Ik heb een heel klein bugje ontdekt. Doe eens 'Edit -> Find in This Page' en zoek op deze pagina bijv. eens op firefox. Zet nu 'Highlight' aan en vervolgens 'Match case'. Je zult nu zien dat zowel firefox als Firefox highlighted zijn, terwijl eigenlijk alleen firefox highlighted zou moeten zijn.
MiniT lost het bookmarktab probleem op!
ik denk niet dat dat een bug is, als ik iets intyp bij zoeken dan ga ik niet op hoofdletters letten. Naar mijn mening dus geen bug.Anoniem: 7379 schreef op 09 november 2004 @ 18:25:
Ik heb een heel klein bugje ontdekt. Doe eens 'Edit -> Find in This Page' en zoek op deze pagina bijv. eens op firefox. Zet nu 'Highlight' aan en vervolgens 'Match case'. Je zult nu zien dat zowel firefox als Firefox highlighted zijn, terwijl eigenlijk alleen firefox highlighted zou moeten zijn.
[ Voor 61% gewijzigd door Kevinp op 09-11-2004 18:28 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
De find bar wil soms niet weg
Zit ook geen close button meer op. Zou aan m'n theme (Doodle Plastik) kunnen liggen natuurlijk.
denk aan je theme idd, want hier heeft ie wel ene closebutton.Reinier schreef op 09 november 2004 @ 18:32:
De find bar wil soms niet wegZit ook geen close button meer op. Zou aan m'n theme (Doodle Plastik) kunnen liggen natuurlijk.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Anoniem: 7379
Maar ik heb 'Match case' ook aangezet en dan zou Firefox niet zowel 'firefox' als 'Firefox' moeten highlighten. Dit is dus wel een bug. Een kleintje, dat wel.kevinp schreef op 09 november 2004 @ 18:28:
[...]
ik denk niet dat dat een bug is, als ik iets intyp bij zoeken dan ga ik niet op hoofdletters letten. Naar mijn mening dus geen bug.
Anoniem: 112325
ik zat net dat een beetje te proberen,
en opeens zie ik dat "Firefox" met hoofdletters nog aan stond.
en ik kreeg ze niet weg tot na de refresh.
ook als ik iets anders zocht.
en opeens zie ik dat "Firefox" met hoofdletters nog aan stond.
en ik kreeg ze niet weg tot na de refresh.
ook als ik iets anders zocht.

Inderdaad, gefixt. Automatisch zoeken naar updates werkte niet, er was inmiddels een veel nieuwere versie (1.5.9.2) van Doodle Plastik.Maverick schreef op 09 november 2004 @ 18:33:
[...]
denk aan je theme idd, want hier heeft ie wel ene closebutton.
Ligt idd aan je thema. De close button is naar links verplaatst, dat zal de oorzaak wel zijn.Reinier schreef op 09 november 2004 @ 18:32:
De find bar wil soms niet wegZit ook geen close button meer op. Zou aan m'n theme (Doodle Plastik) kunnen liggen natuurlijk.
Klopt, maar dat is express gedaan. Als je op sites komt die geen witte ondergrond hebben zag het eerst niet altid even mooi uit. Dat is nu dus geen probleem meer.Halfkakkende schreef op 09 november 2004 @ 18:23:
Hey allemaal,
ik heb zojuist ook v1.0 van Firefox geïnstalleerd. Bijna al mijn extensions werken prima (afgezien van switchproxy, helaas), maar ik heb toch een klein probleempje.
Dit probleem is het beste met een plaatje uit te leggen:
[afbeelding]
Zoals jullie zien, is er een extra randje boven de status bar verschenen. Ik had dit probleem ook al met rc1 en rc2, maar de pr versies hadden nergens last van.
In eerste instantie dacht ik dat het de schuld was van tabbed browser extensions, maar als ik deze bar hide of ik deïnstalleer de extensie, blijft deze rand staan.
Heeft iemand een idee waar dit randje voor dient en is het mogelijk om dit misschien uit te schakelen?
Hey, bedankt voor je antwoord. Dan zit er niets anders op dan eraan wennen, is het niet?Gert-Paul schreef op 09 november 2004 @ 18:50:
[...]
Klopt, maar dat is express gedaan. Als je op sites komt die geen witte ondergrond hebben zag het eerst niet altid even mooi uit. Dat is nu dus geen probleem meer.
Verder ben ik wel tevreden over deze versie. Het draait formidabel.
Jup. Die doet het niet.Anoniem: 7379 schreef op 09 november 2004 @ 18:51:
[...]
Als ik die link aanklik dan krijg ik een 'Save to..' venster. Meer mensen last van?
Hiet helemaal. Probeer dit eens in UserChrome.css:Halfkakkende schreef op 09 november 2004 @ 18:53:
[...]
Hey, bedankt voor je antwoord. Dan zit er niets anders op dan eraan wennen, is het niet?
Verder ben ik wel tevreden over deze versie. Het draait formidabel.
code:
1
2
3
| .tabbrowser-tabs { border-bottom: 0px; } |
hoe lang zou het duren voor ie bij debian sid zit
?
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Bedankt voor je hulp!Gert-Paul schreef op 09 november 2004 @ 18:59:
[...]
Hiet helemaal. Probeer dit eens in UserChrome.css:
code:
1 2 3 .tabbrowser-tabs { border-bottom: 0px; }
Ik heb dit geprobeerd toe te voegen in een nieuw UserChrome.css bestand, maar dit mocht niet baten.
Ik heb wel gezien, dat het er goed uit ziet (zoals eerst dus), als ik de tab bar bovenin mijn Firefox scherm laat zetten door TBE...Helaas kan ik daar niet aan wennen
[edit]
Ik ben toch zelf nog op zoek gegaan en ik kwam op het volgende uit:
code:
1
2
3
| .tabbrowser-tabs { border-bottom: 0px !important; } |
Dit werkte perfect.
[ Voor 28% gewijzigd door Halfkakkende op 09-11-2004 19:16 ]
Gewoon opslaan als firefox1.0.exe , link is een directe download link.
edit:
Zat een foutje in m'n teller script..... gefixed, werkt nu weer!
Zat een foutje in m'n teller script..... gefixed, werkt nu weer!
[ Voor 17% gewijzigd door CrashOne op 09-11-2004 20:06 ]
Ik was idd !important vergeten. Moet altijd achter wijzingen in userchrome/content, omdat je een standaard waarde overschrijft.Halfkakkende schreef op 09 november 2004 @ 19:07:
[edit]
Ik ben toch zelf nog op zoek gegaan en ik kwam op het volgende uit:
code:
1 2 3 .tabbrowser-tabs { border-bottom: 0px !important; }
Dit werkte perfect.
Okidé, weer wat geleerd.
Is er misschien een overzicht van dingen die te veranderen zijn in deze css (ik las ook iets over toolbars aanpassen, etc.)? Of bestaan er nog andere css'en?
Ik las iets van userContent.css, dus daar zoek ik in ieder geval nog even verder naar.
Is er misschien een overzicht van dingen die te veranderen zijn in deze css (ik las ook iets over toolbars aanpassen, etc.)? Of bestaan er nog andere css'en?
Ik las iets van userContent.css, dus daar zoek ik in ieder geval nog even verder naar.
Ik heb net de Stop/Reload extension gedownload, maar hoe werkt deze? Zou de stop & reload knop moeten combineren, maar hoe is mij een raadsel.
Zie oa http://help.mozbrowser.nl...uiterlijk.html#appearanceHalfkakkende schreef op 09 november 2004 @ 19:29:
Okidé, weer wat geleerd.
Verder is alles te veranderen als je maar het id/de class van het element hebt. Zo kun je ook menuitems die je niet wilt verbergen etc.
Edit > Toolbar > Customize. Dan kun je de oude knoppen wegslepen en de nieuwe op de werkbalk plaatsen.Anoniem: 7379 schreef op 09 november 2004 @ 19:32:
Ik heb net de Stop/Reload extension gedownload, maar hoe werkt deze? Zou de stop & reload knop moeten combineren, maar hoe is mij een raadsel.
[ Voor 24% gewijzigd door Unverter op 09-11-2004 19:34 ]
Ja, dit heb ik gedaan, maar mijn Stop/Reload knop werkt gewoon als een normale reload knop.Gert-Paul schreef op 09 november 2004 @ 19:33:
Edit > Toolbar > Customize. Dan kun je de oude knoppen wegslepen en de nieuwe op de werkbalk plaatsen.
Om een of andere reden doet de knop het nu wel en ik heb niets veranderd!
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 7379 op 09-11-2004 19:39 ]
Anoniem: 93647
De namen in CSS van firefox zijn gewoon vrij logisch.Halfkakkende schreef op 09 november 2004 @ 19:29:
Okidé, weer wat geleerd.
Als je CSS kent kan je gewoon wat vrij simpele dingen uitproberen.
Ga maar naar C:\Documents and Settings\username\Aplication Data\Mozilla Firefox\chrome
JARchives uitpakken, in de directories "skin" kijken voor *.css, wat knutselen, en weer inpakken.
Wel ff back up maken
offtopic: ik heb toch liever rode kruisjes dan bolletjes
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93647 op 09-11-2004 19:38 ]
Waar heb je deze vandaan?Anoniem: 7379 schreef op 09 november 2004 @ 19:36:
[...]
Ja, dit heb ik gedaan, maar mijn Stop/Reload knop werkt gewoon als een normale reload knop.
Om een of andere reden doet de knop het nu wel en ik heb niets veranderd!
Bij mij doet 'ie het niet, hij komt niet eens in de extensions list.
Hier heb ik hem gevonden.Aikon schreef op 09 november 2004 @ 19:41:
[...]
Waar heb je deze vandaan?
Bij mij doet 'ie het niet, hij komt niet eens in de extensions list.
hebben jullie ook dat als je 1x op het huidige tabblad klikt je switcht naar de vorige die je geselecteerd had? dat is vet handig
!
vraag me alleen af of het FF zelf is of een extension
vraag me alleen af of het FF zelf is of een extension

Iemand al opgevallen dat de belgische versie van de google/firefox pagina verkeukt weergegeven wordt door het extra keuze vakje?
http://www.google.be/fire...rg.mozilla:en-US:official
Mooie reclame zo voor de nieuwe versie, geeft niet proffesionele indruk vind'k

Dat is mij ook al opgevallen met rc1 en rc2, met de final is het icoontje in mijn taakbalk al wel netter, maar het icoontje in de browserwindow dus niet (linksbovenin dus).GandalfTheGrey schreef op 09 november 2004 @ 17:28:
Het Firefox icoontje in de windows taakbalk is op de een of andere manier "lelijk":
niet helemaal strak, maar beetje pixelig.
Bedoel je dat bij het selecteren van de optie "open in tabs" je graag wil hebben dat de links in nieuwe tabs worden geopend ipv in de huidige tabs?En het moet echt mogelijk zijn om bookmarks in een nieuwe tab te krijgen, aangezien dit ook zeer fijn werkte in de PR/RC!
Dan moet je in about:config zoeken naar tabs en de optie browser.tabs.loadFolderAndReplace van true naar false zetten (keertje dubbelklikken volstaat al).
dat komt omdat je ook in het be kan zoeken en niet alleen in nl. Verder doet IE precies hetzelfdetofu schreef op 09 november 2004 @ 20:45:
Iemand al opgevallen dat de belgische versie van de google/firefox pagina verkeukt weergegeven wordt door het extra keuze vakje?
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Misschien een beetje laat, maar toch..Anoniem: 93647 schreef op 09 november 2004 @ 16:42:
Hoe (rdf/xul)? en waar wordt je about:config eigenlijk opgeslagen?
Deze is (als je WinXP gebruikt) opgeslagen in:
code:
1
| %root%\Documents and settings\%accountnaam%\Application data\Mozilla\Firefox\prefs.js |
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
da's ook zo als je google in het latijn hebt, ze hebben geen rekening met breedtes gehoudentofu schreef op 09 november 2004 @ 20:45:
(deze vraag is waarschijnlijk wel eerder gesteld maar kan het niet vinden)
Ik wil dus ook overstappen van IE naar firefox. Maar nu heb ik een logitech internet navigator met het programma I touch. Dit werkt alleen niet met firefox. Alle browsers behalve firefox
. Is hier iets aan te doen?
Ik wil dus ook overstappen van IE naar firefox. Maar nu heb ik een logitech internet navigator met het programma I touch. Dit werkt alleen niet met firefox. Alle browsers behalve firefox

Anoniem: 14124
Tuurlijk weljozy2002 schreef op 05 november 2004 @ 14:37:
[...]
Onzin, met firefox kun je geen spyware binnenhalen.
Maar er kan natuurlijk nog wel wat op je systeem komen via programma's die IE gebruiken (zoals bijvoorbeeld DAP)
Ik las in het changelog dat er een optie op false stond die dan weer aan te zetten was in about:config dmv browser.tabs.showSingleWindowModePrefs op true te zetten. Wat is precies het voordeel hiervan?
Dan krijg je in het Advanced panel van je opties meer opties voor tabbed browser, nl hoe links geopend moeten worden die normaal in een nieuw venster opende.gomaster schreef op 09 november 2004 @ 22:35:
Ik las in het changelog dat er een optie op false stond die dan weer aan te zetten was in about:config dmv browser.tabs.showSingleWindowModePrefs op true te zetten. Wat is precies het voordeel hiervan?
kies program/programma in de droppdown, vul dan als path/locatie in:metal14 schreef op 09 november 2004 @ 22:30:
(deze vraag is waarschijnlijk wel eerder gesteld maar kan het niet vinden)
Ik wil dus ook overstappen van IE naar firefox. Maar nu heb ik een logitech internet navigator met het programma I touch. Dit werkt alleen niet met firefox. Alle browsers behalve firefox. Is hier iets aan te doen?
code:
1
| "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" http://www.domain.tld/etc |
Anoniem: 26235
w00t dat is een feature waar ik allang op wachten deed thxGert-Paul schreef op 09 november 2004 @ 22:40:
[...]
Dan krijg je in het Advanced panel van je opties meer opties voor tabbed browser, nl hoe links geopend moeten worden die normaal in een nieuw venster opende.
gomaster schreef op 09 november 2004 @ 22:35:
Dit lijkt me wel leuk. Maar wat en waar moet ik dan iets op true zetten?Gert-Paul schreef op 09 november 2004 @ 22:40:
[...]
Dan krijg je in het Advanced panel van je opties meer opties voor tabbed browser, nl hoe links geopend moeten worden die normaal in een nieuw venster opende.
\_Specs_/
about:configZiegoM schreef op 09 november 2004 @ 23:15:
[...]
[...]
Dit lijkt me wel leuk. Maar wat en waar moet ik dan iets op true zetten?
En dan browser.tabs.showSingleWindowModePrefs op true zetten.
Mja ik ben nogal een FireFox n00b, maar bedoel je nu in een config file van firefox of een register setting of gewoon via het menu oid?Reinier schreef op 09 november 2004 @ 23:19:
[...]
about:config
En dan browser.tabs.showSingleWindowModePrefs op true zetten.
\_Specs_/
Tools -> Options -> Advanced -> Tabbed BrowsingZiegoM schreef op 09 november 2004 @ 23:26:
[...]
Mja ik ben nogal een FireFox n00b, maar bedoel je nu in een config file van firefox of een register setting of gewoon via het menu oid?
Daar kan je instellen dat een link in een nieuwe tab geopend moet worden ipv in een nieuwe firefox instantie.
[ Voor 18% gewijzigd door achappey op 09-11-2004 23:35 ]
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Dit had ik al wel gevonden... Maar bovenstaande code is om extra opties in dit menu te krijgen of iets degelijks.achappey schreef op 09 november 2004 @ 23:34:
[...]
Tools -> Options -> Advanced -> Tabbed Browsing
Daar kan je instellen dat een link in een nieuwe tab geopend moet worden ipv in een nieuwe firefox instantie.
\_Specs_/
Anoniem: 24491
Type dit in waar je normal een URL ingeeft:ZiegoM schreef op 09 november 2004 @ 23:40:
[...]
Dit had ik al wel gevonden... Maar bovenstaande code is om extra opties in dit menu te krijgen of iets degelijks.
about:config --> enter -->geef in de zoekbalk eronder dit in:
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> zet hem op true (dubbelklikken veranderd de instelling)
veel plezier
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 24491 op 10-11-2004 00:09 ]
Wat is eigenlijk de grote reden dat dit niet standaard in FF zit?Anoniem: 24491 schreef op 09 november 2004 @ 23:49:
[...]
Type dit in waar je normal een URL ingeeft:
about:config --> enter -->geef in de zoekbalk eronder dit in:
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> zet hem op true (dubbelklikken veranderd de instelling)
veel plezier
Want het is handy
(En zijn er meer van dit soort dingen? Zo ja, waar is er ergens een handig lijstje te vinden?)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
het schijnt problematisch te zijn met tabs sluiten die door zo door javascripts geopend waren ofzo, getuige eerdere posts in deze draadanandus schreef op 10 november 2004 @ 00:36:
[...]
Wat is eigenlijk de grote reden dat dit niet standaard in FF zit?
(waarom hebben ze niet de echte aarde genomen als planeet in het logo trouwens
[ Voor 12% gewijzigd door Bananenplant op 10-11-2004 01:39 ]
danku!airliner schreef op 09 november 2004 @ 22:46:
[...]
kies program/programma in de droppdown, vul dan als path/locatie in:
code:
1 "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" http://www.domain.tld/etc
Ik vind IEView wel een ideale extension. Daarmee wordt het een stuk makkelijker voor de grote massa om met FF te werken. Als FF niet helemaal wil werken (door activeX of zo) dan ben je met een enkele klik vant probleem af!
Wat ik me ook afvraag is hoe FF bepaald welke icoontje in de bookmakrs worden gebruikt. Ik ben nl. een groot fan van de favicons in de bookmark lijst. Alleen kan ik er geen pijl op trekken wanneer FF deze overneemt. Zo gebeurt dit wel bij GoT en T.net (toevallig dezelde icon) , maar niet bij FOK! of Dilbert. Ook bij mijn eigen sites werkt het verschillend terwijl daar de favicon is geimplementeerd door LINK tag.
Wat ik me ook afvraag is hoe FF bepaald welke icoontje in de bookmakrs worden gebruikt. Ik ben nl. een groot fan van de favicons in de bookmark lijst. Alleen kan ik er geen pijl op trekken wanneer FF deze overneemt. Zo gebeurt dit wel bij GoT en T.net (toevallig dezelde icon) , maar niet bij FOK! of Dilbert. Ook bij mijn eigen sites werkt het verschillend terwijl daar de favicon is geimplementeerd door LINK tag.
[ Voor 49% gewijzigd door Deddiekoel op 10-11-2004 08:59 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ik heb het probleem dat als ik met de middelste muisknop op een link klik hij deze opent in een nieuw scherm ipv in een apart tabje. Iemand enig idee hoe dit komt en waar ik dit juist kan instellen? het sluiten van tabs dmv middelste muisknop werkt overigens wel.
Bij mij werkt het precies andersom (middelste knop opent tabblad i.p.v. nieuw venster) en ik wil het juist hebben zoals het nu bij jou werkt. Ik ben dus ook wel benieuwd waar je dit kan wijzigen.DyStiC schreef op 10 november 2004 @ 08:45:
Ik heb het probleem dat als ik met de middelste muisknop op een link klik hij deze opent in een nieuw scherm ipv in een apart tabje. Iemand enig idee hoe dit komt en waar ik dit juist kan instellen? het sluiten van tabs dmv middelste muisknop werkt overigens wel.
Voor het werkend krijgen van SwitchProxy staat in het forum van de maker een goede oplossing (geplaatst door een andere gebruiker). Zie hier....Halfkakkende schreef op 09 november 2004 @ 18:23:
ik heb zojuist ook v1.0 van Firefox geïnstalleerd. Bijna al mijn extensions werken prima (afgezien van switchproxy, helaas) [...]
Eigenlijk komt het erop neer dat je:
[list=1]• Het XPI van SwitchProxy downloaden
• XPI uitpakken, install.rdf aanpassen en weer inpakken
• Vervolgens slepen naar je Firefox window en je kan SwitchProxy gewoon installeren
Ik hoop dat iemand het antwoord weet op m'n vraag:
Is er ook een mogelijkheid om in plaats van Bookmark aan te klikken in de bovenste taakbalk er een icoontje ofzo van te maken wat ik kan aanklikken?
Ik heb meer als 50 favo's en met Firefox is het op en neer scrollen omdat ze lang niet allemaal in het scherm 'passen'. Met IE kon ik op 'n icoontje klikken en ze verschenen mooi links in het beeldscherm.
bedankt voor het antwoord alvast
Is er ook een mogelijkheid om in plaats van Bookmark aan te klikken in de bovenste taakbalk er een icoontje ofzo van te maken wat ik kan aanklikken?
Ik heb meer als 50 favo's en met Firefox is het op en neer scrollen omdat ze lang niet allemaal in het scherm 'passen'. Met IE kon ik op 'n icoontje klikken en ze verschenen mooi links in het beeldscherm.
CTRL-B?objectief2 schreef op 10 november 2004 @ 10:35:
Dat werkt inderdaad ook, maar ik gebruik het ook op m'n laptop (ook 's nachts

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 10-11-2004 10:44 ]
Installeer mousegestures en maak er zelf een mouse gesture aan, hoef je helemaal geen knopje meer aan te klikkenobjectief2 schreef op 10 november 2004 @ 10:40:
[...]
Dat werkt inderdaad ook, maar ik gebruik het ook op m'n laptop (ook 's nachts)en zo'n linkermuisklik gestuurd icoontje lijkt me helemaal perfect.
Voor de rest gaat het allemaal lekker hoor alleen vind ik het jammer dat zoiets (nog) ontbreekt.
Hey super!Woudloper schreef op 10 november 2004 @ 10:30:
[...]
Voor het werkend krijgen van SwitchProxy staat in het forum van de maker een goede oplossing (geplaatst door een andere gebruiker). Zie hier....
Eigenlijk komt het erop neer dat je:
[list=1]• Het XPI van SwitchProxy downloaden
• XPI uitpakken, install.rdf aanpassen en weer inpakken
• Vervolgens slepen naar je Firefox window en je kan SwitchProxy gewoon installeren
Helaas lijkt dit niet te werken. Ik volg de instructies zoals ze daar staan, maar ik krijg een melding dat het installatie script niet bestaat.
Dit staat beschreven op het forum en is te wijten aan een foutieve directory structuur. Dit is alleen niet het geval
Ook als ik de door die persoon gemaakte xpi download krijg ik deze melding.
Ik ga nog even verder op onderzoek uit, want het lijkt mij dat dit gewoon moet gaan werken.
Okide, nog een keer geprobeerd, maar nu werkt het wel.
Geweldig goed. Kan ik mijn laptop+firefox weer op verschillende lokaties gebruiken.
Heel erg bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Halfkakkende op 10-11-2004 10:57 ]
Ik gebruik nu alweer een tijdje Firefox en ik vind het echt super relaxt werken, alleen heb ik 1 klein probleempje wat ik wel opgelost heb door te switchen naar internet explorer, maar dat is toch best irritant...
Het menu van de Inholland kan niet goed geladen worden, er is een stylesheet probleem ofzo. Ik ben beetje noob dus ik snap niet wat ik daarmee kan doen
even een screenshot van de errors die die geeft:
http://members.chello.nl/j.meijer19/upload.JPG
heb het even in een link gezet, anders verneukt het de layout...
Het menu van de Inholland kan niet goed geladen worden, er is een stylesheet probleem ofzo. Ik ben beetje noob dus ik snap niet wat ik daarmee kan doen
BF1: Don-Panio
ik vind m een beetje tegenvallen. ik ben opera gewend en mis daar eigenlijk niets in, maar blijf toch altijd alles wat nieuw uitkomt proberen 
alle dingen die mij irriteren zijn nog steeds zo in de final. cpu load, geheugen vreten alsof er geen morgen is, en features die er niet inzitten zonder extensions.
als ik dan extensions ervoor ga gebruiken wordt het weer een heus bugfeest met veel crashes.
de tab support mogen ze wel flink uitbreiden vind ik en de mouse gestures ook. dat zijn dingen die minimaal aanwezig zijn imho.
maar goed. ieder zijn ding, en ik ga weer terug naar opera
alle dingen die mij irriteren zijn nog steeds zo in de final. cpu load, geheugen vreten alsof er geen morgen is, en features die er niet inzitten zonder extensions.
als ik dan extensions ervoor ga gebruiken wordt het weer een heus bugfeest met veel crashes.
de tab support mogen ze wel flink uitbreiden vind ik en de mouse gestures ook. dat zijn dingen die minimaal aanwezig zijn imho.
maar goed. ieder zijn ding, en ik ga weer terug naar opera
rechtermuis op de toolbar, dan customize en dan het bookmark icoontje naar je toolbar slepen? of bedoel je dat niet?objectief2 schreef op 10 november 2004 @ 10:40:
[...]
Dat werkt inderdaad ook, maar ik gebruik het ook op m'n laptop (ook 's nachts)en zo'n linkermuisklik gestuurd icoontje lijkt me helemaal perfect.
Voor de rest gaat het allemaal lekker hoor alleen vind ik het jammer dat zoiets (nog) ontbreekt.
Lekker op de bank
document.all wordt alleen herkend door IE (en Khtml), maar is niet w3c, en daarom ook niet aanwezig in Firefox.Preddie schreef op 10 november 2004 @ 10:55:
Ik gebruik nu alweer een tijdje Firefox en ik vind het echt super relaxt werken, alleen heb ik 1 klein probleempje wat ik wel opgelost heb door te switchen naar internet explorer, maar dat is toch best irritant...
De CSS file heeft volgens mij te maken met specifieke extensies van het programma waar de website mee gebakken is.
Brakke code dus. Schop inHolland.
...And the world goes on racing, like the world always will...
Voor de mensen die het interessant vinden om hun bookmarks online te beheren en te gebruiken:
http://www.si.hhs.nl/~20015486/online_bookmarks.html
Op die manier kan je op meerdere PC's waar je een Firefox profile hebt gebruik maken van dezelfde bookmarks.
tips om dit te verbeteren hoor ik graag.
http://www.si.hhs.nl/~20015486/online_bookmarks.html
Op die manier kan je op meerdere PC's waar je een Firefox profile hebt gebruik maken van dezelfde bookmarks.
tips om dit te verbeteren hoor ik graag.
Anoniem: 17154
Ik heb net FF geinstalleerd, maar het laden van de pagina nu.nl is veel langzamer dan wanneer ik het laad met IE?
Terwijl ik juist dacht dat FF zo snel zou zijn?
Ook heb ik FF op een Mac geinstalleerd en daar loopt het nog langzamer...
Doe ik wat verkeerd?
Doe ik wat verkeerd?
Het ziet er naar uit dat je het probleem bij Nu.nl moet zoeken, in Internet Explorer gaat het laden net zo traag hier.Anoniem: 17154 schreef op 10 november 2004 @ 11:39:
Ik heb net FF geinstalleerd, maar het laden van de pagina nu.nl is veel langzamer dan wanneer ik het laad met IE?
Doe ik wat verkeerd?
Euhm... Al geprobeerd mappen in de bookmark toolbar folder te plaatsen?objectief2 schreef op 10 november 2004 @ 10:35:
Ehhh.. Presto!
Dan kan je ook met een middelstemuisklik erop gelijk een hele map een bookmarks in tabs openen.
Bijv. In de ochtend al je nieuwssites af, of als je bij je favoriete topics de laspost-link neemt, gelijk al je topicjes doorwandelen enzo. Handydandy
Pic (clickable):

En anders:
View -> Sidebar -> Bookmarks?
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 10-11-2004 11:51 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Anoniem: 17154
Hmmzz.. nou ik het nog een tijdje aanAnoniem: 7379 schreef op 10 november 2004 @ 11:43:
[...]
Het ziet er naar uit dat je het probleem bij Nu.nl moet zoeken, in Internet Explorer gaat het laden net zo traag hier.
hmm, ik heb eigenlijk maar een probleem met firefox
veel javascript werkt blijkbaar niet ?
[Signature]
hmm, als ik een nieuwe tab open dan kan ik niet meteen typen in de location bar, beetje irritant. Weet iemand hoe je dit op kan lossen?
kon het niet vinden in de config.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Firefox ondersteunt ECMAScript, een w3c standaard. Waar jij het over hebt is JScript, een Microsoft-only scripttaal die slechts gedeeltelijk ECMA-compatible is. Er zijn browsers zoals KHTML (Konqueror, Safari) die JScript's eigen methoden ondersteunen (zoals document.all), maar bij Mozilla vinden ze het belangrijker om aan de standaarden te voldoen. En als Firefox op een bepaald moment >10% marktaandeel heeft dan gebruiken weinig mensen meer document.all en andere JScript eigenaardigheden.woest85 schreef op 10 november 2004 @ 13:38:
hmm, ik heb eigenlijk maar een probleem met firefoxveel javascript werkt blijkbaar niet ?
lukt hier prima... Ctrl-L zet je cursor in de locatiebalk, Ctrl-E zet deze in de Googlebalk.RedFox schreef op 10 november 2004 @ 13:41:
hmm, als ik een nieuwe tab open dan kan ik niet meteen typen in de location bar, beetje irritant. Weet iemand hoe je dit op kan lossen?
alt-D werkt ook (hoef je niet zulke grote handen te hebben of je hand van je muis te halenParlor_Inventor schreef op 10 november 2004 @ 13:45:
[...]
lukt hier prima... Ctrl-L zet je cursor in de locatiebalk, Ctrl-E zet deze in de Googlebalk.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
vind ik toch onhandig, ik gebruik nu maar TBE, die doet het automatisch.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Hoe open jij die tab?RedFox schreef op 10 november 2004 @ 13:41:
Met Ctrl-t, mouse gesture of File -> New Tab kan ik direct in de location bar typen.
dubbelklikken in de tab-bar.Reinier schreef op 10 november 2004 @ 13:57:
[...]
Hoe open jij die tab?
Met Ctrl-t, mouse gesture of File -> New Tab kan ik direct in de location bar typen.
Op de manieren die jij noemt doet hij het idd wel ja.
voor als iemand het gemist heeft: portable firefox 1.0 ook uit
http://johnhaller.com/jh/mozilla/portable_firefox/
heel handig voor onderweg / school
http://johnhaller.com/jh/mozilla/portable_firefox/
heel handig voor onderweg / school
Het releasebeleid van de Mozilla groep heeft zich imo wel weer bewezen als onvolwassen. Naast de door jullie genoemde bugs kwam ik hier nog bugs tegen in de download manager die "downloading 1 of 2" in de message had staan met maar 1 download. Het product is dus gewoon niet goed getest.
Wat ik ook nog mis is dat als je op de back knop drukt, je niet naar dezelfde positie op de vorige pagina terug gaat. Dat zouden ze nog ff in moeten voeren.
Ik heb enorm veel problemen met het downloaden van de volgende file:
http://palmone.r3h.net/do...m/PalmDesktopWin414EN.zip
Firefox hangt, Winamp stuttert enorm en als de file binnen is is die corrupt. Zou iemand dit voor mij kunnen testen? (+-15 mb).
Firefox hangt, Winamp stuttert enorm en als de file binnen is is die corrupt. Zou iemand dit voor mij kunnen testen? (+-15 mb).
Werkt prima hier?Artcore schreef op 10 november 2004 @ 14:18:
Ik heb enorm veel problemen met het downloaden van de volgende file:
Het is mij ook opgevallen dat de titelbalk niet altijd evengoed bijgewerkt wordt, maar om dat nou onvolwassen te noemen... Daarbij komt dat het een open-source product is. Het testen gebeurt dus door het publiek. Ik zou zeggen, maak je nuttig en rapporteer de 'bug'.Anoniem: 14124 schreef op 10 november 2004 @ 14:06:
Het releasebeleid van de Mozilla groep heeft zich imo wel weer bewezen als onvolwassen. Naast de door jullie genoemde bugs kwam ik hier nog bugs tegen in de download manager die "downloading 1 of 2" in de message had staan met maar 1 download. Het product is dus gewoon niet goed getest.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Er zitten inderdaad relatief veel van dat soort foutjes in. Al die bugs zijn ook bekend maar vanwege een gebrek aan patches niet in Firefox 1.0 gekomen. Ongetwijfeld zullen ze wel opgepakt worden voor 1.1, maar dat duurt weer een halfjaar. Je hebt dus inderdaad gelijk dat het jammer is. Je kritiek over het releasebeleid an sich deel ik niet. Wanneer er geen harde deadlines afgesproken worden, zal men altijd nieuwe features blijven toevoegen en bugs blijven oplossen. Een release 'when it's done' heeft dan niet veel zin, omdat het product nooit klaar is. Doe me dan maar een time-based release schedule en dan neem ik de kleine foutjes wel voor lief. Je weet dan in ieder geval zeker dat er *ooit* een release komt op een enigszins te voorspellen moment.Anoniem: 14124 schreef op 10 november 2004 @ 14:06:
Beetje zwak argument IMHO. Het overgrote deel van deze kleine bugs was bekend en stond ook netjes genomineerd om 1.0 te blocken, maar vanwege een gebrek aan patches (waar iedereen aan kan bijdragen) is het er niet in gekomen. Dat het een open-sourceproduct is maakt dan weinig uit. Als er geen patches zijn, gebeurt er niets. Daarnaast weet ik van Gordijnstok dat hij zich weldegelijk 'nuttig' maakt in het rapporteren van bugs in Mozilla/Firefox/Gecko dus dát zit in zijn geval wel goedRoom42 schreef op 10 november 2004 @ 14:27:
[...]
Het is mij ook opgevallen dat de titelbalk niet altijd evengoed bijgewerkt wordt, maar om dat nou onvolwassen te noemen... Daarbij komt dat het een open-source product is. Het testen gebeurt dus door het publiek. Ik zou zeggen, maak je nuttig en rapporteer de 'bug'.
Dat hangt van de site af en is dus niet iets waar Firefox op aangepast moet worden. Crisp heeft elders in dit topic al opgemerkt dat het waarschijnlijk ligt in meegezonden cacheheaders. Dus als je daar wat uit kan halen en kan melden als general bug, dan hebben we er wat aan zodat het opgelost kan worden. Maar vooralsnog ontbreekt die kennis zeg maarchielsen schreef op 10 november 2004 @ 14:13:
Wat ik ook nog mis is dat als je op de back knop drukt, je niet naar dezelfde positie op de vorige pagina terug gaat. Dat zouden ze nog ff in moeten voeren.
[ Voor 14% gewijzigd door Harm op 10-11-2004 14:36 ]
ik zie vaak als mensen een opmerking over FF hebben dat het antwoord is "dan deugt die site niet"Harm schreef op 10 november 2004 @ 14:34:
Dat hangt van de site af en is dus niet iets waar Firefox op aangepast moet worden. Crisp heeft elders in dit topic al opgemerkt dat het waarschijnlijk ligt in meegezonden cacheheaders. Dus als je daar wat uit kan halen en kan melden als general bug, dan hebben we er wat aan zodat het opgelost kan worden. Maar vooralsnog ontbreekt die kennis zeg maar.
eerlijk gezegd boeit het mij niet of de site nou wel of niet goed is
ik wil gewoon zo makkelijk mogelijk browsen, en het is wel mogelijk want opera doet dit al jaren goed.
het is een nobel streven hoor dat als de halve wereld FF gebruikt dat je zo de site makers verplicht zich aan alle standaarden te houden, maar ik zie het niet gebeuren.
vooralsnog doet FF een heleboel dingen niet die ik wel graag zou willen zien.
het gaat me er niet om hoe en waarom iets wel of niet werkt, het gaat me erom DAT het werkt
Lekker op de bank
ik ben het een beetje met je eens. firefox is strikter dan IE, maar IE is dan ook wel heel losjes.
En IE handelt foute code zelf af, fire fox in mindere mate.
En IE handelt foute code zelf af, fire fox in mindere mate.
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
aah tnx. Maar eens zien wat het allemaal kanGert-Paul schreef op 09 november 2004 @ 22:40:
[...]
Anoniem: 93647
prefs.js inmiddels gevonden
thanx
Dankzij Live Bookmarks gespot:
http://www.tweakers.net/nieuws/35013
thanx
Dankzij Live Bookmarks gespot:
http://www.tweakers.net/nieuws/35013
hmm, ik heb net sage geinstalleerd... op zich handig om topics bij te houden, maar... is er ook iets aan te doen dat alle feeds GoT heten
Links in bookmarks worden bij mij niet geopend in een nieuwe tab, de functie staat wel aan. Iemand ook dit probleem??
Op zich wel (dat punt met tijdplanning enzow
Ik had hier ook al is een hele post op tweakers.net aan gewijd, met wat meer onderbouwing, .. zal hem is opzoeken./
Waar staat die optie dan? ik zie hier alleen de optie "select new tabs opend form bookmarks" maar dit heeft er meer mee te maken dat de nieuwe tab dan actief word, en niet dat hij standaard bookmarks opent in een nieuw tabje.MaxPoweR schreef op 10 november 2004 @ 17:33:
Links in bookmarks worden bij mij niet geopend in een nieuwe tab, de functie staat wel aan. Iemand ook dit probleem??
Anoniem: 6913
Ik gebruik nu al een tijdje Firefox, en een ding irriteert me mateloos.
Maar al te vaak krijg ik de melding 'This document contains no data' te zien bij het openen van pagina's
Echt random pagina's er valt geen peil op te trekken.
Rete irritant.
Maar al te vaak krijg ik de melding 'This document contains no data' te zien bij het openen van pagina's
Echt random pagina's er valt geen peil op te trekken.
Rete irritant.
Krijg je die fout op GoT/T.net of ook elders? Op GoT/T.net is het namelijk een bekende fout die veroorzaakt wordt door de loadbalancers.
Mijn plugins werkt niet, als ik op 'install new plugin' klick, dan blijfd hij zoeken....duurt het gewoon zo lang of is het toch niet normaal????
Steam ID: TheLastOttoman
Anoniem: 6913
Fout krijg ik werkelijk overal.
Of bij openen nieuwe pagina, of bij verversen, ofwel met balderen tussen pagina's ofwel met het simpel stapje terug doen...
Wat dat betreft zwaar - punt
Oh ja, en opstarten van versie 1.0 duurt wel erg lang.....
En ik post nu net, en wat denk je... weer die melding
Of bij openen nieuwe pagina, of bij verversen, ofwel met balderen tussen pagina's ofwel met het simpel stapje terug doen...
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 6913 op 10-11-2004 18:59 ]
Dus niet alleen op GoT/T.net?Anoniem: 6913 schreef op 10 november 2004 @ 18:59:
Anoniem: 126426
Opstarten duurt bij mij ongeveer 0.5 sec? Misschien is je computer 10 jaar oud ofzo?
Oeps, dacht dat mijn engels goed was, niet dusDyStiC schreef op 10 november 2004 @ 18:15:
[...]
Waar staat die optie dan? ik zie hier alleen de optie "select new tabs opend form bookmarks" maar dit heeft er meer mee te maken dat de nieuwe tab dan actief word, en niet dat hij standaard bookmarks opent in een nieuw tabje.

Gebruik je misschien PeerGuardian? Toen ik dat gebruikte had ik hier ook last van.Anoniem: 6913 schreef op 10 november 2004 @ 18:59:
Ik denk dat ik een bugje in FF heb gevonden, ofwel light het aan mijn instellingen.
Telkens wanneer ik op het forum van MSFN.org naar mijn Private Messages ga en een antwoord begin te typen op een PM, begint ie vanaf de tweede letter verder te typen in de zoekbalk. Die heeft ie trouwens volledig vanzelf geopend
Iemand enig idee? (ligt waarschijnlijk aan IPB?)
Telkens wanneer ik op het forum van MSFN.org naar mijn Private Messages ga en een antwoord begin te typen op een PM, begint ie vanaf de tweede letter verder te typen in de zoekbalk. Die heeft ie trouwens volledig vanzelf geopend
Iemand enig idee? (ligt waarschijnlijk aan IPB?)
Hmm, als ik het zo lees lijkt het erop dat reageren op Private Messages geen automatische focus zet op de textbox als ik het zo lees. Het ligt dus waarschijnlijk aan IPB idd.
Signature
Dit topic is gesloten.