[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.918 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Roet schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:25:
[...]

Ik had meteen misbruik gemaakt van het recht van kopen op afstand. Terug sturen dat ding en zeggen dat je er niet tevreden over bent. (ze moeten hem sowiso terug nemen :D) Vervolgens ergens anders bestellen :p
Dat kon ik mn ouders niet aandoen :(
Ik ze helemaal de kop eraf gezeurd dat het een goede monitor was, en niet duur voor het geld..
En dan zou ik hem terug moeten sturen :x...
En reken uit, ik krijg wss de 20 euro van de pixel garantie niet terug :P
dus 540-20= 520 euro - verzendkosten = 490 euro..
en dan moet ik hem op sturen - 10 euro..
Waardoor ik op 480 euro terug zit..
Dan kan ik hem kopen voor 390 euro zonder pixelgarantie!
daaaaaaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:42:
Aan de hand van specs een TFT nemen, dat vind ik pas @#$^
Als er in de buurt weinig te bekijkeb is moet je wel. Je kan je dan zowieso wat meer richten op een scherm en dan (ver) reizen om dat scherm te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Als men met ghosting bedoelt 'nagloeien', dan heeft mijn Viewsonic VP912s daar praktisch geen last van. Als men bedoeld beeld dat bij bewegen wat minder gedetailleerd wordt dan heeft m'n Viewsonic VP912s daar wel gewoon last van.

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:44:
Als men met ghosting bedoeld 'nagloeien', dan heeft mijn Viewsonic VP912s daar praktisch geen last van. Als men bedoeld beeld dat bij bewegen wat minder gedetailleerd wordt dan heeft m'n Viewsonic VP912s daar wel gewoon last van.
Dat is hier met de iiyama e481s ook :)
Lijkt me dat dat gewoon normaal is bij de gangbare tft's.
Het is iig niet storend :)

Over de prijsdaling van de iiyama, mischien is het een "mindere" batch ofzo ?
Dat daarom de winkels de prijzen sterk verlaagd hebben?
Ik heb gewoon erg pech gehad :(

[ Voor 22% gewijzigd door Timo op 14-01-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Volgens mij is dat bij de Benq FP937s+ ook zo, detailvermindering bij snelle bewegingen, kan een eigenaar dat bevestigen? Zoja, dan weet ik 99% zeker dat dit bij 6/4ms panelen (eind 2005? :) ) ook zo zal zijn. Gewoon TFT kernmerk.
Aan de reacties van mensen die hem net gekocht hebben valt dat in ieder geval niet af te leiden :)

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:44:
Als men met ghosting bedoelt 'nagloeien', dan heeft mijn Viewsonic VP912s daar praktisch geen last van. Als men bedoeld beeld dat bij bewegen wat minder gedetailleerd wordt dan heeft m'n Viewsonic VP912s daar wel gewoon last van.
Zelfde idd met Iiyama. Geen nagloeien, wel minder gedailleerd bij snelle bewegingen (opvallend overigens dat wij de eerste zijn die hierover beginnen... is niemand anders dit opgevallen??).
fooker schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:46:
[...]

Dat daarom de winkels de prijzen sterk verlaagd hebben?
Ik heb gewoon erg pech gehad :(
Ik heb 460 betaald incl. verzendkosten.. Nog steeds een stuk duurder, maar dat kun je eenmaal niet verkomen. Op een gegeven moment heb je genoeg gewacht. Je moet gewoon niet meer naar die prijzen kijken (want die gaan zonder twijfel nog verder omlaag).

En wat is een batch? :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:28:
Als jij niet bereid bent om 120 euro meer te dokken voor een grotere kijkhoek, mooiere kleuren(interpolatie), kantelbaar+in hoogte instelbaar scherm, dan neem je gewoon de Benq FP937s+

Die afweging moet je zelf maken.
Kantelbaar en de hoogte zouden voor mij geen reden zijn.
Ik was van plan om zo'n arm te kopen (nog net iets meer vrijheid :)) en dan kan je ook kantelen en verstellen wat je wilt.

En over die dot pitch... ongeacht de aansluiting... hoe lager, hoe scherper die theoretisch zal zijn. Lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een 19" TFT en heb dan ook dit hele topic doorgeworsteld...Wat ik jammer vind is dat het hele topic eigenlijk in het teken staat van 2 monitoren... De Viewsonic en de BenQ.

Ik vraag me sterk af, hoe de goedkopere schermen (300,- // 400,-) eigenlijk presteren. (ook met in het achterhoofd genomen dat het aantal ms voor de responsetijd niet echt het punt is om je aanschaf van een scherm op te baseren...)

Ik doel dan met name op de volgende schermen:

ACER 1914 ms
AG-Neovo F419
Belinea 101906
Ilyama E481s
LG 1915s
Philips 190S5FS

Vooral die Belinea en de Philips ben ik erg benieuwd naar.

Waar ik zelf eigenlijk een klein beetje mee zit is dat ik me afvraag of het echt nodig is een scherm met DVI aansluiting te kopen. Ik heb nu nl. een Philips 150S4, die analoog aangesloten is en dat geeft perfect trillingsvrij beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:30
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:13:
[...]

Hoe heb jij het scherm ingesteld Speedy? Ik heb contrast nu op 50 en brightness op 70 (het was 's avonds eerst nogal een lichtbak). Verder heb ik eigenlijk nog weinig ingesteld (ook bij mij D-sub aangesloten).
Brightness op 75, contrast op 50, ga wel knoeien als ik de DVI kabel heb met die instellingen (al bevallen ze op zich best wel). Moet ook zeggen dat de kijkhoek zwaar ok is, kan nu de letters nog lezen als ik praktisch tegen de zijkant van de monitor aankijk, moet ik met m'n laptop niet proberen :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er idd die een Acer TFT bezitten? Er bestaan een paar Acer 19" met 12ms of 16ms EN 16,7 mln kleuren! >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Cryothic schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:19:
Kantelbaar en de hoogte zouden voor mij geen reden zijn.
Ik was van plan om zo'n arm te kopen (nog net iets meer vrijheid :)) en dan kan je ook kantelen en verstellen wat je wilt.

En over die dot pitch... ongeacht de aansluiting... hoe lager, hoe scherper die theoretisch zal zijn. Lijkt me.
Een TFT geeft al een perfect scherp beeld, als je 15 centimeter vanaf het beeld kijkt zie je dat alles perfect scherp is.
Er bestaan een paar Acer 19" met 12ms of 16ms EN 16,7 mln kleuren! >:)
Volgens mij was er al een keer een HP 16ms 24bits panel getest met Doom3, was behoorlijke ghosting in de vorm van nagloei waar te nemen. Of het was deze Acer dat weet ik niet meer.

Ik heb ook gehoord dat 16ms de laagste responsetijd voor een 24bit paneel is...

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:47:
[...]

Brightness op 75, contrast op 50, ga wel knoeien als ik de DVI kabel heb met die instellingen (al bevallen ze op zich best wel). Moet ook zeggen dat de kijkhoek zwaar ok is, kan nu de letters nog lezen als ik praktisch tegen de zijkant van de monitor aankijk, moet ik met m'n laptop niet proberen :)
Kijkhoek is inderdaad erg groot. Dat DVI-gedoe ben ik ook nog van plan. Moet helaas eerst een andere videokaart kopen daarvoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hm, dan heb je wel een erg oude of niet :) Geforce 2 of 3 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:07:
Hm, dan heb je wel een erg oude of niet :) Geforce 2 of 3 ofzo?
Supernieuwe computer... helaas gewoon een merk bij Media Markt gekocht ipv zelf samenstellen. Er zit een Geforce FX5500 256 MB bij, maar dan net een zonder DVI-aansluiting. Best balen. Ga nu deze kaart verkopen en vervangen. Ben daar al een tijd voor aan het orienteren. Ben alleen niet zo heel goed met hardware installeren dus wil niet teveel geklooi (voor zware kaarten vaak andere voeding en betere koeling nodig... maar dat is een onderwerp dat niet in dit topic thuishoort >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
pricewatch: Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3, (AGP, DVI), WinFast A6600 GT TDH DVI+ bij de tijd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+ nieuwe voeding kopen + bang zijn dat je compu te warm wordt... + de kans dat je alles verneukt omdat je niet goed bent met hardware installeren met twee linkerhanden ;(

off topic:
wilde eigenlijk film kijken vanavond... zit ik weer heel de avond achter die compu ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cryothic schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:07:
Valt me wel op dat er maar weinig (19") tft's zijn met een dot pitch <0.294
Ik ben tot nu toe 1 17" acer volgens mij tegen gekomen in een winkel met een kleinere dot pitch.
Bij de schermmaat en resolutie ligt de dotpitch vast, niet zo gek dus............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dotpitch is toch gewoon de pixelgrootte/diameter? Lijkt me ook nogal logisch dat die bij 19" TFT altijd hetzelfde is en bij 17" TFT's altijd kleiner is (zelfde resolutie op kleiner oppervlak).

Volgens mij: Voor CRT's kan het aangeven tot welke resolutie ze een scherp beeld geven, bij TFT's heb je er niets aan, die geven toch altijd een scherp beeld op hun native resolutie.

[ Voor 101% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:18:
Dotpitch is toch gewoon de pixelgrootte/diameter? Lijkt me ook nogal logisch dat die bij 19" TFT altijd hetzelfde is en bij 17" TFT's altijd kleiner is (zelfde resolutie op kleiner oppervlak).

Volgens mij: Voor CRT's kan het aangeven tot welke resolutie ze een scherp beeld geven, bij TFT's heb je er niets aan, die geven toch altijd een scherp beeld op hun native resolutie.
Volgens mij is de dotpitch de afstand tussen de pixels, en dus niet de grootte van de pixel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Voorbeeld dan:

Dotpich van 0.3 mm, 1280 pixels breed.
Dan zit er dus 0.3x1280 = 384mm ruimte horizontaal tussen pixels = 38,4 centimeter ruimte.
En dan de pixels zelf nog, die veel groter zijn....

Dat kan niet ej :)

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke_tinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04-2015
Zoals zovelen, volg ook ik dit topic al geruime tijd (ruim een maand) erg anoniem. Ik heb heel veel gehad aan al de kenners die hier hun berichten al hebben geplaatst, bedankt hiervoor. De specs en dergelijke kan ik zelf wel bij elkaar zoeken, het zijn de gebruikerservaringen die je daadwerkelijk op weg helpen. Maargoed, de drie meest besproken schermen worden door niemand afgekraakt, dus neem van mij aan: stel je geen super-de-luxe eisen dan zijn alledrie de schermen perfect voor je en is het enige obstakel je budget (en wellicht voorkeur voor design).

Ikzelf wachtte al een hele tijd op de Benq FP937s+. Dit leek mij gewoon een erg leuk scherm, maar natuurlijk wilde ik dat eerst bevestigd zien van de pioniers hier, de mensen die het scherm als eersten in huis hadden.

Nou, ik heb hem vanmiddag dus ook opgehaald en kan alleen beamen wat door elke gebruiker wordt gezegd: superscherm:

- Heerlijk scherp, met DVI. Ik gebruik echter niet de door de 'kenners' aangeraden 60hz, maar 70hz. Gewoon omdat ik (persoonlijk dus) vind dat dat fijner is voor mijn ogen. Qua scherpte maakt het niets uit, 60hz of 70hz. Ga je hoger, dan zie je duidelijk verschil (wordt waziger, en dat willen we allemaal niet ;)).

- De kleuren zijn gewoon erg mooi. Maarja, hierin ben ik niet echt objectief omdat ik dus tot vanmiddag aan toe gebruik maakte van een 17" CRT, productiejaar .. (hmz zul je zien, heb je het eens nodig kun je het niet terug vinden, maar in ieder geval een jaartje of 3-4 oud). Maar alles kan beter, dat wil ik best geloven. Maar alles heeft zo ook zijn prijs ;). Wil je echt megaschermen, ga dan eens op de site van apple kijken. Maarja, op die schermen moet je weer niet proberen te gamen, en dat is juist net waar dit topic over gaat!

- De ghosting! Erg belangrijk in dit topic, althans: zo lijkt het. Ik vond het eerst ook erg belangrijk, maar nu ik dus zelf het zaakje in real life heb gekeken, kan ik concluderen dat dit (bij de populairste schermen in de laatste 20 pagina's van dit topic) totaal geen issue meer is. Je ziet gewoon geen ghosting.
Wat je wél ziet, en daarin ga ik voor de volle 100% mee met 'Gehaktbal', 'Yokozuna' en 'YmmiT'. Bij snelle bewegingen wordt alles een soort van 'blurry'.. Althans, ik denk alles, maar als ik zit te gamen (UT2004 de hele avond gedaan) let ik alleen op het blauwe poppetje waar een flinke laserstraal doorheen moet ;). Het blauwe poppetje wordt gewoon wazig, al is dit totaal geen belemmering om het poppetje ook daadwerkelijk aan de laser te rijgen. Van de eerste 5 potjes die ik speelde, direct na installatie van de TFT, won ik er 3 (maar dit kan ook aan de tegenstanders liggen natuurlijk :P).
Naar mijn mening is dit, door Yokozuna reeds gedoopte, 'snelle-TFT-Ghosting' de wazigheid die je krijgt door de responsetijd. In mijn geval '8'ms (zo verkoopt Benq het iig, ze moeten deze schermen ook maar eens door dat apparaat halen wat ze bij PCM eind vorig jaar eens hebben ingezet op een hele berg 17" TFT's --> wellicht dat de, duurdere, Viewsonic en Sony dan alsnog sneller uit de bus komen dan de BenQ 8ms).

- Kijkhoek. Nou, de kijkhoek... Dat is de enige klacht die ik gehoord heb (vooral van Onlinegamer, die zelfs 3 van deze schermen bezit :D).. Ik kan dit totaal niet ontdekken? De kleurtjes worden wel anders, idd een beetje gelig (alsof er een beetje urine is opgedroogd), maar alles blijft perfect leesbaar. Sterker nog, ik zit dit nu vanaf de zijkant van de TFT te tiepen. Bij een film (DVD in mijn geval) zie ik alles aan alle kanten van het scherm perfect, zonder enige kleurvervorming.. Maarja, wie kijkt er nu een film, zittend haaks op het scherm? Zo zit je toch ook niet voor de TV? En al helemaal niet voor een bioscoopscherm (ik las dat, wanneer je je monitor voor hometheater ging gebruiken, de kijkhoek een issue werd).. Dit is dus erg overdreven als je het mij vraagt. 'The Boiler Room' blijft gewoon puur genieten, langs alle kanten van het scherm.
Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat de kijkhoek voor mij minder belangrijk is, omdat ik films wel op de tv kijk vanuit de bank (altijd leuker dan vanuit je bureaustoel) en ik bij tekstverwerking/gaming/enz recht voor het scherm zit (waarom koop je anders een TFT, voor de ruimte toch, zodat hij recht voor je neus kan staan)!?

- Contrast/Brightness: in het begin van mijn queeste was dit een erg belangrijk punt.. Het belang van dit punt werd mij echter al enigszins duidelijk gemaakt door ‘Yokozuna’: zo belangrijk is het dus allemaal niet meer (wederom bij de populairste schermen van dit topic)… Ik zit hier nu voor een scherm die megahoge contrasten en een erg felle brightness aan kan. Het probleem is, dat ík die waarden niet aan kan, en beide dus flink omlaag heb geschroeft (naar respectievelijk 38 en 43), en nog steeds schroef ik ze nu af en toe wat naar beneden bij, omdat het wit van dit forum flink op me gaat inwerken (op een negatieve manier).

- Ik wilde nog wat foto’s toevoegen, maar aangezien nu iedereen wel weet hoe het design is van deze monitor in de praktijk, leek mij dat overbodig. Willen jullie toch nog genieten van mijn heerlijke ‘Liv Tyler’ achtergrond, dan moeten jullie maar even zelf googlen ;). Enige nadeel is, dat ik niet echt 1280x1024 formaten kan vinden, waardoor ze nu nogal een lang gezicht krijgt..
En nu is het grootste nadeel van de TFT gevallen: de resolutie. Niemand snapt het, en ook ik niet… Alles verandert in breedbeeld, laptops krijgen breedbeeldschermen, maar wat gebeurt er met de TFT’s, die toch het toekomstbeeld gaan bepalen van de bureau’s?? Die worden, relatief, smaller!? Wie mij dit kan uitleggen, op zo’n manier dat ik het volledig snap, is de held!

- Pixels… Nog zo’n TFT-probleem.. Aangezien ik mijn monitor heb gehaald bij Atharo Computers, in Helmond (dichtste bij, hun leverancier had ze op voorraad én bijna de goedkoopste: 420 euro) en zij geen pixelgaranties verkopen (deden ze dit wel, dan had ik dat alsnog niet gedaan, één zwart puntje is mijn geen 90 euro waard) was het even de billen samenknijpen. Maar, daar waar ik pech had bij mijn laptop (één dode subpixel) heb ik met deze TFT geluk, totaal niks noppes nada (afkloppen, die krengen verschijnen wel vaker na een paar dagen). Geluk dus.

Conclusie
De BenQ is, evenals de Iiyama en de Viewsonic een heerlijk scherm, met een super prijs/kwaliteit verhouding (ja, ik ga geen typenamen meer noemen, want daar krijg ik ook een slappe leuter van onderhand). Maar wil je echt ‘betaalbare’ creme de la creme, kies dan de Viewsonic of beter nog, die Sony die hier af en toe voorbij komt. Ik heb mijn keuze laten vallen op de BenQ en heb hier geen spijt van. Sterker nog, ik denk dat niemand spijt krijgt van de overstap, zeker niet als je al een oudere monitor gewend bent. Zit je met een zéér goede, redelijk nieuwe, CRT dan zou ik niet overstappen op TFT (gezien het blurry effect bij games). Maarja, voor zo’n CRT betaal je tegenwoordig al bijna net zoveel als voor een kwalitatief goede TFT, plus zo’n CRT domineert je hele bureau, wat voor de student (zoals ik) erg onhandig is.

[ Voor 4% gewijzigd door dikke_tinus op 14-01-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Qua scherpte maakt het niets uit, 60hz of 70hz.
Inderdaad, ik heb het gister geprobeerd, 70Hz geeft inderdaad ook een perfect scherp beeld.
Wat je wél ziet, en daarin ga ik voor de volle 100% mee met 'Gehaktbal', 'Yokozuna' en 'YmmiT'. Bij snelle bewegingen wordt alles een soort van 'blurry'.. Althans, ik denk alles, maar als ik zit te gamen (UT2004 de hele avond gedaan) let ik alleen op het blauwe poppetje waar een flinke laserstraal doorheen moet
Precies, mede daarom is de ghosting niet hinderlijk.
omdat het wit van dit forum flink op me gaat inwerken (op een negatieve manier)
Ja, daarom heb ik ook geen max contrast, vind dat gewoon niet comfortabel lezen.
En nu is het grootste nadeel van de TFT gevallen: de resolutie. Niemand snapt het, en ook ik niet… Alles verandert in breedbeeld, laptops krijgen breedbeeldschermen, maar wat gebeurt er met de TFT’s, die toch het toekomstbeeld gaan bepalen van de bureau’s?? Die worden, relatief, smaller!? Wie mij dit kan uitleggen, op zo’n manier dat ik het volledig snap, is de held!
Die held zal je helaas niet vinden. 15" (1024x768) en 20" (1600x1200) monitoren krijgen netjes een 4:3 verhouding, maar nee, de 17- en 19" gebruikers zijn weer de dupe met een 5:4 niet-standaard maat.

Je haalt verder de woorden uit m'n mond, goede review! Alleen die grote kijkhoek kan handig zijn als je met meerdere mensen tegelijk film wilt kijken met een biertje :) Maar uiteindelijk koop je een TFT toch voor jezelf.

Is het geen tijd voor een deel 2? Inmiddels al meer dan 1020 posts! Kunnen we meteen een dikke startpost maken

[ Voor 181% gewijzigd door Yokozuna op 15-01-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je haalt verder de woorden uit m'n mond, goede review! Alleen die grote kijkhoek kan handig zijn als je met meerdere mensen tegelijk film wilt kijken met een biertje :) Maar uiteindelijk koop je een TFT toch voor jezelf.
Hebben jullie geen TV of zo? Met meerdere mensen film kijken doe ik nog steeds op mijn breedbeeld met perfect digitaal geluid :*) .

Kijkhoek is inderdaad niet het meest belangrijke van het scherm. Je zit er toch nagenoeg altijd alleen achter... Al laat ik de monitor nu wel regelmatig een diashow draaien van mijn foto's en kan ik ze vanuit mijn kamertje overal perfect zien ;)

Verder natuurlijk een mooie review Dikke Tinus! Eigenlijk is langzamerhand alles nu wel zo'n beetje gezegd in het topic. Het is wachten op reviews van andere schermen dan "de grote drie"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:42:
Voorbeeld dan:

Dotpich van 0.3 mm, 1280 pixels breed.
Dan zit er dus 0.3x1280 = 384mm ruimte horizontaal tussen pixels = 38,4 centimeter ruimte.
En dan de pixels zelf nog, die veel groter zijn....

Dat kan niet ej :)
Je hebt helemaal gelijk... Ik was even in de veronderstelling dat DotPitch en PixelPitch 2 verschillende dingen waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hebben jullie geen TV of zo? Met meerdere mensen film kijken doe ik nog steeds op mijn breedbeeld
Ik ben ook van mening dat de kijkhoek niet boeit, alleen ik probeerde nog iets te verzinnen waarom die wel eventeel van belang zOU kunnen zijn :)

Met de review van Tinus denk ik dat dit topic wel redelijk 'verzadigd is, is het geen tijd voor een deel 2? En dan meteen met een andere titel, een leuke startpost met de schermen die hot zijn, pricewatchlinks, wat links naar goede (user) reviews, heldere info over de pixel policy enz.

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 15-01-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een beetje offtopic, maar eh....

Is het normailtair mogelijk om met een TFT die zowel analoog als DVI aansluiting heeft deze monitor aan 2 PC's tegelijktijd te koppelen en dan te kiezen welke PC je wilt zien op het scherm?

Het gaat hier trouwens om een ACER AL1721.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:25

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

dat denk ik niet.. tenzij je elke keer achter je buro wil kruipen om:
1) je muis en toetsenbord te switchen
2) de stekker van de ene pc uit de graphics kaart te halen

FF een wandeling naar de lokale pcboer, en je hebt een switchje voor dat spul.

[ Voor 1% gewijzigd door MueR op 15-01-2005 05:45 . Reden: tiepos moeten sterven :S ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wel met een KVM digital switchbox + kabelset voor toets- en muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:03:
[...]

Een beetje kortzichtig van jou zal je bedoelen!!! >:)
Ik geniet die 3 jaar zeker van superieure kwaliteit!

Pas over 3 jaar zal jij dan van net zoveel kwaliteit kunnen genieten met dezelfde perfomance als ik heb!
Tot die tijd knal ik iedereen af met Battlefield 1942, Vietnam en alle andere games die ik heb en zal hebben in de toekomst!

Veel plezier met je onzin, want als er over 3 jaar weer een beter scherm op de markt gebracht zal worden zal deze ook met een prijs van 700 euro of meer verkocht worden })
Geweldig hoe mensen overtuigd kunnen zijn van hun gelijk :P Trouwens sinds wanneer is een mening hebben onzin? :+

Superieur is namelijk totdat er een beter scherm is... en dat is in jouw geval waarschijnlijk over een paar maanden. (zo snel gaat het tegenwoordig) Het is zo met elke hardware.. ga ik voor de top of de bil en betaal ik daarvoor of neem ik iets wat precies goed zit tussen mijn budget en mijn wensen... Nou ik denk dat de meeste mensen niet eens het geld hebben om 400 euro uit te geven, maar dat terzijde. Ik heb gekozen voor het laatste en kan niet blijer zijn. mwhoohahaha :7
Maar verder mag jij ook je mening hebben natuurlijk!! Dus als jij het er voor hebt dan heb ik daar geen probleem mee.
Trouwens Battlefield Vietnam .. kunnen we altijd een potje gaan spelen natuurljk :)

en ja tijd voor deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Niet dat het OK is om jezelf te quoten, maar:
Thorin schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:28:
Ik zit nu ook al een tijdje te azen op de iiyama 481s (alleen nog wat meer sparen :X ) maar kan iemand mij vertellen hoe het met interpolatie zit?

[...]

Gaat interpollatie beter bij een 17" scherm met dezelfde resolutie (en dus lagere dotpitch, toch?) beter dan bij een 19" scherm, omdat de pixels minder groot zijn?
Kan iemand mij iets vertellen over de interpolatie? :?

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik vond een redelijke desktop screenshot van een BenQ 937S+.
Hiermee kon ik m'n 'CRT-desktop' redelijk mee vergelijken.

Ik dacht namelijk dat geel van de BenQ net zo "oranje" zou zijn als op m'n laptop. Lijkt dus heel erg mee te vallen. Kon bijvoorbeeld geen onderscheid vinden tussen de mappen-kleur van mijn CRT en die screenshot.

Zo'n screenshot is toch wel te gebruiken als vergelijking? Of is een foto van het beeldscherm beter?

zie hier de screenshot van de BenQ desktop http://www.solarvind.com/pixel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 01:22:
Wellicht een beetje offtopic, maar eh....

Is het normailtair mogelijk om met een TFT die zowel analoog als DVI aansluiting heeft deze monitor aan 2 PC's tegelijktijd te koppelen en dan te kiezen welke PC je wilt zien op het scherm?

Het gaat hier trouwens om een ACER AL1721.
MueR schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 05:44:
dat denk ik niet.. tenzij je elke keer achter je buro wil kruipen om:
1) je muis en toetsenbord te switchen
2) de stekker van de ene pc uit de graphics kaart te halen

FF een wandeling naar de lokale pcboer, en je hebt een switchje voor dat spul.
Je kan toch 1 pc met DVI aansluiten en de andere met VGA? Heb je alleen een extra toetsenbord / muis nodig, wat mij geen probleem lijkt! Wat je ook kan doen is de andere PC remote overnemen, mits het bij 2D werk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit topic is vol :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.