Is er trouwens iemand die in Den Haag e.o. woont? Misschien kunnen we zelf een review schrijven
pricewatch: Philips 190X5FB (19", 12ms, D-sub)bin_jackson schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:22:
Ik weet niet of dit hier wel magMaar weet er iemand een winkel/webwinkel waar de Philips 190X5FB uit voorraad leverbaar is?
![]()
En zijn er mischien al mensen met deze monitor? Zo ja, wat zijn de bevindingen?En in vergelijking met de BenQ FP937S+
daar ff die winkels mailen of bellen
Verwijderd
Twister 336 bedoelt hier volgens mij de DELL1905FP.(zie ook bericht van 23-12)Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:17:
[...]
Volgens mij, aan het lampje te zien is dat een Dell 2001FP?TOCH??
Die zou een redelijke zwart weergave moeten hebben omdat hij een 8bit S-IPS paneel heeft
Zo heb de oplader van mijn (pa's) camera (Canon Powershot G2 4mp, alweer bijna 3 jaar oud
)
gevonden dus ik heb wat pix geschoten van mn E481S-Black
Ik ben géén ster in fotograferen en die hele camera settings heb ik achterwege gelaten, heb mij er nooit zo in verdiept in al die settings, dus zulke scherpe fotos komen er niet van.. als in real life.. helaas

Heb maar even een foto van Yokozuna geleend
Dat is toch de spoorbrug van Gouda btw?
Xal tezijnertijd proberen het scherm in actie te laten zien. Ghosting is niet hinderlijk en filmpjes kijken gaat uitstekend. Enige is zwart weergave zoals al gezegd: niet perfect... maar ik stoor me er voor geen ruk an
gevonden dus ik heb wat pix geschoten van mn E481S-Black
Ik ben géén ster in fotograferen en die hele camera settings heb ik achterwege gelaten, heb mij er nooit zo in verdiept in al die settings, dus zulke scherpe fotos komen er niet van.. als in real life.. helaas

Heb maar even een foto van Yokozuna geleend
Dat is toch de spoorbrug van Gouda btw?
Xal tezijnertijd proberen het scherm in actie te laten zien. Ghosting is niet hinderlijk en filmpjes kijken gaat uitstekend. Enige is zwart weergave zoals al gezegd: niet perfect... maar ik stoor me er voor geen ruk an
Mensen die vanaf nu zeggen 'whoa, kan gewoon geen ghosting zien!". Moeten eens een venstertje over een gekleurd vlak verslepen in windows, dan zie ik zelfs bij deze 12ms panel gewoon dikke ghosting, daar is geen vergrootglas of gehaktbal ogen voor nodig.
Een specificatie als "average responsetime" is gewoon het beste, maar zal er wel nooit komen, dus mensen blijven waarde hechten aan een markting-getalletje in combinatie met de prijs. De Benq FP937s+, de enige 8ms TFT, staat ten slotte al meer dan 3 weken op nummer 1 in de pricewatch.
Een specificatie als "average responsetime" is gewoon het beste, maar zal er wel nooit komen, dus mensen blijven waarde hechten aan een markting-getalletje in combinatie met de prijs. De Benq FP937s+, de enige 8ms TFT, staat ten slotte al meer dan 3 weken op nummer 1 in de pricewatch.
Jij vergelijkt de werkelijkheid met een foto van een TFT, dat moet je niet doen!lawaai schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:44:
Geen enkele TFT is echt zwart dus das niet zo raar.
Als ik het hier in het donker doe, dan is het ook zo, maar niet zo erg als bij jou
Jup, die foto heb ik trouwens niet genomen, zie goed in m'n Canon S30 niet. Volgens mij is die foto met een zware Nikon SLR camera genomen.Dat is toch de spoorbrug van Gouda btw?
[ Voor 194% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 14:46 ]
Verwijderd
is er echt een reden om de SDM-HS95P/B te kopen ipv de Viewsonic???? anders ga ik denk ik voor de SDM-HS95P/B
Verwijderd
Ik zie persoonlijk absoluut nog geen reden waarom je zo veel meer geld zou betalen voor een viewsonic of nog duurdere TFT, als je ook een E481S of FP937s+ voor 400 euro kan kopen... Ik zou eerst maar eens die apparaten in het echt gaan bekijkenVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:02:
is er echt een reden om de SDM-HS95P/B te kopen ipv de Viewsonic???? anders ga ik denk ik voor de SDM-HS95P/B
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:12 ]
Probleem is dat dat moeilijk is, de 481 staat wel in verschillende winkels opgesteld. Maar voor de Benq FP937s+ moet je volgens mij eerst flink rondmailen, veel postorderbedrijven hebben geen showroom, alleen een magazijn, soms zelfs dat nieteens.
Hebben jullie trouwens niet zo'n hekel aan die typenamen? Het is dat ik elke typenaam nu 100x heb gelezen, maar ik haalde ze aan het begin echt flink door elkaar.
Hebben jullie trouwens niet zo'n hekel aan die typenamen? Het is dat ik elke typenaam nu 100x heb gelezen, maar ik haalde ze aan het begin echt flink door elkaar.
[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 15:16 ]
Toch wel hoorDutchCommando schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:42:
[...]
Je sluitertijd is 's avonds duidelijk groter waardoor de chip in de camera meer licht opvangt. Een vergelijking is dus niet te maken.
Ik heb gewoon wat met de sluitertijd zitten spelen tot ik ongeveer het beeld kreeg dat ik in werkelijkheid zag.
De tweede foto werd genomen met een sluitertijd van 1 seconde. Bij de foto zit wel een blauwe schijn die ik in werkelijkheid niet zie.
Verwijderd
Al heb ik 2 leuke (goede) monitoren thuis staan kan geen kwaad om gewoon beetje te neuzen, toch?? Beetje up-2-date blijven! Vermaak me hier prima op dit topic!
2 nieuwe spelers in het veld, dit keer is het Philips en LG die met een 12ms 19inch paneel komen!
Laat het nu in beide monitoren hetzelfde paneel zitten, goh Philips en LG werken samen op het gebied van LCD
haha
De Philips 190X5-FB
http://www.backoffice.be/...tion.asp?pkga=F1E&pkgb=2A
(geen info kunnen vinden over deze monitor op de site van Philips, beetje vreemd!

Volgens ome tom is het een leuk speeltje (http://graphics.tomshardw...play/20050110/lcd-14.html)
De prijs ligt vanaf € 460,-
De LG 1980U
http://www.lge.com/catalo...nit=NOTHING&model=NOTHING

De prijs is nog onbekend, heb al een mailtje naar LG gestuurd
2 nieuwe spelers in het veld, dit keer is het Philips en LG die met een 12ms 19inch paneel komen!
Laat het nu in beide monitoren hetzelfde paneel zitten, goh Philips en LG werken samen op het gebied van LCD
De Philips 190X5-FB
http://www.backoffice.be/...tion.asp?pkga=F1E&pkgb=2A
(geen info kunnen vinden over deze monitor op de site van Philips, beetje vreemd!

Volgens ome tom is het een leuk speeltje (http://graphics.tomshardw...play/20050110/lcd-14.html)
De prijs ligt vanaf € 460,-
De LG 1980U
http://www.lge.com/catalo...nit=NOTHING&model=NOTHING

De prijs is nog onbekend, heb al een mailtje naar LG gestuurd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:46 ]
Verwijderd
Moet je teleurstellen, DutchCommando heeft wel degelijk gelijk!Twister336 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:23:
[...]
Toch wel hoor
Ik heb gewoon wat met de sluitertijd zitten spelen tot ik ongeveer het beeld kreeg dat ik in werkelijkheid zag.
De tweede foto werd genomen met een sluitertijd van 1 seconde. Bij de foto zit wel een blauwe schijn die ik in werkelijkheid niet zie.
Hoe langer je de sluiter open laat staan hoe meer beweging de camera (ccd) opvangt!
Maak maar eens een foto in een donkere kamer met alleen het licht van een aansteker en beweeg die van links naar rechts, kijk dan eens naar het verschil tussen 1s en 1/250ste
sluitertijd, je zult in de foto van 1s 1 lange sliert licht zien met een felle punt aan het einde, in de 1/250ste foto alleen een stil staande vlam. Daarom kan je geen foto maken op een sluitertijd van lager dan 1/60ste ghosting is dan altijd aanwezig zelfs op een CRT.
De meest ideale sluitertijd om dit foto's te maken is 1/250ste of nog een stop hoger op 1/500ste!
Hoe sneller de sluitertijd hoe beter je de foto kunt beoordelen.
Heb je je diafragma wel open gezet, geeft wel iets meer scherptediepte maar het is beter dan je sluitertijd verkorten!
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:52 ]
Wow die nieuwe LG ziet er HEEL goed uit zeg, mooi ding!!!
Indeed, die voet ziet er zeer sleek uit. Heeft Pivot, das mooi. Iemand enig idee, wat voor panel hierin zit? Volgens mij een TN panel zonder + filmJabba schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:39:
Wow die nieuwe LG ziet er HEEL goed uit zeg, mooi ding!!!
i want LART!
Verwijderd
Zelfde paneel als in de 190X5 van Philips.Darth_Punk schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:44:
[...]
Indeed, die voet ziet er zeer sleek uit. Heeft Pivot, das mooi. Iemand enig idee, wat voor panel hierin zit? Volgens mij een TN panel zonder + film
Uit THG review
"In early November, Philips announced that it would be marketing new LCD monitors in its high-end series, called X as in "eXperience." Set for release later this quarter, this is another monitor that uses the LG-Philips 12ms panel, but with a luxury shell and extended possibilities. And for over $550, let's see if we get our money's worth."
(the 190X5 uses an LG-Philips LM190E03 panel)
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:50 ]
hmmz die philips krijgt bijna overal matige reviews, snap niet waarom Ome Tom 'm zo goed vind...
i want LART!
Omdat hij geen DVI aansluiting heeft, dat is dom, zeker voor het geld wat je ervoor betaald.
Ik ben net naar de Mediamarkt geweest om te kijken of ik verschil kon zien tussen een 6 bits scherm en een 8 bits scherm.
De verkoper wist niet eens waar ik het over had, maar ja.
Ik bijvoorbeeld gekeken naar een LG1720P en een BenQ 767. Respectievelijk 8 bits en 6 bits. Ik kon nou niet echt zeggen dat ik het verschil kon zien. Ook bij andere 8 bits en 6 bits schermen kon ik niet echt zien welke 8 of 6 bits was. Ik wist de specs, maar kon het er niet vanaf zien.
Ik zag ook een LG1920B staan. Beeld was mooi maar erg donker en kon niet nog helderder ingesteld worden.
Het beeld van de LG1930B was erg mooi en helder. Maar jammer genoeg 25ms.
Ze hadden geen Iiyama schermen en ik kon dus niet kijken naar een 481S.
Of ik heb niet goed gekeken of het verschil is echt miniem tussen 6 & 8 bits panels.
De verkoper wist niet eens waar ik het over had, maar ja.
Ik bijvoorbeeld gekeken naar een LG1720P en een BenQ 767. Respectievelijk 8 bits en 6 bits. Ik kon nou niet echt zeggen dat ik het verschil kon zien. Ook bij andere 8 bits en 6 bits schermen kon ik niet echt zien welke 8 of 6 bits was. Ik wist de specs, maar kon het er niet vanaf zien.
Ik zag ook een LG1920B staan. Beeld was mooi maar erg donker en kon niet nog helderder ingesteld worden.
Het beeld van de LG1930B was erg mooi en helder. Maar jammer genoeg 25ms.
Ze hadden geen Iiyama schermen en ik kon dus niet kijken naar een 481S.
Of ik heb niet goed gekeken of het verschil is echt miniem tussen 6 & 8 bits panels.
Net mijn "ultieme" TFT opgehaald, ook maar een iiyama 481 (hoe orgineel
) na de prijsverlaging was de keus eigenlijk snel gemaakt, enige wat ik mis tov m'n andere keuze is de Pivot functie maar goed daar kan een losse voet altijd nog bij gekocht worden. Tot nu toe aangesloten op D-SUB (de verkoper gaf me een dvi verlengkabel ipv een monitor kabel en ik heb in m'n enthousiasme niet even gekeken dus kan maandag pas zeggen wat het verschil is) maar wat een verschil met m'n 5 jaar oude VM 450 zeg
Ook nog geen dode pixel ontdekt, ga zondag maar is even goed testen, maar ik heb goede hoop
Kwa ghosting kan ik helaas weinig melden, in NFSU2 heb ik er absoluut geen last van (als het al aanwezig is), maar helaas werkt mijn pc niet mee om serieus te testen mbv HL2 of Doom3, zal van het weekend een wat oudere shooter er op gooien en wat gaan spelen. Met schermen verslepen heb je er wel wat "last" van, maar ik heb hier eigenlijk geen vergelijk buiten mijn laptop monitor die er veel meer last van heeft en waar ik me ook niet echt aan stoorde.
Nog even een impressie foto ... meer kan op verzoek (al staat in elke winkel deze monitor wel)
Ook nog geen dode pixel ontdekt, ga zondag maar is even goed testen, maar ik heb goede hoop
Kwa ghosting kan ik helaas weinig melden, in NFSU2 heb ik er absoluut geen last van (als het al aanwezig is), maar helaas werkt mijn pc niet mee om serieus te testen mbv HL2 of Doom3, zal van het weekend een wat oudere shooter er op gooien en wat gaan spelen. Met schermen verslepen heb je er wel wat "last" van, maar ik heb hier eigenlijk geen vergelijk buiten mijn laptop monitor die er veel meer last van heeft en waar ik me ook niet echt aan stoorde.
Nog even een impressie foto ... meer kan op verzoek (al staat in elke winkel deze monitor wel)
ehm, volgens mij vind ik die Iiyama helemaal niet zo lelijk.TAG_Speedy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:49:
Net mijn "ultieme" TFT opgehaald, ook maar een iiyama 481 (hoe orgineel) na de prijsverlaging was de keus eigenlijk snel gemaakt, enige wat ik mis tov m'n andere keuze is de Pivot functie maar goed daar kan een losse voet altijd nog bij gekocht worden. Tot nu toe aangesloten op D-SUB (de verkoper gaf me een dvi verlengkabel ipv een monitor kabel en ik heb in m'n enthousiasme niet even gekeken dus kan maandag pas zeggen wat het verschil is) maar wat een verschil met m'n 5 jaar oude VM 450 zeg
![]()
[afbeelding]
Hij ziet er best gaaf uit.
Nou ik hoop dat je nog wat resultaten post van verschillende games.
Hmm nou ik heb even geprobeerd om een zwart en een grijs vlak snel over verschillende achtergrondskleuren te bewegen, maar ik zie toch echt zo goed als geen ghosting... Tekst in een venster blijft bij snel bewegen ook redelijk scherp. Goed er is altijd wel lichte ghosting zichtbaar bij het verslepen van dergelijke grote vlakken. Maar "dikke ghosting" Kan ik het toch echt niet noemen...Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:24:
Mensen die vanaf nu zeggen 'whoa, kan gewoon geen ghosting zien!". Moeten eens een venstertje over een gekleurd vlak verslepen in windows, dan zie ik zelfs bij deze 12ms panel gewoon dikke ghosting, daar is geen vergrootglas of gehaktbal ogen voor nodig.
Maar ja, misschien ben jij gewoon wat kieskeuriger dan mij...
[ Voor 33% gewijzigd door Animal_X op 14-01-2005 18:08 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Deze iiyama vond ik zelf ook niet zo lelijk, de 435/485 serie vind ik een stuk minder door de vrij lompe randen rondom. Alleen aan de onderkant zitten de speakertjes, daar is de beezel wat dikker, maar voor de rest lijkt het haast een samsung 
Zal zondag maar is aan het gamen slaan, lees je het hier wel terug.
De Xbox kan er vast op aangesloten worden, echter ik heb de benodigde VGA box niet (en aangezien de TV er naast staat bespaar ik me die 50 euro ook maar
)
De Xbox kan er vast op aangesloten worden, echter ik heb de benodigde VGA box niet (en aangezien de TV er naast staat bespaar ik me die 50 euro ook maar
Verwijderd
Ik heb eerder in dit topic ook gezegd dat ik het design lelijk vond. Ik heb nu echter zelf de zwarte versie en ik moet zeggen dat ik te vroeg geoordeeld heb. Subtiele voet, redelijk dunne randen en ach die speakers.... het had niet gehoeven maar ze zitten me niet in de weg.... Ik vind het scherm een stuk mooier dan de BenQ (maar minder mooi dan de Viewsonic VX912 en VP912...)TAG_Speedy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:04:
Deze iiyama vond ik zelf ook niet zo lelijk, de 435/485 serie vind ik een stuk minder door de vrij lompe randen rondom. Alleen aan de onderkant zitten de speakertjes, daar is de beezel wat dikker, maar voor de rest lijkt het haast een samsung
De Xbox kan er vast op aangesloten worden, echter ik heb de benodigde VGA box niet (en aangezien de TV er naast staat bespaar ik me die 50 euro ook maar)
Hoe heb jij het scherm ingesteld Speedy? Ik heb contrast nu op 50 en brightness op 70 (het was 's avonds eerst nogal een lichtbak). Verder heb ik eigenlijk nog weinig ingesteld (ook bij mij D-sub aangesloten).
Dat klopt wel wat je zegt maar ik wilde eigenlijk alleen maar het zwart (of het gebrek aan zwart) demonstreren.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:34:
[...]
Moet je teleurstellen, DutchCommando heeft wel degelijk gelijk!
Hoe langer je de sluiter open laat staan hoe meer beweging de camera (ccd) opvangt!
Maak maar eens een foto in een donkere kamer met alleen het licht van een aansteker en beweeg die van links naar rechts, kijk dan eens naar het verschil tussen 1s en 1/250ste
sluitertijd, je zult in de foto van 1s 1 lange sliert licht zien met een felle punt aan het einde, in de 1/250ste foto alleen een stil staande vlam. Daarom kan je geen foto maken op een sluitertijd van lager dan 1/60ste ghosting is dan altijd aanwezig zelfs op een CRT.
De meest ideale sluitertijd om dit foto's te maken is 1/250ste of nog een stop hoger op 1/500ste!
Hoe sneller de sluitertijd hoe beter je de foto kunt beoordelen.
Heb je je diafragma wel open gezet, geeft wel iets meer scherptediepte maar het is beter dan je sluitertijd verkorten!
Mijn kennis van fotografie is overigens vrij beperkt. Ik probeer meestal gewoon een aantal instellingen tot ik een goed resultaat krijg
Met een snelle sluitertijd krijg ik gewoon een volledig zwarte foto.
Verwijderd
Uhmm, oke, maar kan iemand mij vertellen wat de verschillen nu echt zijn tussen die viewsonic en sony SDM-HS95P/B . want die sony is 100 euro duurder. maar het scherm dat in die sony zit is toch anders als die in de viewsonic... dus is die sony echt de moeite waard om die te nemen. ik had wel iets gelezen eerder hier, via een link, dat de zwart weergeve bij die sony echt super moet zijn dmv een speciaal filter.. Ook wil ik geen ghosting...Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:09:
[...]
Ik zie persoonlijk absoluut nog geen reden waarom je zo veel meer geld zou betalen voor een viewsonic of nog duurdere TFT, als je ook een E481S of FP937s+ voor 400 euro kan kopen... Ik zou eerst maar eens die apparaten in het echt gaan bekijken
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 17:50 ]
die LG ziet idd echt heel lkkr uit
heeft ook nog DVI..ben benieuwd naar de prijs. Het design heeft wel een beetje van de 193P..die voet ed. Wel jammer dat het contrast een beetje middelmatig is met 500:1..
500:1 lijkt me meer dan voldoende qua contrast....BvK P4 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:23:
Wel jammer dat het contrast een beetje middelmatig is met 500:1..
Prijs rond de € 700,- !!!!! (€ 699,- bij Gistron)
Wel lijp duur...

Nog wat specs:
Type beeldscherm TFT LCD
Beelddiagonaal 19"
Dotpitch 0.294 mm
Aantal kleuren 16.2 miljoen
Kijkhoek horizontaal 160°
Kijkhoek vertikaal 160°
Contrast ratio nominaal 500 : 1
Helderheid 250 cd / m2
Responstijd 12ms
Max. resolutie analoog 1280 x 1024
Horizontale frequentie 30 - 83 kHz
Verticale frequentie autoscan 56 – 75 Hz
Signaal input connector 15 pin D-Sub
DVI-D
Plug & play DDC/CI
Afmetingen (bxhxd) 422.3 x 410 x 261 mm
Kleur (panel/ monitorstand) Zilver
[ Voor 8% gewijzigd door -Leon- op 14-01-2005 18:54 ]
500:1 middelmatig?!
Mijn TFT heeft een contrast van 450:1 en die moet ik al op 50% zetten om ongeveer het contrast van m'n oude CRT te krijgen. Een contrast van 500:1 is meer dan voldoende. Eigenlijk heb ik nog geen enkele TFT gezien waarbij het contrast op 100% te laag was.
Misschien dat het bij oude laptop schermen zo is, maar met het contrast en de lichtopbrengst zit het tegenwoordig wel goed.
Mijn TFT heeft een contrast van 450:1 en die moet ik al op 50% zetten om ongeveer het contrast van m'n oude CRT te krijgen. Een contrast van 500:1 is meer dan voldoende. Eigenlijk heb ik nog geen enkele TFT gezien waarbij het contrast op 100% te laag was.
Misschien dat het bij oude laptop schermen zo is, maar met het contrast en de lichtopbrengst zit het tegenwoordig wel goed.
[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 18:58 ]
Verwijderd
[quote]lawaai schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:18:
[...]
Of denken nu eentje voor minder kopen en over 3 jaar een superieur scherm halen
Het is maar waar je voor kiest en wat je budget is. Denk dat je niet zomaar kan stellen dat de mensen die nu iets van 400 a 500 euro uitgeven over 2 a 3 jaar gaan balen. Beetje kortzichtig van jouw kant
[...]
Of denken nu eentje voor minder kopen en over 3 jaar een superieur scherm halen
Wat zou er eigenlijk nog verbeterd kunnen worden aan TFT's? Contrast, helderheid en kijkhoek zijn al groot genoeg, 24bit panelen zitten al tegen hun limiet van 16ms. Volgens mij ligt de limiet bij 18bit panelen ook niet bijzonder veel lager dan 8ms. De zwart weergave kan zoieso nooit perfect worden.
Misschien dat de kleureninterpolatie van 18bit schermen nog beter kan, maar iets als de responsetijd... Volgens mij kan dat niet bijzonder veel lager.
Misschien dat de kleureninterpolatie van 18bit schermen nog beter kan, maar iets als de responsetijd... Volgens mij kan dat niet bijzonder veel lager.
[ Voor 96% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:03 ]
Verwijderd
Een beetje kortzichtig van jou zal je bedoelen!!!lawaai schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:18:
[...]
Of denken nu eentje voor minder kopen en over 3 jaar een superieur scherm halenHet is maar waar je voor kiest en wat je budget is. Denk dat je niet zomaar kan stellen dat de mensen die nu iets van 400 a 500 euro uitgeven over 2 a 3 jaar gaan balen. Beetje kortzichtig van jouw kant
Ik geniet die 3 jaar zeker van superieure kwaliteit!
Pas over 3 jaar zal jij dan van net zoveel kwaliteit kunnen genieten met dezelfde perfomance als ik heb!
Tot die tijd knal ik iedereen af met Battlefield 1942, Vietnam en alle andere games die ik heb en zal hebben in de toekomst!
Veel plezier met je onzin, want als er over 3 jaar weer een beter scherm op de markt gebracht zal worden zal deze ook met een prijs van 700 euro of meer verkocht worden
Weedblower, in dit topic is iedereen bijzonder lief voor elkaar, laten we daar nou geen einde aan maken
Zie mijn vorige post, misschien kunnen we daar verder over denken...
En toch kan de ander net zo tevreden als jou zijn, omdat hij gewoon minder hoge eisen stelt. Wat niet weet wat niet deertPas over 3 jaar zal jij dan van net zoveel kwaliteit kunnen genieten met dezelfde perfomance als ik heb!
[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:06 ]
Valt me wel op dat er maar weinig (19") tft's zijn met een dot pitch <0.294
Ik ben tot nu toe 1 17" acer volgens mij tegen gekomen in een winkel met een kleinere dot pitch.
Ik ben tot nu toe 1 17" acer volgens mij tegen gekomen in een winkel met een kleinere dot pitch.
[ Voor 16% gewijzigd door Cryothic op 14-01-2005 19:07 ]
Maakt dat wat uit dan? Een TFT met DVI aansluiting geeft toch altijd een perfect scherp beeld op 1280x1024@60Hz (70Hz bij de VP912s in ieder geval ook)
[ Voor 196% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:24 ]
Als jij niet bereid bent om 120 euro meer te dokken voor een grotere kijkhoek, mooiere kleuren(interpolatie), kantelbaar+in hoogte instelbaar scherm, dan neem je gewoon de Benq FP937s+
Die afweging moet je zelf maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:28 ]
Ik zit nu ook al een tijdje te azen op de iiyama 481s (alleen nog wat meer sparen
) maar kan iemand mij vertellen hoe het met interpolatie zit? Ik vrees dat mijn Radeon 9800 pro (mss later nog @ XT) niet al te lang nog een resolutie van 1280x1024 kan aanhouden voor spellen in de toekomst. Ik weet dat 't een stuk minder fijn is, maar mss is het ene scherm hierin beter dan het andere?
Om deze reden zat ik nog steeds te twijfelen over een 17" Acer 1731m. Deze heb ik bij een vriend gezien en ik had eerlijk gezegd niet eens door dat 'ie op 1024x768 Need For Speed Underground 2 speelde.
Gaat interpollatie beter bij een 17" scherm met dezelfde resolutie (en dus lagere dotpitch, toch?) beter dan bij een 19" scherm, omdat de pixels minder groot zijn?

Om deze reden zat ik nog steeds te twijfelen over een 17" Acer 1731m. Deze heb ik bij een vriend gezien en ik had eerlijk gezegd niet eens door dat 'ie op 1024x768 Need For Speed Underground 2 speelde.
Gaat interpollatie beter bij een 17" scherm met dezelfde resolutie (en dus lagere dotpitch, toch?) beter dan bij een 19" scherm, omdat de pixels minder groot zijn?
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
http://www.geizhals.at/deutschland/a131835.html
€555,- voor de LG L1980U in duitsland
Moet snel een review komen..
€555,- voor de LG L1980U in duitsland
Moet snel een review komen..
[ Voor 5% gewijzigd door BvK P4 op 14-01-2005 19:29 ]
Verwijderd
Dat geld heb ik er echt wel voor over. maar ik hoop niet dat die benq stiekum toch sneller is door die 4 ms lagere responstijd.... Denk dat ik morgen anders ff naar zeewolde rij.Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:28:
Als jij niet bereid bent om 120 euro meer te dokken voor een grotere kijkhoek, mooiere kleuren(interpolatie), kantelbaar+in hoogte instelbaar scherm, dan neem je gewoon de Benq FP937s+
Bij micro-mail hebben ze wel een kleine showroom, maar daar ben ik niet binnen geweest. Volgens mij kon ik niet veel TFT's zien, niet een rijtje van 10 ofzo.
Ik heb vandaag heel de middag zitten gamen en kan wel vertellen dat de ghosting in ieder geval absoluut niet storend is. De Benq FP937s+ hebben ze bij Micro-Mail volgens mij niet.
Ik heb vandaag heel de middag zitten gamen en kan wel vertellen dat de ghosting in ieder geval absoluut niet storend is. De Benq FP937s+ hebben ze bij Micro-Mail volgens mij niet.
[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:37 ]
Verwijderd
Ik denk niet dat je voor de FP937s+ moet gaan voor die 4 ms -> denk niet dat de BenQ sneller is dan de viewsonic. Echter, dat de kleuren op de viewsonic mooier zijn betwijfel ik...
Verwijderd
micro-mail is niet eens open in weekend. pfff valt me tegen, dan maar naar een andere zaak.Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:34:
Bij micro-mail hebben ze wel een kleine showroom, maar daar ben ik niet binnen geweest. Volgens mij kon ik niet veel TFT's zien, niet een rijtje van 10 ofzo.
Ik heb vandaag heel de middag zitten gamen en kan wel vertellen dat de ghosting in ieder geval absoluut niet storend is.
Hoezo is niet storend?? dus je ziet altijd ghosting. ik speel veel Tactical ops, een patch op unreal tournament. wat voor ghosting zie je dan?
Tja, ga het zelf zien zou ik zeggen. Probleem is, dat DAT het probeem is 
zoiets?
snelle-TFT ghostingwat voor ghosting zie je dan?
zoiets?
[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:39 ]
Verwijderd
Arf
ik word gek. de een zegt dit, de ander zegt dat. en probleem is je kunt nergens eerst eens ff testen voor je ruim 500 euro (1100 gld) gaat uitgeven

Het zijn TFT schermen, ghosting zie je altijd. Alleen bij de VP912s in ieder geval zo weinig dat het niet stoort. Ik heb heel de middag quake1 zitten spelen en voor mijn gevoel wordt ik niet belemmerd door de TFT. Dat is toch genoeg?!
Verwijderd
Snelle TFT ghosting... Misschien wel een aardige omschrijving.Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:38:
Tja, ga het zelf zien zou ik zeggen. Probleem is, dat DAT het probeem is
[...]
snelle-TFT ghosting
zoiets?
Zelf wel last van STG (laten we Snelle TFT ghosting maar afkorten) bij Far Cry en andere "nieuwe generatie spellen", maar nauwelijks bij bijvoorbeeld het oudere Quake 3 arena.
Ik heb de laatste weken erg veel SOF2 multiplayer gespeeld op mijn ex-17"CRT. Ik moet zeggen dat ik toch nog niet helemaal kan wennen aan het STG
Verwijderd
tja je zou zeggen van wel. maar ik weet echt niet meer wat ik moet halen, ik wil me morgen zon scherm gaan kopen, maar welke..... viewsonic? sony? benq? 
Ik heb nu een 22 inch iiyama vm pro . super scherm. maar te groot, en te veel warmte zomers. en begint raar te doen als ik hem aan zet, kan hem pas 5 min later dan de pc aanzetten, anders slaat hij niet aan
maar wel kwaliteits monitor, en hoop niet dat ik teleurgesteld ben na het kopen van een tft
Ik heb nu een 22 inch iiyama vm pro . super scherm. maar te groot, en te veel warmte zomers. en begint raar te doen als ik hem aan zet, kan hem pas 5 min later dan de pc aanzetten, anders slaat hij niet aan
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 19:51 ]
Verwijderd
Je moet gewoon kijken waar je de computer vooral voor gebruikt. Als je 4 uur per dag non-stop zit te gamen zou ik altijd weer voor een 22" (Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:48:
tja je zou zeggen van wel. maar ik weet echt niet meer wat ik moet halen, ik wil me morgen zon scherm gaan kopen, maar welke..... viewsonic? sony? benq?
Ik heb nu een 22 inch iiyama vm pro . super scherm. maar te groot, en te veel warmte zomers. en begint raar te doen als ik hem aan zet, kan hem pas 5 min later dan de pc aanzetten, anders slaat hij niet aanmaar wel kwaliteits monitor, en hoop niet dat ik teleurgesteld ben na het kopen van een tft

Verwijderd
ik weet wel dat een crt het beste is kwa snelheid, maar ik ga nu alla 2005 geen groot bakbeest meer kopen die energie slurpt, lomp aanslaat, zeer veel warmte uit straalt. Ik wil weer ruimte op me bureau.
En ja ik ben zeer fanatiek gamer, speel div. compo's int. rank 6 en NL rank 1
Dus ik moet er echt wel goed mee om kunnen gaan met me game, anders ben ik fucked "S
En ja ik ben zeer fanatiek gamer, speel div. compo's int. rank 6 en NL rank 1
Dus ik moet er echt wel goed mee om kunnen gaan met me game, anders ben ik fucked "S
Even serieus, ik krijg de indruk dat de heren (dames) hier de beeldkwaliteit van een scherm beoordelen op basis van een foto.
Knap hoor....
Crappy foto van een beeldscherm, crappy weergave op je eigen crappy schermpje en dan een uitspraak doen over de beeldkwaliteit.
Misschien heb ik het mis en doelen jullie alleen op de uiterlijkheden van het scherm.
Maar melden dat ' de tulpen op jouw scherm er echt kewl uitzien' kan je toch niet serieus nemen....
Net als het bediscussieren van hoe zwart je scherm wel niet is.
Je kunt alleen maar objectief vergelijken voor jezelf als je meerdere schermen naast elkaar hebt staan. En dan nog: smaken verschillen.
Ook ghosting verwordt hiermee heel subjectief benoemd. Dat blijkt al uit het feit dat de ene wel vindt dat er ghosting optreedt (was is ghosting precies? hoe meet je dat ?) en de ander niet.
Ergo conclusio: je kunt voor je eigen aankoop niet afgaan op de beoordeling van een ander.
Knap hoor....
Crappy foto van een beeldscherm, crappy weergave op je eigen crappy schermpje en dan een uitspraak doen over de beeldkwaliteit.
Misschien heb ik het mis en doelen jullie alleen op de uiterlijkheden van het scherm.
Maar melden dat ' de tulpen op jouw scherm er echt kewl uitzien' kan je toch niet serieus nemen....
Je kunt alleen maar objectief vergelijken voor jezelf als je meerdere schermen naast elkaar hebt staan. En dan nog: smaken verschillen.
Ook ghosting verwordt hiermee heel subjectief benoemd. Dat blijkt al uit het feit dat de ene wel vindt dat er ghosting optreedt (was is ghosting precies? hoe meet je dat ?) en de ander niet.
Ergo conclusio: je kunt voor je eigen aankoop niet afgaan op de beoordeling van een ander.
Homo sapiens non urinat in ventum
Verwijderd
Klopt... maar het kan wel meehelpen in je keuze... Dusssss laat ons lekker foto's maken en slap lullen over ghosting e.d.Jan Smit schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:00:
Even serieus, ik krijg de indruk dat de heren (dames) hier de beeldkwaliteit van een scherm beoordelen op basis van een foto.
Knap hoor....
Verwijderd
Anders ga je weer effe lekker liedjes zingen, Jantje, ipv hier komen bashen. Iedereen is zich terdege van bewust dat het hier om gebruikerservaringen gaat en niet om objectieve metingen. Bij gebrek aan het laatste denk ik dat gebruikerservaringen altijd een betere impressie geven dan helemaal niks...
Hoho, geen kwade bedoelingen hoor. Ik probeer wat objectiviteit in te brengen en ben dus niet aan het bashen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:10:
Anders ga je weer effe lekker liedjes zingen, Jantje, ipv hier komen bashen. Iedereen is zich terdege van bewust dat het hier om gebruikerservaringen gaat en niet om objectieve metingen. Bij gebrek aan het laatste denk ik dat gebruikerservaringen altijd een betere impressie geven dan helemaal niks...
Gevaar is groot dat je (net als wat ik altijd doe) je je teveel laat leiden door ervaringen van anders en dan spijt gaat krijgen na je aankoop.
Ik zie sommigen hier twijfelen over een niet geringe aankoop omdat 1 iemand stelt dat er wel ghosting zou zijn. Nou ja, je snapt me wel.
Tenslotte: ik kreeg dus niet de indruk dat iedereen zich hier bewust is van ervaringen. Jij gelukkig wel.
Helemaal tenslotte: je wilt me *echt niet* horen zingen. Geen porem.
Homo sapiens non urinat in ventum
Verwijderd
Haha, ok, no problem :-) Nee, ik had het al een keertje expliciet gepost dat het zo jammer is dat er geen objectieve metingen zijn... Is en blijft wachten helaas...
Heb je helemaal gelijk in Jantje
[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:23 ]
Verwijderd
arf.... waar kan ik morgen een viewsonic halen. niet veel keus zie ik al. en helemaal naar het westen van het land is me te ver.. zeewolde ging nog, 1.15 uur rijden. maar die zijn dicht
OBCS heeft geen eigen voorraad, Central Point heeft er geen op voorraad. Pc One komt slecht uit de shopsurvey en daarna wordt het te duur
[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:23 ]
Heb dit topic dus al een tijdje gebookmarked, maar nog niet gepost hier. Heb zelf alleen maar ervaring met een 17" Hercules Prophetview 920 DVI die ik had uitgekozen voor een familie waarvoor ik een PC had gebouwd. Ik was toen al verbaasd over hoe scherp een TFT kon zijn, dit was eind 2003 denk ik.
Ik was vandaag bij de MyCom in Amsterdam en zag daar een TFT staan waar NFSU2 op draaide. Het was een LG 19" L1915S. Heb NFSU2 er ff op gespeeld en moet zeggen dat het er super strak uitzag. Speciaal vanwege dit topic heb ik dus gelet op ghosting, maar ik kon totaal niks vinden. Ik kon voor de rest niet veel vinden hier over deze TFT, iemand van jullie met deze TFT bekend? Waar ik net wel achter kom is dat deze TFT helaas geen DVI heeft, dat is wel minder...
Ik was vandaag bij de MyCom in Amsterdam en zag daar een TFT staan waar NFSU2 op draaide. Het was een LG 19" L1915S. Heb NFSU2 er ff op gespeeld en moet zeggen dat het er super strak uitzag. Speciaal vanwege dit topic heb ik dus gelet op ghosting, maar ik kon totaal niks vinden. Ik kon voor de rest niet veel vinden hier over deze TFT, iemand van jullie met deze TFT bekend? Waar ik net wel achter kom is dat deze TFT helaas geen DVI heeft, dat is wel minder...
Ik ben er nog steeds verbaast over dat sommige mensen gewoon GEEN ghosting op een TFT kunnen merken. Gehaktbal, zullen we maar een mierenneuker club opzetten dan? 
Volgens mij is die LG monitor gewoon de Philips X5 (zonder DVI aansluiting dus). Panelen zijn altijd van LG/Philips, volgens mij gebruikt elke LG of Philips TFT ook gewoon een LG/Philips paneel.
Volgens mij is die LG monitor gewoon de Philips X5 (zonder DVI aansluiting dus). Panelen zijn altijd van LG/Philips, volgens mij gebruikt elke LG of Philips TFT ook gewoon een LG/Philips paneel.
[ Voor 97% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:37 ]
Verwijderd
@ Yokozuna
Wat voor videokaart heb jij? Dat zou ook kunnen schelen in ghosting...
Wat voor videokaart heb jij? Dat zou ook kunnen schelen in ghosting...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 20:38 ]
Wat maakt de videokaart uit kwa ghosting?
Gewoon een ATi Radeon 9700 van MSI (geloof ik)
[ Voor 198% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:40 ]
Verwijderd
Ben in excel een sheet aan het maken met alle specificaties naast elkaar, heb de volgende monitoren al:
- Viewsonic VP912s
- Viewsonic VX912
- Sony SDM-HS94P
- Benq FP937s+
- LG-Philips 190X5FB
Welke kan ik er nog meer bij doen? Noem alles maar op?
Aan de hand van de sheet kan je dat alle specs bekijken en van alles het beste nemen zodat je als laatste kolom een "ultieme" TFT krijgt, waarmee je kan vergelijken wat elke TFT achter loopt op jouw "ultieme" TFT. Degene die het minste achterloopt is dan voor jouw de beste optie op dit moment.
- Viewsonic VP912s
- Viewsonic VX912
- Sony SDM-HS94P
- Benq FP937s+
- LG-Philips 190X5FB
Aan de hand van de sheet kan je dat alle specs bekijken en van alles het beste nemen zodat je als laatste kolom een "ultieme" TFT krijgt, waarmee je kan vergelijken wat elke TFT achter loopt op jouw "ultieme" TFT. Degene die het minste achterloopt is dan voor jouw de beste optie op dit moment.
Aan de hand van specs een TFT nemen, dat vind ik pas @#$^
[ Voor 72% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:43 ]
Verwijderd
Omdat het lijkt of bij mij oude spellen minder ghosting vertonen dan nieuwe spellen...ik heb nogal een brakke kaart (probeer ook maar een oorzaak te zoeken in de verschillende meningen over ghosting...)Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:37:
Wat maakt de videokaart uit kwa ghosting?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 20:46 ]
Verwijderd
haha... succes... maar als ik je een tip mag geven: Ga gewoon in winkels de monitoren in het echt bekijken. Daar heb je uiteindelijk veel meer aan!Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:41:
Ben in excel een sheet aan het maken met alle specificaties naast elkaar, heb de volgende monitoren al:
- Viewsonic VP912s
- Viewsonic VX912
- Sony SDM-HS94P
- Benq FP937s+
- LG-Philips 190X5FB
Dat kon ik mn ouders niet aandoenRoet schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:25:
[...]
Ik had meteen misbruik gemaakt van het recht van kopen op afstand. Terug sturen dat ding en zeggen dat je er niet tevreden over bent. (ze moeten hem sowiso terug nemen) Vervolgens ergens anders bestellen
Ik ze helemaal de kop eraf gezeurd dat het een goede monitor was, en niet duur voor het geld..
En dan zou ik hem terug moeten sturen :x...
En reken uit, ik krijg wss de 20 euro van de pixel garantie niet terug
dus 540-20= 520 euro - verzendkosten = 490 euro..
en dan moet ik hem op sturen - 10 euro..
Waardoor ik op 480 euro terug zit..
Dan kan ik hem kopen voor 390 euro zonder pixelgarantie!
daaaaaaag!
Verwijderd
Als er in de buurt weinig te bekijkeb is moet je wel. Je kan je dan zowieso wat meer richten op een scherm en dan (ver) reizen om dat scherm te bekijken.Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:42:
Aan de hand van specs een TFT nemen, dat vind ik pas @#$^
Als men met ghosting bedoelt 'nagloeien', dan heeft mijn Viewsonic VP912s daar praktisch geen last van. Als men bedoeld beeld dat bij bewegen wat minder gedetailleerd wordt dan heeft m'n Viewsonic VP912s daar wel gewoon last van.
[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:47 ]
Dat is hier met de iiyama e481s ookYokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:44:
Als men met ghosting bedoeld 'nagloeien', dan heeft mijn Viewsonic VP912s daar praktisch geen last van. Als men bedoeld beeld dat bij bewegen wat minder gedetailleerd wordt dan heeft m'n Viewsonic VP912s daar wel gewoon last van.
Lijkt me dat dat gewoon normaal is bij de gangbare tft's.
Het is iig niet storend
Over de prijsdaling van de iiyama, mischien is het een "mindere" batch ofzo ?
Dat daarom de winkels de prijzen sterk verlaagd hebben?
Ik heb gewoon erg pech gehad
[ Voor 22% gewijzigd door Timo op 14-01-2005 20:49 ]
Volgens mij is dat bij de Benq FP937s+ ook zo, detailvermindering bij snelle bewegingen, kan een eigenaar dat bevestigen? Zoja, dan weet ik 99% zeker dat dit bij 6/4ms panelen (eind 2005?
) ook zo zal zijn. Gewoon TFT kernmerk.
Aan de reacties van mensen die hem net gekocht hebben valt dat in ieder geval niet af te leidenOver de prijsdaling van de iiyama, mischien is het een "mindere" batch ofzo ?
[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:49 ]
Verwijderd
Zelfde idd met Iiyama. Geen nagloeien, wel minder gedailleerd bij snelle bewegingen (opvallend overigens dat wij de eerste zijn die hierover beginnen... is niemand anders dit opgevallen??).Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:44:
Als men met ghosting bedoelt 'nagloeien', dan heeft mijn Viewsonic VP912s daar praktisch geen last van. Als men bedoeld beeld dat bij bewegen wat minder gedetailleerd wordt dan heeft m'n Viewsonic VP912s daar wel gewoon last van.
Ik heb 460 betaald incl. verzendkosten.. Nog steeds een stuk duurder, maar dat kun je eenmaal niet verkomen. Op een gegeven moment heb je genoeg gewacht. Je moet gewoon niet meer naar die prijzen kijken (want die gaan zonder twijfel nog verder omlaag).fooker schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:46:
[...]
Over de prijsdaling van de iiyama, mischien is het een "mindere" batch ofzo ?
Dat daarom de winkels de prijzen sterk verlaagd hebben?
Ik heb gewoon erg pech gehad
En wat is een batch?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 21:04 ]
Kantelbaar en de hoogte zouden voor mij geen reden zijn.Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:28:
Ik was van plan om zo'n arm te kopen (nog net iets meer vrijheid
En over die dot pitch... ongeacht de aansluiting... hoe lager, hoe scherper die theoretisch zal zijn. Lijkt me.
Verwijderd
Ik ben ook op zoek naar een 19" TFT en heb dan ook dit hele topic doorgeworsteld...Wat ik jammer vind is dat het hele topic eigenlijk in het teken staat van 2 monitoren... De Viewsonic en de BenQ.
Ik vraag me sterk af, hoe de goedkopere schermen (300,- // 400,-) eigenlijk presteren. (ook met in het achterhoofd genomen dat het aantal ms voor de responsetijd niet echt het punt is om je aanschaf van een scherm op te baseren...)
Ik doel dan met name op de volgende schermen:
ACER 1914 ms
AG-Neovo F419
Belinea 101906
Ilyama E481s
LG 1915s
Philips 190S5FS
Vooral die Belinea en de Philips ben ik erg benieuwd naar.
Waar ik zelf eigenlijk een klein beetje mee zit is dat ik me afvraag of het echt nodig is een scherm met DVI aansluiting te kopen. Ik heb nu nl. een Philips 150S4, die analoog aangesloten is en dat geeft perfect trillingsvrij beeld.
Ik vraag me sterk af, hoe de goedkopere schermen (300,- // 400,-) eigenlijk presteren. (ook met in het achterhoofd genomen dat het aantal ms voor de responsetijd niet echt het punt is om je aanschaf van een scherm op te baseren...)
Ik doel dan met name op de volgende schermen:
ACER 1914 ms
AG-Neovo F419
Belinea 101906
Ilyama E481s
LG 1915s
Philips 190S5FS
Vooral die Belinea en de Philips ben ik erg benieuwd naar.
Waar ik zelf eigenlijk een klein beetje mee zit is dat ik me afvraag of het echt nodig is een scherm met DVI aansluiting te kopen. Ik heb nu nl. een Philips 150S4, die analoog aangesloten is en dat geeft perfect trillingsvrij beeld.
Brightness op 75, contrast op 50, ga wel knoeien als ik de DVI kabel heb met die instellingen (al bevallen ze op zich best wel). Moet ook zeggen dat de kijkhoek zwaar ok is, kan nu de letters nog lezen als ik praktisch tegen de zijkant van de monitor aankijk, moet ik met m'n laptop niet proberenVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:13:
[...]
Hoe heb jij het scherm ingesteld Speedy? Ik heb contrast nu op 50 en brightness op 70 (het was 's avonds eerst nogal een lichtbak). Verder heb ik eigenlijk nog weinig ingesteld (ook bij mij D-sub aangesloten).
Verwijderd
Zijn er idd die een Acer TFT bezitten? Er bestaan een paar Acer 19" met 12ms of 16ms EN 16,7 mln kleuren!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 21:54 ]
Een TFT geeft al een perfect scherp beeld, als je 15 centimeter vanaf het beeld kijkt zie je dat alles perfect scherp is.Cryothic schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:19:
Kantelbaar en de hoogte zouden voor mij geen reden zijn.
Ik was van plan om zo'n arm te kopen (nog net iets meer vrijheid) en dan kan je ook kantelen en verstellen wat je wilt.
En over die dot pitch... ongeacht de aansluiting... hoe lager, hoe scherper die theoretisch zal zijn. Lijkt me.
Volgens mij was er al een keer een HP 16ms 24bits panel getest met Doom3, was behoorlijke ghosting in de vorm van nagloei waar te nemen. Of het was deze Acer dat weet ik niet meer.Er bestaan een paar Acer 19" met 12ms of 16ms EN 16,7 mln kleuren!
Ik heb ook gehoord dat 16ms de laagste responsetijd voor een 24bit paneel is...
[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 22:05 ]
Verwijderd
Kijkhoek is inderdaad erg groot. Dat DVI-gedoe ben ik ook nog van plan. Moet helaas eerst een andere videokaart kopen daarvoorTAG_Speedy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:47:
[...]
Brightness op 75, contrast op 50, ga wel knoeien als ik de DVI kabel heb met die instellingen (al bevallen ze op zich best wel). Moet ook zeggen dat de kijkhoek zwaar ok is, kan nu de letters nog lezen als ik praktisch tegen de zijkant van de monitor aankijk, moet ik met m'n laptop niet proberen
Hm, dan heb je wel een erg oude of niet
Geforce 2 of 3 ofzo?
Verwijderd
Supernieuwe computer... helaas gewoon een merk bij Media Markt gekocht ipv zelf samenstellen. Er zit een Geforce FX5500 256 MB bij, maar dan net een zonder DVI-aansluiting. Best balen. Ga nu deze kaart verkopen en vervangen. Ben daar al een tijd voor aan het orienteren. Ben alleen niet zo heel goed met hardware installeren dus wil niet teveel geklooi (voor zware kaarten vaak andere voeding en betere koeling nodig... maar dat is een onderwerp dat niet in dit topic thuishoortYokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:07:
Hm, dan heb je wel een erg oude of nietGeforce 2 of 3 ofzo?
pricewatch: Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3, (AGP, DVI), WinFast A6600 GT TDH DVI+ bij de tijd
[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 22:17 ]
Verwijderd
+ nieuwe voeding kopen + bang zijn dat je compu te warm wordt... + de kans dat je alles verneukt omdat je niet goed bent met hardware installeren met twee linkerhanden
off topic:
wilde eigenlijk film kijken vanavond... zit ik weer heel de avond achter die compu
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 22:27 ]
Verwijderd
Bij de schermmaat en resolutie ligt de dotpitch vast, niet zo gek dus............Cryothic schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:07:
Valt me wel op dat er maar weinig (19") tft's zijn met een dot pitch <0.294
Dotpitch is toch gewoon de pixelgrootte/diameter? Lijkt me ook nogal logisch dat die bij 19" TFT altijd hetzelfde is en bij 17" TFT's altijd kleiner is (zelfde resolutie op kleiner oppervlak).
Volgens mij: Voor CRT's kan het aangeven tot welke resolutie ze een scherp beeld geven, bij TFT's heb je er niets aan, die geven toch altijd een scherp beeld op hun native resolutie.
Volgens mij: Voor CRT's kan het aangeven tot welke resolutie ze een scherp beeld geven, bij TFT's heb je er niets aan, die geven toch altijd een scherp beeld op hun native resolutie.
[ Voor 101% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 23:23 ]
Verwijderd
Volgens mij is de dotpitch de afstand tussen de pixels, en dus niet de grootte van de pixel zelf...Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:18:
Dotpitch is toch gewoon de pixelgrootte/diameter? Lijkt me ook nogal logisch dat die bij 19" TFT altijd hetzelfde is en bij 17" TFT's altijd kleiner is (zelfde resolutie op kleiner oppervlak).
Voorbeeld dan:
Dotpich van 0.3 mm, 1280 pixels breed.
Dan zit er dus 0.3x1280 = 384mm ruimte horizontaal tussen pixels = 38,4 centimeter ruimte.
En dan de pixels zelf nog, die veel groter zijn....
Dat kan niet ej
Dan zit er dus 0.3x1280 = 384mm ruimte horizontaal tussen pixels = 38,4 centimeter ruimte.
Dat kan niet ej
[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 23:45 ]
Zoals zovelen, volg ook ik dit topic al geruime tijd (ruim een maand) erg anoniem. Ik heb heel veel gehad aan al de kenners die hier hun berichten al hebben geplaatst, bedankt hiervoor. De specs en dergelijke kan ik zelf wel bij elkaar zoeken, het zijn de gebruikerservaringen die je daadwerkelijk op weg helpen. Maargoed, de drie meest besproken schermen worden door niemand afgekraakt, dus neem van mij aan: stel je geen super-de-luxe eisen dan zijn alledrie de schermen perfect voor je en is het enige obstakel je budget (en wellicht voorkeur voor design).
Ikzelf wachtte al een hele tijd op de Benq FP937s+. Dit leek mij gewoon een erg leuk scherm, maar natuurlijk wilde ik dat eerst bevestigd zien van de pioniers hier, de mensen die het scherm als eersten in huis hadden.
Nou, ik heb hem vanmiddag dus ook opgehaald en kan alleen beamen wat door elke gebruiker wordt gezegd: superscherm:
- Heerlijk scherp, met DVI. Ik gebruik echter niet de door de 'kenners' aangeraden 60hz, maar 70hz. Gewoon omdat ik (persoonlijk dus) vind dat dat fijner is voor mijn ogen. Qua scherpte maakt het niets uit, 60hz of 70hz. Ga je hoger, dan zie je duidelijk verschil (wordt waziger, en dat willen we allemaal niet
).
- De kleuren zijn gewoon erg mooi. Maarja, hierin ben ik niet echt objectief omdat ik dus tot vanmiddag aan toe gebruik maakte van een 17" CRT, productiejaar .. (hmz zul je zien, heb je het eens nodig kun je het niet terug vinden, maar in ieder geval een jaartje of 3-4 oud). Maar alles kan beter, dat wil ik best geloven. Maar alles heeft zo ook zijn prijs
. Wil je echt megaschermen, ga dan eens op de site van apple kijken. Maarja, op die schermen moet je weer niet proberen te gamen, en dat is juist net waar dit topic over gaat!
- De ghosting! Erg belangrijk in dit topic, althans: zo lijkt het. Ik vond het eerst ook erg belangrijk, maar nu ik dus zelf het zaakje in real life heb gekeken, kan ik concluderen dat dit (bij de populairste schermen in de laatste 20 pagina's van dit topic) totaal geen issue meer is. Je ziet gewoon geen ghosting.
Wat je wél ziet, en daarin ga ik voor de volle 100% mee met 'Gehaktbal', 'Yokozuna' en 'YmmiT'. Bij snelle bewegingen wordt alles een soort van 'blurry'.. Althans, ik denk alles, maar als ik zit te gamen (UT2004 de hele avond gedaan) let ik alleen op het blauwe poppetje waar een flinke laserstraal doorheen moet
. Het blauwe poppetje wordt gewoon wazig, al is dit totaal geen belemmering om het poppetje ook daadwerkelijk aan de laser te rijgen. Van de eerste 5 potjes die ik speelde, direct na installatie van de TFT, won ik er 3 (maar dit kan ook aan de tegenstanders liggen natuurlijk
).
Naar mijn mening is dit, door Yokozuna reeds gedoopte, 'snelle-TFT-Ghosting' de wazigheid die je krijgt door de responsetijd. In mijn geval '8'ms (zo verkoopt Benq het iig, ze moeten deze schermen ook maar eens door dat apparaat halen wat ze bij PCM eind vorig jaar eens hebben ingezet op een hele berg 17" TFT's --> wellicht dat de, duurdere, Viewsonic en Sony dan alsnog sneller uit de bus komen dan de BenQ 8ms).
- Kijkhoek. Nou, de kijkhoek... Dat is de enige klacht die ik gehoord heb (vooral van Onlinegamer, die zelfs 3 van deze schermen bezit
).. Ik kan dit totaal niet ontdekken? De kleurtjes worden wel anders, idd een beetje gelig (alsof er een beetje urine is opgedroogd), maar alles blijft perfect leesbaar. Sterker nog, ik zit dit nu vanaf de zijkant van de TFT te tiepen. Bij een film (DVD in mijn geval) zie ik alles aan alle kanten van het scherm perfect, zonder enige kleurvervorming.. Maarja, wie kijkt er nu een film, zittend haaks op het scherm? Zo zit je toch ook niet voor de TV? En al helemaal niet voor een bioscoopscherm (ik las dat, wanneer je je monitor voor hometheater ging gebruiken, de kijkhoek een issue werd).. Dit is dus erg overdreven als je het mij vraagt. 'The Boiler Room' blijft gewoon puur genieten, langs alle kanten van het scherm.
Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat de kijkhoek voor mij minder belangrijk is, omdat ik films wel op de tv kijk vanuit de bank (altijd leuker dan vanuit je bureaustoel) en ik bij tekstverwerking/gaming/enz recht voor het scherm zit (waarom koop je anders een TFT, voor de ruimte toch, zodat hij recht voor je neus kan staan)!?
- Contrast/Brightness: in het begin van mijn queeste was dit een erg belangrijk punt.. Het belang van dit punt werd mij echter al enigszins duidelijk gemaakt door ‘Yokozuna’: zo belangrijk is het dus allemaal niet meer (wederom bij de populairste schermen van dit topic)… Ik zit hier nu voor een scherm die megahoge contrasten en een erg felle brightness aan kan. Het probleem is, dat ík die waarden niet aan kan, en beide dus flink omlaag heb geschroeft (naar respectievelijk 38 en 43), en nog steeds schroef ik ze nu af en toe wat naar beneden bij, omdat het wit van dit forum flink op me gaat inwerken (op een negatieve manier).
- Ik wilde nog wat foto’s toevoegen, maar aangezien nu iedereen wel weet hoe het design is van deze monitor in de praktijk, leek mij dat overbodig. Willen jullie toch nog genieten van mijn heerlijke ‘Liv Tyler’ achtergrond, dan moeten jullie maar even zelf googlen
. Enige nadeel is, dat ik niet echt 1280x1024 formaten kan vinden, waardoor ze nu nogal een lang gezicht krijgt..
En nu is het grootste nadeel van de TFT gevallen: de resolutie. Niemand snapt het, en ook ik niet… Alles verandert in breedbeeld, laptops krijgen breedbeeldschermen, maar wat gebeurt er met de TFT’s, die toch het toekomstbeeld gaan bepalen van de bureau’s?? Die worden, relatief, smaller!? Wie mij dit kan uitleggen, op zo’n manier dat ik het volledig snap, is de held!
- Pixels… Nog zo’n TFT-probleem.. Aangezien ik mijn monitor heb gehaald bij Atharo Computers, in Helmond (dichtste bij, hun leverancier had ze op voorraad én bijna de goedkoopste: 420 euro) en zij geen pixelgaranties verkopen (deden ze dit wel, dan had ik dat alsnog niet gedaan, één zwart puntje is mijn geen 90 euro waard) was het even de billen samenknijpen. Maar, daar waar ik pech had bij mijn laptop (één dode subpixel) heb ik met deze TFT geluk, totaal niks noppes nada (afkloppen, die krengen verschijnen wel vaker na een paar dagen). Geluk dus.
Conclusie
De BenQ is, evenals de Iiyama en de Viewsonic een heerlijk scherm, met een super prijs/kwaliteit verhouding (ja, ik ga geen typenamen meer noemen, want daar krijg ik ook een slappe leuter van onderhand). Maar wil je echt ‘betaalbare’ creme de la creme, kies dan de Viewsonic of beter nog, die Sony die hier af en toe voorbij komt. Ik heb mijn keuze laten vallen op de BenQ en heb hier geen spijt van. Sterker nog, ik denk dat niemand spijt krijgt van de overstap, zeker niet als je al een oudere monitor gewend bent. Zit je met een zéér goede, redelijk nieuwe, CRT dan zou ik niet overstappen op TFT (gezien het blurry effect bij games). Maarja, voor zo’n CRT betaal je tegenwoordig al bijna net zoveel als voor een kwalitatief goede TFT, plus zo’n CRT domineert je hele bureau, wat voor de student (zoals ik) erg onhandig is.
Ikzelf wachtte al een hele tijd op de Benq FP937s+. Dit leek mij gewoon een erg leuk scherm, maar natuurlijk wilde ik dat eerst bevestigd zien van de pioniers hier, de mensen die het scherm als eersten in huis hadden.
Nou, ik heb hem vanmiddag dus ook opgehaald en kan alleen beamen wat door elke gebruiker wordt gezegd: superscherm:
- Heerlijk scherp, met DVI. Ik gebruik echter niet de door de 'kenners' aangeraden 60hz, maar 70hz. Gewoon omdat ik (persoonlijk dus) vind dat dat fijner is voor mijn ogen. Qua scherpte maakt het niets uit, 60hz of 70hz. Ga je hoger, dan zie je duidelijk verschil (wordt waziger, en dat willen we allemaal niet
- De kleuren zijn gewoon erg mooi. Maarja, hierin ben ik niet echt objectief omdat ik dus tot vanmiddag aan toe gebruik maakte van een 17" CRT, productiejaar .. (hmz zul je zien, heb je het eens nodig kun je het niet terug vinden, maar in ieder geval een jaartje of 3-4 oud). Maar alles kan beter, dat wil ik best geloven. Maar alles heeft zo ook zijn prijs
- De ghosting! Erg belangrijk in dit topic, althans: zo lijkt het. Ik vond het eerst ook erg belangrijk, maar nu ik dus zelf het zaakje in real life heb gekeken, kan ik concluderen dat dit (bij de populairste schermen in de laatste 20 pagina's van dit topic) totaal geen issue meer is. Je ziet gewoon geen ghosting.
Wat je wél ziet, en daarin ga ik voor de volle 100% mee met 'Gehaktbal', 'Yokozuna' en 'YmmiT'. Bij snelle bewegingen wordt alles een soort van 'blurry'.. Althans, ik denk alles, maar als ik zit te gamen (UT2004 de hele avond gedaan) let ik alleen op het blauwe poppetje waar een flinke laserstraal doorheen moet
Naar mijn mening is dit, door Yokozuna reeds gedoopte, 'snelle-TFT-Ghosting' de wazigheid die je krijgt door de responsetijd. In mijn geval '8'ms (zo verkoopt Benq het iig, ze moeten deze schermen ook maar eens door dat apparaat halen wat ze bij PCM eind vorig jaar eens hebben ingezet op een hele berg 17" TFT's --> wellicht dat de, duurdere, Viewsonic en Sony dan alsnog sneller uit de bus komen dan de BenQ 8ms).
- Kijkhoek. Nou, de kijkhoek... Dat is de enige klacht die ik gehoord heb (vooral van Onlinegamer, die zelfs 3 van deze schermen bezit
Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat de kijkhoek voor mij minder belangrijk is, omdat ik films wel op de tv kijk vanuit de bank (altijd leuker dan vanuit je bureaustoel) en ik bij tekstverwerking/gaming/enz recht voor het scherm zit (waarom koop je anders een TFT, voor de ruimte toch, zodat hij recht voor je neus kan staan)!?
- Contrast/Brightness: in het begin van mijn queeste was dit een erg belangrijk punt.. Het belang van dit punt werd mij echter al enigszins duidelijk gemaakt door ‘Yokozuna’: zo belangrijk is het dus allemaal niet meer (wederom bij de populairste schermen van dit topic)… Ik zit hier nu voor een scherm die megahoge contrasten en een erg felle brightness aan kan. Het probleem is, dat ík die waarden niet aan kan, en beide dus flink omlaag heb geschroeft (naar respectievelijk 38 en 43), en nog steeds schroef ik ze nu af en toe wat naar beneden bij, omdat het wit van dit forum flink op me gaat inwerken (op een negatieve manier).
- Ik wilde nog wat foto’s toevoegen, maar aangezien nu iedereen wel weet hoe het design is van deze monitor in de praktijk, leek mij dat overbodig. Willen jullie toch nog genieten van mijn heerlijke ‘Liv Tyler’ achtergrond, dan moeten jullie maar even zelf googlen
En nu is het grootste nadeel van de TFT gevallen: de resolutie. Niemand snapt het, en ook ik niet… Alles verandert in breedbeeld, laptops krijgen breedbeeldschermen, maar wat gebeurt er met de TFT’s, die toch het toekomstbeeld gaan bepalen van de bureau’s?? Die worden, relatief, smaller!? Wie mij dit kan uitleggen, op zo’n manier dat ik het volledig snap, is de held!
- Pixels… Nog zo’n TFT-probleem.. Aangezien ik mijn monitor heb gehaald bij Atharo Computers, in Helmond (dichtste bij, hun leverancier had ze op voorraad én bijna de goedkoopste: 420 euro) en zij geen pixelgaranties verkopen (deden ze dit wel, dan had ik dat alsnog niet gedaan, één zwart puntje is mijn geen 90 euro waard) was het even de billen samenknijpen. Maar, daar waar ik pech had bij mijn laptop (één dode subpixel) heb ik met deze TFT geluk, totaal niks noppes nada (afkloppen, die krengen verschijnen wel vaker na een paar dagen). Geluk dus.
Conclusie
De BenQ is, evenals de Iiyama en de Viewsonic een heerlijk scherm, met een super prijs/kwaliteit verhouding (ja, ik ga geen typenamen meer noemen, want daar krijg ik ook een slappe leuter van onderhand). Maar wil je echt ‘betaalbare’ creme de la creme, kies dan de Viewsonic of beter nog, die Sony die hier af en toe voorbij komt. Ik heb mijn keuze laten vallen op de BenQ en heb hier geen spijt van. Sterker nog, ik denk dat niemand spijt krijgt van de overstap, zeker niet als je al een oudere monitor gewend bent. Zit je met een zéér goede, redelijk nieuwe, CRT dan zou ik niet overstappen op TFT (gezien het blurry effect bij games). Maarja, voor zo’n CRT betaal je tegenwoordig al bijna net zoveel als voor een kwalitatief goede TFT, plus zo’n CRT domineert je hele bureau, wat voor de student (zoals ik) erg onhandig is.
[ Voor 4% gewijzigd door dikke_tinus op 14-01-2005 23:57 ]
Inderdaad, ik heb het gister geprobeerd, 70Hz geeft inderdaad ook een perfect scherp beeld.Qua scherpte maakt het niets uit, 60hz of 70hz.
Precies, mede daarom is de ghosting niet hinderlijk.Wat je wél ziet, en daarin ga ik voor de volle 100% mee met 'Gehaktbal', 'Yokozuna' en 'YmmiT'. Bij snelle bewegingen wordt alles een soort van 'blurry'.. Althans, ik denk alles, maar als ik zit te gamen (UT2004 de hele avond gedaan) let ik alleen op het blauwe poppetje waar een flinke laserstraal doorheen moet
Ja, daarom heb ik ook geen max contrast, vind dat gewoon niet comfortabel lezen.omdat het wit van dit forum flink op me gaat inwerken (op een negatieve manier)
Die held zal je helaas niet vinden. 15" (1024x768) en 20" (1600x1200) monitoren krijgen netjes een 4:3 verhouding, maar nee, de 17- en 19" gebruikers zijn weer de dupe met een 5:4 niet-standaard maat.En nu is het grootste nadeel van de TFT gevallen: de resolutie. Niemand snapt het, en ook ik niet… Alles verandert in breedbeeld, laptops krijgen breedbeeldschermen, maar wat gebeurt er met de TFT’s, die toch het toekomstbeeld gaan bepalen van de bureau’s?? Die worden, relatief, smaller!? Wie mij dit kan uitleggen, op zo’n manier dat ik het volledig snap, is de held!
Je haalt verder de woorden uit m'n mond, goede review! Alleen die grote kijkhoek kan handig zijn als je met meerdere mensen tegelijk film wilt kijken met een biertje
Is het geen tijd voor een deel 2? Inmiddels al meer dan 1020 posts! Kunnen we meteen een dikke startpost maken
[ Voor 181% gewijzigd door Yokozuna op 15-01-2005 00:19 ]
Verwijderd
Hebben jullie geen TV of zo? Met meerdere mensen film kijken doe ik nog steeds op mijn breedbeeld met perfect digitaal geluidJe haalt verder de woorden uit m'n mond, goede review! Alleen die grote kijkhoek kan handig zijn als je met meerdere mensen tegelijk film wilt kijken met een biertjeMaar uiteindelijk koop je een TFT toch voor jezelf.
Kijkhoek is inderdaad niet het meest belangrijke van het scherm. Je zit er toch nagenoeg altijd alleen achter... Al laat ik de monitor nu wel regelmatig een diashow draaien van mijn foto's en kan ik ze vanuit mijn kamertje overal perfect zien
Verder natuurlijk een mooie review Dikke Tinus! Eigenlijk is langzamerhand alles nu wel zo'n beetje gezegd in het topic. Het is wachten op reviews van andere schermen dan "de grote drie"...
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk... Ik was even in de veronderstelling dat DotPitch en PixelPitch 2 verschillende dingen waren...Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:42:
Voorbeeld dan:
Dat kan niet ej
Ik ben ook van mening dat de kijkhoek niet boeit, alleen ik probeerde nog iets te verzinnen waarom die wel eventeel van belang zOU kunnen zijnHebben jullie geen TV of zo? Met meerdere mensen film kijken doe ik nog steeds op mijn breedbeeld
Met de review van Tinus denk ik dat dit topic wel redelijk 'verzadigd is, is het geen tijd voor een deel 2? En dan meteen met een andere titel, een leuke startpost met de schermen die hot zijn, pricewatchlinks, wat links naar goede (user) reviews, heldere info over de pixel policy enz.
[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 15-01-2005 00:35 ]
Verwijderd
Wellicht een beetje offtopic, maar eh....
Is het normailtair mogelijk om met een TFT die zowel analoog als DVI aansluiting heeft deze monitor aan 2 PC's tegelijktijd te koppelen en dan te kiezen welke PC je wilt zien op het scherm?
Het gaat hier trouwens om een ACER AL1721.
Is het normailtair mogelijk om met een TFT die zowel analoog als DVI aansluiting heeft deze monitor aan 2 PC's tegelijktijd te koppelen en dan te kiezen welke PC je wilt zien op het scherm?
dat denk ik niet.. tenzij je elke keer achter je buro wil kruipen om:
1) je muis en toetsenbord te switchen
2) de stekker van de ene pc uit de graphics kaart te halen
FF een wandeling naar de lokale pcboer, en je hebt een switchje voor dat spul.
[ Voor 1% gewijzigd door MueR op 15-01-2005 05:45 . Reden: tiepos moeten sterven :S ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Geweldig hoe mensen overtuigd kunnen zijn van hun gelijkVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:03:
[...]
Een beetje kortzichtig van jou zal je bedoelen!!!![]()
Ik geniet die 3 jaar zeker van superieure kwaliteit!
Pas over 3 jaar zal jij dan van net zoveel kwaliteit kunnen genieten met dezelfde perfomance als ik heb!
Tot die tijd knal ik iedereen af met Battlefield 1942, Vietnam en alle andere games die ik heb en zal hebben in de toekomst!
Veel plezier met je onzin, want als er over 3 jaar weer een beter scherm op de markt gebracht zal worden zal deze ook met een prijs van 700 euro of meer verkocht worden
Superieur is namelijk totdat er een beter scherm is... en dat is in jouw geval waarschijnlijk over een paar maanden. (zo snel gaat het tegenwoordig) Het is zo met elke hardware.. ga ik voor de top of de bil en betaal ik daarvoor of neem ik iets wat precies goed zit tussen mijn budget en mijn wensen... Nou ik denk dat de meeste mensen niet eens het geld hebben om 400 euro uit te geven, maar dat terzijde. Ik heb gekozen voor het laatste en kan niet blijer zijn. mwhoohahaha
Maar verder mag jij ook je mening hebben natuurlijk!! Dus als jij het er voor hebt dan heb ik daar geen probleem mee.
Trouwens Battlefield Vietnam .. kunnen we altijd een potje gaan spelen natuurljk
en ja tijd voor deel 2
Niet dat het OK is om jezelf te quoten, maar:
Kan iemand mij iets vertellen over de interpolatie?Thorin schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:28:
Ik zit nu ook al een tijdje te azen op de iiyama 481s (alleen nog wat meer sparen) maar kan iemand mij vertellen hoe het met interpolatie zit?
[...]
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
Ik vond een redelijke desktop screenshot van een BenQ 937S+.
Hiermee kon ik m'n 'CRT-desktop' redelijk mee vergelijken.
Ik dacht namelijk dat geel van de BenQ net zo "oranje" zou zijn als op m'n laptop. Lijkt dus heel erg mee te vallen. Kon bijvoorbeeld geen onderscheid vinden tussen de mappen-kleur van mijn CRT en die screenshot.
Zo'n screenshot is toch wel te gebruiken als vergelijking? Of is een foto van het beeldscherm beter?
zie hier de screenshot van de BenQ desktop http://www.solarvind.com/pixel.jpg
Hiermee kon ik m'n 'CRT-desktop' redelijk mee vergelijken.
Ik dacht namelijk dat geel van de BenQ net zo "oranje" zou zijn als op m'n laptop. Lijkt dus heel erg mee te vallen. Kon bijvoorbeeld geen onderscheid vinden tussen de mappen-kleur van mijn CRT en die screenshot.
Zo'n screenshot is toch wel te gebruiken als vergelijking? Of is een foto van het beeldscherm beter?
zie hier de screenshot van de BenQ desktop http://www.solarvind.com/pixel.jpg
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 01:22:
Wellicht een beetje offtopic, maar eh....
Je kan toch 1 pc met DVI aansluiten en de andere met VGA? Heb je alleen een extra toetsenbord / muis nodig, wat mij geen probleem lijkt! Wat je ook kan doen is de andere PC remote overnemen, mits het bij 2D werk blijft.MueR schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 05:44:
dat denk ik niet.. tenzij je elke keer achter je buro wil kruipen om:
Dit topic is gesloten.