Welke dig. camera onder de 250 euro? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.403 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 00:08:
Ik ben mij momenteel aan het orienteren omdat ik over een week of twee een digicam wil gaan kopen. Budget voor de camera (excl. accessoires als accu/aa-tjes en geheugen) is 250 Euro (max). Ik heb dus een beetje lopen surfen en kwam op kieskeurig de Sanyo XACTI VPC-S1 tegen die daar nogal positief is beoordeeld. En een leuke prijs met € 205. Maar nou weet ik niet echt of ik moet afgaan op de reacties daar dus vroeg ik mij af of er hier misschien mensen zijn met ervaring met deze cam. (Voor meer info check: http://www.kieskeurig.nl/...yo%20XACTI%20VPC%20S1.htm en http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sanyo/sanyo_dscs1.asp)
Andere opties zijn voor mij de Canon A60 voor en de HP Photosmart die rond dezelfde prijs zitten. Wie kan mij adviseren?
Met dat budget kom je automatisch op de A60 incl. batterijen en extra geheugen.......
Het is ook gewoon een goede camera, met goeie afdrukken tot plm. 13x17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor je reactie. IK heb uiteindelijk toch nog besloten om mijn budget iets te verhogen en heb een a70 gekocht voor € 275 bij kamera express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op 06 januari 2004 @ 03:53:
[...]

En daar gaan we al de fout in... trust...brrr.... weet je zeker dat het megapixel is en niet megasubpixel?

En hoe is het om door plastic lenzen foto's te maken, leuk wazig he, gratis bij effect gegeven door trust!

Waasje hier, waasje daar, megasubpixel daar.... en dan zijn we allemaal weer blij. :r
en vergeet dat geweldige lcd scherm niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 13:29:
Thx voor je reactie. IK heb uiteindelijk toch nog besloten om mijn budget iets te verhogen en heb een a70 gekocht voor € 275 bij kamera express.
Check wel ff of je een versie krijgt die volledig in de verpakking zit. Een vriend van mij kocht er laatst een en daar waren de gebruiksaanwijzing ed al geopend. Canon levert die dingen echter altijd gecealed (schrijf je dat zo?)! Hij is nu ff in overleg met KE. Weet nog niet wat eruit is gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Canon levert die dingen echter altijd gecealed (schrijf je dat zo?)
[quote]

Nee, geseald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check (of was het nou sjag? ik geef het op) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Ik doe ook effe mee: het is gesealed B)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japie_17 schreef op 18 januari 2004 @ 20:48:
Ik doe ook effe mee: het is gesealed B)
[offtopic]

Ook vaud, het is ofwel sealed (Engels ) ofwel geseald (vernederlandst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Hier weer een twijfelaar!

de keuzes:
* Fujifilm FinePix A310 Zoom

* Canon Powershot A300

* Minolta dimage X (geen i of t)

Iemand adviezen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Canon A300; niet doen, geen zoom. Lijkt niet boeiend maar ga je toch missen...

Fuji A310; Erg fijn ding opzich, maar wel een beetjel ruis. Is op te lossen met o.a. Neat Image en dan is het resultaat erg mooi. Voor de rest is het een hele fijne camera voor de beginner/amateur. Mooie/goede kleuren, lekker ligt en gaat lang met oplaadbare batterijen mee. (heb er zelf 1'tje, vandaar)

Minolta Dimage; hier weet ik weinig van eigenlijk.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand in het bezit van een minolta dimage xT

kan die gene effe wat pictures postuh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Mijn baas vroeg aan mij welke camera ze moest kopen en ze was aan het twijfelen tussen de Canon A300, de HP 735 en misschien wel een canon a60 of a70. Ze heeft interesse in een 3 Mpix cam (evt 2 mpix).
Wie heeft goede argumenten waarom ze een van deze camera's wel of juist niet moet kopen?? (of wellicht een andere cam?) Budget is ergens tussen de twee- en driehonderd euro, maar meer richting 200. Het belangrijkste is dat de camera voor een amateurfotograaf onder alle opmstandigheden goede platen aflevert, handmatige instellingen zijn ondergeschikt. Ook andere 3 mpix (en evt goede 2mpx) camera's zijn kandidathebbers dus.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het belangrijkste is dat de camera voor een amateurfotograaf onder alle opmstandigheden goede platen aflevert, handmatige instellingen zijn ondergeschikt. Ook andere 3 mpix (en evt goede 2mpx) camera's zijn kandidathebbers dus.
[quote]

U maakt hier een beoordelingsfout, deze dingen zijn niet te verenigen in een apparaat dat plm. 250 E kost
Geen enkele digitale camera maakt onder alle omstandigheden goede platen zonder handmatige ingrepen,ook niet die een veelvoud van die 250.- kosten....., handmatige instellingen zijn NIET ondergeschikt..
Van de betaalbare camera's die alle mogelijkheden hebben om die ingrepen te plegen zijn de Canons A60 of A70 goede kandidaten met een redelijk tot goede beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ben op zoek naar een ultracompacte camera, liefst zo klein mogelijk dus.
Hij wordt voor 99% gebruikt tijdens het stappen, dus de behuizing moet redelijk stevig zijn zonder al te veel haken en ogen.

Welke raden jullie mij aan?

Ik zat zelf aan een sony u-30 te denken, maar welke vergelijkbare camera;s zijn er zoal voor hetzelfde geld of minder?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 20:36
Koopadvies gevraagd:

Ik zoek een low-budget camera, liefst onder 100 Euro, zo klein mogelijk, eventueel met ingebouwde flits, hoeft geen merk te zijn (Sony DSC-U20 vind ik al te duur).

Gewoon iets wat je dagelijks bij je kan dragen (aan sleutelhanger ofzo) en foto's maakt van minimaal 800x600, liefst natuurlijk iets meer maar hoeft echt geen 2 megapixel of meer te zijn.

Ik heb geprobeerd op http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp maar daar lukte het niet, ik denk dat die pagina meer geschikt is voor een hoger budget en echte merkcamera's. Als ik minimale prijs, minimaal gewicht en ultra compact invoer krijg ik nog teveel resultaten. 8)7

Bij voorbaat dank voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Voor een goedkope, goede compacte camera kun je het best voor de Minolta Dimage X20 gaan. Heel klein, SD kaartjes, normale oplaadbare batterijen. Snelste opstarttijd van welke consumer camera dan ook, een zeer simpele, zeer effectieve point-and-shoot met 3x optische zoom en 2.1 mp sensor.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Die X20 kan ik nie relaxed in mijn zak steken denk ik...

Ik zit nog heel sterk te twijfelen tussen de U20/30/40 van sony...

Zitten er echte voordelen/nadelen aan tussen de modellen onderling?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Op het moment van schrijven zit de X20 comfortabel in mijn zak. :/

Kwestie van niet denken, maar even in de winkel uitproberen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment zijn er 2 leuke 2 megapixel camera's voor weinig geld te koop.

Bij Kruitvat hebben ze de Fuji Finepix 205 voor € 138,99

Voor mij de voor en nadelen:

- nogal groot
- Xd geheugen kaart (nogal duur en langzaam met schrijven/lezen)
+zoom functie
+16mb geheugen kaart

En daarnaast bij MyCom de Sony Cybershot U30 voor € 129,-

+lekker klein
+mooie camera (mijn mening iig)
-geen zoom
-8mb geheugen kaart

Heeft iemand anders nog een mening over een van deze twee camera's?
Eventueel nog een paar voorbeeld foto's als het mogelijk is? Ook van andere 2MP camera's zou ik wel eens wat willen zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

die sony bij mycom is een buitenlands model dus zonder nl garantie...

heb er nu eentje gehaald bij eurovision voor 189,- een antraciet zwarte

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ik ga dus 1 van bovenstaande cameras kopen. Oftwel of de sony of de fuji.
Nu zit ik zo erg te twijfelen dat ik er niet meer uit kom. Ik denk namelijk dat voor mijn gebruik straks ik niet echt een zoom lens nodig heb en dat is volgens mij het enige echte grote verschil.

Hebben jullie misschien nog iets om mee voor de een of de andere over de streep te trekken?

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ben voor de sony gegaan.

De kwaliteit foto's en Telefoto's maak ik met mijn olympus c-2100uz.
1600x1200 is goed genoeg voor waar ik hem voor gebruik; de foto's komen 99% alleen op internet te staan.

128mb erbij goed voor dik 240 foto's.

Camera past goed genoeg in mijn redelijk strakke broek door zijn smalle afmeting De batterijen gaan lang mee! Ik weet nog dat ik binnen 10 minuten door de meegeleverde 4 penlites heen was met met Olympus, maar nu heb ik een halve avond geknipt met 2 AAA wegwerp batterijen

Groot voordeel is dat hij lekker snel klaar is om te knippen; als je hem uit je broek haalt. 't klepje opzij schuift en hem hem naar boven haalt, is hij al klaar (0.9s). Dat moet je natuurlijk hebben tijdens het stappen!

Gisteren getest tijdens het stappen in deurne; echt ideaal! hij stelt zichzelf scherp op een persoon en de achtergrond wordt sfeervol weergegeven. Niet al te gevoelig voor schokken dankzij de flits welke voldoende licht werpt op het onderwerp. Nadeeltje is de zgn. 'voorflits' waardoor de camera even kan zien hoe hij scherp moet stellen en ervoor zorgt dat je pupillen versmallen wat het rode-ogen-effect tegengaat.

De verschillende programma;s werken prima naar mijn mening. Alleen blijft het een Sony waardoor sommige kleuren een beetje oversaturated zijn.

Het klepje doet een klein beetje fragiel aan, maar de tijd zal t leren of dat een probleem is.

Ik ga hem iig veel gebruiken met de Carnaval en op stap, waar mijn Oly C2100 veel te groot voor is.

¯\_(ツ)_/¯

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Bedankt voor de nuttige informatie. Na deze info denk ik dat ik ook voor de sony ga. Ik heb
nu op mijn camera (analoog) ook geen zoom dus echt missen zal ik hem niet denk ik.
Het kleine formaat en de lange levensduur van de batterijen geven voor mij de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Misschien niet onder de 250 Euro.. maar heb vandaag de Sanyo Xacti VPC-J2EX gekocht, dus doosje met camera, tasje, batterij, geheugenstickje. Camera zelf zal dus wel rond de 275 euro hangen.

Leuk dingetje moet ik nog gaan uitproberen maar de reviews vertellen mij dat hij heel snel foto's kan maken..altijd handig als je net dat moment wilt nemen.

Misschien hebben meer mensen met dit schatje gespeeld?

Wat foto's gemaakt en ze zijn alleraardigst..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24420/thumb.jpg

Ene macro foto

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24419/thumb.jpg

Een een sluitertijd test, let op de autos bewogen dus he.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24431/thumb.jpg

Licht ingezoom ( analoog ) foto van een al iets oudere vrouwtjes rat. Let op de scherpte van de foto!

Nu nog duurder als 250 Euro maar let op, over een maandje of 3 moet het je lukken dit schatje te verkrijgen tegen een leuke prijs. Met tasje en heel pakket aan spul dus. En een ..helaas maar 16Mb sd-kaartje..

[ Voor 63% gewijzigd door swampy op 26-02-2004 00:23 . Reden: Foto's toevoegen ]

There is no place like ::1

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hallo, ECHO! ECHO!

Ben ik de enige die in dit topic ben overgebleven? Ben ik alleen op de wereld?

Toto, iets zegt me dat we niet meer op GoT zijn....

Verwijderd

Heb net een Fuji FinePix A205s besteld bij Kruidvat. O.a. vanwege de zoomfunctie en ik vond hem toch wel lekker goedkoop :D

Verder ga ik nog wat geheugen kopen (xD, 128 of 64) en oplaadbare batterijen (alleen heb ik geen idee welke goed zijn :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Help! Ik twijfel tussen een Canon Powershot SD 10 voor 249.99 euro en een Canon Powershot S400 voor 289,99 euro.

De SD10 is namelijk lekker klein en licht alleen heeft die weer geen zoom, overige verschillen: SD10 - SDcard terwijl S400 - Comp.Flash gebruikt.

Voor de rest lijken deze 2 veel op elkaar en dan zou ik dus gaan voor compactheid. Aangezien ik veel op reis ga de komende tijd. Tenzij de S400 betere kwaliteit fotos levert voor die 40 euro meer, kwil natuurlijk wel mooie foto's maken die ik op fotokwaliteit kan afdrukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Calvin&Hobbes schreef op 28 februari 2004 @ 12:45:
Help! Ik twijfel tussen een Canon Powershot SD 10 voor 249.99 euro en een Canon Powershot S400 voor 289,99 euro.

De SD10 is namelijk lekker klein en licht alleen heeft die weer geen zoom, overige verschillen: SD10 - SDcard terwijl S400 - Comp.Flash gebruikt.

Voor de rest lijken deze 2 veel op elkaar en dan zou ik dus gaan voor compactheid. Aangezien ik veel op reis ga de komende tijd. Tenzij de S400 betere kwaliteit fotos levert voor die 40 euro meer, kwil natuurlijk wel mooie foto's maken die ik op fotokwaliteit kan afdrukken!
Fuji Finepix informatie en reviews

Mmm, helaas is de Canon Powershot SD10 daar nog niet te vinden.

Let op, digitale zoom is onbelangrijk, je toestel moet gewoon een goede optische zoom hebben. Dan maak je de beste foto's ermee! Als je er een koopt met optische en digitale zoom dan moet je in de menutjes de digitale zoom uitschakelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
swampy schreef op 28 februari 2004 @ 15:03:
[...]

Fuji Finepix informatie en reviews

Mmm, helaas is de Canon Powershot SD10 daar nog niet te vinden.

Let op, digitale zoom is onbelangrijk, je toestel moet gewoon een goede optische zoom hebben. Dan maak je de beste foto's ermee! Als je er een koopt met optische en digitale zoom dan moet je in de menutjes de digitale zoom uitschakelen!
Hier issie wel te vinden: http://www.powershot.com/powershot2/comparison/index.html

Maar goed, het grote verschil is dus de optische zoom die er bij de SD10: 0x is en bij de S400 3x. Dat verklaart waarschijnlijk dus ook het compactere formaat en lichtere gewicht van de SD10 (geen motor, inschuifruimte enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Calvin&Hobbes schreef op 28 februari 2004 @ 16:39:
[...]

Hier issie wel te vinden: http://www.powershot.com/powershot2/comparison/index.html

Maar goed, het grote verschil is dus de optische zoom die er bij de SD10: 0x is en bij de S400 3x. Dat verklaart waarschijnlijk dus ook het compactere formaat en lichtere gewicht van de SD10 (geen motor, inschuifruimte enzo).
Ga voor optische zoom! Digitale zoom is niets anders als het opblazen van een bepaald stukje van de foto.

En optische zoom is handig hoor, als je net te ver van iets afstaat kun je lichtjes inzoemen en het toch goed op de foto krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hen een week geleden de Fuji 205 s gekocht bij Kruidvat voor 138 euro.

Daarvoor had ik een Olympus 750 UZ (3 keer zo duur!), maar na 14 dagen proberen heb ik deze weer teruggebracht en mijn geld terug gekregen. Het apparaat viel mij tegen.

Nu dus de Fuji 205 s. Een prima toestel met mooie scherpe opname's. Het verschil tussen de buitenopname's met de OLympus 750 en de Fuji 205s is nihil. De binnenopname's met flits van de Fuji vertonen iets meer ruis.

Al met al een zeer goed toestel voor de prijs van 138 euro met een goede optische zoom en een goede digitale zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
swampy schreef op 28 februari 2004 @ 17:48:
[...]

Ga voor optische zoom! Digitale zoom is niets anders als het opblazen van een bepaald stukje van de foto.

En optische zoom is handig hoor, als je net te ver van iets afstaat kun je lichtjes inzoemen en het toch goed op de foto krijgen!
Ja denk dat ik toch voor de S400 ga, hij is dan wel iets groter dan de SD10 maar dat blijft relatief gezien nog steeds klein + het feit dat CF cards goedkoper zijn dan SDcards, hij is alleen niet in verschillende kleurtjes verkrijgbaar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 29-02-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Calvin&Hobbes schreef op 29 februari 2004 @ 12:12:
[...]

Ja denk dat ik toch voor de S400 ga, hij is dan wel iets groter dan de SD10 maar dat blijft relatief gezien nog steeds klein, hij is alleen niet in verschillende kleurtjes verkrijgbaar ;)
Mwah met wat airbrush talent lukt het vast wel om het ding wat op te vrolijken!

En kleurtjes zeggen ook weinig he... het gaat erom wat in het doosje zit. Als je de camera hebt, laat eens wat foto'tjes zien he!

[ Voor 15% gewijzigd door swampy op 29-02-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Ik zoek dus ook een el cheapo cameratje, puur om fotos in de kroeg mee te maken, dus het moet lekker snel klikken en "redelijk" goede fotos produceren voor de internetsite van de kroeg. Iemand ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Xces schreef op 10 maart 2004 @ 11:17:
Ik zoek dus ook een el cheapo cameratje, puur om fotos in de kroeg mee te maken, dus het moet lekker snel klikken en "redelijk" goede fotos produceren voor de internetsite van de kroeg. Iemand ideetjes?
Begin eens met het doorlezen van deze topic...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Exirion schreef op 10 maart 2004 @ 11:25:
[...]

Begin eens met het doorlezen van deze topic...
categorie nutteloze reply.. heb ik (natuurlijk) al gedaan. p.s. ben tot de conclusie Trust 715 gekomen. het is dus voor mijn klanten en niet voor mezelf

[ Voor 19% gewijzigd door xces op 10-03-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Xces schreef op 10 maart 2004 @ 11:54:
categorie nutteloze reply..
Zoek eerst eens de fout bij jezelf.
heb ik (natuurlijk) al gedaan. p.s. ben tot de conclusie Trust 715 gekomen. het is dus voor mijn klanten en niet voor mezelf
Had dat dan gezegd. Als je zomaar een vraag in een topic dumpt dan lijkt het er niet echt op dat je zelf al iets had uitgezocht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Ok mijn excuses dan; Nadat trust gebombardeerd is tot de categorie bagger (wat ik eigenlijk al wist maar goed) kom ik met het volgende lijstje:

Fuji FinePix A205 €118,-- (en) Fuji FinePix A210 €159,--
Schijnen niet zo goed te zijn icm weinig licht, shutter speed van "slechts" 1/2 seconde en slechte AF modus..

Canon PowerShot A300 €149,-- (en) Canon PowerShot A310 €175,--
.... ?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik moet ze verkopen aan iemand die er fotos in de bruine kroeg mee gaat maken (hoog hola-di-ee gehalte). Over allemaal zie ik wel wat reacties maar niet specifiek van iemand die ze (toevallig) ook in de kroeg gebruikt heeft...

[ Voor 34% gewijzigd door xces op 10-03-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Schijnen niet zo goed te zijn icm weinig licht, shutter speed van "slechts" 1/2 seconde en slechte AF modus..

Veel van deze problemen hebben duurdere camera's ook bv de Minolta Z1 (332euro). Deze heeft alleen niet zo'n grote lag.
Toch lijken mij deze camera's vele malen beter als bv een trust of een ander B-merk zoals Medion.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 11-09 13:10

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Even een vraagje. Mij is gevraagd een camera voor het werk te vinden.
Nu ben ik zelf een eigenaar van een A70 maar in dit geval gaat het meer om point en shoot. Zo als ik nu kan beoordelen zullen er vrijwel alleen maar binnenopnamen in een fabriek gemaakt worden. En het budget is maximaal 300 euri, incl. extra geheugen.

Ik heb nu de Olympus C-350 en de Fuji S-3000 uitgezocht. De Olympus omdat die volgens mij voldoende is en de Fuji omdat ik die zelf eerlijk gezegd wel mooi vindt. ;)

Kan ik voor het gebruik problemen verwachten met binnenopnames met een van deze twee camera's?
Ik ben wel benieuwd naar jullie meningen want ik ken beide merken niet echt goed.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Xces schreef op 10 maart 2004 @ 13:59:
Zelf heb ik een A205s, en ben daar eigenlijk wel tevreden over. Ik gebuiken hem dan wel allen voor amateurwerk, maar voor de rest voldeed hij vrijwel aan al mn eisen. Alleen zit ik af en toe nog wel met maar 3x zoom, eigenlijk een beetje te weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Grmbl. Zonet m'n schoonmoeder aan de lijn. Ze had allerlei aanbiedingen gezien van verschillende elektronicaketens (Scheer & Foppen, Expert, Harense Smid), en daar vond ze wel leuke aanbiedingen tussen. Ze wist niet meer wat het was, maar wel dat je voor 160 euro een aanbieding had. O.a. van het merk Trust en één van Sony (wow, smart zoom!, maar niet heus, gewoon digitale zoom dus).

Nu kon ze eindelijk beginnen met digitale fotografie (ze was echte helemaal verheugd) Ze heeft echter een pentium 60 pc.

Nu probeer ik haar te overtuigen van het feit dat het niet slim is om nu een digicam te kopen, waar ze uiteindelijk weinig mee kan, omdat haar pc het niet aan kan. Bewerken lukt volgens mij zeker niet op dat ding. Sowieso ben je er met 160 euro nog lang niet. Daar moet nog een geheugenkaartje, tasje en extra batterijen bij, en dan ben je zo 80 euro verder. Dag aanbieding....

Ik heb haar aangeraden eerst eens een nieuwe(re) pc te kopen, en dan eens verder te gaan kijken naar digicams, en nog even door te sparen. Of is dat erg voorbarig? Heb je voor iets van 160 euro nou een vervanger van haar oude analoge toestel? Eigenlijk wil ze dus voor een duppie op de eerste rang...

[ Voor 3% gewijzigd door koelkast op 15-04-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op 15 april 2004 @ 19:51:
Grmbl. Zonet m'n schoonmoeder aan de lijn. Ze had allerlei aanbiedingen gezien van verschillende elektronicaketens (Scheer & Foppen, Expert, Harense Smid), en daar vond ze wel leuke aanbiedingen tussen. Ze wist niet meer wat het was, maar wel dat je voor 160 euro een aanbieding had. O.a. van het merk Trust en één van Sony (wow, smart zoom!, maar niet heus, gewoon digitale zoom dus).

Nu kon ze eindelijk beginnen met digitale fotografie (ze was echte helemaal verheugd) Ze heeft echter een pentium 60 pc.

Nu probeer ik haar te overtuigen van het feit dat het niet slim is om nu een digicam te kopen, waar ze uiteindelijk weinig mee kan, omdat haar pc het niet aan kan. Bewerken lukt volgens mij zeker niet op dat ding. Sowieso ben je er met 160 euro nog lang niet. Daar moet nog een geheugenkaartje, tasje en extra batterijen bij, en dan ben je zo 80 euro verder. Dag aanbieding....

Ik heb haar aangeraden eerst eens een nieuwe(re) pc te kopen dan eens verder te gaan kijken naar digicams, en nog even door te sparen. Of is dat erg voorbarig? Heb je voor iets van 160 euro nou een vervanger van haar oude analoge toestel? Eigenlijk wil ze dus voor een duppie op de eerste rang...
Grootste nadeel is dat dat ding geen USB heeft , serieel aansluiten is zo verschrikkelijk langzaam dat het plezier snel omslaat naar ergernis.
Desondanks denk ik dat het wel mogelijk is hiermee te beginnen, eenvoudige bewerkingen met b.v. Irfanview zijn best mogelijk, maar na de aanschaf van de camera is het raadzaam om b.v. een 2e hand systeempje Athlon/Duron van bv 800Mhz te kopen voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 24-08 09:21
Ik heb sinds gisteren een casio QV-R40 gekocht bij de mediamarkt in Alkmaar.
Openingsaanbieding van € 399,- voor €199,- 8)7

Eerste indruk: erg prettig cameraatje met mooie foto`s en een super simpele menu :P

www.mediamarkt.nl

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

-niets-

[ Voor 94% gewijzigd door Tjark op 17-04-2004 00:30 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Als je tijd hebt ga dan naar duitsland, daar zijn camera's echt stukken goedkoper. Ik heb dr zelf een Concord (ja ik weet t vaag merk ;)) gekocht met 5mpixel. Mooie foto's voor weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net al een nieuwe onderwerp geopend en werd hiernaar verwezen.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een camera die meerdere dingen tegelijk kan.
Ik zoek een camera waarmee je foto's kan nemen (minimaal 3 megapixel).
Tevens wil ik met de camera ook gaan filmen en dan niet kleine korte filmpjes maar dus de wat langere.
Ook moet de resolutie van de video niet klein zijn (minimaal 640x480).
Bij de video wil ik ook geluid erbij hebben.
Ik heb al gezocht op internet maar ik kan niet meer dan 2 merken vinden die zoiets maken.
De merken die ik tot op heden gevonden heb zijn Aiptek en Mustek.
Naast deze 2 merken zoek ik nog een paar andere om te gaan vergelijken.
Ik heb een budget van maximaal 250 euro.

Korte samenvatting van wat ik er allemaal op wil:
Aantal Megapixels: minimaal 3 megapixel
Doel van de camera. Vakantie, sport, beurzen
Formaat camera: ultracompact, compact
Opslagmedium: Liefst Compactflash tenzij het echt niet anders kan
Budget: maximaal 250 euro
Voorkeur voor een bepaalde merk: zoek ik juist (liefst met type erbij)
Uitbreidingsmogelijkheden: weet ik niet
Materiaal camera: plastic (zo licht mogelijk)
Soort stroomvoorziening: AA

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 11:56:

Tevens wil ik met de camera ook gaan filmen en dan niet kleine korte filmpjes maar dus de wat langere.
Ik heb al gezocht op internet maar ik kan niet meer dan 2 merken vinden die zoiets maken.

Bij voorbaat dank
Makkelijk, dat alles hebben er maar 2 : Canon A70/Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze opgezocht en met beide kan je niet meer opnemen dan 3 min aan film.
Als ik op vakantie ga heb ik die 3 min zo bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 00:43:
Tip: Als je tijd hebt ga dan naar duitsland, daar zijn camera's echt stukken goedkoper. Ik heb dr zelf een Concord (ja ik weet t vaag merk ;)) gekocht met 5mpixel. Mooie foto's voor weinig geld
In duitsland is elektronica sowieso goedkoper.
Een goede zaak voor fototoestellen is
http://www.top-foto.de/
Zit in dueren 15 km voorbij aken. Maar je kan er ook online bestellen.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 13:44:
Ik heb ze opgezocht en met beide kan je niet meer opnemen dan 3 min aan film.
Als ik op vakantie ga heb ik die 3 min zo bereikt.
Dan is je eisenpakket een mission impossible.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind zelf van niet want zoals eerder vermeld maakt aiptek en mustek zelke camera's.
Het probleem is echter dat ik meer merken wil hebben om ze met elkaar te vergelijken.
Ik heb op internet rondgezocht en kom niet verder dan deze 2 merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiptek en Mustek maken geen camera's met 3 MP (niet-geinterpoleerd) en goeie filmfunctie, ik weet niet waar je dat vandaan hebt, fotokwalteit is 3x niks............
De enigen die redelijke fotokwaliteit combineren met filmkwaliteiten zijn enkele Sanyo modellen ,kijk daar eens bij...............

PS, geen compactflash en AA batterijen, het is echt een mission impossible.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Het is sowieso vrij onmogelijk met welk budget dan ook een camera te vinden die en goede foto's en goede video's maakt, en al helmaal onmogelijk met jouw budget. Je moet gewoon kijken wat je het belanrijkst vind...of een goeie fotokwaliteit, korte en matige filmpjes...of een videocamera die goeie video's en brakke stills maakt. Het spijt me, maar wat jij vraagt is gewoon bijna onmogelijk, ik denk dat je je eisen wat moet veranderen

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:32:
Vind zelf van niet want zoals eerder vermeld maakt aiptek en mustek zelke camera's.
Het probleem is echter dat ik meer merken wil hebben om ze met elkaar te vergelijken.
Ik heb op internet rondgezocht en kom niet verder dan deze 2 merken.
ik kan je wel wat voorbeeldfotos laten zien van een mustek (3mp), dat is echt ruk....koop dan liever niks want het is puur geld over de balk smijten.

http://fuss.xerax.nl/ifra...nl/karelendegast/telstar/

zoals eerder gezegt een combinatie is gewoon niet haalbaar

goeie videocamer (mini dv): 300-400E
goeie digicamera met 3 mp: 200-250E

accesoires, batterijen, geheugenkaartje tasjes etc: 100E

reken dus maar op een 700 E totaal als je alles van een goeie kwaliteit wilt hebben.
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 18:19:
Aiptek en Mustek maken geen camera's met 3 MP (niet-geinterpoleerd)
eigenlijk zijn het een stelletje oplichters want er staat gewoon 3mp op de doos terwijl het maar 2mp is :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 20:45:
[...]

ik kan je wel wat voorbeeldfotos laten zien van een mustek (3mp), dat is echt ruk....koop dan liever niks want het is puur geld over de balk smijten.

http://fuss.xerax.nl/ifra...nl/karelendegast/telstar/

zoals eerder gezegt een combinatie is gewoon niet haalbaar

goeie videocamer (mini dv): 300-400E
goeie digicamera met 3 mp: 200-250E

accesoires, batterijen, geheugenkaartje tasjes etc: 100E

reken dus maar op een 700 E totaal als je alles van een goeie kwaliteit wilt hebben.

[...]

eigenlijk zijn het een stelletje oplichters want er staat gewoon 3mp op de doos terwijl het maar 2mp is :(
wow pracht foto's! zou je niet mee doen aan de contest? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 21:03:
[...]

wow pracht foto's! zou je niet mee doen aan de contest? O-)
mn eerste digicam een mustek mdc3000 echt een ruk camera.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
nieuwe mediamarkt krantje nikon coolpix 2100 159 euro
maar 2 mp maar wel 3 keer optische zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar zit een lader met twee batterijen bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-09 15:30
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 11:56:

Bij voorbaat dank
Antwoord: Sony DSC-P72. Het enige is dat je er Memory Sticks in moet doen. Filmen doet hij in 640x480 zonder tijdslimiet en hij heeft 3.2 mpix. En: tegenwoordig is hij aardig goedkoop omdat de P73 eraan komt.

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-09 05:35
Hallo,

Ik ben van plan een camara te kopen die zo goedkoop mogelijk is maar het moet geen trust of iets zijn.

De camara moet min 3 MP hebben, Min 3x optische zoom, filmpjes met geluid op kunnen nemen.

Ik had zelf zitten denken aan een KODAK CX 6330 of een DX 6340 die hebben alles wat ze moeten hebben, alleen zeg de ene dat het wel een goeie is en de andere niet.

Wie kan mij hierbij helpen.

Groeten, Jeroen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben niet zo'n fan van kodak, maarja. ik zou liever voor een minolta of canon gaan (de a70 zag ik voor 229e staan laatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijk de reviews op www.megapixel.net van de Canon A70 eens met die Kodaks..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Laatst online: 11-09 06:19
ik heb laatst een nikon 3100 coolpix gehaald voor 249 en hij bevalt zupergoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-09 05:35
En sony camara's zijn dat goeie of niet ?? bijvoorboorld de DSC-P72 ??

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Cyrus The Virus schreef op 13 mei 2004 @ 15:43:
En sony camara's zijn dat goeie of niet ?? bijvoorboorld de DSC-P72 ??
Dan zou ik hier eens kijken : Het Grote Sony Cyber-Shot DSC topic.

Ze liggen lekker in de hand, vind ik persoonlijk - dat wel. Wat me bij de 71 tegenviel is dat je er vrij weinig aan kan instellen, en de ruis, maar ik weet niet of ze dat in de 72 hebben gefixt.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand gedacht aan de Pentax Optio S....
Die is nu 244 euro bij pixmania.com
Op de gebrekkige partypix na ben ik er heel tevreden mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topic zakte alweer een beetje weg.. sonde :)
mijn budget is ongeveer 200 euro :)

wat ik ermee wil is straaljagers fotograveren :)
daardoor wil ik minimaal 3 megapixels en minimaal 3 of 4x optische zoom en nog wat digitale zoom erbij :P

ik heb nu 2 camera's gevonden:

een Kodak Cx6330
deze zien wij hier:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/cx6330.html

en een Olimpus c310Zoom
kon ik geen online specs van vinden maar hier zijn ze;
3.2 MP, 3x optisch 3.3x digitaal
super marcromodus tot 2 cm (wat dat ook mag wezen)
pictbridge (wat dat ook mag wezen)
en 4.5cm LCD scherm

ik denk zelf de kodak maar maybe ga ik wel langs een beter aanbod heen of langs een beter camera die meer MP,zoom of weet ik veel heeft.

iemand advies?
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Kijk, tussen deze twee hier zat ik dus ook te twijfelen. Kan iemand verder helpen...

(Voordelen aan de 6330: goedkopere sd kaartjes (ipv xd), video out
Voordelen c310: 2 cm macro zoom, looks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
. (foutje)

[ Voor 94% gewijzigd door Micha op 11-06-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 17:18:
topic zakte alweer een beetje weg.. sonde :)
mijn budget is ongeveer 200 euro :)

wat ik ermee wil is straaljagers fotograveren :)
daardoor wil ik minimaal 3 megapixels en minimaal 3 of 4x optische zoom en nog wat digitale zoom erbij :P

ik heb nu 2 camera's gevonden:

een Kodak Cx6330
deze zien wij hier:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/cx6330.html

en een Olimpus c310Zoom
kon ik geen online specs van vinden maar hier zijn ze;
3.2 MP, 3x optisch 3.3x digitaal
super marcromodus tot 2 cm (wat dat ook mag wezen)
pictbridge (wat dat ook mag wezen)
en 4.5cm LCD scherm

ik denk zelf de kodak maar maybe ga ik wel langs een beter aanbod heen of langs een beter camera die meer MP,zoom of weet ik veel heeft.

iemand advies?
Thanks!!
Voor wat jij wil hebben alle genoemde veel te weinig zoom, een veel betere optie is de Minolta Z1, maar die is iets duurder geloof ik, maar als je na een paar weken er achter komt dat je keuze niet voldoet ben je nog veel duurder uit, het daalt razendsnel in waarde.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_25/OFF01_B.HTM

wat vindt men van deze camera?

je krijgt 128 mb geheugen erbij, tasje, kabels, GP batterijen met snellader.
dus je bent helemaal klaar als je hem hebt gekocht

en je krijgt ook nog 3 jaar garantie.

iemand ervaring met deze merk? lifetec.. of andere zooi van aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn de specificaties.

Digitale fotocamera 5.0 Megapixel

• Inclusief: 128 MB secure digital card
• 3.8 kleuren LCD-scherm
• 3-voudige optische zoom komt
overeen met
37 tot 111 mm bij 35 mm camera's
• diafragma 2.7 - 11.8
• zelfontspanner
• 2-voudige digitale zoom
• macrofunctie voor close ups
• zelfontspanner
• ingebouwde flits met flitsautomaat
• ingebouwd slot voor
plaatsing secure digitalkaart
of multimediakaarten
• lichtgevoeligheid: Auto, Iso 100-400
• bestandformaten: JPG, DPOF, AVI, DCF
• autofocus: 40 cm tot oneindig
• automatische belichting,
volautomatische en
handmatige witbalans, optische zoeker
• video-uitgang: Pal/NTSC
• automatische uitschakeling
• systeemeisen:
• IBM PC/AT-compatible computer
met 233 Mhz
Pentiumprocessor of hoger
• Windows 98 SE/ME/2000/XP
• 32 Mb geheugen (64 MB of meer
aanbevolen)
• 150 MB vrije ruimte op harde schijf
• kleurenmonitor
• vrije USB-poort
• CD romspeler
• meegeleverde accessoires:
• draagtas
• netadapter
• 1800 Mah Nimh accu's en
laadapparaat
• video- en USB kabel
• software voor drivers
• en beeldbewerking op CD-Rom

per stuk
239.-

ALDI Actueel-artikelen verkopen wij zolang de voorraad strekt.
Deze ALDI Actueel artikelen verkopen wij derhalve tijdelijk
waardoor de voorraad beperkt is. Mochten deze artikelen
ondanks zorgvuldige inschatting van de omvang van de
vraag naar deze artikelen te snel uitverkocht zijn dan
vragen wij hiervoor uw begrip.
De verpakkingen van de afgebeelde artikelen kunnen afwijken.
Zet- en drukfouten zijn voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 22:06:

Nee, je bent niet klaar want na korte tijd ben je niet tevreden en kan je het ding op Marktplaats proberen te slijten.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 22:06:

troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

@fpinto

Troep,

2x digitale zoom dus een sigaar uit eigen doos ( hij neemt de "foto" en zoomt in op een klein gedeelte ervan, en als je de foto maakt resampelt de foto door er pixels bij te bedenken zodat jij denkt een echte 5Mp foto gemaakt te hebben terwijl dat niet zo is )
5Mpixel klinkt leuk maar niet door een plastic lens ( never trust a trust )

Te goedkoop, te plastic... nope, ziet er in specs leuk uit maar daarmee is alles gezegd... want je loopt al te snel tegen de limitaties aan!

[ Voor 27% gewijzigd door swampy op 12-06-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb de thread niet doorgelezen maar heb wel 2cams voor je onder de 250euro

Minolta dImage XT
3.2mpix
3x optische zoom
4x digitale zoom
gebruikt SD geheugen
Hele korte opstarttijd

Nieuw 225euro

Kheb em zelf :)

Pentax Optio S
3.2mpix
3x optische zoom
4x digitale zoom
Groot LCD scherm

Nieuw ong 245euro

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor de antwoorden, ik heb ook een paar duitse sites gevonden waar ze over ook andere aldi cameras niet te spreken zijn.

dus ik laat hem varen. ga weer verder met zoeken naar een goede en goedkope camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 21:29:
thanks voor de antwoorden, ik heb ook een paar duitse sites gevonden waar ze over ook andere aldi cameras niet te spreken zijn.

dus ik laat hem varen. ga weer verder met zoeken naar een goede en goedkope camera
olympus c-310 + 128 mb kaartje tasje en lader komt je ook wel rond de 250E denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 22:01:
[...]

olympus c-310 + 128 mb kaartje tasje en lader komt je ook wel rond de 250E denk ik
Klopt. Mijn zusje heeft hem gekocht, incl. 128 Mb kaart en tasje voor €240,=.
Stond trouwens een onderzoek in de telegraaf van dinsdag waarbij deze als beste in zijn categorie (< €200,=) uit de bus kwam: meeste opties voor de prijs.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Durf het bijna niet te vragen, maar probeer het toch maar even.
Hierro (R'dam) bij een boekhandel, een 4megapixel, sweex camera.
79 euro, kan dat iets zijn? Een DC4002 (http://www.sweex.nl/product.asp?pid=278).

Uiteraard heb ik her en der wel even gezocht, maar kom er zoals de meesten niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 11:32:
een 4megapixel, sweex camera.
79 euro, kan dat iets zijn?
79 euro en 4 megapixel. Wat denk je nou zelf... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Exirion schreef op 18 juni 2004 @ 11:35:
[...]

79 euro en 4 megapixel. Wat denk je nou zelf... :O
sweex = trust = Je weet wel :+
Als je dan tog een cam wilt btr even door sparen, voor bijv de A60, is nu 149 euro in de pricewatch

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij foka is de nikon coolpix 2200 in de aanbieding voor 139 euro. Goede koop?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 11:32:
Durf het bijna niet te vragen, maar probeer het toch maar even.
Hierro (R'dam) bij een boekhandel, een 4megapixel, sweex camera.
79 euro, kan dat iets zijn? Een DC4002 (http://www.sweex.nl/product.asp?pid=278).

Uiteraard heb ik her en der wel even gezocht, maar kom er zoals de meesten niet uit.
Ergh... gerne nicht!

Leuk voor "mooi weer" plaatjes maar meer dan een PLASTIC WEGWERP CAMERA is het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 23:35:
Bij foka is de nikon coolpix 2200 in de aanbieding voor 139 euro. Goede koop?
Niet echt verkeerd denk ik maar ik sla de Canon A60 hoger aan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

xces schreef op 10 maart 2004 @ 13:59:
Ok mijn excuses dan; Nadat trust gebombardeerd is tot de categorie bagger (wat ik eigenlijk al wist maar goed) kom ik met het volgende lijstje:

Canon PowerShot A300 €149,-- (en) Canon PowerShot A310 €175,--
.... ?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik moet ze verkopen aan iemand die er fotos in de bruine kroeg mee gaat maken (hoog hola-di-ee gehalte). Over allemaal zie ik wel wat reacties maar niet specifiek van iemand die ze (toevallig) ook in de kroeg gebruikt heeft...
Die Canon A310 kost bij pick2pay.nl nog maar 158,50. Ben namelijk ook op zoek naar een camera voor maximaal dat geld (zonder extra's) en denk dat dit misschien de enige echte optie is. Hij mist natuurlijk optische zoom, maar voor de rest is het dacht ik een prima camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Minolta Dimage X20 (zelf gehad, geweldig ding) of Nikon Coolpix 2200 of Canon Powershot A60 lijken me dan betere keuzes voor dat geld.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerden, de Pentax Optio S ligt momenteel bij de Trekpleister (vorige week bij de kruidvat) in de schappen voor 245,-. Uiteraard vreemd om je camera bij een dergelijke zaak te kopen, maar dit doet niks af aan de kwaliteit van de camera. Voor onder 250 euro de beste compact camera die er te krijgen is.

Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/optio_s/s_front_open.jpg

Review met specs op Steves Digicams vind je hier

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 12:38 . Reden: sorry zag dat de camera hierboven ook al genoemd werd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Bij mediamarkt in Groningen ligt de Canon A70 voor € 249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 02 juli 2004 @ 00:35:
[...]

Die Canon A310 kost bij pick2pay.nl nog maar 158,50. Ben namelijk ook op zoek naar een camera voor maximaal dat geld (zonder extra's) en denk dat dit misschien de enige echte optie is. Hij mist natuurlijk optische zoom, maar voor de rest is het dacht ik een prima camera.
een cam zonder zoom... krijg je spijt van!
voor hetzelfde geld of net iets meer heb je een vergelijkbare cam MET zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan verkeerd zijn, maar is een Canon Powershot A75 niet stukken beter dan een Pentax Optio S?
Van de reviews en ervaringen die ik gelezen heb, is de Canon zowat de beste digicam die je voor die prijs kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hangt toch van je wensen af! Als je een lading SD kaartjes hebt, of als je op vakantie met een camera in je borstzakje wil lopen zonder een BH aan te moeten, dan kies je voor een kleinere camera zoals de OptioS.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a75 kan meer en is gewoon optisch beter, maar als ik nu een cam zou moeten kopen zou ik een panasonic z30 of z40 nemen (vergelijkbaar met optio S4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Casio z30?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic? :)

De Casio Exilim z-40 heb ik in mijn bezit. Hiervoor een jaar lang de gelukkige eigenaar van een z-3 geweest. De z-40 heb ik nu 2 weken maar lijkt bij avond foto's meer ruis te hebben als de z-3 :?

Blijft een aanrader voor de wat serieuzere amateur die van compact houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan zal ik hier nogmaals de Minolta Dimage G400 ofwel de Konica kd-420z promoten. Zelfde afmetingen als de Canon Ixus, ook metalen behuizing, maar mét:

- Dubbelslots systeem, SD en Memory Stick
- Volledige Manuele mode met diafragma keuze en shutter speed keuze
- Auto Focus en Auto Exposure lock
- Auto Focus Bracketing en Auto Exposure Bracketing
- Snelste opstarttijd 4 megapixel camera's: 1.2 seconden
- Talloze mierenneuk modes zoals flash intensity, saturation, sharpness etc. etc.

250 EUR ben je klaar voor dit wonderschone apparaatje.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLopt, ik heb deze enkele maanden geleden aan geraden aan een vriend van mij en tot nu toe is hij er redelijk psoitief over. 4 megapixel en een topcamera met een onwijs mooie en sterke behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 00:37:
Panasonic? :)

De Casio Exilim z-40 heb ik in mijn bezit. Hiervoor een jaar lang de gelukkige eigenaar van een z-3 geweest. De z-40 heb ik nu 2 weken maar lijkt bij avond foto's meer ruis te hebben als de z-3 :?

Blijft een aanrader voor de wat serieuzere amateur die van compact houdt.
uhh o ja, foutje ;)

die konica/minolta heb ik ook naar zitten kijken idd, is optisch een stuk beter dan de casio's en pentaxen (mn in de hoeken, las ik in een review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Zoals ik het nu zie zijn er in de compacte klasse twee goede camera's. De Minolta Dimage G400 en de Olympus Camedia C-460zoom. Weet iemand misschien wat de preciese verschillen zijn en wat volgens jullie de beste is?

Volgens de specs zijn dit ongeveer de verschillen:

-Olympus heeft 4.0 keer digital zoom
-Olympus heeft xD picture cards
-Olympus draait op 2 x AA

-Minolta heeft 2.0 keer digital zoom
-Minolta heeft manual focus
-Minolta heeft SD/MMC + momery stick storage
-Minolta heeft een kleiner LCD scherm (1.5" tegen 1.8")
-Minolta draait op accu
-Kleiner

Nu is voor mij SD-opslag handiger dan xD, maar daar staat tegenover dat ik AA batterijen fijner vindt. Is het waarschijnlijk dat ik de 2x extra digital zoom ga missen? en staat dat gemis gelijk aan het gemis aan manual focus?

Nog heel wat vragen dus, wie kan ze beantwoorden of heeft ervaringen te melden?

[ Voor 62% gewijzigd door Ojjorz op 05-07-2004 16:18 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.