouwens inderdaad jouw guide gevolgd op je site, prima guide hoor! Stond een link naar in het mailtje van Dre.Reind schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:39:
[...]
Als je de toonarm zo hebt afgesteld als in de tutorial op mijn site ben je te ruig.
Echter kan het ook de slappere ophanging zijn van een naald..... dus wat voor element heb je?
Ik heb standaard een Stanton 505 element bijgeleverd gekregen, verschilt dat dan per element? (haha, ik klink als een nitwit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 22:55 ]
check even of het geen speling van 't gaatje (hoe heet dat eigenlijkVerwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:46:
[...]
Haha, het is niet zo dat ik heel hard heen en weer ga ofzo hoor, maar het zou nog wat minder hard kunnen, maar dan moet ik wel heeeeel voorzichtig aan doen (heb het geprobeerd, toen leek het goed te gaan dus misschien is het gewoon wennen.). Ik heb standaard een Stanton 505 element bijgeleverd gekregen, verschilt dat dan per element? (haha, ik klink als een nitwit)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Een pc of iets dergelijks waar je je meesterlijke mixjes op kan opnemendemichiel schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:21:
En verder wat heb je buiten 2 pick-ups, een mixer en boxen nodig om te 'dj-en'?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 22:49 ]
Verwijderd
Aangezien de platen umm 3 dagen oud zijn en de slipmat evenveel denk ik niet dat dat het is-ScuL- schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:48:
Misschien is je plaat rot/krom.. is je slipmat bol ... weet ik veel. Misschien staan je tafels wel niet waterpas
Speling in het gaatje zou kunnen, ik zal het eens met verschillende platen proberen. Ik denk zelf toch dat het gewoon wennen is en kijken hoe 'hard' het kanBtM909 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:48:
[...]
check even of het geen speling van 't gaatje (hoe heet dat eigenlijk) van je plaat is
Heb het met sommige platen nl. wel. Oplossing: sticker eroverheen en nogmaals gaatje maken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 22:56 ]
Platen kunnen evt. ook beschadigen tijdens transport (lompe TPG-boer oid).
Het 1e wat je moet doen is met een waterpas kijken of alles recht is. Tafel, draaitafel, etc. Vervolgens je slipmat erop en kijken of daar geen oneffenheden in zitten. (Mijne heb ik gekocht en toen waren ze al bol gelukkig verdwijnt dit als er een plaat op ligt). Dan ga je kijken of je element een rechte hoek maakt met je plaat, doe dat bij een plaat van gemiddelde dikte.
Stel zonodig armhoogte bij volgens Reind's tutorial. Dan zou het in principe niet mogen gebeuren, gebeurt het wel dan ben je een boer
Nee dan ben je gewoon een klein beetje een boerVerwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:46:
[...]
Ik heb standaard een Stanton 505 element bijgeleverd gekregen, verschilt dat dan per element? (haha, ik klink als een nitwit)
De 505 is namelijk een scratch element met een hele stugge ophanging.
Gewoon iets rustiger aan doen dus
Iemand nog tips voor een bepaalde lijm die ik daarvoor kan gebruiken? Gewoon normale lijm voor kunststoffen?
Overigens denk ik dat een van onze katten de vandalist is geweest... rotbeesten
Verwijderd
Goh, verborgen talent dus voor boerReind schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:19:
[...]
Nee dan ben je gewoon een klein beetje een boer
Ik doe wel wat rustiger aan
Dat weet ik niet. Een dj die met vinyl draait kan overigens wel met cd's draaien, maar andersom is dit echter minder vaak zo. Een dj (die normaal met vinyl draait) moet alleen even weten hoe hij moet QUE-en (verschilt per cd spelers namelijk) en daarna moet het geen probleem meer zijn.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:47:
[...]
Goh, verborgen talent dus voor boer.
Ik doe wel wat rustiger aan. Ik heb nog niet echt het gevoel met vynil (heb nog maar een uurtje geprutst ofzo, maar heb wel het idee dat het makkelijker gaat dan met cd)
Verwijderd
Misschien komt het omdat ik al een wat oudere 19" rackmount cd-dj met 19" rackmount console heb. Ik heb bij de cd speler niet echt een fysiek gevoel met wat ik draai. Met vinyl heb ik dat wel. Ik kan op ieder willekeurig moment de plaat vastpakken en vinyl 'lezen' vind ik ook handig.mickjuh schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:35:
[...]
Dat weet ik niet. Een dj die met vinyl draait kan overigens wel met cd's draaien, maar andersom is dit echter minder vaak zo. Een dj (die normaal met vinyl draait) moet alleen even weten hoe hij moet QUE-en (verschilt per cd spelers namelijk) en daarna moet het geen probleem meer zijn.
Het is natuurlijk slechts 'mijn' mening, maar ik vind vinyl prettiger werken
(Overigens werkt mijn Gemini MP3000x nog steeds erg lekker hoor
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 09:50 ]
Dat heb ik zelf ook. Je kan op de plaat zelf al een beetje zien waar de kicks beginnen of hoelang het nummer ongeveer nog doorloopt. Daarnaast heb je ook direct contact met het nummer. Dat vind ik zelf ook fijn. Maar vinyl vereist toch wel enige oefening denk ik. Ik hoor namelijk wel vaak CD jockeys die het maar niets vinden dat vinyl. Simpelweg omdat het ze niet lukt. Maar andersom lukt het dan wel weer vaak.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:42:
[...]
Misschien komt het omdat ik al een wat oudere 19" rackmount cd-dj met 19" rackmount console heb. Ik heb bij de cd speler niet echt een fysiek gevoel met wat ik draai. Met vinyl heb ik dat wel. Ik kan op ieder willekeurig moment de plaat vastpakken en vinyl 'lezen' vind ik ook handig.
Het is natuurlijk slechts 'mijn' mening, maar ik vind vinyl prettiger werken.
Ikzelf doe ook alleen vinyl en heb voor de grap eens een keer meegedraaid met cd spelers. Opzich best te doen alleen moest je even weten hoe je nu op dat ding kan que-en... Maar vind het persoonlijk niets.
Persoonlijk vind ik het ook veel leuker en beter staan als ik een dj met vinyl zie dan een dj met cd's.
Op wat heb je dan gedraaid?mickjuh schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:49:
[...]
Ikzelf doe ook alleen vinyl en heb voor de grap eens een keer meegedraaid met cd spelers. Opzich best te doen alleen moest je even weten hoe je nu op dat ding kan que-en... Maar vind het persoonlijk niets.
Why, wat maakt het uit hoe een DJ draait. Als hij met een one-man-band-instrument mij kan plezieren vind ik het ook bestPersoonlijk vind ik het ook veel leuker en beter staan als ik een dj met vinyl zie dan een dj met cd's.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ik had nog nooit serieus achter die dingen gestaan eigenlijk, op wat gespeel met 1 zo'n ding op de DJ Expo na dan dus ik wist eigenlijk niet echt wat me te wachten stond maar ik wende echt verbazingwekkend snel. Ik mixte direct het eerste nummer lekker in eigenlijk
Als je vinyl gewend bent dan is het ook logisch want de bediening zit heel intuitief in elkaar
Andersom kan ik me voorstellen dat het veel minder logisch is allemaal want bij vinyl heb je gewoon rekening te houden met het momentum van de platter bij corrigeren en bijvoorbeeld het overspringen van de naald in sommige gevallen bij het cue'en (als je een gare plaat te pakken hebt). Dit zijn dingen waar je bij een CDJ geen last van hebt... Maargoed, waarschijnlijk weer zo'n duh-verhaal voor jullie
Dat moet je mij niet vragen. Kan het wel voor je navragen. Was in ieder geval in een plaatselijke discotheek. Niet het nieuwste spul in ieder geval.
Dat vind ik niet. Maar zoals ik al zei, dat is mijn persoonlijke mening. Tuurlijk gaat het om de muziek wat men draait, uitzoekt en aan elkaar door kan mixen. Maar een dj met vinyl vind ik persoonlijk toch wat leuker overkomen. Ik kijk (en ik denk ook anderen) graag naar een dj die met zijn vinyl staat te spinnen en ouwehoeren dan een dj die op zijn cd-kastje staat te rammen.[...]
Why, wat maakt het uit hoe een DJ draait. Als hij met een one-man-band-instrument mij kan plezieren vind ik het ook best. Uiteindelijk gaat het om de muziek en de entourage eromheen. Een springende DJ (met platen) springt hetzelfde als een DJ (met CD's)
Verwijderd
Of als je boer bent (zoals ik)BezurK schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:09:
en bijvoorbeeld het overspringen van de naald in sommige gevallen bij het cue'en (als je een gare plaat te pakken hebt)

Is het ook al eens iemand overkomen om de verkeerde naald eraf te halen?

Verwijderd
Uhh jah op een feestje van ongeveer 50 man, stonden zo'n beetje allemaal te dansen en gek te doen. Druk ik op de verkeerde stopknop. Vloer stil en ik (na een x aantal biertjes) maar denken waarom het opeens zo stil is.mickjuh schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:23:
[...]
Is het ook al eens iemand overkomen om de verkeerde naald eraf te halen?![]()

WheheVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:26:
[...]
Uhh jah op een feestje van ongeveer 50 man, stonden zo'n beetje allemaal te dansen en gek te doen. Druk ik op de verkeerde stopknop. Vloer stil en ik (na een x aantal biertjes) maar denken waarom het opeens zo stil is.

Bleek ie vergeten om z'n koptelefoon aan te sluiten op het mengpaneel
Heb zelf een keer gehad dat er aardig wat stof onder de naald terecht kwam, waarna je elke 2 seconden een vervelend 'stof'-geluid hoorde. Heb toen precies in de maat het element omhoog gehaald, stof eronder vandaan en (op goed geluk) precies in 't juiste spoor teruggeplaatst. Muziek was dus 2 tellen weg, maar leek bij de act

Dan ben je wel weer ff bezig om hem erin te krijgen.
Met vinyl lijkt me die fout lastiger te maken tenzij je misschien 2 platen van hetzelfde label draait oid. Ik herken aan het label meestal direct welke draait en welke ik eraf moet halen...en de positie van de naald natuurlijk ook.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Met wat drank op kun je je nog wel is vergissen in een kanaaltjeChiron schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:18:
wat dacht je eens van op je mixer kijken welk kanaal je open hebt staan
born to do porn!
't was een feestje bij iemand thuisChiron schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:18:
wat dacht je eens van op je mixer kijken welk kanaal je open hebt staan
Ik was aan het invallen voor de DJ die ff naar de plee moest dus ik had geen idee wat op welk kanaal zet. Had reeds 1 mix gedaan en daarna wist ik het niet meer

Dat is ook inderdaad vaak de boosdoenerReacher schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:24:
[...]
Met wat drank op kun je je nog wel is vergissen in een kanaaltje
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
en zet de muziek stil.
Jeuj.
Dit topic is gesloten.