[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

lawaai schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:51:
Hier de eerste Pics!

http://82.161.35.19/plaatjes

Tsjonge tsjongen wat een lekker scherm zeg.
Geen ghosting
Heerlijk scherp (had oude 17 inch)
Ontzettend groot dat wel, maar went wel
Super super super!
denk dat dit de doorslag wel voor mij maakt.
Ziet er erg goed uit op die foto's. Dank je
Zou ik zou onbeleefd mogen zijn of je een foto kan maken met die gele tulpen van winxp op de achtergrond? Deze heb ik namelijk op een fujitsu scherm in een winkel gezien, en dat beviel me niet wat ik daar zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Scherm is erg BRIGHT ... kleuren zijn veel scherper en levender.
Zal nog even foto's overdag maken! Morgen middag misschien dat de foto's dan beter zijn!
Met flits dan zie je het scherm bijna niet meer en die spaarlamp hierboven helpt ook niet :(

evt. filmpjes op 640x480 vanaf me digicamera (hoop dat ze werken)
http://82.161.35.19/plaatjes/filmpjes/godsend.AVI
http://82.161.35.19/plaatjes/filmpjes/godsend2.AVI
http://82.161.35.19/plaatjes/filmpjes/BFV.AVI
http://82.161.35.19/plaatjes/filmpjes/BFV2.AVI

Half Life op 1280 x 1024 is erg mooi :) Ook minder misselijk heb ik het gevoel, maar daar zal ik wat langer voor moeten spelen!

[ Voor 29% gewijzigd door lawaai op 10-01-2005 21:05 . Reden: because i can! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de Benq 19" FP937 12ms Silver besteld, en deze zou een dezer dagen moeten binnenkomen. Ik laat wel nog es weten hier hoe hij bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Hallow allen,

Ik ben ook van plan om een LCD te kopen van 19" alleen nu zit ik nog te twijfelen tussen een paar modellen, maar ben het meest geintreseerd in die van benq, ik zit te wachten tot er een 19" LCD review roundup verschijnt ergens op internet. Ik ben van plan om er voornamelijk games of te spelen, en af en toe een filmpie op te kijken.

Ik zelf werk voor een bedrijf dat LCD schermen repareerd van onderandere de merken Atec, nu en Neovo, nu zag ik een post staan dat viewsonic een 0 doden pixel garantie geeft, ik heb maar zeer zelden tot bijna nooit op mijn werk een LCD voorbij zien komen die ook echt een defecte pixel had, en met defecte pixel bedoel ik dat alle 3 de subpixels ook defect zijn, meestal zie je in een scherm dode subpixels van verschillende kleuren zoals blauw, rood of groen, deze vallen dus niet onder die garantie, het beste wat je kan doen als je een LCD bij een online winkel koopt is er een (sub)pixel garantie bij te nemen, deze garantie duurt meestal maar iets van 8 dagen maar moet meer dan genoeg zijn om defecte pixels te kunnen vinden, er zijn manieren om de soort van hidden defecte pixels op te sporen, dit zijn pixels die pas tevoorschijn komen als je met je vinger over het LCD zelf heen beweegt, wat je het beste kan doen als je LCD scherm net binnen is hem een hele nacht aan te laten staan op een goede screensaver en met de backlight niet al te hoog, de volgende dag pak je een stukje stof, bijvoorbeeld waar je je bril mee schoonpoetst, en daarmee ga je door zachtjes tegen het LCD te drukken van boven naar beneden, begin links en eindig rechts op het LCD, doe dit ook van onder naar boven.

Ook kan het voorkomen dat na verloop van tijd kleine donkere vlekken in het LCD komen, dit kan komen doordat er een lange tijd hard tegen het LCD aangedrukt is maar meestal komt dit doordat er een fout in het LCD zelf zit, ook hiervoor is er een manier om het te controleren, zorg ervoor dat er een grijs scherm word weergegeven, pak dan weer het stukje doek en druk dan zachtjes op verschillende plekken in het LCD, als het goed is moet je een soort van golf effect zien, zie je op een bepaalde plaats een donkere plek verschijnen (dus een kleine ronde grijse golf) dan heeft het LCD waarschijnlijk een defect.

Khoop dat dit verhaal een beetje nuttig was, en LET VOORAL NIET OP DE TYPEFOUTEN. ;-)
Als er vragen zijn etc, vraag maar raak...

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

denk dat dit de doorslag wel voor mij maakt.
Ziet er erg goed uit op die foto's. Dank je
Zou ik zou onbeleefd mogen zijn of je een foto kan maken met die gele tulpen van winxp op de achtergrond? Deze heb ik namelijk op een fujitsu scherm in een winkel gezien, en dat beviel me niet wat ik daar zag.
No problem!
http://82.161.35.19/plaatjes/filmpjes/tulpen.jpg

En een hele grote.. pas op 3,4 mb!!!
http://82.161.35.19/plaatjes/filmpjes/tulpen.bmp

[ Voor 20% gewijzigd door lawaai op 10-01-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Interessant, het is me alleen nog niet duidelijk wat wrijven over het scherm te maken heeft met het opsporen van dode subpixels.

De kans dat 3 subpixels van EEN pixel allemaal tegelijk defect zijn lijkt mij ook erg klein, daarom is zo'n zero dead pixel warranty volgens mij vrij nutteloos.

Lawaai, je website is echt SUPERtraag, heb je geen webspace ofzo?

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

I know!!
Heb wel webspace, maar is beetje vol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Hoe is trouwens te bepalen, als ik bijvoorbeeld een blijvend groen puntje op mijn scherm zie, of het een kapotte pixel of groen blijvende subpixel betreft? Weet iemand hier meer van?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kapotte pixel = wit of zwart (alledrie de subpixels altijd aan/uit)
Kapotte subpixel = 1 a 2 subpixels werken niet meer en/of 1 a 2 subpixels staan altijd aan.

Voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

You could well have a point there. Het klinkt in ieder geval erg logisch als je het ff beredeneert zou het goed kunnen kloppen wat je zegt 8)

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag ergens dat als je 1280x1024 draait op je TFT de cirkels ovalen worden. Ik zat vandaag achter een 19" TFT op de universiteit en ik vond dat de cirkel die ik in photoshop maakte gewoon rond was. Waar slaat dat dan op dat ze ovaal zouden worden. (En resolutie was dus 1280x1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Ik wordt toch niet echt vrolijk van wat ze over de Benq schrijven. :| Hopelijk is dit niet van toepassing wanneer ze de FP937S+ gaan reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Zijn de afmetingen van de BenQ FP937S+ de afmetingen van het scherm alleen of als hij op de voet staat?

Als ik namelijk op deze afmetingen af ga (hxbxd) 463x412x180 dan zou je verwachten dat de voet ook meegerekend is aangezien de hoogte meer is dan de breedte B).
(Op de BenQ site stond 4,6.3X41,.2x180mm, dus dat heb ik maar even aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je al wel vast vertellen dat de kritiek over het design ook voor de plus versie zal opgaan: The FP937s has the same painted plastic we saw on the FP71E+. Ook de FP937S+ heeft dit 'painted plastic'. Ik vind het scherm er verder stoer uitzien, maar kan Tom hier niet helemaal ongelijk geven. Overigens vind ik het scherm er persoonlijk in ieder geval veel mooier uitzien dan de iiyama, maar ja, beauty is in the eye of the beholder en is voor mij in ieder geval geen doorslaggevende factor geweest.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik vind die review een beetje negatief uitvallen van ome Tom. Ik heb zelf de Benq FP937s+ besteld en heb em hopelijk over 2 weken (of eerder) binnen. Tja ff geduld dus.

Maar ik heb de FP931 in actie gezien en moet zeggen dat die het heel goed deed. Beter dan de meeste in zijn prijsklasse. Morgen ga ik naar Fascom, die heeft de FP937s+ staan voor een prijs die je er niet voor zou geven (489,- meen ik). Maar kijken kan geen kwaad :)

Ook moet je wel ff in ged88 houden dat er wel verschillen zitten in die FP937 en de FP937+ !

FP937:

Contrast Ratio 500:1
12ms

FP937+:

Contrast Ratio 700:1
8ms

Toch wel een groot verschil. Ik heb zelf nog wel andere LCD's gezien maar die waren naar mijn idee echt niet de moeite waard. Nee ook de IIyama niet ! Dan zou ik nog eerder voor een Acer AL1912s gaan. De Philips 190S5CS lijkt mij op zich ook geen gek scherm, maar dat weet ik niet zeker. (heel even gezien op een beurs).

Persoonlijk ga ik voor de Benq FP937+, tis alleen zo jammer dat ze em niet in het zwart hebben. :( Tezijnertijd mischien maar de spuitbus erop gaan zetten.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die (gesponsorde?) reviews, ik word daar een beetje moe van.
Terwijl Renesis beweert dat de VP912 zoveel beter is dan de 193P van zijn broertje staat hier net het het omgekeerde.
Not a single dead pixel! Great colors, but not as good as the Samsung 193P my friend has at the same price.
En bij PCmagazine krijgt de VP912 ook maar een erg matige beoordeling mee.
While it has some appealing attributes, its performance leaves something to be desired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

die VP912 en 193P konden mij vanaf het begin al niet bekoren. Dan liever een Acer zou ik zeggen, is nog goedkoper ook. Volgens mij word die VP912 echt overhyped, en waarom ? alleen over die dode pixel garantie ? dat lijkt mij geen argument om 100,- meer te betalen voor een vergelijkbare tft. wel een lucratief handeltje ja...

[ Voor 49% gewijzigd door Cybergamer op 11-01-2005 00:46 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:01:
Al die (gesponsorde?) reviews, ik word daar een beetje moe van.
Terwijl Renesis beweert dat de VP912 zoveel beter is dan de 193P van zijn broertje staat hier net het het omgekeerde.

[...]

En bij PCmagazine krijgt de VP912 ook maar een erg matige beoordeling mee.

[...]
De reviews zijn inderdaad niet helemaal eenduidend. Het schijnt er mee te maken te hebben dat reflectie bij de ene reviewer wel een issue is en bij de ander helemaal niet. Ook ligt niet in iedere review evenveel nadruk op allround gaming geschiktheid.
Hier
[url]undefined[/url]http://www.macworld.com/2...viewsonic19inch/index.php
zijn ze bv dan weer positief en de gebruikservaringen op deze site
http://secure.newegg.com/...sp?DEPA=0&item=24-116-338
zijn zelfs laaiend.

Na een nachtje gebruikservaringen lezen op vele fora hou ik toch het idee over dat de VP912 op dit moment een van de beste allround 19" schermen is in zijn prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:25

Darth Punk

professionalized prutz0r

tjah zoals ik al eerder in deze thread al zei over de ViewSonic VP912 en de Sony HS94P, die coating bevalt je, of bevalt je niet

verder kan je dus volgens mij eigenlijk geen vergelijking maken tussen 6 en 8 bit schermen, 8 bit is dus beter, maar met die 25 ms responsetime...

[ Voor 37% gewijzigd door Darth Punk op 11-01-2005 08:36 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

reviews worden volgens mij echt gesponsord: die philips die Ome Tom heeft gereviewd krijgt hier http://www.comp-buyer.co..../67008/philips-190x5.html een matige review.... volgens mij zijn 'user ervaringen' belangrijker dan wel realistischer dan de ervaring van een reviewer :(

trouwens in die review zeggen ze dat die philips alleen d-sub, terwijl ome tom zegt dat ie d-sub/DVI is ...vaagsels... 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Darth Punk op 11-01-2005 09:57 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik kom hetzelfde tegen over de contrast ratio. bij de een is die 400:1 en de ander 500:1.

Zijn er nou mensen hier die hun ervaring even kwijt willen hierzo ? (met foto's zoals onze grote vriend Lawaai heeft gedaan). Die FP937s+ is het helemaal voor mij, nu weet ik het zeker ! Dank Lawaai :)

Als nou zo'n scherm defect is bij aankoop dan kun je em toch gewoon ruilen naar mijn idee ? Daar heb je toch geen pixel garantie voor nodig ? lijkt mij hetzelfde als dat ik een moederboard of proc koop die niet goed is. die kun je ook gewoon ruilen, ik zie daar het verschil niet in. Mischien omdat mensen dat ding via postorder bestellen ? ik haal mijn scherm op zodra hij klaar ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Cybergamer op 11-01-2005 10:02 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Uiteraard, DOA's kun je altijd retourneren.
Morgen ga ik naar Fascom, die heeft de FP937s+ staan voor een prijs die je er niet voor zou geven (489,- meen ik). Maar kijken kan geen kwaad :)
Dude, waar kan je dat scherm ZELF zien? Ik ga met je mee :)

[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
FP937S+ <-- net besteld.
Kwam morgen bij de leverancier binnen dus heb ik um donderdag of vrijdag als het goed is up en running :9

[edit]
Pixel Policy van BenQ

Bright Dot: 2
Dark Dot: 4
Total Dot: 5

[ Voor 24% gewijzigd door Piels op 11-01-2005 13:03 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic VP912s binnen bij Micro-mail.nl,
Hallo,

Vanmiddag krijgen we de ViewSonic VP912s weer binnen, het is mogelijk
de producten hier af te komen halen, het makkelijkste is dan wel om het van
te voren even via de website te bestellen, er wordt er dan 1 voor u gereserveerd en klaar gelegd.

Ook als u het van te voren heeft besteld is het mogelijk het af te komen
halen en contant te betalen,
betaling is mogelijk met pin/contant.

Met vriendelijke groet,

Alex de Boer
Misschien ga ik hem zo al ophalen (kan pinnen/contant betalen bij afhalen). Kan alleen niets vinden over sub-pixel garantie, of die te kopen valt. Wat dat betreft naait OBCS.nl je:
Pixelgarantie-uitbreiding. Indien pixelgarantie niet binnen de bepalingen van de Fabrikant vallen, staat deze garantie-uitbreiding garant voor garantie tot 0 dode pixels. (subpixels vallen niet binnen de garantie)
OBCS vraagt bijna 100 euro (!!!) en levert dan nieteens garantie op dode subpixels, wat een afzetterij. Ze leveren alleen garantie op dode pixels (dus wit/zwart), die levert Viewsonic standaard al.

[ Voor 116% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Precies, dat zei ik in een eerdere post ook al ongeveer. Het is bij een viewsonic alleen nog mogelijk om te upgraden met een dode-pixel garantie wanneer deze ook dode-subpixels dekt en die dekking geven maar weinig shops. PC vergelijk is een shop die wel die garantie geeft. Jammer dat ik zo ver van Zeewolde af woon, anders had ik 'm ook wel op willen halen...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Heb ze net gemailed of ze ook sub-pixel garantie leveren, maar zal wel niet dan.
PC vergelijk is een shop die wel die garantie geeft.
Ik snap alleen niet, er staat "GRATIS pixelgarantie volledig scherm". Maar ergens anders staat dat ik deze voor 25 euro kan bijkopen? Wat is het verschil?

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Volgens mij zijn er zat webwinkels die je naaien, een scherm (of iets anders) te koop aanbieden die ze niet op voorraad hebben en er vervolgens hoge rembours prijzen opplakken. wat betreft OBCS.nl weet ik het niet, ik vertrouw ze niet (samen met een hoop andere webwinkels). om te beginnen hebben ze ZELF geen voorraad, maar hun distributeurs. Tis dus gewoon bestellen, vervolgens bestellen ze de goederen voor jou en laten het opsturen vanuit hun distributeurs naar jou. oftewel, je koopt het uiteindelijk bij iemand anders ! Waar moet je naar toe met je garantie ? ik zie mezelf echt niet sterk staan bij OBCS.nl of andere webwinkels met deze praktijken. en ik geloof niet dat je als gewone consument bij een distributeur kans maakt.

Nee ik haal em wel op bij een winkel met een afhaalbalie ofzo, toch een stukje veiliger denk ik. Tenzij die winkel Megapool heet ofcoz :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Iiyama 481S-b bij het postkantoor opgehaald (gekocht bij Komplett.nl). Eerste indruk zeer positief! Helaas had ik pauze en moest ik snel weer werken dus kon ik niet te lang genieten.

Ik heb gelijk wel even gechecked op de gevreesde dode (sub)pixels. Conclusie: 1 groene subpixel. Ik snap alleen eerlijkgezegd de ophef niet zo over dode subpixels. De enige manier om dat groene mini-puntje te zien is als het beeld zwart is en je 10 cm van het scherm ziet. Op normale afstand is hij serieus niet te zien. Ik had geen pixelgarantie erbij, maar al had ik dat wel had ik dit scherm gewoon gehouden. Wat een onzin om voor 1 onzichtbaar mini-puntje die moeite te doen het scherm weer terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:11:

Ik heb gelijk wel even gechecked op de gevreesde dode (sub)pixels. Conclusie: 1 groene subpixel. Ik snap alleen eerlijkgezegd de ophef niet zo over dode subpixels. De enige manier om dat groene mini-puntje te zien is als het beeld zwart is en je 10 cm van het scherm ziet. Op normale afstand is hij serieus niet te zien. Ik had geen pixelgarantie erbij, maar al had ik dat wel had ik dit scherm gewoon gehouden. Wat een onzin om voor 1 onzichtbaar mini-puntje die moeite te doen het scherm weer terug te sturen.
Dit valt gewoon onder garantie hoor, kun je gewoon ruilen (DOA) zonder problemen zoals ik begrepen heb, hier hoef je geen garantie voor te kopen, wat trouwens toch al zwendel is.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke, dat wordt dus bestellen bij Micro-mail (voor de Viewsonic) of bij PC Vergelijk (voor de Benq, met pixelgarantie, ook voor subpixels?)
Dit valt gewoon onder garantie hoor, kun je gewoon ruilen (DOA) zonder problemen zoals ik begrepen heb, hier hoef je geen garantie voor te kopen, wat trouwens toch al zwendel is.
Jij zegt dat je elke monitor naar een winkel kan terugsturen als hij 1 dode subpixel heeft, dat is gewoon niet waar. Vaak moeten dat er minimaal 5 zijn. Zie ISO-norm class 2. DOA = Dead on Arrival, das niet een dode subpixel, das een dood product = dode TFT. Niet zo optimistisch zijn :)

[ Voor 116% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Oh sorry, mijn fout. je hebt ergens ook wel gelijk :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@Yokozuna,

Waar heb jij zien staan dat er bij PC vergelijk standaard garantie wordt gegeven op dode-pixels?
Lijkt me niet, dat ze dat doen, anders zou de dode-pixel garantie die ze daar verkopen een beetje nutteloos worden. Over deze garantie gesproken; deze is daar overigens wel goed (ook voor kapotte subpixels, alleen zwak brandende subpixels zijn uitgesloten) en daarbij ook nog eens spot goedkoop. Slechts 25 pleuro...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

nou breekt men klomp: ben ik aan t neuzen op dell.be en wat kom ik tegen?

De Dell Ultrasharp 1905FP.
Kan dit dan de ultieme gaming monitor zijn voor de prijs van 453,99 pleuro?
Dell Ultrasharp 1905FP Specs van dell: link = clickable :P
Technische Specificaties Monitor size and type: 19" (48.3cm) active matrix TFT
Resolution: 1280 x 1024 (SXGA)
Response time / Brightness / Contrast Ratio: 20ms / 250cd/m2 / 800:1
Dimensions h x w x d: 420 / 550 (compressed / extended) x 415 x 217 mm
Weight: 7.0 kg
Inputs: Analogue / Digital
Height adjustable stand / Audio capability: Yes (130mm travel) / Optional AS500 soundbar
VESA mounting compatible / Security slot: Yes (100mm) / Yes
Integrated powered USB 2.0 hub: 4 downstream / 1 upstream ports
Warranty: 3 year next busness day exchange

more specs:
Dell Ultrasharp 1905FP 19" performance LCD Flat Panel Monitor. 250cd/m2 brightness, 800:1 contrast, 20ms response time. Dual tone TCO03
Ik heb sterke vermoedens dat dit scherm 8 bit is net zoals zijn grotere broer de Dell Ultrasharp 2001FP
wat vinden jullie ervan?

Update op Dell.nl istie 446.49 pleuro :)

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Punk op 11-01-2005 15:06 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Darth_Punk schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:04:

[...]
Ik heb sterke vermoedens dat dit scherm 8 bit is net zoals zijn grotere broer de Dell Ultrasharp 2001FP
wat vinden jullie ervan?

Update op Dell.nl istie 446.49 pleuro :)
Klinkt goed. Als dit scherm 8 bits is, maakt deze wellicht een kans om door mij aangeschaft te worden. Dit scherm heeft een D-sub aansluiting en geen DVI. :'(

De BenQ kan ik waarschijnlijk niet binnenkort bezichtigen aangezien Mediamarkt Alkmaar ze pas half februari binnen krijgt en er niet echt andere winkels in de buurt zijn die hem wel zullen opzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Mickman op 11-01-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Thermaltaker schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:01:
@Yokozuna,

Waar heb jij zien staan dat er bij PC vergelijk standaard garantie wordt gegeven op dode-pixels?
Lijkt me niet, dat ze dat doen, anders zou de dode-pixel garantie die ze daar verkopen een beetje nutteloos worden. Over deze garantie gesproken; deze is daar overigens wel goed (ook voor kapotte subpixels, alleen zwak brandende subpixels zijn uitgesloten) en daarbij ook nog eens spot goedkoop. Slechts 25 pleuro...
Die pixelgarantie is bij sommige modellen gratis, de Benq FP937s+ bijvoorbeeld. Dies trouwens uitverkocht bij hen, zie:
Geachte heer Schepers,
De BenQ FP937S+ 8 ms is uitverkocht. De pixelgarantie is ook voor subpixels. De actie met pixelgarantie loopt t/m 31 januari. Eind volgende week verwacht ik weer een zending met dit model binnen te krijgen.
Zo lang ga ik echt niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk wat fotootjes kunnen maken van m'n BenQ setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.fourtrade.nl/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtrade.nl/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtrade.nl/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fourtrade.nl/4.JPG

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat staat behoorlijk killer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22
En daarnaast geldt er ook een actie voor die Dell TFT, nl. 5 voor de prijs van 4. Dus mochten er meer mensen zijn die geinteresseerd zijn in deze TFT, dan kost je dat omgerekend € 1785.95 / 5 = € 357,19. Best schappelijk voor een zeer goede (?) 19".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Eerst maares reviews van dat ding zoeken (zal wel weer hopeloos zijn doordat 99% van de resultaten die vadsige sites zijn waar je een user review kunt posten maar waar niemand dat doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Dat ziet er inderdaad erg flex uit.

/Offtopic: Je bent vast een vermogensbeheerder of beleggings adviseur, iets wat ik over een klein jaartje ook hoop te zijn :P

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als je iets offtopic wil zeggen kun je (sub) en (/sub) gebruiken, moet je alleen de haakjes vervangen door ] en [ :)

tralala

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22
Ik vind het overigens wel opmerkelijk dat op de Belgische site van Dell wordt vermeld dat deze 1905FP zowel analoog als digitaal kan worden aangesloten, terwijl op de Nederlandse variant staat dat 'ie alleen maar d-sub ondersteunt. Daarnaast geldt die actie, zie ik nu, alleen voor de Midnight Grey en niet voor de Dualtone, wat de exacte verschillen zijn mogen jullie me vertellen. ( de een is TCO99 gecertificeerd, de TCO03, maar verder?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Lekkie schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:27:
En daarnaast geldt er ook een actie voor die Dell TFT, nl. 5 voor de prijs van 4. Dus mochten er meer mensen zijn die geinteresseerd zijn in deze TFT, dan kost je dat omgerekend € 1785.95 / 5 = € 357,19. Best schappelijk voor een zeer goede (?) 19".
Helaas, het is er een met alleen een D-sub aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet voor iedereen een ideale post, maar ik heb weer een mooie 19" TFT gespot, namelijk eentje die gemaakt is door LG en Philips, 190X5.

Specs:
LightFrame™ Digital Reality voor maximale multimedia beleving
Zero Bright Dot™ garantie: geen kapotte pixels!
SXGA 1280 x 1024 resolutie
Supersnelle response time - 12 ms
sRGB zorgt voor kleurafstemming tussen beeldscherm en prints
Innovatief design
Ultramoderne LightTouch toetsen
Ingebouwde speakers
Speelt muziek af van externe bronnen zelfs wanneer de PC is uitgezet
Embedded power supply
CableGuide voor kabelvrije werkplek
Beeldscherminstellingen zijn makkelijk aan te passen met Philips SmartControl
Automatische aanpassing voor perfect beeld met één aanraking
Afstelbare hoogte voor perfecte kijkhoek
Specs van andere site:
19in TFT monitor; 12ms response time; 260cd/m2 brightness: 500:1 contrast ratio; native resolution 1,280 x 1,024; D-SUB input; integrated 3W stereo speakers. Dimensions: 444 x 181 x 436mm (WDH). Weight: 4.3kg.

Persoonlijk vind ik dit een super wijs mooi scherm. Iemand ervaring met dit scherm?

Nog een vraag met betrekking op twee andere schermen. Ik kan hier in de buurt waarschijnlijk geen Viewsonic VP912 bekijken. Hoe is het "glimmende" scherm t.o.v. van die nieuwe Sony schermen, die kan ik namenlijk wel in de buurt bekijken?!

TheFlyingV die w8 tot het de 21e is; loon!

Iets te positief geweest, géén DVI..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Philips X5 is hot: pricewatch: Philips 190X5FB (19", 12ms, D-sub) LG/Philips panels staan over het algemeen bekend als kwalitatief zeer goede panels, vooral kwa kleurweergave.

Viewsonic VP912s pixelgarantie:
Hallo,

Er zijn geen mogelijkheden om extra pixel garantie te kopen voor ViewSonic
dit omdat zij zelf die garantie al geven. Hierin wordt geen onderscheid
gemaakt in verschillende pixels.
zegt micro-mail.nl zelf

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Hierin wordt geen onderscheid gemaakt in verschillende pixels.
Wat wordt hier precies mee bedoeld?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat vroeg ik me ook af, ff mailen.

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
Ik typte dat ik het zat was, maar nu niet meer! :D
Ik heb em vandaag opgehaald en zit er nu al een uur naar te staren, ik moet van dit ding vandaan gesleurd worden! Wat een heerlijk scherp, maar vooral kleurrijk beeld geeft dit scherm!!
De IIYAMA E481S-B in mum van tijd aangesloten, gelijk maar DVI kabel derbij gekocht, want je wilt wel genieten :P

Ik heb nog geen pics want me camera moet in de lader maar ben de lader kwijt.

Kwam in de winkel en er werd net een BenQ 937S+ uitgepakt..
Dus ik bleef even kijken... 8 miliseconde.. nou nou..
Ten eerste vond ik de kijkhoek en de kleuren bij de iiyama mooier! (6 bits vs 8 bits, TN vs IPS)

En de reactiesnelheid.. nou, ik ben eerlijk, mensen die zowel bij iiyama als bij BenQ beweerden geen ghosting tezien neem ik vanaf nu niet meer serieus :P
Stevig stukje Doom 3: ik kon, ik lette er op, gewoon ghosting waarnemen op alletwe de schermen... en ze waren niet eens zo heel verschillend! 25ms vs 8ms.
Daarna pakte meneer even een race spelletje.. alletwee de schermen zag ik ghosting.

Het is gewoon even wennen, ik heb veel gespeeld op mijn laptop (40ms ofzo)
en wéét wat ghosting is en het is er nogsteeds. Bij de snelste TFT schermen zelfs!
Op een gegeven moment ging ik er niet meer op letten en wat het me wel duidelijk... iiyama met veel betere kleuren en keikhoek, en de looks :D

Ik zit nu heerlijk te genieten :)
Ik ben ontzettend kritisch op ghosting en ik zie het op dit scherm, net als het 8ms panel van BenQ, maar ik wen er langzaam aan, en het is voor mij echt geen obstakel meer :)
Hij werkt heerlijk en ik merk niets meer van de ghosting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Stevig stukje Doom 3: ik kon, ik lette er op, gewoon ghosting waarnemen op alletwe de schermen... en ze waren niet eens zo heel verschillend! 25ms vs 8ms.
Daarna pakte meneer even een race spelletje.. alletwee de schermen zag ik ghosting.
Hoewel ik je geloof vind ik het enorm vreemd dat jij wel ghosting ziet en de rest niet. Waren de monitoren wel met een DVI kabel aangesloten? Was de refreshrate in windows wel op 60Hz gezet? (en niet 70 of 75) Of is de rest scheel en jij niet?
iiyama met veel betere kleuren en keikhoek, en de looks :D
Wat heb je aan een betere kijkhoek als je 99% van de tijd recht voor je monitor zit? Je koopt een monitor toch ten eerste voor jezelf, toch niet met het doel dat je vriendjes mee kunnen kijken? Lijkt me eigenlijk juist heel handig op LAN party's, een kleine kijkhoek. Kunnen degenen naast je niet afkijken :)

Looks vind ik niet geweldig met speakers eronder, liever een strakke omlijning en denk dat de meesten het hier wel mee eens zijn. Neemt niet weg dat de 481 voor 385 euro een super prijs/prestatie verhouding heeft.

Maar waar heb je je TFT nou gekocht? Ik heb geen bedrijf gevonden waar de Benq FP937s+ is uitgestalt, het zijn allemaal postorder bedrijven zonder fysieke winkel. Ben benieuwd.

[ Voor 68% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Thermaltaker, micro-mail zegt het volgende over de pixel-garantie van Viewsonic
Wat u aangeeft, voor sub pixels danwel gewone pixels.

Met vriendelijke groet Alex de Boer
Hoewel ik dat weer moeilijk kan geloven en hoewel een e-mail niet rechtsgeldig is, ga ik de VP912s denk ik toch maar bestellen bij hen, dan kan ik em morgen ochtend ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 17:50
Lekkie schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:27:
Ik heb wel interesse in een 5 voor de prijs van 4 aktie :)

Trouwens,de 1905FP heeft wel degelijk een DVI connector, het staan enkel niet op de site. Bekijk de US site maar eens:

Port(s) Total ( Free ) / Connector Type: 15-pin D-subminiature (blue) / DVI-D (white) / 4 x USB 2.0

[ Voor 5% gewijzigd door The Source op 11-01-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@yokozuna

Ik vind het toch nog een beetje twijfelachtig, dat het ook voor dode-subpixels zou gelden. Maar goed als het zo is wat ze zeggen dan ben ik nu ook echt bijna over de streep. Ik kan 'm alleen niet gaan bekijken, want ik woon behoorlijk ver van Zeewolde vandaan. Ik wacht graag op je reactie als je het scherm eenmaal hebt. mocht het je goed bevallen dan bestel ik 'm gewoon.

later!

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

edit:
Ik zie nu toch echt op de site staan dat voor dode-subpixels gewon de ISO II norm geldt...maar goed, we zien wel

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik woon er ook behoorlijk ver vandaan (Roosendaal, West-Brabant), je kunt hem zoieso niet zien, want Micro-mail heeft geen fysieke winkel, net zoals superveel andere postorder bedrijven. OBCS heeft nieteens een magazijn, de mafkezen. Ik bestel em vanavond en haal em (hopelijk) morgen ochtend op.

Ik zit momenteel achter een 17" CTX, beetje een middelmatige CRT. Ik zal wel meteen alles bekijken en wat foto's nemen (snap daar het nut niet echt van trouwens, maargoed).

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Monitoren waren, zover ik zelf weet, met DVI aangesloten. (eerlijk gezegd niet op gelet)
De eigenaar van het bedrijf had die monitor zelf, tis een binnenloopwoning zegmaar, dus hij liet hem zien. Dus ik zeg, zet mijn scherm er eens naast (had em nog niet gekocht) en toen ik zei dat het een 25ms scherm was moest ie beetje lachen :P
Naast elkaar gezet en voila.
Hij moest de BenQ wel bestellen vertelde hij, levertijd van een week... mgoed.

Over kijkhoek, ik heb mediacenter draaien op dit ding, dus ik vin televee kijken wel leuk :P
Films kijken met vrinden moet ook kunnen.. :)

Ik ben altijd al kritisch geweest op Ghosting, zelfs een echte mierenneuker :P
heb ook wel vrij snelle ogen (nee dit is geen vorm van zelfverheerlijking maar gewoon een feit) Maar alleen als ik er op ga letten zie ik ghosting, anders merk ik het niet :)
Denk dat dat bij alles zo is....

Nu bedenk ik me ineens, ghosting bij de benQ.. zou ook kunnen komen omdak er niet helemaal recht voor stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:04:

Over dit scherm loopt al een topic. Het scherm heeft zeker wel DVI, maar ik denk dat het minder geschikt is voor games (kijk maar eens naar de ping-pong movie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Fascom heeft hem hier in Leiden ook niet staan. Naja, hopelijk is de mijne snel leverbaar want ik ben het zat. gewoon een Benq FP937s+ en daar blijft het bij. een hoop LCD zien er niet uit, maar dat kan aan de instellingen liggen. maar ook omdat het grotendeels HP'tjes zijn (en een Princeton -of iets dergelijks). afschuwlijk beeld. ben ik toch blij met mijn huidige Philips 150S3 wat dat betreft :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Weet iemand of de Viewsonic in Nederland ook in zwart (VP 912b dus) te verkrijgen is? Volgens de medewerker van Micro-mail iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Rolfski schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:38:
Weet iemand of de Viewsonic in Nederland ook in zwart (VP 912b dus) te verkrijgen is? Volgens de medewerker van Micro-mail iig niet.
Daar heb ik ze toevallig net over gemailed, m'n muismat + muis + keyboard + kast zijn allemaal zwart (onbewust, nieteens bewuste keuze) dus een zwarte TFT zou leuk zijn.

Gelukkig heb ik hem nog niet besteld, maar ik denk wel dat het Micromail wordt.
Films kijken met vrinden moet ook kunnen.. :)
Das waar, gaat ook prima op zo'n monitor lijkt me. Ik stond echt te kijken hoe groot zo'n 19" TFT eigenlijk wel niet is. Voor mijn gevoel was hij 1.5 keer zo groot als m'n 17" CRT :) Maarja, 17" CRT is eigenlik 16" he. Nog iets, jij zag dus ghosting op beide monitoren, maar dus bij allebei ongeveer evenveel (zichtbaar, maar wel acceptabel ofzo)? Theoretisch zou je bij een 16ms TFT al geen ghosting meer moeten zien, daarom blijf ik er toch bij dat dat getal weinig zegt.

Toch kan ik hier geen ghosting waarnemen? Foto van de FP937s+ in werking:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/IMG_1133.JPG

[ Voor 90% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook stilstaand beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:22:
Eindelijk wat fotootjes kunnen maken van m'n BenQ setup:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Even een vraagje tussendoor welke instellingen gebruik jij op het scherm?
Qua brightness en contrast etc.
Ik ben benieuwd of ik een beetje hetzelfde heb staan dan de jouwe.

MvG. _/-\o_

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

@Lawaai,
thanks, al bedoelde ik foto's, en dit lijkt me een screenshot (waardoor je niet de kwaliteit van het beeldscherm ziet :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke.
thanks, al bedoelde ik foto's, en dit lijkt me een screenshot waardoor je niet de kwaliteit van het beeldscherm ziet :))
Ehm, dat zie je ook niet door foto's. Monitoren moet je met je eigen ogen zien wil je een beeld krijgen van kleurweergave, contrast en brightness. Als je reviews ziet van verschillende digicams zie je duidelijke verschillen kwa kleurechtheid en accent op bepaalde tinten.

[ Voor 79% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand heeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig de Viewsonic 912S en de IIYAMA E481S-B, of heeft iemand ze naast elkaar gezien. Voor mij gaat het tussen die 2 schermen en het gaat dan vooral om de ghosting. 25 ms lijkt op papier niet geweldig en 12 ms zou dan een stuk beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, al enkele weken dit voor mij zeer interessante forum aan het volgen.Thanks.
Was eerst vooral te vinden voor de VP912B, daarna eerder voor de BenqFP937s+
vooral wegens de gunstige prijs.
Kom ik nu echter op de site van provantage volgende prijs voor de VP912B tegen:
613.88 $ verzending van de VS naar België inbegrepen, omgerekend 469 Euro !.
En deze is in het zwart. Blijkbaar (na vraag bij micro-mail) niet vergkrijgbaar hier in de
zwarte uitvoering.
Denken jullie dat dit te riskeren is, met betrekking tot de garantie enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, kleine rechtzetting 635.49 $ en omgerekend 485.70 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

@Sepapke:

Ik denk niet dat je kan rekenen op garantie als je dat ding op zo'n afstand koopt. Ik zou het niet aandurven. tis toch een smak geld wat je betaald.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, is onze gamer228 er trouwens al uit?

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht, ik weet het niet meer.

Welke TFT moet ik nu halen als ik dus HEEL VEEL fps games doe, en ik wil geen ghosting, en wil mooie kleuren??? VP912s?? FP937s+??

ik weet het niet meer, Hoeveel ms is die VP912s dan? is die beter dan de benq?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:52:
Kom ik nu echter op de site van provantage volgende prijs voor de VP912B tegen:
613.88 $ verzending van de VS naar België inbegrepen, omgerekend 469 Euro !.
En deze is in het zwart. Blijkbaar (na vraag bij micro-mail) niet vergkrijgbaar hier in de
zwarte uitvoering.
Denken jullie dat dit te riskeren is, met betrekking tot de garantie enz.
Volgens mijn ervaring komt daar nog belasting bij. Het probleem met TFT's is de relatief grote kans op defecten (pixelfouten). Verder is de keuze van een monitor, zeker als die refecteert zoals de VP912, vrij persoonlijk. Zo heb ik mijn keuze op de Viewsonic laten vallen na het bezichtigen van de Sony (superkleuren, zelfde panel).
Dit alles maakt TFT's relatief minder geschikt voor bestelling en verzending via internet dan andere computeronderdelen. Terugsturen is immers duur. Ik zou hem daarom niet overzee halen. Als je het wel doet houd dan rekening met voltageomschakeling (110-220) en bedenk dat je garantie waarschijnlijk loopt via Viewsonic USA en niet Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Je bent niet de enige.

Weinig ghosting + mooie kleuren = ten eerste de Viewsonic VP912s.
Als de 540 euro teveel vindt is er nog de IIyama 481s, slechts 385 euro. 24bit panel, wel 25ms maar gaf volgens Gehaktbal niet zichtbaar meer ghosting dan op papier de snelste TFT van het moment: de Benq FP937s+ (toch gakbal?), maar wel mooiere kleuren. Gehaktbal heeft ze naast elkaar gezien.

Of gaf de 481 wel zichtbaar meer ghosting dan de Benq? Ik heb ze namelijk zelf niet gezien en zit nog STEEEEDS te twijfelen tussen de Benq FP937s+, Viewsonic VP912s en de IIyama 481s. Ben inmiddels al meer dan 3 weken aan het wachten, zoeken, prutsen en rondmailen tot alles een beetje goed beschikbaar is. Ik begin bijna te :r het liefst heb ik morgen nog een TFT in huis.

[ Voor 97% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:29:
[...]

Je bent niet de enige.

Weinig ghosting + mooie kleuren = ten eerste de Viewsonic VP912s.
Als de 540 euro teveel vindt is er nog de IIyama 481s, slechts 385 euro. 24bit panel, wel 25ms maar gaf volgens Gehaktbal niet zichtbaar meer ghosting dan op papier de snelste TFT van het moment: de Benq FP937s+ (toch gakbal?), maar wel mooiere kleuren. Gehaktbal heeft ze naast elkaar gezien.

Of gaf de 481 wel zichtbaar meer ghosting dan de Benq? Ik heb ze namelijk zelf niet gezien en zit nog STEEEEDS te twijfelen tussen de Benq FP937s+, Viewsonic VP912s en de IIyama 481s. Ben inmiddels al meer dan 3 weken aan het wachten, zoeken, prutsen en rondmailen tot alles een beetje goed beschikbaar is.
Hmm hoeveel ms heeft volgens papier de VP912s dan? En waarom raad je die juist aan ipv de benq 8ms?

Hmm 12 ms dus, heb het gevonden. Tja die die benq met 8 ms niet een nieuwer scherm met weer nieuwere techniek toegepast?? lijkt mij just een eerdere optie?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De VP912s is net zo nieuw. Gebruikt hetzelfde paneel als die van de Sony HP94, die zijn als allround panelen superieur aan alle andere, mede door de andere coating die meer reflecteert maar simpelweg een nog betere beeldkwaliteit geeft. De Viewsonic is alleen bijna 100 euro goedkoper dan de Sony.

Voor zover ik weet is de ghosting op beide panelen (benq+viewsonic) minimaal en is de enige reden om voor de Benq te kiezen 100 euro prijsverschil, wat natuurlijk een goede reden kan zijn!

De Benq FP937s+ staat trouwens al 2 weken als hotste monitor in de pricewatch, echter staat direct daaronder de Philips 190X5FB 19" waar ik hier eigenlijk bijna nooit wat van hoor. Philips/LG panelen zijn toch algemeen erg gewaardeerd. Heeft deze nou wel of geen DVI aansluiting? Zoals normaal (kut google?) zijn er weer vrijwel geen reviews te vinden.

Nahja, ik ga pitten, morgen weereens verder prutsen.

[ Voor 73% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 17:50
[quote]Yokozuna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:43:
Philips 190X5FB 19" waar ik hier eigenlijk bijna nooit wat van hoor. Philips/LG panelen zijn toch algemeen erg gewaardeerd. Heeft deze nou wel of geen DVI aansluiting? Zoals normaal (kut google?) zijn er weer vrijwel geen reviews te vinden.
[quote]

Enkel Sub-D, geen DVI

http://www.prad.de/guide/...er=asc&Submit=vergleichen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Heb net ff rondgang gedaan op de verschillende sites van Viewsonic in Europa. In tegenstelling tot Viewsonic USA wordt de VP912 in Europa nergens in zwart aangeboden, alleen in zilver. Helaas dus vrees ik hoewel de zilver uitvoering echt niet lelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:27:

Welke TFT moet ik nu halen als ik dus HEEL VEEL fps games doe, en ik wil geen ghosting, en wil mooie kleuren??? VP912s?? FP937s+??

ik weet het niet meer, Hoeveel ms is die VP912s dan? is die beter dan de benq?
Ik denk dat er momenteel geen 19" scherm bestaat dat op het gebied van ghosting nog beter is dan de FP937S+. Gehaktbal zegt met zijn getrainde ogen wel ghosting te hebben gezien, ik geloof hem best, maar ik zie het persoonlijk echt niet. Maar dan nog, hij zegt het ook op de iiyama te zien en ik denk ook niet dat er momenteel schermen zijn die nog sneller zijn dan de FP937S+. Natuurlijk, als er binnenkort reviews over dit scherm verschijnen zal blijken dat de 8 ms bij lange na niet altijd gehaald wordt, misschien in een aantal gevallen zelfs eerder 16 dan 8 ms, maar het zal nog steeds een van de snelste 19" schermen van dit moment zijn.

Kleuren zijn ook perfect. Enige reden die ik zou kunnen bedenken om niet voor de FP937S+ te gaan is als de kijkhoek erg belangrijk voor je is (als je bijvoorbeeld je TFT scherm wilt gebruiken voor thuisbioscoop met meerdere mensen in je kamer). Ik heb ook de iiyama gezien en mij viel op dat de kijkhoek van dat scherm inderdaad groter was.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mocht je nog meer dingen willen weten over de FP937S+, just ask... Overigens, voor mensen die echt twijfelen, ik denk dat we nu in het TFT stadium zijn beland dat het meer een luxe probleem aan het worden is: zowel de viewsonic als de benq als de iiyama zijn gewoon goede schermen (ik heb de viewsonic nog niet in het echt gezien, maar de reviews zijn ook hier lovend), een miskoop kun je eigenlijk niet meer doen. Op een gegeven moment moet je dan denk ik ook gewoon de knoop doorhakken.

Succes met je keuze !

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Zo is het OnlineGamer !

Ik heb mijn keuze gemaakt. De Benq FP937s+ en is besteld. Ik krijg een mail wanneer ik hem kan afhalen in Zaandam. Ik hoop dat het snel is, maar voor die prijs wil ik wel een paar dagen langer w88 :) (€ 418,-)

Dus ik vraag me af of je dan echt een Iiyama wil voor die paar tientjes meer. De viewsonic, ik weet het niet. Iedereen is er lovend over, maar het enige wat ik hier zie zijn toch de gebruikers met een Benq die de foto's en filmpjes plaatsen en er moeite voor doen om 'hun' LCD te promoten, en dat spreekt voor zich lijkt mij...

BTW, heb ik nou begrepen dat Benq Philips schermen gebruikt ?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

jackoo1988 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:09:
[...]

Even een vraagje tussendoor welke instellingen gebruik jij op het scherm?
Qua brightness en contrast etc.
Ik ben benieuwd of ik een beetje hetzelfde heb staan dan de jouwe.

MvG. _/-\o_
ik heb er een beetje mee zitten prutsen want standaard is het erg wit!!
Nu staat ie op 1280 * 1024 duh!!
Brightness 30
Contrast 40
verder nergens aangezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Trouwens gisteren een heerlijk uurtje HL2 gespeeld.. nou hoe hard ik ook rij met HL2 in dat buggyding.. geen ghosting.. BF-V ook noppes. Nfsu2 waar je veel zwart ziet.. daar kan ik het ook niet zien!! Zal wel luie ogen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tegenstelling tot wat veel mensen beweren zie ik toch duidelijk ghosting met mijn net aangeschafte Iiyama E481S/b. Dit beperkt zich overigens tot FPS (Doom3 SOF2, Far Cry). Bij Ndfs U2 kon ik niks ontdekken.

Moet ik wel bij vermelden dat ik de monitor op dit moment nog analoog heb aangesloten op een relatief simpele kaart (FX5500). Ik ga binnenkort waarschijnlijk een iets betere kaart kopen met DVI aansluiting. Zou dat schelen? Iemand ervaring met het verschil tussen D-sub en DVI m.b.t. ghosting?

(Overigens verder een top-scherm! En voor het echte gamen heb ik natuurlijk altijd nog mijn Xbox ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolfski schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:27:
[...]

Volgens mijn ervaring komt daar nog belasting bij.
Juistum, 19% invoerbelasting op precies te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

over de VP912b ik heb ergens op internet gelezen dat ie in eind januari uit zou komen, dunno of dat het betreft Europa of VS. link weet ik helaas ook niet meer :'( ;( ;(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Nog even een kleine update over mijn 937s+. Gisteren heb ik met pc-vergelijk gebeld over die 2 dode pixels. Eind volgende week zouden ze een nieuwe zending binnen krijgen en tot die tijd kan ik deze monitor nog gewoon gebruiken.
De monitor bevalt me goed wat kleuren betreft. In PES4 neem ik soms toch nog een heel klein beetje ghosting aan volgens mij. Vooral als ik een kap-beweging maak en de andere kant uitren wordt het beeld heel even een beetje wazig. Zou dit ook kunnen doordat de tft nog op 76hz staat?
Verder is een tft echt heerlijk rustig aan de ogen. Ik heb hem momenteel op brightness 50 staan en contrast op 25. Wat ook iets moet wennen is dat het beeld wat donkerder wordt als je met je hoofd heen en weer gaat.

Offtopic: ( wat gaat het forum momenteel hard, ik volg het elke dag een beetje maar het wordt steeds meer werk! )

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@ Dijkstra: zet de refreshrate eens op 60 Hz. 60 Hz op een CRT is pijnlijk voor je ogen. Voor tft's niet, omdat deze anders zijn opgebouwd dan crt's. Op 60 Hz zou die theoretisch minder snel hoeven te verversen, dus zou je kunnen checken of je dan ook ghosting hebt en hoe erg?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
TADAAA Viewsonic VP912 op voorraad @ Micro-mail: http://www.micro-mail.nl/...6EE8002FD4B5?OpenDocument
Alleen de zilvere (wel met zwarte voet). Andere winkels hebben ook alleen de zilvere.
In tegenstelling tot wat veel mensen beweren zie ik toch duidelijk ghosting met mijn net aangeschafte Iiyama E481S/b. Dit beperkt zich overigens tot FPS (Doom3 SOF2, Far Cry). Bij Ndfs U2 kon ik niks ontdekken.
Altijd DVI gebruiken als dat mogelijk is. Volgens mij scheelt dat met ghosting ook.

Ik wacht nog op de reactie van gakbal :) (ghosting van de 481 versus de 937)

[ Voor 132% gewijzigd door Yokozuna op 12-01-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Darth_Punk schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:49:
@ Dijkstra: zet de refreshrate eens op 60 Hz. 60 Hz op een CRT is pijnlijk voor je ogen. Voor tft's niet, omdat deze anders zijn opgebouwd dan crt's. Op 60 Hz zou die theoretisch minder snel hoeven te verversen, dus zou je kunnen checken of je dan ook ghosting hebt en hoe erg?
Is 75 in dit geval dan niet beter dan 60 ?? Of heb ik het weer niet begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Vuistregel: TFT's zet je op 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Yokozuna schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:05:
En dat is omdat? Het dan rustiger voor je ogen is ofzo...
Nou ga het doen zodra ik thuis ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
aaaaaaahhhh, ik sta op knappen!

ik heb heel m'n systeem al uitgezocht. Vandaag toch nog even voor een andere printer gekozen. Maar voor m'n beeldscherm kom ik er %#%@#%@#% niet uit!

Ik ga vandaag of morgen langs de mediamarkt. Kijken of ik groot verschil kan zien tussen 6 bits en 8 bits schermen. En dan beslissen of ik voor 6 bits of 8 bits ga.
En als ik voor 6 bits ga, dan beslissen of ik kies voor de 17" Samsung 710T of de 19" BenQ FP937S+.
Bij 8 bits moet ik toch even verder gaan kijken. Iiyama 481S misschien.

ViewSonic vind ik te duur. Yes, een afvaller!!!

TFT-monitor........ de reden waarom onderstaand systeem nog steeds niet onder m'n bureau staat (en ik moest al zo lang wachten op pci-express voor AMD):
01 - Behuizing: Antec Sonata LifeStyle
02 - Moederbord: Asus A8N SLI Deluxe
03 - Processor: AMD64 3500+ (S939)
04 - Geheugen: 2x512 Corsair Value Select VS1GBKIT400 (dual channel)
05 - Harddisk: Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ)
06 - DVD-rom: huismerk 16x48x (zwart)
07 - DVD-rewrite: NEC ND3500 (zwart)
08 - Videokaart: XFX GeForce 6600 GT 128MB (PCI-Express, 2x DVI, TV-out)
09 - Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (Retail)
10 - Muis: Logitech MX1000
!!!!!11 - Monitor: BenQ FP937S+ / Samung 710T / Iiyama 481S / LG?
12 - Printer: Canon Pixma iP3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tja, ik weet het ook niet meer hoor. De IIyama 481s, de Benq FP937s+ en de Viewsonic VP912s zijn stuk voor stuk goeie TFT's. Ik kan net zo goed ienemienemutte gaan doen. Maareh, welke staat bij de Mediamarkt dan? Want in Breda hebben ze er nu ook een :) Op de mediamarkt website staan geen nuttige TFT's.
Nu bedenk ik me ineens, ghosting bij de benQ.. zou ook kunnen komen omdak er niet helemaal recht voor stond :P
Heeft dat ermee te maken dan?

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 12-01-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
@ Yokuzona

Door goed op te letten kon je merken dat de BenQ iets minder ghosting vertoonde.
Kleuren vond ik gewoon mooier bij de iiyama, maar dat kwam denk ik gewoon puur door de 24 bits van iiyama..
Als mensen net zo mierenneukerig zijn als ik wat betreft ghosting en de kleuren en kijkhoek kan ze geen barst schelen dan moeten ze voor BenQ gaan.

Ghosting die ik waarnam beschrijf ik als volgt: Wazig worden van objecten tijdens langzame bewegingen in Doom 3. Detail gaat verloren en het object wordt iets waziger.
Verschil tussen BenQ en Iiyama is in mijn ogen verwaarloosbaar... moet nogsteeds pics make nvan dit scherm.... :P alleen cameralader kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Xou niet weten :P
Misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De meeste eigenaren zeggen ook dat de 481 moeite heeft met zwart weergave, bij volledig zwarte windows achtergrond zou de monitor meer een vorm van heel donkergrijs weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:05:
Is zeker waar. Toen ik de monitor net aansloot stond hij nog standaard op 75Hz. Ik had toen van die rare extra schaduw rond tekens (heeft dus ook te maken met het feit dat ik het zaakje nu nog d-sub heb aangesloten). Met 60Hz verdween de schaduw en werden alle tekens wel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ghosting in doom3 komt omdat je daar veel in het donker speelt. Je bent dan veelal afhankelijk van de gray-to-gray responstijd van een monitor. deze is altijd groter dan de responstijd die geadverteerd wordt (tr+tf). Als je dus op gray-to-gray gebied de benq en bijvoorbeeld de viewsonic gaat vergelijken, dan kan het dus best zijn dat de viewsonic hier beter presteert, terwijl de geadverteerde responstijd van de benq 4 ms lager ligt! (resp. 8ms vs. 12 ms). De responstijden die je normaal gesproken altijd ziet is volgens mij van black->white->black...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jup, m'n broer heeft een Dell 15" TFT (25ms 6bit standaard 200 euro TFT'tje) stond ook op 70Hz, terug gezet naar 60Hz, beeld was gewoon veel scherper.
De responstijden die je normaal gesproken altijd ziet is volgens mij van black->white->black...
Jep, bovendien geloof ik Benq niet zo. Ik heb zo'n onderbruik gevoel dat Benq graag patst met extreme specs die eigenlijk niet kloppen.

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 12-01-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:31:
De meeste eigenaren zeggen ook dat de 481 moeite heeft met zwart weergave, bij volledig zwarte windows achtergrond zou de monitor meer een vorm van heel donkergrijs weergeven...
Ik zal thuis eens voor je kijken. Ik denk echter toch dat dit het een probleem van alle TFT's is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Perfect zwart zal geen enkele TFT weergeven, dan moet je de backlight eruit slopen. De wat matige zwart weergave van de 481 valt, als ik user reviews zo lees, alleen vaker op.

[ Voor 97% gewijzigd door Yokozuna op 12-01-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:36:
Perfect zwart zal geen enkele TFT weergeven, dan moet je de backlight eruit slopen. De wat matige zwart weergave van de 481 valt, als ik user reviews zo lees, alleen vaker op.
De mooie en levendige kleuren compenseren een hoop ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.