Welke dig. camera onder de 250 euro? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.401 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil je graag verwijzen naar dit topic
Dit topic gaat over de HP Photosmart 735, er staan inmiddels behoorlijk wat foto's in dus je kan ze bekijken, deze camera is te bestellen bij www.alternate.nl
voor 249 euro, dus nog net binnen je bereik maar laten we eerlijk zijn voor dit geld heb je echt een super camera, ik zou het topic maar even doorlezen.... greetz

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/736358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Waarom doorverwijzen hij heb al een top cam(canon g3) maar hem gaat het juist over de fuji camera

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 23:35:
Is de HP C735 dan niet beter vanwege de 3.2MP?
Hoe vaak moet het nog gezegd worden dat het aantal megapixels helemaal NIKS NOPPES NADA over de kwaliteit van de camera zegt? :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 10:56

TdV

abrakadaver schreef op 05 August 2003 @ 11:56:
Ik ga aanstaande zondag op vakantie naar turkije, aangezien ik met een groep vrienden ga neem ik m'n canon G3 niet mee (schade, diefstal e.d.)

Nou kan ik een fuji a101 nieuw voor 69,- (ex btw) kopen, leuk 1,3 mpix dingetje, fixed focus lens, lcd schermpje. Ik kan er niet veel nederlandse reviews over vinden, en er zijn volgens mij ook geen winkels meer die het ding verkopen (waarsch. te oud).

Na m'n vakantie kan ik em evt kwijt aan een vriend van me nog een point and shoot cam wilde hebben.

ik verwacht geen superhoge kwaliteit ofzo daar heb ik m'n G3 al voor, als het maar een beeetje degelijk is.
Is dit wat, en heeft iemand ervaring met dit cameraatje?
Erg goede point and shoot cam; vriend van me heeft hem al jaren en hij is al meegeweest op alle vakanties en naar australie en hij doet het nog steeds (gebutst en wel). Aanrader voor vakantiefoto's; hij is niet zo geschikt voor donkere ruimtes omdat de lichtgevoeligheid laag is. Kleuren zijn daarintegen erg echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
TdV schreef op 05 August 2003 @ 17:38:
[...]

Erg goede point and shoot cam; vriend van me heeft hem al jaren en hij is al meegeweest op alle vakanties en naar australie en hij doet het nog steeds (gebutst en wel). Aanrader voor vakantiefoto's; hij is niet zo geschikt voor donkere ruimtes omdat de lichtgevoeligheid laag is. Kleuren zijn daarintegen erg echt.
precies wat ik zoek! ga vanmiddag kijken of ze hem nog hebben :p
ik post wel wat foto's in het digifoto topic als ik em heb.

edit
en bedankt voor die linkjes! had er nog niet eens aan gedacht om op kieskeurig.nl te kijken :)

en idd. die G3 gebruik ik als ik kwaliteitsfoto's wil maken, dit is gewoon voor de kiekjes.

/edit

[ Voor 17% gewijzigd door abrakadaver op 06-08-2003 09:36 . Reden: zut ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 05 August 2003 @ 16:39:
[...]

Hoe vaak moet het nog gezegd worden dat het aantal megapixels helemaal NIKS NOPPES NADA over de kwaliteit van de camera zegt? :{
nou wel iets, maar het is zeker niet het belangrijkste, belangrijkste is toch wel de lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 11:56:
nou wel iets, maar het is zeker niet het belangrijkste, belangrijkste is toch wel de lens
Ook dat is niet helemaal waar. Je hebt beeldbuizen/TFT's die een resolutie van 1600x1200 kunnen weergeven, en toch een veel brakker beeld geven dan een beter type dat misschien maar 1280x1024 weergeeft.

Het is precies zo met camera sensoren. Een goeie 2.1mpx sensor kan veel beter zijn dan een 4mpx sensor die ruist, slechte kleuren oplevert, etc. De resolutie zegt geen ene donder over de te verwachten kwaliteit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem geen trust, want dat zijn niet de echte pixels, maar geinterpoleerde.
een 4 megapixel is dus eigenlijk een 1,3 megapixel.

ik heb zelf een canon a 200. Die heeft 2.0 megapixel, en koste rond de 200 euro.
Voor buitenfoto's is die heel goed, maar binnen heeft die soms niet zo'n beste kwaliteit. Zeker als het een beetje donker is, dan werkt de flits niet zo goed. Als het helemaal donker is krijg je wel weer goede foto's.

Digitale zoom heb je niks aan, want dat maakt de foto heel snel wazig. Dus kijk wel naar optische zoom. Alleen die heb je niet echt in die prijsklasse waar je in zoekt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msiewers
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik ben op zoek naar een camera liefst onder de 250 euro. De camera moet in principe dienst gaan doen als gewoon point and shoot, zowel binnen als buiten. Als er redelijke “actiefoto’s” gemaakt kunnen worden is dat wel mooi meegenomen. Nu heb ik gisteren de ricoh caplio G3 ergens zien staan voor 209 euro, voor dat geld lijkt hij in vergelijking met andere merken/modellen vrij veel te bieden, zoals:
Snelle responstijd bij nemen van foto
3 megapixel
3x zoom (35-105)
meerdere foto’s (tot 16) snel achter elkaar (continu) nemen, leuk voor actiefoto’s
macro tot 1 cm
volgens mij ook handmatig scherpstellen.

Ik heb een aantal ervaring gelezen en die waren voornamelijk positief. Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit toestel? Fotokwaliteit? Zou je een ander toestel aanraden in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
die canon a 200 interesseert mij ook. lijkt mij echt een goeie camera voor de prijs. De a 300 heeft echter nog meer pixels dus daar twijfel ik nog wel over....
Het belangerijkste is volgens mij niet echt te prijs maar het geheugentype. Ikzelf ga voor compact flash. goedkoop en er is nog toekomst in (tot 1024 mb).
Gecombineerd met een diva mp3 speler en een pda met CF moet het een zalige combinatie zijn.
maargoed voor uitgebreide en correcte reviews: www.steves-digicams.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
oke, ik heb die fuji A101 gekocht (voor erbij :p )
Ik heb dit ding gekocht om mee te nemen naar turkije en daarna de foto's op internet te plaatsen, dus vandaar een goedkope camera met een lage resolutie. (heb al een powershot G3 maar die vind ik te duur om mee te nemen op een zuipvakantie)

lekker point & shoot dus!

best leuk dingetje, overdag maakt ie goede foto's beter dan ik verwacht had. 1,3mpix is nog best te doen qua resolutie en al helemaal om ze op internet te zetten.
's avonds gaat ook aardig, maar je moet dicht bij je onderwerp staan ivm zwakke flitser, nou moet je toch dicht bij je onderwerp staan omdat je geen optische zoom hebt, dus dat doe je vanzelf wel.
Omdat er geen zoomlensje inzit is het niet nodig om scherp te stellen, hierdoor wordt de foto zowat meteen gemaakt als je de ontspannerknop indrukt. Dit is een heel groot voordeel van een fixed focus lens op zo'n goedkoop toestel.

LCD
Het LCD schermpje doet het goed genoeg, je kunt je foto's terug kijken na je ze gemaakt hebt en hem als viewfinder gebruiken. Het scherm spiegelt best wel en heeft een lage resolutie (vooral itt tot de G3!!!) dus je kunt zien of je onderwerp erop staat maar niet of de foto scherp is oid.
Verder staat er bovenin het schermpje een balk met wat gegevens over instellingen en het resterende aantal foto's dat je nog kan maken, dit is nogal groot en staat eigelijk een beetje in de weg.
nemen we maar voor lief :)

INSTELLINGEN
tja, je kunt nog wat witbalans en belichtingscompensatie aanpassen/toepassen, maar dat heb ik nog niet gebruikt, ik zal deze camera vooral op de auto stand gebruiken, voor 'mooie' foto's heb ik de canon.

ACCU
Ik heb er nu 2x 1300mah gp accutjes inzitten, daar kan ik ongeveer 100 foto's met flits en LCD mee maken. heb dus nog een reserve setje. het ding verbruikt dus redelijk veel stroom (vooral weer itt tot m'n g3 maar dat mag je ook wel verwachten).
Wat me ook opviel is dat de flister er lang over doet ( 15-20sec) om op te laden. Je kunt dus ook geen nieuwe foto maken als de flitser nog niet klaar is, dat is wel zonde.
Dit is overdag geen probleem, want als je de flitser uitschakelt kun je ongeveer 1 foto per 1,5 seconde maken, maar 's avonds (met flits) moet je het moment dat je de foto maakt goed kiezen, want een 2e kans komt pas 20sec later.

GEHEUGEN
er zat een 8 mb kaartje bij maar 'k heb maar meteen een 128mb smart media kaartje gekocht.
Op dit kaartje kunnen op 1,3mpix met de kwaliteit (compressie) op high (dus lage compressie :) ) ongeveer 200 foto's.
dat vind ik nogal weinig, want een 1,3mpix foto is dan ong. 630kb. beetje groot voor jpeg.
Maar goed, met de kwaliteit op normal kunnen er gelukkig wel 400 foto's op 128mb. en wat ik zo snel kon zien kun je dan geen jpeg artifacts zien.

Conclusie
Het toestelletje is licht, klein en kan goed in de broekzak gedragen worden.
beeldkwaliteit is goed genoeg voor vakantiekiekjes is mijn mening. Het schermpje doet z'n werk, maar verwacht hier zeker geen wonderen van! De reactietijd van de ontspanner is bijna zo snel als m'n canon G3 dus aktiefoto's kunnen er mee gemaakt worden.
Het enige wat het ding moet missen is een zoomlens, maar voor het geld dat het ding heeft gekost kun je dit niet verwachten.
ik ben er zeer tevreden over! en dat voor 82! euro voor het toestel (excl 128mb geheugenkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Post is een foto'tje kben wel benieuwd naar ut resultaat voor zoón ''laag'' bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
shameblaster schreef op 07 August 2003 @ 16:43:
Post is een foto'tje kben wel benieuwd naar ut resultaat voor zoón ''laag'' bedrag
ik heb nu even geen USB kabel bij me (zit op me werk) dus kan er nog geen van mezelf showen, maar hier wat van steves digicams

http://www.steves-digicam...reviews/a101_samples.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Arrggg, vandaag is mijn Fuji Finepix 1300 dan toch echt overleden. Ben nu dus ook weer eens op zoek naar een nieuwe camera.

Eisen:
- Minimaal 2 MP
- optische zoom
- liefst smart media (heb nog 5 kaarten liggen, van 8 tot en met 64 MB)
- klein broekzak formaat (liefst kleiner (dunner) dan mijn Finepix 1300: 110 x 77 x 39 mm)

O.K. so far so good, daar kan ik zelf nog wel op zoeken. Wat ik echter zeker wil hebben zijn mogelijkheden tot het handmatig bepalen van diafragma en sluitertijd. Helaas zijn er maar weinig sites waar je kan zoeken op die mogelijkheid en om nu per type in de pdf te gaan kijken of ie het nu wel of niet kan...

Prijs max 250 lijkt me een mooi bedrag, voor een 3 MP mag het echter tot 350 zijn (en om nou twee topics te openen.... :) )

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

GA!S schreef op 09 augustus 2003 @ 16:36:
Arrggg, vandaag is mijn Fuji Finepix 1300 dan toch echt overleden. Ben nu dus ook weer eens op zoek naar een nieuwe camera.

Eisen:
- Minimaal 2 MP
- optische zoom
- liefst smart media (heb nog 5 kaarten liggen, van 8 tot en met 64 MB)
- klein broekzak formaat (liefst kleiner (dunner) dan mijn Finepix 1300: 110 x 77 x 39 mm)

O.K. so far so good, daar kan ik zelf nog wel op zoeken. Wat ik echter zeker wil hebben zijn mogelijkheden tot het handmatig bepalen van diafragma en sluitertijd. Helaas zijn er maar weinig sites waar je kan zoeken op die mogelijkheid en om nu per type in de pdf te gaan kijken of ie het nu wel of niet kan...

Prijs max 250 lijkt me een mooi bedrag, voor een 3 MP mag het echter tot 350 zijn (en om nou twee topics te openen.... :) )
De enige camera's in dit prijssegment die ondersteuning bieden voor het handmatig instellen van diafragma en sluitertijd (met al het andere natuurlijk) Zijn de Canon a40/a60/a70 en een Sanyo alleen is de laatste moeilijk verkrijgbaar. Maar de canon's zijn alleen niet zo klein, dan moet je uitkijken naar de ixus serie (geen handmatige sluitertijd en diafragma). Je Smartmedia kaart voorkeur is een probleem aangezien er geen nieuwe camera's meer worden gemaakt die smartmedia ondersteunen, je zal dan moeten uitkijken naar tweedehands toestellen. De beste keus is denk ik de Canon a40/a60/a70. Compactflash geheugen is namelijk niet duur en de camera voldoet voor de rest aan de meeste van je eisen (hij is alleen niet zo klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

SM is niet doorslaggevend. Als ik de keuze heb dan liever een met SM, maar zo niet dan is het jammer. Kaartjes kunnen altijd nog in de verkoop en zo duur zijn ze nou ook weer niet.

Ik ga eens kijken naar de Canons, thanks voor de tip. Alle andere tips natuurlijk ook altijd welkom.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

http://www.medionshop.de/...a011&ArtDetail.curritem=3

Weet iemand of dat wat is?

Ik zoek namelijk voor zo'n 200-250 euro een camera, en dit zijn mijn eissen:

Optische zoom (3 x oid)
macro functie
goede kwaliteit foto's

Die 1e 2 punten lijken te kloppen, maar de 3e weet ik niet of dat bij die camera het geval is, of is het slimmer om naar een andere camera te kijken?

Ojah, hiet liefst wil ik een camera waarvan ik de scherpinstelling zelf kan regelen, maar ikneem aan dat dat niet te doen is in deze prijsklasse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 10-09 00:18
Fuji FinePix A204 (2 Mp)werkt hier heel erg lekker. Ik heb hem gekocht voor € 199,- maar dat was een aanbieding.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

lijkt mij idd een mooie camera, helemaal als ik uhm voor minder als 200 zou kunnen kopen :)

Waar was die actie toen ? (wellicht krijgen ze misschien nog ens een actie) en heb je misschien hoge-kwaliteits (macro) foto's om even te kijken hoe de kleuren eruit zien ed?

edit: ik zie hem hier zelfs voor € 176,99 incl. BTW :)

[ Voor 12% gewijzigd door wdekreij op 13-08-2003 12:03 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb nog even verder gekeken en de Fuji FinePix A204 lijkt mij idd een mooie camera, als ik het goed heb bijv instelbare witbalans, macro, 3 x optische zoom enz, maar toch zou ik graag nog een foto willen zien, die met deze camera is gemaakt (Z-dragon?? :) ).

En hoelang moet ik wachten tot ik een 2e foto kan maken, nadat ik een foto heb gemaakt?

Ik heb namelijk ergens gelezen dat dat wel 2-3 sec duurd..

En zover ik weet kun je de sluitertijd niet handmatig regelen, of wel?? .

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:11

Sherlock

No Shit

Heb even op dpreview gekeken, en daar vertelde iemand op het forum over sample foto's bij Steve's digicams:
http://www.steves-digicam...ws/fuji_2650_samples.html

(De 2650 is trouwens dezelfde als de 204)

[ Voor 4% gewijzigd door Sherlock op 14-08-2003 11:45 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

JerryH schreef op 14 augustus 2003 @ 10:05:

(De 2650 is trouwens dezelfde als de 204)
Dat verklaard een hoop!

Thnx ik d8 soms al waar is die 204 gebleven :P

Weet je dat echt ckr btw?

• Sherlock

Sherlock

No Shit

http://www.dpreview.com/reviews/specs/fujifilm/

Als ik het goed heb is deze camera in europa onder de "204" naam uitgebracht, en in Azie en Amerika onder de "2650" naam. Daar mag je me overigens niet op vastpinnen, want dat doet pijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sherlock op 14-08-2003 11:44 ]

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

abrakadaver schreef op 08 August 2003 @ 09:12:
[...]

ik heb nu even geen USB kabel bij me (zit op me werk) dus kan er nog geen van mezelf showen, maar hier wat van steves digicams

http://www.steves-digicam...reviews/a101_samples.html
Waar kun je die camera kopen voor dat bedrag?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Dus die Fuji FinePix A204 (ofwel de 2650, is blijkbaar dezelfde :) ) kan niet handmatig de sluitertijd worden ingesteld?

Zijn er digicam's in deze prijsklasse (onder de 250 dus) die dat wel kunnen? Het lijkt mij namelijk erg fijn om een camera te hebben met zo veel mogelijkhandmatige instellingen, om het te leren en gwoon wat uit te proberen :)

Verwijderd

Nee die zijn er niet deze Fuji heeft al een redelijk slimme sluitertijd. Krijgt er echt prachtig foto's mee. Alleen ik was even erg driftig en was vergeten dat mijn camera in mijn tas zat. Hij kon niet erg goed tegen een heftoge ontmoeting met de Italiaanse verharding. Nu is ie stuk :'( Hij is wel gezakt naar de 180 euro. :)

Ben nu aan het twijfelen voor een nieuwe A204 of een A310. Denk dat ik toch voor de 310 ga die is nu 269 euro.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

tja dies voor mij te duur, ik zal het er nog even met mn ouders overhebben (gaan vast weer zeuren dat ze 180 euro teveel geld vinden voor een camera, want ja "wat heb je nou aan een camera, we hebben toch al een fototoestel " krijg je dan te horen (zo'n stom lomp ding van zo'n 8 jaar oud, als ik dan zeg dat ik een digitale wil, krijg ik te horen dat ik die al heb (een webcam met fotofuncite van 640 x 480 met 2 mb :P )

ouders... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ben weer ff verder gaan kijken voor een goede digicam onder de 200, met iig optische zoom, macro functie, flitser, goede kwaliteit foto's (voor dat geld) en dan het liefst zoveel mogelijk instelbare mogelijkheden, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien..

En ja ik ben op de hoogte van dppreview sites ed..

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Met zoom kom je toch al snel bij de Ricoh terecht.

Ik ben net terug van vakantie, en die kiekjes zijn zeer aardig gelukt denk ik. Ik heb ze op vcd gebrand, en op de tv kwamen ze nog steeds scherp en duidelijk over.

Overigens geen problemen meer gehad, dus ik ben er wel tevreden over :)

edit:het is trouwens dpreview.com

[ Voor 8% gewijzigd door Sherlock op 15-08-2003 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

heb gekeken, maar ik zie eigenlijk geen ricoh onder de 200 euro die een beetje aan mijn eissen voldoen..

Iemand anders?

Anders word het denk ik toch maar de Juji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

*voorzichtige kick*...

edit:

na wat zoeken ben ik de Olympus D-520 Zoom tegengekomen (http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_c220z.asp)

Lijkt mij wel goed, kan iemand dat bevestigen?

Istie beter (kwa beeldkwaliteit en mogelijkheden, vooral macro vind ik belangrijk) als de Fuji Finepix 2650 aka A204?

edot 2:

Luv my mammy :)

Ik zij dat ik een digitale camera wou kopen, en ik zij voor de gein van "Je mag wel sponseren :)", en ze zal ff kijken hoeveel, maar ze wil wel meebetalen, zodat iedereen uhm mag gebruiken (dus t hele gezin), zodat ie niet alleen van mij is :)

Als mn ma dan bijv zegt ik wil een cam kopen van 200 euro, leg ik er fijn 100 of 150 euro bij en koop een nog betere cam :)

[ Voor 127% gewijzigd door wdekreij op 17-08-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

mijn ma wou voor 250 euro een cam, dus dat moet ik benutten :) ik ben nu van plan de nikon coolpix 2000 te kopen, heeft iemand hier ervaring mee? (ja ik ben op de hoogte van het batterij probleem bij sommige ser nrs).

Hij is btw 253 euro maar doe uhm toch in dit topic :)

Hij is 245 euro dus past goed in dit topic :)

[ Voor 10% gewijzigd door wdekreij op 18-08-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 10:56

TdV

wdekreij schreef op 18 August 2003 @ 00:01:
mijn ma wou voor 250 euro een cam, dus dat moet ik benutten :) ik ben nu van plan de nikon coolpix 2000 te kopen, heeft iemand hier ervaring mee? (ja ik ben op de hoogte van het batterij probleem bij sommige ser nrs).
Een kennis heeft die camera; scherpte is best goed maar ik vind de foto's wat te donker en daardoor is de kleurechtheid denk ik ook wat minder. We hadden allebei foto's van dezelfde plaatsen in venetie en ik vroeg of bij hun vakantie het bewolkt was...zegt genoeg denk ik. (ik heb een fuji 2400z trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

heb ook een cp2000
vind de foto's opzich prima, maar heb dan ook geen echt vergelijkings materiaal.

wel is de flits nogal brak, en mis je af en toe echt de optische zoeker.
vooral omdat je het scherm nu dus niet makkelijk kan uitzetten, wat dus batterijen vreet :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

als iemand nog suggesties heeft voor een goede cam voor onder de 250 euro: give me !

Ik wil namelijk gwoon geen spijt krijgen achteraf, en zoek daarom het liefst zoveel mogelijk cam's uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Lees dit forum ff doordan weet je het wel, en anders een canon a60 geef je iets meer aan uit maar dat merk je ook wel, wil je perse onder de 250 kijk is naar het hp 735 forum op got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

thnx voor de tip!!

Heb even gekeken, en zo te zien is die camera echt super goed (iig voor die prijs, minder dan 250)! Sluitertijd van 15 tot 1/2000 sec, goede macrofunctie schijnt, en kan aardig wat dingen handmatig instellen!

Ik ben er nogsteeds niet helemaal over uit, want wil gewoon helemaal zeker van mijn zaak zijn :) Maar deze staat op dit moment iig op nr. 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Kneem aan dat je de hp bedoelt Hp 735c forum
Dit is een forum van meer dan 500 posts dus daar zie je de ervaringen en zal je wel wat voorbeeld foto's vinden. De a60 staat nu voor 257 euro in de pricewatch Dus 7 euro erboven, dan nog ff sparen voor batterijtjes, en cf geheugen voor 30 euro heb je al 128 mb,
Ik zou de a60 nemen doordat je alles handmatig kan instellen(sluitertijden, diafragma waarde)s en bij de hp niet, de macro is bij de a60 5cm (handmatig red je 4 cm wel:) ) Als je in mijn signature kijkt zie je photosites van mij voor fotos van de a60 er is ook een topic over de a60 kijk hier maar eens.

Conclusie ik zou een A60 nemen, ik zat ook te twijfelen tussen de hp en de canon maar heb tog maar de canon genomen, door de handmatiqe instelleningen en goede ervaringen

[ Voor 3% gewijzigd door shameblaster op 18-08-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik denk dat ik idd voor de A60 ga, aangezien ik deze net zag op www.progress.nl voor maar 218,30 euro!! edit: dit was dus een rotwinkel die prijzen excl btw neerzet :X (incl btw 260 euro)

Dat is incl. 16 mb, maar excl. oplader volgens mij.. Voor 38.30 is daar 4 x 2100 mah + snellader. Dan nog ff 128 of 256 mb en tasje, and done!

Toch weet ik het nog niet ckr, wie weet zijn er nog betere camera's (ik ben niet snel ckr van mn zaak als ik zoiets koop: ik wil er gewoon geen spijt van krijgen en waar voor mn geld krijgen :) )

Btw, die A60 kost bij ons in de stad 350 euro 8)7 das dus mooi ruim 130 euro meer, ofwel bijna 300 piek!! :X

[ Voor 9% gewijzigd door wdekreij op 18-08-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ja cker bij combi bij ons in dorp 359, Ik heb ook heel lang nagedacht vooor ik er een kocht khad eerst de trust bij de appie hein met vaderdag gekocht maar eenmaal thuis meteen teruggebracht:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Mijn moeder vind iig dat ik nog maar ens een weekje moet wachten, wie weet kom ik er nog een tegen met een betere prijs/kwaliteitsverhouding..

Die A60 lijkt mij iig top met al die manuele functies!

Wat ik me afvraag: Hoe werkt de Canon A60, als je niet weet hoe ie werkt, maar gwoon aanzet en op t knoppie drukt, dus werkt ie makkelijk voor echte ubern00bs? Mijn ouders willen uhm namelijk ook gebruiken :)

edit: nog een vraag: De Canon A60 is naar mijn weten niet uitbreidbaar met een groothoek lens oid, klopt dit??
Dit hoeft niet van mij, maar stel dat het toch wel zo is, is toch leuk om te weten, stel dat fotografie een echte hobby word :)

[ Voor 23% gewijzigd door wdekreij op 18-08-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

LoL

Ja je heb de mode een m mode dat is alles hand matig instellen
Je hebt een av mode dat is alleen de diafragma instellen
je hebt een tv mode dat is zelf sluitertijden instellen
en een p mode dat is een soort auto mode
je hebt portret mode=auto
landscape=audto
nachtopname=auto
fast shutter=auto
slow shutter=auto
panorama maken= auto
en film modus
oftewel 4 gevorderde instellingen en 8 auto instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

shameblaster schreef op 18 augustus 2003 @ 20:37:
LoL

Ja je heb de mode een m mode dat is alles hand matig instellen
Je hebt een av mode dat is alleen de diafragma instellen
je hebt een tv mode dat is zelf sluitertijden instellen
en een p mode dat is een soort auto mode
je hebt portret mode=auto
landscape=audto
nachtopname=auto
fast shutter=auto
slow shutter=auto
panorama maken= auto
en film modus
oftewel 4 gevorderde instellingen en 8 auto instellingen
En is het zo dat je kan zorgen dat als je hem aanzet hij altijd op auto instellingen staat? En maakt ie op auto instellingen ook goede foto's?

En om nog even op mijn vorige vraag (over de uitbreidbaarheid van lenzen) verder te gaan: Kan er uberhaupt dingen worden uitgebreid bij deze cam, zoals bijv een flitser oid? Lijkt mij dus niet, maar je weet maar nooit :)

edit: En het scherm is wel gewoon uit te zetten neem ik zo aan?

edit 2: zit er een statiefaansluiting op deze camera?

edit 3: Stel je wilt 5 foto's achter elkaar nemen (dus zodra mogelijk meteen weer "click", hoe lang duurt dat dan ongeveer, op max res?

edit 4: (we blijven editten he :) ) de vraag over de lenzen weet ik inmiddels: datkan (over andere uitbreidingsmogelijkheden als flitser ed weet ik nog niet)

[ Voor 23% gewijzigd door wdekreij op 19-08-2003 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Hier staan al je antwoorden.
(allemaal ja:) behalve uitbreiding flitser

En verdere vragen zou ik hiero stellen krijg je van meerdere mensten antwoord, burst mode, je houd de knop in en stelt hem in op burst mode dan duurt het kgok zo als ik tel zo'n 6 foto's per 1,2 sec.
maar als ik jouw was zou ik gewoon in het a60/70 ervaringen topic lekker lezen, van deel 1 tot nu meer als 4500 posts >:) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Mijn vriendin en ik willen ook een digitale camera halen. En eigenlijk is 250 nog iets te duur. eerder zo rond de 200. Nu zag ik dat de Canon Powershot A60 zo goed zou zijn maar die is dus 250. Verder de Olympus Camedia C220-ZOOM voor 208 en de Fuji Finepix A204 voor 176.

Eer werden hier goeie dingen gezegd over de A204 en de foto's zijn ook goed. Maar hoe is hij in vergelijking tot de C220-ZOOM? Die vraag werd al eerder gesteld maar er werd geen antwoord gegeven. Ik ben dus ook zo iemand die echt zeker wil zijn van z'n aankoop en niet later een miskoop wil hebben gedaan. Mijn vriendin heeft er niet verstand van dus gaan van mijn oordeel uit. Dus als die verkeerd zou blijken heb ik dubbel pech ;)

Uiteindelijk willen wij dus gaan (aangezien deze de besten zouden zijn?) voor een van deze twee. Ja, of de A60 moet echt zijn 250 euro's waard zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door X1pheR op 19-08-2003 14:09 . Reden: kleine toevoeging... ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar ik weet wel dat de A60 geen 250 is :( Bij ons in de stad al helemaal niet (350 euro juist) en op internet 260. T scheelt niet veel, maar het scheelt wel.. En dat is bij een winkel, waar verzenden onder rembours (wat ikzelf altijd doe, betaal nooit vooraf) 14 euro kost, dus dan zit je al op de 275 bijna.. Ik weet het ook nog niet of ik het doe, want dan heb je alleen camera, en aangezien ik nog batterijlader + goede batterijen + geheugen + tasje moet kopen... zit je al bij de 350 :(

Ik heb trouwens gelezen dat je bij progress.nl de US versie van de A60 krijgt, zodat je niet bij Canon EU aan kunt kloppen.. klopt dit? (bron: de shopsurvey over deze winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Quote)
edit: nog een vraag: De Canon A60 is naar mijn weten niet uitbreidbaar met een groothoek lens oid, klopt dit??
Dit hoeft niet van mij, maar stel dat het toch wel zo is, is toch leuk om te weten, stel dat fotografie een echte hobby wordt

Dat weet je dus niet goed want de hele serie kan voorzien worden van extra lennzen/filters e.d. ,daarvoor heb je de lensadapter LA 52C nodig, die is moeilijk te krijgen, een alternatief is de Soligor alum. adapter bij de Foto Plus winkels te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

jo flits flits stel je vragen in het a60/70 topic is speciaal voor deze camera.
Kweet niet of je met groothoek kan uitbreiden maar in dat forum wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 18:40:
[Quote)
Dit hoeft niet van mij, maar stel dat het toch wel zo is, is toch leuk om te weten, stel dat fotografie een echte hobby wordt

Dat weet je dus niet goed want de hele serie kan voorzien worden van extra lennzen/filters e.d. ,daarvoor heb je de lensadapter LA 52C nodig, die is moeilijk te krijgen, een alternatief is de Soligor alum. adapter bij de Foto Plus winkels te bestellen
Groothoek: ja
Telelens: ja
Macro: ja
Filters: ja

http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/accessory.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Weet iemand websites waar alle digitale camera's in het archief zijn zoals bij velen maar dat je dan ook gewoon een selectie kan maken op hoeveel Mpixel, geheugentype, etc? Dat zou erg handig zijn denk ik voor iemand die een wil kopen...

Zo zitten wij (m'n vriendin en ik) aan een 2MP of 3MP te denken (eerder aan 3) maar geheugentype moet wel denk ik CF zijn omdat deze het snelste is maar tevens waar het om gaat bijna 2x zo goedkoop als bijvoorbeeld xD of SD type. En verder enige optische zoom is ook wel leuk. Ik heb nog nergens kunnen vinden waar je dit makkelijk kan opgeven en dan een selectie maken. Nu komen we er helemaal in om over welke we moeten nemen en ook helemaal gestoord van... Hope somebody can help...

edit: Dan kun je dus daarna uit de selectie de beste halen ipv nu een beetje een naald in een hooiberg te zoeken...

[ Voor 9% gewijzigd door X1pheR op 19-08-2003 21:48 . Reden: check edit... ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 19 August 2003 @ 19:50:
jo flits flits stel je vragen in het a60/70 topic is speciaal voor deze camera.
Kweet niet of je met groothoek kan uitbreiden maar in dat forum wel!!!
koop een leesbril, ik heb geen vragen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 23:03:
[...]

waarscheinlijk bedoelde hij mij :) en dis geen flame maar vind zn zinsbouw ook niet helemaal 100 procent nl (niet dat de mijne goed is hoor :) )

[ Voor 7% gewijzigd door wdekreij op 19-08-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 23:03:
[...]

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:40:
[Quote)
Dus dat is geen vraag 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:40:
[Quote)

Oftewel hij quote een vraag en geeft daar antwoord op. Klaar.
Da_Killah schreef op 19 August 2003 @ 21:43:
Weet iemand websites waar alle digitale camera's in het archief zijn zoals bij velen maar dat je dan ook gewoon een selectie kan maken op hoeveel Mpixel, geheugentype, etc? Dat zou erg handig zijn denk ik voor iemand die een wil kopen...
edit: Dan kun je dus daarna uit de selectie de beste halen ipv nu een beetje een naald in een hooiberg te zoeken...
Kijk eens op Kieskeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee Fuij eigenlijk vind ik eigenlijk flut, want ik ken iemand en die cam neemt de foto's zeer donker, de weergave is niet als realiteit net als je met je ogen ziet (de foto's ook niet :( )

Canon zijn supercamera's! Ik heb met plezier een canon powershot a200 gekocht winter vorig jaar en die was supercool :) , ik heb hem nog steeds en fotografeer zeer cool en mooi op 1024x768 en 1600x1200.. Die camera is zeer waar voor je geld, ik zou eigenlijk de a300 wel eens willen zien..

even 2 nadelen avn de a200 van canon:

-geen optische zoom (wel 4x digitaal :( )
-filmpjes tot 30 sec :( (maar wel veel frames)

tis ook heel makkelijk aan het dingetje dat hij heeeeel lang doet met 1800mah batterijen (2 stuks) daarmee kan ik het toestel 30 minuten aanhouden met lcd aan! Ook mooie foto effecten live toevoegen zoals black en white en sepia! isowaarden ook meteen in te stellen!

Kortom een mooie camera, helaas alleen voor de Zoom en de filmpjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:
tis ook heel makkelijk aan het dingetje dat hij heeeeel lang doet met 1800mah batterijen (2 stuks) daarmee kan ik het toestel 30 minuten aanhouden met lcd aan! Ook mooie foto effecten live toevoegen zoals black en white en sepia! isowaarden ook meteen in te stellen!

30 minuten is wel heel kort ,dat moet je eens na laten kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik ben blij dat je dat zegt.. ik d8 al 30 minuten met 1800 mah batterijen lang?? Dan zal ik strax met mijn standaard batterijen niet ver komen :) (ga nog niet meteen extra batterijen kopen, anders vind mn ma de camera te duur, en als ik de kosten spreid merkt ze het niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Ik weet niet of iemand hier nog kijkt maar probeer het toch. Mijn vriendin en ik zoals gezegd zijn al enige tijd bezig met het uitzoeken van een digitale camera uit het oh zo brede aanbod. Uiteindelijk na informeren en lezen zijn we gekomen op:

2 Megapixel
- Canon PowerShot A60
- Nikon CoolPix 2100
3 Megapixel
- Canon Powershot A70
- Nikon CoolPix 3100

Dit zou uiteindelijk de beste keuze zijn. De 2 modellen van beide fabrikanten zouden identiek zijn dus is alleen de 1MP het verschil. Maar 2MP of 3MP weten we dus nog niet echt zeker en het merk dus ook niet. Zou dicht bijelkaar liggen. Wij willen natuurlijk goeie, scherpe en kwaliteit foto's kunnen maken en drukken meestal af op standaard 10x15 formaat of misschien iets groter. Maar de een raad ons 2MP aan en de ander 3MP. Dus we worden er helemaal gek van. Kunnen jullie het juiste advies geven tussen 2/3MP en het merk?

[ Voor 6% gewijzigd door X1pheR op 25-08-2003 17:23 . Reden: foutje ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Devster schreef op 14 augustus 2003 @ 11:51:
[...]

Waar kun je die camera kopen voor dat bedrag?
b-tje late reactie maar ben inmiddels terug van m'n vakantie
ik heb hem gekocht bij een hardwareleverancier in nijmegen: McDOS, ze leveren niet rechtstreeks aan consumenten. Daar hebben ze een vitrine met
artikelen die uit de verkoop zijn omdat ze te oud zijn of terug zijn gekomen o.i.d.
deze lag daar omdat het gewoon een ouder model is.
Vandaar dat ie zo goedkoop was.

goed, ik heb even een paar voorbeeldjes online gezet. ze zijn heel klein, heb nog geen tijd gehad om de originelen online te zetten.

deze walvis lag op de rand van het zwembad te slapen: TERUGROLLEN!!! anders droogt ze uit!!!
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/k.rutten/DSCF0096.jpg

haventje.....
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/k.rutten/DSCF0267.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/k.rutten/DSCF0302.jpg

Ook ín discotheken gaat best aardig zoals je ziet.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/k.rutten/DSCF0509.jpg

vliegtuigje.....
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/k.rutten/DSCF0548.jpg

Deze vakantie in 10 dagen 128mb volgeschoten op 1,3 megapixel high quality (weinig compressie) dus zo'n 400 foto's. echt een fijn point&shoot cameraatje.
en tjah, dat ie niet zoomt mis je wel. maar van de andere kant zijn al je foto's scherp. ook in het donker of in discotheken, gewoon invulflits aan en knippen maar (wel beeeetje rekening houden dat je onderwerp in het bereik van de flits staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
?? kick ??

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Da_Killah schreef op 25 August 2003 @ 17:22:
Uiteindelijk na informeren en lezen zijn we gekomen op:

2 Megapixel
- Canon PowerShot A60
- Nikon CoolPix 2100
3 Megapixel
- Canon Powershot A70
- Nikon CoolPix 3100

...Maar de een raad ons 2MP aan en de ander 3MP. Dus we worden er helemaal gek van. Kunnen jullie het juiste advies geven tussen 2/3MP en het merk?
Als jullie wel een keer groter willen fotograferen dan 10x15 dan zou ik zeker voor een 3MP toestel gaan. Als je een A4 aan de wand hangt en er op een afstandje van 50CM+ naar kijkt, dan ziet het er prima uit. Dichterbij ga je imho al duidelijk zien dat het een digitale foto is. Ik zeg erbij, het is iets persoonlijks :)

De Nikon ken ik niet, de Canon wel. Heeft iig meer instelmogelijkheden dan de Nikon en gaat zuinig om met (oplaadbare) batterijen. Nikon heeft geloof ik een vaste accu.
Nee hoor ;) alleen niet zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Thanx 4 Reply. Hmm, ja dan is het dus toch beter om idd voor 3 te gaan. Jammer dat de 3100 niet bekend is. En verder, ik moet toegeven. Het had wat duidelijker gekunt ;)

Out of order...

Verwijderd

Een leuke schop voor een nieuwe vraag...

Ik wil een camera kopen als kadootje voor mn zusje dr zestiende verjaardag, en wil maximaal 200 euro uitgeven.
Nou zit ik me dus af te vragen wat ik het beste kan doen:

Een tweedehands olympus c-220 met tasje en alle reut erbij voor 150 euro
Een olympus c-150 nieuw kopen voor 140 euro
Een canon powershot kopen voor bijna 200 euro (das een stuk meer geld)
of een fuji finepix a205s kopen voor 169 euro

Het toestel wordt waarschijnlijk gebruikt voor heel veel point &shoot.
Mijn ideeen tot nu toe:
fixed lens is wel makkelijk voor dr, altijd scherpe foto's en weinig shutterlag
beeldkwaliteit moet wel zodanig zijn dat ze op 10x15cm kan laten afdrukken
ze moet op feestjes/uitgaan wel foto's kunnen maken van dr dronken vrienden :p
dus een beetje nette fotos met niet te veel ruis

ik ben de weg een beetje kwijt, wie heeft er goede suggesties voor me?

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Ik zou de Powershot A60 nemen ( pricewatch: Canon PowerShot A60 (2MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8) ) op het moment 199€

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:06
*voorzichtig kickje* :)

Ik ben op zoek naar een digitale camera voor max. 200 euro. Heb de Trust 910 Z gezien en dat lijkt me wel wat. Ik weet dat hier onder de tweakers Trust niet zo populair is, maar ja.. misschien is deze wel goed }:O

Afbeeldingslocatie: http://download.trust.com/_images/products/300/13674.jpg

Digitale camera met hoge 3.1 Megapixel (2048 x 1472) sensor resolutie
Zeer gevoelige CCD optische sensor met geavanceerde 3x optische zoom lens; Japans ontwerp met hoge kwaliteit.
4 cm kleuren TFT scherm als zoeker, voor 4x zoom preview, bekijken foto- en video-opnames en menufuncties
Camera resolutie 5.0 Mpixel (2496 x 2016)
3x geavanceerde traploze digitale zoom voor foto's en 4x digitale zoom voor video clips
15 MB ingebouwd en geïnstalleerd geheugen, uit te breiden tot 512MB met optionele SD/MMC geheugenkaart
Maximaal 35 VGA foto's of 53 seconden video met ingebouwd 15 MB geheugen
Ingebouwde, uitschakelbare automatische flitser met rode-ogenreductie
Geïntegreerde microfoon en luidspreker voor het direct opnemen/afspelen van video met geluid
Witbalansinstellingen: automatisch, daglicht, binnenhuis
Voorgedefinieerde instellingen: Zelfontspanner, Nacht belichting, Portret, Makro en Landschap
JPEG-geheugencompressie voor optimaal geheugengebruik
Webcam functie, maximaal 30 beelden per seconde
Beelden zijn eenvoudig toegankelijk via losse harde schijf in computer (voor Macintosh en Windows)
Video uitgang om beelden op een TV te bekijken (PAL / NTSC)
USB aansluiting voor eenvoudige installatie en snelle beeldpicture transfer
Aan/uit-schakelaar en automatische uitschakeling voor langere levensduur batterijen
Aansluiting voor optionele voedingsadapter
Extra meegeleverde Windows-software: Photo Express 4.0 SE, Photo Explorer 7.0 SE, DVD Picture Show 1.0 SE, COOL360
Product afmeting (HxBxD in mm): 67 x 113 x 47

Wat vinden jullie hiervan en heeft iemand misschien ervaring met deze camera? Of een alternatief... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er niet voor zou ik zeggen... na 2 maanden sta je weer bij de winkel waar je hem koopt omdat hij stuk is of niet tevreden bent over het resultaat!

Ik zou eerder voor de Canon A60 gaan... zit je ook nog onder de 200 eurie http://www.tweakers.net/pricewatch/53477?Landfilter=Benelux

Kheb zelf een trust gehad namelijk en dat was een bagger ding... Nu Canon A60 en ik ben er zeer maar dan ook ZEER tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
Hmja, maar volgens mij is die bij de meeste winkels wel wat duurder (rond de 250).. of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zit al een tijdje alles hier in het foto topic te volgen. En ik ben eigenlijk wel geintreseert in het maken van foto's. En nu wil ik misschien zelf ook een cam gaan kopen. Ik wil graag scherpe foto's maken van heel dichtbij maar de cam moet ook duidelijk zijn in een natuurlandschap. Ik wil graag dat ik met bewegende opjecten scherpe foto's kan maken, bijvoorbeeld een druppel water wat naar beneden valt. Ook wil ik een beetje landschappen gaan fotograferen, en kunnen zoomen, en ik moet natuurlijk een gat hebben waar ik doorheen kan kijken (duh). Een tft schermpje hoeft er niet perse op te zitten, maar als de fotos maar scherp zijn, en als er dan nog een tft opzit is dat natuurlijk mooi megenomen. verder wil ik in het donker ook nog mooie fotos kunnen maken, en ik weet niet of dat kan maar misschien de sluitingstijd ook nog kunnen instellen. De cam mag niet duurder zijn dan 200 tot 250 euro.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 12 december 2003 @ 23:11:
Ik zit al een tijdje alles hier in het foto topic te volgen. En ik ben eigenlijk wel geintreseert in het maken van foto's. En nu wil ik misschien zelf ook een cam gaan kopen. Ik wil graag scherpe foto's maken van heel dichtbij maar de cam moet ook duidelijk zijn in een natuurlandschap. Ik wil graag dat ik met bewegende opjecten scherpe foto's kan maken, bijvoorbeeld een druppel water wat naar beneden valt. Ook wil ik een beetje landschappen gaan fotograferen, en kunnen zoomen, en ik moet natuurlijk een gat hebben waar ik doorheen kan kijken (duh). Een tft schermpje hoeft er niet perse op te zitten, maar als de fotos maar scherp zijn, en als er dan nog een tft opzit is dat natuurlijk mooi megenomen. verder wil ik in het donker ook nog mooie fotos kunnen maken, en ik weet niet of dat kan maar misschien de sluitingstijd ook nog kunnen instellen. De cam mag niet duurder zijn dan 200 tot 250 euro.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Financieel heb je niet echt veel ruimte voor je uitgebreide eisen, je komt eigenlijk automatisch bij de Canon A60 uit..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 23:22:
[...]

Financieel heb je niet echt veel ruimte voor je uitgebreide eisen, je komt eigenlijk automatisch bij de Canon A60 uit..........
Ik heb is gekeken in het a60-a70 ervaringtopic, dat is een zeer goede cam zo te zien. Lekker scherpe foto's, marco's zijn zeer scherp. Mischien word dit wel mijn cam. Weet iemand nog een cam die even veel kost en beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 13 december 2003 @ 00:12:
[...]

Ik heb is gekeken in het a60-a70 ervaringtopic, dat is een zeer goede cam zo te zien. Lekker scherpe foto's, marco's zijn zeer scherp. Mischien word dit wel mijn cam. Weet iemand nog een cam die even veel kost en beter is?
veel beter kan voor dat geld denk ik niet. Ja als je alleen naar Megapixels kijkt kan je nog hoger, maar meer MP betekend niet mooiere foto's (kijk maar in het Medion topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 09:58:
[...]

veel beter kan voor dat geld denk ik niet. Ja als je alleen naar Megapixels kijkt kan je nog hoger, maar meer MP betekend niet mooiere foto's (kijk maar in het Medion topic)
Nee van die MP weet ik :) (als je kijkt naar trust :P). Maar is er misschien nog een dezelfde soort cam met dezelfde opties voor iets minder geld (denkik zelf niet).

En ik denk datik voor de A60 ga, ik heb daar veel goede reacties over geleze. En het lijkt me leuk om macros te maken, vooral van bijv. water. en landschappen lijken me ook mooi om fotos van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
Ben toch maar voor de A60 gegaan, (in de regen) vanmiddag gekocht.. :*)

Zal nog wel posten wat ik er van vind :)

[ Voor 24% gewijzigd door Bobo89 op 13-12-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wou een digitale camera voor me moeder kopen van rond de 100-150 euro, heb echt geen verstand van die dingen daarom post ik hier ;)

gewoon voor point and shoot en met geheugen erbij als het kan (via usb of firewire kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 16:48:
ik wou een digitale camera voor me moeder kopen van rond de 100-150 euro, heb echt geen verstand van die dingen daarom post ik hier ;)

gewoon voor point and shoot en met geheugen erbij als het kan (via usb of firewire kabel)
Kodak CX 6230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 16:48:

Mijn oom heeft vorige week een nieuwe camera gekocht, een Trust limited Edition Minardi Formule 1 ding ofzo. Hij is 3 Megapixel, licht, klein, mooi en met de fotokwaliteit valt te leven. Verder vind ik het gebruiksgemak heel goed, veel beter dan onze Canon Ixus V oid. Hij bezit 6 MB geheugen en dat is genoeg voor 1 minuut filmpje of een mooi aantal foto's op hoge resolutie. En dan nog uitbreidbaar d.m.v SD-kaartjes.
Wel een leuke camera voor 150 euro dacht ik.

Deze is het dus: 740C POWERC@M ZOOM - FORMULA1 LIMITED EDITION

Afbeeldingslocatie: http://download.trust.com/_images/products/300/13902.jpg

http://www.trust.nl/products/product.htm?artnr=13902

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 18:49:
[...]

Mijn oom heeft vorige week een nieuwe camera gekocht, een Trust limited Edition Minardi Formule 1 ding ofzo. Hij is 3 Megapixel, licht, klein, mooi en met de fotokwaliteit valt te leven. Verder vind ik het gebruiksgemak heel goed, veel beter dan onze Canon Ixus V oid. Hij bezit 6 MB geheugen en dat is genoeg voor 1 minuut filmpje of een mooi aantal foto's op hoge resolutie. En dan nog uitbreidbaar d.m.v SD-kaartjes.
Wel een leuke camera voor 150 euro dacht ik.

[afbeelding]

Aanschaf gaat tot teleurstelling leiden............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik trust Trust niet echt dus die valt al af :P
denk dat ik die Kodak ga kopen ;) maar ik kijk nog ff verder voor reviews enzo 8)

weet iemand wat de Kodak CX6230 wel heeft dat de CX6200 niet heeft want die is wel ff 40 euro goedkoper :D

ff gechecked en hij heeft maar 8mb geheugen intern en de CX6230 heeft 16mb... hoeveel foto's kan je ongeveer maken met 8mb?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Verder vind ik het gebruiksgemak heel goed, veel beter dan onze Canon Ixus V oid.

[afbeelding]

makkelijker dan een Ixus V? als je dat al moeilijk vind snap ik goed dat je voor een trust gaat :X (nofi)

en idd.. een trust gaat geheid voor teleurstellingen leiden, rommel is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me nog afvraag of die kadok cx6320 een beetje makkelijk te bedienen is... want me moeder is daar niet echt goed in ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 22:38:
wat ik me nog afvraag of die kadok cx6320 een beetje makkelijk te bedienen is... want me moeder is daar niet echt goed in ;) :+
Deze Kodaks zijn speciaal ontworpen voor mensen die alleen willen richten en afdrukken, pont and shoot dus......
Hoef je je geen zorgen over te maken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en is die 40 euro extra het waard voor de CX6230 ?
Hoeveel foto's kan je ongeveer kwijt op 8mb, en is een optische zoom echt nuttig?

btw weet iemand nog een site met een review voor de CX6230 want ik kan er geen 1 vinden :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat interne geheugen moet je zien als reserve, een extra kaartje hoort erbij en optische zoom is voor de meeste mensen de reden om hun oude camera te dumpen, omdat ie geen zoom heeft dus, inderdaad sterk aan te bevelen daar niet op te bezuinigen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:
btw weet iemand nog een site met een review voor de CX6230 want ik kan er geen 1 vinden
[quote]

Stevs digicams heeft de CX 6330 (3MP) versie goed beoordeeld.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik wilde een camera zonder al teveel eisen te stellen; hij moest niet al te groot zijn, er moest een flitser op zitten, USB en hij moest uitbreidbaar zijn. Eigenlijk moest hij zo goedkoop mogelijk zijn (dan zou het ook niet zo erg zijn als mijn vriendin weer eens zou besluiten hem op de kachel te laten liggen, waardoor hij dus helemaal gesmolten was, zoals onze vorige) |:(
In Düsseldorf liep ik 2 weken geleden tegen dit apparaat aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.db23.de/bildklein/80080_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.db23.de/bildklein/80080_1.jpg Check deze link voor specs.
Bij deze zaak heb ik hem daar ook gekocht.
Hij heeft alles wat hier vervloekt wordt: onbekende naam, 4x digizoom, geen zoeker, alleen LCD en het menu is niet ideaal. Het mooiste was dat ie me maar €111 kostte.
Het is een Japans merk, D'Zign type DZ-338. Hij bevalt me prima. Een van de grootste nadelen vind ik dat ie op penlites werkt en met slecht licht worden de foto's korrelig, maar zoals ik al zei: ik stel niet al teveel eisen en deze bevalt me prima voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QUOTE:
Het is een Japans merk, D'Zign type DZ-338. Hij bevalt me prima. Een van de grootste nadelen vind ik dat ie op penlites werkt en met slecht licht worden de foto's korrelig, maar zoals ik al zei: ik stel niet al teveel eisen en deze bevalt me prima voor die prijs.
[QUOTE]

Je gebruikt toch wel oplaadbare NIMH batterijen? Iets anders is niet geschikt voor digitalen en als je dat een groot nadeel noemt vemoed ik dat je gewone batterijen gebruikt..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Laatst online: 13:06

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Onder de 250 kan je een mooi cameraatje krijgen,

Ik heb zelf de fuji A310 maakt zeer mooie foto's. Met optische zoom, instelbare iso waarden en sluitertijd.

Werkt op XD geheugen, is 239 bij alternate.

De batterijen gaan zeer lang mee, ik heb er gisteren op 1e kerstdag heel de dag mee gefotografeerd, met LCD, en 's avonds de foto's ook nog eens op de tv bekeken, en de batterijen doen het nog steeds.

Je kan er ook lage resolutie filmpjes mee maken, zonder geluid, maar toch! En je kan via bijgeleverde kabel dus de foto's op je tv kijken via de S-video in, af als je een scart blokje hebt, via de scart!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik kan maar niet kiezen.

De Canon A60
De HP PhotoSmart 635
Of de Minolta DiMAGE E223

Ik heb al veel over de Canon A60 gelezen, en ook al wat over de HP.

En ik heb van de A60 en HP 635 al 2 verschillende reviews (dus 2 reviews, 1 door 1 man en de ander ook door 1 man, die met beide cams de zelfde fotos heeft gemaakt en dus goed vergelijkings materiaal is.) bekeken en ik zie bijna geen verschil. Ze hebben allemaal min 2x optical zoom. en zijn 2 megapixel wat voor mij echt wel genoeg is, ik ben namelijk een beginnende foto hobbyist met een klein budget +-200 € totaal.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in deze beslissing.
Ik weet in iedergeval wel dat ik meteen 64mb extra geheugen koop, want die 8 / 16mb zit zo vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 20:13:

Je gebruikt toch wel oplaadbare NIMH batterijen? Iets anders is niet geschikt voor digitalen en als je dat een groot nadeel noemt vemoed ik dat je gewone batterijen gebruikt..........
|:(
Ga ik morgen dus maar ff halen. Heb alleen maar standaard penlites gebruikt. Streep dit nadeel dus maar weg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 27 december 2003 @ 00:50:
Ik kan maar niet kiezen.

De Canon A60
De HP PhotoSmart 635
Of de Minolta DiMAGE E223

Ik heb al veel over de Canon A60 gelezen, en ook al wat over de HP.

En ik heb van de A60 en HP 635 al 2 verschillende reviews (dus 2 reviews, 1 door 1 man en de ander ook door 1 man, die met beide cams de zelfde fotos heeft gemaakt en dus goed vergelijkings materiaal is.) bekeken en ik zie bijna geen verschil. Ze hebben allemaal min 2x optical zoom. en zijn 2 megapixel wat voor mij echt wel genoeg is, ik ben namelijk een beginnende foto hobbyist met een klein budget +-200 € totaal.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in deze beslissing.
Ik weet in iedergeval wel dat ik meteen 64mb extra geheugen koop, want die 8 / 16mb zit zo vol :)
Dat is geen echt moeilijke keus: Canon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 10:49:
[...]

Dat is geen echt moeilijke keus: Canon
Waarom dan? :D
Ik weet dat je super veel kunt instellen met de canon, maar de hp is toch ook zeer redelijk lees ik. En Mimolta is over het algemeen toch ook goed? 8)7

De Minolta kan ik al voor € 169,00 kopen, dat is nogal een verschil met de canon voor minimaal 210 €

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 27-12-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg er €49 bij en koop olympus c-media 350 zoom. 3.1 Mp / 3x optische zoom / xd cards (snel!!). Heb 'm zelf ook en bevalt prima. Wel snel bij zijn want de laatste modellen gaan nu weg!. Camara was begin dit jaar €399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 11:08:
Leg er €49 bij en koop olympus c-media 350 zoom. 3.1 Mp / 3x optische zoom / xd cards (snel!!). Heb 'm zelf ook en bevalt prima. Wel snel bij zijn want de laatste modellen gaan nu weg!. Camara was begin dit jaar €399.
GoT > Fotografie > Welke dig. camera onder de 250 euro? 8)7 :X

Ik post hier omdat ik een budget heb aight? 8)7 :+

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 27-12-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 27 december 2003 @ 11:03:
[...]

Waarom dan? :D
Ik weet dat je super veel kunt instellen met de canon, maar de hp is toch ook zeer redelijk lees ik. En Mimolta is over het algemeen toch ook goed? 8)7

De Minolta kan ik al voor € 169,00 kopen, dat is nogal een verschil met de canon voor minimaal 210 €
Dat is simpel: met goedkope digitaaltjes stuit je snel op de beperkingen die deze dingen bij de huidige stand van techniek nu eenmaal nog hebben, met de A60 heb je een maximum aan mogelijkheden om zelf in te grijpen in je opnamen.
Een simpele point and shoot kan je na een paar maanden proberen te verkopen of weggeven, erg veel leergeld dus.........

Voorbeeld: Ik heb zelf sinds Mei 2002 een Powershot A40, ik gebruik hem nog steeds omdat hij het onder bepaalde omstandigheden beter doet dan anderen die ik meer gebruik wegens de hogere resolutie........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
ik ben zelf dus ook aan het kijken voor een digicam

rond mei/juni wil ik een week naar chicago gaan, altijd al een droom geweest om die mooie gebouwen van dichtbij te zien, en die moeten dan natuurlijk op de gevoelige pixels worden vastgelegd ;)

daarom wil ik uiterst volgende maand een camera kopen voor zon 250-300 max, incl batterijen en 64mb kaartje

nou ben ik een complete leek qua fotograferen en moet hij dus vooral gewoon doen als point & shoot, veel opties is ook wel leuk dat ik er dan steeds wat bij kan leren natuurlijk. tis dus niet dat ik em alleen voor chicago wil kopen, ik gebruik dat meer als extra motivatie om er een te kopen. kzat zelf te denken aan de canon A60 of A70 met een hopelijk lagere prijs tegen die tijd.

neem aan dat die voor buitensituaties goed bruikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

Mijn oom heeft vorige week een nieuwe camera gekocht, een Trust.....
En daar gaan we al de fout in... trust...brrr.... weet je zeker dat het megapixel is en niet megasubpixel?

En hoe is het om door plastic lenzen foto's te maken, leuk wazig he, gratis bij effect gegeven door trust!

Waasje hier, waasje daar, megasubpixel daar.... en dan zijn we allemaal weer blij. :r

[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 06-01-2004 04:51 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 06 januari 2004 @ 03:33:
ik ben zelf dus ook aan het kijken voor een digicam

rond mei/juni wil ik een week naar chicago gaan, altijd al een droom geweest om die mooie gebouwen van dichtbij te zien, en die moeten dan natuurlijk op de gevoelige pixels worden vastgelegd ;)

daarom wil ik uiterst volgende maand een camera kopen voor zon 250-300 max, incl batterijen en 64mb kaartje

nou ben ik een complete leek qua fotograferen en moet hij dus vooral gewoon doen als point & shoot, veel opties is ook wel leuk dat ik er dan steeds wat bij kan leren natuurlijk. tis dus niet dat ik em alleen voor chicago wil kopen, ik gebruik dat meer als extra motivatie om er een te kopen. kzat zelf te denken aan de canon A60 of A70 met een hopelijk lagere prijs tegen die tijd.

neem aan dat die voor buitensituaties goed bruikbaar zijn?
De A60/A70/A80 zijn goeie veelzijdige allrounders inderdaad, doe je niks verkeerds mee, kijk ook eens naar Minolta F200/F300 (is ergens in de aanbieding voor 269 E geloof ik)/S414
Nadeel van de Minolta's is het relatief hoge stroomverbruik, maar de fotografische kwaliteit en mogelijkheden zijn heel goed......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mij momenteel aan het orienteren omdat ik over een week of twee een digicam wil gaan kopen. Budget voor de camera (excl. accessoires als accu/aa-tjes en geheugen) is 250 Euro (max). Ik heb dus een beetje lopen surfen en kwam op kieskeurig de Sanyo XACTI VPC-S1 tegen die daar nogal positief is beoordeeld. En een leuke prijs met € 205. Maar nou weet ik niet echt of ik moet afgaan op de reacties daar dus vroeg ik mij af of er hier misschien mensen zijn met ervaring met deze cam. (Voor meer info check: http://www.kieskeurig.nl/...yo%20XACTI%20VPC%20S1.htm en http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sanyo/sanyo_dscs1.asp)
Andere opties zijn voor mij de Canon A60 voor en de HP Photosmart die rond dezelfde prijs zitten. Wie kan mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

iemand nog ervaring met die kodak CX6230? Ik had een tijd geleden ergens wat buiten foto's gezien en die zagen er goed uit, maar is hij binnen ook goed te gebruiken?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.