Heb je mijn reactie wel helemaal gelezen? A400 is gewoon een klasse minder waar voor het geld.Anoniem: 115936 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:06:
Bedankt voor jullie reacties,
Dat van die cardreader is een goed idee. Ik ben in ieder geval wel van plan een geheugen kaartje te kopen. Die dingen zijn echt niet duur meer en de camera's waar naar ik op zoek ben hebben 12 of 16 mb.
Die 150 euro was alleen voor de camera zelf. Maar ik wil graag een beginnerscamera van goede kwaliteit voor niet te veel geld, dat is mijn uitgangspunt. Ik ben beginner en ik wil er zelf een beetje aanklooien. Ik heb daar dus geen fancy ding voor nodig.
Ik ging mssn wat te snel van uit dat er een a400 serie was , maar ik bedoel dan gewoon de powershot a400.
Ik denk dat 2x optische zoom voor mij wel voldoende is, en het aantal batterijen maakt me ook niet uit.
Zit er veel verschil in kwaliteit van deze camera's? Of is het gewoon verspilling van geld om een van deze camera's te kopen?
Je gaf hem/haar als alternatief om voor een A75 of A510 te gaan, maar die zijn toch wel 30 en 40 euro duurder. Hij/haar had aangegeven om een point-en-shoot-cam te kopen (= dus totaal geen gedoe met handmatige instellingen) en hij/haar vond 2,2x optische zoom waarschijnlijk wel goed genoeg. De A400 maakt voor die prijsklasse wel leuke plaatjes, en nu kan hij/haar die 30/40 euro besteden aan een extra geheugenkaart of oplaadbare batterijen.Anoniem: 89521 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:04:
[...]
Heb je mijn reactie wel helemaal gelezen? A400 is gewoon een klasse minder waar voor het geld.
Maar goed, als je het aan mij zou vragen, dan zou ik die extra 40 euro wel uitgeven voor een a510

Dus hij/zij moet zelf maar op zijn/haar budget letten, want voor 30 eurootjes meer heb je altijd wel weer een andere en meestal ook betere camera. Niet vergeten in je budget de standaard dingen mee te rekenen: extra geheugenkaart, oplaadbare batterijen + lader, eventueel een tasje, wat meestal wel extra kosten met zich meebrengt van minimaal 50 euro.
[ Voor 8% gewijzigd door guillaumemay op 24-03-2005 17:57 ]
Anoniem: 115936
@ Flits Flits: Ja ik had je reactie gelezen en heel erg bedankt daarvoor, maar ik ben het zeer met Gium eens (bedankt). Ik weet niet of een duurdere camera voor mij wel meerwaarde heeft omdat ik de extra funcites waarschijnlijk toch niet ga gebruiken, waarom zou ik dan een duurdere camera kopen?
Ik wil op dit moment ook geen camera met veel instellingen, want juist als volkomen noob op het gebied van fotografie kan ik dan alleen maar meer verknoeien. Ik ga er vanzelf achter komen welke functies ik ga missen, dan kan ik over een paar jaar een camera kopen die deze functies wel heeft en dan kan ik er ook beter mee omgaan.
@ Gium: Ik maak uit je verhaaltje op dat je ervaring met met de a400? Is de camera kwalitatief een beetje redelijk?
Ik wil op dit moment ook geen camera met veel instellingen, want juist als volkomen noob op het gebied van fotografie kan ik dan alleen maar meer verknoeien. Ik ga er vanzelf achter komen welke functies ik ga missen, dan kan ik over een paar jaar een camera kopen die deze functies wel heeft en dan kan ik er ook beter mee omgaan.
@ Gium: Ik maak uit je verhaaltje op dat je ervaring met met de a400? Is de camera kwalitatief een beetje redelijk?
Anoniem: 89521
Hier maak je een misrekening, je zal er snel achter komen dat digicompacten nog lang niet perfect zijn en dat je vaak handmatig moet ingrijpen als het resultaat niet naar je zin is .Anoniem: 115936 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:07:
@ Flits Flits: Ja ik had je reactie gelezen en heel erg bedankt daarvoor, maar ik ben het zeer met Gium eens (bedankt). Ik weet niet of een duurdere camera voor mij wel meerwaarde heeft omdat ik de extra funcites waarschijnlijk toch niet ga gebruiken, waarom zou ik dan een duurdere camera kopen?
Het geld voor een A400 is dan veel leergeld
PS, je kan niks verknoeien ,alleen maar leren (het is DIGITAAL)
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 24-03-2005 22:03 ]
Hier flits je toch wel weer even door flits. Er zit ook +- 2 EV exposure compensation op de A400, en dat is voor het moment meer dan zat, in combinatie met de scene modes.en dat je vaak handmatig moet ingrijpen als het resultaat niet naar je zin is .
Alors.
Oordeel zelf maarAnoniem: 115936 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:07:
Op die link kun je +1500 foto's vinden die gemaakt zijn met een A400. Kwalitatief gezien vind ik hem in zijn prijsklasse wel een van de beste camera's, mooiere kleuren dan de HP M307, minder ruis dan de KM X31 en een meer standaard geheugenkaartje i.t.t. de XD kaartjes van Olympus.
ok bedankt, de plaatjes zien er inderdaad wel goed uit. Ik zal een op zoek gaan naar een goedkope winkel.
Of zijn er nog meer ideeën? Een één of ander onbekend maar wel goed merk?
Ik zie dat de a400 samen met de fujifilm finepix 330 ook als voordelige keus uit te test komt.
Of zijn er nog meer ideeën? Een één of ander onbekend maar wel goed merk?
Ik zie dat de a400 samen met de fujifilm finepix 330 ook als voordelige keus uit te test komt.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 115936 op 26-03-2005 20:40 ]
Ik heb zelf een Sony Cybershot P73 gekocht afgelopen donderdag 
Bevalt me zeer goed !
Voor zo rond de 200 euro heb je hem al.
Hij zit er zo uit :

4.1 Mp
3x Optische zoom
6x Digitale zoom
-- Smart zoom
Meer info vindt je hier : Klik
Goede camera voor een mooi bedrag !
Ik weet het , het is wel boven je budget maar de camera doet zen werk geweldig .
Bevalt me zeer goed !
Voor zo rond de 200 euro heb je hem al.
Hij zit er zo uit :

4.1 Mp
3x Optische zoom
6x Digitale zoom
-- Smart zoom
Meer info vindt je hier : Klik
Goede camera voor een mooi bedrag !
Ik weet het , het is wel boven je budget maar de camera doet zen werk geweldig .
[ Voor 11% gewijzigd door -Thunder- op 26-03-2005 20:36 ]
Blij Met Wilco
Ff een vraagje tussendoor... moet ik nou ook nog ergens op letten als ik een solide camera wil hebben? Ik zit op scouting en het ding moet natuurlijk wel wat kunnen hebben! Qua budget zat ik eigelijk aan een camera van rond de 200 euro te denken en dan een kaartje erbij van 256 of 512 erbij (512mb is 50 euro oid?). Zit er voor de rest nog veel verschil tussen de geheugenkaartjes?
Ik wil wel een camera waar ik in de toekomst ook nog wat meekan, dus extra instellingen zijn altijd leuk, maar hij moet ook niet te moeilijk zijn (mja dat kan ik mij niet voorstellen bij een camera)
Oh ja en ook belangrijk, accu lang mee, liefst zo klein en licht mogelijk
Kan er btw niet een mooie startpost komen? Ik heb weinig zin alle 37 pagina's door te lezen. Geef mij maar een harde Bitch-Slap als het al 100 keer gezegd is
Ik heb iig hier al iemand gevonden die ongeveer hetzelfde zoekt; http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22963255 alleen weinig tot geen reacties
Ik wil wel een camera waar ik in de toekomst ook nog wat meekan, dus extra instellingen zijn altijd leuk, maar hij moet ook niet te moeilijk zijn (mja dat kan ik mij niet voorstellen bij een camera)
Oh ja en ook belangrijk, accu lang mee, liefst zo klein en licht mogelijk
Kan er btw niet een mooie startpost komen? Ik heb weinig zin alle 37 pagina's door te lezen. Geef mij maar een harde Bitch-Slap als het al 100 keer gezegd is

Ik heb iig hier al iemand gevonden die ongeveer hetzelfde zoekt; http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22963255 alleen weinig tot geen reacties
[ Voor 9% gewijzigd door Waypoint op 27-03-2005 13:42 ]
*SCHOP*
Ik ben vandaag eens wezen kijken.
Ik kwam uit op een nikon coolpix 4600 (200 euro) of een canon powershot a85 (230 euro). Lijkt mij handig om er een 512 mb kaartje bij te nemen. Kan ik tegen de 300 foto's mee maken volgens mij.
De Coolpix is wat simpeler met minder instellingen, maar wel met 2 batterijen. De Canon is groter dan de Coolpix, maar heeft meer instellingen en er moeten 4 batterijen in (ivm gewicht).
Dan kan ik denk ik beter voor de Canon gaan toch (zie ook bovenstaande post van mij aub)
Ik ben vandaag eens wezen kijken.
Ik kwam uit op een nikon coolpix 4600 (200 euro) of een canon powershot a85 (230 euro). Lijkt mij handig om er een 512 mb kaartje bij te nemen. Kan ik tegen de 300 foto's mee maken volgens mij.
De Coolpix is wat simpeler met minder instellingen, maar wel met 2 batterijen. De Canon is groter dan de Coolpix, maar heeft meer instellingen en er moeten 4 batterijen in (ivm gewicht).
Dan kan ik denk ik beter voor de Canon gaan toch (zie ook bovenstaande post van mij aub)
Je kan ook kiezen voor de powershot a510/a520 die hebben maar 2 batterijen en de zelfde functie voor handmatige instellingen zoals op de a85.
Hmm ik lees wel van meer mensen dat die twijfelen tussen de a85 en de 510/520, maar er zijn voor de rest niet echt duidelijk antwoorden. Is de 520 de nieuwste? Ik ben er voor de rest een n00b injustawitte schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:14:
Je kan ook kiezen voor de powershot a510/a520 die hebben maar 2 batterijen en de zelfde functie voor handmatige instellingen zoals op de a85.
De A520 samen met de A510 is idd de nieuwste, en de A520 is 1mp meer dan de A510 die op het zelfde moment werd uitgebracht. Stel dat je zou kiezen voor de A520 of de A85 (zijn beiden namelijk 4mp) dan zijn dit de verschillen:
4x optische zoom op de A520 en 3x op de A85
De A520 heeft een flitser die mee zoomt als je inzoomt, wat de a85 niet heeft.
De A520 schiet op de transport mode (dat is de mode dat hij supersnel achterelkaar een foto neemt, handig voor bijvoorbeeld een pelton wielrenners oid) sneller.
De A520 gebruikt sd geheugen en de A85 compactflash wat goedkoper is.
De A520 heeft 2 batterijen en is kleiner, de A85 gebruikt er 4 en is wat groter.
Verder heeft de A520 een iets groter diafragma (f2.6 ipv f2.8 bij de A85)
Dat zijn volgens mij de grootste verschillen tussen die 2 cams.
De A520 schiet op de transport mode (dat is de mode dat hij supersnel achterelkaar een foto neemt, handig voor bijvoorbeeld een pelton wielrenners oid) sneller.
De A520 heeft 2 batterijen en is kleiner, de A85 gebruikt er 4 en is wat groter.
Nu was ik dus aan het kijken naar een Canon powershot A400, maar nu kwam ik de HP M407 tegen: Deze is ongeveer even duur, maar heeft 4 megapixel ipv van 3 en 3x optische zoom ipv 2.2x. Maar op het forum lees ik niet veel over hp. Zijn er mensen met ervaring met deze camera? Maakt HP solide en betrouwbare camera's?
http://www.letsgodigital....pare/747-725-752-636.html
http://www.letsgodigital....pare/747-725-752-636.html
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 115936 op 29-03-2005 18:08 ]
Anoniem: 123113
En dat in vergelijk met de coolpix 4600 ? En hoe zit het met de prijs verschillen?justawitte schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:40:
De A520 samen met de A510 is idd de nieuwste, en de A520 is 1mp meer dan de A510 die op het zelfde moment werd uitgebracht. Stel dat je zou kiezen voor de A520 of de A85 (zijn beiden namelijk 4mp) dan zijn dit de verschillen:
Alvast bedankt!!
Ik heb nu een Nikon Coolpix 2100 maar die wil ik gaan verkopen en eens gaan upgraden
wegens te weinig instelmogelijkheden.
Mijn oog viel op twee camera's.
Een groot gemis aan de 2100 vond ik toch de 3x zoom, dus wil ik er nu een gaan kopen
met wat meer zoombereik:
Fujifilm Finepix S5500:

http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=611
voordelen:
-veel instellen
-goede zoom en lens
-mogelijkheid tot filters etc
-goedkoper (binnen mn budget)
nadelen:
-groot ( neem je niet ff mee)
-geen externe flits
of de Olympus Camedia C-770 Ultra Zoom

http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=568
voordelen:
-veel instelmogelijkheden
-mogelijkheid tot externe flitser
-grote zoom
-compact
nadelen
-duur (voor mijn budget)
Heeft iemand een van deze camera's in bezit ? Wat zijn jullie ervaringen ?
Van de S5500 zou ik graag een foto willen van
iemand die hem in zn hand heeft, of naast een pakje sigaretten (om de grootte te zien) omdat ik bang ben dat hij te groot is.
en is het het geld waard om toch voor de 770 te gaan ?
wegens te weinig instelmogelijkheden.
Mijn oog viel op twee camera's.
Een groot gemis aan de 2100 vond ik toch de 3x zoom, dus wil ik er nu een gaan kopen
met wat meer zoombereik:
Fujifilm Finepix S5500:

http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=611
voordelen:
-veel instellen
-goede zoom en lens
-mogelijkheid tot filters etc
-goedkoper (binnen mn budget)
nadelen:
-groot ( neem je niet ff mee)
-geen externe flits
of de Olympus Camedia C-770 Ultra Zoom

http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=568
voordelen:
-veel instelmogelijkheden
-mogelijkheid tot externe flitser
-grote zoom
-compact
nadelen
-duur (voor mijn budget)
Heeft iemand een van deze camera's in bezit ? Wat zijn jullie ervaringen ?
Van de S5500 zou ik graag een foto willen van
iemand die hem in zn hand heeft, of naast een pakje sigaretten (om de grootte te zien) omdat ik bang ben dat hij te groot is.
De S5500 heb ik besteld, krijg ik deze week hopelijk.peligro2k schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:28:
...
Prijsverschil... vind ik ten nadelen van de 770.
- S5500: Normale penlites vs eigen accu voor de Olympus (ik heb liever penlites, die koop je overall en meerdere setjes zijn ook betaalbaar
- S5500 heeft 55mm schroefdraad voor filters e.d.
- S5500 heeft geen flitsmogelijkheid, maar met een slave-flitser vind ik dat niet het prijsverschil waard.
- S5500 heeft een iets kleiner scherm (1.5" vs 1.8" bij de Olympus)
Kwa maten maakt het ook bijna niet uit. (Maar dat had je ook in de reviews/specs kunnen zien)

Op Dpreview had je ze naast elkaar kunnen zetten en kunnen vergelijken..
http://www.dpreview.com/r...00z%2Coly_c770uz&show=all
[ Voor 51% gewijzigd door DJSmiley op 30-03-2005 19:05 ]
Bij Steves Digicams staat altijd een foto van de camera voor een standaard CD.
(in Amerika heet ie S5100)
Sorry, net iets te laat......
(in Amerika heet ie S5100)
Sorry, net iets te laat......
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 30-03-2005 19:04 ]
bedankt voor de reacties.
denk dat ik ook voor de s5500 ga.
denk overigens dat hij ook lekkerder in de hand zal liggen, maar dat ga ik
nog even testen in de winkel.
denk dat ik ook voor de s5500 ga.
denk overigens dat hij ook lekkerder in de hand zal liggen, maar dat ga ik
nog even testen in de winkel.
Bij deze: de verschillen die ik zo snel kan vinden.Anoniem: 123113 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:00:
[...]
En dat in vergelijk met de coolpix 4600 ? En hoe zit het met de prijs verschillen?
Ten eerste is canon een camera die je zelf kan instellen, en de nikon is een automaat.
Verder heeft de canon een veel langere sluitertijd (15 sec tegen 4 sec)
Macro van de nikon is 4cm tegen 5cm van de A520
De kortste sluitertijd van de nikon is 1/3000 en van de A520 is 1/2000
Lcd van de A520 heeft meer pixels
De A520 schiet op de transport mode (dat is de mode dat hij supersnel achterelkaar een foto neemt, handig voor bijvoorbeeld een pelton wielrenners oid) sneller en veel meer.
De A520 heeft meer x zoom en flitser die meer bereik heeft
En als je de prijzen wilt weten check de pricewatch........
@Justawitte: Alvast bedankt voor je reactie!!
Vraagje? Weet jij misschien welke van de 2 digi's het meest acceptabel is qua avond/nacht foto's? Ik zou de camera vooral gebruiken voor "simpele" foto's. Bvb dagjes weg met mijn vrouwtje naar een pretpark ( Disney
) of een avondje stappen met mate(n)? Welke van de 2 is hiervoor het meest geschikt?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 123113 op 31-03-2005 07:35 ]
De powershot A520 zou ik dan zeker kiezen. omdat je die handmatig kan bijstellen als het nodig is.
[ Voor 9% gewijzigd door Justawitte op 31-03-2005 10:05 ]
Okidokie!! Bedankt voor tip!!! Misscchien enig idee waar de A520 te koop is? ( bedoel in de winkel ?? )
www.tweakers.net/pricewatch, zoek je zo een winkel bij je in de buurt. Beetje simpele vraag stel je overigens, tis hier geen helpdesk.Anoniem: 123113 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:07:
Okidokie!! Bedankt voor tip!!! Misscchien enig idee waar de A520 te koop is? ( bedoel in de winkel ?? )
[ Voor 7% gewijzigd door Mercarra op 31-03-2005 11:33 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Nou ja wie ben jij om te oordelen wat een simpele vraag is he???
Ik wilde gewoon even weten waar deze digi te koop is en op pricewatch staan al snel allemaal van de i'net winkels. En bedoelde eigenlijk meer of hij zou weten of hij een winkel weet ( mediamarkt, etc) waar deze voor een mooie prijs is?
Ik wilde gewoon even weten waar deze digi te koop is en op pricewatch staan al snel allemaal van de i'net winkels. En bedoelde eigenlijk meer of hij zou weten of hij een winkel weet ( mediamarkt, etc) waar deze voor een mooie prijs is?
Ik was net op kieskeurig aan het lezen over mijn camera (Powershot a510) waar ik overigens super tevreden mee ben
zie ik de volgende reactie van iemand:
Volgens mij heeft de a400 toch geen handmatige instellingensneeuw en kind en dier heeft de A400 ook ik heb ze alle twee in huis en heb
de A510 terug gebracht vanwege dat die zo
groot is en een zeer slechte fotokwaliet
vergeleken met de A400. dus de A400 is vele
malen beter als de A510 is gebleken. plus dat
je met de A400 ook sluitertijd en diafragma
net als de A510 kan instellen. dus de A400 is
veel mooier en betere fotokwaliteit als de
A510. trouwens de consumentenbond zegt ook de
A400 is de beste camera in zijn prijsklasse.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Nou ik ben het wel met Merccara eens hoor, dat het een behoorlijk simpele vraag is. Maar als antwoord zou ik zeggen bel de mediamarkt eens, en bijvoorbeeld de dixons of de v&d etc. Dat heb ik ook gedaan voordat ik mijn cam ging kopen.Anoniem: 123113 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:07:
Nou ja wie ben jij om te oordelen wat een simpele vraag is he???![]()
Megamax is ook erg goedkoop, maar alleen winkels in Apeldoorn, Groningen & Rotterdam.
Hebben er wel eens prijzen gezien de evenlaag of lager waar als de goedkoopste in pricewatch!
Hebben er wel eens prijzen gezien de evenlaag of lager waar als de goedkoopste in pricewatch!
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Inderdaad.Speedfight schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:51:
Ik was net op kieskeurig aan het lezen over mijn camera (Powershot a510) waar ik overigens super tevreden mee benzie ik de volgende reactie van iemand:
[...]
Volgens mij heeft de a400 toch geen handmatige instellingen
Dat is nu weer zo'n reactie van iemand die niet serieus is te nemem, ongelukkige afhandeling van garantie ofzo.
De 510 of zelfs A75 is veeeel meer camera dan die wel heel simpele A400 (veel klachten over snel leeg zijn van batterijen, dat was ook al zo met de voorgangermodellen A100 en A200
Nou ja zullen we daar van mening over verschillen dan hejustawitte schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:54:
[...]
Nou ik ben het wel met Merccara eens hoor, dat het een behoorlijk simpele vraag is. Maar als antwoord zou ik zeggen bel de mediamarkt eens, en bijvoorbeeld de dixons of de v&d etc. Dat heb ik ook gedaan voordat ik mijn cam ging kopen.
Ik wilde enkel weten of je zou weten WELKE winkel gewoon een leuke prijs vraagt voor die digi? Als jij dat nou wist, zou mij dat een hoop moeite besparen om al die winkels langs te gaan? voordat ik 6 zaken af moet, terwijl jij misschien zou zeggen, joh ga daar en daar heen, is perfect?
Sorry voor de "simpele" vraag dan maar...
Wel bedankt voor de rest van de tips!
Het probleem met dit soort vragen is gewoon dat de service per winkel kan verschillen. De ene mediamarkt in limburg kan heel goed zijn maar die in friesland bijvoorbeeld niet. Daarbij komt dat ik heb gezien dat de prijzen van een camera per mediamarkt kunnen verschillen. Misschien dat dat bij andere winkel ook zo is, maar dat weet ik dus niet. Ik zie in je profiel dat je in Den Haag woont, en ik ken daar geen heg of steg...... Dus is kan je helaas niet helpen.
Waarom niet gewoon online bestellen? Hoef je niet helemaal naar een winkel toe en je bespaart nog geld ook.Anoniem: 123113 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:07:
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ja goed kan ook hoor, maar vind het toch een boel geld om zo maar even te bestellen, zonder dat ik het eerst even gezien heb? Waar het mij om gaat is dat ik de digi eerst even wil zien en "voelen" en dan kan ik altijd nog zeggen, ik bestel hem wel online, want is daar zoveel goedkoper toch?Gizz schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:19:
[...]
Waarom niet gewoon online bestellen? Hoef je niet helemaal naar een winkel toe en je bespaart nog geld ook.
Klopt, voelen voor het kopen is verstandig. Maar aangezien je om een echte winkel met een goede prijs vroeg nam ik aan dat je hem daar ook wilde kopen natuurlijk 
* Gizz heeft trouwens nooit een camera geprobeerd voor het kopen *schaam*
* Gizz heeft trouwens nooit een camera geprobeerd voor het kopen *schaam*
[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 01-04-2005 10:24 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hehehe ja zou ik toch niet zomaar doen, alhoewel ik lui genoeg ervoor zou zijn
Ach ik had het wat duidelijker moeten melde allemaal, had een hoop verwarring bespaard
Maar heb wat gezocht op het i'net en het verschil in prijs is nogal aanzienlijk zeg.
Bij dynabyte was de A 520 iets van 330 Euro en bij een willekeurige i'net shop maar 250 ofzo??
Dus zal hem als ik hem ga kopen, zeker online kopen
Ach ik had het wat duidelijker moeten melde allemaal, had een hoop verwarring bespaard
Maar heb wat gezocht op het i'net en het verschil in prijs is nogal aanzienlijk zeg.
Bij dynabyte was de A 520 iets van 330 Euro en bij een willekeurige i'net shop maar 250 ofzo??

Dus zal hem als ik hem ga kopen, zeker online kopen
Als je hem online koopt, krijg je hem in het duits/engels, en niet in het nederlands, dus het zou kunnen dat je garantie anders wordt en het kan dat je boekje niet zo makkelijk kan lezen als een nederlands boekje.
(overigens voor 229,5 bij een .nl winkel - da's meer dan 100 euro minder dan bij de dynabyte
)
(overigens voor 229,5 bij een .nl winkel - da's meer dan 100 euro minder dan bij de dynabyte
ping 127.212.23.124
En welke .nl is dat danpjottum schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:42:
Als je hem online koopt, krijg je hem in het duits/engels, en niet in het nederlands, dus het zou kunnen dat je garantie anders wordt en het kan dat je boekje niet zo makkelijk kan lezen als een nederlands boekje.
(overigens voor 229,5 bij een .nl winkel - da's meer dan 100 euro minder dan bij de dynabyte)
www.tweakers.net/shopsurveyAnoniem: 123113 schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:02:
[...]
Iemand misschien ervaring met een i'net shop qua digi cams?
Kan u klikken? pricewatch: Canon PowerShot A520 (4MP, 4x zoom, 35-140mm, f/2.6-5.5)Anoniem: 123113 schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:02:
[...]
En welke .nl is dat dan??? Ik kom al snel bij .de uit
??? Maar ben van het weekend even wat zaken afgeweest, maar scheelt toch aanzienlijk zeg die prijzen? Gemiddeld kost die A520 320 Euro en op het i'net al snel maar 240, 250 ?? Dus als ik hem ga kopen, dan zeker online! Iemand misschien ervaring met een i'net shop qua digi cams?
eerste .nl winkel is webvoordelig.
ping 127.212.23.124
Dit is toch zeker een mooi prijsje voor een ''gewone winkel'' in tegen tot de internetshops!?!?
De goedkoopste in de pricewatch is: € 169,-
Sony DSC-P73
Sony DSC-P73
Anoniem: 51945
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera, ik heb er alleen weinig verstand van.
Ben de weg ook een beetje kwijt met alle opties.
Waar moet ik precies op letten of heeft iemand een camera waarvan hij zegt die moet je duidelijk nemen (mag ook ietsjes meer zijn dan 250).
Ik wil wel goeie kwaliteit, in het begin is het gewoon voor leuk een beetje foto's maken maar denk dat je er stiekem toch steeds meer serieus mee aan de slag gaat.
Kortje filmpjes maken zou ook handig zijn.
Waar moet ik precies op letten of heeft iemand een camera waarvan hij zegt die moet je duidelijk nemen (mag ook ietsjes meer zijn dan 250).
Ik wil wel goeie kwaliteit, in het begin is het gewoon voor leuk een beetje foto's maken maar denk dat je er stiekem toch steeds meer serieus mee aan de slag gaat.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 51945 op 07-04-2005 20:11 ]
Bigniels, aan wat voor soort foto's zat je dan te denken? Macro (van dicht bij) of nachtfoto's, of gewoon van alles wat je tegen komt? En als je zegt dat je er later wl serieus mee aan de slag wilt gaan, doel je dan op het zelf instellen van je camera, of doel je dan op andere dingen.
Canon A75Anoniem: 51945 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:09:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera, ik heb er alleen weinig verstand van.
Het is een goede beginners camera. Maar goede scherpe foto's , ligt goed in de hand. Je kan er zelf een hoop mee regelen. Zoals de diafragma de iso, en de sluitertijd.
er is een apart topicje voor de P73:awwexl schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:10:
Dit is toch zeker een mooi prijsje voor een ''gewone winkel'' in tegen tot de internetshops!?!?
Sony DSC-P73
Sony DSC-P73
https://photune.blogspot.com/
Nou ik bedoelde het meer zo. Voor nu is het leuk om zomaar foto's van van alles te maken(uitgaan, voetbal e.d.) maar misschien krijg ik daarna wel de smaak te pakken en wil ik er meer serieuze foto's gaan maken. Dan wil ik dat uiteraard ook gewoon gelijk kunnen met mijn digitale camera. Kies altijd liever gelijk voor kwaliteitjustawitte schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:20:
Bigniels, aan wat voor soort foto's zat je dan te denken? Macro (van dicht bij) of nachtfoto's, of gewoon van alles wat je tegen komt? En als je zegt dat je er later wl serieus mee aan de slag wilt gaan, doel je dan op het zelf instellen van je camera, of doel je dan op andere dingen.
Zal de A75 eens gaan bekijken, bedankt
Anoniem: 124620
Ik heb hier al veel gelezen en gedaan. Alleen ik zou mischien toch een beetje tips willen hebben van jullie wat ik het beste zou kunnen nemen. Ik ben al langs een foto graaf geweest, alleen die gaf me alle duuren in m'n handen. Dus dat wist ik ook niet meer
Ik maak vooral foto's van dingen die we aan het doen zijn. B.v voetbal, maar ook savonds als we in het hôk zijn. Maar voor vakantie's en zo wil ik hem ook weer gebruiken. Dan zou je zegen dat ik meteen z'n prof. foto toestel moet hebben
maar zo veel geld heb ik niet. En het moet voor hobby zjin. Zou iemand me kunnen helpen om een goeie tip te geven waar ik dan aan moet denken.
* vakantie 's ( gewoone foto's )
* Hôk ( sávonds meestal >> donker )
* Bewegende objecten. B.v karten-voetbal-auto's
Dus echt voor de hobby
Bedankt

Ik maak vooral foto's van dingen die we aan het doen zijn. B.v voetbal, maar ook savonds als we in het hôk zijn. Maar voor vakantie's en zo wil ik hem ook weer gebruiken. Dan zou je zegen dat ik meteen z'n prof. foto toestel moet hebben

* vakantie 's ( gewoone foto's )
* Hôk ( sávonds meestal >> donker )
* Bewegende objecten. B.v karten-voetbal-auto's
Dus echt voor de hobby
Bedankt
Kijk eens naar bijvoorbeeld een powershot A75 of de A510 of A520. De laatste 2 zijn relatief nieuw. Verder is het zo te horen wel een geschikte camera voor jou. Hij heeft verschillende standen zoals een sportstand voor je voetbal, auto's etc. En ze hebben een relatief goede flitser die je dus kan gebruiken voor je nachtfoto's.
ik heb besloten dat ik zelf ook een cam wil (leen normaal altijd van iedereen maar dat gaat toch vervelen). Heb ff de eisen op een rijtje gezet:
broekzakformaat
point-and-shoot
3x OPTISCHE zoom
liefst een accu (erbij?)
goede kwaliteit foto's, ook goede prestatie in donkere dingen
kleine reactietijd
stevige behuizing
geen HP of Fuji
ik ga dinsdag (waarschijnlijk) ff kijken in de stad welke ik er leuk uit vind zien (blijf toch een vrouw he
)
broekzakformaat
point-and-shoot
3x OPTISCHE zoom
liefst een accu (erbij?)
kleine reactietijd
stevige behuizing
geen HP of Fuji
ik ga dinsdag (waarschijnlijk) ff kijken in de stad welke ik er leuk uit vind zien (blijf toch een vrouw he
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
Ik zou naar de vooral naar Sony kijken:Suffie schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:52:
ik heb besloten dat ik zelf ook een cam wil (leen normaal altijd van iedereen maar dat gaat toch vervelen). Heb ff de eisen op een rijtje gezet:
broekzakformaat
point-and-shoot
3x OPTISCHE zoom
liefst een accu (erbij?)
kleine reactietijd
stevige behuizing
geen HP of Fuji
ik ga dinsdag (waarschijnlijk) ff kijken in de stad welke ik er leuk uit vind zien (blijf toch een vrouw he)
-korte opstarttijd
-korte afdrukvertraging (de tijd tussen het indrukken van de knop, en het nemen van de foto)
-klein
Hoe het zit met de stevigheid weet ik niet, maar volgens mij zit dat wel goed. Kijk ook eens naar de Canon IXUS serie
http://www.sony.nl/PageVi...s&productsku=DSCP73L.CEE5Suffie schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:52:
ik ga dinsdag (waarschijnlijk) ff kijken in de stad welke ik er leuk uit vind zien (blijf toch een vrouw he)
Ik denk dat ik zelf ook voor de p73 ga. Ik heb de camera's (canon powershot a400;hp m407;sony p73) in de winkel geprobeerd. De sony reageert heel veel sneller wanneer je op het knopje drukt, dat vond ik heel erg fijn. Wel een nadeel van de sony is dat de geheugenkaartjes in verhouding erg duur zijn. Ik denk dat ik de camera in de winkel koop en zo'n geheugenkaartje bestel ik denk ik online, omdat die kaartjes online zelfs met verzendkosten veel goedkoper zijn (tenzij ik in de winkel nog wat kan afdingen
die sony is op zich wel een aardig dingetje. alhoewel die goedkopere dus een slechtere lens schijnen te hebben... en hij's wel wat groot voor in mn broekzak....
ik zat aelf te kijken naar de canon ixus 30 of een minolta dimage, maar ik weet het nog niet, die ixus is leuk maar eigenlijk net iets te duur
ik zat aelf te kijken naar de canon ixus 30 of een minolta dimage, maar ik weet het nog niet, die ixus is leuk maar eigenlijk net iets te duur
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
http://www.wehkamp.nl/ind...=win&artikelnummer=776350
Dinsdag is ie binnen
reviews:
http://www.pixmania.co.uk/uk/uk/88834/p/c480--review.html
http://www.dpreview.com/news/0502/05021707oly_d545z.asp
Leuke cam voor die prijs denk ik zo
*edit*
ik zie nu pas dat het een speciale actie was.....ipv van 159 is ie nu weer 199
Dinsdag is ie binnen
reviews:
http://www.pixmania.co.uk/uk/uk/88834/p/c480--review.html
http://www.dpreview.com/news/0502/05021707oly_d545z.asp
Leuke cam voor die prijs denk ik zo
*edit*
ik zie nu pas dat het een speciale actie was.....ipv van 159 is ie nu weer 199

[ Voor 17% gewijzigd door Mad. op 11-04-2005 23:43 ]
:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::
Oke de A75 was mij aangeraden.
Ik heb echter toch gekozen voor de Canon powershot A510, dit schijnt de opvolger te zijn van de A75.
Heb van verschillende mensen positieve reacties erover gehoord dus vandaar.
Ik heb echter hem besteld in combinatie met 256 MB kaartje.
Als het goed is woensdag of donderdag binnen, ben benieuwd.
ik was in totaal 229 euro kwijt bij http://www.digicamshop.nl/
Ik heb echter toch gekozen voor de Canon powershot A510, dit schijnt de opvolger te zijn van de A75.
Zou jij ons op de hoogte kunnen houden van hoe de afhandeling van je bestelling is van deze zaak?Anoniem: 51945 schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:32:
Oke de A75 was mij aangeraden.
Ik ben namelijk ook geintresseerd in een digi van hun voorrad, de A520
Dus of het allemaal een beetje netjes en correct word afgehandeld?
@soap daar is de shopsurvey voor. Dit is de link naar dat bedrijfje: http://www.tweakers.net/shopsurvey/1847
I know, i know, maar dit is toch even een real life one.justawitte schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:18:
@soap daar is de shopsurvey voor. Dit is de link naar dat bedrijfje: http://www.tweakers.net/shopsurvey/1847
Dus als hij even neer kan zitten hoe alles is gelopen, dan kan dat toch best???
Die mensen die daar hebben gereageerd zijn ook "echte mensen" hoor. En als je naar die reacties daar kijkt, zou ik me niet zo druk maken over het bestellen van de cam bij dat bedrijf.Anoniem: 123113 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:28:
[...]
I know, i know, maar dit is toch even een real life one.![]()
Dus als hij even neer kan zitten hoe alles is gelopen, dan kan dat toch best???
Ik heb zelf de canon A75 (voor iemand anders) besteld, prima afhandeling, na twee dagen was de camera en het geheugenkaartje binnen. Als je bestelt voor 16:00 (En ze moeten geloof ik ook het geld binnen hebben voor 16:00 uur) Dan krijg je de camera al de volgende dag!
't Is een prima zaak, er zijn alleen meestal wel goedkopere
't Is een prima zaak, er zijn alleen meestal wel goedkopere
Goed punt inderdaad.justawitte schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:34:
[...]
Die mensen die daar hebben gereageerd zijn ook "echte mensen" hoor. En als je naar die reacties daar kijkt, zou ik me niet zo druk maken over het bestellen van de cam bij dat bedrijf.
Ik heb aan de hand van de prijs van in de pricewatch gekeken en zo besteld bij het goedkoopste bedrijf (in nederland) wat mij aanstond. Bij de meeste iets goedkopere kwamen er nog verzendkosten bij en/of ik vond de website waardeloos
Vervolgens nog even in de shop survey gekeken of digicamshop beetje goed was en zag alleen maar positieve reacties.
Denk dat het geld overmaken nog het langst gaat duren bij deze bestelling.
[quote]justawitte schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:14:
[...]
Oké erg bedankt. Heeft iemand nog meer z'n cammera? en wat vind hij hier van?
Alvast erg bedankt
Of raad iemand anders mij nog een andere aan.
[...]
Alvast erg bedankt
[quote]Anoniem: 124620 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:04:
De A510 gekocht bij de CameraKoning. Ietjes duurder dan bij de Digicamshop maar wel nederlandse import ipv grijze import dus incl nederlandse handleiding!justawitte schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:14:
[...]
Alvast erg bedankt
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase (nog niet actief) | 45kWh PylonTech Pelio accu (nog niet actief)
Waarom bestel je hem dan niet bij 'Digitalstreet.nl'
http://www.digitalstreet....th=21_28&products_id=1062
daar is hij maar €188, en zo te zien een van de goedkoopste in de pricewatch.
Alleen geen ned. handleiding. Alleen die kan ik denk wel ergens van internet halen of is dat niet mogenlijk
Alleen geen ned. handleiding. Alleen die kan ik denk wel ergens van internet halen of is dat niet mogenlijk

Canon zelf bied geen handleidingen aan op internet (alleen te koop voor €30 dacht ik), wel zwerft er op internet een ingescande handleiding van de a75 rond, welke nagenoeg qua menu gelijk is aan de a510. Laat het maar horen als iemand interesse heeft....Anoniem: 124620 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 08:13:
Waarom bestel je hem dan niet bij 'Digitalstreet.nl'
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Ik heb al tijden gemerkt dat ik foto's maken leuk vind, en wil er ook wat meer mijn hobby van maken. Alleen ik als student heb een beperkt budget.
.
Wat ik in een camera zoek:
- hoeft geen extreem aantal pixels, 2 is eigenlijk voor mij genoeg
- dichtbij fotograferen vind ik belangrijker dan veraf
- een point and shoot met instelmogenlijkheden
Mijn budget is zo rond de 250 euro excl acc.

Fuji S5500. Kan een hoop ingesteld worden, macro is redelijk. Weinig ruis. 55mm schroefdraad, kun je ooit ook nog eens met filters enz aan de gang gaan.Naj_Geetsrev schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:40:
Ik heb al tijden gemerkt dat ik foto's maken leuk vind, en wil er ook wat meer mijn hobby van maken. Alleen ik als student heb een beperkt budget..
Kijk eens naar een powershot A75Naj_Geetsrev schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:40:
Ik heb al tijden gemerkt dat ik foto's maken leuk vind, en wil er ook wat meer mijn hobby van maken. Alleen ik als student heb een beperkt budget..
Die zijn als ze nog te koop zijn nu zeker niet zo duur meer. Je hebt een geode macro van 5cm, en je kan alles wat je wilt zelf instellen.
Hey, thx voor de adviesen. Die S5500 heb ik zonet ook in mijn handen gehad bij de MediaMarkt. Prachtig mooi apparaat, zo ongeveer wat ik zoek. Alleen net boven mijn budget als je de xD kaart er bij bij gaat rekenen.
.
Ik denk dat tweedehands de beste route is, wat is de voorloper van de S5500? Of een vergelijkbare camera die niet al te oud is maar wel beschikbaar is in de 2dehands handel (t.net/aanbod, speurder ed)

Ik denk dat tweedehands de beste route is, wat is de voorloper van de S5500? Of een vergelijkbare camera die niet al te oud is maar wel beschikbaar is in de 2dehands handel (t.net/aanbod, speurder ed)
S5000, alleen heeft die meer ruis dan de S5500. Enne, je zei:Naj_Geetsrev schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:44:
Hey, thx voor de adviesen. Die S5500 heb ik zonet ook in mijn handen gehad bij de MediaMarkt. Prachtig mooi apparaat, zo ongeveer wat ik zoek. Alleen net boven mijn budget als je de xD kaart er bij bij gaat rekenen..
Geheugen is toch ook acc? 256Mb kost je zo'n 35 eur schat ik, kun je altijd nog uitbreiden naar meer. Zit je 50 eur boven je budget.. Maar ja, 50 eur boven budget (lees: aanschaf een paar weken uitstellen of wat minder bier drinken) vs een 2ehands cam ZONDER garantie enz....Naj_Geetsrev schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:40:
....
Goedkoopste NL shop is 280 eur, zie pricewatch... Mediamarkt is ie stuk duurder dan de PW prijs van dat ding.
Ik bedoelde eigenlijk 250 incl acc.
. Maar ik ga denk ik idd voor de S5500. Bedankt voor het advies.
.
Ik heb weer iets leuks gevonden: de "opvolger" van de sony DSC p73: De sony DSC S40.
http://www.sony.nl/ShowPr...l+Cameras&product=DSC-S40
Volgens mij een grote verbetering aan deze camera is de lens. Die zou bij de P73 niet zo heel goed zijn, maar de s40 heeft al een betere lens (Carl zeiss lens). Helaas is de vertraging van de sluitertijd wel van 0,3 naar 0,4 seconden gegaan, ik weet niet of je dat merkt, maar ik vind juist de korte sluitertijdvertraging erg fijn van de Sony's.
Bij "De Block" hebben ze al geadverteerd met deze camera voor 169 euro (over het algemeen dus goedkoper dan de p73), alleen zouden ze hem pas over een maand binnen krijgen. Er zijn wel al webshops die hem hebben (alleen wel duurder). (Ik heb hem net toegevoegd bij de pricewatch
)
http://www.sony.nl/ShowPr...l+Cameras&product=DSC-S40
Volgens mij een grote verbetering aan deze camera is de lens. Die zou bij de P73 niet zo heel goed zijn, maar de s40 heeft al een betere lens (Carl zeiss lens). Helaas is de vertraging van de sluitertijd wel van 0,3 naar 0,4 seconden gegaan, ik weet niet of je dat merkt, maar ik vind juist de korte sluitertijdvertraging erg fijn van de Sony's.
Bij "De Block" hebben ze al geadverteerd met deze camera voor 169 euro (over het algemeen dus goedkoper dan de p73), alleen zouden ze hem pas over een maand binnen krijgen. Er zijn wel al webshops die hem hebben (alleen wel duurder). (Ik heb hem net toegevoegd bij de pricewatch
Goed mijn PowerShot A510 is binnen.
Maandag besteld, gelijk geld overgemaakt via internet bankieren.
Donderdag via mail bevestiging van betaling en verzendbevestiging.
Vandaag de camera binnen gehad.
Er zat alleen een duitse handleiding bij.
Ik heb de engelse handleiding gevonden voor de liefhebbers,stond ergens op canon-asia:
http://www.bigniels.nl/A510_uk.pdf
Maandag besteld, gelijk geld overgemaakt via internet bankieren.
Donderdag via mail bevestiging van betaling en verzendbevestiging.
Vandaag de camera binnen gehad.
Ik heb de engelse handleiding gevonden voor de liefhebbers,stond ergens op canon-asia:
http://www.bigniels.nl/A510_uk.pdf
Dat er vaak duitse of engelse handleidingen worden bijgeleverd moet bekend zijn als je het topic over de A510 hebt gelezen. Bij de Digicamshop staat het ook op de website nog eens duidelijk vermeld dat bij de camera een duitse handleiding wordt geleverd!Anoniem: 51945 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:44:
[ Voor 29% gewijzigd door sandergar op 15-04-2005 13:51 ]
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase (nog niet actief) | 45kWh PylonTech Pelio accu (nog niet actief)
Ja daar had ik dus zelf niet naar gekeken.(100% mijn fout)
Maar engels is een stuk beter te lezen dan duits naar mijn mening.
Vandaar dat ik die link even gaf.
Maar engels is een stuk beter te lezen dan duits naar mijn mening.
Vandaar dat ik die link even gaf.
hoe bevalt ie??
Ik heb hem vandaag besteld. De A510.
Heb je er zelf nog een kaartje bij besteld? Of dat niet
Ik heb hem vandaag besteld. De A510.
Ik heb em met een kaartje van 256 MB gekocht.Anoniem: 124620 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:42:
hoe bevalt ie??
Ik heb hem vandaag besteld. De A510.![]()
Ik was aangenaam verrast door de compactheid van de camera, maar de enige camera's die ik ooit gezien heb waren enkele jaren oud.
Voor de rest heb ik em nog niet echt getest.
Moet eerst eens op mijn gemakje de handleiding lezen, wat ik heb er eerlijk gezegd 0,0% verstand van. De eerste foto's zien er naar mijn mening wel aardig uit,zonder ook maar iets van instellingen te wijzigen.
http://www.bigniels.nl/foto.html
Hallo allemaal,
Ik ben ook op zoek naar een camera van rond dit bedrag. Inclusief de accesoires wil ik niet duurder uitzijn dan 300 euro. Ik wil dus het volgende hebben:
- Digitale Camera
- Opbergtasje
- Minimaal 256 mb geheugen
- Evt. extra batterijen + oplader (tenzij de camera over een goede accu beschikt)
De camera is volledig voor hobbygebruik, foto's maken bij leuke gelegenheden en dergelijke. Op vakantie wil ik er wel redelijke landschapsfoto's en foto's van bezienswaardigheden mee maken. Mijn wensen wat betreft de camera:
- Snelle reactietijd
- Behoorlijke optische zoom
- Filmpjes maken
- Liefst een beetje klein
- Uiteraard is kwaliteit ook wel fijn!
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen adviseren, want ik heb niet zo gek veel kennis van deze apparaten en ik kom er in mijn eentje maar moeilijk uit! Ik wil wel iets goeds kopen voor mijn geld, want het is voor mij best wel veel geld... Bedankt alvast!
/edit: even mijn wensen aangepast...
Ik ben ook op zoek naar een camera van rond dit bedrag. Inclusief de accesoires wil ik niet duurder uitzijn dan 300 euro. Ik wil dus het volgende hebben:
- Digitale Camera
- Opbergtasje
- Minimaal 256 mb geheugen
- Evt. extra batterijen + oplader (tenzij de camera over een goede accu beschikt)
De camera is volledig voor hobbygebruik, foto's maken bij leuke gelegenheden en dergelijke. Op vakantie wil ik er wel redelijke landschapsfoto's en foto's van bezienswaardigheden mee maken. Mijn wensen wat betreft de camera:
- Snelle reactietijd
- Behoorlijke optische zoom
- Filmpjes maken
- Liefst een beetje klein
- Uiteraard is kwaliteit ook wel fijn!
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen adviseren, want ik heb niet zo gek veel kennis van deze apparaten en ik kom er in mijn eentje maar moeilijk uit! Ik wil wel iets goeds kopen voor mijn geld, want het is voor mij best wel veel geld... Bedankt alvast!
/edit: even mijn wensen aangepast...
[ Voor 7% gewijzigd door toilet duck op 19-04-2005 19:11 ]
Mensen die de Canon A510 op het oog hebben kunnen op www.richub.herejezus.nl kijken naar plaatjes die ik met de A510 heb geschoten.
Hopelijk kan je hiermee 'n keuze maken.
Ik ben iig erg tevreden...
@ toilet duck:
Canon A510 voldoet aan je eisen..... A520 is wat duurder.
@ toilet duck:
Canon A510 voldoet aan je eisen..... A520 is wat duurder.
[ Voor 29% gewijzigd door Richub op 19-04-2005 20:06 ]
Kijk eens naar de canon powershot A510 / A520 Die hebben 4x zoom.
De prijs/kwaliteit verhouding is iig heel goed.
Heb gisteren de A510 gekocht, en maar gelijk een SD kaartje van 512MB en een stel batterijen bij gekocht. Heb hem vandaag al goed getest door foto's te schieten bij een opleiding waar ik samen met nog wat mensen van mijn eigen opleiding een promo-filmpje voor ga maken. Ben ruim 6 uur bezig geweest, constant met LCD aan, terwijl de camera tussendoor nooit meer dan 5 minuten is uitgeweest. Ik heb er 's ochtends twee verse batterijen in gedaan, en die zitten er nu nog in... das dus alvast primaRichub schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:24:
Mensen die de Canon A510 op het oog hebben kunnen op www.richub.herejezus.nl kijken naar plaatjes die ik met de A510 heb geschoten.
Ik moet nog een hoop experimenteren, maar tot nu toe ben ook ik zeer tevreden met deze cam
Jep, de A510 is errug zuinig op z'n batterijen!
Op een lading doe je vlot 'n heel weekeinde. Ook als je regelmatig flitst. (2100's NiMh van de Hema)
Ik ken geen andere camera die zo lang op een lading werkt.
Op een lading doe je vlot 'n heel weekeinde. Ook als je regelmatig flitst. (2100's NiMh van de Hema)
Ik ken geen andere camera die zo lang op een lading werkt.
Ik ben uiteraard vrolijk verder gegaan met onderzoeken. Op dit moment lijken er drie camera's over. Ik ga morgenmiddag nog eens langs bij een speciaalzaak. Nu ben ik wat beter ingelezen dus heeft dat wat meer zin.
De modellen waar ik in geïnteresseerd ben (prijzen tussen haakjes zijn richtlijnen):
- Olympus C-480 (€ 180)
Voordeel: Accu, goede kwaliteit
Nadeel: Dure geheugenkaarten (xD)
- Canon A510 (€ 190)
Voordeel: Al veel genoemd op dit forum
- Sony P73 (€ 200)
Voordeel: Positieve verhalen gehoord over reactietijd (algemeen van toepassing op Sony heb ik begrepen)
Ik ga morgen dus even met die apparaten spelen en kijken hoe ze bevallen. Zijn er nog andere modellen die ik mee zou moeten nemen in mijn overweging? Budgettechnisch gezien is er nog ruimte in vergelijking tot deze modellen. Bedankt.
De modellen waar ik in geïnteresseerd ben (prijzen tussen haakjes zijn richtlijnen):
- Olympus C-480 (€ 180)
Voordeel: Accu, goede kwaliteit
Nadeel: Dure geheugenkaarten (xD)
- Canon A510 (€ 190)
Voordeel: Al veel genoemd op dit forum
- Sony P73 (€ 200)
Voordeel: Positieve verhalen gehoord over reactietijd (algemeen van toepassing op Sony heb ik begrepen)
Ik ga morgen dus even met die apparaten spelen en kijken hoe ze bevallen. Zijn er nog andere modellen die ik mee zou moeten nemen in mijn overweging? Budgettechnisch gezien is er nog ruimte in vergelijking tot deze modellen. Bedankt.
Kijk eens naar de Sony Cybershot S40 (als hij er al is, hij is net nieuw). Dit is een niewer model dan de P73. Deze camera heeft ietsie minder opties (oa geen voicerecord) maar wel een betere lens. Ook is ie kleiner en lichter. Of zijn grotere broertje de S60.toilet duck schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:07:
.......
- Sony P73 (€ 200)
hoe kom je erbij dat de s40 niet over voicerecord beschikt? volgens kieskeurig en de site van sony staat dat je gewoon filmpjes met audio kunt maken. ik neem dan aan dat voicerecord er ook gewoon op zit of is dat een hele andere functie?Anoniem: 115936 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:02:
[...]
Kijk eens naar de Sony Cybershot S40 (als hij er al is, hij is net nieuw). Dit is een niewer model dan de P73. Deze camera heeft ietsie minder opties (oa geen voicerecord) maar wel een betere lens. Ook is ie kleiner en lichter. Of zijn grotere broertje de S60.
ik vind de s40 en s60 overigens zeer interessant nu. weet je of er ergens reviews van te vinden zijn? ik word trouwens niet echt wijs uit de verschillen tussen deze twee modellen. is er iemand die het voor kan 'vertalen'? Bedankt.
Ik wilde vandaag bij de MM de canon powershot a 75 halen, was hij er niet meer (iig niet meer in de aanbieding)
Ik wil niet via internet bestellen, maar nu zag ik dat ze bij Norrod de a510 voor 200 euro hadden. Bij de MM hadden ze de Nikon coolpix 4600 ook voor 200 en bij Norrod hadden ze de coolpix 4200 voor € 225 (maar dat zal wel een ouder type zijn).
bedoeling was dus een kleine compacte camera, waar je ook wel een beetje simpel foto's mee kan schieten, maar ook wel wat voor later is (dan wil ik vast meer dingen instellen e.d).
Lijkt mij dat de 510 geen slechte keuze is toch? ow en verder zag ik ook nog een Sony camera (volgens mij de Cybershot DSC-P73, voor 167 euro uit mijn hoofd). De 510 is iets duurder, maar die kan ik toch beter nemen dan de sony?
Is een 512 mb kaart trouwens snel vol? Voorlopig ben ik maximaal 1 week achter elkaar weg en kan ik tussen door niks eraf halen. Hoeveel foto's zijn dat gemiddeld? 170 oid?
[Heb de reactie van Klutsprutser gelezen, maar misschien kan iemand nog aanvullingen doen?]

Ik wil niet via internet bestellen, maar nu zag ik dat ze bij Norrod de a510 voor 200 euro hadden. Bij de MM hadden ze de Nikon coolpix 4600 ook voor 200 en bij Norrod hadden ze de coolpix 4200 voor € 225 (maar dat zal wel een ouder type zijn).
bedoeling was dus een kleine compacte camera, waar je ook wel een beetje simpel foto's mee kan schieten, maar ook wel wat voor later is (dan wil ik vast meer dingen instellen e.d).
Lijkt mij dat de 510 geen slechte keuze is toch? ow en verder zag ik ook nog een Sony camera (volgens mij de Cybershot DSC-P73, voor 167 euro uit mijn hoofd). De 510 is iets duurder, maar die kan ik toch beter nemen dan de sony?
Is een 512 mb kaart trouwens snel vol? Voorlopig ben ik maximaal 1 week achter elkaar weg en kan ik tussen door niks eraf halen. Hoeveel foto's zijn dat gemiddeld? 170 oid?
[Heb de reactie van Klutsprutser gelezen, maar misschien kan iemand nog aanvullingen doen?]
[ Voor 17% gewijzigd door Waypoint op 19-04-2005 22:47 ]
http://www.dpreview.com/reviews/canona510/page4.aspWaypoint schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:44:
Met de A510 haal je bij "2048 x 1536 JPEG Super Fine" ruim 300 foto's op 512MB
Een tip: Schiet partyfoto's en snapshotjes op 1600x1200 fine, dan kun je ruimte vrijhouden voor mooie platen!rvm schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:23:
[...]
http://www.dpreview.com/reviews/canona510/page4.asp
Met de A510 haal je bij "2048 x 1536 JPEG Super Fine" ruim 300 foto's op 512MB
offtopic:
Post 1000...
Post 1000...
[ Voor 10% gewijzigd door Richub op 20-04-2005 06:27 ]
@ toilet duck & Waypoint
Kijk en vergelijk:
http://www.letsgodigital....pare/920-917-605-875.html
@ Waypoint
Bij De Block hebben ze de Sony S40 voor 169 euro. Maar als je 512 mb geheugen wilt dan zal je uiteindelijk net zo duur uit zijn als de a510, want de sony geheugenkaartjes zijn erg duur!
[quote]Waypoint schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:44:
quote]
Dat hangt af van wat je met de camera wilt. Ik heb zelf liever de Sony, omdat ik graag plaatjes van bewegende objecten maak en de reactietijd van de Sony is veel korter.
Kijk en vergelijk:
@ Waypoint
Bij De Block hebben ze de Sony S40 voor 169 euro. Maar als je 512 mb geheugen wilt dan zal je uiteindelijk net zo duur uit zijn als de a510, want de sony geheugenkaartjes zijn erg duur!
[quote]Waypoint schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:44:
quote]
Dat hangt af van wat je met de camera wilt. Ik heb zelf liever de Sony, omdat ik graag plaatjes van bewegende objecten maak en de reactietijd van de Sony is veel korter.
@ KlusPrutser: zou je misschien nog even uit willen leggen hoe dat zit met voicerecording? kun je de filmpjes wel degelijk met geluid opnemen of is dat niet mogelijk? verder zal ik het niet gebruiken, maar een filmpje hoort wel geluid bij! bedankt voor de vergelijksite overigens
Stukje uit bovengenoemde site:
Video functie ja ja ja ja
Video geluid ja ja ja ja
Maximale video resolutie 640x480 640x480 640x480 640x480
Minimum video resolutie 160x112 160x120 160x112 160x112
Beelden per seconde (fps) 30fps 0fps 30fps 30fps
Voice recording ja ja nee nee
Dus ja, wel geluid bij filmpjes, maar geen aparte voicerecord opnames
Video functie ja ja ja ja
Video geluid ja ja ja ja
Maximale video resolutie 640x480 640x480 640x480 640x480
Minimum video resolutie 160x112 160x120 160x112 160x112
Beelden per seconde (fps) 30fps 0fps 30fps 30fps
Voice recording ja ja nee nee
die laatste zin ging het om, even voor de bevestiging...Anoniem: 115936 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:13:
bedankt!
ik heb nu trouwens de sony p73 besteld (plaatselijke shop had em niet op voorraad) met een tasje en een batterijlader+4 batterijen (NimH 2300 mAh) voor €219. dat lijkt me best netjes toch? de geheugenkaart moet ik nog even aanschaffen maar dat is via internet toch wel een stuk goedkoper.
Hmm nu begin ik toch te twijfelen.Anoniem: 115936 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:16:
@ toilet duck & Waypoint
Kijk en vergelijk:
@ Waypoint
Waypoint schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:44:
Ik heb ze even op een rijtje gezet.;
http://www.letsgodigital....pare/911-691-875-605.html
De sony kan ik voor zo'n 150/160 euro kopen. Voor mij gaat het tussen de 510 en de sony. Je zegt dat de geheugenkaartjes van sony duurder zijn? Maar daar kan je toch ook gewoon Scandisk kaartjes instoppen net als in 510 las ik? Dus dat moet qua prijs niet echt veel uitmaken?
Ik zoek gewoon een goede robuuste camera, de helft zegt mij niks. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een internet & externe flitser? Ik heb mijn budget bij gesteld naar 200 euro en voor mij valt de powershot a85 af. Het gaat nu echt tussen de sony en de 510. Volgens mij is het zo dat de 510 meer instellingen heeft?
Als iemand aub nog eeeeeeeen keertje mij advies kan geven, dan houd ik op met zeuren

De sony is voor snelle bewegende dingen dus beter als de 510 en doordat de 510 een langere sluitertijd heeft kan hij meer lichtopvangen in de lens waardoor stilstaande beelden mooier worden? of heb ik het nu verkeerd begrepen
Ik zoek gewoon een betrouwbare, robuuste camera vooral voor op reis, die mooie foto's kan maken, makkelijk is, maar waar je tegelijk ook wel in de toekomst mee kan gaan prutsen met instellingen e.d.
Zijn die tasjes van Samonite (van dat laptoptassenmerk) voor je camera trouwens aan te raden of kan ik beter een ander nemen?
@waypoint
Ik zou gaan voor de A510.
Mocht je nu een foto willen maken van een onderwerp wat snel gaat zoals bijvoorbeeld voetbal dan zit er op de a510 ook een sport stand. Die stand neemt bijvoorbeeld een hele korte sluitertijd (dus een korte tijd dat de lens open is) en daardoor heb je als het goed is een onbewogen onderwerp. En zo zotten er nog tal van standen op. Maar je kan ook de camera zelf instellen. Zoals sluitertijd, iso en diafragma. En dat wou je ook meen ik.
Het voordeel aan het zelf instellen van je camera, wat je overigens zo onder de knie hebt omdat het digitaal is en je alles 100x over kan doen en je meteen resultaat ziet, is dat je zelf kan ingrijpen als je dat zou willen. Ik weet niet of dat bij de sony kan, maar ik heb zelf een A60 en dat werkt echt perfect. Beter gezegd ik zou niks anders meer willen.
Ik zou iig zeker die 40/50 euro meer uitgeven, want dan kan je met zekerheid zeggen dat je een goede, leuke camera hebt, waar je geen spijt van gaat krijgen. Succes iig met je keuze.
Edit:
Ik zou gaan voor de A510.
De sluitertijd is de tijd dat de lens openblijft. Hoe langer de lens open is, deste meer licht erin valt. Maar je krijgt ook de kans op beweging. Mocht namelijk de lens zijn, en jij beweegt de cam, dan is je onderwerp dus niet scherp maar bewogen.De sony is voor snelle bewegende dingen dus beter als de 510 en doordat de 510 een langere sluitertijd heeft kan hij meer lichtopvangen in de lens waardoor stilstaande beelden mooier worden? of heb ik het nu verkeerd begrepen? Is hij die 40/50 euro ook meer waard (dat is het prijs verschil in mijn geval)
Mocht je nu een foto willen maken van een onderwerp wat snel gaat zoals bijvoorbeeld voetbal dan zit er op de a510 ook een sport stand. Die stand neemt bijvoorbeeld een hele korte sluitertijd (dus een korte tijd dat de lens open is) en daardoor heb je als het goed is een onbewogen onderwerp. En zo zotten er nog tal van standen op. Maar je kan ook de camera zelf instellen. Zoals sluitertijd, iso en diafragma. En dat wou je ook meen ik.
Het voordeel aan het zelf instellen van je camera, wat je overigens zo onder de knie hebt omdat het digitaal is en je alles 100x over kan doen en je meteen resultaat ziet, is dat je zelf kan ingrijpen als je dat zou willen. Ik weet niet of dat bij de sony kan, maar ik heb zelf een A60 en dat werkt echt perfect. Beter gezegd ik zou niks anders meer willen.
Ik zou iig zeker die 40/50 euro meer uitgeven, want dan kan je met zekerheid zeggen dat je een goede, leuke camera hebt, waar je geen spijt van gaat krijgen. Succes iig met je keuze.
Edit:
Dit stond op dpreview.comJe zegt dat de geheugenkaartjes van sony duurder zijn? Maar daar kan je toch ook gewoon Scandisk kaartjes instoppen net als in 510 las ik? Dus dat moet qua prijs niet echt veel uitmaken?
Dus ik denk dat hij dus alleen maar memorystick pakt. En die zijn behoorlijk duur.32 MB Internal, Memory Stick, Memory Stick Pro
offtopic:
Tis misschien ook wel tijd voor een nieuw draadje
Tis misschien ook wel tijd voor een nieuw draadje
[ Voor 15% gewijzigd door Justawitte op 21-04-2005 00:47 ]
@waypoint: vergelijk specificaties van die camera's op bekende websites (staat vast hier in de FAQ genoemd). Dan vind je o.a.:
Sony DSC-P73
* 39-117mm
* Sony Memory Sticks
* Macro tot 10cm
* 4 megapixel
* 640x480 / 30fps filmpjes
* shutter delay (drukken... wachten, wachten... foto!) is ongeveer de helft van de Canon A510, waardoor je minder snel een mooi moment mist bij het maken van foto's.
Canon A510:
* 35-140mm (35mm geeft een groter kijkhoek dan 39mm, vooral in huis handig, schijnt het)
* SD geheugen kaartjes (goedkoper)
* Macro tot 5cm
* 3 megapixel
* meer instelmogelijkheden
* 640x480 / 10fps
Verschillen genoeg. Sommige in het voordeel van de ene, sommige in het voordeel van de andere.
Qua tasjes, kijk ook eens naar Lowepro.
Sony DSC-P73
* 39-117mm
* Sony Memory Sticks
* Macro tot 10cm
* 4 megapixel
* 640x480 / 30fps filmpjes
* shutter delay (drukken... wachten, wachten... foto!) is ongeveer de helft van de Canon A510, waardoor je minder snel een mooi moment mist bij het maken van foto's.
Canon A510:
* 35-140mm (35mm geeft een groter kijkhoek dan 39mm, vooral in huis handig, schijnt het)
* SD geheugen kaartjes (goedkoper)
* Macro tot 5cm
* 3 megapixel
* meer instelmogelijkheden
* 640x480 / 10fps
Verschillen genoeg. Sommige in het voordeel van de ene, sommige in het voordeel van de andere.
edit:
Zelf ga ik denk ik voor de A510, maar voor mij telt bijvoorbeeld de shutter delay niet erg zwaar mee omdat ik geen sport of andere snel bewegende dingen ga fotograferen (althans niet veel) en die extra megapixel meer hoeft voor mij ook niet zo nodig. Op de Sony kun je ook een aantal dingen instellen (lees reviews!), maar voor zover ik kan zien wat minder dan op de Canon. Uiteindelijk ben jij diegene die er mee moet fotograferen, dus bepaal zelf welke eigenschappen voor jou belangrijk zijn.
Zelf ga ik denk ik voor de A510, maar voor mij telt bijvoorbeeld de shutter delay niet erg zwaar mee omdat ik geen sport of andere snel bewegende dingen ga fotograferen (althans niet veel) en die extra megapixel meer hoeft voor mij ook niet zo nodig. Op de Sony kun je ook een aantal dingen instellen (lees reviews!), maar voor zover ik kan zien wat minder dan op de Canon. Uiteindelijk ben jij diegene die er mee moet fotograferen, dus bepaal zelf welke eigenschappen voor jou belangrijk zijn.
Qua tasjes, kijk ook eens naar Lowepro.
[ Voor 26% gewijzigd door rvm op 21-04-2005 00:28 ]
we kunnen hier verder Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2
Dit topic is gesloten.