Ligt niet aan jou, hier is ie ook onbereikbaar.bartware schreef op 09 november 2004 @ 09:38:
Of het ligt aan mij, of http://mozilla.org/ is onbereikbaar.
Op de FTP van Mozilla de eerste 1.0 builds 
Enkele mirrors:
http://64.12.168.21/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/
ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/
Enkele mirrors:
http://64.12.168.21/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/
ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/
[ Voor 4% gewijzigd door Boomerang op 09-11-2004 09:46 ]
Downloading eens kijken wat er allemaal van geworden is.
met de update van FF, is ie gewoon te downen
* Bananenplant wacht geduldig tot de final in de repository van debian sid zit
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
En natuurlijk ook nog CTRL-PGUP en CTRL-PGDNAnoniem: 24491 schreef op 09 november 2004 @ 00:10:
Niemand die je verplicht om het te gebruiken, en alt-tab werkt natuurlijk gewoon, FF gebruikt natuurlijk een hele andere toetsen combinatie als het OS. (CTRL-T en CTRL-TAB).
Anoniem: 7379
Hij is te downloaden:
Firefox 1.0 EXE
Firefox 1.0 ZIP
En Softpedia heeft ook een paar mirrors, maar het gekke is wel dat de bestandgrootte van de Firefox daar afwijkt van het origineel.
Mozilla = 4.918.270 bytes
Softpedia = 4.916.556 bytes
Firefox 1.0 EXE
Firefox 1.0 ZIP
En Softpedia heeft ook een paar mirrors, maar het gekke is wel dat de bestandgrootte van de Firefox daar afwijkt van het origineel.
Mozilla = 4.918.270 bytes
Softpedia = 4.916.556 bytes
Anoniem: 24491
Net geinstalleerd over de PR heen, BBCODE werd gezien als incompatible voor 1.0 en werd keurig geupdate. so far so good, ook een nieuwe homepage voor deze release, ziet er allemaal zeer verzorgd uit.
Dan weet ik niet hoe ik via FF moet updaten want de manier die ik probeer (via options menu) levert niets op...
Maar de via een uninstall en reinstall staat 1.0 er nu wel op! Hoera!
Meteen even kijken of ik verschil kan merken...
[ Voor 19% gewijzigd door Deddiekoel op 09-11-2004 10:09 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Net geinstalleerd en uiteraard geen enkel probleem met versie 1.0.
...maar ik heb een bel op mijn fiets
op ftp staat de final:
http://64.12.168.243/pub/...releases/1.0/win32/en-US/
/edit: OK.. niet goed op Last gedrukt , hierboven staan ook mirrors.
/EDIT2: En schoon zijn mijn bookmarks. En net nu een keertje geen backup gemaakt..... Mijn history en mijn password list is er nog wel. En terugzetten van de oude versie helpt NIET
. Jammer, maar het ruimt goed op.
/Edit 3: Onder manage bookmakrs zijn ze er nog wel, alleen mijn personal toolbar wordt niet getoont en onder bookmarks niet. Ook niet in het bookmakrs menu. ook mijn homepagina laad niet.
Moet een of ander vage setting zijn. (ik draai weer op mijn oude versie, maar daar laat hij ook niets zien.
/Edit4 (ugh) : C:\program files\mozilla firefox gedelete en dan geinstaleerd. Nu is het wel in orde. Bookmarks stonden toch in mijn user dir en die werken nu. Blijkbaar was mijn nightly build toch Net niet compatible.
http://64.12.168.243/pub/...releases/1.0/win32/en-US/
/edit: OK.. niet goed op Last gedrukt , hierboven staan ook mirrors.
/EDIT2: En schoon zijn mijn bookmarks. En net nu een keertje geen backup gemaakt..... Mijn history en mijn password list is er nog wel. En terugzetten van de oude versie helpt NIET
/Edit 3: Onder manage bookmakrs zijn ze er nog wel, alleen mijn personal toolbar wordt niet getoont en onder bookmarks niet. Ook niet in het bookmakrs menu. ook mijn homepagina laad niet.
Moet een of ander vage setting zijn. (ik draai weer op mijn oude versie, maar daar laat hij ook niets zien.
/Edit4 (ugh) : C:\program files\mozilla firefox gedelete en dan geinstaleerd. Nu is het wel in orde. Bookmarks stonden toch in mijn user dir en die werken nu. Blijkbaar was mijn nightly build toch Net niet compatible.

[ Voor 113% gewijzigd door leuk_he op 09-11-2004 11:18 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
bron: the InquirerMozilla releases Firefox 1.0
Bigger, brighter, better
By Nick Farrell: Tuesday 09 November 2004, 06:47
THE MOZZARELLA Association has decided to release the first 'official' version of Firefox.
Despite a last minute flurry of beta versions, some only a few days ago, Fireferrit 1.0 was available for free download from this morning.
According to a big cheese in the Mozzarella Association the release means that Firebadger is now in the mainstream and able to compete against the Mighty Vole's Internet Exploder.
The final version is not too much different from those that have been released earlier this week. It has some changes to the start page and some minor fixes.
Wel lollig, alhoewel ik het idee heb dat ze FF niet helemaal serieus nemen.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ik heb hem ook, werkt tot nu toe prima. Alleen even wachten tot de Single Window en Close Tab On Double Click extensions geupdate zijn voor 1.0, dan is het helemaal perfect
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
bij mij deed ie het gelijk in 1 keer....Deddiekoel schreef op 09 november 2004 @ 10:05:
[...]
Dan weet ik niet hoe ik via FF moet updaten want de manier die ik probeer (via options menu) levert niets op...
Maar de via een uninstall en reinstall staat 1.0 er nu wel op! Hoera!
Meteen even kijken of ik verschil kan merken...

Anoniem: 14124
Ik kom nog wel wat nare bugs tegen, zoals een missende delete bevestiging als ik een bookmark verwijder. Of in page info valt het icoon over het venster heen.
Was die er eerst dan?Anoniem: 14124 schreef op 09 november 2004 @ 10:49:
Ik kom nog wel wat nare bugs tegen, zoals een missende delete bevestiging als ik een bookmark verwijder.
Ik heb ook geen delete-bevestiging, vind het wel fijn, eigenlijk
Welk icoon? Voorbeeldje?Of in page info valt het icoon over het venster heen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zaten die niet al in de RC?Anoniem: 14124 schreef op 09 november 2004 @ 10:49:
Ik kom nog wel wat nare bugs tegen, zoals een missende delete bevestiging als ik een bookmark verwijder. Of in page info valt het icoon over het venster heen.
Dat gaat bij mij wel goed.
Maar ik gebruik dan ook de oude windows skin voor windows xp
Maar ik gebruik dan ook de oude windows skin voor windows xp
Geen last van, maar heb dan ook de classic mode draaien op XP...Anoniem: 14124 schreef op 09 november 2004 @ 11:11:
Dit bedoel ikDe blauwe lijn moet er overheen lopen.
[afbeelding]
Ik denk ook meer dat dat een bug is in XP dan in Firefox
Anoniem: 31511
nou dat kleine streepje vindt ik nou niet zo boeiend,
maar wanneer gaan ze hier is die frontpage fixxen, zodra die flash banner bovenaan in me beeld komt wordt heel dat ding super traag, scroll ik naar beneden dat die weer uit beeld is heb ik nergens last van, ben ik op nog geen een andere site tegen gekomen...
weet niet of ik de enige ben die dat probleem heeft... ff1.0 en win xp
maar wanneer gaan ze hier is die frontpage fixxen, zodra die flash banner bovenaan in me beeld komt wordt heel dat ding super traag, scroll ik naar beneden dat die weer uit beeld is heb ik nergens last van, ben ik op nog geen een andere site tegen gekomen...
Om de servers wat te ontlasten, kan je ook via bittorrent downloaden: ftp://ftp.mozilla.org/pub...20Setup%201.0.exe.torrent
Frontpage van Tweakers?Anoniem: 31511 schreef op 09 november 2004 @ 11:46:
nou dat kleine streepje vindt ik nou niet zo boeiend,
Hier niet, in ieder geval, maar andere mensen hebben het geloof ik ook gehad, maar weet het niet zeker.
bij mij gaat dat "critical update" dingetje niet weg als ik het geinstalled heb
PSN: DutchTrickle PVoutput
Nu nog even wachten op de Web Developer extension. Die zal nu ook wel snel gereleased worden.
Strix (Skullflame)
Bij mij ook nietMaverick schreef op 09 november 2004 @ 12:15:
bij mij gaat dat "critical update" dingetje niet weg als ik het geinstalled heb
En als ik hem aanklik vindt hij geen updates, maar de "Install Now" knop is wel beschikbaar, en als ik daar op klik blijft hij bezig met het installeren van niks, en dat kan ik dan enkel via kruisje wegklikken en vervolgens blijft het "critical update" icoontje gewoon weer rechtsboven staan...
//edit:
de oplossing: bij de release notes van rc2 stond een handleiding om automatische updates werkend te krijgen, daarvoor moest je enkele waardes in about:config aanpassen. Deze waardes zijn met de installatie van 1.0 bij mij niet veranderd (stonden nog op 0.10 etc). Een reset van de waardes lost het op
[ Voor 27% gewijzigd door phYzar op 09-11-2004 12:37 ]
Ik draai nu ook lekker 1.0 Final (heb de RC Candidates overgeslagen) maar ik krijg het tabbed browsing niet zo ingesteld als ik het wil.
-Bookmarks wil ik in een nieuwe tab hebben
-Externe Links op een site wil ik in een nieuwe tab hebben
GandalfTheGrey, ik wil hetzelfde als jij en krijg het ook niet voor elkaar. Toch jammer dat dit belangrijke punt bij een 1.0 Final niet intuïtiever te regelen is.GandalfTheGrey schreef op 09 november 2004 @ 12:32:
Ik draai nu ook lekker 1.0 Final (heb de RC Candidates overgeslagen) maar ik krijg het tabbed browsing niet zo ingesteld als ik het wil.
Voor de mensen die hem via ed2k willen downlaaden:
ed2k://|file|Firefox%20Setup%201.0.exe|4918270|F0E220FE61CA221F6AF1632E0CC613C7|h=NV3FC2UYQUI2XBD2RK4XBCM2I46GAAKB|/
ed2k://|file|firefox-1.0.installer.tar.gz|8623151|2483EB0809FCB84E61A8A7B593B683B4|h=6A3USOY3P76D7UZ676LBQ6JT4JORPTWT|/
ed2k://|file|Firefox%201.0.dmg.gz|9058286|9631C4D9896262CC000192539DE6F78B|h=CYYNX6K3MPDYKBDO6XXWUAIYLRQ6LDJX|/
ed2k://|file|Firefox%20Setup%201.0.exe|4918270|F0E220FE61CA221F6AF1632E0CC613C7|h=NV3FC2UYQUI2XBD2RK4XBCM2I46GAAKB|/
ed2k://|file|firefox-1.0.installer.tar.gz|8623151|2483EB0809FCB84E61A8A7B593B683B4|h=6A3USOY3P76D7UZ676LBQ6JT4JORPTWT|/
ed2k://|file|Firefox%201.0.dmg.gz|9058286|9631C4D9896262CC000192539DE6F78B|h=CYYNX6K3MPDYKBDO6XXWUAIYLRQ6LDJX|/
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Tools -> Options -> Advanced?GandalfTheGrey schreef op 09 november 2004 @ 12:32:
Anders heb je een van de extensions nodig?
Overigens ben ik gewoon gewend aan alles met mijn middelste muisknop openen, ook bookmarks enzo
Tabbrowser Extensions doet dit perfect bij mijGandalfTheGrey schreef op 09 november 2004 @ 12:32:

Ik ben niet zo'n fan van TBE, en de functionaliteit zou ingebouwd zijn in 1.0 =/
Ik heb TBP, maar nu krijg ik me bookmarks nog niet in een new tab
Gewoon aanleren om de middlemousbutton te gebruiken daarvoor.GandalfTheGrey schreef op 09 november 2004 @ 12:57:
Ik ben niet zo'n fan van TBE, en de functionaliteit zou ingebouwd zijn in 1.0 =/
Nee, dat willen we niet. Met Single Window 1.4 werkte het precies zoals ik het wilde. Nu werkt dat niet meer zo prettig.Maverick schreef op 09 november 2004 @ 13:05:
[...]
Gewoon aanleren om de middlemousbutton te gebruiken daarvoor.
Overigens kun je in about:config browser.tabs.showSingleWindowModePrefs op true zetten, krijg je weer meer opties bij Tabbed Browsing in Firefox. Heb ik nu ook net gedaan, even kijken of dit zo goed werkt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
@Dennis
vanmorgen stond hier http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html ook de NL versie. (Maar daar heb je nu niets meer aan natuurlijk
) Maar aangezien het vertaalteam nog niet tevreden is, wordt er nu nog keihard aan gewerkt.
Volgens mij was het idee om eind deze week te releasen. Hou http://mozbrowser.nl in de gaten.
vanmorgen stond hier http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html ook de NL versie. (Maar daar heb je nu niets meer aan natuurlijk
Volgens mij was het idee om eind deze week te releasen. Hou http://mozbrowser.nl in de gaten.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Bah, me favo theme werkt niet onder 1.0
Zullen nog wel wat meer extensions enzo zijn die niet helemaal lekker werken
Nou dan laat je het toch lekker jongen.
Meer hierover is overigens terug te vinden bij het Changelog & bug fixes welke hoort bij Firefox 1.0Arfman schreef op 09 november 2004 @ 13:09:
Overigens kun je in about:config browser.tabs.showSingleWindowModePrefs op true zetten, krijg je weer meer opties bij Tabbed Browsing in Firefox. Heb ik nu ook net gedaan, even kijken of dit zo goed werkt.
Ik ben nu een paar dagen aan surfen met FireFox en op zich vind ik het een prima progje. Maar er zijn toch een aantal sites die er niet hetzelfde uitzien. Ik neem dus aan dat die sites slecht opgezet zijn maar ik begin me er wel aan te storen. Ik heb even een kort lijstje gemaakt van sites die het niet meer helemaal doen:
- Gamer.nl (kan geen reactie plaatsen)
- Stendersvroegop.nl (bij foto's willen de fotovensters niet sluiten)
- Cube-europe.com (nieuwsitems staan ver uitelkaar)
- Newhorizons.nl (opmaak is vern@#^kt)
Deddiekoel, Ik kon alleen Gamer.nl niet testen, maar van de andere 3 sites kan ik geen van je genoemde gebreken constateren op mijn Firefox 1.0RC1 installatie. Welke versie heb jij draaien?
Probeer even je cache te legen. Anders kun je proberen om em even opnieuw installeren, want het ligt niet aan firefox, maar aan jouw firefox.
Probeer even je cache te legen. Anders kun je proberen om em even opnieuw installeren, want het ligt niet aan firefox, maar aan jouw firefox.
[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 09-11-2004 13:43 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Wil je deze delen?phYzar schreef op 09 november 2004 @ 12:31:
//edit:
de oplossing: bij de release notes van rc2 stond een handleiding om automatische updates werkend te krijgen, daarvoor moest je enkele waardes in about:config aanpassen. Deze waardes zijn met de installatie van 1.0 bij mij niet veranderd (stonden nog op 0.10 etc). Een reset van de waardes lost het op
Hmmm, heb je de sites vergeleken met de IE versie?Room42 schreef op 09 november 2004 @ 13:42:
Deddiekoel, Ik kon alleen Gamer.nl niet testen, maar van de andere 3 sites kan ik geen van je genoemde gebreken constateren op mijn Firefox 1.0RC1 installatie. Welke versie heb jij draaien?
[ Voor 80% gewijzigd door Deddiekoel op 09-11-2004 14:01 ]
Ja dat heb ik gedaan. Het enige verschil dat ik zie is op www.newhorizons.nl, daar zitten onder firefox de menuitems (links en boven) iets dichter tegen elkaar, en ziet het er bij het aanwijzen ook wat anders uit. Echter, die site is ook niet echt valide HTML.
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 09-11-2004 14:07 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Same here, overigensRoom42 schreef op 09 november 2004 @ 14:05:
Ja dat heb ik gedaan. Het enige verschil dat ik zie is op www.newhorizons.nl, daar zitten onder firefox de menuitems (links en boven) iets dichter tegen elkaar, en ziet het er bij het aanwijzen ook wat anders uit. Echter, die site is ook niet echt valide HTML.
(FF 1.0, div. extensions, WinXP Pro, 1280x960)
Hm ik heb al sinds 0.5 in mijn user.js staan:
"user_pref("browser.block.target_new_window", true);"
Dit zorgde ervoor dat alle links netjes in tabs geopend werden en niet in een heel nieuw venster. Nu heb ik 1.0 final geïnstalleerd en werkt het opeens niet meer
Update. Ah het is al gelukt
door in about:config "browser.tabs.showSingleWindowModePrefs" op true te zetten krijg je de opties nu netjes bij de instellingen.
"user_pref("browser.block.target_new_window", true);"
Dit zorgde ervoor dat alle links netjes in tabs geopend werden en niet in een heel nieuw venster. Nu heb ik 1.0 final geïnstalleerd en werkt het opeens niet meer
Update. Ah het is al gelukt
door in about:config "browser.tabs.showSingleWindowModePrefs" op true te zetten krijg je de opties nu netjes bij de instellingen.
[ Voor 27% gewijzigd door Winnetou op 09-11-2004 14:25 ]
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Ik heb em voor de GoTters die em nog niet kunnen downloaden, ook maar even gemirrord: http://parano-id.ath.cx/FirefoxSetup-1.0.exe
Dat zal ik ook zeker doen. Ik ben gewend om links met de linkermuisknop aan te klikken, met de middelste muisknop vind ik dat onhandig en bevondien heeft die al een andere functie, dus dat ik voor mij geen optie.
Sjees ..

Deze sites zijn niet helemaal valide, en daarom heb je er problemen mee in Firefox. Jammer, maar hier is niet veel aan te doen, of je moet een e-mailtje naar de verschillende makers toesturen en vragen of ze de site aan willen passen. Zeg hier dan bij dat ze zo'n 6 procent van de internetters buiten sluiten als ze dit niet doen: bron.Deddiekoel schreef op 09 november 2004 @ 13:33:
Ik ben nu een paar dagen aan surfen met FireFox en op zich vind ik het een prima progje. Maar er zijn toch een aantal sites die er niet hetzelfde uitzien. Ik neem dus aan dat die sites slecht opgezet zijn maar ik begin me er wel aan te storen. Ik heb even een kort lijstje gemaakt van sites die het niet meer helemaal doen:
Ik gebruik zelf gewoon Firefox voor iedere valide site, en als een site een keertje niet werkt onder Firefox dan open ik Internet Explorer.
Zojuist 1.0 geïnstalleerd.
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het openen van Outlook Web Access van zowel Exchange 2000 als 2003?
Het gaat met name om het linker navigatieschermpje. Het mappenlijstje staat er oa niet.
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het openen van Outlook Web Access van zowel Exchange 2000 als 2003?
Het gaat met name om het linker navigatieschermpje. Het mappenlijstje staat er oa niet.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
exchange webaccess werkt pirma bij mijXtremelead schreef op 09 november 2004 @ 15:30:
Zojuist 1.0 geïnstalleerd.
Nu nog even wachten op de Googlebar extension
"I sit in my room and imagine the future."
En? Ziet het er hetzelfde uit als in IE?
Daarmee bedoel ik: is de mogelijkheid aanwezig in het linker venster te kiezen voor een mappenlijst of snelkoppelingen?
En in het geval van exchange 2003: onder andere de optie leesvenster weergeven/verbergen te wijzigen?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Bedankt voor mirror, ik kom niet op site van mozilla.. Heb Firefox nog nooit gedownload wou dus ff testenRoom42 schreef op 09 november 2004 @ 14:23:
Ik heb em voor de GoTters die em nog niet kunnen downloaden, ook maar even gemirrord: http://parano-id.ath.cx/FirefoxSetup-1.0.exe
Hier ook nog een mirror.
Waarom kan ik niet in de openingspost vinden wat de voordelen zijn van Firefox tov IE? Ik ben namelijk op dit moment tevreden met IE6.
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
Page Info gaat na Firefox 1.1 onder handen genomen worden. Firefox 1.1 zal vooral bestaan uit de merge van de branch met de trunk en wat verbeteringen aan de snelheid en de stabiliteit. Daarna gaat men weer echte nieuwe features adden if needed.Anoniem: 14124 schreef op 09 november 2004 @ 11:11:
Dit bedoel ikDe blauwe lijn moet er overheen lopen.
[afbeelding]
Als het goed is voor zaterdag, maar dat is informatie van gisteravond omdat ik nog niet ben bijgelezen op alle forumsDennis schreef op 09 november 2004 @ 13:01:
Is er al enigszins bekend wanneer de Nederlandse versie van 1.0 uit komt?
Ik heb het zaakje eens even bekeken en ik vind er geen voordelen tov Internet Explorer 6 op zitten... Nu mogen jullie mij eens overtuigen waarom ik Firefox moet gaan gebruiken? Dan kom ik vanzelf wel met een tegenargument.
Voornaamste dingen zijn: geen activeX(ploit), beter ondersteuning en interpretatie van de standaarden (CSS, (X)HTML), Tabbed browsing, minder spyware/adware gevoelig, enz. En deze browser wordt wel geupdate terwijl IE een paar jaar oud is.Locutus-of-Borg schreef op 09 november 2004 @ 16:17:
Waarom kan ik niet in de openingspost vinden wat de voordelen zijn van Firefox tov IE? Ik ben namelijk op dit moment tevreden met IE6.
Firefox is een stuk veiliger (Secunia.com: IE6 & Firefox), veelzijdiger (extensions, themes), sneller en naar mijn ervaring minstens zo stabiel. Eigenlijk heeft Firefox maar twee nadelen t.o.v. IE6, en dat is dat Firefox iets langzamer opstart en dat je af en toe een pagina tegen komt die niet geheel juist wordt weergegeven. In dat laatste geval gebruik je gewoon eventjes IE, en voor de rest gebruik je Firefox.Locutus-of-Borg schreef op 09 november 2004 @ 16:17:
Hoeveel spyware items geeft adaware bij jouw, na 1 week internetten met IE6 en hoeveel items vindt adaware na 1 week internetten met Firefox? Bij mij is het respectievelijk 40 items en 0 (!!!) items.BonzO schreef op 09 november 2004 @ 16:23:
Ik heb het zaakje eens even bekeken en ik vind er geen voordelen tov Internet Explorer 6 op zitten... Nu mogen jullie mij eens overtuigen waarom ik Firefox moet gaan gebruiken? Dan kom ik vanzelf wel met een tegenargument.
Geen voordelen? Firefox is VEEL veiliger. Bekijk de Secunia.com reports er op na, dan zie je wat ik bedoel. Alleen dit is voor mij al reden genoeg om IE te laten voor wat het is.BonzO schreef op 09 november 2004 @ 16:23:
@Locutus-of-Borg en BonzO: op GOT zijn nu 5 topics te vinden over Firefox (en aanverwanten) dus... daar zou zo maar es een mening of een opmerking tussen kunnen staan die je 'overtuigt'. Voor mensen die het niet uitmaakt waar je mee browst, als er maar pagina's verschijnen, kan een veiliger gevoel een goede reden zijn, zij zullen niet zo snel van alle extra/nieuwe mogelijkheden gebruik maken, zoals extensions e.d., maar mijn moeder vindt het een 'veilig gevoel', dus die durft weer te surfen 
@Goner: er zijn nogal wat verschillende googlebar-achtigen in omloop, de gene die ik 'wil' is nog niet officieel geupgrade bijvoorbeeld.
@Goner: er zijn nogal wat verschillende googlebar-achtigen in omloop, de gene die ik 'wil' is nog niet officieel geupgrade bijvoorbeeld.
edit:
ik moet sneller typen geloof ik
ik moet sneller typen geloof ik
[ Voor 8% gewijzigd door letatcest op 09-11-2004 16:36 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Anoniem: 112325
waar moet ik nu extensions downloaden nu dat mozilla.org down is?
of moet ik echt wachten tot die site het weer doet.
en is er al een singlewindow extensie beschikbaar, ik vind dit namelijk nogal irritant.
en is er al een singlewindow extensie beschikbaar, ik vind dit namelijk nogal irritant.
Het is erg jammer dat net nu iedereen zijn extensions weer wil downloaden de website niet goed bereikbaar is. En jammergenoeg is ook extensionsmirror.nl onbereikbaar. Daar haalde ik meestal m'n extensions vandaan. Ik denk dat we gewoon even geduld moeten hebben en als je het per sé nu direct nodig hebt gewoon even rond-googlen, misschien dat iemand een mirrortje heeft opstaan.Anoniem: 112325 schreef op 09 november 2004 @ 16:41:
waar moet ik nu extensions downloaden nu dat mozilla.org down is?
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Hmmm, ik hooguit 5 items in een maand, en dan met Hitman Pro gescand, dit zijn dan alleen maar cookies, die firefox ook doorlaat.DJTimo schreef op 09 november 2004 @ 16:29:
Hoeveel spyware items geeft adaware bij jouw, na 1 week internetten met IE6 en hoeveel items vindt adaware na 1 week internetten met Firefox? Bij mij is het respectievelijk 40 items en 0 (!!!) items.
@Vertex:
Die security logs willen niks zeggen bij mij als ik nooit ergens last van heb (qua security) bij Internet Explorer 6. Het zijn dan ook maar een stel statestieken.
@Letatcest:
Mijn moeder is vertrouwd aan windows + de onderdelen ervan dus als ik firefox als standaard instel begint ze te stressen. Dit is niet echt een argument, vandaar een betere: Bij ons zijn er nog nooit problemen opgetreden bij het gebruik van IE6, dus het vertrouwde IE6 vervangen kan wel tot problemen leiden.
[ Voor 28% gewijzigd door BonzO op 09-11-2004 16:50 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
ehh ja, staat als startpagina van FF ingesteld als je dat wiltSpider.007 schreef op 09 november 2004 @ 16:45:
Ik werd zojuist gewezen op deze URL; hebben jullie die wel eens gezien?
http://google.com/firefox
Korte vraag met een kort antwoord: XUL tutorialAnoniem: 93647 schreef op 09 november 2004 @ 16:42:
Hoe (rdf/xul)?
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Deze werkt ook:Spider.007 schreef op 09 november 2004 @ 16:45:
Ik werd zojuist gewezen op deze URL; hebben jullie die wel eens gezien?
http://google.com/firefox
http://google.com/ie
En deze ook, al is het niet wat jullie denken:
http://google.com/thunderbird
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 7379 op 09-11-2004 16:49 ]
Anoniem: 112325
maar dat is dan ook een stukke lelijkere site, natuurlijkAnoniem: 7379 schreef op 09 november 2004 @ 16:47:
[...]
Deze werkt ook:
http://google.com/ie
En deze ook, al is het niet wat jullie denken:
http://google.com/thunderbird
sinds ik 1.0 heb geinstalleerd krijg ik steeds weer (een van deze) deze fouten:
iemand een oplossing?
'vroegah' had ik daar iets voor, maar ik zou niet meer weten wat. Volgens mij was het bugmenot ofzo, maar die werkt niet meer voor 1.0...Net Timeout Error
Redirect Loop Error
Unknown Socket Error
Net Reset Error
Offline Error
The operation timed out when attempting to contact update.mozilla.org.
The address (URL) is not a valid format and cannot be read. A typical address will start with "http://", followed by an address, (e.g. www.netscape.com), followed by a path to the content (or just "/"). A common cause for the problem is using backslashes(\) instead of forward slashes (/).
The file specified by the address (URL) cannot be found. Check that the file exists and that you have sufficient permissions to view it.
The address (URL) does not correspond to a known site and could not be loaded. This could be due to a misspelling in the address or because the site does not exist. If the address is known to be valid, or if the problem occurs for many sites, it may be an issue with your proxy service (if you use one) or the directory name service lookup. In such cases you should consult your system documentation, administrator or Internet Service Provider (ISP) as appropriate for further assistance.
The address (URL) starts with a protocol that is not recognized by the browser. A protocol is the part at the front of the address, such as http: or ftp: which tells the browser how to connect to the site. In this instance, the protocol is unknown so loading cannot continue. Check that the address is correct before retrying.
The browser was unable to connect to the specified site, even though it exists. This may be because the site does not accept connections from your computer, the service may be down, or the site does not support the service or port that you tried to connect to.
The browser timed out while trying to connect to the specified site. The site may be experiencing high loads that are slowing it down, or network problems are preventing data from being received from it in a timely manner. If the site is likely to be busy, consider waiting a few moments before retrying the request.
The browser has stopped a connection because the site is redirecting requests to itself in a manner which prevents it from ever completing.
The site responded to the network request in an unexpected manner. This may be due to address (URL) using the wrong protocol for the specified port, or a non-standard configuration on the site which is running different services than expected.
The link to the site was dropped unexpectedly while negotiating a connection or transferring data. This may be due to a network fault somewhere between the site and your computer. If the problem persists, consult your system documentation, administrator or Internet Service Provider (ISP) as appropriate for further assistance.
The browser is currently offline and cannot connect to the requested site. Place your browser in online mode before trying again.
Try again
iemand een oplossing?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Ik heb nu over de 1.0 PR de 1.0 versie geinstalled van firefox. Maar als ik nu op link rechts klik heb ik nu niet meer in het menu "open in IE" dit vondt ik eigenlijk best wel een handige feature. Heb al een beetje gezocht maar kan het niet vinden in de config menu waar je dat aan kan zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Radeon op 09-11-2004 16:56 ]
It's never easy.....
Anoniem: 60401
Ik heb iets gevonden wat ik erg irritant vind aan FireFox. Als je de source van een document wilt bekijken dan haaltie die opnieuw op, dwz hij toont niet de source van het huidige document maar fetch het document nogmaals.
Dit is irritant bij sites met cookies, want in bepaalde gevallen is je cookie weg en val je bijvoorbeeld naar een login pagina terug en krijg je dus de source van een login pagina (wat dan dus NIET de source is van de pagina die je bekijkt).
Ik heb gezocht in de instellingen om de 'echte' source te bekijken, maar vond nergens een optie om dit in te stellen, iemand ?!?!
PS: Verder heb ik problemen met < body onLoad > op het eerste gezicht lijkt ook dit niet helemaal te werken zoals ik verwacht, maar daar moet ik nog even verder naar kijken.
Dit is irritant bij sites met cookies, want in bepaalde gevallen is je cookie weg en val je bijvoorbeeld naar een login pagina terug en krijg je dus de source van een login pagina (wat dan dus NIET de source is van de pagina die je bekijkt).
Ik heb gezocht in de instellingen om de 'echte' source te bekijken, maar vond nergens een optie om dit in te stellen, iemand ?!?!
PS: Verder heb ik problemen met < body onLoad > op het eerste gezicht lijkt ook dit niet helemaal te werken zoals ik verwacht, maar daar moet ik nog even verder naar kijken.
klopt heb ik ook gezien met movs enzoAnoniem: 60401 schreef op 09 november 2004 @ 16:58:
Ik heb iets gevonden wat ik erg irritant vind aan FireFox. Als je de source van een document wilt bekijken dan haaltie die opnieuw op, dwz hij toont niet de source van het huidige document maar fetch het document nogmaals.
als je die afspeelt en je doet file--> save as ofzo dan gaat ie hem ook opnieuw downloaden
Voor de mensen die TBP (0.9.95) nog gebruiken in de final en die button om een nieuwe tab te openen weg willen...
There is an option, but it has no user interface. You need to access
the Configuration Console (about:config), and change the hidden
preference "extensions.tabprefs.showTabButton" to false in order to
hide the button.
Die extensie heette IEView. Nu is ook hun homepage down, staat nl op mozdev, dus nog ff een dagje wachten denk ik.hirogene schreef op 09 november 2004 @ 16:55:
Ik heb nu over de 1.0 PR de 1.0 versie geinstalled van firefox. Maar als ik nu op link rechts klik heb ik nu niet meer in het menu "open in IE" dit vondt ik eigenlijk best wel een handige feature. Heb al een beetje gezocht maar kan het niet vinden in de config menu waar je dat aan kan zetten.
FF heeft wel 1 groot nadeel vind ik en dat is de omgang met met netwerk pcs. Dat kan eigenlijk bijna alleen maar met IE omdat FF er gewoon op vastloopt.
(campusnetwerk werkt het niet goed en ook de mappen die geshared zijn op mn laptop kan ie niet goed vinden, daar hangt ie op.
Voor de rest zie ik niet zoveel voordelen eigenlijk.
Spyware problemen had ik niet. Het enige is de veiligheid die is van FF misschien wat beter
(campusnetwerk werkt het niet goed en ook de mappen die geshared zijn op mn laptop kan ie niet goed vinden, daar hangt ie op.
Spyware problemen had ik niet. Het enige is de veiligheid die is van FF misschien wat beter
mappen die geshared zijn?Hann1BaL schreef op 09 november 2004 @ 17:19:
FF heeft wel 1 groot nadeel vind ik en dat is de omgang met met netwerk pcs. Dat kan eigenlijk bijna alleen maar met IE omdat FF er gewoon op vastloopt.
vergeet niet dat dit een webbrowser is he, hij heeft misschien als extra's dat ie beetje windows file sharing ondersteund, maar daar is ie niet voor gemaakt
Bedankt, die zocht ik nog; ik vond die button daar erg irritant zitten. Overigens is het heel jammer dat de bekende bug van de overlappende cursor in deze Final niet is opgelost.Graham schreef op 09 november 2004 @ 17:14:
Voor de mensen die TBP (0.9.95) nog gebruiken in de final en die button om een nieuwe tab te openen weg willen...
[...]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Dat is dus een groot nadeel want dan moet je alsnog weer 2 browsers gebruiken. Het grote voordeel van IE is dus dat je er simpelweg meer mee kan (kort door de bocht)BasieP schreef op 09 november 2004 @ 17:21:
[...]
mappen die geshared zijn?
vergeet niet dat dit een webbrowser is he, hij heeft misschien als extra's dat ie beetje windows file sharing ondersteund, maar daar is ie niet voor gemaakt
Ik snap wel dat het komt doordat explorer er in gebakken zit...
Jah ik heb de maker of een van de makers.....Bradley Chapman gemaild...ach lees het zelf even:vooghel schreef op 09 november 2004 @ 17:21:
[...]
Bedankt, die zocht ik nog; ik vond die button daar erg irritant zitten. Overigens is het heel jammer dat de bekende bug van de overlappende cursor in deze Final niet is opgelost.
Sir,
On Tue, 09 Nov 2004 14:42:39 +0100, Graham
<bla@bla.net> wrote:
>> Dear TBP-Maker,
>>
>> I just installed 0.9.95 and I'm pretty glad with it except for the "open
>> new tab"-button. I find that it isn't really nessacary because you can
>> also click on the tab area twice to get the same result.
>>
>> Although I can see that it could be handy for some peeps, I would really
>> like to see an option in TBP to remove the extra button.
There is an option, but it has no user interface. You need to access
the Configuration Console (about:config), and change the hidden
preference "extensions.tabprefs.showTabButton" to false in order to
hide the button.
>>
>> Also when I press the button my cursor isn't placed automaticly in the
>> address area and thus I have to select it myself. I don't have this with
>> the clicking on the tab area twice way of getting a new tab.
I will change that before I release TBP 1.0.
>>
>> Regards,
>>
>> Graham
>>
Brad
Het Firefox icoontje in de windows taakbalk is op de een of andere manier "lelijk":
niet helemaal strak, maar beetje pixelig.
En het moet echt mogelijk zijn om bookmarks in een nieuwe tab te krijgen, aangezien dit ook zeer fijn werkte in de PR/RC!
En het moet echt mogelijk zijn om bookmarks in een nieuwe tab te krijgen, aangezien dit ook zeer fijn werkte in de PR/RC!
Stilstaan is achteruit gaan....BonzO schreef op 09 november 2004 @ 16:43:
dus het vertrouwde IE6 vervangen kan wel tot problemen leiden.

1.0 werkt net zo fijn als de andere versies hier, nog ff theme ergens vandaag downloaden
XXXVI
Ik vind het nieuwe icoon wel beter dan het oude. Deze heeft iig meer contrast, waar de oude nogal vaag was. Het is daarom een verbetering imo hoewel hij idd iets meer pixelig is geworden.GandalfTheGrey schreef op 09 november 2004 @ 17:28:
Het Firefox icoontje in de windows taakbalk is op de een of andere manier "lelijk":
Dat kon nooit zonder een extensie te installeren. in TBP 0.9.14 werd dit automatisch gedaan, maar veel vonden dat niet fijn en van opties om het in te stellen is ook niets meer gekomen.En het moet echt mogelijk zijn om bookmarks in een nieuwe tab te krijgen, aangezien dit ook zeer fijn werkte in de PR/RC!
Het enige wat werkt afaik is het instaleren van miniT. Ik gebruik de aangepaste versie door sboulema (met optie dialoog). Als je wilt kan ik hem wel ff mailen oid, heb hem nl nog op mn pc staan want het is een erg handige extensie!
die zou ik dan idd graag van je ontvangen 
edit:
en het oude icoontje blijft mooier (zoals de favicon.ico op http://www.pryan.org/mozilla/site/TheOneKEA/tabprefs/ is
)
en het oude icoontje blijft mooier (zoals de favicon.ico op http://www.pryan.org/mozilla/site/TheOneKEA/tabprefs/ is
[ Voor 62% gewijzigd door GandalfTheGrey op 09-11-2004 17:50 ]
Ik wist niet dat die extensie bestond. De 'normale' Googlebar schijnt niet compatible te zijn met 1.0 (althans, dat kreeg ik te zien als melding). Deze werkt echter wel. Top!Anoniem: 69595 schreef op 09 november 2004 @ 16:25:
[...]
wachten ??? mis ik nou iets, of ... ??
http://www.prgooglebar.org/download_firefox
[ Voor 4% gewijzigd door Theeboon op 09-11-2004 17:54 ]
"I sit in my room and imagine the future."
Voordelen ten opzichte van IE?
Alleen Tabbed Browsing is al een huge voordeel imo!
Maar ja, ook ik heb nu de Final erop staan, helaasch werken veel extensions nog niet cq zijn ze niet te downloaden, maar dat komt wel weer.
Alleen Tabbed Browsing is al een huge voordeel imo!
Maar ja, ook ik heb nu de Final erop staan, helaasch werken veel extensions nog niet cq zijn ze niet te downloaden, maar dat komt wel weer.
Dit is raar.. Veel extensions die bijv. niet werken met 1.0PR en/of 1.0RC1 werken wel met 1.0 Final? 
Momenteel geinstalleerd:
BugMeNot 0.6
AllowRightclick 0.1
Adblock 0.5.2.039
Download Statusbar 0.92
Web Developer 0.8
IEview 0.84
Sage 1.3
Tot zo ver geen problemen.. Ook lijkt deze versie sneller.. maar dat kan aan mij liggen aangezien ik alles verwijderd heb (ook profielen) en alles van FF opnieuw heb geinstalleerd.
Als je weet welke extensions je wilt downloaden en update.mozilla.org irriteert je (met o.a momenteel down zijn)?
http://mozdev.sweetooth.org/
Momenteel geinstalleerd:
BugMeNot 0.6
AllowRightclick 0.1
Adblock 0.5.2.039
Download Statusbar 0.92
Web Developer 0.8
IEview 0.84
Sage 1.3
Tot zo ver geen problemen.. Ook lijkt deze versie sneller.. maar dat kan aan mij liggen aangezien ik alles verwijderd heb (ook profielen) en alles van FF opnieuw heb geinstalleerd.
Als je weet welke extensions je wilt downloaden en update.mozilla.org irriteert je (met o.a momenteel down zijn)?
http://mozdev.sweetooth.org/
Het viel mij ook op dat al mijn extensions het nog gewoon doen!
• Adblock 0.5.2.039
• Disable targets for downloads 0.7
• FoxyTunes 0.69
• Gmail notifier 0.3.3
• Web Developer 0.8
• BugMeNot 0.6
• Thumbs 0.2
Is het security-technisch wel verstandig om van andere sites dan van mozilla zelf extensions te downloaden?
• Adblock 0.5.2.039
• Disable targets for downloads 0.7
• FoxyTunes 0.69
• Gmail notifier 0.3.3
• Web Developer 0.8
• BugMeNot 0.6
• Thumbs 0.2
Is het security-technisch wel verstandig om van andere sites dan van mozilla zelf extensions te downloaden?
[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 09-11-2004 18:16 ]
Magpie, Stop-or-Reload button werken bijv. niet.
Maar zal hoogstens een simpel versienummer zijn wat veranderd moet worden gok ik...
Maar zal hoogstens een simpel versienummer zijn wat veranderd moet worden gok ik...
Hey allemaal,
ik heb zojuist ook v1.0 van Firefox geïnstalleerd. Bijna al mijn extensions werken prima (afgezien van switchproxy, helaas), maar ik heb toch een klein probleempje.
Dit probleem is het beste met een plaatje uit te leggen:

Zoals jullie zien, is er een extra randje boven de status bar verschenen. Ik had dit probleem ook al met rc1 en rc2, maar de pr versies hadden nergens last van.
In eerste instantie dacht ik dat het de schuld was van tabbed browser extensions, maar als ik deze bar hide of ik deïnstalleer de extensie, blijft deze rand staan.
Heeft iemand een idee waar dit randje voor dient en is het mogelijk om dit misschien uit te schakelen?
ik heb zojuist ook v1.0 van Firefox geïnstalleerd. Bijna al mijn extensions werken prima (afgezien van switchproxy, helaas), maar ik heb toch een klein probleempje.
Dit probleem is het beste met een plaatje uit te leggen:

Zoals jullie zien, is er een extra randje boven de status bar verschenen. Ik had dit probleem ook al met rc1 en rc2, maar de pr versies hadden nergens last van.
In eerste instantie dacht ik dat het de schuld was van tabbed browser extensions, maar als ik deze bar hide of ik deïnstalleer de extensie, blijft deze rand staan.
Heeft iemand een idee waar dit randje voor dient en is het mogelijk om dit misschien uit te schakelen?
Dit topic is gesloten.