Ik had uit reviews juist begrepen dat de Pentax S5N en Z niet echt de beste camera's zijn in de klasse ultra-compact. De kwaliteit van de foto's, vooral binnen, schijnt niet echt denderend te zijn. Blijkft moeilijk om een juiste keuze te nemen! Je kunt wel zeggen: ja, dat verschilt van persoon tot persoon en wat je ermee wilt doen, maar ik wil gewoon de beste ultra-compact camera voor dagelijks gebruik, die er goed uitziet, goede batterij-duur, en een goede prijs/kwaliteit verhouding.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:20:
Persoonlijk vind ik de opslagmedia van Sony een groot min-punt. Het liefst wil je natuurlijk je geheugenkaarten vooor zo veel mogelijk apparatuur kunnen gebruiken. Mijn oude camera gebruikte CF-geheugen, maar dat is gewoon te groot geworden. SD lijkt de nieuwe standaard, dus heb ik geen zin om spul aan te schaffen met Sony-sticks of XD kaarten.
Die Casio lijkt mij een erg mooie camera (ik heb m een paar keer in mn handen gehad), maar ik vind m wel aan de dure kant voor z'n kunnen. Ik heb nu een paar dagen besteed aan het lezen van ontelbare reviews en user-reviews en denk dat voor mij de Pentax S5n of z uit de bus komt.
Natuurlijk moet je aan je eigen budget denken.
Kan iemand mij nog het verschil uitleggen tussen de N en de Z? Volgens Pentax zelf is de Z zelfs groter dan de N maar lijkt 'ie niets meer te kunnen doen. Toch is de Z een nieuwer model en dus ook duurder.
Is de Z een downgrade van de N?
Verwijderd
Ik heb bijne het zelfde probleem, al kan je met 'goede prijs / kwaliteit verhouding natuurlijk nog steeds een erg dure camera aanschaffen en ik wil rond de €300 uitkomen daarnaast moet ik m hebben voor het weekend 
Ik heb heel veel erg positieve reviews gelezen over de Pentax S5n maar idd ook een paar negatieve. De Nikon Coolpix 5900 is voor mij ook een erg interessante kandidaat. Die laatste heb ik in mn handen gehad, en het irritante van de Nikon vond ik het wachten op de volgende foto na een flash (zo'n 8 seconden!!!)
De Nikon is wel goedkoper dan de Pentax S5Z en kan ik hier aanschaffen voor £195. ... de Nikon is ook dikker...
ok. made up my mind.
Nikon S1 is wat ik wilde hebben. Plat, mooi, kwaliteit, goede prijs kwaliteit verhouding.
Ik heb heel veel erg positieve reviews gelezen over de Pentax S5n maar idd ook een paar negatieve. De Nikon Coolpix 5900 is voor mij ook een erg interessante kandidaat. Die laatste heb ik in mn handen gehad, en het irritante van de Nikon vond ik het wachten op de volgende foto na een flash (zo'n 8 seconden!!!)
De Nikon is wel goedkoper dan de Pentax S5Z en kan ik hier aanschaffen voor £195. ... de Nikon is ook dikker...
ok. made up my mind.
Nikon S1 is wat ik wilde hebben. Plat, mooi, kwaliteit, goede prijs kwaliteit verhouding.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 12:13 ]
Gefeliciteerd.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:23:
ok. made up my mind.
Ik neig toch naar een Casio of Panasonic...
Verwijderd
Geloof het of niet, maar ik sta nu in de winkel van Pixmania in London... nogal slonzig winkeltje met 1 medewerker en een lange rij wachtende mensen.Gefeliciteerd.Waar ga je 'm halen? Ik vind de S1 ook erg mooi, maar ben niet overtuigd van de kwaliteit van de foto's...
Ik neig toch naar een Casio of Panasonic...
Het zal nog wel even duren voordat ik mn S1 heb
Verwijderd
Ik word ook helemaal tierelier van het lezen van al die reviews, en dan nog maar een keer die specs vergelijken.
Maargoed ik vind het opzich best wel leuk om te doen dus dat scheelt.
Die pentax wil ook nog wel even een review van lezen.
Maargoed ik vind het opzich best wel leuk om te doen dus dat scheelt.
Die pentax wil ook nog wel even een review van lezen.
Verwijderd
Ok ik ben er uitgekomen dat 2 camera's wel zon beetje aan mijn wensen voldoen:
- Fuji Z1 (kan je makkelijk in je broek doen vanwege het klepje)
- Casio EX-S500 (klein, maar deze heeft geen beschermklepje)
Kijkend naar specs en reviews is de Casio wat beter...maar de Fuji is makkelijk in je broekzak..
Vanuit mijn hart kies ik denk ik voor de Casio. Maar mijn gevoel zegt dat ik beter de Fuji kan nemen.
Wie geeft mij het beslissende oordeel?
- Fuji Z1 (kan je makkelijk in je broek doen vanwege het klepje)
- Casio EX-S500 (klein, maar deze heeft geen beschermklepje)
Kijkend naar specs en reviews is de Casio wat beter...maar de Fuji is makkelijk in je broekzak..
Vanuit mijn hart kies ik denk ik voor de Casio. Maar mijn gevoel zegt dat ik beter de Fuji kan nemen.
Wie geeft mij het beslissende oordeel?
Verwijderd
Ik heb nu de Nikon Coolpix S1 voor me liggen.
Het gewicht van de camera zit 'm vooral in het gewicht van de batterij en de camera is klein genoeg om gemakkelijk in mijn handpalm te liggen.
'Mooi' is subjectief, maar Nikon heeft duidelijk haar best gedaan om deze camera stijlvol aan te kleden.
Het display is groot en vooral helder genoeg om goed te zien wat je fotografeert / filmt. De S1 heeft geen viewer.
De groothoeklens laat je bijna je hele omgeving zien, maar kan je zelfs een beetje een fisheye-view gevoel geven.
Er zijn 4 filmopties te kiezen:
-Interval film
-Film 160
-Film 320
-TV Film 640
De S1 kan filmpjes opnemen naar de grote van de geheugenkaart. Ik heb er nu een 1gig sdkaart inzitten wat mij 30 minuten op 'TV Film 640' geeft. Ik snap alleen niet wat dat 'TV' zou moeten betekenen, want de kwaliteit is helaas niet te vergelijken met 'TV'.
Verder is het jammer dat Nikon nog steeds vast houd aan die vervelende Quicktime rommel.
Zover ik heb kunnen zien is de camera snel om op te starten en snel met afsluiten.
De lens schuift niet naar buiten en alle zoom gebeurt binnen in de camera. Erg prettig is dat er een klein metalen plaatje de lens erg snel afdekt als de camera wordt uit gezet.
Op beste kwaliteit, kan ik 404 foto's maken met een 1gig kaart.
Tot zover ben ik tevreden met de Nikon Coolpix S1 Silver.
Ik heb gisteren de camera gekocht bij de pick-up shop van Pixmania in London maar ben niet geheel tevreden met de manier waarop zij handelen.
Als er iest als 'available' op de website staat, betekend dat niet dat ze het product ook daadwerkelijk in huis hebben.
De S1 White, Black of de extra batterijen hadden ze niet. En ik werd ook onplezierig verrast met £9,- 'service charge'. En dan heb ik nog niet eens service gehad!
Ik hoop niet dat ik ooit hun garantie nodig zal hebben, want het is mij duidelijk dat het 'cunning' lui zijn.
Het gewicht van de camera zit 'm vooral in het gewicht van de batterij en de camera is klein genoeg om gemakkelijk in mijn handpalm te liggen.
'Mooi' is subjectief, maar Nikon heeft duidelijk haar best gedaan om deze camera stijlvol aan te kleden.
Het display is groot en vooral helder genoeg om goed te zien wat je fotografeert / filmt. De S1 heeft geen viewer.
De groothoeklens laat je bijna je hele omgeving zien, maar kan je zelfs een beetje een fisheye-view gevoel geven.
Er zijn 4 filmopties te kiezen:
-Interval film
-Film 160
-Film 320
-TV Film 640
De S1 kan filmpjes opnemen naar de grote van de geheugenkaart. Ik heb er nu een 1gig sdkaart inzitten wat mij 30 minuten op 'TV Film 640' geeft. Ik snap alleen niet wat dat 'TV' zou moeten betekenen, want de kwaliteit is helaas niet te vergelijken met 'TV'.
Verder is het jammer dat Nikon nog steeds vast houd aan die vervelende Quicktime rommel.
Zover ik heb kunnen zien is de camera snel om op te starten en snel met afsluiten.
De lens schuift niet naar buiten en alle zoom gebeurt binnen in de camera. Erg prettig is dat er een klein metalen plaatje de lens erg snel afdekt als de camera wordt uit gezet.
Op beste kwaliteit, kan ik 404 foto's maken met een 1gig kaart.
Tot zover ben ik tevreden met de Nikon Coolpix S1 Silver.
Ik heb gisteren de camera gekocht bij de pick-up shop van Pixmania in London maar ben niet geheel tevreden met de manier waarop zij handelen.
Als er iest als 'available' op de website staat, betekend dat niet dat ze het product ook daadwerkelijk in huis hebben.
De S1 White, Black of de extra batterijen hadden ze niet. En ik werd ook onplezierig verrast met £9,- 'service charge'. En dan heb ik nog niet eens service gehad!
Ik hoop niet dat ik ooit hun garantie nodig zal hebben, want het is mij duidelijk dat het 'cunning' lui zijn.
Verwijderd
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? De Panasonic Lumix DMC-FX8! Niet verder zoeken, dit is de beste compacte camera in deze prijsklasse.
waarom?Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:55:
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? De Panasonic Lumix DMC-FX8! Niet verder zoeken, dit is de beste compacte camera in deze prijsklasse.
leica lens zegt wel wat maar goed...
Verwijderd
Die is wel ff 2,5cm dik! Opzich ook niet erg veel. Maar de gemiddelde compact doet het met 2 cm of minder.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:55:
Verwijderd
Na heel lang sparen net mijn eerste echte digitale camera met optische zoom gekocht

Het is de Olympus C-770 geworden:
4 Mp, 10x optische zoom, en alles wat ik als camera n00b nog niet heb ondekt. Gelijk ook 2x 256mb geheugen erbij en een heel mooie Lowepro tas.
Hij is echt gebruiksvriendelijk, zelf ik kon er gelijk mee aan de slag
. Alles gaat perfect op de auto-stand. De fotokwaliteit is echt helemaal niet te vergelijken met mijn vorige (erg goedkope) camera. Neemt foto's op 2288x1712(hoge en "lage" kwaliteit), 1280x960, en 640x480. Er zit standaard een goedkoop tasje bij en een 16 mb xd geheugenkaartje. Werkt met een Li-ion accu.
Kortweg: eerste indruk is heel goed
edit: linkje met camera specs: Klik
Het is de Olympus C-770 geworden:
4 Mp, 10x optische zoom, en alles wat ik als camera n00b nog niet heb ondekt. Gelijk ook 2x 256mb geheugen erbij en een heel mooie Lowepro tas.
Hij is echt gebruiksvriendelijk, zelf ik kon er gelijk mee aan de slag
Kortweg: eerste indruk is heel goed
edit: linkje met camera specs: Klik
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 21:44 ]
typfoutje --> "de gemiddelde ultracompact doet het met 2cm of minder" moet het zijnVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:07:
[...]
Die is wel ff 2,5cm dik! Opzich ook niet erg veel. Maar de gemiddelde compact doet het met 2 cm of minder.
En die 5 milimeters dikker dan gemiddeld vind ik het wel waard als die tests ook nog eens aangeven dat de FX serie de scherpste foto's geeft als je op zoek bent naar een ultracompact. Het blijft nog altijd een hele kleine camera die je gemakkelijk in je broekzak of onderbroek kwijt kan.
Verwijderd
Je hebt plaats over in je onderbroek?Het blijft nog altijd een hele kleine camera die je gemakkelijk in je broekzak of onderbroek kwijt kan.
Zo kan je inderdaad flinke verwachtingen wekken bij de dames. Ik hoop echter dat de camera jouw verwachtingen meer waar maakt dan die van het andere geslacht.
Ik draag boxers, dus er is op zich wel plaats.
. Polsbandje vastknopen aan je tokus en je komt door bijna elke fouillerende bewaking.
Maar goed.. ik kon hem ook in m'n aars stoppen, maar dat vond ik toch net iets te ver gaan.
Maar goed.. ik kon hem ook in m'n aars stoppen, maar dat vond ik toch net iets te ver gaan.
Verwijderd
Ok, de rest hoeven we niet te weten.gium schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:28:
Ik draag boxers, dus er is op zich wel plaats.. Polsbandje vastknopen aan je tokus en je komt door bijna elke fouillerende bewaking.

Ik ga denk ik toch voor de Casio Exilim S500 vanwege zijn ultra compacte afmetingen. (1,5cm dikte)
Verwijderd
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een leuke digitale camera. Merk maakt mij niet zo uit. Ik heb eigelijk alleen ervaring met de Sony Cybershot van enkele jaren terug, met 3 megapixel geloof ik.
In principe vind ik dit best een fijne camera, alleen de tijd tussen het moment van afdrukken en daadwerkelijk vastleggen van de foto is naar mijn mening vrij groot. Hoe dat tegenwoordig is weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik weet wel dat ik dit persoonlijk wat minder vind.
Verder weet ik er geen fluit van af. Ik ben eigelijk op zoek naar een betaalbare fotocamera die vooral gebruikt zal worden voor recreatieve doeleindes, zoals foto's van vrienden, feestjes, popfestivals enzovoorts.
Eisen die voor mij belangrijk zijn:
-Duurzaamheid, niet dat ie na 2 keer vallen in 30 stukken ligt, hij mag gebruikt worden.
-Korte vastlegtijd, dus niet dat je je camera nog 3 seconden moet stil houden na het afdrukken.
-Makkelijk foto's over te zetten naar pc ( hoewel dat tegenwoordig met elke dig. cam vrij makkelijk zal zijn)
-Goeie foto's, het hoeft geen professional foto te zijn, maar een goede scherpe foto stel ik wel op prijs.
-Opslagruimte. Denk hierbij aan 200 foto's op goede kwaliteit zonder dat je opslag vol zit.
Verder is een goede accu/batterijen ook meegenomen, ik vind het wel handig als ie niet binnen 3 uur leeg is bijvoorbeeld, en ik ben bereid hier best voor te betalen.
Prijs tot de 400 euro ongeveer.
Alvast bedankt.
Net even gekeken op kieskeurig, en kwam een camera tegen die me wel aansprak, de Pentax Optio S5Z. Iemand ervaringen met deze?
In principe vind ik dit best een fijne camera, alleen de tijd tussen het moment van afdrukken en daadwerkelijk vastleggen van de foto is naar mijn mening vrij groot. Hoe dat tegenwoordig is weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik weet wel dat ik dit persoonlijk wat minder vind.
Verder weet ik er geen fluit van af. Ik ben eigelijk op zoek naar een betaalbare fotocamera die vooral gebruikt zal worden voor recreatieve doeleindes, zoals foto's van vrienden, feestjes, popfestivals enzovoorts.
Eisen die voor mij belangrijk zijn:
-Duurzaamheid, niet dat ie na 2 keer vallen in 30 stukken ligt, hij mag gebruikt worden.
-Korte vastlegtijd, dus niet dat je je camera nog 3 seconden moet stil houden na het afdrukken.
-Makkelijk foto's over te zetten naar pc ( hoewel dat tegenwoordig met elke dig. cam vrij makkelijk zal zijn)
-Goeie foto's, het hoeft geen professional foto te zijn, maar een goede scherpe foto stel ik wel op prijs.
-Opslagruimte. Denk hierbij aan 200 foto's op goede kwaliteit zonder dat je opslag vol zit.
Verder is een goede accu/batterijen ook meegenomen, ik vind het wel handig als ie niet binnen 3 uur leeg is bijvoorbeeld, en ik ben bereid hier best voor te betalen.
Prijs tot de 400 euro ongeveer.
Alvast bedankt.
Net even gekeken op kieskeurig, en kwam een camera tegen die me wel aansprak, de Pentax Optio S5Z. Iemand ervaringen met deze?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 23:49 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag de Casio S500 besteld. Zal begin volgende week wel komen. Ik heb hem besteld bij Videopartner.nl.
Je zou niet de eerste zijn die ik eruit gezet zie worden op een groot feest, dus pas maar op met een camera binnen.gium schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:28:
Ik draag boxers, dus er is op zich wel plaats.. Polsbandje vastknopen aan je tokus en je komt door bijna elke fouillerende bewaking.
wat is jullie mening over die nieuwe panasonic?
panasonic dmc lx1
16: 9 fotos en nog andere leuke dingen
panasonic dmc lx1
16: 9 fotos en nog andere leuke dingen
ik heb 5 jaar lang een minolta dimage 2300 gehad (2 mega pixel). Was toendertijd 1300 gulden, ben er op zich wel tevreden mee geweest, alleen over 1 ding niet: De kwaliteit van de foto's als het donkerder/schemerachtig was/donker was. De flitser was slecht en bij schemer krijg ik altijd bagger foto's.
Hij heeft ook geen zoomfunctie (miste ik niet echt, maar misschien meer omdat ik het ook niet had).
Het schermpje gebruikte ik niet vaak, omdat hij vaak te licht was en ik weinig kon zien.
Wat ik dus zoek is een camera die VOORAL in schemer/donker/cafe's/discotheken goede foto's maakt. (en niet dat ik bv 2 mensen wel goed zie en de rest donker is). Ik weet dat dit moeilijk is, maar volgens mij moeten er ondertussen wel goede camera's zijn die dit kunnen.
Ik ben verder geen fotograaf dus het liefst alles of bijna alles automatisch (handmatige instellingen zijn ook handig voor als ik professionelere foto's veel maken later).
Verder zou ik graag SD kaartjes willen gebruiken (ivm pocket pc).
Verder is macro wel grappig en vind ik het erg belangrijk dat de kleuren en de kwaliteit de van foto's perfect zijn. Het geld maakt niet zoveel uit. Ik wil liever niet een grote camera.
Welke raden jullie aan?
Hij heeft ook geen zoomfunctie (miste ik niet echt, maar misschien meer omdat ik het ook niet had).
Het schermpje gebruikte ik niet vaak, omdat hij vaak te licht was en ik weinig kon zien.
Wat ik dus zoek is een camera die VOORAL in schemer/donker/cafe's/discotheken goede foto's maakt. (en niet dat ik bv 2 mensen wel goed zie en de rest donker is). Ik weet dat dit moeilijk is, maar volgens mij moeten er ondertussen wel goede camera's zijn die dit kunnen.
Ik ben verder geen fotograaf dus het liefst alles of bijna alles automatisch (handmatige instellingen zijn ook handig voor als ik professionelere foto's veel maken later).
Verder zou ik graag SD kaartjes willen gebruiken (ivm pocket pc).
Verder is macro wel grappig en vind ik het erg belangrijk dat de kleuren en de kwaliteit de van foto's perfect zijn. Het geld maakt niet zoveel uit. Ik wil liever niet een grote camera.
Welke raden jullie aan?
ik denk dat ik van de week eens gewoon naar een zooi winkels ga. Welke winkels geen redelijke betrouwbare info? (dus wat zijn echte afraders?) is dus meer puur voor de orientatie.lowfi schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:04:
fuji f10 staat bekend om zijn goede lichtgevoeligheid....
Sinds een tijdje heb ik een K750i en ben helemaal verslingert geraakt aan foto's maken van landschappen, bloemen etc. Nu ben ik dus op zoek maar ben ik een totale leek op dit gebied...
Omdat ik ook Communicatiesystemen: Multimedia & Vormgeving ga volgen moet het ook direct een camera zijn die ik goed kan gebruiken voor mijn projecten/websites en dergelijke. 5 Mpixel of meer is dus een must omdat ik ontzettend veel photoshop gebruik.
- budget: 300 / 500 euro
- formaat: niet al te groot
- pixels: 5 of meer (Photoshop gebruiker)
- genoeg mogelijkheden (om eens lekker mee te gaan klooien)
- Merk: Sony? Als het kan omdat ik hier al 1GB MS DUO Pro heb liggen of zijn er ook andere merken die dat ondersteunen.
- Opslag: lijkt me dus duidelijk... al heb ik ook nog een SD van 256 MB liggen.
Mij is het oog gevallen op:
Sony Cybershot DSC-H1 (5MP, 12x zoom, 36-432mm, f/2.8-3.7)
Sony Cybershot DSC-V3 (7MP, 4x zoom, 34-136mm, f/2.8-4.0)
Sony Cybershot DSC-W17 (7MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-5.2)
Al heb ik het idee dat de laatste direct afvalt.
Omdat ik ook Communicatiesystemen: Multimedia & Vormgeving ga volgen moet het ook direct een camera zijn die ik goed kan gebruiken voor mijn projecten/websites en dergelijke. 5 Mpixel of meer is dus een must omdat ik ontzettend veel photoshop gebruik.
- Merk: Sony? Als het kan omdat ik hier al 1GB MS DUO Pro heb liggen of zijn er ook andere merken die dat ondersteunen.
waarom ga je neit voor de Minolta Dimage Z5?
Die heeft 12x optische zoom en een macro en supermacro functie. Ideaal als je closeups wilt maken van bepaalde planten. Of als je een kleine mier ofzo of een bij wilt fotograferen.
Ik heb nu ook deze camera besteld bij digitalstreet.nl voor 368 euro. Hier in Zuid-Limburg kosten die krengen nog 599 euro echt niet normaal.
5.02MPixel, 12x optische zoom, 4x digitale zoom, Anti shake, supersnelle autofocus en de supermacro functie. Ideaal ding
Die heeft 12x optische zoom en een macro en supermacro functie. Ideaal als je closeups wilt maken van bepaalde planten. Of als je een kleine mier ofzo of een bij wilt fotograferen.
Ik heb nu ook deze camera besteld bij digitalstreet.nl voor 368 euro. Hier in Zuid-Limburg kosten die krengen nog 599 euro echt niet normaal.
5.02MPixel, 12x optische zoom, 4x digitale zoom, Anti shake, supersnelle autofocus en de supermacro functie. Ideaal ding
[ Voor 32% gewijzigd door Deathchant op 26-07-2005 13:34 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De canon powershot S2 IS, heel goed ding, ik heb hem zelf ook.BeZaX schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:15:
Sinds een tijdje heb ik een K750i en ben helemaal verslingert geraakt aan foto's maken van landschappen, bloemen etc. Nu ben ik dus op zoek maar ben ik een totale leek op dit gebied...
- 12 x optische zoom
- Image Stabilizer
- Super macro mode (vanaf 0 cm
- Ongeveer 460 euro
En uit die 3 camera's die je zelf noemt zou ik voor de DSC-H1 gaan, omdat die meer mogelijkheden heeft en meer zoom.
Levi (Utrecht)
Hmmm... ik ga eens wat reviews door neuzen. Helaas slikken deze geen MS DUO Pro maar wel SD waar ik een 256 MB kaart van heb liggen. Is dat dan wel voldoende? Anders blijf ik liever bij die van sony hoor.
Op een 256 MB kaart passen in de Canon Powershot S2 IS 95 foto's in de hoogste kwaliteit.
Levi (Utrecht)
De sony dsc v3 heeft geen image stabilization...BeZaX schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:15:
Ik heb veel posts gezien waarin men twijfelde tussen de sony dsc h1, de panasonic fz5 en de canon powershot is s2. Allen hebben kleine puntjes waarop de een beter is dan de ander, maar in de prijsklasse (12x zoom, 5mp+ en image stabilisation) zijn dit goede tot zeer goede camera's.
Als je al een mem stick hebt kies je waarschijnlijk voor de h1, hoewel de lagere prijs van de fz ook aantrekkelijk is.
Ikzelf heb die laatste gekocht, en ben tot noch toe zeer tevreden
BeZaX schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:15:
[blablo]
offtopic:
In Groningen?
In Groningen?
Zeker niet je keus laten afhangen van het type memory wat je nu gebruikt! Zoiezo is SD geheugen stukken goedkoper dan het Sony geheugen en voor veel meer verschillende camera's / mp3 spelers/ telefoons etc.. te gebruiken dan die DUO stick van Sony.BeZaX schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:09:
Hmmm... ik ga eens wat reviews door neuzen. Helaas slikken deze geen MS DUO Pro maar wel SD waar ik een 256 MB kaart van heb liggen. Is dat dan wel voldoende? Anders blijf ik liever bij die van sony hoor.
Als ik geen van beide had koos ik zeker voor SD geheugen! Voor €29,- heb je al 512 mb!
offtopic:
Ja, ik begin september aan de Hanze Hogeschool te Groningen
Ja klopt maar als je al 100 euro uit hebt gegeven aan 1GB is het natuurlijk zonde om nog een keer extra geheugen erbij te kopen. Tevens heb ik ook een TV die MS slikt. Makkelijk dus om mijn foto's te bekijken...
[ Voor 3% gewijzigd door BeZaX op 26-07-2005 19:00 ]
Verwijderd
Leg eens uit wat Photoshop met het aantal pixels van doen heeftBeZaX schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:15:
.
Als je foto's wilt gaan bewerken is het makkerlijker/mooier als je grote foto's hebt. Kun je namelijk precieser te werk gaan en vervolgens verkleinen zodat dit het eindresultaat bevorderd. Bij 3 of 5 Mpixels zit behoorlijk wat verschil in grote... daarom wil ik ook minimaal 5 Mpixels. Natuurlijk kan het ook met minder, maar dit is veel makkelijker.
Een hogere resolutie biedt je een groter canvas om in Photoshop mee te werken. Zo kun je dus bijv. gemakkelijker en beter een object in een foto toevoegen of verwijderen, of je kan (mits de camera scherpe plaatjes geeft) gebruik maken van het gedetailleerdere beeld om verfijnder te bewerken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:07:
[...]
Leg eens uit wat Photoshop met het aantal pixels van doen heeft
*edit* bezax was me net voor
[ Voor 6% gewijzigd door guillaumemay op 26-07-2005 19:38 . Reden: spuit elf??? ]
BeZaX schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:59:
[...]
offtopic:
offtopic:
Toevallig, ik ook
Toevallig, ik ook
offtopic:
Misschien komen we wel bij elkaar in de klas.. je weet het maar nooit. Kijk desnoods ff in m'n profiel kun je me mailen of msnen.
Misschien komen we wel bij elkaar in de klas.. je weet het maar nooit. Kijk desnoods ff in m'n profiel kun je me mailen of msnen.
Verwijderd
dag iedereen,
ik heb even deze topic zowat doorgelezen maar ik ben er nog niet uit.
ik ben nu mijn Canon IXUS 400 aan het verkopen op ebay omdat ik graag een cam had met betere flits. Als ik uitging en foto's nam had ik vaak dat de ogen dicht waren door de dubbele flits. de eerste flits komt, mensen doen hun ogen toe en bij de tweede flits neemt ie de foto en sta je der ook zo op.
Dat vind ik heel irritant. Vooral bij foto's waar ik op stond, want ik was de flits al zodanig gewoon dat ik altijd met de ogen dicht stond.
ik had gedacht aan de casio exilim EX Z750 omdat ik die zag bij een vriend. Die is heel compact en heeft een prachtig mooi beeld, groot scherm achteraan en filmpjes van 30 beelden per seconde. Interesseert me enorm, maar ik las hier op tweakers dat de kwaliteit van de foto's niet goed is.
Kan er mij iemand iets adviseren?
ik wil dus: - compacter dan ixus 400
- mooie foto's (ja duh)
- hoge kwaliteit scherm/filmpjes
- goeie flits (meerdere keren flitsen bv) om gesloten ogen te vermijden
ik heb even deze topic zowat doorgelezen maar ik ben er nog niet uit.
ik ben nu mijn Canon IXUS 400 aan het verkopen op ebay omdat ik graag een cam had met betere flits. Als ik uitging en foto's nam had ik vaak dat de ogen dicht waren door de dubbele flits. de eerste flits komt, mensen doen hun ogen toe en bij de tweede flits neemt ie de foto en sta je der ook zo op.
Dat vind ik heel irritant. Vooral bij foto's waar ik op stond, want ik was de flits al zodanig gewoon dat ik altijd met de ogen dicht stond.
ik had gedacht aan de casio exilim EX Z750 omdat ik die zag bij een vriend. Die is heel compact en heeft een prachtig mooi beeld, groot scherm achteraan en filmpjes van 30 beelden per seconde. Interesseert me enorm, maar ik las hier op tweakers dat de kwaliteit van de foto's niet goed is.
Kan er mij iemand iets adviseren?
ik wil dus: - compacter dan ixus 400
- mooie foto's (ja duh)
- hoge kwaliteit scherm/filmpjes
- goeie flits (meerdere keren flitsen bv) om gesloten ogen te vermijden
Bij een ultracompacte camera moet je altijd tevreden zijn met net iets mindere kwaliteit foto's dan een normale compactcamera in ongeveer dezelfde prijsklasse. Een Canon Powershot G5 produceert scherpere plaatjes dan een Ixus 700, maar die Ixus 700 past in je broekzak en een G5 niet. Het is dus altijd concessies doen.
Wil je de ultracompact die de scherpste foto's maakt --> Panasonic Lumix DMC FX7 of zijn opvolger de FX8.. (voor verschillen --> gebruik de zoekfunctie van dit forum). Het Leica gepatenteerd lensje zorgt voor de scherpste foto's die je momenteel met een ultracompactje kan maken.
Wil je net een klasse groter, tussen ultracompact en compact in, dan zou ik voor de Fuji F10 gaan, want deze is revolutionair als het gaat om het lage ruisgehalte op hoge ISO waardes en heeft daarbij ook nog eens een hele goede lens.
Wil je de ultracompact die de scherpste foto's maakt --> Panasonic Lumix DMC FX7 of zijn opvolger de FX8.. (voor verschillen --> gebruik de zoekfunctie van dit forum). Het Leica gepatenteerd lensje zorgt voor de scherpste foto's die je momenteel met een ultracompactje kan maken.
Wil je net een klasse groter, tussen ultracompact en compact in, dan zou ik voor de Fuji F10 gaan, want deze is revolutionair als het gaat om het lage ruisgehalte op hoge ISO waardes en heeft daarbij ook nog eens een hele goede lens.
fx9 lijkt me slimmer om te kopen. Die heeft inmiddels de fx8 opgevolgt. Hogere pixel lcd, 1mp meer & wat scene modes erbij.
de FX9 is wel aangekondigd, maar is nog niet uit. Komt hoogstwaarschijnlijk midden augustus. Verschil = die 1 megapixel meer (niet echt nodig imo), maar wel een leuke verbetering: een veel hogere resolutie van het 2.5"LCD scherm.
Als het eventuele prijsverschil tussen de FX8 en FX9 meer dan 50 euro zal zijn, dan zou ik nog wel twijfelen, aangezien vrij weinig mensen die ene megapixel meer nodig hebben (5 is voor de meesten zat), en omdat ik niet ontevreden was over de resolutie van het scherm van de FX7/FX8.
Als het eventuele prijsverschil tussen de FX8 en FX9 meer dan 50 euro zal zijn, dan zou ik nog wel twijfelen, aangezien vrij weinig mensen die ene megapixel meer nodig hebben (5 is voor de meesten zat), en omdat ik niet ontevreden was over de resolutie van het scherm van de FX7/FX8.
Hij maakt wel 30 fotos minder op dezelfde accu trouwens
270 ipv 300.
Heb je zelf een fx7 of 8? Vind het wel een geinig ding
Heb je zelf een fx7 of 8? Vind het wel een geinig ding
Ik heb zelf 4 maanden lang een FX7 gehad. Deze verkocht drie weken geleden, vlak voordat de FX8 hier op de markt verscheen, met de gedachte: als ik hem nu verkoop, dan behoud hij nog enigszins zijn waarde en dan kan ik met dat geld+nog een beetje extra een FX8 kopen. Met vrij veel twijfels eigenlijk, want ik was eigenlijk wel heel tevreden met de FX7.
Twee weken lang getobd, en opeens las ik dat de FX9 ook al uitkwam, dus is het nu weer wachten geblazen op die FX9
. Het wordt in ieder geval een Panasonic FX-serie, gezien de eerdere ervaringen en nog wat resterende accessoires (bijpassend tasje+kaartjes+ 2.5" screen-protector).
Ik ga dus zeker een FX9 halen, mits Panasonic over twee weken niet opeens met een FX10 op de proppen komt.
Twee weken lang getobd, en opeens las ik dat de FX9 ook al uitkwam, dus is het nu weer wachten geblazen op die FX9
Mja ik zit er ook aan te denken omdat ik toch wel graag een echte ultra compact wil. Vrij snel gegaan tussen de 8 & 9 wel ja 
En ik wacht ook wat reviews af.......
En ik wacht ook wat reviews af.......
Verwijderd
Is er nu ook een camera in deze prijsklasse (250-500) waar de rode ogen functie (erg) goed van werkt. Want op de diverse review sites blijkt toch dat dit lang niet altijd het geval is...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 21:49 ]
Met alle compactcamera's is de rode ogen functie zowat niet werkend. Ik zou hier niet zwaar aan tillen en gewoon zoveel mogelijk foto's zonder dat lelijke flitslicht maken en daarnaast de rest met software herstellen.
Of kijken welke compact een hotshoe heeft en een degelijke flitser erbij kopen als je het echt zo belangrijk vindt.
Die rodeogen functie is toch niets anders dan het niet recht in de lens kijken, waardoor je dus geen rode ogen ziet bij de tweede flits???Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:49:
Is er nu ook een camera in deze prijsklasse (250-500) waar de rode ogen functie (erg) goed van werkt. Want op de diverse review sites blijkt toch dat dit lang niet altijd het geval is...
Volgens mij is het puur 2 flitsen en maakt het weinig uit op welke camera je dat gebruikt....
uhh?bosaap22 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:58:
[...]
Die rodeogen functie is toch niets anders dan het niet recht in de lens kijken, waardoor je dus geen rode ogen ziet bij de tweede flits???
Volgens mij is het puur 2 flitsen en maakt het weinig uit op welke camera je dat gebruikt....
Ik denk dat jullie een "rode ogen reductie-functie" bedoelen. Dat hebben vrijwel alle camera's wel. Alleen is zo'n reductie nooit een garantie voor nooit meer rode ogen. Bij camera's waar de flits dicht bij de lens zit (ultracompactjes bijv.) helpt zo'n rode ogen reductie meestal gewoon nooit.
Wat de "rode ogen reductie-functie" probeert is de pupillen kleiner te maken, voordat de echte foto met flits genomen wordt. Dit gebeurt bij verschillende camera's op verschillende manieren, de meest voorkomende is het twee keer flitsen, de ene keer om de pupillen te verkleinen, de tweede voor de daadwerkelijke foto.
Andere manieren die voorkomen:
- het inschakelen van een apart fel lampje naast de lens. (bijv. bij een Canon DSLR).
- een stroboscopisch effect, gevolgd door de daadwerkelijke flits. Dus meerdere flitsjes achter elkaar, gevolgd door de 'echte' flits. (bijv. bij een Konica Minolta X-serie camera).
Maar goed, met een normale compactcamera zul je altijd wel last hebben van rode ogen, of je moet een externe flitser gebruiken, of de interne flitser moet erg ver verwijderd zijn van de lens, zodat het flitslicht niet direct in de lens wordt teruggekaatst door het bloed achter in je oog.
Verwijderd
ik ben er nog niet uit. Iemand adviseerde mij de sony DSC-T7 , die is compact en maakt wel goede foto's...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 01:17 ]
Verwijderd
welke is beter ? en wie heeft er ervaring mee met 1 van of beide cameras.
casio exilim ex-z50 OF Pentax optio s5n ?????
VEEL reviews gelezen, maar kom er niet uit ze zijn zowat hetzelfde !
meningen en suggesties aub.
BVD,
BVD,
ik zoek een camera van minstens 5 miljoen pixels, en met hele goeie kwaliteit foto's. ik heb al paar gevonden, sony p200 en sony w7. ik zoek iets van ong. 300 euro kunnen jullie me wat aanraden?
Verwijderd
Koop de Pentax, want Casio Nederland is over de kop, dus dat kan lastig worden als je garantie nodig hebt. Weet niet of Duitsland deze garantie overneemt of dat je in dat geval een probleem hebt....Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:26:
welke is beter ? en wie heeft er ervaring mee met 1 van of beide cameras.
BVD,
Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een nieuwe camera.
ik ben reeds in het bezit van een Kodak Easyshare CX6330 3.2megapixel en 3x optische zoom
maar ik wil meer (wie niet)
k wil nog betere foto's, meer mogelijkheden ( manuele instellingen zoals : sluitertijd/aanpassing aan omgeving. )
ik wil graag random mooie foto's maken. dwz alle soorten foto's die je maar kan bedenken. de gene die ik nu heb, vind ik slecht bij weinig licht, de foto's worden dan niet scherp.
prijsklasse moet ongeveer tussen 200 en 300/350max liggen, als t kan. (een koper voor mn cx6330 is ook altijd handig, maar ik mag nix aanbieden zo.)
Op deze site zag ik al een mooi toestel staan :
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/dx7590.html
Heeft iemand ervaringen met dit toestel?
Of kent iemand een veel beter/ander toestel dat geschikt voor mij is?
ps. mn huidig toestel ondersteund dus SD en MMC kaartjes, een nieuw toestel zou ik t liefst willen hebben dat die deze kaartjes ook ondersteund.
ik ben reeds in het bezit van een Kodak Easyshare CX6330 3.2megapixel en 3x optische zoom
maar ik wil meer (wie niet)
k wil nog betere foto's, meer mogelijkheden ( manuele instellingen zoals : sluitertijd/aanpassing aan omgeving. )
ik wil graag random mooie foto's maken. dwz alle soorten foto's die je maar kan bedenken. de gene die ik nu heb, vind ik slecht bij weinig licht, de foto's worden dan niet scherp.
prijsklasse moet ongeveer tussen 200 en 300/350max liggen, als t kan. (een koper voor mn cx6330 is ook altijd handig, maar ik mag nix aanbieden zo.)
Op deze site zag ik al een mooi toestel staan :
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/dx7590.html
Heeft iemand ervaringen met dit toestel?
Of kent iemand een veel beter/ander toestel dat geschikt voor mij is?
ps. mn huidig toestel ondersteund dus SD en MMC kaartjes, een nieuw toestel zou ik t liefst willen hebben dat die deze kaartjes ook ondersteund.
Ik heb zelf de Nikon 5200 en die heeft ingebouwde rode ogen software. Zie het voorbeeld op steve's digicam http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/nikon5200.htmlVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:49:
Ik heb besloten de DSC-H1 te kopen en bekijk ik toenvallig net de duitse site van MediaMarkt zie ik die camera voor maar 382 euro. Vreemd dat hij in duitsland zo goedkoop is...
Ik had een Canon A95, superding. Totdat een vriend hem vergat mee te nemen toen hij hem op zn auto had gelegd
Ben dus aan het kijken naar een nieuwe, vriend van me heeft de Pentax s5n. Mooi ding, maar kwam er op vakantie achter dat je niet zelf de sluitertijd kan instellen, vond ik toch wel een minpunt. En dat is toch supersimpel te programmeren zoiets?
Kon ook nergens de optie vinden om de bestandsnummering weer bij 0 te laten beginnen. Raar.
Ben dus aan het kijken naar een nieuwe, vriend van me heeft de Pentax s5n. Mooi ding, maar kwam er op vakantie achter dat je niet zelf de sluitertijd kan instellen, vond ik toch wel een minpunt. En dat is toch supersimpel te programmeren zoiets?
Kon ook nergens de optie vinden om de bestandsnummering weer bij 0 te laten beginnen. Raar.
Canon A95 heeft veel handmatige instellingen, is altijd al een plus geweest van de Powershot serie. Ik dacht dat tegenwoordig wel die manuele instellingen hadden, maar dat is nog lang niet zo, vooral niet bij ultracompacts. Ik vraag me trouwens af hoe dat zit bij de Panasonic FX7/8/9. Misschien weet iemand dat. Kan je daarbij de sluitertijd/diafragma/ISO/ handmatig instellen?
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Verwijderd
Dan weet je vanaf nu ook gelijk waarom webshops vaak goedkoper zijn dan echte winkels.BeZaX schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 09:41:
Ik heb besloten de DSC-H1 te kopen en bekijk ik toenvallig net de duitse site van MediaMarkt zie ik die camera voor maar 382 euro. Vreemd dat hij in duitsland zo goedkoop is...
Het loont vaak om in het buitenland ook te kijken, was in andorra laatst en daar was alles echt spotgoedkoop (goh echt). En met de internationale garantie van veel bedrijven hoef je je over de garantie ook niet echt zorgen te maken neem ik aan.BeZaX schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 09:41:
Ik zoek ook naar een nieuwe camera, en zit te twijfelen tussen de
- Sony P200 en
- Panasonic Fx8 en
- Panasonic Fx9
Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij goede argumenten geven om hiertussen een keuze te maken?
Volgens mij is het formaat van alle3 ongeveer hetzelfde, de prijs maakt me niet zoveel uit. Het gaat me er eigenlijk alleen om welke simpelweg de mooiste foto's maakt...
Wie-o-wie kan me hierbij helpen?
- Sony P200 en
- Panasonic Fx8 en
- Panasonic Fx9
Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij goede argumenten geven om hiertussen een keuze te maken?
Volgens mij is het formaat van alle3 ongeveer hetzelfde, de prijs maakt me niet zoveel uit. Het gaat me er eigenlijk alleen om welke simpelweg de mooiste foto's maakt...
Wie-o-wie kan me hierbij helpen?
UTRECHT
Ik denk dat ik (na verliezen A95!) de compactere Canon Digital IXUS 50 ga kopen. Als ik het goed heb begrepen verschillen ze qua functionaliteit niet. Pentax Optio s5n was ook een mogelijkheid, maar ik ga toch voor het vertrouwde Canon met de uitgebreide functionaliteit.
Ik hoor vaak mensen spreken over "ruis", en meer MP is niet altijd beter, (grootte CCD, enz.). Iemand zei iets over het verschil tussen de IXUS 30 en de IXUS 50. Is het nou zo dat de IXUS 50 meer ruis heeft omdat het aantal MP hoger is maar de CCD hetzelfde is?
Als dat zo is, dan is mijn vraag:
Als ik nou met de IXUS 50 niet op max res. fotos schiet, maar lager, heb ik dan niet last van die extra ruis? Want ik schiet dan toch maar op 3 of 4 MP? (Nee ik ga dan niet de goedkopere 3MP camera kopen
)
edit: Of toch maar een Panasonic FX8
Aantal MP interesseert me niet, gaat mij om de kwaliteit van de foto's. Toch dpreview nog maar eens raadplegen, ben al uren bezig
Ik hoor vaak mensen spreken over "ruis", en meer MP is niet altijd beter, (grootte CCD, enz.). Iemand zei iets over het verschil tussen de IXUS 30 en de IXUS 50. Is het nou zo dat de IXUS 50 meer ruis heeft omdat het aantal MP hoger is maar de CCD hetzelfde is?
Als dat zo is, dan is mijn vraag:
Als ik nou met de IXUS 50 niet op max res. fotos schiet, maar lager, heb ik dan niet last van die extra ruis? Want ik schiet dan toch maar op 3 of 4 MP? (Nee ik ga dan niet de goedkopere 3MP camera kopen
edit: Of toch maar een Panasonic FX8
Aantal MP interesseert me niet, gaat mij om de kwaliteit van de foto's. Toch dpreview nog maar eens raadplegen, ben al uren bezig

[ Voor 14% gewijzigd door Rambo op 14-08-2005 17:55 ]
Als je een Ixus 50 koopt na een A95 gaat je dat denk ik wel tegenvallen, want bij een ixus kan je niet handmatig sluitertijd instellen, diafragma enzovoorts. Verder heb ik ook vaak gehoord dat de foto kwaliteit veel mensen tegenvalt. Ten opzichte van je Canon A95 ga je er op fotokwaliteit in iedergeval op achteruit
Dat heb ik gisterennacht ook gelezen. Je moet dus kiezen tussen kwaliteit en compactheid. Een heel groot voordeel van de ultra compact is natuurlijk dat je ze altijd mee kunt nemen, je hebt er amper last van.
Dus ik moet nog eens goed nadenken en vergelijken wat ik wil. Trouwens, de IXUS valt sowieso af, met de Panasonic schiet je gewoon betere plaatjes.
Dat image stabilizer gedoe schijnt toch wel goed te zijn, en nu ik vakantiefotos terugkijk (Pentax Optio sn5), gemaakt door een vriend van me, valt me op hoeveel er niet echt scherp zijn, omdat je gewoon de camera iets hebt bewogen (bewegen subject valt NIET te corrigeren
).
Dus ik raad ook iedereen aan wat meer info te zoeken over de Panasonic FX7 of FX8. Het zijn gewoon hele lichte camera's, tenzij je vaak met statief (ultra compact en statief
Niet logisch) rondloopt.
Dus ik moet nog eens goed nadenken en vergelijken wat ik wil. Trouwens, de IXUS valt sowieso af, met de Panasonic schiet je gewoon betere plaatjes.
Dat image stabilizer gedoe schijnt toch wel goed te zijn, en nu ik vakantiefotos terugkijk (Pentax Optio sn5), gemaakt door een vriend van me, valt me op hoeveel er niet echt scherp zijn, omdat je gewoon de camera iets hebt bewogen (bewegen subject valt NIET te corrigeren
Dus ik raad ook iedereen aan wat meer info te zoeken over de Panasonic FX7 of FX8. Het zijn gewoon hele lichte camera's, tenzij je vaak met statief (ultra compact en statief
Ik zit ook te denken een digicam te halen voor een vriendin, richtbedrag<€500. Gezien de behoefte aan groothoek lijkt me de Oly-7070 wel goed.
(heb me trouwens totaal niet door dit topic geworsteld, dus ik weet niet of over die camera al wat is gepost.) Canon S70 is misschien ook een alternatief, iets goedkoper in ieder geval
(heb me trouwens totaal niet door dit topic geworsteld, dus ik weet niet of over die camera al wat is gepost.) Canon S70 is misschien ook een alternatief, iets goedkoper in ieder geval
Fuji E510 & E500
Verwijderd
Qua ruis maakt het niet uit of je op 5 mp of op 3 mp fotografeert (met dezelfde camera). De camera resized de foto namelijk naar 3 mp. Dus eerst neemt hij een 5 mp kiekje om daar dan een 3 mp kiekje van te maken. Leuk detail is dat dit de camera dus trager maakt en hem meer stroom laat snoepen.
Oveigens kun je ook met IS een bewegend persoon niet stilzetten, je compenseert alleen de beweging van de camera.
Oveigens kun je ook met IS een bewegend persoon niet stilzetten, je compenseert alleen de beweging van de camera.
Vraag me nog steeds of hoe het zit met de kwaliteit, met CCD en MP. Effe een quiz.
Camera 1: IXUS 40
Camera 2: IXUS 50
Camera 1: 4MP, CCD = 1/2,5"
Camera 2: 5MP, CCD = 1/2,5"
Foto's worden in de hoogste resolutie geschoten.
Stelling 1: Camera 1 maakt betere foto's.
Stelling 2: Camera 2 geeft minder ruis dan Camera 1.
Stelling 3: In sommige opzichten is Camera 2 toch beter (welke?).
Stelling 4:
Voor de kwaliteit van de foto's (alleen ruis?) kun je de volgende formule gebruiken:
(CCD/MP) = kwaliteit (hoger is beter.)
Dus:
Camera 1: (1/2,5) / 4 = 0.1
Camera 2: (1/2,5) / 5 = 0.08
------------
Kan iemand wat zeggen over de stellingen?
Camera 1: IXUS 40
Camera 2: IXUS 50
Camera 1: 4MP, CCD = 1/2,5"
Camera 2: 5MP, CCD = 1/2,5"
Foto's worden in de hoogste resolutie geschoten.
Stelling 1: Camera 1 maakt betere foto's.
Stelling 2: Camera 2 geeft minder ruis dan Camera 1.
Stelling 3: In sommige opzichten is Camera 2 toch beter (welke?).
Stelling 4:
Voor de kwaliteit van de foto's (alleen ruis?) kun je de volgende formule gebruiken:
(CCD/MP) = kwaliteit (hoger is beter.)
Dus:
Camera 1: (1/2,5) / 4 = 0.1
Camera 2: (1/2,5) / 5 = 0.08
------------
Kan iemand wat zeggen over de stellingen?
[ Voor 53% gewijzigd door Rambo op 16-08-2005 17:19 ]
Verwijderd
Alleen stelling 2 is waarschijnlijk, maar zelfs nog niet zeker (Fuji F10 heeft bijvoorbeeld extreem weinig ruis). De andere twee zijn bullshit en hangen van zeer veel externe factoren af.
Heb de post even aangepast, als we nu uitgaan van dezelfde camera's maar alleen het aantal MP is anders, de techniek binnenin is hetzelfde.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:16:
Alleen stelling 2 is waarschijnlijk, maar zelfs nog niet zeker (Fuji F10 heeft bijvoorbeeld extreem weinig ruis). De andere twee zijn bullshit en hangen van zeer veel externe factoren af.
Verwijderd
Als je nou even de reviews leest van het product ipv naar de specs te kijken, dan is het antwoord duidelijk genoeg. De ixus50 presteert beter volgens DPreview dan de ixus40. Simpele keus dus. De grootte van de CCD is alleen van belang voor het ruisverhaal (bij verder dezelfde camera). Haal die andere stellingen dus nog steeds maar weg. Naar mijn mening kun je beter de Panasonic FX8 (of de FX7, maar dat is om het even) kopen dan de ixusjes. Een hogere beeldkwaliteit (en daar gaat het om) dan die modellen krijg je bijna niet in dit segment.
Rambo schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:27:
.. Trouwens, de IXUS valt sowieso af, met de Panasonic schiet je gewoon betere plaatjes.
...
Ik wil gewoon weten hoe het zit als je met dezelfde CCD een andere MP hebt, dat staat niet in de reviews die vergelijking. Die Canons waren als voorbeeld.
Dat is juist
Maar ik denk dat je met de fujifilm F10 nog veel betere foto's gaat maken.
Dit is gewoon de beste compact op de markt alleen , hij heeft geen manuele instellingen
Ofwel , doen zoals ik en wachten op de fujifilm E900 die 9 mp heeft en 4 x optische zoom, daarbij ook nog eens tal van manuele instellingen heeft en een bruikbare ISO 800. Dit wordt een super toestel dat is zeker. Hopelijk verknald de prijs het niet als hij vanaf oktober onze streken binnengevallen komt.
Hier lees je er meer van:
http://www.letsgodigital..../articles/story_4012.html
http://www.fujifilm.nl/fu...4b572075622ec5194088d.php
Maar ik denk dat je met de fujifilm F10 nog veel betere foto's gaat maken.
Dit is gewoon de beste compact op de markt alleen , hij heeft geen manuele instellingen
Ofwel , doen zoals ik en wachten op de fujifilm E900 die 9 mp heeft en 4 x optische zoom, daarbij ook nog eens tal van manuele instellingen heeft en een bruikbare ISO 800. Dit wordt een super toestel dat is zeker. Hopelijk verknald de prijs het niet als hij vanaf oktober onze streken binnengevallen komt.
Hier lees je er meer van:
http://www.letsgodigital..../articles/story_4012.html
http://www.fujifilm.nl/fu...4b572075622ec5194088d.php
cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db
Ik heb momenteel een Canon Powershot S40. En ik was aan het kijken voor een goede vervanging (ik denk voor een budget tussen 400 en 700 euro of zo). Ik ben er al uitgekomen dat de perfecte camera niet bestaat, dus ik zoek een beetje de "minst slechte". Ik wou de fotocamera vooral gebruiken voor op vakanties en uitstapjes, ik ben een absolute amateur op fotografie gebied, en meestal blijven mijn instellingen op 'auto' staan (meestal verander ik enkel voor nachtfoto's, omdat je daar wel heel duidelijk een verschil ziet). Ik kwam al vrij snel uit bij de zogenaamde superzooms uit. Dus ik had dan een keuze uit de Sony dsc h1, de Panasonic fz5 en de Canon Powershot is s2. De Sony had ik al vrij snel kunnen schrappen (redenen : ik vind hem lelijk, verkeerd geheugenformaat en slecht image stabilization system (volgens dpreview)).
Dus dan zit ik te twijfelen tussen de andere twee.
Nadelen Canon : veel noise bij hogere iso waarden (heb ik toch verstaan uit review dpreview)
Nadelen Panasonic : geen schermpje dat je kan draaien, geen manuele focus (denk niet dat ik da ga gebruiken
, maar je weet nooit ) en beperktere film mogelijkheden (bij mijn vorige camera 1 keer gebruikt, om te testen of het werkte, dus voor mij ook niet belangrijk).
Dus als ik dit op een rijtje zet, zou ik zo voor de Canon kiezen, maar ik heb schrik dat de foto's van een mindere kwaliteit zijn. Is dit ook zo (of is dit enkel zichtbaar voor de professionals)? (het is de bedoeling dat er een duidelijk verschil is tussen mijn huidige camera is en mijn nieuwe
) Of is de Panasonic echt beter en moet ik maar leren leven zonder een draaibaar schermpje
.
Dus dan zit ik te twijfelen tussen de andere twee.
Nadelen Canon : veel noise bij hogere iso waarden (heb ik toch verstaan uit review dpreview)
Nadelen Panasonic : geen schermpje dat je kan draaien, geen manuele focus (denk niet dat ik da ga gebruiken
Dus als ik dit op een rijtje zet, zou ik zo voor de Canon kiezen, maar ik heb schrik dat de foto's van een mindere kwaliteit zijn. Is dit ook zo (of is dit enkel zichtbaar voor de professionals)? (het is de bedoeling dat er een duidelijk verschil is tussen mijn huidige camera is en mijn nieuwe
Verwijderd
Bij precies dezelfde camera met dezelfde grootte CCD, maar met een verschillend aantal pixels, zal degene met de meeste pixels naar alle waarschijnlijkheid meer ruis vertonen. Maar dat had je inmiddels al wel begrepen geloof ik.Rambo schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:51:
[...]
Ik wil gewoon weten hoe het zit als je met dezelfde CCD een andere MP hebt, dat staat niet in de reviews die vergelijking. Die Canons waren als voorbeeld.
@crazyx: ik heb alleen foto's gezien die een collega had gemaakt (heeft zelf een 20D icm 24-70/ 2.8 L USM) en die had bedroevende afdrukjes van een S2 op A4 formaat. Voor mij absoluut geen S2. De beeldkwaliteit van de Panasonic is voor mij alle nadelen van de Panasonic waard (maar dat geldt eigenlijk voor de hele Panasonic lijn, hemel wat een goede camera's zijn dat).
Denk dat ik eruit ben, ben aardig newbie wat fotografie betreft maar heb de afgelopen dagen veel gelezen, zal hieronder het een en ander samenvatten, maar ik kan er naast zitten, ben geen pro!
Ik heb onderstaande site gebruikt om de beeldkwaliteit van verschillende camera's naast elkaar te leggen. Het is duidelijk dat de Compactcamera Canon A95 betere foto's maakt dan de UltraCompactcamera zoals bijv. de IXUS 50. allebei 5 MP. Maar de A95 heeft een grotere CCD ( 1/1,8" tov 1/2,5"),
Ik denk dat dat ook wel belangrijk is. Want tegenwoordig worden er steeds meer megapixels op een zelfde grootte CCD gegooid, wat de kwaliteit volgens mij niet te goede komt, als ik het goed heb begrepen. Naar verloop van tijd wordt de technologie wel steeds beter zodat het niet gek is dat er méér pixels op een CCD kunnen, maar op dit moment schijnen ze verder te gaan dan de technologie voor mogelijk houd (marketing!).
Komt er dus gewoon op neer dat hoe compacter de camera is, hoe minder de kwaliteit over het algemeen is. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die kijken wat er nu "in" is op camera gebied, en dan zonder te vergelijken ook maar een UltraCompact kopen.
Onthoud wel dit:
Een UltraCompact (IXUS bijv.) is mooi en klein en handig, maar waar draait het vooral om bij fotografie? De kwaliteit. En de kwaliteit is bij een UltraCompact slechter dan bij een compact camera (A95 bijv.).
Daarnaast hebben UltraCompactcamera's over het algemeen ook minder manuele instelmogelijkheden.
Na lang twijfelen heb ik besloten niet voor een UltraCompactcamera te kiezen. Omdat:
• Kwaliteit is minder
• Instelmogelijkheden zijn minder
Ik kies voor de Canon PowerShot A95 omdat:
• Deze mooiere foto's maakt
• Nog steeds Compact (klein) is (en ook onder mn motorzadel past
)
• Er erg veel functies (instelmogelijkheden) op zitten, zodat je als beginner kunt groeien in de fotografie. Er is natuurlijk ook een AUTO functie als je niks in wil stellen
• Je kunt de camera uitbreiden (met bijv. een macrolens
)
• Hij is ook nog eens bijna 100 euro goedkoper, kun je bijv. 1GB geheugen voor kopen.
Vergelijk beeldkwaliteit van de camera's:
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
of check: http://tinyurl.com/99oyv
PS: Als je dan toch een UltraCompactcamera wil, vergeet dan niet naar de Panasonic FX7 te kijken, of zn opvolger de FX8, die qua kwaliteit niet beter is maar wel een veel langere accutijd en nog wat andere kleine verbeteringen heeft. Maar beiden hebben een stabilisatiesysteem die kleine trillingen in je hand opvangt (Heb je veel met zulke kleine camera's) zodat je lagere (langere?) sluitertijden kunt gebruiken en je een minder hoge ISO (hoge ISO = meer ruis) waarde kunt gebruiken. Schijnt een erg goed systeem te zijn.
Ik heb onderstaande site gebruikt om de beeldkwaliteit van verschillende camera's naast elkaar te leggen. Het is duidelijk dat de Compactcamera Canon A95 betere foto's maakt dan de UltraCompactcamera zoals bijv. de IXUS 50. allebei 5 MP. Maar de A95 heeft een grotere CCD ( 1/1,8" tov 1/2,5"),
Ik denk dat dat ook wel belangrijk is. Want tegenwoordig worden er steeds meer megapixels op een zelfde grootte CCD gegooid, wat de kwaliteit volgens mij niet te goede komt, als ik het goed heb begrepen. Naar verloop van tijd wordt de technologie wel steeds beter zodat het niet gek is dat er méér pixels op een CCD kunnen, maar op dit moment schijnen ze verder te gaan dan de technologie voor mogelijk houd (marketing!).
Komt er dus gewoon op neer dat hoe compacter de camera is, hoe minder de kwaliteit over het algemeen is. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die kijken wat er nu "in" is op camera gebied, en dan zonder te vergelijken ook maar een UltraCompact kopen.
Onthoud wel dit:
Een UltraCompact (IXUS bijv.) is mooi en klein en handig, maar waar draait het vooral om bij fotografie? De kwaliteit. En de kwaliteit is bij een UltraCompact slechter dan bij een compact camera (A95 bijv.).
Daarnaast hebben UltraCompactcamera's over het algemeen ook minder manuele instelmogelijkheden.
Na lang twijfelen heb ik besloten niet voor een UltraCompactcamera te kiezen. Omdat:
• Kwaliteit is minder
• Instelmogelijkheden zijn minder
Ik kies voor de Canon PowerShot A95 omdat:
• Deze mooiere foto's maakt
• Nog steeds Compact (klein) is (en ook onder mn motorzadel past
• Er erg veel functies (instelmogelijkheden) op zitten, zodat je als beginner kunt groeien in de fotografie. Er is natuurlijk ook een AUTO functie als je niks in wil stellen
• Je kunt de camera uitbreiden (met bijv. een macrolens
• Hij is ook nog eens bijna 100 euro goedkoper, kun je bijv. 1GB geheugen voor kopen.
Vergelijk beeldkwaliteit van de camera's:
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
of check: http://tinyurl.com/99oyv
PS: Als je dan toch een UltraCompactcamera wil, vergeet dan niet naar de Panasonic FX7 te kijken, of zn opvolger de FX8, die qua kwaliteit niet beter is maar wel een veel langere accutijd en nog wat andere kleine verbeteringen heeft. Maar beiden hebben een stabilisatiesysteem die kleine trillingen in je hand opvangt (Heb je veel met zulke kleine camera's) zodat je lagere (langere?) sluitertijden kunt gebruiken en je een minder hoge ISO (hoge ISO = meer ruis) waarde kunt gebruiken. Schijnt een erg goed systeem te zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Rambo op 20-08-2005 03:32 ]
Ook ik ben opzoek naar een nieuwe camera. Kheb nu een trust:r 920z ofzo (vd albert hein 3jaar terug).
Drie (neppe)mega pixels, 3x optische zoom, maar vooral een heeeeeeeeeeele korte batterijduur, en kut foto's meestal.
dus tijd voor een nieuwe
- Prijsklasse: rond de €350,-
- Aantal MP: 5mp ofzo, maakt niet echt veel uit.
- liefst meer dan 3x optische zoom
- Image Stabilizer/ Anti Shake (me shaky)
- Liefst SD opslag
- Lange batterijduur, batterij of accu maakt niet uit
- Snel
Paar camera's die mijn interesse hebben:
Canon Ixus 50 (SD400) <--leuk ding, geen Image stabilizing....
Konica Minolta DiMAGE Z5 <---- Enige met wat meer zoom vermogen
Panasonic Lumix DMC-FX8 <----schijnt goed te zijn
Fujifilm FinePix F10 <--- Hoge iso waarden mogelijk, goed, maar beetje lomp, geen image stabilizer?
W00t deze lijkt me nu ook wel wat:
Panasonic Lumix DMC- fz4
12x optische zoom, 4mp, anti shake
Ik denk dat het deze wordt
*knoop doorhakt
Drie (neppe)mega pixels, 3x optische zoom, maar vooral een heeeeeeeeeeele korte batterijduur, en kut foto's meestal.
dus tijd voor een nieuwe
- Prijsklasse: rond de €350,-
- Aantal MP: 5mp ofzo, maakt niet echt veel uit.
- liefst meer dan 3x optische zoom
- Image Stabilizer/ Anti Shake (me shaky)
- Liefst SD opslag
- Lange batterijduur, batterij of accu maakt niet uit
- Snel
Paar camera's die mijn interesse hebben:
Canon Ixus 50 (SD400) <--leuk ding, geen Image stabilizing....
Konica Minolta DiMAGE Z5 <---- Enige met wat meer zoom vermogen
Panasonic Lumix DMC-FX8 <----schijnt goed te zijn
Fujifilm FinePix F10 <--- Hoge iso waarden mogelijk, goed, maar beetje lomp, geen image stabilizer?
W00t deze lijkt me nu ook wel wat:
Panasonic Lumix DMC- fz4
12x optische zoom, 4mp, anti shake
Ik denk dat het deze wordt
*knoop doorhakt
[ Voor 20% gewijzigd door Giant87 op 18-08-2005 15:12 ]
Op DPZ staat nu een D30 te koop voor 300 euro.
Lijkt mij ideaal voor een beginner of iemand die de wereld van de dSLR wilt betreden met een beperkt budget. Verkijk je niet op die 3 MP - de D30 kan zeer, zeer mooie foto's afleveren.
Lijkt mij ideaal voor een beginner of iemand die de wereld van de dSLR wilt betreden met een beperkt budget. Verkijk je niet op die 3 MP - de D30 kan zeer, zeer mooie foto's afleveren.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
het is toch maar de Panasonic FX-8 geworden voor € 340,- bij de Mediamarkt in Utrecht, en heb er een 512 sd kaartje bij gekocht van Panasonic (20mb/s) voor de helft van de prijs, heb er nu € 44,- voor betaald! :-)
aardige gasten bij de Mediamarkt
aardige gasten bij de Mediamarkt
UTRECHT
Goeie keuze Sgoldie ik denk ook wel dat de panasonics samen met de nieuwe fujifilms (F10) en komende (E900,S5600,S9500) de betere camera's zijn op dit moment. En ja de fuji's hebben geen beeldstabilisatie maar zij vangen dit op met het automatisch verhogen van de ISO waarde en dit levert meestal een nog beter resultaat op (zie maar eens naar nacht foto's met een Dslr, die zijn ook lekker scherp en hebben ook geen stabilisatie maar worden wel met een hogere ISO gemaakt)
Alvast veel plezier toegewenst met je nieuwe aankoop
cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db
dankjewel! Het mooie is dat hij bij de MediaMarkt voor 400 euri te koop stond, en die FX-7 zelfs voor 430 euri. Ik heb die fx8 dus voor 340 meegekregen, en sd kaartje voor de helftTwido schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 04:02:
Goeie keuze Sgoldie ik denk ook wel dat de panasonics samen met de nieuwe fujifilms (F10) en komende (E900,S5600,S9500) de betere camera's zijn op dit moment. En ja de fuji's hebben geen beeldstabilisatie maar zij vangen dit op met het automatisch verhogen van de ISO waarde en dit levert meestal een nog beter resultaat op (zie maar eens naar nacht foto's met een Dslr, die zijn ook lekker scherp en hebben ook geen stabilisatie maar worden wel met een hogere ISO gemaakt)
vond ik toch best netjes van mezelfen inderdaad, hij maakt zeer scherpe fotos, en filmpjes zijn ook zeer scherp! Jammer dat hij die filmpjes maakt als .mov en dus supergroot qua formaat zijn
UTRECHT
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera, en waar het mij veel omgaat is dat deze klein en handzaam is.
Zelf had ik de volgende camera's op het oog:
Met mijn huidige camera (Canon A40) Kan ik een flink wat dingen zelf instellen en dat wil ik niet graag missen. Tevens de optie "Macro" wil ik ook niet missen.
Zelf kom ik er niet helemaal uit welke camera nu beter is of dat er nog andere zijn.
Tevens vindt ik accu duur een belangrijk issue, niet dat ik om de halve dag de camera moet opladen.
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
ps. mijn budget is max 280,-
Zelf had ik de volgende camera's op het oog:
- Casio Exilim EX-Z57
- Panasonic DMC-FX7
Met mijn huidige camera (Canon A40) Kan ik een flink wat dingen zelf instellen en dat wil ik niet graag missen. Tevens de optie "Macro" wil ik ook niet missen.
Zelf kom ik er niet helemaal uit welke camera nu beter is of dat er nog andere zijn.
Tevens vindt ik accu duur een belangrijk issue, niet dat ik om de halve dag de camera moet opladen.
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
ps. mijn budget is max 280,-
Zo, Canon pakt uit!!! 7 nieuwe camera's vandaag! 2 dSLR's 5 compactcamera's 1 flitser, en nog wat lenzen. Voor meer info op www.dpreview.com
12.8MP, waar gaat het heen met de wereldejss schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:46:
Zo, Canon pakt uit!!! 7 nieuwe camera's vandaag! 2 dSLR's 5 compactcamera's 1 flitser, en nog wat lenzen. Voor meer info op www.dpreview.com

Ik heb zonet een Sony DSC-T7 (black) besteld via pixmania.be ... totaalprijs 402€ (wel nog zonder geheugenkaartje, maar wel met verzekering) Heb m'n Sony DSC-P100 (blue) net 2de hands verkocht...
Ik zal m'n bevindingen in dit topic (of de opvolger) neerpleuren en wat testfoto's ...
Ik zal m'n bevindingen in dit topic (of de opvolger) neerpleuren en wat testfoto's ...
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Kzal als ik jou was ook maar een extra accu of batterijen aanschaffen:shaidar schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:17:
Ik heb zonet een Sony DSC-T7 (black) besteld via pixmania.be ... totaalprijs 402€ (wel nog zonder geheugenkaartje, maar wel met verzekering) Heb m'n Sony DSC-P100 (blue) net 2de hands verkocht...
Gaat namelijk maar 74min mee.
Eindelijk is m'n camera aangekomen in het ophaalpunt ... de uitleg waarom het zo lang duurde was 1 simpel woord ... vakantie ... yeah right 
Ik ga hem straks halen, en dan zal ik wat test foto's uploaden ..
Op de T33 van mijn schoonzus zit een functie dat je de backlight van het LCDschermpje kan uitschakelen om de batterij wat te sparen. Op de T7 van mijn zus zit zo'n functie niet op, daar is de backlight van het LCDschermpje altijd actief als de camera aanstaat ... Zou deze functie van de T33 dan ook op de T7 kunnen komen met een firmware-upgrade? Heeft er iemand dat al ooit gedaan met een Sony digitale camera? Ervaringen?
Dan zoek ik ook nog een memory stick... ik heb al besloten dat het een Sandisk gaat worden, door enerzijds de prijs, en anderzijds dat Sandisk blijkbaar véél sneller is dan Sony (zie deze link: http://hardware.gamespot.com/Story-ST-20872-2229-x-x-x/ )
Weet er iemand een betere deal dan 60€ voo 512Mb? Zie hier : http://www.memoryshop.be/product/11525
Iets goedkoper heb ik nog niet echt kunnen vinden ...
Ik ga hem straks halen, en dan zal ik wat test foto's uploaden ..
Op de T33 van mijn schoonzus zit een functie dat je de backlight van het LCDschermpje kan uitschakelen om de batterij wat te sparen. Op de T7 van mijn zus zit zo'n functie niet op, daar is de backlight van het LCDschermpje altijd actief als de camera aanstaat ... Zou deze functie van de T33 dan ook op de T7 kunnen komen met een firmware-upgrade? Heeft er iemand dat al ooit gedaan met een Sony digitale camera? Ervaringen?
Dan zoek ik ook nog een memory stick... ik heb al besloten dat het een Sandisk gaat worden, door enerzijds de prijs, en anderzijds dat Sandisk blijkbaar véél sneller is dan Sony (zie deze link: http://hardware.gamespot.com/Story-ST-20872-2229-x-x-x/ )
Weet er iemand een betere deal dan 60€ voo 512Mb? Zie hier : http://www.memoryshop.be/product/11525
Deze: http://www.one2remember.n...?cPath=45&products_id=117Weet er iemand een betere deal dan 60€ voo 512Mb? Zie hier : http://www.memoryshop.be/product/11525
ik heb al een paar daagjes rondgelezen hier, maar er blijven nog een paar vragen bij me open, ik ben dus aan het kijken voor een nieuwe digitale camera,
ik heb in februari een sony dsc-t1 gekocht, mooi cameratje, maar de foto kwaliteit vond ik niks, dus heb ik die verkocht.
ik ga naar new york en wil daar mooie foto's kunnen maken, met goeie kwaliteit, mijn budget is ong. 400 euro,
mijn keuze valt op een Sony dsc-w7 of Canon Powershot s70. alleen ik begin me af te vragen of ik eigenlijk wel 7 MegaPixel nodig heb, ik ga er ook niet veel mee instellen maar ik wil gewoon echt goeie foto's kunnen maken van steden en bijv. van een paar spullen zoals gsm en iPod. kunnen jullie me wat helpen, zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
ik heb in februari een sony dsc-t1 gekocht, mooi cameratje, maar de foto kwaliteit vond ik niks, dus heb ik die verkocht.
ik ga naar new york en wil daar mooie foto's kunnen maken, met goeie kwaliteit, mijn budget is ong. 400 euro,
mijn keuze valt op een Sony dsc-w7 of Canon Powershot s70. alleen ik begin me af te vragen of ik eigenlijk wel 7 MegaPixel nodig heb, ik ga er ook niet veel mee instellen maar ik wil gewoon echt goeie foto's kunnen maken van steden en bijv. van een paar spullen zoals gsm en iPod. kunnen jullie me wat helpen, zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
"àç!§'à!"'àç!§àç!é§ potjandorie (eigelijk wil ik iets anders roepen, maar dat is niet zo beleefd)
Pixmania zit blijkbaar nog in hun vakantie-modus, ik ben al 2 weken aan het wachten op m'n pakket, normaal gezien zou het vandaag moeten geleverd zijn, maar neen ... ze hebben het ge-upfuckd, en nu moet ik nog tot vrijdag wachten! Al die tijd ben ik wel 402€ armer, zonder daarvoor iets in de plaats te krijgen!!
Dit is de laatste keer dat ik iets via Pixmania doe, of toch althans via dat rot Kiala afhaalpunt gedoe, goddamn!
Pixmania zit blijkbaar nog in hun vakantie-modus, ik ben al 2 weken aan het wachten op m'n pakket, normaal gezien zou het vandaag moeten geleverd zijn, maar neen ... ze hebben het ge-upfuckd, en nu moet ik nog tot vrijdag wachten! Al die tijd ben ik wel 402€ armer, zonder daarvoor iets in de plaats te krijgen!!
Dit is de laatste keer dat ik iets via Pixmania doe, of toch althans via dat rot Kiala afhaalpunt gedoe, goddamn!
In uw geval zou ik voor een camera gaan met AA - batterijen . Gaan meestal lekker lang mee en met een snellader een een setje extra heb je steeds genoeg "POWER" voorhanden en dit aan een zacht prijsje!!!xtr3me schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:24:
Je hebt nu een S40, das een nette Camera, ik denk dat je met de Canon-s2is of panasonic geen betere foto's zal maken, je wilt een duidelijk verschil t.o.v. je oudere, en die is er niet in kwaliteitcrazyx schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:42:
Ik heb momenteel een Canon Powershot S40. .............Dus dan zit ik te twijfelen tussen de andere twee.
.............. bla bla;).
www.casarodriguillo.com
Dat denk ik ook niet , heb zelf een S1IS gehad en daarvoor een S30 en S45. Wat me opviel was dat ik met de S30&45 veel makkelijker een mooie foto kreeg gemaakt dan met de S1IS.(daar gaat het ook mee maar moet je met de manuele instellingen spelen). Wat ik dan wel weer vind is dat je met de S1IS (S2IS) en de S45 een veel betere menustructuur had en ze zijn een stuk sneller.
Dus in uw geval zou ik dan uitkijken naar de komende Canon S80,A610,A620. Die gaan veel meer gebruiksgemak en snelheid toevoegen aan de uitstekende foto's die je nu al hebt.
Wil je een grote zoom dan is de S2 uiteraard wel een mooie keuze maar doe je het enkel voor kwalitatief betere foto's dan is het inderdaad niet nodig een upgrade door te voeren.
Al is een nieuwe camera altijd weer leuk
Dus in uw geval zou ik dan uitkijken naar de komende Canon S80,A610,A620. Die gaan veel meer gebruiksgemak en snelheid toevoegen aan de uitstekende foto's die je nu al hebt.
Wil je een grote zoom dan is de S2 uiteraard wel een mooie keuze maar doe je het enkel voor kwalitatief betere foto's dan is het inderdaad niet nodig een upgrade door te voeren.
Al is een nieuwe camera altijd weer leuk
Ben opzoek naar een nieuwe camera, bij voorkeur een Sony vanwege mem. stick kaarten en omdat ik altijd al goede ervaringen mee had. Voorheen had ik een Sony-V1 camera, maar die ben ik kwijt (gestolen).
Nu heb ik gezien dat Sony meerdere 5 megapixel camera's heeft maar dat alleen de V1 4x optical zoom had. De Sony V3 is voor mij geen optie omdat ik een camera nodig heb die zo compact mogelijk is, maar ik wil er eigenlijk niet op achteruit. Nu is mijn vraag of het echt wat uitmaakt of een camera 4x of 3x optical zoom heeft. Of dat ik mij daarop blind staar.
Het allerliefst had ik meteen weer een V1 gekocht, maar de prijs is nog steeds hoog en dat voor een wat oudere camera. Iemand suggesties voor alternatieve camera's of meer kan vertellen over het verschil tussen 3x en 4x optical zoom?
Mijn budget is 400 - 500 euro.
Of kan ik beter gaan voor de W17 of W7? Wat is het verschil tussen die 2?
Nu heb ik gezien dat Sony meerdere 5 megapixel camera's heeft maar dat alleen de V1 4x optical zoom had. De Sony V3 is voor mij geen optie omdat ik een camera nodig heb die zo compact mogelijk is, maar ik wil er eigenlijk niet op achteruit. Nu is mijn vraag of het echt wat uitmaakt of een camera 4x of 3x optical zoom heeft. Of dat ik mij daarop blind staar.
Het allerliefst had ik meteen weer een V1 gekocht, maar de prijs is nog steeds hoog en dat voor een wat oudere camera. Iemand suggesties voor alternatieve camera's of meer kan vertellen over het verschil tussen 3x en 4x optical zoom?
Mijn budget is 400 - 500 euro.
Of kan ik beter gaan voor de W17 of W7? Wat is het verschil tussen die 2?
[ Voor 7% gewijzigd door dgk op 02-09-2005 21:12 ]
Verwijderd
Ik ben me nu wat weken (niet doorlopend natuurlijk..) aan het inlezen (oa dpreview) en mijn voorkeuren verschoven van Sony H1, naar Panasonic FZ3 en LZ2 naar Kodak P850. De perfecte camera (in deze prijsklasse) bestaat wrs niet. maar wat ik belangrijk vind:
oja, waar ik de camera voor ga gebruiken: feestjes, vakantie, portretten, kinderen, macro (maar niet zo vaak), beetje crea-foto's.
wat voor mij niet zo van belang is (althans, vooralsnog..):
* materiaal
*vormgeving
*al dan niet handmatige instellingen
iemand die iets zinnigs kan zeggen n.a.v. mijn voorkeuren/zoektocht??
- image stabilisator
- beeldverhouding 2:3, want dan wordt er precies afgedrukt wat je wilt
- liever nl handleiding
- prijs, liever niet meer dan 300 euro incl.(maar dat lukt natuurlijk nooit, en ben er dus ook niet over uit, welke van mijn punten ik moet skippen (of toch een stuk meer uitgeven))
- liever zoom van zeker 130
- snelheid (afdrukvertraging etc)
- liever 5 megapixels of hoger, maar 3 of 4 kan ook
- liever camera van ca 250 gram. zwaardere moet ik proberen hoe dat voelt, minder zwaar mag ook, maar niet te licht ivm stabiliteit
- liever 28 mm, maar 35 mag ook
- als er toch een video opzit dan liever met geluid, maar eigenlijk ook niet heel belangrijk
- liever ook een optische zoom, edit: ik bedoel: zoeker
- nadeel sony: grote kosten aan memorystick ed, en niet compatible geloof ik
- nadeel canon: E18 error (en heeft geen enkel model met beeldverhouding 2:3 èn beeldstabilisator)
- nadeel panasonic LZ2: rode ogen, en afwijkingen in de hoeken
- liever fotomerk dan ander merk (nadat me dat in een fotozaak verteld werd (panasonic kon, als je de foto's wilde afdrukken, echt niet volgens de verkoper..)
- nadeel kodak, als er iets mee is, ben je m tijden kwijt
oja, waar ik de camera voor ga gebruiken: feestjes, vakantie, portretten, kinderen, macro (maar niet zo vaak), beetje crea-foto's.
wat voor mij niet zo van belang is (althans, vooralsnog..):
* materiaal
*vormgeving
*al dan niet handmatige instellingen
iemand die iets zinnigs kan zeggen n.a.v. mijn voorkeuren/zoektocht??
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 01:00 ]
alsof alle canon modellen daar allemaal last van hebben? Maar welk merk heeft wel 2:3 en beeldstabilisatie in de buurt van jouw prijs?Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:31:
......
• nadeel canon: E18 error (en heeft geen enkel model met beeldverhouding 2:3 èn beeldstabilisator)
Da's meestal zo, maak een lijstje wat je echt wilt en vooral wat je daarmee gaat doen.Hoe langer ik zoek, hoe meer dingen belangrijk lijken.. Dat van die beeldverhouding bijvoorbeeld..
neeiemand die iets zinnigs kan zeggen over mijn voorkeuren/zoektocht??
www.casarodriguillo.com
Gemakkelijke optie:Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:31:opmerkingen:
- image stabilisator
- beeldverhouding 2:3, want dan wordt er precies afgedrukt wat je wilt
- liever nl handleiding
- prijs, liever niet meer dan 300 euro incl.(maar dat lukt natuurlijk nooit, en ben er dus ook niet over uit, welke van mijn punten ik moet skippen (of toch een stuk meer uitgeven))
- liever zoom van zeker 130
- snelheid (afdrukvertraging etc)
- liever 5 megapixels of hoger, maar 3 of 4 kan ook
- liever camera van ca 250 gram. zwaardere moet ik proberen hoe dat voelt, minder zwaar mag ook, maar niet te licht ivm stabiliteit
- liever 28 mm, maar 35 mag ook
- als er toch een video opzit dan liever met geluid, maar eigenlijk ook niet heel belangrijk
- liever ook een optische zoom
...
- nadeel sony: grote kosten aan memorystick ed, en niet compatible geloof ik
- nadeel canon: E18 error (en heeft geen enkel model met beeldverhouding 2:3 èn beeldstabilisator)
- nadeel panasonic LZ2: rode ogen, en afwijkingen in de hoeken
- liever fotomerk dan ander merk (nadat me dat in een fotozaak verteld werd (panasonic kon, als je de foto's wilde afdrukken, echt niet volgens de verkoper..)
- nadeel kodak, als er iets mee is, ben je m tijden kwijt
iemand die iets zinnigs kan zeggen over mijn voorkeuren/zoektocht??
Panasonic Lumix DMC-LX1
http://www.dpreview.com/news/0507/05072003panasonic_lx1.asp
Hij moet nog gelanceerd worden hier in NL, maar ik gok op een prijs van rond de 400-500 euro.
En dat de verkoper zegt dat je met Panasonics niet moet afdrukken is klinkklare onzin. Wat een volkomen stupide uitspraak! Bij hem zou ik echt nooit iets kopen. Panasonic heeft namelijk één van de meest geavanceerde lens faciliteiten in de wereld, vandaar ook dat zij sommigen van hun geproduceerde lenzen mogen patenteren met de naam Leica. Vandaar ook dat hun 'Leica' lenzen in alle recensies ook uitmuntend presteren, en vandaar ook dat men met hoge verwachtingen uitkijkt naar hun geplande stap in de DSLR wereld met een nieuwe body en nieuwe lenzen voor het 4/3 systeem.
Panasonic camera's met een Leica lens zijn top, en dat kun je ook zien in de recensies van bijv. de FZ20 (bekend als de beste ultrazoom van vorig jaar) en de FX7 (de scherpste ultracompact van vorig jaar en ook het meest verkochte ultracompactje in Hong Kong van vorig jaar). Op dcresource staan ook 3 (!!) Panasonic camera's in de top 5 van meest populaire camera's, en op dpreview staat de FZ30 (opvolger van de FZ20) sinds 20 juli nog steeds in de top 10 van meest opgezochte camera specs.
[ Voor 12% gewijzigd door guillaumemay op 02-09-2005 22:54 ]
Verwijderd
"Gemakkelijke optie:
Panasonic Lumix DMC-LX1
http://www.dpreview.com/n...5072003panasonic_lx1.asp"
wouw ja, dat is wel zo ongeveer wat ik zoek... (behalve de prijs dan he, maar dat wist ik al) jammer van het ontbreken van een zoeker.
en ik ga nog eens goed kijken wat de verschillen zijn met de kodak 850, of als iemand anders de belangrijkste verschillen eruit weet te halen? (twee weten meer dan één). De panasonic is natuurlijk nog niet op de markt, en de kodak wel.
nadeel panasonic LX1: telelens tot 112, en de kodak p850 tot 432.
voordeel lx1: stuk lichter.
Panasonic Lumix DMC-LX1
http://www.dpreview.com/n...5072003panasonic_lx1.asp"
wouw ja, dat is wel zo ongeveer wat ik zoek... (behalve de prijs dan he, maar dat wist ik al) jammer van het ontbreken van een zoeker.
en ik ga nog eens goed kijken wat de verschillen zijn met de kodak 850, of als iemand anders de belangrijkste verschillen eruit weet te halen? (twee weten meer dan één). De panasonic is natuurlijk nog niet op de markt, en de kodak wel.
nadeel panasonic LX1: telelens tot 112, en de kodak p850 tot 432.
voordeel lx1: stuk lichter.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 01:05 ]
Verwijderd
Ik sta op het punt om mijn eerste digicam aan te schaffen (jaja, ze zijn er nog!). Ik heb enige research gedaan, en heb mijn keus inmiddels beperkt tot de volgende 3 alternatieven:.
- Sony DSC W5/W15
- Pentax Optio s55
- Ricoh Caplio R2
(prijzen rond de 250,-, dus kan net
)
Ben geen professionele fotograaf, dus de vraag is of ik enig verschil in fotokwaliteit zal zien. Foto's moeten uiteraard wel scherp zijn. Handmatige instellingen niet zo van belang, wel graag aantal automatische instelmodi.
De Sony krijgt overall de beste recensies, maar van de andere 2 kan ik er ook niet zoveel vinden. De Pentax is lekker klein en de Ricoh heeft als voordeel een groter zoombereik+groothoek (28-135 mm). En nu weet ik het dus niet meer! Iemand ervaring met (liefst meerdere van) deze toestellen? Of nog betere alternatieven??
Alvast bedankt!
- Sony DSC W5/W15
- Pentax Optio s55
- Ricoh Caplio R2
(prijzen rond de 250,-, dus kan net
Ben geen professionele fotograaf, dus de vraag is of ik enig verschil in fotokwaliteit zal zien. Foto's moeten uiteraard wel scherp zijn. Handmatige instellingen niet zo van belang, wel graag aantal automatische instelmodi.
De Sony krijgt overall de beste recensies, maar van de andere 2 kan ik er ook niet zoveel vinden. De Pentax is lekker klein en de Ricoh heeft als voordeel een groter zoombereik+groothoek (28-135 mm). En nu weet ik het dus niet meer! Iemand ervaring met (liefst meerdere van) deze toestellen? Of nog betere alternatieven??
Alvast bedankt!
Dit topic is gesloten.