Welke dig. camera onder de 250 euro? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.155 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:25
Ik weet het, dit hoort eigenlijk in de "ik wil een digicam hebben" topic, maar ik heb al een paar gasten gehoord die dit ook graag wilden, maar hun posts raken een beetje ondergesneeuwd onder de post van users die duurdere camera's willen of iets anders over digicams te melden hebben.

Ik heb zelf 2 keer een lijstje gepost, waar weinig reactie op kwam, dus ik denk, we doen het maar zo:

Ik heb een lijstje gemaakt en je mag er je commentaar op leveren, ook mag je een of twee foto's posten van jouw digicam onder de 250 euro.

Het liefst een detailfoto, zoals je die in de insectentopic ziet en een mooie kleurrijke landschapsfoto, ga nou niet nog meer foto's posten als je jouw digicam al voorbij hebt zien komen, zou blijft er een beetje overzicht

Het is niet de bedoeling dat hier foto's komen van veredelde webcams

Mijn lijstje:
Dit lijstje had ik in mn hoofd, ik er nog ff een paar toevoegen, dit is nu het lijstje:
-Fuji FinePix 1300 €179,-
-Olympus Camedia C-100 €194,-
-HP PhotoSmart 215 €179,-
-Fuji FinePix A101 €199,-
-Kodak DX3215 €208,-
-Fuji A201 --> €249,-
-Fuji 1300 --> ong. €200,-
-Revue DC210 €199,- (bij fotoquelle)
-Jenoptik 1300 €215,-
-Kodak DC3200 €159,-

Vooral de Revue lijkt me interessant omdat deze 2.1 megapixel is. Ik ken de camera en het merk verder niet.

Verder kan ik de HP215 voor minder dan 150 euro krijgen, is dit wat?

De Jenoptik ken ik ook niet, wie heeft hier ervaring mee, het merk zegt me weinig

Spuw je commentaar op dit lijstje en beargumenteer waarom de een beter is dan de ander, en hou rekening met de prijs, want ik wil zo min mogelijk uitgeven

Een zoom is leuk, maar geen vereiste, verder maakt het opslagmedium met niet zo veel uit, wel moet de camera minstens 1 megapixel hebben en USB natuurlijk, verder moet het enigzins mogelijk zijn om actiefoto's te maken die er niet te "bewogen uitzien"

Ik weet niet of de volgende eis nog iets voorstelt, maar een flits die een beetje het licht verspreid is leuk, dus niet alles wat dichtbij is overbelicht en alles wat ver weg staat onbelicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Omdat ik ook vind dat de [topic=197979/1/100] steeds onoverzichtelijker is geworden, laat ik deze topic nog wel even verder lopen.

Mits de koopadviezen worden gesteld met duidelijke eisen.
Dwz met minstens deze voorkeuren omtrent de camerakeuze: 1: prijs, 2: opslagmedia, 3: dimensies, 4: zoomfactoren, 5: merk camera en 6: aantal megapixels.
(dus arjandijk, pas aub nog even je post aan)

De [topic=197979/1/100] kan dan als een orientatietopic gebruikt worden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
kick :)

Reageer ff als je zelf ook naar zo'n camera op zoek bent, en meld je eisen of als je zelf zo'n camera hebt post een paar plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
ik zou als ik jou was je prijs verhogen naar € 500 ofzo, want volgens mij zijn er niet echt veel mensen met een camera onder de € 250,-.

maarja als je de prijs verhoogt is het nut van je vraag weer weg. lastig.

succes.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4322

Ik heb de Olympus C100 intussen al weer meer dan een maand.

De camera bevalt mij errug goed. Gewoon simpel point-and-shoot levert vrijwel altijd nette foto's op. De filmpjes van maximaal een minuut zijn ook wel een leuke extra.

Een pluspunt is de levensduur van de batterijen. Ik heb intussen al zeker 200 fotos genomen zonder de batterijen te hoeven herladen.

De enige vergelijking die ik heb is met de fuji 1300 van mn vriendin, en ik zou dan toch eerder deze aanraden. Het lcd schermpje is bijvoorbeeld veel duidelijker.

Een nadeel is dat er geen geheugen bijgeleverd wordt afgezien van de ingebouwde 2 mb. Dus reken erop dat je een 32mb kaartje erbij moet kopen. En als je verstandig bent gelijk een setje herlaadbare batterijen.
Ik heb zelfs dus 32mb geheugen en 1800mAh batterijen erbij, en alles bij elkaar was het rond de 240€ geloof ik, maar dan ben je ook meteen klaar.

Nog een paar fotos dan:

Afbeeldingslocatie: http://myserver.xs4all.nl/hosting/boomstam.jpg

Afbeeldingslocatie: http://myserver.xs4all.nl/hosting/klok.jpg

Voor nog wat plaatjes zie mijn site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
he bedankt, daar heb ik wat aan, zou je misschien ook een vergelijkingsfoto van de olympus en de fuji kunnen plaatsen (van hetzelfde object dus).

Hoe is het trouwens met het fotograferen in het donker met deze camera's? Welke is dan het meest geschikt? (kroegfoto's enzo)

Is het trouwens zo dat je panoramefoto's met die olympus kunt schieten? (ik bedoel dat er een speciale functie in de camera is ingebakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry ik heb geen bestanden hier van 2 dezelfde foto's. Maar echt veel scheelt het niet hoor, ik vind de kleuren misschien iets mooier en de autoinstellingen lijken iets beter.

Donker fotos weet ik niet echt van allebei, de olympus heeft wel een speciale nachtstand iig die redelijk werkt maar wel eerder bewogen fotos geeft.
Bewegende objecten zijn het beste om handmatig de flits uit te zetten en dan een beetje donkere foto te maken die je later bewerkt.

De panorama functie heb ik niet. Ik heb wel eens iets gelezen dat dat kon met SM kaartjes van Olympus zelf ofzo, maar dat lijkt me eigenlijk vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
als je een olympus kaartje heb kan je inderdaad panorama's maken. met andere kaartjes niet.
misschien staat dat ook wel op de olympus site.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ff gekeken, en kon zo snel alleen dit vinden:
Olympus' SmartMedia cards with up to 128 MB capacity are the perfect storage solution for mobile people. Ultra-slim and extremly compact, these replaceable storage media offer a variety of additional interesting features, such as panorama, picture frame or calendar function.
Maar hoe die functie nou op die SMkaart kan zitten?? Zal wel stukje software zijn wat erop staat ofzo, misschien kan dat dan ook op andere kaarten op een of andere manier?

[edit]
Ik heb al iets gevonden, je moet bepaalde hex codes veranderen (http://www.geocities.com/roberthaus/pan/)
Alleen is daar een aparte reader voor nodig en die heb ik niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
he, ik ben ook op zoek naar een digicam in deze prijsklasse. En verhoog dit topic alsjeblieft niet naar 500 euro, want dat vind ik gewoon geen normale prijs meer voor een 'speeltje' :)

Ik zat zelf te twijfelen tussen de fuji finepix 1300 (erg veel mooie foto's gezien in het 'Fuji Finepix 1300 plaatjes' topic) en de Olympus C100. De Kodak DC3200 lijkt me ook wel interessant, maar hier kan ik niet zo veel info en plaatjes van vinden. Is die kodak te vergelijken met die andere 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
nog iemand suggesties? Fuji finepix 1300 lijkt mij voor deze prijs de beste keuze, ook aangezien de ervaringen van anderen op het forum. Zal ik die nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51455

Finepix 1300 is de oude versie. Ik zou dan voor de A101 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb zelf de Fuji Finepix voor 150 EUR gekocht bij speedtronics in Leiden (haarlemmerstraat).

bijna 2 maanden in bezit. Bevalt me prima. Wel een echte point en shoot. Enige nadeel tot nu toe vind ik geen optische zoom....maar jah.... 150 euro voor zijn camera lijkt me niet slecht.

Ik heb intussen een heleboel foto's gemaakt (zie mijn site) alleen nog niet in het donker.

Een paar foto's. Resized naar 648*480. Sorry als ze te groot zijn.

Afbeeldingslocatie: http://themainclick.net/gallery/albums/Queensday-2002/aak.jpg

Afbeeldingslocatie: http://themainclick.net/gallery/albums/Queensday-2002/aao.jpg

Afbeeldingslocatie: http://themainclick.net/gallery/albums/JampieCorrieWedding/JampiCorrieBruiloft25.jpg

De rest van mijn foto's kan je bekijken op mijn site (http://themainclick.net/gallery/picgallery/albums.php)

Ik heb helaag geen macroshot want dat lukt bij mij niet goed.
Plus als ik zonder flitser een foto wil maken lukt dat niet goed...krijgt constant melding dat mijn hand niet stabiel is...zal wel aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 11:46 schreef Choller het volgende:
Ik heb zelf de Fuji Finepix voor 150 EUR gekocht bij speedtronics in Leiden (haarlemmerstraat).
hebben die ook een website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:24
Op dinsdag 28 mei 2002 18:34 schreef arjandijk het volgende:
Reageer ff als je zelf ook naar zo'n camera op zoek bent, en meld je eisen ...
Oke. Bij deze.

Ik wil ook een camera voor niet al te veel geld. In ieder geval een megapixel model en als het even kan wel met beperkte zoommogelijkheden. Maar ook betaalbaar...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Op donderdag 30 mei 2002 12:57 schreef rick_h het volgende:

[..]

hebben die ook een website?
Toen ik laatst keek was hun website "under construction".

Je kan nu proberen...www.speedtronics.nl.

Bleh..ik kijk wel ff.

1
2
3
4
5

Nope...nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25
Op woensdag 29 mei 2002 00:39 schreef rick_h het volgende:
he, ik ben ook op zoek naar een digicam in deze prijsklasse. En verhoog dit topic alsjeblieft niet naar 500 euro, want dat vind ik gewoon geen normale prijs meer voor een 'speeltje' :)

Ik zat zelf te twijfelen tussen de fuji finepix 1300 (erg veel mooie foto's gezien in het 'Fuji Finepix 1300 plaatjes' topic) en de Olympus C100. De Kodak DC3200 lijkt me ook wel interessant, maar hier kan ik niet zo veel info en plaatjes van vinden. Is die kodak te vergelijken met die andere 2?
Ik heb dus de 3200 van kodak, leuke camera voor de fun, kwaliteit valt me niet tegen. Het enige nadeel is de seriele verbinding met je PC, dit is niet te doen met een 32Mb kaart of meer als ie vol zit, het is retetraag. Ik heb er dus een losse kaartlezer bijgekocht en dat werkt prima. Foto's heb ik thuis op de PC staan en ben op het werk, dus als je voorbeelden wilt moet je maar een gil geven.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ja, ik wil wel wat foto's zien, werkt die kodak met compactflash? want dan heb ik zelf wel een reader liggen

En Fuego, als je zou mogen kiezen tussen je eigen camera en die van je vriendin, welke zou je dan kiezen?

Zijn er nog anderen die een vergelijking kunnen maken in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou toch de olympus kiezen vanwege de mooiere lcd, net iets mooiere foto's heb ik het idee (maar dat scheelt echt nauwelijks) en omdat je er ook best mooie filmpjes mee kan maken.

Ook de camera zelf is iets handiger van vorm, en het lensklepje is wel prettig. De batterijen gaan duidelijk langer mee.
En als laatste heeft de olympus een standaard USB plug zoals in een printer voor de camera, terwijl de fuji een raar klein plugje heeft wat dus alleen werkt met de standaard kabel waardoor de printer er steeds uit moet. Maargoed normaal gesproken maakt dat niet uit dus daar zou ik niet zo op letten.

Alles bij elkaar scheelt het echt niet zo heel veel. De fuji is iets lastiger om nog aan te komen, maar wel iets goedkoper waarschijnlijk. De olympus heeft weer een paar pluspuntjes vind ik.
Ga eens naar de winkel om ze allebei te bekijken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
zou je eens een filmpje willen posten?, natuurlijk zijn pics van alle andere camera's ook nog welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26388

ja mensen

kom op met de C-100 / Fuji pics en filmpjes!

ik kan een c-100 met 32 card kopen voor 159 euro via mijn werk en ik wil weleens een paar voorbeelden zien! :P

waarschijnlijk koop ik het apparaat wel, maar een paar voorbeeldjes is nooit weg natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 16:51 schreef Soepie het volgende:

[..]

Ik heb dus de 3200 van kodak, leuke camera voor de fun, kwaliteit valt me niet tegen. Het enige nadeel is de seriele verbinding met je PC, dit is niet te doen met een 32Mb kaart of meer als ie vol zit, het is retetraag. Ik heb er dus een losse kaartlezer bijgekocht en dat werkt prima. Foto's heb ik thuis op de PC staan en ben op het werk, dus als je voorbeelden wilt moet je maar een gil geven.
ik heb net gisteren een fuji finepix 1300 besteld.. dus die kodak zal het niet meer worden (ook die seriele interface lijkt me niks). Maar plaatjes zijn altijd welkom, ik heb van die cam sowieso maar weinig plaatjes kunnen vinden.. misschien handig voor anderen die dit topic lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Over die serieele kabel kan ik je wel vertellen, ik heb er het afgelopen weekeinde mee gewerkt, en ik zat een kwartier te wachten om 10 foto's op mijn pc te rkijgen.
Terwijl ik ook wel eens met eentje met usb heb gewerkt en dat schiet tenminste op.
Hupen je foto's staan op de pc.

Over de prijs niet verhogen van dit topic, ja het is maar hoe je het ziet
Je kan wel van elke prijsklasse een topic maken.
zelf ben ik op zoek naar een camera met in ieder geval optische zoom.
naar wat ik tot dusver heb gevonden kom ik dan uit op een bedrag van rond de 300 euro.
bv. de olympus C-220
In ieder geval wil ik niet meer betalen voor de camera dan zon 350 euro.
En ja, een camera van onder de 200 met optische zoom ??

wellicht weet iemand wat ?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 23:51 schreef taz10 het volgende:
En ja, een camera van onder de 200 met optische zoom ??

wellicht weet iemand wat ?? >:)
in Trust we all trust :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okeej ik heb hier een heel boeiend filmpje van een straat. Het downloaden gaat niet snel maar ik heb dus geen zin om hem ergens anders te gaan zetten :P

http://myserver.xs4all.nl/hosting/straat.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24012

Ok ik zit dus te twijfelen over die Kodak DX3215 met docking station voor 269 bij de Kruidvat (1 week aanbieding oid). Iemand ervaring met dit toestel?
Hier wat gegevens over het apparaat:
DX-3215 M Nordic, 1.3 Megapixel Easy Share Camera, LCD 1.6 review/preview color display, (1280x960 picture resolution), 4X zoom (2X optical and 2X digital) , prints 20 x 15cm, lens 30mm-60mm (35mm equiv.), close-up mode 25cm, 8mb Intern geheugen, MMC/SD expansion slot. Incl. dock station, Dock insert, polsriem, USB- en videokabel, AC adapter, NI MH Batterij pak, software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand?
Is er niet een betere camera voor 270 euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilja_kole
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
Ik heb een Fuji a201,
voor de prijs inclusief levering (rembours) van
precies 270 euro-tjes...

Staat "bekend" om zijn goeie foto's,
Binnen soms wat minder. Toch nog redelijke flitser.

Ik zou je deze wel kunnen aanraden...liever net iets meer geld voor die 2 megapixels dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 14 juni 2002 00:31 schreef ilja_kole het volgende:
Ik heb een Fuji a201,
voor de prijs inclusief levering (rembours) van
precies 270 euro-tjes...

Staat "bekend" om zijn goeie foto's,
Binnen soms wat minder. Toch nog redelijke flitser.

Ik zou je deze wel kunnen aanraden...liever net iets meer geld voor die 2 megapixels dan..
Ja die haddik ook gezien. Hebbie toevallig errugus foto's online staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Ik ben van plan de:

Revue DC210 (199 euro)

te gaan kopen.

specs:
2X digitale zoom
1/3"CCD 2.11 miljoen pixels 24 Bit Color
Interne opslag 8 Mb CompactFlash card los leverbaar
1,8"TFT LCD Monitor

Is dit een goede keus voor deze prijs (wil niet veel verder dan 200 gaan), of is er een beter alternatief :?
De camera heeft niet een specifiek doel, dus ik moet er met alle fronten een beetje mee uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 07:47

G3kko0

Why so serious???

Tijdje terug stond er een best aardige cam v medion te koop bij de aldi!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 21:24
is er ergens een grote digicam round up van rond de 250 euo :?

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
even een kickje...

vakantie begint er nl aan te komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sukke
  • Laatst online: 14-12-2023

Sukke

...ziet het niet meer zitten..

Misschien de Nikon Coolpix 2000?

2.1 Mpix en 3x analoge zoom en Compact flash geheugen.

Deze werkt met 4 "gewone" AA-batterijen dus je moet er nog wel een lader en 4 NiMH batterijen bij aanschaffen. Tevens wordt er slechts een 16 Mb CF kaart bij geleverd. Maar bij t.net hebben ze daar wel een oplossing voor. ;)

Ok, hij is 252 Euro's maar daar heb je dan wel wat voor.

Bestellen bij Topvisionshop, en je hebt het over het algemeen binnen een week in huis.

Sukke kan het weten want die heeft er ooit zijn Coolpix 995 besteld *D

Fokke & Sukke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
hmmm thankx ziet der idd goed uit, net wat mooier dan de revue

nikon coolpix 2000:
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/nikon2000/2000_front.jpg

revue dc210:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotoquelle.nl/img/digitaal/dc210.gif

Zie net dat de revue camera's bij fotoquelle nie meer leverbaar zijn...zijn der nog andere zaken die da ding verkopen :?

En zijn de extra features die de nikon coolpix 2000 heeft tov de revue dc210 de centjes wel waard..? Want het scheelt wel 133 flessen bier 8-) (kun je toch bijna een iglo van bouwen..whehe) Ofterwijl een dikke 50 duro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sukke

Sukke

Om eerlijk te zijn ken ik model van Revue niet maar het lijkt dat je wel een hoop value for money krijgt. ik heb op het net ff gezocht maar ik ben hem nergens nog tegengekomen.

Uit de ad. van fotoquelle begrijp ik dat de Revue een volautomaat is met alleen digitale zoom. Dan kan je net zo goed de zoom niet gebruiken want digitaal zoomen kan je op je pc ook wel...

Persoonlijk zou ik er toch iets meer voor uitgeven.
De Nikon kan op volautomaat en als je er later wat meer bekent mee bent kan je zelf ook nog wat instellen.

...de Nikon heeft natuurlijk ook een hoger gadget gehalte B-)

Fokke & Sukke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb ze even in een tabelletje gezet:

merk/type megapixel interface intern MB extern LCD formaat zoom
Olympus Camedia C-100 €194,- 1.3 usb ? smartmedia ja 1280x960 4
Olympus Camedia C-120 2.0 usb 8 smartmedia ja 1600x1200 5.0
HP PhotoSmart 215 €179,- smartmedia ja
Fuji FinePix A101 €199,- 1.2 usb 8 smartmedia ja 1280x960 nee
Kodak DX3215 €208,- 1.3 serial 8 MM/SD ja 1280x960 4
Fuji A201 --> €249,- 2.1 usb 16 smartmedia ja 1600x1200 nee
Fuji 1300 --> ong. €200,- 1.3 usb 8 smartmedia ja 1280x960 nee
Revue DC210 €199,- (bij fotoquelle) 2.1 usb 8 compactflash ja 2
Jenoptik 1300 €215,-
Kodak DC3200 €159,- 1.3 usb 8 compactflash 1280x960 2
Nikon Coolpix 2000 2.0 usb 8 compactflash 1632x1224 3

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 01-05 15:23
Op donderdag 30 mei 2002 11:46 schreef Choller het volgende:

bijna 2 maanden in bezit. Bevalt me prima. Wel een echte point en shoot. Enige nadeel tot nu toe vind ik geen optische zoom....maar jah.... 150 euro voor zijn camera lijkt me niet slecht.

Ik heb intussen een heleboel foto's gemaakt (zie mijn site) alleen nog niet in het donker.

Een paar foto's. Resized naar 648*480. Sorry als ze te groot zijn.

Afbeeldingslocatie: http://themainclick.net/gallery/albums/Queensday-2002/aak.jpg

Afbeeldingslocatie: http://themainclick.net/gallery/albums/Queensday-2002/aao.jpg

Afbeeldingslocatie: http://themainclick.net/gallery/albums/JampieCorrieWedding/JampiCorrieBruiloft25.jpg

De rest van mijn foto's kan je bekijken op mijn site (http://themainclick.net/gallery/picgallery/albums.php)

Ik heb helaag geen macroshot want dat lukt bij mij niet goed.
Plus als ik zonder flitser een foto wil maken lukt dat niet goed...krijgt constant melding dat mijn hand niet stabiel is...zal wel aan mij liggen :)
Dude, die 3e foto is het gemeentehuis in Dokkum.
en Deze serie komt niet uit lwd, maar uit dokkum

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
andermaal bedankt voor de info fokke :p

Als er niemand met een beter voorstel komt dan ga ik voor de Nikon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Op woensdag 03 juli 2002 15:07 schreef okio het volgende:
andermaal bedankt voor de info fokke :p

Als er niemand met een beter voorstel komt dan ga ik voor de Nikon
Ik ga ook voor de Nikon :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sukke

Sukke

vergeet niet de lader en 4x 1600mAh batterijen want de bijgeleverde alkaline batterijen houden het vaak niet langer dan een half uur vol en dan wordt het een wel erg dure hobby. Het is direct een uitgaaf maar daar heb je absoluut geen spijt van.

Verder kan ik alleen maar zeggen:

Veel plezier ermee! ;)

Fokke & Sukke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Toevoeging (net gezien in het foldertje van Modern Electronics)

Trust 510FX Familyc@m, 3.3 megapixel, USB, smart memory 8MB standaard, flitser, video uitgang, webcam, 1280x1024

Aanbieding € 149 (normaal €229).

Of het kwalitatief gezien wat is weet ik niet, maar aangezien het wel onder de € 250 is plaats ik hem toch maar even. :)

En nog een: Olympus Camedia C-220 zoom. 2 megapixel, usb, smartmedia, 8Mb, flitser, analoge zoom 3x, movie, 1600x1200, video uit, € 267. Krijgt zeer veel awards op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Op woensdag 03 juli 2002 14:09 schreef Huntor het volgende:

[..]

Dude, die 3e foto is het gemeentehuis in Dokkum.
en Deze serie komt niet uit lwd, maar uit dokkum
Jeetje...wat maakt het allemaal uit. Ze zeiden tegen mij dat we naar Dokkum moest komen, daarna zijn we naar de gemeentehuis in Dokkum gegaan en daarna naar de feest in Lwd.

Ik kom uit amsterdam dus neem me niet kwalijk dat ik niet weet wat waar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
en heeft iemand inmiddels de nikon of revue in zijn bezit? zo ja, foto's plaatsen aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:21

Tjark

DON'T PANIC

Op vrijdag 05 juli 2002 07:14 schreef Microkid het volgende:
Toevoeging (net gezien in het foldertje van Modern Electronics)

Trust 510FX Familyc@m, 3.3 megapixel, USB, smart memory 8MB standaard, flitser, video uitgang, webcam, 1280x1024

Aanbieding € 149 (normaal €229).
van de Trut Rust Trust site:
Hardware-resolutie 1280 x 1024
Dus het is _geen_ 3.3 megapixel cam, maar 1.3mp. Die 3.3 zal wel weer zo'n reclame-geinterpoleerde-resolutie :r zijn.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35886

Ik moet allereerst zeggen dat het echt onwijs moeilijk is om een keuze te maken uit al die producten en zeker met een toch wat aan de lage prijs.

Mijn keuze is toch gevallen op de Olympus C100, alleen nu vroeg ik me af.

- Hoe zijn de foto's bv binnen? (Is het mogelijk dat er nog iemand foto's heeft liggen van een Olympus C100, zo ja, post even svp)
- Kun je je met deze camera snachts ook redden, bv in de kroeg/strand dat soort gelegenheden.
- Wat zijn de nadelen van deze camera vergeleken de anderen rond deze prijs?
- Wat kost deze op dit moment? met een zetje geheugen/opblaadbare batts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23126

Waarom vergelijken jullie de Canon Powershot A-100 niet mee, want die vind ik er toch ook wel leuk uitzien.

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/globals/products/product_images/powershota100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 12 juli 2002 23:07 schreef kater het volgende:
Ik moet allereerst zeggen dat het echt onwijs moeilijk is om een keuze te maken uit al die producten en zeker met een toch wat aan de lage prijs.

Mijn keuze is toch gevallen op de Olympus C100, alleen nu vroeg ik me af.

- Hoe zijn de foto's bv binnen? (Is het mogelijk dat er nog iemand foto's heeft liggen van een Olympus C100, zo ja, post even svp)
- Kun je je met deze camera snachts ook redden, bv in de kroeg/strand dat soort gelegenheden.
- Wat zijn de nadelen van deze camera vergeleken de anderen rond deze prijs?
- Wat kost deze op dit moment? met een zetje geheugen/opblaadbare batts.
- binnenfotos zijn erg mooi vind ik (ik heb nu alleen ff geen voorbeelden bij de hand hiero)

- snachts kan wel, maar de flits heeft niet zoveel bereik natuurlijk. Je kunt als het niet helemaal donker is ook gewoon de flits uitzetten, alleen dan is de foto dus best donker :P
Donker/schemer foto's zijn wel redelijk, niet super.

- nadelen zijn misschien het ontbreken van optische zoom, eigenlijk moet je gewoon de specs naast elkaar leggen en dan kijken.

- de kosten van mij staan hier boven. Dat was wel in april, en bij een gewone fotozaak op de hoek. Reken dus dat je nog iets goedkoper uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik heb voor mezelf er nu 3 uitgekozen die ik zou willen hebben. Hieronder de voordelen ervan, Maar ik kan niet kiezen, ik vind de canon er het beste uitzien, maar die is eigenlijk kwa prestages wat minder. En de 120, is die zijn geld wel waard, dat eigenlijk allen als voordeel meer megapixels heeft, maar wel 50 euro duurder is.

Canon Powershot A100 € 184,-

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0202/pma2002/Canon/PR/powershota100-1.jpg

-Resolutie max. 1280 x 960
-Beeldpunten 1,3 megapixel
-Kleurdiepte
-Optische zoom nee
-Digitale zoom 4,1 x
-Scherpstelling automatisch
-Zoeker optisch, LCD
-LCD-display (inch) 1,5
-Geluidsopname ja
-Geheugen (standaard) onbekend
-Opslagmedium CompactFlash
-Interface USB
-Besturingssysteem PC, Mac
-Gewicht 160 gram
-Afmetingen (H x B x D) 110 x 58 x 37

Olympus C-1 / C-YOU €179,-

Afbeeldingslocatie: http://www.talktothemac.com.au/olympus/images/images_cameras/c1.jpg

-8 mm CCD met 1.310.000 pixels, waarvan 1.250.000 effectief
-Een vaste brandpuntsafstand die overeenkomt met een 35 mm lens en met 1 - 2x traploos digitaal zoombereik
-Heldere F2,8-lens
-Optische reëelbeeldzoeker
-3,8 cm TFT LCD-monitor
-DDL-gestuurd autofocussysteem
-Belichtingscompensatie +/- 2 EV
-Gemakkelijke bediening met pendelknop
-110 mm x 62 mm x 34 mm (b x h x d); 165 g (zonder batterijen en SmartMedia-kaartje)
-USB Storage Class en TV aansluiting

Olympus Camedia 120 €222,-

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberphoto.se/olympus/c120.jpg

-Effectief 2 megapixel resolutie
-4.5 mm, F4.0 Olympus lens (vergelijkbaar met 35 mm op een 35 mm camera) plus 2,5x digitale telezoom
-Focus free
-Digitale ESP en spot licht meting
-Auto ISO gevoeligheid
-Motion JPEG (bewegend beeld opname)
-Eenvoudige bediening
-LCD monitor
-USB Aansluiting
-Laag energie verbruik

En wat is eigenlijk het verschil tussen de c1 en de c100? Want ik vind de c1 er namelijk mooier uitzien.

Ik zie net dat die olympus dingen een tv-out hebben, kan je ze dan gewoon aan de tv sluiten en daar je foto op bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 13 juli 2002 16:53 schreef Dwaashaas het volgende:
Ok ik heb voor mezelf er nu 3 uitgekozen die ik zou willen hebben. Hieronder de voordelen ervan, Maar ik kan niet kiezen, ik vind de canon er het beste uitzien, maar die is eigenlijk kwa prestages wat minder. En de 120, is die zijn geld wel waard, dat eigenlijk allen als voordeel meer megapixels heeft, maar wel 50 euro duurder is.

Canon Powershot A100 € 184,-

[afbeelding]

-Resolutie max. 1280 x 960
-Beeldpunten 1,3 megapixel
-Kleurdiepte
-Optische zoom nee
-Digitale zoom 4,1 x
-Scherpstelling automatisch
-Zoeker optisch, LCD
-LCD-display (inch) 1,5
-Geluidsopname ja
-Geheugen (standaard) onbekend
-Opslagmedium CompactFlash
-Interface USB
-Besturingssysteem PC, Mac
-Gewicht 160 gram
-Afmetingen (H x B x D) 110 x 58 x 37

Olympus C-1 / C-YOU €179,-

[afbeelding]

-8 mm CCD met 1.310.000 pixels, waarvan 1.250.000 effectief
-Een vaste brandpuntsafstand die overeenkomt met een 35 mm lens en met 1 - 2x traploos digitaal zoombereik
-Heldere F2,8-lens
-Optische reëelbeeldzoeker
-3,8 cm TFT LCD-monitor
-DDL-gestuurd autofocussysteem
-Belichtingscompensatie +/- 2 EV
-Gemakkelijke bediening met pendelknop
-110 mm x 62 mm x 34 mm (b x h x d); 165 g (zonder batterijen en SmartMedia-kaartje)
-USB Storage Class en TV aansluiting

Olympus Camedia 120 €222,-

[afbeelding]

-Effectief 2 megapixel resolutie
-4.5 mm, F4.0 Olympus lens (vergelijkbaar met 35 mm op een 35 mm camera) plus 2,5x digitale telezoom
-Focus free
-Digitale ESP en spot licht meting
-Auto ISO gevoeligheid
-Motion JPEG (bewegend beeld opname)
-Eenvoudige bediening
-LCD monitor
-USB Aansluiting
-Laag energie verbruik

En wat is eigenlijk het verschil tussen de c1 en de c100? Want ik vind de c1 er namelijk mooier uitzien.

Ik zie net dat die olympus dingen een tv-out hebben, kan je ze dan gewoon aan de tv sluiten en daar je foto op bekijken?
Zo puur uit de specs concluderend:

Geen enkele heeft optische zoom. Zeer jammer... dat is een enorm gemis.
Die C1 heeft een uitspringflitsertje? Jakkes...
Qua specs is die laatste toch echt de winnaar met z'n 2MP. Dan kan je tenminste nog ietsje beter een beetje digitaal thuis wat aan de foto knutselen.
En meer iso-waardes is ook wel pre, ook al heb je er zelf geen controle over...

Heb je trouwens ook de Fuji's een beetje bekeken?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar die komen bijna het zelfde overeen met de A100 en de c1, maar daar komt bij dat ik hem wat minder mooi is dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:27

Reacher

oldschool

Ok, ik wil ook een digicam :)

Ik heb al wat zoek en lees werk gedaan, maar als die topics en reviews maken het voor mij niet makelijker.

Ik wil er niet al te veel geld voor kwijt zijn omdat ik niet zoveel gebruik van ga maken.

De enige eisen die ik heb zijn :

1,3 megapixel
de cam moet niet te groot wezen

Mijn budget ligt tussen de 200-250 euro.

Zover ik er wijs uit kon worden is de Fuji finepix 1300 een goede en de Olympus Camedia C-100.

Ik weet verder nauwelijks iets over camera's en dergelijke dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met een goede aankoop.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 01-05 23:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Weet er ook iemand een review van de Canon A100?

M'n zus wil ook een digicam (niet direct, maar in de nabije toekomst). Hij moet niet meer dan 200 euro kosten en CF kaarten gebruiken. AA batterijen is ook een pre (maar geen must).

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Laatst online: 09:33
Even heel snel,
Mijn 3 kern-woorden:

-Goede Prestaties in het donker
-Goedkoop
-Klein

Ik leg uit:
ik zoek een goedkoop digitaal fotocameraatje, gewoon voor bij het uitgaan zodat ik wat leuke pics kan maken. Een vereiste is dus dat de camera het snachts goed moet doen en dat deze klein is en dus mee te nemen in me jas is.

Daarbij wil ik graag een usb-based camera, die zo'n 25/30 foto's op 640x480 kan maken. Meer hoeft niet...

Weten jullie snel een geschikte camera in de prijsklasse 100/200 euro?

Zelf zat ik te kijken naar de LOGITECH POCKET DIGITAL CAMERA. Ik ken alleen niemand met ervaringen van het foto's maken bij nacht met deze camera.

Ik heb op het moment ook de mogelijkheid voor 100 euro de Samsung Digimax 35 MP3 te kopen... Komt mij zeer goed uit aangezien ik het zo goedkoop mogelijk moet houden.

Ik hoop dat iemand mij een beetje snel kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 22:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

klinkt idd leuk
maar alle "goedkope" digicams (zeg onder de 500 euro) die ik gezien heb maken zwaar beroerde foto's snacht
(of in mijn geval, savonds op lanparties)
daarbij komt de flitster meestal maar een meter of 2

maar je zult wel een ander type foto willen (kleiner bereik dan heel de zaal) dus misschien dat dat voldoende is.....
iig zou ik wat test foto's van mensen vragen......

had iemand anders de nikon coolpix 2000 al gekocht/geprobeerd. dat lijk mij namelijk wel een :9 toestel voor mijn prijsbereik......

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Laatst online: 09:33
Op zondag 21 juli 2002 00:46 schreef heuveltje het volgende:
klinkt idd leuk
maar alle "goedkope" digicams (zeg onder de 500 euro) die ik gezien heb maken zwaar beroerde foto's snacht
(of in mijn geval, savonds op lanparties)
daarbij komt de flitster meestal maar een meter of 2

maar je zult wel een ander type foto willen (kleiner bereik dan heel de zaal) dus misschien dat dat voldoende is.....
iig zou ik wat test foto's van mensen vragen......

had iemand anders de nikon coolpix 2000 al gekocht/geprobeerd. dat lijk mij namelijk wel een :9 toestel voor mijn prijsbereik......
Even een voorbeeldje, ik ben gewoon opzoek naar een goedkoop cameratje waarmee je dit soort pics bij het uitgaan kan maken, kwalitatief beter hoeft echt niet.

Afbeeldingslocatie: http://jodedo.rfje.org/fotos/22-06-2002/22062002025.JPG

en dit soort fouten m.b.t. de belichting zijn niet erg als het niet in veel verdere mate voorkomt.

Afbeeldingslocatie: http://jodedo.rfje.org/fotos/22-06-2002/22062002027.JPG

Het gaat dan gewoon om de personen bij nacht. Overdag wil ik misschien nog wel eens een foto maken van een iets groter gebied en dit hoeft dan ook geen probleem te zijn.

De eisen die ik stel voor het foto's nemen bij nacht, wordt hier door de meeste camera's aan voldaan vanaf 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Ik heb jongstleden bij Kral Super Foto een Ricoh Caplio RR 120 gekocht voor 249 euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.nl/webpages/specificaties/ricoh/jpg/ricoh_120_front.jpg
Goede camera, zeer gebruiksvriendelijk.
2,2 MegaPixel, 3 keer optische en 3 keer digitale zoom.
Wordt geleverd met 8 MB Smart Media geheugen, USB kabel, kabel voor de TV, batterijen, hoesje, lensdopje enz.
Niet slecht toch?
Alleen kwam er nog wel 35 euro voor 64 MB geheugen en 40 euro voor 1800 MAmp batterijen overheen.......
[topic=531587]
* YKW is zeer blij met deze camera

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32457

Op zaterdag 20 juli 2002 13:46 schreef PROximity het volgende:
Zelf zat ik te kijken naar de LOGITECH POCKET DIGITAL CAMERA. Ik ken alleen niemand met ervaringen van het foto's maken bij nacht met deze camera.

Ik heb op het moment ook de mogelijkheid voor 100 euro de Samsung Digimax 35 MP3 te kopen... Komt mij zeer goed uit aangezien ik het zo goedkoop mogelijk moet houden.

Ik hoop dat iemand mij een beetje snel kan helpen...
Dit vind ik zelf ook nogal een interessant ding (die logitech ), 184¤ incl bestellen vanaf de logitech site (voor belgie dan). Specs: 1,3mpixel (niet veel, maarja), een of ander autobrite :? systeem, super klein (iets dikker dan een credit card denk ik)..
Ding ziet er bovendien best wel ok uit :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/156.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:06

red bull

Keeps me awake !

Ik heb ook zitten kijken naar de mustek gstartmini2 en ook naar die logitech. Alleen jammer dat de kwaliteit van de foto's zo tegen valt:
Gsmartmini 2 http://www.donanimhaber.com/harici.asp?haberno=1526 (Turkse review)
Logitech pocket camera http://hardware.earthweb..../0,,12094_1355471,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38827

weet iemand een winkel waar ze fuji finepix hebben? kan em nergens vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41326

er staat er nu 1 van trust in het foldertje van de modern elektronics ik weet dat trust niet echt stevig is maar voor 149 kun je daar jezelf een bult aan stoten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41326

KOST MAAR 149 EURO!!
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/_images/products/300/12913.jpg

Technische specificaties
Digitale camera maakt tot maximaal 133 opnames (met 8 MB SmartMedia-kaart)
Ingebouwde flitser met standen: aan/uit/auto
Flitser met rode-ogenreductie
Beeldresolutie 3,3 Mpix
8 MB SmartMedia-geheugenkaart meegeleverd
Geheugen uit te breiden to 128 MB SmartMedia-kaart
JPEG geheugencompressie voor optimaal geheugengebruik
Opnames beveiligd tegen ongewild wissen
Zelfontspanner met akoestisch signalering
Video-uitgang om opnames op TV (NTSC + PAL) te bekijken
Webc@m-functie met maximaal 30 frames per seconde
USB-aansluiting voor eenvoudige installatie en snelle beeldoverdracht
Opnames direct bereikbaar; als uitneembare schijf op uw computer
Meegeleverde software: Presto! Mr. Photo, Presto! ImageFolio en Presto! VideoWorks
LCD-scherm voor statusindicatie
½" lichtgevoelige CMOS sensor (min. 300 lux)
Vaste brandpuntsafstand
Aan/uit-schakelaar en automatische uitschakeling voor langere levensduur batterijen
Productafmeting HxBxD (in mm): 65 x 103 x 32
Brutogewicht: 0,34 kg

Inhoud verpakking
Camera
USB-kabel
Videokabel
Batterijen (2x AA)
8MB SmartMedia-geheugenkaart
Draagtas ter bescherming
Polsriem
Cameravoet
CD-ROM met stuurprogramma's, software en gebruiksaanwijzing
Meertalige gebruikershandleiding

Minimale Systeemvereisten
Intel Pentium 233 MMX
USB-poort
32 MB intern geheugen
50 MB vrije ruimte op de harde schijf
CD-ROM drive
Windows 98, ME, 2000 of XP
OPTIONEEL: Televisie voor het bekijken van opnames

zou het wat zijn of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar weet iemand waar ik de fuji finepix kan kopen? hier dixons,kijkshop en megapool hebben em niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeRiOn
  • Laatst online: 01-05 13:56
ik wil eigenlijk binnenkort deze kopen.

http://www.mustek-europe.com/eng_/html/produkte/mdc3000.htm

kost iets van 190 euro en heeft 2 mpixel

heeft iemand ervaring met deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 14:19

jvdb1975

tsja.........

Anoniem: 38827 schreef op 02 augustus 2002 @ 23:54:
maar weet iemand waar ik de fuji finepix kan kopen? hier dixons,kijkshop en megapool hebben em niet.
Hoi,
bij de Mediamarkt zijn ze gewoon te koop. Ik heb er een tijdje geleden een A101 gekocht:superblij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
anders schop ik hem ff :p

ik zoek er dus ook een, uiteindelijk wil ik hem op de hcc dagen gaan kopen (dan pas?!) ja, dan pas, ik wil me gewoon vast orienteren zodat ik een goede aankoop kan doen. Mijn budget ligt rond de 300euro (meer als het nodig is).

Wat ik ermee wil doen : - foto's kunnen maken op feesten (discotheken)
- foto's kunnen maken bij bedrijven ivm websites maken voor bedrijven.
- foto's kunnen maken op school/uitstapjes ed.
- eventueel korte filmpjes

verder geen profi dingen ofzo, maar ik begreep dat je bijv. voor het maken van foto's van snel bewegende lichten (zoals in discotheken en op feesten) een snelle slutiertijd nodig hebt.

Heeft iemand suggesties voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bijv. de Fuji Finepix 2800Z, lijkt me een mooi dingetje :) zou die geschikt zijn voor het gene wat ik heb genoemd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Laatst online: 27-04 19:01
Anoniem: 41326 schreef op 02 augustus 2002 @ 15:24:
KOST MAAR 149 EURO!!
[afbeelding]

Technische specificaties
Digitale camera maakt tot maximaal 133 opnames (met 8 MB SmartMedia-kaart)
Ingebouwde flitser met standen: aan/uit/auto
Flitser met rode-ogenreductie
Beeldresolutie 3,3 Mpix
8 MB SmartMedia-geheugenkaart meegeleverd
Geheugen uit te breiden to 128 MB SmartMedia-kaart
JPEG geheugencompressie voor optimaal geheugengebruik
Opnames beveiligd tegen ongewild wissen
Zelfontspanner met akoestisch signalering
Video-uitgang om opnames op TV (NTSC + PAL) te bekijken
Webc@m-functie met maximaal 30 frames per seconde
USB-aansluiting voor eenvoudige installatie en snelle beeldoverdracht
Opnames direct bereikbaar; als uitneembare schijf op uw computer
Meegeleverde software: Presto! Mr. Photo, Presto! ImageFolio en Presto! VideoWorks
LCD-scherm voor statusindicatie
½" lichtgevoelige CMOS sensor (min. 300 lux)
Vaste brandpuntsafstand
Aan/uit-schakelaar en automatische uitschakeling voor langere levensduur batterijen
Productafmeting HxBxD (in mm): 65 x 103 x 32
Brutogewicht: 0,34 kg

Inhoud verpakking
Camera
USB-kabel
Videokabel
Batterijen (2x AA)
8MB SmartMedia-geheugenkaart
Draagtas ter bescherming
Polsriem
Cameravoet
CD-ROM met stuurprogramma's, software en gebruiksaanwijzing
Meertalige gebruikershandleiding

Minimale Systeemvereisten
Intel Pentium 233 MMX
USB-poort
32 MB intern geheugen
50 MB vrije ruimte op de harde schijf
CD-ROM drive
Windows 98, ME, 2000 of XP
OPTIONEEL: Televisie voor het bekijken van opnames

zou het wat zijn of niet
nou, dat ding zijn meerdere topics over geweest, en hij is softwarematig 3.3 mpix. hij interpoleert geloof ik.

Ik heb zelf pas een fuji a201 gekocht (233 euro www.opus.nl) en ben er heel blij mee. Lekker simpel camera'tje en goede fotos. Heel klein beetje wazig in hoekjes, omdat hij vast focus heeft.

ff wat plaatjes ervan zoeken

http://members.lycos.nl/malgrat2002/

kijk daar eens(niet op de fotos letten, zijn beetje rare fotos van een vakantie. Waren fotos van de eerste dag dat we aankwamen, daarna alleen maar gewone fotos gemaakt, want neem liever een wegwerpcamera mee met uitgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
g00fy schreef op 31 augustus 2002 @ 19:19:
bijv. de Fuji Finepix 2800Z, lijkt me een mooi dingetje :) zou die geschikt zijn voor het gene wat ik heb genoemd ?
ik heb die ook.. maakt prachtige haarscherpe foto's en is zeker geschikt voor jouw doel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Laatst online: 22-04 09:19

Allardie

AT..

proximity, heb je nog een camera gevonden? ik ben ook op zoek naar een camera die redelijk kroegfotos kan maken (kwaliteit vergelijkbaar als jouw voorbeelden). Fotos komen toch alleen maar op internet. Mijn vader heeft een dc3800 (kodak) maar die is heel slecht in het donker.

Iemand een goedkope (<250 euro) digicam die toch redelijke fotos maakt in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
heeft iemand reeds ervaring met de Fuji FinePix A202 (opvolger A201)

Afbeeldingslocatie: http://www.fuji.nl/prod/digicam/A202/img/202move.gif

2.0 miljoen pixel resolutie voor fraaie foto's
Compacht en licht
Gemakkelijk in gebruik
Veel opnamen met slechts 2 AA batterijen
Snel werkend
Ingebouwd lensdeksel
Automatische belichting
Videoscenes ( 320 x 240 zonder geluid)
Auto, anti rode ogen, bewust uit en slow sync flitsinstellingen
xD Picture Card
FinePix Vieuwer en Image Mixer VCD voor FinePix inbegrepen
FinePix videovergaderen webcam functie

Die xD Picture Card is dat iets speciaals :?
Beter als een normale compactflash module ofzo en gaat dat ook een standaard worden of weer iets alleen voor Fuji?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43

WouterG

Dit is geen ondertitel

koen schreef op 04 september 2002 @ 22:42:
heeft iemand reeds ervaring met de Fuji FinePix A202 (opvolger A201)
Deze camera heb ik gisteren besteld bij Alternate. Vandaag was hij al binnen maar er was nog geen geld in huis. Nu mag ik vanavond even langs het postkantoor.

Maar volgens de officiele website van fuji en 2 andere fotozaken is hij pas begin october verkrijgbaar :?
Maar ik heb door de telefoon duidelijk gevraagd of het echt de a202 was en ze hadden er nog één op voorraad.

Kheb best zin in vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Ik heb al redelijk rondgezocht, en kwam uiteindelijk op een wel oké'e vergelijkingssite (URL=kwijt |:(). Met wat zoeken kwam ik uit op de sony DSC-P31. Een digicam met 2.1 Mpixel, NiMh accu en weet ik veel wat voor zooi. Op zich wel perfect, helemaal gezien de prijs die die site opgaf, te weten $220. Het probleem is nu dat ik niet meer weet welke site het was en ook lukt het niet om ook maar ergens die camera te vinden.

Misschien als er iemand reviews vindt, ook mooi om in de vergelijking te gooien.

edit:
Intussen heb ik de website weer gevonden, was gewoon de buying guide van Dpreview |:(. Maar jah...

Er staat daar hoe je de sjit kan bestellen, maar dan moet het vanuit Amerika komen en dat lijkt me redelijk prijzig... Misschien iemand anders die weet waar ik er één zou kunnen kopen?

BvD

blog
sow
eee

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 09:02
Kan je niet een beetje rondkijken? Fotowinkels enzo, daar ligt ie misschien wel of kunnen ze er iig voor je aan komen lijkt me...

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

overigens begint ie hier pas bij E270
en dan kun je beter voor bv de cp2000 gaan.
die heeft tenminste nog 3 x zoom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58587

Ik wil ook graag een digicam maar wil er wel zo weinig mogelijk voor uitgeven.
Kijk daarom vooral naar de Revue DC-210, maar ik ken dit merk totaal niet.
Daarom, is er iemand met een aantal foto's of een review, want op internet is er niet veel te vinden over deze cam. Ik kan ook via fotoquelle aan deze cam komen, voor 199 euro, over de prijs viel nog te onderhandelen werd er gezegd ;-)
Wat is er bij deze camera allemaal in te stellen, is er iemand met de volledige specs?
Zijn er voor deze prijs ( 250 is toch echt maximum) nog meer cam's te krijgen? mijn voorkeurslijstje:

- Af en toe fotos afdrukken, dus 2mp is wel minimum
- usb, en anders moet de cam zo goedkoop zijn dat een cardreader uitkomst bied
- batterijen/accu maakt niet uit
- flitser
- Beetje xtra geheugen wel handig, anders moet de prijs zo laag zijn dat kaartje er nog makkelijk bij kan
- LCD scherm natuurlijk

Sorry, beetje veel vragen, maar nog 1tje dan:

OKIO je zoekt dus dezelfde soort cam als ik. Of heb je de Revue al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
die revue heb ik ook aan zitten denken, maar ik heb er nog maar heel weinig info over, het komt me wel wat minder over dan een merk-camera, maar hij is wel erg scherp geprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6317

Hey, sorry voor topic kick
Maar ik blijf toch echt onder de €250,- en een ander topic kon ik zo 123 niet vinden

Ik wil een digicam gewoon voor huis- tuin- en keukengebruik
Dus zeg maar gewoon voor als je op vakantie gaat wat leuke foto's en bijvoorbeeld als je een keer een dagje naar de efteling gaat ofzo :P. Nu zijn er hier echt onwijs veel topic over digicams, FAQ's etc. en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb twee digicams gezien die wel in mijn budget vallen en heb er ook wat vraagjes over

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS72013g.gif

Specs:
Trust multimedia camera FamilyC@m 500 flash
Artikelnr. 72013
3,3 Megapixel. Laagste resolutie 640x480, 180 foto's. Hoogste resolutie 1248x960, 40 foto's. Geheugen 16 MB. Zelfontspanner, LCD-status display en automatische flitser. Besturingssysteem Windows 98/2000/ME/XP. Incl. USB-aansluiting en software. Webcam- en videofunctie. Werkt op 2 penlite batterijen incl.
Adviesprijs: € 203,75
€ 79,99
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS100582g.gif

Specs:
Trust multimedia camera 510FX FAMILYC@M
Artikelnr. 100582
3,3 Megapixel en 8 MB geheugen, uitbreidbaar tot 128 MB. Zelfontspanner, LCD status-display en automatische flitser. Besturingssysteem Windows 98/ME/2000. Incl. USB-aansluiting, USB-kabel, videokabel, draagtas, polsriem, voet. Webcam- en videofunctie. Werkt op 2 penlite batterijen incl.
€ 119,00
1 van deze twee wordt het dus
Alleen staat er dus bij de tweede "... incl: USB-kabel, videokabel... "
Bij de eerste staat er niet bij "USB kabel", maar wel "USB aansluiting". Moet ik dat dan zelf kopen :?

Wat ik verder dan niet snap is bijvoorbeeld het volgende toestel
Klikklik

Waarom is deze zoveel duurder, terwijl de specs van die andere twee me toch beter lijken :?

(Of bijvoorbeeld deze 1,3 Megapixel, en toch duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 01-05 17:02
Anoniem: 6317 schreef op 13 december 2002 @ 22:44:
Hey, sorry voor topic kick
Maar ik blijf toch echt onder de €250,- en een ander topic kon ik zo 123 niet vinden

Ik wil een digicam gewoon voor huis- tuin- en keukengebruik
Dus zeg maar gewoon voor als je op vakantie gaat wat leuke foto's en bijvoorbeeld als je een keer een dagje naar de efteling gaat ofzo :P. Nu zijn er hier echt onwijs veel topic over digicams, FAQ's etc. en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb twee digicams gezien die wel in mijn budget vallen en heb er ook wat vraagjes over

[afbeelding]

Specs:

[...]

[afbeelding]

Specs:

[...]

1 van deze twee wordt het dus
Alleen staat er dus bij de tweede "... incl: USB-kabel, videokabel... "
Bij de eerste staat er niet bij "USB kabel", maar wel "USB aansluiting". Moet ik dat dan zelf kopen :?

Wat ik verder dan niet snap is bijvoorbeeld het volgende toestel
Klikklik

Waarom is deze zoveel duurder, terwijl de specs van die andere twee me toch beter lijken :?

Die canon is duurder omdak daar alleen kwaltewitsproducten in gebruikt zijn.

Ten tweede zijn de fotos van trust erge bagger kwaliteit en die van canon zijn erg natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Arme jij...

Omdat Trust baggerzooi is. Echt niet dat die serieus 3,3 megapixel zijn hoor :D En zelfs ALS ze dat zouden zijn, dan zijn de lenzen en de rest van het toestel zo slecht dat de kwaliteit nog om te janken is. Kijk aub niet alleen naar specs! Voor 100 gulden kon je jaren geleden ook al een 9600dpi scanner kopen, maar in werkelijkheid zijn die dingen meestal 300 of 600 dpi en dan softwarematige geinterpoleerd. Zo doet trust dat ook met z'n "3.3 megapixel" camera's.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

Anoniem: 6317 schreef op 13 december 2002 @ 22:44:
niet om Trust af te kraken, maar voor 250 euro zijn er genoeg betere camera's te vinden, bijv. Canon A200 of Nikon 2000...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, :o :o :o Jullie zijn liev :*

Ikzelf had eerst niet eens naar het merk gekeken, en toen ik de specs opschreef in de kijkshop (ik schreef het ff over) zag ik ook opeens "Trust". Maar jullie bevestigen mijn vermoedens al, ik kijk nog wel ff verder :D

-edit-

maar is trust dan echt zo erg, slechte kwaliteit enzo?
óók voor huis- tuin- en keuken gebruik? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 6317 op 14-12-2002 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Die Trust dingen zijn gewoon 1,2MP.
Er staat ook bij de specs: maximale resolutie 1248*960.
Dus lekker laten liggen die rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Er is een medion/aldi 4.1mp cam voor 249 euro. Ziet wel goed uit, maar ik kan niet meer beoordelen als ik naar de doos zit te kijken.

Hier in Arnhem(kronenburg) hebben ze nog een palet van staan.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Laatst online: 26-04 14:59
ReseT schreef op 14 december 2002 @ 18:44:
Er is een medion/aldi 4.1mp cam voor 249 euro. Ziet wel goed uit, maar ik kan niet meer beoordelen als ik naar de doos zit te kijken.

Hier in Arnhem(kronenburg) hebben ze nog een palet van staan.
Vriend van mij heeft er net 2 laten zien, zag er mooi uit.
Maar alleen in Arnhem te verkrijgen.
Wat ik er nog van weet is.
-usb kabel erbij
-4 18mA oplaadbare bat. erbij.
-bat. oplader erbij.
-hoesje erbij.
-anti rode ogen flits instelbaar.
-automatische belichting.
-terugkijk mogelijkheden
-foto's deleten na opname.
-lcd venster.
-aansluitsnoer voor videouitgang naar tv.
-16mb flash kaart (128mb bij kruitvat en trekplijster in de aanbieding voor €49.-)
-3x inzoom mogelijkheid.
-GEEN webcam functie.
Heb ook een link http://www.aldi.es/OFFER_E/home.htm gevonden, hij is ook in spanje bij de aldi verkrijgbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door makkie op 15-12-2002 18:00 . Reden: linkje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40
Hoe zit het dan met die nieuwe camera van Trust? Deze is wel hardwarematig 4 Mp en kost bij de Norrod EUR 159,- Lijkt mij wel een goeie camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
en dat geloof je zelf?

Neej, deze is net zo hard weer geinterpoleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arjandijk schreef op 16 december 2002 @ 03:05:
en dat geloof je zelf?

Neej, deze is net zo hard weer geinterpoleerd
Het lijkt er wel verdacht veel op. :)
Trust heeft het over termen als cameraresolutie en beeldresolutie, en beiden komen uit op 4MP.
Meestal is het een cam.res. van 1,2MP, en dan een beeldres. 6MP. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerbo99
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik wil een eenvoudige digitale camera aanschaffen. Gewoon om wat dagelijkse momenten vast te leggen. Dit leek me wel een aardig toestel. Iemand die aan de hand van de specificaties dit kan aan- of afraden. Prijs is 128 Euro.

http://www.benq.nl/Produc...t=205&page=specifications

[ Voor 16% gewijzigd door jerbo99 op 16-12-2002 09:43 . Reden: url aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jerbo99 schreef op 16 December 2002 @ 09:15:
Ik wil een eenvoudige digitale camera aanschaffen. Gewoon om wat dagelijkse momenten vast te leggen. Dit leek me wel een aardig toestel. Iemand die aan de hand van de specificaties dit kan aan- of afraden. Prijs is 128 Euro.

http://makeashorterlink.com/?Y59B238C2
Probeer eerst even een normale url te maken. ;)
Url doet het nu wel. :)

Mjah, volgens mij is het meer een veredelde webcam.
Voor een klein beetje meer heb je de goedkoopste Canon, en die kwaliteit is wel 'iets' beter. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 3251 op 16-12-2002 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70599

Voor dat geld is de BenQ DC1500 mischien wel een leuke camera maar als je iets meer betaald heb je al wel wat beters. 10x15 afdrukken kan met dat ding alleen wanneer je plaatje is geinterpoleerd naar 1600x1200. De Fuji Finepix A202 kost € 186,-. Dan zit je in ieder geval al op echt 2 megapixel.
Nog niet super die Fuji maar beter dan de BenQ. Ik zelf krijg morgen mijn Canon Powershot A40 binnen met 256 MB. Goede verhalen over gehoord.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 70599 op 16-12-2002 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit een ander topic:
Benq DC1300
Volgens mij vrijwel hetzelfde als de DC1500, maar zonder interpolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18988

Ik zit sterk te overwegen om de BenQ bij Norrod voor 89 Euro te kopen.
(in DLD excl. verzendkosten voor 78 Euro te verkrijgen)
Een nadeel is dat hij dus geen LCD scherm heeft. Ik ga er vanuit dat hij redelijke foto's maakt zoals aangegeven in de volgende reviews:

http://uk.special.reserve.co.uk/reviews/info.php?code=GG2629
en
http://www.tech-excel.com.au/products/benqDC1300icon.htm

ik zoek eigenlijk een goedkoop back-up cameraatje omdat ik mijn canon s30 nogal eens uitleen en nu voor zelfs 5 weken kwijt ben. :(
het liefst zoek ik een 2megapixel cam rond de 150 euro, maar die ben ik nog niet echt
tegengekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45394

Op verzoek van HK, wie kan me helpen om een keuze te maken?

Ik ben (ook) op zoek naar een camera onder de 250 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Euhm Achilles, lees de sticky's etc. door :{
"Ik wil" hebben we niet veel aan" (niet dat jij wel wat aan mij hebt ;))

---

Is Oregon ook een trust-stijl of zijn die al wat beter?

Kijkshop link

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS72016g.gif
Oregon Scientific digitale camera DS6888
Artikelnr. 72016
1,3 Megapixel. Laagste resolutie 640x512, 25 foto's. Hoogste resolutie 1280x1024, 15 foto's. Geheugen 2 MB. Zelfontspanner en LCD-display voor status-weergave. Besturingssysteem Windows 95/98/ME/2000. USB- en TV-aansluiting. Incl. USB- en TV-aansluitsnoer. Webcamfunctie. Werkt op 4 penlite batterijen incl.
Adviesprijs: € 199,00
€ 119,00
Om héél eerlijk te zijn wil ik nog niet eens boven €125,- uitkomen
het moet gewoon een simpele digicam zijn, waarmee je dezelfde foto's kunt maken als een een doodnormale normale camera die van die rechthoekige foto's maakt.

Of krijg ik met Trust en €125,- camera's iets slechters :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

Anoniem: 6317 schreef op 16 december 2002 @ 16:29:
Om héél eerlijk te zijn wil ik nog niet eens boven €125,- uitkomen
het moet gewoon een simpele digicam zijn, waarmee je dezelfde foto's kunt maken als een een doodnormale normale camera die van die rechthoekige foto's maakt.

Of krijg ik met Trust en €125,- camera's iets slechters :?
je kan er wel rechthoekige foto's mee maken ja :)

maar deze kan je eigenlijk niet gaan laten afdrukken, dus je moet het dan ook zien als camera alleen geschikt voor pc plaatjes...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52754

Ik heb het al eens eerder laten vallen, maar kijk ook eens naar de Kodak DX3900. Deze camera heb ik pas voor iemand bij de mediamarkt gehaald voor 299 pop. Heeft 3 Mpix, compactflash en optische zoom. Plaatjes zien er mooi uit en hij voelt goed aan. Hij is op de meeste sites erg goed getest. Sorry voor de prijsverhoging maar voor een paar tientjes meer heb je een echte camera.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.