Was ik idd vergeten. Bij deze
[rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *DEEL 2*[/rml]En aan welke prijs moet je denken voor zo'n camera met een goede macro lens.
Ik denk dat je voor alleen de camera al snel nieuw rond de
575 euro kwijt bent. Dan heb je verder nog niks. Geen lens, geheugen en tasje etc. En ik denk dat je alleen voor een macro lens al 100 tot 200 euro kwijt bent. Maar welke qualiteit de lenzen dan zijn weet ik niet. Als je dan ook nog lezen wilt hebben voor "normale" fotografie komt er weer een 100 euro bij, als het niet veel meer is.
Ik heb mijn keuze verkleind naar de Minolta en de Sony.
Ik vind de foto's die de Minolta maakt mooier maar de Sony krijgt betere recensies.
Ik vertrouw daar meer op. Het zou namelijk best kunnen dat de foto's van mooiere
objecten gemaakt zijn met betere belichting.
Als ik naar de foto's kijk denk ik dat ze wel aan elkaar gewaagd zijn. De sony wel minder last van ruis bij hoge ios waardes. Als ik naar de specs kijk denk ik dat ik eerder de sony zou kiezen dan de z5.
Waarom: Sony heeft een max sluitertijd van 30 sec. Dat wil zeggen dat de lens maximaal 30 seconden open blijft. Is een leuke optie voor avond/nacht fotografie.
Sony heeft de optie om in 3:2 fotmaat foto's te meken.
De Sony is iets lichtsterker bij het zoomen. Dat je dus meer licht opvangt als je inzoomed. En daardoor kun je dus kortere sluitertijden gebruiken of kleinere dof creeeren.
Z5 heeft als voordeel dat deze een shotshoe heeft, daar kan je een externe flitser op aan sluiten. Misschien wel makkelijk bij productfotografie, maar als de belichting al voldoende is denk ik dat flitsen bij productfotografie overbodig word.
Het was me niet opgevallen bij de voorbeeld foto's van dpreview.
[
Voor 8% gewijzigd door
Justawitte op 07-09-2005 16:42
]