[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.930 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk Mickman... als je maar blijft vergelijken word je gek 8)7 !!!

Op een gegeven moment moet je maar gewoon op basis van je budget een scherm kopen dat je mooi vind met leuke specificaties. Uiteindelijk is het verschil volgens mij alleen te zien als je twee schermen naast elkaar zet. Denk dus maar gewoon na waarvoor je het scherm gaat gebruiken en laat je niet teveel afleiden door alle (overigens goed bedoelde) adviezen en meningen.

Over het algemeen lees ik weinig negatiefs over de Viewsonic VX912 en BenQ FP937s (dus die FP937plus zal ook wel prima zijn). En als gamen niet je leven is maar puur ontspanning voor af en toe tussendoor kun je gewoon gaan voor de Iiyama E481S of Samsung 193P...

(goed... nu moet ik alleen zelf nog een keuze maken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:30:
Ik ben mij al een tijdje aan het verdiepen in een 19" TFT, maar er nog niet echt uit. Helaas ook niet na het lezen van alle topics in dit forum. Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor fotobewerking (Photoshop) en video-editing en soms voor gamez.

Ik las zeer veel over de nieuwe Benq FP937s+. Op papier alles mee en leek mijn eerste keus, maar volgens mij heeft deze een TN-panel met 18bits weergave en kan dus geen 16,7 Mln kleuren tonen. Ook is de kijkhoek erg beperkt. Meer dus de natte droom (door 8ms) voor 'die hard'-gamers en totaal ongeschikt voor fotobewerking/video-editing. Klopt dat?

Ik las dat ik voor mij doeleinden beter een S-IPS of PVA/MVA scherm kan nemen, die wel 16,7 Mln kleuren aankunnen. Maar die zijn meestal weer erg langzaam. Zeker te langzaam voor games. De enige waarvan ik weet dat ie redelijk goed is, is de Iiyama E481S. Maar dit is al een redelijk oud scherm. Weet iemand nog meer goede schermen die je kunt gebruiken voor fotobewerking, video-editing en soms voor een spelletje?
Hier een overzicht van 19" TFT-monitoren met:
- <16 ms
- 16,7 miljoen kleuren

Klik hier voor het overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door ZandBak op 03-01-2005 22:09 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, kom ik aan met een AG Neovo 15 inch scherm... Maar, ik vind (ookal issie niet 19 inch) dat dit scherm gewoon geweldig is bij games, alles ziet er levensecht uit, géén reflectie... En ik heb ok nog zitten gamen op een Neovo 19 inch, doet het ook wel lekker Al hebben ze allebei geen DVI! Ik ben er dik tevreden mee! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FP937s+ afmetingen ???

Op de website van Benq staan twee afmetingen van de monitor.

CTN Afmetingen (HxBxD) 570x495x227 mm
Afmetingen (hxbxd) 4,6.3X41,.2x180mm

Wat zijn nu de echte afmetingen?? Een monitor van 57 cm hoog vind ik zelf nl. iets te veel van het goede.

Kortom, wat is het verschil tussen ctn- en de "normale" afmetingspecificaties?

bron: http://www.benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=506&page=specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CTN-afmetingen

Ik denk dat ik er achter ben...

Afbeeldingslocatie: http://www.tantenschueler.de/bzt/1.jpg

Als "carton dimensions" betekent wat ik denk dat het betekent dan zal ctn-afmetingen dus betrekking hebben op de verpakkingsafmetingen.

Beetje vreemd om dat de vermelden bij de specificaties overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mickman schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:04:
[...]

Hier een overzicht van 19" TFT-monitoren met:
- <16 ms
- 16,7 miljoen kleuren

Klik hier voor het overzicht
Volgens mij klopt dat lijstje niet. Wat ik begrepen heb uit dit topic zijn alle TN monitoren 16,2 miljoen kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robhof schreef op woensdag 03 november 2004 @ 19:40:
Interessant topic! Wilde in eerste instantie De Sony SDM-HS94P aanschaffen, maar zit erg tegen de prijs aan te hikken. De Benq FP937S lijkt me een goed alternatief, maar kan er niet bijster veel ervaringen over vinden. Dus eigenaren, leef je uit hier! ;)
ik heb de benQ thuis staan, word ook in de winkel waar ik werk verkocht.
design en qualiteit ben ik zeer tevreden over
als er gamers komen voor een nieuw beeldscherm word deze ook altijd aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
BenQ 19 Inch TFT FP937S+ 19" TFT 8ms voor 450 euro bij hardwareconcurrent
http://www.hardwareconcurrent.nl/
maakt de keuze makkelijk ;)

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Taataa schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 00:06:
[...]

Volgens mij klopt dat lijstje niet. Wat ik begrepen heb uit dit topic zijn alle TN monitoren 16,2 miljoen kleuren.
Wat er volgens mij gezegd is, is dat wanneer de reactiesnelheid laag is het aantal kleuren meestal 16,2 miljoen is.

Een scherm met 12 ms en 16,7 miljoen kleuren kan ik dus nog niet vinden.
Ik heb twee 19" tft schermen gevonden met:
- d-sub & dvi-d/i
- 12 ms of lager reactiesnelheid
- 16,7 miljoen kleuren

LG Flatron L1930BQ
-12 ms

Hyundai L90D+
- 8 ms

Nou prad.de lijkt het ook niet helemaal voor elkaar te hebben. Die LG heeft gewoon een reactiesnelheid van 25 ms.

[ Voor 40% gewijzigd door Mickman op 04-01-2005 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Hoeveel verschil zal er zitten in de beeldkwaliteit tussen de Benq FP937S en de FP937S+?

Ik heb die niet+ gezien bij de mediamarkt.
Vond het beeld wel mooi. Zwart was ook donker. Reflectie leek die ook niet zo'n last van te hebben.
Alleen leek het beeld vrij korrelig. Ze draaide een film, en die draaide op alle tft's... maar op allemaal leek hij korrelig. Dus ik weet niet of dat een tft kenmerk is, of een rotfilm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over die kleuren en reactietijd enzo.

Schermen die 16,2 miljoen kleuren weergeven, geven eigenlijk 262.000 kleuren weer. De rest is nep, dus dithering. Dit heeft schijnbaar ook invloed op reactietijd. Helaas is reactietijd het nieuwe modewoord voor TFT's, en wordt alles opgegeven voor een zo laag mogelijke tijd. Ik kan je echt aanraden bijzonder goed te kijken naar specs van fabrikanten, want er wordt bijzonder veel genaaid. Goede specs zijn vaak in handleidingen te lezen, dan hebben mensen immers al de monitor aangeschaft.

Veel 'snelle' tfts zijn voor niet hypothetische gevallen echt niet sneller dan een 'traag' 25 ms 24bit paneel. Het bewijs: kijk hier eens.

http://app2.pcmweb.nl/pcm/extra/tft-schermentest.xls

De meeste 12 ms panels presteren net zo goed (slecht?) als 25 ms panels, maar geven kleuren brak weer. Nog iets: ziet een mens het verschil tussen 8ms en 12ms panels? Ik zou zo zeggen dat er uiteindelijk een grens is waarbij mensen de ghosting niet meer kunnen zien, net zoals mensen bij een groot oplossend vermogen afzonderlijke puntjes niet meer kunnen zien. Dit is natuurlijk maar een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
leuk die sheet, maar het aantal kleuren is schijnbaar niet meegenomen in deze metingen. Dat is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ cryothic: dat korrelige kan kloppen. Ik weet niet welke Mediamarkt je bent geweest, maar die in Rijswijk heeft alle TFTs aan 1 pc hangen. Dit betekent dat ook 15" TFTs met een lagere resolutie moeten werken. Alles draaide in 1024x768, waardoor 17" en 19" tfts moesten interpoleren. Dat ziet er lelijk uit. Toen ik een medewerker aansprak, zette hij de resolutie op 1280x1024 (native voor 19"), en alles zag er een stuk beter uit. Misschien is dat dus wat je zag.

Over die sheet: ja dat is inderdaad jammer. Je moet per stuk even gaan kijken wat het is, al kan je aan de specs veel aflezen. Panels met hogere ms ratings zijn vaak MVA/PVA met 16,7 miljoen kleuren, lagere ms zijn bijna altijd TN panels, 16,2 miljoen. Het grappigste vond ik vooral dat de specs en de gemeten reactietijden vooral bij TN panels (snelle panelen) schijnbaar geen overeenkomst vertonen. Hiermee is mij duidelijk dat veel fabrikanten gewoon verkeerde specs opschrijven, en dat je dus met reactietijden heel erg voorzichtig moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26

garathane

l'enfer, c'est les Autres

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:21:
Ziet een mens het verschil tussen 8ms en 12ms panels? Ik zou zo zeggen dat er uiteindelijk een grens is waarbij mensen de ghosting niet meer kunnen zien,

Dat klopt natuurlijk. Vanaf ca 20 ms ziet je oog het verschil niet meer. Die snelheden zijn marketing instrumenten. Helderheid en contrast ratio zijn net zo, of zelfs veel, belangrijk(er).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Hoe lager de reactietijd, in dit geval 8, hoe lager de maximale(meest hoge, dus slechte) reactietijd zal zijn.
Bij het ditheren van kleuren wordt de reactie tijd zowat verdubbeld.
12x2 = 24 ms, ga je zien
8x2 = 16 ms, moet je moeite voor doen :)

Uiteraard verschillen deze reactietijden per scherm en per kleurtransitie.. maar hoe lager de native reactietijd hoe sneller het scherm in zijn geheel is. (hangt af per scherm dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 11:00
Weet niet of ik hier goed zit ivm met 12 ms/game modus.
Maar ik zag net bij de mediamarkt de BenQ 904 en die zag ik niet in de pricewatch staan.
Iemand hier arvaring mee?
Specs volgens MM
19 inch TFT
Reso 1280 x 1024, 0.294 mm pixel afstand
25ms
700:1 contrast
Kijkhoek 170 graden.

Prijs 399,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Veel 'snelle' tfts zijn voor niet hypothetische gevallen echt niet sneller dan een 'traag' 25 ms 24bit paneel. Het bewijs: kijk hier eens
Dat is al vaker gezegd en volgens mij klopt dat ook. De IIyama Prolite 481 is een 25 of 20ms 24bits panel (16.7miljoen kleuren) terwijl IEDEREEN zegt dat daar prima op te gamen valt.

Daarom: Benq 937s+ leuk, maar eerst zien dan geloven. Daarom ga ik eerst kijken waar hij al verkrijbaar is, maar bij Hardware concurrent is dat dus zo? Wel vaag, verder is hij nog nergens binnen
Let op: wordt 15-01-2005 verwacht (geschatte leveringsdatum)
etc.

[ Voor 82% gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Ik vind de Samsung 910T met pivot wel erg mooi maar deze heeft ook een response van 25ms. Ik las op internet een review http://www.gamepc.com/lab...asp?id=samsung910t&page=1, en daar staat dat gamers naar een andere monitor moeten kijken. Is deze monitor echt niet geschikt voor games? Zijn er mensen met zo een monitor hier?

MvG.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
TFT schermen:

24bit panels zijn vaak prima geschikt voor fotobewerking en CAD maar vaak wat te traag voor games (de IIyama 481S/B is hier blijkbaar een uitzondering op, volgens alle eigenaren ook prima geschikt voor spellen)
18bit panels zijn vaak minder goed geschikt voor fotobewerking etc. maar zijn vaak wel snel zat voor spellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 06:13
jackoo1988 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:48:
Ik vind de Samsung 910T met pivot wel erg mooi maar deze heeft ook een response van 25ms. Ik las op internet een review http://www.gamepc.com/lab...asp?id=samsung910t&page=1, en daar staat dat gamers naar een andere monitor moeten kijken. Is deze monitor echt niet geschikt voor games? Zijn er mensen met zo een monitor hier?
MvG.
Ik heb de 910N (ook 25ms). Voor een beetje gamen is het wel te doen, maar ghosting is overduidelijk aanwezig in bijv. HL2. Aangezien ik niet zo'n gamer ben boeit het me echter niet zo, maar als gamer zou ik deze monitor niet nemen. Misschien is de 193P dan beter (20ms). Deze staat in bestelling, dus binnenkort kan ik die 2 vergelijken. Hij is wel een stuk duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 17:50
Voor de meeste mensen: even naar een computer winkel gaan waar ze verschillende schermen langs elkaar hebben staan. Vergelijk deze (ze moeten wel minstens een half uur aanstaan! anders zijn ze niet opgewarmd). Ik ben nog zoekende... maar ik moet zeggen een TN scherm van Sony ziet er erg goed uit qua kleuren. Ik heb deze langs het Samsung 193P VPA scherm gezien. Weinig verschil bij te zien... Dus het is voornamelijk smaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:33:
TFT schermen:

24bit panels zijn vaak prima geschikt voor fotobewerking en CAD maar vaak wat te traag voor games (de IIyama 481S/B is hier blijkbaar een uitzondering op, volgens alle eigenaren ook prima geschikt voor spellen)
18bit panels zijn vaak minder goed geschikt voor fotobewerking etc. maar zijn vaak wel snel zat voor spellen.
Het enige nadeel van bijna alle Iiyama's: design = :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kan mij niet schelen, ik stel prioriteiten, innerlijk is belangrijker dan uiterlijk van een TFT. Ik heb zelf ook liever een strakke rand om de TFT, maar als ik daar beeldkwaliteit voor op moet offeren dan houdt het natuurlijk op.
maar ik moet zeggen een TN scherm van Sony ziet er erg goed uit qua kleuren
Klopt. Jammer dat je er (te)veel voor moet betalen.

[ Voor 89% gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

even voor de mensen die hier roepen dat die Iiyama met 20ms/25ms evengoed geen ghosting laat zien...

Aan welke framerate moeten we denken dan?
Ik bedoel, als een pixel in 25ms aan en uit kan, zie je volgens mij geen ghosting bij 40fps of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:52:
Kan mij niet schelen, ik stel prioriteiten, innerlijk is belangrijker dan uiterlijk van een TFT. Ik heb zelf ook liever een strakke rand om de TFT, maar als ik daar beeldkwaliteit voor op moet offeren dan houdt het natuurlijk op.
Daar heb je ook wel een goed punt Yokozuna. Zit zelf stiekem nu ook wel te twijfelen hoor. Die Iiyama E481S/b wordt met de dag interessanter (bovendien zijn deze schermen i.t.t. de BenQ en Viewsonic wel goed te verkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
In de tijd dat wij aan het wachten zijn op de rotzooi van Benq komt komt er inderdaad al een tweede 8ms TFT onze keuze moeilijker maken; De Philips 190P6: nieuws: Philips introduceert 19" lcd-scherm met 8ms reactietijd Als dat nog niet genoeg is komt Samsung binnenkort ook met een 8ms monitor.

Het punt is dat op 60Hz (aanbevolen refreshrate van TFT's) al geen ghosting meer te zien valt als alle kleuren ongeveer binnen 16 ms kunnen wisselen. STEL dat de 8ms of 12ms iets zegt over de gemiddelde reactietijd van de monitor, dan maakt het niet uit of de fabrikant een 12ms of 8ms plakkertje op hun TFT's doen want wij kunnen bij 12ms (=minder dan 16) toch al geen ghosting meer zien. Fabrikanten/ marketingmensen zouden ons dus kunnen foppen.

Daarom is het volgens mij wel het beste altijd eerst zelf kijken, dan geloven. Er zijn ook 20ms 24bit panels met bijna geen ghosting en er zijn ook 16 en 12ms monitoren waar ghosting NIET te zien is.

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 05-01-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat is er fout aan m'n link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17
Hij mag je niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:25

Darth Punk

professionalized prutz0r

mijn voorkeur gaat nog steeds voor viewsonic VP912(s)

Maar zijn er ook nog goeie 24 bit 19 inch tft's met zo min mogelijk ghosting?
van de iijama 481/485 heb ik al wat gelezen en de samsung 193P, maar de rest?

met de viewsonic VP191 kan ik zo weinig vinden, ook weet ik niet of dit 6 of 8 bitter is :(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:25:
mijn voorkeur gaat nog steeds voor viewsonic VP912(s)

Maar zijn er ook nog goeie 24 bit 19 inch tft's met zo min mogelijk ghosting?
van de iijama 481/485 heb ik al wat gelezen en de samsung 193P, maar de rest?

met de viewsonic VP191 kan ik zo weinig vinden, ook weet ik niet of dit 6 of 8 bitter is :(
Bij mij wordt het ook een VP912, VX912 of een Iiyama E481Sb. Een probleem van al deze schermen lijkt echter de beschikbaarheid. Ze lijken nergens op voorraad. Ik zal maar weer eens een kleine mailronde doen naar de webwinkels... (ze zullen wel gek worden van een aantal van ons ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:14:
[...]
Bij mij wordt het ook een VP912, VX912 of een Iiyama E481Sb. Een probleem van al deze schermen lijkt echter de beschikbaarheid. Ze lijken nergens op voorraad. Ik zal maar weer eens een kleine mailronde doen naar de webwinkels... (ze zullen wel gek worden van een aantal van ons ;) )
Gek Worden? denk het niet, ze leven van verkoop en wij zijn potentiele klanten :P

de VP912 komt bij sommige winkels deze week andere volgende week binnen. Ik vind het jammer dat er eigenlijk maar 1 review is (gamepc) over deze monitor. zoeken op sony HS94P levert ook zo weinig op, dit i.v.m. dat ze beide een sony panel gebruiken

[ Voor 50% gewijzigd door Darth Punk op 05-01-2005 16:39 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
enige die leverbaar is is de Iiyama 481 .. de rest is praktisch niet leverbaar. (barf)
Ik zit gewono ontzettend te twijfelen: iiyama schijnt goed te doen in response tijd ondanks zijn 25ms. maar Toms Hardware Guide schrijft in een review over een hinderlijke 'afterglow'
dus ik denk dat ik het scherm eerst in actie wil zien voordat ik hem ga kopen......

de VP912b zieter een stuk mooier uit en heeft leuke tilt en swivel techniek.. maar wat zal ik nou echt merken qua kwaliteit tussen deze 2? De Iiyama is een native 8 bits paneel.
De VP912 een 6 bits. Dus qua kleur zou-je-kunnen-zeggen dat de Iiyama beter moet presteren..
Maar als de iiyama nou een heel slechte kleurweergave heeft voor een 8 bits panel en de VP912 gewoon beter is?

Pfff moeilijk man :P
Enige waar ik wel aan zit te denken is de leeftijd van het scherm. Iiyama 481 is technisch 1 jaar oud. De VP912b moet nog uit komen... als het ware... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:00:
enige die leverbaar is is de Iiyama 481 .. de rest is praktisch niet leverbaar. (barf)
Ik zit gewono ontzettend te twijfelen: iiyama schijnt goed te doen in response tijd ondanks zijn 25ms. maar Toms Hardware Guide schrijft in een review over een hinderlijke 'afterglow'
dus ik denk dat ik het scherm eerst in actie wil zien voordat ik hem ga kopen......

de VP912b zieter een stuk mooier uit en heeft leuke tilt en swivel techniek.. maar wat zal ik nou echt merken qua kwaliteit tussen deze 2? De Iiyama is een native 8 bits paneel.
De VP912 een 6 bits. Dus qua kleur zou-je-kunnen-zeggen dat de Iiyama beter moet presteren..
Maar als de iiyama nou een heel slechte kleurweergave heeft voor een 8 bits panel en de VP912 gewoon beter is?

Pfff moeilijk man :P
Enige waar ik wel aan zit te denken is de leeftijd van het scherm. Iiyama 481 is technisch 1 jaar oud. De VP912b moet nog uit komen... als het ware... :)
Ik ben het met nagenoeg al je punten helemaal eens gehaktbal. Alleen de aanname (of hoop?) dat de Iiyama misschien wel een heel slechte kleurweergave zou hebben klopt natuurlijk niet. Met die kleurweergave zal echt helemaal niks mis mee zijn! Ik snap je gedachtengang wel.... die Viewsonic is echt een stuk mooier dus zou het alleen maar uitkomen als hij uiteindelijk ook beter zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zijn jullie vergeten dat Viewsonic zoieso in Nederland binnenkort gaat stoppen met leveren ?

Waar is die review van gamepc trouwens te vinden? Het is trouwens MATELOOS ergerlijk dat google 95% sites geeft met persoonlijke reviews, die er dan niet staan! Al die kutsites met "plaats hier een review" komen ook in de google resultaten. Maar echte reviews, nee hoor...

Maargoed, wat betreft de Benq FP937s+ heb ik al rondgemailed, de helft zou me terugmailen als hij binnen was.

[ Voor 151% gewijzigd door Yokozuna op 05-01-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
ik was daar inderdaad wel van op de hoogte, maar aangezien een hoop leveranciers hun produkten nog in bestelling heeft staan mag ik aannemen dat die gewoon geleverd worden.
Al begin ik me nu terwijl ik dit schrijf af te vragen of dat wel zo leuk is ivm garantieafhandeling...... geen zin om mijn scherm naar de UK te sturen ofzo....

Iiyama is 3 jaar aan huis, maak nu gebruik van een VM405 (17"CRT) en daar is alles nog in orde mee, maar toch...
Pixelpolicy ook wel belangrijk, iiyama is daar geloof ik niet de meest vriendelijke in, of wel?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Achja, ik word onderhand ook een beetje moe van TFT's die slecht/niet beschikbaar zijn, met zoeken naar reviews zonder resultaat en van het wachten tot nieuwe TFT's uitkomen. Ik heb eigenlijk ook geen zin nu een TFT van 1200 gulden te kopen als over 3 jaar al OLED panelen van 15/17/19" uitkomen. Deze zijn superieur aan TFT's (kwa responsetijd, contrast, lichtopbrengst, kleurweergave), behalve de introductieprijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 05-01-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... en zo blijven we bezig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

is het mogelijk om die kleuren eens zelf te bekijken op een crt monitor?
het verschil in bits bedoel ik dan.

Waar moet ik aan denken bij "slecht voor beeld bewerking" met een 6bit panel?
Is dat vergelijkbaar met 16bit nu in windows op m'n crt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 08:09
Yokozuna schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:37:
Achja, ik word onderhand ook een beetje moe van TFT's die slecht/niet beschikbaar zijn, met zoeken naar reviews zonder resultaat en van het wachten tot nieuwe TFT's uitkomen. Ik heb eigenlijk ook geen zin nu een TFT van 1200 gulden te kopen als over 3 jaar al OLED panelen van 15/17/19" uitkomen. Deze zijn superieur aan TFT's (kwa responsetijd, contrast, lichtopbrengst, kleurweergave), behalve de introductieprijs.
Jij hebt last van het wachtsyndroom kerel. Gewoon NU een TFT kopen die er is en die je wil betalen, en dan...... GENIETEN..... over 3 jaar kijken we wel weer.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Sh!t, daar heb ik denk ik ook last van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Yokozuna schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:37:
Ik heb eigenlijk ook geen zin nu een TFT van 1200 gulden te kopen als over 3 jaar al OLED panelen van 15/17/19" uitkomen. Deze zijn superieur aan TFT's (kwa responsetijd, contrast, lichtopbrengst, kleurweergave), behalve de introductieprijs.
Daarom moet je juist nu een TFT kopen, zodra die OLED TFT's op de markt verschijnen, duurt het wellicht toch nog zo'n 2 jaar eer die een beetje betaalbaar worden. Wat betekent dat je bij elkaar nog een kleine 5 jaar mag wachten, kun je dus beter nu een mooie TFT kopen, die is dan over 4-5 jaar toch al sterk verouderd :P ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 22-09 17:50
Cryothic schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:44:
is het mogelijk om die kleuren eens zelf te bekijken op een crt monitor?
het verschil in bits bedoel ik dan.

Waar moet ik aan denken bij "slecht voor beeld bewerking" met een 6bit panel?
Is dat vergelijkbaar met 16bit nu in windows op m'n crt?
Nee absoluut niet. Ga naar een winkel en ga ze in het echt bekijken!!!! Dan kun je echt pas oordelen, het valt allemaal wel mee, maar een pixelneuker ziet wel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Maargoed, wat betreft de Benq FP937s+ heb ik al rondgemailed, de helft zou me terugmailen als hij binnen was.
Waar heb jij het over!?

[ Voor 11% gewijzigd door lawaai op 05-01-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
dominator schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:59:
Jij hebt last van het wachtsyndroom kerel. Gewoon NU een TFT kopen die er is en die je wil betalen, en dan...... GENIETEN..... over 3 jaar kijken we wel weer.... :)
Ja, ik bedoel ook, dat ik er nu een koop, maar niet een van 550 euro. Gezien de Benq maar 450 kost en over (mogelijk) een week uitkomt wacht ik nog even (na dat ding zelf gezien te hebben uiteraard). En dat terwijl er nieteens van tevoren fatsoenlijke reviews worden geschreven, dat ergerd me nogal.
Waar heb jij het over!?
De Benq is nog vrijwel nergens te krijgen en een aantal mensen wachten er allang op. Ik heb bij een aantal winkels rondgemailed, wat valt daar niet aan te begrijpen?

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 05-01-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag normaal nu vrijdag mij Benq 937s+ gaan afhalen in Duitseland. Ik moet vrijdagmorgen nog ff bellen om te zien of hij effectief binnen is _/-\o_ .Indien alles verloopt zoals ik hoop zal ik asap mijn bevindingen posten :P .

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 08:09
Yokozuna schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:21:
[...]

Ja, ik bedoel ook, dat ik er nu een koop, maar niet een van 550 euro. Gezien de Benq maar 450 kost en over (mogelijk) een week uitkomt wacht ik nog even (na dat ding zelf gezien te hebben uiteraard). En dat terwijl er nieteens van tevoren fatsoenlijke reviews worden geschreven, dat ergerd me nogal.
Uhmmm jah. En als morgen een nieuw mega scherm van samsung word aangekondigd (6ms, 19" mega contrast ratio) dan ga je toch weer nadenken waarschijnlijk.... Niet doen, gewoon kopen.... de verschillen zijn te klein om wakker van te liggen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Is de HP1955 niet een alternatief?
Volgens specificaties die ik vind is het een 24bits panel met 16 ms reactie tijd? (prad.de)
En je kan het scherm net als bij de VP912b "swivele" :P (weenie hoe et exact heet 8)7 )

Eens even snorren naar reviews :) Looks van het scherm zijn niet verkeerd, en daarbij: Heeft DVI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:40:
Ik mag normaal nu vrijdag mij Benq 937s+ gaan afhalen in Duitseland. Ik moet vrijdagmorgen nog ff bellen om te zien of hij effectief binnen is _/-\o_ .Indien alles verloopt zoals ik hoop zal ik asap mijn bevindingen posten :P .

Grtz
Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:09:
Is de HP1955 niet een alternatief?
Volgens specificaties die ik vind is het een 24bits panel met 16 ms reactie tijd? (prad.de)
En je kan het scherm net als bij de VP912b "swivele" :P (weenie hoe et exact heet 8)7 )

Eens even snorren naar reviews :) Looks van het scherm zijn niet verkeerd, en daarbij: Heeft DVI :)
Haha... dacht ik er wel zo'n beetje uit te zijn, komt die gehaktbal weer met een zeer aantrekkelijk alternatief. Die HP L1955 ziet er inderdaad erg goed uit (zowel specs als design) en lijkt wel op voorraad. MVA-paneel en toch 16 ms. Contrast 1000:1 (!!). Grote inkijkhoeken en 16,7 miljoen kleuren (volgens prad.de).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 19:44

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:50:
[...]

Haha... dacht ik er wel zo'n beetje uit te zijn, komt die gehaktbal weer met een zeer aantrekkelijk alternatief. Die HP L1955 ziet er inderdaad erg goed uit (zowel specs als design) en lijkt wel op voorraad. MVA-paneel en toch 16 ms. Contrast 1000:1 (!!). Grote inkijkhoeken en 16,7 miljoen kleuren (volgens prad.de).
Ik weet niet of je mijn post een paar pagina's terug al gezien hebt, maar hij vertoont toch duidelijk ghosting (volgens prad).

[rml]Animal_X in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad wel voorbij zien komen..., maar we gaan ook zo snel in dit topic ;)

Lichte ghosting dus... Ach, ik ben toch niet echt een "hardcorespieler"

Ben wel benieuwd naar het verschil tussen HP L1955 en Iiyama E481Sb wat ghosting betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg deze discussie al een poos en heb zelf mede aan de hand van deze thread in november een scherm gekocht. Na mezelf een maand gek gemaakt te hebben met user-reviews, specificaties en de hele ellende, heb ik gekozen voor de Iiyama E481S. Ik heb er nu twee maanden intensief achter gewerkt (bezig mijn afstudeerscriptie voor studie Lucht-en Ruimtevaarttechniek) en heb dus wel een mening kunnen vormen.

Ik ben in het algemeen heel erg blij met mijn aankoop. Scherpte, kleuren en inkijkhoek (ik zit soms schuin te kijken omdat ik nog achter een tweede monitor werkt) zijn perfect. Met spellen heb ik ook geen last van ghosting. Ik speel Doom3, Half-life2, Vietcong, en een aantal strategygames. Op de laptop van mijn ouders (Acer Travelmate 800) merk ik duidelijk ghosting dus ik ben bekend met het fenomeen. Van belang is het om te zeggen dat ik de DVI aansluiting gebruik. Verder vind ik DVD's kijken ook perfect te doen. Ik heb gisteren voor het eerst wat high definition trailers afgespeeld (720p en 1080p) en dat is echt een WAAR genot om op zo'n monitor te zien.

Eerste puntje van kritiek zijn de speakers die geintegreerd zitten. Die hadden net zo goed eruit gelaten kunnen worden want ze klinken nergens naar. Tweede vond ik het jammer dat er geen DVI kabel standaard bij geleverd wordt. kost je toch weer 20 euro extra. Als laatste noem ik nog dat het jammer is dat het scherm niet gekanteld kan worden. Alleen als je veel tekstverwerken doet zou dit een gemis kunnen zijn.

Mocht je dit scherm overwegen kan ik je hem dus aanraden! Ik heb hem bij paradigit gekocht in Rotterdam en kreeg daar standaard pixelperfect garantie voor twee weken (niet nodig gehad alleen). Succes met jullie keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een tft en ik wil iig een 19" die geschikt is om te gamen. Probleem is dat ik ook best wat grafisch werk doe, voornamelijk Maya, Autocad ook binnen niet al te lange tijd en wat photoshop zit daar bij. Is 1280x1024 goed genoeg daarvoor, of is het toch beter om een hogere resolutie te hebben?

Voor ongeveer 500 euro is het denk ik niet goed te combineren, naar wat ik heb gekeken op internet. Ik heb nu een 17" crt die niet meer dan 1024x768 @ 85 Hz draait en dat is te klein voor Maya en Photoshop. Op de universiteit hebben ze 19" CRT die volgens mij op 1280x... nogwat draaien.

Keuze is voorlopig tussen:
- Philips 190S5FS 19 inch
If you choose Philips, don't get S, get B.
B with DVI and adjustable stand is just ~$20 more than S.
Bij de Salland site staat dat de S gewoon DVI heeft.

- Viewsonic 912 B

- BenQ FP937S+ (19", 8ms), dacht dat die eigenlijk alleen goed was voor gamen, of geldt dat alleen voor de 17" versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heeft Salland het toch echt fout. Die Philips heeft echt geen DVI-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

yup en de aangekondigde samsung 8ms heeft ook geen DVI. Het is te hopen dat de nieuw aangekondigde Philips wel DVI heeft

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 00:26

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Een vraag: Heft iemand ervaring met de Sony SDM HS94P ? Een uiterst gelikt scherm met goede specs: contrast 500:1 ; snelheid 12 ms; helderheid 400 ; DVI aansluiting; alleen de prijs.....
Link : http://www.sony.nl/PageVi...+LCD&productsku=SDMHS94PB

Wat ik graag wil weten is hoe het speciale scherm, het "x-black lcd" in de praktijk werkt; het lijkt mij erg te spiegelen. Klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Kan iemand mij uitleggen waarom er zo gigantisch veel verschil in prijs zit tussen het aanbod in de VS en hier... Als voorbeeld: de Dell UltraSharp 2005FPW Midnight Grey gaat hier voor rond de € 890,= over de toonbank. In de VS wordt ie geshipt en al voor rond de $ 580,= aangeboden....

Dus ongeveer het DUBBELE!!.... $&^*)(#$%(*.. kan niet alleen aan invoerrechten e.d. liggen aangezien volgens mij de panels niet in de VS worden gemaakt.

No way dat ik dus het dubbele ga neertellen alleen om Dell rijk te maken (zijn ze trouwens al)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
dominator schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:59:
[...]Uhmmm jah. En als morgen een nieuw mega scherm van samsung word aangekondigd (6ms, 19" mega contrast ratio) dan ga je toch weer nadenken waarschijnlijk.... Niet doen, gewoon kopen.... de verschillen zijn te klein om wakker van te liggen..... :)
Nee, zover kan ik nog wel vooruit kijken. Philips en Samsung komen net als Benq nu met een 8ms panel, maar als de Benq goed genoeg is ga ik voor die. Simpel. Is de Benq slecht en komen ze Philips+Samsung pas over 3 weken of meer uit, dan koop ik gewoon de IIyama 481s, 20 people can't be wrong.
Ik ben in het algemeen heel erg blij met mijn aankoop. Scherpte, kleuren en inkijkhoek (ik zit soms schuin te kijken omdat ik nog achter een tweede monitor werkt) zijn perfect. Met spellen heb ik ook geen last van ghosting.
En dit zegt dus iedereen over de IIyama 481. Blijkbaar is die 25ms bij dit scherm ECHT de hoogste responsetijd en (blijkbaar) niet de gemiddelde. Heb trouwens altijd prima kunnen tekstverwerken achter een 4:3 CRT scherm, snap niet waarom dit bij een niet kantelbaar 5:4 scherm, waarbij je meer van 1 kantje kunt zien dan bij een 4:3 scherm, een probleem zou zijn.
Kan iemand mij uitleggen waarom er zo gigantisch veel verschil in prijs zit tussen het aanbod in de VS en hier... Als voorbeeld: de Dell UltraSharp 2005FPW Midnight Grey gaat hier voor rond de € 890,= over de toonbank. In de VS wordt ie geshipt en al voor rond de $ 580,= aangeboden....

Dus ongeveer het DUBBELE!!.... $&^*)(#$%(*.. kan niet alleen aan invoerrechten e.d. liggen aangezien volgens mij de panels niet in de VS worden gemaakt.
Ik kan me hier ook druk om maken want dit geldt niet alleen voor veel computerproducten, ook voor muziekinstrumenten etc. Heb er maar 1 woord voor: schandalig!

[ Voor 78% gewijzigd door Yokozuna op 06-01-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi
Ben bezig nieuwe pc samen te stellen, bijna klaar alleen de monitor nodig. Je ziet hem al aankomen; ik twijfel tussen 2 monitoren, namenlijk:
- BenQ FP937S+
- Iiyama E481S

Ik ga er mee gamen, gamese zoals World of Warcraft, RTS, RPG en af en toe een FPS. Fils kijken zal ik er veel meer mee doen; Veel anime word gekeken en veel series.
Maarja, de BenQ heeft mooi snelle reactietijd maar ik hoor ook dat de Iiyama ookal heeftie 25ms geen ghosting vertoont, en hij heeft 16.77 miljoen kleuren en dat is ook redelijk aantrekkelijk.. dus welke zou ik het best kunnnen nemen, ik hang zelf meer naar de Iiyama dan de Benq, maar mischien dat er nog andere dingen boven tafel komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:48:
Inderdaad wel voorbij zien komen..., maar we gaan ook zo snel in dit topic ;)

Lichte ghosting dus... Ach, ik ben toch niet echt een "hardcorespieler"

Ben wel benieuwd naar het verschil tussen HP L1955 en Iiyama E481Sb wat ghosting betreft.
Jup inderdaad, ik ben opzich wel iemand die als hij een spel spelt het met een beetje klasse wilt doen :P
Dus ik vind het wel belangrijk :)

Reviews die ik gevonden heb van de HP1955 zijn niet slecht, maar ja er is ghosting. Toms Hardware Guide spreekt voor de iiyma 481 ook over hinderlijke afterglow bij het scherm.. dus volgens mij is op elk scherm ghosting waar te nemen maar is het niet hinderlijk of hangt het van de reviewer af en van de kleurstellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik ben net naar de mediamarkt geweest. Jammer genoeg nog geen BenQ 937s+ kunnen vinden, maar wel een LG 1920B. Wat een mooi beeld is dat zeg! Kost helaas wel 599,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
als je naar belgië wilt , daar is hij 500 euro :P

http://www.pcwarez.be/contents/nl/d33.html

Leveren niet in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor iedereen die, net als ik, op de BenQ zit te wachten, ik kreeg net dit antwoord van BenQ:

"De leveringen aan onze distributeurs zijn dinsdag en gisteren de deur
uitgegaan, dus zij zullen deze een dezer dagen aan de winkeliers
uitleveren. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Ik heb mijn keus gemaakt, ik ben het gezeur helemaal zat :D
Tword de iiyama 481S-B kga em een dezer dage halen bij ACI Computers (479 euro) in Zoetermeer, woon in Alphen a/d Rijn, dus dicht bij :)

Hopelijk mag ik het scherm eerst in actie zien voordat ik hem in mn broekzak stop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:54:
Ik heb mijn keus gemaakt, ik ben het gezeur helemaal zat :D
Tword de iiyama 481S-B kga em een dezer dage halen bij ACI Computers (479 euro) in Zoetermeer, woon in Alphen a/d Rijn, dus dicht bij :)

Hopelijk mag ik het scherm eerst in actie zien voordat ik hem in mn broekzak stop :P
Zou je korting krijgen als je er gelijk twee besteld :) ? Ben het namelijk ook zat. Het was een dikke knoop, maar hij lijkt doorgehakt.

(weet jij trouwens of ze hem op voorraad hebben daar?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Beetje raar.. er staat eindelijk een bericht dat ie geleverd wordt... gaan ze nu beslissen!! Rare jongens...

Wacht 1 week en je weet het.
Just my 2 cents

Trouwens Jeah.. laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lawaai schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:51:
Beetje raar.. er staat eindelijk een bericht dat ie geleverd wordt... gaan ze nu beslissen!! Rare jongens...

Wacht 1 week en je weet het.
Just my 2 cents

Trouwens Jeah.. laat maar komen!
Het kan aan mij liggen, maar dit bericht gaat echt totaal langs me heen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij bedoelt dat de BenQ waarschijnlijk zaterdag/maandag leverbaar is en dat hij in jullie geval nog even een paar dagen zou wachten om dat scherm te bekijken, alvorens de definitieve keuze te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
shit he. Het is toch zeker niet zo dat we op elkaar zitten te wachten wat we aanschaffen en wat er daarna van vinden? ;)

Ik hou de Mediamarkt in de gaten. Zodra ik hem heb bekeken zal ik mijn mening/bevinden posten.

[ Voor 31% gewijzigd door Mickman op 06-01-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BenQ 973s (12 ms dus) is trouwens wel erg duur bij Media Markt (ik geloof € 550,-). Ze zijn echt niet in alles goedkoop, maar dat zullen de meeste prijsbewuste tweakertjes wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
HARDWARE CONCURRENT heeft de Benq 937s+ nog helemaal niet binnen, kreeg net een mailtje dat ze hem pas 17 Januari verwachten. Hopelijk zijn andere winkels wat eerder, wat het begint toch echt te jeuken nu :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:31:
Goed nieuws voor iedereen die, net als ik, op de BenQ zit te wachten, ik kreeg net dit antwoord van BenQ:

"De leveringen aan onze distributeurs zijn dinsdag en gisteren de deur
uitgegaan, dus zij zullen deze een dezer dagen aan de winkeliers
uitleveren. "
Bedankt, can't wait! Ik zal binnen enkele dagen wel wat mailtjes krijgen van Salland enz. dat ie binnen is. Als de Benq tegenvalt ga ik misschien ook voor de IIyama 481. Dat wordt een eindje reizen, maar wel gratis met OV :)
De BenQ 973s (12 ms dus) is trouwens wel erg duur bij Media Markt (ik geloof € 550,-)
Dan denk ik WTF? De 937s+ (8ms) kost maar 430 euro bij Salland.

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 06-01-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:11:
[...]

Zou je korting krijgen als je er gelijk twee besteld :) ? Ben het namelijk ook zat. Het was een dikke knoop, maar hij lijkt doorgehakt.

(weet jij trouwens of ze hem op voorraad hebben daar?)
Tis de goedkoopste in de pricewatch iig, en er moet nog een DVI kabel bij.
Die haal ik gelukkig wel ergens anders, goedkoper :P
Ze hebben ze op voorraad volgens de website, zeer veel zelfs.
Maar ik heb toch maar even een mailtje gestuurd met de vraag over pixelgarantie etc. :) (wel leuk om te weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook niet snap: de Viewsonic VX912 is echt nergens te verkrijgen maar is overal sinds vandaag wel ineens rond de 30 euro goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
misschien vanwegede introductie van de VP912? die ongeveer dezelfde prijsklasse zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:41:
misschien vanwegede introductie van de VP912? die ongeveer dezelfde prijsklasse zit :)
die ook nergens te verkrijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Voor alle Benq geinteresseerden: http://forum.tweakzone.nl/topic/39939

1 na laatste post, eigenaar gespot, bestook hem met mailtjes zou ik zeggen :)
Gehaktbal schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:38:
Ze hebben ze op voorraad volgens de website, zeer veel zelfs.
Mooi, dan kan ik rustig de 481 bestellen als de Benq niets is.

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 06-01-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Yokozuna, ik vind het toch apart dat je toch 2 hele verschillende kanten op kijkt met schermen.
De 481 en de 937+ zijn niet bepaald een tweeling. hooguit een 2 eiïge (schrijf ik et goed, vast niet :P)
8bits vs 6 bits. S-IPS vs. TN+film :)

Ik heb weinig vertrouwen in BenQ, kvin het maar een goedkoop merk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik heb ook de knoop doorgehakt, ik heb vandaag de Iiyama E481S besteld.
Ik heb, 540 euro betaald, incl verzend kosten en pixel garantie _/-\o_

* Timo wacht met smart op schermpie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Gehaktbal schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:24:
Yokozuna, ik vind het toch apart dat je toch 2 hele verschillende kanten op kijkt met schermen.
De 481 en de 937+ zijn niet bepaald een tweeling. hooguit een 2 eiïge (schrijf ik et goed, vast niet :P)
8bits vs 6 bits. S-IPS vs. TN+film :)

Ik heb weinig vertrouwen in BenQ, kvin het maar een goedkoop merk :P
uh..neen, volgens mij heeft die 6 bitter die jij noemt gewoon een TN panel, de Sony HS94P en de ViewSonic VP912 hebben een TN+film panel volgens mij.

Ja Toch :?

Update: Benq is toch het merk die 5 dooie pixels beschouwd als een goed scherm :?

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Punk op 06-01-2005 19:37 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mezelf met kerst een Acer AL1914ms cadeau gedaan. Heb hem vandaag (pas :( ) binnen gekregen. Wat zijn die 19" schermen machtig zeg! Alleen de geïntegreerde speakers zijn 100% prut, maar dat hebben ze allemaal volgens mij. Beeld is in elk geval goed en heb tot nog toe geen dooie pixels kunnen ontdekken,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Darth_Punk schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:37:
[...]
uh..neen, volgens mij heeft die 6 bitter die jij noemt gewoon een TN panel, de Sony HS94P en de ViewSonic VP912 hebben een TN+film panel volgens mij.

Ja Toch :?

Update: Benq is toch het merk die 5 dooie pixels beschouwd als een goed scherm :?
Mijn kennis draagt mij tot zover:

TN = Oud (3 jaar fzo)
TN+Film = Nieuw (1,5 jaar fzo)

Zover dus :P
Kan et fout hebben is alweer een dik half jaar geleden dat ik opzoek ging naar een (toen nog 17") TFT scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:44:
Heb mezelf met kerst een Acer AL1914ms cadeau gedaan. Heb hem vandaag (pas :( ) binnen gekregen. Wat zijn die 19" schermen machtig zeg! Alleen de geïntegreerde speakers zijn 100% prut, maar dat hebben ze allemaal volgens mij. Beeld is in elk geval goed en heb tot nog toe geen dooie pixels kunnen ontdekken,,,
1914ms, das best veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
fooker schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:35:
Ik heb ook de knoop doorgehakt, ik heb vandaag de Iiyama E481S besteld.
Ik heb, 540 euro betaald, incl verzend kosten en pixel garantie _/-\o_

* Robin4 wacht met smart op schermpie O+
Laat je nog op het forum weten of die bevalt, misschien neem ik ook die Iiyama E481S 8)7

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Ligt et aan mij of moet ik er van uit gaan datje suggereerd dat dit scherm 1914ms zou moeten hebben? }:O
Tis gewoon het type nummer hoor :P 19 inch 14 miliseconde
Mag toch wel van uit gaan dat je dat wist ;)

Voor het geval je dat wist:

sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Update: Benq is toch het merk die 5 dooie pixels beschouwd als een goed scherm
Lees en huiver :)

Dit heb ik na onderzoek kunnen vinden over pixel policy bij BenQ en dat is niet 5 dooie pixels!
Plaatje komt denk ik niet zo goed over... Maar kan .doc eventueel mailen indien nodig!

Trouwens Mediamarkt heeft niet veel en is ook nog duur :(
TFT monitor Pixel policy.

The pixel policy for TFT monitors have to be used according to the following guidelines.

TFT monitor Pixel policy. 1
Step 1: Determine if the pixels are really defect: 1
Step 2: Determine the location of the defect pixel. 1
Step 3: Determine if the monitor is eligible for exchange 2
3.1 Defect pixel(s) in the center of the screen: 2
3.2 Defect pixels not in the center of the screen: 2
Step 4: special procedures: 2

Step 1: Determine if the pixels are really defect:

A defect pixel can only be defined as defect if all of the following criteria are met:
1. Pixels should not change their “state”, this means:
a. No color change
b. No brightness change
c. No contrast change

2. The defect should be constant, this means
a. In and Outside of The operating system (Windows) the defect must occur.
b. The pixel must “stay” in the same location.

If all the criteria are met, the pixel is defined as a defect pixel, do this for each pixel. Once you have done this, refer to the below text:

Step 2: Determine the location of the defect pixel.

BenQ uses a different policy regarding defect pixels depending on the location of the pixel.

If the pixel is in the center area of a screen, BenQ allows no defect pixels at all.
If a customer has a defect pixel in the center area of the screen, the monitor can be immediately exchanged.

The center area is defined by the following rules:

For example:
Monitor screen size : 40cm x 30cm
40 / 3 = 13,3333cm
30 / 3 = 10cm

That would mean that the center area is 13,3333cm x 10cm located at the center of the screen.
The area is 13,3333cm from the left and right side of the screen.
The area is 10cm from the top and bottom of the screen.

Take note that these measurements are taken from the panel size (the black area of the screen)

Step 3: Determine if the monitor is eligible for exchange

If the defect pixel(s) is/are in the center area of the screen  go to 3.1
If the defect pixel(s) is/are not in the center area of the screen  go to 3.2

3.1 Defect pixel(s) in the center of the screen:

BenQ allows no defect pixels in the center area. If the monitor has any defect pixels as defined in [step 1] then offer the customer an exchange monitor.
Process the monitor according to the correct RMA procedure.

3.2 Defect pixels not in the center of the screen:

The “BenQ pixel policy” regarding pixels not in the center of the screen will be communicated to HECC on basis of an Excel file.
In the excel file the number of “allowed” defect pixels is specified.

This means that only if a monitor has more defect pixels than specified in the document, the monitor is eligible for an exchange.

In the Excel file the following categories for allowed defect pixels are used:
• Bright pixels = Pixels constantly emitting light.
• Dark Pixels = Pixels constantly emitting no light.
• Green pixels = Sub pixels constantly emitting light. (Colored red, green or blue).
• Total Pixels = The total number of defect pixels. (Bright + Dark + Green)

If a number of defect pixels is greater than the number of allowed pixels mentioned above, the monitor can be exchanged.
The monitor does not have to have more defect pixels then all the allowed pixel specifications, only one is enough.

For example 1:
If the monitor has more defect pixels than the number of allowed dark pixels, exchange the monitor.
For example 2:
If the monitor has more defect green (sub) pixels than the number of allowed green (sub) pixels, exchange the monitor.

Step 4: special procedures:

Blinking pixel.

This is a pixel or sub pixel that blinks off and on in a constant rate.

This can be caused by a defect in the panel, or by software.
If this occurs constantly, this could be a defect:
1. The defect pixel should remain in the same location.
2. The defect should occur in and outside of windows.
3. The defect should be unconnected to a running program.

If you get a customer with this defect, find out the following:
1. The resolution of the monitor (did you try other resolutions ?)
2. Does this problem also occur when starting up the PC ?
3. Does the problem quality according to the 3 rules above ?
4. What is the location of the pixel(s) ?

Please contact the product specialist with this information. They will contact the repair center and look for a solution if possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een Iiyama E481s gekocht. Wat een prachtig scherm. Zeker met DVI echt haarscherp beeld en mooie kleuren. In ieder geval een stuk beter dan de 19" schermen van benQ en LG. Heb ik geprobeerd maar weer terug gebracht naar de winkel. Ondacks 25 ms werkt de E481s prima met games. Heb de hele avond doom3 gespeeld zonder last van ghosting. Een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:06:
Heb net een Iiyama E481s gekocht. Wat een prachtig scherm. Zeker met DVI echt haarscherp beeld en mooie kleuren. In ieder geval een stuk beter dan de 19" schermen van benQ en LG. Heb ik geprobeerd maar weer terug gebracht naar de winkel. Ondacks 25 ms werkt de E481s prima met games. Heb de hele avond doom3 gespeeld zonder last van ghosting. Een aanrader dus!
Waar heb je deze gekocht en heb je pixelgarantie gekocht ?
Of werkt de 7-dagen-altijd-mogen-ruilen-wet prima ? :-)

En paradigit schijnt gratis pixelgarantie te doen maar dit scherm staat er niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Gehaktbal schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 03:14:
[...]
Ligt et aan mij of moet ik er van uit gaan datje suggereerd dat dit scherm 1914ms zou moeten hebben? }:O
Tis gewoon het type nummer hoor :P 19 inch 14 miliseconde
Mag toch wel van uit gaan dat je dat wist ;)
Voor het geval je dat wist:
sorry :P
offtopic:
Dit scherm is speciaal ontworpen voor cartoons. En dan vooral voor Casper the Friendly Ghost }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Met die Iiyama wordt de keus er ook niet makkelijker op.
481S, 16,7 miljoen kleuren, 400:1 contrast
485S, 16,2 miljoen kleuren, 800:1 contrast
:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Cryothic schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:24:
Met die Iiyama wordt de keus er ook niet makkelijker op.
485S, 16,2 miljoen kleuren, 800:1 contrast
:S
Ja zo kan je eeuwig doorgaan he en hebberig zijn.
Je kan beter (na mijn mening) een 24bit panel hebben dan een 18-bits en dan is de keuze zo gemaakt.

Misschien is de AS4821DT een betere keuze die is in hoogte nog te verstellen. Maar weet alleen niet hoe deze presteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 07-01-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
LCD monitoren 20"+ / Iiyama E511S-B (Zwart)

dat is toch echt wel het beste scherm :9~

20 inch :9
16ms >:)
16,77miljoen kleurtjes _/-\o_
1600x1200

prijs is rond de 930euro ;(

Misschien dan toch maar even doorsparen voor 20 inch

[ Voor 19% gewijzigd door Robin4 op 07-01-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 06:13
Coolmaster schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:55:

1600x1200

Aantal maanden terug stond ik op het punt deze monitor te kopen. Totdat ik hem daadwerkelijk in actie zag. Het contrast (400:1) vond ik echt veel te laag bij deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:55:

1600x1200

Dan zou ik als ik jouw was ook eens naar de Dell FP2001 kijken. Zelfde specs en wordt nog steeds gezien als de game TFT. Zou inmiddels ook onder die prijs moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Coolmaster schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:31:
[...]
Ja zo kan je eeuwig doorgaan he en hebberig zijn.
Je kan beter (na mijn mening) een 24bit panel hebben dan een 18-bits en dan is de keuze zo gemaakt.
Misschien is de AS4821DT een betere keuze die is in hoogte nog te verstellen. Maar weet alleen niet hoe deze presteerd.
Ik wil eerst eens duidelijk zien hoe het verschil is tussen die 16,7 en 16,2 miljoen kleuren.
Die 481S is me iets te duur. Wilde eigenlijk niet boven de €400 uit, en die benq komt daar net bovenuit, en is echt m'n max. Maar goed, wil ik wel eerst objectieve meningen hebben natuurlijk :P

Over dat in hoogte te verstellen... ik was van plan om z'n losse arm te kopen. Heb je al voor 50 euro ofzo. Kan je hem kantelen, draaien, en in mijn geval kan ik hem boven m'n bed hangen... wat natuurlijk ook niet verkeerd is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... knoop doorgehakt. Het is de Iiyama E481S-b geworden. Voor € 460,- incl. verzendkosten bij komplett.nl. Leek me wel een strakke prijs :)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Krijg net een sms :s

Uw bestellingsnummer: 4250 Afleverdag 10-01-2005 Levering vindt plaats tussen 09:00 - 18:00 uur. Afzender: 2004

Nou ja mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee na de iiyama e485 heb ik nu de benQ FP937s+ :P
Ik kan u mede delen dat ik TOTAAL geen last hebt van ghosting in cs 8)
Ook voelt hij erg solide aan dat zal ook wel door het gewicht komen van 7 kg (de iiyama was volgens mij 3,6 kg).
Moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik hem nu net een uurtje hebt maar ik laat nog wel wat van me horen.

Oja wil nog wel even Alternate bedanken voor de waanzinnige service _/-\o_
En dan met name Stefan en Dennis _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 16:14 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.