Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.066 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:11

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Dit topic is er voor als je niet precies weet wat voor digicam je moet kopen, en je budget zo'n 250-500 euro is. Het wordt wel op prijs gesteld dat je niet blind vragen gaat stellen, maar wel vooraf al wat research doet naar de verschillende camera's en hun mogelijkheden :)

Het vorige topic: Welke dig. camera tussen 250 en 500 €?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116583

Heb zelf een canon ixus500 , m'n zus vertrekt binnenkort op vakantie en wil ook een digitale camera mee (de mijne krijgt ze dus lekker niet mee :+ heb in die periode zelf een camera nodig ) Wat kan ik haar aanraden om te kopen? Liefst een compact toestel met compact flash kaart omdat ik hier al 'n deel kaartjes heb liggen (die krijgt ze dus wel mee ;) ) , minimum 3 megapix.....

Misschien een A80 (om wat meer mogelijkheden te hebben) en dan de mijne toch meegeven?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 116583 op 16-06-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116551

Ik wil een digitale camera aanschaffen voor het maken van macro foto's. Wie o wie kan mij adviezeren?

De volgende ben ik al tegen gekomen maar ik weet niet waar ik op moet letten als ik er goeie macro foto's mee wil kunnen maken!

Fuji finepix S3000

Canon Powershot A80

Wie geeft mij advies??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Anoniem: 116551 schreef op 16 juni 2004 @ 23:01:
Ik wil een digitale camera aanschaffen voor het maken van macro foto's. Wie o wie kan mij adviezeren?

De volgende ben ik al tegen gekomen maar ik weet niet waar ik op moet letten als ik er goeie macro foto's mee wil kunnen maken!

Fuji finepix S3000

Canon Powershot A80

Wie geeft mij advies??

Alvast bedankt!
Ik zou zeggen (maar weet het niet zeker) de MACROFUNCTIE...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja flits flits, dat snap ik! Maar aangezien ik veel mensen hoor over de Canon Powershot A80, en daar ook macro foto's mee maken. En bij de specificaties kom ik niets tegen over een macro functie.

Bij de Fuji Finepix S3000 staat dit wel in de specificaties. Dus nu wilde ik graag weten welke jullie denken dat beter is.

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100427

Heb na lang zoeken eindelijk een camera gevonden die aan mijn eisen voldoet en in deze categorie valt:
De FujiFilm FinePix S5000 :):
Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Cameras/fujis5000.jpg

Zal eens kijken hoe de macrofunctie hier op is, zal vast wel vergelijkbaar zijn met die van de S3000

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 100427 op 17-06-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66714

ja, fuji en olympus zijn geweldige macro-cams (denk dus ook nog even na over de olympus c-7x0)
het matige aan de s5000 is wel dat hij de foto's enorm verkleint --> jpeg artefacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kick mn vorige post maar even, omdat hij zo kort voor de sluiting van t vorige topic viel dat waarschijnlijk niemand m gelezen heeft ;)

>>>
ik heb nu een aantal maanden de olympus c-740 in mn bezit. gekocht mede met het oog op een reis door afrika die ik over een maand of 10 ga maken. Probleem is dat ik nu veel minder foto's maak van het soort "leuk dat ik toevallig mijn camera bij me had", oftewel: je moet er over nadenken voor je je cam meeneemt.
vorige week vroeg een vriend/kennis of hij die van mij kon overkopen, en ik ben er ernstig over na aan het denken. Hij maakt werkelijk prachtige foto's, als je m verkoopt ben je toch geld kwijt. Maar aan de andere kant kan ik dan een ultra-compact cam kopen die wat goedkoper is (daarover later meer) en dan tegen de tijd dat ik wil vertrekken een IS ultrazoom cam kopen.

MAar nu: welke camera?

een goede keus lijkt me de minolta X20, vanwege de prijs (dan hou ik wat geld over en hij is toch ultra-compact). Op de website van minolta zag ik staan dat begin juli de X31 wordt uitgebracht, maar hoe duur ie dan zou zijn....?

ik denk momenteel ook aan de casio Z30 (iets meer dan 200e) of een ander casio model. Maar wat is nou het verschil tussen de z3 en de z30 (of z4 en z40).
het alternatief zou een pentax S, S4 of S4i zijn (die laatste zou weer wat te duur worden, en de S heeft een te matige accu)

Ik lees in de meeste reviews dat al deze camera's problemen hebben met onscherpe hoekjes en relatief veel ruis (behalve de minolta x20, het goedkoopste model). De Casio Z40 wordt in 1 test de hemel ingeprezen, maar bij de meeste andere testen net zo "negatief" als alle casio's en pentaxen.

Kan iemand even wat licht in de duisternis brengen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 66714 op 17-06-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01
Anoniem: 66714 schreef op 17 juni 2004 @ 14:55:
ik kick mn vorige post maar even, omdat hij zo kort voor de sluiting van t vorige topic viel dat waarschijnlijk niemand m gelezen heeft ;)

>>>
ik heb nu een aantal maanden de olympus c-740 in mn bezit. gekocht mede met het oog op een reis door afrika die ik over een maand of 10 ga maken. Probleem is dat ik nu veel minder foto's maak van het soort "leuk dat ik toevallig mijn camera bij me had", oftewel: je moet er over nadenken voor je je cam meeneemt.
vorige week vroeg een vriend/kennis of hij die van mij kon overkopen, en ik ben er ernstig over na aan het denken. Hij maakt werkelijk prachtige foto's, als je m verkoopt ben je toch geld kwijt. Maar aan de andere kant kan ik dan een ultra-compact cam kopen die wat goedkoper is (daarover later meer) en dan tegen de tijd dat ik wil vertrekken een IS ultrazoom cam kopen.

MAar nu: welke camera?

een goede keus lijkt me de minolta X20, vanwege de prijs (dan hou ik wat geld over en hij is toch ultra-compact). Op de website van minolta zag ik staan dat begin juli de X31 wordt uitgebracht, maar hoe duur ie dan zou zijn....?

ik denk momenteel ook aan de casio Z30 (iets meer dan 200e) of een ander casio model. Maar wat is nou het verschil tussen de z3 en de z30 (of z4 en z40).
het alternatief zou een pentax S, S4 of S4i zijn (die laatste zou weer wat te duur worden, en de S heeft een te matige accu)

Ik lees in de meeste reviews dat al deze camera's problemen hebben met onscherpe hoekjes en relatief veel ruis (behalve de minolta x20, het goedkoopste model). De Casio Z40 wordt in 1 test de hemel ingeprezen, maar bij de meeste andere testen net zo "negatief" als alle casio's en pentaxen.

Kan iemand even wat licht in de duisternis brengen?
ik moet zeggen, die minolta is super in prijs/kwaliteit. Daar zul je zeker geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50336

Ik heb net de Kyocera M410R gekocht. Deze heb ik op advies gekocht bij de fotograaf bij mij in de buurt. Ik zocht namelijk een camera met relatief meer optisch zoom (10x) dan doorgaans bij de meeste compact camera's zit.

Hij is echt heel snel, zelf met mijn oude kingston 128 MB MMC. Helaas zijn er nog geen reviews op internet te vinden van deze camera.

Zelf had ik onder andere gekeken naar de Fujifilm S5000 Zoom en de Konica Minolta Z2. De Fujifilm heeft naar mijn mening als minpunt een slechte beeldkwaliteit. De minolta is nagenoeg identiek aan de M410R allen is de M410R iets goedkoper. Verder is er ook nog o.a. de Canon Powershot S1 IS.

Mijn uitgangspunt welke de keuze beinvloed heeft is dat ik al enkele MMC kaartjes had liggen en deze toch weer wilde gebruiken. Fujifilm gebruikt xD, Canon CF.

Voor meer info --> http://www.dpreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baskrah als je dat zou willen doen, graag! Lijkt me toch dat de S3000 en de S5000 wel met elkaar te vergelijken zijn! Ik hoor en eventueel zie graag je bevindingen!! Ik wil hem eventueel zaterdag gaan kopen (de canon of de fuji).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43366

Zie vorige topic dus :P --> Ik heb de optio s4i voor 343 euro aangeschaft, ik vind dat nog wel redelijk ten opzichte van de s4 die op veel plaatsen rond de 300 hangt. Natuurlijk ook voor minder, maar laat ik mijn dag maar goed houden: voor 43 euro meer heb je dus een optio s4i ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100427

Anoniem: 116551 schreef op 17 juni 2004 @ 15:46:
Baskrah als je dat zou willen doen, graag! Lijkt me toch dat de S3000 en de S5000 wel met elkaar te vergelijken zijn! Ik hoor en eventueel zie graag je bevindingen!! Ik wil hem eventueel zaterdag gaan kopen (de canon of de fuji).
Ai, dat wordt dan een probleem, sorry. Mijn vader heeft de camera mee op een uitstapje naar Frankrijk en die komt pas zondagavond laat terug. Dus ik kan pas maandaag even kijken. Als het dan nog steeds nodig is, post het maar, ik doe het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Anoniem: 100427 schreef op 17 juni 2004 @ 14:43:
Heb na lang zoeken eindelijk een camera gevonden die aan mijn eisen voldoet en in deze categorie valt:
De FujiFilm FinePix S5000 :):
[afbeelding]

Zal eens kijken hoe de macrofunctie hier op is, zal vast wel vergelijkbaar zijn met die van de S3000
Sinclair in "Welke dig. camera tussen 250 en 500 €?"

Maar het gaat prima !!!!
Meer info: www.s5000.net , erg leerzame forums....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116551 schreef op 17 juni 2004 @ 13:46:
Tja flits flits, dat snap ik! Maar aangezien ik veel mensen hoor over de Canon Powershot A80, en daar ook macro foto's mee maken. En bij de specificaties kom ik niets tegen over een macro functie.

Bij de Fuji Finepix S3000 staat dit wel in de specificaties. Dus nu wilde ik graag weten welke jullie denken dat beter is.

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!!
De A80 heeft een prima macrofunctie, van de anderen weeet ik dat niet, is vast wel in specs en/of rviews te vinden.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja flits flits, daar ligt dus het grote twijfel punt! De optische zoom van de A80 is 'gewoon' 3x en die van de fuji ligt op 6x! Maakt dit dan geen groot verschil voor je macro foto's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, zoom is met name voor de tele-bereik. lees de specs maar eerst door.
macro is gewoon iets heel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Anoniem: 116551 schreef op 17 juni 2004 @ 15:46:
Mijn ouders hebben de S3000. Is echt een P&S-camera. Kunt niets handmatig instellen, behalve diafragma. Maar hij kan alleen 2.8, 4.2 en 8.2 geloof ik, en je kunt niet met DOF spelen, tenzij je in macromode schiet. Wel veel zoom, en goede beeldkwaliteit. Echter weer slechte af in low-light situatie.
Dus, zoals ik al zei, echt een P&S-camera, voor mensen die alleen het knopje willen indrukken en zich verder niet druk maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm ja, bedankt voor de reacties, ik denk dat ik toch voor de canon ga, omdat je daar gewoon meer mee kunt qua functies. Tenminste in de reviews die ik gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

dawg schreef op 18 juni 2004 @ 13:14:
[...]

Mijn ouders hebben de S3000. Is echt een P&S-camera. Kunt niets handmatig instellen, behalve diafragma. Maar hij kan alleen 2.8, 4.2 en 8.2 geloof ik, en je kunt niet met DOF spelen, tenzij je in macromode schiet. Wel veel zoom, en goede beeldkwaliteit. Echter weer slechte af in low-light situatie.
Dus, zoals ik al zei, echt een P&S-camera, voor mensen die alleen het knopje willen indrukken en zich verder niet druk maken. :)
Voor 80 euro meer heb je de S5000 met veel meer functies en betere specs dan een 3000 en de optie voor filters en opzet lenzen, dat heb je niet bij de A80........

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57
En ik loop ook te twijfelen tussen twee camera's. Namelijk tussen de Canon A80 en de Canon S50. Ik zoek een camera onder de €400 met veel instelmogelijkheden, maar wel compact. Toen bleven deze twee eigenlijk over, omdat ik geen Olympus wil met apart geheugen.
Het draaischerm van de A80 lijkt me erg handig, maar de S50 lijkt me toch weer steviger en heeft 1 megapixel meer...
Over de voordelen en nadelen van accu (de S50) en batterijen (A80) ben ik nog niet helemaal uit. Over het algemeen kan ik ook veel meer vinden over de A80, dan over de S50.
Kan iemand mij nog adviezen geven over deze camera's, en misschien toch nog een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Blue-Bird schreef op 18 juni 2004 @ 19:06:
En ik loop ook te twijfelen tussen twee camera's. Namelijk tussen de Canon A80 en de Canon S50. Ik zoek een camera onder de €400 met veel instelmogelijkheden, maar wel compact. Toen bleven deze twee eigenlijk over, omdat ik geen Olympus wil met apart geheugen.
Het draaischerm van de A80 lijkt me erg handig, maar de S50 lijkt me toch weer steviger en heeft 1 megapixel meer...
Over de voordelen en nadelen van accu (de S50) en batterijen (A80) ben ik nog niet helemaal uit. Over het algemeen kan ik ook veel meer vinden over de A80, dan over de S50.
Kan iemand mij nog adviezen geven over deze camera's, en misschien toch nog een ander merk?
Als je voor de S50 kiest, ga dan even vergelijken met de Ixus 500,( dit kan op de Canon site) de prijs ligt bijna gelijk maar de 500 heeft toch weer iets meer opties, 600-480 flimopname o.a.
ik ben er voor 405 euro`s heel erg tevreden mee iig.

[ Voor 3% gewijzigd door Gem1e op 18-06-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinclair schreef op 18 juni 2004 @ 18:03:
[...]

Voor 80 euro meer heb je de S5000 met veel meer functies en betere specs dan een 3000 en de optie voor filters en opzet lenzen, dat heb je niet bij de A80........
Vaud argument, met een adapter kan je alle mogelijke filters en/of converters op de A80 plaatsen, hoe komt u aan die wijsheid............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gem1e schreef op 18 juni 2004 @ 20:00:
[...]

Als je voor de S50 kiest, ga dan even vergelijken met de Ixus 500,( dit kan op de Canon site) de prijs ligt bijna gelijk maar de 500 heeft toch weer iets meer opties, 600-480 flimopname o.a.
Welnee, de S50 is veel meer camera, filmzooi tel ik daarbij niet mee...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Voor de mensen die een heel erg aardige bundel voor onder de 330 € zoeken.. Het betreft een camera die niet echt van faam op het tweakers forum mag genieten, desalniettemin moet ik jullie er écht van overtuigen dat het hier om een zéér complete camera gaat.. De Casio QV R40..

Hier foto's van dat ding:

Achterkant (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.cnphotos.net/news/news/images/casioqvr40-b-big.jpg

Voorkant (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.cnphotos.net/news/news/images/casio_qv-r40-specs-big.jpg

De camera valt onder de compacte klasse.. Is natuurlijk gericht op point-and-shoot, maar desondanks vindt ik hem zéér persoonlijk in te stellen op je eigen wensen.. Foto John de Reuver (www.d95.nl), heeft een zéér compleet pakket in de aanbieding en op aanraden van een andere tweaker-vriend heb ik daarom ook dat ding gekocht (zonder spijt).. De bundel bestaat uit:

Casio QV-R40 249,--
Sandisk SD card 256 mb 64,--
Extra 2x Sanyo NiMH 2300 10,--
Lowepro/Samsonite tas 20,-- (ik koos voor de lowepro tas, dat ding ruleert...)
Extra korting bij deze set - 13,--

Totaalprijs Bundel 330,-

De normale features van de camera zijn:
- 4 megapixel (res. 2,304 x 1,712)
- 3x optisch, 4x digitaal
- Pentax-diaphragma/lens
- 1 seconde opstarttijd
- 0.01 sec. loslaat-lag (dus kortom je kan snelle foto's nemen)

De camera ligt lekker in de hand, en ondanks dat hij klein is, voelt hij toch solide aan.. De instellingen zijn gemakkelijk te wijzigen met je duim terwijl je de camera vasthoud.. Er zit een 5-punts multi-focus op, dus over close-ups hoef ik mij ook geen zorgen te maken.. Op het bijgeleverde SD-kaartje krijg ik 160 fotootjes op de hoogste kwaliteit (het zijn dan JPEGs van 1,10 mb. groot..)

Het ding is in ieder geval loaded met features, maar dit zijn vooral de dingen die mij de voorkeur over andere camera's zoals Canon Powershots e.d. hebben gegeven:

- gebruikt 2 penlites, en met de standaard 2100 nimh batterijen kan ik al een uur of drie doen (de extra set van 2400 nimh doe ik makkelijk vier uur mee).. Geen gezeik met accu's die leeg zijn, kan ik dus altijd nog in het extreme geval dat AL mijn vier (wow vier!! ;) ) oplaadbare batterijen leeg zijn nog wat batterijtjes halen bij de lokale foto-boer
- SD en MMC-kaart ondersteuning.. Die dingen kan ik dus in elke gleuf douwen die ik wel, vind ik wel handig, kan ik dus gewoon de kaartjes van mijn MP3-speler/telefoon gebruiken en omgekeerd
- hij is toch zéér redelijk geprijsd!
- hij is toch lekker makkelijk te gebruiken (ik doe al moeilijk genoeg in mijn leven, dus waarom niet een keertje makkelijk)
- hij is compact (dat kan ik vind ik niet zeggen van de PowerShots A70/75/80s).. Ik had eerst een Olympus in gedachten maar na wat reviews ben ik daar flink van genezen
- had ik al gezegd dat ik dit een über-camera vindt?? ;) 8)

Anyway, dus dit is 'm geworden, maybe ook interessant voor andere tweakers... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 19-06-2004 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 11:41

Rayzman

+31 Rayzman

@PiXxel : Het is een zeer leuke camera, maar de mensen die normaal voor de Powershot serie gaan willen,nemen die vooral omdat je ook alles handmatig in kan stellen. Op de Casio kan je wel sommige dingen handmatig doen maar niet alles.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Rayzman schreef op 19 juni 2004 @ 07:56:
@PiXxel : Het is een zeer leuke camera, maar de mensen die normaal voor de Powershot serie gaan willen,nemen die vooral omdat je ook alles handmatig in kan stellen. Op de Casio kan je wel sommige dingen handmatig doen maar niet alles.
Klopt, maar zoveel hoef ik zelf niet in te kunnen stellen.. Hij biedt mij de mogelijkheden die ik wil, en méér dan dat hoef ik niet.. Persoonlijk vind ik dus ook dat de Powershot een beetje een log ding is.. Dat hagnt dus ook weer er vanaf wat men zelf wil.. De ene wil graag iets groots en massiefs in zijn handen, en die geeft niet zo om compactheid.. Anderen willen hem zo klein en simpel mogelijk houden anders krijgen zij het idee dat "they can't take on the camera"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
Zou iemand me nog kunnen helpen bij de keus tussen de A80 en de S50? Ik kom er echt niet meer uit.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 15:11
Puur naar kwaliteit gekeken is de s50 beter, misschien zou je nog beter de s45 kunnen nemen want de s50 is niet beter dan de s45 en wel duurder.
De a80 heeft als enige voordeel t.o.v. de andere camera`s het scherm, die je kan draaien maar wel erg klein is.
Als je het geld hebt zou ik absoluut nooit voor de a80 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue-Bird schreef op 20 juni 2004 @ 09:35:
Zou iemand me nog kunnen helpen bij de keus tussen de A80 en de S50? Ik kom er echt niet meer uit.... :(
Het enige voordeel van de S50 is de metalen behuizing, maar hij ligt niet goed in de hand., A80 is mijn keus dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
Sevenhunt schreef op 20 juni 2004 @ 10:43:
Puur naar kwaliteit gekeken is de s50 beter, misschien zou je nog beter de s45 kunnen nemen want de s50 is niet beter dan de s45 en wel duurder.
De a80 heeft als enige voordeel t.o.v. de andere camera`s het scherm, die je kan draaien maar wel erg klein is.
Als je het geld hebt zou ik absoluut nooit voor de a80 gaan.
Waarin is de S50 dan beter?
Jammer genoeg is de S45 bijna nergens meer goedkoop te krijgen :( en valt dus af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik twijfel tussen de A80 - G5 - S1 - S7000 (G5/s1 is randje 500-euro). Als geld geen rol speelt, welke zouden jullie dan kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106947

hoi,

ik zit mij toch, naar twijfels over een digi, er op te orienteren. ik wist niet of e al echt goed waren, en er mooie foto's uit kwammen, maar na hier rond gekeken ben ik toch zeer overtuigd.

nu zit ik te twijfelen tussen een paar camera's::

- de a80 van canon
- de coolpix 4200/4300 van nikon

dit zijn de camera's die ik nu a heel geschikt vind. maar ja, ik zit er een beetje mee, ander camera's kunnen ook, maar ik wil gewoon een goede camera hebben.
als iemand tips heeft zeer graag
mijn eisen aan de camera zijn als volgt:
- rond de 4 mp, mp zijn niet zaligmakend, maar 1 mp is echt niks, en wil toch beetje een foto kunnen uitvergroten
- ik wil mijn camera eigenlijk helemaal met de hand kunnen instellen, aan wat ik mooi vind, maar soms ook automatisch, als de tijd niet is om alles handmatig te doen (actiefoto's)
- ik wil voor mijn camera poleroitfilters(schrijf ik dit nou goed?) kunnen zetten, en evt opzet lenzen e.d. (dit is niet noodzakkelijk) maar een poletoitfilter wel.

als iemand een tip heeft hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106947 schreef op 23 juni 2004 @ 13:47:
hoi,

ik zit mij toch, naar twijfels over een digi, er op te orienteren. ik wist niet of e al echt goed waren, en er mooie foto's uit kwammen, maar na hier rond gekeken ben ik toch zeer overtuigd.

nu zit ik te twijfelen tussen een paar camera's::

- de a80 van canon
- de coolpix 4200/4300 van nikon

dit zijn de camera's die ik nu a heel geschikt vind. maar ja, ik zit er een beetje mee, ander camera's kunnen ook, maar ik wil gewoon een goede camera hebben.
als iemand tips heeft zeer graag
mijn eisen aan de camera zijn als volgt:
- rond de 4 mp, mp zijn niet zaligmakend, maar 1 mp is echt niks, en wil toch beetje een foto kunnen uitvergroten
- ik wil mijn camera eigenlijk helemaal met de hand kunnen instellen, aan wat ik mooi vind, maar soms ook automatisch, als de tijd niet is om alles handmatig te doen (actiefoto's)
- ik wil voor mijn camera poleroitfilters(schrijf ik dit nou goed?) kunnen zetten, en evt opzet lenzen e.d. (dit is niet noodzakkelijk) maar een poletoitfilter wel.

als iemand een tip heeft hoor ik dat graag
Dan kom je toch op de A80 terecht.
Je bedoelt een polarisatiefilter..........., daarvoor is een adapter nodig, weet niet of die te krijgen is voor die Nikons, wel voor de A80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Gem1e schreef op 18 juni 2004 @ 20:00:
[...]

De S50 is beter. Heb die gehad voor ik mijn Ixus S500 kocht.
Ervaring leerde dat ik de S50 alleen als point en shoot gebruikte, en ja... dan kun je beter zo klein mogelijk gaan. Nu dus een Ixus S500, en die is volgens mij wel slechter als de S50 in donkerdere ruimtes.
Maar supertevreden over de ixus... geen spijt dat ik geen S50/S60 heb gekocht so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106947

ik kwam net de z2 tegen.
kwa megapizels gelijk aan de a80,
zoom is een stuk meer.
maar nu komt mijn zeer spannende vragen over deze camera, omdat ik nergens goed info erover krijg. :( ook niet van minolta
kan ik voor deze camera een polarisatiefilter zetten?
en kan ik bij deze camera alles met de hand in stellen, maar heeft deze camera ook wel genoeg functies, macro en landschap enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

Voorzover ik begrepen heb kan dat. Heb 't gelezen op de site van minolta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 20:44

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb net een weekje de Canon PowerShot S410 (de internationale versie). In Europa heet dat ding officieel Canon Digital Ixus 430. Briljant klein toestelletje, mooie foto's, mooie functies. :) Plaatje wil niet helemaal lukken...

Voor de review van dpreview.com, klik hier

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zouden jullie geven voor een G2 + 256mb ?! ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 15:47

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan iemand mij advies geven, ik ben op zoek naar een digitale alround (compacte) camera, waarbij de mogelijkheid is om focussing, timings, arpeture e.d. handmatig in te stellen.
Wat ik wil is een camera die natuurgetrouwde kleuren produceert met zo weinig mogelijk ruis en andere afwijkingen in de foto's. En natuurlijk een snelle camera.

Mijn oog tot nu toe is gevallen op de Canon Powershot S60, Pentax Optio 450, Fujifilm FinePix F610 en Casio EXILIM EX-P600.

UPDATE: die Pentax valt denk ik af, aangezien deze niet erg snel blijkt te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 01-07-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117433

Anoniem: 106947 schreef op 24 juni 2004 @ 14:50:
ik kwam net de z2 tegen.
kwa megapizels gelijk aan de a80,
zoom is een stuk meer.
maar nu komt mijn zeer spannende vragen over deze camera, omdat ik nergens goed info erover krijg. :( ook niet van minolta
kan ik voor deze camera een polarisatiefilter zetten?
en kan ik bij deze camera alles met de hand in stellen, maar heeft deze camera ook wel genoeg functies, macro en landschap enzo.
Als je even het Z1 of Z2 topic had doorgelezen (Z2 is ongeveer hetzelfde als Z1 maar dan n mp meer en wat betere lens enzo) had je kunnen zien dat je voor deze camera's een adapterring kunt krijgen waarmee je lenzen/filters ed erop kan zetten. Hij beschikt zeker over een heleboel functies, macro schijnt goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114801

Heeft iemand ervaring met de Kodak DX4530???
Staat nu in de aanbieding van 449 voor 249??
Ben nog nieuw in de digifoto's dus zegt mij de specs niet zo veel 8)7
(offtopic: BTW wat is een macro optie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118708

Hi allemaal,

Een héél interessant forum ! Ik zit ook met een dilemma, want ik zou een nieuwe camera willen kopen maar weet niet goed welke.
Vermits ik die veel op reis gebruik (bij sporten zoals ski en duiken) moet het een compact model zijn, zodat ik niet teveel materiaal moet meezeulen. Hierbij is een goede digitale zoomfactor en eventueel de kostprijs van een onderwaterbehuizing mee belangrijk.
En als computerfreak(je?) heb ik ook de wens een voldoende goede kwaliteit te krijgen zodat ik nog kan inzoomen (om bepaalde gedeeltes eruit te halen) en af te drukken.
Momenteel heb ik een Fujifilm 2400Z waar ik best tevreden van ben, maar :
* je kan weinig uitvergroten of afdrukken op formaat
* onder slechte lichtomstandigheden is de flits ontoereikend
* bij foto's van snelle dingen (zoals een skiër ...) is de sluitertijd zo groot dat je gegarandeerd een hoop vegen krijgt als foto i.p.v. het gefotografeerde object.

Ik ben al eens wat gaan rondneuzen in de winkel en op het internet en hield volgende mogelijkheden over (met de prijs erbij die ik vond):
Sony DSC-P10 (364 €)
Sony DSC-P92 (350 €) in solden (normaal 449 €)
Sony DSC-P93 (393 €)
Sony DSC-P100 (449 €)

Canon A-80 (449 €)
Canon IXUS 500 (499 €)

Olympus C-450 (349 €)
Olympus C-460 (369 €)
Olympus C-500 (499 €)

Wat me opviel is dat bijvoorbeeld alle genoemde Sony's 5 megapixels hebben, maar toch zo uiteenlopende prijzen hebben ... ?

Sorry folks, als eerste post een hele brief, maar ik hoop dat ik er via jullie uitgeraak, want ik zou mijn nieuwe camera binnen de drie dagen willen gaan kopen (vertrek op reis volgend weekend) ..

Alleman bedankt voor de tips !!

Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47
Ik wil vandaag eigenlijk bij MediaMarkt de Minolta Dimage Z1 gaan halen, maar vraag mij of er nog andere camera's zijn die aan deze eisen voldoen:

- SD of CF geheugen
- minimaal 6x optische zoom
- onder de 300 euro.

De Olympus C725 kwam ik tegen, maar ik kan daar weinig ervaringen mee vinden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de c-740, errug relaxed. Ik was aan t twijfelen tussen de z1, de c-740/750 en de fuji s5000 en heb deze gekozen vanwege de beeldkwaliteit, weinig ruis, en (daarom niet de z1): de stevigheid/duurzaamheid.

er komen trouwens over n paar maanden wat nieuwe UZ_modellen van minolta uit, er is n topic over hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

n00bs schreef op 30 juni 2004 @ 15:53:
Kan iemand mij advies geven, ik ben op zoek naar een digitale alround (compacte) camera, waarbij de mogelijkheid is om focussing, timings, arpeture e.d. handmatig in te stellen.
Wat ik wil is een camera die natuurgetrouwde kleuren produceert met zo weinig mogelijk ruis en andere afwijkingen in de foto's. En natuurlijk een snelle camera.

Mijn oog tot nu toe is gevallen op de Canon Powershot S60, Pentax Optio 450, Fujifilm FinePix F610 en Casio EXILIM EX-P600.

UPDATE: die Pentax valt denk ik af, aangezien deze niet erg snel blijkt te zijn.
Je vergeet de camera's uit de G serie van Konica Minolta, met name de G400 en G600.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47
ik heb de c-740, errug relaxed. Ik was aan t twijfelen tussen de z1, de c-740/750 en de fuji s5000 en heb deze gekozen vanwege de beeldkwaliteit, weinig ruis, en (daarom niet de z1): de stevigheid/duurzaamheid.

er komen trouwens over n paar maanden wat nieuwe UZ_modellen van minolta uit, er is n topic over hier...
De 740 is wat te duur denk ik, hetzelfde geldt voor de S5000. De nieuwe modellen van Minolta zijn geen oplossing omdat ik de camera binnen een maand nodig heb.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39924

Ik zit erg te twijfelen tussen 2 camera's uit de Canon Ixus lijn:

- Ixus IIs
- Ixus i

Dit is de eerste digitale camera die ik ga kopen en ik zal hem voornamelijk gebruiken voor de vakantie, feesten en dat soort happenings. Ik neig meer naar de IIs omdat die optical zoom heeft maar aan de andere kant ook naar de Ixus i omdat deze 4 megapixel aan boord heeft.

Kan ik dus beter voor de 3.2 megapixel gaan met de optical zoom of voor de 4 megapixel zonder optical zoom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, ik had het al als 'new topic' gepost (verkeerd knoppeke ingedrukt ...).
Maar ik had het volgende willen toevoegen :

Niemand die me een tip kan geven ? Ik vergat nog te vermelden dat een lage ruis uiteraard bijna een 'must' is vermits ik wil kunnen uitvergroten ...

Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 39924 schreef op 14 juli 2004 @ 14:20:
Ik zit erg te twijfelen tussen 2 camera's uit de Canon Ixus lijn:

- Ixus IIs
- Ixus i

Dit is de eerste digitale camera die ik ga kopen en ik zal hem voornamelijk gebruiken voor de vakantie, feesten en dat soort happenings. Ik neig meer naar de IIs omdat die optical zoom heeft maar aan de andere kant ook naar de Ixus i omdat deze 4 megapixel aan boord heeft.

Kan ik dus beter voor de 3.2 megapixel gaan met de optical zoom of voor de 4 megapixel zonder optical zoom??
IIs zou ik doen, alhoewel 2x zoom gewoon ronduit matig is. Extra megapixel zal niet opwegen tegen de flexibiliteit van een zoomlens.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Dr. Strangelove schreef op 14 juli 2004 @ 12:28:
Ik wil vandaag eigenlijk bij MediaMarkt de Minolta Dimage Z1 gaan halen, maar vraag mij of er nog andere camera's zijn die aan deze eisen voldoen:

- SD of CF geheugen
- minimaal 6x optische zoom
- onder de 300 euro.

De Olympus C725 kwam ik tegen, maar ik kan daar weinig ervaringen mee vinden.
Kodak 6490.ook 10x zoom

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81996

Ik heb 4 weken geleden deze combi gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalcamerawarehouse.com.au/images/hp850.gif

HP Photosmart C850 voor 290,-.
4 Megapixel, 8x zoom,SD & MMC, supersnelle autofocus.... maar het is wel een verouderd model omdat de C950 de opvolger is (maar ook weer een stuk duurder).

Daarbij 256MB SD geheugen van Kingston voor 55,-

12 2100mAh batterijen in de aanbieding bij Kijkshop voor 20,-

Batterijoplader van de Hema in de aanbieding voor 15,-

2dehands fototas van Samsonite voor 5,-

totaal: 385 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi, hier ben ik nog eens ... Vermits ik niks of niks antwoord kreeg op deze forums :( ben ik elders gaan zoeken, en ja, er zijn nog forums waar men tenminste antwoorden post.
Voor de geïnteresseerden :

http://forum.belgiumdigital.com/default.asp

daar hebben ze me wel verder geholpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Anoniem: 118708 schreef op 16 juli 2004 @ 10:38:
Hi, hier ben ik nog eens ... Vermits ik niks of niks antwoord kreeg op deze forums :( ben ik elders gaan zoeken, en ja, er zijn nog forums waar men tenminste antwoorden post.
Voor de geïnteresseerden :

http://forum.belgiumdigital.com/default.asp

daar hebben ze me wel verder geholpen ...
Probleem is dat jij absoluut niet aangeeft wat je met een camera wil. Wil je een duurdere point & shoot camera of eentje waarmee je 10x kan zoomen? Daarnaast is tweakers geen consumentenbond.

Nu mijn eigen vraag, ik kan voor 400 euro een Kyocera M410R kopen met 10x zoom. Volgens Steve's digicam is dit een uitstekende camera. Verder heb ik nog wat kieskeurig gebruikerservaringen gevonden die allemaal positief zijn. Helaas is dat ongeveer alles wat ik vinden kon! Weet iemand hoe deze camera zich verhoudt tegenover een Olympus C-765 UZ? Dat is namelijk mijn tweede keus, maar als ouder model met accu en xD-kaartjes spreekt dees mij minder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50336

Ikzelf heb ook een Kyocera M410R en ben er tevreden mee.

Hij is snel, doet goed auto-focussen en kan elk type fotografie wel aan.

Heb hem nu al 4 weken en heb ondertussen zo'n 2000 foto's gemaakt. Veel portretten, actie foto's (met beweging en activiteiten erop) en landschappen maar ook wat geprobeerd met macro's van voorwerpen en insekten. Ook een paar lange exposures s'nachts geschoten.

Er zijn ook wat minpunten. Zo zit er een foutje in de firmware m.b.t. USB communicatie. Werkt niet vlekkenloos op alle PC's. Ikzelf heb daar geen last van omdat ik een memorycard reader heb. Verder gaat de auto-focus in het donker (s'nachts in het bos) niet goed. Ben zelf een fotografie noob dus zal wel wat voor te vinden zijn. Verder kan je er niet echte super macro's mee nemen, maar daar zijn voorzet lensen te koop, evenals voor super wide tele.

Verder, zoals je zelf zegt zit er in de olympus een xD card slot. Dit type geheugenkaart is minimaal sneller dan SD maar is minder algemeen en is ook duurder. Ook de accu is leuk, langer foto's nemen op een accu, maar een tweede accu is vaak ook prijzig en opladen komt ook niet altijd goed uit. De Kyocera M410R werkt op 4 penlights (AA) batterijen, dus als ze op zijn, dan kan je overal nieuwe kopen. Ikzelf heb 2x4 NiMH AA (2600 mAh) batterijen met lader, en daar doe ik heel lang mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 50336 op 16-07-2004 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109264

Ik ben bezig met te orrienteren naar een leuke digitale camera voor eigen gebruik. Veel eisen heb ik er niet aan, maar toch een paar. Ben op zoek naar een toestel, dat erg compact is en waarmee op een gemakkelijke wijze foto's geschoten kunnen worden. Een flits is dan natuurlijk op z'n plaats. Ook een optische zoom is wel handig, maar nu hoeft deze echt geen 10x te zijn, want dat gaat weer tenkoste van het compacte en het gewicht. Zelf sta ik ook niet te springen om camera's met 5 megapixel. 3 lijkt mij meer dan voldoende, maar eigenlijk ook weer een minimum. Tja, over het opslagmedium spring ik echt in het diepe, er zijn veel verschillende type's, maar is er nou echt eentje beter? In ieder geval gaat de voorkeur niet naar XD-picturecards, omdat ik deze relatief duur vindt en niet alle cardreaders dit formaat ondersteunen. M'n budget ligt rond de 300 euro, dit mag natuurlijk een beetje naar boven afwijken, mits de prijs/kwaliteit gehandhaaft blijft (of zelfs verbeterd). Qua uitbreidingsmogelijkheden doe ik niet moeilijk, leuk als het mogelijk is, maar ik heb naar mijn weten niet echt behoefte aan. Ook het materiaal is niet echt van belang voor mij, liefst natuurlijk wel een beetje stevig, hij hoeft niet bij het geringste stootje uitelkaar te vallen. Daarnaast is de stroomvoorziening van mij ook niet echt van belang. Ik ben al tevreden met 2200mAH batterijen om het beestje aan de praat te houden. Tot slot heb ik natuurlijk ook nog ff op internet gezocht, met name bij dpreview.com. Wanneer ik daar budget <400$ en ultracompact als formaat invul, kom ik uit bij de Canon Powershot Sxxx serie. Ziener goed uit, lijken aan mijn wensen te voldoen. Maar ik wil ook nog een beetje verder kijken. Zijn er nog andere toestellen die ook aan mijn eisen voldoen van bijvoorbeeld de merken Nikon, Olympus, Minolta (vergeet ik er nog?). Mag ik aannemen dat deze merken betere lenzen gebruiken dan andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109264 schreef op 17 juli 2004 @ 12:42:
Ik ben bezig met te orrienteren naar een leuke digitale camera voor eigen gebruik. Veel eisen heb ik er niet aan, maar toch een paar. Ben op zoek naar een toestel, dat erg compact is en waarmee op een gemakkelijke wijze foto's geschoten kunnen worden. Een flits is dan natuurlijk op z'n plaats. Ook een optische zoom is wel handig, maar nu hoeft deze echt geen 10x te zijn, want dat gaat weer tenkoste van het compacte en het gewicht. Zelf sta ik ook niet te springen om camera's met 5 megapixel. 3 lijkt mij meer dan voldoende, maar eigenlijk ook weer een minimum. Tja, over het opslagmedium spring ik echt in het diepe, er zijn veel verschillende type's, maar is er nou echt eentje beter? In ieder geval gaat de voorkeur niet naar XD-picturecards, omdat ik deze relatief duur vindt en niet alle cardreaders dit formaat ondersteunen. M'n budget ligt rond de 300 euro, dit mag natuurlijk een beetje naar boven afwijken, mits de prijs/kwaliteit gehandhaaft blijft (of zelfs verbeterd). Qua uitbreidingsmogelijkheden doe ik niet moeilijk, leuk als het mogelijk is, maar ik heb naar mijn weten niet echt behoefte aan. Ook het materiaal is niet echt van belang voor mij, liefst natuurlijk wel een beetje stevig, hij hoeft niet bij het geringste stootje uitelkaar te vallen. Daarnaast is de stroomvoorziening van mij ook niet echt van belang. Ik ben al tevreden met 2200mAH batterijen om het beestje aan de praat te houden. Tot slot heb ik natuurlijk ook nog ff op internet gezocht, met name bij dpreview.com. Wanneer ik daar budget <400$ en ultracompact als formaat invul, kom ik uit bij de Canon Powershot Sxxx serie. Ziener goed uit, lijken aan mijn wensen te voldoen. Maar ik wil ook nog een beetje verder kijken. Zijn er nog andere toestellen die ook aan mijn eisen voldoen van bijvoorbeeld de merken Nikon, Olympus, Minolta (vergeet ik er nog?). Mag ik aannemen dat deze merken betere lenzen gebruiken dan andere merken?
Canon A75
Canon Ixus 400
Canon S50
Minolta 323
Minolta X31
Div. Sony's (wel met irritante memorystick)
Kodak 6340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

Mijn eerste camera zit er eindelijk aan te komen (probeer er al 3 jaar voor te sparen :P ).

Ik ben op zoek naar een camera die ik pas weer hoef te vervangen als het ding defect is. Dus een redelijk moderne camera met een flinke optische zoom (minimaal 6×) en een stevige body (slr look a like, absoluut geen ultra compact ding!).

De bedoeling is om er de gebruikelijke dingen (uitstapjes, feesten, etc.) mee te knippen en ook leuke landschaps en dieren foto's. Een beetje ondersteuning in de zin van firmware updates, verkrijgbare accessoires enzo is ook leuk.

Als batterij het liest normale AA, maar een (goede) accu mag ook, zolang deze ook na te bestellen is. Als maximum heb ik zo'n 500 euro te besteden (Panasonic is eigenlijk te duur) en extra geheugenkaarten/lenzen/tasjes reken ik niet mee, daar kan ik goedkoop aankomen of heb ik al.

Na het rondneuzen op dpreview, steve's digicam pages en imaging resource heb ik alvast de volgende types gevonden die in aanmerking komen:

Fuji S602 zoom (of de S7000), pricewatch: Fuji FinePix S602 (3MP, 6x zoom, 35-210mm, f/2.8-3.1) => EURO 499

Kodak DX6490, pricewatch: Kodak DX6490 (4MP, 10x zoom, 38-380mm, f/2.8-3.7) => EURO 321

HP 945, pricewatch: HP Photosmart C945 (5MP, 8x zoom, 37-300mm, f/2.8-3.1) => EURO 359

Minolta Dimage Z2 pricewatch: Minolta Dimage Z2 (4MP, 10x zoom, 38-380mm, f/2.8-3.5) => EURO 324

Canon Powershot S1 pricewatch: Canon PowerShot S1 IS (3MP, 10x zoom, 38-380mm, f/2.8-3.1) => EURO 439

Panasonic Lumix DMC-FZ10, pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ10K (4MP, 12x zoom, 35-420mm, f/2.8, Zwart) => EURO 540

Konica-Minolta Dimage Z3 http://www2.alternate.nl/html/nodes_back/mk-m36.html => EURO 449

Om heel eerlijk te zijn lijkt me de Z3 de beste keuze, ware het niet dat ik niet weet wanneer deze eindelijk in het schap ligt. De Dimage's schijnen ook nogal last te hebben van goedkoop aanvoelende / ratelende lenzen, mag ik aannemen dat dat bij deze niet het geval is omdat het een ander merk lens is :?

De Canon powershot is ook een optie, maar die lijkt wat duur (naam?) in vergelijking met de Z3.

Misschien kunnen jullie me een beetje adviseren, vertellen waarom ik toch voor een totaal andere camera moet gaan etc. Als er iets niet duidelijk is, of ik iets lijk te zijn vergeten moet je het gewoon vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De Olympus c-765 of c-770 lijkt me ook geen slechte keus als ik al je keuzes zie. Ondanks dat hij geen image stabilisator heeft heeft hij zo'n lichtsterke lens dat je met korte sluitingstijden kan werken zodat je van bewogen beelden weinig last hebt. Enige nadeel is het xD-geheugen wat er aan vast kleeft, maar dat is wel snel en als ik de foto's van de c-765 zie zijn die een stuk beter dan de Canon of Panasonic. Nu ben ik misschien wat bevooroordeeld (vandaag een c-765 besteld) maar na 1 maand grondig onderzoek denk ik dat ik de beste keus gemaakt heb, zeker kwa prijs/kwaliteit. Voor 378 euro heb ik hem op de mat liggen morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Ojjorz schreef op 20 juli 2004 @ 17:21:
De Olympus c-765 of c-770 lijkt me ook geen slechte keus als ik al je keuzes zie. Ondanks dat hij geen image stabilisator heeft heeft hij zo'n lichtsterke lens dat je met korte sluitingstijden kan werken zodat je van bewogen beelden weinig last hebt. quote]

Diafragma's van 2,8 (wide) tot 3,6 (tele) leiden echt niet tot kortere sluitertijden dan heel veel andere........... (uigezonderd Panasonic misschien, en zelfs dat scheelt niet zoveel.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 14842 schreef op 20 juli 2004 @ 17:10:
Mijn eerste camera zit er eindelijk aan te komen (probeer er al 3 jaar voor te sparen :P ).

De bedoeling is om er de gebruikelijke dingen (uitstapjes, feesten, etc.) mee te knippen en ook leuke landschaps en dieren foto's. Een beetje ondersteuning in de zin van firmware updates, verkrijgbare accessoires enzo is ook leuk.

Als batterij het liest normale AA, maar een (goede) accu mag ook, zolang deze ook na te bestellen is. Als maximum heb ik zo'n 500 euro te besteden (Panasonic is eigenlijk te duur) en extra geheugenkaarten/lenzen/tasjes reken ik niet mee, daar kan ik goedkoop aankomen of heb ik al.

Na het rondneuzen op dpreview, steve's digicam pages en imaging resource heb ik alvast de volgende types gevonden die in aanmerking komen:

Om heel eerlijk te zijn lijkt me de Z3 de beste keuze, ware het niet dat ik niet weet wanneer deze eindelijk in het schap ligt. De Dimage's schijnen ook nogal last te hebben van goedkoop aanvoelende / ratelende lenzen, mag ik aannemen dat dat bij deze niet het geval is omdat het een ander merk lens is :?

quote]

1-Bijna alle superzoom en ook wel met minder zoom hebben wat speling op de uitschuifconstructie van de lens, hoort gewoon bij het ontwerp..........
2-Minolta, een van DE lenzenbouwers op aarde zou een ander merk lens monteren? Je bedoelt APO, dat is een optisch kenmerk, inderdaad veel door Minolta toegepast..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ojjorz schreef op 20 juli 2004 @ 17:21:
De Olympus c-765 of c-770 lijkt me ook geen slechte keus als ik al je keuzes zie. Ondanks dat hij geen image stabilisator heeft heeft hij zo'n lichtsterke lens dat je met korte sluitingstijden kan werken zodat je van bewogen beelden weinig last hebt. Enige nadeel is het xD-geheugen wat er aan vast kleeft, maar dat is wel snel en als ik de foto's van de c-765 zie zijn die een stuk beter dan de Canon of Panasonic. Nu ben ik misschien wat bevooroordeeld (vandaag een c-765 besteld) maar na 1 maand grondig onderzoek denk ik dat ik de beste keus gemaakt heb, zeker kwa prijs/kwaliteit. Voor 378 euro heb ik hem op de mat liggen morgen!
Qua specs enzo heb je gelijk.

Maar deze camera is mij dus eigenlijk gewoon te klein.
Ik ben op zoek naar een camera die je ook fatsoenlijk vast kunt houden. Ik weet niet hoe groot jou handen zijn, maar die van mij zijn gewoon te groot om lekker met zo'n camera te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26783

Ik zoek een camera met de nadruk op macro functie van max 500 euro. Deze thread is zo lang dat ik door het bos nog nauwelijks de bomen zie. Welke camera's komen daar nu voor in aanmerking (recent, of in aantocht).

edit: ik was nog vergeten te vragen welke accesoires handig zijn om bij de camera te kopen. Dit is de eerste maal dat ik in deze prijsklasse wil kopen en ik wil het meteen goed doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 26783 op 22-07-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nou. De Minolta Dimage X20. Macro vanaf 5 cm afstand. :)

(misschien bedenk je je ook wel dat je met deze info niet echt ver komt)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat ik zoek is een camera die gewoon ontzettend klein is. Ik heb de canon digital ixus i in mijn hoofd. Deze heeft eigenlijk alles wat ik wil, klein, flits, kan filmpjes maken met geluid, heeft genoeg megapixels enz.

Alleen één nadeel: geen optische zoom!

Is er nog een andere camera op de markt met WEL optische zoom die ongeveer dezelfde eigenschappen heeft en dus NIET groter is als de ixus i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pentax optio s/4/i
casio z30/40
minolta xg/x31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Anoniem: 26783 schreef op 22 juli 2004 @ 21:37:
Ik zoek een camera met de nadruk op macro functie van max 500 euro. Deze thread is zo lang dat ik door het bos nog nauwelijks de bomen zie. Welke camera's komen daar nu voor in aanmerking (recent, of in aantocht).

edit: ik was nog vergeten te vragen welke accesoires handig zijn om bij de camera te kopen. Dit is de eerste maal dat ik in deze prijsklasse wil kopen en ik wil het meteen goed doen.
Als je nogsteeds op zoek bent: de Panasonic FX5, ik heb vandaag de foto's gezien die uit deze compact komen, en de macro's zijn echt om te smullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-04 14:40

BoomSmurf

Am-Ende!

Ik ben ook op zoek naar een leuke digicam. Ik heb nu een heel scala aan wegwerp trust dingen gehad (iedereen komt daar altijd mee aanzetten - "hee wil je nog een digicam? heb hier nog een trustje voor je") maar die zijn nogal bagger. Nu wil ik er dus echt geld aan besteden. Ik heb er niet bijzonder veel verstand van (lees: vrij weinig) dus maak het niet te technisch ;)

Budget zoals topic zegt E 250 - E 500. Hij moet wel klein zijn, ik wil em graag zoveel mogelijk overal mee naartoe nemen in m'n broekzak. Nou heb ik over het algemeen een skatebroek aan waar in elke zak 3 halve liter bier blikken passen, dus hij hoeft niet de grootte van een aansteker te zijn of zo, maar het liefst dus vrij klein en plat. Het liefst ook foto's opslaan op een of ander flash kaartje dat ik 'em niet met een kabel aan moet sluiten op de pc of zo. Natuurlijk met display achterop dat ik mn foto's kan kijken. Verder zal ik ook veel 's avonds / in het donker fotograferen dus daar moet 'ie ook redelijk goed in zijn. Megapixels kan ik niet zo veel over zeggen, genoeg om scherpe mooie foto's te maken. Het lieftst wil ik dingen als sluitertijd ook handmatig in kunnen stellen maar dit is niet noodzakelijk.

Wie o wie geeft mij een kort lijstje met de camera's waar ik me in moet gaan verdiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BoomSmurf schreef op 27 juli 2004 @ 12:17:
Ik ben ook op zoek naar een leuke digicam. Ik heb nu een heel scala aan wegwerp trust dingen gehad (iedereen komt daar altijd mee aanzetten - "hee wil je nog een digicam? heb hier nog een trustje voor je") maar die zijn nogal bagger. Nu wil ik er dus echt geld aan besteden. Ik heb er niet bijzonder veel verstand van (lees: vrij weinig) dus maak het niet te technisch ;)

Budget zoals topic zegt E 250 - E 500. Hij moet wel klein zijn, ik wil em graag zoveel mogelijk overal mee naartoe nemen in m'n broekzak. Nou heb ik over het algemeen een skatebroek aan waar in elke zak 3 halve liter bier blikken passen, dus hij hoeft niet de grootte van een aansteker te zijn of zo, maar het liefst dus vrij klein en plat. Het liefst ook foto's opslaan op een of ander flash kaartje dat ik 'em niet met een kabel aan moet sluiten op de pc of zo. Natuurlijk met display achterop dat ik mn foto's kan kijken. Verder zal ik ook veel 's avonds / in het donker fotograferen dus daar moet 'ie ook redelijk goed in zijn. Megapixels kan ik niet zo veel over zeggen, genoeg om scherpe mooie foto's te maken. Het lieftst wil ik dingen als sluitertijd ook handmatig in kunnen stellen maar dit is niet noodzakelijk.

Wie o wie geeft mij een kort lijstje met de camera's waar ik me in moet gaan verdiepen?
Canon A75 of A80/Ixus 430
Fuji F700/710
Casio QRV 40/41
Minolta G400

Van 's avonds en in het donker moet je niet teveel van verwachten, zijn eenvoudige digitalen niet zo goed in.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BoomSmurf schreef op 27 juli 2004 @ 12:17:

ik wil niet onaardig overkomen hoor, maar je vraag is echt al 500x eerder langsgekomen. zelfs op dezelfde pagina heb ik antwoord gegeven op eenzelfde vraag.
Dus: lees je eerst even in, stel dan je vragen, dat werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een camera en het belangrijkste vind ik formaat gewicht en kwaliteit. Ook moet hij direct leverbaar zijn. En belangrijk is dat hij filmpjes kan maken met geluid en het liefst onbeperkt lang. Ik heb eens wat rondgeneuzd op dpreview en op de pricewatch.

Ik twijfel nog tussen de volgende camera's:

Casio EXILIM EX-Z40
Dimensions 87 x 57 x 23 mm
Weight (inc. batteries) 150 g (5.3 oz)
312 euro (inclusief verzenden)

Pentax Optio S4i
Dimensions 84 x 52 x 21 mm
Weight (inc. batteries) 120 g
359 (inclusief verzenden)

Canon Digital ixus i
Dimensions 90 x 47 x 19 mm
Weight (inc. batteries) 140 g
268 euro (inclusief verzenden)

Ik weet het echt niet meer! Wie kan me helpen met een keuze? Alleen een keuze uit deze 3 aub. Of je moet echt een heel goed alternatief weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Of je moet echt een heel goed alternatief weten!!
Minolta Dimage G400. 250 EUR incl. verzenden, 4 megapixels, handmatige instellingen, goeie video mode. :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou ik nu ook voor gaan denkik. Of de minolta X31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Anoniem: 66714 schreef op 28 juli 2004 @ 21:45:
zou ik nu ook voor gaan denkik. Of de minolta X31
Die kan geen filmpjes maken MET geluid.
Stereotomy schreef op 28 juli 2004 @ 21:43:
[...]

Minolta Dimage G400. 250 EUR incl. verzenden, 4 megapixels, handmatige instellingen, goeie video mode. :P
Beetje zwaar (210 g) en groot (94 x 56 x 26 mm) t.o.v. die andere drie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Ik ga toch voor de Canon Digital ixus i denk ik... Deze heeft als enige nadeel dat ie geen optische zoom heeft. Maar met die 5,7 digitale zoom kun je toch ook redelijk goed zoomen of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 18:52
weppe schreef op 28 juli 2004 @ 22:42:
Ik ga toch voor de Canon Digital ixus i denk ik... Deze heeft als enige nadeel dat ie geen optische zoom heeft. Maar met die 5,7 digitale zoom kun je toch ook redelijk goed zoomen of niet??
Huiver, ja hoor :X

Maar dat kan je ook op je PC, de beeldinfo wordt er niet beter door. Hierover zijn al vele topic volgeschreven, lees die eerst eens voordat je wilt zoomen met digitale zoom. :O

Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kies dan een andere ixus, met tenminste 2x maar liefst 3x zoom. je krijgt er echt spijt van anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Anoniem: 66714 schreef op 28 juli 2004 @ 23:05:
kies dan een andere ixus, met tenminste 2x maar liefst 3x zoom. je krijgt er echt spijt van anders...
Ja maar die zijn zo zwaar, ik wil een licht gewicht camera die ik altijd bij me kan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

weppe schreef op 28 juli 2004 @ 23:43:
[...]

Ja maar die zijn zo zwaar, ik wil een licht gewicht camera die ik altijd bij me kan hebben!
Ik daag je uit om een week lang een gewichtje (op juiste formaat) van 200 gr mee te nemen. Dat vind je daarna echt niet zwaar meer. Mijn camera weegt 300 gr en vind ik al erg ligt, ik denk dat jij je vooral zit te fixeren op cijfertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mee eensch, vooral die opmerking over digitale zoom bevestigt dat je waarschijnlijk prioriteiten stelt waar je later spijt van gaat krijgen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
weppe schreef op 28 juli 2004 @ 22:42:
Digitale zoom heb je helemaal niks aan. Alles wat je inzoomt gaat ten koste van de kwaliteit van de foto. In Paint Shop Pro kun je net zo goed inzoomen, gewoon uitknippen en vergroten, dus de resolutie gaat dan omlaag.
3x Optische zoom is echt het absolute minimum waar ik voor zou gaan. Met minder zul je echt spijt krijgen omdat je vaak net niet die leuke compositie in beeld kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Dan wordt het toch de pentax als ik dat zo hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of casio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Hij is al besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vast n goeie keus. post wat testfoto's (schemer,binnenshuis,buiten, macro) als je m hebt, kunnen we allemaal meekijken hoe ie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Tis net wat meer dan 500 euro maar ik zie net dat de Sigma SD9 bij Abro Foto 595 euro kost. Dat is dan wellicht een gebruikte body (of kit? staat er niet bij) maar zo komt de DSLR wel bijna in de 500 euro range.

http://www.fotoabro.nl/

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Ik heb een dag mogen rondlopen met de Canon Ixus i. Het is echt een top cameratje. De hele dag in je broekzak. Zelfs gewoon mee in de kroeg. _/-\o_

De kwaliteit van de foto's binnen (lees: in de kroeg) is best goed voor zo'n piep klein lensje. De foto's buiten zijn echt super. Ik had niet verwacht dat er zulke mooie foto's mee te maken waren....er is eigenlijk maar 1 nadeel of eigenlijk 2.

1. Geen zoom.....dat ga je toch wel missen na verloop van tijd
2. (Bijna) niets manueel in te stellen. Alleen de wit balans en wat filtertjes maar sluitertijd en diafragma liggen vast.

Ik zit dus te twijfelen of ik deze zal kopen. Eigenlijk wil ik de Canon Ixus IIs kopen. Iets groter. Iets zwaarder. Maar past nog steeds prima in de zak. Het enige nadeel is dat ook bij deze camera het diafragma niet in te stellen is. Wel de sluitertijd en ook zoom (al is het maar 2x). Maar voor de 'echte' foto's heb ik nog altijd mijn EOS300..... :)

Iemand ervaringen met die Ixus IIs?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrDry schreef op 30 juli 2004 @ 09:13:
Ik heb een dag mogen rondlopen met de Canon Ixus i. Het is echt een top cameratje. De hele dag in je broekzak. Zelfs gewoon mee in de kroeg. _/-\o_

De kwaliteit van de foto's binnen (lees: in de kroeg) is best goed voor zo'n piep klein lensje. De foto's buiten zijn echt super. Ik had niet verwacht dat er zulke mooie foto's mee te maken waren....er is eigenlijk maar 1 nadeel of eigenlijk 2.

1. Geen zoom.....dat ga je toch wel missen na verloop van tijd
2. (Bijna) niets manueel in te stellen. Alleen de wit balans en wat filtertjes maar sluitertijd en diafragma liggen vast.

Ik zit dus te twijfelen of ik deze zal kopen. Eigenlijk wil ik de Canon Ixus IIs kopen. Iets groter. Iets zwaarder. Maar past nog steeds prima in de zak. Het enige nadeel is dat ook bij deze camera het diafragma niet in te stellen is. Wel de sluitertijd en ook zoom (al is het maar 2x). Maar voor de 'echte' foto's heb ik nog altijd mijn EOS300..... :)

Iemand ervaringen met die Ixus IIs?
Sluitertijd is hierbij ook niet in te stellen hoor, alleen tijden> 1 seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Anoniem: 89521 schreef op 30 juli 2004 @ 09:49:
[...]
Sluitertijd is hierbij ook niet in te stellen hoor, alleen tijden> 1 seconde
Klopt...maar dat zal ik in de praktijk alleen gebruiken voor een nachtopname....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ooit de Minolta G serie (kruising tussen de Canon Axx en Ixus lijn) gezien? Even compact als de Ixusjes, ook SD kaart, maar met uitgebreidere mogelijkheden?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Stereotomy schreef op 30 juli 2004 @ 10:29:
Ooit de Minolta G serie (kruising tussen de Canon Axx en Ixus lijn) gezien? Even compact als de Ixusjes, ook SD kaart, maar met uitgebreidere mogelijkheden?
Sorry...die zijn wat mij betreft 'te zwaar' en 'te groot'. Camera moet in de broekzak passen. Eigenlijk niet meer dan 150 gram wegen dus....Ik weet wel dat het overdreven is om op 50 gram te kijken maar het is dus wel 30% zwaarder....

De coolpix 3700 misschien....

Voordelen: heel veel shooting modes en 3x zoom
Nadelen: auto-iso... (als het licht minder wordt gooit ie automatisch de iso waarde omhoog waardoor er ruis onstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118718

Anoniem: 14842 schreef op 20 juli 2004 @ 17:10:

Ik ben op zoek naar een camera die ik pas weer hoef te vervangen als het ding defect is. Dus een redelijk moderne camera met een flinke optische zoom (minimaal 6×) en een stevige body (slr look a like, absoluut geen ultra compact ding!).

Fuji S602 zoom (of de S7000), pricewatch: Fuji FinePix S602 (3MP, 6x zoom, 35-210mm, f/2.8-3.1) => EURO 499

Kodak DX6490, pricewatch: Kodak DX6490 (4MP, 10x zoom, 38-380mm, f/2.8-3.7) => EURO 321

HP 945, pricewatch: HP Photosmart C945 (5MP, 8x zoom, 37-300mm, f/2.8-3.1) => EURO 359

Minolta Dimage Z2 pricewatch: Minolta Dimage Z2 (4MP, 10x zoom, 38-380mm, f/2.8-3.5) => EURO 324

Canon Powershot S1 pricewatch: Canon PowerShot S1 IS (3MP, 10x zoom, 38-380mm, f/2.8-3.1) => EURO 439

Panasonic Lumix DMC-FZ10, pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ10K (4MP, 12x zoom, 35-420mm, f/2.8, Zwart) => EURO 540

Konica-Minolta Dimage Z3 http://www2.alternate.nl/html/nodes_back/mk-m36.html => EURO 449

De Canon powershot is ook een optie, maar die lijkt wat duur (naam?) in vergelijking met de Z3.

Misschien kunnen jullie me een beetje adviseren, vertellen waarom ik toch voor een totaal andere camera moet gaan etc. Als er iets niet duidelijk is, of ik iets lijk te zijn vergeten moet je het gewoon vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118718

Hmmm...ging wat fout met mijn reacte, hier nogmaals.

Heb je ook al eens gekeken naar de Olympus reeks? Nadeel zijn wel de xD kaartjes die erg duur zijn.
Bijvoorbeeld de C-765, deze heeft niet helemaal de SLR look maar scoort wel goed. Veel zoom (10x), grote lichtinval (ook bij 10x zoom), weinig vervorming en ruis.
Als het formaat niet uit zou maken voor mij, kocht ik deze camera.
Anoniem: 14842 schreef op 20 juli 2004 @ 17:10:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik wil al een tijdje een nieuwe digitale camera aanschaffen die mijn Pentax Optio 230 mag gaan vervangen. Door het gebruik van dit toestelletje ben ik er achter gekomen wat ik wél wil hebben op een digicam (en wat daar dus niet op zit :P). Mijn 'eisen' zijn als volgt:
  • * min. 3 MP * min. 3x zoom (optisch natuurlijk :+) * ook bij wat minder licht moet de AF werken (bv. in een donker hoekje in huis) * diafragma voorkeuze * als ik op het knopje druk moet het niet te langduren voor de foto genomen wordt * macrofoto's vind ik leuk dus die moeten redelijk gemaakt kunnen worden (hoeft niet helemaal super, gewoon redelijk) * mogelijkheid voor foto's met kleine scherptediepte
M.n. dat laatste lijkt een probleem te vormen. Een kleine compactcamera valt al af, maar ik heb helaas geen geld voor een DSLR. Ik zat zelf te denken aan een Minolta Dimage Z1. Maar nu las ik dat ook daarmee geen erg kleine scherptediepte te creëren is. Eigenlijk wilde ik niet meer dan 300 euro uitgeven aan de camera alleen, maar als ik er echt niet onderuit kom kan ik nog wel even doorsparen en is de klasse 250-500 euro wel een mooie.

Mijn vraag is dus: is er in deze prijsklasse een toestel te vinden dat beter bij mijn eisen past dan de Z1, of is kleine scherptediepte in deze klasse een utopie en zal ik met een wat grotere scherptediepte genoegen moeten nemen en kan ik gewoon de Z1 gaan halen?

(Of valt het misschien wel mee met het gebrek aan kleine scherptediepte?)

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/F_FAQ/IMG_8555.jpg

Dit is wat ik bedoel,maar dit zal voor deze prijsklasse wel een beetje te hoog zijn gegrepen ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.wolsink2/bird5.jpg

deze is genomen met een Z2, ziet er toch best goed uit. Zal met een Z1 ook kunnen neem ik aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Truus op 30-07-2004 18:05 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118718 schreef op 30 juli 2004 @ 15:25:
Hmmm...ging wat fout met mijn reacte, hier nogmaals.

Heb je ook al eens gekeken naar de Olympus reeks? Nadeel zijn wel de xD kaartjes die erg duur zijn.
Bijvoorbeeld de C-765, deze heeft niet helemaal de SLR look maar scoort wel goed. Veel zoom (10x), grote lichtinval (ook bij 10x zoom), weinig vervorming en ruis.
Als het formaat niet uit zou maken voor mij, kocht ik deze camera.

[...]
Die camera heeft inderdaad dure geheugenkaartjes nodig. En, nog erger, ook een propriety accu. Als je rekent dat je er minimaal 1 accu bij wilt kopen ben je zo al 50 euro of meer kwijt, nog niet gerekend dat ze over een jaartje of 2 stuk zijn...

En het grootste nadeel van deze cam: ik vind hem lelijk :P

Ik ben er trouwens al zo ongeveer uit:
het wordt de Minolta Dimage Z3. 12× optische zoom mét stabilisatie, en flink wat opties. :9~ De eerste sample pics die ik hiervan heb gezien zijn in elk geval veelbelovend en goed genoeg voor mij. Ik wacht nog even een paar reviews af en daarna wordt het waarschijnlijk deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Laatst online: 22:51
Ik plaats dit topic voor een maat van me (zit nu naast me en is digibeet) daarom doe ik het effe.

Hij wilt een Digitale camera gaan aanschafen en een aantal collega's van hem zeggen dat hij de Sony DSC-P93 moet nemen en volgens mijn is het ook een leuke camera.

Zelf heb ik de Canon S45 waar ik ook heel tevreden mee ben. maar nu blijkt dat de sony 100 euro goedkoper is en dat is een redelijk nieuwe camera.

Is de canon die extra 100 euro wel waard ??

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/s45.html

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/p93.html

Welke kan hij nu het beste nemen ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ik denk de P93 als hij een point en shoot wil. De S45 is een wat oudere cam die ook goed zijn best doet, maar het imo niet haalt bij de nieuwe Sony's. Daarnaast vind ik de video en macro mode van de Sony errug goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Laatst online: 22:51
Ik denk dat ik hem de Sony maar adviseer want dat is volgens mijn wel een redelijk camera voor dat geld en met instelling spelen doet ie zeker niet.

Maar een iets andere vraag

Is die Canon die 100 Euro meer wel waard ??

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Arie26 schreef op 31 juli 2004 @ 16:26:
Ik denk dat ik hem de Sony maar adviseer want dat is volgens mijn wel een redelijk camera voor dat geld en met instelling spelen doet ie zeker niet.

Maar een iets andere vraag

Is die Canon die 100 Euro meer wel waard ??
Canon is een beetje zoals merkkleding, je betaalt voor een groot deel voor het merk. Echter, ze maken ook gewoon super camera's, de lenzen zijn helder, kleine camera's zijn meestal voorzien van allerlei handmatige functies die op soortgenoten ontbreken. Canon's verhouden zich meestal ook erg goed tov de concurrentie, maar of dat zoveel mag kosten... geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MOET her per se de s45 zijn? er zijn imo canons met een veel betere prijs/kwali verhouding dan die
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.