Over de Phocus en het instellen van de zender bij het programmeren van de Timer:
Gewoon op een numerieke toets drukken om een tv-zender te selecteren als opname-bron.
Verder moet je VPS/PDC niet gebruiken, dat werkt bij mij in elk geval niet goed (weet niet of het aan apparaat of CAI ligt), maar bij gebruik van VPS/PDC blijft het apparaat ook aanstaan. Op het display blijft 'Bye' staan, en hij blijft stroom gebruiken. Dit waarschijnlijk omdat hij anders het PDC signaal niet kan ontvangen.
Als je geen PDC of VPS gebruikt, gaat hij gewoon uit.
Wat me opviel was, dat als hij dan stand-by is, het Timer-lampje niet oplicht (normaal bij video's altijd wel zo), maar hij gaat wel gewoon de geplande opname uitvoeren.
Verder ben ik tevreden over de kwaliteit en de mogelijkheden.
Het enige nadeel is nog, dat als je een eerder opgenomen opname vanaf HDD aan het kijken bent, en een timer opname staat op het punt te beginnen, dat je dan eerst het apparaat stand-by moet zetten.
Vervolgens start de timer, en daarna kan je weer die eerdere opname gaan kijken.
Oja, en na een handmatige (One Touch Recording) opname (van bijv. een uur) blijft het apparaat aanstaan. De meeste VCRs gaan dan gewoon uit.
Dit kan lastig zijn als je 's avonds nog wat opneemt, en dan dus op bed gaat.
Altijd een timer instellen dus, dan gaat hij wel uit na de opname.
Eeeeeeen, het is bij het programmeren van de timer niet mogelijk om meteen de titel in te geven.
Dit moet je na de opname dus nog gaan renamen, is ook een klein nadeeltje.
Verder is de kwaliteit gewoon prima, de ventilator/HD combinatie is stil genoeg, minder geluid dan een lopende videorecorder, en ook het 'al kijken wat je nog opneemt' (iets anders dan timeshift, bij timeshift wordt het uiteindelijk niet opgenomen op je HD), werkt perfect!