Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.638 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114732

sphere schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:34:
Je hebt hem natuurlijk staan op 1280x1024.
Is alles vertekend of alleen de omgeving eromheen?
Inderdaad 1280X1024. Is dat niet goed?

Alleen de omgeving eromheen, rondom de letters is licht vertekend beeld te zien.

De letters en afbeeldingen zelf zijn wel scherp. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:29

sphere

Debian abuser

Anoniem: 114732 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:26:
[...]

Alleen de omgeving eromheen, rondom de letters is licht vertekend beeld te zien.

Die resolutie is prima. Misschien dat je ClearType lettertypes moet gaan gebruiken, die zijn beter geschikt voor TFT voor zover ik weet.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

Anoniem: 114732 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:26:
[...]

ach ja wie weet je video kaart

hier zelf draaid alles super goed

9600 xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135019

Ik heb ook een (sapphire) 9600 XT , geen last van vertekende letters _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

henkleerssen schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:33:
prima scherm.. heb hier de 19" variant. Lekker Helder ook.
Ik heb hem met dvi aangesloten. Maar hij laat geen andere resoluties zien dan de default resolutie 1280 bij 1024. Is dat normaal? Of moet ik overschakelen dsub (maar wordt de scherpte dan niet minder)?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Kiest een tft met dvi aansluiting niet automatisch de beste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

thejoker80 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 07:52:
[...]

Kiest een tft met dvi aansluiting niet automatisch de beste instellingen?
ja zou kunnen..maar dan laat die andere resoluties gewoon niet zien (zwart scherm; zoals bij opstarten is dat volgens mij 640 bij 480 en geeft die gewoon een zwart scherm)? Is dat dvi ook eigen?
Hebben anderen dat ook die ook dvi gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60666

Ik zit nu op mijn werk, maar ik weet zeker dat ik onder XP Pro op mijn Geforce Ti4200 ook 1024*768 en 800*600 heb staan beide met 16 of 32 bits kleuren, bij gebrui DVI, Dsub heb ik nog niet geprobeerd.
Overigens kan ik op de driver wel instellen om bepaalde resoluties uit te zetten , maar dat gebeurt niet vanzelf bij het wisselen van een scherm.
edit:
Ik neem aan dat je in games wel andere resolutie kunt kiezen, zal dus wel in de driver zitten.
O edit 2: Heb je dat al bij opstarten?? ook in bios post?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 60666 op 17-03-2005 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

MST_Morpheus schreef op maandag 14 maart 2005 @ 07:35:
[...]

Dat ziet er niet verkeerd uit. Ik heb zelf 2 Medion 19" TFT displays op mijn PC aangesloten. En ook al hebben ze 25 ms response tijd (ouder model), heb ik geen last van ghosting of iets dergelijks. Schermpjes hebben een scherp en helder beeld.

Ik zou ze nemen als ik jou was :) 299 is wel goedkoop zeg. Ik kocht de mijne 1,5 jaar geleden voor 499 per stuk. En dat was toen al goedkoop :o
in Sneek hadden ze dus alleen waarschijnlijk dit model.
ik heb em gekocht omdat ie toch maar voor het werk is en dus geen snelle refresh nodig heb.

verders is er idd niet echt ghosting te bespeuren en is het beeld erg goed. (kzie praktisch geen verschil met mn 19" acer thuis)
wat ik ook zeer handig vind is dat je op DVI nog steeds de contrast en brightness kan instellen. dat kan bij mn acer niet en moet dus softwarematig.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139734

Hele tijd over die schermen... :p

Kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik een luide brom hoor zodra ik mn subwoofer aansluit op het netstroom (dus verder geen andere stekkers?)

Ik hoorde dat dit niet goed is, maar wil even zekerheid. Als die woofer niet goed is, kan ik er dan gewoon mee terug naar de aldi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127425

2 vraagjes ivm die Aldi schermen:

1) Kunnen die ook aan de muur bevestigd worden?

2) Is de voeding in de monitor verwerkt of is dit een losse?

Verder zie ik in de Lidl (België) een gelijkaardige actie maar dan met tft schermen van het merk Targa.
http://www.lidl.be/be/ind...0322.p.17_TFT_beeldscherm
Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139508

Anoniem: 139734 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:49:
Hele tijd over die schermen... :p

Kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik een luide brom hoor zodra ik mn subwoofer aansluit op het netstroom (dus verder geen andere stekkers?)

Ik hoorde dat dit niet goed is, maar wil even zekerheid. Als die woofer niet goed is, kan ik er dan gewoon mee terug naar de aldi?
ja dat kan, zie hun site, binnen 30 dagen met bon krijg je gewoon je geld terug.
ik ga vanmiddag medion bellen, en vraag of ze hem komen ruilen. wnat ik heb dus wel 30 subpixels die niet goed zijn bij deze 17 inch....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139734

Anoniem: 139508 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:38:
[...]

ja dat kan, zie hun site, binnen 30 dagen met bon krijg je gewoon je geld terug.
ik ga vanmiddag medion bellen, en vraag of ze hem komen ruilen. wnat ik heb dus wel 30 subpixels die niet goed zijn bij deze 17 inch....:(
Ok, ik zal vanmiddag es terug naar de aldi gaan dan. Maar dan moet ik wel zeker weten of hij wel kaduk is. Is het dus normaal dat hij zo bromt als ik hem aansluit op het netstroom? Ik krijg dat ding echt niet fatsoenlijk aan de praat. 2 speakertjes komt wat geluid uit... en die subwoofer bromt er keihard door heen. Naar mijn idee heb ik hem wel goed aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

13art

Moderator Mobile
Wat ik begrepen heb doen ze er daar bij de aldi niet zo moeilijk over. Wel jammer trouwens, want zijn best leuke boxjes om te zien. Was vandaag nog even langs de Aldi bij mijn ouders in de buurt geweest, normaal is het er niet druk dus had wel verwacht dat er nog tft schermen zouden zijn, maar helaas ook daar waren ze al weg. Dat wordt wachten op de volgende lading. Zag al wel dat bij de lidl van 29 maart weer een comp te koop is, dus wie weet zitten daar ook schermen bij....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:04
19" is echt een geweldig scherm, (voeding is geintegreerd btw).
heb hem hier ook en werkt prima (las net iets over een hoge pieptoon? kweenie of het over dit scherm ging, maar heb ik geen last van hoor).
Overigens werken platte schermen met 1 native resolutie... als je een andere gebruikt zal het moeten gaan interpoleren ofzo en is het beeld minder scherp etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

kzie idd vaak mensen die hun tft niet goed hebben staan: zon scherm heeft zn eigen reso en refresh. als 1 van deze niet goed staat heb je niet een goed beeld.
ook ben je verplicht met DVI te werken en ook dit is niet bij iedereen bekend.

al nieuws over de oudere modellen zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
Ik heb te lang zitten twijvelen of ik hem zou nemen dat de actie aan mijn neus voorbij is gegaan, maar ik heb toch nog een vraagje in het algemeen.

Momenteel heb ik een 19" Iiyama crt die nog perfect dienst doet. Draait 1600*1200 resolutie.
Nou heb ik gisteren een tijdje de res naar 1280*1024 gezet om te kijken of daar mee te werken is. Ik vond de letters en iconen etc wel vrij groot, maar daar valt wel aan te wennen, gewoon wat minder dicht met mijn kop voor de monitor gaan zitten.

Maar hoe zit het met 1280*1024 op een 17"? Ik heb geen idee hoe ik me dat voor moet stellen, is het te vergelijken bv met 1600*1200 op een 19" kwa grote van letters etc? Ik heb namelijk geen beschikking over een 17" monitor.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haranaka schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:51:

Maar hoe zit het met 1280*1024 op een 17"? Ik heb geen idee hoe ik me dat voor moet stellen, is het te vergelijken bv met 1600*1200 op een 19" kwa grote van letters etc? Ik heb namelijk geen beschikking over een 17" monitor.
Afbeeldingslocatie: http://83.83.22.62/got/IMG_2062.JPG

1280*1024 op 17 inch

om je een soort beeld van tegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Haranaka schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:51:
Ik heb te lang zitten twijvelen of ik hem zou nemen dat de actie aan mijn neus voorbij is gegaan, maar ik heb toch nog een vraagje in het algemeen.

Momenteel heb ik een 19" Iiyama crt die nog perfect dienst doet. Draait 1600*1200 resolutie.
Nou heb ik gisteren een tijdje de res naar 1280*1024 gezet om te kijken of daar mee te werken is. Ik vond de letters en iconen etc wel vrij groot, maar daar valt wel aan te wennen, gewoon wat minder dicht met mijn kop voor de monitor gaan zitten.

Een 17" TFT is qua grootte ook te vergelijken met een 19" CRT dus dat is niet anders.
Alleen met iets lagere resolutie is alles wat groter.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34
wolkje schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:04:
[...]

Ik vind dit niet zo logisch eigenlijk, zou je ook uit kunnen leggen waarom dat zo is? :)

Net even opgezocht via de GoT Beeldkanon FAQs maar ik lees toch echt dit:

[...]
bron
Waardoor het precies komt weet ik niet. Als je precies wilt weten hoe het zit dan zou je eens de c't nr3 van dit jaar moeten kopen.
Daar staat een test van 19" tft schermen met een uitleg erbij over schakeltijden.
In ieder geval is het zo dat veel fabricanten de schakeltijden niet vermelden volgens de ISO norm 13406-2. Dat houd dus in dat iedere fabrikant er zijn eigen meet methode op na houd waardoor de schakeltijden zoals opgegeven in de specificaties maar moeilijk onderling te vergelijken zijn.

De enige manier om er achter te komen of een beeldscherm snelgenoeg schakelt voor jou wensen is dus onafhankelijke revieuws te lezen of zelf te kijken of een scherm voldoet.

[ Voor 30% gewijzigd door lithoijen op 17-03-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139809

bij de LIDL staat nu een DVD speler met DIVX te koop. Zie http://www.lidl.nl/nl/ind...VD-speler_met_card_reader

Ik kan er geen typenummer oid bij vinden, iemand enig idee of dit wat is? tZou met name bedoeld zijn om DIVX te kijken.
Betaalbare alternatieven zijn natuurlijk ook welkom!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Anoniem: 139809 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:50:
bij de LIDL staat nu een DVD speler met DIVX te koop. Zie http://www.lidl.nl/nl/ind...VD-speler_met_card_reader

Ik kan er geen typenummer oid bij vinden, iemand enig idee of dit wat is? tZou met name bedoeld zijn om DIVX te kijken.
Targa DP-5100x
http://www.service.targa.de/dokumente/DP-5100x_de.pdf
http://www.dvdboard.de/fo...hread.php?&threadid=79153
[rml]Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [ Deel 8] : DP-5100x[/rml]
[google=Targa DP-5100x]

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 17-03-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks mod.

Deze topics had ik grotendeels al doorgelezen.
Is het zeker dat dit weer hetzelfde Targa model is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 139809 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:04:
Thanks mod.

Deze topics had ik grotendeels al doorgelezen.
Is het zeker dat dit weer hetzelfde Targa model is?
deze link: Targa DP-5100x DVD/Divx player had je ook al doorgelezen?
Ben ook nog wel interested in dat dingetje.. ondanks dat ik een kiss dp450 heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Anoniem: 139809 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:50:

Betaalbare alternatieven zijn natuurlijk ook welkom!

Thanks!
Dit is het Targa DP-5100x topic hier op tweakers: Targa DP-5100x DVD/Divx player
(oeps... er was me net iemand voor 8)7 )

En ja dit is hetzelfde model als de vorige keer... Ik overweeg bijna om er nog eentje te kopen voor boven in de slaapkamer :)

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 17-03-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

sorry dat ik het zeg, maar mn pa en ma hebben ook dat TFT scherm gekocht (de 17" versie)...

en ik vind hem ronduit slecht!... op de doos staat reactietijd: 10 ms, in ALDI's wildest dreams! :P
ik schat dat ongeveer op 30 a 40 MS...
Inkijkhoek is 0 graden... je moet er echt recht voorzitten, anders klopt het beeld gewoon niet meer :?

maarja, voor mn pa en ma is het wel goed genoeg, voor mij bij lange na niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Net 4 aldi´s afgeweest, en nergens meer zo´n scherm :´(
Dus meneer ALDI, van mij mag u deze actie weer zeer snel herhalen :-D

Of weet iemand toevallig nog een aldi waar er wel 1 van 19" te koop staat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
DjWannaB2002 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:15:

In groningen in elk geval niet

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DjWannaB2002 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:15:

Als je dicht bij de grens woont: in belgie volgende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 22:22
peddro schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:15:
sorry dat ik het zeg, maar mn pa en ma hebben ook dat TFT scherm gekocht (de 17" versie)...

en ik vind hem ronduit slecht!... op de doos staat reactietijd: 10 ms, in ALDI's wildest dreams! :P
Inkijkhoek is 0 graden... je moet er echt recht voorzitten, anders klopt het beeld gewoon niet meer :?

hmm, ik snap het even niet!

Ik heb nog zo'n scherm uit de "vorige" aanbieding en als ik dan de inkijkhoek eens even bekijk bij dit scherm dan valt het allemaal nog best mee. (lijkt mij toch sterk dat de inkijkhoek opeens superslecht is geworden??)

Verder is de reactietijd beter dan de vorige keer als ik het mag geloven en bij mijn scherm is het niet hinderlijk dat deze dus wat hoger is. (tuurlijk zie je het in verhouding met een CRT en de vraag is ook hoe hoog je de lat legt!)

Snap best dat de specs die opgegeven zijn uiteindelijk in de werkelijkheid wat tegenvallen (dat is dus bijna altijd he!) , maar denk dat dit nogal een erg slecht beeld geeft gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Misschien iemand die dit schermpie heeft aangeschaft en zin heeft om een objectief oordeel te geven, onderbouwd met een testproggie ofzo?? (voor de volgende aanbieding(en) wellicht een goede raadgever voor anderen die dit scherm overwegen)

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 09:17
CRAM schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:53:
[...]

hmm...dat is vreemd, misschien ligt het aan je crt dan

Ik heb beschikking tot schermen zowel crt als tft. Een beetje crt verslaat tft, alleen wat de scherpte betreft. Kleurweergave etc is tft beter.
Ik denk dat je er hier toch even naast zit. Een TFT is net scherper dan een CRT, dat is nu net één van de grote voordelen van TFT. De kleuren kunnen echter helemaal nog niet tippen aan die van een goede CRT. Zelf zit ik te kijken op een 17" CTX met een Sony Trinitron vlakke beeldbuis. Zeer mooi scherm, heel tevreden over. Maar als ik bij mijn vriendin kijk naar hun 17" Medion TFT dan moet ik toegeven dat die "rustgevender" is voor de ogen, en scherper oogt.

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

mcb1 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:32:
[...]

hmm, ik snap het even niet!

Ik heb nog zo'n scherm uit de "vorige" aanbieding en als ik dan de inkijkhoek eens even bekijk bij dit scherm dan valt het allemaal nog best mee. (lijkt mij toch sterk dat de inkijkhoek opeens superslecht is geworden??)

Verder is de reactietijd beter dan de vorige keer als ik het mag geloven en bij mijn scherm is het niet hinderlijk dat deze dus wat hoger is. (tuurlijk zie je het in verhouding met een CRT en de vraag is ook hoe hoog je de lat legt!)

Snap best dat de specs die opgegeven zijn uiteindelijk in de werkelijkheid wat tegenvallen (dat is dus bijna altijd he!) , maar denk dat dit nogal een erg slecht beeld geeft gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Misschien iemand die dit schermpie heeft aangeschaft en zin heeft om een objectief oordeel te geven, onderbouwd met een testproggie ofzo?? (voor de volgende aanbieding(en) wellicht een goede raadgever voor anderen die dit scherm overwegen)
Ik vergelijk het idd met een CRT scherm :) klopt... maar ik ken ook andere TFT/LCD schermen van andere merken, en die zijn vele malen beter dan dit, en dan denk ik aan merken zoals Philips, Samsung enz.

Hij is wel lekker goedkoop, maar dan nog vind ik deze zijn geld niet waard (nu ben ik blij dat ik hem niet gekocht heb maar mn pa en ma :P )

Ik zit er nu op dit moment ook naar te kijken, maar het kijkt gewoon niet lekker, ik ben steeds aan het kijken vanuit een andere hoek, ik kan hier niet lekker achter werken + ik zie de muis gewoon een "glow" achterlaten, dit slaat dus weer op de reactie tijd... ik ga strax nog ff UT proberen te doen, kijken wat dat te weeg gaat brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ik weet niet waar jij last van hebt, maar ik heb dus ook de 17" en ik kan er 45graden naast zitten, en heb nagenoeg geen vervaagd beeld oid. Ook de refreshrate is prima :) Goed genoeg voor nieuwe games hoor...

Ik denk dat jij gewoon een exemplaar hebt dat rijp voor de RMA is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 13:36

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Net op zoek naar een 17" TFT. Lees ik gisteravond dat de aldi aanbieding heeft en wat voor 1. Tja dan ken je er wel donder op zeggen datie uitverkocht zijn. En dat bleek vanmiddag dus ook zo te zijn. ook in de dorpen in de omgeving was niets meer te krijgen.... :( Hier in de achterhoek (aalten+omgeving) hoef je het dus ook niet meer te proberen.

weet iemand wanneer de lidl ofzo weer met een actie komt.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Wij hebben ook een 17inch gehaald. Alleen maar lof over te spreken. Tuurlijk ookal zou het echt 10ms zijn, dan nog is een goede crt sneller. Dat merk je wel een beetje in games met heel snel rond draaien. Alleen hinderlijk? Nee helemaal niet, het is echt niet de ghosting die wij bedoelen waardoor je voor je gevoel minder goed kan spelen omdat je dingen nie snel genoeg ziet(of overelkaar dmv ghosting).

Verder keurig scherm, scherp en contrastrijk. De speakertjes kunnen beter, maar die zijn goed verborgen dus maakt niet uit je hoeft ze niet perse te gebruiken.

En zeker voor de prijs is dit toch een ultiem schermpje, kom op zeg. Als je denkt dat het prut is, koop dan een dure ilyama (435s ofzo?). Het leuke is dat er behoorlijk wat mensen(degene met kennis van crt/tft) die zelfs die dure vinden tegenvallen(met name door de bakken met geld die je ervoor neer moet leggen). Ik heb het dan over bijvoorbeeld de blacklights die je op een zwart scherm door ziet komen, bla bla bla.

Tevreden zijn is een moeilijk woord voor sommigen. Wist je dat veel mensen zich in de 3e wereld landen geen eens een mars kunnen veroorloven? Wat zit je dan te zeiken over je TFT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:28
yoshi_rules schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:26:
[...]

Als je dicht bij de grens woont: in belgie volgende week...
Inderdaad, dus de liefhebbers moeten er een ritje Belgie voor over hebben.
zie:
19 Inch TFT vanaf 23 maart

De vraag is of je geen problemen met garantie krijgt als je in Belgie koopt en in Nederland woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Arie-Kanarie schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:13:
weet iemand wanneer de lidl ofzo weer met een actie komt.
Ik zag vandaag in een LIDL krantje dat er 29 maart een comp in de aanbieding komt bij de LIDL, dus daar zullen dan denk ik/hoop ik ook vast wel schermen bij zitten. Hopelijk voor dezelfde prijs en dan net zo goed (of slecht voor de negatievelingen onder ons ;-) ) als die van de ALDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 12-06 18:36

TMC

ToFast schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:23:
Wij hebben ook een 17inch gehaald. Alleen maar lof over te spreken. Tuurlijk ookal zou het echt 10ms zijn, dan nog is een goede crt sneller. Dat merk je wel een beetje in games met heel snel rond draaien. Alleen hinderlijk? Nee helemaal niet, het is echt niet de ghosting die wij bedoelen waardoor je voor je gevoel minder goed kan spelen omdat je dingen nie snel genoeg ziet(of overelkaar dmv ghosting).

Verder keurig scherm, scherp en contrastrijk. De speakertjes kunnen beter, maar die zijn goed verborgen dus maakt niet uit je hoeft ze niet perse te gebruiken.

En zeker voor de prijs is dit toch een ultiem schermpje, kom op zeg. Als je denkt dat het prut is, koop dan een dure ilyama (435s ofzo?). Het leuke is dat er behoorlijk wat mensen(degene met kennis van crt/tft) die zelfs die dure vinden tegenvallen(met name door de bakken met geld die je ervoor neer moet leggen). Ik heb het dan over bijvoorbeeld de blacklights die je op een zwart scherm door ziet komen, bla bla bla.

Tevreden zijn is een moeilijk woord voor sommigen. Wist je dat veel mensen zich in de 3e wereld landen geen eens een mars kunnen veroorloven? Wat zit je dan te zeiken over je TFT _/-\o_
De E345S staat ook bekend vanwege de vele problemen die ermee zijn. Voor de rest ken ik bjna geen enkele 'dure' monitor die zoveel problemen geeft als de E435S :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Volgens mij moet je de drivers eens installeren of toch eens wat minder drinken, want ik heb net half life 2 gespeeld @ 1280*1024 en niks te zien qua ghosting hoor! :9~

Pff en ik heb ook een dooie pixel, merk er geen zak van eigelijk hoor! "t is gewoon een fijn schermpje, helemaal voor het geld. Je moet natuurlijk geen appeld met peren vergelijken (17' tft van €200 in vergelijking met een €500) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToFast schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:23:
Wist je dat veel mensen zich in de 3e wereld landen geen eens een mars kunnen veroorloven? Wat zit je dan te zeiken over je TFT _/-\o_
:'( Zo kan je alles wel relativeren... :/

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 114732 op 18-03-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:49:
Ik zag vandaag in een LIDL krantje dat er 29 maart een comp in de aanbieding komt bij de LIDL, dus daar zullen dan denk ik/hoop ik ook vast wel schermen bij zitten.
Dan moeten die schermen toch al in dat zelfde krantje staan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Anoniem: 114732 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:59:
[...]

De Lidl in België verkoopt er ook: http://www.lidl.be/be/ind...0322.p.19_TFT_beeldscherm
Ietsje mindere specs maar wel leuker design!
Even kort:
16ms
16,2 mln kleuren
500:1
250 cd

met netwerkkabel, PC-audio-kabel en VGA-kabel
Netwerkkabel :? :+

Zou deze DVI hebben? Kzie het er niet op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:04:
Nee, anders zouden ze er geen VGA-kabel bij doen denk ik.
Wat deze wel heeft is Vesa, dus mogelijkheid tot wandmontage. Maarja, vooralsnog niet in Lidl/nl te krijgen blijkbaar. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 114732 op 18-03-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<oops>

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 139809 op 18-03-2005 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Anoniem: 114732 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:11:
[...]

Nee, anders zouden ze er geen VGA-kabel bij doen denk ik.
Wat deze wel heeft is Vesa, dus mogelijkheid tot wandmontage. Maarja, vooralsnog niet in Lidl/nl te krijgen blijkbaar. :/
Dat zegt niks. Meestal krijg je bij je TFT alleen een vga kabel bijgeleverd ;) . Enkele fabrikanten doen er direct een dvi kabel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Laatst online: 09:33
In Hengelo zijn zaterdag goedkope B&O-spullen te koop i.v.m. opheffingsuitverkoop.

Winkel zit naast de Multivlaai, wellicht interessant voor wat bezoekers hier!

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Waypoint schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:53:
[...]

Volgens mij moet je de drivers eens installeren of toch eens wat minder drinken, want ik heb net half life 2 gespeeld @ 1280*1024 en niks te zien qua ghosting hoor! :9~

Pff en ik heb ook een dooie pixel, merk er geen zak van eigelijk hoor! "t is gewoon een fijn schermpje, helemaal voor het geld. Je moet natuurlijk geen appeld met peren vergelijken (17' tft van €200 in vergelijking met een €500) :O
voor de 80ste keer, er zijn 2 type beeldschermen die er verkocht werden: een ouder model en de nieuwe 8ms schermen. ik weet niet waarom en waar deze verkocht zijn omdat niemand reageerd. maar zo te horen heb jij dan zon ouder model 17" gekocht en die hebben idd niet 10ms maar meer 25 ofzo.

ik heb een 19" voor op me werk gekocht dus die ms kon me niks schelen. verder is het gewoon een standaard paneel dus perfect beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 114732 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:59:
[...]

Nope, want er staat alleen klein in de bovenhoek op de voorpagina van het krantje dat er vanaf 29 maart een pc te koop is. Er zal dus later nog een krantje komen met daarin de uitgebreide specificaties enz. Dit was alleen maar een soort van vooraankondiging.

Trouwens als dat beeldscherm wat nu in belgie te koop is ook het beeldscherm is wat hier in nederland zou komen (en die kans is zeer groot denk ik) dan laat ik die maar aan mijn neus voorbij gaan denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 18-03-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:47
hars73 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:31:
[...]

Dit is het Targa DP-5100x topic hier op tweakers: Targa DP-5100x DVD/Divx player
(oeps... er was me net iemand voor 8)7 )

En ja dit is hetzelfde model als de vorige keer... Ik overweeg bijna om er nog eentje te kopen voor boven in de slaapkamer :)
Weet iemand of deze speler ook elders (bv mediamarkt ofzo) te koop is.
Ik wil er graag één hebben, maar kan niet op donderdag om 8.30 uur bij de lidl staan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

targa is rotzooi kan je beter ff naar aldi duitsland rijden:

Afbeeldingslocatie: http://germany.aldi.com/images/data_product/774388624422dc3e1af183.jpg

Abspielen von DivX* (bis 5.x) mit einer Datenrate von bis zu 10 Mbit/Sek.
Speicherkartenleser für MMC, SD, MS, SM und CF
MP-3, JPEG und WMA Menü mit Verzeichnissen*
Dolby Digital (AC-3 5.1) Decoder
Progressive Scan
Abspielen von Musik-CDs, DVDs, S-VCD*, VCD, CD-R, CD-RW,
MP-3, Photo CD (JPEG-Bilder), Xvid*, WMA, MPEG 4, DVD+R*, DVD-R*, DVD+RW*, DVD-RW*
Wiedergabe von Nero Digital Dateien
Abspielen von DVD Audio via 192 kHz/24 Bit Audio D/A Wandler

59,99 *

Die targa ziet er ook niet echt mooi uit (:/)

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/AT.04_3380/$file/04_3380_b.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 99283 op 18-03-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 99283 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:57:

[afbeelding]

Abspielen von DivX* (bis 5.x) mit einer Datenrate von bis zu 10 Mbit/Sek.
Speicherkartenleser für MMC, SD, MS, SM und CF
MP-3, JPEG und WMA Menü mit Verzeichnissen*
Dolby Digital (AC-3 5.1) Decoder
Progressive Scan
Abspielen von Musik-CDs, DVDs, S-VCD*, VCD, CD-R, CD-RW,
MP-3, Photo CD (JPEG-Bilder), Xvid*, WMA, MPEG 4, DVD+R*, DVD-R*, DVD+RW*, DVD-RW*
Wiedergabe von Nero Digital Dateien
Abspielen von DVD Audio via 192 kHz/24 Bit Audio D/A Wandler

59,99 *

Die targa ziet er ook niet echt mooi uit (:/)

[afbeelding]
Ik denk niet dat deze twee behalve het uiterlijk veel verschillen hebben. Waarschijnlijk hetzelfde platform.
En die Targa is een perfecte speler.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:47
Ff naar Duitsland rijden zit er helemaal niet in.
Ik zoek zo'n apparaat omdat ik in m'n draadloze netwerk ook geen kabels meer naar de tv wil hebben, maar m'n films nog wel op tv wil kunnen kijken.
De ervaringen met het apparaat van tweakers hier op het forum zijn goed.
Ik begrijp dat ik voor die 60 euro niet al te veel mag verwachten, ik hoop gewoon dat íe films (+subs) goed afspeelt. Geheugenkaartjes o.i.d. hoef ik niet op dat apparaat af te spelen, daar heb ik een ander apparaatje voor.

[ Voor 15% gewijzigd door miles op 18-03-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

Ik heb gisteren het speakersetje van de Aldi gehaald.
Het ging mij om het ultraplatte design van de satalieten, helaas is de voet één geheel met het frame zodat je ze niet "plat" tegen de muur kunt plaatsen ;-(

Geluidskwaliteit is redelijk (prijs/kwaliteit verhouding in acht nemend) Geen bijgeluiden of ruis hinderlijk waarneembaar.
Het heeft voldoende vermoegen om aangenaam een film te kijken of muziek te spelen in een (kleine) huiskamer. Helderheid in orde en de bas is goed.

Nadelen:
Geen afstandbediening
Snoeren zijn wat kort. Verlengen kan natuurlijk maar de connectors zijn gesealed en aan de satalietzijde zitten de draden intern bevestigd.

Algemene indruk: Redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Anoniem: 99283 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:57:
Enne... waar basseer jij dat op?? Vast niet op eigen ervaring met deze dvd-speler, want dat had je deze opmerking nl. niet gemaakt. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 08:53
Ik heb die Tevion en ben er erg tevreden over.. heb er alleen nog niet echt veel divx op afgespeeld maar wat ik gedaan heb werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

hars73 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:54:
[...]

Enne... waar basseer jij dat op?? Vast niet op eigen ervaring met deze dvd-speler, want dat had je deze opmerking nl. niet gemaakt. :O
DUS wel op eigen ervaringen dat ding hapert om de minuut bij een divxje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Voor mij word het dus een ritje naar belgie volgende week :| Jammer dat ik er zo laat pas achter kwam anders had ik er zelf ook een gekocht (Als iemand in Zuid-Limburg er nog een wil, bespaar je de moeite want ze zijn overal weg). En toch vind ik ook dat aldi acties iets beter kan inschatten, en dan bedoel ik niet dat ze zoveel moeten bestellen opdat ze er uiteindelijk mee blijven zitten maar in ieder geval een voorraad voor 2 verkoopdagen hebben. Mijn 2 cent dan

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Anoniem: 99283 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:57:
[...]
DUS wel op eigen ervaringen dat ding hapert om de minuut bij een divxje
Ik heb van die 15 tot 20 divx-en xvid's ééntje gehad die niet synchroon liep.. de rest liep allemaal probleemloos, zeker na de eerste firmware update die ervoor zorgde dat sommige divx-en die schokkerig speelden probleemloos nu soepel lopen! En er zit nog een firmware update aan te komen met allerlei extra's (voor zover ik heb gehoord uit betrouwbare bron).

Dus firmware updates zijn goed geregeld tot nu toe bij Targa, ik heb geen idee hoe dat bij Tevion is, dus daar kan ik niks over zeggen. Tis echter wel belangrijk vind ik (want bij die Medion DVD speler was er van updates geen sprake.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:04:
[...]

De Lidl in België verkoopt er ook: http://www.lidl.be/be/ind...0322.p.19_TFT_beeldscherm
Ietsje mindere specs maar wel leuker design!
Even kort:
16ms
16,2 mln kleuren
500:1
250 cd

met netwerkkabel, PC-audio-kabel en VGA-kabel
Netwerkkabel :? :+

Weet er nu iemand of deze dvi heeft? Misschien zijn ze gemist en moest er dvi kabel staan ipv netwerkkabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ter info.
De 17 en 19 inch TFT schermen van Medion die afgelopen woensdag bij de Aldi
in de aanbieding waren zijn geproduceerd door Proview.

Je kunt deze gegevens terugvinden in de database van TCO omdat deze TFT's TCO3 gecertificeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb hier een nieuw Lidl foldertje naast me liggen maar zie er niets over een computer vanaf de 29e in staan... wel oa:
19'' TFT €299
250GB HD €139
256MB memorystick €29,99
Motorola V300 €169
en last but not least een zwaar charmante saunakilt met elastische klittenbandsluiting voor slechts 7 eurie's!!!
Maar nu even zonder dollen, vanaf de 24e is dus die DVD speler weer te koop, nu voor €20 inder dan de vorige keer :( en ik moet zeggen dat deze mij heel erg goed bevalt. Ik heb de nieuwe firmware erop gezet en hij speelt werkelijk alles wat ik download en of zelf maak aan Divx of Xvid prima af! Nu heb ik sinds kort ook een DTS receiver en van die zuiltjes in mijn woonkamer en het feest is helemaal compleet. Echt een perfect apparaat en ik ga er nu ook zeker nog een kopen voor in de slaapkamer. Ja studenten hebben het zwaar tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93961

Ik heb dus de 19" gehaald omdat de 17"es al op waren.
Ik heb degene waar eerder foto's van gepost zijn, de mooiere :) zonder lelijke speakers(roosters) eronder deze heeft dus 25 ms volgens de doos maar echt een superscherp beeld ook bij lagere resoluties. In games ook geen last van ghosting voorzover ik weet wat dat is. En 3 jaar garantie, bij welke winkel krijg je dat nog meer?

ohja deze kan je prima ophangen, en heeft een DVI aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
Anoniem: 132776 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:49:
[...]

Weet er nu iemand of deze dvi heeft? Misschien zijn ze gemist en moest er dvi kabel staan ipv netwerkkabel :?
YEAH monitor met netwerk :+

[ Voor 7% gewijzigd door GoVegan op 18-03-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier het nieuwe krantje van de Lidl! :7

Dinsdag 29 maart is er dus o.a. een Targa 17 inch lcd monitor te koop @ 199 Euro! Met 3 jaar Pick-up-service-garantie!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 16:47

Chiron

Moderator Discord
specs?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:49
Anoniem: 114732 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:59:

Dinsdag 29 maart is er dus o.a. een Targa 17 inch lcd monitor te koop @ 199 Euro! Met 3 jaar Pick-up-service-garantie!! :9~
Zou je misschien wat meer specs kunnen posten? Welke kleur heeft die TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfde als in Belgie, zie hierboven in het topic. Ik heb nu even geen tijd. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
Anoniem: 114732 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:59:

:? Welk krantje heb jij dan?

Zie het volgende plaatje voor het krantje dat ik net gescoord heb:
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/ai.waart05/Lidl%20krantje.jpg

De specs van deze zijn (volgens de website van Targa):

Model Targa Visionary LCD 19-1
Monitorclass 19" TFT-Display
Horizontal frequencies 30-80 KHz
Vertikale Frequenz 50-75 Hz
Max. resolution 1280 x 1024 Pixel
Recommended resolution 1280 x 1024 Pixel
Measuement (WxHxD) 436 mm x 433 mm x 182 mm
Weight 5,34 kg
Input-signals 15-pin D-Sub
Power Management VESA DDC 1/2B
Approvals TÜV-GS
CE
TCO `99
Energy Star
ISO 13406-2 ClassII
Power consumption (On/Suspend/Off) Power (normal) < 36 W / Stand by mode < 2 W
Warranty 3 years incl. On-site-Exchange-Service and hotline
LCD Display 19", Input Signal analog
Response-time 13 ms (typ.)
Viewing angle 140° / 130° (typ.)
Brightness 250 cd/m2 (typ.)
Contrast 500:1 (typ.)
Power supply internal AC adapter
Display colours 16,2 Mio.
Audio 2 x 2 Watt Speaker, Headphone plug

Sorry van de kwaliteit van de foto, heb hem in beroerd licht genomen met mijn telefoon, wou even snel zijn...

maar geef toe, mijne is groter! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door xvanwaart op 18-03-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 16:47

Chiron

Moderator Discord
zo te zien geen DVI aansluiting, jammer!

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een ander krantje! ;) Bij mij staat er namelijk geen 19 inch in en ook geen dvd-recorder, maar alleen een 17 inch Targa. Voor de rest is het dezelfde monitor. :)

Mijn krantje komt uit Arnhem, misschien dat het met verschillende regio´s te maken heeft. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 114732 op 18-03-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat krantje wat ik had, is alweer iets ouder denk ik, die is niet van deze week maar van vorige week ofzo. Dus denk dat dat het verschil is. Was vandaag wel bij de Lidl, maar heb niet in het krantje daar gekeken. Maar goed ondanks dat denk ik toch als ik de specs zo zie dat ik hem laat lopen. Ga dan liever voor een iets duurder scherm denk ik, maar ik twijfel nog wel klein beetje. Wat sowiezo vast staat is dat ik niet ga wachten op de OLED schermen, tegen de tijd dat die betaalbaar worden zitten we denk ik wel weer ik 2008 kortom dan koop ik tegen die tijd wel weer een OLED scherm (zie het topic over ultieme 19" tft scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
Anoniem: 114732 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:21:
[...]
Mijn krantje komt uit Arnhem, misschien dat het met verschillende regio´s te maken heeft. :/
Mijne uit Amsterdam... Regio 1 United!

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/ai.waart05/Lidlregio.jpg

Verder staat er bij mij dus ook een HDD DVD recorder in €429, een 250GB HD €139, een 256MB memorystick €29.99, een USB 2.0 Hub €7.99, een BT headset €34.99, een 256MB SD-card €29.99, een 6.36 Mpixel digicam €199, een webcam €17.99, een Motorola V300 telefoon €169... en nog een aantal andere computersnuisterijen... wordt een soort computerdagje dus bij de Lidl. Toch, iedereen kan zeuren wat hij of zij wil maar die TFT monitor lijkt mij geen slechte koop te zijn.

ps. mooi foldertje trouwens:
"Digitale 1.3 megapixel camera voor PC of notebook"
en dan 1 regel naar beneden:
"Hoge resolutie (300.000 pixels)"

[ Voor 52% gewijzigd door xvanwaart op 18-03-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921

Een goede vriend heeft de 19" LCD gekocht bij de Aldi (€ 299) en hij heeft een (groene) dode pixel in de rechter bovenhoek.
Het is niet erg storend, maar wordt het vergoed ofzo?

Aangezien de schermen vrijwel uitverkocht zijn is omruilen onmogelijk (lijkt mij).

Heeft iemand hier hetzelfde probleem? en wat kan hij nu doen?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Laatst online: 13-07-2022
Hij kan hem terugbrengen en zijn geld terug krijgen, zoals altijd bij de Aldi. Omruilen zal inderdaad moeilijk zijn, waarschijnlijk gewoon onmogelijk. Dit valt niet onder de garantie, dat hebben ze zo geregeld met die tft-schermpjes dat je pas garantie krijgt bij meer dan een bepaald aantal dode (sub)pixels.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een klein vraagje betreft de Aldi TFT

wat houd de instelling Phase in?? zie zelf niet echt het vershil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 128699 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 01:27:
ik heb een klein vraagje betreft de Aldi TFT

wat houd de instelling Phase in?? zie zelf niet echt het vershil
Geen idee, ik zou het ook wel willen weten...
Het rare is dat de handleiding (PDF manual op de CD) het ook niet weet.
Ik weet niet wie dat manual geschreven heeft maar het zit vol met fouten.
Ze hadden wel eens een spelling controle mogen doen.

De vraag over een defecte pixel, dit staat wel in het manual.
Deze TFT's voldoen aan de ISO norm, klasse 2.
Stond niet in de advertentie.

Hieruit volgt een maximaal toegelaten aantal in de foutenklasse II uit het manual:
Type 1: voortdurend oplichtende pixels (heldere, witte punt), maar niet aangestuurd.
Een witte pixel ontstaat door het oplichten van alle drie de sub-pixels.
Type 2: niet oplichtende pixel (donkere, zwarte punt), hoewel aangestuurd.
Type 3: abnormale of defecte sub-pixel van rode, groene of blauwe kleur. (bvb. voortdurend oplichten aan halve
helderheid, niet oplichten van een kleur, flikkerend of knipperend, maar niet van het type 1 of 2)
Vervollediging: cluster van type 3 ( = het uitvallen van twee of meer sub-pixels in een blok van 5 x 5 Pixels. Een cluster is
een veld van 5 x 5 Pixels (15 x 5 sub-pixels).

Voor een resolutie Mio. Pixels Sub-Pixels Type
1024 x 768 (15") 0.786432 2.359296 2 2 4 - 2
1280 x 1024 (17,18, 19") 1.310720 3.932160 3 3 7 - 3 <===== hier gaat het om
1600 x 1200 (19“) 1.920000 5.760000 4 4 10 - 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139944

19" tft van de aldi binnen kunnen slepen :9,
Drie jaar garantie geweldig, let wel op dat er een kans is dat je kassa bon dan niet meer leesbaar is :( ,
Dus ff een copy maken van de bon lijkt me veiliger B) .

rvg-gvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Anoniem: 139944 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:37:
Drie jaar garantie geweldig, let wel op dat er een kans is dat je kassa bon dan niet meer leesbaar is :( ,

rvg-gvr
Lijkt me niet dat men een kopie accepteert? Die kun je makkelijk vervalsen. Gewoon bewaren in een kluis ofzo of iig waar weinig lucht en licht terecht komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139944

Tip kwam van het kassa meisje :9 zelf af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Anoniem: 139944 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:22:
Tip kwam van het kassa meisje :9 zelf af
Idd. Bij mij zei die kassamiep dat ook :)

Gewoon donker bewaren. heb nog een bonnetje van m'n Radeon 9500 liggen die al 2 jaar oud is :) OOK op zo'n termisch apparaat afgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

rvg-gvr
En waar heb jij die nog vandaan kunnen halen dan? Zijn er nog meer dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 11:04
volgens mij is die 19"van de Aldi toch wel betere kwaliteit dan die 19" van 29 maart, Lidl... deze laatste voldoet namelijk aan de TCO'99 norm... wat aangeeft dat het een ouder model is. De Aldi 19" voldoet aan de TCO'03 norm, en heeft ook DVI.

Op de site van lidl staat hij trouwens niet... zal zeker alleen in Belgie zijn?

Ik heb btw de 25ms van de Aldi ook gezien bij mijn oom, zit nu zelf achter de 19" van de Aldi (8ms) en vind het beeld totaal niet vergelijkbaar.. .deze is geeft echt een stuk beter beeld!

ik wilde hem eerst niet vanwege de speakers... maar het valt best mee. Hij is niet wit maar grijs, en is zo groot datje die speakerroosters niet gauw opmerkt.

TIP: voor iedereen met een tft scherm, Cleartype kan de weergave van letters verbeteren... op dit Aldi scherm had ik het uitstaan want vond het niet nodig. Later toch aan gezet, maar op de frontpage van tweakers vond ik de kleine rode lettertjes te wazig worden door Cleartype.
Toen dit gebruikt: Cleartype Powertoy Tuner.
Nu staat Cleartype goed! is wel iets beter dan cleartype uit denk ik.

[ Voor 92% gewijzigd door Jazco2nd op 19-03-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
hmmz, ik vind cleartype zo fout, ik heb een collega hard afgeleerd om cleartype int e stellen, hij deed het bijna automatisch op pc's van klanten met TFT's.. dus ik zet het uit, ga zeiken over cleartype.. hij kijkt: toch hardstikke scherp zo? Zet het weer aan, laat hem nog een keer kijken: Ja zo ziet het er toch niet uit? Waarna ik zei: ja nu staat cleartype aan ei...

"O"

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 12-06 18:36

TMC

Cleartype is juist netjes. Veel mooiere letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ik heb het zelfs op mijn CRT aanstaan...staat iets beter dan die ge-aliasde dunne krakstandaard lettertjes...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

offtopic:
Deze discussie is al op tientallen anderen draadjes aan de gang, wat maakt het nou uit welk soort JIJ hebt... na 1 x gepost hebben lijkt het me duidelijk...

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:14

markvt

Peppi Cola

rvg-gvr
Lichtdicht bewaren en ook constante temperatuur, die bonnetjes van tegenwoordig zijn nogal gevoelig voor licht :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110703

Toch sta ik nog steeds wel eens te kijken van de aldi. Mijn medion dolby digital setje is vandeweek kapot gegaan. Ik terug naar de winkel ,zonder bon omdat die dus kwijt was. Wat denk je? Ik krijg te horen dat het apparaat direct opgestuurd word ,en dat ik ook nog een nieuwe uitdraai van de bon krijg als ik hem ophaal. Er zijn nog wel bedrijven die wel snappen hoe je met klanten omgaat (ook al was het natuurlijk dom om die bon te verliezen).

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 110703 op 20-03-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Anoniem: 110703 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 00:44:
Toch sta ik nog steeds wel eens te kijken van de aldi. Mijn medion dolby digital setje is vandeweek kapot gegaan. Ik terug naar de winkel ,zonder bon omdat die dus kwijt was. Wat denk je? Ik krijg te horen dat het apparaat direct opgestuurd word ,en dat ik ook nog een nieuwe uitdraai van de bon krijg als ik hem ophaal. Er zijn nog wel bedrijven die wel snappen hoe je met klanten omgaat (ook al was het natuurlijk dom om die bon te verliezen).
Dit omdat zij waarschijnlijk de enigste winkel waren die het setje verkochten op slechts enkele dagen en dan is het wel zeker dat je nog garantie heb. Natuurlijk kunnen ze lullig doen en zeggen geen bon = geen garantie maar toch :)

Het is iig vriendelijk van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110703

Het zat zo. Het setje was ongeveer een jaar oud. Die aanbieding van het desbetreffende apparaat heeft maar een tijdje gelopen vorig jaar. Dus de verkoper heeft even nagetrokken wanneer die aanbieding was ,en heeft toen zonder problemen mijn apparaat terug gestuurd toen hij zag dat het apparaat zeker niet ouder als 3 jaar was (3 jaar garantie). Vind dit zoieso wel een reden om aldi (voor 1 keer mag wel na menig afgekraak) een pluim in ze r**t te geven want dit is echt heel netjes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140046

Ik vrees dat mijn nieuwe 17 inch Aldi scherm zojuist is overleden!

Een andere verklaring kan ik niet vinden.

Het beeld wordt zeer slecht 4 keer weergegeven (gerepeteerd). Ik heb keurig de driver geinstalleerd en de juiste schermresolutie gebruikt. En ik was er zo blij mee.Een paar dagen heeft ie prima gewerkt. Het ging mis toen ik zojuist de PC opnieuw aanzette. Aan de grafische kaart van mijn PC kan het niet liggen:

Als ik de videokabel tussen monitor en pc ontkoppel krijg je het blokje "geen signaal" in beeld. Ook dit blokje schiet door het beeld heen en wordt een paar keer weergegeven.

http://www.imagestation.c...cef/f4c4ff70.jpg.orig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y64/bobobobbo/20-3-2005004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140046 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:22:

Een andere verklaring kan ik niet vinden.

Het beeld wordt zeer slecht 4 keer weergegeven (gerepeteerd). Ik heb keurig de driver geinstalleerd en de juiste schermresolutie gebruikt. En ik was er zo blij mee.Een paar dagen heeft ie prima gewerkt. Het ging mis toen ik zojuist de PC opnieuw aanzette. Aan de grafische kaart van mijn PC kan het niet liggen:

Als ik de videokabel tussen monitor en pc ontkoppel krijg je het blokje "geen signaal" in beeld. Ook dit blokje schiet door het beeld heen en wordt een paar keer weergegeven.

http://www.imagestation.c...cef/f4c4ff70.jpg.orig.jpg
plaatje doet het helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit lijkt me eerlijk gezegd een refresh probleem. Kijk eens of je de refresh kan veranderen? Wel een andere monitor erbij halen hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een andere monitor had ik al aangesloten omdat de nieuwe onbruikbaar is. Had de Hz-waarde ingesteld op 60 Hz (zoals in de gebruiksaanwijzing aanbevolen). Nu staat ie op 75 Hz en nog steeds hetzelfde probleem. Ben bang dat het toch iets ernstigs is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Laatst online: 13-07-2022
Alternate in Ridderkerk gaat verhuizen en daarom hebben ze wat aanbiedingen :)

Voor diegenen die misgrepen bij de Aldi en Lidl tft's:
- Belinea 101902 (19" geen DVI) voor €279,- (112 stuks; alleen vrijdag 25 maart)
- iiyama E435S (17" scherm) voor €199,- (40 stuks; alleen de witte; alleen zaterdag 26 maart)
Daarnaast o.a. Pinnacle PCTV Stereo voor €35,-, Kingston 1GB Compact Flash €39,-

En dan deze:
Jazz J9948
Trendy design 5.1 speakerset voor PC of notebook.
• 5 speakers en subwoofer
• 45 Watt (RMS) vermogen
• 3,5 mm stereo input
€ 39 €9,95
:+

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Anoniem: 140046 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:17:
Een andere monitor had ik al aangesloten omdat de nieuwe onbruikbaar is. Had de Hz-waarde ingesteld op 60 Hz (zoals in de gebruiksaanwijzing aanbevolen). Nu staat ie op 75 Hz en nog steeds hetzelfde probleem. Ben bang dat het toch iets ernstigs is...
Ik heb hem op 75 hz staan. Hoger is toch altijd beter en deze kan volgens mij 75 aan. Dus waarom op 60 zetten :D ? Of doen meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was alleen om uit te sluiten of het daar aan lag; maar 60 of 75 maakt in dat verband verder niks uit. Daar ligt het dus ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 00:20

Jimbolino

troep.com

markvt schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 23:32:
[...]
Lichtdicht bewaren en ook constante temperatuur, die bonnetjes van tegenwoordig zijn nogal gevoelig voor licht :)
Bij de reparatie van mijn aldi-laptop hadden ze geen bon nodig. Apparaat was 1.5 jaar oud...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 140046 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:22:
Gecondoleerd ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<center><font color=red>Dit topic is alleen bedoeld voor zaken die in Audio Video thuishoren:
<b>WEL</b> horen hier: TV's, radio's, plasma's 5.1 setjes, PC speakers etc.

MP3 spelers horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/33>Gadget Talk</a>

TFT monitoren horen in <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8>Videoplanken & Beeldkanonnen</a>

Fruit en groente en kleding en nachtkastjes en rollerskates horen niet op dit forum :P
</font></center>