[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.926 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Dat is geen antwoord :)

Maargoed, jongens ik ben het zat! Iedereen heeft de 481 en de 937s+ al, voor mij geeft dat momenteel de doorslag. Ik smijt er een bak geld tegenaan, bestel nu de VP912s en ga hem zometeen (althans, 2.5 uur reizen) bij Micromail ophalen. De ballen!

[ Voor 85% gewijzigd door Yokozuna op 12-01-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Yokozuna schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:05:
Vuistregel: TFT's zet je op 60Hz.
Ik ben daar laatst ook eens mee bezig geweest. Heb een ACER AL922 (25 ms) scherm al een tijdje staan, en het viel me op als ik goed naar mijn bureaublad kijk dat ik het beeld zie bewegen. Zodra ik de refresh op 75Hz zet is het over....

Wat is dan wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu ook nog op mijn werk :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
DVI aansluiting gebruiken en op 60Hz zetten.
Zit nu ook nog op mijn werk
Tja, heb m'n besluit al genomen, het wordt een andere, sorry :)

[ Voor 56% gewijzigd door Yokozuna op 12-01-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:43:
DVI aansluiting gebruiken en op 60Hz zetten.

[...]

Tja, heb m'n besluit al genomen, het wordt een andere, sorry :)
Ik weet zeker dat je geen miskoop hebt met die VP912! Veel plezier ermee Yokozuna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kan ik zo'n ding in de trein meenemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:47:
beter dan een crt... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zou het :) Ik bedoel met kartonnen doos eromheen enz.

[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 12-01-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem, een vp912 meenemen gaat makkelijk. Mijne bevalt me nog steeds super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke, heb net mailtje gestuurd, als ik em vandaag na 13:00 kan ophalen heb ik em vanavond. (damn Micro-Mail Zeewolde is echt SUPERslecht bereikbaar).

Ik woon in Roosendaal, West Brabant. Moet naar Zeewolde in Flevoland. Moet ik eerst helemaal naar Schiphol, en van daaruit naar het Oosten. Tsssk :) Bijna 3 uur reizen. Maarja, ik heb geen geduld en dis sneller dan laten bezorgen.
Echte tweakers weten wel beter.

Rodemannetje, kun je niet wat foto's nemen?

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 12-01-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
Yokozuna schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:47:
Ik wens u een goede reis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:41:
Dat is geen antwoord :)

Maargoed, jongens ik ben het zat! Iedereen heeft de 481 en de 937s+ al, voor mij geeft dat momenteel de doorslag. Ik smijt er een bak geld tegenaan, bestel nu de VP912s en ga hem zometeen (althans, 2.5 uur reizen) bij Micromail ophalen. De ballen!
ik denk dat ik ook de VP912s ga halen. Miskoop is het nooit. Maar ik denk dat de kleuren beter zijn op dit scherm, en kwa ghosting geen verschil met de benq. en is de inkijkhoek ook niet beter bij de VP912s?

Laat je snel weten als je een indruk hebt van dit scherm Yokozuna.? thx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid!!!

Voor de mensen die het nog niet weten: De Sony SDM-HS94P maakt gebruik van de nieuwste scherm technologie, namelijk X-Black!! })

Door X-Black Technology worden de rijke kleuren gereproduceerd dankzij het 'Glare Filter met Smooth surface' . Hierbij is er sprake van minimale verspreiding van het doorkomende licht.
Ook zal dus de lichtinval van een lamp of de zon zich niet in alle richtingen reflecteren.

Voor meer informatie zie deze link: http://media.sonystyle-europe.com/en/display/index.html

Bovendien is het design van de SDM-HS94P erg modern en netjes afgewerkt.
De performance van dit scherm(pje) ;) is dan ook uitermate goed.

Toen ik dit scherm als showmodel in de winkel zag staan, stond ik gewoon te kwijlen :P
En zelfs m'n pa zei (die het overigens belachelijk vind dat dit scherm zoveel kost en vond dat ik een andere 19'' moest halen voor een lage prijs): Ja, dat is INDERDAAD een moooi scherm met goede kwaliteit!

Voor kwaliteit en prestatie betaal je ook immers zoveel geld.
sindsdien ben ik thuis aan het genieten van mijn SDM-HS94PB, gecombineerd met mijn AX800 XT 256MB. }) DIt is dan ook echt een aanrader!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet direct de beschikking over een digitaal toestel. Kun je op de site geen pics vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:33:
[...]

Is zeker waar. Toen ik de monitor net aansloot stond hij nog standaard op 75Hz. Ik had toen van die rare extra schaduw rond tekens (heeft dus ook te maken met het feit dat ik het zaakje nu nog d-sub heb aangesloten). Met 60Hz verdween de schaduw en werden alle tekens wel scherp.
Nog steeds snap ik niet waarom.... ook al zou het beter zijn ik wil graag onderbouwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, tuut tuut!
Nog steeds snap ik niet waarom.... ook al zou het beter zijn ik wil graag onderbouwing!
60Hz geeft scherp netjes beeld, 75Hz niet. Probeer het maar uit en u ziet het zelf :)

[ Voor 118% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Darth_Punk schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:49:
@ Dijkstra: zet de refreshrate eens op 60 Hz. 60 Hz op een CRT is pijnlijk voor je ogen. Voor tft's niet, omdat deze anders zijn opgebouwd dan crt's. Op 60 Hz zou die theoretisch minder snel hoeven te verversen, dus zou je kunnen checken of je dan ook ghosting hebt en hoe erg?
Ik heb het even geprobeerd voor je, de ghosting wordt wel minder, ik weet nu niet zeker meer of het door het scherm of het spel komt. Wat wel vreemd is is dat op 60 hz tijdens het spelen zo nu en dan een strook beeld een beetje verschuift. Zal het nog eens op 75 hz proberen om te zien of het dan nog zo is. Ik kan trouwens niet zeggen dat op 60hz het beeld scherper is als op 75 hz. (DVI aangesloten natuurlijk)

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een aantal verschillende games geprobeerd en inderdaad, in sommige gevallen is ghosting te zien bij de FP937s+. Absoluut niet storend, maar je kan het wel iets zien inderdaad -> details van snelbewegende objecten worden wat 'blurry' af en toe

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

review Iiyama ProLite E481S Niet echt voor games en films dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Brainwave..
Ik moet je heel erg correcteren, die conclusie is zippo nikkes nadda waard.
Ook mensen die vinden dat de iiyama kut design heeft moeten hun conclusie bijstellen.
Het is echt een heel mooi scherm, ook treed er nauwelijks lagg op.(mits dvi kabel)

Mijn indruk van dit scherm is heel goed, de kleuren zijn super, er treed heel weinig lagg op.
En het design is ook mooi.
Niks te klagen..

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:44:
Heb nu een aantal verschillende games geprobeerd en inderdaad, in sommige gevallen is ghosting te zien bij de FP937s+. Absoluut niet storend, maar je kan het wel iets zien inderdaad -> details van snelbewegende objecten worden wat 'blurry' af en toe
OO WAT HOUD IK VAN JOU! :D O+

Kwas even bang dat ik de enige op deze aardkloot was die het zag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fooker schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:07:
Brainwave..
Ik moet je heel erg correcteren, die conclusie is zippo nikkes nadda waard.
Ook mensen die vinden dat de iiyama kut design heeft moeten hun conclusie bijstellen.
Het is echt een heel mooi scherm, ook treed er nauwelijks lagg op.(mits dvi kabel)

Mijn indruk van dit scherm is heel goed, de kleuren zijn super, er treed heel weinig lagg op.
En het design is ook mooi.
Niks te klagen..

Aanrader!
Brainwave, design lijkt me toch een redelijk subjectief onderwerp :) Je kunt niet zeggen dat mensen die het scherm niet mooi vinden hun mening maar moeten aanpassen. Ik heb hem zelf ook en vind het zelf wel een mooi scherm (de zwarte versie dan natuurlijk).
Wel ghosting te zien, maar ik hoop dat het met een betere videokaart en DVI aansluiting vooruit gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Gehaktbal schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:11:
[...]

OO WAT HOUD IK VAN JOU! :D O+

Kwas even bang dat ik de enige op deze aardkloot was die het zag :P
lol
Nou bij welk spel dan? en met welke settings enz. enz. Kan ik het ook nog eens bekijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Kreeg net bericht van Viewsonic, alleen de zilver versie is beschikbaar. Die ga ik dus maar ff halen. :9

quote:

"Hello,

Only VP912S is available.

If you need anymore information then please let me know

Regards

Sandrine Blanc
Channel Marketing Assistant

ViewSonic Europe
Parc des Barbanniers
1 allée des Bas Tilliers
92230 Genneviliers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de ghosting nog het makkelijkst zien als je een venster met tekst verschuift: maak een kolom met dezelfde woorden, onder elkaar en schuif dit scherm in verschillende (constante) snelheden over je scherm. Op bepaalde snelheden kun je dan ietsjes een waas achter de tekst aan zien slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Bij de 17" Philips brilliance 170P dus het geval :X

Wel @ work :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16

RumaNoV

Folding

Sehr interessant topic, ik volg het nu al een tijdje maar twijfel toch sterk om mijzelf een 19"LCD aan te schaffen.

Ik heb nu een Liteon 19" met een Philips beeldbuis dat zijn werk goed doet, maar hij is nogal lomp en zwaar en verbruikt redelijk veel ten opzichte van een LCD.. Volgens mij zijn er dus 2 modellen dat interessant zijn atm:

BenQ FP397s+
Viewsonic VP912s

De BenQ heb ik reeds in aktie gezien hier met de foto's en filmpjes van lawaai. Nu zou ik graag de VP912s eens in aktie zien, als iemand foto's en filmpjes zou willen plaatsen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door RumaNoV op 12-01-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
RumaNoV schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:55:
Sehr interessant topic, ik volg het nu al een tijdje maar twijfel toch sterk om mijzelf een 19"LCD aan te schaffen.

Ik heb nu een Liteon 19" met een Philips beeldbuis dat zijn werk goed doet, maar hij is nogal lomp en zwaar en verbruikt redelijk veel ten opzichte van een LCD.. Volgens mij zijn er dus 2 modellen dat interessant zijn atm:

BenQ FP937s+
Viewsonic VP912s

De BenQ heb ik reeds in aktie gezien hier met de foto's en filmpjes van lawaai. Nu zou ik graag de VP912s eens in aktie zien, als iemand foto's en filmpjes zou willen plaatsen O-)
Je vergeet de iiyama E418S, ik heb hem hier ook staan.
En ik moet zeggen, dat het een heel mooi scherm is, en als je die met dvi gebruikt, je geen last van ghosting hebt.

Ook doen de plaatjes op internet de tft niet goed :)..
Een dezer daags zal ik een hele kloot pics maken en uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
gamer228 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 04:10:
Zo is het OnlineGamer !

Ik heb mijn keuze gemaakt. De Benq FP937s+ en is besteld. Ik krijg een mail wanneer ik hem kan afhalen in Zaandam. Ik hoop dat het snel is, maar voor die prijs wil ik wel een paar dagen langer w88 :) (€ 418,-)

Dus ik vraag me af of je dan echt een Iiyama wil voor die paar tientjes meer. De viewsonic, ik weet het niet. Iedereen is er lovend over, maar het enige wat ik hier zie zijn toch de gebruikers met een Benq die de foto's en filmpjes plaatsen en er moeite voor doen om 'hun' LCD te promoten, en dat spreekt voor zich lijkt mij...

BTW, heb ik nou begrepen dat Benq Philips schermen gebruikt ?
Waar heb jij hem gehaald in Zaandam?

Ik woon nl ook in Zaandam, dus als ik hem daar zou kunnen halen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22
Ik wacht met smart op de bevindingen van Yokozuna's ViewSonic VP912S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:55:
Ik wacht met smart op de bevindingen van Yokozuna's ViewSonic VP912S...
ja ik ook, kom Yokie laat ons niet in spanning :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:14
heb net de Benq FP937s+ aangesloten en man man als je van een oude 17" crt bak komt is dit wel lekker :p

1 probleem helemaal vanboven iets links van het midden zit een pixel die altijd blauw is...

Is dat nu een dode pixel wat ze noemen ? en je moet er meerdere hebben tegen dat je ze terug kan doen zeker ?

ps als ik op die i toest druk gebeurt er nog niks ??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die blauwe pixel heb ik dus ook in 1 van m'n schermen, ik heb 'm bij PC Vergelijk gekocht en daar zit standaard een pixelgarantie bij en ik kan 'm gewoon komen omruilen.

Die 'i' werkt alleen als je op DSUB hebt aangesloten -> auto adjust, heeft geen zin als je DVI hebt aangesloten

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:25

Darth Punk

professionalized prutz0r

Volgens mij is Yokozuna flink aan t gamen, omdat we nog niets van gehoord hebben :P

Toch jammer dat er (voorlopig) geen zwarte versie van de VP912 komt, das toch wel mooier dan zilvergrijs. :'(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:21:
Die blauwe pixel heb ik dus ook in 1 van m'n schermen, ik heb 'm bij PC Vergelijk gekocht en daar zit standaard een pixelgarantie bij en ik kan 'm gewoon komen omruilen.

Die 'i' werkt alleen als je op DSUB hebt aangesloten -> auto adjust, heeft geen zin als je DVI hebt aangesloten
Hey onlinegamer tks voor je info, als je fp937s+ koopt zit daar een pixelgarantie autom. bij of moet je dat nog eens kopen ofzo ? en pas dan kan ik die omruilen ? hoeveel dode mag dit tft bevatten ? waren het er niet 5 ofzo ? want dit gebruikt een philips scherm en ik weet dat philips een 0 dead pixel garantei heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:44

Animal_X

Rodin

Darth_Punk schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:32:
Volgens mij is Yokozuna flink aan t gamen, omdat we nog niets van gehoord hebben :P

Toch jammer dat er (voorlopig) geen zwarte versie van de VP912 komt, das toch wel mooier dan zilvergrijs. :'(
Ik hoop niet voor hem dat hij onderweg in de trein is overvallen. :P

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astratuner schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:37:
[...]

Hey onlinegamer tks voor je info, als je fp937s+ koopt zit daar een pixelgarantie autom. bij of moet je dat nog eens kopen ofzo ? en pas dan kan ik die omruilen ? hoeveel dode mag dit tft bevatten ? waren het er niet 5 ofzo ? want dit gebruikt een philips scherm en ik weet dat philips een 0 dead pixel garantei heeft...
Bij PC Vergelijk zit er op dit scherm standaard een 0 dode pixel garantie. Als je 'm ergens anders hebt gekocht zal je aan de BenQ garantie zijn overgeleverd, ik weet eigenlijk niet eens precies hoe die er uitziet, was voor mij niet interessant, ik wilde sowieso een 0 dode pixel garantie, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:45:
[...]

Bij PC Vergelijk zit er op dit scherm standaard een 0 dode pixel garantie. Als je 'm ergens anders hebt gekocht zal je aan de BenQ garantie zijn overgeleverd, ik weet eigenlijk niet eens precies hoe die er uitziet, was voor mij niet interessant, ik wilde sowieso een 0 dode pixel garantie, vandaar...
kan je die garanties niet kopen zogezegd voor een 60€ ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt helemaal aan de zaak waar je 'm koopt, bij informatique bijvoorbeeld wel, kost geloof ik iets van 35 e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
fooker schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:07:
[...]

Je vergeet de iiyama E418S, ik heb hem hier ook staan.
En ik moet zeggen, dat het een heel mooi scherm is, en als je die met dvi gebruikt, je geen last van ghosting hebt.

Ook doen de plaatjes op internet de tft niet goed :)..
Een dezer daags zal ik een hele kloot pics maken en uploaden.
Welke games speel jij?
Ik speel namelijk Return To Castle Wolfenstein en Enemy Territory. En als ik m'n nieuwe pc heb, kan ik ook eindelijk Doom3 gaan spelen. Enige ervaringen met deze spellen op de Iiyama?

[ Voor 5% gewijzigd door Mickman op 12-01-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Astratuner schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:10:
[...]
kan je die garanties niet kopen zogezegd voor een 60€ ofzo ?
Je hebt het scherm toch al?
Volgens mij kan je niet achteraf pixelgarantie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu weer helemaal in de war.

Van iiyama zijn er 2 19" schermen:
E481S: 25 ms, 400:1, 250 cd/m², DVI
E485S: 20 ms, 1000:1, 400cd/m², DVI

Die 2e is bij de mycom een stuk goedkoper, maar qua specs is ie weer beter. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:02:
Ik ben nu weer helemaal in de war.

Van iiyama zijn er 2 19" schermen:
E481S: 25 ms, 400:1, 250 cd/m², DVI
E485S: 20 ms, 1000:1, 400cd/m², DVI

Die 2e is bij de mycom een stuk goedkoper, maar qua specs is ie weer beter. :?
er wordt hier niet zoveel gesproken over de E485S omdat deze slechtere prestaties zou hebben.
zie 19" TFT scherm Iiyama E485S-B

[ Voor 35% gewijzigd door Mickman op 12-01-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
sindsdien ik die benq heb werkt mijn sli niet meer

wat ik ook probeer

sli selector card opnieuw erin

kaarten opnieuw erin

nvidia forceware 71.24 installed

dan weer bios naar 1003.004 geflashed

dit werkte vroeger allemaal wel, en den dvi zit op de blauwe PCIe graka...

en nu niks meer :s NIKS :( en ik ben hopeloos nu :'( :'( :'(

mijn benq komt altijd als plug an play monitor erop mss ligt het daaran ? maar ik install elke keer die .inf file arg

[ Voor 17% gewijzigd door Astratuner op 12-01-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik volg dit ook een tijdje omdat ik op zoek ben naar een 19"TFT scherm. Er zijn alleen twee dingen die ik nog mis en misschien kan iemand daar antwoord op geven:

De nieuwe Samsung 913 volgens mij hele goede specs:
SyncMaster 913N
Beelddiagonaal 19 inch
Helderheid 300 cd/m²
Contrastratio 700:1
Kijkhoek 160° / 160°
Responstijd 8 ms
Resolutie 1280 x 1024
Aantal kleuren 16 miljoen
Signaalingang analoog
15pin D-sub
Afmetingen 417 x 425 x 216 mm
Special features
Geïntegreerde voeding
MagicTune™
MagicBright™

En vervolgens en denk ik ook een van de meest belangrijkste is in wat voor combinatie de TFT wordt gebruikt met welke grafische kaart.

Maak zelf gebruik van een AMD64 3500, DDR3200, Saphire Radeon 9800pro 128MB

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic VP912s is binnen Na 6 uur reizen dan eindelijk. Ging allemaal goed in de trein, elke keer zat de doos klem tussen de stoelen, dus meejatten konden ze hem zoieso niet :) Zal een uitgebreide user review proberen te schrijven, omdat ik me erger aan het tekort aan (user)reviews en aan posts in dit topic waarbij je toch weer met vragen blijft zitten en nòg minder geduld krijgt. Ik ben voor deze TFT gegaan, op basis van de Sony HP94 die een ander paneel gebruikt, tuut tuut! Deze zag ik staan bij Dynabyte. Door de kleurweergave was ik meteen verkocht. Gezien de Viewsonic hetzelfde paneel en dezelfde glare laag gebruikt, maar ongeveer 100 euro goedkoper is, was de keuze simpel. De VP912s is momenteel nog zeer slecht verkrijgbaar, maar enkele postorderbedrijven hebben hem al op voorraad: Micro-mail.nl bijvoorbeeld. Hier heb ik hem afgehaald, prima postorder bedrijf, vriendelijk personeel. Ze hadden ter plekke nog even gechecked of er een DVI kabel bij zat. Ze vertelden er meteen bij dat de inkoopprijs van zo'n kabel slechts een paar euro is. In sommige winkels wordt je dus afgezet. Goe, zal het puntsgewijs proberen te bespreken:

- Dode pixels : één. Linksonder geeft 1 pixel constant een groene kleur. Deze is opvallend bij donkere oppervlakken. In windows bij internet+tekstverwerken+mailen etc. is hij praktisch onzichtbaar. Zal micro-mail hier nog over mailen, als ik hem niet kan inruilen, pech. Heb er nu (na 2 uur) eigenlijk al bijna geen last meer van, alles went.

- Opvallendheden : De monitor is in hoogte verstelbaar wat de ergonomie ten goede komt. De bovenkant van het paneel kun je nu echt op ooghoogte instellen. Ook kun je het paneel 90 graden kantelen, handig voor office gebruik. De Viewsonic VP912 wordt standaard geleverd met een DVI kabel en met een 'zero dead pixel policy'. De meeste fabrikanten bieden deze garantie niet. Deze zero dead pixel garantie kun je er soms via de winkel bijkopen voor 25 tot 90 euro. Dat geld bespaar je nu. Let wel: een pixel is wat anders dan een subpixel. De zero dead pixel policy heeft alleen betrekking op volledig dode pixels (die dus altijd wit of altijd zwart weergeven). Feit is echter, dat juist SUBpixels vaak kapot zijn. Hierdoor blijft een pixel bijvoorbeeld altijd rood of groen weergeven. Hier ben je altijd slechts heel beperkt tegen beschermd, vaak moet je 5 kapotte subpixels op je scherm hebben wil je hem kunnen retourneren (zie de verschillende classes in de ISO-13406-2 standaard). De enige winkel die een 'zero SUBpixel garantie' aanbiedt is pcvergelijk.nl. Nu over naar het paneel van de VP912s.

- De kleur-interpolatie van dit 18bit scherm is met 1 woord geweldig. Het lijkt in principe alsof je naar een 24bit panel kijkt. Ik heb enkele windows achtergronden genomen met heel veel blauwe lucht die van donker naar lichtblauw overloopt. Met m'n 15" CRT ernaast kan ik bij beide monitoren de overgangen niet zien terwijl de 15" CRT 16.7 miljoen kleuren kan weergeven.Daarna enkele digital blasphemy achtergronden geprobeerd waar een groot oppervlak van geel in donkerrood in paars overliep, zelfde effect: De VP912s kleurweergave deed niet onder voor m'n 15" CRT.

- Lichtopbrengst : Zeer hoog, moet naar beneden gesteld worden. Brightness staat nu op 50%

- Contrast : Hoog genoeg om de grijze balkjes in Windows wit te maken, moest ook ver omlaag. Staat nu op 50% en het contrast is volgens de specs 450:1. Ik snap niet waarom je nog een hoger contrast zou willen, je moet het nu al veel lager zetten.

- Kijkhoek : Ok. Het scherm verkleurt een beetje (meer geel accent) als je erg ver vanaf de zijkant kijkt maar alles blijft leesbaar en zichtbaar, het contrast veranderd niet veel bij inkijk van de zijkant, eerder de wit-balans. Als je er recht voor zit hoef je geen moeite te doen de juiste kijkhoek de vinden, die is groot genoeg.

- Reflectie : Hoewel dit scherm gebruik maakt van de nieuwe glare laag (die de Sony HP94 ook gebruikt) reflecteert het beeld nog steeds duidelijk minder dan een CRT (zie eerste foto). Van reflectie heb ik zoieso geen last, gezien ik niet met m'n rug naar het raam zit. Ook in een goed verlichte (TL balk aan het plafond) ruimte vertoont de glare laag geen zichtbare reflectie. Als je de VP912 goed plaatst heb je nergens last van.

- Scherpte : Uiteraard optimaal. DVI + 60Hz; scherper kan niet.

- Ghosting : Net Quake1, Worms3D en UT2004 getest. Gehaktbal heeft gelijk, ghosting is zichtbaar. Wel op die manier dat bij snel bewegen het scherm aan detail mist, van nagloei is vrijwel geen sprake in spellen en films. Deze valt echter meer op als je vensters in windows verschuift. Ghosting is zichtbaar, maar niet opvallend. Ik denk dat deze vorm van ghosting bij alle TFT's een 'probleem' zal blijven. Wil je hier ècht vanaf zijn dan zul je volgens mij moeten wachten op OLED panelen. Wat me WEL stoort is dat alles minder vloeiend lijkt te draaien terwijl m'n 15" CRT ook op 60Hz stond en ik momenteel meer dan 60FPS haal @ 1280x1024. Ik dacht dat dit wel verholpen was na 2 jaar, maar blijkbaar is dit ook een TFT kenmerk. 60Hz gamen op de 15" CRT was 'vloeiend', maar dit gevoel heb ik op geen enkele TFT gehad.

- Zwart reproductie : TFT-zwart noem ik het maar. Neem een zwarte windows achtergrond en vergelijk het zwart als de TFT uitstaat met het zwart als de TFT aanstaat. Een duidelijk verschil, maar dit is bij alle TFT's die ik gezien heb zo. Het zwart is in ieder geval een stuk zwarter dan het zwart-blauw-paars dat de 15" Dell van m'n broer weergeeft. Hier geldt hetzelfde, wachten op OLED panels is noodzakelijk voor perfect zwart, want OLED panelen maken geen gebruik van een backlight.

- Backlight leakage : Bij een zwart scherm is een klein beetje lekkage zichtbaar in de bovenste rand. Nemen we echter een andere kleur dan zwart of spelen spellen, films etc. dan is lekkage onzichtbaar.

- Foto's (Let wel: als je er zelf achter zit voelt hij 2x zo groot als op de foto's)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/11.jpg

Edit: Net de PivotPro software geinstalleerd en kan je vertellen, dit is geweldig :)

1. Werken met Word is nog nooit zo lui geweest, je kunt precies 1 A4'tje op 1 scherm zien, scrollen is verleven tijd, pageup en pagedown is weer terug (alledrie de foto's klikken voor meer detail)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/14.jpg

2. De VP912s is vanaf nu de ideale GoT TFT :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/13.jpg

3. Ook leuk voor dat ene windows achtergrondje dat je altijd al wilde gebruiken maar in portret mode was genomen (of die msn list die nu eindelijk volledig op het scherm past):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/12.jpg

Voor mensen die bijna nooit gamen of films kijken kan deze pivot functie een uitkomst zijn. Ook voor gamers en andere freakerij, gezien je met de bijgevoegde software in 2 muisklikjes je scherm kunt kantelen.

- Al met al een prima TFT met als opvallendste kenmerk de zeer goede kleurenreproductie voor een 18bit TFT. De nadelen van dit scherm zijn typische TFT symptomen. Een heilige TFT is er niet en zal er ook niet komen, sommige nadelen van TFT's zijn niet te ontnemen. Hiervoor moet men wachten op OLED's. Voor 540 euro krijg je met de Viewsonic VP912 echter wel de full package, alles wat je van een goede TFT kunt verwachten; DVI kabel standaard meegeleverd, zero dead pixel garantie van de fabrikant zelf, kantelbaar en in hoogte verstelbaar, weinig ghosting, grote kijkhoek en een goede kleurweergave.

[ Voor 199% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

@_Brainwave_
De 481 is volgens Iiyama 8bit, de 485 6bit.

@Astratuner
wat is SLI? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SLI was dat NVidia gebeuren met 2 kaarten combineren. Al op de site van Benq gekeken? Zal toch wel een bekend probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Hulde Yokozuna,

Bedankt voor de uitgebeide review waar eigenlijk alle voor een tft belangrijke zaken in aan de orde kwamen. Zonde van dat kleine dode-subpixeltje, maar we moeten ook niet te muggenzifterig worden. Zaken als een klein beetje ghosting/streaking, backlight leakage, en 'tft zwart' zul je ook naar mijn mening altijd blijven houden op een tft monitor. Dit simpelweg door de gebruikte productie technieken. Ik denk in ieder geval dat ik ook voor deze alleskunner van Viewsonic ga, na jouw prima review. Nogmaals thnx hiervoor!

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

T-mo-T schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:41:
[...]

Waar heb jij hem gehaald in Zaandam?

Ik woon nl ook in Zaandam, dus als ik hem daar zou kunnen halen. :9
www.jemalincomputers.nl

Ze hebben em een dezer dagen weer op voorraad, ik krijg een meel of belletje als ik hem kan ophalen. Ik woon zelf in Leiden, maar het prijsverschil is gewoon te groot om hem hier te kopen (489), dus ga ik wel even op en neer...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Heb nog wat meer tekst en foto's toegevoegd als je nog interesse hebt in de VP912s, wilde het vannacht maar meteen afmaken.

[ Voor 68% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Yokozuna ik zou zeggen, geef es een link naar die mooie (zelfgeschoten?) wallpapers :D
ziet er goed uit!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dacht dat ik klaar was :) Zal maar meteen wat meer zelfgeschoten TFT proof achtergronden posten, ben ik er vanaf. (achtergr4 is van iemand van GoT - Fotografie)

http://members.home.nl/yoko/vp912/achtergr4.jpg
http://members.home.nl/yoko/vp912/IMG_0651.jpg
http://members.home.nl/yoko/vp912/IMG_0676.jpg
http://members.home.nl/yoko/vp912/IMG_0860.jpg
http://members.home.nl/yoko/vp912/IMG_0861.jpg
http://members.home.nl/yoko/vp912/IMG_0945.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Complimenten voor je objectieve review Yokozuna. Veel mensen kunnen (en willen) niks negatiefs ontdekken als ze net 500 euro voor iets hebben uitgegeven!

Die groene subpixel heb ik dus ook op mijn Iiyama 481S. Ik moet echt moeite doen om hem te ontdekken, dus mensen: wees niet te bang voor 1 of 2 dode subpixels!!!

Ben zelf trouwens een beetje in de war wat het ghosting betreft. Ik heb zelf altijd een CRT gehad en weet eigenlijk niet goed wat ghosting is (in praktijk dan natuurlijk). Ik schreef eerder dat ik op mijn Iiyama wel ghosting kon waarnemen bij FPS. Na de review van Yoko twijfel ik echter. Er is namelijk geen sprake van nagloeing maar wel van onduidelijke beelden bij het snel van links naar rechts kijken (iets wat je over het algemeen wel vaak doet in FPS >:) ). Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe hetzelfde spel op andere schermen (met minder ms) eruit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dank u Dank u Yokozuma _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

je geeft een goeie objectieve beoordeling, HULDE! Als je dr tijd voor hebt zou je ook wat pics kunnen maken als je een game aan het spelen bent? Bij voorbaat dank

DAMN!!! die achtergronden op die monitor zien dr echt zeer strak uit, ook die vergelijking tussen je CRT en je TFT is erg goed :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik neem het voorbeeld maar over van Yoko.

Hier snel even mijn bevindingen ook al moet ik nog wat dingen testen!

BenQ FP937s+

Besteld bij PC vergelijk: Pixel Garantie is incl. en DVI kabel ook.
Niet in hoogte verstelbaar, maar daar heb je materialen voor 
Prijs was/is 480 incl. verzending.

Dode pixels : 0 pixels die problemen opleveren. Dus geweldig, maar zal per scherm verschillen. Heb 14 dagen om evt. een scherm te ruilen.

Opvallendheden : Groot erg groot in vergelijking met een 17 inch iiyama scherm.

De kleur-interpolatie : Ik ga mijn 17 inch ernaast zetten en het verschil proberen te laten zien. Maar zelf vind ik het er goed uit zien. Zou eigenlijk een vergelijkbaar scherm moeten hebben en die ernaast zetten.

Lichtopbrengst : Hoog erg hoog, moet alle instellingen flink verlagen totdat ik een werkbaar beeld heb. Brightness staat op 40.

Contrast : 700: 1 en staat nu al op 35 dus waarom dat zo hoog moet ik mij ook niet duidelijk.

Kijkhoek : Is idd. niet zo goed als ik van de zijkant kijk verkleurd het scherm naar een rare warme gloed(geelig) die over het scherm heen komt. Voor mij absoluut geen issue, maar voor mensen die dat belangrijk vinden. Geen goed punt van dit scherm.

Reflectie : Had hier vaak last van overdag als de zon in mijn kamer schijnt. Misschien dat dit weekend de zon gaat schijnen zodat het echt goed zichtbaar wordt. Zelf is het een hele verbetering t.o.v. mijn CRT. Sterker nog kan zeggen dat er eigenlijk geen is opgemerkt tot nu toe.

Scherpte : DVI op 60 hertz is het heel duidelijk. Had eerst 75, maar zag geen verschil. 60 is beter volgens de kenners dus… laat ik het zo staan. ;)

Ghosting : Ik zie geen ghosting op dit scherm met Battlefield Vietnam en ook Half Life 2 is alles erg scherp. NFSU 2 waar alles zeer donker is is ook geen ghosting te onderscheidden. Ik ga nog even Q3A spelen, want hier kan je het vaak goed zien! Dus later meer hierover.
Draai op 1280 * 1024 en ik ervaar dat juist alle games veel soepeler lopen. Half Life speel ik nu op deze resolutie en echt een verbetering! In windows zelf als ik scroll dan is het idd. wat warriger dan anders, maar zo snel kan ik niet lezen :P. Maar weer niet storend.

Zwart reproductie : Is erg goed en zwart is ook echt zwart voor mijn gevoel, maar niet zo zwart als dat ie uitstaat.. (OLED)

Backlight leakage : Is duidelijk aanwezig bij de randen op een zwart laadscherm bij HL2 (zie foto’s) zag ik het wel, maar dit is alleen dan en niet merkbaar tijdens spellen. Zie het meer als iets wat erbij hoort dus geen probleem. Nog niet gechecked bij films

Foto's : zie linkje! http://82.161.35.19/plaatjes

Kantelen van scherm nog niet geprobeerd en denk dat ik het ook niet ga gebruiken…

[ Voor 1% gewijzigd door lawaai op 13-01-2005 12:04 . Reden: 7 idd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Aanvulling VP912 review: Nu bij daglicht getest, hierbij komt een volledig zwarte achtergrond opeens wèl erg dichtbij het pikzwart als de TFT uitstaat. Ook de backlight leakage is nu praktisch onzichtbaar.

Ik heb hier en daar weleens gelezen dat TFT's al voorbij CRT's waren geracet, ik kan je vertellen dat dat gewoon niet zal gebeuren. TFT's zijn superieur aan CRT's wat betreft stroomverbruik (35-50watt versus 100-180watt), ruimte inname, gewicht, contrast, brightness en reflectie, maar nog absoluut niet kwa ghosting, zwart weergave en refreshrate. Deze 3 nadelen zullen, als ik verwachte OLED specs lees, opgelost zijn. Hopelijk dus binnen 3 jaar en hopelijk kunnen we dan ook meteen op refreshrates van 100 rekenen, 60Hz zou voor ons al een vloeiend beeld moeten opleveren, maar het voelt gewoon niet 'supervloeiend', waarschijnlijk komt dit door de minieme ghosting die nog steeds zichtbaar is.

Zal nog game foto's toevoegen.

Lawaai, 937, niet 931 toch :) Welke instellen gebruik jij trouwens om foto's van je paneel te nemen? Gewoon alles op auto of handmatig?

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

wel grappig eigenlijk, we zeiken over ghosting op TFT's terwijl op CRT altijd ghosting aanwezig is.
Alleen omdat het ghosting effect op een CRT anders is zeiken we er niet over :P

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

auto eigenlijk altijd. behalve bij snelle foto's daar een andere instelling (camera instelling)
Maar des avonds even flits uitzetten, maar dan zijn foto's niet zo scherp. Misschien zou ik daar nog eens mee moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Darth_Punk schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:05:
wel grappig eigenlijk, we zeiken over ghosting op TFT's terwijl op CRT altijd ghosting aanwezig is.
Alleen omdat het ghosting effect op een CRT anders is zeiken we er niet over :P
Ghosting is er altijd, ook lichtkanonnen zijn niet perfect. Elke lichtbron moet nou eenmaal uitdoven. De ghosting bij een CRT is meer een heeel lichte vorm van nagloei, niet een vorm van detailvermindering bij snelle bewegingen.
Maar des avonds even flits uitzetten
Zoieso nooit met flitser nemen als je zonder flitser ook een scherpe foto met genoeg licht kunt maken. Een flitser gebruiken geeft hetzelfde effect als dat je een felle TL balk in een lounge ruimte zou hangen, het neemt de sfeer weg. Maargoed, zal alles ook eens op auto zetten, want zulke ingame foto's als die van jou heb ik nog niet kunnen nemen. Ohja, de sluitertijd moet natuurlijk niet langer zijn dan 1/60 :) Waarom ben ik daar nog niet opgekomen...

[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Benq FP937s binnengekregen, en ik kan niet anders dan zeggen dat het een topscherm is :)

Haarscherp, bij gamen geen spoor van ghosting, voor zover ik kan zien is de backlight volledig onzichtbaar.

Zwart ziet er wel heel erg zwart uit, enz...

/me is happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic VP912 ingame foto's:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/game1.jpg
Dit effect krijg je dus bij een te lange sluitertijd, ziet er wel geinig uit trouwens. Soms worden foto's genomen waarbij het ene frame net in het andere overloopt, dit noemen reviewers dan onterecht ghosting, maar eigenlijk hebben ze de foto gewoon niet over het goede moment genomen. Dit is ook waarom je ghosting nooit uit foto's moet afleiden, ghosting moet je bepalen door zelf naar bewegende beelden op een TFT te kijken. Hieronder is de goede sluitertijd gekozen, 1/60 of minder.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/game2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/game3.jpg
Hierboven zie je ook 2 frames in elkaar overlopen als je goed kijkt naar de 2 uitstekende muren aan de zijkant. Gewoon op het foute moment de foto genomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/game4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/game5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/vp912/game6.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier en daar weleens gelezen dat TFT's al voorbij CRT's waren geracet, ik kan je vertellen dat dat gewoon niet zal gebeuren. TFT's zijn superieur aan CRT's wat betreft stroomverbruik (35-50watt versus 100-180watt), ruimte inname, gewicht, contrast, brightness en reflectie, maar nog absoluut niet kwa ghosting, zwart weergave en refreshrate
Ik ben het met je puntje over ghosting eens: Zelfs de beste TFT's halen het nog niet bij de CRT's. Echter, je moet echt je best doen om de ghosting waar te nemen (op de FP937s+ in ieder geval) en ik vind het persoonlijk dus geen factor meer die je moet meenemen in je keuze, maar dat zal denk ik van persoon tot persoon verschillen. Over het zwart: zal er misschien aan liggen welke CRT met welke TFT je vergelijkt, maar het zwart van mijn FP937s+ is duidelijk donkerder dan van m'n oude HP P1110 CRT.

Enige bezwaar vind ik nog de kijkhoek -> die is op TFT's en vooral op de FP937s+ beduidend minder en kan zelfs irritant zijn als je je scherm als thuisbioscoop wilt gebruiken

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Over het zwart: zal er misschien aan liggen welke CRT met welke TFT je vergelijkt, maar het zwart van mijn FP937s+ is duidelijk donkerder dan van m'n oude HP P1110 CRT
Hier geldt het tegenovergestelde, maargoed, ik kan gewoon niet wachten tot de eerste OLED panelen voor de pc uit zijn.

Heb voornamelijk nu een TFT gekocht omdat ik meer ruimte wil, omdat ik m'n computerbureau ook gebruik als studie bureau en daar liggen nogal eens wat boeken op. En voor LAN parties is een TFT best handig, heb alleen geen ervaring met vervoer, heeft iemand dat hier al eens gedaan?

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

//offtopic, btw, nog m'n complimenten voor je leuke review, denk dat veel mensen hier iets aan hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geldt het tegenovergestelde, maargoed, ik kan gewoon niet wachten tot de eerste OLED panelen voor de pc uit zijn.
Misschien dat m'n CRT gewoon van niet al te hoge kwaliteit is :-) Maar dan nog, ben echt ZEER goed te spreken over de zwart weergave van de FP937s+ en volgens mij meerdere mensen als ik dat hier zo lees

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Das mooi dan :) Denk dat we wel kunnen concluderen dat de Benq 937s+, IIyama 481s en de Viewsonic VP912s momenteel de beste keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat zwart op de FP937s+ in vergelijking tot CRT: ik ben erg benieuwd hoe de andere FP937s+ gebruikers het zwart beoordelen in vergelijking met hun CRT: beter of slechter ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Opzicht is de zwart weergave niet superbelangrijk, eigenlijk alleen voor Doom3 en een zwarte windows achtergrond, maarja, met een mooie TFT neem je natuurlijk ook een mooie achtergrond :)

[ Voor 122% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das mooi dan Denk dat we wel kunnen concluderen dat de Benq 937s+, IIyama 481s en de Viewsonic VP912s momenteel de beste keus zijn?
Uiteraard :-) Alleen jammer dat het allemaal zo subjectief blijft, he, omdat we zelf niks kunnen meten. Als ik het zo lees krijg ik bijvoorbeeld het idee dat jij op je viewsonic meer ghosting ziet dan ik op de Benq, terwijl objectief gezien, misschien de FP937s+ wel meer ghosting vertoont omdat het een langzamer scherm blijkt te zijn. Maar ik krijg inderdaad het idee dat de 3 schermen redelijk met elkaar overeenkomen, dat vooral de viewsonic en benq dicht bij elkaar liggen en dat de iiyama vooral uitblinkt in kijkhoek maar wel ietsjes meer last van ghosting heeft. Maar nogmaals, het is natuurlijk wachten op de metingen die ome Tom hopelijk binnenkort gaat maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:36:
Over dat zwart op de FP937s+ in vergelijking tot CRT: ik ben erg benieuwd hoe de andere FP937s+ gebruikers het zwart beoordelen in vergelijking met hun CRT: beter of slechter ?
Ga het van het weekend (misschien vanavond) even testen... dual monitor en allebei aan!
Fotooos komen dan nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Laatst online: 26-06 10:15
Heb nou dit hele topic doorgelezen en ben al een lange tijd op zoek voor vervanging van mijn Neovo F17. Begint een beetje wazige blauwe en groene kleuren te geven af en toe en was wel toe om mezelf keertje te verwennen met iets nieuws :D

Na rond gevraagd te hebben waar je nou eigenlijk precies op moet letten qua specs en op internet gelezen voor mezelf vergelijking gemaakt. Wou eerst de philips 170b5cb bestellen (eigenlijk ook al gedaan bij de philips winkel maar kan nog cancellen) en daarna ben ik eigenlijk beetje op GOT gaan kijken naar reviews. Kwam uiteindelijk hier terecht en mezelf toch maar overgehaald om een 19" tft te gaan kopen ipv van 17".

Toen kwam ik er pas achter dat de specs ook niet alles zegt over een monitor en toen maar op de gebruikerservaringen gaan baseren. Die viewsonic en benq zijn opzich wel leuk maar die viewsonic is te duur en bij benq hoor ik niet zo'n goeie verhalen over mbt de garantie afhandeling. En dan bedoel ik niet na 2 weken maar na een half jaar nog ofzo.

Nou blijkt dat ik hier op werk de Iiyama E481S/B kan bestellen voor € 369 incl. BTW. Dus maar besteld en nou maar hopen dat Iiyama niet te lang duurt met leveren. Zodra ik em heb zal ik wel ff kijken of ik review in mekaar kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Net even micro-mail gemailed voor die pixel die constant groen weergeeft, ben benieuwd, hoewel het me niet zoveel meer kan schelen.
specs ook niet alles zegt over een monitor
100% waar, dit is misschien wel het belangrijkste wat we uit dit topic zouden kunnen leren.

Trouwens m'n complimenten voor dit topic, fatsoenlijke mensen, nuttige info, gelukkig ook kritische mensen, links naar reviews die een hoop anderen anders niet zouden vinden enz. Prima hoor :)
Nou blijkt dat ik hier op werk de Iiyama E481S/B kan bestellen voor � 369 incl. BTW. Dus maar besteld en nou maar hopen dat Iiyama niet te lang duurt met leveren. Zodra ik em heb zal ik wel ff kijken of ik review in mekaar kan zetten.
370 euro, het lijkt wel alsof winkels van deze monitor af willen :) Toch is het een veel beter model van de IIyama 485. Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.

[ Voor 51% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:17:
Trouwens m'n complimenten voor dit topic, fatsoenlijke mensen, nuttige info, gelukkig ook kritische mensen, links naar reviews die een hoop anderen anders niet zouden vinden enz. Prima hoor :)
ben ook wel blij met dit topic :D Heeft mij iig overgehaald om een 19" te kopen ipv 17" en gelijk mij de informatie gegeven die ik in winkels niet zou kunnen krijgen (denk ik)! De specs kan iedereen wel oplezen maar gebruikerservaringen vind ik toch wel belangrijker!
Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:17:
370 euro, het lijkt wel alsof winkels van deze monitor af willen :) Toch is het een veel beter model van de IIyama 485. Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.
mja wij kopen vanaf Iiyama zelf in dus niet via winkel ofzo. Heb beetje hier in nijmegen rondgebeld en kwam bij de winkel op ongeveer een prijs van 470 euro! Scheelt wel ff 100 euro en als er nou iets mis mee is weet ik zeker dat t goed geregeld wordt omdat ik dat dan lekker zelf kan gaan doen :D En niet via een winkel of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Scheelt 100 euro? Hij is voor consumenten al voor 385 euro te krijgen hoor: pricewatch: Iiyama ProLite E481S-B (19", 25ms, D-Sub/DVI-D, Zwart) Scheelt 15 euro.

[ Voor 47% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:04:
Scheelt 100 euro? Hij is voor consumenten al voor 385 euro te krijgen hoor: pricewatch: Iiyama ProLite E481S-B (19", 25ms, D-Sub/DVI-D, Zwart) Scheelt 15 euro.
weet ik maar koop zoiets liever niet via internet. Een toetsenbord of brander ofzo maakt me nog nie zoveel uit maar bij een monitor heb ik toch liever dat ik em op kan halen in een winkel. Toch wel iets fijner dat als er iets mis is je dan met je monitor naar de winkel zelf kan ipv weer rond te gaan mailen of em op moet sturen en je weer verzendkosten moet betalen. Ook vertrouw ik t nie zo als een monitor via de post wordt verzonden... Blijven toch schokgevoelige dingen ook al zijn ze goed beschermd door de doos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Ik heb hem nu ook, de Viewsonic! Net opgehaald bij Micro-mail. Nog gevraagd of ik hem mocht testen in de winkel, helaas. Ze geven alleen de garantie van Viewsonic, dwz omruilen bij > 0 defecte hele pixels en > 5 defecte subpixels. Ik zal mijn bevindingen later hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik zit nu toch sterk te denken om een Iiyama 481S te kopen.

- Ben wel een gamer, maar geen hardcore-gamer.
- ik vind kleuren belangrijk
- goede prestaties
- goede prijs

Alleen jammer dat die speakers er in zitten. Dat maakt het design minder mooi, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mickman, de IIyama 481 is dé monitor voor mensen die voor zo min mogelijk geld een 19" TFT met goede kleurenreproductie willen hebben.
dwz omruilen bij > 0 defecte hele pixels en > 5 defecte subpixels
Hehe, zo makkelijk kun je het inderdaad zeggen, wat doe ik toch moeilijk.

Leuk, weer een VP912s eigenaar erbij :Y) Nu maar hopen dat jij geen defecte (sub)pixels hebt.

[ Voor 57% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Wat zijn goede Contrast en Brightness waardes voor mijn iiyama 418S?

Het is een heel mooi schermpie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Kweet niet of het hier al gepost is maar dit linkje kan best wel eens intresant zijn. ;)
http://graphics.tomshardware.com/display/20050110/index.html

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat zijn goede Contrast en Brightness waardes voor mijn iiyama 418S?

Het is een heel mooi schermpie O+
Die waardes maken weinig uit. Op werkelijk elke TFT (ook de goedkoopste) heb ik deze waarden ver omlaag moeten draaien. Op de goedkopere terug naar 75%, bij m'n eigen TFT naar 50%. Maar what's the difference? Alle modellen voldoen.
Kweet niet of het hier al gepost is maar dit linkje kan best wel eens intresant zijn. ;)
http://graphics.tomshardware.com/display/20050110/index.html
Das allemaal ouwe troep. Toms Hardware moet eens nieuwe TFT's testen, en niet af en toe 4 middelmatige eruit pikken.

Oftewel, Viewsonic VP912s, Sony HP94, Benq FP937s+, hopelijk ook nog eens een goed Samsung/Philips/LG 12/8ms panel.

[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:56:
[...]

Die waardes maken weinig uit. Op werkelijk elke TFT (ook de goedkoopste) heb ik deze waarden ver omlaag moeten draaien. Op de goedkopere terug naar 75%, bij m'n eigen TFT naar 50%. Maar what's the difference? Alle modellen voldoen.

[...]

Das allemaal ouwe troep. Toms Hardware moet eens nieuwe TFT's testen, en niet af en toe 4 middelmatige eruit pikken.

Oftewel, Viewsonic VP912s, Sony HP94, Benq FP937s+
Bij mijn HS94P/b heb ik het contrast op 95 staan :) Dat geeft volgens mij het beste beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Animal_X op 13-01-2005 17:13 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:56:
[...]

[...]
Nou ik heb het geprobeerd, maar het valt me wat tegen.
Ik krijg het niet zoals ik eigenlijk wil, en daarom wilde ik iemand die hem heeft.
welke waardes ie heeft.

Of is er een programma voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Animal_X schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:12:
[...]

Bij mijn HS94P/b heb ik het contrast op 95 staan :) Dat geeft volgens mij het beste beeld.
Jezus, worden de grijze windows balkjes in vensters dan niet zo lichtgrijs dat ze bijna wit zijn? Dat krijg je met een hoog contrast, ik vind dat lelijk, het verschil tussen zwart en wit wordt dan ook zo groot dat het minder rustig is om te lezen. Gelukkig maakt het rustige TFT beeld dat deels goed, maar 50% is al hoger dan het maximaal contrast van een gemiddelde CRT. Voor mij is dat ook zat, kwestie van smaak denk ik. Ik zal trouwens een contrast + brightness op max zetten en kijken of dat wat uitmaakt kwa ghosting.

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
ik heb hier enkele paginas doornomen (niet allemaal, examens nemen ook wat tijd in...)

ik heb volgende schermen voor ogen(figuurlijk :) ), kunnen jullie me even helpen door de bomen het bos zien?

Samsung 193P => in anandtech als zeer goed bestempeld, alleen vrij duur
LG-Philips 190X5 => in Toms als vrij deftig gamescherm bestempeld
BenQ FP937S+ =>lage latencies. maar zijn die zogezegde lage latencies wel lager dan bijv. de 190X5?
Iiyama ProLite 481S omdat iiyama voor mij een zeer goede naam heeft wat betreft crts. "met een supersnelle reactietijd van 23ms" schrikt mij ietwat af. wel te koop in mijn buurt.
Viewsonic 912 => van de viewsonics lijkt me dit het beste scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Niet alleen van de Viewsonics, ik vind de VP912 en de HP94 de beste TFT's van het moment. Als je genoeg geld wil uitgeven zou ik hier zeker voor gaan (500-600euro).

Als je rond de 400 euro hebt te besteden heb kun je het beste voor de IIyama 481 of de Benq FP937s+ gaan. de 25ms van de IIyama 481 zegt niets t.o.v. de 8ms reactietijd van de Benq. Het verschil is slechts klein, beide schermen hebben zeer acceptabele maar wel zichtbare ghosting, vraag gehaktbal.

Een scherm zonder DVI aansluiting zou ik per definitie altijd links laten liggen als je optimale beeldkwaliteit wilt. De Philips X5 mist die. De Samsung 193P is wel erg duur (600 euro of meer) en ik betwijfel ik die een beter beeld geeft dan de 60 euro goedkopere VP912s.

IK WORD LAZERUS VAN AL DIE TYPENAMEN.

zo.

[ Voor 117% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:29:
[...]

Jezus, worden de grijze windows balkjes in vensters dan niet zo lichtgrijs dat ze bijna wit zijn? Dat krijg je met een hoog contrast, ik vind dat lelijk, het verschil tussen zwart en wit wordt dan ook zo groot dat het minder rustig is om te lezen. Gelukkig maakt het rustige TFT beeld dat deels goed, maar 50% is al hoger dan het maximaal contrast van een gemiddelde CRT.
Nee absoluut niet! Op die setting komen de kleuren juist het mooiste uit. Op [H] gebruiken ook de meeste mensen met een HS94P/b een setting van tussen de 90 en de 100. Ik weet niet hoe het bij jou VP912P is, maar bij de HS94P worden de kleuren er dus echt niet minder op. Het is bij foto's soms net alsof ik door een raam zit te staren :).

Ik gebruik trouwens verder deze settings:

Backlight 60
Contrast 95
Brightness 48
Color User adjusted
Gamma 2 (heb drie verschillende settings)
Sharpness 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zoveel kan ik op mijn OSD nieteens instellen :) Misschien verklaart dat een deel van het prijsverschil, samen met het feit dat Sony TFT's over het algemeen gewoon duur zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:38:
Opzicht is de zwart weergave niet superbelangrijk, eigenlijk alleen voor Doom3 en een zwarte windows achtergrond, maarja, met een mooie TFT neem je natuurlijk ook een mooie achtergrond :)
De zwart weergave is IMO heel belangrijk als je veel naar films kijkt.

Als ik overdag of met de lichten aan naar een film op mijn TFT kijk is het zwart echt pikzwart (bijna even zwart als de rand ;) )

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/twister336/zwart.jpg

Als ik echter een film 's avonds met de lichten uit bekijk is het gedaan met het zwart.
Vrij storend vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Twister336 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:44:
De zwart weergave is IMO heel belangrijk als je veel naar films kijkt.
Heb je gelijk in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:31:
SLI was dat NVidia gebeuren met 2 kaarten combineren. Al op de site van Benq gekeken? Zal toch wel een bekend probleem moeten zijn.
wat bedoel je hiermee ?

ik denk niet dat het aan die benq ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
zou het kunnen dat mijn sli niet meer wekt omdat die dvi aansluiting van de benq een andere is dan die achter op mijn graka kaart staat omdat niet alle pinnetjes verbonden zijn dan ????

een vriend zei me dat het ook aan dit kon liggen, dat hij altijd mijn benq als een plug and play monitor zag en ik install die .inf driver dan maar als ik reboot is hij hem alweer kwijt :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Astratuner op 13-01-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@ Yokozuna,

Ik neem dus aan, dat je mailtje naar micro-mail over die dode subpixel dus ook niks meer heeft opgeleverd?
Ik ga 'm denk ik ook maar eens bestellen. Het is van de drie hotste tft's hier wel de duurste, maar ik volg 'm al een tijd (heb de review van GamePc al een maandje ofzo) en tja ik ben er gewoon 'verliefd' op geworden O+ ...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@ Astratuner,

heb je al eens geprobeerd op de driver van je videokaarten opnieuw te installeren? Misschien helpt dat...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
TT, Heb zoieso een voorliefde voor iets minder bekende merken, en dat is Viewsonic :) In Nederland in ieder geval.

Mailtje terug gehad met de policy van Viewsonic, maar daar werd ik niets wijzer van. Ik ga er vanuit dat retourneren bij >0 dead pixels en >5 subpixels mogelijk is, bij mij is er maar 1 subpixel defect.
Heb Viewsonic Benelux al gemailed (kreeg hun mail van MicroMail) maar het zal inderdaad wel niets opleveren, kan me eerder gezegd al niets meer schelen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:32:
Niet alleen van de Viewsonics, ik vind de VP912 en de HP94 de beste TFT's van het moment. Als je genoeg geld wil uitgeven zou ik hier zeker voor gaan (500-600euro).

Als je rond de 400 euro hebt te besteden heb kun je het beste voor de IIyama 481 of de Benq FP937s+ gaan. de 25ms van de IIyama 481 zegt niets t.o.v. de 8ms reactietijd van de Benq. Het verschil is slechts klein, beide schermen hebben zeer acceptabele maar wel zichtbare ghosting, vraag gehaktbal.

Een scherm zonder DVI aansluiting zou ik per definitie altijd links laten liggen als je optimale beeldkwaliteit wilt. De Philips X5 mist die. De Samsung 193P is wel erg duur (600 euro of meer) en ik betwijfel ik die een beter beeld geeft dan de 60 euro goedkopere VP912s.

IK WORD LAZERUS VAN AL DIE TYPENAMEN.

zo.
Ik denk wel dat de 193P beter beeld geeft qua kleuren maar het een stuk slechter doet qua ghosting. Ik neem aan dat de VP912s een TN+Film panel heeft, aangezien MVA/PVA nog niet zo snel is. Het grote nadeel van TN+Film is altijd dat de kleuren toch wat dof uitvallen en dat je een gradient hebt op je scherm. Je moet eens proberen full screen oranje te draaien, dan valt een slecht scherm meteen door de mand. (Let op: Ik zeg dus niet dat dit bij de VP912s het geval is! Het is enkel uit eigen ervaring met andere TN+Film panels) De ghosting zal echter wel een stuk minder zijn.

Als je spellen speelt als Q3/Q2 kun je de 193P als eerste schrappen. Q2/Q3 zijn met de 193P wel speelbaar, maar het ghosten gaat wel mateloos irriteren en het aimen wordt ook wat moeilijker. Q3 ed. zijn dus niet te doen op de 193P. Daar ghost hij simpelweg teveel voor. Als je geen snelle FPS speelt is het goed te doen. Spellen als CS:Source, Day of Defeat, MoH e.d ghost het niet tot nauwelijks.

Het grote voordeel van de 193P is de kleuren productie, die je dmv. software kan instellen. Ik heb bijna nog geen enkele TFT gezien die er aan heeft kunnen tippen op de Samsung 213T en de Viewsonic Vp201s na (die laatste leek beter als de iiyama E511s/LG 20" met hetzelfde panel :? )

Kortom de 193P is geen TFT voor UT en Q3 e.d. maar de rest draait goed. Het is enkel of je het geld er aan uit wil geven. Hij heeft bijv. een dichte achterkant, heeft de aansluiting in de voet ipv op het scherm zelf, en heeft software bediening ipv knoppen op je scherm.

Als mensen trouwens een review willen van de 193P dan moet je dat even melden, leen ik de canon G3 van me zus en geef ik me ervaringen. (heb hem al langer als een half jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Thermaltaker schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:32:
@ Astratuner,

heb je al eens geprobeerd op de driver van je videokaarten opnieuw te installeren? Misschien helpt dat...
ja al 3x

+ darstraks format gedaan en niks te kort

als ik in sli zit moet ik mijn dvi in de bovenste graka insteken en dat doe ik ook want die ondereste zijn alle 2 zwart en zit geen signaal op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Roet schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:37:
Als mensen trouwens een review willen van de 193P dan moet je dat even melden, leen ik de canon G3 van me zus en geef ik me ervaringen. (heb hem al langer als een half jaar)
Doe maar, er zijn al veel monitoren hier aan bod gekomen, maar de 193P nog nauwelijks.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.