BeZaX schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:59:
[...]
offtopic:
Ja, ik begin september aan de Hanze Hogeschool te Groningen
offtopic:
Toevallig, ik ook
Toevallig, ik ook
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
BeZaX schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:59:
[...]
offtopic:
Ja, ik begin september aan de Hanze Hogeschool te Groningen
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 21:49 ]
Die rodeogen functie is toch niets anders dan het niet recht in de lens kijken, waardoor je dus geen rode ogen ziet bij de tweede flits???Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:49:
Is er nu ook een camera in deze prijsklasse (250-500) waar de rode ogen functie (erg) goed van werkt. Want op de diverse review sites blijkt toch dat dit lang niet altijd het geval is...
uhh?bosaap22 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:58:
[...]
Die rodeogen functie is toch niets anders dan het niet recht in de lens kijken, waardoor je dus geen rode ogen ziet bij de tweede flits???
Volgens mij is het puur 2 flitsen en maakt het weinig uit op welke camera je dat gebruikt....
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 01:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Koop de Pentax, want Casio Nederland is over de kop, dus dat kan lastig worden als je garantie nodig hebt. Weet niet of Duitsland deze garantie overneemt of dat je in dat geval een probleem hebt....Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:26:
welke is beter ? en wie heeft er ervaring mee met 1 van of beide cameras.
casio exilim ex-z50 OF Pentax optio s5n ?????
VEEL reviews gelezen, maar kom er niet uit ze zijn zowat hetzelfde !
meningen en suggesties aub.
BVD,
Ik heb zelf de Nikon 5200 en die heeft ingebouwde rode ogen software. Zie het voorbeeld op steve's digicam http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/nikon5200.htmlVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:49:
Is er nu ook een camera in deze prijsklasse (250-500) waar de rode ogen functie (erg) goed van werkt. Want op de diverse review sites blijkt toch dat dit lang niet altijd het geval is...
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Verwijderd
Dan weet je vanaf nu ook gelijk waarom webshops vaak goedkoper zijn dan echte winkels.BeZaX schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 09:41:
Ik heb besloten de DSC-H1 te kopen en bekijk ik toenvallig net de duitse site van MediaMarkt zie ik die camera voor maar 382 euro. Vreemd dat hij in duitsland zo goedkoop is...
Het loont vaak om in het buitenland ook te kijken, was in andorra laatst en daar was alles echt spotgoedkoop (goh echt). En met de internationale garantie van veel bedrijven hoef je je over de garantie ook niet echt zorgen te maken neem ik aan.BeZaX schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 09:41:
Ik heb besloten de DSC-H1 te kopen en bekijk ik toenvallig net de duitse site van MediaMarkt zie ik die camera voor maar 382 euro. Vreemd dat hij in duitsland zo goedkoop is...
UTRECHT
[ Voor 14% gewijzigd door Rambo op 14-08-2005 17:55 ]
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Rambo op 16-08-2005 17:19 ]
Verwijderd
Heb de post even aangepast, als we nu uitgaan van dezelfde camera's maar alleen het aantal MP is anders, de techniek binnenin is hetzelfde.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:16:
Alleen stelling 2 is waarschijnlijk, maar zelfs nog niet zeker (Fuji F10 heeft bijvoorbeeld extreem weinig ruis). De andere twee zijn bullshit en hangen van zeer veel externe factoren af.
Verwijderd
Rambo schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:27:
.. Trouwens, de IXUS valt sowieso af, met de Panasonic schiet je gewoon betere plaatjes.
...
cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db
Verwijderd
Bij precies dezelfde camera met dezelfde grootte CCD, maar met een verschillend aantal pixels, zal degene met de meeste pixels naar alle waarschijnlijkheid meer ruis vertonen. Maar dat had je inmiddels al wel begrepen geloof ik.Rambo schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:51:
[...]
Ik wil gewoon weten hoe het zit als je met dezelfde CCD een andere MP hebt, dat staat niet in de reviews die vergelijking. Die Canons waren als voorbeeld.
[ Voor 19% gewijzigd door Rambo op 20-08-2005 03:32 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Giant87 op 18-08-2005 15:12 ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
UTRECHT
cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db
dankjewel! Het mooie is dat hij bij de MediaMarkt voor 400 euri te koop stond, en die FX-7 zelfs voor 430 euri. Ik heb die fx8 dus voor 340 meegekregen, en sd kaartje voor de helftTwido schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 04:02:
Goeie keuze Sgoldie ik denk ook wel dat de panasonics samen met de nieuwe fujifilms (F10) en komende (E900,S5600,S9500) de betere camera's zijn op dit moment. En ja de fuji's hebben geen beeldstabilisatie maar zij vangen dit op met het automatisch verhogen van de ISO waarde en dit levert meestal een nog beter resultaat op (zie maar eens naar nacht foto's met een Dslr, die zijn ook lekker scherp en hebben ook geen stabilisatie maar worden wel met een hogere ISO gemaakt)
Alvast veel plezier toegewenst met je nieuwe aankoop
UTRECHT
12.8MP, waar gaat het heen met de wereldejss schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:46:
Zo, Canon pakt uit!!! 7 nieuwe camera's vandaag! 2 dSLR's 5 compactcamera's 1 flitser, en nog wat lenzen. Voor meer info op www.dpreview.com
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Kzal als ik jou was ook maar een extra accu of batterijen aanschaffen:shaidar schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:17:
Ik heb zonet een Sony DSC-T7 (black) besteld via pixmania.be ... totaalprijs 402€ (wel nog zonder geheugenkaartje, maar wel met verzekering) Heb m'n Sony DSC-P100 (blue) net 2de hands verkocht...
Ik zal m'n bevindingen in dit topic (of de opvolger) neerpleuren en wat testfoto's ...
Deze: http://www.one2remember.n...?cPath=45&products_id=117Weet er iemand een betere deal dan 60€ voo 512Mb? Zie hier : http://www.memoryshop.be/product/11525
Iets goedkoper heb ik nog niet echt kunnen vinden ...
In uw geval zou ik voor een camera gaan met AA - batterijen . Gaan meestal lekker lang mee en met een snellader een een setje extra heb je steeds genoeg "POWER" voorhanden en dit aan een zacht prijsje!!!xtr3me schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:24:
Zelf kom ik er niet helemaal uit welke camera nu beter is of dat er nog andere zijn.
Tevens vindt ik accu duur een belangrijk issue, niet dat ik om de halve dag de camera moet opladen.
Je hebt nu een S40, das een nette Camera, ik denk dat je met de Canon-s2is of panasonic geen betere foto's zal maken, je wilt een duidelijk verschil t.o.v. je oudere, en die is er niet in kwaliteitcrazyx schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:42:
Ik heb momenteel een Canon Powershot S40. .............Dus dan zit ik te twijfelen tussen de andere twee.
.............. bla bla;).
www.casarodriguillo.com
[ Voor 7% gewijzigd door dgk op 02-09-2005 21:12 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 01:00 ]
alsof alle canon modellen daar allemaal last van hebben? Maar welk merk heeft wel 2:3 en beeldstabilisatie in de buurt van jouw prijs?Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:31:
......
• nadeel canon: E18 error (en heeft geen enkel model met beeldverhouding 2:3 èn beeldstabilisator)
Da's meestal zo, maak een lijstje wat je echt wilt en vooral wat je daarmee gaat doen.Hoe langer ik zoek, hoe meer dingen belangrijk lijken.. Dat van die beeldverhouding bijvoorbeeld..
neeiemand die iets zinnigs kan zeggen over mijn voorkeuren/zoektocht??
www.casarodriguillo.com
Gemakkelijke optie:Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:31:opmerkingen:
- image stabilisator
- beeldverhouding 2:3, want dan wordt er precies afgedrukt wat je wilt
- liever nl handleiding
- prijs, liever niet meer dan 300 euro incl.(maar dat lukt natuurlijk nooit, en ben er dus ook niet over uit, welke van mijn punten ik moet skippen (of toch een stuk meer uitgeven))
- liever zoom van zeker 130
- snelheid (afdrukvertraging etc)
- liever 5 megapixels of hoger, maar 3 of 4 kan ook
- liever camera van ca 250 gram. zwaardere moet ik proberen hoe dat voelt, minder zwaar mag ook, maar niet te licht ivm stabiliteit
- liever 28 mm, maar 35 mag ook
- als er toch een video opzit dan liever met geluid, maar eigenlijk ook niet heel belangrijk
- liever ook een optische zoom
...
- nadeel sony: grote kosten aan memorystick ed, en niet compatible geloof ik
- nadeel canon: E18 error (en heeft geen enkel model met beeldverhouding 2:3 èn beeldstabilisator)
- nadeel panasonic LZ2: rode ogen, en afwijkingen in de hoeken
- liever fotomerk dan ander merk (nadat me dat in een fotozaak verteld werd (panasonic kon, als je de foto's wilde afdrukken, echt niet volgens de verkoper..)
- nadeel kodak, als er iets mee is, ben je m tijden kwijt
iemand die iets zinnigs kan zeggen over mijn voorkeuren/zoektocht??
[ Voor 12% gewijzigd door guillaumemay op 02-09-2005 22:54 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 01:05 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Ale-Gu op 06-09-2005 16:10 ]
De megapixels zijn alleen belangrijk als je groot wil gaan afdrukken. Wil je groter afdrukken dan A4 dan heb je een camera nodig die minimaal 4mp is. Verder kan je als je een camera met veel mp hebt ook nog wat croppen. Dat wil zeggen dat je een stukje van de foto uitknipt. Daardoor kan je dus nog iets "dichterbij" komen met je foto. Als je dat bijvoorbeeld zou doen met een 4mp camera en je zou een deel van de foto eruit knippen hou je voldoende pixels over om een mooie afdruk te maken op gewoon foto formaat. Bij een 2mp zou dat bijvoorbeeld niet meer kunnen.michielvz schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:55:
Beste tweakers,
Mijn schoonzusje is beginnend goudsmit en werkt aan een sieradenlijn. Ze wil haar sieraden
zelf kunnen vastleggen op foto. Ze is op zoek naar een digitale camera van rond de 300 euro die dit goed kan. De camera moet dus scherpe en gedetaileerde foto's van kleine sieraden kunnen maken. Ik dacht zelf aan een camera met macro optie maar dat hebben ze tegenwoordig bijna allemaal maar misschien weten jullie andere eisen waaraan een camera moet voldoen wil deze hier geschikt voor zijn. Zelf heb ik dus niet veel verstand van camera's. Je word altijd doodgegooid met het aantal megapixels maar ik weet dus niet of dat belangrijk is of niet. Ik neem aan dat een goede lens ook een vereiste is.
Ik heb wat rondgesnuffeld op internet maar ik weet dus niet echt waar ik op moet letten.
Ik hoop dat jullie kunnen/willen helpen.
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 07-09-2005 16:54 ]
Bedankt voor je reactie. Na het lezen en kijken op verschillende sites ben ik tot vier camera's gekomen. Wat denken jullie van deze vier:justawitte schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:37:
[...]
De megapixels zijn alleen belangrijk als je groot wil gaan afdrukken. Wil je groter afdrukken dan A4 dan heb je een camera nodig die minimaal 4mp is. Verder kan je als je een camera met veel mp hebt ook nog wat croppen. Dat wil zeggen dat je een stukje van de foto uitknipt. Daardoor kan je dus nog iets "dichterbij" komen met je foto. Als je dat bijvoorbeeld zou doen met een 4mp camera en je zou een deel van de foto eruit knippen hou je voldoende pixels over om een mooie afdruk te maken op gewoon foto formaat. Bij een 2mp zou dat bijvoorbeeld niet meer kunnen.
Je zal dus zelf moeten uitmaken hoeveel mp je nodig vind.
De macro functie op veel camera werken met minimale afstanden. Als je op www.dpreview.com kijkt naar een camera, dan kun je precies vinden wat de minimum afstand moet zijn. Voor sierraden weet ik niet wat handig zou zijn. Ik weet ook niet hoe groot die sierraden zijn. Als je alleen maar detail foto's van de steentjes wil maken, zal je een kleinere minimum afstand nodig hebben dan voor een hele ketting. Mijn mening is dat 5 cm net op het randje ligt voor beestjes/bloemmetjes, en ringen zijn kleiner dan bloemmetjes, dus denk ik dat je iets moet zoeken met een minimun afstand van zo'n 1 tot 3 cm. Waarschijnlijk kan je wel op internet voorbeeld foto's vinden van macro foto's van de camera die jou wat lijkt.
Bij sommige camera's kan je ook nog extra voorzet lenzen kopen, om macro foto's nog meer close up te krijgen. Nadeel is dat deze soms heel erg duur zijn, en voor product foto's is denk ik het nadeel dat je DOF(het stuk wat scherp is op je foto) een heel stuk kleiner word. Maar daarmee kan je natuurlijk wel het accent leggen op een deel van het sierraad.
Succes met de keuze.
[ Voor 21% gewijzigd door michielvz op 07-09-2005 13:47 ]
Als je een camera wilt kopen, waar je later andere lenzen op kunt gaan gebruiken. Dan denk ik dat je een dSLR camera bedoelt. Dat is een losse body, waar je allerlei verschillende lenzen voor kunt kopen. Zoals tele/groothoek/macro etc. Bij een compact camera is dit niet mogelijk. Wel kun je op sommige camera's extra lenzen zetten. Om bijvoorbeeld meer tele/groothoek te krijgen. Idem met macrolenzen. Als je zo'n camera wilt kopen ben je wel wat meer geld kwijt dan 300 euro, maar dan kun je wel lenzen kopen voor het onderdeel wat jij belangrijk vind. De lenzen zijn overigens ook erg prijzig. Er is een topic voor dSLR camera's. Ik zal hem er zo bijzetten.
[ Voor 27% gewijzigd door Justawitte op 07-09-2005 14:06 ]
Bedankt voor al je advies. Je zei dat je een link naar een topic over dSLR camera's zou posten maar dat ben je denk ik vergeten. Kan je dat alsnog doen. En aan welke prijs moet je denken voor zo'n camera met een goede macro lens.
[ Voor 21% gewijzigd door michielvz op 07-09-2005 16:23 ]
Was ik idd vergeten. Bij deze [rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *DEEL 2*[/rml]michielvz schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:08:
[...]
Bedankt voor al je advies. Je zei dat je een link naar een topic over dSLR camera's zou posten maar dat ben je denk ik vergeten. Kan je dat alsnog doen.
Ik denk dat je voor alleen de camera al snel nieuw rond de 575 euro kwijt bent. Dan heb je verder nog niks. Geen lens, geheugen en tasje etc. En ik denk dat je alleen voor een macro lens al 100 tot 200 euro kwijt bent. Maar welke qualiteit de lenzen dan zijn weet ik niet. Als je dan ook nog lezen wilt hebben voor "normale" fotografie komt er weer een 100 euro bij, als het niet veel meer is.En aan welke prijs moet je denken voor zo'n camera met een goede macro lens.
Als ik naar de foto's kijk denk ik dat ze wel aan elkaar gewaagd zijn. De sony wel minder last van ruis bij hoge ios waardes. Als ik naar de specs kijk denk ik dat ik eerder de sony zou kiezen dan de z5.Ik heb mijn keuze verkleind naar de Minolta en de Sony.
Ik vind de foto's die de Minolta maakt mooier maar de Sony krijgt betere recensies.
Ik vertrouw daar meer op. Het zou namelijk best kunnen dat de foto's van mooiere
objecten gemaakt zijn met betere belichting.
Het was me niet opgevallen bij de voorbeeld foto's van dpreview.ejss schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:26:
de Sony heeft nogal last van chromatische abberaties. Dat treed vooral op bij een groot verschil in contrast
[ Voor 8% gewijzigd door Justawitte op 07-09-2005 16:42 ]
Dat klinkt als een ziekte. Is het ernstig ?ejss schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:26:
de Sony heeft nogal last van chromatische abberaties. Dat treed vooral op bij een groot verschil in contrast
Staat in de faq. En het is opzich niet ernstig maar soms wel storend, veel camera's hebben er last van.michielvz schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:02:
[...]
Dat klinkt als een ziekte. Is het ernstig ?
Verwijderd
ik zit dus nog te twijvelen tussen de T7 en de konica minolta X1...shaidar schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:40:
Ik heb sinds vandaag dan eindelijk m'n Sony DSC-T7 binnen, en het is ... de ultieme gadget camera! Misschien niet de aller allerbeste (maar zeker niet slecht) maar wel de geilste!
[ Voor 33% gewijzigd door Shaidar op 16-09-2005 15:18 ]
kan jij is een foto maken (en posten) met de maximale resolutie enzo?shaidar schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:12:
Dat zal wel kloppen dat die Minolta beter is dan de Sony, maar de Sony heeft een hoger geilheidgehalte
Iemand een idee waar ik zo'n NP-FE1 batterij haal, voor minder dan 70€ ?
[afbeelding]
-edit-
Via de T.net pricewatch heb ik wel een mooie aanbieding gezien op budgetphoto.nl .... maar die leveren alleen naar Nederland, en niet naar België ... Is er hier misschien een tweakert die me hier mee wil helpen?
De A610 is denk ik wel een camera voor jou. Als je 5 megapixel cropt naar 2 megapixel, is dat 2,5x digitale zoom. en als je dat nog eens keer 4 doet van de optische zoom, dan heb je 10x zoom op 2 megapixel. En aangezien je al Canon gewend ben, zou ik lekker bij canon blijven. Voordeel tov van je oude A60 is:
Ik heb ook een a60, maar die ging een beetje kapot na verloop van tijd. Ik heb toen een s5500 gekozen. En dat was zeker de moeite waard. Vooral de 10x zoom is heel relaxed als je de 3x van de a60 bent gewend.
[ Voor 65% gewijzigd door Justawitte op 16-09-2005 21:03 ]
Verwijderd
Verwijderd
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Verwijderd
Heb je al een batterij gevonden? Bij http://www.top-angebote.de vind je ze voor 59 euro + verzending.shaidar schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:12:
Dat zal wel kloppen dat die Minolta beter is dan de Sony, maar de Sony heeft een hoger geilheidgehalte
[afbeelding]
-edit-
Via de T.net pricewatch heb ik wel een mooie aanbieding gezien op budgetphoto.nl .... maar die leveren alleen naar Nederland, en niet naar België ... Is er hier misschien een tweakert die me hier mee wil helpen?
Op Marktplaats.nl staan ze voor €35-40.....shaidar schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:12:
[afbeelding]
-edit-
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq