Ik heb em maar gekocht. Voor de prijs is het hoe dan ook een goede deal.
Heb nog maar kort getest... dus even snel: hij herkent/leest geen VobSub subtitels. SRTs wel, eerst selecteren, daarna film start. Alleen hij liet ze niet zien, totdat ik pauseerde, rewind drukte en daarna play (kort beetje aanrommelen dus). Toen kwamen ze ineens tevoorschijn.
Ook heb ik een data DVD+R geprobeerd met enkele mappen met daarin films, en bij het navigeren naar 1 map op de DVD liep de speler compleet vast en moest ik em uit/aanzetten met de Power-knop. De andere mappen laadden prima. Dit was een 8x FujiFilm DVD+R die gebrand was met Nero op 2.4x en geverifieerd was, dus kan me haast niet voorstellen dat het de schijf was die het veroorzaakte. Een 2e poging met dezelfde map idem ditto.
Ook is de SmartNavi zoals de "explorer" heet niet geheel praktisch. Het scherm is in 2-en gedeeld, links "ROOT" of de map boven de map (vanuit de mappenstructuur gezien) die in het rechterpaneel wordt laten zien. Hierdoor is het paneel met bestanden erg smal en zijn maar ongeveer 10 karakters te lezen van de bestandsnamen. Dit is behoorlijk irritant.
Ook laat hij de verlopen tijd in het OSD zien als je afspelen start. Om dit weg te krijgen moet je 2x de OSD knop op de AB indrukken (toggle met 3 opties). Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik dat permanent uit kan zetten.
Laatste irritatie is dat ondanks dat je alles op Nederlands instelt er toch aardig wat knoppen, helpteksten en OSD-berichten in het Frans langskomen.
Voor de rest speelde hij alles netjes af. De LCD display en het algehele uiterlijk vind ik erg snappy. Ben er voor de prijs dan ook erg blij mee. Aangezien de website (
www.amuseer.com) bestaat uit een witte pagina met een logo verwacht ik geen firmware updates. Helaas.
Hoop dat iemand hier wat aan heeft.