Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.772 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kijk nu tegen de 17" Medion aan, en ik moet zeggen, prachtig! Geen dode pixels (rood groen blauw zwart en witte achtergrond gehad zonder icons) en geen ghosting in Unreal Tournament @ 1280*1024

Toppie beeldscherm, lekker helder!

De speakers zijn trouwens nog slechter dan de gemiddelde laptop, maar dat had ik ook wel verwacht.

En man wat was 't druk, ik had 1 van de laatste exemplaren :D :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb hier de Medion 19" TFT staan, en hij is echt ge-wel-dig ! _/-\o_ Geen ghosting, films zien er geweldig uit! Geen dode pixels voor zover ik kan zien, kzal zo nog ff 3 verschillende kleuren achtergrond uitproberen, maar zo te zien is het helemaal perfect ;)

Bij mijn aldi was het vrij druk, maar ze hadden ruim voldoende! Ik stond er dan ook al 15 minuten voor openingstijd ;)

Kortom, prachtmonitor!

EDIT:

Net nog ff met rood, groen, blauw, wit en zwart getest, geen énkele dode pixel of subpixel te bekennen! Aldi, ik dank u wel ! :D

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 16-03-2005 10:19 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:01

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bij de ALDI hier was het super druk, de meeste kochten meerdere schermen en pc's, ook de HP PSC 1219 scanner/kopieër/printer ging als warme broodjes en deze heb ik ook gehaald en ben er direct mee aan de slag gegaan. Het installeren etc. verliep soepel en ik heb hem natuurlijk meteen even getest en hij werkt prima. Alleen kan ik nergens de volgens de bijgevoegde documentatie aanwezige I.R.I.S. ocr software vinden. Als ik tekst gescand heb dan kan ik wel uitvoeren naar Word of Powerpoint maar dan ziet hij hem als plaatje en niet als bewerkbare tekst. Heeft iemand hier ook dat ding gekocht die me misschien op mijn fout kan wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Ik heb een 17" gehaald hier in Den Haag. Daar stonden al mensen vanaf 0800, terwijl de ALDI pas open ging om 0900. Het scherm ziet er aardig uit, de aansluiting via D-SUB valt me 100% mee. Het beeld is strak, en met foto's valt het niet tegen. Ik denk dat je je er voor €199 geen buil aan zult vallen.

Dode pixels heb ik zo op het oog nog niet gezien, maar ik moet nog een test doen. De kleuren zijn aardig, alhoewel het rood in mijn ogen wat flets is. Misschien moet mijn brein er nog aan wennen. ;) Gamen kan nauwelijks op deze kist, want er zit een Matrox Graphics Mystique PCI (G200?) in, die doet 1280x1024 op 24bits.

Het ziet er niet naar uit dat ik hem terug ga brengen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Ik vond deze actie best goedkoop van de aldi totdat ik van mijn duitse neef hoorde dat ze in de Duitse Mediamarkt een veel betere pc verkopen voor 949,- euro. Degene die mijn neef had gekocht was volgens mij zonder mediacenter.
Mediamarkt wou concureren met de aldi en de lidl.
Ik vind het verschil erg groot vergeleken met die pc van de ALDI, hoezo is het daar zo goedkoop?

http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 21:49
Ik heb ook de 17" versie hier, egt goed beeld en geen dode pixels _/-\o_
Ik Mijn moeder heeft m gehaald in Oud Rijswijk (bij Den Haag) het was inderdaad vrij druk :Y)
(ik zat op school O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Yanik schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:22:
Ik vond deze actie best goedkoop van de aldi totdat ik van mijn duitse neef hoorde dat ze in de Duitse Mediamarkt een veel betere pc verkopen voor 949,- euro. Degene die mijn neef had gekocht was volgens mij zonder mediacenter.
Ik vind het verschil erg groot vergeleken met die pc van de ALDI, hoezo is het daar zo goedkoop?

:o das niet duur... als je alleen al naar de proc. en de video kaart kijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Yanik schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:22:

De BTW is daar maar 16% om te beginnen, en de afzetmarkt is natuurlijk veel groter dan in Nederland, kijk maar naar het inwoneraantal :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Het is echt bagger bij die ALDI.
Nu was ook weer bijna alles uitverkocht.
Ik heb nu alleen de 17 inch TFT terwijl ik de 19 inch wil hebben.
Het is blijkbaar nogal moeilijk voor Aldi om in te kunnen schatten wat ze gaan verkopen. Ze zitten er al jaren naast.
Volgens mij moeten ze gewoon de "Actueel" aanbiedingen zoals computer, printer, monitoren e.d. niet proberen in één week tegelijk te verkopen maar gewoon te spreiden over een aantal weken.
Dan heb je ook geen stormloop en kun je je voorraad ook beter afstemmen.
Het is nu lastig plannen op deze manier en je kunt ook je supermarkt niet vol proppen met computer artikelen omdat de aanbieding toevallig in 1 week valt.

Kortom: BETER je voorraad en acties beheersen ALDI !
Blijkbaar hebben ze nog steeds niets geleerd van eerder acties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azzip
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-10-2021
Je kunt ook om 7.00 uur bij de aldi voor de deur gaan staan, zoals ik!!! Dan heb je geen problemen met dat de voorraad op is. Ik heb trouwens wel een pc en een 19" scherm 8) , omdat ik 1,5 uur heb staan wachten. Een kwartier voor openingstijd stonden er bij ons (Heerhugowaard) een man of 50 te wachten. Er waren twee pallets met pc's en 1 pallet met 17" en 1 met 19" schermen. :)

Trouwens de aldi-winkels bepalen zelf niet hoeveel van die apparaten er bij hun in de winkel staan. Ze krijgen van hoger hand een bepaald aantal apparaten toegewezen en ze zien maar of ze verkocht worden.

>:) Gr. Azzip O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
HoppyF schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:53:
Het is blijkbaar nogal moeilijk voor Aldi om in te kunnen schatten wat ze gaan verkopen. Ze zitten er al jaren naast.
Volgens mij moeten ze gewoon de "Actueel" aanbiedingen zoals computer, printer, monitoren e.d. niet proberen in één week tegelijk te verkopen maar gewoon te spreiden over een aantal weken.
Het is nu lastig plannen op deze manier en je kunt ook je supermarkt niet vol proppen met computer artikelen omdat de aanbieding toevallig in 1 week valt.

Ik was te laat. MAAR ik heb wel kunnen bestellen. Ik weet niet waar je was. Ik in cappele a/d ijssel. Hopelijk komen ze weer snel. Ik wis niet wat ik hoorde dat je ook nog na kon bestellen :9~ :9~
Dus nu maar wachten er op.

edit:
Maar dat is gewoon bekent bij aldi of bij lidl. Ze krijgen maar een aantal producten er van. hoe groter de winkel hoe meer spullen.

[ Voor 8% gewijzigd door Calamor op 16-03-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
HoppyF schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:53:

Je bekijkt het vanuit jouw situatie, Aldi heeft gewoon een heel simpel idee hierover.
Ze willen zo snel mogelijk een voorraad op hebben want overgebleven voorraad kost alleen maar geld.
Je ziet ook dat sommige aanbiedingen enorm goed lopen en de andere keer hebben ze veel over, Aldi gaat zich niet branden aan een hoop tft's die "dagelijks" in waarde dalen.
Over 6 maanden heb je weer kans dan wat vroeger gaan :) of probeer een ander filiaal in je stad.
Wel grappig om ineens alle positieve berichten te horen en gisteren zat iedereen nog te schijten omdat het van de Aldi was 8)

[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 16-03-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Zoals eerder gepost hier wist ik niet of ik nu twee 17" of twee 19" ging halen. 19" viel eigenlijk net buiten mijn budget. Ik net naar de aldi (+- 11:00), wel wat laat maar je bent jong on je katert wat hèh. Eerst krijg ik schrik want er staat helemaal niets meer in de 'niet-eetbare-producten-hoek', maar naar enig geshop voor het eten wat ik zowiezo nog moest halen kom ik bij de kassa, en jawel! nog staaaapels 17" en PC's. Geen 19" te bekennen, dat was wel jammer - maar van de andere kant, geen moeilijke keuze meer hoeven te maken. Twee 17" opgeladen, afgerekend (ja ik wil pinnen ja, nee ik heb geen 436 euri in mijn portemonnee :Y) ) Net allemaal geinstalleerd (nooit eerder tft gehad) zonder problemen. Kleuren zien er erg goed uit en het is allemaal erg scherp. LCD test programma gedraaid, niks gezien, geen dooie pixels of iets. Die 10ms response tijd geloof ik echter niet zo in. Ik zie duidelijk ghosting, na-effecten e.d. al moet ik zeggen dat ik er tijden het gamen veel minder last van heb dan ik gedacht had.

Conclusie: Aldi bedankt

(p.s. als je nog zo'n PC of tft wil scoren, zoals ik al zei, hier bij de Aldi Utrecht-Lombok hadden ze er een uur geleden nog een heel aantal staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Is trouwens wel, als je twee 17" CRT's van je bureau veegt en je zet er twee 17" TFT's neer, dan zie je wel erg goed hoe ranzig je desk is... Dalijk maar effe schoonmaken of zo :)

Waar is die edit knop trouwens heen tegenwoordig?

Edit: oh daar moet je voor ingelogd zijn :D

[ Voor 15% gewijzigd door BoomSmurf op 16-03-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
Whoei, ik heb het 17 inch tft scherm hier nu ook op mijn bureau staan bij mijn 2de pc. Echt een pracht beeld :9

Komt aardig in de buurt van de kwaliteit van mij Iiyama scherm. Alleen draait deze maar op 60 hz op 1280x1024 maar dat zie je bijna niet.

Misschien dat ik mijn Iiyama crt monitor er ook nog maar uitdoe die ik gebruik om pc's te testen, scheelt echt veel ruimte >:)

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZieMaar! schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:21:
[...]

Op mijn desktop staat hij op 1280x1024, PES gaat op 1024x768(geloof ik). Ik zal 't eens ff testen en gelijk ook 800 x 600.

EDIT:
Ik heb PES4 nu op 800x600, 1024x768 en 1280x1024 gespeeld, allemaal werkt het even goed. Niets is uitgerekt of iets dergelijks. Top Spin heb ik ook nog even gespeeld en ook daarmee geen problemen (logisch eigenlijk). Je kunt dus op alle (gangbare) resoluties gewoon goed spelen. Zou wel lastig zijn anders, mijn pc trekt lang niet alles op 1280x1024... Maar goed, geen problemen dus.
misschien een domme vraag maar hoe zit het met de Hz? ik bedoel bij een crt merk je bijv als hij op 60 staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

i2Paq schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:12:
Bij de ALDI hier was het super druk, de meeste kochten meerdere schermen en pc's, ook de HP PSC 1219 scanner/kopieër/printer ging als warme broodjes en deze heb ik ook gehaald en ben er direct mee aan de slag gegaan. Het installeren etc. verliep soepel en ik heb hem natuurlijk meteen even getest en hij werkt prima. Alleen kan ik nergens de volgens de bijgevoegde documentatie aanwezige I.R.I.S. ocr software vinden. Als ik tekst gescand heb dan kan ik wel uitvoeren naar Word of Powerpoint maar dan ziet hij hem als plaatje en niet als bewerkbare tekst. Heeft iemand hier ook dat ding gekocht die me misschien op mijn fout kan wijzen?
Even gebeld en binnen 5 min. de support van Medion te pakken, hulde. Kreeg correct en duidelijk het antwoord "er gaat wel eens was mis, kijkt u even bij: "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\DocProc\dpe_ocr.exe". En voila, 't werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Uhh nee. Daar kun je je naam/pass invullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
BARACUS schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:37:
[...]

Je bekijkt het vanuit jouw situatie, Aldi heeft gewoon een heel simpel idee hierover.
Ze willen zo snel mogelijk een voorraad op hebben want overgebleven voorraad kost alleen maar geld.
Je ziet ook dat sommige aanbiedingen enorm goed lopen en de andere keer hebben ze veel over, Aldi gaat zich niet branden aan een hoop tft's die "dagelijks" in waarde dalen.
Over 6 maanden heb je weer kans dan wat vroeger gaan :) of probeer een ander filiaal in je stad.
Wel grappig om ineens alle positieve berichten te horen en gisteren zat iedereen nog te schijten omdat het van de Aldi was 8)
Tuurlijk bekijk ik het vanuit mijn situatie, ik ben geen ondernemer maar consument.
Ik begrijp ook wel dat je geen onnodig grote voorraad moet aanleggen, dat kost immers geld.
Maar je kunt toch op je klompen wel aanvoelen dat er een vrij grote vraag is naar dit soort artikelen.
Als je dan een stuk of twintig monitoren hebt staan en er om 07:00 al een rij mensen voor de deur staat, weet je ook dat je aan twintig stuks te weinig hebt.
Daar hoeft je geen econoom voor te zijn.

Dit gebeurt zo te lezen bij alle Aldi vestigingen in het land dus het lijkt geen incident te zijn.
Een beter systeem zo zijn een redelijke voorraad, en op=op maar dan wel de mogelijkheid open laten om te kunnen bestellen zodat je bv 1 of 2 weken later je product kunt ophalen.
Geen risico voor Aldi want bestelde producten is geen voorraad, en toch een tevreden klant.
Simpel he! tis net Aldi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
HoppyF schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:42:
[...]

Tuurlijk bekijk ik het vanuit mijn situatie, ik ben geen ondernemer maar consument.
Ik begrijp ook wel dat je geen onnodig grote voorraad moet aanleggen, dat kost immers geld.
Maar je kunt toch op je klompen wel aanvoelen dat er een vrij grote vraag is naar dit soort artikelen.
Als je dan een stuk of twintig monitoren hebt staan en er om 07:00 al een rij mensen voor de deur staat, weet je ook dat je aan twintig stuks te weinig hebt.
Daar hoeft je geen econoom voor te zijn.
Ok maar welke slimme econoom kan dan om 07:00 nog even nieuwe voorraad halen uit China ;)
Dit gebeurt zo te lezen bij alle Aldi vestigingen in het land dus het lijkt geen incident te zijn.
Een beter systeem zo zijn een redelijke voorraad, en op=op maar dan wel de mogelijkheid open laten om te kunnen bestellen zodat je bv 1 of 2 weken later je product kunt ophalen.
Geen risico voor Aldi want bestelde producten is geen voorraad, en toch een tevreden klant.
Simpel he! tis net Aldi....
Maar Aldi koopt gewoon 1 grote partij in en gaat geen dure kleine nabestellingen doen :) verwar het niet met een normale winkel.Het klinkt heel lullig voor de klanten maar deze prijs is mogelijk door dit systeem en als je voorraad wilt moet je maar bij de gewone computershop wezen.Het is ook niet waar dat dit bij elk filiaal gebeurd, vaak genoeg gezien dat 2 weken nadien er nog steeds tft's en computers waren.Ik vind de voorraad wel redelijk, 2 pallets vol is niet weinig en als er toevallig iets meer mensen in die wijk een tft willen jammer.
i2Paq schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:25:
[...]

Even gebeld en binnen 5 min. de support van Medion te pakken, hulde. Kreeg correct en duidelijk het antwoord "er gaat wel eens was mis, kijkt u even bij: "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\DocProc\dpe_ocr.exe". En voila, 't werkt.
Dus het is een hp apparaat?
Of hp is gewoon een medion of plaklabel :P

[ Voor 13% gewijzigd door BARACUS op 16-03-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de 19" inch Aldi monitor al en kan iets zinnigs zeggen over de kwaliteit van dit scherm. Komt hij echt in de buurt van de 8 ms die opgegeven is, hoe zijn de kleuren e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met de dvi aansluiting ik lees dat de 17 inch die mist is het echt een MUST om een dvi aansluiting tehebben? wat ik bedoel is het echt zo merkbaar in prestaties of waarbaar voor de ogen?

hoe zit het met de Refreshrate op een crt maakt 60 hz of 75 hz veel uit hoe zit dat bij deze medion schermen? aangezien alles op 60 hz draaid met de refresh rate, ik zit in twijfel om ook een scherm aanteschaffen ben er alleen niet uit 19 inch of 17 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Shiver23 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:58:
[...]

Kijk je dan wel in de native resolutie naar de TFT?
Anders snap ik niet hoe je dit kan zeggen.
En een TFT scherm is ook veel rustiger voor de ogen, aangezien het beeld niet steeds opnieuw opgebouwd hoeft te worden.

Maakt verder niet zoveel uit. Wat ik wil weten, is de Medion 17" of 19" de moeite waard als je veel games speelt?
Dat is knap, als een tft het beeld niet opnieuw hoeft op te bouwen.
Dan kan je je vga kabel net zogoed in een schilderij stoppen.

Je staat echter niet alleen in je mening over de scherpte van een TFT. Ik had een Iiyama 903DT (beste CRT die er is naar mijn mening) en deze was toch echt wel scherper dan elke TFT die ik ooit heb gezien.
Een TFT kan sowieso maar 1 kleur per pixel bepalen terwijl een CRT niet echt "1 dot" heeft om te vullen met een kleur, maar een electronen kanon wat die pixels op het scherm tovers.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:07
Net effkes dat speakersetje gehaald, doet het netjes(op de kabeltjes die er niet bijzaten na, maar die worden nagestuurd). In Breda stonden nog hele schappen met pc, schermen(17 en 19) en scanners(Aldi moerwijk en Aldi Charleroistraat). Die tft's leken veel op die er in december ook waren. De setjes zijn nu wel op, de laatste staat nu op mijn kamer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met de Refreshrate op een crt maakt 60 hz of 75 hz veel uit hoe zit dat bij deze medion schermen? aangezien alles op 60 hz draaid met de refresh rate
Een TFT heeft geen refreshrate /me ^1 ^2. Er zijn 2 factoren die je beeldflikker op een TFT bepalen: de backlight schakelfrequentie (meestal zo'n 100 á 150 kHz) en de pixelomschakelsnelheid (in ms). De vertikale refreshrate zegt dus eigenlijk bar weinig bij een TFT en zet je dus zo laag mogelijk voor het scherpste beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
BARACUS schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:57:
[...]

Nee, dat zijn de printer/scanners die Aldi ook in de aanbieding heeft. Die zijn wél van HP. Maar Medion geeft er blijkbaar support op omdat ze geleverd kunnen worden met de PC? Vind het wel een topservice van Medion dan. Ben toch al enorm te spreken over de service.

Als je de servicelijn belt en er is een lange wachttijd dan word je even te woord gestaan en wordt je de verwachte wachttijd vertelt. Als hun deze lang vinden (ervaring: bij 10 minuten al) dan wordt aangeraden op een ander moment terug te bellen om jou telefoonkosten te besparen! Moet je eens bij HP/Dell doen, zit je zo een uur in de wacht...

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Je staat echter niet alleen in je mening over de scherpte van een TFT. Ik had een Iiyama 903DT (beste CRT die er is naar mijn mening) en deze was toch echt wel scherper dan elke TFT die ik ooit heb gezien
Dan heb jij alleen erg matige TFT's gezien. Een fatsoenlijke TFT op DVI aangesloten met een refreshrate van 60Hz geeft theoretisch en praktisch een perfect scherp beeld op de native resolutie, hoe dicht je ook bij het scherm komt met je ogen, de letters blijven perfect scherp totdat je eigen ogen niet meer scherp kunnen stellen.
De vertikale refreshrate zegt dus eigenlijk bar weinig bij een TFT en zet je dus zo laag mogelijk voor het scherpste beeld.
Niet persé, er zijn TFT's (Viewsonic VP912s) die op DVI aangesloten op 70Hz een evenscherp beeld geven als op 60Hz. Je cursor loopt wat vloeiender in windows en ook spellen draaien vloeiender mits je videokaart ook 70fps kan weergeven. Het baat in dit geval wel en het schaadt niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 2 17" schermpjes weten te bemachtigen, direct aangesloten en het is geweldig hoor, echt veel beter beeld als dat ik had verwacht. Net even mee gegamed gaat super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Speel je weleens shooters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

heb net nog geshooterd op mn 17" aldi schermen... ziet er goed uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Hmmm zit nog erg in dubio of ik dat 19" scherm zal kopen, weet denk ik nog wel een aldi te vinden waar er nog wel 1tje zal zijn, maar toch, twijfel nog erg. Geen ghosting??? Vraag het me af denk dat die 8ms alleen van zwart naar wit is, maar hoe zit het met het aantal ms bij kleuren?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DjWannaB2002 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:24:
Hmmm zit nog erg in dubio of ik dat 19" scherm zal kopen, weet denk ik nog wel een aldi te vinden waar er nog wel 1tje zal zijn, maar toch, twijfel nog erg. Geen ghosting??? Vraag het me af denk dat die 8ms alleen van zwart naar wit is, maar hoe zit het met het aantal ms bij kleuren?
Tot zover, nul komma nul ghosting hier bij mij ;) Heb ff een shooter gedaan en een RPG, nergens last van :) Soms dénk je wat ghosting te zien, maar als je er op gaat letten, is het nog steeds verdomd moeilijk om het te zien. 8 ms is snel genoeg hoor ;)
Zelfs op de 10 ms 17" die m'n vader gekocht heeft, zag ik nauwelijks ghosting. Dus het is wel een veilige aankoop hoor ;)
Het aantal ms bij kleuren is minder, omdat de overgang van wit -> zwart en terug, de grootste zijn die de monitor zal moeten maken. Van een kleur naar een andere kleur is altijd minder werk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 16-03-2005 14:29 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Laatst online: 11-03 14:03
wolkje schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:28:
[...]

Het aantal ms bij kleuren is minder, omdat de overgang van wit -> zwart en terug, de grootste zijn die de monitor zal moeten maken. Van een kleur naar een andere kleur is altijd minder werk ;)
volgens mij is dit dus juist niet zo, maar hier had ik al eerder wat over opgemerkt, de 8 ms bij de 19" klopt dus volgens mij ook niet helemaal, maar niemand hier die dat duidelijk lijkt te kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

sarinsarin schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:33:
[...]

volgens mij is dit dus juist niet zo, maar hier had ik al eerder wat over opgemerkt, de 8 ms bij de 19" klopt dus volgens mij ook niet helemaal, maar niemand hier die dat duidelijk lijkt te kunnen maken
Waarom zou 8 ms niet kloppen voor de 19" ? :? Wat heb je dan aan de vermelding van specificaties als ze niet kloppen? Maargoed.
Als je het in RGB waarden bekijkt, is de overgant van wit (255,255,255) naar zwart(0,0,0) groter dan wat dan ook. Iedere kleur heeft een minder verschil om te overbruggen, dus het is alleen maar logisch dat die overgang sneller gaat.
Waarom denk je dat ze de responsetijd ook altijd uitrekenen tussen de zwarte en de witte pixel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
Je verhaal klinkt logisch, ik had alleen horen zeggen dat de overgang tussen kleuren juist moeilijker ging/langer duurde, maar dat durf ik dus niet zeker te zeggen.
En de 8 ms van de 19" zou dan de laagste reactietijd zijn (of dat nu tussen zwart-wit ofwel kleur is) maar dan zou er ook sprake zijn van een hogere reactietijd. Hier was ik dus juist benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

sarinsarin schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:43:
Je verhaal klinkt logisch, ik had alleen horen zeggen dat de overgang tussen kleuren juist moeilijker ging/langer duurde, maar dat durf ik dus niet zeker te zeggen.
En de 8 ms van de 19" zou dan de laagste reactietijd zijn (of dat nu tussen zwart-wit ofwel kleur is) maar dan zou er ook sprake zijn van een hogere reactietijd. Hier was ik dus juist benieuwd naar
Dat is wel zo, alleen moet je bedenken dat de 8 ms dus de laagste reactietijd is, voor de moeilijkste overgang. Praktisch gezien, zouden de andere overgangen makkelijker zijn, en dus minder tijd kosten, máar soms ook meer tijd omdat de reactiesnelheid niet altijd even snel is. (volg je het nog? :D) Al met al denk ik dat je gemiddeld op 8 - 10 ms uitkomt. Dit is natuurlijk een schatting, maar uit ervaring met dit beeldscherm kan ik zeggen, dat er eigenlijk géen ghosting zichtbaar is :) Ik vind het een super beeldscherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
wolkje schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:46:
[...]

Dat is wel zo, alleen moet je bedenken dat de 8 ms dus de laagste reactietijd is, voor de moeilijkste overgang. Praktisch gezien, zouden de andere overgangen makkelijker zijn, en dus minder tijd kosten, máar soms ook meer tijd omdat de reactiesnelheid niet altijd even snel is. (volg je het nog? :D) Al met al denk ik dat je gemiddeld op 8 - 10 ms uitkomt. Dit is natuurlijk een schatting, maar uit ervaring met dit beeldscherm kan ik zeggen, dat er eigenlijk géen ghosting zichtbaar is :) Ik vind het een super beeldscherm ;)
en dat zijn dan de berichten die ik graag wil horen :)
als ie maar goed speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
Zoals al eerder opgemerkt is de opgegeven 8ms waarschijnlijk van wit naar zwart. De schakeltijden tussen bijvoorbeeld twee grijswaarde liggen altijd hoger. Dit is bij ieder tft scherm zo.
Uit testen van bijvoorbeeld c't blijkt ovigerens dat er geen een scherm te vinden is dat daadwerkelijk zulke schakeltijden haalt. Zulke schakeltijden worden alleen gehaald voor belachelijke instellingen voor de helderheid. Realistische schakeltijden voor snelle schermen liggen in de praktijk rond de 25 ms( voor schermen met de TN techniek) wat ovigers erg goed is. Bij die snelheden treed er nauwelijks gosting op. Wel is het kleurbereik van TN schermen over het algemeen watt lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

lithoijen schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:02:
Zoals al eerder opgemerkt is de opgegeven 8ms waarschijnlijk van wit naar zwart. De schakeltijden tussen bijvoorbeeld twee grijswaarde liggen altijd hoger. Dit is bij ieder tft scherm zo.
Ik vind dit niet zo logisch eigenlijk, zou je ook uit kunnen leggen waarom dat zo is? :)

Net even opgezocht via de GoT Beeldkanon FAQs maar ik lees toch echt dit:
TFT schermen met een omschakeltijd (ook wel response time genoemd) van 50 ms (en daar zijn er voldoende van!) zijn niet goed voor sommige veeleisende 3D spellen. Dit laatste is dus afhankelijk van de gebruiker en het spel, want de omschakeltijd is de tijd voor omschakelen van 100% zwart naar 100% wit. Indien een kleur op het scherm gevraagd wordt die ten opzichte van de huidige toestand niet veel afwijkt (qua samenstelling uit de drie basiskleuren rood, groen en blauw), dan is de omschakeltijd veel korter.
bron

[ Voor 47% gewijzigd door Cloud op 16-03-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Toch jammer dat hij een resolutie heeft van 4/3.2... Is voor mij iig een reden om hem niet te kopen, ik draai thuis altijd 1152*768 op mijn 17" CRT, maar had op een 17" lcd wel 1280*960 willen draaien, of 1400*1050 op een 19"

Ik snap ook echt niet waarom er zoveel van die dingen uitkomen met een corrupte beeldscherm resolutie, het maakt ze in een klap waardeloos voor alles wat niet vertekenend mag zijn...

edit:
Ja, ik weet dat bovengenoemde resoluties moeilijk te krijgen zijn, wat dan ook exact de reden is dat ik nog op CRT draai

[ Voor 20% gewijzigd door zion op 16-03-2005 15:46 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen heb nu ook die 17 inch scherm hier liggen van de aldi

mijn eerste ervaringen beeld ziet er super strak uit en heel helder alleen moet zelf nog ff uitvogelen wat de lekkerste resoluties is van dit scherm.

Games heb ik nog niet getest ga ik zo eens doen maar voor normaal surf en windows werk kan ik dit scherm zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb voor me werk een 19" gehaald. maar om 1 of andere reden hadden alle aldi's (in Sneek) een ander model als in het krantje of op internet. namelijk 1tje met 25ms en geen zichtbare speakers voor.
het maakt niet veel uit omdat ik toch niet game onder et werk maar het viel me wel op. ook heb ik (gelukkkig op kosten van me werk) een DVI kabel los moeten halen.

kan iemand fotos maken van zn 19" want ik vraag me af of het alleen hier betrefd (een verkoper zei dat ze echt alleen dit model hadden)
ik zal even zien of ik hier een camera kan lenen dan maak ik even een foto van wat ik nu heb.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

de stekker bij de aldi, is dat wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_11/BILD01.JPG
overspanningsbeveiliging op alle stopcontacten
• verlichte controleschakelaar
• 2.40 m snoer
voor minder geld kun je bij de gamma een trust stekker kopen ( overspannings beveiling 16 ampere ofzoiets), maar ik heb daar geen vertrouwen in dat die de schade van een indirecte blikseminslag tegen gaat.

Ik weet het, tegen een directe blikseminslag in je huis helpt niet zoveel (je maakt een kans als de stekker en het stopcontact een meter uit elkaar liggen, schakelaar uitzetten heeft dan al geen zin meer), maar als de bliksem 1 blok verderop inslaat, helpt dan deze aldi stekker, of is dit net zo hopeloos als de gamma stekker (bevat die alleen een zekering, of hoe werkt dit?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die 17" monitor nou echt zo voordelig als dat hij lijkt?
Het begint een beetje te kriebelen want ik zoek al heel lang een vervanger voor mijn 17" CRT. dit kan een goedkope upgrade gaan worden.

Dooie pixels ga ik me zeker aan irriteren, maar ik zie hier verder nog geen klachten over.

Kan iemand mischien even testen of dit ding goed werkt icm HL2-DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Zit bij die 19" nou een DVI kabel of niet?

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

bij de versie die ik heb gekocht zat geen DVI kabel, maar ik heb dan ook een afwijkend model tov de krantjes en internet.

net even fotos gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://upload.talk2.nl/files/33865medion1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.talk2.nl/files/851639medion2.jpg

verders een standaard perfect beeld met de bijgekochte DVI kabel.
op de doos staat 25ms, een vreemde zaak dit.

kunnen degenen met een 19" ook wat fotos uppen?

[ Voor 30% gewijzigd door MUSTIS op 16-03-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men zusje heeft een irritante blauwe pixel op haar scherm van de aldi als het scherm zwart is is dit erg vervelend en opvallend. kan ik nog teruggaan en een scherm nabestellen ofzo? want de man na mij had de laatste monitor uit ons filiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het andere model dat ook op de site staat (met de boxen aan de voorkant). Gekocht bij de Aldi te Echt.

Edit:

Wat dode pixels betreft, hier geen last van op beide monitoren (heb een testprogrammatje gedraaid).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:34:
Ik heb het andere model dat ook op de site staat (met de boxen aan de voorkant). Gekocht bij de Aldi te Echt.

Edit:

Wat dode pixels betreft, hier geen last van op beide monitoren (heb een testprogrammatje gedraaid).
in Sneek (in de buurt van leeuwarden) hadden ze iig alleen deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 19" bevalt hier ook erg goed

Ik heb geen dode pixels en merk ook niets van ghosting ,zelfs niet op niet native resolutie in bijvoorbeeld Wolfenstein ET.

ET in 800x600 zag er trouwens ook verdomde lekker uit, had zwaar gestretchte pixels verwacht op die resolutie na alles wat ik hier op GOT had gelezen!

Al om al een Prima koop

Hier een foto'tje

Afbeeldingslocatie: http://www.anonymoususer.demon.nl/19inch640-480.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

zion schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:45:
Toch jammer dat hij een resolutie heeft van 4/3.2... Is voor mij iig een reden om hem niet te kopen, ik draai thuis altijd 1152*768 op mijn 17" CRT, maar had op een 17" lcd wel 1280*960 willen draaien, of 1400*1050 op een 19"

Ik snap ook echt niet waarom er zoveel van die dingen uitkomen met een corrupte beeldscherm resolutie, het maakt ze in een klap waardeloos voor alles wat niet vertekenend mag zijn...
Omdat de resolutie 5/4 is, ipv 4/3, betekend niet dat het beeld automatisch vervormd is.
Het scherm is fysiek namelijk ook 5/4, dus dan is het helemaal geen probleem.

edit: in Tilburg waren de 19" om 13:00 allemaal uitverkocht, ze hadden alleen nog maar 17" :(

[ Voor 11% gewijzigd door Jimbolino op 16-03-2005 16:49 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jimbolino schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:47:
[...]

Omdat de resolutie 5/4 is, ipv 4/3, betekend niet dat het beeld automatisch vervormd is.
Het scherm is fysiek namelijk ook 5/4, dus dan is het helemaal geen probleem.
Klopt, de resoluties die zion gebruikt zijn juist corrupt vergleken met de 4:3 afmetingen van CRT monitoren, tenzij je breedbeeld gebruikt natuurlijk. Ik vind het maar vage resoluties die zion gebruikt, ze lijken wel hoogbeeld (bestaat dat? iig tegenovergestelde van breedbeeld :P)

Verder kan ik zeggen dat bij de 19" versie wél een DVI kabel zit, en bij de 17" versie niet. De 17" heeft echter ook geen aansluiting ervoor, dus er een bij kopen is geen optie. Het beeld is overigens nog steeds prachtig, ook op 1280x1024 @ 75Hz. Ookal issie dan wat donkerder dan anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
In Capelle hadden ze om half 10 helemaal niets meer, maar ik zou gebeld worden wanneer de die 19" binnen krijgen. Iemand ervaring ermee of ze ook daadwerkelijk nageleverd krijgen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zion schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:45:

]
Je komt een beetje zeurig over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en bij de lidl in belgië gaan ze ook weer een aantal dingen verkopen

een 17" tft voor 199,- (eerst was 't 229,- volgens mij, maar vanwege concurrentie met de aldi wsl verlaagd)

een 19" tft voor 299,-

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.be/C1256C790050C7BC/images/BE.05_2848_2849/$file/05_2848_2849_b.jpg

check www.lidl.be 'Tijdelijk aanbod op dinsdag 22/03'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor _schijn_veiligheid is het voldoende, voor _echte_ beveiliging stelt het geen bal voor (van de 20 geteste door de consumentenbond met keurmerk voldeden er zelfs maar 3....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor... ik heb dus die 5.1 speakersetje gekocht bij de aldi.. en ik dacht met mn gebrekkige audiokennis wel dat het op mn laptop kan (ook van Medion), maar niet dus. Ik heb wel 3 gaatjes maar niet de juiste kleuren, namelijk zwart, blauw en roze (is geloof ik van de microfoon)... en niet groen, oranje en zwart. Dom dom...

Nou was ik dus benieuwd of er goedkope geluidskaartjes zijn voor 5.1 die ik zo in mn laptop kan prikken in die sleuf... weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 07:51

emzed

*

Er bestaan toch wel USB 5.1 sound setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emzed schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:15:
Er bestaan toch wel USB 5.1 sound setjes?
hoe bedoel je precies? Dit setje moet met 3 kabeltjes, een groene, een oranje en een zwarte mn geluidskaart in.. en die heb ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 07:51

emzed

*

gewoon:
laptop - usb kabel - 5.1 ding met 3 jack uitgangen

pak eerste hit op google:
http://www.google.nl/sear...l&q=usb+soundcard+5.1&lr=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:17:
[...]

hoe bedoel je precies? Dit setje moet met 3 kabeltjes, een groene, een oranje en een zwarte mn geluidskaart in.. en die heb ik dus niet.
Dat je maar 3 gaten hebt, waarvan 1 voor de microfoon (meestal roze) wil nog niet zeggen dat je geen 5.1 geluidskaart in je laptop hebt.
Voorbeeld:
MIjn zus heeft een laptop, met ook "maar" 3 gaten, waarvan 1 voor de microfoon. Toch kan ze 5.1 setjes aansluiten!, want ze heeft wel degelijk een 5.1 chip in haar laptop.
Bij laptops wordt dit softwarematig geregeld. Je kiest bij de desbetreffende software voor 5.1 config. en je "microfoon-gat" wordt automatisch een Line-Out (Rear d8 ik)

Dus, check ff de specs van je laptop na, mocht je een 5.1 chipset hebben, dan moet je ff met je software sjoemelen

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:34:

Edit:

Hoi!

Ik heb op internet overal gezocht, maar geen goed werkend test programma gevonden, zou jij misschien ff de link kunnen geven.
Wel met paint mijn scherm wit/zwart/rood/groen/blauw gemaakt, maar ik zie steeds op andere plekken wat, dus vertrouw mijn eigen ogen niet meer... ;)

of misschien heeft er een andere lezer nog een goed programmaatje hiervoor?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:22:
[...]

Dat je maar 3 gaten hebt, waarvan 1 voor de microfoon (meestal roze) wil nog niet zeggen dat je geen 5.1 geluidskaart in je laptop hebt.
Voorbeeld:
MIjn zus heeft een laptop, met ook "maar" 3 gaten, waarvan 1 voor de microfoon. Toch kan ze 5.1 setjes aansluiten!, want ze heeft wel degelijk een 5.1 chip in haar laptop.
Bij laptops wordt dit softwarematig geregeld. Je kiest bij de desbetreffende software voor 5.1 config. en je "microfoon-gat" wordt automatisch een Line-Out (Rear d8 ik)

Dus, check ff de specs van je laptop na, mocht je een 5.1 chipset hebben, dan moet je ff met je software sjoemelen
Ik kan het zo niet vinden waar ik dat kan instellen... :S. Echter,... op de folder van mn laptop staat wel: "6kanaals audio out. Voor de digitale thuisbioscoopervaring". Heeft dat er iets mee te maken?

*zoekt verder naar die instelling*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In België wordt het dus kiezen tussen Lidl en Aldi voor mijn 19" TFT.

Die aldi lijkt me toch beter 8 ms ipv 16 ms reactietijd.

IK vraag me echter af of 1280x1024 niet wat weinig is voor een 19"?

Edit: Weet iemand toevallig het opgenomen vermogen van de Aldi TFT (verbruik dus)?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:37:

IK vraag me echter af of 1280x1024 niet wat weinig is voor een 19"?
Dat vroeg ik me ook al af, aangezien dit ook de standaard voor de 17" is... Alles moet er dan op ee 19" erg lomp uitzien...

Op m'n 17" TFT ziet 1280*1024 iets kleiner uit dan 17"CRT @ 1024*768 (echt bijna geen vershil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me kon het ook niet laten na het zien van de specs en het lezen van de eerste ervaringen met dat 19" TFT-scherm, en is dus ook maar even bij de Aldi gaan shoppen...

- slechts 1 (half) defecte pixel,
- veel beter scherper beeld dan m'n 17" Philips 170S4 TFT-scherm
- geen ghosting oid. bij het spelen van Call of Duty (max res.)
- wat een groot monster !!!
- DVI-aansluiting...

3 jaar garantie !! (volgens mij hebben andere TFT-schermen dat niet...)

conclusie: heel veel scherm voor een hele goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
Zit bij jullie het scherm ook scheef op de voet?
Bij mij namelijk wel iets, niet storend gelukkig. Beeld is in ieder geval wel goed.

Ik heb de voet ook al losgeschroefd, stak een stukje plakstrook uit heb ik weer netjes teruggeplakt en de bodemplaat weer dichtgeschroefd. :X

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:32:
[...]

Ik kan het zo niet vinden waar ik dat kan instellen... :S. Echter,... op de folder van mn laptop staat wel: "6kanaals audio out. Voor de digitale thuisbioscoopervaring". Heeft dat er iets mee te maken?

*zoekt verder naar die instelling*
Ja.. Dan heb je dus een 5.1 geluidschip, en moet je dus een 5.1 set kunnen aansluiten.
Heb je toevallig de MD41300 laptop? Die heeft mijn zus nl ook.
Is een P4 3,06 ofzo
512MB
60GB HDD

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:22:
[...]

Ja.. Dan heb je dus een 5.1 geluidschip, en moet je dus een 5.1 set kunnen aansluiten.
Heb je toevallig de MD41300 laptop? Die heeft mijn zus nl ook.
Is een P4 3,06 ofzo
512MB
60GB HDD
Nope.. ik heb deze: http://www.cmd.tech.nhl.n.../ALDI-Notebook_poster.gif

Ik ben nou zover dat hij op 5.1 staat gesteld. Maar ik krijg nog steeds geen geluid.. alleen maar wat gebrom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

prima scherm.. heb hier de 19" variant. Lekker Helder ook.
Ik heb hem met dvi aangesloten. Maar hij laat geen andere resoluties zien dan de default resolutie. Is dat normaal? Of moet ik overschakelen dsub (maar wordt de scherpte dan niet minder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:24:
[...]

Nope.. ik heb deze: http://www.cmd.tech.nhl.n.../ALDI-Notebook_poster.gif

Ik ben nou zover dat hij op 5.1 staat gesteld. Maar ik krijg nog steeds geen geluid.. alleen maar wat gebrom..
Heb je wel ingestelt op 5:1 anders werken ze op out, mirofoon , nog iets.
Meestal moet je dat bij je geluidprogramma in te stellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Hehe de vanmorgen gekochte 17 inch TFT aangesloten en hij doet het prima.
Geen dode pixels dus dat hebben die Chinesen wel goed voor elkaar. :)
Haarscherp beeld, helder ook en geen ghosting te zien bij Half-Life2 e.d. shooters.

/me is wel wat teleurgesteld dat de 19 inch in Ermelo binnen 2 minuten op waren maar toch nog heel blij met z'n 17 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calamor schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:33:
[...]

Heb je wel ingestelt op 5:1 anders werken ze op out, mirofoon , nog iets.
Meestal moet je dat bij je geluidprogramma in te stellen zijn.
Aantal luidsprekers: 6-kanaalsmodus voor 5.1 luidsprekers.

Zo heb ik hem nou staan.... en nog steeds gebrom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

BARACUS schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:57:

Jawel, er staat gewoon HP SPC 1219 op de doos, in de doos zit een kaartje van Medion met een telefoonnummer er op. Nadat ik belde met HP blijkt de 1219 gelijk te zijn aan de 1215 maar is de 1219 speciaal voor ALDI gemaakt en wordt de support ect. door Medion afgehandeld. Grappig is dat als ik naar de Medion.com site kijk deze verdacht veel op de HP layout lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:39:
[...]

Aantal luidsprekers: 6-kanaalsmodus voor 5.1 luidsprekers.

Zo heb ik hem nou staan.... en nog steeds gebrom..
update: geluid uit 3 speakers en een hoop gebrom... ut word steeds meer.

Waarom is dit nou zo klote om aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 17"is onscherp!! De letters in de menubalk van Firefox zijn scherp maar eromheen is vertekend beeld. :'( Nog meer mensen die dit hebben. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:29:
[...]

Hoi!

Ik heb op internet overal gezocht, maar geen goed werkend test programma gevonden, zou jij misschien ff de link kunnen geven.
Wel met paint mijn scherm wit/zwart/rood/groen/blauw gemaakt, maar ik zie steeds op andere plekken wat, dus vertrouw mijn eigen ogen niet meer... ;)

alvast bedankt
Hier staat een (duitse) beschrijving voor het gebruik van Passmark Monitor test.
Met onderdaan de pagina een link waar je de demoversie kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe vraagje tussendoor...

Als ik mn subwoofer alleen op het netstroom plug (dus verder geen andere stekker er in) en ik zet hem aan, dan hoor ik dus een luid gebrom...

is dit normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 19" scherm heeft 1 dode pixel helaas :(

Kan ik deze nu aanmelden voor omruiling bij support?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Heeft het plugje dan contact met iets...zo nee, dan is het volgens mij niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:48:
Heeft het plugje dan contact met iets...zo nee, dan is het volgens mij niet normaal.
gewoon de adapter er op aangesloten....

hmmmz, wat betekend dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55
Hey mensen wat denken jullie van dit:
Ik zag dit net ergens staan en kwam via via terecht hiero. Dit kan toch niet of ligt dat aan mij?
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
leuk_he schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:14:
de stekker bij de aldi, is dat wat:

[afbeelding]

[...]

voor minder geld kun je bij de gamma een trust stekker kopen ( overspannings beveiling 16 ampere ofzoiets), maar ik heb daar geen vertrouwen in dat die de schade van een indirecte blikseminslag tegen gaat.

Ik weet het, tegen een directe blikseminslag in je huis helpt niet zoveel (je maakt een kans als de stekker en het stopcontact een meter uit elkaar liggen, schakelaar uitzetten heeft dan al geen zin meer), maar als de bliksem 1 blok verderop inslaat, helpt dan deze aldi stekker, of is dit net zo hopeloos als de gamma stekker (bevat die alleen een zekering, of hoe werkt dit?)
Dit is een Master-Slave stekkerdoos. PC aan --> dan ook monitor en andere randapparatuur aan. Ik heb 'm hier, werkt prima. Pas op er liggen 2 soorten stekkerdozen, gewoon en Master-Slave, zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:55:
Hey mensen wat denken jullie van dit:
Ik zag dit net ergens staan en kwam via via terecht hiero. Dit kan toch niet of ligt dat aan mij?
Klik
Verouderd model, niet meer dan 360 euro waard. 2 jaar 26,50 = €636,- of + 45 euro voor een schermpie is €681,- is best duur voor dit spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de metro stond vandaag een Phocus 20" inch in de aanbieding bij de Mediamarkt in Utrecht voor €388,- De prijzen beginnen te zakken? op de site staat niets, maar op de site van phocus is hij wel te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:29:
[...]

Hoi!

alvast bedankt
Vincent,
Wat je kan doen is op het bij beeldinstellingen--> bureaublad Geen achtergrond te kiezen, maar alleen een kleur achtergrond, en dan het genoemde rijtje afgaan.

Verberg hierbij wel je pictogrammen en taakbalk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:54:
Mijn 17"is onscherp!! De letters in de menubalk van Firefox zijn scherp maar eromheen is vertekend beeld. :'( Nog meer mensen die dit hebben. :/
Had ik eerst ook.
Je moet effe op ADJUST drukken (4e knopje van links onderop het scherm)
dan stelt ie hem weer scherp....

Dit gebeurt iedere keer als je van resolutie wisselt.... En dat heeft dus weer te maken met het DVI verhaal zoals ik net las.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Ook een goed progje om te zoeken naar dode pixels:
meuktracker: TFT Tester 1.1 - Update

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Link via meuktracker is dood.

Mirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
lol, ik heb hem net zelf gedownload en in mijn install\utils map gegooit voor mijn persoonlijk archief:

http://files.tweakers.net/TFTTester/tfttester.rar

Bij mij geen probleem

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb vandaag een 19"TFT bij de Aldi gekocht.
Ik ben er echter niet zo over te spreken. Als ik namelijk van onder naar boven kijk zie ik dat het beeldscherm donkerder is. Bij mijn huidige beeldscherm de Philips Brilliance 180P heb ik daar geen last van. Dat donkere bij die Medion heeft dat met de kijkhoek te maken?

Ook hoorde ik tijden het opstarten een hoge (frequentie) pieptoon. erg irritant. Waar komt dat door?

Ik wil het scherm misschien gaan terug brengen, maar voordat ik dat doe, wil graag weten wat jullie van de Iliyama E481s vinden? Is dit scherm veel beter dan de Medion en heeft dat scherm ook het probleem met betrekking tot het van onder naar boven kijken (donkere weergave beeld)?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Als ik zo de specs van de Iliyama ernaast leg, kom ik tot de conclusie dat hij qua specs behoorlijk achter loopt. Maar daarbij moet gezegt worden dat specs alleen ook niet alles zeggen...

19"
Helderheid: 250 cd/m2
Contrast: 400:1
Responsetijd: 25 msec

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haranaka schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:57:
lol, ik heb hem net zelf gedownload en in mijn install\utils map gegooit voor mijn persoonlijk archief:

http://files.tweakers.net/TFTTester/tfttester.rar

Bij mij geen probleem
Ondanks dat ik ben ingelogd is het voor mij niet te downloaden, krijg een melding dat ik niet ben ingelogd...
Ik zou het wel graag willen proberen...;)

Weet iemand raad? Ik heb wel email, misschien wil iemand het versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
als je een email adres in je profiel had staan had je hem al in je electronische brievenbus gehad

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:55:
Link via meuktracker is dood.
Mirror?
Die stuitert bij mij op Forbidden

Deze doet het wel

Overigens werkt de Medion 19" perfect, van ghosting heb ik niets gemerkt (diverse shooters getest),
echter op een meegeleverd CD vind ik:
QIG Proview 30219 Muli.pdf
Nou hoop ik echt dat het geen proview beeldscherm is, ik heb een 17" CRT proview (hele oude Aldi actie bij een PIII 450) dat was echt een bagger scherm met zeer slechte lichtopbrengst, alle games moest je daar met gamma-correctie verschrikkelijk bijstellen.

edit:
0 rotte pixels
en je kunt net zo goed monitor test downloaden, rotte pixels moet je toch met het oog opzoeken

Aldus Medion 19" handleiding:
Pixelfehler-Types:
Type 1: voortdurend oplichtende pixels (heldere, witte punt), maar niet aangestuurd.
Een witte pixel ontstaat door het oplichten van alle drie de sub-pixels.
Type 2: niet oplichtende pixel (donkere, zwarte punt), hoewel aangestuurd.
Type 3: abnormale of defecte sub-pixel van rode, groene of blauwe kleur. (bvb. voortdurend oplichten aan halve
helderheid, niet oplichten van een kleur, flikkerend of knipperend, maar niet van het type 1 of 2)
Vervollediging: cluster van type 3 ( = het uitvallen van twee of meer sub-pixels in een blok van 5 x 5 Pixels. Een cluster is
een veld van 5 x 5 Pixels (15 x 5 sub-pixels).
Pixelfouten-klassen:
Foutenklasse Type 1 Type 2 Type 3 Cluster v. type 3
I 0 0 0 - 0
II 2 2 5 - 2
III 5 15 50 5
IV 50 150 500 50
Het toegelaten aantal fouten van de bovengenoemde types in elke foutenklasse geldt voor een miljoen pixels en moet
afhankelijk van de fysische resolutie van het display omgerekend worden.
Heb ik lekker een klasse I scherm

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:15:
Als ik namelijk van onder naar boven kijk zie ik dat het beeldscherm donkerder is. Bij mijn huidige beeldscherm de Philips Brilliance 180P heb ik daar geen last van. Dat donkere bij die Medion heeft dat met de kijkhoek te maken?
Dit effect komt vaker voor bij TFT monitoren, en alleen bij de allerduurste is dit te voorkomen. Natuurlijk helpt de kijkhoek hierbij, maar die van de 19" is al erg goed voor deze prijs.
Ook hoorde ik tijden het opstarten een hoge (frequentie) pieptoon. erg irritant. Waar komt dat door?
Dit heb ik er ook mee, maar verdwijnt na ongeveer 10 seconden, voor dit geld overleef ik die 10 seconden wel even hoor, ;) Waar het door komt? Geen idee, de voeding ongetwijfeld.
Ik wil het scherm misschien gaan terug brengen, maar voordat ik dat doe, wil graag weten wat jullie van de Iliyama E481s vinden? Is dit scherm veel beter dan de Medion en heeft dat scherm ook het probleem met betrekking tot het van onder naar boven kijken (donkere weergave beeld)?
Ik denk dat dat scherm minder is, en vooral gezien de hierboven genoemde specificaties ervan, denk ik dat je met de Medion 19" beter uit bent.

Ik denk (no offence) dat je niet zo moet zeuren, en gewoon moet zeggen dat voor dít geld, je een pracht TFT hebt, met specificaties die je voor dat geld amper op een 17" kan vinden ;)
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:39:
[...]
Overigens werkt de Medion 19" perfect, van ghosting heb ik niets gemerkt (diverse shooters getest),
echter op een meegeleverd CD vind ik:
QIG Proview 30219 Muli.pdf
Nou hoop ik echt dat het geen proview beeldscherm is, ik heb een 17" CRT proview (hele oude Aldi actie bij een PIII 450) dat was echt een bagger scherm met zeer slechte lichtopbrengst, alle games moest je daar met gamma-correctie verschrikkelijk bijstellen.
Als de medion 19" al perfect werkt, dan is er toch niets aan de hand? Ookal zou het een proview zijn? ;) Of zie ik dat nu verkeerd :P

[ Voor 20% gewijzigd door Cloud op 16-03-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haranaka schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:34:
als je een email adres in je profiel had staan had je hem al in je electronische brievenbus gehad
ja stom van mij ;)
Heb het inmiddels aangepast, maar heb hem al gedownload via onderstaande link, maar bedankt voor je moeite!

Nog een ander vraagje, ik heb het programma gedownload. Nou zie ik eigenlijk alles prima op het scherm, behalve als ik hem op zwart laat staan, en ik ga dan met mijn gezicht op drie centimeter van het scherm. Dan zie ik wel een stuk of 40 gekleurde stipjes her en der verspreid, vooral aan de linker onderkant. Zijn dit dode subpixels? of is dit gewoon normaal, en gaat het om pixels die je ziet op normale werkafstand?

Kijk, als je normaal werkt heb je er in principe geen last van, maar het gaat om het idee he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:54:
Je hebt hem natuurlijk staan op 1280x1024.
Is alles vertekend of alleen de omgeving eromheen?

Als het echt storend is breng je dat ding toch gewoon terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al met al ben ik dus niet tevreden.

Ik heb inmiddels begrepen dat die Ilyama beter is. Specs zeggen niets.
Morgen dus deze terug brengen en die Ilyama bestellen :).
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<center><font color=red>Dit topic is alleen bedoeld voor zaken die in Audio Video thuishoren:
<b>WEL</b> horen hier: TV's, radio's, plasma's 5.1 setjes, PC speakers etc.

MP3 spelers horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/33>Gadget Talk</a>

TFT monitoren horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8>Videoplanken & Beeldkanonnen</a>

Fruit en groente en kleding en nachtkastjes en rollerskates horen niet op dit forum :P
</font></center>