[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.927 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap er zelf ook niets meer van, weet nu wel zeker dat ik die Dell ga halen!
misschien ook wel die 2005FP widescreen, maar dat het 1 vandie 2 wordt is nu wel zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik wil erg graag de VX912 kopen maar bij de specs staat dat deze over dvi-d kabel/aansluiting beschikt en ik heb op mijn videokaart ''9800'' dvi-i gaat dit problemen opleveren? :)

zelf denk ik van niet maar ik wil t toch nog even vragen :>

Afbeeldingslocatie: http://www.mycableshop.com/PICTURES/dvi-card-female-connector%5B1%5D.jpg
deze heb ik dus!

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
bonzaibuddy schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:02:
Ik wil erg graag de VX912 kopen maar bij de specs staat dat deze over dvi-d kabel/aansluiting beschikt en ik heb op mijn videokaart ''9800'' dvi-i gaat dit problemen opleveren? :)

zelf denk ik van niet maar ik wil t toch nog even vragen :>

[afbeelding]
deze heb ik dus!
Dit werkt perfect.

DVI-D heeft minder pinnetjes. Maar past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net 3 stuks BenQ FP937s+ besteld bij pcvergelijk, is volgende week volgens hun (hopelijk) leverbaar, zal hier m'n ervaringen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:55:
Heb net 3 stuks BenQ FP937s+ besteld bij pcvergelijk, is volgende week volgens hun (hopelijk) leverbaar, zal hier m'n ervaringen posten
3 stuks :Y)
Ik wil er ook binnenkort 1 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Ben echt super benieuws OnlineGamer! Vooral naar de kijkhoek en hoe het contrast is (en uiteraard de response tijd, maar dat zit wel goed met 8ms denk ik ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door BvK P4 op 15-12-2004 20:46 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47

robhof

Lembongan view

Hoop op een uitgebreide review OnlineGamer!!! _/-\o_

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het verschil tussen 6bit en 8bit (18bit en 24bit) is met games niet echt direct merkbaar.
Doe je bijv. veel met foto's bewerken/cad etc. dan is het verschil zeer goed merkbaar.
Ik heb zelf diverse monitoren met een 6bit panel gehad en heb momenteel een IIyama E481S met een 8bit panel. Ik kan wel zeggen dat ook bij het lezen van fora en veel internetten zie je het verschil duidelijk tussen de kleuren. Voor mij in ieder geval geen 6bit panels meer.
Die snelheden van die zogenaamde snelle panelen is toch alleen maar fake en pure marketing. Alleen bij een zwart-wit wissel is hij even 8/12 of 16ms. Over het algemeen gezien zijn ze allemaal nog altijd minimaal 23ms bij het wisselen tussen kleuren. Als ik dan kijk dat mijn IIyama E481S monitor met 25ms ook met kleurwissel 25ms is, daarbij een S-IPS panel heeft met goeie echte kleuren, een kijkhoek van 178% horizontaal en 178% verticaal en absoluut geen enkele ghosting vertoont, dan kan mij echt zo'n TN panel met zogenaamde 8ms en maar 262.144 kleuren en een kijkhoek die zeer klein is niet echt overtuigen. Dat is in ieder geval mijn mening. (Test per maand toch wel een aantal TFT monitoren en vind dit tot nu toe het beste panel. Niet qwa design, maar wel qwa beeldeigenschappen.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 16:36
Gistermorgen een email gekregen dat Central Point 7 Sony HS94PS op voorraad had gekregen.
Ik meteen bellen bellen en vragen of het echt om de 12ms versie ging. Krijg ik later een email met bevestiging. Dus ik er meteen 1 bestellen en ik vraag aan hen wanneer ik hem krijg geleverd. Zegt een medewerker als je via rabo telebankieren direct overmaakt dan hebben wij het geld direct en versturen we er 1 dus kun je hem morgen verwachten. Ik dus direct naar de bank en het geld overmaken, terwijl ik tegelijk met een medewerker van Central Point aan de telefoon hang wordt het geld overgemaakt en zijn er nog 6 stuks op voorraad, dus ik helemaal blij want daar is er dan 1 voor mij en kan ik morgen (vandaag dus) het scherm verwachten.

Paar minuten later krijg ik nog netjes een bevestiging per mail dat het geld ontvangen is en het scherm die dag nog verzonden wordt als deze op voorraad is. Omdat ik altijd pech heb en alles wat ik bestel veel later komt, check ik online nog ff de voorraad en ja hoor nog 6 op voorraad! Ik helemaal blij, want wacht al zo lang op dit scherm.

Nu kijk ik vanmorgen nog ff de orderstatus op de site van Central Point en wat staat er:
Vanaf 27 januari 2005! pas uitlevering. Nee he denk ik heb ik toch niet weer pech. Dus ik meteen bellen, en ja hoor hebben ze alle voorraad naar iemand anders gestuurd :( .
Terwijl de medewerker aan de telefoon mij gister bevestigde dat er 1 voor mij was!
Nou kan ik dus wachten, geld terug krijgen (zal wel niet vanzelf gaan allemaal) of iets anders uitzoeken. Maar ik wil zo graag het scherm!!

Sorry misschien off topic maar ik wilde het ff kwijt, wat een baaldag!

Moet ik nog langer wachten :(

Verwijderd

maikel7 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:28:
Gistermorgen een email gekregen dat Central Point 7 Sony HS94PS op voorraad had gekregen.
Ik meteen bellen bellen en vragen of het echt om de 12ms versie ging. Krijg ik later een email met bevestiging. Dus ik er meteen 1 bestellen en ik vraag aan hen wanneer ik hem krijg geleverd. Zegt een medewerker als je via rabo telebankieren direct overmaakt dan hebben wij het geld direct en versturen we er 1 dus kun je hem morgen verwachten. Ik dus direct naar de bank en het geld overmaken, terwijl ik tegelijk met een medewerker van Central Point aan de telefoon hang wordt het geld overgemaakt en zijn er nog 6 stuks op voorraad, dus ik helemaal blij want daar is er dan 1 voor mij en kan ik morgen (vandaag dus) het scherm verwachten.

Paar minuten later krijg ik nog netjes een bevestiging per mail dat het geld ontvangen is en het scherm die dag nog verzonden wordt als deze op voorraad is. Omdat ik altijd pech heb en alles wat ik bestel veel later komt, check ik online nog ff de voorraad en ja hoor nog 6 op voorraad! Ik helemaal blij, want wacht al zo lang op dit scherm.

Nu kijk ik vanmorgen nog ff de orderstatus op de site van Central Point en wat staat er:
Vanaf 27 januari 2005! pas uitlevering. Nee he denk ik heb ik toch niet weer pech. Dus ik meteen bellen, en ja hoor hebben ze alle voorraad naar iemand anders gestuurd :( .
Terwijl de medewerker aan de telefoon mij gister bevestigde dat er 1 voor mij was!
Nou kan ik dus wachten, geld terug krijgen (zal wel niet vanzelf gaan allemaal) of iets anders uitzoeken. Maar ik wil zo graag het scherm!!

Sorry misschien off topic maar ik wilde het ff kwijt, wat een baaldag!

Moet ik nog langer wachten :(
Tja dat is echt zwaar kl*te!
Hoop niet dat het mij overkomt als ik mijn monitor ga bestellen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:47:
[...]

Tja dat is echt zwaar kl*te!
Hoop niet dat het mij overkomt als ik mijn monitor ga bestellen!
Zeker shit... Zou mij kunnen overkomen :)
Ik zou toch het liefst de monitor zelf ergens ophalen. Gelijk even checken op dode pixels, daar pinnen en alles zelf in de hand.

• maikel7
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:33:
[...]

Zeker shit... Zou mij kunnen overkomen :)
Ik zou toch het liefst de monitor zelf ergens ophalen. Gelijk even checken op dode pixels, daar pinnen en alles zelf in de hand.
Klopt, ook ik haal hem liever ergens op, maar nergens in mijn buurt was dit scherm te verkrijgen en omdat ik hem zo graag wilde heb ik toch maar online besteld, omdat ik de verzekering kreeg dat ie op voorraad was etc..

Maar ja weer een goeie leerervaring rijker!

Verwijderd

maikel7 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:54:
[...]

Klopt, ook ik haal hem liever ergens op, maar nergens in mijn buurt was dit scherm te verkrijgen en omdat ik hem zo graag wilde heb ik toch maar online besteld, omdat ik de verzekering kreeg dat ie op voorraad was etc..

Maar ja weer een goeie leerervaring rijker!
Heb een mooi scherm gezien maar daar moet ik voor naar Eindhoven (dacht ik) woon in Arnhem
I don't care, als dat scherm daar goedkoop is en kan hem met eigen ogen zien dan doe ik dat mooi!
pak ik de auto van mijn pa wel, toch leasebak!

• maikel7
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:14:
[...]

Heb een mooi scherm gezien maar daar moet ik voor naar Eindhoven (dacht ik) woon in Arnhem
I don't care, als dat scherm daar goedkoop is en kan hem met eigen ogen zien dan doe ik dat mooi!
Heb je gelijk in! Zou ik in principe ook doen, alleen elk bedrijf wat ik belde daar was het scherm niet op voorraad.

Maar ik heb toch goed nieuws :)
Net nog gesproken met Central Point en nu blijkt dat ze van de zwarte versie, de HS94PB, er vandaag nog 1 op voorraad hebben gekregen! Dus heb ik de zilvere laten ruilen voor de zwarte en is het de bedoeling dat ik deze morgen krijg geleverd! Ik wil het eerst met eigen ogen zien, maar als het zo is dan is dat toch goed geregeld door Centrail Point. Ze waren trouwens al van plan om het geld terug te storten nadat ik dat aan had gegeven. Dus als ik morgen eindelijk eigenaar ben van de HS94PB dan _/-\o_ aan Central Point.

Verwijderd

Ik kreeg net overigens dit antwoord van BenQ zelf:

De FP937s+ is vanaf begin januari leverbaar.

Wij verwachten de eerste zendingen te leveren aan onze distributeurs in week 53 of week 1 en zij leveren deze dan op hun beurt weer uit aan de verschillende resellers.
Als eindgebruiker kun je deze dan vanaf week 1 / week 2 in de winkels verwachten.

Verwijderd

Die BenQ wordt geadverteerd met 8ms, dat zou volgens de theoretische brekeningen overeenkomen met 125Hz. Voor een 19 inch toch wel behoorlijk strak, zeker gezien de prijs van rond de 450. Ik ga dat ding ook scherp in de gaten houden qua reviews.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik vat een aantal mensen hier echt niet. Is men er nog steeds niet achter gekomen dat een specificatie als "8 ms" alleen de schakeltijd tussen zwart en wit weergeeft? Deze specificatie is dus alleen nuttig wat betreft desktopwerk. Het zegt niets over bijvoorbeeld de schakeltijd tussen alle kleuren van de regenboog, die je in spellen toch iets meer tegenkomt.

Het is hetzelfde als zeggen dat een speaker natuurgetrouw klinkt als hij tonen kan weergeven van 20Hz tot 20KHz. De weergave van het gebied ertussen is net zo belangrijk.

[ Voor 123% gewijzigd door Yokozuna op 16-12-2004 12:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:14:
[...]

Wat gaat het uiteindelijk voor scherm worden Renesis?
Yokozuna schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:08:
Ik vat een aantal mensen hier echt niet. Is men er nog steeds niet achter gekomen dat een specificatie als "8 ms" alleen de schakeltijd tussen zwart en wit weergeeft? Deze specificatie is dus alleen nuttig wat betreft desktopwerk. Het zegt niets over bijvoorbeeld de schakeltijd tussen alle kleuren van de regenboog, die je in spellen toch iets meer tegenkomt.

Het is hetzelfde als zeggen dat een speaker natuurgetrouw klinkt als hij tonen kan weergeven van 20Hz tot 20KHz. De weergave van het gebied ertussen is net zo belangrijk.
We weten het Yokozuna... het is al een aantal keer gezegd in dit topic. Maar ach, het blijft leuk om te zeggen dat je een 8ms scherm hebt toch ;)

• Yokozuna
Maar daarom snap ik het ook niet, het is allemaal al een aantal keer gezegd, maar een aantal mensen hechten er blijkbaar nog steeds grote waarde aan.

8ms merkbaar bij handelingen als tekstverwerken, maar juist daarbij is een korte schakeltijd helemaal niet noodzakelijk. Het is zo controversieel!

Wat is ook niet snap, zijn ingebouwde speakers. Voor kantoorwerk is het prima, het scheelt wat ruimte op het bureau en de noodzakelijke windows bliebjes komen er prima uit. Op sommige Benq monitoren die voor gamers zijn gemaakt, zitten ook ingebouwde speakers. Gamers zitten daar niet op te wachten. Het kost meer, en het design wordt er lomper door. Ik snap Benq niet, jullie wel?

[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 16-12-2004 12:48 ]

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
@Yokozuna

Als die 8ms niks zegt over de prestaties van games, kan jij mij dan vertellen op welke technische specificaties ik dan WEL moet letten als ik een goed TFT-scherm wil voor gamen ??

Heb nu een Acer AL922 (25ms) maar daar is de ghosting wel op te zien, daar wil ik dus graag vanaf.....

Verwijderd

Dat een responsetijd helemaal NIKS zegt over de schakeling tussen andere kleuren geloof ik niet. Bij mijn weten wordt er 1 bepaalde techniek gebruikt, waardoor de overige kleuren in ieder geval 'redelijk' in de buurt liggen van de zwart/wit responsetijd (in ieder geval dus niet bijvoorbeeld 3x zo hoog of nog extremer). Ik heb in ieder geval nog geen enkel scherm gezien waar de schakeling tussen bepaalde kleuren factor 3x hoger was dan de responsetime. Mocht jij beweren dat dat wel kan, zou ik graag een link van je krijgen met specs van een scherm waar dit wel het geval is

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:29:
[...]

Wat gaat het uiteindelijk voor scherm worden Renesis?
Viewsonic VP912b of Dell 2001FP
Viewsonic heeft de voorkeur vanwege prijs, maar Dell heeft weer S-Video wat ik ook graag wil + USB hub
Weet alleen nog niet of die VP912b een 6 of 8 bit paneel is?

Verwijderd

Ik heb nu sinds een maandje de FP937s en kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben!

Lekker strak beeld via DVI aansluiting op mijn 9800pro.
Heb de monitor op alles nieuwe games getest (HL2, CS-source, Doom 3, NFSP underground 2, Rome:total war, Far cry) en kan wel zeggen dat ik nergens geen ghosting of wat dan ook heb gezien! Alle kleuren komen goed en strak over!

Ook voor gewoon desktop gebruik ziet alles er gelikt uit! Ook photoshop en dergelijke!
Tv en dvd's kijken ziet er helemaal super uit op zo'n scherm

Heb ook lang getwijfeld en gezocht voordat ik mijn scherm ging kopen, maar na het lezen van de verschillende forum's (vooral duitse....pffffff) heb toch besloten te gaan voor de Benq!
Zeker omdat de prijs/kwaliteit gewoon perfect is!

Ik ben zelfs aan het twijfelen om er nog een te bestellen voor de dual screen mode!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:44

Animal_X

Rodin

Yokozuna schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:08:
Een schakeling van zwart naar wit is in de meeste gevallen altijd de langzaamste "kleurschakeling" die een pixel kan maken in vergelijking met de andere kleuren van de regeboog. Hierdoor kan je de response time zeker wel als eikpunt voor de snelheid van een scherm zien...

aan de andere kant zijn er wel een aantal fabrikanten die dus niet altijd de schakeling van zwart naar wit nemen om de response time aan te geven. Hierdoor krijg je soms niet echt een objectief beeld. Maar over het algemeen genomen kan je de aangegeven response time zeker als een goede indicatie van de monitor zien. Het is dus absoluut geen "fake en pure marketing" zoals Rick2001 zegt.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Animal_X schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:48:
[...]

Een schakeling van zwart naar wit is in de meeste gevallen altijd de langzaamste "kleurschakeling" die een pixel kan maken in vergelijking met de andere kleuren van de regeboog. Hierdoor kan je de response time zeker wel als eikpunt voor de snelheid van een scherm zien...

aan de andere kant zijn er wel een aantal fabrikanten die dus niet altijd de schakeling van zwart naar wit nemen om de response time aan te geven. Hierdoor krijg je soms niet echt een objectief beeld. Maar over het algemeen genomen kan je de aangegeven response time zeker als een goede indicatie van de monitor zien. Het is dus absoluut geen "fake en pure marketing" zoals Rick2001 zegt.
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2289&p=2

Op deze pagina staat een aardig stukje over response tijden.

De fabrikanten geven juist de snelste tijd van hun schermen op. Maar bij normaal gebruik heb je daar niet zo veel aan. Aangezien het hele scherm nooit van helemaal zwart naar wit zal schakelen.

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:25

Darth Punk

professionalized prutz0r

user review van de Hyundai ImageQuest L90D+
engels vertaald: http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools
duits orgineel: http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=1
een quote van user Towelie:
WOW genuinly thanks..... I must say I is genuinly lightup-inspired of the TFT. and your tests is also very helpfully for the purchase decision.... only which I saw (it is momentarily still discussed) Farben=16,70 million

thus 1.) With the Benq with same panel of having it also down-set

2.) The French side has the TFT tested and even after copied mail by Hyundai nevertheless again confirmed that only the 16.2 geditherte colors has, which one recognizes and others by the DVD pLayback.

2.) It should not be possible technically at all a TN panel with 16,7 million colors to manufacture.
Dat laaste is een interessante gedachte. Dat betekent dat 24 bit en <=16ms nog niet mogelijk is.
Verder liegt Hyundai dus, want die franse review heb ik ook gelezen.
link:http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools
orgineel: http://forum.hardware.fr/...ultime--sujet-10735-2.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Punk op 16-12-2004 14:37 ]

i want LART!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Oke ik heb m besteld!

Kan haast niet wachten, ik heb m gekocht bij Yuser want deze had een zero pixel policy :9~
het is me alleen nog niet helemaal duidelijk of er nou een dvi kabel bij zit :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@bonzaibuddy:
volgens http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools wel. <--ook meteen een review :) [Viewsonic VX912]

[ Voor 17% gewijzigd door Darth Punk op 16-12-2004 14:55 ]

i want LART!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

bedankt, ik was er al over uit maar zo te zien heb ik dus een goede koop gedaan! :)
zeker een verbetering tegenover mijn 17' dell bakbeest @60HZ

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:28:
[...]

Viewsonic VP912b of Dell 2001FP
Viewsonic heeft de voorkeur vanwege prijs, maar Dell heeft weer S-Video wat ik ook graag wil + USB hub
Weet alleen nog niet of die VP912b een 6 of 8 bit paneel is?
Ga er maar vanuit dat het een 6 bit paneel is. Ik heb nog nergens het tegendeel gezien. Overigens kan ik ook geen info over de 912 op de Viewsonic-site zelf vinden...

Is die zaak in Zeewolde nu echt zo goedkoop (scheelt zoveel met de rest). Wil eigenlijk wel een VX912 kopen, maar zit nu te twijfelen doordat het zo weinig scheelt met de 912b.

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Ymmit: kijk nog eens in de prijswatch. Die zaak in Zeewolde is nog steeds de goedkoopste, maar de nr 2 zaak is maar € 2.67 pleuro duurder :P

directe prijswatch link van de ViewSonic VP912s http://www.tweakers.net/pricewatch/95834 Helaas zie ik de TS van dit topic niet zo vaak meer, want ik wilde eigenlijk vragen of hij/zij de openingspost wat meer up to date kan maken. Door meer schermen te showen :P, specs, reviews en directe links naar de prijswatch :)

i want LART!

Verwijderd

Je hebt gelijk... Ze worden met de dag goedkoper!

De directe link in pricewatch naar "produktinformatie van de fabrikant" werkt overigens niet echt lekker. Error 404

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:30:
[...]

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2289&p=2

Op deze pagina staat een aardig stukje over response tijden.

De fabrikanten geven juist de snelste tijd van hun schermen op. Maar bij normaal gebruik heb je daar niet zo veel aan. Aangezien het hele scherm nooit van helemaal zwart naar wit zal schakelen.
Beter lezen.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Jij hebt het toch niet echt helemaal begrepen hoe het werkt.

Kijk maar eens bijv. naar de metingen van de 17" BenQ FP71+ met zijn zogezegde 8ms.

http://graphics.tomshardw...lay/20041015/benq-03.html

Hij is dus vrijwel over het gehele kleurspectrum 23ms en bij maar heel weinig kleurcombinaties 8ms. Is dit dan een realistisch opgegeven waarde ? Nee, pure marketing want mensen kijken alleen maar naar Gigaherzen...... Gigabytes...... en bij tft naar milliseconden terwijl dit, zoals al zo vaak bewezen helemaal niet de belangrijkste factor is, maar wel de meest verkopende factor is. Dus om nu te zeggen dat die opgegeven waarde een maatstaaf is om vanuit te gaan vind ik toch een beetje ver gaan. ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Rick2001 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 00:09:
[...]

Jij hebt het toch niet echt helemaal begrepen hoe het werkt.

Kijk maar eens bijv. naar de metingen van de 17" BenQ FP71+ met zijn zogezegde 8ms.

http://graphics.tomshardw...lay/20041015/benq-03.html

Hij is dus vrijwel over het gehele kleurspectrum 23ms en bij maar heel weinig kleurcombinaties 8ms. Is dit dan een realistisch opgegeven waarde ? Nee, pure marketing want mensen kijken alleen maar naar Gigaherzen...... Gigabytes...... en bij tft naar milliseconden terwijl dit, zoals al zo vaak bewezen helemaal niet de belangrijkste factor is, maar wel de meest verkopende factor is. Dus om nu te zeggen dat die opgegeven waarde een maatstaaf is om vanuit te gaan vind ik toch een beetje ver gaan. ;)
Je hebt wel gelijk in wat je zegt dat het brede publiek over het algemeen alleen maar naar cijfers als Gigahertzen, en response tijden kijkt. Dit is inderdaad een simpele marketingstrategie, maar bij LCD schermen zijn fabrikanten zich verplicht aan bepaalde ISO standaarden te houden. Een van deze standaarden is dat de pixel repsonse tijd gemeten moet worden bij een zwart-wit-zwart kleurschakeling. Hier moeten fabrikanten zich in principe dus altijd aan houden tenzij ze expliciet vermelden dat deze meting op een andere manier is verricht.

Dit is een factor die Tom's niet in zijn benchmarks meeneemt en de eerste reden waarom ik die benchmarks niet serieus kan nemen. De tweede reden is dat de gemeten responsetijd (zwart-wit-zwart) van nog veel meer dingen af hangt waar ze geen rekening mee houden (temperatuur o.a.). Hierdoor kan je die zogenaamde latency benchmarks beter met een flinke korrel zout nemen...

Maar goed, laten we zeggen dat de opgegeven responsetijd niet alles zegt over snelheid van een scherm. Maar het is zeker een goede indicatie!

[ Voor 8% gewijzigd door Animal_X op 17-12-2004 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

Misschien moet jij beter lezen. Ik ben het namelijk met je eens dat de responsetijd van de fabrikanten niet veel maar wel iets zegt over het scherm. Het is gewoon een factor die je mee moet nemen in je beslissing als je een TFT koopt. Maar zou niet de doorslaggevende moeten zijn.

Je hebt het alleen mis als je zegt dat de fabrikanten altijd een eerlijke tijd opgeven. Ze geven een tijd waardoor hun product goed uit de verf komt.
Er zijn zelfs gevallen geweest waar fabrikanten alleen de rise-tijd opgaven en "vergaten" de fall-tijd er bij te tellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 08:52:
[...]

?

Misschien moet jij beter lezen. Ik ben het namelijk met je eens dat de responsetijd van de fabrikanten niet veel maar wel iets zegt over het scherm. Het is gewoon een factor die je mee moet nemen in je beslissing als je een TFT koopt. Maar zou niet de doorslaggevende moeten zijn.

Je hebt het alleen mis als je zegt dat de fabrikanten altijd een eerlijke tijd opgeven. Ze geven een tijd waardoor hun product goed uit de verf komt.
Er zijn zelfs gevallen geweest waar fabrikanten alleen de rise-tijd opgaven en "vergaten" de fall-tijd er bij te tellen.
De reden dat ik "beter lezen" zei was omdat jij insinueerde dat in dat artikel van Anandtech gezegd wordt dat fabrikanten altijd de laagste waarden opgeven i.p.v. de waarde van de aangegeven TrTf methode. En dat staat er dus NIET. Vandaar "beter lezen".

Dit beweer je nu trouwens weer, en daar ben ik het dus niet mee eens (lees mijn bovenstaande post)

[ Voor 9% gewijzigd door Animal_X op 17-12-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:56:
[...]

De reden dat ik "beter lezen" zei was omdat jij insinueerde dat in dat artikel van Anandtech gezegd wordt dat fabrikanten altijd de laagste waarden opgeven i.p.v. de waarde van de aangegeven TrTf methode. En dat staat er dus NIET. Vandaar "beter lezen".

Dit beweer je nu trouwens weer, en daar ben ik het dus niet mee eens (lees mijn bovenstaande post)
Huh? Er staat toch duidelijk in mijn post dat er op de anandtech link een aardige uitleg van responsetijd staat.

Dat ik van mening ben dat fabrikanten niet altijd eerlijk zijn over responsetijden baseer op alle TFT tests die ik tot nu toe heb gelezen. Ik insinueer nergens dat anandtech dat zegt. Maar jij bent vrij tussen de regels te lezen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik heb nog steeds geen response van yuser! :/
aparte zaak, ik heb reboers geselecteerd dan moeten ze het toch eerst opsturen |:(

net bericht gehad :)

[ Voor 15% gewijzigd door Koekje op 17-12-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Maar goed, laten we zeggen dat de opgegeven responsetijd niet alles zegt over snelheid van een scherm. Maar het is zeker een goede indicatie!
Daar ben ik het niet mee eens en dat baseer ik op reviews. Wij hebben zwart-op-wit laten zien dat de response time niet representatief is. Jij baseert het op de eisen die de ISO keuring stelt, dus dat willen we ook graag zwart-op-wit zien :) (en ik geloof je graag, daar niet van)

[ Voor 155% gewijzigd door Yokozuna op 17-12-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Yokozuna schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:47:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens en dat baseer ik op reviews. Wij hebben zwart-op-wit laten zien dat de response time niet representatief is.Jij baseert het op de eisen die de ISO keuring stelt, dus dat willen we ook graag zwart-op-wit zien :)
Onderdeel van de ISO-13406-2 standaard. Zoek maar zelf maar op! O-) En ik heb trouwens ook al gezegd dat veel van die "latency-tests" geen reeel beeld geven omdat met veel factoren geen rekening wordt gehouden.

[ Voor 27% gewijzigd door Animal_X op 17-12-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja zeg, jij komt met het argument aan, bewijs het zelf :) Maargoed, toch zelf even zoeken, ben wel benieuwd!

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 17-12-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Yokozuna schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:15:
Ja zeg, jij komt met het argument aan, bewijs het zelf :) Maargoed, toch zelf even zoeken, ben wel benieuwd!
Nee, sorry. Ik heb geen zin om dat allemaal op te gaan zoeken. Ik weet zelf wel hoe het in elkaar steekt... Maar zoals ik al zei, doe zelf eens een search op die standaard. Er is genoeg over te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Animal_X op 17-12-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we heel het responsetijd-vraagstuk maar even laten voor wat het is? Ik geloof dat iedereen nu ongeveer wel weet wat het wel en niet zegt over de performance van een TFT monitor ;)

Laten we het maar weer gewoon over 19" TFT hebben. Twijfel zelf nog sterk. Wordt het de ViewSonic VP912b, de ViewSonic VX912 of gaan we voor de aanzienlijk goedkopere BenQ 937s+ (of gewoon de 12 ms versie }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Responsetijd freaks, nieuw draadje voor jullie!

[rml][ TFT] Responsetijd van TFT schermen; representatief?[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De Benq FP937s+ http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2086

Echt extreme specificaties en dat voor 440 euro. Ben zeer benieuwd naar reviews. Voor een paar tientjes meer een responsetijd van 8 ipv. 12ms? Alleen daarom zie ik al weinig heil in de responsetijd :)

[ Voor 202% gewijzigd door Yokozuna op 18-12-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:42:
De Benq FP937s+ http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2086

Echt extreme specificaties en dat voor 440 euro. Ben zeer benieuwd naar reviews. Voor een paar tientjes meer een responsetijd van 8 ipv. 12ms? Alleen daarom zie ik al weinig heil in de responsetijd :)
Volgens mij heeft de FP937s+ ook een hogere contrastwaarde dan de FP937s (700:1 vs 500:1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Klopt idd over de contrastwaarde. Ben wel benieuwd naar de prestaties van dit scherm als het gaat om kleurechtheid ed. Alleen hoop ik dat samsung ook nog een scherm uitbrengt met deze specs, want het uiterlijk van deze BenQ bevalt me niet echt.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Ik denk dat ik me die BenQ FP937S+ ga halen.
Lijkt me een goed schermpje. Maar als er een 19 inch scherm met 8ms en 16.8mil kleuren en met DVI was zou ik me die halen, maar die heb ik nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvK P4 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:40:
Klopt idd over de contrastwaarde. Ben wel benieuwd naar de prestaties van dit scherm als het gaat om kleurechtheid ed. Alleen hoop ik dat samsung ook nog een scherm uitbrengt met deze specs, want het uiterlijk van deze BenQ bevalt me niet echt.
Dat heb ik ook een beetje... Het scherm doet een beetje plastic-achtig aan. Dan vind ik de Viewsonics echt een stuk mooier (en wachten op Samsung daar heb ik geen zin in... :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Legion schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:56:
Ik denk dat ik me die BenQ FP937S+ ga halen.
Lijkt me een goed schermpje. Maar als er een 19 inch scherm met 8ms en 16.8mil kleuren en met DVI was zou ik me die halen, maar die heb ik nog nergens gezien.
Volgens mij is er geen enkel TFT scherm dat 16.8 miljoen kleuren kan weergeven. Geinterpoleert of niet. Wat is trouwens het probleem met 8 bits panels?

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 18-12-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

het kleurverschil tussen 24 bit en 18 bit panels zie je
update: * Darth Punk kan niet lezen 8)7

8 bits panels hebben altijd hoge responsetijd en zelfs in deze tijd zijn goede 8 bits schermen nog steeds errug duur, terwijl de markt zich beweegt naar monitoren met steeds snelle responsetijd

[ Voor 72% gewijzigd door Darth Punk op 18-12-2004 22:35 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zijn er buiten de prijs nadelen van 8-bit PVA panels t.o.v. 6 bit TN panels? Hogere responsetijd, damn, een TFT kopen is nog steeds kiezen tussen 2 kwaden he :)

[ Voor 91% gewijzigd door Yokozuna op 18-12-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 14:07
Misschien moeten we maar is een (verzamel) topic openen over 17/19" 8 bit schermen aangezien goeie schermen vrij lastig te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

grimson

domeingrommer

Ik heb net een Medion 19" opgehaald bij de Aldi in Hippolytushoef voor €250 :)
25ms reactietijd .. maar als het niet bevalt dan koop ik volgend jaar wel een ander.
Leuk om te starten met TFT toch ?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

grimson schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:10:
Ik heb net een Medion 19" opgehaald bij de Aldi in Hippolytushoef voor €250 :)
25ms reactietijd .. maar als het niet bevalt dan koop ik volgend jaar wel een ander.
Leuk om te starten met TFT toch ?
ik ben benieuwd naar je ervaringen! :)

zou er nou echt veel verschil zijn met bv een viewsonic (bv die ik heb gekocht) ''behalve reactie tijd dan''.

misschien zou je een mini review kunnen maken :Y) ik heb eventueel wel webspace voor de plaatjes

[ Voor 9% gewijzigd door Koekje op 20-12-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mythrill schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:57:
Misschien moeten we maar is een (verzamel) topic openen over 17/19" 8 bit schermen aangezien goeie schermen vrij lastig te vinden zijn.
Of gewoon een 'centraal 17 TFT topic' en 'centraal 19 TFT topic'. Er worden telkens weer topics geopend over 1 vraagje over een monitor, schiet niet op vind ik. Maargoed, in ieder geval centrale topics ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 20-12-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonzaibuddy schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:39:
[...]

ik ben benieuwd naar je ervaringen! :)

zou er nou echt veel verschil zijn met bv een viewsonic (bv die ik heb gekocht) ''behalve reactie tijd dan''.

misschien zou je een mini review kunnen maken :Y) ik heb eventueel wel webspace voor de plaatjes
@ Bonzaibuddy
Heb jij die Viewsonic al binnen? Ben erg benieuwd. Het wordt bij mij denk ik toch ook de VX912 of VP912... (als ze uberhaupt weer een keer ergens op voorraad zijn :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:55:
[...]

@ Bonzaibuddy
Heb jij die Viewsonic al binnen? Ben erg benieuwd. Het wordt bij mij denk ik toch ook de VX912 of VP912... (als ze uberhaupt weer een keer ergens op voorraad zijn :( )
ik heb m nog niet, ik heb t scherm btw besteld bij yuser, het kon wel eens een paar dagen gaan duren, ik denk/hoop wel deze week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:00
nu we toch bezig zijn over die 19inch schermen...
wat denken jullie over de neovo F419b?
- 19inch ( :9 )
- 1280*1024
-25ms (geen idee of dit goed is voor de games...)
-17,8mlj kleuren
-dvi

op het net zijn er blijkbaar geen reviews te vinden van deze monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:02

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:55:
[...]

@ Bonzaibuddy
Hoi YmmiT, ik zie dat jij ook geinteresseerd bent in een Viewsonic.
Ik heb vandaag besteld bij micromail(zie pricewatch), en volgens hen worden ze de 24e geleverd(afgeleverd op bezorgadres als het goed is), duzzz, misschien heb jij of iemand anders hier iets aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:02

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Promy schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:57:
nu we toch bezig zijn over die 19inch schermen...
wat denken jullie over de neovo F419b?
- 19inch ( :9 )
- 1280*1024
-25ms (geen idee of dit goed is voor de games...)
-17,8mlj kleuren
-dvi

op het net zijn er blijkbaar geen reviews te vinden van deze monitor?
25 ms is niet echt lekker voor games(als je fps wilt spelen tenminste), als je van actiespellen houd en/of DVD's erop wilt kijken kun je beter voor een scherm gaan dat minimaal 16ms heeft.

offtopic: sry 2 posts acher elkaar, niet echt efficient

[ Voor 7% gewijzigd door D3ton4tor72 op 20-12-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie dat er weinig gesproken word over de sony SDM-HS94P.
en dat is toch het mooiste scherm wat ik tot nu toe gezien heb
kleuren zijn echt super mooi , en hij is super scherp
zijn er soms mensen die ervaring hebben met dit scherm.

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:21:
zie dat er weinig gesproken word over de sony SDM-HS94P.
en dat is toch het mooiste scherm wat ik tot nu toe gezien heb
kleuren zijn echt super mooi , en hij is super scherp
zijn er soms mensen die ervaring hebben met dit scherm.

rinus
Er is in de eerste pagina's van dit topic al aardig wat over de SDM-HS94P gesproken. Dat er niet meer over gesproken wordt heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er al een los topic over de SDM-HS94P loopt. Deze namelijk:

[rml][ Ervaringen] Sony SDM-HS94P[/rml]

Ik heb hem zelf ook al een paar weken thuis staan en ik ben er erg tevreden mee! :) Zie ook deze post eerder in dit topic:

[rml]Animal_X in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Animal_X op 20-12-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
Animal_X schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:43:
[...]

Er is in de eerste pagina's van dit topic al aardig wat over de SDM-HS94P gesproken. Dat er niet meer over gesproken wordt heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er al een los topic over de SDM-HS94P loopt. Deze namelijk:

[rml][ Ervaringen] Sony SDM-HS94P[/rml]

Ik heb hem zelf ook al een paar weken thuis staan en ik ben er erg tevreden mee! :) Zie ook deze post eerder in dit topic:

[rml]Animal_X in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]
Ook ik heb hem nu sinds afgelopen vrijdag :)

En hij is super! onzettend helder, in windows en met internetten soms zo scherp dat het pijn doet aan je ogen, maar dat moet ik nog ff allemaal goed afstellen. In games perfect!
En het design is ontzettend mooi vind ik. Trouwens heb ik totaal geen last van reflectie, waar soms over gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

maikel7 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:52:
[...]

Ook ik heb hem nu sinds afgelopen vrijdag :)

En hij is super! onzettend helder, in windows en met internetten soms zo scherp dat het pijn doet aan je ogen, maar dat moet ik nog ff allemaal goed afstellen. In games perfect!
En het design is ontzettend mooi vind ik. Trouwens heb ik totaal geen last van reflectie, waar soms over gesproken wordt.
Gooi je backlight eens wat omlaag. Op 100 vond ik hem ook veel te vel! 40/45 is een mooie waarde. Reflectie heb ik ook absoluut geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de Iiyama E485S 19-inch?
Is erg goedkoop (onder de 400 euro) en goed getest in de computertotaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zijn er nu al reviews te vinden van de Benq FP937s+?
Contrast 700:1
Brightness 300 cd/m²
Response time (tr/tf) 8 ms
Meer kun je toch niet eisen voor minder dan 440 euro? Dus nu reviews! :)

[ Voor 53% gewijzigd door Yokozuna op 21-12-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:50
Interessant topic... ik ben op zoek naar 1 of misschien zelfs 2 19" monitoren, wellicht kunnen jullie helpen.

Gebruik / Doel: ongeveer 20% gaming, 30% dvd/divx/etc kijken, 50% office/web. Dus voornamelijk voor office gebruik waar ik heldere kleuren verwacht (FYI ik heb nu een iiyama 22" VM Pro 510). Daarnaast wil ik bij games / films natuurlijk geen irritant ghosting gedrag, dus ik heb me iets laten leiden door het ms gebeuren.

Volgende staan op mijn shortlist (ja nog redelijk lang):

BenQ FP937s
BenQ FP937s+
Iiyama E481S-B
Iiyama E485S-B
Philips 190S5CG
Philips 190S5FG
Philips 190X5FB
Sony SDM-HS94PB

Hoe kan ik bij bovenstaande monitoren vinden welk type scherm ze gebruiken en hoeveel bits het is. En misschien eentje die jullie absoluut afraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:31:
Interessant topic... ik ben op zoek naar 1 of misschien zelfs 2 19" monitoren, wellicht kunnen jullie helpen.

Gebruik / Doel: ongeveer 20% gaming, 30% dvd/divx/etc kijken, 50% office/web. Dus voornamelijk voor office gebruik waar ik heldere kleuren verwacht (FYI ik heb nu een iiyama 22" VM Pro 510). Daarnaast wil ik bij games / films natuurlijk geen irritant ghosting gedrag, dus ik heb me iets laten leiden door het ms gebeuren.

Volgende staan op mijn shortlist (ja nog redelijk lang):

BenQ FP937s
BenQ FP937s+
Iiyama E481S-B
Iiyama E485S-B
Philips 190S5CG
Philips 190S5FG
Philips 190X5FB
Sony SDM-HS94PB

Hoe kan ik bij bovenstaande monitoren vinden welk type scherm ze gebruiken en hoeveel bits het is. En misschien eentje die jullie absoluut afraden?
Waarom juist deze schermen? Je prijscategorie loopt namelijk uiteen van 400 tot 600 euro ;) !
Als je een DVI-aansluiting wilt, vallen deze Philipsschermen af. Als je toch niet per se voor het gamen gaat zou ik wellicht voor de Iiyama of Sony gaan.

Het beste is wellicht zelf even te struinen over het internet naar reviews en zelf de verschillende schermen in winkels te bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf met name geinteresseerd in de viewsonic 912b en sony hs94b. Besteding zal 50% games, 50% werk zijn.
Na wat googlen begreep ik dat de coatings gelijk zijn. Ook de onderliggende techniek (6+2bits) lijkt nogal op elkaar. De viewsonic had alleen wat meer instelmogelijkheden.
Heeft iemand deze 2 schermen ooit daadwerkelijk naast elkaar gezien, of al een keuze tussen deze schermen gemaakt? Zo ja, op grond waarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@rodemannetje: je bedoelt waarschijnlijk de ViewSonic VP912. Over de Sony: die schijnt er veel last te hebben van 'backlight leakage'. Lees dat hier maar: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=843636 deze Sony en de bovenstaande ViewSonic gebruiken hetzelfde type panel(made by Sony) dus ik denk dat de viewSonic t ook heeft :'( :'( :'(

rodemannetje: er bestaat ook nog de ViewSonic VG912. iets goedkoper, maar 100% 6 bits panel. van die andere viewsonic (VP912) en de sony weet ik het niet.
kan zijn 6bit, of zoals je al eerder zei 6+2bit(kan dat wel :?) . 8 bit is uitgesloten, omdat 19" en responsetime <= 16 ms kan niet. degenen die dat opgeven, die liegen, zoals met de Hyundai L90D+. Waarom? dan moet je een post met een franse link van mij over de hyundai een stukkie terug in deze thread nog eens lezen :)

update: in principe hebben alle tft's last van backlight leakage, maar bij de Sony valt het gewoon erg op, omdat het erg (storend) aanwezig is.

[ Voor 14% gewijzigd door Darth Punk op 22-12-2004 16:10 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik ben nog aan t' wachten op mijn scherm, het zou nog lang gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 14:07
Ik raak een beetje in de verschillende panel types. ik heb op verschillende sites de volgende dingen gezien.

TN : 16,2 miljoen kleuren (6 bits)
TN : 16,7 miljoen kleuren (8 bits?)
MVA: 16,7 miljoen kleuren (8 bits? is dit het zelfde als PVA?)

Het is allemaal best verwarrend in tft land :P

offtopic:
Ik zag ook op www.viewsonic.com dat de vx715 een responsetijd van 25ms heeft terwijl er op www.viewsoniceurope.com staat dat dit zelfde scherm een responsetijd van 16ms heeft :S
- viewsonic hier maar ff een mailtje over gestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door MonkeySandwich op 22-12-2004 21:04 . Reden: mailtje gestuurd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth-punk: klopt, ik bedoel de vp912. Ik heb deze dan ook net besteld. Zodra ik deze krijg (begin januari) , zal ik hier een korte review geven

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@rodemannetje: heel erg graag alstublieft, ik heb zelf ook heel veel interesse in de vp912 :)

i want LART!

Verwijderd

Wat denken jullie van dit scherm?:
http://dellware.euro.dell...=none&co=&b=DBE_200-27378

Tziet er in ieder geval heel cool uit, heeft er hier iemand ervaring mee?
Krijgt in deze review trouwens een goede score:
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,118680,00.asp

Wel 20ms maar dat zegt natuurlijk niet alles en de prijs valt ook goed mee

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

das de Dell UltraSharp 1905FP: user review @ http://forums.anandtech.c...eadid=1459975&STARTPAGE=1
Monitor kan interessant zijn voor mensen die 'lichte' ghosting niet erg vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Darth Punk op 23-12-2004 15:48 ]

i want LART!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

check deze bak dan: Samsung 30" HDTV Monitor (TX-P3064W)
http://www.circuitcity.co...gkmmhlgcfngcfkmdffhdffl.0 het ding heet 'monitor', maar volgens mij is het een tv. HDTV lijkt me erg vet. kost maar $855 :?

i want LART!

Verwijderd

nog eentje gevonden: Xerox 19"tft, 16ms, DVI en dik onder de 500euro(in Duitsland wel, zal hier wel 500euro kosten):
http://www.pcstore.de/storeshop/artikeldet.php?proid=4537

kweet alleen niet of het een 6-bit of 8bit-paneel is
Iemand die dit heeft?

• Yokozuna
Darth_Punk schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:52:
check deze bak dan: Samsung 30" HDTV Monitor (TX-P3064W)
http://www.circuitcity.co...gkmmhlgcfngcfkmdffhdffl.0 het ding heet 'monitor', maar volgens mij is het een tv. HDTV lijkt me erg vet. kost maar $855 :?
Wat doet die in dit topic?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:36:
Wat denken jullie van dit scherm?:
http://dellware.euro.dell...=none&co=&b=DBE_200-27378

Tziet er in ieder geval heel cool uit, heeft er hier iemand ervaring mee?
Krijgt in deze review trouwens een goede score:
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,118680,00.asp

Wel 20ms maar dat zegt natuurlijk niet alles en de prijs valt ook goed mee
Ik heb hier net een nieuwe topic voor opgestart:
[rml][ 19" TFT] Dell 1905FP ervaringen[/rml]

• Cerntje
  • Laatst online: 09-09 06:57
Darth_Punk schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:07:

update: in principe hebben alle tft's last van backlight leakage, maar bij de Sony valt het gewoon erg op, omdat het erg (storend) aanwezig is.
En waar baseer je die uitspraak op, eigen ervaring ?

Ik heb nu sinds 2 maanden een Sony HS94PB en ben er uiterst tevreden over. Totaal geen problemen met de reflectie. Als de tft uit heeft gestaan en je start hem dus 'koud' op zie je als windows laat met zwart achtergrond inderdaad de backlight aan de linker- en rechterzijkant maar dit verdwijnt zodra de tft na een paar minuten is opgewarmd.

Bij mijn Sony is dit dus alleen in het begin aanwezig wanneer de tft net aangaat en al helemaal NIET storend. :>

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:41:
[...]

Ik heb nu sinds 2 maanden een Sony HS94PB en ben er uiterst tevreden over. Totaal geen problemen met de reflectie. Als de tft uit heeft gestaan en je start hem dus 'koud' op zie je als windows laat met zwart achtergrond inderdaad de backlight aan de linker- en rechterzijkant maar dit verdwijnt zodra de tft na een paar minuten is opgewarmd.

Bij mijn Sony is dit dus alleen in het begin aanwezig wanneer de tft net aangaat en al helemaal NIET storend. :>
Ik heb de HS94PB ook al een tijdje thuis staan en ik kan beamen wat Cerntje hier zegt. Reflectie heb ik absoluut geen last van. Sterker nog ik zou niet meer terug willen naar een scherm zonder deze coating!

En backlight leakage heb ik ook amper last van. Wanneer je de backlight op zijn hoogste setting hebt staan is idd vooral in het begin als hij net aan staat wel een beetje lekkage zichtbaar ja, maar dat komt ook omdat er geen enkel scherm is dat zo veel licht produceert als de sony. Ik heb normaal gesproken mijn backlight op 40 van de 100 staan en heb dan totaal geen last van backlights die door lekken. 100 is IMO ook veel te vel voor je ogen, dus daar zal je hem toch niet op zetten... (tenzij je misschien je scherm buiten zet of zo...)

Ik las op hardforum wel dat de oudere schermen (van voor week 40) hier wat last van schijnen te hebben, maar er is in schermen die na week 40 geproduceerd zijn zijn geen tot amper lekkage te vinden. (nieuwe revisie waarschijnlijk denk ik...) Hier kan je achter komen door je menu button 5 seconden lang ingedrukt te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Animal_X op 23-12-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

29 december komt de BenQ 19 inch 8 ms aan en zal hij opgestuurd worden .. ben benieuwd! :9
Zijn er meer die deze hebben besteld en thuis zitten te duimdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Cerntje schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:41:
[...]

ik heb mijn informatie gebaseerd op berichten van het hardforum.com forum. Zoals ik al zei...
Darth_Punk schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:07:
[...] Over de Sony: die schijnt er veel last te hebben van 'backlight leakage'. Lees dat hier maar: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=843636 [...]
Verder ben ik blij om te horen dat je geen last hebt van overdadig backlight leakage, want deze monitor staat hoog in mijn lijstje :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Ook ik heb de benq fp937s+ besteld. Volgens de winkel waar ik hem besteld wordt gaat benq de monitoren in week 53 uitleveren, maar of zij hem dan al hebben was nog maar de vraag. Dat zal nog wel even wachten worden dus.....

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dijkstra schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:52:
Ook ik heb de benq fp937s+ besteld. Volgens de winkel waar ik hem besteld wordt gaat benq de monitoren in week 53 uitleveren, maar of zij hem dan al hebben was nog maar de vraag. Dat zal nog wel even wachten worden dus.....
Ben enorm benieuwd, deze monitor wil ik ook gaan bestellen. Ben vooral benieuwd naar de zwart weergave en zichtbare ghosting/niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Laatst online: 09-09 06:57
Animal_X schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:49:
[...]

Ik las op hardforum wel dat de oudere schermen (van voor week 40) hier wat last van schijnen te hebben, maar er is in schermen die na week 40 geproduceerd zijn zijn geen tot amper lekkage te vinden. (nieuwe revisie waarschijnlijk denk ik...) Hier kan je achter komen door je menu button 5 seconden lang ingedrukt te houden.
Ik heb de tread op hardforum doorgelezen en dat heeft me toch aan het denken gezet. De versies van NA week 46 schijnen alle problemen opgelost te zijn. Deze hebben dus ook totaal geen backlight leaking.

Het volgende probleem heb ik dus ook:
I discovered a new problem; get the tile from here: http://img159.exs.cx/img159/7650/noirgris1rh.gif

set it as your desktop background, use the tile setting to fill all the screen.

Now tell me: i can see flickering with different brightness levels and you ?

Note: this problem has also been reported by others users....
Ik weet niet of dit een ernstig probleem is, heb er totaal geen last van. Maar dit probleem is dus wel aanwezig.

Mijn sony komt trouwens van 2004-27. Is dus in week 27 gemanufactured, in die zin dus nog een van de 'oudere' modellen. Ik zit dan ook te twijfelen of ik actie zal ondernemen omdat ik de backlight leaking dus wel zie bij opstarten bij een zwart scherm. Hoewel me dit niet stoort ga ik het wel ff in de gaten houden. ;)

Weet iemand trouwens hoe het zit met de garantie van Sony hier in Nederland? Heeft iemand als is iets geRMA'ed ? En wat zijn de ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Laatst online: 17-07 20:51
Yokozuna schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:05:
[...]

Ben enorm benieuwd, deze monitor wil ik ook gaan bestellen. Ben vooral benieuwd naar de zwart weergave en zichtbare ghosting/niet.
Ik zal proberen een mini-reviewtje te maken zodra ik het scherm heb. Het wordt echter wel mijn eerste TFT (heb nu een 19 inch crt), dus vergelijken met andere TFT's kan ik niet.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:45:
[...]

Ik heb de tread op hardforum doorgelezen en dat heeft me toch aan het denken gezet. De versies van NA week 46 schijnen alle problemen opgelost te zijn. Deze hebben dus ook totaal geen backlight leaking.

Het volgende probleem heb ik dus ook:

[...]

Ik weet niet of dit een ernstig probleem is, heb er totaal geen last van. Maar dit probleem is dus wel aanwezig.

Mijn sony komt trouwens van 2004-27. Is dus in week 27 gemanufactured, in die zin dus nog een van de 'oudere' modellen. Ik zit dan ook te twijfelen of ik actie zal ondernemen omdat ik de backlight leaking dus wel zie bij opstarten bij een zwart scherm. Hoewel me dit niet stoort ga ik het wel ff in de gaten houden. ;)
Eerder week 40. Ik heb namelijk een week 41 en heb van geen van de genoemde problemen last. Ik heb zowieso niemand met een scherm van na week 40 iets er over horen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Heb vorige week een Sony HS94PS gekocht voor de computer van een collega (HS74PS besteld maar deze bleek niet leverbaar, ze hadden echter 1 94 binnen en dus toch die maar genomen), werkelijk een geweldig scherm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Laatst online: 13-08 20:58
LordLynx schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:51:
Heb vorige week een Sony HS94PS gekocht voor de computer van een collega (HS74PS besteld maar deze bleek niet leverbaar, ze hadden echter 1 94 binnen en dus toch die maar genomen), werkelijk een geweldig scherm _/-\o_
Ik heb 'm ook beseld!! Ik zou hem vrijdag krijgen als kerstkado van mijzelf, maar hij was nog niet binnen. Ik moet er €480,- voor betalen. >:) Heb 'm voor de inkoop besteld bij mijn audio boer. Lucky me :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dan hele topic doorgelezen en nog steeds ben ik er niet uit :S
Ik wil er dus een aanschaffen die ik kan gebruiken voor gamen en beeldbewerking.
Als jullie een top 3 zouden maken welke staan er dan in ik ben er wel uit dat ik geen 6bit tft je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
die ik kan gebruiken voor gamen en beeldbewerking
Zulke TFT's zijn er helaas nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:55:
[...]

Zulke TFT's zijn er helaas nog niet :)
Mhmmm ik zit toch sterk over deze na te denken

Iiyama Prolite E485S-B 19

Is die hoger als 6 bit kan ik namelijk nergens terug vinden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Iijama specs kan je gewoon van de iijama website halen hoor: http://www.iiyama.nl/defa...sp?SID=&NAV=236&PROD=3906

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
8 bit panels met een toegangstijd laag genoeg voor games zijn er nauwelijks. Niet dat de toegangstijd alles zeggend is, maar als die rond de 25ms ligt zou ik zoieso niet teveel verwachten van game-prestaties, hoezeer iiyama ook zegt dat 23ms 'supersnel' is (mafkezen).

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 26-12-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Hoe doen jullie dat nou met film kijken op wwn 19" vant om op 1280 X 1024 een film te kijken schijnt niet echt mooi te zijn... Of valt dit eigenlijk wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hoe doen jullie dat nou met film kijken op wwn 19" vant om op 1280 X 1024 een film te kijken schijnt niet echt mooi te zijn... Of valt dit eigenlijk wel mee?
Je hebt wat dikkere lijnen boven en beneden omdat 1280x1024 (5:4) vierkanter is dan 1280x960 (4:3). 5:4 blijft trouwens onlogisch, ik snap niet waarom er voor is gekozen.

[ Voor 98% gewijzigd door Yokozuna op 26-12-2004 20:30 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.