Inderdaad, die verhouding is wel heel vaag bij een TFT.
Mega interessant artikel over TFT's en de verschillende factoren die de kwaliteit van een display bepalen. Hieruit blijkt dus:
De mooiste schermen qua brightness, kleurdiepte, inkijkhoek van het type MVA en PVA zijn. Nadeel van deze scherm types is dat de snelheid niet zo hoog ligt. Snelste van biede is de PVA maar een zeer klein verschil tov de MVA. Snelste van deze schermen liggen op 20ms. Monitoren die van deze types gebruik maken zijn o.a. de Dell 1905SP en de Samsung 193P.
Snellere schermen die 18, 12 of zelfs 8ms claimen zijn alle gebaseerd op het TN scherm type. Hieronder vallen dus de Sony HS94PB, BenQ FP937s(+), Hyundai L90D+.
Aangezien ik de Samsung 193P bij MyCom in reallife heb gezien en erg overtuigd was qua kwalitiet wil ik graag reacties van mensen die een dergelijke monitor hebben mbt gaming.
Dus bezitters van een Dell 1905SP / Samsung 193P hoe zijn jullie gaming ervaringen mbt ghosting? En bij het kijken van movies op je scherm ?
[ Voor 73% gewijzigd door The Source op 27-12-2004 01:24 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 05:55
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Die 'mafkezen' hebben naar mijn mening (en ik ben niet alleen daarin) niet zo enorm ongelijkYokozuna schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:24:
8 bit panels met een toegangstijd laag genoeg voor games zijn er nauwelijks. Niet dat de toegangstijd alles zeggend is, maar als die rond de 25ms ligt zou ik zoieso niet teveel verwachten van game-prestaties, hoezeer iiyama ook zegt dat 23ms 'supersnel' is (mafkezen).
nu heeft d'r vriend de brightness wat hoger gezet en hij heeft nu totaal geen ghosting meer, echt 0,0
en de beeld kwaliteit is nog goed ook
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Ik wil dat ook best doen, maar euh wat willen jullie graag horen?Dijkstra schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:42:
[...]
Ik zal proberen een mini-reviewtje te maken zodra ik het scherm heb. Het wordt echter wel mijn eerste TFT (heb nu een 19 inch crt), dus vergelijken met andere TFT's kan ik niet.
Ghosting
Zwart weergave
Film ervaring
Game ervaring
verder nog dingen?
Verwijderd
Ik speel regelmatig cs /cs source en af en toe wat met photoshop.
Ik zou idd graag die dingen zien.lawaai schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:31:
[...]
Ik wil dat ook best doen, maar euh wat willen jullie graag horen?
Ghosting
Zwart weergave
Film ervaring
Game ervaring
verder nog dingen?
En dan ook misschien kleur verhoudingen.
Zijn de kleuren egaal? Geen overheersende kleur?
Verwijderd
Bij de Viewsonic VP912s (die volgens mij nog nieteens leverbaar is, 2 weekjes wachten). Bij de Benq FP937s+ werd geadverteerd met 700:1 contrast, dat zal dan ook wel 450:1 typical zijn. Misschien adverteerd Benq altijd met de max contrast ratioContrast Ratio 450:1 (typ), 700:1 (max)
Dit is de non plus versie neem ik aan? We willen meer weten!mijn zusje heeft nu dus de Benq FP937s, die had licht sporen van ghosting in Medal of honor
nu heeft d'r vriend de brightness wat hoger gezet en hij heeft nu totaal geen ghosting meer, echt 0,0
en de beeld kwaliteit is nog goed ook
[ Voor 68% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2004 19:32 ]
Super, gewoon wat je ervaringen ermee zijn. Waarom je m weer zou kopen, of wat je graag anders zou willen zien.lawaai schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:31:
[...]
Ik wil dat ook best doen, maar euh wat willen jullie graag horen?
Ghosting
Zwart weergave
Film ervaring
Game ervaring
verder nog dingen?
Ik heb op verschillende sites gelezen dat de VP912b en de HS94Pb beide gebruik maken van het zelfde panel. Het verschil zit hem dus hoofzakelijk alleen in het design.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:22:
Ik ben nog steeds benieuwd naar een vergelijk tussen de sony hs94pb en viewsonic vp912. Op internet valt er qua vergelijk weinig te vinden. Heeft iemand deze ooit naast elkaar gezien en/of vergeleken?
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
gemiddeld 700 euri voor de sony en gemiddeld 550 euri voor de viewsonic
[ Voor 70% gewijzigd door Darth Punk op 28-12-2004 08:42 ]
i want LART!
Erg geil en huge schermpje, met mooie specs (contrast van 800:1, inkijkhoek van bijna 180 graden horizontaal, 20ms) en een erg nette prijs (399,- bij Paradigit)
* Damian is blij
[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 28-12-2004 09:11 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Als het goed is over 2 weekjes binnen
[ Voor 6% gewijzigd door Piels op 28-12-2004 10:04 ]
Waar heb je de monitor besteld..?AdrianP schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:04:
Heb gister de Benq FP937S+ besteld voor € 410,-
Als het goed is over 2 weekjes binnen
[ Voor 80% gewijzigd door Piels op 28-12-2004 10:34 ]
En met pixelgarantie natuurlijkAdrianP schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:34:
Copaco, krijgt het gewoon tegen inkoop natuurlijk
Maar even serieus zodra hij binnen is zal ik wat foto's maken van zowel het scherm werkend en uit ... Daarnaast ervaringen erbij zetten!!
Gisteren zou die geleverd moeten worden, maar helaas nog niks gehoord.
Das wel enorm duur inkopen dan als je hem in de winkel voor 428 euro kan kopen (wellicht zonder pixelgarantie). Maar ben zeer benieuwd, ik zit zo te twijfelen want 430 euro voor een 19" met zulke geweldige specs, dan MOET er toch wel een addertje onder het gras zitten?AdrianP schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:34:
Copaco, krijgt het gewoon tegen inkoop natuurlijk
Lijkt me wel slecht van Sony als dezelfde panel wordt gebruikt. Van de HS94Pb zijn trouwens ook nauwelijks reviews te vinden, deze is toch al uit??gemiddeld 700 euri voor de sony en gemiddeld 550 euri voor de viewsonic
[ Voor 117% gewijzigd door Yokozuna op 28-12-2004 14:33 ]
Dus welk alternatief is er??
Wachten..?lawaai schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:51:
BenQ gaat ze pas 10 januari leveren!
[joke mode = on]lawaai schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:51:
BenQ gaat ze pas 10 januari leveren!
benq mailen:
je voordoen als medewerker van één of andere harde waren site en zeggen dat je m graag wilt reviewen.
benq nog n keer mailen:
je bent super positief, vragen of je m mag kopen
[joke mode = off]
[ Voor 7% gewijzigd door Darth Punk op 28-12-2004 15:22 ]
i want LART!
Godver, en fabrikanten maar verkeerde specs opgeven, de Viewsonic heeft een brightness van 400 cd/m2, niet 300cd/m2 zoals sommige winkels weer op hun site zetten. 400cd2/m2 is wel asociaal hoog en niet nuttig voor een 19" scherm, ik neem aan dat iedereen de brightness dan toch op 70% of lager zet. Schakeltijd is volgens mij alleen gemeten op full brightness.
[ Voor 61% gewijzigd door Yokozuna op 28-12-2004 16:59 ]
Verwijderd
Damien ik wil hem ook gaan halen , hoe zit het met ghosting in gamesheb je daar last van ?Damian schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 09:11:
Zo, ik heb de IIyama ProLite E485s gehaald, en ik moet zeggen dat ie ondanks dat ie maar 20ms, toch perfect presteert in games, beter dan ik verwacht had
Erg geil en huge schermpje, met mooie specs (contrast van 800:1, inkijkhoek van bijna 180 graden horizontaal, 20ms) en een erg nette prijs (399,- bij Paradigit)
* Damian is blij
En is hij echt scherp ?
Hoe zit het met ghosting in spellen, de beeld kwaliteit zou denk ik wel goed zijn Iiyama kennende.
De VP912b gaat net als de HS94Pb 650 a 700 euro kosten. Alleen de VP912s wordt om de een of andere reden een stuk goedkoper aangeboden... Ik ben er nog niet helemaal achter hoe dit mogelijk is aangezien de b en de s versie over de zelfde specs zouden moeten beschikken.Darth_Punk schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 08:41:
en de prijs![]()
gemiddeld 700 euri voor de sony en gemiddeld 550 euri voor de viewsonic
Ik moet het trouwens nog zien, want er is er nog geen enkele in Nederland uitgeleverd.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
http://www.prad.de/new/monitore/test_hp_l1955.html
http://h10010.www1.hp.com...6229-172245-11398847.html
Dacht jij dat dat duur inkopen was ?
Volgens mij denken de meeste mensen nog steeds dat er met online verkopen of in de winkel verkopen enorme winst gemaakt kan worden. Dat is natuurlijk flauwekul.
Als je op een TFT monitor al 20 euro winst kunt maken kun je al blij zijn. Dit verandert ook niet echt als je er 50 tegenlijk koopt, scheelt hooguit een euro of 5 per monitor als het al zoveel is. Dan is het natuurlijk zo dat niemand zoveel van deze monitoren op voorraad wil hebben want deze zakken de laatste tijd wel enorm in prijs, dus over echte voorraad kun je niet meer spreken.
Als je dan kijkt dat je bijv. op een mainboard zo'n 4 euro verdient als je de goedkoopste wilt zijn in de pricewatch is hier niet echt veel brood mee te verdienen hoor. De markt is helemaal kapot gemaakt.
Maar goed, weer ontopic.......
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Verwijderd
Er zit een erg mooie voet onder! Anders als ik gezien had ergens hier.
piccies voetje:
Samsung Syncmaster 910T
Welkom in de wereld van de vrije markt economie!Rick2001 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:35:
@ Yokozuna..............
Dacht jij dat dat duur inkopen was ?
Volgens mij denken de meeste mensen nog steeds dat er met online verkopen of in de winkel verkopen enorme winst gemaakt kan worden. Dat is natuurlijk flauwekul.
Als je op een TFT monitor al 20 euro winst kunt maken kun je al blij zijn. Dit verandert ook niet echt als je er 50 tegenlijk koopt, scheelt hooguit een euro of 5 per monitor als het al zoveel is. Dan is het natuurlijk zo dat niemand zoveel van deze monitoren op voorraad wil hebben want deze zakken de laatste tijd wel enorm in prijs, dus over echte voorraad kun je niet meer spreken.
Als je dan kijkt dat je bijv. op een mainboard zo'n 4 euro verdient als je de goedkoopste wilt zijn in de pricewatch is hier niet echt veel brood mee te verdienen hoor. De markt is helemaal kapot gemaakt.
Maar goed, weer ontopic.......

[ Voor 91% gewijzigd door Animal_X op 28-12-2004 23:45 ]
Dat komt omdat de VP912b door maar één winkel in de prijswatch WERD aangeboden en daar kostte ie idd 700 pleuro. Waarom niet meer, kweenieAnimal_X schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:23:
[...]
De VP912b gaat net als de HS94Pb 650 a 700 euro kosten. Alleen de VP912s wordt om de een of andere reden een stuk goedkoper aangeboden... Ik ben er nog niet helemaal achter hoe dit mogelijk is aangezien de b en de s versie over de zelfde specs zouden moeten beschikken.
Ik moet het trouwens nog zien, want er is er nog geen enkele in Nederland uitgeleverd.
de VP912s versie nog wel en ook nog eens door versch. computerzaken.
trouwens er bestaat al langer de ViewSonic VX912 serie. Zijn er over deze monitor nog enige recente reviews enzo over?
i want LART!
b= black, s=silver toch?Animal_X schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:23:
De VP912b gaat net als de HS94Pb 650 a 700 euro kosten. Alleen de VP912s wordt om de een of andere reden een stuk goedkoper aangeboden... Ik ben er nog niet helemaal achter hoe dit mogelijk is aangezien de b en de s versie over de zelfde specs zouden moeten beschikken.
Ah ok, ik dacht dat 15% winstmarge wel reëel was. Maargoed, je hebt wel gelijk, sommige internetshops bieden producten ook aan voor 15% of soms zelfs 20% minder dan de verkoopprijs van winkels als Dixons of Dynabyte.Volgens mij denken de meeste mensen nog steeds dat er met online verkopen of in de winkel verkopen enorme winst gemaakt kan worden. Dat is natuurlijk flauwekul.
Contrastverhouding van 1:1000Op Prad.de staat een review van de HP L1955. Dit is kennelijk het eerst scherm met een S-MPA scherm, dus MPA maar dan met 16ms. Interessante review moet ik zeggen.
http://www.prad.de/new/monitore/test_hp_l1955.html
http://h10010.www1.hp.com...6229-172245-11398847.html
[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2004 11:52 ]
ViewSonic VX912 |
![]() |
Plaatjes |
GoT: de kleuren zien er erg mooi uit na wat instelwerk. UT2k4 valt wel een beetje tegen ik heb helemaal geen last van blur maar wel dat donker ook écht donker is, je ziet bv niets meer in de schaduw waar mijn ctr geen moeite mee had. Nog een UT shot. (plaatjes van andere games op verzoek) Klik hier voor de grote plaatjes! en hier voor andere games |
Ik ben erg tevreden!
[ Voor 29% gewijzigd door Koekje op 01-01-2005 16:09 . Reden: meer plaatjes! ]
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Ik heb toch echt al meerdere shops gezien die de VP912b voor rond de 650 euro aaboden. Ik heb een aantal weken geleden ook met pcvergelijk gemaild en die wisten mij te vertellen dat ze hem begin januarie voor rond de 650 euro zouden aanbieden.Darth_Punk schreef op woensdag 29 december 2004 @ 09:33:
[...]
Dat komt omdat de VP912b door maar één winkel in de prijswatch WERD aangeboden en daar kostte ie idd 700 pleuro. Waarom niet meer, kweenie![]()
de VP912s versie nog wel en ook nog eens door versch. computerzaken.
Bovendien keek ik natuurlijk niet alleen naar prijzen in Nederland, maar ook naar de US. Daar zijn de VP912 en de HS94P beide al een tijdje uit en ze kostten daar bij de launch nagenoeg de zelfde prijs. Vandaar dat ik me zo verbaasde dat de silver versie hier een stuk goedkoper aangeboden staat.
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1738353,00.asp
Hoog contrast wellicht. Ik heb je plaatje even bewerkt, alleen contrast aangepast:maar wel dat donker ook écht donker is

[ Voor 109% gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2004 12:12 ]
Leuk scherm idd! Al zien ze in de review van prad.de toch wel wat ghosting...Yokozuna schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:59:
HP L1955 engelse review:
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1738353,00.asp
[...]
Hoog contrast wellicht. Bij sommige spellen kun je dit al software matig instellen, bij UT2004 volgens mij niet.

Billed as a "large-screen CRT replacement for workstation and business users,"
helaas voor onsDVD enthusiasts and hardcore gamers need to look elsewhere.
[ Voor 113% gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2004 12:44 ]
met dvd's zie je verschrikkelijk grote randen boven en onder, erg jammer!
niet dat ik zo vaak films kijk maar het is toch wel iets om rekening mee te houden als je een scherm koopt met deze native resolutie. kleuren en contrast is best wel goed, daar kan ik niet over klagen.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Zie 19" TFT scherm Iiyama E485S-BVerwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:41:
Iiyama Prolite E485S-B 19 iemand erveringen hier mee ?
Ik speel regelmatig cs /cs source en af en toe wat met photoshop.
De 485 wordt afgeraden en de 481 aangeraden, daar betaal je dan ook 110 euro meer voor.
Volgens velen heeft de Iiyama E481 nog steeds het beste allround 19" paneel. Mensen zouden zich blindstaren op de schakeltijd van 25ms, deze zou echter gemeten zijn tussen alle kleuren (niet zwart-wit-zwart) (gemiddelde?), bij andere snelle TFT's zou deze heel vaak net zo hoog liggen. Het enige nadeel van dit scherm zou de matige zwart-reproductie zijn.
http://www.cool-prices.nl/product_detail.php?id=1249
[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2004 14:35 ]
Jammer ga nu op zoek naar een ander scherm, want dit zuigt hard alleen zie ik nergens een 19 inch met deze specificaties en die prijs klasse..Geachte heer/mevrouw,
Het door u bestelde product is nog niet op voorraad bij onze leverancier.
Wij verwachten het product 15-01-2005 bij ons binnen te krijgen. Deze datum is een indicatie. Mocht het nog veel langer duren dan die datum, dan hoort u dat van ons.
[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2004 18:54 ]
Verwijderd
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 19:42 ]
- 19" TFT
- Best mogelijke kwaliteit, kleur helderheid (die samsung 193P beviel me erg goed bij MyCom)
- Met movies / games zo weinig mogelijk ghosting.. iets is niet erg, maar niet irritant.
- Mooi design, liefst dunne rand (dus net als samsung 193P)
- DVI aansluiting vereist
- evt sound, usb, pivot maar niet vereist
- prijs boeit niet zo...
Als ik bovenstaande bekijk kom ik op een S-IPS of MVA/PVA scherm uit zou ik zeggen. Maar welke merken op 19" voldoen hieraan?
Verwijderd
Tja die VM pro 510 is dus bij mij kapot gegaan... ben dus wel kwaliteit gewend. Maar om nu nog een CRT te kopen dat is ook niet alles.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:11:
ik wacht rustig af, geld ligt al klaar, en me iiyama VM pro 510 (22 inch) houd het nog wel even vol, al hoe wel, niet al te lang meer, hahaha. Dus als de reviews er zijn komt er een nieuwe 19 inch TFT 8 ms ofzo
waarom niet de Samsung 193P ?The Source schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:14:
Arrghh... kan iemand mij adviseren, want ik wordt er gek van... teveel keuze.
- 19" TFT
- Best mogelijke kwaliteit, kleur helderheid (die samsung 193P beviel me erg goed bij MyCom)
- Met movies / games zo weinig mogelijk ghosting.. iets is niet erg, maar niet irritant.
- Mooi design, liefst dunne rand (dus net als samsung 193P)
- DVI aansluiting vereist
- evt sound, usb, pivot maar niet vereist
- prijs boeit niet zo...
Als ik bovenstaande bekijk kom ik op een S-IPS of MVA/PVA scherm uit zou ik zeggen. Maar welke merken op 19" voldoen hieraan?
Heb hem ook net besteld overigens. 20ms is misschien net iets te traag voor de die-hard gamer, maar aangezien ik 99% van de tijd meer heb aan een strak/mooi beeld (films ga ik echt niet op zo'n klein schermpje kijken, en games speel ik misschien 1 a 2 keer peer maand) heb ik toch voor deze TFT gekozen.
Dat is ook geen geld voor een 19"!WiLLoW_TieN schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:34:
Vraagje van een TFT leek. Ik sta op het punt om een 19" Acer AL1914ms te kopen voor 330,00 euro. Ik spel b.v UT2004 & Doom3 doe ik hier dan goed aan ?
Ik ga er zeker even achteraan. Even reviews zoeken, ervaringen en natuurlijk dit topic in de gaten houden.
Ben benieuwd.
Dat lijkt me inderdaad helemaal niet zo verkeerd. Ik heb nu een Acer AL922 maar die heeft een responsetijd van 25ms en daar is ghosting dus wel zichtbaar.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:34:
Vraagje van een TFT leek. Ik sta op het punt om een 19" Acer AL1914ms te kopen voor 330,00 euro. Ik spel b.v UT2004 & Doom3 doe ik hier dan goed aan ?
Eerlijk gezegd was dit scherm me nog helemaal niet opgevallen, maar lijkt me een sterk alternatief voor de BenQ en ViewSonic schermpjes waar iedereen het over heeft.
Acer AL1914:
19" thin flim transitor
12 ms responsetijd
16,7 mln kleuren !!
contrastratio 500:1
Brightness 250 cd/m2
Ik was eerst aan het kijken naar die nieuwe BenQ FP937S+ maar volgens mij is dit een beter alternatief. Het verschil tussen 12 of 8 ms lijkt me niet zichtbaar (los van de hele discussie over de betrouwbaarheid van die data).
Als hij 2x zo snel is als mijn huidige schermpje dan is er prima op te gamen en je hebt ook nog eens erg mooie kleuren!
** EDIT **
Bah bah bah bah bah !!
Geen DVI-aansluiting
[ Voor 9% gewijzigd door -Leon- op 30-12-2004 11:05 ]
Hij kost rond de €400

http://www.samsung.com/nl...onitors/slimline/710t.asp
http://www.prijsindex.net...rieid=3&onderdeelid=11663
[ Voor 17% gewijzigd door bierschuit op 30-12-2004 11:37 ]
Maar in deze topic hebben we het wel over 19" TFT's want naast die Samsung zijn er nog VEEEEEEEEEEL meer goeie 17" TFT's te vinden met 12ms (of lager)bierschuit schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:32:
Een goede TFT monitor met 12ms reactie tijd is de Samsung 710t (17"):
Hij kost rond de €400
Nou om dan maar even in het Samsung sfeertje te blijven hangen...
Samsung brengt binnenkort de Syncmaster 913N op de martk, een 19" TFT monitor met 8ms reactietijd.
http://www.samsung.com/nl...s_20041220_0000081112.asp
Verwijderd
Ik zou het fout kunnen hebben, maar volgens mij was dit bij de AL1912 ook al het geval. Ik heb even op de Acer FTP gezocht, maar ik kan er eigenlijk niks over de AL1914 vinden...
[ Voor 54% gewijzigd door Animal_X op 30-12-2004 14:03 ]
[nog verder offtopic]Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:56:
Let op de Acer specs. Ik heb zelf de 1714ms beter bekeken, en de 16,7 miljoen kleuren (dus een 8 bit panel) zijn verkeerd op de site gezet. In het echt is het paneel van de 1714ms gewoon 6 bit. De kans is groot dat dit bij de 1914 ook zo is... (kijk vooral goed in de user guide).
Als je een Acer 17" wil die 24-bits kleur kan weergeven en snel genoeg is voor games ga je waarschijnlijk voor de Acer 1731m. Deze heeft 't 20ms hydis paneel (heb gezien dat het voor mij snel genoeg is, ga deze denk ik ook kopen als ik genoeg geld heb), dvi én 24-bits.[/offtopic]
Waarschijnlijk zijn er nog steeds geen volledig 24-bits panelen die snel genoeg zijn voor games, inclusief dvi. Misschien dat ze die ook niet meer zullen maken aangezien allrounders zich ook tevreden stellen met dithering?
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
Maar deze heeft weer geen DVI.bierschuit schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:03:
Ah ok, sorry..
Samsung brengt binnenkort de Syncmaster 913N op de martk, een 19" TFT monitor met 8ms reactietijd.
Maar deze heeft 16 mln kleuren (vraag me af of ze dus 16,2 mln bedoelen) en GEEN DVI-aansluiting.bierschuit schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:03:
Ah ok, sorry..
** EDIT **
PFfff... lekker blind, zie nu de posting van sverzijl pas...

[ Voor 9% gewijzigd door -Leon- op 30-12-2004 14:57 ]
Verwijderd
Wat ik las is dat de 20ms Hydis panels in principe snel genoeg zijn voor games, juist omdat er geen dithering hoeft te worden toegepast. Als ik me niet vergis staat dat ergens op tomshardware. Maarja, zo'n lekkere Acer kost wel opeens 350e ipv 250 voor een andere. Maar om terug te komen op het 19" verhaal: een langzamer paneel dat niet hoeft te ditheren kan net zo goed zijn als een snel paneel dat met allerlei trucs aan elkaar hangt. De 20ms Hydis staat idd erg goed bekend (iig bij TomThorin schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:01:
[...]
[nog verder offtopic]
Als je een Acer 17" wil die 24-bits kleur kan weergeven en snel genoeg is voor games ga je waarschijnlijk voor de Acer 1731m. Deze heeft 't 20ms hydis paneel (heb gezien dat het voor mij snel genoeg is, ga deze denk ik ook kopen als ik genoeg geld heb), dvi én 24-bits.[/offtopic]
Waarschijnlijk zijn er nog steeds geen volledig 24-bits panelen die snel genoeg zijn voor games, inclusief dvi. Misschien dat ze die ook niet meer zullen maken aangezien allrounders zich ook tevreden stellen met dithering?
http://www.prad.de/guide/vergleich_auswahl.htmlWiLLoW_TieN schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:39:
Ben druk in de weer met Google & GoT en reviews aan het lezen maar ik kom er niet helemaal uit. Is de Acer AL1914ms ( 12 ms ) nu een S-IPS panel of een MVA-panel ? En is hij 6 bit of 8 bit ?
Erg handig om te vergelijken
Interessant, ongeveer evenduur als de BenQ FP937S+ en zo te zien vrijwel dezelfde specs. Ben benieuwd of hetzelfde panel wordt gebruikt.bierschuit schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:03:
Volgens mij zit hier wel wat in, iedereen zegt ook dat de iiyama prolite e481s (24bits, 25ms panel) prima presteert in spellen.19" verhaal: een langzamer paneel dat niet hoeft te ditheren kan net zo goed zijn als een snel paneel dat met allerlei trucs aan elkaar hangt.
[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 30-12-2004 22:26 ]
En laat dat bepaalde scherm daar nou net niet tussen staan...The Source schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:19:
[...]
http://www.prad.de/guide/vergleich_auswahl.html
Erg handig om te vergelijken
Geeft niet heb net een Acer AL1715ms besteltAnimal_X schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:33:
[...]
En laat dat bepaalde scherm daar nou net niet tussen staan...
Het lijkt een aardige prestatie te kunnen leveren voor een redelijke prijs.
Die site is in het algemeen aardig handig moet ik zeggen. Ik had mijn wensen ingevuld in een filter en vervolgens kwam er onder andere een LG L1720, nl. < 20 ms,. 16,7 miljoen kleuren, goede helderheid en contrast. Maar ik las ook weer dat het een wat ouder scherm was. En hij is weer 17".
Het zal wel aan mij liggen, maar kan geen testreview vinden! Alleen maar gegevens....Mickman schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:48:
Op www.prad.de staan een al een hoop testreviews over de BenQ 937S+.
Het lijkt een aardige prestatie te kunnen leveren voor een redelijke prijs.
Ik vind die Acer wel erg interresant, die AL1914MS, maar ga ik die 6bit kleur t.o.v. 8 bit kleur zien....
Verwijderd
Ik heb hem ook terug gebracht...werd idd aardig blurry in CSS....:(Damian schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:49:
Iemand enig idee welke 19" een beetje goed is om mee te gamen. Ik heb nu de e485s, maar heb toch het gevoel dat het beeld wat blurry is in CSS. Hij kost 400 euro, en is 20ms. Is er een goed alternatief ??
Ik heb nu de benQ 937s+ besteld moet alleen ff wachten totdat hij binnen komt
Maar denk dat het wel de moete waard is om even te wachten

kijk anders hier ook ff
http://www.prad.de/board/board.php?boardid=170&sid=
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 16:43 ]
Verwijderd
Enig nadelen aan dit scherm?
Ja..!! Hij is nog niet verkrijgbaar!Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:15:
Als ik het allemaal zo eens doorlees en alternatieven voor de Benq zie kan ik ervan uitgaan dat de Benq FP937s+ gewoon DE gamers monitor van dit moment is?
maar technisch.. ik zou nog niet weten wat de nadelen zijn..
Waar dan? Geef de directe link naar die reviews eens.Op www.prad.de staan een al een hoop testreviews over de BenQ 937S+
[ Voor 35% gewijzigd door Yokozuna op 31-12-2004 18:37 ]
De Viewsonic VP921b == VP921s alleen dan in andere kleur. zo ver zo goed.
de VX912 is slechter dan dit scherm?
Wat zijn nou de pro's /cons voor dit (VP921s/b) scherm? Hij lijkt me erg interessant vanwege zijn tilt en swivel ofzo
En issie nou nog beter in kleuren en in response?? ik kan er weinig over vinden
Verwijderd
Verwijderd
Zoals Yokozuna al zei en hij schijnt "goedkoop" aan te voelen. Zwakke plastice randen, enz. Ik kan dit helaas niet bevestigen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:15:
Jammer, een goed merk, dat om een of andere duistere reden geen poot aan de grond krijgt. Hier, in deze draad, is men er juist erg tevreden over.
Lees dit maar eens door.Damian schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:49:
ff een vraagje, een Tn scherm, houd dat meteen in dat het maar 6 bit kleur is ??
Ik vind die Acer wel erg interresant, die AL1914MS, maar ga ik die 6bit kleur t.o.v. 8 bit kleur zien....
Ik zeg ook niet dat het slechte schermen zijn, in tegendeel! Veel mensen zijn hier stik tevreden met hun viewsonic scherm dus aan het produkt zal het absoluut niet liggen....garathane schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:05:
[...]
Jammer, een goed merk, dat om een of andere duistere reden geen poot aan de grond krijgt. Hier, in deze draad, is men er juist erg tevreden over.
Viewsonic heeft echter zo goed als geen naamsbekendheid in NL, jantje of pietje op de hoek zullen eerder voor de gedoodverfde samsung of iiyama gaan. (want dat kennen ze) Viewsonic maakt ook niet echt de goedkoopste schermen, kwaliteit heeft nou eenmaal zijn prijs. Rest er maar 1 oplossing om je produkt bij de nederlandse consument naar binnen te krijgen en dat is een dikke marketingcampagne..... kost grof geld uiteraard. Wellicht dat daar het probleem gezocht moet worden?
volgens mij gaat dit toch wel een stukje verder....Bijna elke harde waren boer verkoopt Iiyama en/of Samsung monitoren.....Ok...deze merken zijn de bekendste....maar waarom worden er dan zo weining andere merken verkocht? provisie?dominator schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:28:
[...]
Ik zeg ook niet dat het slechte schermen zijn, in tegendeel! Veel mensen zijn hier stik tevreden met hun viewsonic scherm dus aan het produkt zal het absoluut niet liggen....
Viewsonic heeft echter zo goed als geen naamsbekendheid in NL, jantje of pietje op de hoek zullen eerder voor de gedoodverfde samsung of iiyama gaan. (want dat kennen ze) Viewsonic maakt ook niet echt de goedkoopste schermen, kwaliteit heeft nou eenmaal zijn prijs. Rest er maar 1 oplossing om je produkt bij de nederlandse consument naar binnen te krijgen en dat is een dikke marketingcampagne..... kost grof geld uiteraard. Wellicht dat daar het probleem gezocht moet worden?

i want LART!
2. Viewsonic is ook nog eens vrij prijzig. Hogere aanschafdrempel dus
3. Die 10 tweakers die zo'n scherm wel willen zijn niet genoeg om een merk in stand te houden in NL
Ik hoop dat je een beetje duits kunt lezen....Yokozuna schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:35:
Lelijke kleuren, slechte zwart weergave, zulke dingen verwacht ik eigenlijk wel van een monitor die zo goedkoop is, maar toch zulke goede specs heeft. We zullen zien!
[...]
Waar dan? Geef de directe link naar die reviews eens.
Gebruikers testberichten diverse tft-monitoren:
http://www.prad.de/board/board.php?boardid=153
Gebruikers testberichten BenQ 739s+:
http://www.prad.de/board/board.php?boardid=170
Voor grammatica moet je niet aankloppen hierbij, maar beter dan niets.
Goed, nu dus nog wachten op officiele/professionele reviews van de Benq FP937s+. Denk dat best veel mensen erop wachten. Het is zo'n beetje de eerste 8ms (eerst lezen/zien dan geloven, maargoed) 6bit monitor voor slechts 430 euro met verder zeer goede specs.

[ Voor 86% gewijzigd door Yokozuna op 01-01-2005 22:40 ]
Verwijderd
Momenteel ben ik in het bezit van een IIyama Vision Master pro 451, dit scherm bevalt goed, maar wil toch overstappen op een TFT.
Ik heb een aantal schermen op het oog, maar ben nog niet uit wat de volgende eigenschappen betekenen:
- Rated Contrast Ratio: 1000:1 (meer = beter?)
- Brightness (Max): 250 cd/m^2 (meer = beter?)
Van IIyama weet ik gewoon dat het een goed merk is, maar de 19" schermen komen niet onder de 25ms.
De eisen die ik wel aan een scherm stel
- Heb nu 25ms response time op mijn IIyama 451, dus lager dan dat.
- 19" (ev. 17")
- Rond de 500 euro
De volgende schermen heb ik op het oog:
- Viewsonic VX912 (rond 500 euro, design is om te kwijlen!
- (rond 600 euro)
- beide schermen zijn wat aan de dure kant, wat goedkopere opties:
- Benq FP937s+ (rond de 450 euro)
Ik gebruik het scherm vooral voor spellen / internet / web design. Dus een mix voor beide is altijd welkom. Is het verstandig voor een wat "goedkopere" 19" te gaan of toch voor bijna dezelfde prijs een hele goede 17" te kopen? En heeft iemand anders nog een goede optie?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 15:10 ]
MvG.
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
Ik heb net Salland gemailed wanneer de FP937s+ binnenkomt, maar blijkbaar is hij al op voorraad?
Als dit klopt rijdt ik dinsdag meteen langs Salland om hem te bezichtigen.Voorraad intern magazijn Aantal op voorraad bij Salland Automatisering (direct leverbaar)
[ Voor 75% gewijzigd door Yokozuna op 02-01-2005 18:39 ]
Mocht je deze in het echt zien, graag je bevindingen posten, Ik ben erg benieuwd.Yokozuna schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:22:
Ik zou eerst maar even wachten tot de Benq FP937s+ uit is. In Duitsland verkopen ze hem al, hier over een week als het goed is. Kwa specs is de Benq zelfs beter dan de duurdere schermen, maar wel goedkoper. Dus even wachten hoe de panel presteert kwa kleurechtheid/zwart weergave enz.
Ik heb net Salland gemailed wanneer de FP937s+ binnenkomt, maar blijkbaar is hij al op voorraad?
[...]
Als dit klopt rijdt ik dinsdag meteen langs Salland om hem te bezichtigen.
Verwijderd
Ik las zeer veel over de nieuwe Benq FP937s+. Op papier alles mee en leek mijn eerste keus, maar volgens mij heeft deze een TN-panel met 18bits weergave en kan dus geen 16,7 Mln kleuren tonen. Ook is de kijkhoek erg beperkt. Meer dus de natte droom (door 8ms) voor 'die hard'-gamers en totaal ongeschikt voor fotobewerking/video-editing. Klopt dat?
Ik las dat ik voor mij doeleinden beter een S-IPS of PVA/MVA scherm kan nemen, die wel 16,7 Mln kleuren aankunnen. Maar die zijn meestal weer erg langzaam. Zeker te langzaam voor games. De enige waarvan ik weet dat ie redelijk goed is, is de Iiyama E481S. Maar dit is al een redelijk oud scherm. Weet iemand nog meer goede schermen die je kunt gebruiken voor fotobewerking, video-editing en soms voor een spelletje?
Precies mijn probleem.. Naast de Iiyama E481S (S-IPS) beschikken de Samsung 193P en de Dell 1905F ook over PVA/MVA schermen. Grootste probleem is dat ze niet echt geschikt zijn voor soms gamenVerwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:30:
Ik ben mij al een tijdje aan het verdiepen in een 19" TFT, maar er nog niet echt uit. Helaas ook niet na het lezen van alle topics in dit forum. Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor fotobewerking (Photoshop) en video-editing en soms voor gamez.
Ik las zeer veel over de nieuwe Benq FP937s+. Op papier alles mee en leek mijn eerste keus, maar volgens mij heeft deze een TN-panel met 18bits weergave en kan dus geen 16,7 Mln kleuren tonen. Ook is de kijkhoek erg beperkt. Meer dus de natte droom (door 8ms) voor 'die hard'-gamers en totaal ongeschikt voor fotobewerking/video-editing. Klopt dat?
Ik las dat ik voor mij doeleinden beter een S-IPS of PVA/MVA scherm kan nemen, die wel 16,7 Mln kleuren aankunnen. Maar die zijn meestal weer erg langzaam. Zeker te langzaam voor games. De enige waarvan ik weet dat ie redelijk goed is, is de Iiyama E481S. Maar dit is al een redelijk oud scherm. Weet iemand nog meer goede schermen die je kunt gebruiken voor fotobewerking, video-editing en soms voor een spelletje?
Maar ik heb echt helemaal nergens last van. Met geen enkel spel heb ik ghosting of wat dan ook. Het loopt soepel en het is kraakhelder allemaal.
Het scherm is heerlijk allround en kostte 499 bij de mediamarkt.(nu 469 ofzow)
Dit is em:
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen....
Heb ze al teruggemailed wanneer ik de monitor zelf kan komen bezichtigen. De kijkhoek is inderdaad niet super, maar dat maakt voor mij niet uit, het gaat er om dat ikzelf het beeld goed kan zien, niet anderen. Wat betreft de kleuren (zoieso 6bit) ben ik erg benieuwd over de interpolatie en de zwart weergave, nog meer dingen waar ik op moet letten? Buiten ghosting natuurlijk.Heer Schepers,
Deze monitor wordt enorm veel bij ons besteld.
Wij denken dat wij deze en de komende week uitgeleverd krijgen.
U doet er verstandig aan deze monitor via de website te reserveren.
Succes.
mvgr, Ben Oosterveen Salland Automatisering
edit: Kreeg weer mailtje
Bij Central Point is ie ook nog niet op voorraad maar wel het laagst geprijst (417 euro):Heer Schepers,
U krijgt een mail van ons als de monitor binnen komt.
Wij denken half januari.
http://www.centralpoint.n...srp=1&d_word=99.L0G72.RSE
[ Voor 61% gewijzigd door Yokozuna op 03-01-2005 15:34 ]
Voor mij geldt precies hetzelfde. Ik zoek dus een goed allround scherm. Mijn conclusie is op dit moment daarom dat ik denk dat de Iiyama E481S de beste keus voor mij is.Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:30:
Ik ben mij al een tijdje aan het verdiepen in een 19" TFT, maar er nog niet echt uit. Helaas ook niet na het lezen van alle topics in dit forum. Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor fotobewerking (Photoshop) en video-editing en soms voor gamez.
Ik wacht met spanning af wat jou oordeel is over de BenQ 973S+.Yokozuna schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:31:
Benq FP937s+ mailtje van Salland:
[...]
Heb ze al teruggemailed wanneer ik de monitor zelf kan komen bezichtigen. De kijkhoek is inderdaad niet super, maar dat maakt voor mij niet uit, het gaat er om dat ikzelf het beeld goed kan zien, niet anderen. Wat betreft de kleuren (zoieso 6bit) ben ik erg benieuwd over de interpolatie en de zwart weergave, nog meer dingen waar ik op moet letten? Buiten ghosting natuurlijk.
edit: Kreeg weer mailtje
[...]
Bij Central Point is ie ook nog niet op voorraad maar wel het laagst geprijst (417 euro):
http://www.centralpoint.n...srp=1&d_word=99.L0G72.RSE
Ik wordt langzamerhand ziek

Ik wil deze week de knoop gaan doorhakken! Of de Samsung 710T of de BenQ 973S+
Of toch een TFT met 16,7 miljoen kleuren
Dit topic is gesloten.