Toon posts:

Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 9] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.693 views sinds 30-01-2008

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ALDI/LIDL/Bouwmarkt: Aanbiedingen
Nieuwe aanbiedingen, nieuw topic

Het is eens in de twee weken raak in AV: bouwmarkten, mediamarkten en vooral de Aldi en LIDL strooien bij 80% van de nederlandse huishoudens hun reclame in de bussen. Met als gevolg een stortvloed aan "is dit wat" topics, door mensen die graag voor weinig een (veelal) speakersetje -al dan niet met DVD- speler willen kopen en zich afvragen welke kwaliteit ze kunnen verwachten. Ze werden een tijdje toegestaan, maar het werd op een gegeven moment te erg.

Maar uiteindelijk zou je in AV wel dit soort vragen moeten mogen stellen. Dus vandaar dat we het voor de komende tijd in dit topic centraal gaan houden.
Dus ook al gaat de titel over ALDI's en LIDL's, dit topic is er ook voor de praxis/karwei/blokker enz enz enz. aanbiedingen.

Dus, dames en heren AV bezoekers: Elcheapo DVD spelertje op het oog, knallend speakersetje gespot: Overleg hier of het wat is, of laat andere mee profiteren van een aanbieding.

Links
Voorgaande Delen:De andere aanbiedingstopics:

klein beetje de lay-out geleend van de vorige delen ;)

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
iemand al ervaringen te melden over de medion schermen?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 00:51

Jimbolino

troep.com

als ik niet zo veel films zou kopen, had ik waarschijnlijk gelijk 2x19" tft's gekocht...

want als je in het donker naar een tft kijkt, is het zwart helemaal niet zo zwart :(

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Anoniem: 121646

Jimbolino schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:55:
als ik niet zo veel films zou kopen, had ik waarschijnlijk gelijk 2x19" tft's gekocht...

want als je in het donker naar een tft kijkt, is het zwart helemaal niet zo zwart :(
en hoe is dat bij een lcdtv?

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
En wat denken we van die speakersetjes? Zien er aardig uit, misschien iemand de vorige editie gekocht?

Edit: LINK http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_09/OFF06.HTM

[Voor 27% gewijzigd door Fraske op 13-03-2005 22:06]

doe eens raar, doe waterpolo

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Fraske schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:50:
En wat denken we van die speakersetjes? Zien er aardig uit, misschien iemand de vorige editie gekocht?

Edit: LINK http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_09/OFF06.HTM
Ik heb deze de vorige keer gekocht.
Ik ben er wel tevreden mee. Voor het geld wel een leuk setje.
Kan er niet heel veel meer over zeggen. Het doet wat het moet doen.

PSN: Shiver23

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11-2019
Hoe zijn die 17" TFT's en 19" TFT's die in de nieuwe Aldi folder staan?

Er zijn veel slechte schermen en veel verschil in prijs. Ik kan bijna niet geloven dat dit goede schermen zijn...

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 20:03
CRAM schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:19:

Er zijn veel slechte schermen en veel verschil in prijs. Ik kan bijna niet geloven dat dit goede schermen zijn...
Zoals al eerder gemeld is. Het zijn geen topschermen maar door de bizar lage prijs zijn ze elke cent meer dan waard. De prijs/kwaliteit verhouding ligt zeer goed.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

CRAM schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:19:

Dat ziet er niet verkeerd uit. Ik heb zelf 2 Medion 19" TFT displays op mijn PC aangesloten. En ook al hebben ze 25 ms response tijd (ouder model), heb ik geen last van ghosting of iets dergelijks. Schermpjes hebben een scherp en helder beeld.

Ik zou ze nemen als ik jou was :) 299 is wel goedkoop zeg. Ik kocht de mijne 1,5 jaar geleden voor 499 per stuk. En dat was toen al goedkoop :o

He who controls the Spice, controls the Universe.

Anoniem: 139508

Weet iemand van jullie hoe het zit met die garantie op de beeldschermen. Iemand al ervaring met medion garantie. Want er is natuurlijk wel weer een grote kans op dode pixels...?

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 14:18
Ik ben ook wel geinteresserd in dat TFTschermpje van 299, maar hoezo is hier dan een grote kans op dode pixels, wat ik hier lees? Ik mag toch aannemen dat als al die schermen dode pixels hebben, ze toch niet zo verkocht zouden worden.... Of wel? Ik ben nog niet zo thuis in de tft-wereld

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:58

timovd

Voorsprong door techniek

er is een kans dat er dode pixels opzitten, maar of deze kans groter is weet ik niet.
Mocht je ze tegenkomen, kun je het scherm natuurlijk ruilen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 10:11
sarinsarin schreef op maandag 14 maart 2005 @ 09:18:
Ik ben ook wel geinteresserd in dat TFTschermpje van 299, maar hoezo is hier dan een grote kans op dode pixels, wat ik hier lees? Ik mag toch aannemen dat als al die schermen dode pixels hebben, ze toch niet zo verkocht zouden worden.... Of wel? Ik ben nog niet zo thuis in de tft-wereld
Ze worden wel gewoon verkocht en je kunt ze na je standaard inruilperiode niet ruilen op basis van dode pixels. Je garantie geldt niet voor dode pixels. Tenzij natuurlijk een groot deel van je scherm 'dood' is. Bij sommige tft schermen kun je pixelgarantie kopen. En zelfs dan krijg je geen nieuw scherm als je maar één of twee dode pixels hebt.

• CRAM
timow schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:54:
er is een kans dat er dode pixels opzitten, maar of deze kans groter is weet ik niet.
Mocht je ze tegenkomen, kun je het scherm natuurlijk ruilen.
is minder natuurlijk dan je zou verwachten, neem dat van me aan...

Ik moet hem toch maar even bekijken ergens. Er is veel verschil in kwaliteit in TFT. En TFT kan nog steeds niet op tegen CRT schermen, qua scherpte dan...

• sarinsarin
het 19 inch TFT heeft een reactietijd van 8 ms waarmee geadverteerd wordt.
Alleen heb ik me laten vertellen dat dat van zwart naar wit geldt, en dat dit voor kleuren 39 ms is.
Kan iemand hier wat zinvols over zeggen? Omdat 15-16 ms het maximale mag zijn als je wilt gamen (wat ik me ook heb laten vertellen)

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:33
Nieuw topic :+

Ik ben inderdaad zelf ook erg benieuwd naar de kwaliteit van de 17". Het is iig geen geld voor ee 17" tft. Maar dat is dan gelijk ook wel weer een twijfel factor; kan it echt wat wezen?

Als het waar is wat sarinsarin zegt, dan zou ik me echt filnk genaaid voelen, maar ik kan me dit niet voorstellen...

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Aldi is redelijk coulant met terugbrengen van spullen, dus proberen kan altijd.
Ik zit zelf ook erg te twijvelen. Mijn 19" CRT is nog prima. Maar op werk zit ik hele dag achter TFT. Als ik dan thuiskom merk ik hoe onscherp het beeld eigenlijk is.

Maar omdat ik het ook voor gamen wil gebruiken vraag ik me af of de schermen daarvoor echt geschikt zijn. Ik heb (uit deel 8) dat duitse forum bekeken, maar er komt niet echt duidelijk naar voren hoe goed het beeld nu eigenlijk is. (Of ik snap het Duits niet zo goed:))

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 13:08

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Weet iemand misschien of deze monitoren ok een DVI aansluiting hebben?

• sarinsarin
Uit het vorige topic deel:
of het waar is, geen flauw idee

[Voor 29% gewijzigd door sarinsarin op 14-03-2005 14:35. Reden: hoe kan ik linken naar een bepaalde reactie op een pagina??]

• Jimbolino
  • Laatst online: 02-06 00:51

Jimbolino

troep.com

Anoniem: 139508 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 08:58:
Weet iemand van jullie hoe het zit met die garantie op de beeldschermen. Iemand al ervaring met medion garantie. Want er is natuurlijk wel weer een grote kans op dode pixels...?
Wij hadden bij de vorige aanbieding een 17" tft gehaald, deze had jammer genoeg dode pixels. Gelijk maar weer terug gebracht. (binnen 8 dagen krijg je gewoon je geld terug)
Verder heb ik een laptop van de aldi, deze ging naar 1.5 jaar kapot, toen hebben ze hem gratis opgehaald en gratis gerepareerd (viel binnen de garantie)

Kortom: goede service enzo, daarvoor hoef je het niet te laten.
3 jaar garantie vind je ook bijna nergens.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• CRAM
Shiver23 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:54:
Mijn 19" CRT is nog prima. Maar op werk zit ik hele dag achter TFT. Als ik dan thuiskom merk ik hoe onscherp het beeld eigenlijk is.
Van de crt of van de tft? :)

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

CRAM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:22:
[...]

Van de crt of van de tft? :)
crt

• CRAM
hmm...dat is vreemd, misschien ligt het aan je crt dan

Ik heb beschikking tot schermen zowel crt als tft. Een beetje crt verslaat tft, alleen wat de scherpte betreft. Kleurweergave etc is tft beter.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

CRAM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:53:
[...]

hmm...dat is vreemd, misschien ligt het aan je crt dan

Ik heb beschikking tot schermen zowel crt als tft. Een beetje crt verslaat tft, alleen wat de scherpte betreft. Kleurweergave etc is tft beter.
Dan vrees ik dat ik je toch ongelijk moet geven. Alle CRT's die ik gezien hebben halen het niet tov een TFT wat scherpte betreft.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• CRAM
MST_Morpheus schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:09:
[...]

Dan vrees ik dat ik je toch ongelijk moet geven. Alle CRT's die ik gezien hebben halen het niet tov een TFT wat scherpte betreft.
dat zijn jouw ervaringen

ik heb laatst nog een IIyama E435S-B (niet bepaald een slecht model) en een LG T710BH FLATRON™ ez verkocht. Stonden naast elkaar en heb ze echt goed bekeken. De reden waarom ik nog geen tft heb is vanwege de scherpte.

Zelf heb ik een LG 775FT...vergelijkbaar met de T710BH.

T710BH is erg goed voor die prijs (€120)

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik twijfel... voor 217 euro kan ik een 17' tft standaard schermpje bij Norrod kopen. Maar voor 200 heb ik ook dat 17 medion scherm.

Bij Norrod zeiden ze dat je dat echt niet merkt die paar dooie pixels :P. yeah sure.. ik kan dus beter bij aldi kopen? Kan ik hem tenminste nog zo omruilen.. alleen qua garantie weet ik het niet. Als je tft kapot zou gaan, dan zou ik hem dus naar medion naar duitsland moeten sturen? Zal ook wel een duur geintje zijn

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Shiver23 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:17:
[...]

Ik heb deze de vorige keer gekocht.
Ik ben er wel tevreden mee. Voor het geld wel een leuk setje.
Kan er niet heel veel meer over zeggen. Het doet wat het moet doen.
Weet iemand of je die kleine platte speakertjes ook kunt vervangen door normale front en rear boxen die k bij mijn hifi setje kreeg? :9
En dan deze boxen gewoon op die Aldi woofer (met geiintegreerde versteker) aansluiten? Werkt dat denken jullie? :9~

zie link Fraske
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_09/OFF06.HTM

[Voor 11% gewijzigd door DaFileFather op 14-03-2005 20:06]

DFF®

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

DaFileFather schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:02:
[...]

Weet iemand of je die kleine platte speakertjes ook kunt vervangen door normale front en rear boxen die k bij mijn hifi setje kreeg? :9
En dan deze boxen gewoon op die Aldi woofer (met geiintegreerde versteker) aansluiten? Werkt dat denken jullie? :9~

zie link Fraske
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_09/OFF06.HTM
Er zit een tulp-stekkertje aan de speakers. Als je aan je eigen speakers ook zo'n stekkertje zet, dan werkt dat gewoon. De boxjes zijn 8 ohm. Het beste is als je eigen speakers dezelfde weerstand hebben.

Anoniem: 99283

CRAM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:40:
[...]

is minder natuurlijk dan je zou verwachten, neem dat van me aan...

Ik moet hem toch maar even bekijken ergens. Er is veel verschil in kwaliteit in TFT. En TFT kan nog steeds niet op tegen CRT schermen, qua scherpte dan...
ik weet niet wat jij onder scherp verstaat maar tft heeft helemaal geen last van ghosting en andere enge dingen zoals bad locks. Waarschijnlijk bedoel jij helderheid van kleuren. Ik vind een crt zelf iets rustiger kijken maar die dingen zijn veeeeeeels te lomp.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Waypoint schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:50:
Ik twijfel... voor 217 euro kan ik een 17' tft standaard schermpje bij Norrod kopen. Maar voor 200 heb ik ook dat 17 medion scherm.

Bij Norrod zeiden ze dat je dat echt niet merkt die paar dooie pixels :P. yeah sure.. ik kan dus beter bij aldi kopen? Kan ik hem tenminste nog zo omruilen.. alleen qua garantie weet ik het niet. Als je tft kapot zou gaan, dan zou ik hem dus naar medion naar duitsland moeten sturen? Zal ook wel een duur geintje zijn
Ik heb nog ff de tft's van Norrod en Aldi vergeleken. In alle fronten verslaat de medion de tft van norrod. Bovendien heeft die van norrod een ms van 25!!! Terwijl ze in de winkel zeiden dat die ook maar 14 was :X .

• CRAM
Anoniem: 99283 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:57:
[...]
ik weet niet wat jij onder scherp verstaat maar tft heeft helemaal geen last van ghosting en andere enge dingen zoals bad locks. Waarschijnlijk bedoel jij helderheid van kleuren. Ik vind een crt zelf iets rustiger kijken maar die dingen zijn veeeeeeels te lomp.
met scherpte bedoel ik scherpte :P

Ghosting is schaduw als je een snelle beweging maakt. Dat zit bij de nieuwe tft's wel snor. Met de kleurweegave bedoel ik helderheid van de kleuren. Vind ik veel beter bij tft's dan bij crt's. Met scherpte bedoel ik scherpte. Hoe scherp zijn stukken tekst bijvoorbeeld. Eén punt . vind ik scherper bij een crt dan bij een tft.

• TMC
  • Laatst online: 28-05 23:30
Een TFT is bijna 'per definitie' scherper dan een CRT. Komt namelijk omdat een TFT een vast 'pixelraster' heeft. Daarnaast staan TFT's bekend om hun scherpte t.o.v CRT's. Snap dan ook eerlijk gezegd niet hoe jij erbij komt dat een CRT scherper is. Zeker met DVI is een TFT echt superscherp.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

CRAM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:19:
[...]

met scherpte bedoel ik scherpte :P

Ghosting is schaduw als je een snelle beweging maakt. Dat zit bij de nieuwe tft's wel snor. Met de kleurweegave bedoel ik helderheid van de kleuren. Vind ik veel beter bij tft's dan bij crt's. Met scherpte bedoel ik scherpte. Hoe scherp zijn stukken tekst bijvoorbeeld. Eén punt . vind ik scherper bij een crt dan bij een tft.
Kijk je dan wel in de native resolutie naar de TFT?
Anders snap ik niet hoe je dit kan zeggen.
En een TFT scherm is ook veel rustiger voor de ogen, aangezien het beeld niet steeds opnieuw opgebouwd hoeft te worden.

Maakt verder niet zoveel uit. Wat ik wil weten, is de Medion 17" of 19" de moeite waard als je veel games speelt?

• CRAM
Misschien ligt het aan mij. Of misschien bedoel ik toch iets anders dan jullie. Zou ook kunnen dat ik verknocht ben aan mn LG die ik al 5 jaar heb.

Binnenkort heb ik wel weer een tft scherm en zal ik opnieuw kritisch gaan kijken.

En dat een tft "per definitie" scherper is, is niet waar. Op de uni staan alleen maar tft's (ook verschillende) en mijn beeld is echt wel scherper...

• TMC
  • Laatst online: 28-05 23:30
CRAM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:14:
Misschien ligt het aan mij. Of misschien bedoel ik toch iets anders dan jullie. Zou ook kunnen dat ik verknocht ben aan mn LG die ik al 5 jaar heb.

Binnenkort heb ik wel weer een tft scherm en zal ik opnieuw kritisch gaan kijken.

En dat een tft "per definitie" scherper is, is niet waar. Op de uni staan alleen maar tft's (ook verschillende) en mijn beeld is echt wel scherper...
Toch is het zo, vanwege de techniek. Het blijft natuurlijk altijd subjectief, maar sommige mensen vinden een Opel Kadett ook mooier dan een Audi A6. ;)

• CRAM
TMC schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:20:
[...]
Toch is het zo, vanwege de techniek. Het blijft natuurlijk altijd subjectief, maar sommige mensen vinden een Opel Kadett ook mooier dan een Audi A6. ;)
:P beetje flauwe vergelijking maar je hebt wel gelijk dat het subjectief is. Ik weet wel dat ik niet alleen sta in m'n beweringen. De laatste ker dat ik zo'n scherm had, was niet op dvi aangesloten kan ik me nu herinneren

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Wat een hoop kletspraat weer, ik kan wel zien dat niemand hier ooit iets bij de Aldi heeft gekocht.

Even wat feitjes:

Geen 8 dagen geld terug dit is 30 dagen GEEN GEZEUR ECHT WAAR gewoon naar de kassa lopen door de UITGANG en melden, huppa handje contantje.Als je dode pixels hebt gelijk terug en omwisselen dus inprincipe 100% goede pixel garantie :) als ze niet op zijn :P

Ik heb zelf een 19" Medion van 1.5 jaar terug dus lijkt mij goed vergelijkbaar, is een prima scherm geen dode pixels niks mis mee behalve het uiterlijk misschien ;) had iets mooier gekund maar prima afwerking hoor.De inkijkhoek is echt heel goed en heb met schrik bij diverse andere winkels kleinere tft's van merken gezien, wat een bagger.

Opsturen indien problemen moet geloof ik naar Medion Nederland dus zeker niet naar Duitsland, het kan ook zijn dat ze gewoon langskomen zoals met de Medioncomputers.Komen ze gewoon langs en pleuren er nieuwe onderdelen in, goedenmiddag _/-\o_

Zullen er betere schermen zijn ja natuurlijk maar wees nou eerlijk als je geld had voor de allerbeste schermen zat je niet in de Aldi topic te neuzen :+

3 jaar standaard garantie krijg je ook bijna nergens + 30 dagen geld terug garantie wat kan je gebeuren 8)

Anoniem: 114732

Denken jullie dat die dingen binnen no-time weg zijn 's ochtends?
Dus dat je er bij openingstijd moet zijn? :/

Ik ga denk ik maar zo'n 17" ga kopen! :)

Zit er trouwens Vesa- aansluiting op, dus dat je het makkelijk aan een andere voet/ beugel kan bevestigen?

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 114732 op 15-03-2005 00:12]

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Anoniem: 114732 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:12:
Denken jullie dat die dingen binnen no-time weg zijn 's ochtends?
Dus dat je er bij openingstijd moet zijn? :/
Bij mij was het oorlog en alles was in 2 minuten weg van de schermen, andere keren viel het wel mee MAAR nu zijn de schermen weer ZEER scherp geprijst.Je zult dus wel om 08:30 voor de deur moeten staan wellicht wat vroeger.
Ik ga denk ik maar zo'n 17" ga kopen! :)
Alvast 1 stumper in mijn val gelokt }) :P

Anoniem: 44203

TMC schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:32:
Een TFT is bijna 'per definitie' scherper dan een CRT. Komt namelijk omdat een TFT een vast 'pixelraster' heeft. Daarnaast staan TFT's bekend om hun scherpte t.o.v CRT's. Snap dan ook eerlijk gezegd niet hoe jij erbij komt dat een CRT scherper is. Zeker met DVI is een TFT echt superscherp.
Dat verhaaltje over vast pixelraster is nou net het probleem. Het is superscherp, zolang je op de juiste resolutie draait. Heb hier een 4 jaar oude 19" Sony Trinitron, die draait op 1600x1200. Ik heb eens een 19" TFT ernaast gehad op dezelfde resolutie, maar dat was niet om aan te zien. Schermresolutie van die TFT was 1280x1024, volgens de specs.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 19:59
Iedereen heeft het nu alleen over de TFT schermen, maar ik wil nu weten of de volgende aldi pc nu ook echt wel waard is om te kopen..Ik wil het voornamelijk gebruiken om te gamen..

"De nieuwste Intel® Pentium®4 3.2 GHz PC TITANIUM MD 8386"

• CRAM
SC4RF4C3 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:54:
Iedereen heeft het nu alleen over de TFT schermen, maar ik wil nu weten of de volgende aldi pc nu ook echt wel waard is om te kopen..Ik wil het voornamelijk gebruiken om te gamen..

"De nieuwste Intel® Pentium®4 3.2 GHz PC TITANIUM MD 8386"
Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 2

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 44203 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:38:
[...]

Dat verhaaltje over vast pixelraster is nou net het probleem. Het is superscherp, zolang je op de juiste resolutie draait. Heb hier een 4 jaar oude 19" Sony Trinitron, die draait op 1600x1200. Ik heb eens een 19" TFT ernaast gehad op dezelfde resolutie, maar dat was niet om aan te zien. Schermresolutie van die TFT was 1280x1024, volgens de specs.
TFT moet je alleen op de op de "goede" resolutie draaien. Anders ziet het er inderdaad niet uit. Dat een nadeel. Zeker met games, dat je altijd op die (vrij hoge) resolutie moet draaien.
Maar heeft iemand dat Duitse forum of andere reviews gelezen hoe het met de kwaliteit van het beeld zit mbt gamen?

Anoniem: 93730

Ik merkte laats ook dat mijn NIeuwe tft toch wel scherper was dan mijn Oude Nec Beeldscherm wat ik al een hele vooruitgang vond tov mijn NOG oudere bolle buis.

TFT draait op aanbevolen resolutie en de CRT draait op een zo hoog mogelijke resolutie, toen ik echter door omstandigheden van pc moest wisselen omdat hij hier aan het branden was, merkte ik toch wel verschil hoor. Echter, beneden hebben we een ander CRT kanon staan (tevens IIyama) en daarbij zie ik neit veel verschil tussen mijn TFT

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn oude monitor (Olivetti :)) begint nu toch een beetje kuren te krijgen, dus misschien ga ik morgen wel even kijken voor zo'n tft'tje. Woon toch boven de Aldi. En deze Aldi heeft altijd weken later nog de aanbiedingen staan, itt de meeste andere Aldi's.

Als 't niks is, breng ik hem wel weer terug, dan ga ik denk eens voor een paar euro meer naar een ander modelletje kijken denk ik. Mocht ik hem echt morgen kopen (even overleggen met het vriendinnetje) dan zal ik gelijk posten wat ik er van vind. Mocht ik hem niet kopen, zal ik toch even proberen te achterhalen of hij DVI heeft of niet (de 17" dus).

Anoniem: 32279

BARACUS schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:46:
Opsturen indien problemen moet geloof ik naar Medion Nederland dus zeker niet naar Duitsland
Opsturen inderdaad na de on site garantie naar een bedrijf in Nederland. Binnen 2 tot max. 3 weken heb je het spul weer terug.

Ik heb vrienden die 2 keer iets hebben laten repareren, eerste keer duurde het 1,5 week en de keer daarop 2,5 week voordat het spul terugkwam.

Goede service dus.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Morgen toch maar even naar de Aldi dan.. wij hebben er 2 of 3 in Zwolle.. maar ff goed gokken op 1 vestiging en daar om een uurtje of 8 heen fietsen.Hopelijk wordt het geen chaos

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Shiver23 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:45:
[...]

Er zit een tulp-stekkertje aan de speakers. Als je aan je eigen speakers ook zo'n stekkertje zet, dan werkt dat gewoon. De boxjes zijn 8 ohm. Het beste is als je eigen speakers dezelfde weerstand hebben.
Ik heb 6 ohm op de front speakers en 8 ohm op de rear speakers ..
gaat dat problemen geven denken jullie? :7

DFF®

Wie weet het "type" van die lcd-schermen bij Aldi? :/

Anoniem: 89050

Volgens mij heeft aldi de specs niet helemaal scherp want op de medionsite www.medoin.de staat dit:
19" TFT SXGA LCD Color Monitor
Sichtbare Bildschirmdiagonale 48,2 cm
Betrachtungswinkel typ. Horizontal = 170° / Vertikal = 170°
Kontrastverhältnis typ. = 500:1
2 integrierte Lautsprecher
Maximale Auflösung 1280 x 1024
Helligkeit typ. = 250 cd/m2
Reaktionszeit typ. = 25ms
OSD (On Screen Display)
Universal Netzbetrieb (AC 100-240V~50-60Hz)
Strahlungsarm nach TCO 99
Monitor und Netzteil VDE/GS geprüft

Met name het contrast, de helderheid en de reactietijd is een stuk lager dan de geadverteerde 700:1, 300 en 8ms.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 89050 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:02:
Volgens mij heeft aldi de specs niet helemaal scherp want op de medionsite www.medoin.de staat dit:
19" TFT SXGA LCD Color Monitor
Sichtbare Bildschirmdiagonale 48,2 cm
Betrachtungswinkel typ. Horizontal = 170° / Vertikal = 170°
Kontrastverhältnis typ. = 500:1
2 integrierte Lautsprecher
Maximale Auflösung 1280 x 1024
Helligkeit typ. = 250 cd/m2
Reaktionszeit typ. = 25ms
OSD (On Screen Display)
Universal Netzbetrieb (AC 100-240V~50-60Hz)
Strahlungsarm nach TCO 99
Monitor und Netzteil VDE/GS geprüft

Met name het contrast, de helderheid en de reactietijd is een stuk lager dan de geadverteerde 700:1, 300 en 8ms.
Weet je zeker dat dit scherm dezelfde is?

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 20:42

ZiegoM

Yammie R1

Shiver23 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:22:
[...]

Weet je zeker dat dit scherm dezelfde is?
Dat kan je inderdaad niet echt zeker weten.

Medion heeft in het verleden al meerdere tft's verkocht en dit kan dus net zo goed een van die eerdere modellen zijn.

\_Specs_/

Anoniem: 88192

sarinsarin schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:08:
het 19 inch TFT heeft een reactietijd van 8 ms waarmee geadverteerd wordt.
Alleen heb ik me laten vertellen dat dat van zwart naar wit geldt, en dat dit voor kleuren 39 ms is.
Kan iemand hier wat zinvols over zeggen? Omdat 15-16 ms het maximale mag zijn als je wilt gamen (wat ik me ook heb laten vertellen)
Dit is net andersom. Een beeldpunt heeft het meeste tijd nodig om van open naar dicht te gaan of andersom.
Bij kleurveranderingen is de verandering in zo'n beeldpunt doorgaan beduidend kleiner, waardoor de de reactietijd dus ook een stuk sneller is.

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat er normaal geadverteerd wordt met de min. responstijd, wat dus de tijd is om van 0% naar 100% te gaan. Dus de tijden bij gewoon gebruik liggen sowieso beter dan wat ze adverteren.
Maar over dit advertentiestukje kan ik ook wel eens ongelijk hebben.

• Roelodk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11-2022
Over die 19 inch monitor. Op de forum van www.prad.de kun je lezen wat ze er van vinden in Duitseland. Het is alleen Duits maar ja.

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 88192 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:32:
[...]

Dit is net andersom. Een beeldpunt heeft het meeste tijd nodig om van open naar dicht te gaan of andersom.
Bij kleurveranderingen is de verandering in zo'n beeldpunt doorgaan beduidend kleiner, waardoor de de reactietijd dus ook een stuk sneller is.

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat er normaal geadverteerd wordt met de min. responstijd, wat dus de tijd is om van 0% naar 100% te gaan. Dus de tijden bij gewoon gebruik liggen sowieso beter dan wat ze adverteren.
Maar over dit advertentiestukje kan ik ook wel eens ongelijk hebben.
Sarinsarin heeft wel gelijk, van zwart naar wit gaat sneller dan van grijs naar grijs of een kleurwaarde. kijk maar eens in de topics over tft's op dit forum.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Directe link naar Duitse forum
Blijft een hoop Duits gelul, maar kan moeilijk vinden of die nu echt goed is of niet.

Anoniem: 89050

ZiegoM schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:24:
[...]

Dat kan je inderdaad niet echt zeker weten.

Medion heeft in het verleden al meerdere tft's verkocht en dit kan dus net zo goed een van die eerdere modellen zijn.
Klopt, maar Aldi heeft naar mijn weten geen typenummer erbij gezet dus dat is moelijk vergelijken. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze op hun eigen site met een verouderd type gaan adverteren. Maar je hebt gelijk zeker weten doe ik het niet. Ik zie in iedergeval van de aankoop af.

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 30-05 17:47

Roger_Rabbit

PC-Freak

Ze zeggen op dat forum dat die gelijk is aan een Hyundai scherm :Y)

Mir ist nur aufgefallen, das der 19" Medion TFT exakt die gleichen Werte hat wie der Hyundai L90D+ ;)

[Voor 45% gewijzigd door Roger_Rabbit op 15-03-2005 14:30]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 17:34
Anoniem: 89050 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:18:
[...]
Klopt, maar Aldi heeft naar mijn weten geen typenummer erbij gezet dus dat is moelijk vergelijken. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze op hun eigen site met een verouderd type gaan adverteren. Maar je hebt gelijk zeker weten doe ik het niet. Ik zie in iedergeval van de aankoop af.
Volgens mij verkopen ze wel oude type producten. Zo staat de zelfde config van de aldi pc van maart 2003 op de site van medion. Nu voor 999 euri's...

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Roger_Rabbit schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:28:
Ze zeggen op dat forum dat die gelijk is aan een Hyundai scherm :Y)

Mir ist nur aufgefallen, das der 19" Medion TFT exakt die gleichen Werte hat wie der Hyundai L90D+ ;)
Deze?
Review van Tomshardware Hij lijkt er totaal niet op. Maar qua specs wel identiek.
Bottom line: Hyundai has a real contender in their L90D+. It's currently the most responsive LCD monitor in its size. The best 17" units are more responsive, but for the gaming experience its better to go with a good 19" that can give you better immersion along with sufficient responsiveness. Unfortunately, this monitor's video qualities leave a lot to be desired, so you'll just have to find a good TV set for watching your DVDs.
Nogmaals. Ik weet absoluut niet zeker of dit hetzelfde scherm is.

[Voor 38% gewijzigd door Shiver23 op 15-03-2005 14:35]

• Roger_Rabbit

Roger_Rabbit

PC-Freak

Misschien de oude L90D+ van Hyundai, misschien een type hiervoor. Kan nog geen scherm vinden wat erop lijkt.
En aangezien Medion toch overal hun eigen merk opzet moet er toch ergens te vinden zijn welk scherm het is.

Even verder zoeken nog :7

Hij staat niet op de site van medion zelf :?

https://www.medionshop.de

[Voor 106% gewijzigd door Roger_Rabbit op 15-03-2005 14:40]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• rsint
  • Laatst online: 27-05 23:27
Volgens mij zijn het gewoon ge-rebadge-de versies van de Gericom C700 en C900.
Die staan binnenkort overigens bij de mediamarkt Alkmaar voor exact dezelfde prijs als de 17" en 19" bij de Aldi.
De waarden zijn iets anders maar voorderest zien ze er exact hetzelfde uit.
En ach ja die waarden kan je natuurlijk een beetje masseren.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

rsint schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:03:
Die staan binnenkort overigens bij de mediamarkt Alkmaar voor exact dezelfde prijs als de 17" en 19" bij de Aldi.
Gericom C900

Aufl ösung: 1280X1024
48,2 cm Bilddiagonale
Kontrast: 450:1
helligkeit: 400cd/m2
Reaktionszeit: 12 ms
Blickwinkel H/V: 140°
inkl. Lautsprecher

Is echt wel wat anders.

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 20:34

koe161

koe(c)

rsint schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:03:
http://www.mediamarkt.nl/.../NL_MM_ALK_1403WB1_02.pdf

wel heel andere waarden!

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• Gumball
Ik ga denk ik morgen op tijd op staan om zeker weten een 17" te bemachtigen...

Als ik de reacties zo lees moet 't ook niet al te moeilijk zijn om ze retour te doen
:Y)

• Roger_Rabbit

Roger_Rabbit

PC-Freak

Soms moet je een reden invullen op een briefje waarom je het produkt terug doet.

Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen, tja heb net van iemand anders een scherm gekregen. Nu heb ik hem dubbel >:) :9~

• Gumball
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:47:
Soms moet je een reden invullen op een briefje waarom je het produkt terug doet.

Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen, tja heb net van iemand anders een scherm gekregen. Nu heb ik hem dubbel >:) :9~
>:) >:)

EDIT

heb nog een review gevonden, lijkt me hetzelfde scherm, alleen de reactiesnelheid is hier 25ms...

http://www.zdnet.de/enter...,39023474,10003507,00.htm

[Voor 24% gewijzigd door Gumball op 15-03-2005 15:54]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Artikel is van Maart 2003. Dit lijkt me een veel ouder model.

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 22:45
Net even langs de mediamarkt in utrecht geweest en kwam tegen een 20" lcd schermpje voor 388 euro van Phocus? Stom maar vergeten foto te maken+ van de specs.

Iemand die wat informatie erover heeft?

Deze dus :)
http://www.db23.de/bildgross/81176.jpg
Duits linkje klik

[Voor 28% gewijzigd door Spider_NL op 15-03-2005 16:38]

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• Gumball
Shiver23 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:16:
Artikel is van Maart 2003. Dit lijkt me een veel ouder model.
En dáár let ik dan weer niet op hè :o

Maargoed dat lucht wel op ;)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:05

Smarron

The bend

Waarom geloof ik niet dat die 19" TFT een responetijd heeft van 8ms. En al helemaal niet voor die prijs! De 17" met 10ms vind ik al heel wat geloofwaardiger overkomen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Als ik zo eens naar de prijzen van "normale" LCD schermen kijk 17" en 19" zijn de prijzen niet spectaculair te noemen, waarom dan toch kiezen voor deze schermen?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:17
De kijkhoek is lager op de geadverteerde ;)
Zou raar zijn als ze sommige dingen "verbeteren'' en de kijkhoek verslechteren.
Op de doos staat btw precies tzelfde als in t krantje dus de specs kloppen wel.

• Gumball
zion schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:48:
Als ik zo eens naar de prijzen van "normale" LCD schermen kijk 17" en 19" zijn de prijzen niet spectaculair te noemen, waarom dan toch kiezen voor deze schermen?
Dat zijn webprijzen..

Mochten er dode pixels zijn, kan ik het scherm tenmisnte gewoon zonder (al te veel) gedonder wegbrengen :O

• sphere
  • Laatst online: 16:27

sphere

Debian abuser

Die 17" van de ALDI is best cheap, maar als het zonder DVI is ga ik hem niet kopen. De dichtstbijzijnde ALDI hier is in de Megastores in Den Haag, dat wordt vrouwen en kinderen eerst :/

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Gumball
sphere schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:56:
Die 17" van de ALDI is best cheap, maar als het zonder DVI is ga ik hem niet kopen.
Is dat verschil zo enorm dan?

Ik mag aannemen dat dit schermpje zowieso beter is dan m'n standaard Novita 17"?

Anoniem: 115900

Shiver23 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:45:
[...]

weet je of je die versterker ook op bijv. je ps2 of xbox kan aansluiten?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:05

Smarron

The bend

zion schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:48:
Lage responsetijd. De goedkoopste schermen uit de PW, komen daar echt niet in de buurt. Daarom kiezen voor deze schermen.

Toch geloof ik de repsonsetijd van die 19" echt niet.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hmm die 19' schijnt wel DVI te hebben en de 17' niet. Maar dat is wel mooi weer 100 euro duurder!

En als ik de search gebruik zie ik allemaal mensen zeggen dat het wel uitmaakt, maar ook net zoveel dat het helemaal niks uitmaakt 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Waypoint op 15-03-2005 18:58]

Wat is het voordeel van een dvi aansluiting ten opzichte van een vga? :/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 114732 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:30:
Wat is het voordeel van een dvi aansluiting ten opzichte van een vga? :/
Dat er geen overbodige conversies gebeuren. Een TFT scherm is digitaal, een CRT scherm werkt met analoge signalen. Daarom wordt voor een standaard D-SUB aansluiting het digitale signaal van de videokaart eerst omgezet naar een analoog signaal.

Als je een TFT scherm dus analoog aansluit moet dat analoge signaal nog eens naar een digitaal signaal worden omgezet in het scherm. Een DVI aansluiting is al digitaal dus er zijn geen omzettingen nodig. Bij een omzetting kan er kwaliteitsverlies optreden maar dit moet niet (merkbaar zijn). Het is nogal afhankelijk van de kwaliteit van de onderdelen.

Een ander voordeel van DVI is dat het scherm niet meer gekalibreerd moet worden. Het staat direct juist. Als je zo'n scherm analoog aanstuurt moet bij elke verandering van resolutie het scherm weer (automatisch) gekalibreerd worden wat gepaard gaat met een bibberend beeld.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:05
amour021 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:34:
Een ander voordeel van DVI is dat het scherm niet meer gekalibreerd moet worden. Het staat direct juist. Als je zo'n scherm analoog aanstuurt moet bij elke verandering van resolutie het scherm weer (automatisch) gekalibreerd worden wat gepaard gaat met een bibberend beeld.
Maar je veranderd de res toch noi van een TFT? Dus dat laatste voordeel valt volgens mij in het niet.

Maar ik ben wel benieuwd naar of deze schermen ook geschikt zijn om aan een (standaard) monitor arm te hangen. Weet iemand dat? Hoe zit dat met de vorige medion reeksen konden die dit wel?

...

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
amour021 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:34:
[...]

Dat er geen overbodige conversies gebeuren. Een TFT scherm is digitaal, een CRT scherm werkt met analoge signalen. Daarom wordt voor een standaard D-SUB aansluiting het digitale signaal van de videokaart eerst omgezet naar een analoog signaal.

Als je een TFT scherm dus analoog aansluit moet dat analoge signaal nog eens naar een digitaal signaal worden omgezet in het scherm. Een DVI aansluiting is al digitaal dus er zijn geen omzettingen nodig. Bij een omzetting kan er kwaliteitsverlies optreden maar dit moet niet (merkbaar zijn). Het is nogal afhankelijk van de kwaliteit van de onderdelen.
Wat ik dan weer niet snap is dat een niet-DVI scherm goedkoper is dan een DVI-scherm. Dit terwijl er juist meer onderdelen moeten inzitten? Is daar een verklaring voor?

[Voor 14% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 15-03-2005 20:59]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Haranaka schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:57:
[...]

Maar je veranderd de res toch noi van een TFT? Dus dat laatste voordeel valt volgens mij in het niet.

Maar ik ben wel benieuwd naar of deze schermen ook geschikt zijn om aan een (standaard) monitor arm te hangen. Weet iemand dat? Hoe zit dat met de vorige medion reeksen konden die dit wel?
Bij het opstarten van je OS, bij het starten van een game, etc

Ik verander regelmatig van resolutie hoor. :)
yoshi_rules schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:59:
[...]

Wat ik dan weer niet snap is dat een niet-DVI scherm goedkoper is dan een DVI-scherm. Dit terwijl er juist meer onderdelen moeten inzitten? Is daar een verklaring voor?
Een scherm met DVI ingang wordt in een andere klasse gezet door de Europese Unie waardoor er een pak meer taksen op zitten dan een scherm zonder digitale aansluiting :(

Daarom hebben de Amerikaanse varianten vaak wel een DVI aansluiting terwijl de Europese tegenhanger er geen heeft.

[Voor 36% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-03-2005 21:10]

• Haranaka
yoshi_rules schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:59:
[...]

Misschien omdat daarnaast er nog een verschil zit tussen 17" of 19" ;)

...

• Gumball
Haranaka schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:09:
[...]

Misschien omdat daarnaast er nog een verschil zit tussen 17" of 19" ;)
Ik denk dat hij DVi in 't algemeen bedoelt, en niet specifiek voor deze schermen. DVI is gewoon duurder dan een normale VGA aansluiting.

Trouwens, heeft iemand een idee hoe laat de Aldi open is (in Apeldoorn in ieder geval, weet niet of 't overal hetzelfde is)

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Gumball schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:28:
[...]

Ik denk dat hij DVi in 't algemeen bedoelt, en niet specifiek voor deze schermen. DVI is gewoon duurder dan een normale VGA aansluiting.

Trouwens, heeft iemand een idee hoe laat de Aldi open is (in Apeldoorn in ieder geval, weet niet of 't overal hetzelfde is)
Inderdaad, als je 2 schermen bekijkt met dezelfde specs, buiten dat de een vga is en dan ander dvi, is het dvi scherm altijd duurder... Ik vraag vroeg me af waarom dit komt, aangezien er minder onderdelen nodig zijn voor een dvi scherm...
misschien is deze vraag wel lichtjes off-topic hier...
amour021 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:09:
[...]

Een scherm met DVI ingang wordt in een andere klasse gezet door de Europese Unie waardoor er een pak meer taksen op zitten dan een scherm zonder digitale aansluiting :(

Daarom hebben de Amerikaanse varianten vaak wel een DVI aansluiting terwijl de Europese tegenhanger er geen heeft.
Wat een rippers! Dus in productiekost liggen die dvi schermen dus wel goedkoper?

[Voor 28% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 15-03-2005 21:36]

• BoomSmurf
  • Laatst online: 10-05 21:18

BoomSmurf

Am-Ende!

Als je dat 17" aldi scherm ziet, is deze dan niet gewoon vergelijkbaar met de Acer AL1715ms 17"
pricewatch: Acer AL1715ms (17", 12ms, D-sub) ?

Loop nu best te twijfelen. Het is nog steeds niet duidelijk of die 17" DVI heeft of wel? En ik kan hem altijd gewoon terugbrengen binnen 30 dagen no questions asked als 'ie me niet bevalt?

• Gumball
BoomSmurf schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:12:
Als je dat 17" aldi scherm ziet, is deze dan niet gewoon vergelijkbaar met de Acer AL1715ms 17"
pricewatch: Acer AL1715ms (17", 12ms, D-sub) ?

Loop nu best te twijfelen. Het is nog steeds niet duidelijk of die 17" DVI heeft of wel? En ik kan hem altijd gewoon terugbrengen binnen 30 dagen no questions asked als 'ie me niet bevalt?
De 17"heeft GEEN DVI aansluiting. Ik heb 't Aldi krantje gister ontvangen, en daar staat bij 19" dat deze een DVI aansluiting heeft, en bij de 17" staat (heel opmerkelijk in het duits, terwijl de rest van de specs in 't nederlands worden verwoordt) VGA aansluiting.

[Voor 5% gewijzigd door Gumball op 16-03-2005 00:24. Reden: schreef 29" ipv 19"]

• BoomSmurf
  • Laatst online: 10-05 21:18

BoomSmurf

Am-Ende!

k thx. Het probleem is dat ik er gelijk twee moet hebben en dat scheelt voor die 19" wel weer 200 euri

• Haranaka
Is er iemand die het aldi krantje in kan scannen als hij dus meer info bevat dat er online staat?

...

• Gumball
Haranaka schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:12:
Is er iemand die het aldi krantje in kan scannen als hij dus meer info bevat dat er online staat?
Geen scan, maar wel de specs die in de folder staan (dus exact overgenomen!)

19"actief SXGA TFT monitor

Beeldschermdiagonaal: 48,2cm
Reactiestijd: 8ms
DVI-D en VGA aansluiting
Contrast (typ.):700:1
Helderheid (typ.): 300cd/m2
kijkhoek typ: 150/135
Plug & Play
Maximale resolutie: 1280 x 1024
On screen display
2 ingebouwde luidsprekers
Stralingsnorm TCO 03

17"actief SXGA TFT monitor

Beeldschermdiagonaal: 43,2cm
Reactiestijd: 10ms
Contrast (typ.):500:1
Helderheid (typ.): 280cd/m2
kijkhoek:150/135
VGA Anschluss
Plug & Play
Maximale resolutie: 1280 x 1024
On screen display
2 ingebouwde luidsprekers
Stralingsnorm TCO 03

[Voor 5% gewijzigd door Gumball op 16-03-2005 00:35]

• Admiral Freebee
  • Niet online
yoshi_rules schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:33:
Wat een rippers! Dus in productiekost liggen die dvi schermen dus wel goedkoper?
Tja, vaak heeft zo'n scherm ook nog een VGA aansluiting dus de kosten zullen ongeveer hetzelfde liggen maar de taks (en de meerwaarde van een DVI aansluiting) maken ze duurder denk ik.

Ik weet in ieder geval wel dat mijn TFT scherm in het OSD een optie heeft om DVI als ingang te kiezen maar dat een DVI ingang nergens aanwezig is :P

Hmmm, misschien valt die er wel op te solderen :+

• sarinsarin
Maar hoe zit t nou met die reactietijd van die 19 inch? is dat nou 8 ms, of 25?
in het krantje staat 8 ja, maar dat schijnt dan dus van zwart naar wit te zijn.....

Als iemand ze al gehaald heeft, ik lees graag reacties, mijn vriendin is namelijk voor me op pad maar dat wordt dus vanavond...

[Voor 29% gewijzigd door sarinsarin op 16-03-2005 08:54]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zo. Ik woon boven de Aldi, en ik heb dus een 17" gehaald. Dit berichtje wordt er nu op getypt :). Ik heb geen dode pixels (nog niet gezien iig) en het beeldziet er scherp uit. Net even een potje PES gedaan, ook geen problemen. Ik ga zo nog even een wat sneller spelletje spelen, eens kijken hoe dat gaat.

Zoals al verwacht werd hier, er zit op de 17" geen DVI aansluiting.

Anoniem: 99283

dvi en d-sub maakt bijna niets uit. Ghosting heb je toch al geen last van

• sarinsarin
ZieMaar! schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:05:
Zo. Ik woon boven de Aldi, en ik heb dus een 17" gehaald. Dit berichtje wordt er nu op getypt :). Ik heb geen dode pixels (nog niet gezien iig) en het beeldziet er scherp uit. Net even een potje PES gedaan, ook geen problemen. Ik ga zo nog even een wat sneller spelletje spelen, eens kijken hoe dat gaat.

Zoals al verwacht werd hier, er zit op de 17" geen DVI aansluiting.
maar kun je nu alleen goed spelen op de aangegeven resolutie, 1024x768 geloof ik, of ook wel op andere??
mijn vriendin heeft namelijk een 19 inch weten te bemachtigen, en ik ben zelf ook een fanatiek pes speler, alleen altijd op 800x600

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
sarinsarin schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:09:
[...]

maar kun je nu alleen goed spelen op de aangegeven resolutie, 1024x768 geloof ik, of ook wel op andere??
mijn vriendin heeft namelijk een 19 inch weten te bemachtigen, en ik ben zelf ook een fanatiek pes speler, alleen altijd op 800x600
Op mijn desktop staat hij op 1280x1024, PES gaat op 1024x768(geloof ik). Ik zal 't eens ff testen en gelijk ook 800 x 600.

EDIT:
Ik heb PES4 nu op 800x600, 1024x768 en 1280x1024 gespeeld, allemaal werkt het even goed. Niets is uitgerekt of iets dergelijks. Top Spin heb ik ook nog even gespeeld en ook daarmee geen problemen (logisch eigenlijk). Je kunt dus op alle (gangbare) resoluties gewoon goed spelen. Zou wel lastig zijn anders, mijn pc trekt lang niet alles op 1280x1024... Maar goed, geen problemen dus.

[Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 16-03-2005 09:30. Reden: toevoeging nav test]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33
Haranaka schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:12:
http://upload.talk2.nl/files/635945aldiaanbieding.JPG

Zoals gepost door jdiezrequejo in deeltje 8.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ah ik tik nu ook achter een 17'. Dikke rij 's ochtends hiero in Zwolle :o !

Kan niks testen met gamens enzo omdat ik nu achter een p2 tik van mijn ouders..mijn pc is nog stuk nl.

Heb al wel 1 dooie pixel iets vanaf het midden..maar volgens mij zie je die toch haast nooit. Je moet btw wel erg goed kijken als je die pixel test gaat doen, eerst keek ik eroverheen :P
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<center><font color=red>Dit topic is alleen bedoeld voor zaken die in Audio Video thuishoren:
<b>WEL</b> horen hier: TV's, radio's, plasma's 5.1 setjes, PC speakers etc.

MP3 spelers horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/33>Gadget Talk</a>

TFT monitoren horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8>Videoplanken & Beeldkanonnen</a>

Fruit en groente en kleding en nachtkastjes en rollerskates horen niet op dit forum :P
</font></center>

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee