Welke dig. camera onder de 250 euro? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
rvm schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:23:
[...]

http://www.dpreview.com/reviews/canona510/page4.asp
Met de A510 haal je bij "2048 x 1536 JPEG Super Fine" ruim 300 foto's op 512MB
Een tip: Schiet partyfoto's en snapshotjes op 1600x1200 fine, dan kun je ruimte vrijhouden voor mooie platen!

offtopic:
Post 1000... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Richub op 20-04-2005 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115936

@ toilet duck & Waypoint

Kijk en vergelijk:

http://www.letsgodigital....pare/920-917-605-875.html

@ Waypoint

Bij De Block hebben ze de Sony S40 voor 169 euro. Maar als je 512 mb geheugen wilt dan zal je uiteindelijk net zo duur uit zijn als de a510, want de sony geheugenkaartjes zijn erg duur!

[quote]Waypoint schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:44:
Lijkt mij dat de 510 geen slechte keuze is toch? ow en verder zag ik ook nog een Sony camera (volgens mij de Cybershot DSC-P73, voor 167 euro uit mijn hoofd). De 510 is iets duurder, maar die kan ik toch beter nemen dan de sony?
quote]

Dat hangt af van wat je met de camera wilt. Ik heb zelf liever de Sony, omdat ik graag plaatjes van bewegende objecten maak en de reactietijd van de Sony is veel korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-04 21:41
@ KlusPrutser: zou je misschien nog even uit willen leggen hoe dat zit met voicerecording? kun je de filmpjes wel degelijk met geluid opnemen of is dat niet mogelijk? verder zal ik het niet gebruiken, maar een filmpje hoort wel geluid bij! bedankt voor de vergelijksite overigens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115936

Stukje uit bovengenoemde site:

Video functie ja ja ja ja
Video geluid ja ja ja ja
Maximale video resolutie 640x480 640x480 640x480 640x480
Minimum video resolutie 160x112 160x120 160x112 160x112
Beelden per seconde (fps) 30fps 0fps 30fps 30fps
Voice recording ja ja nee nee

Dus ja, wel geluid bij filmpjes, maar geen aparte voicerecord opnames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-04 21:41
Anoniem: 115936 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:13:
Dus ja, wel geluid bij filmpjes, maar geen aparte voicerecord opnames
die laatste zin ging het om, even voor de bevestiging...

bedankt! _/-\o_

ik heb nu trouwens de sony p73 besteld (plaatselijke shop had em niet op voorraad) met een tasje en een batterijlader+4 batterijen (NimH 2300 mAh) voor €219. dat lijkt me best netjes toch? de geheugenkaart moet ik nog even aanschaffen maar dat is via internet toch wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Anoniem: 115936 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:16:
@ toilet duck & Waypoint

Kijk en vergelijk:

http://www.letsgodigital....pare/920-917-605-875.html

@ Waypoint

Bij De Block hebben ze de Sony S40 voor 169 euro. Maar als je 512 mb geheugen wilt dan zal je uiteindelijk net zo duur uit zijn als de a510, want de sony geheugenkaartjes zijn erg duur!

Waypoint schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:44:
Lijkt mij dat de 510 geen slechte keuze is toch? ow en verder zag ik ook nog een Sony camera (volgens mij de Cybershot DSC-P73, voor 167 euro uit mijn hoofd). De 510 is iets duurder, maar die kan ik toch beter nemen dan de sony?

Dat hangt af van wat je met de camera wilt. Ik heb zelf liever de Sony, omdat ik graag plaatjes van bewegende objecten maak en de reactietijd van de Sony is veel korter.
Hmm nu begin ik toch te twijfelen.
Ik heb ze even op een rijtje gezet.;
http://www.letsgodigital....pare/911-691-875-605.html

De sony kan ik voor zo'n 150/160 euro kopen. Voor mij gaat het tussen de 510 en de sony. Je zegt dat de geheugenkaartjes van sony duurder zijn? Maar daar kan je toch ook gewoon Scandisk kaartjes instoppen net als in 510 las ik? Dus dat moet qua prijs niet echt veel uitmaken?

Ik zoek gewoon een goede robuuste camera, de helft zegt mij niks. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een internet & externe flitser? Ik heb mijn budget bij gesteld naar 200 euro en voor mij valt de powershot a85 af. Het gaat nu echt tussen de sony en de 510. Volgens mij is het zo dat de 510 meer instellingen heeft?

Als iemand aub nog eeeeeeeen keertje mij advies kan geven, dan houd ik op met zeuren O-)

De sony is voor snelle bewegende dingen dus beter als de 510 en doordat de 510 een langere sluitertijd heeft kan hij meer lichtopvangen in de lens waardoor stilstaande beelden mooier worden? of heb ik het nu verkeerd begrepen :P ? Is hij die 40/50 euro ook meer waard (dat is het prijs verschil in mijn geval)

Ik zoek gewoon een betrouwbare, robuuste camera vooral voor op reis, die mooie foto's kan maken, makkelijk is, maar waar je tegelijk ook wel in de toekomst mee kan gaan prutsen met instellingen e.d.

Zijn die tasjes van Samonite (van dat laptoptassenmerk) voor je camera trouwens aan te raden of kan ik beter een ander nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
@waypoint
Ik zou gaan voor de A510.
De sony is voor snelle bewegende dingen dus beter als de 510 en doordat de 510 een langere sluitertijd heeft kan hij meer lichtopvangen in de lens waardoor stilstaande beelden mooier worden? of heb ik het nu verkeerd begrepen :P ? Is hij die 40/50 euro ook meer waard (dat is het prijs verschil in mijn geval)
De sluitertijd is de tijd dat de lens openblijft. Hoe langer de lens open is, deste meer licht erin valt. Maar je krijgt ook de kans op beweging. Mocht namelijk de lens zijn, en jij beweegt de cam, dan is je onderwerp dus niet scherp maar bewogen.

Mocht je nu een foto willen maken van een onderwerp wat snel gaat zoals bijvoorbeeld voetbal dan zit er op de a510 ook een sport stand. Die stand neemt bijvoorbeeld een hele korte sluitertijd (dus een korte tijd dat de lens open is) en daardoor heb je als het goed is een onbewogen onderwerp. En zo zotten er nog tal van standen op. Maar je kan ook de camera zelf instellen. Zoals sluitertijd, iso en diafragma. En dat wou je ook meen ik.

Het voordeel aan het zelf instellen van je camera, wat je overigens zo onder de knie hebt omdat het digitaal is en je alles 100x over kan doen en je meteen resultaat ziet, is dat je zelf kan ingrijpen als je dat zou willen. Ik weet niet of dat bij de sony kan, maar ik heb zelf een A60 en dat werkt echt perfect. Beter gezegd ik zou niks anders meer willen.

Ik zou iig zeker die 40/50 euro meer uitgeven, want dan kan je met zekerheid zeggen dat je een goede, leuke camera hebt, waar je geen spijt van gaat krijgen. Succes iig met je keuze.

Edit:
Je zegt dat de geheugenkaartjes van sony duurder zijn? Maar daar kan je toch ook gewoon Scandisk kaartjes instoppen net als in 510 las ik? Dus dat moet qua prijs niet echt veel uitmaken?
Dit stond op dpreview.com
32 MB Internal, Memory Stick, Memory Stick Pro
Dus ik denk dat hij dus alleen maar memorystick pakt. En die zijn behoorlijk duur.

offtopic:
Tis misschien ook wel tijd voor een nieuw draadje

[ Voor 15% gewijzigd door Justawitte op 21-04-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

@waypoint: vergelijk specificaties van die camera's op bekende websites (staat vast hier in de FAQ genoemd). Dan vind je o.a.:

Sony DSC-P73
* 39-117mm
* Sony Memory Sticks
* Macro tot 10cm
* 4 megapixel
* 640x480 / 30fps filmpjes
* shutter delay (drukken... wachten, wachten... foto!) is ongeveer de helft van de Canon A510, waardoor je minder snel een mooi moment mist bij het maken van foto's.

Canon A510:
* 35-140mm (35mm geeft een groter kijkhoek dan 39mm, vooral in huis handig, schijnt het)
* SD geheugen kaartjes (goedkoper)
* Macro tot 5cm
* 3 megapixel
* meer instelmogelijkheden
* 640x480 / 10fps

Verschillen genoeg. Sommige in het voordeel van de ene, sommige in het voordeel van de andere.

edit:
Zelf ga ik denk ik voor de A510, maar voor mij telt bijvoorbeeld de shutter delay niet erg zwaar mee omdat ik geen sport of andere snel bewegende dingen ga fotograferen (althans niet veel) en die extra megapixel meer hoeft voor mij ook niet zo nodig. Op de Sony kun je ook een aantal dingen instellen (lees reviews!), maar voor zover ik kan zien wat minder dan op de Canon. Uiteindelijk ben jij diegene die er mee moet fotograferen, dus bepaal zelf welke eigenschappen voor jou belangrijk zijn.

Qua tasjes, kijk ook eens naar Lowepro.

[ Voor 26% gewijzigd door rvm op 21-04-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37