Welke dig. camera onder de 250 euro? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.400 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Ok dan,

ben dus ook op zoek naar een digi-cam.
Prijsklasse: rond de 250 €, mag wel wat meer zijn.

Wil m gebruiken voor vakanties en allerlei foto;s
Zit zelf te denken aan:
- minstens 2 MP (lijkt me wel voldoende toch, voor de meest gangbare foto's van 10x15?)
-Goede zoom (is niet het meest belangrijkste)
-Goede foto's, zowel binnenshuis, als met voldoende licht en buiten als t donker is (lees: laat op de avond)
-type geheugen boeit me niet zo eigenlijk :)
-makkelijk in gebruik, maar ook voldoende zelf in te stellen
- moet een camera zijn waar ik ook wel weer een tijdje mee vooruit kan, dus niet dat ik over een jaar met een crappy camera opgescheept zit

zit qua merken/types zelf te denken aan:
Canon A200/A30/(A40)
Fuji 201/202
Nikon coolpix 2000

iemand ideeen/suggesties?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
Zit beetje met hetzelfde dillemma
Denk sterk aan Canon A200. Niet duur en goede reviews. Alleen geen zoom (wel digitaal, maar dat telt eigenlijk niet)
rest van de punten die je aandraagt voldoet hij wel aan
Verder vind ik hem er wel lekker compact uitzien en dat vind ik ook wel fijn (dat hij gewoon in m'n jaszak past iig)
En nogmaals: niet duur, rond 200€ oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

iemand hier met foto's van die a200/a30?
of van die nikon? Wat zijn de ervaringen met de nikon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij primafoon hebbeb ze de kodak dc3400 in de aanbieding voor 269 euro is iets meer dan 250 maar maakt wel mooie fotoos met 2,1 mpix en ook nog optische zoom heb er zelf ook 1 gehad beviel perfect heb nu een dc5000 is zelfde camera maar dan waterdicht en stootvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een A200, leuk dingetje maar spaar liever door voor een A40, je kan met de A200 erg leuke dingen doen, maar ik ging na een tijdje de optische zoom wel missen. voor rond de 200 euro is er niet echt een betere camera trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 20:33:
ik heb een A200, leuk dingetje maar spaar liever door voor een A40, je kan met de A200 erg leuke dingen doen, maar ik ging na een tijdje de optische zoom wel missen. voor rond de 200 euro is er niet echt een betere camera trouwens
DUs je hebt spijt van die a200? Want zo komt t wel een beetje over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke digitale camera voor niet al te veel geld nu ben ik de volgende camera tegen gekomen en is mijn vraag lijkt dit jullie wat hij is niet duur.

http://www.dynabyte.nl/shop_artikel_nieuw.asp?Nr=15728

En hij ken ook best wel veel.

Ik wil gewoon leuke foto's nemen tijdens het stappen en misschien op vakantie.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

Exirion

Gadgetfetisjist

cool0 schreef op 07 januari 2003 @ 15:38:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke digitale camera voor niet al te veel geld nu ben ik de volgende camera tegen gekomen en is mijn vraag lijkt dit jullie wat hij is niet duur.

http://www.dynabyte.nl/shop_artikel_nieuw.asp?Nr=15728

En hij ken ook best wel veel.

Ik wil gewoon leuke foto's nemen tijdens het stappen en misschien op vakantie.
Koop geen vaag hakkietakkie merk als het over camera's gaat, en ook zeker geen Trust :{ Troep is het, en een aantal eigenwijze mensen op GoT die toch een Trust kochten waren daarna ineens overtuigd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dpreview.com/ Alle digitale camera's met specs!!! :*)

Ik ben ook opzoek naar zo'n camera en kreeg vandaag van mijn collega deze link.
Het was eerst mogelijk om meerder specs naast elkaar te zetten maar ik zag het nu niet meer staan. Verder worden allemaal technisch achtergronden uitgediept.

Als je nog steeds camera's kunt vergelijken laat het effe weten hoe!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zag in de Mediamarktreclame een 4mpix camera staan voor €179,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een camera koopt waar een CMOS inzit dan heb je veel meer licht nodig dan een camera met een CCD

Die Trust camera's zijn dus niet echt aan te bevelen als je die binnen wilt gaan gebruiken.

2 Mega Pixels is al genoeg om foto's op normaal formaat te kunnen afdrukken .

Optische zoom is beter dan Digitale zoom

Je kan dan eventuel nog kijken wat voor opslag media een camera gebruikt er kunnen nog al eens prijs verschillen zitten tussen de verschillende soorten geheugen.

Kijk eventueel hoe de support is van een merk .

dat zijn volgens mij de belangrijkste dingen waar je naar moet kijken en dan een lijstje maken en camera met de meest redelijke prijs nemen en evnetueel kijken of er voorbeeld foto's zijn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 19:57:
http://www.dpreview.com/ Alle digitale camera's met specs!!! :*)

Ik ben ook opzoek naar zo'n camera en kreeg vandaag van mijn collega deze link.
Het was eerst mogelijk om meerder specs naast elkaar te zetten maar ik zag het nu niet meer staan. Verder worden allemaal technisch achtergronden uitgediept.

Als je nog steeds camera's kunt vergelijken laat het effe weten hoe!!
Zit er nog steeds hoor, "side-by-side" heet het......

Maar ontopic, mijn adviezen:
<100 Benq 1300 (75 euro bij norrod) 1 mpix, klein, echt voor feestjes enzo, brakke pix, flits(!!)
<200 Canon A200 (190) 2mpix, geen optische zoom, goede fotos
<250 Nikon 2000 (252, ok iets duurder) 2 mpix, met optische zoom, zeer goede fotos of evt. de Olympus C-220 (ook iets van 260). Deze zitten weliswaar NET boven de 250, maar zijn gewoon hele goede camera's, echt stukken beter dan die A200 van 190 euro.

Iets anders zou ik niet kopen, je betaalt teveel voor wat je krijgt (laat vooral de Fuji A20X cameras LINKS liggen, vanwege het dure geheugen dat ze nodig hebben)

[ Voor 4% gewijzigd door Mark_V op 26-01-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Laatst online: 02-11-2023
ok, hier is de vraag nog maar een keer, omdat het weer eens gesloten werd :(

[rml][ Digicam] Welke onder €250[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Laatst online: 02-11-2023
nou jongens, niemand een advies? (en juist om deze rede is een nieuwe topic dus veel handiger en beter :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 10:25

Exirion

Gadgetfetisjist

SaiBork schreef op 25 February 2003 @ 15:14:
nou jongens, niemand een advies? (en juist om deze rede is een nieuwe topic dus veel handiger en beter :P)
Begin nou eerst eens met het DOORLEZEN van deze topic ipv meteen je vraag neer te dumpen :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff mijn reply in het Canon topic hier zetten
misschien dat het hier wat duidelijker is;

Hoi :)

Ik ben nu een beetje aan het zoeken en vergelijken kwa camera's onder de €250. (en dan ook echt niet hoger). Ikzelf ben uiteindelijk gekomen bij de Fujifilm Finepix A202 en de Canon Powershoot A200

Ikzelf denk de Canon, maar wat is nou écht het voordeel aan de Canon? Ik zie dat de Fuji bijvoorbeeld 16 MB heeft. Dat scheelt natuurlijk alweer wat (kwa opslagruimte, Canon heeft 8 MB) Ik denk echter niet dat het zoveel uitmaakt omdat ik toch wel een 64 MB kaart erbij koop (kan dat overigens wel :? misschien werkt de Canon niet eens met een kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 19:51:
Nog ff mijn reply in het Canon topic hier zetten
misschien dat het hier wat duidelijker is;

Hoi :)

Ik ben nu een beetje aan het zoeken en vergelijken kwa camera's onder de €250. (en dan ook echt niet hoger). Ikzelf ben uiteindelijk gekomen bij de Fujifilm Finepix A202 en de Canon Powershoot A200

Ikzelf denk de Canon, maar wat is nou écht het voordeel aan de Canon? Ik zie dat de Fuji bijvoorbeeld 16 MB heeft. Dat scheelt natuurlijk alweer wat (kwa opslagruimte, Canon heeft 8 MB) Ik denk echter niet dat het zoveel uitmaakt omdat ik toch wel een 64 MB kaart erbij koop (kan dat overigens wel :? misschien werkt de Canon niet eens met een kaart)
Canon Powershot gebruik Compact flash geheugen. Kaartjes tm 1,5GB goedkoper per MB dan XD-cards, die de Fuji gebruikt. XD-cards gaan maar tm 128 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

De postbank geeft nu ook digicams weg nl. de Olympus Camedia C-150

Zijn er mensen die zo'n camera hebben en daar hun mening en/of fotos van willen plaatsen. Ik zit er over te denken om aan die aktie mee te gaan doen. ik ben in deze draad wel veel Olympus Camedia digicams tegen gekomen maar niet de C-150

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Cobra_Lup schreef op 28 March 2003 @ 23:59:

Zijn er mensen die zo'n camera hebben en daar hun mening en/of fotos van willen plaatsen. Ik zit er over te denken om aan die aktie mee te gaan doen. ik ben in deze draad wel veel Olympus Camedia digicams tegen gekomen maar niet de C-150
Die camera is nog gloednieuw en best een aardig dingetje denk ik. Even voor de duidelijkheid: je krijgt hem als je groene stroom afsluit via de postbank, maar je kan ook kiezen voor 125 euro op je rekening.

Nadelen van het cameraatje zijn:
* Geen autofocus
* Dure xD-cards nodig (zo 30 euro per 128 Mb duurder)

Je kan dus ook overwegen die 125 euro te laten uitbetalen en dan voor 65 euro extra een Canon Powershot A200 (190) kopen. Dat wordt maar 35 als je er ook 128mb bij gaat kopen, want dat is voor de canon zo'n 30 euro goedkoper. De A200 is een stuk beter qua kwaliteit, denk ik. Ik kan natuurlijk niets zeker weten, omdat die olympus nog zo nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 11:35

Sherlock

No Shit

Wat vinden jullie van de Ricoh Caplio RR 230?

Hier vind je de specs:
http://www.ricohpmmc.com/cameras/1/products/RR230/specif.asp
*3 x optische zoom
*2 x digitale zoom
*2.0 megapixel
*1.6" tft lcd

Hij kost me 199 euro (saturn duitsland) en het lijkt me een vrij aardige camera voor dat geld.

Heeft iemand er al ervaring mee, en zo ja, welke ervaring?

Ik zit een beetje te twijfelen tussen deze camera en de Canon A200, grootste voordeel van de Ricoh vind ik de optische zoom...

Helaas kan ik nog vrij weinig vinden over die Ricoh, op dpreview staat hij er ook nog niet bij.

De foto's die ik trouwens wil gaan maken zijn "gewoon" vakantiefoto's, en wat foto's van het huis/de tuin, dat soort dingetjes.
Ik heb nu een camera'tje van 80 gulden, simpel point-and-shoot, dus ik ga er sowieso op vooruit! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Sherlock op 09-04-2003 09:51 . Reden: Gebruik toegevoegd ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Mijn excuses alvast voor deze snelle kick O-) maar ik moet vanmiddag beslissen of ik hem mee laat nemen...

Please anyone, wie kent deze camera, of heeft wat over de specs te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic.
Niet deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Anders reageer je even op een taalfout van bijna een jaar geleden!

Van Dale:
´to·pic
de topic; de topics

1 onderwerp van gesprek

Het is dus de topic, dus deze topic is ook gewoon goed.

[ Voor 52% gewijzigd door Sherlock op 09-04-2003 15:09 . Reden: Niks taalfout! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
JerryH schreef op 09 April 2003 @ 12:20:
Mijn excuses alvast voor deze snelle kick O-) maar ik moet vanmiddag beslissen of ik hem mee laat nemen...

Please anyone, wie kent deze camera, of heeft wat over de specs te zeggen?
Nou, voor deze keer dan :-D.

Het is inderdaad een aardige cam met aardige specs, maar over de kwaliteit kan ik je helaas weinig zeggen. Ik zelf zou niet zo snel een vrij onbekend merk als Ricoh aanschaffen, ik heb toch al snel een idee dat het wel minder zal zijn dan de gevestigde merken.

Ik zou als ik de keuze had tot 200 euro voor de A200 gaan, inderdaad geen optische zoom, maar wel bekend staand als goede pics-afleverende cam.

Kijk eens naar de volgende cameras:
* Nikon Coolpix 2000 (zoom, 2mpix) E240
* HP 735 (zoom, 3mpix) E245
* Canon A60 (zoom, 2mpix) E280

Ik weet het, ze zijn allemaal duurder, vooral die canon. Maar ik heb die a60 gezien en echt waar, schitterende plaatjes. Ook die HP is aardig, is zelfs 3mpix, maar kwaliteit is wel minder dan van de a60.

Ik kan je in ieder geval maar 1 ding aanraden: niet overhaast beslissen! Geef desnoods wat meer uit, maar bereid je in ieder geval goed voor met inlezen enzo. Niets is vervelender dan 200+ euro uitgeven voor iets dat eigenlijk niet 100% aan je wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ricoh vrij onbekend? Ik dacht dat dat juist wel mee viel, het is in ieder geval een naam die ik al vrij lang in de fotozaken zie liggen, ook toen er eigenlijk nog (bijna) geen digitale camera's verkocht werden.

Ik had trouwens bij de camera's van HP het idee dat deze niet altijd zo geweldig waren, is dat veranderd of ben ik ooit eens verkeerd geinformeerd en heb ik dit lekker onthouden?

Die Nikon heeft ongeveer dezelfde specs als de Ricoh, maar voor het verschil heb ik mijn extra opslag al. Moeilijk moeilijk moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Oké, ik heb dus toch de Ricoh besteld, laat binnenkort wel even weten wat ik er van vind. Als het een beetje meezit post ik ook nog wat pics, maar dan moet ik wel even tijd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 13:34

xychix

FreeBSD Rules !

JerryH schreef op 11 April 2003 @ 16:14:
Oké, ik heb dus toch de Ricoh besteld, laat binnenkort wel even weten wat ik er van vind. Als het een beetje meezit post ik ook nog wat pics, maar dan moet ik wel even tijd hebben...
laat snel weten hoe hij is.

Ik twijfel ook tussen de Ricoh RR230 (€ 180) en de Nikon Coolpix 2000(€ 200)
ik wil vanavond al een van de 2 bij mediamarkt halen

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Oké, tot nu toe is het een fijne camera, maar ik heb alleen nog de automatische instellingen gebruikt. Ben nog bezig met het boekje lezen wat er bij zit, maar dat schiet niet zo op nu ik met dit weer allerlei bomen uit de tuin aan het slopen ben :)

Let wel dat ik geen echt vergelijkingsmateriaal heb, behalve een Medion 4.0 megapixel camera en een Digital Ixus v2.
De Medion camera geeft mooiere stille beelden, maar sportfoto's (of überhaupt bewogen beelden) zijn een stuk beter met de Ricoh.
De Ricoh kan verder niet tippen aan de Ixus, maar dat mag logisch veronderstelt worden gezien het prijsverschil.

Verder heb ik er een SD kaartje van 128 mb bijgekocht, en daar kun je op 1600x1200 en fine nog ongeveer 174 plaatjes op kwijt. Oplaadbare NiMH batterijen (2100 mAh) komen er aan, die zijn absoluut noodzakelijk!

Al met al vind ik dat ik hem nog niet lang genoeg heb/nog te weinig mee gespeelt heb om je echt te kunnen vertellen wat voor een camera het is, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt...

p.s. De Nikon ken ik zelf niet, dus ook daar kan ik niks zinnigs over zeggen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Ik denk er ook heel hard over om de "RICOH Caplio RR230" aan te schaffen.
Lekker cheapo met toch genoeg extra's.

Maar ik heb toch nog wat vraagjes over die camera...
Hoeveel tijd zit er tussen het indrukken van het "knopje"en het "nemen" van de foto? (shutterlag?)
En wat is een "normale" tijd (de prijsklasse in het achterhoofd gehouden)?
En er zit geen sluiter en diafragma keuze op. Zorgt dit ervoor dat nachtfoto's of met minder licht dan te donker worden?

Het wordt dus, naar gelang de antwoorden, of de "RICOH Caplio RR230" of de "Fujifilm Finepix A202" of de "HP Photosmart 320" of de "Olympus C-120".
Allemaal mooi in mijn budget van om ende nabij de 200 Eurooitjes.

Met als opmerking dat alleen de "Ricoh" ook een optische zoom heeft.

Kan iemand wat zinnigs over deze vier camera's, ten opzichte van elkaar, zeggen?
En soort advies, zeg maar...... :)

@JerryH.
Kan je wat plaatjes laten zien die met de Ricoh zijn gemaakt? Met flink wat kleuren...?
Please? :)

P.s. De Ricoh RR230 is dezelfde camera als de Konica KD-220Z.....???
Grappig, niet?
Bron: http://www.imaging-resour...TS/PMAS03/1044587647.html

[ Voor 14% gewijzigd door AKA_ACE op 17-04-2003 22:07 . Reden: Een P.S.je ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Flink wat kleuren heb ik nog niet echt, dit zijn twee foto's die wel aardig zijn gelukt. Alles is hier nog met de automatische instellingen gedaan.

Heb helaas nog geen tijd gehad om een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma te installeren (heb net een format gedaan) dus je zult het met een linkje naar pbase moeten doen.

http://www.pbase.com/sherlock_123/tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Nette foto's, niet extreem goed maar imho ook niet extreem slecht.
Ik heb slechtere foto's uit duurdere camera's zien komen...

Als je eventueel tijd, zin en gelegenheid hebt zou je misschien wat extra plaatjes kunnen maken?
Bijv. een colablikje of de inhoud van een keukenkastje (vaak zeer kleurig :) ) en wat avond en nacht opnames? En dan onbewerkt, je weet wel, "puur uit de machine".
Bij voorbaat zeer veel dank...

Jammer dat het bekant onmogelijk is om in de winkel wat plaatjes te schieten en te bekijken, nu ben je afhankelijk van de goodwill van medegebruikers om te zien wat voor plaatjes er geschoten kunnen worden.
Gelukkig werkt bijna iedereen mee maar je zou meer vergelijkingsmateriaal moeten kunnen hebben als je zo'n camera (ook de cheapo's) wil aanschaffen.
Want ik vind ong 200 eurooitjes nog steeds een hoop centen voor een "speelgoedje", laat staan als je bereid bent nog meer uit te geven.

Dat tweede plaatje, is dat je "plantage"? :)

[ Voor 7% gewijzigd door AKA_ACE op 18-04-2003 09:02 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik zal mijn best eens doen vanmiddag, hopelijk heb ik er vandaag een beetje tijd voor!

Alle foto's die ik tot nu toe heb gemaakt zijn helemaal onbewerkt, en dat zullen de meesten wel blijven voorlopig!

Dat 200 euro niet weinig geld is ben ik volledig met je eens, ik had graag ook 500 euro uitgegeven voor een camera met wat meer pixels en handmatige instellingsmogeljikheden, maar als je het niet hebt kun je het ook niet uitgeven!
offtopic:
Dat tweede plaatje is bij ons achterin de tuin, waar het onkruid nu nog "welig tiert". Die metselkuip zit vol met gaas en ander metaal wat ik van het verroeste hek heb afgehaald. Dat is dus ook de reden dat ik nog niet zo extreem veel tijd heb gehad om er eens lekker mee te spelen, met dit weer ga ik dus echt wel in de tuin werken!

Die eerste is trouwens de vijver van de buren :) Die hebben hun tuin al wel netjes op orde ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sherlock op 18-04-2003 09:38 . Reden: even offtopic gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Ach, als je mee wil in de vaart der volkeren schijnt dat wat te moeten kosten....
Maar het moet wel leuk blijven.

Ik ga vanmiddag even de stad in om te kijken hoe hij er in het echt uitziet, en als de belastingcenten weer binnen zijn.....
Ik kan niet wachten... :) _/-\o_ :)

Maar doe rustig aan, dat doet de belasting ook tenslotte... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Digital dream: Epsilon digitale dream A 149,99 Euro

1.3 pixel-59 foto's (2.0 pixel/interpolated-40 foto's)
8mb intern geheugen(uitbreidbaar)
film opnemen met geluid op 320 x 240 resolutie
voice recorder-tot 33 minuten
lcd schermpje voor het terugkijken van foto's/filmpjes
tv output voor 't bekijken van foto/film op tv(geen geluid)
incl. alle software, usb- & tv output-kabel

@ Free Record Shop

Heeft iemand ervaring met deze camera? Ik ken het merk igg niet

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
Ik ben op zoek naar een camera en heb een budget van ongeveer 200 euro. Mijn vader heeft een Kodak CX4230 en een kameraad heeft een Photosmart S320 van HP. Helaas is de Kodak iets duurder als de HP terwijl de specs van de HP iets hoger zijn.

Welke camera zouden jullie mij aanraden? Dit zijn mijn eisen:

- Zoomfuncties
- Kwaliteitsinstellingen
- LCD scherm
- Rode ogen reductie
- evt. opnames maken
- foto's moeten scherp zijn

Wat zijn jullie adviezen? Die HP leek mij wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuxUser schreef op 18 april 2003 @ 18:56:
Ik ben op zoek naar een camera en heb een budget van ongeveer 200 euro. Mijn vader heeft een Kodak CX4230 en een kameraad heeft een Photosmart S320 van HP. Helaas is de Kodak iets duurder als de HP terwijl de specs van de HP iets hoger zijn.

Welke camera zouden jullie mij aanraden? Dit zijn mijn eisen:

- Zoomfuncties
- Kwaliteitsinstellingen
- LCD scherm
- Rode ogen reductie
- evt. opnames maken
- foto's moeten scherp zijn

Wat zijn jullie adviezen? Die HP leek mij wel leuk.
Heb gisteren die Hp gekocht, laat me bevindingen nog weten..... Zal dan deze post editten ... vandaag of morgen kom ik eropterug Maar tot nu toe vind ik em wel een toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Deze camera:

Afbeeldingslocatie: http://www.mustek.com/html/prod_camra/mdc4000/images/mdc.jpg

Idd, een 4.1 Megapixel voor +- 200 €

Zelf vind ik dit een uiterstmate goedkope prijs voor een 4.1 MP, heeft iemand van jullie met deze camera?
Is hij aan/af te raden?

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdejong
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 16:29:
Euhm Achilles, lees de sticky's etc. door :{
"Ik wil" hebben we niet veel aan" (niet dat jij wel wat aan mij hebt ;))

---

Is Oregon ook een trust-stijl of zijn die al wat beter?

Kijkshop link

[afbeelding]

[...]

Om héél eerlijk te zijn wil ik nog niet eens boven €125,- uitkomen
het moet gewoon een simpele digicam zijn, waarmee je dezelfde foto's kunt maken als een een doodnormale normale camera die van die rechthoekige foto's maakt.

Of krijg ik met Trust en €125,- camera's iets slechters :?
Ik heb deze ook 1 dag gehad en snel weer terug gebracht...
Waren binnenshuis geen leuke foto's mee temaken.
Ik heb toen wat euro's gewacht en een kodak dx3500 gekocht..

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outsync schreef op 04 May 2003 @ 17:35:
Deze camera:

[afbeelding]

Idd, een 4.1 Megapixel voor +- 200 €

Zelf vind ik dit een uiterstmate goedkope prijs voor een 4.1 MP, heeft iemand van jullie met deze camera?
Is hij aan/af te raden?
Pfff, weer iemand die zich blind staart op de 'Picture Resolution'... :z
Dat lor is 3,1 MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 20:00

Tjark

DON'T PANIC

maar 200€ voor 3.1 is nog steeds niet veel. Maar hij heeft ook geen zoom. Zelf zou ik wat meer sparen zodat je een cam hebt die wat meer instelbaar is (langere sluitertijden, iso, etc).

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
AKA_ACE schreef op 18 april 2003 @ 09:01:
Als je eventueel tijd, zin en gelegenheid hebt zou je misschien wat extra plaatjes kunnen maken?
JerryH schreef op 18 april 2003 @ 09:36:
Ik zal mijn best eens doen vanmiddag, hopelijk heb ik er vandaag een beetje tijd voor!
En ben je al een beetje "thuis" in die Ricoh? :)

Ik twijfel namelijk nog steeds zwaar tussen die Ricoh en de Fuji A202....
Als je tijd, zin en vooral gelegenheid hebt zou je dan je "gevoelens" over die Ricoh kunnen posten?
Je weet wel, hoe "voelt" de camera aan, moet je lang wachten voordat je een foto kan maken, hoe vind JIJ de beelden die er uit komen, zou je 'm weer kopen etc etc.

Ik kan zeer weinig testen vinden van die Ricoh, itt de A202, maar ik ben er zeer nieuwsgierig naar.

Mijn redenen voor de Fuji zijn:
1) snellere camera (zowel met starten als doorschieten)
2) naar horen zeggen, voor wat dat waard is, betere foto's
3) zuiniger met batterijen
4) een stuk minder bewegende en/of uitstekende onderdelen (ivm een 5 jarige dochter)
5) goedkoper (alhoewel dat maar 15 euro is. 250 tegen 265 Euro. Zie mijn "budgetverhaal")

Eventuele redenen voor de Ricoh:
1) optische zoom
2) euhhhhh.........

Hmmmmmm, ik denk toch dat ik hoe dan ook die Fuji ga kopen maar twijfel is de mens eigen en ik ben heel erg menselijk... :)

Maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar jouw bevindingen.
Please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Da's grappig, ik was net van plan om het verhaaltje eens te gaan plaatsen :)

Op dit moment zou ik zeggen: ga voor de Fuji.

De Ricoh is op dit moment namelijk in reparatie: de knopjes werkten niet meer. (de knopjes die je gebruikt voor het beeldscherm, de opties, flitser e.d.)

Vóórdat de knopjes opeens niet meer reageerden dacht ik er min of meer zo over:
1) Goede "feel", niet zo plastic als de el-cheapo camera's, hij ligt lekker in de hand
2) Batterijen gaan redelijk lang mee (heb Ni-MH 2100 mAh batterijen gekocht)
3) Heeft wel wat tijd nodig om een foto "weg te schrijven", als hij hiermee bezig is kun je geen knopjes aanraken oid, want dan is je foto "kwijt" (image error)
4) Indoor zijn de foto's op de automatische instellingen wat donker, dit kun je wel compenseren met de handmatige instellingen
5) Maakt aardige foto's, redelijk scherp voor deze prijs
6) Optische zoom vind ik erg handig, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk: hoe vaak gebruik je het?
7) Ik zou hem met dit budget wel weer kopen, maar dat is wel een beetje afhankelijk van hoe (snel/goed) de reparatie uitgevoerd wordt

Al met al vind ik het een zeer aardige camera voor zijn geld, helaas kan ik er nu even niet van genieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Cheers mate.

De A202 zal het worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56
Mensen ik ben van plan om een nikon coolpix 2000 te kopen, het wordt mijn eerste digitale camera en ben van plan om daarmee een beetje te beginnen met fotograferen, nou heb ik verschillende reviews gelezen en daar komt ie goed uit met enigste nadeel dat je alleen via je lcd schermpje foto's kan maken. Nu mijn vraag zijn er mensen die hem al hebben en zo jah zouden die dan wat foto's kunnen laten zien en hun ervaring kunnen delen, of als iemand anders mij een andere camera aanraad hoor ik het graag:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 10-09 13:34

xychix

FreeBSD Rules !

KraveN schreef op 21 May 2003 @ 23:13:
Mensen ik ben van plan om een nikon coolpix 2000 te kopen, het wordt mijn eerste digitale camera en ben van plan om daarmee een beetje te beginnen met fotograferen, nou heb ik verschillende reviews gelezen en daar komt ie goed uit met enigste nadeel dat je alleen via je lcd schermpje foto's kan maken. Nu mijn vraag zijn er mensen die hem al hebben en zo jah zouden die dan wat foto's kunnen laten zien en hun ervaring kunnen delen, of als iemand anders mij een andere camera aanraad hoor ik het graag:D.
Mijn pa heeft hem ZEER ZEER mooie cam

qua macro's haalt hij mijn Canon A40 DIK in...
net zeer veel stelmogelijkheden dus echte actiefoto's zal tegen vallen maar voor gewoone foto's ZEER handig.

mijn pa heeft er 2 128 mb kaartjes mee volgeschoten in 1 week vakantie turkeije en de meerste fotos zijn super mooi!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
xychix schreef op 22 mei 2003 @ 09:11:
[...]

Mijn pa heeft hem ZEER ZEER mooie cam

qua macro's haalt hij mijn Canon A40 DIK in...
net zeer veel stelmogelijkheden dus echte actiefoto's zal tegen vallen maar voor gewoone foto's ZEER handig.

mijn pa heeft er 2 128 mb kaartjes mee volgeschoten in 1 week vakantie turkeije en de meerste fotos zijn super mooi!
Heb je misschien een paar voorbeeldjes ? van een macro, of iets anders.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor het kicken, maar ik heb net een Nikon Coolpix 2000 gekocht voor €199,-
hier klikken

Ik moet zeggen, ik heb em net een uurtje getest, hij werkt vrij simpel. Het enige wat je mist is zo'n klein gaatje waar je doorheen kan turen, alles doe je dus met het LCD-schermpje. Maar dat wist ik vantevoren en op zich went het snel.

Edit: linkje met een foto'tje :D van mijn twee katjes, die lagen heel lief...

lief

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 11:52
ok ik kom hier ook maar ffies voor advies :)
na de aanleiding van de trust camera 970familycam bij de AH a 199eurotjes ben ik ook sterk aan het denken voor het kopen van een digicam..

mn eisen:

foto's zullen voornamelijk gemaakt gaan worden @ race circuits zoals Zandvoort bv. Kortom ben te vinden @ F1 races (dit jaar Hongarije :))
dat houdt dus in dat ik minimaal:
-optische zoom functie
- instelbare sluitertijd
- tft scherm
- geen batterijslurper :P
(zo heb ik me laten vertellen door 2 collega's die veel fotograferen..)
kan iemand de goede richting aanwijzen voor wat leuke camera modellen? :)

zat zelf te denken zo tot aan 300euro ofzo iets in die koers (moet wel leuk blijven, tenslotte word de camera niet dagelijks gebruikt)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Trust 970Z PowerC@m bij de AH zag ik ook al liggen ja vandaag. Ik ben intussen ook al wat aan het zoeken geweest naar info over dat dingetje, ik vind hem namelijk qua prijs wel heel geschikt voor wat ik van een digicam wil. Ook de kwaliteit vind ik aardig. Het grappige is dat deze camera's bij de AH te koop liggen als 970Z, maar dat dat type nergens anders terug te vinden is, ook op de Trust site is het onbekend. Hij gaat verder door het leven als 770Z Powerc@m. :?
Op http://www.trustphotosite.com/Pietjuh/Eerste_opnamen/ zijn wat foto's te vinden. Jammer dat die gozer alleen maar foto's van zijn bloementuintje gemaakt heeft, en geen bewegende objecten.
Op www.kieskeurig.nl is ook een reviewtje te vinden, maar dat stelt niet echt veel voor. Ik heb trouwens zo'n flauw vermoeden dat je als je langsflitsende F1-mobiles wilt fotograferen je maar beter niet met deze aan kunt komen. Zomaar een idee hoor, niet echt ergens op gebaseerd behalve dan dat ik het er moeilijk mee heb op Trust te vertrouwen :)

Wat ik me vooral afvraag, is of dat LCD scherm ook als zoeker te gebruiken is. Ik heb het nl al bij meerdere Trust camera's gezien dat dat niet het geval was. Op kieskeurig staat aangegeven van wel, maar echt overtuigend vind ik dat nou ook niet. Op de trust site staat er niks over, en die muts van de AH wist dat natuurlijk ook niet |:( .
Iemand die hem al gekocht heeft en me dit kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
ja,je kan de lcd ook als zoeker gebruiken,ik heb de camera nu 2 dagen en ben er zeer tevreden over,vroeger heb ik ook zo'n trust met cmos gehad en die had problemen met donker,nu perfecto!!!vooral de opt.zoom werkt prima(ook in zoeker)
hoe moet ik foto's posten in dit venster? :O

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wooley schreef op 05 June 2003 @ 15:25:
ja,je kan de lcd ook als zoeker gebruiken,ik heb de camera nu 2 dagen en ben er zeer tevreden over,vroeger heb ik ook zo'n trust met cmos gehad en die had problemen met donker,nu perfecto!!!vooral de opt.zoom werkt prima(ook in zoeker)
hoe moet ik foto's posten in dit venster? :O
[img]hier dan de naam van het plaatje (de url dus)[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als ik zou moeten kiezen voor een goedkope cam voor 200-250 euro, zou ik echt voor bovenstaande Nikon 2000 gaan, die van 199 euro. Met Nikon heb je toch een merk dat een goede lens in de camera stopt (minder lelijke vertekeningen en chromatische abberaties zoals bij de Trust). Het zal wel mijn vooroordeel t.o.v. Trust zijn, maar een camera koop je van een merk zoals Nikon, Olympus, Canon, Sony, HP of Fuji (vooruit: Casio en Kodak doen het ook aardig geloof ik)...

Bekijk gewoon eens voorbeeldfoto's van de Nikon en vergelijk ze met de Trust, hier bij mij thuis komt er nml echt _nooit_ een Trust in.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Grrrrrene schreef op 05 June 2003 @ 16:43:
hier bij mij thuis komt er nml echt _nooit_ een Trust in.
You can TRUST him !!! :D

Ik heb 3 weken geleden ook de Nikon Coolpix 200 gekocht en moet zeggen hij bevalt me zeer goed. Makkelijk te bedienen, Schermpje is zeer duidelijk. Foto's zien er goed uit, Macro's zijn ook scherp :D. En dat kijk gaatje mis ik niet ;) al met een leuke camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die coolpix 2000 echt wel fijn werken. Alleen de batterijen gaan een beetje snel leeg, maar goed, ik zit er de hele tijd mee te spelen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
weet iemand een camera die wel meer geschikt is voor F1 bolides?
is die coolpix 2000 bv goed genoeg als je bedenkt dat je zelden vlak langs de baan zit dus enigzins zoom moet hebben EN ook scherpe foto's van bewegende snelle bolides met details (wil wel kunnen herkennen wie erin zit ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

dat red je niet met een camera onder de 250 euro hoor :)
om een beetje mooie actie pics te kunnen maken zit je al gauw op de 700+ grents denk ik

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hmm dat valt me dan beetje tegen :(
had niet verwacht dat ik dan zoveel geld kwijt zou zijn....nouja jammer maar helaas...toch maar ffies mn budget vergroten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 18:33:
Ik vind die coolpix 2000 echt wel fijn werken. Alleen de batterijen gaan een beetje snel leeg, maar goed, ik zit er de hele tijd mee te spelen enzo.
ik heb nu 2000 mah batterijen van GP en die gaan zeer lang mee vind ikzelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:12

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb een vraagje over de coolpix. Hoe goed is die LCD in de zon, aangezien je daarmee je foto's moet maken. Beetje jammer als je op vakantie bent en je ziet geen reet op je LCD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
je zou toch je zoeker moeten gebruiken want in de zon zie je niet zoveel op je lcd

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
--

[ Voor 99% gewijzigd door WoutF op 06-06-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Alpha-sphere schreef op 06 June 2003 @ 11:57:
je zou toch je zoeker moeten gebruiken want in de zon zie je niet zoveel op je lcd
De coolpix 2000 heeft dus geen zoeker, daarom vroeg ik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik kan je wel vertellen dat ik geen kloot zie op mijn LCD als het zonnig is buiten. Net als nu dus. Licht weerkaatst erop bij mij. Heb de Fujifilm S602z BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

Pubbert

random gestoord

hoe zijn die 320 camera's van HP?

26 HP PhotoSmart C320 € 153,-

22 HP PhotoSmart 320 € 164,-

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
De HP 735 is iig een top cam.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik heb zelf ook een nikon cp 2000 en ben er best wel happy mee :)
heb nog geen last van gehad dat dat lcd scherm onleesbaar werd, tis wel wat flets in zonlicht, maar nog steeds te zien.

wel dom dat er geen knop op zit om ff snel het display uit te zetten. dat was wel makkelijk geweest

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Ik heb na lang wikken en wegen uiteindelijk de Fujifilm A202 gekocht....
Alles bij elkaar net over de 250 eurooitjes (260 euro om precies te zijn): de camera (165), extra geheugenkaart 64MB (40), oplader+batt (35), ministatiefje (10) en een hoesje (10).

Ik heb 'm nu twee en halve week en ik kan niets anders zeggen dan dat het (voor de centen die het kost) een prima point and shoot camera is.
Lekker snel (zowel met "opstarten", "afdrukken" en "doorschieten"), meer dan aanvaardbare kwaliteit foto's, niet te groot en zeker niet te klein qua formaat, bloedsimpel (mijn dochter van 5 kan er prima mee overweg), toch nog genoeg instellingen in handmatige modus om je foto te verklooien ;) en een "echt" merk (voor wat dat waard is....).
Kortom, wat mij betreft een aanrader. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door AKA_ACE op 12-06-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Heeft iemand ervaring met Canon Powershot A10?
Lijkt me heel aardig...

Afmetingen
De Canon Powershot A10 weegt 250 gram. De afmetingen van de camera bedragen 71 mm x 110 mm x 38 mm. De Powershot A10 is een van de zwaardere digicams van dit moment.

Fotokwaliteit & geheugen
De Canon Powershot A10 kan foto's maken met een maximale resolutie van 1280 x 960. Dit is mogelijk dankzij de 1.3 miljoen pixel CCD. De Powershot A10 heeft geen intern geheugen. Er wordt wel 8 MB aan extern CompactFlash geheugen meegeleverd.

Zoom
De Powershot A10 heeft zowel een digitale als een optische zoomfunctie. Er kan 3.0 keer optisch en 2.0 keer digitaal worden ingezoomd. In totaal kan er dan 6 keer ingezoomd worden. Met de ingebouwde macrostand is het mogelijk om voorwerpen van zeer dichtbij te fotograferen.

Mogelijkheden
De Powershot A10 is uitgerust met een 1.5" LCD zoeker. Daarnaast heeft het toestel ook een optische zoeker. Verder is deze Canon voorzien van een ingebouwde flits met rode ogen reductie functie. Ook is de Powershot A10 uitgerust met een zelftimer. De Powershot A10 wordt tenslotte met een USB kabel met de PC verbonden

...en het regent ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
HP735 ordered :)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

En denken jullie dat dit was is? Ik vond het an sich wel een mooi prijsje, maar om nou een camera te kopen bij de Trekpleister :? Het gaat om een Kodak EasyShare CX 4300 digitale camera...

Hier wat algemene info
Hier een pdf met wat meer info.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
Dit klinkt best lame maargoed,

je kunt voor 150 Euro een Trust camera kopen, 4 megapixels, 4x optische zoom..
Niemand heeft hier zeker ervaring mee ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dieptriest schreef op 19 juni 2003 @ 21:29:
Heeft iemand ervaring met Canon Powershot A10?
Lijkt me heel aardig...
(...)
Hele leuke camera, was mijn eerste digicam. Heb daarna al weer 2 andere gehad. Is een model van 2 jaar terug en wordt niet meer gemaakt. Hij is opgevolgd door de A30 en het huidige model is de A60.

edit:
quote wat ingekort

[ Voor 60% gewijzigd door Ares408 op 21-06-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Mijn zus wil een digicam hebben.
Ikzelf ben ook al zoekende en al pratend in huis kwam mijn zus op het idee om zelf een digicam te gaan kopen. Nu vind zij de bedragen die ik uit wil geven (Powershot A70 of Finepix 2800Z) een beetje teveel van het goeie. Zij wil gewoon makkelijk foto's maken. mp's boeien niet, 3 of 6x zoom boeit haar niet. Camera moet niet te duur zijn en toch goed werken. Pics worden amper afgedrukt, dus 2mp is meer dan genoeg voor haar. Ik heb nog niet naar een specifieke camera gekeken, enige wat ik haar heb verteld is dat zij geen Trust moet kopen, maar dat snapte ze zelf ook al (zij heeft enige ervaring met hardware van Trust).

Conclusie: gezocht: een goed werkende camera onder 200 euro.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Wat voor soort foto's wil ze dan wel maken? Veel binnen, veel buiten, allebei een beetje? Sport/actie foto's? Macro's? Hoe belangrijk is het formaat? "size does matter" ;)

Wil ze snel foto's achter elkaar kunnen nemen, of wil ze best die 4 seconden wachten tot de foto is weggeschreven?

Oftewel: hoe zal de camera gebruikt gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

knights16 schreef op 21 June 2003 @ 14:01:
Dit klinkt best lame maargoed,

je kunt voor 150 Euro een Trust camera kopen, 4 megapixels, 4x optische zoom..
Niemand heeft hier zeker ervaring mee ?
Never trust trust dat staat al op zoveel topics dat trust camera's interpolitatie toepassen

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

JerryH schreef op 03 juli 2003 @ 08:56:
Wat voor soort foto's wil ze dan wel maken? Veel binnen, veel buiten, allebei een beetje? Sport/actie foto's? Macro's? Hoe belangrijk is het formaat? "size does matter" ;)

Wil ze snel foto's achter elkaar kunnen nemen, of wil ze best die 4 seconden wachten tot de foto is weggeschreven?

Oftewel: hoe zal de camera gebruikt gaan worden?
Binnen en buiten, vakantiepics, misschien pics bij voetbal (maar als ze met mij meegaat ben ik ook al bewapend met digicam :P ) Macro's lijkt mij sterk, maar wie weet.
Formaat maakt niet uit, wel moet de camera er "leuk" uitzien (ze zag vandaag een Fuji FP A204 en die vond ze mooier dan een Canon Powershot A60... k, smaken verschillen, maar binnenkant is volgens mij belangrijker...). Wachten maakt niet zo veel uit, maar 4 sec. wachten vind ik wel lang.
Maar eigenlijk staat haar keus al vast denk ik. Zij vind die Fuji A204 zo mooi, dat ik nu even wat prijzen mocht gaan vergelijken op internet van haar :)
Ik post later nog wel even een update als zij er uit is.

Fuji Finepix 204 is het geworden. Zagen we eerst bij Dixons voor 249,95, maar via de pricewatch heb ik hem voor 209 euro gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door King Nothing op 03-07-2003 23:14 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb ook wekenlang camera's met elkaar vergeleken en fotowinkels afgelopen. Mijn doel was een camera voor <270 (is alweer een tijdje geleden) met optische zoom, flits en 2MP. Had ik een mooi rijtje gemaakt met allerlei camera's. De meeste camera's uit dit topic heb ik wel in mijn handen gehad.
De meesten vielen af door de slechte qualiteit foto's. De Nikon CP 2000 en de Ricoh RR230 bleven eigenlijk over. Alleen durfde ik de RR230 niet te kopen omdat ik deze nog nooit in het echt gezien had. De Nikon viel af om twee redenen: geen kijkgat en logischerwijs kun je de LCD dan niet uitzetten en een beroerde flits. Toen zag ik het topic van de A60... alleen deze is echt te groot.

Nu heb ik er nog geen.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

`jongens, even voor de duidelijkheid (voor wie dit nog niet in een van de vele andere topics heeft gelezen) :

- koop GEEN Trust camera's, die hebben vaak slechte kleurverzadiging en contrast, met name binnenshuis is het een RAMP. trust verkoopt afdankers in een eigen plastic omhulseltje.
- koop GEEN revue ofzo (die zijn meestal van de aldi meen ik) ze hebben vaak klasse 2 lenzen van de grotere fabrikanten (olympus e.d.) dus die niet goed genoeg waren. gevolg: onscherpte in de hoeken, etc etc.
- de meeste camera's van niet-fotomerken hebben onhandige menu's, grote 'shutterlag' enz enz.
ik had ook een trust, was echt 10x niks. ik heb m teruggestuurd en een canon a200 gekocht (toen was ie 189 euro, nu heb ik m ergens al voor 159 gezien) en dat is een super camera, helaas zonder optische zoom maar daar heb je wel de zekerheid voor terug dat het een goede camera is. op aanvraag kan ik wel wat plaatjes posten.
ik heb m net aan mn vader verkocht, die vond t zo'n goed ding dat ie m wel wilde hebben voor vakantie. nou kan ik de canon a60 kopen, morgen heb ik m! (285 euro maar met opt. zoom)

dus, mijn advies is: koop fuji,olympus,kodak en canon. de nieuwere modellen van hp zijn ook goed, de oudere niet, die zuipen batterijen.

succes!

Daan

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 00:23 . Reden: spelfouten verzamel ik! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Nog even wat over de Ricoh RR230 dan:

Ik ben er erg tevreden over, op een paar punten na:
*de camera heeft redelijk wat licht nodig, binnenshuis werkt het dus wat minder
*ik ben nu aan mijn tweede bezig, de eerste had een reparatie nodig (knopjes werkten niet meer)
*de scherpte is niet zo als ik gehoopt had, maar ja, ik had vantevoren ook iets te veel in het digitale foto's topic gekeken, en hoopte dat ik ook zulke foto's kon maken...

Als iemand nog wat foto's wil zien die genomen zijn met deze camera dan hoor lees ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

-DarkShadow- schreef op 04 July 2003 @ 00:01:
De meesten vielen af door de slechte qualiteit foto's. De Nikon CP 2000 en de Ricoh RR230 bleven eigenlijk over. Alleen durfde ik de RR230 niet te kopen omdat ik deze nog nooit in het echt gezien had. De Nikon viel af om twee redenen: geen kijkgat en logischerwijs kun je de LCD dan niet uitzetten en een beroerde flits. Toen zag ik het topic van de A60... alleen deze is echt te groot.

Nu heb ik er nog geen.
Even voor de duidelijkheid: een Canon PS A60 is KLEINER dan een Nikon CP 2000!!!!! (101 x 64 x 32 mm vs 108 x 69 x 38 mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over 2 uurtjes heb ik ook eindelijk mn a60!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
welke trust had je,want alle modellen van trust met cmos chip zijn erg slecht in het donker,iets wat ik niet kan zeggen van me 970z die zowel in duister als licht ,veraf/dichtbij en macro perfecte foto's produceert (beter als me oude fuiji a202 die meer kostte)maar als ik ooit de lotto win koop ik ook wel een camera van 300 euro of meer,al is het alleen maar vanwege het merkplaatje,want als ik me foto's afdruk op 10*15 bij de fotograaf zijn ze net zo mooi als van een duurder merk (fotograaf was verrrast over kwaliteit foto,hij dacht dat ze met een minolta of canon 2Mp gemaakt waren!) :o

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil de photosmart c320 ook aanraden voor 170 euro een hele goede camera en met 4x zoom

http://www.hp-expo.com/nl...pcphotography/q2180a.html

http://members.lycos.nl/t...icam%20fotos/1%20(11).JPG

http://members.lycos.nl/t...icam%20fotos/IM000161.JPG

stuur ff een mailtje voor meer fotos of filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

4x digitale zoom is dat neem ik aan? Leidt mij tot een beetje een off-topic vraag:
Hoe werkt optische digitale zoom? Wordt er dan gewoon gecropped om het gezoomede object heen? Of blijft de resolutie gelijk, maar extra(of intra :?)poleert hij dan? Ik bedoel zonder optisch is het object niet werkelijk dichterbij te krijgen, of wel?

-edit-
Sorry, ik typte optische maar bedoelde dus digitale, heb in volgende post wel antwoord gekregen op beide vragen, bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door marrk op 04-07-2003 22:40 ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Maruku schreef op 04 July 2003 @ 22:29:
4x digitale zoom is dat neem ik aan? Leidt mij tot een beetje een off-topic vraag:
Hoe werkt optische zoom? Wordt er dan gewoon gecropped om het gezoomede object heen? Of blijft de resolutie gelijk, maar extra(of intra :?)poleert hij dan? Ik bedoel zonder optisch is het object niet werkelijk dichterbij te krijgen, of wel?
Optische zoom is gewoon het verschuiven van de lens, net zoals bij een conversionele camera. Digitale zoom werkt volgens het "knip-principe", het knipt dus gewoon een stukje uit een foto, welke hij vervolgens vergroot tot het gewenste formaat en de rest van pixels worden erbij ge-intrapoleert

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06

MrDry

Desperados!

vehpol schreef op 04 July 2003 @ 22:34:
[...]

Optische zoom is gewoon het verschuiven van de lens, net zoals bij een conversionele camera. Digitale zoom werkt volgens het "knip-principe", het knipt dus gewoon een stukje uit een foto, welke hij vervolgens vergroot tot het gewenste formaat en de rest van pixels worden erbij ge-intrapoleert
Lees: verzinnen. Digitale zoom is eigenlijk geen zoom. Dat kan je ook in photoshop. Ik verwacht eigenlijk dat photoshop dit beter doet dan de meeste goedkope camera's.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Ik heb zelf een fuji finepix A202.
In de zon zie je geen ruk op de display. De camera kan tot 512 MB aan (Fuji Xd Meme-cards).

Ik ben voor de prijs zeer tevreden. Voor 200 Euro kun je geen hoogstaande camera vinden... leg er dan maar 500 Euro bovenop.

Hier wat fototjes... eerst de Fuji Sample Pics
http://213.133.41.216/pro...am/A202/sample/sample.htm
en 2 foto's genomen tegen de volle zon in!
http://www.psychotek.com/fotos

1 + 1 = 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Hi,

Ik ben opzoek naar een leuke digicam voor huis tuin keukengebruik.

eisen:
- tot 200 euro
- hij moet klein zijn
- lcd achterop
- flits (niet uitschuifbaar ofzo) (wil en graag voor 's avonds en binnen gebruiken)
- uitbreidbaar geheugen (CF of SM)
- gewoon scherpe foto's maken op 800x600 of 1024x768

Heb al een beetje gezocht, en deze lijkt me wel iets.
- Sony Cybershot DSC-U10 199 @ dynabyte

Kan dit iets zijn ?

[ Voor 18% gewijzigd door Macabre op 07-07-2003 18:30 ]

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Heb hier iemand die me een Nikon 2100 aanbied voor €150,- maar zit geen bon bij en geen garantie op. Is nog wel nieuw in doos. Hij verkoopt alles wat overblijf van zijn partyinkopen via via... Doen of niet? Tis wel erg aantrekkelijk. Ben zelf al een tijd op zoek naar een compacte camera met 3x zoom. Dan hoef ik me S602z niet mee te zuilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Hey Macabre, zie de post voor je... Fuji finepix... voldoet aan jouw eisen... volgens mij is deze nu het goedkoopste voor 165 euro of zo... zie pricewatch!

1 + 1 = 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Cobra_Lup schreef op 28 March 2003 @ 23:59:

De volgende foto's heb ik met m'n olympus C-150 (Ik heb hem eindelijk) genomen.

VERWIJDERD

Voor een gratis camera toch niet slecht dacht ik zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Luppie op 22-08-2003 13:44 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een interessante camera die net niet binnen het budget past is de Casio Exilim S2 voor 251 euro 8)7. Heb hem al een tijdje op het oog als snapshot camera.

Wat denken jullie, is dit een waardig alternatief voor de eerder genoemde cams in dit topics?

Afbeeldingslocatie: http://www.vanommen.org/gotpics/exilims2.jpg

Specificaties

CCD type: 1.8"
CCD pixels: 2 Megapixel
Max resolutie: 1600 x 1200
Min resolutie: 640 x 480
Lens optisch: 36mm

Digitale zoom: 1-4x
Diafragma bereik: f3.2
Auto Focus/Manual focus: free/nee
Sluitertijden: 1/4 - 1/7000
Interne/externe flitser: ja/nee

Flits mode: auto/aan/uit/anti rode ogen
Scherpstel afstand: 1m - oneindig
Macro afstand: nvt
Belichtingsmeting: matrix meting
Belichtingscompensatie: - +2EV(1/3EV)

ISO waarde: n.b
Witbalans: Auto, 4 settings
Diafragma voorkeuze: nee
Sluitertijd voorkeuze: nee
Opslagmedium: Secure Digital/MMC

Geleverd geheugen: 12MB intern geheugen
Soort opslag: JPEG
Multimedia: movie
Serie opnamen: nvt
Interface: via dockingstation USB, USB
Filtermaat: nvt

Zelfontspanner: ja
Voeding: Lithium Ion accu
Gewicht: 89 gram
Afmetingen: 88 x 55 x 11.3mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 10-09 08:13

tweakerbee

dus..?

Wel redelijk, geen optische zoom. Verder is de lens in zijn geheel niet geweldig, maar voor die prijs kan dat niet.
Denk dat als je niet perse een superdunne camera wilt dat er nog wel betere camera's zijn, die dan niet zo dun zijn natuurlijk.

Als "snapshotcamera" lijkt dit ding mij dus wel ideaal. Lekker klein & licht. Redelijke foto's.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 11:04

Stoney3K

Flatsehats!

Ik geef maar even een schopje sinds er nogal wat nieuwe modellen op de markt zijn gekomen... Ik zoek zelf een 2 à 3 MP (Hardware!) CCD camera, liefst nog met optische zoom. Als het kan CompactFlash, SmartMedia of MemoryStick als opslagmedium... (Die passen tenminste in mijn Brother MFC4820)

Dan kom je op een aantal modellen uit zoals:

Canon PowerShot A60 €266,00 CompactFlash, 3x Optical Zoom 2,0 MPix
http://www.kelkoo.nl/b/a/...0/brand/CANON/124901.html

Fuji FinePix A204 €175,00 2MPix, 3x Optical Zoom
http://www.kelkoo.nl/b/a/...04/brand/FUJI/124901.html
Nadeel van deze cam is de alleen door Fuji gebruikte xD Picture Card.

HP Photosmart 735 3.2MPix 3x Optical zoom €239,00
http://www.kieskeurig.nl/...HP%20Photosmart%20735.htm

Ik denk dat ik van mijn keus voor opslagmedium af moet zien, want 90% van de huidige digicams gebruikt nu Secure Digital/MultiMediaCard.

De Trust-cams zijn nog altijd een optie, ze bieden veel functies voor weinig geld. Als iemand nog ervaringen heeft en/of een cam aan kan raden, daar is het topic voor.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op 30 July 2003 @ 14:26:
Nadeel van deze cam is de alleen door Fuji gebruikte xD Picture Card.
Dit is voor mij al een reden om niet voor een Fuji te kiezen. xD is behoorlijk duur, het komt alleen nog een digitale camera's voor (voor zover ik weet) en het past ook niet in mn 6-in-1 lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op 30 July 2003 @ 14:26:

Dan kom je op een aantal modellen uit zoals:

Canon PowerShot A60 €266,00 CompactFlash, 3x Optical Zoom 2,0 MPix
http://www.kelkoo.nl/b/a/...0/brand/CANON/124901.html
Ideale camera volgens mij. Heb hem nu zelf 12 dagen en hij bevalt uitstekend.
Veel instelmogelijkheden. Optische zoom. Je kan alles zowel op auto laten staan en als point and shoot gebruiken, als op manual en handmatig regelen.
Een klein minpuntje van de camera is de rode ogen functie. Die werkt niet optimaal

De Trust-cams zijn nog altijd een optie, ze bieden veel functies voor weinig geld. Als iemand nog ervaringen heeft en/of een cam aan kan raden, daar is het topic voor.
Koop geen trust. het zijn wel goedkope camera's maar je krijgt er binnen een paar dagen spijt van. Heb ook ooit die vergissing begaan om een goedkope camera te nemen. Gelukkig kwam ik na 3 uur testen al tot de conclusie dat het bagger was en de koop ongedaan kon maken. De meeste trust camera's ruisen, zijn fragiel en gebruiken tweede keus onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 23:19:
[...]

Ideale camera volgens mij. Heb hem nu zelf 12 dagen en hij bevalt uitstekend.
Veel instelmogelijkheden. Optische zoom. Je kan alles zowel op auto laten staan en als point and shoot gebruiken, als op manual en handmatig regelen.
Een klein minpuntje van de camera is de rode ogen functie. Die werkt niet optimaal

[...]
Is de HP C735 dan niet beter vanwege de 3.2MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Laatst online: 31-08 07:19
Hoi allemaal!

Ik vroeg me af of jullie misschien een goede tip hebben. Ik ben nog op zoek naar een redelijke digitale camera, want over 10 dagen ga ik namelijk op vakantie. Ik wil ook weer geen overhaaste beslissing maken, maar t moet wel in een weekje kunnen toch?

De volgende eigenschappen moet hij hebben:

- ong 200 euro
- geheugen type mmc/sd , omdat ik een 128 mb mmc kaartje heb!
- display/zoeker
- klein
- 2.1 Mp (ik ga er waarschijnlijk toch geen grote afdrukken mee maken)
- flitser
- accu maakt niet zo uit, als deze t maar een volle week uithoudt (normaal vakantie gebruik), en 128 mb vol kan schieten, zonder bij te moeten laden.
- optische zoom zou handig/leuk zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door DenniX op 01-08-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik ga aanstaande zondag op vakantie naar turkije, aangezien ik met een groep vrienden ga neem ik m'n canon G3 niet mee (schade, diefstal e.d.)

Nou kan ik een fuji a101 nieuw voor 69,- (ex btw) kopen, leuk 1,3 mpix dingetje, fixed focus lens, lcd schermpje. Ik kan er niet veel nederlandse reviews over vinden, en er zijn volgens mij ook geen winkels meer die het ding verkopen (waarsch. te oud).

Na m'n vakantie kan ik em evt kwijt aan een vriend van me nog een point and shoot cam wilde hebben.

ik verwacht geen superhoge kwaliteit ofzo daar heb ik m'n G3 al voor, als het maar een beeetje degelijk is.
Is dit wat, en heeft iemand ervaring met dit cameraatje?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Hoi heb je al is op deze site gekeken. Er zijn allemaal positieve ervaringen over deze cam

Edit

Op deze site kan je ook een heel review vinden en sample pictures.

Khoop dat je er wat aan hebt :)

[ Voor 34% gewijzigd door shameblaster op 05-08-2003 14:06 ]

Cons:::BB4E

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.