[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.921 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:32:
Niet alleen van de Viewsonics, ik vind de VP912 en de HP94 de beste TFT's van het moment. Als je genoeg geld wil uitgeven zou ik hier zeker voor gaan (500-600euro).
hoe zou je dan de voornaamste verschillen benoemen tussen deze twee tft's?
de 193P blijft ook nog een optie, omdat ik *geen* supersnelle fps'en ala UT2k4 of Q3 speel. als ik al eens iets speel dat je "snel" kan noemen, is het een racespel of een fps ala hl2/Doom3 (singleplayer) of eens CS (op vlak van multiplayer)

[ Voor 4% gewijzigd door wibra op 13-01-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
hoe zou je dan de voornaamste verschillen benoemen tussen deze twee tft's?
Ander merk :)
Meer instellingsmogelijkheden van de Sony (lees ik net)
Ander design

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/4B3C33F983C9D4F5C1256EFC005A2F24_big.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vergelijk.nl/fotos/viewsonic_VP912_4861_big.jpg

Dat plaatje in die Viewsonic monitor wil ik ook! Maar die stond ook niet op de 2 cd's die ik bij de VP912 kreeg, argh.

[ Voor 70% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik baal eigenlijk best..
Heb 540 euro betaald voor de iiyama... :/ (wel met pixel garantie maar toch)
En 3 dagen nadat ik hem besteld had, kwam ie uit voor onder de 400 !! :X

:/

[ Voor 11% gewijzigd door Timo op 13-01-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het ging in één keer van 460 naar 390, best vreemd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
fooker schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:10:
Ik baal eigenlijk best..
Heb 540 euro betaald voor de iiyama... :/ (wel met pixel garantie maar toch)
En 3 dagen nadat ik hem besteld had, kwam ie uit voor onder de 400 !! :X

:/
Ik had meteen misbruik gemaakt van het recht van kopen op afstand. Terug sturen dat ding en zeggen dat je er niet tevreden over bent. (ze moeten hem sowiso terug nemen :D) Vervolgens ergens anders bestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

@ Astratuner,

gebruik je de driver voor de monitor vanaf cd-rom, of van de site van de fabrikant?

Ik zou die laatste in ieder geval nemen...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kan dit niet in een nieuw topic ofzo? SLI probleem icm. DVI TFT ofzo.

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:25

Darth Punk

professionalized prutz0r

Wow!!! Dip topic blijft interessant. Het is te hopen dat er meer monitoren komen met 8 ms en DVI. dr zal vast wel een Samsung 913 met dvi aansluiting komen, aangezien je bv ook de 710N en 710T hebt. Ben alleen benieuwd of je ook nog meer tft's komen met dezelfde panel als die super kewle Sony HS94P(b/s) en de ViewSonic VP912(b/s). Op dit moment is voor mij de VP912 de keus. Die plaatjes van Yokozuma met die achtergronden overtroffen mijn verwachtingen. Die kleuren zo mooi, zo kleurrrijk en hij kost nu iets van 450 pleuro, beetje veel, maar ik heb het er de volle 100% ervoor over. In Februari ga ik mn niewe bak kopen en deze monitor wordt 'm! :9~ :9~ O+

Shit! toen ik dit topic opende waren er 905 posts!!! Kunnen we bij 1000 posts een deel 2 openen en zo ja, wie wil de topicstart doen? Dr is nog genoeg informatie om over te discussieren en animo is er ook vast ook wel genoeg 8) :Y) :7 O-)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 18:01
Thermaltaker schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:29:
@ Astratuner,

gebruik je de driver voor de monitor vanaf cd-rom, of van de site van de fabrikant?

Ik zou die laatste in ieder geval nemen...
die driver wil er niet op blijven staan dat is het probleem altijd wipped die back to plug and play

en op benq.be staan geen drivers op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
das de vx912

de vp912 is er 540

(darthpunks post)

[ Voor 24% gewijzigd door wibra op 13-01-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:34:
[...]

De Viewsonic gebruikt hetzelfde paneel en dezelfde glare laag, alleen is bijna 100 euro goedkoper. Tuut tuut :)

[...]
Yokozuna moet natuurlijk niet denken dat hij alles weet........

Sony maakt gebruik van X-Black Technology, hier heeft Sony ook een patent op.
De Viewsonic maakt dus NIET gebruik van hetzelfde paneel en dezelfde glarelaag, ventje.

de Viewsonic zal dan ook (aangezien deze geen gebruik maakt van X-BLACK TECHNOLOGY) nooit een even goede beeldkwaliteit hebben als de SDM-HS94P

En ik kan iedereen garanderen dat de SDM-HS94P een topbeeldscherm is! })

``All the SDM-HS P Series come with X-black screen technology which boosts contrast, enriches colours with high brightness and reduces reflection. Digital photos take on a new dimension, games come alive, and activities like photo editing, which require exact colour reproduction, are enhanced.
The HS Premium-Series is also set apart from other monitors by its highly distinctive 'floating wing' design``

Nogmaals de link voor info over X-BLACK TECHNOLOGY:

http://media.sonystyle-europe.com/en/display/index.html

Specificaties van de SDM-HS94P:

Bezel colour: Black
OSD languages: 10
Video input: 1 x DVI-D and 1 x HD15
Visual area (H & V mm): 376.3 X 301.1
Power consumption power off mode (Watts): 1 W
Zoom: No
Supported colours: 16,77
Tilt/Swivel: -5°~+20°/45
Video signal type: RGB analogue, Sync on Green, Digital
Viewing angle (H:V): 170° - 170°
Weight (kg) media engine: 0.00
Weight (kg) monitor: 0.00
Weight (kg) with stand: 6.90
Weight (kg) without stand: 0.00
Panel size (inch): 19
Native resolution (pixels): 1280 x 1024
Contrast (max.): 500:1
Internal power supply: Yes
Pixel pitch (mm) (HXV): 0.294 X 0.294
Native resolution (megapixels): 0.00
Luminance (cd/m²): 400
Dimensions (W x H x D mm) with stand: 480X440X260
Power consumption normal operation: (W) 50 W
LCD response time (rise & fall time): 3.6 : 8.4
Horizontal frequency (kHz) analogue: ANALOG: 28K - 80KHZ
Horizontal frequency (kHz) digital: DIGITAL: 28K - 64KHZ
Vertical frequency (Hz) analogue: ANALOG: 48 - 75HZ
Vertical frequency (Hz) digital: DIGITAL: 60HZ
Power consumption ECO mode (Watts): BACKLIGHT CONTROL
Kensington lock: No
Sync input Sync on green: No
Preset signal timing factory: 22
Preset signal timing user: 18

of zie http://shop.sonystyle-eur...ignId=OTC-ODWSDMHS94PNL04

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mijn excuses, dat was kortzichtig van me. Maargoed, dan is het prijsverschil waarschijnlijk dus hieraan te wijten, en niet aan dat Sony 'duur' is.

Jammer dat hij nog steeds 620 euro kost, het blijft een exclusieve monitor, met een exclusief design. Kan ook een voordeel zijn natuurlijk.

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen kan zich wel is vergissen ;)

Ik vond ook zelf dat niemand of bijna niemand de SDM-HS94P in z´n topic zette.

Is dat omdat de meeste mensen dit beeldscherm nog niet kenden!?!?!!?!

Of omdat ie 719 euro kost!~??? (620 euro via internet)

Voor deze kwaliteit en performance is het de prijs en de moeite zeker wel waard })

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tja, veel mensen vinden 540 euro al teveel, wat ik me wel kan voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:35:
Tja, veel mensen vinden 540 euro al teveel, wat ik me wel kan voorstellen.
Mensen moeten zo denken: Nu iets meer betalen, maar zeker wel 5 jaar genieten van de kwaliteit. (Totdat ze weer met een nieuwe technologie komen) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

volgens mij kloppen die specs ook niet met die van de viewsonic. dat zou toch wel moeten, wanneer ze van hetzelfde panel gebruik maakten, of niet dan?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:39:
[...]

Mensen moeten zo denken: Nu iets meer betalen, maar zeker wel 5 jaar genieten van de kwaliteit. (Totdat ze weer met een nieuwe technologie komen) })
Of denken nu eentje voor minder kopen en over 3 jaar een superieur scherm halen :P Het is maar waar je voor kiest en wat je budget is. Denk dat je niet zomaar kan stellen dat de mensen die nu iets van 400 a 500 euro uitgeven over 2 a 3 jaar gaan balen. Beetje kortzichtig van jouw kant ;)

Even wat anders heb de foto's wat kleiner gemaakt en tevens de foto's van me 17 inch erbij gezet. Let op de foto's zijn soms wat oneerlijk omdat de camera telkens de 17 inch scherp stelde! :( Heb vooral het zwart verschil op de foto gezet en de beroemde tulpen :D Filmpje van HL2 en Q3 zijn dus met 2 monitoren. Ook gelijk wat andere foto's gemaakt .. hopend dat mensen er wat aan hebben!

http://82.161.35.19/plaatjes

http://82.161.35.19/plaatjes/filmpjes/HL2.AVI
http://82.161.35.19/plaatjes/filmpjes/Q3.AVI

[ Voor 11% gewijzigd door lawaai op 13-01-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12

Animal_X

Rodin

Thermaltaker schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:39:
volgens mij kloppen die specs ook niet met die van de viewsonic. dat zou toch wel moeten, wanneer ze van hetzelfde panel gebruik maakten, of niet dan?
Ik heb ook vaak gelezen dat de VP912 en de HS94P van het zelfde panel gebruik zouden maken. Maar ik ben ook al een aantal malen tegen gekomen dat er twee verschillende soorten van de HS94P zijn.

1. De Amerikaanse versie met een kijkhoek van 160° - 160°, 16,2 miljoen kleuren en X-Brite coating.

2. De Europese versie met een kijkhoek van 170° - 170, 16,7 miljoen kleuren en waarbij de zelfde coating X-Black wordt genoemd.

De eerste versie zou de zelfde specs hebben als de VP912. De tweede versie zou dus wat beter presteren. Ik heb zelf eigenlijk geen idee welke versie ik heb aangezien dit nergens aangegeven staat... Ik heb er overigens 735 euro inclusief verzendkosten en pixel-garantie voor betaald. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Animal_X op 13-01-2005 21:31 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Even wat anders heb de foto's wat kleiner gemaakt en tevens de foto's van me 17 inch erbij gezet. Let op de foto's zijn soms wat oneerlijk omdat de camera telkens de 17 inch scherp stelde! :( Heb vooral het zwart verschil op de foto gezet en de beroemde tulpen :D Filmpje van HL2 en Q3 zijn dus met 2 monitoren. Ook gelijk wat andere foto's gemaakt .. hopend dat mensen er wat aan hebben!
geweldig, dank je.
ik begrijp dat je niet alleen uit kan gaan van foto's, maar die tulpen foto ziet er op jou foto al zoveel beter uit dan dat ik hem op een ander scherm heb gezien.
ff wachten tot t geld binnen is, en dan is denk ik mijn besluit wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:39:
Mwoa, het gaat erom dat je tevreden bent. Sommige mensen zijn prima tevreden met een scherm van 400 euro. Maargoed, ik ben niet van plan dit scherm 6 jaar+ te gebruiken, als OLED's betaalbaar worden staat er hier meteen 1 :)
De tweede versie zou dus wat beter presteren.
Beter kwa kleuren, niet kwa ghosting neem ik aan? 24bit panel. Niet dat ik geloof dat de achterstand van 24bit panels kwa ghosting nou wereldschokkend is (bij de IIyama 481 valt het ook erg mee)

[ Voor 42% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Twister336 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:44:
Als ik overdag of met de lichten aan naar een film op mijn TFT kijk is het zwart echt pikzwart
...
Als ik echter een film 's avonds met de lichten uit bekijk is het gedaan met het zwart.
Hier even een vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/twister336/zwart.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/twister336/minder_zwart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:36
Je sluitertijd is 's avonds duidelijk groter waardoor de chip in de camera meer licht opvangt. Een vergelijking is dus niet te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Geen enkele TFT is echt zwart dus das niet zo raar.
Als ik het hier in het donker doe, dan is het ook zo, maar niet zo erg als bij jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Twister336 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:20:
[...]

Hier even een vergelijking:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is toch ook logisch?
Een zwak ledje ofzo zie je in het donker ook beter dan bij dag licht.
En zo werkt dat met die tft ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog effe een plaatje van m'n desktop op de FP937s+

Afbeeldingslocatie: http://www.fourtrade.nl/5.JPG

//edit: Als ik dit plaatje met m'n desktop vergelijk moet ik concluderen dat m'n camera helaas behoorlijk brak is :-( Kleuren zijn behoorlijk minder mooi en scherp dan het echt is op m'n desktop en het hele doel van het plaatje vervalt dus eigenlijk een beetje: was eigenlijk bedoeld voor die gast die hierboven voor de Viewsonic wou gaan omdat ie de kleuren van de foto's zo mooi vond -> denk niet dat dat de doorslaggevende factor moet zijn, kleuren op de FP937S+ zijn echt prachtig.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

He kijk de Sony SDM-HS95P/B en /S :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/180x180/SDMHS95PB.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/180x180/SDMHS95PS.jpg

Mooi spul! Hij heeft trouwens de zelfde specs als de HS94P en zal dan ook rond de 700 euro gaan kosten.

[ Voor 30% gewijzigd door Animal_X op 14-01-2005 02:22 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
fooker schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:07:
Brainwave..
Ik moet je heel erg correcteren, die conclusie is zippo nikkes nadda waard.
Ook mensen die vinden dat de iiyama kut design heeft moeten hun conclusie bijstellen.
Het is echt een heel mooi scherm, ook treed er nauwelijks lagg op.(mits dvi kabel)

Mijn indruk van dit scherm is heel goed, de kleuren zijn super, er treed heel weinig lagg op.
En het design is ook mooi.
Niks te klagen..

Aanrader!
heb jij een DVI kabel erbij gekocht? Zo ja, maakt t uit wat voor merk of wat dan ook? Heb op de pricewatch kabels gezien voor 10 euro, zijn dat ook goeie? Heb daar eigenlijk geen idee van. Wel jammer dat die kabels er niet gewoon bijgeleverd worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:08:
[...]

Sony maakt gebruik van X-Black Technology, hier heeft dat Sony ook een patent op.
De Viewsonic maakt dus NIET gebruik van hetzelfde paneel en dezelfde glarelaag, ventje.
Ho ho, ik geloof je wel, maar ze kunnen wel degelijk hetzelfde panel gebruiken. die X-brite technologie is alleen dat glim achtige laagje op het paneel. Op prad.de formum loopt er ook een draadje over: http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=2. In dit draadje wordt een link genoemd naar een panel frabrikant, plus iemand zegt Sony zelf geen panels maakt. Dat laatste zou ik kunnen geloven, omdat een panel ontwerpen en fabriceren heel erg moeilijk is en omdat meerdere TFT fabrikanten dezelfde panels gebruiken en vaak ook bij dezelfde panel fabrikant. Wel grappig trouwens dat die panel fabrikant Acer Unipac Optronics heet. <-die link werkt wel, die in prad.de niet :)

Denk ook tft fabrikanten hun schermen tweaken, omdat bv. de ene tft met TN panel beter presteert dan de andere.

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
lawaai schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:18:
[...]

Of denken nu eentje voor minder kopen en over 3 jaar een superieur scherm halen :P Het is maar waar je voor kiest en wat je budget is. Denk dat je niet zomaar kan stellen dat de mensen die nu iets van 400 a 500 euro uitgeven over 2 a 3 jaar gaan balen. Beetje kortzichtig van jouw kant ;)

http://82.161.35.19/plaatjes

http://82.161.35.19/plaatjes/filmpjes/HL2.AVI
http://82.161.35.19/plaatjes/filmpjes/Q3.AVI
Is het mogelijk dat je die 17" en 19" recht naast elkaar zet. Eerst dacht ik dat die 19" groter was en nu lijkt of die 17" groter is.
Ik heb namelijk precies dezelfde CRT-monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Mickman schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:26:
[...]

Is het mogelijk dat je die 17" en 19" recht naast elkaar zet. Eerst dacht ik dat die 19" groter was en nu lijkt of die 17" groter is.
Ik heb namelijk precies dezelfde CRT-monitor.
Ik was er al bang voor dat je dat ging vragen :( Dacht er pas aan toen ik al klaar was met alles.
Ga even kijken wat ik het weekend voor je kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:37:
[...]

Als mensen trouwens een review willen van de 193P dan moet je dat even melden, leen ik de canon G3 van me zus en geef ik me ervaringen. (heb hem al langer als een half jaar)
Een userreview kan nooit kwaad ook al heb ik al mijn monitor gekocht, er zijn vast andere mensen die graag willen weten hoe jij over de monitor denkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij, aan het lampje te zien is dat een Dell 2001FP? :9 TOCH??
Die zou een redelijke zwart weergave moeten hebben omdat hij een 8bit S-IPS paneel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik weet niet of dit hier wel mag :? Maar weet er iemand een winkel/webwinkel waar de Philips 190X5FB uit voorraad leverbaar is? :)

En zijn er mischien al mensen met deze monitor? Zo ja, wat zijn de bevindingen? ;) En in vergelijking met de BenQ FP937S+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Is er trouwens iemand die in Den Haag e.o. woont? Misschien kunnen we zelf een review schrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
bin_jackson schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:22:
Ik weet niet of dit hier wel mag :? Maar weet er iemand een winkel/webwinkel waar de Philips 190X5FB uit voorraad leverbaar is? :)

En zijn er mischien al mensen met deze monitor? Zo ja, wat zijn de bevindingen? ;) En in vergelijking met de BenQ FP937S+
pricewatch: Philips 190X5FB (19", 12ms, D-sub)

daar ff die winkels mailen of bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:17:
[...]

Volgens mij, aan het lampje te zien is dat een Dell 2001FP? :9 TOCH??
Die zou een redelijke zwart weergave moeten hebben omdat hij een 8bit S-IPS paneel heeft
Twister 336 bedoelt hier volgens mij de DELL1905FP.(zie ook bericht van 23-12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
Zo heb de oplader van mijn (pa's) camera (Canon Powershot G2 4mp, alweer bijna 3 jaar oud :P)
gevonden dus ik heb wat pix geschoten van mn E481S-Black
Ik ben géén ster in fotograferen en die hele camera settings heb ik achterwege gelaten, heb mij er nooit zo in verdiept in al die settings, dus zulke scherpe fotos komen er niet van.. als in real life.. helaas :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/scherm1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/scherm2.JPG

Heb maar even een foto van Yokozuna geleend :P
Dat is toch de spoorbrug van Gouda btw? :)

Xal tezijnertijd proberen het scherm in actie te laten zien. Ghosting is niet hinderlijk en filmpjes kijken gaat uitstekend. Enige is zwart weergave zoals al gezegd: niet perfect... maar ik stoor me er voor geen ruk an :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mensen die vanaf nu zeggen 'whoa, kan gewoon geen ghosting zien!". Moeten eens een venstertje over een gekleurd vlak verslepen in windows, dan zie ik zelfs bij deze 12ms panel gewoon dikke ghosting, daar is geen vergrootglas of gehaktbal ogen voor nodig.

Een specificatie als "average responsetime" is gewoon het beste, maar zal er wel nooit komen, dus mensen blijven waarde hechten aan een markting-getalletje in combinatie met de prijs. De Benq FP937s+, de enige 8ms TFT, staat ten slotte al meer dan 3 weken op nummer 1 in de pricewatch.
lawaai schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:44:
Geen enkele TFT is echt zwart dus das niet zo raar.
Als ik het hier in het donker doe, dan is het ook zo, maar niet zo erg als bij jou :D
Jij vergelijkt de werkelijkheid met een foto van een TFT, dat moet je niet doen!
Dat is toch de spoorbrug van Gouda btw? :)
Jup, die foto heb ik trouwens niet genomen, zie goed in m'n Canon S30 niet. Volgens mij is die foto met een zware Nikon SLR camera genomen.

[ Voor 194% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er echt een reden om de SDM-HS95P/B te kopen ipv de Viewsonic???? anders ga ik denk ik voor de SDM-HS95P/B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:02:
is er echt een reden om de SDM-HS95P/B te kopen ipv de Viewsonic???? anders ga ik denk ik voor de SDM-HS95P/B
Ik zie persoonlijk absoluut nog geen reden waarom je zo veel meer geld zou betalen voor een viewsonic of nog duurdere TFT, als je ook een E481S of FP937s+ voor 400 euro kan kopen... Ik zou eerst maar eens die apparaten in het echt gaan bekijken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Probleem is dat dat moeilijk is, de 481 staat wel in verschillende winkels opgesteld. Maar voor de Benq FP937s+ moet je volgens mij eerst flink rondmailen, veel postorderbedrijven hebben geen showroom, alleen een magazijn, soms zelfs dat nieteens.

Hebben jullie trouwens niet zo'n hekel aan die typenamen? Het is dat ik elke typenaam nu 100x heb gelezen, maar ik haalde ze aan het begin echt flink door elkaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
DutchCommando schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:42:
[...]
Je sluitertijd is 's avonds duidelijk groter waardoor de chip in de camera meer licht opvangt. Een vergelijking is dus niet te maken. :)
Toch wel hoor :)
Ik heb gewoon wat met de sluitertijd zitten spelen tot ik ongeveer het beeld kreeg dat ik in werkelijkheid zag.
De tweede foto werd genomen met een sluitertijd van 1 seconde. Bij de foto zit wel een blauwe schijn die ik in werkelijkheid niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al heb ik 2 leuke (goede) monitoren thuis staan kan geen kwaad om gewoon beetje te neuzen, toch?? Beetje up-2-date blijven! Vermaak me hier prima op dit topic!

2 nieuwe spelers in het veld, dit keer is het Philips en LG die met een 12ms 19inch paneel komen!
Laat het nu in beide monitoren hetzelfde paneel zitten, goh Philips en LG werken samen op het gebied van LCD :9 haha

De Philips 190X5-FB
http://www.backoffice.be/...tion.asp?pkga=F1E&pkgb=2A
(geen info kunnen vinden over deze monitor op de site van Philips, beetje vreemd!
Afbeeldingslocatie: http://www.backoffice.be/picts/I276689.jpg
Volgens ome tom is het een leuk speeltje (http://graphics.tomshardw...play/20050110/lcd-14.html)
De prijs ligt vanaf € 460,-

De LG 1980U
http://www.lge.com/catalo...nit=NOTHING&model=NOTHING
Afbeeldingslocatie: http://www.lge.com/down/model/eng/00/0000/L1980U/prod/L1980U-p-pic180.jpg
De prijs is nog onbekend, heb al een mailtje naar LG gestuurd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twister336 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:23:
[...]

Toch wel hoor :)
Ik heb gewoon wat met de sluitertijd zitten spelen tot ik ongeveer het beeld kreeg dat ik in werkelijkheid zag.
De tweede foto werd genomen met een sluitertijd van 1 seconde. Bij de foto zit wel een blauwe schijn die ik in werkelijkheid niet zie.
Moet je teleurstellen, DutchCommando heeft wel degelijk gelijk!
Hoe langer je de sluiter open laat staan hoe meer beweging de camera (ccd) opvangt!
Maak maar eens een foto in een donkere kamer met alleen het licht van een aansteker en beweeg die van links naar rechts, kijk dan eens naar het verschil tussen 1s en 1/250ste
sluitertijd, je zult in de foto van 1s 1 lange sliert licht zien met een felle punt aan het einde, in de 1/250ste foto alleen een stil staande vlam. Daarom kan je geen foto maken op een sluitertijd van lager dan 1/60ste ghosting is dan altijd aanwezig zelfs op een CRT.
De meest ideale sluitertijd om dit foto's te maken is 1/250ste of nog een stop hoger op 1/500ste!
Hoe sneller de sluitertijd hoe beter je de foto kunt beoordelen.

Heb je je diafragma wel open gezet, geeft wel iets meer scherptediepte maar het is beter dan je sluitertijd verkorten!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Wow die nieuwe LG ziet er HEEL goed uit zeg, mooi ding!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Jabba schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:39:
Wow die nieuwe LG ziet er HEEL goed uit zeg, mooi ding!!!
Indeed, die voet ziet er zeer sleek uit. Heeft Pivot, das mooi. Iemand enig idee, wat voor panel hierin zit? Volgens mij een TN panel zonder + film :(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:44:
[...]

Indeed, die voet ziet er zeer sleek uit. Heeft Pivot, das mooi. Iemand enig idee, wat voor panel hierin zit? Volgens mij een TN panel zonder + film :(
Zelfde paneel als in de 190X5 van Philips.

Uit THG review
"In early November, Philips announced that it would be marketing new LCD monitors in its high-end series, called X as in "eXperience." Set for release later this quarter, this is another monitor that uses the LG-Philips 12ms panel, but with a luxury shell and extended possibilities. And for over $550, let's see if we get our money's worth."
(the 190X5 uses an LG-Philips LM190E03 panel)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

hmmz die philips krijgt bijna overal matige reviews, snap niet waarom Ome Tom 'm zo goed vind...

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Omdat hij geen DVI aansluiting heeft, dat is dom, zeker voor het geld wat je ervoor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik ben net naar de Mediamarkt geweest om te kijken of ik verschil kon zien tussen een 6 bits scherm en een 8 bits scherm.
De verkoper wist niet eens waar ik het over had, maar ja.

Ik bijvoorbeeld gekeken naar een LG1720P en een BenQ 767. Respectievelijk 8 bits en 6 bits. Ik kon nou niet echt zeggen dat ik het verschil kon zien. Ook bij andere 8 bits en 6 bits schermen kon ik niet echt zien welke 8 of 6 bits was. Ik wist de specs, maar kon het er niet vanaf zien.

Ik zag ook een LG1920B staan. Beeld was mooi maar erg donker en kon niet nog helderder ingesteld worden.
Het beeld van de LG1930B was erg mooi en helder. Maar jammer genoeg 25ms.
Ze hadden geen Iiyama schermen en ik kon dus niet kijken naar een 481S.

Of ik heb niet goed gekeken of het verschil is echt miniem tussen 6 & 8 bits panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:30
Net mijn "ultieme" TFT opgehaald, ook maar een iiyama 481 (hoe orgineel ;)) na de prijsverlaging was de keus eigenlijk snel gemaakt, enige wat ik mis tov m'n andere keuze is de Pivot functie maar goed daar kan een losse voet altijd nog bij gekocht worden. Tot nu toe aangesloten op D-SUB (de verkoper gaf me een dvi verlengkabel ipv een monitor kabel en ik heb in m'n enthousiasme niet even gekeken dus kan maandag pas zeggen wat het verschil is) maar wat een verschil met m'n 5 jaar oude VM 450 zeg :+
Ook nog geen dode pixel ontdekt, ga zondag maar is even goed testen, maar ik heb goede hoop :)

Kwa ghosting kan ik helaas weinig melden, in NFSU2 heb ik er absoluut geen last van (als het al aanwezig is), maar helaas werkt mijn pc niet mee om serieus te testen mbv HL2 of Doom3, zal van het weekend een wat oudere shooter er op gooien en wat gaan spelen. Met schermen verslepen heb je er wel wat "last" van, maar ik heb hier eigenlijk geen vergelijk buiten mijn laptop monitor die er veel meer last van heeft en waar ik me ook niet echt aan stoorde.

Nog even een impressie foto ... meer kan op verzoek (al staat in elke winkel deze monitor wel)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/monitor.JPG

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
TAG_Speedy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:49:
Net mijn "ultieme" TFT opgehaald, ook maar een iiyama 481 (hoe orgineel ;)) na de prijsverlaging was de keus eigenlijk snel gemaakt, enige wat ik mis tov m'n andere keuze is de Pivot functie maar goed daar kan een losse voet altijd nog bij gekocht worden. Tot nu toe aangesloten op D-SUB (de verkoper gaf me een dvi verlengkabel ipv een monitor kabel en ik heb in m'n enthousiasme niet even gekeken dus kan maandag pas zeggen wat het verschil is) maar wat een verschil met m'n 5 jaar oude VM 450 zeg :+
Ook nog geen dode pixel ontdekt, ga zondag maar is even goed testen, maar ik heb goede hoop :)

Kwa ghosting kan ik helaas weinig melden, in NFSU2 heb ik er absoluut geen last van (als het al aanwezig is), maar helaas werkt mijn pc niet mee om serieus te testen mbv HL2 of Doom3, zal van het weekend een wat oudere shooter er op gooien en wat gaan spelen. Met schermen verslepen heb je er wel wat "last" van, maar ik heb hier eigenlijk geen vergelijk buiten mijn laptop monitor die er veel meer last van heeft en waar ik me ook niet echt aan stoorde.

Nog even een impressie foto ... meer kan op verzoek (al staat in elke winkel deze monitor wel)

[afbeelding]
ehm, volgens mij vind ik die Iiyama helemaal niet zo lelijk.
Hij ziet er best gaaf uit.

Nou ik hoop dat je nog wat resultaten post van verschillende games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:24:
Mensen die vanaf nu zeggen 'whoa, kan gewoon geen ghosting zien!". Moeten eens een venstertje over een gekleurd vlak verslepen in windows, dan zie ik zelfs bij deze 12ms panel gewoon dikke ghosting, daar is geen vergrootglas of gehaktbal ogen voor nodig.
Hmm nou ik heb even geprobeerd om een zwart en een grijs vlak snel over verschillende achtergrondskleuren te bewegen, maar ik zie toch echt zo goed als geen ghosting... Tekst in een venster blijft bij snel bewegen ook redelijk scherp. Goed er is altijd wel lichte ghosting zichtbaar bij het verslepen van dergelijke grote vlakken. Maar "dikke ghosting" Kan ik het toch echt niet noemen...

Maar ja, misschien ben jij gewoon wat kieskeuriger dan mij... B)

[ Voor 33% gewijzigd door Animal_X op 14-01-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Speedy

Kun je je Xbox niet aansluiten over die Iiyama... Ben ik wel benieuwd naar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:30
Deze iiyama vond ik zelf ook niet zo lelijk, de 435/485 serie vind ik een stuk minder door de vrij lompe randen rondom. Alleen aan de onderkant zitten de speakertjes, daar is de beezel wat dikker, maar voor de rest lijkt het haast een samsung ;)
Zal zondag maar is aan het gamen slaan, lees je het hier wel terug.

De Xbox kan er vast op aangesloten worden, echter ik heb de benodigde VGA box niet (en aangezien de TV er naast staat bespaar ik me die 50 euro ook maar ;))

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:04:
Deze iiyama vond ik zelf ook niet zo lelijk, de 435/485 serie vind ik een stuk minder door de vrij lompe randen rondom. Alleen aan de onderkant zitten de speakertjes, daar is de beezel wat dikker, maar voor de rest lijkt het haast een samsung ;)
Zal zondag maar is aan het gamen slaan, lees je het hier wel terug.

De Xbox kan er vast op aangesloten worden, echter ik heb de benodigde VGA box niet (en aangezien de TV er naast staat bespaar ik me die 50 euro ook maar ;))
Ik heb eerder in dit topic ook gezegd dat ik het design lelijk vond. Ik heb nu echter zelf de zwarte versie en ik moet zeggen dat ik te vroeg geoordeeld heb. Subtiele voet, redelijk dunne randen en ach die speakers.... het had niet gehoeven maar ze zitten me niet in de weg.... Ik vind het scherm een stuk mooier dan de BenQ (maar minder mooi dan de Viewsonic VX912 en VP912...)

Hoe heb jij het scherm ingesteld Speedy? Ik heb contrast nu op 50 en brightness op 70 (het was 's avonds eerst nogal een lichtbak). Verder heb ik eigenlijk nog weinig ingesteld (ook bij mij D-sub aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:34:
[...]

Moet je teleurstellen, DutchCommando heeft wel degelijk gelijk!
Hoe langer je de sluiter open laat staan hoe meer beweging de camera (ccd) opvangt!
Maak maar eens een foto in een donkere kamer met alleen het licht van een aansteker en beweeg die van links naar rechts, kijk dan eens naar het verschil tussen 1s en 1/250ste
sluitertijd, je zult in de foto van 1s 1 lange sliert licht zien met een felle punt aan het einde, in de 1/250ste foto alleen een stil staande vlam. Daarom kan je geen foto maken op een sluitertijd van lager dan 1/60ste ghosting is dan altijd aanwezig zelfs op een CRT.
De meest ideale sluitertijd om dit foto's te maken is 1/250ste of nog een stop hoger op 1/500ste!
Hoe sneller de sluitertijd hoe beter je de foto kunt beoordelen.

Heb je je diafragma wel open gezet, geeft wel iets meer scherptediepte maar het is beter dan je sluitertijd verkorten!
Dat klopt wel wat je zegt maar ik wilde eigenlijk alleen maar het zwart (of het gebrek aan zwart) demonstreren.
Mijn kennis van fotografie is overigens vrij beperkt. Ik probeer meestal gewoon een aantal instellingen tot ik een goed resultaat krijg ;)
Met een snelle sluitertijd krijg ik gewoon een volledig zwarte foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:09:
[...]

Ik zie persoonlijk absoluut nog geen reden waarom je zo veel meer geld zou betalen voor een viewsonic of nog duurdere TFT, als je ook een E481S of FP937s+ voor 400 euro kan kopen... Ik zou eerst maar eens die apparaten in het echt gaan bekijken
Uhmm, oke, maar kan iemand mij vertellen wat de verschillen nu echt zijn tussen die viewsonic en sony SDM-HS95P/B . want die sony is 100 euro duurder. maar het scherm dat in die sony zit is toch anders als die in de viewsonic... dus is die sony echt de moeite waard om die te nemen. ik had wel iets gelezen eerder hier, via een link, dat de zwart weergeve bij die sony echt super moet zijn dmv een speciaal filter.. Ook wil ik geen ghosting...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghosting heb je sowieso, is alleen de vraag in welke mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
die LG ziet idd echt heel lkkr uit :D heeft ook nog DVI..ben benieuwd naar de prijs. Het design heeft wel een beetje van de 193P..die voet ed. Wel jammer dat het contrast een beetje middelmatig is met 500:1..

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Laatst online: 15-08 09:15
BvK P4 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:23:
Wel jammer dat het contrast een beetje middelmatig is met 500:1..
500:1 lijkt me meer dan voldoende qua contrast....

Prijs rond de € 700,- !!!!! (€ 699,- bij Gistron)
Wel lijp duur... |:(

Nog wat specs:

Type beeldscherm TFT LCD
Beelddiagonaal 19"
Dotpitch 0.294 mm
Aantal kleuren 16.2 miljoen
Kijkhoek horizontaal 160°
Kijkhoek vertikaal 160°
Contrast ratio nominaal 500 : 1
Helderheid 250 cd / m2
Responstijd 12ms
Max. resolutie analoog 1280 x 1024
Horizontale frequentie 30 - 83 kHz
Verticale frequentie autoscan 56 – 75 Hz
Signaal input connector 15 pin D-Sub
DVI-D
Plug & play DDC/CI
Afmetingen (bxhxd) 422.3 x 410 x 261 mm
Kleur (panel/ monitorstand) Zilver

[ Voor 8% gewijzigd door -Leon- op 14-01-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
500:1 middelmatig?!

Mijn TFT heeft een contrast van 450:1 en die moet ik al op 50% zetten om ongeveer het contrast van m'n oude CRT te krijgen. Een contrast van 500:1 is meer dan voldoende. Eigenlijk heb ik nog geen enkele TFT gezien waarbij het contrast op 100% te laag was.

Misschien dat het bij oude laptop schermen zo is, maar met het contrast en de lichtopbrengst zit het tegenwoordig wel goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]lawaai schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:18:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat zou er eigenlijk nog verbeterd kunnen worden aan TFT's? Contrast, helderheid en kijkhoek zijn al groot genoeg, 24bit panelen zitten al tegen hun limiet van 16ms. Volgens mij ligt de limiet bij 18bit panelen ook niet bijzonder veel lager dan 8ms. De zwart weergave kan zoieso nooit perfect worden.

Misschien dat de kleureninterpolatie van 18bit schermen nog beter kan, maar iets als de responsetijd... Volgens mij kan dat niet bijzonder veel lager.

[ Voor 96% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lawaai schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:18:
[...]

Een beetje kortzichtig van jou zal je bedoelen!!! >:)
Ik geniet die 3 jaar zeker van superieure kwaliteit!

Pas over 3 jaar zal jij dan van net zoveel kwaliteit kunnen genieten met dezelfde perfomance als ik heb!
Tot die tijd knal ik iedereen af met Battlefield 1942, Vietnam en alle andere games die ik heb en zal hebben in de toekomst!

Veel plezier met je onzin, want als er over 3 jaar weer een beter scherm op de markt gebracht zal worden zal deze ook met een prijs van 700 euro of meer verkocht worden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Weedblower, in dit topic is iedereen bijzonder lief voor elkaar, laten we daar nou geen einde aan maken :) Zie mijn vorige post, misschien kunnen we daar verder over denken...
Pas over 3 jaar zal jij dan van net zoveel kwaliteit kunnen genieten met dezelfde perfomance als ik heb!
En toch kan de ander net zo tevreden als jou zijn, omdat hij gewoon minder hoge eisen stelt. Wat niet weet wat niet deert :)

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Valt me wel op dat er maar weinig (19") tft's zijn met een dot pitch <0.294
Ik ben tot nu toe 1 17" acer volgens mij tegen gekomen in een winkel met een kleinere dot pitch.

[ Voor 16% gewijzigd door Cryothic op 14-01-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Maakt dat wat uit dan? Een TFT met DVI aansluiting geeft toch altijd een perfect scherp beeld op 1280x1024@60Hz (70Hz bij de VP912s in ieder geval ook)

[ Voor 196% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nu moest kiezen tussen een benq of een viewsonic, welke word het dan, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als jij niet bereid bent om 120 euro meer te dokken voor een grotere kijkhoek, mooiere kleuren(interpolatie), kantelbaar+in hoogte instelbaar scherm, dan neem je gewoon de Benq FP937s+

Die afweging moet je zelf maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Ik zit nu ook al een tijdje te azen op de iiyama 481s (alleen nog wat meer sparen :X ) maar kan iemand mij vertellen hoe het met interpolatie zit? Ik vrees dat mijn Radeon 9800 pro (mss later nog @ XT) niet al te lang nog een resolutie van 1280x1024 kan aanhouden voor spellen in de toekomst. Ik weet dat 't een stuk minder fijn is, maar mss is het ene scherm hierin beter dan het andere?
Om deze reden zat ik nog steeds te twijfelen over een 17" Acer 1731m. Deze heb ik bij een vriend gezien en ik had eerlijk gezegd niet eens door dat 'ie op 1024x768 Need For Speed Underground 2 speelde.
Gaat interpollatie beter bij een 17" scherm met dezelfde resolutie (en dus lagere dotpitch, toch?) beter dan bij een 19" scherm, omdat de pixels minder groot zijn?

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
http://www.geizhals.at/deutschland/a131835.html

€555,- voor de LG L1980U in duitsland :D :D

Moet snel een review komen.. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door BvK P4 op 14-01-2005 19:29 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:28:
Als jij niet bereid bent om 120 euro meer te dokken voor een grotere kijkhoek, mooiere kleuren(interpolatie), kantelbaar+in hoogte instelbaar scherm, dan neem je gewoon de Benq FP937s+

Die afweging moet je zelf maken.
Dat geld heb ik er echt wel voor over. maar ik hoop niet dat die benq stiekum toch sneller is door die 4 ms lagere responstijd.... Denk dat ik morgen anders ff naar zeewolde rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Bij micro-mail hebben ze wel een kleine showroom, maar daar ben ik niet binnen geweest. Volgens mij kon ik niet veel TFT's zien, niet een rijtje van 10 ofzo.

Ik heb vandaag heel de middag zitten gamen en kan wel vertellen dat de ghosting in ieder geval absoluut niet storend is. De Benq FP937s+ hebben ze bij Micro-Mail volgens mij niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je voor de FP937s+ moet gaan voor die 4 ms -> denk niet dat de BenQ sneller is dan de viewsonic. Echter, dat de kleuren op de viewsonic mooier zijn betwijfel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:34:
Bij micro-mail hebben ze wel een kleine showroom, maar daar ben ik niet binnen geweest. Volgens mij kon ik niet veel TFT's zien, niet een rijtje van 10 ofzo.

Ik heb vandaag heel de middag zitten gamen en kan wel vertellen dat de ghosting in ieder geval absoluut niet storend is.
micro-mail is niet eens open in weekend. pfff valt me tegen, dan maar naar een andere zaak.

Hoezo is niet storend?? dus je ziet altijd ghosting. ik speel veel Tactical ops, een patch op unreal tournament. wat voor ghosting zie je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tja, ga het zelf zien zou ik zeggen. Probleem is, dat DAT het probeem is :)
wat voor ghosting zie je dan?
snelle-TFT ghosting

zoiets? :)

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arf 8)7 ik word gek. de een zegt dit, de ander zegt dat. en probleem is je kunt nergens eerst eens ff testen voor je ruim 500 euro (1100 gld) gaat uitgeven :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het zijn TFT schermen, ghosting zie je altijd. Alleen bij de VP912s in ieder geval zo weinig dat het niet stoort. Ik heb heel de middag quake1 zitten spelen en voor mijn gevoel wordt ik niet belemmerd door de TFT. Dat is toch genoeg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:38:
Tja, ga het zelf zien zou ik zeggen. Probleem is, dat DAT het probeem is :)

[...]

snelle-TFT ghosting

zoiets? :)
Snelle TFT ghosting... Misschien wel een aardige omschrijving.

Zelf wel last van STG (laten we Snelle TFT ghosting maar afkorten) bij Far Cry en andere "nieuwe generatie spellen", maar nauwelijks bij bijvoorbeeld het oudere Quake 3 arena.

Ik heb de laatste weken erg veel SOF2 multiplayer gespeeld op mijn ex-17"CRT. Ik moet zeggen dat ik toch nog niet helemaal kan wennen aan het STG ;) met mijn nieuwe 19" TFT. Ik merk toch echt duidelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja je zou zeggen van wel. maar ik weet echt niet meer wat ik moet halen, ik wil me morgen zon scherm gaan kopen, maar welke..... viewsonic? sony? benq? :?

Ik heb nu een 22 inch iiyama vm pro . super scherm. maar te groot, en te veel warmte zomers. en begint raar te doen als ik hem aan zet, kan hem pas 5 min later dan de pc aanzetten, anders slaat hij niet aan :S maar wel kwaliteits monitor, en hoop niet dat ik teleurgesteld ben na het kopen van een tft

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:48:
tja je zou zeggen van wel. maar ik weet echt niet meer wat ik moet halen, ik wil me morgen zon scherm gaan kopen, maar welke..... viewsonic? sony? benq? :?

Ik heb nu een 22 inch iiyama vm pro . super scherm. maar te groot, en te veel warmte zomers. en begint raar te doen als ik hem aan zet, kan hem pas 5 min later dan de pc aanzetten, anders slaat hij niet aan :S maar wel kwaliteits monitor, en hoop niet dat ik teleurgesteld ben na het kopen van een tft
Je moet gewoon kijken waar je de computer vooral voor gebruikt. Als je 4 uur per dag non-stop zit te gamen zou ik altijd weer voor een 22" ( 8)7 ) CRT gaan. Ook hier geldt weer dat je zelf een afweging moet maken. Het is wel 500 euro (omrekenen naar guldens doe ik niet meer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet wel dat een crt het beste is kwa snelheid, maar ik ga nu alla 2005 geen groot bakbeest meer kopen die energie slurpt, lomp aanslaat, zeer veel warmte uit straalt. Ik wil weer ruimte op me bureau.

En ja ik ben zeer fanatiek gamer, speel div. compo's int. rank 6 en NL rank 1 :D

Dus ik moet er echt wel goed mee om kunnen gaan met me game, anders ben ik fucked "S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:54
Even serieus, ik krijg de indruk dat de heren (dames) hier de beeldkwaliteit van een scherm beoordelen op basis van een foto.

Knap hoor....

Crappy foto van een beeldscherm, crappy weergave op je eigen crappy schermpje en dan een uitspraak doen over de beeldkwaliteit.

Misschien heb ik het mis en doelen jullie alleen op de uiterlijkheden van het scherm.
Maar melden dat ' de tulpen op jouw scherm er echt kewl uitzien' kan je toch niet serieus nemen....
Net als het bediscussieren van hoe zwart je scherm wel niet is.

Je kunt alleen maar objectief vergelijken voor jezelf als je meerdere schermen naast elkaar hebt staan. En dan nog: smaken verschillen.

Ook ghosting verwordt hiermee heel subjectief benoemd. Dat blijkt al uit het feit dat de ene wel vindt dat er ghosting optreedt (was is ghosting precies? hoe meet je dat ?) en de ander niet.

Ergo conclusio: je kunt voor je eigen aankoop niet afgaan op de beoordeling van een ander.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Smit schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:00:
Even serieus, ik krijg de indruk dat de heren (dames) hier de beeldkwaliteit van een scherm beoordelen op basis van een foto.

Knap hoor....

Crappy foto van een beeldscherm, crappy weergave op je eigen crappy schermpje en dan een uitspraak doen over de beeldkwaliteit.

Misschien heb ik het mis en doelen jullie alleen op de uiterlijkheden van het scherm.
Maar melden dat ' de tulpen op jouw scherm er echt kewl uitzien' kan je toch niet serieus nemen....
Net als het bediscussieren van hoe zwart je scherm wel niet is.

Je kunt alleen maar objectief vergelijken voor jezelf als je meerdere schermen naast elkaar hebt staan. En dan nog: smaken verschillen.

Ook ghosting verwordt hiermee heel subjectief benoemd. Dat blijkt al uit het feit dat de ene wel vindt dat er ghosting optreedt (was is ghosting precies? hoe meet je dat ?) en de ander niet.

Ergo conclusio: je kunt voor je eigen aankoop niet afgaan op de beoordeling van een ander.
Klopt... maar het kan wel meehelpen in je keuze... Dusssss laat ons lekker foto's maken en slap lullen over ghosting e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders ga je weer effe lekker liedjes zingen, Jantje, ipv hier komen bashen. Iedereen is zich terdege van bewust dat het hier om gebruikerservaringen gaat en niet om objectieve metingen. Bij gebrek aan het laatste denk ik dat gebruikerservaringen altijd een betere impressie geven dan helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:10:
Anders ga je weer effe lekker liedjes zingen, Jantje, ipv hier komen bashen. Iedereen is zich terdege van bewust dat het hier om gebruikerservaringen gaat en niet om objectieve metingen. Bij gebrek aan het laatste denk ik dat gebruikerservaringen altijd een betere impressie geven dan helemaal niks...
Hoho, geen kwade bedoelingen hoor. Ik probeer wat objectiviteit in te brengen en ben dus niet aan het bashen.
Gevaar is groot dat je (net als wat ik altijd doe) je je teveel laat leiden door ervaringen van anders en dan spijt gaat krijgen na je aankoop.

Ik zie sommigen hier twijfelen over een niet geringe aankoop omdat 1 iemand stelt dat er wel ghosting zou zijn. Nou ja, je snapt me wel.

Tenslotte: ik kreeg dus niet de indruk dat iedereen zich hier bewust is van ervaringen. Jij gelukkig wel.

Helemaal tenslotte: je wilt me *echt niet* horen zingen. Geen porem.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ok, no problem :-) Nee, ik had het al een keertje expliciet gepost dat het zo jammer is dat er geen objectieve metingen zijn... Is en blijft wachten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Heb je helemaal gelijk in Jantje :) Met name goed dat je nog even benadrukt dat foto's nutteloos zijn, het enige dat er goed uit valt af te leiden is het design.

[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arf.... waar kan ik morgen een viewsonic halen. niet veel keus zie ik al. en helemaal naar het westen van het land is me te ver.. zeewolde ging nog, 1.15 uur rijden. maar die zijn dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
OBCS heeft geen eigen voorraad, Central Point heeft er geen op voorraad. Pc One komt slecht uit de shopsurvey en daarna wordt het te duur :)

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik dat goed op de site van Benq dat de FP937s+ NIET kantelbaar is? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:35
Heb dit topic dus al een tijdje gebookmarked, maar nog niet gepost hier. Heb zelf alleen maar ervaring met een 17" Hercules Prophetview 920 DVI die ik had uitgekozen voor een familie waarvoor ik een PC had gebouwd. Ik was toen al verbaasd over hoe scherp een TFT kon zijn, dit was eind 2003 denk ik.
Ik was vandaag bij de MyCom in Amsterdam en zag daar een TFT staan waar NFSU2 op draaide. Het was een LG 19" L1915S. Heb NFSU2 er ff op gespeeld en moet zeggen dat het er super strak uitzag. Speciaal vanwege dit topic heb ik dus gelet op ghosting, maar ik kon totaal niks vinden. Ik kon voor de rest niet veel vinden hier over deze TFT, iemand van jullie met deze TFT bekend? Waar ik net wel achter kom is dat deze TFT helaas geen DVI heeft, dat is wel minder...

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik ben er nog steeds verbaast over dat sommige mensen gewoon GEEN ghosting op een TFT kunnen merken. Gehaktbal, zullen we maar een mierenneuker club opzetten dan? :)

Volgens mij is die LG monitor gewoon de Philips X5 (zonder DVI aansluiting dus). Panelen zijn altijd van LG/Philips, volgens mij gebruikt elke LG of Philips TFT ook gewoon een LG/Philips paneel.

[ Voor 97% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yokozuna

Wat voor videokaart heb jij? Dat zou ook kunnen schelen in ghosting...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat maakt de videokaart uit kwa ghosting?

Gewoon een ATi Radeon 9700 van MSI (geloof ik)

[ Voor 198% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in excel een sheet aan het maken met alle specificaties naast elkaar, heb de volgende monitoren al:

- Viewsonic VP912s
- Viewsonic VX912
- Sony SDM-HS94P
- Benq FP937s+
- LG-Philips 190X5FB

Welke kan ik er nog meer bij doen? Noem alles maar op?

Aan de hand van de sheet kan je dat alle specs bekijken en van alles het beste nemen zodat je als laatste kolom een "ultieme" TFT krijgt, waarmee je kan vergelijken wat elke TFT achter loopt op jouw "ultieme" TFT. Degene die het minste achterloopt is dan voor jouw de beste optie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Aan de hand van specs een TFT nemen, dat vind ik pas @#$^

[ Voor 72% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:37:
Wat maakt de videokaart uit kwa ghosting?

Gewoon een ATi Radeon 9700 van MSI (geloof ik)
Omdat het lijkt of bij mij oude spellen minder ghosting vertonen dan nieuwe spellen...ik heb nogal een brakke kaart (probeer ook maar een oorzaak te zoeken in de verschillende meningen over ghosting...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:41:
Ben in excel een sheet aan het maken met alle specificaties naast elkaar, heb de volgende monitoren al:

- Viewsonic VP912s
- Viewsonic VX912
- Sony SDM-HS94P
- Benq FP937s+
- LG-Philips 190X5FB

Welke kan ik er nog meer bij doen? Noem alles maar op?

Aan de hand van de sheet kan je dat alle specs bekijken en van alles het beste nemen zodat je als laatste kolom een "ultieme" TFT krijgt, waarmee je kan vergelijken wat elke TFT achter loopt op jouw "ultieme" TFT. Degene die het minste achterloopt is dan voor jouw de beste optie op dit moment.
haha... succes... maar als ik je een tip mag geven: Ga gewoon in winkels de monitoren in het echt bekijken. Daar heb je uiteindelijk veel meer aan!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.