Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 8] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.935 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boomsma schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:23:
[...]

Nog niet geprobeerd, speelt wel veel formaten en mooi beeld.
Mocht je in de komende tijd wel een cd met ondertitelingen proberen, zou je dan misschien je bevindingen hier kunnen posten?

Die Aristona is nu ook bij de Makro in de aanbieding voor 65 euro, incl. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik ga de Blokker speler denk ik toch maar ruilen. Bij bepaalde originele (NTSC) dvd's krijg ik een soort rare blokjes onder de ondertiteling. Het komt slechts af en toe voor, en als je hetzelfde stukje nog een keer afspeelt kan het zijn dat het verdwenen is.
edit: Intussen ben ik er achter dat ik mijn TV van 100hz naar "dubbele beeldlijnen" moest zetten, en toen was het eveul verholpen :)
Hier een plaatje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hpvos/Famoso/subzooi.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Famoso op 04-01-2005 16:05 ]

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:05
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:57:
[...]
Amuseeker? ...ik kan die website niet openen.
Nou ik heb er eentje. Eerste indrukken zijn goed. Ik zal eens een reviewtje flansen :)
Het is trouwens Amuseer. De bijbehorende website is daarom ook www.amuseer.com

update: Trouwens: het enige wat op die website staat is het logo. Verder niets.

[ Voor 12% gewijzigd door Master FX op 04-01-2005 19:13 . Reden: toevoeging ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook zo'n Amuuser gekocht...jammer dat er geen ondersteuning is via een website.
Hij speelt alles prima af. So far so good....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 22:11

janklp

FortyTwo Capital

Speelt die amseeer ook dvd+r en dvd-r probleemloos af. Is die trouwens nog steeds in de aanbieding voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
he die screenshot is van Sassy girl... trekt ie zijn toepetje af en dan kost ze nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:38:
Heb ook zo'n Amuuser gekocht...jammer dat er geen ondersteuning is via een website.
Hij speelt alles prima af. So far so good....
Heb je al DivX met ondertiteling geprobeerd? .srt of .subs, allemaal duidelijk te lezen, etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog die Mitsui DVD-speler gekocht bij de kruidvat? en zoja, wat vinden we ervan?
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:09:
iemand nog die Mitsui DVDDivX-speler gekocht bij de kruidvat? en zoja, wat vinden we ervan?
alvast bedankt :)
of bij de Gamma?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
ik heb die kruidvat player.... ziet er net uit, fijne afstandsbediening. Ik heb geen subtitles kunnen testen. Hij leest dvd/divx/xvid/svcd allemaal prima so far!
en 24 maanden garantie.. goede deal lijkt me!

[ Voor 13% gewijzigd door draakhoofd op 05-01-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nog geen meningen over LIDL 55CM TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zag gisteren in het kruidvat krantje een lg philips lcd tv staan, 66 cm voor 999
meer mensen gezien of gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draakhoofd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:36:
ik heb die kruidvat player.... ziet er net uit, fijne afstandsbediening. Ik heb geen subtitles kunnen testen. Hij leest dvd/divx/xvid/svcd allemaal prima so far!
kijk, zo komen we ergens
al denk ik dat de meesten juist zitten te wachten op de bevindingen mbt de subtitles, ik iig wel

ik heb overigens 36 maanden garantie op die Targa-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draakhoofd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:36:
Leest deze player ook DVD met MP3 bestanden? En kun je dat dan een beetje fatsoenlijk aflezen op het scherm, ik bedoel, album - tittel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik zag een stel Hi-Fi speakers staan bij de ALDI
120 Watt RMS elk. 2 midden/laag en 1 hoogtoner.
Vrij hoog, met spikes erbij geleverd.

Ze kosten € 89,95 per paar
Ik heb ze nog niet op de site gevonden. Is er iemand die de speakers gekocht heeft?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindaman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 12:07
de divx van kruidvat:
AMUSEER DVD5000P
is verder weinig info over te vinden.
hij doet bij mij:

1. dvd+r avi films(krijg je nenuutje)
- de srt subtiel pakt hij NIET(of ik doe iets verkeerd)
- beeld goed scherp

2. MP 3 gebrand op dvd (iets wat mijn oude mp/dvd speler niet pakte, die deed alleen cd's)
dus wel makkelijk

de vcd's gaan oo kgoed

svcd niet getest

prima speler voor de prijs, alleen jammer dat ik me avi's nu met virtualdub moet bewerken voor de ondertitels. :(
of iemand anders moet nog een voorstel hebben dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonkdoos schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:48:
Ik zag een stel Hi-Fi speakers staan bij de ALDI
120 Watt RMS elk. 2 midden/laag en 1 hoogtoner.
Vrij hoog, met spikes erbij geleverd.

Ze kosten € 89,95 per paar
Ik heb ze nog niet op de site gevonden. Is er iemand die de speakers gekocht heeft?
zijn van Life of Eltax (ieder geval zelfde kwaliteit) ikzelf heb ze niet maar er is genoeg te vinden over de vorige die er te koop waren.. die bleken van Eltax te zijn en zijn zeker goede speakers voor hun prijs :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:48:
[...]

zijn van Life of Eltax (ieder geval zelfde kwaliteit) ikzelf heb ze niet maar er is genoeg te vinden over de vorige die er te koop waren.. die bleken van Eltax te zijn en zijn zeker goede speakers voor hun prijs :)!
Zijn dat niet toevallig dezelfde speakers als die zojuist op Hifi.nl gerecenseerd zijn? Volgens mij wel, die hadden 't ook al over aldi speakers ;) .

Kijk hier maar (de review): http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2176

Kan je meteen zien wat er allemaal in zit aangezien ze hem open gemaakt hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:50:
zag gisteren in het kruidvat krantje een lg philips lcd tv staan, 66 cm voor 999
meer mensen gezien of gekocht?
Ik vond het beeld heel slecht... Heb er even naar staan kijken. Trouwens er wordt gezegd dat het een product is samengesteld uit onderdelen van philips en LG, maar het blijft dus een B-Merk wat er op staat en wat het heeft samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:11:
[...]

Zijn dat niet toevallig dezelfde speakers als die zojuist op Hifi.nl gerecenseerd zijn? Volgens mij wel, die hadden 't ook al over aldi speakers ;) .

Dat is toch dezelfde gast die jouleschijven op zijn dure speakers plakt omdat het zo fantastisch klinkt ;) oh ja ook demagnetiseert hij zijn cd's :D

Die boxen klinken gewoon prima voor die prijs, klaar.
Ik heb ze zelf gehoord trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:11:
[...]

Dank voor de link. Wel een uiterst audiofiele review volgens mij ;)

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindaman
Even terugkomend op de Mooie Divx player van kruidvat/

SRT WERKT!!! :9

leesbaar, wel wit zonder dat zwarte randje.
Zeker acceptabel.
ik had het ding gekocht voor me schoonouders, maar ikd enk dat ik um mooi zelf hou, en me ouwe maar geef aan de schoonouders })

Zeker waar voor je geld zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmiddag ook de Kruidvat dvds/divx player gehaalt...en morgen gaat ie terug naar de kruidvat.
't ding ziet er netjes uit,
speelt mijn DVD's prima af, DVD+r en DVD+RW is ook geen probleem,
VCD, SVCD doet ie ook,
Mp3 speelt ie opzich ook prima (WMA niet)(voor het handig navigeren moet je wel je tv aan zetten), tijdens het afspelen van een mp3tje kan je niet alvast navigeren naar een ander mp3tje,
DivX en Xvid tja dat kan ie dus ook, hoewel audio en video behoorlijk out of sync waren bij een van m'n filmpies.
SRT, SUB: t is me niet gelukt om ook maar 1 srt of sub ondertitel in beeld te krijgen. (ook niet als ondertitel en film dezelfde naam hebben (op de extensie na), geen spaties bevatten en bovendien korte bestandsnaam hebben). Over subtitles bij divx films wordt ook geen woord gerept in de handleiding en worden dus naar mijn idee in het geheel niet ondersteund. :(

Als ondertitles een must voor je zijn dan kun je deze player dus beter in de winkel laten staan. Voor mij persoonlijk maakt t niet uit, maar had deze player voor een vriend gekocht en die kan geen engels.
Morgen naar de blokkert! die kan wel .srt hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pindaman

SRT werkt??? Hier niet!! Hoe heb je m dat geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook wel benieuwd :) .

By the way: weet iemand nog of er mooie laptops nog binnenkort bij de aldi/AH komen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bonkdoos Ik heb dezelfde speakers de vorige keer dat ze verkocht werden gehaald en na een paar dagen terug gebracht. Geen helder hoog, slecht midden en, wat uit het review zeer herkenbaar is, elke bas klinkt hetzelfde door de verkeerde afstemming van de basreflexpoort. Het klonk beter nadat ik een prop keukenpapier in de baspoort gepropt had!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 23:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Mssl, waarschijnlijk eind februari - begin maart (zie www.versteven.be en dan het aldi archief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bonkdoos schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:23:
[...]

Dank voor de link. Wel een uiterst audiofiele review volgens mij ;)
Review geschreven door zo'n iemand die iets te lang met zo'n zuurstof arm speaker draadje om zijn nek heeft gelopen. ;)

De Aldi speakers klinken voor het geld gewoon goed genoeg. Het zijn geen spreeuwenkasten maar ook geen high end kasten van 1000€ +......
Je krijgt iets meer dan waarvoor je betaald, dus dan mag je niet klagen volgens mij.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindaman
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:59:
@pindaman

SRT werkt??? Hier niet!! Hoe heb je m dat geleerd?
ben ik de enige die een beetje heeft lopen stoeien met dat apparaatje???

eerst ff in het menu de srt file selecteren(erop staan) en ff subtitle knop indrukken.
-> "divx subtitle selected" krijg je in beeld
dan je avi bestandje starten
niet zo moeilijk. je kan dus ook (denk ik) ongelijke bestandsnamen gebruiken als je dat hebt.

ik vind het best makkelijk, natuurlijkkan het beter maar ja het apparaatje kost 63 euro
kun je niet veel meervan verwachten denk ik.

BEn erg tevreden, net even een paar films gezien, audio/video sync geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pandaman

thanx _/-\o_
eindelijk SRT en de bestandsnamen hoeven niet eens t zelfde te zijn.
ok, dan ben ik nu ook erg tevree met de prestaties van dit kruidvat spelertje! Voor €63,- een prima ding.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Dus de dvd speler van de kruidvat is voor dvd+r en dvd-r goed te gebruiken, dan schaf ik hem ook aan, die subtitels maken me niets uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf 13-01 bij delidl in regio 2;
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/NL.04_3932/$file/04_3932_b.jpg

20? Stereo LCD Televisie
REGIONALE AANBIEDING - Dit artikel is alleen in de filialen verkrijgbaar welke liggen in: Regio 2

2 x 5 Watt RMS luidsprekers
16,7 Miljoen kleuren
Incl. afstandsbediening, VGA kabel,
AC/DC adapter en antennekabel
Voorbereid voor VESA wandmontage
Kijkhoek: 170?
Response-time: 16 ms.
Resolutie: 800 x 600 pixels
Afm.: 64 x 41 x 18 cm.
Helderheid: 500 cd/m2
Contrastverhouding: 500 : 1
Incl. ? 8,- verwijderingsbijdrage

499,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
pindaman schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:03:
[...]

ben ik de enige die een beetje heeft lopen stoeien met dat apparaatje???

eerst ff in het menu de srt file selecteren(erop staan) en ff subtitle knop indrukken.
-> "divx subtitle selected" krijg je in beeld
dan je avi bestandje starten
niet zo moeilijk. je kan dus ook (denk ik) ongelijke bestandsnamen gebruiken als je dat hebt.

ik vind het best makkelijk, natuurlijkkan het beter maar ja het apparaatje kost 63 euro
kun je niet veel meervan verwachten denk ik.

BEn erg tevreden, net even een paar films gezien, audio/video sync geen probleem
Nice, ben nu nog blijer dat ik hem heb :D

kort samegevat, die Kruidvat DVD/divx player is gewoon een goede prijs/kwali verhouding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk als je hem zelf hebt, is het altijd een goeie aankoop :)
Het enige wat ik tegen ben gekomen is dat bij sommige avi-tjes de film out of sync gaat lopen.
Beetje jammer.
Heb gemerkt dat als je hem dan iets terugspoelt, het weer goed loopt.
Is hier een oplossing voor?
Denk het niet...

En dan nog iets.
Je kunt je beeld op verschillende manieren naar je tv zenden.
Heb hem nu op RGB staan.
Opties zijn :
S-video
YPBPR
of RGB

Wat is de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeKoe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

GekkeKoe

MOo.

die kruidvat dvdivxvid speler... kan die ook vobsubs (.sub/.idx) weergeven?

heeft iemand dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:57:
Natuurlijk als je hem zelf hebt, is het altijd een goeie aankoop :)
Het enige wat ik tegen ben gekomen is dat bij sommige avi-tjes de film out of sync gaat lopen.
Beetje jammer.
Heb gemerkt dat als je hem dan iets terugspoelt, het weer goed loopt.
Is hier een oplossing voor?
Denk het niet...

En dan nog iets.
Je kunt je beeld op verschillende manieren naar je tv zenden.
Heb hem nu op RGB staan.
Opties zijn :
S-video
YPBPR
of RGB

Wat is de beste oplossing?
geen scart?

maar s-video is beste kwaliteit, als je TV zo'n ingang heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aspje schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:10:
Mssl, waarschijnlijk eind februari - begin maart (zie www.versteven.be en dan het aldi archief)
He dankje! :) Dat komt wel wel goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkeKoe schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:59:
die kruidvat dvdivxvid speler... kan die ook vobsubs (.sub/.idx) weergeven?

heeft iemand dit al getest?
heb dit gister al getest omdat ik srt niet aan de praat kreeg. Heb toen een srt omgezet naar sub. Deze SUB ondetilteling komt wel in beeld maar kan niet bepalen of ie synchroon loopt want bij dat avi-tje loopt geluid en beeld ook niet synchroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindaman
sub gewoon ff proberen door te selecteren en dan de "subtitle" knop indrukken.
met a/v Sync heb ik nog geen problemen gehad.(met de door mij laatste gebrande dvd+r)
4x speed gebrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeKoe
  • Niet online

GekkeKoe

MOo.

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:28:
[...]

heb dit gister al getest omdat ik srt niet aan de praat kreeg. Heb toen een srt omgezet naar sub. Deze SUB ondetilteling komt wel in beeld maar kan niet bepalen of ie synchroon loopt want bij dat avi-tje loopt geluid en beeld ook niet synchroon
Klein misverstand. Een .SRT is een SubRip subtitle - alhoewel vele andere formaten ook vaak deze extensie meekrijgen uit gemakzucht en makkelijke herkenning (zoals microDVD/mDVD formaat subtitels - die met de vele accolades). Deze kan je niet omzetten naar een VobSub subtitel.

Een VobSub subtitel zijn namelijk plaatjes, geen tekst en bestaan uit 2 bestanden: een .SUB en een .IDX bestand. Dit is een combinatie van een bestand met bitmaps (uit de VOBs van de originele DVD) en een index bestand met tijdcodes en positiewaardes. Een losse .SUB is òf nutteloos òf geen VobSub subtitel. VobSub subtitels geef je onder Windows weer met een DirectShow filter (waardoor VobSubs ook gelijk met iedere player werken die DirectShow gebruikt = de meesten).

Dus ik denk dat je je .SRT (SubRip formaat) hebt omgezet naar .SUB (SubViewer 1.0/2.0 formaat). En ik ben juist zo benieuwd of deze speler VobSubs kan weergeven... Toch bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeKoe
  • Niet online

GekkeKoe

MOo.

Ik heb em maar gekocht. Voor de prijs is het hoe dan ook een goede deal.

Heb nog maar kort getest... dus even snel: hij herkent/leest geen VobSub subtitels. SRTs wel, eerst selecteren, daarna film start. Alleen hij liet ze niet zien, totdat ik pauseerde, rewind drukte en daarna play (kort beetje aanrommelen dus). Toen kwamen ze ineens tevoorschijn.

Ook heb ik een data DVD+R geprobeerd met enkele mappen met daarin films, en bij het navigeren naar 1 map op de DVD liep de speler compleet vast en moest ik em uit/aanzetten met de Power-knop. De andere mappen laadden prima. Dit was een 8x FujiFilm DVD+R die gebrand was met Nero op 2.4x en geverifieerd was, dus kan me haast niet voorstellen dat het de schijf was die het veroorzaakte. Een 2e poging met dezelfde map idem ditto.

Ook is de SmartNavi zoals de "explorer" heet niet geheel praktisch. Het scherm is in 2-en gedeeld, links "ROOT" of de map boven de map (vanuit de mappenstructuur gezien) die in het rechterpaneel wordt laten zien. Hierdoor is het paneel met bestanden erg smal en zijn maar ongeveer 10 karakters te lezen van de bestandsnamen. Dit is behoorlijk irritant.

Ook laat hij de verlopen tijd in het OSD zien als je afspelen start. Om dit weg te krijgen moet je 2x de OSD knop op de AB indrukken (toggle met 3 opties). Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik dat permanent uit kan zetten.

Laatste irritatie is dat ondanks dat je alles op Nederlands instelt er toch aardig wat knoppen, helpteksten en OSD-berichten in het Frans langskomen.

Voor de rest speelde hij alles netjes af. De LCD display en het algehele uiterlijk vind ik erg snappy. Ben er voor de prijs dan ook erg blij mee. Aangezien de website (www.amuseer.com) bestaat uit een witte pagina met een logo verwacht ik geen firmware updates. Helaas.

Hoop dat iemand hier wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe is de kwaliteit van het beeldscherm van die Kruidvat notebook ? Jammer is dat je 'm niet in de winkel werkend kan zien, de verkoopsters mogen 'm niet uit de doos halen !
catchingfire schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:26:
[...]

Ik heb de genoemde laptop sinds 28dec in m'n bezit en ben er erg blij mee. Enige minpunt tot zover is de accu: na 1.5-2uurtjes houdt ie 't wel voor gezien. Dat heeft echter uiteraard ook een bijkomend voordeel: de laptop is ontzettend klein en licht. Het 14" widescreen scherm voldoet prima, erg fijn om wat extra pixels in de breedte te hebben (kan MSN langs Firefox met 't browsen en bij Photoshoppen ofzo heb je plek zat voor de tools.

Ik was op zoek naar een vlotte, compacte, kleine en vooral niet te dure laptop met wlan. Een laptop van 3kg+ vind ik niet meer praktisch, heeft dan misschien wel een gigantisch scherm en fantastische accu maar als ie vervolgens zo groot en zwaar is dat ie altijd thuis blijft heeft ie z'n doel toch voorbijgestreeft. Voor mij is het Kruidvat laptopje dus een prima ding: ik zit in ieder geval dagelijks met een smile op de bank te surfen.... heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:12
Famoso schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:17:
Ik ga de Blokker speler denk ik toch maar ruilen. Bij bepaalde originele (NTSC) dvd's krijg ik een soort rare blokjes onder de ondertiteling. Het komt slechts af en toe voor, en als je hetzelfde stukje nog een keer afspeelt kan het zijn dat het verdwenen is.
edit: Intussen ben ik er achter dat ik mijn TV van 100hz naar "dubbele beeldlijnen" moest zetten, en toen was het eveul verholpen :)
Hier een plaatje ter verduidelijking:

[afbeelding]
My Sassy Girl _/-\o_

Verder jammer van die rare blokjes idd.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:22:
[...]

geen scart?

maar s-video is beste kwaliteit, als je TV zo'n ingang heeft
Twee fouten: SCART is geen signaal, maar een connector. YPBPR (component) geeft het beste beeld, maar daarvoor heb je een component ingang nodig en de meeste gewone TVs hebben die niet. Component gaat in 99% van de gevallen over component ingangen (rood/groen/blauwe tulp), bij Loewe TVs kan het ook over SCART.

Bij gewone TVs geeft RGB (over SCART) het beste beeld, daarna S-Video, dan composite.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01-2022
Vraagje,
ik kom net van de local aldi en zag daar een flat tv staan, stond in de rij en had geen tijd om goed te kijken zag wel dat hij €799,- koste. (volgens mij was het beeld rond de 55 cm. en zou dus een leuke vervanging zijn voor mijn huidige tv waar het geluid bij wegvalt :( )

op de aldi site zie ik er niets meer over staan, ik heb ook het idee dat hij van een eerdere actie is blijven staan.

heeft iemand mischien wat meer info over deze tv?, heb je hem zelf is het wat ?? of is het juist niets en niet kopen dus.

ik heb net even deel 8 en 7 door gekeken maar daar zag ik niets tussen staan over deze tv, zie ik het over het hoofd of ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 17:02
Ik begrijp niet waarom je een 55cm LCD TV koopt... die dingen hebben slechter beeld dan een CRT van €150 bij de MM. Je betaalt dus €650 voor de hype en de looks? Tja... jouw keuze.

For the record: ALLE LCD TVs interpoleren en passen veel digitale signal processing toe. Dat betekent meestal redelijk beeld met DVD, maar zonder uitzondering matig tot zeer slecht beeld bij kabel. Dit is ook gewoon te zien bij winkels. Toch kopen mensen die dingen, omdat ze 'nieuw' en 'plat' en 'mooi' zijn. En omdat de buren er één hebben.

Het zijn problemen die wel opgelost worden, maar op dit moment is een CRT kwalitatief tot 82 cm onverslaanbaar. Moet je persé groter dan worden LCDs interessant maar onbetaalbaar, en wil je veel groter dan is een beamer de oplossing. Het enige argument voor LCD is de ruimte die het inneemt, maar omdat het ding veelal op de plaats van de oude CRT komt te staan vind ik dat een zwak argument.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-01-2005 13:45 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar_van_oz
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2021
Je hebt het waarschijnlijk over de tv die in de folder staat op pagina 18:
[rml]Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [ Deel 8][/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie mij deskundig advies geven?

Ik wil dat scherm van Lidl kopen, maar aarzel toch nog.

1) Kan ik het scherm aansluiten op mijn pc en is de beeldkwaliteit dan goed.
2) Ik kijk digitaal via de schotel, krijg ik dan ook korrelig beeld?
3) Kan ik het scherm aansluiten op mijn stereoinstallatie en is de geluidskwaliteit dan goed.
4) Moet een responstijd zo hoog of zo laag mogelijk zijn (is 16 goed of slecht)
5) Zie vraag 4 maar dan met contrast en helderheid.

Alvast bedankt voor jullie moeite

Teletext TOP/FLOF, 252 pages, Level 1.5
TV-standards PAL/SECAM BG, I, DK, BH, L
OSD easy to use graphic user interface
German, English, Italian, Spanish, French
Audio-Normen Multi Stereo, NICAM und A2
Audio data 2 x 5 W stereo speaker
Modell Targa LT 2010
Max. Picture diagonal 51 cm / 4:3 format
Max. resolution 800 x 600 pixel
Colors 16,7 Mio
Response time 16 ms
Point of view horizontal: 170°, vertical: 170°
Brightness 500 cd/m2
Contrast 500:1
Input signals 75 Ohm RF-In
SCART Connector (RGB Input, Video / Audio R/L)
Front Video RCA + Audio R/L RCA
S-Video input
Component Video (Y/Pb/Pr) x 1
D-Sub x 1
PC-Audio x1
Cinch - Stereo Audio x1
Control elements Infrared remote control
Basic functions on TV-front
Power supply AC 100V~240V
Power consumption (On/Suspend/Off) 60W typ. / < 3 W in standby mode
Weight 9 kg
Measuement (WxHxD) W - 640 mm
H - 410 mm
D - 180 mm
Important test characters CE
Warranty 36 Month Pick-Up-And-Return-Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
de resolutie van 800 bij 600 is erg laag. Voor de pc is hij dan ook ongeschikt.

Geluid is standaard belabberd bij ingebouwde speakers.

Responstijd moet zo laag mogelijk. 16ms is prima voor normaal gebruik lijkt mij. Speel je veel snelle spellen en ben je extreem kritisch kun je voor 12 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:59:
En hoe is de kwaliteit van het beeldscherm van die Kruidvat notebook ? Jammer is dat je 'm niet in de winkel werkend kan zien, de verkoopsters mogen 'm niet uit de doos halen !
Ik vind het scherm prima. Ik moet er wel bijzeggen dat dit m'n eerste laptop is en ook geen echt vergelijkend warenonderzoek gedaan heb. Het ziet er prima uit. Ook foto's zien er goed uit. Snelheid weet ik niet, speel toch geen games dus voor mij niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:22:
Trekpleister: Phocus LCD TV 51 cm voor € 499,-.

Ziet er prima uit, iemand al ervaring met deze TV? :)
Deze actie gaat vanaf dinsdag (wederom?) in bij Trekpleister. Heeft iemand inmiddels ervaring met deze LCD TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 inch en dan resolutie van 800x600? (in krantje stond trouwens 640x480, maar dat kan bijna niet)

Voor 20 inch zou ik voor de pc minstens 1280x960 en liever nog 1600x1200 hebben.

ter vergelijking: LCD van 20inch staat ongeveer gelijk aan CRT van 22 a 23 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 08:23

timovd

Voorsprong door techniek

iemand ervaring met de USB TV-kaart van de Lidl. Als het de moeite waard is ga ik er nl. een kopen. Ik woon alleen niet in de juiste regio.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 18:42
Voor een pc is die resolutie niet erg handig, maar voor een tv weer wel. Zit namelijk dicht in de buurt van de resolutie van het pal signaal. Waardoor er weinig truukken uit \gehaald hoeven te worden om het beeld op te rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus niet voor pc geschikt maar is het als tv wel een goede aanbieding. Ik ben met name bezorgd over de beeldkwaliteit maar ik kijk wel via de schotel of maakt dat niet uit? Met andere woorden krijg ik haarscherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan pixels denk ik wel zien..

een PAL signaal heeft dan misschien niet hoge resolutie maar op een gewone tv word die niet dmv "pixels" weergegeven maar dmv lijnen en dat werkt toch wel anders en je ziet denk ik op een 20" op 800x600 echt wel de pixels :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:37:
Dus niet voor pc geschikt maar is het als tv wel een goede aanbieding. Ik ben met name bezorgd over de beeldkwaliteit maar ik kijk wel via de schotel of maakt dat niet uit? Met andere woorden krijg ik haarscherp beeld.
Beeld via een schotel is doorgaans scherper dan via de kabel.

Wat voor tv je hebt maakt volgens mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die een soortgelijke tv al heeft gekocht bij de lidl?

Mijn oude beeldbak geeftt ook een veel betere kwaliteit op schotel dan op kabel.

Volgens mij kan een lcdtje daar weinig aan verprutsen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze al gezien? Bij de trekpleister voor dezelfde prijs als bij de LidL, handig als je niet in regio 2 woont :D

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ijspe027/plaatjes/kleinlcdtv.JPG
klik voor beter/groter plaatje. informatie op http://www.phocuselectronics.com/lanq/nl/lcd/20.php

Op dezelfde pagina ook nog een home cinema voor 78 en een 5.1 surround voor 39 euro. kijk op trekpleister online magazine pagina 5

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:31:
Heeft iemand deze al gezien? Bij de trekpleister voor dezelfde prijs als bij de LidL, handig als je niet in regio 2 woont :D

[afbeelding]
klik voor beter/groter plaatje. informatie op http://www.phocuselectronics.com/lanq/nl/lcd/20.php

Op dezelfde pagina ook nog een home cinema voor 78 en een 5.1 surround voor 39 euro. kijk op trekpleister online magazine pagina 5
Een vriend van mij had een tijd geleden (geloof ongeveer 1 jaar) ook zo'n lcd tv gekocht bij het kruidvat en deze scheen nou niet echt fijn te zijn :/ . Niet echt mooi helder beeld etc. Maar misschien is het nu erg verbeterd hoor :)

Heeft de trekpleister niet een mooie inruil regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slechts 640x480 resolutie lijkt mij niet zo prettig kijken je ziet de pixels denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:45:
slechts 640x480 resolutie lijkt mij niet zo prettig kijken je ziet de pixels denk ik :/
voor gewoon tv kijken maakt het niet uit, als je hem op de computer zet denk ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is juist erg lekker bij tv kijken. Dit komt het dichst in de buurt van pal ;) , voor de pc is het een ramp, maar ik zou ook nooit een combi kopen :+ Voor de pc moet je gewoon een tft schermpje kopen alleen voor de pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar pixels blijven pixels een gewone tv werkt toch met lijnen en niet pixels zeg maar

en 640x480 vierkantjes op 51 cm dat zie je toch wel :S maakt toch niet uit of je tv of pc doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook die Amuseer DVD-5000, ondertitelingen werken gewoon. Maar als er te lange zinnen zijn dat zet het apparaat 4 regels onder elkaar. En de letters zijn te klein. Weet iemand hoe dit redelijk is te verhelpen? of moet ik *.ssa gebruiken waar een opmaak in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:05:
ja maar pixels blijven pixels een gewone tv werkt toch met lijnen en niet pixels zeg maar

en 640x480 vierkantjes op 51 cm dat zie je toch wel :S maakt toch niet uit of je tv of pc doet
En die lijn zou je die niet in pixels kunnen opdelen. De 720 x 576 (inclusief teletekst) die normaal opgegeven wordt voor een pal signaal lijkt erg veel op 800 x 600. Bij die 600 lijnen hoef je dus geen lijnen op te rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar je zou dus eigenlijk lcd moeten nemen vanaf 800x600 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Eigenlijk moet je gewoon kijkken of je het beeld goed vindt. Bij de lidl en aldi is dat geen probleem die hebben zeer goede service wat betreft niet goed geld terug.
Wat het probleem is bij tft's is dat als je gaat strectchen je fouten ook vergroot.

Op mijn werk heb ik een tijdje terug een oude monitor die op 50hz 15khz werkt vervangen door een speciale 18" TFT hierbij wordt het signaal en de resolutie opgekrikt van 580x460 naar 1280x1024 60Hz. Op dat scherm zag je dan ook veel meer storing dan op de oude monitor die hij verving.

Maar het belangrijkste is dus gewoon zelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr Strangelove: 8)

Ik heb jarenlang TV's verkocht. Ik zeg je 1 ding; en het gaat je shockeren; er is niets beter dan een doodnormale oude 50 herz van een A-merk. Geen vegen, geen sporen, gewoon kraakhelder superscherp beeld. Maarja he, klinkt wel zo lekker om te zeggen dat je thuis een 'plasmaatje' of een 100 herz met DigiTron PureTronic SuperPlusPlus SuperImageStabilizer hebt hangen. Zie je al die kreten op 50hz TV's? Nope. Weet je waarom? Omdat het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:12:

Ik heb jarenlang TV's verkocht. Ik zeg je 1 ding; en het gaat je shockeren; er is niets beter dan een doodnormale oude 50 herz van een A-merk. Geen vegen, geen sporen, gewoon kraakhelder superscherp beeld. Maarja he, klinkt wel zo lekker om te zeggen dat je thuis een 'plasmaatje' of een 100 herz met DigiTron PureTronic SuperPlusPlus SuperImageStabilizer hebt hangen. Zie je al die kreten op 50hz TV's? Nope. Weet je waarom? Omdat het niet nodig is.
Beetje offtopic dit, maar een 100 hz gewoon crt tv is toch wel beter? hoor je ook die piep niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Metal schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:18:
[...]

Beetje offtopic dit, maar een 100 hz gewoon crt tv is toch wel beter? hoor je ook die piep niet.
Tuurlijk is dat zo, het kijkt ook veel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100 hz hoeft niet beter te zijn.. ik heb wel eens gelezen dat er meer fouten in 100 hz tv's voorkomen dan in 50 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:38:
[...]

Een vriend van mij had een tijd geleden (geloof ongeveer 1 jaar) ook zo'n lcd tv gekocht bij het kruidvat en deze scheen nou niet echt fijn te zijn :/ . Niet echt mooi helder beeld etc. Maar misschien is het nu erg verbeterd hoor :)

Heeft de trekpleister niet een mooie inruil regeling?
Nee geen inruilregeling.
Was die LCDtv van vorig jaar bij het kruitvat ook van het merk phocus?
Een tijdje geleden (in november) was er ook een LCDtv bij het kruitvat waar veel mensen positief over waren.. alleen was toen net te laat. Van welk merk was die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:02:
100 hz hoeft niet beter te zijn.. ik heb wel eens gelezen dat er meer fouten in 100 hz tv's voorkomen dan in 50 Hz
Technisch gezien kun je wel gelijk hebben, aangezien die 100Hz "digitaal" wordt opgewekt en er wel eens fouten kunnen zitten in (goedkope) tv's (aangezien stroom in Nederland maar 50 keer per seconde van richting verandert (50Hz), kun je die 100Hz alleen "digitaal" opwekken).

Maar meestal is het beeld bij 100Hz toch echt beter hoor! (zie je niet van die flikkeringen en "sist" de tv niet zo erg)

[ Voor 15% gewijzigd door ibr op 10-01-2005 22:15 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:31:

lol die heb ik bij kruidvat ook gezien voor 30 euro:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:13:
[...]

Nee geen inruilregeling.
Was die LCDtv van vorig jaar bij het kruitvat ook van het merk phocus?
Een tijdje geleden (in november) was er ook een LCDtv bij het kruitvat waar veel mensen positief over waren.. alleen was toen net te laat. Van welk merk was die?
Sorry, dat weet ik echt niet meer B) , vriend van me is het ook vergeten. (excuses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:59
dat denk ik ook wel ja!
4:3 tv met een diagonaal van 51 cm
l:40
b:30
d:50
(a^2+b^2=c^2)

L=4000mm/640 = 6.25mm per pixel
B=3000mm/480= 6.25mm per pixel
1 pixel = 6.25 x 6.25 = 39mm2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53

Reinier

\o/

Opperhoof schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:27:
[...]

dat denk ik ook wel ja!
(a^2+b^2=c^2)

Zit je er geen factor 10 naast met je pixelgrootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:08
Afgelopen week ook bij Kruidvat een Phocus 26 WHS LCD TV gehaald. Zag 'm een dag later in de krant staan bij Mediamarkt.... Daar was ie onder de naam Grundig Amira 26 voor hetzelfde geld (999,-) in de aanbieding.

Mooi apparaat voor relatief weinig geld, maar had er wel meteen pech mee..... Anderhalf uur na de eerste keer aanzetten viel het geluid weg en kwam niet meer terug....Ik bedoel hier geluid uit de speakers, want via een externe bron (hoofdtelefoon of AV-out) had ik nog wel geluid.
Direct terug naar Kruidvat Hilversum, maar het laatste exemplaar was zojuist een uur daarvoor verkocht. Op hun advies de volgende dag met servicentrum GSC in Gent gebeld, want je hebt 2 jaar onsite garantie binnen 48 uur....
Nou, de man aan de andere kant stemde niet echt tot blijdschap.... "Een dezer dagen neemt onze technieker contact met u op om een afspraak te maken", zei hij. Dus als 't tegen zit kan dat wel een dikke week duren voor ie gerepareerd of omgeruild is. Nou valt 't "leed" (wat is leed als je naar de beelden in Azie kijkt) wel mee natuurlijk, want heb nog geluid via de home-cinema-set. Maar wat nou als 't beeld 't een keer begeeft? Zit je dan gewoon een week zonder?

Overigens vraag ik me af hoe het nu verder gaat. Kan me niet voorstellen dat die "technieker" 'm bij mij thuis op de keukentafel gaat repareren.... Gaat ie 'm meenemen en komt ie dan 2 weken later per pakketpost terug???? No way, want dan hang ik wel bij Kruidvat aan de lijn hoor.... 't Ding heeft maar anderhalf uur goed gefunctioneerd....
Ook nog een mailtje aan de importeur van Phocus in Hoofddorp gestuurd (www.phocus.nl). Vertelde ze dat hun produkt een slechte start gemaakt had.... Kijken wat ze zeggen....

Echter: ben dik tevreden verder met de TV hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook zo'n amuseer DVD5000P aangeschaft in het kruidvat, en deze speler is een cirtified divx speler. Deze speler zou ook vod (video on demand) moeten kunnen afspelen, maar om dit te doen moet je de code van je speler activeren op de site van divx http://www.divx.com/vod , maar bij de lijst van apparaten staat amuseer er gewoon niet bij...
Heeft er iemand ervaring hiermee?
Moet ik een andere merk opgeven dan amuseer om vod te kunnen doen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:35:
Ik heb me ook zo'n amuseer DVD5000P aangeschaft in het kruidvat, en deze speler is een cirtified divx speler. Deze speler zou ook vod (video on demand) moeten kunnen afspelen, maar om dit te doen moet je de code van je speler activeren op de site van divx http://www.divx.com/vod , maar bij de lijst van apparaten staat amuseer er gewoon niet bij...
Heeft er iemand ervaring hiermee?
Moet ik een andere merk opgeven dan amuseer om vod te kunnen doen werken?
Wat kostte die en speelt ie ook ondertitels af, ik zoek ook een goedkoop divx speler.
Iemand die ook de divx speler van blokkker/gamma gekocht en bevalt ie speelt ie ook ondertitels af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02-2022

RuudBoek

RuudBoek

Ik heb ook de dvd5000p van de kruidvat aangeschaft. Groot nadeel vind ik dat deze geen QPEL ondersteund ( ik kreeg hier meldingen van bij sommige divxjes), wat de Yamada 6600 serie wel doet (klinkt beetje 2e generatie achtig en de mediatek chipset zit al op 3e generatie). Verder speelde hij gemiddeld 8 % van de 162 divxjes niet af. Volgens reviews van de Yamada 6600 zou dit bij de Yamada's op gemiddeld 2 % liggen.
Ook kan ik geen firmware updates vinden en dus ook geen gehackte firmware, welke bij de Yamada's wel degelijk te vinden zijn. (om Bijv. SACD compatabiliteit te activeren).
Verder zijn de Yamada's voorzien van een mt1389DE chipset welke ook divx certified is.
De Yamada 6700 kost momenteel 54 euro excl. verzendkosten en dan kom je dus ongeveer op hetzelfde bedrag
Om deze redenen heb ik hem teruggebracht en ga ik die Yamada bij pixmania bestellen.

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:12:

Kijk, jij snapt het!

Dat is precies de reden waarom ik een 50hz Philips BB heb. Hij heeft een erg scherp beeld waar geen 100hz onder de 1000-1300 euro aan kan tippen en hij is nog goedkoop ook. Dat fabeltje van sissende tv's is ook tegenwoordig al lang niet meer van toepassing.
Een 100hz is uiteindelijk ook wel leuk, maar dan zit je voor een écht goede al op een prijs die het 4-5 voudige is van een goede 50hz :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:03:
[...]

Kijk, jij snapt het!

Dat is precies de reden waarom ik een 50hz Philips BB heb. Hij heeft een erg scherp beeld waar geen 100hz onder de 1000-1300 euro aan kan tippen en hij is nog goedkoop ook. Dat fabeltje van sissende tv's is ook tegenwoordig al lang niet meer van toepassing.
Een 100hz is uiteindelijk ook wel leuk, maar dan zit je voor een écht goede al op een prijs die het 4-5 voudige is van een goede 50hz :P
qua beeld zeg ik ok,
echter: wat wel zo is is dat de 50hz tv's over het algemeen onwijs piepen, en een 100hz niet, en ja ik weet het ik hoor een piep die anderen niet horen, maar als iemand in de kamer naast mij de tv aanzet met het geluid uit kan ik je zeggen of hij aan staat of niet, mits het geen 100hz is dus, ik wil dus graag een 100hz, maarja, ik heb geen geld :P dus als iemand scherp beeld wil ik wil wel een 50hz ruilen voor een 100hz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

RuudBoek schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:34:
...
De Yamada 6700 kost momenteel 54 euro excl. verzendkosten en dan kom je dus ongeveer op hetzelfde bedrag
Om deze redenen heb ik hem teruggebracht en ga ik die Yamada bij pixmania bestellen
....
Ik zie hem voor 63 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:13:
[...]

qua beeld zeg ik ok,
echter: wat wel zo is is dat de 50hz tv's over het algemeen onwijs piepen, en een 100hz niet, en ja ik weet het ik hoor een piep die anderen niet horen, maar als iemand in de kamer naast mij de tv aanzet met het geluid uit kan ik je zeggen of hij aan staat of niet, mits het geen 100hz is dus, ik wil dus graag een 100hz, maarja, ik heb geen geld :P dus als iemand scherp beeld wil ik wil wel een 50hz ruilen voor een 100hz ;)
Dat probleem heb ik ook......

Echter heb ik het niet met mijn 50hertz JVC. Raar maar waar.
Als ik naar de slaapkamer loop en daar de sony aan zet hoor ik een piepje, als ik op kantoor de deawoo aan zet hoor ik iets zachter een piepje, zit ik in de huiskamer te kijken naar mijn JVC dan hoor ik de koelkast af en toe aan springen in de keuken maar geen piepje ;)

Het kan dus wel, 50hertz zonder piep.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toab
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:45
Reind schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 02:30:
[...]

zit ik in de huiskamer te kijken naar mijn JVC dan hoor ik de koelkast af en toe aan springen in de keuken maar geen piepje ;)
Op zoek naar een 100 hertz koelkast, of je tv wat harder zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:54

TF

bla bla

iemand enig idee waar ik een goedkope draadloze TV unit (zoals bijvoorbeeld de marmitek cablelink 75) kan halen? Met ingebouwde tuner....en zijn deze dingen ook geschikt voor teletekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg zojuist oa dit in m'n mailbox;

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v24/hyundaidriver/7f884993.jpg

1-is dit wat?
2-er stond iets bij van "mediamarkt A'dam Arena", betekent dat dat je hem alleen daar tegen die prijs kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb ook die Amuseer DVD-5000, maar ik heb meerdere dvd´s (spiderman, the world is not enough) waar er geen geluid bij de film zit... tenminste dat wil zeggen de stemmen, de geluiden werken weer wel. Het lijkt alsof er, zodra er taalkeuze is, de taalkeuze er niet is maar het geluid wat er bij elke taalkeuze zit het wel doet. Iemand anders dit ook gehad'??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:00:
k heb ook die Amuseer DVD-5000, maar ik heb meerdere dvd´s (spiderman, the world is not enough) waar er geen geluid bij de film zit... tenminste dat wil zeggen de stemmen, de geluiden werken weer wel. Het lijkt alsof er, zodra er taalkeuze is, de taalkeuze er niet is maar het geluid wat er bij elke taalkeuze zit het wel doet. Iemand anders dit ook gehad'??
De stemmen komen eigenlijk altijd uit de center-speaker... is die wel goed aangesloten? Of kun je misschien het volume van alle speakers apart instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:59
Reinier schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:36:
[...]

Zit je er geen factor 10 naast met je pixelgrootte?
blame me

sorry, slechts een klein reken foutje, nu krijg ik maar 9 van de 10 punten omdat de berekening erbij stond B) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:52:
[...]

De stemmen komen eigenlijk altijd uit de center-speaker... is die wel goed aangesloten? Of kun je misschien het volume van alle speakers apart instellen?
Zoiets... heb geen dolby setje oid, enne stonden foute instellingen in... maar hij doet ut dus weer... thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:43:
kreeg zojuist oa dit in m'n mailbox;

[afbeelding]

1-is dit wat?
2-er stond iets bij van "mediamarkt A'dam Arena", betekent dat dat je hem alleen daar tegen die prijs kan kopen?
Ik zou maar niet al te veel verwachten van het setje, vooral het feit dat alle speakers gelijk zijn (geen aparte center dus) en ze allemaal zo klein (maar misschien wel mooi) zijn. Doet me denken aan mijn AppieHappie-setje, die ik de dag later terugbracht (subwoofer=100% o.k., Luidsprekers- :'( )

Goedkope LG setjes klinken vaak niet goed en over het algemeen is LG niet echt de toppie onder de merken... Hij decodeert 2.1 geluid ook slecht, waardoor je in de rears vaak van dat "32 kbit/s" -geluid krijgt :( .

Groot voordeel is natuurlijk Divx, maar zoals in de vorige posts is te lezen, is er genoeg keuze in de supermarkten e.d. ;)

Suc6 nog

[ Voor 7% gewijzigd door ibr op 12-01-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Metal schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:18:
[...]

ahhh, eindelijk iemand die 'de waarheid' spreekt!!
Ik heb x-aantal jaar voor een groot merk gewerkt dat begint met een S...
Toevallig heeft elke technieker die daar werkte thuis een 50Hz tv staan!

Het mooiste is om het beeld te vergelijken met een 100Hz bij een wielerwedstrijd en dan eens naar de snelvoorbijgaande struiken op de achtergrond te kijken, dan zie je pas wat er mis is.
En het flikkeren van die 50Hz heeft 30 jaar lang niemand iets over gezegd, dus volgens mij is het puur een commercieel gedoe.

Ook de fluittoon, 15,250Hz, is te wijten omdat de spoelen in de transfo's niet goed gedempt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Luke-san schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:52:
Ook de fluittoon, 15,250Hz, is te wijten omdat de spoelen in de transfo's niet goed gedempt zijn.
Is het precies die frequentie? Of is dat bij een bepaald merk alleen zo?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Luke-san schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:52:
[...]

[...]

1 En het flikkeren van die 50Hz heeft 30 jaar lang niemand iets over gezegd, dus volgens mij is het puur een commercieel gedoe.

2 Ook de fluittoon, 15,250Hz, is te wijten omdat de spoelen in de transfo's niet goed gedempt zijn.
1. Omdat er toen nog geen 100hz tv's bestonden |:(

2. En dat is bij 99/100 van de tv's in de wereld geval... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Opperhoof schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:27:
[...]

dat denk ik ook wel ja!
(a^2+b^2=c^2)

Zoals Reinier ook al zegt klopt je berekening niet. Doorgaans passen er slechts tien millimeters in een centimeter. ;) Doordat je twee keer een factor tien teveel hebt en die met elkaar vermenigvuldigt, zit je er dus een factor honderd boven.

Het scherm heeft 400mm*300mm=120000mm² aan totale oppervlakte, te verdelen over 640*480=307200 pixels.

Dan kom je dus op 120000/307200=0.39 mm² per pixel. Dat is toch al een stuk prettiger kijken. :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Positron op 12-01-2005 23:37 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:00:
ja had ik ook je m oet bij datte audi rear speakers en center uitzetten tenminste als je gewoon een 2 speakersetje erop hebt zitten of je boxen in de tv gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt nog nooit sisgeluiden gehad met 50 hz thuis. 100 hz is zo kapotgehyped dat als je eenmaal een hebt je een smak geld kwijt bent je echt niet gaat zeggen dat die ouwe beter was. Breedbeeld zelfde verhaal. Lekkerste woord van Nederland. BreeeedBeeld. Het straalt gewoon zoveel uit. Aan de andere kant; 90% van Nederlandse TV uitzendingen is... 4:3. Leuk, dat verdraaide beeld. Of hem dan toch maar weer instellen om een kleine en 2000 euro goedkopere TV te simuleren :D Maar hee, je hebt hem nou eenmaal al... sssst. Da's k*t voor alle trendgevoelige typjes... :D :D
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gadgets zoals MP3 spelers, Webcams etc.gaarne in GT: Periodieke gadgetaanbiedingen [Lidl] [Aldi] [etc] deel 3

Camera's kunnen naar FG: Welke dig. camera onder de 250 euro?
of naar FG: Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?

Laptops en PC's kunnen in CSL aanbiedingen gepost worden.