How to Become a DJ... deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.468 views sinds 30-01-2008

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
ChojinZ schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:33:
[...]

Ligt het aan mij of is de link dood? :/
Hier werkt ie ook niet...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
misschien mogen we binnenkort voor het plaatselijke jongerencentrum een nieuw mengpaneel aanschaffen, nu is het nog even de vraag wat het budget gaat worden, waarschijnlijk net genoeg voor een Synq smx-1, (rond de 500 euro) en als we meer budget hebben wou ik voor de Ecler Nuo5 gaan.. goeie keus, en hebben jullie nog meer suggesties?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:33:
[...]

Ligt het aan mij of is de link dood? :/
Server is gecrasht helaas. Geen id waarom :/

Ben em nu aan het fixen..

Edit:

Works again :)

http://fewture.net/music/Sandor_Vennink_21-12-2004.mp3

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Chiron schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:00:
misschien mogen we binnenkort voor het plaatselijke jongerencentrum een nieuw mengpaneel aanschaffen, nu is het nog even de vraag wat het budget gaat worden, waarschijnlijk net genoeg voor een Synq smx-1, (rond de 500 euro) en als we meer budget hebben wou ik voor de Ecler Nuo5 gaan.. goeie keus, en hebben jullie nog meer suggesties?
Ik heb nog een XTC te koop? (serieus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
XTC is te weinig kanalen en inputmogelijkheden, wil toch wel minimaal 4 kanalen hebben.. (2x sl1210m3d en een Pioneer cmx-3000, verder moeten er nog een digitenne tuner en een dvd speler op kunnen)

Bovendien ben ik persoonlijk niet echt gecharmeerd van de kilometers lange faders op een XTC.

De Synq leek me erg interessant vanwege de vele inputmogelijkheden, onder andere ook nog de 3 microfoon inputs, en de makkelijk vervangbare faders. Effectenbak is natuurlijk ook altijd leuk :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Kijk, da's nou jammer :P

Dan zou de Synq erg leuk zijn idd... De Nuo mss ook wel, maar die ligt een flinke stap boven het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
@Chiron: XTC niet doen.. prijs/kwalitijd van de Ecler Nuo5 zijn meer het geld waard dan een dateq XTC, Synq smx-1, pioneer DJM-600 (de laatse twee zouden het ook niet slecht doen!)
*mijn meening.*

@Reind: Kan niet wachten op je review! Heb al wel paar keer kunnen beuken op de DJM909 (maar wel voorzichtig ;) ) mijn mening over dit speeltje: 'apart'st battel mixer van het moment!'.
Maar opzich een goede stap, Stanton snijdt deze markt al een beetje aan met de SA-12
Stanton gear op je site reviewen zou ook leuk zijn! Hoopelijk wil iemke roos een beetje mee werken met demo modelen om te reviewen voor je site! B)

[ Voor 18% gewijzigd door num-lock op 24-12-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
num-lock da's ronduit snoeihard gelul. Bij de DJM-600 is de kwaliteit VEEL te laag in verhouding met de prijs, de XTC kan bijna niet stuk (lage afschrijving voor op pad) en de SMX-1 biedt heel veel functies voor een klein bedrag. Die prijs/kwaliteit verhouding van de Nuo 5 is ongeveer gelijk aan de SMX-1 imho. Natuurlijk is de Nuo 5 beter: hij is niet voor niet 2x zo duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Vash schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:14:
[...]
Ik heb nog een XTC te koop? (serieus)
Wat moet ie kosten nick@nick.nl

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
num-lock schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:51:
@Chiron: XTC niet doen.. prijs/kwalitijd van de Ecler Nuo5 zijn meer het geld waard dan een dateq XTC, Synq smx-1, pioneer DJM-600 (de laatse twee zouden het ook niet slecht doen!)
*mijn meening.*
Pioneer djm-600 is sowieso geen optie, te weinig kwaliteit voor het geld.. en zoals ik al zei het hangt van het budget af of er een Ecler Nuo5 in zit... anders wordt het waarschijnlijk de Synq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Als je nog een synq moet hebben voor een mooi prijsje dan heb ik er nog wel 1 staan.

Die van mij gaat namelijk de deur uit en er komt wat anders voor terug (ff kijken nog wat voor mixer). Ben namelijk weer is toe aan iets nieuws...... bereorde is alleen dat ik nog niet weet wat ik zal nemen.

Ik wil de Pioneer wel hebben die hier staat maarja die ligt met z'n +/_ 1500€ een klein beetje (zeg maar gerust een boel beetje) buiten het budget :P

[ Voor 41% gewijzigd door R2D2 op 24-12-2004 16:54 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Reind schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:53:
Als je nog een synq moet hebben voor een mooi prijsje dan heb ik er nog wel 1 staan.

Die van mij gaat namelijk de deur uit en er komt wat anders voor terug (ff kijken nog wat voor mixer). Ben namelijk weer is toe aan iets nieuws...... bereorde is alleen dat ik nog niet weet wat ik zal nemen.

Ik wil de Pioneer wel hebben die hier staat maarja die ligt met z'n +/_ 1500€ een klein beetje (zeg maar gerust een boel beetje) buiten het budget :P
Wat moet je er voor hebben?
Ik wil van mijn DJX700 van Behringer af :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
400€ inclusief versturen.

Mixer is nog net geen jaar oud geloof ik. Faders e.d zijn allemaal in orde en kraakvrij. Verder geen krassen of iets dergelijks op het apparaat.

Oftewel in nieuwstaat.

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 24-12-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mja mixer voor het jongerencentrum moet nieuw zijn ivm garantie en bon etc... om het geld is 't niet te doen als het budget er eenmaal is.

Zou hem wel zelf willen hebben maar heb geen 400 euro helaas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:51

dj_dysaster

Stoom \o/

Heb ook ff een setje van 10 min. opgenomen, kon het niet laten ff me nieuwe versterker+speakers uit te proberen. >:)
Met een 5 min staat ie er wel op.
http://home.wanadoo.nl/wilko.keur/dj/dysaster_2004_12_26.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n mengpaneel, JB Systems mX 4 heb ik nu 1.5 jaar, gebruik hem 3x in de week

donderdag avond kapte m'n schuifpotmeter van m'n master ermee. gelijk naar de winkel gegaan, en ene nieuwe gehaald (50 k hadden ze niet, dus maar een 100 k meegenomen, ding er in gesoldeert de volgende ochtend.

hij komt nu wat later in, maar dat vind ik eigenlijk wel lekker.

maar is dit snel of niet vor een schuifpotmeter? zo ja dan moet ik maar eens denken om ene ander mixertje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_dysaster schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:07:
Heb ook ff een setje van 10 min. opgenomen, kon het niet laten ff me nieuwe versterker+speakers uit te proberen. >:)
Wil je er serieus commentaar op? Of is het alleen maar voor de leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:24:
[...]

Wil je er serieus commentaar op? Of is het alleen maar voor de leuk :)
't is iig een 'gewaagde' platenkeuze ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Empathy op 26-12-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
dj_dysaster schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:07:
Volgens mij moet jij nog een beetje oefenen op, euhm, practisch alles zeg maar.
Maar voor de rest issie goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
Mijn backorder bij rare-records (die ik in september geplaatst heb) staat nog steeds op dezelfde status dus ik begin een beetje hoop te verliezen ooit nog die platen te kunnen bemachtigen.
Mocht iemand beschikken over ATH048, SYSX01, SYSX02 en/of SO//0301 geef een gil :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
-ScuL- schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:02:
Mijn backorder bij rare-records (die ik in september geplaatst heb) staat nog steeds op dezelfde status dus ik begin een beetje hoop te verliezen ooit nog die platen te kunnen bemachtigen.
Mocht iemand beschikken over ATH048, SYSX01, SYSX02 en/of SO//0301 geef een gil :P
Dat heb ik dus ook met dave leatherman - eple.
Duurt nou toch wel heel erg lang (9 september)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:42:
[...]

Dat heb ik dus ook met dave leatherman - eple.
Duurt nou toch wel heel erg lang (9 september)
Dave leatherman heb ik een aantal weken geleden binnen gekregen duurde maar een week.
toch wel handig zon lokale cd winkel die ook wel is platen besteld voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:44:
[...]

Server is gecrasht helaas. Geen id waarom :/

Ben em nu aan het fixen..

Edit:

Works again :)

http://fewture.net/music/Sandor_Vennink_21-12-2004.mp3
/me kicks it again..

Verders niemand? :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:27:
[...]

/me kicks it again..

Verders niemand? :'(
Kheb em geluisterd en hij is opzich wel ok. De mix is weliswaar niet overal even strak gemixt maar dat is nauwelijks hoorbaar en zeker niet storend. Wat ik alleen wel mis is iets wat jou onderscheid van de rest. Een eigen stempel waardoor men roept: He! Volgens mij is dit Fewture!
De mix zoals hij nu is onderscheid zich niet goed genoeg van de rest (NOFI).

Ennuh, ik mag dan wel kritisch overkomen, zelf doe ik het niet beter hoor! ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:28:
[...]

Kheb em geluisterd en hij is opzich wel ok. De mix is weliswaar niet overal even strak gemixt maar dat is nauwelijks hoorbaar en zeker niet storend. Wat ik alleen wel mis is iets wat jou onderscheid van de rest. Een eigen stempel waardoor men roept: He! Volgens mij is dit Fewture!
De mix zoals hij nu is onderscheid zich niet goed genoeg van de rest (NOFI).

Ennuh, ik mag dan wel kritisch overkomen, zelf doe ik het niet beter hoor! ;)
Ik heb hem helemaal met de pitch gecorrigeerd. Dus zonder de platter een zwiep te geven. Aangezien ik dat normaal nooit doe zit hij er soms wat langer naast dan nodig. Kwestie van tijd voor dat weg is. Die irritante zwiepers hoor je iig niet ;)

Wat betreft de eigen stijl.. Daar ga ik nog es over nadenken. Vind ik nogal een serieuze mening :P In welk opzicht mis je dan wat?

De bedoeling was om een tweedelige set te krijgen de van funky naar hard gaat.. Dat is aardig gelukt denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nog mensen die iets speciefieks willen weten over de Reloop RMX 40DSP?

Ik heb vandaag het test model opghehaald bij Reloop dus barst maar los......
Heb de mixer nog niet aan de andere gear gekoppeld vanwege de DJM909 die hier staat (en die wel heeeeeeeel erg leuk is om mee te spelen) maar hij staat op mijn buro...... zal hem vanavond is ff aan de draaitafels knopen voor een eerste indruk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Reind schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:39:
Nog mensen die iets speciefieks willen weten over de Reloop RMX 40DSP?

Ik heb vandaag het test model opghehaald bij Reloop dus barst maar los......
Heb de mixer nog niet aan de andere gear gekoppeld vanwege de DJM909 die hier staat (en die wel heeeeeeeel erg leuk is om mee te spelen) maar hij staat op mijn buro...... zal hem vanavond is ff aan de draaitafels knopen voor een eerste indruk. :)
Nou, iets waar ik met andere reloop mengpanelen wel eens mee te maken heb gehad. Niet alle kanalen hebben hetzelfde lijnniveau, dat wil zeggen met de gain in het midden gedraaid, en dan kanalen omwisselen, bij het ene kanaal vol in het rood, andere kanaal op de -6db.

Ik ben benieuwd of dat hier ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:13:
[...]

Nou, iets waar ik met andere reloop mengpanelen wel eens mee te maken heb gehad. Niet alle kanalen hebben hetzelfde lijnniveau, dat wil zeggen met de gain in het midden gedraaid, en dan kanalen omwisselen, bij het ene kanaal vol in het rood, andere kanaal op de -6db.

Ik ben benieuwd of dat hier ook zo is.
Wat jij hier zegt had ik met mijn Dateq XTC ook, ik heb dit toen allemaal gelijk laten trekken, werkt een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, waar blijven die foto's van die mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:04:
[...]

Ik heb hem helemaal met de pitch gecorrigeerd. Dus zonder de platter een zwiep te geven. Aangezien ik dat normaal nooit doe zit hij er soms wat langer naast dan nodig. Kwestie van tijd voor dat weg is. Die irritante zwiepers hoor je iig niet ;)

Wat betreft de eigen stijl.. Daar ga ik nog es over nadenken. Vind ik nogal een serieuze mening :P In welk opzicht mis je dan wat?

De bedoeling was om een tweedelige set te krijgen de van funky naar hard gaat.. Dat is aardig gelukt denk ik.
OK, dat verklaard veel. Ennuh, pitchbending is niet de makkelijkste techniek. Maaruh, heb je het gedaan? Iets over pitchen en dan langzaam in laten lopen of wat meet over pitchen zodat de beatmatching na 1 beat weer gelijk loopt? (volgens mij de eerste maar ik kan het mis hebben...)

Sommige dj's (dave clark, ricardo villalobos, carl cox ) hebben zo'n eigen stijl wat draaien en platenkeuze betreft dat deze makkelijk te herkennen zijn. Vooral dave clark met zijn mengsel van techno en electro met daarnaast het nodige scratch werk vindt erg herkenbaar en typische Dave clark.

Ow, dat is je zeker gelukt! Ennuh, de mix is absoluut niet slecht hoor! Mijn kritische noten moet je dan ook niet al te zwaar opvatten ! ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:06:
Ja, waar blijven die foto's van die mod :)
Welke mod?

Of was ie niet aan mij gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Reind schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:57:
[...]

Welke mod?

Of was ie niet aan mij gericht?
Hij was volgens mij aan JasperT gericht... "de mod" is dus van die XTC ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 01-09 12:07
Reind: Wanneer verwacht je de Hercules DJ Console review te doen?

• R2D2
  • Niet online
Jochem schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:16:
Reind: Wanneer verwacht je de Hercules DJ Console review te doen?
Vandaag de sales manager van Hercules op bezoek gehad en die heeft de console hier achter gelaten.

Echter heb ik ook de 909 die gereviewed moet worden, dat word een hele lange review met veel video en audio er in. Een hele grote review dus (is ook wel nodig bij het apparaat wat zo ontiegelijk veel kan) waarbij ik alsnog de helft moet gaan schrappen aan tekst omdat ik anders op 100 pagina's tekst uit zou komen.

Daarna is de Reloop RMX40DSP een de beurt.

De DJ console is al aangesloten aan de laptop en staat in de huiskamer op de stereo instalatie aangesloten zodat ik ff tussen de bedrijven door een beetje kan oefenen met het ding.
Ik verwacht een week of 2 voor ie echt af is.

Echter zijn het voor mij op dit moment hele drukke tijden, heb veel importeurs waarmee ik afspraken mee aan het maken ben en heb dus nog 2 mixers staan die ook moeten gebeuren. Druk druk druk druk dus. Echter wel leuk druk ;)

Verwijderd

Wow, ik heb net bij Dre een Synq XTRM-1 besteld :-)!!!

Jammer dat gisteren net de laatste bestellingen eruit zijn gegaan, dus dat wordt pas in het nieuwe jaar klooien met mijn nieuwe aanwinst. Ik heb er trouwens geen slipmatten en ook geen ander element bijbesteld, is dat erg? Ik ben echt nog een n00b op platengebied, dus het zal voorlopig denk ik niet veel uitmaken haha!

Thuis ben ik ook weer lekker in de weer met mijn DJ praktijken. Een aantal leuke minimixjes in elkaar gedraaid en opgenomen, maar ik merk wel dat ik nog veel moet oefenen. Veel kleine technische foutjes vooral (ik vergeet nog wel eens de hoog-filter weer aan te zetten enzo). Het gelijk laten lopen van de platen lukt me nu wel redelijk, maar het duurt nog wel te lang dan de standaard 2-2,5 minuut dat een plaat in een mix eigenlijk mag duren. Bovendien ken ik mijn mp3-collectie nog niet goed genoeg.

Ook een uur bezig geweest mijn trouwe PS626i aan de computer te linken. Alles geprobeerd, maar of ik had geen geluid of signaal met +40dB ruis ofzo. Alles geprobeerd, kwam ik er later achter dat het talkoverknopje ingedrukt stond 8)7.

Binnenkort ga ik eens wat leuks in elkaar draaien, zodat jullie je kritiek erop los kunnen laten! Vrienden en collega's vinden het allemaal wel lekker klinken, maar dat doen ze natuurlijk ook vanuit sociaal oogpunt 8-).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 11:55 ]

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05

Muggie

8 pm

Heeft iemand nog een link naar het filmpje waarin een Technics, Denon en Pioneer cd speler naast elkaar getest worden ?

Ik heb me helemaal gek gezocht maar kan nergens de link meer vinden ...

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Wil nog even een geweldige duitse platenzaak toevoegen aan de Openingspost.

www.decks.de

Echt een geweldige zaak waar ik nu bijna al m'n platen bezorg, erg goedkoop en een zeer goed Techno aanbod.

• BezurK
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:20:

www.decks.de

Echt een geweldige zaak waar ik nu bijna al m'n platen bezorg, erg goedkoop en een zeer goed Techno aanbod.
Wow thanks man, die kende ik nog niet... Wat een groooooote techno collectie! :9
Zelfs onderverdeling in Techhouse, Minimal, Acid, Schranz, Detroit, etc. Vette shit!! :*)

edit:
Kon het niet laten... meteen ff een bestelling geplaatst ;)
1 Dj Flo
CILAOS EP Kiddaz FM kidd046 € 7.69
2 John Tejada
SWEAT (ON THE WALLS) Pokerflat / PFR52 € 7.59
3 Steve Bug
LOVERBOY (RE-LOVED) Pokerflat / PFR50 € 6.99
4 Dirt Crew
LARGO (INCL DOMINIK EULBERG RMX) Dirt 002 € 7.29
5 The Gadgets
LET US INTO YOUR SYSTEM RMX ELP 33030.5 € 7.99
6 Marco Carola
DO.MI.NO 01 do.mi.no / dmn 01 € 8.29
7 KB Records Inc
Good Life / Give it Up (Re-Edit) KB202 € 7.99
8 Electrixx
Frequenzstoerung Karatemusik / KM005 € 7.59

[ Voor 38% gewijzigd door BezurK op 30-12-2004 15:34 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:20:

www.decks.de

Done :)
Muggie schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:02:
Heeft iemand nog een link naar het filmpje waarin een Technics, Denon en Pioneer cd speler naast elkaar getest worden ?

Ik heb me helemaal gek gezocht maar kan nergens de link meer vinden ...
File heet: 361_technics01.mov. Zal ff kijken of ik hem ergens online kan vinden / zetten.

edit:

Online zetten hoeft niet meer: [google=361_technics01.mov]

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 30-12-2004 15:13 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Laatst online: 12-09 13:05

Muggie

8 pm

Muchos gracias voor de link !

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Heeft iemand ervaring met monitorspeakers? Zie er naar uit om een paar aan te schaffen in januari. Ik word namelijk helemaal gek van het ongebalanceerde geluid waar ik nu naar moet luisteren
(R-speaker op 1 meter naast m'n tafel en L-speaker 6 meter verderop :{ )
Hoe dan jullie dit en/of wat voor monitors hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als ik het geld had zou ik heeeel graag een Syrincs setje willen.. maarja voorlopig blijft 't even bij dromen en aanprutsen met een Creative FPS1500 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ik heb een Syrincs setje :). Ding is gewoon da bomb, absoluut. Bij Campzone zat ik in de grote Fragsquad tent waar achter me 4 lompe PA speakers stonden (subs en topjes x 2). Die Syrincs set ging harder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:32:
[...]

OK, dat verklaard veel. Ennuh, pitchbending is niet de makkelijkste techniek. Maaruh, heb je het gedaan? Iets over pitchen en dan langzaam in laten lopen of wat meet over pitchen zodat de beatmatching na 1 beat weer gelijk loopt? (volgens mij de eerste maar ik kan het mis hebben...)

Sommige dj's (dave clark, ricardo villalobos, carl cox ) hebben zo'n eigen stijl wat draaien en platenkeuze betreft dat deze makkelijk te herkennen zijn. Vooral dave clark met zijn mengsel van techno en electro met daarnaast het nodige scratch werk vindt erg herkenbaar en typische Dave clark.

Ow, dat is je zeker gelukt! Ennuh, de mix is absoluut niet slecht hoor! Mijn kritische noten moet je dan ook niet al te zwaar opvatten ! ;)
Gewoon zo snel mogelijk weer erbij door hem over te pitchen en als hij goed staat weer snel op de juiste snelheid (en dus niet de orginele snelheid, want die was niet goed). Vooral dat laatste bezorgt je flinke koppijn :P Terug zetten sucks :D En dus heb ik af en toe dat hij er toch weer uitloopt doordat ik de stand van de pitch fader niet goed inschat. Iets dat ik niet heb als ik gewoon met m'n handen de platter bijstuur.

Als je de set goed luisterd hoor je dat ik 1x de platter corrigeer.. De rest is allemaal pitch bending. Ik probeer het nu steeds zo te doen zodat het straks echt helemaal strak is. Voordeel van benden is dat het veel precieser is als je het goed doet en je hem ook nooit meer echt kwijtraakt :)

Edit:

Vanavond Awakenings btw :D :D Moest ik gewoon ff kwijt! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
SHOWTEK - seid ihr bereid  € 7.90 
DEEPACK VS. DJ LUNA - kick this mutha / stomper  € 7.90 
YVES DE RUYTER - born slippy - remake of an underworlds classic - € 8.34 
OUCH - sexmachine € 8.95 
RUFFIAN MEETS DEEPACK - who got the beats € 7.90 
UNKNOWN - nothing compares - limited hardstyle bomb - € 7.90 
SHOWTEK - choruz € 7.90 
BRIAN NRG - open your mind € 7.90

Deze platen net besteld bij 4djsonly.com, om mijn draaitafel in te wijden als hij er is. Alleen Yves valt in deze selectie een beetje uit de toom, maar het is zoooo'n gruwelijk lekker nummer!
Lekker man! Ik wou dat ik heen kon haha :-). Wel weer zin in een feestje!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:30:
[...]

Gewoon zo snel mogelijk weer erbij door hem over te pitchen en als hij goed staat weer snel op de juiste snelheid (en dus niet de orginele snelheid, want die was niet goed). Vooral dat laatste bezorgt je flinke koppijn :P Terug zetten sucks :D En dus heb ik af en toe dat hij er toch weer uitloopt doordat ik de stand van de pitch fader niet goed inschat. Iets dat ik niet heb als ik gewoon met m'n handen de platter bijstuur.

Als je de set goed luisterd hoor je dat ik 1x de platter corrigeer.. De rest is allemaal pitch bending. Ik probeer het nu steeds zo te doen zodat het straks echt helemaal strak is. Voordeel van benden is dat het veel precieser is als je het goed doet en je hem ook nooit meer echt kwijtraakt :)

Edit:

Awakenings = vet! Volgend jaar weer naar het festival :D Met oud & nieuw ga ik nooit naar een feest, dat vind ik maar niks. Dat doe ik wel op één van de vele andere avonden in het jaar. Met oud en nieuw vind ik het altijd veel leuker om gewoon bij iemand thuis te zuipen, feesten, lekker vuurwerk afsteken enzo. Ik heb op een feest gewoon nooit echt een oud en nieuw gevoel zeg maar, dat vind ik altijd jammer...

Maar toch veel plezier! kweet wel zeker dat het vet wordt! ik zou vooral Joris Voorn wel eens live willen horen :)
Maar natuurlijk zijn Skils en Beyer ook niet verkeerd :D (wel n btje standaard ondertussen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:36:
[code]SHOWTEK - seid ihr bereid € 7.90
DEEPACK VS. DJ LUNA - kick this mutha / stomper € 7.90
RUFFIAN MEETS DEEPACK - who got the beats € 7.90
UNKNOWN - nothing compares - limited hardstyle bomb - € 7.90
SHOWTEK - choruz € 7.90
deze heb ik ook.
ik ben vanavond te vinden op QrimeTime ben echt een beetje depri aangezien ik vandaag MOEST en ZOU werken waardoor ik gegarandeerd als een lijk op de tribune van de HMH zit straks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waardoor ik gegarandeerd als een lijk op de tribune van de HMH zit straks
Hey kop op, tis de laatste dag van het jaar! :-).

Wat voor werk doe je dan dat dat zo zwaar is? Vroeg eruit of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik ga vanavond lekkere w**%$%^$&^&*&^$^&(^%*^$%^%(&)) kijken op het ex pornstar feestje.

Wat er gebeurd gebeurd er maar ik ga hoe dan ook goed het nieuwe jaar in ;) (en ik ben morgen heerlijk vrij voor het eerst sinds 8 jaar :) )

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 31-12-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:43:
Ik ga vanavond lekkere w**%$%^$&^&*&^$^&(^%*^$%^%(&)) kijken op het ex pornstar feestje.

Wat er gebeurd gebeurd er maar ik ga hoe dan ook goed het nieuwe jaar in ;) (en ik ben morgen heerlijk vrij voor het eerst sinds 8 jaar :) )
Ex Porn Star is gaav! Ik ben er op Innercity voor het eerst geweest (onwijs stoer uitzicht over de Q-dance! :9~). Muziek was lekker (ook lekker foute dj's), mooie vrouwen (zelfs een aantal in korset en als iets me aan zet, dan is het dat wel! O+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Ik heb net een oude versterker en pick-up gekregen : versterker ( BEOLAB 1700) en de pick-up (BEOGRAM 1203) nu mijn vraag is kan ik daar gewoon al die moderne platen op afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
tuurlijk.. als ie 45 of 33 toeren kan.. geen probleem

maar je moet er niet mee willen cue'en of scratchen.. alleen afspelen lijkt me het verstandigst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
ik wil graag 1 output van de mixer aansluiten op ingang van de PC ... de PC moet vervolgens de BPM aangeven .. welk programma kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Amien90 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:29:
ik wil graag 1 output van de mixer aansluiten op ingang van de PC ... de PC moet vervolgens de BPM aangeven .. welk programma kan dat?
Als ik jou was zou ik gewoon leren mixen en pitchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Chiron schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:33:
tuurlijk.. als ie 45 of 33 toeren kan.. geen probleem

maar je moet er niet mee willen cue'en of scratchen.. alleen afspelen lijkt me het verstandigst ;)
naja dat had ik wel door, maar bedankt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
gelukkig nieuw jaar! (trill helemaal van de drank :S strax nog draaien bha!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
jadjong schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 21:45:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon leren mixen en pitchen :P
puur als controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
zoww... hoe is de jaarwisseling verlopen voor de gotdj's? Nog interessante optredens en boekingen achter de kiezen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al heb ik zelf maar een paar plaatjes gedraaid (mensen kwamen meer voor de 80's en 90's muziek dan voor de wat meer bij-de-tijdse muziek) en me verder grotendeels met het licht bezig heb gehouden, hier toch nog even een paar foto's van mijn oud & nieuw feest, gehouden in Ottone, Utrecht.

Booth:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperweb.nl/freeze/images/IMG_4132.jpg

Moi:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperweb.nl/freeze/images/PC300024.jpg

De zaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperweb.nl/freeze/images/IMG_4136.jpg

Het publiek:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperweb.nl/freeze/images/IMG_4174.jpg

En dit moet natuurlijk ook vastgelegd worden... :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperweb.nl/freeze/images/IMG_4194.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 15:57 . Reden: Afbeeldingen gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
dress code *gokje* wit? ziet er gezellig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ziet er gezellig uit!!

Owja, iedereen natuurlijk een happy 2005 ;)

Stond zelf in een kroeg in Nijkerk, foto's zijn hier te vinden:

http://www.hulcky.nl/partypics/overzicht.php?feest=11

Was erg gezellig, weinig jeugd, maar dat wist ik van te voren gelukkig al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
RonnieB82 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:33:
Ziet er gezellig uit!!

Owja, iedereen natuurlijk een happy 2005 ;)

Stond zelf in een kroeg in Nijkerk, foto's zijn hier te vinden:

http://www.hulcky.nl/partypics/overzicht.php?feest=11

Was erg gezellig, weinig jeugd, maar dat wist ik van te voren gelukkig al ;)
Ja dat weet je van tevoren als je naar de Princesse gaat idd ;)
De enige jeugd DIE daar komt, komt om te biljarten ghehe :P

Beter naar Vain gaan dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

BezurK schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:00:
[...]

Ja dat weet je van tevoren als je naar de Princesse gaat idd ;)
De enige jeugd DIE daar komt, komt om te biljarten ghehe :P

Beter naar Vain gaan dan :)
Hehe klopt, maarja, als de kroegeigenaar vraagt of ik kom draaien, dan doe ik dat wel :D
Verder kom ik niet zo heel veel in nijkerk... heel af en toe in de zomer in obbes (met een hoop mensen van de camping), maar verder trek ik nijkerk niet echt, ga liever naar een grote discotheek ofzo :P

al eens eerder gedraaid (na niekark live), dat was ook erg gezellig, dus waarom niet ;)

[ Voor 19% gewijzigd door GeleFles op 02-01-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Chiron schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:06:
zoww... hoe is de jaarwisseling verlopen voor de gotdj's? Nog interessante optredens en boekingen achter de kiezen gehad?
In de soc van mijn studentenvereniging lam gegaan, en vervolgens (om de 'DJ' van die avond, die zelf ook redelijk lam aan het gaan was, wat te ontlasten) nog een loos uurtje wat gedraaid en met de lichten gekloot.

We hadden voor het eerst in eeuwen weer eens een degelijke gehuurde rookmachine... druk je op het knopje, kijk je even om naar je mp3s, kijk je terug... komt er een muur van rook jouw kant op en kan er niemand in de hele kroeg verder dan 30cm zien :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:50
Kheb me eerste set opgenomen!
12 nummers lang.. niet foutloos maar vindt het wel aardig klinken :)
Style is voornamelijk Italian hardstyle.

Draai nu 3 maanden en wil graag jullie mening horen over het set.

*Link komt nog, moet nog even een goed plekje vinden voor me set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Doe momenteel mee met een online DJ contest.
Mooie kans om hier ff de url van m'n mix te spammen (hoef nu niet zelf op te draaien voor het dataverkeer :P )
http://host.tekkno-sweden...www.tekkno-sweden.se).mp3
01 - Black Phaze - Lost Secret (Kamui remix) [DJInc/DJINC010]
02 - DJ Mill & Manuel T. - Little Green Man (LGM Mix) [STIK/STK109]
03 - Blutonium Boy vs DJ Neo - Turbodüse (DJ Neo hardbass mix) [Blutonium/BLU081]
04 - The Raiders - Electric Ant (Explosion In The Anthill Mix) [Dance Pollution/POLL217]
05 - DJ Zany - Pillz [Fusion/FUSION019-5]
06 - Mos Phat - Sceptic [Superplastik/SPK007-5]
07 - Technoboy - War Machine [Titanic/TTC019]
08 - DJ Isaac - My Brain [X-Rate/X-Rate004]
09 - DJ Stardust - Godzilla (DJ Stardust destruction mix) [Dance Pollution/POLL258]
10 - DJ Mystery - Type Face [Sys-X/SYS-X 06]
11 - Aikon - Dream On (original mix) [Suntec/TEC116]
12 - Machinehead - Chaos Legion (Zatox mix) [Wicked/WKD1052]

[ Voor 58% gewijzigd door ScuL op 03-01-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
-ScuL- schreef op maandag 03 januari 2005 @ 00:15:
Doe momenteel mee met een online DJ contest.
Mooie kans om hier ff de url van m'n mix te spammen (hoef nu niet zelf op te draaien voor het dataverkeer :P )
http://host.tekkno-sweden...www.tekkno-sweden.se).mp3

[...]
Ziet er lekker uit download hem nu.

Mijne upload ik nu ook, track list:
1.DJ Stardust - Godzilla
2.Dj Isaac - Focus (Derb Remix)
3.Builder - Devil`s Doll
4.The Raiders - Disk Warrior
5.Hardstyle Guru - Rock It Now
6.Hunter - The Beauty And The Beat
7.Dj Gius - Definition Of A Track
8.Ruff - Mosquito
9.Klone - Goldenglobe
10. Headliner - Drummachine
11.Dj Zany - Pillzz
12. Dj Duro & The Prophet - Not E-Nuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb eens even rondegekeken voor wat spullen om te draaien.. Ik heb als eerste de volgende draaitafel gezien, nu heb ik al bij de reacties gezien dat het niet zulke hele goede tafels zijn, maar opzich heb ik ook helemaal niet zo'n goed spul nodig.

Nou wil het alleen dat ik helemaal geen verstand heb van de tafels, en het liefst zou ik een complete set kopen omdat ik dan niet hoef te klooien met het bij elkaar zoeken.

Dus mijn vraag is eigenlijk, vinden jullie de volgende tafel een goed idee of kennen jullie een andere tafel die wellicht beter is of voor een mindere prijs..

Hier staat de complete set: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11428

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
Oke hier is hij dan, me eerste opgenomen set na 3 maanden draaien :) (niet geheel foutloos dus ;) )

Ben benieuwt wat jullie er van vinden.

Dj Shox live set

host is niet al te snel dus heb geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:22:
Nou wil het alleen dat ik helemaal geen verstand heb van de tafels, en het liefst zou ik een complete set kopen omdat ik dan niet hoef te klooien met het bij elkaar zoeken.
Tsk. Je gear bij elkaar zoeken is half de charme. Jammer hoor :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:30:
[...]
Tsk. Je gear bij elkaar zoeken is half de charme. Jammer hoor :)
Mjah, alleen ik kan toch moeilijk 2 tafels aanwijzen en die bestellen dan ofzo. Ik denk dat dat niet echt gaata werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:34:
[...]

Mjah, alleen ik kan toch moeilijk 2 tafels aanwijzen en die bestellen dan ofzo. Ik denk dat dat niet echt gaata werken?
Nou.. verdiep je in draaitafels en lees reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:34:
[...]

|:(
Met een beetje gezond verstand en wat tijd om reviews te lezen kom je een heel eind hoor...

Als je al niet eens bereid bent die moeite te nemen dan vraag ik me sterk af wat je in godsnaam met die spullen wil gaan doen. Uitstallen en pronken ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus mijn vraag is eigenlijk, vinden jullie de volgende tafel een goed idee of kennen jullie een andere tafel die wellicht beter is of voor een mindere prijs..
Bedankt!
Tja, het blijft belt-drive he? Als ik jou was zou ik voor een direct-drive gaan. En als je de startpost leest, kun je beter nog een maand of 2 doorsparen en een duurdere combi maken. Dan vergroot je plezier in het draaien met stukken! Ik weet niet of je al een beetje ervaring met draaien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shox, lekker setje hoor _/-\o_
Echt gaaf die intro en lekkere mixen !! Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:30:
[...]

Tja, het blijft belt-drive he? Als ik jou was zou ik voor een direct-drive gaan. En als je de startpost leest, kun je beter nog een maand of 2 doorsparen en een duurdere combi maken. Dan vergroot je plezier in het draaien met stukken! Ik weet niet of je al een beetje ervaring met draaien hebt?
Een Numark DJ-In-A-Box is ook wel flex

*kuch*

Zoals gezegd, spaar gewoon even door en koop een paar fatsoenlijke direct-drives. Verdiep je er even in, en koop niet meteen die dingen waar je het aan-uit knopje zo mooi vind uitkomen in het design.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Hallo, ik heb eens even rondegekeken voor wat spullen om te draaien.. Ik heb als eerste de volgende draaitafel gezien, nu heb ik al bij de reacties gezien dat het niet zulke hele goede tafels zijn, maar opzich heb ik ook helemaal niet zo'n goed spul nodig.

Hier staat de complete set: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11428

Bedankt!
Nou antwoord ligt voor de hand: GEEN goed idee. Lager dan dit moet je ZEKER niet gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Vash schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 00:34:
[...]

Nou antwoord ligt voor de hand: GEEN goed idee. Lager dan dit moet je ZEKER niet gaan :)
Idd. Belt-drive krijg je gewoon spijt van. Punt-uit. Hoe goedkoop ze ook mogen zijn, ze zijn het geld gewoon niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaughter, ik denk dat de algemene mening die hier leeft toch wel duidelijk is. Waarom ik zou kiezen voor direct- in plaats van belt-drive?

Ik heb een aantal vrienden die ook draaiden en dat dus deden met budget-mixers en -tafels.

De mixers zijn over het algemeen wel goed (buiten het feit dat de faders niet zo sterk en lang mee gaan als de duurdere mixers. Persoonlijk vind ik de Gemini PS626i een heerlijk mixertje, anderen weer niet :p).

Bij de tafels werd na verloop van tijd de snaar die de platter met de motor verbind opgerekt en moet deze vervangen worden. Het is niet zo'n hele klus om zoiets te vervangen, maar het kost wel weer geld en inspanning. Bij een direct-drive heb je dit simpelweg niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 08:48:
Slaughter, ik denk dat de algemene mening die hier leeft toch wel duidelijk is. Waarom ik zou kiezen voor direct- in plaats van belt-drive?

Ik heb een aantal vrienden die ook draaiden en dat dus deden met budget-mixers en -tafels.

De mixers zijn over het algemeen wel goed (buiten het feit dat de faders niet zo sterk en lang mee gaan als de duurdere mixers. Persoonlijk vind ik de Gemini PS626i een heerlijk mixertje, anderen weer niet :p).

Bij de tafels werd na verloop van tijd de snaar die de platter met de motor verbind opgerekt en moet deze vervangen worden. Het is niet zo'n hele klus om zoiets te vervangen, maar het kost wel weer geld en inspanning. Bij een direct-drive heb je dit simpelweg niet!
Komt nog bij dat de aandrijving van een belt-drive veel minder stabiel is en de snelheid eerder fluctueerd. Niets is irritanter dan continu bij moeten pitchen tijdens je mix omdat je draaitafel niet in staat is z'n snelheid te houden... En ALS je dan bij stuurt op de platter dan schiet hij 3 rondjes door... Het heeft dus alleen maar invloed op hoe leuk je het mixen ervaart. De kans dat je het niet leuk vindt is omgekeerd evenredig met de kwaliteit van je draaitafels ;)
Helemaal als je het nog moet leren. Dan roept het gewoon frustraties op en zal je snel denken dat je het nooooit leert ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de bewering dat een belt-drive minder constant is niet helemaal ok, maar is hij juist constanter dan een direct drive.
Dit zeg ik niet met 100% zekerheid, maar dit is wat me er van bijstaat. Echte audiofielen schijnen ook te zweren bij belt-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:54:
Volgens mij is de bewering dat een belt-drive minder constant is niet helemaal ok, maar is hij juist constanter dan een direct drive.
Dit zeg ik niet met 100% zekerheid, maar dit is wat me er van bijstaat. Echte audiofielen schijnen ook te zweren bij belt-drive.
Dat dacht ik ook. Bij high-end draaitafels heb je ook een kwalitatief goede snaar (en aandrijving). Leek me juist dat je als DJ meer invloed hebt op de snelheid bij een direct-drive (vandaar ook de voorkeur) ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:56:
[...]

Dat dacht ik ook. Bij high-end draaitafels heb je ook een kwalitatief goede snaar (en aandrijving). Leek me juist dat je als DJ meer invloed hebt op de snelheid bij een direct-drive (vandaar ook de voorkeur) ?
Maar dan heb je het wel over de high-end belt-drives. Wat bij de keuze van Slaughter absoluut niet het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:54:
Ja maar dan heb je het ook over belt-drives van audiofiele kwaliteit (en prijs ;)) en niet over de belt-drives zoals ik bedoel die gemaakt zijn voor de DJ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
weet iemand de reloop 4000 zilver voor minder dan 220 euro te koop?

[ Voor 7% gewijzigd door Amien90 op 04-01-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 01-09 12:07
op audiofielen draaitafels (je kent ze wel, een blok marmer van 15 kilo die constant wordt rondgedraaid) kun je ook niet pitchen. De opstarttijd is ook nogal lang.

[ Voor 3% gewijzigd door Jochem op 05-01-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:47:
[...]

Maar dan heb je het wel over de high-end belt-drives. Wat bij de keuze van Slaughter absoluut niet het geval is...
You're totally right, maar het ging me ff om 't principe. Sprong nl. ook dwars in de discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Hee DJ's en DJ's in spé. Heb dit topic al beetje door zitten spitten en is en blijft erg interessant vooral om erover te lezen (en natuurlijk de lekkere sets die hier geplaatst worden te downloaden, keep up the good work!). Nu heb ik ook de startpost al even goed bekeken en vooral de shops die daar genoemd staan.

Ik overweeg namelijk de aanschaf van een Technics SL 1200MK2 draaitafel om mijn HiFi -set "compleet" te maken. Is allemaal High-End spul en hoewel ik nu vooral CD's gebruik (overigens gewoon om af te spelen en van te genieten als die-hard muziekliefhebber) wil ik graag ook meer met vinyl bezig gaan houden. De 1200MK2 wordt als de turntable gezien (hoewel dat natuurlijk altijd voor discussie vatbaar is, maar de algemene mening is het toch wel) en ik wil me toch eens op dat ding focussen. Apparaat zal in den beginne niet als DJ-gear gebruikt worden, maar wie weet wat de toekomst brengen zal.

Maar goed. Wat ik weten wil. Ik heb even de prijzen van die dingen bekeken en hoewel ik het liefst in amerika zou wonen voor de aanschaf van dit soort goodies zal ik het hier in Europa moeten doen. Nu is de prijs bij onze oosterburen een flink stukkie lager dan wat ik hier in NL heb gezien (€ 429,- bij conrad.de). Zijn er ook in NL shops waar je dit ding voor dergelijke prijzen kunt aanschaffen of is dat not done? Ik woon zelf in Eindhoven en Rare-Records heeft hem voor ik geloof € 555,-.

En gezien dit topic nogal alive and kicking is dacht ik het hier maar te vragen. Dus graag jullie (doorgewinterde) respons!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Waarom specifiek de Technics als er tegenwoordig nog genoeg alternatieven zijn, die evengoed zoniet beter zijn?

En je moet je het volgende afvragen over waar je gear aanschaft: hoeveel service wil je ervoor terugkrijgen? Gaat er iets stuk terwijl je gear uit Duitsland komt, wie betaalt het om het terug te sturen. Ik denk niet dat je mag verwachten dat je je gear hier bij een Nederlandse seller kan plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Graag dan je mening over alternatieven (en da's niet zozeer omdat ik lui ben, maar meer omdat ik nog (vind ik zelf) te weinig op de hoogte ben). De 1200MK2 is zeker nog niet definitief dat ik die wil hebben, maar ben me aan het oriënteren (en daarmee ook met prijzen en shops).

Hier dumpen als er iets mis mee is, zal idd misschien wel lastig zijn, maar zoals gezegd, ik ben me aan het oriënteren (en inlezen).

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 08-09 10:26
Ga op zoek naar de magische OEM bak :)
Hier een review van onze Reind : http://www.aboutdj.nl/content/view/16/40/
Deze bakken kosten volgens mij minder dan 400 euro bij www.newline.nl, dus hij is zowieso goedkoper dan een SL1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Thnx!! Heb review gelezen en ziet er goed uit! Ben weer een heel stuk wijzer geworden na het lezen van deze review, dus vooral mijn grote dank voor het melden ervan!!

[ Voor 78% gewijzigd door Dexter op 05-01-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Glorix Jim schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 08:32:
Ga op zoek naar de magische OEM bak :)
Hier een review van onze Reind : http://www.aboutdj.nl/content/view/16/40/
Deze bakken kosten volgens mij minder dan 400 euro bij www.newline.nl, dus hij is zowieso goedkoper dan een SL1200.
Kleine correctie: www.new-line.nl
Anders krijg je een of andere hikers site :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Gelukkig stond new-line al in het historische lijstje van mijn internetverkenner :)

Gezien het feit dat de rest van mijn spullen redelijk high-end is heb ik ook nog even gedacht om een "klassieke" draaitafel aan te schaffen. Maar het lijkt me gezien de toekomst veel leuker om in termen van hobby voor thuisgebruik lekker zelf te draaien en daarom ben ik toch meer naar een DJ turntable aan het kijken. Het is een eerste begin, maar kwaliteit is wel pré voor mij.

Maar ik blijf voorlopig lekker rondneuzen en veel lezen (en luisteren!). Maar als er nog mensen zijn met ervaring die hun kennis willen delen, dan houd ik me aanbevolen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dexter op 05-01-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Dexter schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:35:
Gelukkig stond new-line al in het historische lijstje van mijn internetverkenner :)

Gezien het feit dat de rest van mijn spullen redelijk high-end is heb ik ook nog even gedacht om een "klassieke" draaitafel aan te schaffen. Maar het lijkt me gezien de toekomst veel leuker om in termen van hobby voor thuisgebruik lekker zelf te draaien en daarom ben ik toch meer naar een DJ turntable aan het kijken. Het is een eerste begin, maar kwaliteit is wel pré voor mij.

Maar ik blijf voorlopig lekker rondneuzen en veel lezen (en luisteren!). Maar als er nog mensen zijn met ervaring die hun kennis willen delen, dan houd ik me aanbevolen.
Gezien je argumenten zou ik gewoon gaan voor een Super OEM i.c.m. een Ortofon (OM of Concorde) Night Club E... Dan heb je denk ik de meeste waar voor je geld. Wat mij betreft is een SL1200 gewoon "zonde" van het geld wat je extra moet neertellen t.o.v. een Super OEM... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Het is wel leuk om te zien dat iedereen hier zo overtuigd is van de OEM :P ik heb er zelf ook 2 en ben er ongelovelijk tevreden mee.... Maar ik ben ook regelmatig op buitenlandse forums en forums waar veel buitenlanders komen en die zijn gewoon met geen stok te overtuigen van het feit dat de OEM-spelers de Technics gaan verslaan, en ook niet van het feit dat men hier in polderland en masse aan het overstappen is :P

Derhalve zou ik het GRANDIOOS vinden als die review van Reind ooit in het Engels verscheen zodat ik iets heb om ze mee voor de oren te meppen

[ Voor 15% gewijzigd door ScuL op 05-01-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
-ScuL- schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:36:
Het is wel leuk om te zien dat iedereen hier zo overtuigd is van de OEM :P ik heb er zelf ook 2 en ben er ongelovelijk tevreden mee.... Maar ik ben ook regelmatig op buitenlandse forums en forums waar veel buitenlanders komen en die zijn gewoon met geen stok te overtuigen van het feit dat de OEM-spelers de Technics gaan verslaan, en ook niet van het feit dat men hier in polderland en masse aan het overstappen is :P

Derhalve zou ik het GRANDIOOS vinden als die review van Reind ooit in het Engels verscheen zodat ik iets heb om ze mee voor de oren te meppen
Heeft denk ik grotendeels te maken met onze cultuur. Wij zijn van onszelf altijd redelijk kritisch, nuchter, progressief EN niet zo eigenwijs.
Amerikanen bijvoorbeeld zijn exact het tegen overgestelde ;) Die zijn over het algemeen juist heel conservatief en eigenwijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Wat belt-drive draaitafels betreft:

De stelling dat belt-drives per definitie onnauwkeurig zijn is inderdaad incorrect. Echter, vergeet niet dat we hier praten over draaitafels die voor DJ gebruik "geschikt" zijn. Bij deze tafels is de prijs het enige wat interessant is. Op de rest (behuizing, trafo, interne isolatie, plateau, arm, motor etc.) wordt flink bezuinigt, wat de kwaliteit van het product niet ten goede komt. Bij belt-drive hifi tafels wordt hier NIET op bezuinigd, waardoor er toch kwaliteit met een belt-drive geleverd kan worden. Echter: deze zijn niet geschikt voor DJ gebruik (door o.a. bovengenoemde redenen zoals geen pitch, hoge opstarttijd etc.). Dus daarom: geen belt-drives die voor DJ gebruik "bedoeld" zijn. Die motor kan dan wel nauwkeurig zijn, dat is tenslotte prima mogelijk, een draaitafel bestaat uit meer dan alleen een motor! En ik heb nog stééds geen DJ-ready beltdrive gezien met kwaliteitscomponenten (zie bovengenoemde voorbeelden in mijn post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Vash schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:57:
Wat belt-drive draaitafels betreft:

De stelling dat belt-drives per definitie onnauwkeurig zijn is inderdaad incorrect. Echter, vergeet niet dat we hier praten over draaitafels die voor DJ gebruik "geschikt" zijn. Bij deze tafels is de prijs het enige wat interessant is. Op de rest (behuizing, trafo, interne isolatie, plateau, arm, motor etc.) wordt flink bezuinigt, wat de kwaliteit van het product niet ten goede komt. Bij belt-drive hifi tafels wordt hier NIET op bezuinigd, waardoor er toch kwaliteit met een belt-drive geleverd kan worden. Echter: deze zijn niet geschikt voor DJ gebruik (door o.a. bovengenoemde redenen zoals geen pitch, hoge opstarttijd etc.). Dus daarom: geen belt-drives die voor DJ gebruik "bedoeld" zijn. Die motor kan dan wel nauwkeurig zijn, dat is tenslotte prima mogelijk, een draaitafel bestaat uit meer dan alleen een motor! En ik heb nog stééds geen DJ-ready beltdrive gezien met kwaliteitscomponenten (zie bovengenoemde voorbeelden in mijn post).
En dat komt nou juist weer door een aantal kenmerkende eigenschappen van een belt-drive die een DJ niet wil hebben (indirecte aandreving voornamelijk) en die voor een audiofiel juist wenselijk zijn :)

Het blijft appels met peren vergelijken. Als we het in dit topic over belt-drives hebben dan bedoelen we DJ-gear met belt-drive, en direct-drive net zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
-ScuL- schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:36:
Mijn zege heb je om hem te vertalen :P

En dat de OEM bak in het buitenland nog geen hit is........ daar lopen een beetje te weinig mensen die er verstand van hebben denk ik. Althans ze zijn er wel maar je ziet ze niet op fora.

En hoeveel site's zijn er in het buitenland zoals die van mij waar gear word getest........ ik ken er geen 1 eigenlijk. Geen 1 die onafhankelijk is tenminste ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.