[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.930 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:14
Coolmaster schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:31:
[...]

Ja zo kan je eeuwig doorgaan he en hebberig zijn.
Je kan beter (na mijn mening) een 24bit panel hebben dan een 18-bits en dan is de keuze zo gemaakt.
Maakt dit echt zoveel verschil? Ik kom er namelijk echt niet meer uit welke monitor ik nu zal nemen, keuze was gevallen op een iiyama E435 maar toen ik dat ding in het echt zag viel die gelijk af, vond hem persoonlijk echt foeilelijk om te zien. Ben me daarna is serieus gaan verdiepen in die dingen en kwam toen op de Samsung 710T, die leek me echt perfect, na het lezen van dit topic ook is naar de BenQ 937 gekeken (die nog niet in het echt gezien) waardoor ik automatisch naar andere 19" monitoren ben gaan kijken. De BenQ heb ik maar laten afvallen aangezien hij hier in de omgeving niet te koop is, kies dan liever de 710T, maar vondt nog wel de volgende twee erbij:

IIyama E481 (S-IPS scherm, 16,7 miljoen kleuren, contrast 400:1, ondanks 25ms toch redelijk op te gamen, minder kwa design)
Samsung 910T (PVA scherm, 16,7 miljoen kleuren, contrast 800:1, 25ms en schijnt meer last te hebben van ghosting, hoogte verstelbaar, pivot, ziet er mooier uit dan de iiyama)
Samsung 710T (TN scherm, 16,2 miljoen kleuren, contrast 600:1, 12ms, hoogte verstelbaar, pivot, 100 euro goedkoper als beide 19" schermen)

Ik ben een IIyama VM 450 19" CRT van 6 jaar terug gewend, echter ik moet me nu al 1,5 maand behelpen met een 14" laptop scherm dat al ghost bij het scrollen in de browser (bureau is te klein) dus echt vergelijk heb ik niet. Ik weet daarom ook niet of ik het verschil tussen een 24 en een 18 bit paneel ga merken. Makkelijk denk je dan, steek die 100 euro in de zak en haal die 710T, maar van de andere kant game ik slechts incidenteel nog en moet ik wel weer 3-4 jaar met zo'n scherm vooruit en ben dan bang dat 17" misschien net wat te klein is. Meeste wat er mee gedaan wordt zijn office applicaties en surfen (zeg 90% samen).
Ik neig daarom meer naar de 910T (contrast een stuk beter dan de iiyama, ziet er beter uit, hoogte instellen, pivot), maar of het wijsheid is ... als het verschil in kleuren amper merkbaar is dan moet het maar de 710T worden gezien de prijs.
In de winkel gekeken, maar kwam er daar ook niet uit, alles hing er op 1 systeem dus wat lastig te oordelen (moet maar is terug om te zien of ik ze afzonderlijk mag testen)

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 07-01-2005 16:31 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
lawaai schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:36:
Krijg net een sms :s

Uw bestellingsnummer: 4250 Afleverdag 10-01-2005 Levering vindt plaats tussen 09:00 - 18:00 uur. Afzender: 2004

Nou ja mooi :D
Ik heb dezelfde sms gekregen, het zal mij ook benieuwen!!

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze ook net opgehaald, 3 stuks FP937s+ ! Eerste indruk zeer positief, geen last van ghosting whatsoever, prima scherp beeldje. Zal wat meer info posten na het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Had graag gehad dat het vandaag was geweest had ik mooi een weekend lang me kunnen vergapen :)

Maar die samsung 710T is minder kwa specs en bij de mediamarkt (bijv.) 475 euro!! das erg duur en ik denk (let op de ervaringen van mensen hier) dat die BENQ nog wel een goede koop wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de vp912s opgehaald. Zal vanavond eens gaan testen. Wat bij mij de doorslag gaf naast de specs en design, was de 0 pixel garantie die viewsonic gewoon geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:37:
Heb ze ook net opgehaald, 3 stuks FP937s+ ! Eerste indruk zeer positief, geen last van ghosting whatsoever, prima scherp beeldje. Zal wat meer info posten na het weekend.
Als je het niet erg vindt, drop even je "review" naar crotchman apestaartje hotmail punt com aangezien ik de komende weken niet op GoT zal rondhangen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weinig ervaringen met tft schermen, maar de vp912s is toch wel zeer goed. In games geen ghosting, geen dode pixels, en een mooi helder scherm, ook egaal. Dus wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:37:
Dit klinkt alvast positief.
Ik wacht met smart op de overige info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tot nu toe zeer enthousiast over de FP937S+. Heb nog geen ghosting kunnen ontdekken, haarscherp beeld (vooral DVI, alhoewel ik weinig verschil zie tussen DVI en SUB-D), mooie kleuren en vooral films zien er ECHT stoer uit op dit scherm. Ik heb een aantal HDTV filmpjes gedownload van http://www.wmvhd.com en, serieus, ik kijk nooit meer films via m'n TV vanaf nu :-) Geweldig beeld, veel strakker dan m'n oude iiyama Vision master pro CRT. Eigenlijk heb ik tot nu toe nog geen minpunten kunnen ontdekken, ik raad dan ook iedereen aan om dit scherm eens in de winkel te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
kun je ook vertellen hoe de kijkhoek is van dit schermpje en is zwart/wit ook echt zwart/wit? En kun je misschien wat foto's posten?? :*) _/-\o_

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

:9 @ Rodemannetje

Die zero-pixel garantie van Viewsonic, geldt die ook voor dode sub-pixels? Want dan hoef ik als ik evt. dat scherm koop geen extra dode-pixel garantie meer te nemen :9

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 18:43
Thermaltaker schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:31:
:9 @ Rodemannetje

Die zero-pixel garantie van Viewsonic, geldt die ook voor dode sub-pixels? Want dan hoef ik als ik evt. dat scherm koop geen extra dode-pixel garantie meer te nemen :9
Sub-pixels vallen daar waarschijnlijk niet onder, die worden gewoon behandeld volgens de iso-standaard als wat op de website van viewsonic staat klopt (waar ik wel vanuit ga), maar naar mijn weten zijn er maar weinig winkels die ook op subpixels volledige garantie geven ( ? ).
Bron: http://www.viewsoniceurope.com/nl/Support/warranty.htm

Note on Pixel Defect Policy:
For any sub pixel defect (red or green or blue) ViewSonic LCD display products are warranted in accordance with the ISO standard 13406-2 class II. On pixels ViewSonic exceeds ISO 13406-2 class II requirements not allowing for any defective (permanently dark or bright) complete pixel consisting of red, green, and blue sub pixels (“Zero Pixel Defect Policy”).
Ben zelf ook wel benieuwd naar het scherm, maar moet helaas nog een weekje wachten, tot hij weer geleverd kan worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een nieuwe monitor?:
http://www.benq-eu.com/Pr...t=487&page=specifications

Het is een 8 bit scherm met 1000:1 contrast, lijkt me wel interessant maar het is de eerste keer dat ik dit scherm tegenkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij wat meer informatie geven over de panelen en het aantal bits, want dat is niet duidelijk aan mijn kant?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor: http://www.winkelman.nl/?doc=product&id=4573

Iiyama Prolite E481S voor 392 euro 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:07
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:06:
Kan iemand mij wat meer informatie geven over de panelen en het aantal bits, want dat is niet duidelijk aan mijn kant?!
Lees dit maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
IIyama E481S voor 390 euro Wat een koopje! Bij nog een betrouwbare shop ook: http://shop.sallandautomatisering.nl/default.jsp?pid=1353

INTERCEPTER en ONLINEGAMER, vertel ons meer over de FP397s+!

- Waar gekocht
- What about zwart (echt zwart of grijsachtig?) weergave

Dan ga ik hem maandag bekijken, hopelijk samen met de IIyama 481 BS1-BSSB BBSS enzo.

[ Voor 94% gewijzigd door Yokozuna op 08-01-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

mooie link, dank je.
maar daar lees ik dit:
Resolution, Aspect Ratio: If you buy a 4:3 LCD, the resolution had better be 4:3 as well. That is, a 19" LCD should have an aspect ratio of 1600x1200, 1280x960, or some derivative thereof. Most 19" and 17" LCDs have an aspect ratio of 5:4 (1280x1024). This is OK, but you're looking at a 5:4 signal crammed in a 4:3 box. Generally, a skew aspect ratio is not enough to notice, but if you do any sort of graphic work, all of your circles will look like ovals.
Met andere woorden, elke 19" met een resolutie van 1280x1024 is kut?

[edit]
ff voor de mensen die er meer verstand van hebben (wiskundig gezien)...

die benq = 376,3 x 301,1 mm
(301,1 / 376,3) * 4 = 4 : 3.2

de resolutie = 1280x1024
(1024 / 1280) * 4 = 4 : 3.2

zo kom ik wel goed uit. maar klopt dit?

[ Voor 15% gewijzigd door Cryothic op 08-01-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap dat zowiezo niet, waarom ze die dingen op 5:4 maken, 4:3 is de standaard, waarom zon klote afwijkende resolute, 1280*960 was veel beter imo,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:00:
Ik heb net de vp912s opgehaald. Zal vanavond eens gaan testen. Wat bij mij de doorslag gaf naast de specs en design, was de 0 pixel garantie die viewsonic gewoon geeft.
Ik ben van plan deze monitor te halen, maar ik twijfel zeer omdat de zilveren uitvoering mij minder mooi lijkt dan de zwarte.

Ik heb de VP912B gezien op de HCC beurs bij een gamestand, waar je achter kon spelen (racesim). Kon geen ghosting waarnemen, dus dat is iig goed.

Mijn vraag aan jou, zou je misschien eens foto's kunnen maken van deze monitor bij daglicht? Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de BenQ: Zwart = zwart, zo ervaar ik het althans. De kijkhoek vind ik prima, maar ik heb schermen gezien waar deze nog iets beter was, waaronder de iiyama. Ach, ik denk dat vooral nu de prijzen helemaal dicht bij elkaar liggen (het grootste voordeel van de BenQ vond ik nog de prijs, maar sinds de Salland aanbieding is dat voordeel ook verdwenen) de keuze steeds meer een kop/munt overweging zal gaan worden, beide zijn mijn inziens gewoon echt prima schermen voor rond de 400 euro. Als bij een zaak bij mij in de buurt de iiyama goedkoper dan de BenQ was geweest had ik denk ik dat scherm gekocht, vind die iiyama ook echt een prima scherm.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Net bij een winkel geweest waar een aantal van die tft schermpjes stonden.
1 ervan stond gewoon op de desktop.
Daar kon je echter goed kijken naar de wallpaper (die gele tulpen van windows xp).
En het viel me op dat die kleuren-overgang in het geel van de tulpen gewoon brak was.

Is dit standaard voor 6bit panels? of was dit een rot scherm?
(voor zover iemand dat kan beoordelen uit deze tekst :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:25

Darth Punk

professionalized prutz0r

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:00:
Zou je als je uitgetest bent een (uitgebreide) user- review willen doen? En zo ja, pics graag als het kan a.u.b.

_/-\o_ Bij voorbaat dank _/-\o_

* Darth Punk gaat dit scherm waarschijnlijk ook kopen :9~ :9~ :9~ .

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Punk op 08-01-2005 20:47 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoumaBouma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 12:05
Ik volg dit topic nu al een tijdje (nog niks gepost) en ik zit nog steeds te dubben. Ik ben zelf ook op zoek naar een 19" monitor.

Ik heb al een philips 109sCS (ik geloof dat het een CS was... kan ook een FS geweest zijn) gehad, maar weer terug gebracht. De slechte kijkhoek was zeer storend. Als ik recht voor de monitor zat waren de onderste en bovenste rand van het scherm al verkleurd.
Ook lekte de backlight onwijs bij zwart weergave. Naar mijn maatstaven iig onacceptabel.
Wat betreft ghosting heb ik niks te klagen. Ik kon geen ghosting waarnemen bij spellen. Zeer snelle monitor (al staat er 16ms). Ook de kleuren zagen er volgens mij goed uit (weet het niet zeker meer..., maar herrinner me geen ergenis)
Het was wel de eerste TFT die ik zelf gekocht hebt (en dus ook de eerste waar ik kritisch naar keek).

Na deze terug gebracht te hebben wilde ik de Sony SDM-HS94P/B bestellen, maar met mijn stomme kop en door een denk fout heb ik toen de SDM-HS94B besteld *doh. Zonder 'P' dus. Dat is dus de crappy version van degene die ik wilde.
Geen X-Brite laag en 25 ms (veeeeel ghosting). Deze monitor heeft ook een 6 bits paneel (net als de SDM-HS94P) en dat is echt storend. Rood is oranje (ook na aanpassingen in het OSD) en meer van dat soort grappen. Als ik in photoshop de color picker voor me kreeg dan was dat spectrum verre van egaal en verliep het heel... onnatuurlijk. Ook deze monitor liet wat betreft zwart-weergave een en ander te wensen over: vergelijkbaar met de philips.
Dat was hem dus echt niet. Ik kon hem alleen niet meer terugbrengen want hij was besteld ^:/. Ik had hem bij Dynabyte besteld (gelijk ff afgezet.. heb er 750 voor neergelegd :( eigen schuld, dikke bult (en lege portomonee)) en ze zeiden dat dat niet kon. Dus ik met me staart tussen de benen naar huis... misschien niet helemaal handig van mij, ook weer geleerd, doen we niet meer. Heb em voor 450 aan me vader verpatst...

Nu ben ik weer aan de slag, compleet paranoide, perfectionistisch en veeleisend ben ik op zoek naar de ideale monitor om mee te surfen, programmeren, gamen, photoshoppen en films te kijken. (Zo'n beetje alles wat ik kan bedenken dat ik met een PC kan doen :))

Ik heb het volgende lijstje opgesteld (gelijk een soort van samenvatting voor u allen) om mezelf te helpen bij deze aardverschuivende keuze:
Eisen
-----------
19 inch
knap uiterlijk (zwarte monitor)
goede refresh: geen tot zeer weinig ghosting
goede zwart weergave (zwart != grijs of gewoon licht)
16.7 mil kleuren
DVI
fatsoenlijke kijkhoek (160/160)
contrast 500:1 ofzo

Monitoren
-----------

Dell 1905FP
+ draait alle kanten op, USB, contrast (800:1), goede zwart weergave/inkijkhoek
- 20 ms -> ghosting, te lichte weergave?

ViewSonic VP912b
+ 12ms, hoogte verstelbaar & draaibaar
- 6 bits panel, laag contrast (450:1)

Sony SDM-HS94P/B
+ X-Brite, goed beoordeeld in reviews
- 6 bits panel, lage kijkhoek

Iiyama ProLite E481S-B
+ goed bevonden in reviews (tweakers \o/)
- Speakers... :/, 25 ms (niet storend?), contrast laag-> matige zwart-reproductie

Samsung 910T (v2)
+ hoogte verstelbaar, draaibaar
- 25 ms, ghosting(?)

Samsung 913N
+ 8 ms, goede kijkhoek/contrast
- 6 bits, geen DVI

BenQ FP91E
+ contrast (1000:1)
- 25 ms, speakers, niet in zwart

BenQ FP937S+
+ 8 ms, contrast (700:1)
- 6 bits panel, kijkhoek (135/150), cheap cheap?

Afgekeurd
------------------

HP L1955 (b)
+ hoogte verstelbaar & draaibaar
- 16 ms, veel ghosting volgens prad.de, niet voor games/films

Acer AL1914ms
+ ...
- Geen DVI, niet in zwart, lage inkijkhoek (140/140), speakers
Deze lijst is vast niet compleet (niet alle monitoren staan er in denk ik), maar ik denk dat ik (iig voor mezelf) een heel eind ben. Als er iemand toevoegingen/correcties heeft: graag.

Een van mijn problemen is dat een groot deel van de specs van deze monitoren bijna niet serieus te nemen is. De fabrikanten manipuleren de omstandigheden zodat de waardes zo gunstig mogelijk zijn (niet iedereen, maar het maakt de specs twijfelachtig). Dat maakt het zoeken lastig. We zijn dus afhankelijk van reviews van anderen/uitproberen.
Nog een punt is dat het bijna lijkt alsof geen 1 monitor aan alle eisen voldoet! Er mist bijna altijd wel wat.

Toch moet ik zeggen dat de Dell (die in deze thread volgens mij nog niet genoemd is) aan al mijn eisen voldoet, behalve het ghosting aspect. Ook las ik dat hij de kleuren wat licht zou weergeven, en dat het omlaag zetten van de helderheid weinig effect heeft. Kan iemand me daar meer over vertellen?

Dan nog een vraag over de BenQ FP937S+. Is het feit dat het een 6 bits panel is storend? Dan bedoel ik storend zoals ik dat heb meegemaakt bij de SDM-HS94B. En de kijkhoek? hoe zit het daarmee?

Heeft iemand al ervaring met de samsung 910T (v2)?

Ik wilde de SDM-HS94P/B dus al eerder bestellen, maar dat ging fout. Nu twijfel ik over dit scherm om 2 redenen: het is een 6 bits paneel en de X-Brite laag.
Die laag zou de kleuren beter moeten maken en de zwart weergave verbeteren. Ik heb op internet wel veel gebruikers reviews gevonden met veel lovende woorden. Wat ik ook vond was dat het scherm TE licht zou zijn en pijn doen aan de ogen. Zet hem dan lager zou ik zeggen... Ik vraag me dus af of de kleuren goed (genoeg) zijn en of die X-Brite laag het idd mooi zwart maakt en de kleuren verbeterd. Iemand een idee?
---------------------------------
edit

ik ben vergeten om op tweakers zelf nog even andere topics te zoeken *schaam*. Voor de SDM-HS94P vond ik deze:
[rml][ Ervaringen] Sony SDM-HS94P[/rml]

met daarin deze:
http://www.hardforum.com/...php?t=789600&page=1&pp=20

Ik moet zeggen dat ik na het lezen van deze topics bijna zeker weet dat ik deze monitor wil hebben... toch nog even een nachtje over slapen :)
--------------------------------

Een heel verhaal.. excuus. Had misschien eerder moeten gaan posten :P Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door BoumaBouma op 08-01-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Majin_IR_Baboon: mja....dat wordt lastig. Ik heb de Sony HS94(P/S) en de ViewSonic VP912(b/s) nog niet gezien(beide 6bit en beide gebruiken ze hetzelfde panel)(Verschil in 6 en 8 bit valt wel op vind ik, maar je went er ook aan(maat van mij heeft samsung 710T en das 6 bit :) )

Ik denk wat je het beste kan doen is een zaak opzoeken die minimaal één van bovenstaande monitoren vergelijken met een goeie 8 bitter. Bijvoorbeeld de Samsung 193P. de laatste is 8 bit en dus 25 ms. Waar je op moet letten is dus kleuren in 2d en 3d en ghosting zowel games en dvd. Waarschijnlijk zal je dus ghosting zien op die samsung, maar je ziet wel goed het kleurverschil tussen de Sony en de Samsung. Wil je dan toch liever 8bit, dan kan ik je denk ik beter adviseren om je portemonee nog verder open te trekken en kijken voor een goed 20 inch scherm. Dr is een 20 inch panel die 8bit is en 16 ms is.

Anders zou ik t ook nie weten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Punk op 08-01-2005 21:06 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolg gebruikservaringen vp912s. Dit is wel de zilver uitvoering, maar dat maakt mij eigenlijk verder weinig uit. Het ding was overigens veel zwaarder dan ik dacht; die voet is behoorlijk massief.

Dit scherm heeft dus ook een soort xbrite. Ik heb hiervoor een Iiyama VM pro 450 gehad, en ik vind dit scherm absoluut niet te helder of zo. Zwart is ook echt behoorlijk zwart. Ik heb overigens de kleuren niet vegeleken met een 8 bits scherm, maar op mij komt alles prima over.

Pivot functie is zeer handig, en menu's vindt ik logisch.

Geen slechte pixels, ik kan ook geen scherm leakage oid ontdekken. Wit is egaal wit.

Games: tja, zeker net zo goed als mijn VM Pro 450, heb nog geen ghosting kunnen zien.(Hl2/doom 3, 3dmark2005).

Mijn voorlopige conclusie: scherm heeft geen negatieve punten tot nu toe. Maar nogmaals: dit is mijn 1e tft, en ik vergelijk alleen met mijn VM pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Je klinkt niet echt enthousiast hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dell 2001FP heeft een resolutie van 1600x1200 en wordt genoemd als een van de beste monitoren. Kijk maar wat reviews bij Anandtech door. Ghosting weet ik niet, maar het scherm is 16 ms. Jammer dat ie zo duur is, anders was het voor mij wel een serieuze kandidaat geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
ONLINEGAMER,

Waar gehaald en bij die zaak Benq 937s+ en IIyama 481s zelf te bezichtigen?

[ Voor 85% gewijzigd door Yokozuna op 09-01-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik zit al een tijdje deze draad te volgen, maar het maakt er niet makkelijker op.

Hoe zit het met de Benq FP931/FP937/FP937+ ?

Deze TFT's zijn serieuse kandidaten voor mij. Ik begrijp overigens niet waarom die Iiyama zo goed zou moeten zijn. het ding is nou niet echt bepaald state-of-the-art, en heb gelezen over een hinderlijke 'afterglow' op Toms harde waren pagina.

De enige die ik in actie heb mogen zien is de FP931 en moet zeggen vet mooi ! is die FP937(+) echt zijn geld waard vergeleken met de FP931 ?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm gekocht bij Pcvergelijk, zat namelijk standaard pixelgarantie bij deze zaak bij en dat vond ik wel belangrijk (alhoewel al m'n 3 schermen dode pixel vrij bleken te zijn, maar ja, vond 't 't risico niet waard). De iiyama staat (of stond) in ieder geval te bewonderen in de showroom van Alternate.

PCVergelijk zelf is een webwinkel, zonder showroom, dus daar zijn ze helaas niet te bewonderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog klein detail: er zit standaard een DVI en Dsub kabel bij de FP937s+, vond ik in ieder geval een positieve verrassing (je leest nogal eens dat DVI kabels niet bijgeleverd worden). Zoals ik al zei, ben nog steeds razend enthousiast over 't scherm en de enige kritiek die ik zou kunnen leveren is op de kijkhoek. Voor mij absoluut niet hinderlijk, maar als de kijkhoek voor jou de doorslaggevende factor is, zijn er betere schermen. Overigens heb ik dus een multimonitor setup met 3 schermen en zelfs als ik aan de ene kant van de setup zit, kan ik ze alle 3 nog prima overzien en ervaar ik nog geen storende effecten.

Heb 'm inmiddels aan een paar vrienden laten zien en die waren ook zeer enthousiast, vooral over de weergave van films, zoals ik al zei, echt mooie kleuren en kraakhelder.

Zal kijken of ik hier na 't weekend effe wat fotootjes kan posten

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 20:02
Zou je er misschien een paar foto's van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Laatst online: 22-09 08:55
Inderdaad. Een paar foto's van die fp937s+ zou heel mooi zijn.

Zitten er trouwens 2 ingangen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's zal ik proberen maandag/dinsdag hier te posten. Ja, zitten 2 ingangen op dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Laatst online: 22-09 08:55
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:02:
Foto's zal ik proberen maandag/dinsdag hier te posten. Ja, zitten 2 ingangen op dat ding
Nou, dan ben ik al zo'n beetje over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@OnlineGamer,

Hoe ervaar je de kwaliteit van de behuizing en derelijke. Is er sprake van backilght leakage?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tnx onlinegamer, hopelijk kan ik maandag ergens bij een winkel hem zelf zien. Ik ben in ieder geval al wat dichter bij m'n keuze; of de IIyama 481s of de Benq FP397s+. Rond de 400 euro, perfect price voor een 19" TFT. Ben vooral nog benieuwd welk merk panel nu gebruikt is in de Benq.
Ik heb 'm gekocht bij Pcvergelijk, zat namelijk standaard pixelgarantie bij deze zaak bij en dat vond ik wel belangrijk
Staat niet in de pricewatch, zou je er wat meer info over kunnen geven?

[ Voor 131% gewijzigd door Yokozuna op 09-01-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 19:44

Animal_X

Rodin

Yokozuna schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:15:
Vast wel, het is ten slotte een TFT, geen OLED paneel.
Inderdaad! alle TFT schermen hebben last van backlight leakage. Dit is ook de reden dat TFT's geen volledig zwart kunnen weergeven. Het punt waar je op moet letten is de hoeveelheid van de 'leakage' en de plaats waar het zich bevind.

Men zegt vaak dat scherm X last heeft van backlight-leakage omdat de leakage zich bijvoorbeeld alleen aan de rechter- en de linkerkant van bevindt. En er wordt vanuit gegaan dat scherm Y geen last van leakage heeft, terwijl deze verdeeld over het hele scherm juist meer leakage dan scherm X vertoont (slechtere zwart weergave dus), alleen valt het hier minder op omdat de leakage over het hele scherm verdeeld is.

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb kunnen verwoorden, maar wat ik hier mee bedoel is dat je je niet moet dood staren op eventuele "backlight-leakage" die users melden, want die heb je dus altijd.

edit:

Moet je niet opeens je complete post editen wanneer ik hem quote :P

[ Voor 13% gewijzigd door Animal_X op 09-01-2005 18:37 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad.

Nog 1 offtopic vraagje. Stel een TFT heeft een kijkhoek van horizontaal 130 graden (das minder dan normaal dus). Waar staat dat getal nou precies voor? Het punt dat het beeld niet meer acceptabel wordt weergegeven of het punt waar het beeld voor het eerst net niet meer wordt vertoond zoals wel wordt gedaan als je er recht voor zit?

[ Voor 81% gewijzigd door Yokozuna op 09-01-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC Vergelijk staat wel in de pricewatch, hoor:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1588

Lang niet de goedkoopste, maar dus wel inclusief de pixelgarantie en dat vond ik belangrijk. Over backlight leakage: Tja, vind het moeilijk om daar wat over te zeggen, vooral omdat ik hier echt geen vergelijkingsmateriaal voor heb. Wat ik wel kan zeggen: ik heb er nog een 21" HP P1110 CRT naast staan en het zwart van de BenQ is in ieder geval veel donkerder dan die van die HP CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:14:
Nog klein detail: er zit standaard een DVI en Dsub kabel bij de FP937s+, vond ik in ieder geval een positieve verrassing (je leest nogal eens dat DVI kabels niet bijgeleverd worden). Zoals ik al zei, ben nog steeds razend enthousiast over 't scherm en de enige kritiek die ik zou kunnen leveren is op de kijkhoek. Voor mij absoluut niet hinderlijk, maar als de kijkhoek voor jou de doorslaggevende factor is, zijn er betere schermen. Overigens heb ik dus een multimonitor setup met 3 schermen en zelfs als ik aan de ene kant van de setup zit, kan ik ze alle 3 nog prima overzien en ervaar ik nog geen storende effecten.

Heb 'm inmiddels aan een paar vrienden laten zien en die waren ook zeer enthousiast, vooral over de weergave van films, zoals ik al zei, echt mooie kleuren en kraakhelder.

Zal kijken of ik hier na 't weekend effe wat fotootjes kan posten
Ik heb er ook een en ik beaam het hier bovenstaande :*)
Is echt een puik schermpje ben er zeer tevreden mee , vooal met counterstrike heerlijk gewoon.
Heb ook de iiyama e485 gehad en die had echt last van ghosting .
Hij ziet er nog lekker uit ook vind ik , de iiyama voelde elcheapo aan.
Ik vond hem ook netjes verpakt en echt alle kabels erbij dat is bij iiyama wel anders.
Dus ik kan alleen maar zeggen dat ik er geen spijt van hebt en er echt blij mee ben.
Ook heb ik er Doom 3 en halflife 2 op gespeelt en in beide gevallen was er geen ghosting of een afterglow op te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ik ga em morgen maar eens bekijken in Leiden.

Wat zijn de specs nou van dat ding ? ik zie op verschillende sites een contrast ratio van 450/500/600:1 staan en op de benq site zelfs 700:1 (voor de FP937s+)

en wat voor scherm heeft deze (6 of 8 bits)? is dat echt zo belangrijk ? volgens mij zijn de keyfactoren toch wel de helderheid, kijkhoek en snelheid toch ?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat net even op GamePc te kijken naar hun review van de Viewsonic 912B en ze vinden het daar de beste 19" tft die op het moment te krijgen is. Enige nadeel is de coating die gebruikt is. Deze glanst en dat kun je wel of niet mooi vinden.

Samen met een 0-dead pixel policy is het wel een erg mooi schermpje.

Ik heb op de viewsonic site zitten gekeken en daar staat dat ze die ISO 13406-2 norm volgen, maar ik kom er niet uit wat dat nou precies inhoudt. Ik heb dat artikel van Tomshardware over het dooie pixel beleid van fabrikanten bekeken, maar ik snap er niet veel meer van. Er staat niks over 19" schermen, maar hoe groter het scherm hoe meer dooie pixels erop mogen zitten? En in welke klasse valt dat scherm dan? Klasse 2 of 1?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Laatst online: 22:47
Mensen met een BenQ 937+ die ik dit weekend heb gekocht, welke instellingen gebruiken jullie.
Ik draai op 1280*1024@72HZ, maar ik bedoel vooral contrast, brightness etc. Het is een wereldscherm, en de 8ms merk je zeker wel :*)

MvG. Jack©©

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal je altijd zien.... Dacht je met 450 euro een goede koop gedaan te hebben voor de Iiyama E481S/b, komt Salland ineens met 390,-... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Vraag aan alle Benq FP937s+ eigenaren: waar is hij op voorraad/ snel te krijgen? Kreeg net een mailtje van Salland maar hij is pas over 2 weken verw8 daar.
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:06:
Zat net even op GamePc te kijken naar hun review van de Viewsonic 912B en ze vinden het daar de beste 19" tft die op het moment te krijgen is. Enige nadeel is de coating die gebruikt is. Deze glanst en dat kun je wel of niet mooi vinden.
Bedankt, eindelijk een REVIEW! Eens lezen. Het design is zoieso al een pre, heb nog geen stakkere (letterlijk) TFT gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-vp912b-frontSM.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben sinds vrijdag de eigenaar van een Viewsonic VP912s
Heb hem laten importeren via een vriend van me uit amerika, koste me daar 625 dollar (free shipping) als je dat omrekent naar de euro met de koers toen (1,34 op 1) kost dat schermpje mij €466 euro en een beetje!

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-vp912b-hdefSM.jpg

En wat een prestaties echt super!
Vooral die 2H laag maakt het beeld net ff "af" de beelden zijn scherper en kleuren zijn iets levendiger.
En de responsetijd is ook geweldig, heb HL2, UT2004, Quake3, C&C Generals, Rome TotalWar en LOTR battle for middle earth gespeeld en geen enkele vorm van ghosting ontdekt.
Wel merk ik dat het scherm beter presteerd als hij opgewarmd is, maar goed dat probleem heb je met een diesel ook, als hij warm is wil die wel!
je moet niet gelijk heftig gaan gamen (HL2) in de winter zoals ik heb geprobeerd dat valt iets tegen, maar na een minuut of 10 kan je vrolijk beginnen.
Ook DVD's bekijken is een feest, heb de matrix 2 gepakt (omdat Anandtech die ook altijd pakt voor TFT's en dezelfde scene getest) Star Wars 2, LOTR 1 de openings scene met het grote gevecht en als laatste Gods & Generls.
Het scherm had er duidelijk geen problemen mee, zelfs de film Equilibrium met de 2e of 3e scene (gevecht in het donker) had het scherm geen problemen. Mijn broertje bezig een Samsung 193P daar moet ik die scene niet op kijken, daar is het beeld echt verschrikkelijk!

Dus voor iedereen die nog niet precies weet wat 'ie wil, kijk eens naar de VP912b
Een goed scherm met een kleine omlijsting en 3 aansluitingen (1x DVI + 2x D-SUB)
http://www.viewsonic.com/...isplays/proseries/vp912b/
Review:
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=86247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar iets telang over mijn "review" :9 hahaha
Yokozuna dacht hetzelfde, moet 'ie ook maar een VP912 kopen, goed schermpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Haha, de reviewer vond de kleur-reproductie zo goed dat hij zegt zo te geloven dat het een 12ms 24bits panel was :) Blijkbaar wel de beste allround 19" TFT die bestaat dan (snelheid, kwaliteit, prijs). Maarja, Viewsonic maakte ookal geweldige CRT's, ookal is die technologie compleet anders.

Ik wilde net voor de Benq gaan, ookal is deze monitor zo goed, 530 euro of meer is toch wat teveel voor mij. Alhoewel, m'n pa betaalt 250 euro bij :)

[ Voor 43% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:50:
Haha, de reviewer vond de kleur-reproductie zo goed dat hij zegt zo te geloven dat het een 12ms 24bits panel was :) Blijkbaar wel de beste allround 19" TFT die bestaat dan (snelheid, kwaliteit, prijs)
Het is een 6bits paneel maar door die speciale reflectie laag 2H lijkt het een 8bit!
Moet zeggen dat ik er geen last van heb dat het een 6bit is, bewerk veel foto's in Fotosoep CS voor mijn opleiding en dat kan perfect op dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Blijkbaar zeer goede interpolatie en coating.
We’re not sure how Viewsonic managed to beat every other monitor manufacturer to market with a fast 19” LCD panel, but the proof is in the pudding. The Viewsonic VP912b is likely the best price/performance LCD monitor we’ve ever tested.
Mja, ik weet niet in hoevere de review objectief is of gesponsord door Viewsonic, maar dit trekt me toch bijna over de streep. Het enige wat ik jammer vind is dat Viewsonic niet meer gaat leveren in de Benelux, vraag me af hoe het dan met garantie zit. Niet dat ik die zal nodig hebben, maargoed.

Hij zal momenteel wel weer nergens te krijgen zijn, ik snap ook niet waar mensen hier de Benq FP937s+ vandaan "goochelen". Is hij alleen bij de duurdere winkels verkrijgbaar ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

* Darth Punk is nu ook verkocht.
* Darth Punk gaat nu 100% voor de VP912.

@ Renesis: zou je monitor kunnen vergelijken met die 193P van je broertje? Ik zou graag willen weten als dat kan hoe de kleuren in 2d en 3d zijn. Ik bedoel zie je echt veel verschil?

* Darth Punk snapt alleen niet waarom de @#%@#$@%@ Amerikanen bij DELL wel de VP912 kunnen kopen en in ons #$^#%@%V @$@% NL dus niet: 8)7 :'( :'( :'(
http://accessories.us.del...InStock=&refurbished=&fe=

Update:
@ Yokozuna, kan je een linkje geven over dat ViewSonic niet meer gaat leveren in de Benelux?

[ Voor 43% gewijzigd door Darth Punk op 10-01-2005 12:18 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:11:

@ Renesis: zou je monitor kunnen vergelijken met die 193P van je broertje? Ik zou graag willen weten als dat kan hoe de kleuren in 2d en 3d zijn. Ik bedoel zie je echt veel verschil?
kan ik heel kort over zijn, de VP912 is gewoon beter in kleuren reproductie!
De kleuren zijn levendiger en het beeld is scherper door die speciale coating.
Ook spellen kan je beter op de VP912 spelen.
In films ontloopt het elkaar niet echt, behalve is scenes met hele heftige CAMERA beweging & hoge contrasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:23:
[...]
In films ontloopt het elkaar niet echt, behalve is scenes met hele heftige CAMERA beweging & hoge contrasten.
dank u _/-\o_ dank u _/-\o_ dank u _/-\o_
maarre over die coating: net als bij de Sony HS94P, dat bevalt je, of bevalt je niet. Maar wat ik wil vragen is, valt er overdag er ook nog goed mee te werken als bv. van links of rechts de zon erop valt?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Benq FP937s+ dikke voorraad + lage prijs : www.obcs.nl

Viewsonic 912s Waar zo snel mogelijk te krijgen?
Darth_Punk schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:32:
maarre over die coating: net als bij de Sony HS94P, dat bevalt je, of bevalt je niet. Maar wat ik wil vragen is, valt er overdag er ook nog goed mee te werken als bv. van links of rechts de zon erop valt?
Dat vroeg ik me ook af. Is het echt evenveel reflectie als een flatscreen CRT? Niet dat dat zo erg is, je moet zoieso je monitor niet zo plaatsen zodat je er een raam in kunt zien.

[ Voor 68% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
Jeeeeeeej, net me 481S-B besteld, krijgen we een user review over de 912s :P
Hmm hij is nog in bestelling kan nog annuleren...
Mjah, tis wel dik prijs verschil van 150 euro..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic VP912s

www.obcs.nl : in 3 dagen verwacht
www.micromail.nl : in 4 dagen verwacht

[ Voor 117% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:32:
[...]
dank u _/-\o_ dank u _/-\o_ dank u _/-\o_
Nee die is verschillend.
De VP912 bevalt me beter dan die HS94P, die gaat nu waarschijnlijk naar mijn MCE setje.
Van de zon heb je wel last ja als die erin schijnt (bij de VP912) net als een CRT!
Als hij uitstaat spiegelt ie als de ter*ng, maar goed dat vond ik toen geen rede om hem niet te kopen!
Maar spiegelen doet een CRT ook en die heeft toch ook vele jaren bij iedereen op de kamer gestaan, dus...
Vind het een enorm fijn scherm en het is zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Spiegelen doet een CRT ook en die heeft toch ook vele jaren bij iedereen op de kamer gestaan, dus...
Precies, bovendien zijn de meeste CRT's die men heeft ook nog bolvormig, dus reflecteert de VP912s toch nog minder licht :)

[ Voor 47% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mijn VP912 niet inruilen voor iets anders ook al kreeg ik die andere monitor gratis!
Deze bevalt me zo enorm goed!

Dat spiegelen kan ik wel mee leven, heb altijd een CRT gehad en vind het spiegelen niet eens zo irritant

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
PIIIIIIIICS :D :D

[ Voor 4% gewijzigd door Gehaktbal op 10-01-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:05:
Jeeeeeeej, net me 481S-B besteld, krijgen we een user review over de 912s :P
Hmm hij is nog in bestelling kan nog annuleren...
Mjah, tis wel dik prijs verschil van 150 euro..... :?
Hier hetzelfde verhaal... Ach, toch is een Iiyama E481s bepaald geen slechte keuze. Bovendien sowieso 24 bits, goedkoper en zekerheid wat betreft beschikbaarheid en garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit op mijn stage, dus dat gaat nu moeilijk maar ik beloof u allen dat ik vele foto's zal nemen als ik verhuist ben! :P Beetje druk nu met stage en verhuizing, camera zit ergens onderin 1 van mijn dozen :? weet neit echt welke ben vergeten op de doos te zetten wat de inhoud is 8)7 HAHA

En de pc wordt natuurlijk als allerlaats ingepakt want ik moet wel zolang mogelijk kunnen gamen!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 13:38 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
ja gelijk heb je :)
De VP912b is mij veel te duur daarbij, ik kijk gewoon hoe de iiyama bevalt... en dan zie ik daarna wel weer :P
Kan ik em altijd nog terugsturen en verder sparen voor zon V912b, als er in de tussentijd niet nog es iets leuks is gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Ik wilde eigenlijk voor de BenQ FP937S+ gaan, maar nu ik die Viewsonic zie begin ik een beetje te twijfelen. Eigenlijk zou ik de 2 monitoren naast elkaar willen hebben maar ik denk dat dat nogal lastig zal worden.

Iemand die me kan overtuigen? Het gaat mij puur om gaming en films kijken, fotobewerking doe ik niet aan en videobewerking dusdanig minimaal dat ik met een mindere kwaliteit daarop ook geen problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Realone schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:46:
Ik wilde eigenlijk voor de BenQ FP937S+ gaan, maar nu ik die Viewsonic zie begin ik een beetje te twijfelen. Eigenlijk zou ik de 2 monitoren naast elkaar willen hebben maar ik denk dat dat nogal lastig zal worden.

Iemand die me kan overtuigen? Het gaat mij puur om gaming en films kijken, fotobewerking doe ik niet aan en videobewerking dusdanig minimaal dat ik met een mindere kwaliteit daarop ook geen problemen heb.
Lees onderstaande berichten maar over de VP912, ik zou zelf voor de viewsonic gaan of die Benq moet echt gunstiger geprijst zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:49:
[...]

Lees onderstaande berichten maar over de VP912, ik zou zelf voor de viewsonic gaan of die Benq moet echt gunstiger geprijst zijn
Ik zie op de Pricewatch de VP912s staan voor €540,-. Dat is aanzienlijk duurder dan de €420,- die voor de BenQ FP937S+ betaald moet worden.

Maar ik zoek nog even of de VP912s hetzelfde is als de VP912.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelooflijk wat een lofbetuigingen voor die VP912. Toch jammer dat je zoveel extra geld neer zou tellen terwijl je voor 350 euro de 481S hebt die echt 8 bit is, ook DVI en er is geen ghosting op te vinden. Tegen gehaktbal: ik zou niet die extra euro's weggooien en je 481S houden! Echt een topscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

zo scherm staat naast me. Nu nog naar huis. :)
Vanavond komen pics en filmpje met digi camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:07:
Ongelooflijk wat een lofbetuigingen voor die VP912.
Nou lofbetuigingen gaat wat ver hoor maar ik geef gewoon aan hoe ik over het scherm denk
En de 481s is ook een goed scherm, vind die speakers eronder alleen zo jammer!
maar als je het geld er niet voor (over) hebt dan is die 481s ook goed of de Acer 1921ms, kost ook zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:23:
[...]

Ik heb nogal grote vraagtekens hierbij...

Als de 193p al vaak als beste uit de test komt (met name voor de kleuren), in vergelijking met 8bit panels... dan maakt een 6bits panel al helemaal geen schijn van kans!
een van de bronnen: http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:52:
[...]

Ik heb nogal grote vraagtekens hierbij...

Als de 193p al vaak als beste uit de test komt (met name voor de kleuren), in vergelijking met 8bit panels... dan maakt een 6bits panel al helemaal geen schijn van kans!
een van de bronnen: http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2289
Dat is een bron waar ik mijn vraagtekens bij zet, de meeste schermen die ze daar testen zijn al vrij oud en hebben al een opvolger.
Heb niet heel vaak gelezen dat de 193p goede reacties krijgt, alleen het design en het weglaten van het OSD en dat softwarematig te regelen waren grote pluspunten.
Het paneel en het frame waren juist weer MINpunten!

Het is misschien een goede monitor maar dan betaal je ook weer veel meer!
Ik zou hem absoluut niet willen ruilen met een 193p
Heb beide monitoren naast elkaar gezien maar vind die VP912 toch echt beter!

Over het beeld tijdens The Matrix (http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2024&p=6)
"We include these movies into our benchmark to test full motion video. We were surprised by how much more vivid the Samsung 213T appeared. We did not detect any motion blur. The image looks fairly washed out compared to our 213T, but very much on par with the Dell 2001FP.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De Benq FP937s+, IIyama 481s, Viewsonic VP912s zijn momenteel wel de beste 19" keus kwa game schermen, en -zoals we van tweakers gewend zijn- dus ook de hotste schermen :)

IIyama 481s, 390 euro, 8bit panel, blijkbaar geen zichtbare ghosting, zwart weergave kan beter, grote kijkhoek. Goed beschikbaar, goede garanatiebepalingen.

Benq FP937s+, 430 euro, 6bit panel, geen ghosting, goede zwart weergave, relatief kleine kijkhoek. Goed beschikbaar, zal waarschijnlijk zeer ruim beschikbaar worden.

Viewsonic VP912s, 530 euro, 6bit panel, geen ghosting, goede zwart weergave, grote kijkhoek beste allround 19" panel, coating geeft meer reflectie maar beter beeld. Momenteel slecht beschikbaar, twijfelachtig of Viewsonic zal blijven leveren in de Benelux.

Nog meer bijzonderheden?

[ Voor 39% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reactietijden :P
IIyama 481s = 25ms
Samsung 193p = 20ms
ViewSonic VP912 = 12ms
Benq FP937s = 12ms
Benq FP937s+ = 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik iets niet helemaal goed of is het verschil tussen 16,2 en 16,7 miljoen kleuren maar een verbetering van 3% of is het een hele andere techniek waardoor de kleuren zowieso veel mooier zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:02:
Begrijp ik iets niet helemaal goed of is het verschil tussen 16,2 en 16,7 miljoen kleuren maar een verbetering van 3% of is het een hele andere techniek waardoor de kleuren zowieso veel mooier zijn?
16,7m kleuren is een 8bit paneel
16,2m kleuren is een 6bit paneel

Een 8bit paneel kan 256 schaduwen per kleur produceren met als gevolg 16,7miljoen kleuren
Een 6bit paneel kan maar 64 schaduwen per kleur produceren wat op 262.000 kleuren komt en met een handig trucje genaamt "dithering" kan het paneel de kleuren "opboosten" naar 16,2miljoen

6 bits per pixel geeft ons 64 mogelijkheden. Dit lijkt voldoende om van 0 tot 100% zwart weer te geven, maar ons oog kan dan nog steeds afzonderlijke stapjes onderscheiden.

8 bits per pixel geeft 256 mogelijkheden, of bijv. 256 tinten van 1 kleur.
Hiermee zijn de stapjes klein genoeg om in een verloop van zwart naar wit geen afzonderlijke stapjes te zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

ViewSonic VX912s 12 ms
Sony HS94P b en s 12 ms
ViewSonic V191 25 ms, 8 bit!
en zo kunnen we nog even door gaan met alle 25 ms schermpies :P

iemand nog info over de acer(s) ?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Kben het helemaal zat.
Kheb het scherm bij andere winkel besteld die ze wel op vorraad heeft (en een euro goedkoper was :P)

Heb hem morgen binnen als het goed gaat :)
Tgaat hier om de iiyama 481S zwarte uitvoering..
Uiteraard een dikke review er tegenaan zodra hij binnen is met foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

volgens mij heeft de viewsonic nog een ander bijkomend voordeel. Persoonlijk vind ik het doodzonde als je 400 á 500 pleuro voor een tft betaalt en dan met 1 of 2 dode pixels komt te zitten. Hier zou je je dan tegen kunnen indekken bij verschillende shops met een dode pixel garantie die de ISO 2 norm van de fabrikant overschrijdt. Bij viewsonic echter geeft men dacht ik sowieso garantie op dode pixels (subpixels uitgesloten, maar daar kun je je zelden of nooit tegen 'verzekeren'). Zou iemand dit kunnen confirmeren voor me?

Thermaltaker...die ook bijna over de streep van de Viewsonic vp912s is :9~

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Laatst online: 17-07 20:51
Nou ik heb mijn Benq 937s+ ook binnen gekregen. Helaas 2 dode pixels, dat heb ik natuurlijk weer. |:( . Eentje zit precies in het midden van het scherm en schijnt felgroen, de andere zit rechts in het midden en is rood. Gelukkig heb ik hem met pixelgarantie gekocht, dus dat wordt ruilen. Ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten op een andere....

Verder bevalt het scherm goed en is zwart ook echt zwart. Ghosting heb ik niet waar kunnen nemen en over de kleuren heb ik ook geen klachten. Ik kan dit echter alleen met mijn oude 19 inch lite-on crt vergelijken. DVI is echt geweldig, aansluiten en contrast wat bijstellen en klaar is kees.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Darth_Punk schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:11:
ViewSonic VX912s 12 ms
Sony HS94P b en s 12 ms
ViewSonic V191 25 ms, 8 bit!
en zo kunnen we nog even door gaan met alle 25 ms schermpies :P

iemand nog info over de acer(s) ?
Ik heb het over de INTERESSANTE schermen. De VX912s is lelijk, de Sony is te duur en de V191 vertoont ghosting. De reactiesnelheid noem ik niet bij mijn schermen, want 'geen ghosting' zegt genoeg.
Bij viewsonic echter geeft men dacht ik sowieso garantie op dode pixels (subpixels uitgesloten, maar daar kun je je zelden of nooit tegen 'verzekeren')
Dat is pixel policy rank 1 ofzo. Ik weet niet hoe je dat precies noemt, volledige dekking iig. Bijna alle fabrikanten hanteren echter pixel policy rank 2 of 3 (enkel inruilen mogelijk als de dode pixels zich in het centrum bevinden bijvoorbeeld). Zal vanavond ook eens zoeken.

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Zonde zeg, van die dode pixels! Maar gelukkig had je dode-pixel garantie erbij besteld. je moet je toch niet voorstellen dat je hier de komende jaren naar moet kijken :r

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als die VP912s volledig pixel fabrieks-garantie biedt dan bestel/pre-order ik hem meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Check voor de zekerheid de Site nog ff, maarre ik ben er nagenoeg zeker van dat zij garantie geven op alle defecte pixels, m.u.v. subpixels...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er gisteren achter dat ook in 1 van mijn 3 schermen een dode pixel zit, helemaal in de hoek, lichtblauw. Gelukkig zit er standaard een pixelverzekering bij PC-Vergelijk, morgen dus maar effe gaan ruilen. Hopelijk kan ik morgens overigens ook wat fotootjes online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Ik heb vandaag de in de winkel de Sony HS94P bekeken; wat een onwaarschijnlijk heldere en bloedmooie kleuren zeg! _/-\o_ Het Mycom TFT schermpje ernaast verbleekte er helemaal bij. Ook de Iiyama CRT's zagen er ineens uit als stoffige antiekdozen vergeleken met de Sony.
De coating zorgt inderdaad voor redelijk wat reflectie (ik heb hem ff uitgezet) maar ik vond dit niet irritant en wat je er voor terug krijgt is super levendige kleuren.

Mijn keuze is gemaakt; als de Viewsonic (ook met coating) niet te krijgen is ga ik de Sony halen :)

Weet iemand ook maar 1 zaak die de Viewsonic werkelijk op voorraad heeft? Zo ja, ga ik morgen gelijk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon Viewsonic effe bellen, zij kunnen je het telnr van hun distribiteurs geven en die kunnen voor jou regelen dat het scherm binnen 1 dag bij jou in de buurt in een winkel ligt. Heb ik namelijk ook gedaan, toen ik nog van plan was de ViewSonic te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic VP912s

www.obcs.nl : donderdag verwacht
www.micromail.nl : vrijdag verwacht
Nog geen zaak gezien die hem op voorraad heeft.

edit: ok

Over DVI kabel bij/niet bijgeleverd kan ik niets vinden.

[ Voor 214% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Dit staat onder de garantie voor LCD schermen:

[/quote]Note on Pixel Defect Policy:
For any sub pixel defect (red or green or blue) ViewSonic LCD display products are warranted in accordance with the ISO standard 13406-2 class II. On pixels ViewSonic exceeds ISO 13406-2 class II requirements not allowing for any defective (permanently dark or bright) complete pixel consisting of red, green, and blue sub pixels (“Zero Pixel Defect Policy”).
[quote]

Bovendien staat er bij sommige shops bij dat het om zero pixel warranty gaat!

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke thanks, dat is mooi, ben nu 75% zeker dat het de VP912s wordt :) Nu moet ie nog beschikbaar worden! Micromail zet er idd bij
Pixel - policy: Zero Pixel Warranty

[ Voor 51% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Mja, dat wordt een probleem als Viewsonic niet meer gaat leveren in Europa. Of nu weer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:07
Hebben jullie dit al gelezen van Ome Tom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12
Yokozuna schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:11:
Oke thanks, dat is mooi, ben nu 75% zeker dat het de VP912s wordt :) Nu moet ie nog beschikbaar worden! Micromail zet er idd bij
[...]
http://www.micromail.nl/ werkt bij mij niet? (Krijg zo'n tekst dat het domein voor verkoop word aangeboden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
DutchCommando schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:37:
http://www.micromail.nl/ werkt bij mij niet? (Krijg zo'n tekst dat het domein voor verkoop word aangeboden).
Sorry, www.micro-mail.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 18:43
Yokozuna schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:32:
[...]
Over DVI kabel bij/niet bijgeleverd kan ik niets vinden.
Van de Micro-mail site: (en geldt zeer waarschijnlijk ook voor alle andere winkels)
"Incl. DVI Kabel" :)

[ Voor 34% gewijzigd door pjotrk op 10-01-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Weet iemand toevallig hoe het zit met de pixelgarantie bij obcs ? Ik ben namelijk van plan de FP937S+ aan te schaffen maar wil geen een dode pixel aantreffen. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Av3ng3rtje op 10-01-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Hier de eerste Pics!

http://82.161.35.19/plaatjes

Tsjonge tsjongen wat een lekker scherm zeg.
Geen ghosting
Heerlijk scherp (had oude 17 inch)
Ontzettend groot dat wel, maar went wel
Super super super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Av3ng3rtje schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:50:
Weet iemand toevallig hoe het zit met de pixelgarantie bij obcs ? Ik ben namelijk van plan de FP937S+ aan te schaffen maar wil geen een dode pixel aantreffen. :)
het zou hier moeten staan....
http://www.obcs.nl/ice.cg...=1&d_vend=&d_word=PIXPACK
maar die doet t bij mij niet.
(onderste punt in het rijtje "beeld" in het hoofdmenu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
lawaai schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:51:
Hier de eerste Pics!

http://82.161.35.19/plaatjes

Tsjonge tsjongen wat een lekker scherm zeg.
Geen ghosting
Heerlijk scherp (had oude 17 inch)
Ontzettend groot dat wel, maar went wel
Super super super!
Hehe, thanks voor de foto's. Zijn lekker groot (helaas niet helemaal scherp maarja...)

Wat vind jij van de kleuren als je ze vergelijkt met je oude CRT'tje? (Of gewoon zonder te vergelijken, ik ga ook niet een CRT en een TFT bij elkaar zetten)

In ieder geval bedankt voor de pics. _/-\o_ :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.