iemand update voor Phocus al gedaan.....
heb die gedownload maar weet wel niet wat verbeteringen ofzo zijn
heb die gedownload maar weet wel niet wat verbeteringen ofzo zijn
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 66% gewijzigd door tweakradje op 01-06-2005 17:57 ]
Commandline FTW | Tweakt met mate
Je video zendt zelf ook een tv signaal, dus als je de antenne van je video naar je tv laat lopen kan je op kanaal 0 de video opzoeken en dan via 0 naar de video kijken, dan via scart naar je dvd.MrProper schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:18:
opnemen en kijken naar dvd gaat nie zeker......
ander vraagje waar ik al lang zit op te zoeken....
hebben tijdje geleden andere tv moeten kopen maar komen er met thuis....1 scart natuurlijk
nu op de video zitten er 2 (neufunk) en op die dvdrecorder zitten er ook 2
ik heb zo een bak hangen waar 3 scarts inkunnen....dus ik dacht geen probleem
nu lukt het me op geen enkele manier om dvd te bekijken en terwijl iets op te nemen van den tv of iets te bekijken van video en bv nu van dvd op te nemen.....
zou da aan dat baksken liggen....
en moet ik antenne laten toekomen op video of op diene dvdwriter (phocus)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Albo schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:53:
Ik heb deze dvd-recorder ook gekocht, maar ik breng hem denk ik toch weer terug.
De beeld- en geluidskwaliteit is behoorlijk goed en ook de zenders zijn goed in te stellen.
Wat echter heel slecht werkt is het programmeren van uitzendingen.
Het is bijv. niet eens mogelijk om verschillende zenders vooraf te programmeren.![]()
Je kunt alleen aangeven vanaf welke bron je iets wilt programmeren, dus, tv-tuner, scart 1 en 2 e.d.
maar je kunt dan geen zender selecteren.
Jawel, door gewoon het zendernummer in te toetsen op de afstandbediening
Een ander nadeel is dat je mp3 nummers niet in willekeurige volgorde kunt afspelen.
Als je een dvd hebt met honderden nummers, hoor je ze dus steeds in dezelfde volgorde, niet echt handig dus.![]()
Verder vind ik de functies allemaal erg onoverzichtelijk en is de handleiding wel heel summier.
Ik vind het daarom niet echt een aanrader.
Verwijderd
Contrastverhouding van 500:1 en een helderheid van 500 cd/m2 is erg weinig. Komt er veel licht je kamer in (zon), dan zie je geen r33t meer op het scherm...Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:23:
Deze staat vanaf 8juni in Aldi Belgie!
Ik kan geen merk vinden ofzo... Iemand die hem herkent?
Wat moet ik mij voorstellen bij Philips/LG panel ? Een philips met een andere behuizing?!!
32' LCD televisie
HD ready
999€
- zichtbare beeldschermdiagonaal ca. 80 cm
- PIP/PIT/PAT functie via ingebouwde tweede tuner
- LG/Philips Panel
- 16:9 beeldformaat en formaatomschakeling 4:3
- Resolutie: 1366 x 768
- Helderheid: 500 cd/m2
- Contrastverhouding: 500:1
- Reactietijd: ca. 16 ms
- Gezichtshoek 170/170
- Digitale kamfilter
- 2 frontluidsprekers
- 2 x 8 Watt RMS
- HD Ready
- A2/Nicam Stereo
- Automatische volumeaanpassing (AVL)
- 4 + 1 geluidvoorinstelling (Flat, Hall, Music, Movie, Personal)
- Automatische zenderafstelling en opslag
- Programmeerbare inslaapfunctie (Sleep Timer)
- Kinderslot
- Programmawisseltoets (swap)
[afbeelding]
Verwijderd
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Voor de medion laptop vraag je dat?Hoedje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:05:
Even een vraagje tussendoor. Stel dat je iets leuks ziet in Duitsland bij de Aldi. Komen die spullen dan in het algemeen ook naar Nederland? En hoe lang duurt dat meestal?
Verwijderd
Jep, inderdaad, maar ik neem aan dat dat voor alle elektronische apparatuur gelijk is...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Een kennis van me heeft hem ook gekocht en na een dag alweer teruggebracht; het apparaat frustreerde hem te veel (ze deden overigens moeilijk toen hij zijn geld terug ging halen ?!?Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 01:42:
Goed de Phocus DVD recorder....ik heb er dus het geld aan uit gegeven.
De Phocus dvd-recorder:
Ik moet zeggen dat ik in het begin redelijk positief was, kwaliteit ok, gebruikersgemak ok, goed aan te sluiten op tv en andere externe bronnen.
Maar toen kwamen mijn frustratie punten.......:-(
...
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
jep.. voor dat msi geval?Hoedje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:20:
[...]
Jep, inderdaad, maar ik neem aan dat dat voor alle elektronische apparatuur gelijk is...
je kunt dan ook gewoon beter verder gaan in [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series[/rml]Hoedje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:32:
[...]
offtopic:
Ja inderdaad voor dat MSI geval. Ik denk dat slowchatten niet echt de bedoeling is...
Verwijderd
Het kan niet dat die van Sony gelijkaardig is aan die Phocus.pven schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:23:
[...]
Een kennis van me heeft hem ook gekocht en na een dag alweer teruggebracht; het apparaat frustreerde hem te veel (ze deden overigens moeilijk toen hij zijn geld terug ging halen ?!?). Vervolgens heeft hij bij BCC of MediaMarkt iets soortgelijks gehaald voor hetzelfde geld, maar dan van Sony.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 15:55 ]
€ 299 [+ 8]Stereo 2x15 Watt, teletekst 512 pagina's, 100 voorkeuzekanalen, met Samsung black matrix beeldbuis, PIP beeld in beeld, PAP beeld na beeld, PAT beeld en teletekst, P2Pat dubbel met teletekst, PAL B/G systeem, on screen display 18 talen, directe kanaalprogrammering, automatische zenderzoeker, hyperband / kabeltuner, virtual dolby, 5-bands grafische equalizer, 16:9 schakelaar (breedbeeld), smartfunctie, NTSC playback via scart, afstandsbediening incl. batterijen, S-VHS aansluiting, A/V aansluitingen, 3x scartaansluiting.
2 gehad in 2 dagen, verder maar met rust gelatensasquatch schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:36:
Vanaf 8 juni bij Aldi
Kleuren TV 70cm 100 Hz
[...]
€ 299 [+ 8]
Merk is "MT logic", iemand ervaring mee?
[afbeelding]
Verwijderd
Dannyo,Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:52:
Weer even over de Phocus dvd recorder:
Na zeer goed en snel email contact met de Phocus klantenservice zijn mijn frustraties verdwenen.
Timer:
Die werkt dus wel gelukkig...misschien wat omslachtig maar toch...je moet hem alleen minimaal 5 minuten van te voren instellen.
Ook de software update heeft het een en ander verbeterd volgens mij
Editen:
Er zijn toch meer opties om te editen, alleen niet in de HDD optie, wel gewoon op dvd
Dus al met al ben ik toch nog vrij tevreden met mijn Phocus dvd recorder en nee ik breng hem niet meer terug, ik vind hem het geld ruim waard, vergeleken met de A merken waar je honderden euro meer voor betaald, voor een kleinere harddisk.
Dus denk er even over na, maar ik beveel hem toch aan.
Verwijderd
Verwijderd
Hoedje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:05:
Even een vraagje tussendoor. Stel dat je iets leuks ziet in Duitsland bij de Aldi. Komen die spullen dan in het algemeen ook naar Nederland? En hoe lang duurt dat meestal?
Verwijderd
Hoi,sasquatch schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:36:
Vanaf 8 juni bij Aldi
Kleuren TV 70cm 100 Hz
[...]
€ 299 [+ 8]
Merk is "MT logic", iemand ervaring mee?
[afbeelding]
Ook DVD bekeken via scart?MrProper schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:59:verder vind ik afspeelkwaliteit dvd niet fameus...veel ruis.....
Zou je misschien eens wat meer lijn in je post(s) kunnen brengen, want er is echt geen touw aan vast te knopen van wat je nu allemaal probeert te zeggenMrProper schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:59:
diefstalgevoeligheid.....idd.....toch Roeselare niet ?
en de dozen met laptops staan op 5 m van de uitgang.....begrijp het niet echt....
ze beseften in Roeselare niet dat ze er 2 hadden ...den Lenco en de Phocus
nu mogelijkheden zijn wel vrij beperkt....op hd onbestaand
ook 8 simpele programma's op meer dan 200 uur....toch wel pover hé......de gewone video doet er al evenveel en dan kan je feuilletons die elke dag zijn auto laten herhalen
verder vind ik afspeelkwaliteit dvd niet fameus...veel ruis.....
ga hem nog efkes houden en anders = buiten
Tijd voor een nieuwe sig..
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Hebben meer mensen dit ook gemerkt? Ik vind de handleiding hier ook niet heel duidelijk over...Albo schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:53:
Ik heb deze dvd-recorder ook gekocht, maar ik breng hem denk ik toch weer terug.
De beeld- en geluidskwaliteit is behoorlijk goed en ook de zenders zijn goed in te stellen.
Wat echter heel slecht werkt is het programmeren van uitzendingen.
Het is bijv. niet eens mogelijk om verschillende zenders vooraf te programmeren.![]()
Je kunt alleen aangeven vanaf welke bron je iets wilt programmeren, dus, tv-tuner, scart 1 en 2 e.d.
maar je kunt dan geen zender selecteren.
Verwijderd
Ik heb deze TV nu een jaar, en ben erg erg, erg tevreden over. PIP&PAP en vooral PAT is super handig. Ook de 100Hz framerate upconversie is zeer behoorlijk (geen eenvoudige AABB of ABAB, maar motion compensated. Minder goed dan Philips Natural Motion, maar ook geen 'dubbele' of 'wazige' scroll teksten). 300Euro is geen geld!sasquatch schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:36:
Vanaf 8 juni bij Aldi
Kleuren TV 70cm 100 Hz
€ 299 [+ 8]
Nou goed dan, ik heb hem gekocht omdat je zo aandrongjozy schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:15:
Je moet het zo zien. Turkse fabriek heeft een fabriek in duitsland (een bekende, maar ik weet naam niet zo snel)overgekocht en paar aanpassingen gedaan. Dus alle machines verplaatsen naar turkije(arbeid is daar goedkoper) en daarna eindproduct naar duitse fabriek overbrengen-->>daar 1 ding aan toevoegen en VOILA een Vestel product met bekende inhoud.
Vestel verkoopt al ruim 10 jaar in nederland, maar de laatste tijd krijgen ze steeds meer aandacht omdat ze goedkope producten leveren tegen redelijke kwaliteit(net als samsung).
Ik heb zelf onlangs de Vestel dvd writer gekocht en moet zeggen hij bevalt mij prima, coax aansluite en hij vond alle kanalen automatisch. Enige wat wel kut is, is de afstandsbediening besturing, maar voor de rest top product.
Ik zou zeggen koop hem en als hij niet bevalt breng je hem gewoon terug...
zelfs 70 uur ofzo...8 programma's instellen is toch wel pover vind ik + als je weekje weg bent en je volgt 2 feuilletons die elke dag zelfde uur spelen je 1 programma per aflevering nodig hebtBirdie schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 01:48:
[...]
Ook DVD bekeken via scart?
ja hoor enkel via scart
200 uur.. ach, da's neem ik aan toch een kwaliteit die je niet meer af WILT kijken, dus wat maakt 't dan nog uit wat je opgenomen hebt? Ik ga de 70 en 100 uurs settings proberen, daar ergens zal denk ik wel de trade-off zitten die me bevalt.
Verwijderd
Over de Phocus en het instellen van de zender bij het programmeren van de Timer:-l-Arjan-l- schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:21:
[...]
Hebben meer mensen dit ook gemerkt? Ik vind de handleiding hier ook niet heel duidelijk over...
Mooi! Heb je last van die geluidsvertraging waarover ik iemand hoorde klagen een paar posts eerder?simsim schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:37:
[...]
Nou goed dan, ik heb hem gekocht omdat je zo aandrong
Heel erg bedanktVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:57:
Hallo Hoedje,
Niet altijd komen de duitse spullen ook naar de NL aldi, vaak wel. Meestal is dit dan binnen 2 of 3 weken.
Je kunt wel terugkijken in de tijd wanneer het product eerder in de aanbieding is geweest in NL. Vaak worden de aanbedingen elk jaar of half jaar herhaald.
Wellicht help deze pagina je met zoeken:http://www.versteven.be/aldi
[...]
Volgens de doos kan hij dat wel, ik weet niet of je het getest hebt maar anders is het gewoon mogelijk.Boy schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:35:
Ik ben toch eerlijk gezegd aan het denken om toch een merk te kopen zoals Sony. De kwaliteit van opname zal daar waarschijnlijk toch veel beter zijn? hx710 voor 504 euro...
De Phocus kan geen DVD-R/RW afspelen by the way, dat kan vervelend zijn...
Verwijderd
De Phocus kan wel degelijk DVD-R/RW afspelen. Ik heb diverse merken geprobeerd, TDK, JVC, Intenso, Princo (zowel -R als -RW).Boy schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:35:
Ik ben toch eerlijk gezegd aan het denken om toch een merk te kopen zoals Sony. De kwaliteit van opname zal daar waarschijnlijk toch veel beter zijn? hx710 voor 504 euro...
De Phocus kan geen DVD-R/RW afspelen by the way, dat kan vervelend zijn...
Verwijderd
Heb ik ook, en ik heb het ze (Phocus) ook al laten weten.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:42:
[...]
De Phocus kan wel degelijk DVD-R/RW afspelen. Ik heb diverse merken geprobeerd, TDK, JVC, Intenso, Princo (zowel -R als -RW).
Ook moet ik even kwijt dat de firmware update D2C_04_008_20050507 SW-D2CHDPHOCUS02 reeds op mijn DVD recorder was geinstalleerd en ik ga er van uit ook bij de rest (via Kruidvat).
Waar ik me wel aan stoor en nog maar 1 reactie op heb gehad, is dat elke 20 minuten het geluid voor zo'n 10 seconden wegzakt. Dit is te horen via de tuner en scart (dus ook van een andere digitale tuner in mijn geval). Deze uitval wordt niet opgenomen, dus bij het beluisteren van de opname waar het geluid weg viel is niets te horen. Deze uitval is zowel op de digitale als op de analoge lijn aanwezig.
Verwijderd
Verwijderd
Gisteren even kort een DVDtje erin gehad maar vanavondheb ik meer tijd om eens lekker te genieten (hoop ik)Twilight schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:49:
[...]
Mooi! Heb je last van die geluidsvertraging waarover ik iemand hoorde klagen een paar posts eerder?
Ik sta op het punt dat ding te kopen namelijk
Verwijderd
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 15:03 ]
In de laatste ANWB kampioen werden diverse van die portable dvd spelers vergeleken. Daar zaten ook veel typisch medion achtige merken bij. Ik zou als ik jou was even kijken of er eentje overeen komt de specs/ plaatjes.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:02:
Weet iemand of dit iets is?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_23/OFF02.HTM
Ik ben geinteresseerd in zo'n draagbare DVD-speler, nu vraag ik me af of deze bij de Aldi een beetje kwaliteit is.
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 15:37 ]
Lijkt een stomme vraag misschien, maar hoe? Op de site een prachtig reactieformulier maar ook een heel wat minder prachtige error bij het inzenden.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:55:
[...] en ik heb het ze (Phocus) ook al laten weten.
Verwijderd
Via dat formulier.Birdie schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:30:
[...]
Lijkt een stomme vraag misschien, maar hoe? Op de site een prachtig reactieformulier maar ook een heel wat minder prachtige error bij het inzenden.Iemand een e-mail adres van hen?
Verwijderd
Rechtbovenin je post heb je zo'n knopje (burgkop schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:07:
Weet iemand hoe het zit met die aansluitingen?
Er zit Analoog bij en Digitaal.
Als je alleen Digitaal aan sluit, dan is het logisch dat er alleen deze keus is.
Dat is wat lastig als je vanaf PC-Dos moet isalleren, want dat scherm zie je dan niet.
Daarvoor moet je hem Analoog aansluiten.
Denk ik logisch na,: gewoon allebei aansluiten.
En dan in het menu als voorkeur Digitaal kiezen.
Moet je dan eens in het Dos scherm, zet je hem even terug op Analoog.
Maar zo werkt het niet.
Zodra je beide aan sluit, start hij automatisch analoog op.
Dat wil ik eigenlijk niet, elke keer naar dat opstart gedoe kijken.
Is hier een foefje voor, of blijft het zo?
Zien jullie trouwens verschil in de beeldkwaliteit tussen Analoog en Digitaal?
Wie weet er verder wat over het schoonmaken van deze schermen?
Is voor mij het eerste TFT scherm, wil er lang plezier van hebben.
Hoe hard kun je op het "glas" drukken, om schoon te maken uiteraard.
Graag wat tips.
Fred.
[ Voor 4% gewijzigd door Waypoint op 03-06-2005 23:24 ]
Fototoestellen horen hier niet. Maar als ik je een tip mag geven: ga eens op het fotografie-gedeelte hier op GoT kijken, en lees daar eens hoe men over de toestellen van Aldi/Lidl denkt. Het is over het algemeen gewoon bagger, kun je beter €50,- meer uitgeven en een toestel van een goed merk kopen, zoals Canon of Minolta.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:45:
is dit wat? een digitale camera in de aanbieding bij de aldi! Iemand ervaring?
[ Voor 13% gewijzigd door Truus op 04-06-2005 00:56 ]
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Ok; dan probeer ik 't opnieuw.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:39:
Via dat formulier.
Ook al een auto-responder gehad daarvan.
Dus, als er een bug in het form zit, dan zat die er eergisteravond nog niet.
Valt toch wel mee? 't is natuurlijk een kritisch publiek hier. Daarnaast heeft 't ook niet veel zin te gaan uitwijden over alles wat wel goed werkt; daarover zegt de specs lijst toch genoeg?Icheb schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 01:45:
Hoeveel mensen hebben dat Phocus ding inmiddels nu eigenlijk al teruggebracht ?
Ik zie al over enkele pagina's vrij veel negatieve dingen over dat apparaat, [..]
[ Voor 36% gewijzigd door Gwaihir op 04-06-2005 02:24 ]
Dit probleem heb ik helaas ook, alleen niet na 20 minuten maar na ongeveer 30 minuten en het duurt bij mij ongeveer 15 seconden.Heel irrintant is dat.-l-Arjan-l- schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:11:
Koffie, heb jij ook het probleem wat Frank PCworld, vRowdy en MrProper hebben:
Waar ik me wel aan stoor en nog maar 1 reactie op heb gehad, is dat elke 20 minuten het geluid voor zo'n 10 seconden wegzakt. Dit is te horen via de tuner en scart (dus ook van een andere digitale tuner in mijn geval). Deze uitval wordt niet opgenomen, dus bij het beluisteren van de opname waar het geluid weg viel is niets te horen. Deze uitval is zowel op de digitale als op de analoge lijn aanwezig.
Want ik zit te twijfelen of ik mijn vader deze Phocus of de Lite-On LVW-5045 aan zal raden...
Verwijderd
Ik zet het toestel gewoon uit als ik er programma heb ingestoken (vind het trouwens vrij omslachtig om programma's in te stellen of zie ik iets over het hoofd?)Albo schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:26:
[...]
Dit probleem heb ik helaas ook, alleen niet na 20 minuten maar na ongeveer 30 minuten en het duurt bij mij ongeveer 15 seconden.Heel irrintant is dat.![]()
Ik heb het zelf nog niet getimed maar ik heb het vaker voor dan die 20minuten,het duurt wel niet echt heel lang (5 seconden ofzo)
Een ander probleem vind ik het instellen van programma's om op te nemen.
Hij mag niet in stand-by staan, want dan neemt hij niet op. Hij moet dus aan staan en vlak voordat de opname begint moet je hem op stand-by zetten. Het is dus blijkbaar niet mogelijk om een paar uur van te voren een uitzending te programmeren. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.
Als iemand dit wel gelukt is hoor ik dit graag, want dit vind ik wel zeer vreemd.
Ik heb nog een paar dagen om hem te testen, maar ik denk er sterk over na om hem terug te brengen.
Verwijderd
Die is toch van een tijdje terug?? hij was geloof ik wel in dit topic voorbijgekomen je kan er alleen geen RTL 4 RTL 5 SBS 6 enz mee ontvangen als het dezelfde is als ik het me goed kan herrinneren.SICK schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:00:
Ik zag vandaag een schotel+decoder liggen bij de LIDL voor 99euro maar nu vraag ik em af of het wat is?
Iemand die hier wat meer over af weet en hoe het zit met het ontvangst van zenders?
Ben zelf niet echt thuis in het schotel gedeelte
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 23:17 ]
Verwijderd
Heb je deze firmware al geprobeerd? Wie weet is dat een nieuwere & betere versie..Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 17:39:
Beste,
net zo'n DVR880PR gekocht.
Klein probleempje: voor het updaten met de bijgeleverde cd kon dit toestel divx cd met .avi bestanden afspelen, nadien herkent de speler dit soort file niet meer...
Wat nu? Update kan niet ongedaan gemaakt worden? Is er een andere versie beschikbaar die dat soort bestanden nog kan afspelen.
Voor de rest tevreden over de kwaliteit, als je niet over SP gaat toch. Dan worden de beelden immers wat waziger.
groeten,
Pierre
Ik zit te twijfelen tussen deze en de Lite-on. Maar heb jij nog geen problemen gehad met geluid dat soms wegvalt en vind jij het programeren wel lekker werken?Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:03:
Gossie, wat lees ik hier toch allemaal zeg ..... ik heb het apparaat pas 12 uur in huis (online besteld vanwege slechte ervaring in het aflopen van toch uitverkochte winkels hier - 4 dagen levertijd), maar ben vooralsnog juist zeer tevreden :
apparaat ondersteunt naast divx/xvid ook dvd-mp3 .... dat zijn er heel weinig !
wil je n mp3 jukebox hebben moet je een dergelijke machine NIET nemen > oplossingen genoeg !
fan is praktisch geluidloos
tunerontvangst is super
ondersteuning met uitgebreide handleiding op site, evt. updates vertrouw ik volledig
monteren doe je m.i. op de pc ... maar je weet vantevoor wat je op dvd wil dus ff de q aanpassen ....
bijzonder duidelijke bediening
timeshift is top, maar wil je niet in de pauze stand beginnen (zie het probleem niet) dan gebruik je de rec. knop gewoon, loopt alles door.
ik las nog iemand die niet kon kiezen tussen deze en de lite-on ... hij is duurder en heeft meer probs als je een beetje op onderzoek gaat ....
ik hoop niet dat ik op mn woorden terug moet komen, maar ik steun 'koffie' vooralsnog, 200 euro goedkoper dan 'vergelijkbaar' materiaal en meer dan prima zelf uitgebreider dan bekende merken.
oh ja, 1 minpuntje > De menu [omhoog] knop is op mn tv kleur [min] (philips0 dus die kan ik niet gebruiken, anders zit ik steeds met zw/w beeld, maar gelukkig kun je het menu doorlopen. (=ook probleem van hero (tv is kleur vergeten) of time zie blad 40 ofzo, denk ik vrij zeker)
[ Voor 3% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 05-06-2005 09:43 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 10:27 ]
Das nogal een verschil hetimeshift is top, maar wil je niet in de pauze stand beginnen (zie het probleem niet) dan gebruik je de rec. knop gewoon, loopt alles door.
Je gebruikt die tuner ja, maar het hoeft niet per definitie opgenomen te worden.-l-Arjan-l- schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:44:
Heel veel verstand van tv's heb ik niet, maar als je iets opneemt, dan wordt toch wel de tuner van de dvd recorder gebruikt? Dus krijg je onderbrekingen in het opgenomen programma?
Voorop gesteld, ik heb geen ervaringen met de Phocus, maar wel met de Liteon 5045.-l-Arjan-l- schreef op zondag 05 juni 2005 @ 09:42:
[...]
Ik zit te twijfelen tussen deze en de Lite-on. Maar heb jij nog geen problemen gehad met geluid dat soms wegvalt en vind jij het programeren wel lekker werken?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Beter laat dan nooit: je hebt gelijk; hij heeft er eentje zonder schijf gehaald (dat had ie me nog niet gemeldVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:46:
[...]
Het kan niet dat die van Sony gelijkaardig is aan die Phocus.
1) Sony ondersteunt geen DivX (en volgens goede bron zelfs de eerste maanden nog niet)
2) Voor de prijs van die Phocus heb je bij Sony zeker geen met 160Gb HDD
Ik heb de prijs even bekeken van de Sony recorders met HDD van 160Gb en de prijzen varieren tussen 504 en 787EUR.
Dus geen appelen met peren vergelijken aub.
Persoonlijk denk ik dat de Phocus een goed toestel is, mits eventueel nog enkele software-aanpassingen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Eh nee, je kan meteen terugkijken als je wilt, het hele verschil is alleen dat ie het bij timeshift niet op de hd parkeert en bij 'direct' terugkijken wel (dus start opname, wacht 1 minuut en druk op play, de opname gaat gewoon door).Koffie schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:32:
Das nogal een verschil heAls ik op REC druk, moet ik de zending uitzitten om het opnieuw te bekijken ... daar is juist dat hele timeshift voor.
Mijn vorige recorder begon namelijk wel meteen een timeshift af te spelen.
Zal wel een kwestie van gewenning zijn, mij viel het iig op
Verwijderd
Verwijderd
Heb een 18jaar oude tv (trouwens met beter beeld dan mijn 3jr oude breedbeeld 82cm philips die ik 2 maanden geleden terug verkocht heb om het slechte beeld en de abominabele klank) enig nadeel is dat deze gewoon stereo is en geen nicam, vandaar dat ik de tuner in de HDD wou gebruiken (zoals ik altijd de tuner in mijn philips vcr gebruikt heb om te kijken)...Koffie schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:32:
Over het wegvallen van het geluid : gaat iedereen via de recorder TV zitten kijken dan ?
Ik gebruik dat apparaat alleen als ik wat wil opnemen, ik ga iig niet default TV kijken via dat ding omdat ik dan eens in timeshift kan kijken
Das nogal een verschil heAls ik op REC druk, moet ik de zending uitzitten om het opnieuw te bekijken ... daar is juist dat hele timeshift voor.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 16:11 ]
Verwijderd
Verwijderd
Mijn TV is de kleur vergeten omdat we deze verplaatst hebben en daardoor waarschijnlijk zijn geheugen batterij los of leeg is geraakt, dit heeft niets te doen met de Phocus (hoewel, het kan zo zijn). We hebben namelijk op extern kanaal wel kleur maar via de normale tuner geen, die moeten we weer instellen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:03:
...
oh ja, 1 minpuntje > De menu [omhoog] knop is op mn tv kleur [min] (philips0 dus die kan ik niet gebruiken, anders zit ik steeds met zw/w beeld, maar gelukkig kun je het menu doorlopen. (=ook probleem van hero (tv is kleur vergeten) of time zie blad 40 ofzo, denk ik vrij zeker)
Als het goed is kun je ook een opname al gaan afkijken terwijl hij nog opneemt.[b][message=23526387,noline]Das nogal een verschil heAls ik op REC druk, moet ik de zending uitzitten om het opnieuw te bekijken ... daar is juist dat hele timeshift voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Gwaihir op 05-06-2005 20:28 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 20:35 ]
Verwijderd
En en en??simsim schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:37:
[...]
Over een weekje kan ik meer vertellen, nu nog wat meer tijd nodig om ervaring op te doen.
Verwijderd
Ik denk dat dit komt door de zogenaamde Macrovision kopieer beveiliging . . .Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:44:
Weet iemand hoe je van de videospeler op de hdd/dvd van de Phocus 160 kan kopiëren. Zou m'n "alles kan beter" tapes op schijf willen zetten. Heb al verschillende kabeltjes en scart-uitgangen geprobeerd, en alle sources in het menu al geselecteerd, maar alleen van menu scart-1 neemt-ie op, maar da's dan het tv-beeld en niet het videobeeld. Heb geprobeerd de klantenservice van phocus te contacteren maar dat is dan ook weer niet gelukt want daar kreeg iks iets van een boodschap error in dynaform-huppeldepup. Alle info is welkom.
En is er een oplossing voor als ik iets hogekwaliteit op hdd heb opgenomen dat niet op een dvdschijfje blijkt te passen, of dat ik dat dan kan comprimeren zodat het er toch opgaat.
thnx
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 12-08-2005 22:24 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq