Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.241 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 20:45:
MOET her per se de s45 zijn? er zijn imo canons met een veel betere prijs/kwali verhouding dan die
Nee tuurlijk niet.

Maar dat komt omdat ik zelf de S45 heb :)

Maar hij is toe straks nog effe snel naar de Makro gereden hier in Breda en heeft daar de Sony gehaald voor 340 Euro en nog een Memory stick van 128 Mb.

Dus de vraag welke hij nu zou moeten/kunnen nemen is niet meer nodig.

Daarom is nu de volgende vraag ontstaan of de canon S45 die 100 euro nu ook waard is ???

[ Voor 38% gewijzigd door Arie26 op 31-07-2004 21:33 ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:31

reiker

dan jij!

En nu kom ik ook maar even met mijn vragensetje. Eerst een korte inleiding :)

Ik fotografeer nu een jaar of drie, vier met een Canon EOS300 (analoog, jup). Het fotograferen op zich boeit me erg, maar sinds een jaar zijn mijn financiële middelen wat afgenomen: ik ben student geworden. Dit heeft als consequentie gehad dat ik mijn geld meer moest besteden aan levensonderhoud, en minder geld over had voor het kopen van filmrolletjes en het laten ontwikkelen/afdrukken van mijn prentjes. Aangezien ik graag fotografeer en toch altijd al een zwak had voor electronische speeltjes, wil ik binnenkort een digicam gaan aanschaffen. De digitale versie van mijn EOS is geen optie ivm kosten.

Nu ben ik met mijn EOS300 en ervaring waarschijnlijk wat meer-eisender (:?) dan de doorsnee HTK-kiekjes-knipper, en stel ik wel wat eisen aan mijn toekomstige digicam. En hier komt dan mijn lijstje met wensen en overdenkingen.

- compacte camera
- licht
- stevig
- liefst instelbare shutter&aperture
- beetje redelijk aantal MP's
- lekker bereik van de lens (35mm equivalent: tenminste 38mm groothoek, tenminste 100mm tele)
- "makkelijk" opslagmedium (prijs, snelheid)
- liefst onder 400 euro

Dit zijn een aantal van mijn wensen zoals ik ze nu kan verzinnen. De digicam wordt een dingetje voor erbij, voor de wat specialere foto's (portretten, macro's) pak ik m'n EOS300. Shutter&aperture hebben wel enige prioriteit.

Op mijn zoektocht kwam ik onder andere langs de site van DPreview. Daar heb ik uiteraard al eindeloos camera's lopen vergelijken. De camera's waar ik op dit moment naar kijk zijn (alfabetische volgorde, ergo: willekeurig):

- Minolta DiMAGE G600
- Nikon CoolPix 4200
- Sony DSC-P100

Ik ben al het langst geinteresseerd in de Sony (dit model kwam ik het eerst tegen op mijn zoektocht). Echter ik ben wat huiverig over Sony camera's; in mijn idee is Sony niet echt een fotografie-merk, of in elk geval minder dan Nikon, Canon, Minolta, Olympus etc. Een verkoper bij de MediaMarkt (tja... om de hoek ;)) vertelde mij echter dat Sony dit probeert "goed te maken" door de P100 uit te rusten met een Carl-Zeiss lens, die kwalitatief wat beter is dan de standaard Sony-lens.

Nikon staat wat hoger op mijn lijstje van gerenommeerde fotografie-fabrikanten. De 4200 heeft echter niet de mogelijkheid om shutter&aperture handmatig in te stellen. Als echter de automatische programma's zodanig goed in elkaar zitten dat die voldoen, dan eh... voldoen die.

Over Minolta weet ik niet erg veel; het model verrast me een beetje. Gebruikerservaringen die ik op internet vind (oa. DPreview) maken dat ik wat twijfel over de kwaliteit.

Om Canon-aanraders vast voor te zijn: de hele PowerShot-serie vind ik niet erg mooi... En ze doen ook redelijk groot aan. Minpuntje dus...

Dan kom ik nu bij mijn belangrijkste vraag. Kunnen jullie mij een van genoemde digicams aan- danwel afraden?
Suggesties zijn natuurlijk van harte welkom, voor vragen sta ik ook open.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Nu ik mij graag wil gaan verdiepen in de fotografie ben ik een zoektocht naar de ideale camera voor mij begonnen. Aangekomen op het fotografie forum vondt ik al snel de site van dpreview.com en ben naar hartelust wezen snuffelen.

eisen

Een camera met:

- met voldoende megapixels (zeker 3 tot 4)
- ruime mogelijkheid tot het instellen van de shutter speed
- (het liefst) een slr look (ik wil graag wat in mijn handen hebben)
- manual white balance
- een manual iso

tot nu toe gevonden

1) Fujifilm FinePix S5000
plus punt: 4 x AA NiMH 1600 mAh (GP) 7.7 Wh 5 hr 31 mins
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/FujifilmS5000/Images/specsview.jpg

2) Konica Minolta - Dimage Z2
min punt: de look is niet geweldig

Afbeeldingslocatie: http://a1672.g.akamai.net/7/1672/116/20040801/www.ritzcamera.com/graphics/ritzcamera/products/541496170_bg.jpg

3) Canon Powershot A75
plus punt: erg makkelijk in gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://212.234.91.120/dev/large/Cno41081.jpg

Mij budget is tot 500 euro en ik wil graag een keuze maken tussen deze twee camera's. Kan ik op de Fuiji een andere lens plaatsen?

[ Voor 9% gewijzigd door Roland op 04-08-2004 11:17 ]

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Met de bijgeleverde schroef-adapter kan er een adapter-lens op worden gezet, zijn twee verschillende voor verkrijgbaar (maar die worden niet standaard bijgeleverd).
Fuji raadt trouwens aan om de schroefadapter er altijd op te houden ter bescherming van de lens, maar bij mij lukt het ook prima zonder.

Het belangrijkste minpunt is dat de JPEG-compressie is niet in te stellen is (je kunt op RAW plaatjes schieten en die op de PC terug converteren, dan heb je er minder last van). Verder vind ik het wat jammer dat de camera z'n lens niet met dop en al uitdraait of het iig merkt. Als de dop er nog op zit komt er een duidelijke zoem van een geblokkeerd motortje uit, en de melding "Zoom failure". Had naar mijn mening iets eleganter gekund.
Verder erg tevreden met het ding.

<Dublin>
"Camera Centre" in het Blachardstown Shopping Centre heeft er over het algemeen wel eentje op voorraad, maar als je pech hebt moet je naar de hoofdvestiging op Grafton Street.
</Dublin>

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cisk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik heb heel wat gelezen op diverse site's en ook hier, maar hoe meer ik nu lees hoe meer ik dingen tegenkom en ga twijfelen.

Ik zoek een camera die mee moet op vakantie naar costa rica of naar vietnam (ja ook hier ben ik er nog niet over uit :-)). Nu zijn dat rondereisen die ik wil gaan maken en ik wil hier leuke foto's gaan maken natuurlijk.

Nu twijfel ik tussen de Canon A75/80, Olympus c720 en de konica minolta dimage z-2.

Welke kan ik gewoon het beste nemen, voor mooi foto's van dieren/landschappen/macro foto's?

In ieder geval bedankt voor de eventuel info en hulp, want ik kan zeker wel hulp gebruiken hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die S5000 heeft een gestandaardiseerde 55mm adapter, er zijn 2 lenzen van Fuji (groothoek en 1.5x zoom) maar er is meer te vinden, zo kwam ik op www.s5000.net ook zoomlenzen van 2.2x en zelfs 3x tegen.

Ook het gebruik van filters (polarisatie, UV etc) is vrij makkelijk en met een kunstgreep is er ook een andere flitser op te monteren.

Ik heb alleen begrepen dat dit model in Nedeland zo goed als uitverkocht is...

Daartegen zie je nu de S7000 richting de 500 euro grens trekken......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er op de A80 ook een andere lens geplaatst worden ? of er over geplaatst worden ?? bijv een groothoeklens ?

Wie o wie kan me dit vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De Canon site misschien? Ja dat kan, maar waarom zou je. De kunt het geld beter gebruiken om een betere camera met betere lens te kopen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:44
Hoi, ik was van plan om een Canon G5 te gaan kopen maar na het lezen van dit topic weet ik het niet zo meer :) (zoals bijna iedereen hier..)

Canon G5
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/CanonG5/Images/frontview-001.jpg
- Accu
- Veel ruis (volgens zegge)

FujiFilm Finepix S7000
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms7000/Images/frontview-001.jpg
- Ruis

Minolta Dimage Z3
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/05F47098F97A115DC1256ED9005D70ED/$file/z3.jpg

Ik wil hem gaan gebruiken voor de vakantie, wij gaan naar Kenia toe en ik wil niet op 3 meter afstand een leeuw gaan fotografeeren...

Zelf vind ik de S7000 het beste van de 3 maar van de minolta kan ik geen review vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil een digitale camera kopen, alleen ik weet niet welke.

De foto's die er mee gemaakt moet worden zijn vooral foto's in het donker...in theaters, optredens, tijdens uitgaan etc.

Ik weet dat ik op de ISO-waarde moet letten (als het goed is) maar hoeveel moet deze dan ong. zijn??

Verder moet de camera ook snel foto's maken, omdat ik tijdens dansoptredens e.d. foto's wil maken. En bij mijn oude digitale fotocamera duurt het toch wel even wanneer je op de knop drukt en de foto daadwerkelijk genomen wordt.
Ik weet dus niet waarnaar je moet kijken om daar op te letten??

Optische Zoom moet ook redelijk zijn omdat ik meestal vanaf een afstand moet fotograferen (als ik bijv. verder achterin de zaal zit)
Wat is een geschikte optische zoom daarvoor?

Ik hoop dat iemand mij zou willen helpen, en mogelijk een paar types camera kan aanraden voor mijn wensen??

Verder...tja ik weet dat het meestal is "Hoe meer - Hoe duurder" .. Maar ik hoop dat er toch iets is wat in mijn budget past, het liefst zo goedkoop mogelijk.. Rond de 300 euro als het kan. Als jullie suggesties hebben die of duurder of goedkoper zijn hoor ik ze ook graag! :)

Groetjes Patty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
burp2001 schreef op 07 augustus 2004 @ 15:00:
Minolta Dimage Z3
[afbeelding]
Zelf vind ik de S7000 het beste van de 3 maar van de minolta kan ik geen review vinden :(
Heb je hier wat aan? :
[rml][ DigiCam] Minolta Dimage Z3 4 MP 12x Zoom opvolger van Z2[/rml]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
@ cherasy: kijk eens op www.dpreview.com/reviews Daar wordt o.a. beschreven hoe een bepaalde camera het doet met weinig licht en hoe 'snel' de foto genomen wordt. En hier kun je zien wat de camera's kosten :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 16:42:
Hallo,

De foto's die er mee gemaakt moet worden zijn vooral foto's in het donker...in theaters, optredens, tijdens uitgaan etc.

Ik weet dat ik op de ISO-waarde moet letten (als het goed is) maar hoeveel moet deze dan ong. zijn??

Verder moet de camera ook snel foto's maken, omdat ik tijdens dansoptredens e.d. foto's wil maken. En bij mijn oude digitale fotocamera duurt het toch wel even wanneer je op de knop drukt en de foto daadwerkelijk genomen wordt.

Optische Zoom moet ook redelijk zijn omdat ik meestal vanaf een afstand moet fotograferen (als ik bijv. verder achterin de zaal zit)
Wat is een geschikte optische zoom daarvoor?

Ik hoop dat iemand mij zou willen helpen, en mogelijk een paar types camera kan aanraden voor mijn wensen??

Verder...tja ik weet dat het meestal is "Hoe meer - Hoe duurder" .. Maar ik hoop dat er toch iets is wat in mijn budget past, het liefst zo goedkoop mogelijk.. Rond de 300 euro als het kan. Als jullie suggesties hebben die of duurder of goedkoper zijn hoor ik ze ook graag! :)

Groetjes Patty
stop maar met zoeken, met het budget van 300 euro ga je het niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Waarom zou ze dan moeten stoppen met zoeken? Ze komt er vanzelf achter dat ze het budget nogal wat op zal moeten rekken. Als ze reviews gaat lezen zal ze voor zichzelf uit kunnen maken wat ze belangrijk vindt, en kan ze kiezen om voor een duurdere camera te gaan, of met iets minder genoegen nemen.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zo, ik ben ook bij het einde van het topic aangekomen.

Aangezien mijn oude Medion (4mp) het pas begeven heeft heb ik besloten dat ik aan een camera toe ben waarbij wat meer in te stellen is dan alleen de zoom en de ISO-waarde.

Ik ben geen prof, laat staan semi-prof, maar ik wil wel wat meer kunnen instellen. Ik wil een nieuwe camera intensief gaan gebruiken; ik zal hem dus bijna altijd bij hebben. Ik heb een pukkel (medic-bag), dus het hoeft geen ultra-compact te zijn. Ik wil hem -tot op zekere hoogte- gebruiken als point-and-shoot, maar niet primair. Hij moet ook geschikt zijn voor macrofoto's en verder maak ik graag luchtfoto's.

Ik heb al flink wat rondgekeken, en ik bleef terugkomen op de Canon Powershot A80. Nu was ik gister een fotozaak binnengelopen en die hadden al een A85 op de plank staan. De enige verschillen zijn de CCD (1/1,8" CCD in de A80, 1/2.7" in de A85), het ontbreken van een draaibare LCD bij de A85 die vervangen is door een vaste grotere LCD, en de lagere prijs (maar die hoef ik niet geheel zelf te betalen). De A85 heeft nu dan ook mijn voorkeur.

Na het lezen van (oa) dit topic is mijn twijfel echter wat groter geworden: De Canon S50 heeft ook kans, maar ik weet van deze cam nog weinig. Verder is de Fuji FinePix S5000 nog een optie, maar die heeft zijn formaat tegen.

Het lijkt zo (zie ik) alsof ik mijn keus al gemaakt heb, maar ik zou dit niet posten als ik het al zeker wist. Daarom zou ik graag weten of ik nog iets over het hoofd gezien heb, of dat er nog andere suggesties zijn.

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 12-09 15:37
Kijk anders ook nog eens naar de Minolta G400. Is ook een compacte camera die veel instelmogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hiigara schreef op 10 augustus 2004 @ 13:25:

Aangezien mijn oude Medion (4mp) het pas begeven heeft ....
Heb je 3 jaar garantie op hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik weet; heb ondertussen ook al een nieuwe, maar ik wil nu een degelijkere cam. M'n Medion heeft het goed gedaan, maar ik wil nu wat meer.

Was wel goede service btw; 3 dagen nadat ik de oude opgestuurd had kreeg ik al een nieuwe binnen, no questions asked. En 'n 5mp model met snellere interface. Maar die ga ik nu dus verkopen.

Wat betreft die Minolta: dat ziet er ook zeker interessant uit: Lekker compact, robuust en toch veel functies. Nog een optie om over te twijfelen. Hij wordt vooral geadverteerd met zijn snelle reactietijd; 1.5 seconde vanaf aanzetten tot foto knippen, als ik de officiele site mag geloven. Ik lees wel op DPR dat de flits wat te wensen overlaat doordat het zo'n compact model is. Als iemand wat meer weet van de macrofunctie van dit apparaat, hoor ik het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Hiigara op 10-08-2004 19:46 ]

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
Ik kan kiezen tussen de Canon A80 en Kodak DX7630
Kan iemand mij advies geven.
En wat de voor en nadelen zijn van elke?

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wat heb je zelf al gedaan om te zoeken?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Stereotomy schreef op 11 augustus 2004 @ 09:57:
Wat heb je zelf al gedaan om te zoeken?
Over de Canon valt veel te vinden, en is altijd heel positief.
De kodak is 6mp (canon 4mp), maar heeft iemand ervaring met deze camera?
De kodak lijkt ook een geweldige camera.
je zou zeggen, de kodak is wel 6mp, en canon 4mp, dus groot verschil, maar prijs is zelfde ongeveer, en wil graag weten wat jullie mening is.
Graag wil ik alles ook goed kunnen instellen, en dat de foto van beste kwaliteit is.
Ik heb liever 4mp super scherp, natuurlijke kleuren, goed in te stellen, dan 6mp dat niet bijzonder is.
Het gaat dus juist om de beeldkwaliteit, als die goed is, dan ben ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

w3news schreef op 11 augustus 2004 @ 09:48:
Ik kan kiezen tussen de Canon A80 en Kodak DX7630
Kan iemand mij advies geven.
En wat de voor en nadelen zijn van elke?
Ik heb een aantal camera´s met elkaar vergeleken op "steves digicams" en moest toegeven dat de Canon A-series hele scherpe foto´s maakt maar de kleuren een beetje tegenvallen.
Je kunt hiervoor op die site het plaatje van het huis pakken waarbij mij opviel dat het rood van de schuur te sterk naar voren kwam (bij iedere camera is wel een foto van dat huis te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Je hebt gelijk, hier kun je mooi de verschillen zien van beide camera modellen.
Het is wel op een ander moment genomen natuurlijk, maar de ene is veel veller dan de andere.
Welke camera zou jij kiezen? de kodak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je kunt op Pbase.com foto's op cameramodel uitzoeken. Dat zijn dus gewoon alledaagse praktijkvoorbeelden en niet gemaakt door die reviewers die uiteraard veel meer ervaring hebben met een cam, en steeds hetzelfde object blijven fotograferen (in andere lichtomstandigheden!)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

De S5000 wordt niet meer geproduceerd, er komt een S5500 voor in de plaats met prachtige specs:

http://www.dcviews.com/_fuji/s5k5.htm

http://www.s5000.net/foru...on=display;num=1090998230

Al zijn ze daar iets minder te spreken over de veranderingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
Ik ben laatste dagen dpreview aan het doorspitten op zoek naar een geschikte camera voor mijn ouders

aangezien ik niet echt specifieke specs in mijn gedachte heb, is het wel nog wat moeilijk om een goede camera te vinden...

dit zijn criteria die ik belangrijk vind:
1) minimum 4 megapixel
2) ten grootste van het compact formaat (300-350 gr max)
3) gebruiksvriendelijk
4) mag niet te traag zijn
5) prijs rond de 300 euro (400 euro max met alle extra's)
6) batterij moet lang genoeg meegaan
7) ingebouwde flash
8) moet degelijk ding zijn dat ff mee gaat

het doel van de camera is:
1) point and shoot vakantie kiekjes maken van landschappen en personen (prolly ook wel savonds soms, aangezien niet iedereen gaat slapen als het donker wordt)
2) zelf zou ik er soms ook graag foto's van het skateboarden mee nemen (dit zijn dus foto's van snelle bewegingen, regelmatig ook snachts aangezien het overdag vaak te warm is) Hoewel dit geen vereiste is, zou ik graag ook zo'n continuous drive erop hebben om cleane tricks vast te kunnen leggen (liefst dan zoveel mogelijk fps)

er zijn nog een paar termen waar ik het belang nog niet zeker weet
bv:
1) manuele focus: veel goedkopere cameras (bv de lagere modelletjes van de finepix van fuji) hebben dit niet... ik vraag me dan ook af hoe hard je dit nodig hebt? naart schijnt klopt die autofocus zeeeeer vaak niet bij iets minder verlichte omstandigheden, of als je iets bewegend wil trekken ofzo... een vriend van me zei me zonet dat hij eigelijk nog nooit een manuele focus heeft nodig gehad op zijn digitale camera, ik vraag me af of dit van camera tot camera afhangt of dat een manuele focus tegenwoordig bij de meeste cameras overbodig is?
2) instelbare shutter priority: diezelfde vriend zei me dan weer wel een instelbare shutter priority belangrijk is (voor foto's in het donker of foto's van bewegende shit) maar deze instelling vind ik bij nog minder cameras dan een manuele focus... ik vraag me dan ook af of je dit als amateur nodig hebt en waarom precies? want net toen ik de G400-G500-G600 intressant begon te vinden viel me op dat enkel het oude G400 modelletje een instelbare shutter priority heeft?! (ook wat betreft continious drive lijkt de G400 op papier veel beter dan de G500 en G600, enkel qua pixels en scherm zijn die laatste 2 op papier iets beter --> maw: ik zou echt niet weten welke van die 3 ik ooit zou moeten kiezen)
3) batterij: ik heb ook geen flauw idee wat ik van batterij zou moeten nemen... eerst d8 ik aan NiHM batterijen, aangezien ik hier ook tevreden van ben voor mijn mp3 speler, maar toen zei diezelfde vriend me weer dat ik iig een accu moet nemen en geen losse batterijen?! welke van de 2 gaan over het algemeen het langste mee per keer? en wat zijn de voor/nadelen van beiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

ik vraag me dan ook af of je dit als amateur nodig hebt en waarom precies? want net toen ik de G400-G500-G600 intressant begon te vinden viel me op dat enkel het oude G400 modelletje een instelbare shutter priority heeft?! (ook wat betreft continious drive lijkt de G400 op papier veel beter dan de G500 en G600, enkel qua pixels en scherm zijn die laatste 2 op papier iets beter --> maw: ik zou echt niet weten welke van die 3 ik ooit zou moeten kiezen)
Ik heb de G400, en ik kan je vertellen dat er geen shutter priority mode is. Alleen aperture. Is ook logisch, want de lens die in de G serie zit (GT Hexanon) heeft maar 2 diafragma modes per zoomstand. Net zoiets als de P100 van Sony. Aangezien 2 een erg laag getal is, is een shutter priority mode niet nodig, kleine moeite om even je aperture op de andere stand te zetten als je de volle manuele mode gebruikt.

De continuous drive is net als alle andere snelheidsonderdelen op de G400 briljant. Ik heb hem standaard aanstaan. Ik geloof dat het bijna 3 shots per seconde was op superburst (max 3 per serie) en 1 shot per seconde (onbeperkt) op normale burst. Ik heb hem standaard aan omdat als ik slechts 1 shot wil maken, ik de shutter gewoon loslaat na het ingedrukt te hebben, en als ik een shot met lage sluitertijd wil maken (je weet maar nooit wanneer) ik gewoon 3 foto's binnen een seconde maak, en er altijd wel 1 tussenzit die bijna niet bewogen is.

Verder hebben de G500 en G600 evenveel mogelijkheden als de G400. Eigenlijk de mogelijkheden van een A serie powershot van Canon in een IXUS verpakking. Het aantal megapixels, tja, 4 is natuurlijk zat voor normale afdrukken tot A4, 5 en 6 megapixels vind ik luxe.

Alors.

• Mottebelke
  • Laatst online: 12-09 15:37
Iemand hier ervaring met de Kodak DX7440?

Ik heb een aantal reviews gelezen die positief waren, maar graag hoor ik ook wat echte gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Hoi, ik was van plan om een Canon G5 te gaan kopen maar na het lezen van dit topic weet ik het niet zo meer :) (zoals bijna iedereen hier..)

Canon G5
[afbeelding]
- Accu
- Veel ruis (volgens zegge)

FujiFilm Finepix S7000
[afbeelding]
- Ruis

Minolta Dimage Z3
[afbeelding]

Ik wil hem gaan gebruiken voor de vakantie, wij gaan naar Kenia toe en ik wil niet op 3 meter afstand een leeuw gaan fotografeeren...

De S7000 zou ik zeker laten schieten. De CCD van Fuji maakt imo echt bagger foto's. Als ik de foto's van mijn camera (Olympus C-765) vergelijk met de S7000 van een vriend dan kan ik alleen maar zeggen dat mijn camera verschrikkelijk veel scherpere foto's maakt. Ook als je op Steve's Digicams.com de foto's gaat vergelijken zie je heel snel (inzoomen op blauwe lucht bijvoorbeeld) dat er een onacceptable ruis is. Daarnaast is hij ook nog een mooie honderd euro duurder dan mijn camera... De Z3 lijkt me leuk voor jou omdat hij ook image stabilisator heeft, maar je kan misschien ook kijken naar de Olympus C-7** serie of een Panasonic FZ-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Klinkt wellicht wat zeurderig -waarvoor mijn excuses- maar is er iemand die mij nog tips kan geven voor mijn zoektocht? Zie hier mijn post: reiker in "Welke digitale camera tussen de 250 en 5..."

Ondertussen heb ik nog veel meer websites bezocht en reviews gelezen, ook ben ik naar "echte" fotozaken geweest. Daar werd mij (in het kort) verteld dat van die drie modellen de Sony de beste lens heeft, de Nikon het meest gebruiksvriendelijk is en de Minolta in de serie 6MP-camera's de beste foto's aflevert. Dit beantwoord natuurlijk nog niet helemaal aan mijn vraag, omdat ik met deze argumenten de camera's niet erg goed kan vergelijken...

Wie o wie helpt mij iets verder te kijken?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolhand
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

Iedereen heeft het eigenlijk steeds maar over dezelfde merken. Ik heb onlangs een HP photosmart 945 gekocht. Was ongeveer 350 euri. Werkelijk een perfect camara.

Hiervoor een kodak gehad, was ook erg goed zeker de 2 megapixels.

Kortom, als ik jou was zou ik zeker de HP meenemen in je beslissing.

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

coolhand schreef op 13 augustus 2004 @ 23:42:
Iedereen heeft het eigenlijk steeds maar over dezelfde merken. Ik heb onlangs een HP photosmart 945 gekocht. Was ongeveer 350 euri. Werkelijk een perfect camara.

Hiervoor een kodak gehad, was ook erg goed zeker de 2 megapixels.

Kortom, als ik jou was zou ik zeker de HP meenemen in je beslissing.
Ik heb zeker gekeken naar de HP, maar deze camera is voor mij geen optie omdat ik iets kleins wil dat ik in m'n zak kan steken als ik ergens heen ga. Dus: compact of kleiner, ultra-compact. Laag gewicht is een must, en dat zijn juist de twee dingen waar de HP's absoluut niet in uitblinken.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 13 augustus 2004 @ 14:47:
[...]
[...lapje tekst...]maar je kan misschien ook kijken naar de Olympus C-7** serie of een Panasonic FZ-10.
...en een slagje voordeliger en compacter, de Panasonic FZ3...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik zit al de halve dag topics, websites door te lezen voor een digicam en zit heel sterk met het idee een Canon Powershot A80 te gaan bestellen. Maar de nieuwe telg van Canon, de A85 is veel aantrekkelijker voor mij en is ook nog eens goedkoper. Ik heb op de Canon website alle specs met elkaar vergeleken en de A85 is toch echt beter qua specificaties. Misschien heb ik met mijn slaperige hoofd iets niet goed begrepen heb maar zo staan de zaken er voor mij nu voor. De A80 heeft natuurlijk zijn uitklapbare en wentelbare LCD maar die is kleiner dan die van de 85. Is dat het enige voordeel wat de A80 nou heeft op de A85? Of ben ik er een aantal misgelopen, voor de rest heeft de 85 alleen maar voordelen boven de 80. Het gewicht, grotere LCD en CCD klinkt allemaal veel beter in de oren. Ik ga komende week waarschijnlijk een van de twee halen, ik hoop dat iemand me wat kan bijpraten over de verschillen want ik kom er zo niet uit. Alles lijkt zo op elkaar, tis echt moeilijk een goede keuze te maken. Ik wil wel voor een Canon Powershot gaan, das mijn beginpunt, max 350 euro, excl spullen. Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novah schreef op 14 augustus 2004 @ 22:07:
Ik zit al de halve dag topics, websites door te lezen voor een digicam en zit heel sterk met het idee een Canon Powershot A80 te gaan bestellen. Maar de nieuwe telg van Canon, de A85 is veel aantrekkelijker voor mij en is ook nog eens goedkoper. Ik heb op de Canon website alle specs met elkaar vergeleken en de A85 is toch echt beter qua specificaties. Misschien heb ik met mijn slaperige hoofd iets niet goed begrepen heb maar zo staan de zaken er voor mij nu voor. De A80 heeft natuurlijk zijn uitklapbare en wentelbare LCD maar die is kleiner dan die van de 85. Is dat het enige voordeel wat de A80 nou heeft op de A85? Of ben ik er een aantal misgelopen, voor de rest heeft de 85 alleen maar voordelen boven de 80. Het gewicht, grotere LCD en CCD klinkt allemaal veel beter in de oren. Ik ga komende week waarschijnlijk een van de twee halen, ik hoop dat iemand me wat kan bijpraten over de verschillen want ik kom er zo niet uit. Alles lijkt zo op elkaar, tis echt moeilijk een goede keuze te maken. Ik wil wel voor een Canon Powershot gaan, das mijn beginpunt, max 350 euro, excl spullen. Alvast bedankt voor de reacties.
Je zit er toch een beetje naast, de A85 is een" üpgrade"" van de A75, d.w.z. er is op dezelfde sensormaat (1/2,7") 4 MP gepropt, voor de rest is tie identiek, de nummering is wat verwarrend onderhand....., let wel dit houdt waarschijnlijk in dat ISO's boven 100 onbruikbaar zijn, dit gaat o.a. bij binnenfoto's een rolletje spelen.
De A80 staat een trap hoger dan deze 2 door z'n grotere CCD ,die gewoon meer fotografische potentie heeft (jij dacht dat 1/1,8"kleiner was,maar die is bijna 2x zo groot )
Persoonlijk zou ik voor de A80 gaan, het enige nadeel is het wat kleine schempje, maar in de praktijk vind ik dat geen bezwaar, ik heb zelf o.a. een A60 en ook camera's met een groter scherm en het werkt net zo goed, ik gebruikt voor het schieten toch bijna altijd de zoeker, met een 1,8"scherm kan je niks meer dan met een 1,5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Hoi,

ik wil over 'n tijdje (zodra ik voldoende georienteerd heb :) ) een digitale camera kopen. Zowel voor prive kiekjes, als voor wat serieuzer gebruik voor school (foto's van ontwerpen, etc).

Ik neig zelf naar een Canon, omdat hun lenzen tot de beste behoren, maar een spiegelreflex is nou ook weer niet nodig. Het liefst zou ik ook onbewerkte foto's maken, dus in RAW of TIFF formaat, ipv gecomprimeerde foto's.
Ik zat zelf eerst aan een Canon A80 te denken, maar die ondersteund dat niet. De prijs die ik er aan uit wil geven is rond de 250/350 euro.

Overigens zou ik 'n camera met 'n buffer ook fijn vinden, zodat er 'n aantal foto's vrij snel achter elkaar gemaakt kunnen worden, want bij een hoop digi cams moet je weer 'n half uur wachten voor je 'n nieuwe foto kunt schieten.

Iemand nog goede ideeen? Als een camera wat duurder is mag die er ook best bij, wellicht heb ik 't er wel voor over :)

ps: ik had dit al in 'n topic gepost, maar had niet goed gelezen, dus vandaar dat ik 't nu hier post :)

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Okay, ik heb het internet afgezocht naar informatie over digitale camera's aangezien dit mijn eerste gaat worden. Het moet iig. een kleine camera zijn waar ik mooie foto's mee kan maken die ik op normaal formaat ook kan laten afdrukken (en in heldere goede kwaliteit zijn). Budget tot €450.

Ik kom uit op de Canon Ixus 430 of 500 (nog steeds niet over uit welke ik beter zou kunnen nemen).
Nu heb ik alleen gelezen dat het maken van avond foto's, nacht foto's niet echt mooi is met deze camera. Zijn er in deze prijsklasse betere aanraders? Niet dat ik dat vaak doe overigens.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DarkWingDuck: kijk eens naar de Canon Powershot S50. De S60 is zojuist verschenen en de S50 wordt behoorlijk gedumpt. Gangbare prijzen zijn 399. Ik weet het, iets boven je budget, maar wel foto's in RAW formaat! Ik zou eens kijken als ik jou was!

@ presto: druk je wel eens groter af dan 20x30 cm? Zo niet de Ixus 430, anders de 500.... klaar! Bovendien, als je nooit nachtfoto's neemt, waarom dan een goede camera niet kopen omdat ie dat eventueel wat minder kan!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Okay en wat is het verschil met die 430/500 en de S60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S serie heeft een metalen behuizing (net als de Ixus, maar wel wat groter), een accu en de instellingsmogelijkheden van de Canon powershot A serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Mijn excuses, die vraag was een beetje lui, maar ik ben vandaag compleet gek geworden van alle digitale camera's die ik ben langsgelopen haha.

Als de kwaliteit van de 430 net zo goed is als van de 500.. lijkt het me duidelijk want ik wil foto's op normaal vakantiefoto formaat afdrukken. Ik hoop dat ze dan ook echt mooi zijn als ik ze afdruk.Sowieso heb ik wat dat betreft een vraag. Wanneer ik foto's wil laten afdrukken schiet ik ze natuurlijk in de beste kwaliteitsmodus. Moet ik dan ook kiezen voor de grootste resolutie of moet ik medium (1600) kiezen voor betere kwaliteit bij de standaard vakantiefoto afdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf alles op de hoogste resolutie schieten om later te kunnen vergroten, maar als je echt heeeeeel zeker weet dat je dat toch niet gaat doen, kun je de resolutie omlaag schroeven. 2 a 3 mp zijn volooende voor een afdruk op 10x15. Gewoon ff een paar testafdrukken laten maken, dan zie je gelijk wat jij mooi vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ah ok :)

Dan blijft er nog één vraagje over. Bij de 430 en/of de 500 kun je alleen maar compact flash type 1 gebruiken als ik het goed heb aangezien hij niet de snelheid van type 2 kan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom alleen maar Canon?? geen minolta....g serie..prima camera.

Verwijderd

Eiríkr schreef op 25 augustus 2004 @ 22:27:
Ah ok :)

Dan blijft er nog één vraagje over. Bij de 430 en/of de 500 kun je alleen maar compact flash type 1 gebruiken als ik het goed heb aangezien hij niet de snelheid van type 2 kan schrijven?
Dat heb je niet goed:
Er kan alleen type 1 in,dat gaat dan om de dunne, type 2 wordt niet meer gemaakt (behalve de microdrive), verder kunnen alle kaarten erin, het is alleen de vraag of de snelle type II enig voordeel brengen in deze serie camera's, ik vermoed van niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:59:
waarom alleen maar Canon?? geen minolta....g serie..prima camera.
Inderdaad, prima camera's, erg compact, metaal, twee typen geheugen, APO lensje, goede processor! Hetzelfde geldt voor veel Olympus, Nikon en Pentax camera's! Ik wist alleen van de S50 dat ie RAW ondersteunde en dat was wat DarkWingDuck zocht in een camera. Vervolgens gaf Presto aan dat ie twijfelde tussen de Ixus 430/ Ixus 500. Dit zijn eveneens prima camera's en als hij wil weten welke van de twee camera's voor hem het meest geschikt is, dan geef ik daar antwoord op. Het is al zo moeilijk om een keuze te maken met het huidige aanbod en de genoemde camera's hebben zich bewezen dat ik het niet noodzakelijk acht om nog alternatieven aan te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke digi cam kan ik het beste nemen als ik een budget heb tot de 300 euro??

sony,kodak, canon, ricoh, etc.

het gaat mij niet zo zeer om de zoom functi maar meer om de beeldkwaliteit.

alvast bedankt

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 16:42:
Hallo,

Edit: excuses :P

Ik zie net dat ik in het 250-500 euro topic te lezen zit, en niet in het 500-1000 euro topic. Als je niet bereid bent om meer geld dan 500 euro uit te geven, hoef je het onderstaande eigenlijk niet te lezen, en kun je een nieuwe camera redelijk vergeten. Hetgeen jij wilt is voor 250-500 euro niet te krijgen. :) Voor 500-1000 euro echter wel. (Geen perfect materiaal, maar wel te doen.)

Je wilt:
Focus / shuttersnelheid
Goed gebruik van hoge ISO-waarden zonder veel ruis.

Een van de snelste camera's met lichtsterke lens (F/2.0 max) is de Sony F717 voor ongeveer 550 tot 600 euro. Een andere goede optie is de Dimage A1 (F/2.8 max, maar met stabilisator, die iets langere sluitertijden toelaat). Deze camera kost 600-650 euro.

Beide camera's zijn de snelsten in de compact klasse, met een shutterlag van 0.6 seconden als je de knop indrukt. Als de camera in is "geprimed" (de sluiterknop half ingedruikt, waardoor er is scherpgesteld en de belichting is geregeld), halen ze beiden ongeveer 0.2 seconden. Sneller zul je met compacts niet snel zien.

Hoge ISO waardes kun je bij beiden vergeten. ISO 400 is nog wel te gebruiken als je op 10x15 gaat afdrukken, maar op ISO 800 is de ruis verschrikkelijk hoog.

Goedkoopste oplossing om beide doelen te bereiken: een Canon 300D met een lichtsterke lens. De body zit rond de 800 euro, en een 50mm prime (niet-zoom lens) met F/1.8 kost je 100 euro. Een EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM heeft niet zoveel lichtsterkte (F/3.5), maar wel stabilisatie. Je kunt deze stabilisatie in combinatie met hoge ISO's uitbuiten. Deze lens kost ongeveer 520 euro. De 300D spiegelreflex is trouwens qua shutterlag een redelijk stuk (merkbaar) sneller dan deze beide compacts.

De lichtsterkte van de 50mm F/1.8 is onovertroffen voor zijn prijs. De 50mm wordt door de 1.6 cropfactor een 80mm lens, en de 28-135 wordt een 42-216mm lens. Je hebt dan totaal geen groothoek. Daarvoor zou je weer een extra lens nodig hebben.

Als je geen zoom nodig hebt, is de Canon 300D + 50mm F/1.8 onovertroffen voor de prijs die het je kost; rond de 900 euro. Dan heb je een spiegelreflex, en een mooie lens, en een goede basis. Je kunt Canon lenzen gaan aanschaffen en dan een keer je body opwaarderen. Wil je wel zoomen, dan is de genoemde EF 28-135mm IS een redelijke keuze. (Er zijn er ook met F/2.8, maar die lopen tot over de 1100 euro.)

De keuze is aan jou: een compact zoals de A1 of F717 heeft met een een groot lensbereik (37-190mm voor de F717, en 28-200 voor de A1) en is een "alles in een camera". Hoewel groot, classeren ze beiden nog als compact. Dat kost je rond de 600 euro. Hoge ISO's boven de 400 kun je zwaar vergeten. Beide camera's zijn snel, maar niet zo snel als een spiegelreflex qua shutterlag.

De andere keuze is dus de 300D met 50mm F/1.8 of EF 28-135mm IS, liggend tussen de 900 en 1400 euro. Duurder, maar wel een betere basis als je mocht willen verderbouwen aan je arsenaal. (Als je het geld hebt. Ik heb het op het moment niet, anders zou ik dit wel doen.) Hoge ISO's, tot 1600 toe zijn geen probleem. Deze camera is wél aardig snel.

Succes met je keuze.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Weer eentje: Ik wil graag een digicam waarmee ik haarscherpe foto's kan maken. Het beste beeldkwaliteit voor max 300 euro.

Verdere opties kan me niks schelen, als de kwaliteit foto's maar goed is. Ik zat zelf te denken aan een powershot A85 of een FinePix S3000.

Ik wil m graag voor onder andere natuur en macro foto's gebruiken. Alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Viper7 op 31-08-2004 20:11 ]

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de rest je niks kan schelen, ga dan gewoon voor een Canon A75/A80/A85/A95 :) (De A70 en A60 zijn ouder, en discontinued.)

De A80 en A95 zijn de besten, met een 1/1.8" sensor. De A75 en A85 hebben een 1/2.7" sensor. Kleiner, en meer ruis dus. De beste camera van de serie, qua ruis, is degene met de MINSTE pixels op de grootste sensor. Dat is de A80. Het enige echte verschil tussen de A80 en de A95 is de 5 MPix van de A95 tegenover de 4 van de A80. De A95 laat je wat meer croppen, maar heeft meer ruis. Kies maar.

De A80 of A95 is de camera voor jou :) Scherpe pics, volledig manueel, en toch met handmatige instellingen als je later eens wat verder en meer wilt. :) Qua compacts kun je niet veel beter krijgen dan de Canon A-serie qua prijs/kwaliteit voor 300 euro.

(Ik weet het, de nummering is wel verwarrend. De A85 is NIET beter dan de A80, bijvoorbeeld. De A85 heeft 4 MPix op 1/2.7", en de A80 4 MPix op 1/1.8", dus op dat gebied is de A80 redelijk wat beter.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 20:50:
Als de rest je niks kan schelen, ga dan gewoon voor een Canon A75/A80/A85/A95 :) (De A70 en A60 zijn ouder, en discontinued.)

De A80 en A95 zijn de besten, met een 1/1.8" sensor. De A75 en A85 hebben een 1/2.7" sensor. Kleiner, en meer ruis dus. De beste camera van de serie, qua ruis, is degene met de MINSTE pixels op de grootste sensor. Dat is de A80. Het enige echte verschil tussen de A80 en de A95 is de 5 MPix van de A95 tegenover de 4 van de A80. De A95 laat je wat meer croppen, maar heeft meer ruis. Kies maar.

De A80 of A95 is de camera voor jou :) Scherpe pics, volledig manueel, en toch met handmatige instellingen als je later eens wat verder en meer wilt. :) Qua compacts kun je niet veel beter krijgen dan de Canon A-serie qua prijs/kwaliteit voor 300 euro.

(Ik weet het, de nummering is wel verwarrend. De A85 is NIET beter dan de A80, bijvoorbeeld. De A85 heeft 4 MPix op 1/2.7", en de A80 4 MPix op 1/1.8", dus op dat gebied is de A80 redelijk wat beter.)
Hartstikke bedankt voor de moeite!!

Ik dacht inderdaad dat de A85 beter is dan de A80.. Ik zal eens wat gaan rondneuzen in reviews van de A80 :)

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja :P

"Volledig manueel" moet natuurlijk "volledig automatisch" zijn. Naast al zijn manuele instellingen heeft hij ook een Full Auto stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
Ik was ff op canon.nl de A80 met zijn opvolger, de A95, aan het vergelijken, maar ik kan maar weinig verschillen ontdekken die echt van belang zijn. Wat mij wel handig lijkt is dat de A95 dezelfde scherm als de A70/85 heeft en niet de kleine van zijn voorganger. Ook heeft de A95 5 megapixel ipv 4 bij de A80.

Is de A95 de meerprijs waard? Of merkt iemand als ik (newbie) nauwelijks de verschillen?

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper7 schreef op 31 augustus 2004 @ 23:14:
Ik was ff op canon.nl de A80 met zijn opvolger, de A95, aan het vergelijken, maar ik kan maar weinig verschillen ontdekken die echt van belang zijn. Wat mij wel handig lijkt is dat de A95 dezelfde scherm als de A70/85 heeft en niet de kleine van zijn voorganger. Ook heeft de A95 5 megapixel ipv 4 bij de A80.

Is de A95 de meerprijs waard? Of merkt iemand als ik (newbie) nauwelijks de verschillen?
Voor de pixels hoef je het niet te doen, maar misschien wel als je belang hecht aan een iets groter scherm, bij velen is dat toch wel een minpuntje aan de A80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper7 schreef op 31 augustus 2004 @ 23:14:

De A80 en A95 hebben dacht ik beiden een flip-schermpje dat je kunt uitklappen.

Hét verschil tussen de twee is het aantal megapixels: 4 voor de A80, en 5 voor de A95. Ze hebben een sensor van dezelfde maat: 1/1.8. Dit betekent dat de A80 grotere lichtdetectors heeft dan de A95 (minder detectors op dezelfde maat). Dat zorgt ervoor dat de A80 minder ruis dan de A95 zal hebben, op dezelfde ISO waarde.

Het voordeel van de A95 is natuurlijk dat je wat meer kunt croppen, en toch nog meer dan 4 Mpixels kunt overhouden. zoals ik al zei: kies maar. Wat wil je? Meer cropruimte, zodat je wat meer vrijheid hebt in het aanpassen van je compositie? Of wil je minder ruis, wat je plaatje in het algeheel beter van kwaliteit maakt?

Een lastige keuze, die je toch zelf zult moeten maken. Ik heb het opgelost door een 5 MPix camera te kopen met een 2/3" sensor. (Die heeft ongeveer dezelfde ruisfactor als de 4 MPix op 1/1.8"), dus ik heb "het beste van twee werelden". Kun je, of wil je, een 5 MPix cam met 2/3" sensor niet veroorloven (zoals de Sony F717, en Dimage A1, rond de 550 en 600 euro), dan zul je moeten kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar, verkeerd gekeken :D

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
* Haay heeft afgelopen week de knoop doorgehakt en een Canon A80 voor €299 besteld :)

Vind ik een mooie prijs voor een mooie camera en ik ben ERG benieuwd naar de foto's die ik ermee zal kunnen gaan maken. Mijn broer heeft al een tijdje een A80 en die laat me regelmatig erg mooie foto's zien die hij ermee gemaakt heeft. Wordt m'n eerste echte digitale camera, als je het gratis 1,3 MPixel cameraatje dat ik ooit gratis van de Postbank kreeg bij het sparen van 500 euro niet meetelt :D Lensje vergelijkbaar met een wegwerp analoog cameraatje, en een CCD vergelijkbaar met die van een camera-mobieltje! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
Haay schreef op 01 september 2004 @ 16:34:
* Haay heeft afgelopen week de knoop doorgehakt en een Canon A80 voor €299 besteld :)

Vind ik een mooie prijs voor een mooie camera en ik ben ERG benieuwd naar de foto's die ik ermee zal kunnen gaan maken. Mijn broer heeft al een tijdje een A80 en die laat me regelmatig erg mooie foto's zien die hij ermee gemaakt heeft. Wordt m'n eerste echte digitale camera, als je het gratis 1,3 MPixel cameraatje dat ik ooit gratis van de Postbank kreeg bij het sparen van 500 euro niet meetelt :D Lensje vergelijkbaar met een wegwerp analoog cameraatje, en een CCD vergelijkbaar met die van een camera-mobieltje! :o
Dan deed jouw postbank 1.3 MPixel nog meer dan de mijne, want de mijne doet namelijk helemaal niks meer ;) En waarschijnlijk wordt de A80 ook mijn eerste digi. Mag ik vragen waar jij m voor 299 hebt kunnen bestellen?

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de A80 besteld voor 299 euro (kamere-express). Als het goed is ontvang ik hem woensdag! Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort voor het werk een aantal weken naar de VS en zou daar een digitale camera kopen (ik heb gezien dat de prijzen er 20% tot zelfs 50% lager liggen dan in Belgie)

Ik zoek een digitale 'point & shoot' camera die voldoet aan volgende eisen:
- 4 of 5 MP
- Formaat camera : compact (of ultracompact)
- Budget : maximaal 500€ (in USA)
- Voorkeur merk: Canon
- Materiaal Camera: liefst metalen behuizing

Ik heb het forum al wat doorgenomen, alsook een heleboel reviews gelezen, maar ik twijfel nog serieus tussen volgende toestellen:
- Canon Powershot A 95
- Canon Powershot S 60
- Nikon Coolpix 5200
- Casio Exilim ex z 40
- Pentax optio s 40

Iemand ervaring met een van deze toestellen ? Of zijn er online ergens vergelikende tests te vinden ?

Daarnaast vraag ik me ook af, of voor de modelen met een 'prorietary battery' , zoals de powershot S 60 ik makkelijk een europese poweradapter / stekker los kan bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Iemand ervaring met een van deze toestellen ? Of zijn er online ergens vergelikende tests te vinden ?
http://www.imaging-resource.com
http://www.steves-digicams.com
http://www.megapixel.net
http://www.dcresource.com

en de zoekfunctie op http://gathering.tweakers.net. Kijk ook eens naar de G serie van Minolta die een kleine metale behuizing en goede lens met manuele instellingen en goede fotografische kwaliteiten combineert.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 18:16:
- 4 of 5 MP
Panasonic FX5 (...idd geen Canon, maar verder voldoet ie aan de eisen volgens mij....)

http://www.megapixel.net/html/issueindex.php?lang=en

http://www.kieskeurig.nl/...2B0C557AFC1256E50002E7F43

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast vraag ik me ook af, of voor de modelen met een 'prorietary battery' , zoals de powershot S 60 ik makkelijk een europese poweradapter / stekker los kan bestellen.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 13-09 20:19

oZy

Jongens, ik heb een duwtje in de rug nodig..

Ik ben zoals velen hier een beginnende hobby fotograaf wannabee n00b.

Mijn budget is tot de 500, en ik wil graag mooie plaatjes maken, en dus niet de standaard "vakantieman, ben ik al bruin?!" portretjes. Gebaseerd op een hoop topics hier en op andere sites kom ik tot de volgende eissen:

* flinke optische zoom, > 5x
* mooie afdrukken t/m A4 formaat
* handmatig kunnen prutsen
* toch wel een jaar of 4 mee vooruit kunnen
* niet AL te lomp qua formaat zodat ik em niet thuis laat
* mogelijkheid om polarisatie filters te gebruiken

Gebaseerd hierop kom ik tot de volgende 3 kanshebbers:

1. Canon PowerShot S1 IS
+ beeldkwaliteit
+ handmatige opties
- 'maar' 3MP
- prijs
2. Minolta Dimage Z3
+ 12x zoom
+ 4MP
+ prijs
- beeldkwaliteit
3. Panasonic DMC-FZ3
+ 12x zoom
- 'maar' 3MP
- geen handmatige focus

Ik heb ze in volgorde gezet zoals ik het nu in m'n hoofd heb. De panasonic valt in principe al af en ik vind de Z3 een prima keus, maar ik lees een beetje te vaak dat er vreemde horizontale strepen in het beeld staan, en dat de AF bij weinig licht gewoon niet werkt.. Erg jammer, omdat ik de 4MP wel een goeie pro vindt wat betreft de grote afdrukken. Het grootste punt waar ik mee zit is of de Canon wel in staat is mooie heldere afdrukken te maken op A4 formaat.. Natuurlijk heb ik de betreffende topics gelezen over de Canon en Minolta, maar ik wil graag in een neutraal topic als deze toch graag wat bevestiging aangezien een hoop mensen de bewuste camera al in bezit hebben daar, en dan niet snel zullen zeggen dat ze een miskoop hebben gedaan :)

Qua tijd heb ik niet bijzonder veel haast om er 1 aan te schaffen. Ik wil graag aan de slag met plaatjes schieten, maar kan mijn geduld nog wel op de proef stellen tot half oktober, herstvakantie @ centerparcs ;) Dus als er nog iets leuks aan zit te komen, of als prijzen nog kunnen veranderen zou ik dat ook graag horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternatief:
Olympus c765, is ook nog vrij compct, eet helaas alleen die irritante xd kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op 06 september 2004 @ 16:28:
Mijn budget is tot de 500, en ik wil graag mooie plaatjes maken, en dus niet de standaard "vakantieman, ben ik al bruin?!" portretjes. Gebaseerd op een hoop topics hier en op andere sites kom ik tot de volgende eissen:

Panasonic DMC-FZ3
+ 12x zoom
- 'maar' 3MP
- geen handmatige focus
Panasonic FZ15 dan ? Die heeft handmatige focus, en 4 MP en net als de FZ3 een image stabilisator, wat toch wel een must is bij die 12x zoom (...en een AF assist lampje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 17:57:
Alternatief:
Olympus c765, is ook nog vrij compct, eet helaas alleen die irritante xd kaarten
en als enorme + de goede beeldkwaliteit, net als alle andere UZ's van olympus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op 06 september 2004 @ 16:28:
Jongens, ik heb een duwtje in de rug nodig..

Ik ben zoals velen hier een beginnende hobby fotograaf wannabee n00b.

Gebaseerd hierop kom ik tot de volgende 3 kanshebbers:

1. Canon PowerShot S1 IS
+ beeldkwaliteit
+ handmatige opties
- 'maar' 3MP
- prijs
2. Minolta Dimage Z3
+ 12x zoom
+ 4MP
+ prijs
- beeldkwaliteit
3. Panasonic DMC-FZ3
+ 12x zoom
- 'maar' 3MP
- geen handmatige focus

Ik heb ze in volgorde gezet zoals ik het nu in m'n hoofd heb. De panasonic valt in principe al af en ik vind de Z3 een prima keus, maar ik lees een beetje te vaak dat er vreemde horizontale strepen in het beeld staan, en dat de AF bij weinig licht gewoon niet werkt.. Erg jammer, omdat ik de 4MP wel een goeie pro vindt wat betreft de grote afdrukken. Het grootste punt waar ik mee zit is of de Canon wel in staat is mooie heldere afdrukken te maken op A4 formaat.. Natuurlijk heb ik de betreffende topics gelezen over de Canon en Minolta, maar ik wil graag in een neutraal topic als deze toch graag wat bevestiging aangezien een hoop mensen de bewuste camera al in bezit hebben daar, en dan niet snel zullen zeggen dat ze een miskoop hebben gedaan :)

Qua tijd heb ik niet bijzonder veel haast om er 1 aan te schaffen. Ik wil graag aan de slag met plaatjes schieten, maar kan mijn geduld nog wel op de proef stellen tot half oktober, herstvakantie @ centerparcs ;) Dus als er nog iets leuks aan zit te komen, of als prijzen nog kunnen veranderen zou ik dat ook graag horen!
ik zou Z3 laat vallen gezien de beeldkwaleit. fotograferen gaat ook om beeldkwaleit, niet om wat in zit. Trouwens als je graag z serie wil moet je Z2 nemen, die maakt veel mooiere fotoŽs dan z3

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Ik ben van plan om met wat hobby fotografie te beginnen en ben zodoende op zoek naar een goede, maar toch ook betaalbare digicam. Er zijn alleen zo veel verschillende soorten dat ik er een beetje in om kom... Ik heb de volgende eisen voor m'n nieuwe camere:

Minimaal 4MP
Shutter 1/2000 (niet al te veel shutter lag)
Goede (snelle) auto focus, maar ook manuel focus
Minimaal 8X optische zoom
"Anti-shake" stabilisatie systeem
ISO 50 tot 400
Goede foto kwaliteit (Scherp, heldere kleuren en niet al te veel ruis)
Degelijke body
Liefst geen XD-mem kaartjes

Wie kan mij kan mij een beetje helpen om eeen camera te vinden die aan deze eisen voldoet? De enige camera die ik kan vinden die aan deze eisen voldoet is de Minolta Dimage Z3. Maar hier lees ik ook een boel slechte verhalen over kwa fotokwaliteit... :(

[ Voor 23% gewijzigd door Animal_X op 07-09-2004 15:20 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Volgens mij komt alleen dan nog de uit te komen panasonic fz20 (en evt. de fz15, maar die komt officieel alleen in de VS uit) in aanmerking. De Olympus super zoom gebruikt xd, de canon 1s IS (en de panasonic FZ 3 ook?) is 3 megapixel, de rest heeft geen image stabiliser.

De FZ20 moet nog uitkomen, officieel eind september ofzo. Het belooft ieg een goede camera te worden, alleen wel redelijk prijzig. En als je geen geduld hebt kun je ook kijken naar de FZ-10, die is al een tijdje op de markt

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minolta A1

Heeft alles wat je opnoemt (5 MPix zelfs), behalve de zoom; die 7.1x, van 28-200mm.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Hmm net ff wat reviews doorgelezen en die Minolta A1 en Panasonic FZ10 zien er beide erg interessant uit! Alleen was ik van plan om rond de 450 euro uit te geven en deze twee toestellen liggen meer rond de 550/600...

Dus dat wordt nog een maandje door sparen ben ik bang... :(

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik ga binnenkort voor het werk een aantal weken naar de VS en zou daar een digitale camera kopen (ik heb gezien dat de prijzen er 20% tot zelfs 50% lager liggen dan in Belgie)

- 4 of 5 MP

Ik heb het forum al wat doorgenomen, alsook een heleboel reviews gelezen, maar ik twijfel nog serieus tussen volgende toestellen:
- Canon Powershot A 95
- Canon Powershot S 60
- Nikon Coolpix 5200
- Casio Exilim ex z 40
- Pentax optio s 40
...
Je vergeet(?) de Canon Ixus familie nog. Ik heb de Ixus 430 (4MP) en hij is ultracompact, rond de 350 Euro, merk Canon en een metalen behuizing waar je GEEN VINGERAFDRUKKEN OP ZIET!!!
En zelfs mijn dochter van 3 1/2 kan er schitterende foto's (echt!!!) mee maken. Je staat echt versteld van wat zij kan :)
Nadeel van de Ixus is wel dat hij alleen de CF type 1 kaartjes aan kan, dus geen microdrive optie. Verder heeft deze als nadeel dat 'ie mijns inziens soms te lang erover doet om te focussen, voordat 'ie daadwerkelijk de foto schiet.
Verder een top apparaat, beter ook dan de duurdere Ixus 500. Ik heb van de 430 en de 500 (5 MP) een voorbeeld foto gedownload en uitgeprint. Iedereen die ik het liet zien, wees de 430-versie aan als de meest gedetailleerde.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de Minolta Z1 en de Kodak DX 6490. :? De Minolta zou wat "rammelig" zijn tov de Kodak die op mij zeer degelijk over komt. Iemand suggesties (ik kom de Kodak hier overigens nauwelijks tegen, is dat een "slecht teken")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 16:32:
Ik twijfel tussen de Minolta Z1 en de Kodak DX 6490. :? De Minolta zou wat "rammelig" zijn tov de Kodak die op mij zeer degelijk over komt. Iemand suggesties (ik kom de Kodak hier overigens nauwelijks tegen, is dat een "slecht teken")?
Die Kodak is een wat onderschatte camera voor een goede prijs, maar hij heeft een vervelend nadeel, hij comprimeert te sterk (niet instelbaar) wat bij landschapsfoto's soms er goed zichtbaar is.(details bij b.v. geboomte of gras verdwijnen)
Als je daar geen gewicht aan hecht kan het voor jou de perfecte camera zijn

Als tie CF kaarten lustte en minder compressie had, zou ik er wel in geinteressseerd zijn.............

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 17:37:
[...]

Die Kodak is een wat onderschatte camera voor een goede prijs, maar hij heeft een vervelend nadeel, hij comprimeert te sterk (niet instelbaar) wat bij landschapsfoto's soms er goed zichtbaar is.(details bij b.v. geboomte of gras verdwijnen)

Als tie CF kaarten lustte en minder compressie had, zou ik er wel in geinteressseerd zijn.............
Kijk dit zijn reacties waar ik wat mee kan. :)

Ik heb me 3 slagen in de rondte gegoogeld maar naast de bevestiging dat de Kodak dit idd doet geen voorbeelden (foto's) waar dit zichtbaar is gevonden. (zal wel aan m'n B) liggen. Zonder voorbeelden blijft het lastig om de keus te maken. Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 17:37:
[...]

Wat dacht je dan van een Hp 945 met fuji f2.8 3.1 8x lens
5.1 mpix, manual foucus, iso 100 tot 400, sd
tijdje geleden gekocht €350 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Je zult zelf de keuze moeten maken. Of een 4 megapixel met een hogere compressie (waarvan je lang niet altijd het resultaat zult zien, het klinkt zo'n beetje als het verschil tussen een jpeg opslaan op kwaliteit 85 ipv op 95 (van de 100) als kwaliteit), of een 3 megapixel met wat hogere kwaliteit. De dimage is weer net wat sneller met focussen, maar heeft aan de andere kant een wat 'gammeler' design (batterijklepje :X )

Ten slotte zou ook nog de prijs mee kunnen spelen. De Dimage is al snel 50 euro goedkoper. Aan jou de keus om de afweging te maken.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Rudedadude schreef op 08 september 2004 @ 09:50:
Je zult zelf de keuze moeten maken. Of een 4 megapixel met een hogere compressie (waarvan je lang niet altijd het resultaat zult zien, het klinkt zo'n beetje als het verschil tussen een jpeg opslaan op kwaliteit 85 ipv op 95 (van de 100) als kwaliteit), of een 3 megapixel met wat hogere kwaliteit. De dimage is weer net wat sneller met focussen, maar heeft aan de andere kant een wat 'gammeler' design (batterijklepje :X )

Ten slotte zou ook nog de prijs mee kunnen spelen. De Dimage is al snel 50 euro goedkoper. Aan jou de keus om de afweging te maken.
Voor 370 heb je trouwens ook een Olympus C-765. Natuurlijk heb ik deze camera zelf, maar als je naar vergelijken foto's kijkt op bijvoorbeeld stevesdigicams.com kan ik niet anders concluderen dan dat dit de beste camera in zijn klasse is. Alle maar dan ook alle reviews zijn positief en kunnen maar 1 negatief punt aan deze camera ontdekken, namelijk dat hij moeite heeft met auto-focus in zwak licht. Dit is waar, maar is met handmatige instellingen te overkomen.
Kijk ook eens op kieskeurig.nl want bij de HP en Minolta staan nogal wat negatieve reacties over de behuizing en andere euvels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 17:57:
Alternatief:
Die had ik ook gezien ja, maar het xd verhaal is inderdaad beetje jammer. Maar.. hij is met €380,- + 512Mb xd á €85 = €465 nog wel betaalbaar, zeker als je het vergelijkt met de canon die toch tegen de €500 aan zit.

PS. Foutje op pricewatch? xD card van olympus €85, en alle andere merken zijn > €150
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 18:35:
Panasonic FZ15 dan ? Die heeft handmatige focus, en 4 MP en net als de FZ3 een image stabilisator, wat toch wel een must is bij die 12x zoom (...en een AF assist lampje)
Mooie camera, maar slecht te krijgen hier en qua garantie vind ik dat een beetje te groot risico. FZ20 is ook erg mooi maar dat wordt weer te duur.

M'n zoektocht is nog niet voorbij ;) Bedankt voor het commentaar iig!

[ Voor 5% gewijzigd door oZy op 08-09-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Animal_X schreef op 07 september 2004 @ 15:14:
Ik ben van plan om met wat hobby fotografie te beginnen en ben zodoende op zoek naar een goede, maar toch ook betaalbare digicam. Er zijn alleen zo veel verschillende soorten dat ik er een beetje in om kom... Ik heb de volgende eisen voor m'n nieuwe camere:

Minimaal 4MP
Shutter 1/2000 (niet al te veel shutter lag)
Goede (snelle) auto focus, maar ook manuel focus
Minimaal 8X optische zoom
"Anti-shake" stabilisatie systeem
ISO 50 tot 400
Goede foto kwaliteit (Scherp, heldere kleuren en niet al te veel ruis)
Degelijke body
Liefst geen XD-mem kaartjes

Wie kan mij kan mij een beetje helpen om eeen camera te vinden die aan deze eisen voldoet? De enige camera die ik kan vinden die aan deze eisen voldoet is de Minolta Dimage Z3. Maar hier lees ik ook een boel slechte verhalen over kwa fotokwaliteit... :(
Ik heb net besloten voor de Minolta Dimage A1 te gaan! ben benieuwd hoe hij me gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed. Waarschijnlijk is het op dit moment de beste 5 MPixel camera op de markt. (Misschien is het voor zijn prijs/kwaliteit wel de beste compact camera die te krijgen is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet uit,

Ik wil een camera met minimaal 6x zoom bereik, en 4MP.
Moet op ware grote mooie platen kunnen schieten, en batterijen mogen ook zeker niet snel leeg zijn.

Mijn keuze valt op:

Konica Minolta Dimage Z3/Z2
- De Z3 heeft van die rare strepen op 100% crop

Fuji Finepix S5500 Zoom
- Dit is de meest aantrekkelijke, 10x zoom en de 4MP en de shutter tot 15 sec en een lage ISO (64) dus minder ruis.
(http://galleriet.akam.no/album15) sample foto's

Olympus C-750 Ultra Zoom
- Vind de body niet echt mooi

Welke zal ik nemen? mijn voorkeur gaat uit naar de S5500, maar schrok van de bad focus. maar mss een slechte manual focus ofzo?

budget tot 500 inclusief 128 en lader + 4 batts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 22:01:
Ik kom er niet uit,

Ik wil een camera met minimaal 6x zoom bereik, en 4MP.
Moet op ware grote mooie platen kunnen schieten, en batterijen mogen ook zeker niet snel leeg zijn.

Mijn keuze valt op:

Konica Minolta Dimage Z3/Z2
- De Z3 heeft van die rare strepen op 100% crop

Fuji Finepix S5500 Zoom
- Dit is de meest aantrekkelijke, 10x zoom en de 4MP en de shutter tot 15 sec en een lage ISO (64) dus minder ruis.
(http://galleriet.akam.no/album15) sample foto's

Olympus C-750 Ultra Zoom
- Vind de body niet echt mooi

Welke zal ik nemen? mijn voorkeur gaat uit naar de S5500, maar schrok van de bad focus. maar mss een slechte manual focus ofzo?

budget tot 500 inclusief 128 en lader + 4 batts.
Ik zou zoiezo mijn camera uitkiezen op fotokwaliteit en gebruiksgemak. Ik weet niet hoe het met de S5500 zit, maar de S5000 maakte zeker niet de platen die wenselijk waren. Verschrikkelijk veel ruis en een luie auto-focus. Met de Z3 is het ongeveer hetzelfde verhaal. De c-750 kent als enige nadeel (imo) dat de auto-focus met slecht licht soms de juiste focus niet kan vinden.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: Laat je niet misleiden door looks, maar laat je leiden door foto's en feels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 08 september 2004 @ 09:50:

Dat met die compressie is iets gecompliceerder dan jij het nu voorstelt, volgens Kodak is het variabele compressie die zich aan het onderwerp aan zou passen, maar het blijkt niet altijd goed te werken, er is daar in diverse buitenlandse forums heel wat afgediscussieerd, je hoeft in ieder geval geen gigantische kaart te kopen, want de bestanden worden niet veel meer dan 800 kB............
De mensen die het ding gekocht hebben zijn meestal zeer tevreden ,hoewel dat ook niet alles zegt...........

Verwijderd

Ojjorz schreef op 08 september 2004 @ 22:49:
[...]

Ik zou zoiezo mijn camera uitkiezen op fotokwaliteit en gebruiksgemak. Ik weet niet hoe het met de S5500 zit, maar de S5000 maakte zeker niet de platen die wenselijk waren. Verschrikkelijk veel ruis en een luie auto-focus. Met de Z3 is het ongeveer hetzelfde verhaal. De c-750 kent als enige nadeel (imo) dat de auto-focus met slecht licht soms de juiste focus niet kan vinden.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: Laat je niet misleiden door looks, maar laat je leiden door foto's en feels...
de ruis is eigenlijk helemaal weg door de nieuwe ccd chip die er nu in zit,
alleen zit ik nog te dubben over de scherpte en de autofocus.
mijn 4e keus is gevallen op de canon S1 IS! welke moet ik kiezen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 14:43:
Heb na lang zoeken eindelijk een camera gevonden die aan mijn eisen voldoet en in deze categorie valt:
De FujiFilm FinePix S5000 :):
[afbeelding]

Zal eens kijken hoe de macrofunctie hier op is, zal vast wel vergelijkbaar zijn met die van de S3000
goede camera, vind vooral de software er handig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er ook digi cams met auto focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:18:
Bestaan er ook digi cams met auto focus?
Volgens mij dus het overgrote deel van de cams.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook een nieuwe digicam maar weet niet zo goed wat kiezen
Heb momenteel een oude(re) minolta zonder optische zoom, 3.2MP en vreet batterijen
Heb hier al een veel afgelezen en ben er nog niet uit, elke cam wordt wel op iets afgebroken ;)

Wat ik zoek in m'n nieuwe cam:

*Degelijke optische zoom (meer als 3X, mag toch wel 8X tot 12X zijn)
*Geen batterijen vreter, had graag redelijk lang fotos getrokken met 1 set batterijen
*Goede beeldkwaliteit
*4MP min
*Snelle Auto focus, Image stabilisator
*budget 400-500€
*Indien mogelijk accu / oploader zodat ik rechtstreeks kan opladen via digicam

Had m'n oog laten valleen op de minolta Z3 maar heb hier veel slechts over gelezen
En wat met de HP digicams, zijn die iets waard ?

Ken er voor de rest niet veel van en tips zijn welkom

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 16:14:
[...]

Volgens mij dus het overgrote deel van de cams.... ;)
Ik bedoel image stabilisator :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:20:
[...]

Ik bedoel image stabilisator :p
Hak dat woord eens in de zoekmachine en sta versteld. ;)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Waarom is de Sony DSC-W1 nog niet genoemd in dit topic?

Ik heb zelf een Nikon D70 waar ik (uiteraard) heel tevreden over ben, maar daarnaast wil ik ook nog een klein point-and-shoot cameratje dat ik wat makkelijker kan meenemen.

Hierbij was mn oog gevallen op de Sony DSC-W1, die volgens mij uitstekende prestaties en prima foto's levert, en dat voor zo'n 400 euro :)

Of is de kwaliteit van de foto's uit de W1 juist slecht?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon S1 IS
Panasonic FZ3, FZ10, FZ15, FZ20
Minolta Z3

...enfin, verder zal er nog wel wat zijn, maar dan moet je zelf maar even Google'n.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 20:29 . Reden: Z2 verwijderd .... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Minolta Z2, Z3

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je was me net voor ;) ....had het al gezien... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 26 juli 2004 @ 19:05:
[...]

Als je nogsteeds op zoek bent: de Panasonic FX5, ik heb vandaag de foto's gezien die uit deze compact komen, en de macro's zijn echt om te smullen!
Ik vind de FX5 een leuke camera en wist niet dat zijn Macrofunktie zo goed is.
Ik had gelezen dat de minimale afstand 10 cm is en volgens mijn foto-leken gedachten is dat minder Macro dan camera's die dichterbij kunnen zoals de Ixus 430 (5 cm) of de Powershot S60 (4 cm.).
Ik heb 2 dagen mogen spelen met de Pentax Optio S4i maar deze heeft ook een goede Macro alleen vind ik het verder nogal erg veel ruis.
Ik heb ook oog voor de FX5 maar vooral van wegen de Marcofunctie.
Heeft iemand ervaring of de FX5 in bezit?
Dan graag wat extra info of een maacrootje ;)

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel ook tussen een canon a95 en een sony dsc-w1.
Nadeel van de sony vind ik het gebruik van memorysticks. De sony heeft wel een mooier lcd schermpje.
Een argument om geen van beide camera's te kopen, is het ontbreken van een handmatig witbalans. Nu weet ik niet of er voor een vergelijkbare prijs, camera's zijn die deze feature wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

De a95 heeft een handmatige witbalans. Naast een aantal presets en de automatische witbalans kun je ook zelf de witbalans instellen adhv een velletje papier oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Ik zie dat ik niet de enige ben die naar een uitgebreid hobby toestel opzoek is :) Ik zal mijn bevindingen tot nu toe nog eens posten:

Wat ik wil:
* groot zoom bereik, 6x - 12x
* afdrukken tot A4 formaat
* veel handmatige functies, sowieso focus
* budget < €500

De kanshebbers tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://img.dpreview.com/reviews/images/canon_s1is.gif
Canon Powershot S1 IS
+ Image Stabiliser
+ Compact Flash
+ Gebruiksgemak, bediening
+ snelle, onbeperkte burst mode
- 'maar' 3 megapixels, afdrukken A4 kan nét (niet?)
- slechte focus indoor
- klein scherm
- Geen AF indicator light

Afbeeldingslocatie: http://img.dpreview.com/reviews/images/oly_c765uz.gif
Olympus C-765 Ultra Zoom
+ 4MP, genoeg voor A4 afdrukken
+ 'crispy' beeldkwaliteit
- xD Picture Card (duur)
- Geen Image Stabiliser
- Slechte focus indoor
- Accu (liever batterijen)
- Geen AF indicator light

Klik hier voor een uitgebreid vergelijk

moeilijk moeilijk.... de prijzen er maar even bij:

Canon Powershot S1 IS @ €398 + 256MB Sandisk CF Ultra II @ €44 = €442

Olympus C-765 Ultra Zoom @ €367 + 256MB Olympus xD Picture Card @ €75 = €442

..what are the odds! 8)7

Ik weet het echt niet.. ik heb meer vertrouwen in de beeldkwaliteit van de Olympus, maar ik wil wel uit de hand mooie plaatjes kunnen schieten, dus dan is de Canon met zijn IS weer beter.. Bovendien zie je hier (en op de rest van internet) een grote community met mensen die de S1 hebben, dat geeft ook weer een hoop vertrouwen in de S1.. arghh.. nog maar een paar nachtjes over slapen :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.