@waypoint
Ik zou gaan voor de A510.
De sony is voor snelle bewegende dingen dus beter als de 510 en doordat de 510 een langere sluitertijd heeft kan hij meer lichtopvangen in de lens waardoor stilstaande beelden mooier worden? of heb ik het nu verkeerd begrepen

? Is hij die 40/50 euro ook meer waard (dat is het prijs verschil in mijn geval)
De sluitertijd is de tijd dat de lens openblijft. Hoe langer de lens open is, deste meer licht erin valt. Maar je krijgt ook de kans op beweging. Mocht namelijk de lens zijn, en jij beweegt de cam, dan is je onderwerp dus niet scherp maar bewogen.
Mocht je nu een foto willen maken van een onderwerp wat snel gaat zoals bijvoorbeeld voetbal dan zit er op de a510 ook een sport stand. Die stand neemt bijvoorbeeld een hele korte sluitertijd (dus een korte tijd dat de lens open is) en daardoor heb je als het goed is een onbewogen onderwerp. En zo zotten er nog tal van standen op. Maar je kan ook de camera zelf instellen. Zoals sluitertijd, iso en diafragma. En dat wou je ook meen ik.
Het voordeel aan het zelf instellen van je camera, wat je overigens zo onder de knie hebt omdat het digitaal is en je alles 100x over kan doen en je meteen resultaat ziet, is dat je zelf kan ingrijpen als je dat zou willen. Ik weet niet of dat bij de sony kan, maar ik heb zelf een A60 en dat werkt echt perfect. Beter gezegd ik zou niks anders meer willen.
Ik zou iig zeker die 40/50 euro meer uitgeven, want dan kan je met zekerheid zeggen dat je een goede, leuke camera hebt, waar je geen spijt van gaat krijgen. Succes iig met je keuze.
Edit:
Je zegt dat de geheugenkaartjes van sony duurder zijn? Maar daar kan je toch ook gewoon Scandisk kaartjes instoppen net als in 510 las ik? Dus dat moet qua prijs niet echt veel uitmaken?
Dit stond op dpreview.com
32 MB Internal, Memory Stick, Memory Stick Pro
Dus ik denk dat hij dus alleen maar memorystick pakt. En die zijn behoorlijk duur.
offtopic:
Tis misschien ook wel tijd voor een nieuw draadje
[
Voor 15% gewijzigd door
Justawitte op 21-04-2005 00:47
]