Voor de mensen die een heel erg aardige bundel voor onder de 330 € zoeken.. Het betreft een camera die niet echt van faam op het tweakers forum mag genieten, desalniettemin moet ik jullie er écht van overtuigen dat het hier om een zéér complete camera gaat.. De Casio QV R40..
Hier foto's van dat ding:
Achterkant (clickable)
Voorkant (clickable)
De camera valt onder de compacte klasse.. Is natuurlijk gericht op point-and-shoot, maar desondanks vindt ik hem zéér persoonlijk in te stellen op je eigen wensen.. Foto John de Reuver (
www.d95.nl), heeft een zéér compleet pakket in de aanbieding en op aanraden van een andere tweaker-vriend heb ik daarom ook dat ding gekocht (zonder spijt).. De bundel bestaat uit:
Casio QV-R40 249,--
Sandisk SD card 256 mb 64,--
Extra 2x Sanyo NiMH 2300 10,--
Lowepro/Samsonite tas 20,-- (ik koos voor de lowepro tas, dat ding ruleert...)
Extra korting bij deze set - 13,--
Totaalprijs Bundel 330,-
De normale features van de camera zijn:
- 4 megapixel (res. 2,304 x 1,712)
- 3x optisch, 4x digitaal
- Pentax-diaphragma/lens
- 1 seconde opstarttijd
- 0.01 sec. loslaat-lag (dus kortom je kan snelle foto's nemen)
De camera ligt lekker in de hand, en ondanks dat hij klein is, voelt hij toch solide aan.. De instellingen zijn gemakkelijk te wijzigen met je duim terwijl je de camera vasthoud.. Er zit een 5-punts multi-focus op, dus over close-ups hoef ik mij ook geen zorgen te maken.. Op het bijgeleverde SD-kaartje krijg ik 160 fotootjes op de hoogste kwaliteit (het zijn dan JPEGs van 1,10 mb. groot..)
Het ding is in ieder geval loaded met features, maar dit zijn vooral de dingen die mij de voorkeur over andere camera's zoals Canon Powershots e.d. hebben gegeven:
- gebruikt 2 penlites, en met de standaard 2100 nimh batterijen kan ik al een uur of drie doen (de extra set van 2400 nimh doe ik makkelijk vier uur mee).. Geen gezeik met accu's die leeg zijn, kan ik dus altijd nog in het extreme geval dat AL mijn vier (wow vier!!

) oplaadbare batterijen leeg zijn nog wat batterijtjes halen bij de lokale foto-boer
- SD en MMC-kaart ondersteuning.. Die dingen kan ik dus in elke gleuf douwen die ik wel, vind ik wel handig, kan ik dus gewoon de kaartjes van mijn MP3-speler/telefoon gebruiken en omgekeerd
- hij is toch zéér redelijk geprijsd!
- hij is toch lekker makkelijk te gebruiken (ik doe al moeilijk genoeg in mijn leven, dus waarom niet een keertje makkelijk)
- hij is compact (dat kan ik vind ik niet zeggen van de PowerShots A70/75/80s).. Ik had eerst een Olympus in gedachten maar na wat reviews ben ik daar flink van genezen
- had ik al gezegd dat ik dit een über-camera vindt??
Anyway, dus dit is 'm geworden, maybe ook interessant voor andere tweakers...
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 99613 op 19-06-2004 08:52
]