Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 20.598 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145882

pven schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:23:
[...]

Een kennis van me heeft hem ook gekocht en na een dag alweer teruggebracht; het apparaat frustreerde hem te veel (ze deden overigens moeilijk toen hij zijn geld terug ging halen ?!? :?). Vervolgens heeft hij bij BCC of MediaMarkt iets soortgelijks gehaald voor hetzelfde geld, maar dan van Sony. :)
Het kan niet dat die van Sony gelijkaardig is aan die Phocus.

1) Sony ondersteunt geen DivX (en volgens goede bron zelfs de eerste maanden nog niet)
2) Voor de prijs van die Phocus heb je bij Sony zeker geen met 160Gb HDD
Ik heb de prijs even bekeken van de Sony recorders met HDD van 160Gb en de prijzen varieren tussen 504 en 787EUR.

Dus geen appelen met peren vergelijken aub.

Persoonlijk denk ik dat de Phocus een goed toestel is, mits eventueel nog enkele software-aanpassingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 145882 op 02-06-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vanaf 8 juni bij Aldi

Kleuren TV 70cm 100 Hz
Stereo 2x15 Watt, teletekst 512 pagina's, 100 voorkeuzekanalen, met Samsung black matrix beeldbuis, PIP beeld in beeld, PAP beeld na beeld, PAT beeld en teletekst, P2Pat dubbel met teletekst, PAL B/G systeem, on screen display 18 talen, directe kanaalprogrammering, automatische zenderzoeker, hyperband / kabeltuner, virtual dolby, 5-bands grafische equalizer, 16:9 schakelaar (breedbeeld), smartfunctie, NTSC playback via scart, afstandsbediening incl. batterijen, S-VHS aansluiting, A/V aansluitingen, 3x scartaansluiting.
€ 299 [+ 8]

Merk is "MT logic", iemand ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: http://www.pokerbonus.nl/aldi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 22:43
de lidl HDD is er eentje van maxtor, mijn broertje heeft er namelijk eentje gekocht en het staat er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
sasquatch schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:36:
Vanaf 8 juni bij Aldi

Kleuren TV 70cm 100 Hz

[...]

€ 299 [+ 8]

[afbeelding]
2 gehad in 2 dagen, verder maar met rust gelaten :/
Afstandbediening deed het niet en met de 2e liep het beeld schuin in de linkerhoek. Verder bromt de trafo nogal en tja kijk eens naar aanbiedingen en je hebt iets anders voor rond dezelfde prijs. Tv's zijn nogal enorm in prijs verlaagt nu lcd goedkoop wordt, deze tv is nu 50 euro goedkoper na 1 jaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145878

Anoniem: 145836 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:52:
Weer even over de Phocus dvd recorder:

Na zeer goed en snel email contact met de Phocus klantenservice zijn mijn frustraties verdwenen.

Timer:
Die werkt dus wel gelukkig...misschien wat omslachtig maar toch...je moet hem alleen minimaal 5 minuten van te voren instellen.
Ook de software update heeft het een en ander verbeterd volgens mij

Editen:
Er zijn toch meer opties om te editen, alleen niet in de HDD optie, wel gewoon op dvd

Dus al met al ben ik toch nog vrij tevreden met mijn Phocus dvd recorder en nee ik breng hem niet meer terug, ik vind hem het geld ruim waard, vergeleken met de A merken waar je honderden euro meer voor betaald, voor een kleinere harddisk.

Dus denk er even over na, maar ik beveel hem toch aan.
Dannyo,

Ik ben benieuwd of de Phocus dvd speler ook een beetje stil is? Hoor je de ventilator? Ik twijfel zelf tussen deze dvd recorder, en die van Sony (met de 160Gb schijf, de hx710). De Sony is wel duurder (ca +140 euro) maar een vertrouwder merk, waar ik in een ander forum hier zeer enthousiste verhalen over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145836

De ventilator hoor je wel ja, maar niet echt storend vind ik. Soms issie ook stil en meestal als ie geluid maakt staat het volume van de tv/receiver toch voldoende hard om het niet te horen.

Verder had ik nog een belangrijke vraag:

Iemand enig idee hoe je deze phocus dvd recorder regiovrij kunt maken????

Bedankt.
Groetjes,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127999

Hallo Hoedje,

Niet altijd komen de duitse spullen ook naar de NL aldi, vaak wel. Meestal is dit dan binnen 2 of 3 weken.

Je kunt wel terugkijken in de tijd wanneer het product eerder in de aanbieding is geweest in NL. Vaak worden de aanbedingen elk jaar of half jaar herhaald.
Wellicht help deze pagina je met zoeken:http://www.versteven.be/aldi
Hoedje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:05:
Even een vraagje tussendoor. Stel dat je iets leuks ziet in Duitsland bij de Aldi. Komen die spullen dan in het algemeen ook naar Nederland? En hoe lang duurt dat meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127999

Vanaf 8 juni bij Aldi

Kleuren TV 70cm 100 Hz

[...]

€ 299 [+ 8]

[afbeelding]
Hoi,

Ik heb de betreffende tv nu al een jaar. Ik ben redelijk tevreden erover. Eerst had ik wel veel storing op het beeld, maar dat werd veroorzaakt door goedkope splitsers en kabels.
Ik heb wel af en toe rechtsboven in beeld een groen-paarse vlek, deze kun je weer laten verdwijnen door hem te "demagnetiseren". Na een paar dagen komt hij wel weer terug, maar echt storend is het niet.
Ik denk wel dat ik de klantenservice er een keer naar laat kijken.
PiP etc is allemaal wel erg handig, en ik heb ook nog geen spijt dat ik geen breedbeeld heb genomen. Deze vervormen vaak het beeld zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Phocus DVD / HDD recorder
Kruidvat - in elk geval bij ons - durft 'm niet in de winkel te zetten i.v.m. diefstalgevoeligheid. -> Komt de verkrijgbaarheid wel ten goede, want ik denk dat veel Aldi kopers zo weer naar buiten lopen denkend "zal wel op zijn".

Dat er toch maar gelijk een nieuwe firmware en gebruiksaanwijzing zijn heeft me over de streep getrokken: zo'n ding gehaald voor m'n pa en ma. Editen (of eigenlijk: overslaan van stukken opname) staat er keurig in beschreven en over die vreemd "eigenlijk is er geen timer" problemen kon ik ook niets meer vinden. Mocht er nog wat van achtergebleven zijn, dan vertrouw ik er maar op dat er binnenkort nog een tweede fix komt.

Over regio en macrovision vrij maken zou ik ook graag horen. Misschien Phocus of Kruidvat vragen, of heeft iemand dat al gedaan?

Hij wordt netjes geleverd met één scart kabel. Ik heb er evenwel twee nodig en een nieuw schakelkastje voor scart (4 in 1 uit) dat hier in het dorp niet te vinden was; nog effe niet aangesloten daarom.

Wel effe schrikken van die fan: helemaal niet aan gedacht. Kan ik problemen verwachten met dat ding in een niet overdreven geventileerde kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
diefstalgevoeligheid.....idd.....toch Roeselare niet ?

en de dozen met laptops staan op 5 m van de uitgang.....begrijp het niet echt....
ze beseften in Roeselare niet dat ze er 2 hadden ...den Lenco en de Phocus

nu mogelijkheden zijn wel vrij beperkt....op hd onbestaand

ook 8 simpele programma's op meer dan 200 uur....toch wel pover hé......de gewone video doet er al evenveel en dan kan je feuilletons die elke dag zijn auto laten herhalen

verder vind ik afspeelkwaliteit dvd niet fameus...veel ruis.....

ga hem nog efkes houden en anders = buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
MrProper schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:59:verder vind ik afspeelkwaliteit dvd niet fameus...veel ruis.....
Ook DVD bekeken via scart?

200 uur.. ach, da's neem ik aan toch een kwaliteit die je niet meer af WILT kijken, dus wat maakt 't dan nog uit wat je opgenomen hebt? Ik ga de 70 en 100 uurs settings proberen, daar ergens zal denk ik wel de trade-off zitten die me bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MrProper schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:59:
diefstalgevoeligheid.....idd.....toch Roeselare niet ?

en de dozen met laptops staan op 5 m van de uitgang.....begrijp het niet echt....
ze beseften in Roeselare niet dat ze er 2 hadden ...den Lenco en de Phocus

nu mogelijkheden zijn wel vrij beperkt....op hd onbestaand

ook 8 simpele programma's op meer dan 200 uur....toch wel pover hé......de gewone video doet er al evenveel en dan kan je feuilletons die elke dag zijn auto laten herhalen

verder vind ik afspeelkwaliteit dvd niet fameus...veel ruis.....

ga hem nog efkes houden en anders = buiten
Zou je misschien eens wat meer lijn in je post(s) kunnen brengen, want er is echt geen touw aan vast te knopen van wat je nu allemaal probeert te zeggen :?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

Boy

www.byoscoop.nl

Ik ben toch eerlijk gezegd aan het denken om toch een merk te kopen zoals Sony. De kwaliteit van opname zal daar waarschijnlijk toch veel beter zijn? hx710 voor 504 euro...

De Phocus kan geen DVD-R/RW afspelen by the way, dat kan vervelend zijn...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Albo schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:53:
Ik heb deze dvd-recorder ook gekocht, maar ik breng hem denk ik toch weer terug.
De beeld- en geluidskwaliteit is behoorlijk goed en ook de zenders zijn goed in te stellen.
Wat echter heel slecht werkt is het programmeren van uitzendingen.
Het is bijv. niet eens mogelijk om verschillende zenders vooraf te programmeren. :'(
Je kunt alleen aangeven vanaf welke bron je iets wilt programmeren, dus, tv-tuner, scart 1 en 2 e.d.
maar je kunt dan geen zender selecteren.
Hebben meer mensen dit ook gemerkt? Ik vind de handleiding hier ook niet heel duidelijk over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16108

Vanaf 8 juni bij Aldi

Kleuren TV 70cm 100 Hz
€ 299 [+ 8]
Ik heb deze TV nu een jaar, en ben erg erg, erg tevreden over. PIP&PAP en vooral PAT is super handig. Ook de 100Hz framerate upconversie is zeer behoorlijk (geen eenvoudige AABB of ABAB, maar motion compensated. Minder goed dan Philips Natural Motion, maar ook geen 'dubbele' of 'wazige' scroll teksten). 300Euro is geen geld!

Vorig jaar heb ik ook een heleboel posts over deze TV hier ergens op GoT neergezet over hoe het ding intern werkt. Schema's zijn bijgeleverd(!!!) Zit een chipset in van Micronas. Gebruik dat maar 'ns als keyword voor de GoT search.
Ik geloof trouwens dat deze TV van Finlux is.

Overigens kwam vorig jaar een maand of twee later nog een 100Hz PIP&PAP TV bij de Aldi in de aanbieding, dit maal een 82cm breedbeeld met zwarte kast van Medion, voor ik geloof 500Euro. Ik weet niet of dat dit jaar ook het geval is. Die heb ik dus vorig jaar ook maar gelijk gekocht. En daar ben ik ook erg tevreden over. Ook een Micronas chipset, en ook van Finlux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
jozy schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:15:
Je moet het zo zien. Turkse fabriek heeft een fabriek in duitsland (een bekende, maar ik weet naam niet zo snel)overgekocht en paar aanpassingen gedaan. Dus alle machines verplaatsen naar turkije(arbeid is daar goedkoper) en daarna eindproduct naar duitse fabriek overbrengen-->>daar 1 ding aan toevoegen en VOILA een Vestel product met bekende inhoud.
Vestel verkoopt al ruim 10 jaar in nederland, maar de laatste tijd krijgen ze steeds meer aandacht omdat ze goedkope producten leveren tegen redelijke kwaliteit(net als samsung).
Ik heb zelf onlangs de Vestel dvd writer gekocht en moet zeggen hij bevalt mij prima, coax aansluite en hij vond alle kanalen automatisch. Enige wat wel kut is, is de afstandsbediening besturing, maar voor de rest top product.

Ik zou zeggen koop hem en als hij niet bevalt breng je hem gewoon terug...
Nou goed dan, ik heb hem gekocht omdat je zo aandrong ;)
Gisteravond neergezet en ik moet zeggen dat het een erg mooi apparaat is. Het zoeken van zenders gaat automatisch en je hoeft alleen nog de volgorde te veranderen N1 tm 3 en RTL 4 gaan netjes maar dan plaatst hij eerst de Belgische en Duitse zenders voordat de overige commerciële NL zenders geplaatst worden. Beeld is goed moet natuurlijk nog wat sleutelen aan de instellingen. Geluid is redelijk, doet niet onder voor mijn gewone TV maar gebruik toch meestal mijn surround set. 2x Full scart (RGB) erg handig en verder voldoende aansluitingen (zoals VGA, DVI etc.) Met 2 tuners is PiP wel een leuke gadget. Even in de bovenhoek kijken wat er op NL1 is terwijl je naar een andere zender kijkt. (of teletekst kan ook). Trouwens het merk is DUAL en na wat denkwerk herinner me ik dit merk nog als een ooit gerenommeerd platenspeler merk. (je weet wel die zwarte vinyl schijven). Maar ik ben er helemaal zeker van dat het exact dezelfde TV is als de Vestel Denver.
Over een weekje kan ik meer vertellen, nu nog wat meer tijd nodig om ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De volgorde van de zenders heeft natuurlijk weinig met die TV te maken, hij vind die zenders nu eenmaal in die volgorde op je kabel (tenzij er een systeem inzit dat hij freqentie en volgorde in 1 keer via teletext van je kabelaar kan krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
Er zit dus wel een systeem in, want aan de hand van je Landeninstelling en taal zou de TV de volgorde bepalen (volgens de handleiding). Dat systeem had ook een mooie naam maar die ben ik even kwijt. De volgorde is in ieder geval niet willekeurig en ook niet gesorteerd op kabelfrequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Birdie schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 01:48:
[...]

Ook DVD bekeken via scart?
ja hoor enkel via scart

200 uur.. ach, da's neem ik aan toch een kwaliteit die je niet meer af WILT kijken, dus wat maakt 't dan nog uit wat je opgenomen hebt? Ik ga de 70 en 100 uurs settings proberen, daar ergens zal denk ik wel de trade-off zitten die me bevalt.
zelfs 70 uur ofzo...8 programma's instellen is toch wel pover vind ik + als je weekje weg bent en je volgt 2 feuilletons die elke dag zelfde uur spelen je 1 programma per aflevering nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43320

-l-Arjan-l- schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:21:
[...]

Hebben meer mensen dit ook gemerkt? Ik vind de handleiding hier ook niet heel duidelijk over...
Over de Phocus en het instellen van de zender bij het programmeren van de Timer:
Gewoon op een numerieke toets drukken om een tv-zender te selecteren als opname-bron.

Verder moet je VPS/PDC niet gebruiken, dat werkt bij mij in elk geval niet goed (weet niet of het aan apparaat of CAI ligt), maar bij gebruik van VPS/PDC blijft het apparaat ook aanstaan. Op het display blijft 'Bye' staan, en hij blijft stroom gebruiken. Dit waarschijnlijk omdat hij anders het PDC signaal niet kan ontvangen.
Als je geen PDC of VPS gebruikt, gaat hij gewoon uit.
Wat me opviel was, dat als hij dan stand-by is, het Timer-lampje niet oplicht (normaal bij video's altijd wel zo), maar hij gaat wel gewoon de geplande opname uitvoeren.

Verder ben ik tevreden over de kwaliteit en de mogelijkheden.
Het enige nadeel is nog, dat als je een eerder opgenomen opname vanaf HDD aan het kijken bent, en een timer opname staat op het punt te beginnen, dat je dan eerst het apparaat stand-by moet zetten.
Vervolgens start de timer, en daarna kan je weer die eerdere opname gaan kijken.

Oja, en na een handmatige (One Touch Recording) opname (van bijv. een uur) blijft het apparaat aanstaan. De meeste VCRs gaan dan gewoon uit.
Dit kan lastig zijn als je 's avonds nog wat opneemt, en dan dus op bed gaat.
Altijd een timer instellen dus, dan gaat hij wel uit na de opname.
Eeeeeeen, het is bij het programmeren van de timer niet mogelijk om meteen de titel in te geven.
Dit moet je na de opname dus nog gaan renamen, is ook een klein nadeeltje.

Verder is de kwaliteit gewoon prima, de ventilator/HD combinatie is stil genoeg, minder geluid dan een lopende videorecorder, en ook het 'al kijken wat je nog opneemt' (iets anders dan timeshift, bij timeshift wordt het uiteindelijk niet opgenomen op je HD), werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-04 16:28
simsim schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:37:
[...]

Nou goed dan, ik heb hem gekocht omdat je zo aandrong ;)
Mooi! Heb je last van die geluidsvertraging waarover ik iemand hoorde klagen een paar posts eerder?
Ik sta op het punt dat ding te kopen namelijk ;)

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:55
Anoniem: 127999 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:57:
Hallo Hoedje,

Niet altijd komen de duitse spullen ook naar de NL aldi, vaak wel. Meestal is dit dan binnen 2 of 3 weken.

Je kunt wel terugkijken in de tijd wanneer het product eerder in de aanbieding is geweest in NL. Vaak worden de aanbedingen elk jaar of half jaar herhaald.
Wellicht help deze pagina je met zoeken:http://www.versteven.be/aldi
[...]
Heel erg bedankt _/-\o_ . Ik ga het even opzoeken!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 21:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Boy schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:35:
Ik ben toch eerlijk gezegd aan het denken om toch een merk te kopen zoals Sony. De kwaliteit van opname zal daar waarschijnlijk toch veel beter zijn? hx710 voor 504 euro...

Volgens de doos kan hij dat wel, ik weet niet of je het getest hebt maar anders is het gewoon mogelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143714

Boy schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:35:

De Phocus kan wel degelijk DVD-R/RW afspelen. Ik heb diverse merken geprobeerd, TDK, JVC, Intenso, Princo (zowel -R als -RW).

Ook moet ik even kwijt dat de firmware update D2C_04_008_20050507 SW-D2CHDPHOCUS02 reeds op mijn DVD recorder was geinstalleerd en ik ga er van uit ook bij de rest (via Kruidvat).

Waar ik me wel aan stoor en nog maar 1 reactie op heb gehad, is dat elke 20 minuten het geluid voor zo'n 10 seconden wegzakt. Dit is te horen via de tuner en scart (dus ook van een andere digitale tuner in mijn geval). Deze uitval wordt niet opgenomen, dus bij het beluisteren van de opname waar het geluid weg viel is niets te horen. Deze uitval is zowel op de digitale als op de analoge lijn aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand de Phocus DVD Recorder online besteld ?
Ik heb 'm afgelopen zondag(avond) online besteld, maar nog niets ontvangen.
Stiekum had ik tcoh wel gehoopt dat ze zouden leveren ala bol.com , dat ze uitleveren op de dag dat het in de winkels te koop is.
Zometeen anders nog maar eens bellen, want als het langer gaat duren hoef ik 'm niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143714 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:42:
[...]

De Phocus kan wel degelijk DVD-R/RW afspelen. Ik heb diverse merken geprobeerd, TDK, JVC, Intenso, Princo (zowel -R als -RW).

Ook moet ik even kwijt dat de firmware update D2C_04_008_20050507 SW-D2CHDPHOCUS02 reeds op mijn DVD recorder was geinstalleerd en ik ga er van uit ook bij de rest (via Kruidvat).

Waar ik me wel aan stoor en nog maar 1 reactie op heb gehad, is dat elke 20 minuten het geluid voor zo'n 10 seconden wegzakt. Dit is te horen via de tuner en scart (dus ook van een andere digitale tuner in mijn geval). Deze uitval wordt niet opgenomen, dus bij het beluisteren van de opname waar het geluid weg viel is niets te horen. Deze uitval is zowel op de digitale als op de analoge lijn aanwezig.
Heb ik ook, en ik heb het ze (Phocus) ook al laten weten.
Verder heb ik ze ook gevraagd het changelog te plaatsen van die firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145949

klopt het dat je op de phocus hdd dvd van kruidvat geen mp3 op de harde schijf kan zetten? Ik zou graag 12giga mp3 op de harde schijf plaatsen. Indien ja kun je afspeellijsten makenen en laten afspelen volgens meerdere (sorteer)keuzes. Volgens mij niet. Daarom breng ik waarschijnlijk terug. Zijn er andere hdd dvd die dit wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij de Kiss 558, die heeft ook een netwerkaansluiting (maar geen DVD brander).
Maar dat weet ik niet zeker, moet je even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
Twilight schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:49:
[...]

Mooi! Heb je last van die geluidsvertraging waarover ik iemand hoorde klagen een paar posts eerder?
Ik sta op het punt dat ding te kopen namelijk ;)
Gisteren even kort een DVDtje erin gehad maar vanavondheb ik meer tijd om eens lekker te genieten (hoop ik)
Nog geen vertraging opgemerkt maar morgen kan ik meer vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60146

Weet iemand of dit iets is?
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_23/BILD02.JPG
Draagbare DVD-speler
• DVD-speler en 7 inch
beeldscherm in één
• 12 en 220 Volt aansluiting
• met geïntegreerde luidsprekers
• werkt op 12 Volt (sigarettenaansteker)
en 220 Volt
• compatible met DVD+R, DVD+RW,
DVD-R, DVD-RW, CD-R, CD-RW,
VCD, SVCD, audio-CD, foto-CD,
MP3 en WMA
• inclusief net- en autoadapter,
transporttas, bevestigingstas
voor autohoofdsteun,
stereo hoofdtelefoon
en IR-afstandsbediening
• kan ook op de TV worden
aangesloten
• aansluitingen: video uit-/ingang,
audio uit-/ingang, digitale audio
in-/uitgang, hoofdtelefoonaansluiting
met volumeregeling
• incl. 5.- verwijderingsbijdrage

per stuk
199.-

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_23/OFF02.HTM

Ik ben geinteresseerd in zo'n draagbare DVD-speler, nu vraag ik me af of deze bij de Aldi een beetje kwaliteit is.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 60146 op 03-06-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 19:46
Anoniem: 60146 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:02:
Weet iemand of dit iets is?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_23/OFF02.HTM

Ik ben geinteresseerd in zo'n draagbare DVD-speler, nu vraag ik me af of deze bij de Aldi een beetje kwaliteit is.
In de laatste ANWB kampioen werden diverse van die portable dvd spelers vergeleken. Daar zaten ook veel typisch medion achtige merken bij. Ik zou als ik jou was even kijken of er eentje overeen komt de specs/ plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60146

Schijnbaar is het de Medion MD 41691 :) Geen laptop model, da's jammer.
(Weet niet zeker, dat model heeft een li-ion accu)
Ook de Nextbase SDV17A. Ik ga hem halen.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 60146 op 03-06-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
ik heb net eens opname van videorecorder (F1 race) naar dvdrecorder (harddisk) gedaan met de bedoeling die dan op dvd te branden.

Daar dit van videocassette komt dacht ik om zo min mogelijk verlies te hebben ik best hoogst mogelijk kwaliteit nam voor opname naar hd.Zodat beeldkwaliteit op harde schijf gelijk zou zijn dan die van cassette.

Daarna na 4 dvdr+'en geprobeerd te hebben er uiteindelijk ene kunnen formatteren (toestel eens aan/uit moeten leggen) en dan kies ik op hd dus de opname....doe ik brand naar dvd en wat blijkt je kan daar dus niet meer kiezen van opnamekwaliteit...bleek er maar 62% op te gaan maw ik mag weer opnieuw beginnen.

Verder stel ik ook vast dat geluid regelmatig wegvalt.

Ben nu voor 'fun' toch maar eens die 62% aan het branden om het resultaat eens te zien.

nu meer dan 10 minuten staat die al op 33% dus zal nog eens 20 minuten wachten worden tot schijfken klaar is

Denk er eerlijk gezegd meer en meer aan deze terug te brengen maar kan dit zomaar in het Kruidvat.
Als ik op de site kijk hebben ze het over niet goed geld terug garantie voor op afstand gekochte producten.

Iemand ervaring mee ? en wat voor reden geef je best op ? en krijg je direkt je geld terug of storten ze dit op rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik begrijp uit je bewoordeingen dat je 'm online gekocht hebt :?
De site heeft het wel over zonder problemen retourneren (wel RMA nummer nodig, en volgens wet koop op afstand zijn ze ook verplhct) maar je moet 'mn dan wel zelf terug sturen; de verzendkosten voor eerste keer naar jou, en weer terug zijn dan wel voor je eigen rekening.

Die van mij is vanmiddag aangekomen hoor ik net, dus met een beetje mazzel kan ik vanavond ook ff pielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Anoniem: 43320 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:55:
[...] en ik heb het ze (Phocus) ook al laten weten.
Lijkt een stomme vraag misschien, maar hoe? Op de site een prachtig reactieformulier maar ook een heel wat minder prachtige error bij het inzenden. :( Iemand een e-mail adres van hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Birdie schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:30:
[...]

Lijkt een stomme vraag misschien, maar hoe? Op de site een prachtig reactieformulier maar ook een heel wat minder prachtige error bij het inzenden. :( Iemand een e-mail adres van hen?
Via dat formulier.
Ook al een auto-responder gehad daarvan.
Dus, als er een bug in het form zit, dan zat die er eergisteravond nog niet.

Maar ik snap niet dat iedereen zo negatief is over het apparaat...
Er zit inderdaad geen 'just fit' of 'fit to disc' functie op bij het overzetten van HDD naar DVD, maar dat was (mij in elk geval) duidelijk voor de aanschaf.
Het is hetzelfde als je direct op DVD gaat opnemen in Hoogste kwaliteit, dan past er ook maar een uur op de DVD en heb je ook pech met de rest van wat je nog wilt opnemen.
Dat deze functie er niet op zit bij HDD > DVD is misschien wat onhandig, of anders een functie om HDD Hoge kwaliteit om te zetten naar HDD Lage(re) kwaliteit (zodat je het daarna passend kunt branden), maar dit kun je altijd nog requesten bij Phocus, en misschien voegen ze het toe.

Ik weet natuurlijk niet hoe serieus zij zijn met dit soort zaken (nieuwe firmware releasen), maar ik geef ze eerst het voordeel van de twijfel.
Maar verder gebruik ik 'm gewoon om programma's op HDD op te nemen en later weer te kijken, en om te timeshiften, en die twee dingen werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90322

is dit wat? een digitale camera in de aanbieding bij de aldi! Iemand ervaring?

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_23/BILD03.JPG
Digitale camera
incl. 256 MB SD-card
per stuk
199.-
• met car-kit, 2 accu's en
netstroomlader
• super compact
• 5,25 megapixels
• 3x optische zoom
• 2,5'' kleurendisplay
• afmeting:
LxHxD: 88 x 54 x 23 mm
• video- en audiofunctie
• autofocus
• automatische gevoeligheidsinstelling
• sluitertijd 1/2 - 1/1000 sec.
• flitssysteem met 3 functies
• USB-aansluiting
• incl. driver- en bewerkingssoftware,
USB- en videokabel, tasje
en polsbandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met die aansluitingen?
Er zit Analoog bij en Digitaal.
Als je alleen Digitaal aan sluit, dan is het logisch dat er alleen deze keus is.
Dat is wat lastig als je vanaf PC-Dos moet isalleren, want dat scherm zie je dan niet.
Daarvoor moet je hem Analoog aansluiten.
Denk ik logisch na,: gewoon allebei aansluiten.
En dan in het menu als voorkeur Digitaal kiezen.
Moet je dan eens in het Dos scherm, zet je hem even terug op Analoog.
Maar zo werkt het niet.
Zodra je beide aan sluit, start hij automatisch analoog op.
Dat wil ik eigenlijk niet, elke keer naar dat opstart gedoe kijken.
Is hier een foefje voor, of blijft het zo?
Zien jullie trouwens verschil in de beeldkwaliteit tussen Analoog en Digitaal?

Wie weet er verder wat over het schoonmaken van deze schermen?
Is voor mij het eerste TFT scherm, wil er lang plezier van hebben.
Hoe hard kun je op het "glas" drukken, om schoon te maken uiteraard.

Graag wat tips.

Fred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Alle berichten lopen hier door elkaar zie ik.
Maar mijn bericht ging over de Medion 19" TFT scherm MD 30399, onlangs gekocht bij de Aldi, had ik er even bij moeten zetten.

Fred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

burgkop schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:07:
Weet iemand hoe het zit met die aansluitingen?
Er zit Analoog bij en Digitaal.
Als je alleen Digitaal aan sluit, dan is het logisch dat er alleen deze keus is.
Dat is wat lastig als je vanaf PC-Dos moet isalleren, want dat scherm zie je dan niet.
Daarvoor moet je hem Analoog aansluiten.
Denk ik logisch na,: gewoon allebei aansluiten.
En dan in het menu als voorkeur Digitaal kiezen.
Moet je dan eens in het Dos scherm, zet je hem even terug op Analoog.
Maar zo werkt het niet.
Zodra je beide aan sluit, start hij automatisch analoog op.
Dat wil ik eigenlijk niet, elke keer naar dat opstart gedoe kijken.
Is hier een foefje voor, of blijft het zo?
Zien jullie trouwens verschil in de beeldkwaliteit tussen Analoog en Digitaal?

Wie weet er verder wat over het schoonmaken van deze schermen?
Is voor mij het eerste TFT scherm, wil er lang plezier van hebben.
Hoe hard kun je op het "glas" drukken, om schoon te maken uiteraard.

Graag wat tips.

Fred.
Rechtbovenin je post heb je zo'n knopje (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif), waarmee je je posts kan bewerken. En tweakers groeten elkaar altijd, dus je hoeft er geen Fred telkens onder te zetten, hoe goed bedoeld ook :)

Ik neem aan dat je de VGA/DVI aansluiting bedoeld, maar voor de rest snap ik weinig van je verhaal. Misschien ligt het aan mij, maar als je het wat duidelijker uitlegd kan ik(en met mij vele andere) je proberen te helpen.

Er schijnt bij de hele hoge resoluties verschil te zitten tussen VGA en DVI, als je ff zoekt in de search is daar zat over te vinden. Zo ook over het schoonmaken, daar heb je speciale doekjes en vloeistof voor. Bij sommige gewone poetsdoeken kan het snel gaan krassen in je scherm en dat wil je ook niet hebben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Waypoint op 03-06-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Anoniem: 90322 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:45:
is dit wat? een digitale camera in de aanbieding bij de aldi! Iemand ervaring?
Fototoestellen horen hier niet. Maar als ik je een tip mag geven: ga eens op het fotografie-gedeelte hier op GoT kijken, en lees daar eens hoe men over de toestellen van Aldi/Lidl denkt. Het is over het algemeen gewoon bagger, kun je beter €50,- meer uitgeven en een toestel van een goed merk kopen, zoals Canon of Minolta.

Edit: de Canon A520 bijvoorbeeld is niet eens veel duurder. Maar dan HEB je ook echt wat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Truus op 04-06-2005 00:56 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 10:52
Hoeveel mensen hebben dat Phocus ding inmiddels nu eigenlijk al teruggebracht ?
Ik zie al over enkele pagina's vrij veel negatieve dingen over dat apparaat, terwijl ik er eigenlijk eentje wilde gaan kopen...

Is het al bekend of ze nog iets gaan doen aan die problemen met het tuner geluid ?

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Anoniem: 43320 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:39:
Via dat formulier.
Ook al een auto-responder gehad daarvan.
Dus, als er een bug in het form zit, dan zat die er eergisteravond nog niet.
Ok; dan probeer ik 't opnieuw.

Gisteravond hardnekkig een foutmelding. Ook geen e-mail van gezien. Zal (uiterlijk) de volgende ochtend wel weer opgelost zijn dan waarschijnlijk.
Icheb schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 01:45:
Hoeveel mensen hebben dat Phocus ding inmiddels nu eigenlijk al teruggebracht ?
Ik zie al over enkele pagina's vrij veel negatieve dingen over dat apparaat, [..]
Valt toch wel mee? 't is natuurlijk een kritisch publiek hier. Daarnaast heeft 't ook niet veel zin te gaan uitwijden over alles wat wel goed werkt; daarover zegt de specs lijst toch genoeg?

[ Voor 36% gewijzigd door Gwaihir op 04-06-2005 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft de Phocus binnen, en hij blijft netjes staan.
Het enige vervelende op dit moment is de kwaliteit van de zenders, maar dat ligt aan mijn eigen kabel.
Op de een of andere manier heb ik weer ruis op de kabel, en dus automatisch ook op de zenders van de tuner van de Phocus.
Ik kan geen verschil in kwaliteit van de zenders ontdekken tussen de Phocus en mijn TV.
De Phocus speelt netjes DVD-R , maar verder weinig naar gekeken (ik ga er dan ook geen DVDtjes mee kijken).
Opnemen gaat goed, al zijn de opties her en der even wennen (heb in het verleden een andere HDD Recorder gehad, dus het is even wennen aan de functies en hun plaats).
Ik weet alleen nog niet of ik het nu wel of niet fijn vind dat timeshifting meteen in een gepauzerde stand begint.

Over de firmware die te downloaden is : dat is dezelfde versie als die nu ook op de kruidvat recorder staat; de online firmware is namelijk de initiele firmware.

* Koffie houd 'm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Koffie, heb jij ook het probleem wat Frank PCworld, vRowdy en MrProper hebben:

Want ik zit te twijfelen of ik mijn vader deze Phocus of de Lite-On LVW-5045 aan zal raden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is mij iig nog niet opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 06:15
Ik zag vandaag een schotel+decoder liggen bij de LIDL voor 99euro maar nu vraag ik em af of het wat is?

Iemand die hier wat meer over af weet en hoe het zit met het ontvangst van zenders?
Ben zelf niet echt thuis in het schotel gedeelte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albo
  • Laatst online: 23-07-2024
-l-Arjan-l- schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:11:
Koffie, heb jij ook het probleem wat Frank PCworld, vRowdy en MrProper hebben:

Want ik zit te twijfelen of ik mijn vader deze Phocus of de Lite-On LVW-5045 aan zal raden...
Dit probleem heb ik helaas ook, alleen niet na 20 minuten maar na ongeveer 30 minuten en het duurt bij mij ongeveer 15 seconden.Heel irrintant is dat. :r
Een ander probleem vind ik het instellen van programma's om op te nemen.
Hij mag niet in stand-by staan, want dan neemt hij niet op. Hij moet dus aan staan en vlak voordat de opname begint moet je hem op stand-by zetten. Het is dus blijkbaar niet mogelijk om een paar uur van te voren een uitzending te programmeren. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.
Als iemand dit wel gelukt is hoor ik dit graag, want dit vind ik wel zeer vreemd.
Ik heb nog een paar dagen om hem te testen, maar ik denk er sterk over na om hem terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146044

Beste,

net zo'n DVR880PR gekocht.
Klein probleempje: voor het updaten met de bijgeleverde cd kon dit toestel divx cd met .avi bestanden afspelen, nadien herkent de speler dit soort file niet meer...
Wat nu? Update kan niet ongedaan gemaakt worden? Is er een andere versie beschikbaar die dat soort bestanden nog kan afspelen.
Voor de rest tevreden over de kwaliteit, als je niet over SP gaat toch. Dan worden de beelden immers wat waziger.

groeten,

Pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Albo schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:26:
[...]

Dit probleem heb ik helaas ook, alleen niet na 20 minuten maar na ongeveer 30 minuten en het duurt bij mij ongeveer 15 seconden.Heel irrintant is dat. :r

Ik heb het zelf nog niet getimed maar ik heb het vaker voor dan die 20minuten,het duurt wel niet echt heel lang (5 seconden ofzo)

Een ander probleem vind ik het instellen van programma's om op te nemen.
Hij mag niet in stand-by staan, want dan neemt hij niet op. Hij moet dus aan staan en vlak voordat de opname begint moet je hem op stand-by zetten. Het is dus blijkbaar niet mogelijk om een paar uur van te voren een uitzending te programmeren. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.
Als iemand dit wel gelukt is hoor ik dit graag, want dit vind ik wel zeer vreemd.
Ik heb nog een paar dagen om hem te testen, maar ik denk er sterk over na om hem terug te brengen.
Ik zet het toestel gewoon uit als ik er programma heb ingestoken (vind het trouwens vrij omslachtig om programma's in te stellen of zie ik iets over het hoofd?)
De eerste keren bleef Bye er steeds opstaan en gisteren stak ik er 3 programma's in en dan ging toestel gewoon uit.
Vandaag wou ik er dvd uithalen en dit lukte niet....ik kreeg plots een blauw scherm die vol stond met foutcode's maw de stekker mogen in/uit doen en voorlopig terug ok

Ben ik veeleisend.....neen niet echt maar ondanks het geen Sony of andere is mag ik wel verwachten dat het toestel werkt.
Dat het toestel minder mogelijkheden kent dan een duurder ben ik volledig met akkoord !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

SICK schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:00:
Ik zag vandaag een schotel+decoder liggen bij de LIDL voor 99euro maar nu vraag ik em af of het wat is?

Iemand die hier wat meer over af weet en hoe het zit met het ontvangst van zenders?
Ben zelf niet echt thuis in het schotel gedeelte :)
Die is toch van een tijdje terug?? hij was geloof ik wel in dit topic voorbijgekomen je kan er alleen geen RTL 4 RTL 5 SBS 6 enz mee ontvangen als het dezelfde is als ik het me goed kan herrinneren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Ik had al een apart topic geopend omdat ik op de zoekterm 'phocus' niets kon vinden, gelukkig is deze op vriendelijke wijze gesloten [NOT] > @modje : dat kan ook anders .....

Gossie, wat lees ik hier toch allemaal zeg ..... ik heb het apparaat pas 12 uur in huis (online besteld vanwege slechte ervaring in het aflopen van toch uitverkochte winkels hier - 4 dagen levertijd), maar ben vooralsnog juist zeer tevreden :

apparaat ondersteunt naast divx/xvid ook dvd-mp3 .... dat zijn er heel weinig !
wil je n mp3 jukebox hebben moet je een dergelijke machine NIET nemen > oplossingen genoeg !
fan is praktisch geluidloos
tunerontvangst is super
ondersteuning met uitgebreide handleiding op site, evt. updates vertrouw ik volledig
monteren doe je m.i. op de pc ... maar je weet vantevoor wat je op dvd wil dus ff de q aanpassen ....
bijzonder duidelijke bediening
timeshift is top, maar wil je niet in de pauze stand beginnen (zie het probleem niet) dan gebruik je de rec. knop gewoon, loopt alles door.

ik las nog iemand die niet kon kiezen tussen deze en de lite-on ... hij is duurder en heeft meer probs als je een beetje op onderzoek gaat ....

ik hoop niet dat ik op mn woorden terug moet komen, maar ik steun 'koffie' vooralsnog, 200 euro goedkoper dan 'vergelijkbaar' materiaal en meer dan prima zelf uitgebreider dan bekende merken.

oh ja, 1 minpuntje > De menu [omhoog] knop is op mn tv kleur [min] (philips0 dus die kan ik niet gebruiken, anders zit ik steeds met zw/w beeld, maar gelukkig kun je het menu doorlopen. (=ook probleem van hero (tv is kleur vergeten) of time zie blad 40 ofzo, denk ik vrij zeker)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 04-06-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115225

Anoniem: 146044 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 17:39:
Beste,

net zo'n DVR880PR gekocht.
Klein probleempje: voor het updaten met de bijgeleverde cd kon dit toestel divx cd met .avi bestanden afspelen, nadien herkent de speler dit soort file niet meer...
Wat nu? Update kan niet ongedaan gemaakt worden? Is er een andere versie beschikbaar die dat soort bestanden nog kan afspelen.
Voor de rest tevreden over de kwaliteit, als je niet over SP gaat toch. Dan worden de beelden immers wat waziger.

groeten,

Pierre
Heb je deze firmware al geprobeerd? Wie weet is dat een nieuwere & betere versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Anoniem: 131548 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:03:
Gossie, wat lees ik hier toch allemaal zeg ..... ik heb het apparaat pas 12 uur in huis (online besteld vanwege slechte ervaring in het aflopen van toch uitverkochte winkels hier - 4 dagen levertijd), maar ben vooralsnog juist zeer tevreden :

apparaat ondersteunt naast divx/xvid ook dvd-mp3 .... dat zijn er heel weinig !
wil je n mp3 jukebox hebben moet je een dergelijke machine NIET nemen > oplossingen genoeg !
fan is praktisch geluidloos
tunerontvangst is super
ondersteuning met uitgebreide handleiding op site, evt. updates vertrouw ik volledig
monteren doe je m.i. op de pc ... maar je weet vantevoor wat je op dvd wil dus ff de q aanpassen ....
bijzonder duidelijke bediening
timeshift is top, maar wil je niet in de pauze stand beginnen (zie het probleem niet) dan gebruik je de rec. knop gewoon, loopt alles door.

ik las nog iemand die niet kon kiezen tussen deze en de lite-on ... hij is duurder en heeft meer probs als je een beetje op onderzoek gaat ....

ik hoop niet dat ik op mn woorden terug moet komen, maar ik steun 'koffie' vooralsnog, 200 euro goedkoper dan 'vergelijkbaar' materiaal en meer dan prima zelf uitgebreider dan bekende merken.

oh ja, 1 minpuntje > De menu [omhoog] knop is op mn tv kleur [min] (philips0 dus die kan ik niet gebruiken, anders zit ik steeds met zw/w beeld, maar gelukkig kun je het menu doorlopen. (=ook probleem van hero (tv is kleur vergeten) of time zie blad 40 ofzo, denk ik vrij zeker)
Ik zit te twijfelen tussen deze en de Lite-on. Maar heb jij nog geen problemen gehad met geluid dat soms wegvalt en vind jij het programeren wel lekker werken?

[ Voor 3% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 05-06-2005 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146079

Mijn ervaringen met de Phocus HDD :

* iemand melde dat je geen wekelijkse of dagelijkse (automatisch herhaalde) opnames kan maken wat handig is ivm feuilletons etc... dat kan wel : bij programmeren van je timer opname ga je onder freq (data) met je pijltjes gewoon naar boven of beneden en dan zie je alle mogelijkheden verschijnen.
programmeren gaat verder heeeeeel makkelijk!

* Je hoeft NIET op stdby te drukken om een timer opname te starten (anders zou het ook geen timer opname heten veronderstel ik) MAAR dan moet je die timer opname wel minimum 5 minuten voor je de timeropname wil laten starten geprogrammeerd hebben. Wat mij ook logisch lijkt, anders kan je gewoon 5 minuten wachten en opname gewoon live via 'record' starten.

* Ik ben ook (zoals cuppie) tevreden over de tv tuner.Ook beeld en geluid van dvd is zeer goed (ik ga voor audio via tulp naar ext. versterker).

* Wat betreft de 'geluidsonderbrekingen' die zich om de zoveel minuten voordoen (enkel) bij bekijken van de tv tuner : ik heb ook al een mail naar de support site gestuurd (vrijdagavond) zonder problemen te ondervinden bij versturen (zoals iemand anders melde) en heb ook aut reply gekregen dat ze binnen 2 werkdagen zullen reageren. Heb gevraagd of er hiervoor een update zal komen... ben benieuwd. Ik heb dat probleem nl ook om de 10 minuten (en duurt ong 5 sec).
Ik heb dit probleem voorlopig omzeild door via tv tuner van mijn 10jr oude nicam videospeler (philips) te kijken. (antenne in video antenne uit naar ant in op HDD antenne uit naar TV en scart van video naar HDD en scart van HDD naar TV) Gebruik de HDD dus enkel voor dvd's en opnames en kijken op HDD : werkt totnogtoe perfect.

* mijn grootste minpunt (naast het haperend geluid bij bekijken van tv tuner natuurlijk!!) is de afstandsbediening : niet het gebruiksgemak (die is goed, net als het zendbereik) maar de kwaliteit ervan : prulplastic zoals je nog nooit gezien hebt :r !! benieuwd hoelang die zal meegaan...

mijn conclusie : op voorwaarde dat ze het 'geluidsprobleem' van de tv tuner kunnen oplossen via een sw update een prima toestel die doet wat hij moet doen voor weinig geld en goede beeld en geluidskwaliteit levert en de nodige aansluitingen heeft. voor dat geld moet je echter geen b&o materiaalkwaliteit verwachten. Ik wacht dus nog op een antwoord van de supportsite...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 146079 op 05-06-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En toch kan ik mij in heel veel dingen niet vinden hier, dat van die timer en standby heb ik ook niet. Gewoon een timer maken en klaar ben je.
Ik vraag mij echt af wat voor super videorecorder men gewent is (met huge ass on screen windows wizzard ofzo ) als ze zeggen dat het programmeren omslachtig is.

Programmeren van een timer is net zo simpel als op elk ander apparaat wat kan timeren.
Je geeft de frequentie aan, hoe laat hij moet beginnen, hoe lang hij moet opnemen (ok. normaal geef je aan tot hoe laat, en nu hoe lang), de zender nummer en de kwaliteit en klaar ben je.
Sowieso heb ik nog nooit een apparaat gezien waar ze keurig in de handleiding uitleggen hoe het zit met prioriteiten bij overlappende timers.

Enige waar ik nog niet achter ben, is hoe ik nu een DVD op de HDD kan zetten; zo maar eens ff de handleiding lezen.

Over het wegvallen van het geluid : gaat iedereen via de recorder TV zitten kijken dan ?
Ik gebruik dat apparaat alleen als ik wat wil opnemen, ik ga iig niet default TV kijken via dat ding omdat ik dan eens in timeshift kan kijken 8)7
Das nogal een verschil he ;) Als ik op REC druk, moet ik de zending uitzitten om het opnieuw te bekijken ... daar is juist dat hele timeshift voor.
Mijn vorige recorder begon namelijk wel meteen een timeshift af te spelen.
Zal wel een kwestie van gewenning zijn, mij viel het iig op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Heel veel verstand van tv's heb ik niet, maar als je iets opneemt, dan wordt toch wel de tuner van de dvd recorder gebruikt? Dus krijg je onderbrekingen in het opgenomen programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

-l-Arjan-l- schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:44:
Heel veel verstand van tv's heb ik niet, maar als je iets opneemt, dan wordt toch wel de tuner van de dvd recorder gebruikt? Dus krijg je onderbrekingen in het opgenomen programma?
Je gebruikt die tuner ja, maar het hoeft niet per definitie opgenomen te worden.
Iedereen die het probleem hier meld, zegt ook dat de onderbeking niet opgenomen wordt; het probleem doet zicht dus voor op een andere gedeelte dan de tuner alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:02
-l-Arjan-l- schreef op zondag 05 juni 2005 @ 09:42:
[...]

Ik zit te twijfelen tussen deze en de Lite-on. Maar heb jij nog geen problemen gehad met geluid dat soms wegvalt en vind jij het programeren wel lekker werken?
Voorop gesteld, ik heb geen ervaringen met de Phocus, maar wel met de Liteon 5045.
De Liteon was voor mij een verademing na de crappie, onlogische Medion HDDrecorder van een maand terug, die ik ook een paar dagen in huis heb gehad.
Wat cuppie schrijft "dat er nogal wat problemen zijn met de Liteon", kan ik niet onderschrijven.
De Liteon 5045 draait alweer een tijdje mee en heeft zeker veel "kinderziektes" gehad. Maar door de geweldig goede ondersteuning van Liteon zijn deze door verschillende firmware updates inmiddels wel verholpen.
Programmeren is super makkelijk te doen, en mp3's kan je zo in mappen op de harde schijf zetten.
Beeld en geluid is bovendien erg goed. Ik neem altijd in de 2de kwaliteit op (SP), hiermee zie ik geen verschil tussen orgineel en opname. (dit op een 100Hz Philips matchline 32" breedbeeld tv)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 145882 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:46:
[...]

Het kan niet dat die van Sony gelijkaardig is aan die Phocus.

1) Sony ondersteunt geen DivX (en volgens goede bron zelfs de eerste maanden nog niet)
2) Voor de prijs van die Phocus heb je bij Sony zeker geen met 160Gb HDD
Ik heb de prijs even bekeken van de Sony recorders met HDD van 160Gb en de prijzen varieren tussen 504 en 787EUR.

Dus geen appelen met peren vergelijken aub.

Persoonlijk denk ik dat de Phocus een goed toestel is, mits eventueel nog enkele software-aanpassingen.
Beter laat dan nooit: je hebt gelijk; hij heeft er eentje zonder schijf gehaald (dat had ie me nog niet gemeld :X).

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:32:

Das nogal een verschil he ;) Als ik op REC druk, moet ik de zending uitzitten om het opnieuw te bekijken ... daar is juist dat hele timeshift voor.
Eh nee, je kan meteen terugkijken als je wilt, het hele verschil is alleen dat ie het bij timeshift niet op de hd parkeert en bij 'direct' terugkijken wel (dus start opname, wacht 1 minuut en druk op play, de opname gaat gewoon door).

Dat geluidsprobleem heb ik nog niets van gemerkt, maar kennelijk moet je daar dingen voor uitspoken om dat te bereiken ;) Mijn machine zit aan het 'begin' , de coax uit gaat weer in de video, die gaat naar de tv, de apparaten zitten met eigen scart aan de tv en onderling ook nog eens met scart verbonden, dus ik kan alle kanten opnemen , behalve via tunerout ch36 van video naar dvd dan moet ik de volgorde omdraaien .....
Audio idd ook nog eens via tulp naar externe versterker.

Wat betreft die lite-on : updates met fw heb ik niet gevolgd, maar ik las veel slechts op kieskeurig en diskidee (review) en hij was nog eens duurder ook .... Overigens eerder gezegd is een hoop commentaar 'spijkers op laag water zoeken m.i.' wat ben je gewend/wil je/verwacht je ! Ik was louter video gewend en daar kon ik niet het ene opnemen en het andere afspelen .... 8)7

Overigens mn ouders willen ook zo'n ding en die zou ik deze NIET adviseren : waarom niet ? De afstandbediening is gewoon te klein en de indeling van de knoppen is niet top voor wat oudere mensen, maar ja, zonder vervelend te willen doen, dit soort app. is al gauw te uitgebreid voor mijn ouders ..... 8)

Review (lite-on) : www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/5793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja toch een vraag aan support O-) :

DynaForm Error - Invalid Domain
You have accessed DynaForm from an external domain - this is not allowed.
You may only submit forms to a DynaForm file that exists on the same domain name.
If you believe to be receiving this message in error, please refer to your readme.txt file.

Dat geeft meer problemen als de recorder zelf .... iemand de oplossing ?? (rechtstreeks mailen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:32:

Over het wegvallen van het geluid : gaat iedereen via de recorder TV zitten kijken dan ?
Ik gebruik dat apparaat alleen als ik wat wil opnemen, ik ga iig niet default TV kijken via dat ding omdat ik dan eens in timeshift kan kijken 8)7

Heb een 18jaar oude tv (trouwens met beter beeld dan mijn 3jr oude breedbeeld 82cm philips die ik 2 maanden geleden terug verkocht heb om het slechte beeld en de abominabele klank) enig nadeel is dat deze gewoon stereo is en geen nicam, vandaar dat ik de tuner in de HDD wou gebruiken (zoals ik altijd de tuner in mijn philips vcr gebruikt heb om te kijken)...

En zoals hierboven al gezegd, na REC moet je de uitzending helemaal niet uitzitten, gewoon PLAY drukken en begin vd opname begint te lopen terwijl je ondertussen gewoon verder opneemt.

@ cuppie : ik had de HDD ook als eerste toestel (en als enige) aangesloten op de TV zoals jij en had toch het 'geluidsprobleem'.
Voor klachten gewoon de support formulieren doorlopen en invullen. Dit is de link :http://www.phocusdvd.com/support.php

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 146079 op 05-06-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146140

Weet iemand hoe je van de videospeler op de hdd/dvd van de Phocus 160 kan kopiëren. Zou m'n "alles kan beter" tapes op schijf willen zetten. Heb al verschillende kabeltjes en scart-uitgangen geprobeerd, en alle sources in het menu al geselecteerd, maar alleen van menu scart-1 neemt-ie op, maar da's dan het tv-beeld en niet het videobeeld. Heb geprobeerd de klantenservice van phocus te contacteren maar dat is dan ook weer niet gelukt want daar kreeg iks iets van een boodschap error in dynaform-huppeldepup. Alle info is welkom.

En is er een oplossing voor als ik iets hogekwaliteit op hdd heb opgenomen dat niet op een dvdschijfje blijkt te passen, of dat ik dat dan kan comprimeren zodat het er toch opgaat.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

video gaat bij mij van ext1(op de video) naar scart2 op de HDD en ben er vrij zeker van als je via 'source' scart2 kiest (dan krijg je nl het videobeeld op je tv) je dan je video op hdd kan zetten door gewoon op 'rec' te drukken. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar moet zeker lukken.

Ik denk ook in de handl gelezen te hebben dat je voor je op dvd brandt, je nogmaals de kwaliteit kan instellen en dus een mindere kwaliteit kan kiezen !!
Weet iemand trouwens hoeveel uur (min) men op een dvd kan branden in HQ (hoge kwaliteit) ?
zou handig zijn om weten...

hier is trouwens de uitgebreide handl : http://www.phocusdvd.com/PDF-manuals/DVHD-160-4/B4V%20NL.pdf

ook voor goedkope phocus producten geldt : 'try it our way before you try it your way'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 131548 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:03:
...

Mijn TV is de kleur vergeten omdat we deze verplaatst hebben en daardoor waarschijnlijk zijn geheugen batterij los of leeg is geraakt, dit heeft niets te doen met de Phocus (hoewel, het kan zo zijn). We hebben namelijk op extern kanaal wel kleur maar via de normale tuner geen, die moeten we weer instellen.

Wat betreft het uitvallen van het geluid, niet gehoord terwijl we toch GTST via de DVD hebben zitten kijken ivm de kleuren. Dit was zeker een half uur minimaal wat we hebben zitten kijken en geen uitval. Ik had het dan ook als volgt lopen: Hoofdaansluiting > Videorecorder > DVD/HDD Recorder > TV. De Scart hadden we Videorecorder > DVD/HDD Recorder > TV. Misschien dat het iets duidelijk maakt hoe het op te lossen is. Onze video is een Philips, tv is een Aristona van heel lang geleden (ongeveer 10 jaar issie nu al ofzo, kan ook ouder zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
[b][message=23526387,noline]Das nogal een verschil he ;) Als ik op REC druk, moet ik de zending uitzitten om het opnieuw te bekijken ... daar is juist dat hele timeshift voor.
Als het goed is kun je ook een opname al gaan afkijken terwijl hij nog opneemt.

Dat van die opnameprogrammering wordt volgens mij inderdaad vooral fout uitgelegd: de gebruiksaanwijzing probeert je slechts te waarschuwen dat het apparaat niet van timer op zal nemen als het nog aan staat, maar dan slechts die opmerking in beeld geeft en je daarmee de keuze laat: uitzetten + timer slaat aan, of niet uitzetten + opname zelf starten (of overslaan). Er staat helemaal NIET dat je 'm niet veel eerder al op standby mag zetten.

En inderdaad keurig, dat van die overlappende opnames. Dat heb ik nog nooit zo helder in een gebruiksaanwijzing gezien.

@cuppie: precies, die foutmelding had ik ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Gwaihir op 05-06-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ hero of time : heb je DVD gekeken of TV (via de tv tuner op de HDD) ? het is nl enkel als je TV kijkt (Niet bij DVD kijken of HDD) ! De mijne is nu trouwens net aangesloten als de jouwe, het ligt NIET aan de aansluitingen, ik heb alles geprobeerd!

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 146079 op 05-06-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

We zaten TV te kijken want toen we praktisch klaar waren met aansluiten was het alweer 20.00. En echt, we hebben geen hapering gehoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan natuurlijk ook zijn, wannneer de hapering net in een stille fase van een uitzending valt, dat het dan niet zo opvalt natuurlijk. Heb de eerste avond ook naar een film zitten kijken via TV tuner en toen heb ik het ook niet gehad, maar plots was het daar terug... blijft toch een probleempje. vind de ventilator trouwens toch iets te storend om hem voortdurend als tv tuner te gebruiken, dus dat gaat niet door. Zal hem enkel gebruiken zoals al gezegd voor hdd opnames en dvd kijken/opnemen.
Waarschijnlijk heb je er niet zoveel last van als hij in een meer gesloten rek of kast staat, maar bij mij staat alles open&bloot onder de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
  • Laatst online: 07-04 16:28
simsim schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:37:
[...]
Over een weekje kan ik meer vertellen, nu nog wat meer tijd nodig om ervaring op te doen.
En en en?? ;)

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Over de opmerkingen van opnemen en kijken tegelijk : dat klopt :P
Kwam het later in de handleiding ook tegen en ook uitgeprobeerd.
Ik heb dit niet eerder bij een recorder gezien, ook niet bij mijn vorige HDD-only recorder. Volgens mij hebben niet veel recorders dit, of wel ?

Iemand al eens een DVD naar de HDD gekopieerd, want dat kan ik totaal niet vinden :? 8)7

Twilight; wat zijn je eissen/wensen ? Mij bevalt 'ie iig prima, maar het is ook wel een beetje wat je verwachtingen zijn enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146140

aan RADIO :
35 combinaties geprobeerd om m'n video op te nemen op m'n hdd...
maar alleen de jouwe was juist. Thanx pal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Anoniem: 146140 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:44:
Weet iemand hoe je van de videospeler op de hdd/dvd van de Phocus 160 kan kopiëren. Zou m'n "alles kan beter" tapes op schijf willen zetten. Heb al verschillende kabeltjes en scart-uitgangen geprobeerd, en alle sources in het menu al geselecteerd, maar alleen van menu scart-1 neemt-ie op, maar da's dan het tv-beeld en niet het videobeeld. Heb geprobeerd de klantenservice van phocus te contacteren maar dat is dan ook weer niet gelukt want daar kreeg iks iets van een boodschap error in dynaform-huppeldepup. Alle info is welkom.

En is er een oplossing voor als ik iets hogekwaliteit op hdd heb opgenomen dat niet op een dvdschijfje blijkt te passen, of dat ik dat dan kan comprimeren zodat het er toch opgaat.

thnx
Ik denk dat dit komt door de zogenaamde Macrovision kopieer beveiliging . . . B)
Moet je zelf maar ff op-google-len.

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kunnen jullie die optie niet vinden? Vreemd. Stop een dvd in de lade, sluit deze, schakel over naar DVD mode en druk op de Disc knop op je ab. Druk dan op edit en er zou een optie moeten staan onderaan "Naar harde schijf uploaden". Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eeh dat formulier bij die helpdesk is wel leuk, maar dat werkt dus niet hier !

@hero of time : dan is het bij jou wat anders idd, ik had op alle kanalen geen kleur meer, en dacht nog even, lekker moment voor een kapotte tv, maar ik heb met 100% zekerheid vastgesteld dat dus de knop ^ (menu omhoog) de kleur - is op mijn philips tv matchline (10 jaar oud), dus 5 posities omhoog levert mij een zwart wit beeld op op alle kanalen ....
Dit wilde ik aan de helpdesk voorleggen, verwacht niet dat ze er wat aan kunnen doen , want de frequentie van de ab heeft niets met firmware te maken natuurlijk.

De waarschuwing om de recorder uit te zetten zie ik niet, maar misschien is dat pas vlak voor de uitzending begint, heb vanmiddag een en ander ingesteld en das netjes uitgevoerd iig ! Staat zoals al gezegd vooral lullig uitgelegd ....

Dvd naar HD ik zie niet in waarom ik dat zou willen, wat betreft tape naar HD, reken houdend met die macrovision, de onderste scart is voor de tv , de bovenste voor externe bron en dat werkt met 'normale' banden. Misschien kun je via rf opnemen, maar das geen stereo dan !! de video zend meest uit op ch36 en die kun je gewoon op de nul positie instellen mits de video de eerste in de ketting is.

Nog steeds tevree, op dat knopje na 8)7

oh ja, de qualiteit > op de pc is superkwaliteit ongeveer 5 kwartier op 1 disc, dus ze zitten er niet ver naast, overige edit mogelijkheden en/of downgrade kwaliteit mogelijkheid heb ik nog niet bekeken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit topic is overvol dus we kunnen verder in:
[rml]Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [ Deel 10][/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Voor de geinteresseerden: bij de gamma is nu een klopboor (650W) te koop voor 15 euro met wel 4 jaar garantie. Het is een Ferm. Ik heb er eengehaald. Prima machine :)

edit: oeps, laatste message niet gelezen. waarom is deze niet op slot?

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 12-08-2005 22:24 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<center><font color=red>Dit topic is alleen bedoeld voor zaken die in Audio Video thuishoren:
<b>WEL</b> horen hier: TV's, radio's, plasma's 5.1 setjes, PC speakers etc.

MP3 spelers horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/33>Gadget Talk</a>

TFT monitoren horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8>Videoplanken & Beeldkanonnen</a>

Fruit en groente en kleding en nachtkastjes en rollerskates horen niet op dit forum :P
</font></center>