Ik ben daarom ook voor de Viewsonic gegaan.maikel7 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:02:
Iemand foto's van de Benq 937s in levende lijve? op de sites lijkt ie namelijk niet echt zilver, maar rchting wit en twijfel tussen de Benq en de Viewsonic vx912. De viewsonic ziet er leuker uit, maar misschien bewijst een echte foto van de Benq het tegendeel.
Verwijderd
Ik heb nu ongeveer een jaar de F-419 van Neovo en ben er bijna helemaal tevreden over
, ik heb wel last van ghosting met de 25 ms maar verder is het een best lekker schermpje. Ik heb hier echter naast me nog een oude 17" crt staan die aan vervanging toe is en als ik zou mogen kiezen zou ik duidelijk voor de ViewSonic gaan, vanwege de specs en het design
lees je zin nog eens goed door :-).Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:21:
Mss is het beter om een schreenshot te nemen in plaats van een foto met de camera.
p.s was tegen Maeslant
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Hoi
Ik heb de keuze tussen 2 monitoren
een AOC met een response tijd van 25 ms
en een philips met een responce tijd van 12 ms
het prijsverschil is 100 euro in het voordeel van de AOC
het gaat met name om spelletjes op te spelen volgens de verkoper heeft de AOC geen last van ghosting!! maar is dat wel zo ik kan het niet testen. wie heeft ervaringen met 1 van deze monitoren met name de AOC is weinig van te vinden
Ik heb de keuze tussen 2 monitoren
een AOC met een response tijd van 25 ms
en een philips met een responce tijd van 12 ms
het prijsverschil is 100 euro in het voordeel van de AOC
het gaat met name om spelletjes op te spelen volgens de verkoper heeft de AOC geen last van ghosting!! maar is dat wel zo ik kan het niet testen. wie heeft ervaringen met 1 van deze monitoren met name de AOC is weinig van te vinden
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Als je het niet kan testen en wel graag spellen speelt, dan zou ik echt voor de 12ms gaan. Dat een 25ms scherm geen ghosting heeft, zou uniek zijn!
Een verkoper kan wel meer beweren...
Verwijderd
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe de fabriekant de ms heeft berekend.robhof schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:28:
Als je het niet kan testen en wel graag spellen speelt, dan zou ik echt voor de 12ms gaan. Dat een 25ms scherm geen ghosting heeft, zou uniek zijn!Een verkoper kan wel meer beweren...
Hardware info heeft de nieuwe Ilyama 435 10ms getest en deze was niks sneller dan de hercules 920 PRO met 20ms opgave.
Dat viel mij idd erg op, ik dacht eerst 10ms? dat kunnen ze nooit waar maken..
Maar toch..
Maar toch..
offtopic:
Wanneer kunnen we weer een "versteeg" verwachten
?
Wanneer kunnen we weer een "versteeg" verwachten
Het klopt idd dat ms niet alles zegt... twijfelde nog even of ik dat erbij zou vermelden!
Maar als je zonder te mogen/kunnen (?) testen moet kiezen tussen een 12ms en een 25ms scherm, dan zou ik niet zomaar op een verkooppraatje afgaan en een 25ms scherm van een minder bekend merk verkiezen boven een goed presterend Philips 12ms scherm.
Over Philips 12ms schermen zijn reviews te vinden. Zoek met google, check het forum hier of kijk bijv. op http://www.hardforum.com/forumdisplay.php?f=78
Succes!
Maar als je zonder te mogen/kunnen (?) testen moet kiezen tussen een 12ms en een 25ms scherm, dan zou ik niet zomaar op een verkooppraatje afgaan en een 25ms scherm van een minder bekend merk verkiezen boven een goed presterend Philips 12ms scherm.
Over Philips 12ms schermen zijn reviews te vinden. Zoek met google, check het forum hier of kijk bijv. op http://www.hardforum.com/forumdisplay.php?f=78
Succes!
Als je er een koopt kijk dan sowiezo even in de winkel naar het scherm of bij iemand met een zelfde scherm (misschien wat moeilijker).
Ik heb een acer AL1931 (dvi, 25ms) en ik moet zeggen dat gamen hier prima gaat, en ik heb '16' ms schermen gezien die veel meer last hadden van ghosting dan deze.
Bovendien is het gewoon de mooiste
http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1101767533
Ik heb een acer AL1931 (dvi, 25ms) en ik moet zeggen dat gamen hier prima gaat, en ik heb '16' ms schermen gezien die veel meer last hadden van ghosting dan deze.
Bovendien is het gewoon de mooiste

http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1101767533
Verwijderd
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2289&p=1
Anandtech test 8 verschillende 19 inch LCD monitoren.
Ook leggen ze veel uit over het paneel, response tijd, contrast e.d.
Dus een "noob" op het gebied van LCD monitoren of iemand die een 19" gaat kopen kan hier veel info vinden.
Geteste Monitoren:
NuTech L921G,
ViewSonic Q190MB,
Benq FP931,
Planar PE191M,
Samsung 910V,
Sony SMD-S94,
Samsung 193P
Dell 2001FP (20 inch)
Dus een "noob" op het gebied van LCD monitoren of iemand die een 19" gaat kopen kan hier veel info vinden.
Geteste Monitoren:
NuTech L921G,
ViewSonic Q190MB,
Benq FP931,
Planar PE191M,
Samsung 910V,
Sony SMD-S94,
Samsung 193P
Dell 2001FP (20 inch)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 09:25 ]
Jammer maar dit zijn allemaal "veroudere" monitoren.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:23:
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2289&p=1
Geteste Monitoren:
NuTech L921G,
ViewSonic Q190MB,
Benq FP931,
Planar PE191M,
Samsung 910V,
Sony SMD-S94,
Samsung 193P
Dell 2001FP (20 inch)
The Benq FP931 heeft z'n opvolger de FP937 (12ms) al ..
Vieuwsonic is ook al verder met nieuwe modellen. Dat is een beetje jammer
Verwijderd
Ik ben sinds een week in het bezit van de BenQ FP937s en ik zal daarvan een review maken. Ik heb echter nog weinig kunnen genieten van het schermpje, omdat ik ben gaan formatteren en daarbij wat domme fouten heb gemaakt. Ik ben nu zover dat ik Windows weer kan installeren en dan kan ik jullie de prestatie's van het scherm vertellen. Het ziet er in ieder geval allemaal erg leuk uit.
In afwachting van je review Eraser!
Ook foto's?Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:51:
Ik ben sinds een week in het bezit van de BenQ FP937s en ik zal daarvan een review maken. Ik heb echter nog weinig kunnen genieten van het schermpje, omdat ik ben gaan formatteren en daarbij wat domme fouten heb gemaakt. Ik ben nu zover dat ik Windows weer kan installeren en dan kan ik jullie de prestatie's van het scherm vertellen. Het ziet er in ieder geval allemaal erg leuk uit.
Misschien ga ik na jou review de knoop wel door hakken wat mijn tft'tje gaat worden (als hij positief is dan...)
En waarom dan de Benq en niet de viewsonic ?T-mo-T schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:43:
[...]
Ook foto's?![]()
![]()
Misschien ga ik na jou review de knoop wel door hakken wat mijn tft'tje gaat worden (als hij positief is dan...)
Iemand al ervaring met die nieuwe 8ms schermen van benq?
ik zit zelf namelijk een beetje te wachten tot half december die FP937s+ uit komt.
Maar er zijn nog weinig reviews van (omdat ie nog niet uit is waarschijnlijk
)
ik zit zelf namelijk een beetje te wachten tot half december die FP937s+ uit komt.
Maar er zijn nog weinig reviews van (omdat ie nog niet uit is waarschijnlijk
Same here.. lijkt me een waanzinnig schermpjeCryothic schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:13:
Iemand al ervaring met die nieuwe 8ms schermen van benq?
Maar er zijn nog weinig reviews van (omdat ie nog niet uit is waarschijnlijk)
Omdat de Benq al stukken goedkoper is. Specs komen dicht bij elkaar in de buurt...Maeslant schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:30:
[...]
En waarom dan de Benq en niet de viewsonic ?
Verwijderd
Ja ik heb ervaring met de 8ms Benq, vorige week zaterdag gehaald bij de MM en zondag weer ingeleverd. De snelheid was prima ook al heb ik maar weinig getest, maar de overall look & feel van het scherm vond ik goedkoop en (maar dit is persoonlijk) ik vond hem niet prettig kijken (kreeg de kleuren niet mooi).
Nu heb ik de VX912, uitpakken en
Mooi scherm, groot, mooi en goed materiaal. Prima kijkhoek, kan altijd beter maar ik ga niet om een hoekje naar mijn scherm zitten kijken en zit er vrijwel altijd alleen achter. Wordt helemaal compleet geleverd.
Ben 4 maanden bezig geweest om de juiste te vinden en dit is hem voor het moment. Mocht er in de toekomst een scherm komen dat minimaal idem specs heeft en de kwaliteit maar dan 16,7 mio kleuren (8-bits) dan zal ik daar naar overstappen, maar tot die tijd een blije gebruiker.
Nu heb ik de VX912, uitpakken en
Mooi scherm, groot, mooi en goed materiaal. Prima kijkhoek, kan altijd beter maar ik ga niet om een hoekje naar mijn scherm zitten kijken en zit er vrijwel altijd alleen achter. Wordt helemaal compleet geleverd.
Ben 4 maanden bezig geweest om de juiste te vinden en dit is hem voor het moment. Mocht er in de toekomst een scherm komen dat minimaal idem specs heeft en de kwaliteit maar dan 16,7 mio kleuren (8-bits) dan zal ik daar naar overstappen, maar tot die tijd een blije gebruiker.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 15:02 ]
Verwijderd
Hey mensen. Ik ga vandaag naar Dunnet Computers hier in Amsterdam. En hopen dat ze de Sony SDM-HS94P de zwarte of de zilvere hebben. Zo wel. Dan een review van mijn kant
Ik ben het hier echt mee eens. Ik dacht dat ik moest inleveren na de Ilyama E431S -> naar 19". Maar niets in minder waar. De kleuren de snelheid. Het is echt wel een heerlijk scherm.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:00:
Ja ik heb ervaring met de 8ms Benq, vorige week zaterdag gehaald bij de MM en zondag weer ingeleverd. De snelheid was prima ook al heb ik maar weinig getest, maar de overall look & feel van het scherm vond ik goedkoop en (maar dit is persoonlijk) ik vond hem niet prettig kijken (kreeg de kleuren niet mooi).
Nu heb ik de VX912, uitpakken en![]()
Misschein Jammer dat ik niet genoeg geld had voor de sony, maar deze tft (zwart/zilver) past echt goed bij bv het Logitech Cordless Mx Desktop en mijn Sony Home Cinema Set
Ik denk dat ik voor de BenQ ga, maar zijn er webwinkels die een 0 kapotte pixels garanderen? Want daar heb ik geen zin in.
[ Voor 1% gewijzigd door ernstblaauw op 06-12-2004 13:40 . Reden: typo ]
Ik heb flink gezocht op hardware.info (die bedoel je toch?) maar kon de desbetreffende test niet vinden. Ik zit er sterk over te denken om die iiyama te kopen dus ik zou een linkje erg op prijs stellen? In de PCM van dec. kwam die dus namelijk wel als beste uit de test, met de laagst gemeten reactiesnelheid.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:01:
[...]
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe de fabriekant de ms heeft berekend.
Hardware info heeft de nieuwe Ilyama 435 10ms getest en deze was niks sneller dan de hercules 920 PRO met 20ms opgave.
www.pcvergelijk.nl (Kost wel 25 euro extra geloof ik)ernstblaauw schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:40:
Ik denk dat ik voor de BenQ ga, maar zijn er webwinkels die een 0 kapotte pixels garanderen? Want daar heb ik geen zin in.
Is er hier al meer over bekend... ik was eigenlijk van plan om binnenkort de BenQ FP937S te kopen, maar als deze binnen een maand of 2 in de winkels te krijgen is ga ik natuurlijk voor de 8ms versie.robhof schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:43:
Zie net dat BenQ een 8ms versie van de 937s uit gaat brengen!![]()
Zie: http://www.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=506
Helaas nog niet veel over te vinden verder.
Salland heeft een "0 dode pixel garantie tot 20 inch voor 14 dagen" voor 75 euro.ernstblaauw schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:40:
http://www.sallandautomatisering.nl/default.jsp
En heb je er eentje kunnen scoren? Ik ben wel benieuwd eigenlijk...Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:15:
Hey mensen. Ik ga vandaag naar Dunnet Computers hier in Amsterdam. En hopen dat ze de Sony SDM-HS94P de zwarte of de zilvere hebben. Zo wel. Dan een review van mijn kant
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Ikke ook wel erg nieuwschieAnimal_X schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:41:
[...]
En heb je er eentje kunnen scoren? Ik ben wel benieuwd eigenlijk...
[ Voor 6% gewijzigd door Lobertje op 06-12-2004 22:45 ]
Lobertje
Wat een afzettersLegion schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:21:
[...]
Salland heeft een "0 dode pixel garantie tot 20 inch voor 14 dagen" voor 75 euro.
http://www.sallandautomatisering.nl/default.jsp

[ Voor 12% gewijzigd door The Legend op 06-12-2004 23:51 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
En ja Mensen. Hij is binnen! De laatste zelfs. En dat is een zwarte. Ik ben net thuis heb het niet echt kunnen testen maar zover te zien geen enkel ghosting met Need for Speed Underground 2.Animal_X schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:41:
[...]
En heb je er eentje kunnen scoren? Ik ben wel benieuwd eigenlijk...
Het scherm ziet er prachtig uit. Zoals de reclame zegt krijgt zwart een nieuwe betekenis. Echt zwart dus. Alleen precies aan de randen wordt het een klein beetje lichter maar dat is niet altijd zo. Alleen tijdens het opstarten van de PC.
Geen enkel dode pixels
Ik mocht het zelfs testen daarzo!!
Ik zal binnenkort een uitgebreidere review doen. Ik moet nog eerst een digitale fotocamera vinden
En nu slapen!
He gefeliciteerd met je aankoop!Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:18:
[...]
En ja Mensen. Hij is binnen! De laatste zelfs. En dat is een zwarte. Ik ben net thuis heb het niet echt kunnen testen maar zover te zien geen enkel ghosting met Need for Speed Underground 2.
Het scherm ziet er prachtig uit. Zoals de reclame zegt krijgt zwart een nieuwe betekenis. Echt zwart dus. Alleen precies aan de randen wordt het een klein beetje lichter maar dat is niet altijd zo. Alleen tijdens het opstarten van de PC.
Geen enkel dode pixels
Ik mocht het zelfs testen daarzo!!
Ik zal binnenkort een uitgebreidere review doen. Ik moet nog eerst een digitale fotocamera vinden
En nu slapen!
En hoe zijn de kijkhoeken van het scherm? Zie je de kleuren veranderen wanneer je je hoofd wat beweegt ten opzichte van de monitor?
[ Voor 8% gewijzigd door Animal_X op 07-12-2004 06:29 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Als jullie het niet erg vinden ga ik mijn Nokia 6230 gebruiken voor een paar fotos. En ik zal het verder testen!
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 12:26 ]
Verwijderd

De doos

De kabels die erin zitten. Analoog, DVI-D en de power cable.

Boekje, cdrom met utility en drivers. En nog paar onbelangrijke papieren.

De achterkant kan eruit zodat je de kabels erin kan stoppen. Heel mooi en handig

Zo is het dicht.

Van links naar rechts. Power cable, Dvi-D en de analoge.

Randjes wanneer de beeld helemaal zwart is. Ik moet toegeven precies op de randen worden ze soms wat lichter. En wanneer het helemaal zwart is is het net als een spiegel. Ik moet het nog testen met films en games. Maar bij NFSU 2 geen enkel ghosting gezien en ook die lichtere zwarte randjes niet!

Windows screen.

En over dat kijkhoeken. Allemaal perfect behalve als je van onderen gaat kijken dan veranderen sommige kleuren nogal in andere kleuren. Zoals wit in roos.
Verwijderd
En nog mijn excuses voor de slechte kwaliteit fotos 
Ik hoop binnekort met mijn eigen PC(die nog in bestelling is) beter kan testen. Want dit is namelijk niet zo een nieuwe PC waarop ik het heb getest. Ik heb het wel met de DVI-D kabel getest. En binnenkort hoop ik dat ik een betere review met betere fotos kan plaatsten!
Ik hoop binnekort met mijn eigen PC(die nog in bestelling is) beter kan testen. Want dit is namelijk niet zo een nieuwe PC waarop ik het heb getest. Ik heb het wel met de DVI-D kabel getest. En binnenkort hoop ik dat ik een betere review met betere fotos kan plaatsten!
Ze doen et nietVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:22:
En nog mijn excuses voor de slechte kwaliteit fotos

Nope, nog steeds niet.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:49:
[...]
Als het goed is doen ze het weer. Geocities en hun inactivity ding.....

Je kunt beter je cache eens leeggooien.
Ja, snel! fix het!Legion schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:01:
[...]
Nope, nog steeds niet.
Je kunt beter je cache eens leeggooien.
edit:
yay! ze doen het
yay! ze doen het
[ Voor 8% gewijzigd door Animal_X op 07-12-2004 16:56 ]
heeft iemand de Viewsonic VP912b al gezien?
linkje: http://www.viewsonic.com/...isplays/proseries/vp912b/
lijkt me ook een super scherm, maar qua design is de VX912 mooier

i want LART!
Verwijderd
Dat ben ik met je eens. Die VP912 lijkt een beetje slap / iel op die manier. De VX912 ziet er (mede door die poot) wat robuuster uit.Darth_Punk schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:26:
heeft iemand de Viewsonic VP912b al gezien?
Ja mensen, ik heb de knoop door gehakt en de philips 190S gekocht. 
en ik ben zeeeer tevreden 0 dooie pixeltjes en geen ghosting tijdens spellenjes (nfs underground 2) kortom een topper van een scherm
en ik ben zeeeer tevreden 0 dooie pixeltjes en geen ghosting tijdens spellenjes (nfs underground 2) kortom een topper van een scherm
Verwijderd
Ja de VX912 ziet er mooier uit, maar is deze ook beter dan de VP192 of VP191?
Kan nergens op internet (google) een review of iets uitgebreids vinden.
Iemand ervaring met 1 van deze schermen??
Review VP912
http://www.gamepc.com/lab...2b&page=2&cookie%5Ftest=1
Review VP912
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 13:26 . Reden: Review VP912 gevonden ]
En dan ga ik vragen: De CS/G (met verstelbare voet) of de FS/G (met vaste voet)? En indien je de CS/G hebt, waar?wouter37 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:49:
Ja mensen, ik heb de knoop door gehakt en de philips 190S gekocht.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
ik heb de FS/G daarmee kan je het scherm alleen kantelenMagma schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:02:
[...]
En dan ga ik vragen: De CS/G (met verstelbare voet) of de FS/G (met vaste voet)? En indien je de CS/G hebt, waar?
tnx voor de review, zo te lezen komt ie dr errug goed vanaf.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:00:
Ja de VX912 ziet er mooier uit, maar is deze ook beter dan de VP192 of VP191?
Review VP912
pricewatch link van de VP912s(de s van zilver
pricewatch: ViewSonic VP912s (19", 12ms, D-sub/DVI-D)
534 pleurootjes....errug cheap, maar nog steeds 34 pleurio boven mn budget
i want LART!
Verwijderd
Ik heb de BenQ FP937s nu een week in huis staan en heb er goede ervaringen mee. Ik ben fervent 3d shoot 'm up gamer en moet zeggen dat dit scherm geweldig is voor spellen. Ik heb Doom3 en Halflife2 erop gespeeld en heb niets kunnen merken van enige ghosting. Ook 2 films erop gekeken en zeer tevreden over de kijkhoek en kleuren.
Minder goed vind ik het volgende, als ik m'n ogen heel snel schuin beweeg over het scherm zie ik een soort van raster (anders dan de pixels). Dit zie ik ook soms als ik een spel speel, het is niet sterk aanwezig maar voor de oplettende kijker denk ik wel te zien. Schijnt iets met de techniek voor IPS panelen te maken te hebben las ik elders (vraag me niet waar, zou het niet meer weten). Andere schermen met een IPS panel zullen daar dus ook last van hebben. Tevens zijn de kleuren niet geheel gelijkmatig, als ik een lavendelkleurige achtergrond instel dan is die linksboven wat blauwiger, verlopend via het midden correct weergegeven naar rechtsonder wat fletser. Bij andere kleuren zag ik dit minder of niet (?)
Helaas geen foto. Is wel een mooi strak scherm om te zien en indd echt zilverkleurig. De voet is wat saai maar geen spelbreker. Scherm is bij me afgeleverd zonder dooie pixels. Ik ga hem overigens ondanks positieve ervaring toch weer terugsturen naar Alternate want ik vind 1280x1024 te groot voor zo'n schermoppervlak zo is me gebleken. Ik heb een Dell 2001 FP besteld voor wat meer centjes (732 euro incl. btw, bezorging en extra garantie na wat onderhandelen met de verkoper) welke 20" is en 1600x1200 weergeeft met 16ms.
Brengt me trouwens op het volgende, ik lees hier regelmatig posts van mensen die angst hebben voor dode pixels en de daaraan verbonden voorwaarden maar ik wil erop wijzen dat wij hier in nederland als consument een zeer riante positie innemen, in die zin dat we als consument recht hebben op de zogenaamde afkoelingsperiode. Alternate bijvoorbeeld stelt dat je zonder opgaaf van reden binnen 2 weken je aankoop retour kunt zenden, kost je alleen wel de verzendkosten dan maar goed. Dell stelt ongeveer het zelfde:
(quote) "Bedenktijd: Consumenten mogen de koop van Producten en/of Diensten eenzijdig zonder opgave van redenen binnen 7 Werkdagen na ontvangst van een Product ontbinden. Dell mag een schriftelijke bevestiging vragen. Voor Producten die tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Consument, voor verkoop ongeschikt geworden of anders gebruikt is ontbinding niet mogelijk. De Consument is verantwoordelijk voor het retourneren van het Product en de daaraan verbonden kosten. De Prijs en eventuele andere door de Consumenten betaalde bedragen zullen binnen 30 dagen na de ontbinding aan de Consument worden terugbetaald. De kosten voor het terugzenden van een Product worden op het terug te betalen bedrag in mindering gebracht."
Die afkoelingsperiode geldt voor alles wat een consument in nederland koopt (zitten wat haken en ogen aan, je kunt een nieuwe auto dus niet meer teruggeven als je er al mee op de Autobahn gereden hebt
). Als je dus dooie pixels hebt en er niet tevreden mee bent breng je hem gewoon terug en als je je dan lullig voelt om er dan meteen weer dezelfde te bestellen doe je dat toch bij een ander filiaal/winkel? Zal weer posten als ik de Dell 2001FP binnen heb ter vergelijk.
Minder goed vind ik het volgende, als ik m'n ogen heel snel schuin beweeg over het scherm zie ik een soort van raster (anders dan de pixels). Dit zie ik ook soms als ik een spel speel, het is niet sterk aanwezig maar voor de oplettende kijker denk ik wel te zien. Schijnt iets met de techniek voor IPS panelen te maken te hebben las ik elders (vraag me niet waar, zou het niet meer weten). Andere schermen met een IPS panel zullen daar dus ook last van hebben. Tevens zijn de kleuren niet geheel gelijkmatig, als ik een lavendelkleurige achtergrond instel dan is die linksboven wat blauwiger, verlopend via het midden correct weergegeven naar rechtsonder wat fletser. Bij andere kleuren zag ik dit minder of niet (?)
Helaas geen foto. Is wel een mooi strak scherm om te zien en indd echt zilverkleurig. De voet is wat saai maar geen spelbreker. Scherm is bij me afgeleverd zonder dooie pixels. Ik ga hem overigens ondanks positieve ervaring toch weer terugsturen naar Alternate want ik vind 1280x1024 te groot voor zo'n schermoppervlak zo is me gebleken. Ik heb een Dell 2001 FP besteld voor wat meer centjes (732 euro incl. btw, bezorging en extra garantie na wat onderhandelen met de verkoper) welke 20" is en 1600x1200 weergeeft met 16ms.
Brengt me trouwens op het volgende, ik lees hier regelmatig posts van mensen die angst hebben voor dode pixels en de daaraan verbonden voorwaarden maar ik wil erop wijzen dat wij hier in nederland als consument een zeer riante positie innemen, in die zin dat we als consument recht hebben op de zogenaamde afkoelingsperiode. Alternate bijvoorbeeld stelt dat je zonder opgaaf van reden binnen 2 weken je aankoop retour kunt zenden, kost je alleen wel de verzendkosten dan maar goed. Dell stelt ongeveer het zelfde:
(quote) "Bedenktijd: Consumenten mogen de koop van Producten en/of Diensten eenzijdig zonder opgave van redenen binnen 7 Werkdagen na ontvangst van een Product ontbinden. Dell mag een schriftelijke bevestiging vragen. Voor Producten die tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Consument, voor verkoop ongeschikt geworden of anders gebruikt is ontbinding niet mogelijk. De Consument is verantwoordelijk voor het retourneren van het Product en de daaraan verbonden kosten. De Prijs en eventuele andere door de Consumenten betaalde bedragen zullen binnen 30 dagen na de ontbinding aan de Consument worden terugbetaald. De kosten voor het terugzenden van een Product worden op het terug te betalen bedrag in mindering gebracht."
Die afkoelingsperiode geldt voor alles wat een consument in nederland koopt (zitten wat haken en ogen aan, je kunt een nieuwe auto dus niet meer teruggeven als je er al mee op de Autobahn gereden hebt
Verwijderd
Voor die 34 euro zou ik het niet laten!!Darth_Punk schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:14:
[...]
tnx voor de review, zo te lezen komt ie dr errug goed vanaf.
pricewatch link van de VP912s(de s van zilver)
534 pleurootjes....errug cheap, maar nog steeds 34 pleurio boven mn budget![]()
![]()
Dit is de monitor die ik al maanden zoek!
Ik ga hem in de kerst kopen en post dan wel foto's met een uitgebreide review, maar voor nu is het nog ff schuimbekken bij de fotos op internet
LOL...je hebt eigenlijk indeed wel gelijk 
maar post inderdaad ff een zéér uitgebreide review, want ikke wil deze ook aanschaffen als ik eind februari 2005(was t maar zo ver
) mn nieuwe bak ga aanschaffen
maar post inderdaad ff een zéér uitgebreide review, want ikke wil deze ook aanschaffen als ik eind februari 2005(was t maar zo ver
i want LART!
Verwijderd
Tuurlijk heb ik gelijk, heb ik toch altijdDarth_Punk schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:31:
LOL...je hebt eigenlijk indeed wel gelijk
maar post inderdaad ff een zéér uitgebreide review, want ikke wil deze ook aanschaffen als ik eind februari 2005(was t maar zo ver) mn nieuwe bak ga aanschaffen

hahaha
Als je een goede monitor wil dan maar iets meer geld uitgeven, en 534 euro is nog niet veel vind ik voor een 12ms 19" inch
ik heb hier ook de XfX liggen een perfect tv-kaartje en gaat ook perfect met media centerVerwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:33:
Nu nog een mooie TV kaart kopen en dan zijn wel ook weer beetje up to date!
FF zoeken in de andere fora of ze wat meer hebben over de XFX Nvidia NVTV of de Pinnacle MediaCenter 100i
Hmm die prijs kan volgens mij nooit kloppen... Die zou toch zeker 100 a 150 euro hoger moeten liggen. Of heeft de VP912s(ilver) ander specs dan de VP912b(lack). Lijkt mij niet...Darth_Punk schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:14:
[...]
tnx voor de review, zo te lezen komt ie dr errug goed vanaf.
pricewatch link van de VP912s(de s van zilver)
534 pleurootjes....errug cheap, maar nog steeds 34 pleurio boven mn budget![]()
![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Animal_X op 08-12-2004 19:42 ]
kweenie, maar bij die zaak [Micro-Mail Zeewolde BV] is tie inderdaad spotgoedkoop, bij de nummer 2 zaak[OBCS] in de pricewatch istie € 677,57 euri's. Moet wel zeggen dat op de website van Micro-Mail staat dat deze monitor in bestelling staat bij de fabrikant, dus het zou inderdaad kunnen dat de prijs onder voorbehoud staat. Maar dat hopen we natuurlijk niet, wat 534 euro is echt spotgoedkoopAnimal_X schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:41:
[...]
Hmm die prijs kan volgens mij nooit kloppen... Die zou toch zeker 100 a 150 euro hoger moeten liggen. Of heeft de VP912s(ilver) ander specs dan de VP912b(lack). Lijkt mij niet...
i want LART!
Verwijderd
Das mooi, dan gaat ik voor die kaart ipv de Leadtek PVR2000 of Pinnacle!wouter37 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:40:
[...]
ik heb hier ook de XfX liggen een perfect tv-kaartje en gaat ook perfect met media center
Kan ik mooi tv kijken op een mooie monitor
Heb de Viewsonic VP912s besteld en zodra ik hem heb maak ik fotos en een uitgebreide review!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 09:43 ]
waar heb je die viewsonic besteld, bij die zaak in zeewolde? Ik zou dan graag willen weten wat de levertijd isVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:43:
[...]
Das mooi, dan gaat ik voor die kaart ipv de Leadtek PVR2000 of Pinnacle!
Kan ik mooi tv kijken op een mooie monitor
Heb de Viewsonic VP912s besteld en zodra ik hem heb maak ik fotos en een uitgebreide review!
i want LART!
Ik kan me niet voorstellen dat de VP912 is, zal wel de VX912 zijn..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Ik geloof alleen dat de BenQ FP937s minder kleurendiepte zou hebben dan bijv. de Philips 190s5FS. Zou dit echt een wezenlijk verschil zijn?Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:16:
Ik heb de BenQ FP937s nu een week in huis staan en heb er goede ervaringen mee. Ik ben fervent 3d shoot 'm up gamer en moet zeggen dat dit scherm geweldig is voor spellen. Ik heb Doom3 en Halflife2 erop gespeeld en heb niets kunnen merken van enige ghosting. Ook 2 films erop gekeken en zeer tevreden over de kijkhoek en kleuren.
.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 15:32 ]
Verwijderd
Nee heb Micro-Mail een email gestuurd met de vraag of het echt de VP912s bedraagd en het is zo!Macer schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:23:
Ik kan me niet voorstellen dat de VP912 is, zal wel de VX912 zijn..
Hallo,
Dit is inderdaad de silveren uitvoering van de VP912b, we krijgen ze begin volgende maand weer binnen.
Met vriendelijke groet,
Alex de Boer
Micro-Mail Zeewolde BV
Nou dan heb ik mijn keuze hierbij ook gemaakt
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
hoe zit het met 0 pixelgarantie ? en wat kost dat? en voor hoelang?
[ Voor 5% gewijzigd door Darth Punk op 09-12-2004 13:21 . Reden: het is [b]met[/b] pixelgarantie 8)7 ]
i want LART!
Mijn HS94P/b komt morgen binnen!
Zodra hij binnen is zal ik ook wel even posten hoe hij bevalt.
Waar heb jij dit scherm besteld? Ik wil er ook graag 1 maar nergens op voorraadAnimal_X schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:21:
Mijn HS94P/b komt morgen binnen!Zodra hij binnen is zal ik ook wel even posten hoe hij bevalt.
Nou ik heb hem vanmiddag binnen gekregen en ik moet zeggen:
Wat een scherm!
Ghosting is niet zichtbaar, de kijkhoeken zijn prima, de backlights lekken niet door, er zitten geen dode pixels in en de kleuren zijn geweldig! Al is het wel even een tijdje tweaken voodat je alle instellingen goed hebt staan. En dan heb ik het nog niet eens over het design!
Ik kom van een CRT af en het enige wat toch iets minder is, is de volledig zwart weergave. Dit had ik ook wel verwacht, maar het is zeker acceptabel! Het schermoppervlak is trouwens een stuk groter dan de 19" CRT die ik hiervoor had!
Al met al zeker een goede koop dus! Ik heb er bijna een maand op moeten wachten, maar dat is het zeker waard geweest!
Ik gebruik op het moment de volgende settings:
Backlight: 40
Contrast: 95
Brightness: 40
Gamma: 2
Sharpness: 5
Color: User: R 128, G 124, B 114
@Maikel: ik heb hem bij pcvergelijk vandaan.
Ghosting is niet zichtbaar, de kijkhoeken zijn prima, de backlights lekken niet door, er zitten geen dode pixels in en de kleuren zijn geweldig! Al is het wel even een tijdje tweaken voodat je alle instellingen goed hebt staan. En dan heb ik het nog niet eens over het design!
Ik kom van een CRT af en het enige wat toch iets minder is, is de volledig zwart weergave. Dit had ik ook wel verwacht, maar het is zeker acceptabel! Het schermoppervlak is trouwens een stuk groter dan de 19" CRT die ik hiervoor had!
Al met al zeker een goede koop dus! Ik heb er bijna een maand op moeten wachten, maar dat is het zeker waard geweest!
Ik gebruik op het moment de volgende settings:
Backlight: 40
Contrast: 95
Brightness: 40
Gamma: 2
Sharpness: 5
Color: User: R 128, G 124, B 114
@Maikel: ik heb hem bij pcvergelijk vandaan.
[ Voor 32% gewijzigd door Animal_X op 20-12-2004 22:46 ]
FYI: nog een 19" 8ms: www.hyundaiq.de/produkte/tft/l90d/l90d+.htm
[ Voor 42% gewijzigd door robhof op 10-12-2004 23:05 . Reden: link werkte niet ]
Je maakt hier wel een grote vergissing. Het BenQ scherm heeft absoluut geen IPS panel, dat is echt gewoon een TN panel. IPS panelen zijn over het algemeen gezien een stukje duurder, ietsje langzamer en hebben altijd 16.8miljoen kleuren, dus (Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:16:
bla bla
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Weet iemand ook of de HP 1955 al in Nederland verkrijgbaar is tegen een schappelijke prijs? Vindt dit namelijk een supermonitor
i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk
1600x1200 is natuurlijk erg mooi, maar is dat wel geschikt voor games ? Om Halflife 2 te spelen op die resolutie moet je een erg snelle videokaart hebben lijkt me, is dat wel haalbaar eigenlijk ?Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:16:
Ik heb een Dell 2001 FP besteld voor wat meer centjes (732 euro incl. btw, bezorging en extra garantie na wat onderhandelen met de verkoper) welke 20" is en 1600x1200 weergeeft met 16ms.
Of schakel je terug naar een lagere resolutie, waarmee je het voordeel van deze monitor eigenlijk ongedaan maakt.
Lijkt me niet zo'n probleem. Daar de maximale resolutie een stuk hoger is zou de interpolatie (in theorie tenminste) ook stukken beter moeten zijn. En hier is HL2 zeer goed te spelen op 1600x1200 met een geforce fx5900xt @ 500/900.rig0r schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:57:
[...]
1600x1200 is natuurlijk erg mooi, maar is dat wel geschikt voor games ? Om Halflife 2 te spelen op die resolutie moet je een erg snelle videokaart hebben lijkt me, is dat wel haalbaar eigenlijk ?
Of schakel je terug naar een lagere resolutie, waarmee je het voordeel van deze monitor eigenlijk ongedaan maakt.
En als je eenmaal aan 1600x1200 bent gewend wil je echt nix anders meer
Ik heb een vraagje aan de gelukkige mensen met een 19'' tft :
ziet alles er niet super groot uit in windows op 1024x1280 ?
ik ben namelijk van plan om een VP912 te kopen, de zwarte
[ Voor 5% gewijzigd door Koekje op 11-12-2004 15:30 ]
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Verwijderd
Ik heb ook nog een vraag in die categorie. Ik wil mijn oude 17" CRT inruilen voor een 19" TFT(waarschijnlijk de Philips 190S5FS). Het probleem is dat ik helaas een vrij standaard videokaart heb (FX5500 met 256Mb). Ik kan de meeste spellen wel op 1024 x 768 spelen, maar ben bang dat het op een 19" TFT minder mooi eruit komt dan op een 17" TFT. Need for Speed Underground 2 moet ik zelfs op 800 x 600 spelen wil het een beetje vloeiend lopen. Zou dit dan een groot pixelfestijn op een 19" TFT worden?
Uhm ja een tft is meer afhankelijk dan een crt qua resoluties. Het wordt gewoon is minder mooi.
Op een crt maakt het allemaal niet zo uit, maar bij een tft heb je kans dat als je op 800*600 gaat spelen dat het er toch niet zo gelikt uitziet
MvG. Jack©©
Op een crt maakt het allemaal niet zo uit, maar bij een tft heb je kans dat als je op 800*600 gaat spelen dat het er toch niet zo gelikt uitziet
MvG. Jack©©
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
Iemand enig idee wanneer de ImageQuest L90D+ in NL beschikbaar is?
Verwijderd
Net de nieuwe PCM opengeslagen, daar staat in dat ze vanaf december leverbaar zijn voor ca 549 eurotjes.AdrianP schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:53:
Iemand enig idee wanneer de ImageQuest L90D+ in NL beschikbaar is?
Ik heb nog geen nederlandse leverancier gevonden. In de PCM stond wel een linkje, maar ook daar wordt hij volgens mij nog niet verkocht.
www.hyundaiq.de
Ik zit met spanning op dit scherm te wachten. Het klinkt bijna te goed om waar te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 15:25 ]
Toevallig dat ik nu net ook de PCM open sla 
Op www.hyundaiq.de wordt ie ook nog niet verkocht volgens mij.
(Tenminste niet in de online shop)
December, komt mooi uit.
In Januari kan ik namelijk iets uitzoeken als stage vergoeding. Ik denk dat de L90D+ er maar aan moet geloven
Op www.hyundaiq.de wordt ie ook nog niet verkocht volgens mij.
(Tenminste niet in de online shop)
December, komt mooi uit.
In Januari kan ik namelijk iets uitzoeken als stage vergoeding. Ik denk dat de L90D+ er maar aan moet geloven
[ Voor 22% gewijzigd door Piels op 13-12-2004 15:45 ]
dit moet gewoon een foutje zijn:
volgens dit pdfje: http://www.hyundaiq.de/su...ter/LCD/HIQ_L90D+_ger.pdf(dus nog wel van de officiele site) is dit een 24 bit schern want volgens de pdf kan die 16,7 miljoen kleurtjes weergeven. Dan moet dit het eerste scherm zijn dat 24 bits én een responsetijd van <16 ms
btw dit schermpje is 8ms!
@Ryack2 :
je bedoelt het december nummer?
* Darth Punk heeft pcm voor sinterklaas gekregen, maar nog geen tijd gehad om m te lezen
volgens dit pdfje: http://www.hyundaiq.de/su...ter/LCD/HIQ_L90D+_ger.pdf(dus nog wel van de officiele site) is dit een 24 bit schern want volgens de pdf kan die 16,7 miljoen kleurtjes weergeven. Dan moet dit het eerste scherm zijn dat 24 bits én een responsetijd van <16 ms
@Ryack2 :
* Darth Punk heeft pcm voor sinterklaas gekregen, maar nog geen tijd gehad om m te lezen
[ Voor 23% gewijzigd door Darth Punk op 13-12-2004 16:06 ]
i want LART!
Verwijderd
In het december nummer van de PCM op pagina 18. Daar staat dat deze monitor in december beschikbaar zal zijn. Dus 2x december.Darth_Punk schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:01:
volgens dit pdfje: http://www.hyundaiq.de/su...ter/LCD/HIQ_L90D+_ger.pdf(dus nog wel van de officiele site) is dit een 24 bit schern want volgens de pdf kan die 16,7 miljoen kleurtjes weergeven. Dan moet dit het eerste scherm zijn dat 24 bits én een responsetijd van <16 ms![]()
@Ryack2 :
/me heeft pcm voor sinterklaas gekregen, maar nog geen tijd gehad om m te lezen
Maar aangezien het nu al december is en ik nog nergens deze monitor heb gezien, moet ik hier toch wat vraagtekens bij zetten.
Volgens de specs is het inderdaad een 16.7 milj kleuren scherm van 8ms. Als het een 16.2 milj kleuren scherm is, dan heb ik em niet nodig.
hmmz dan gaat * Darth Punk maar even heel snel als tie thuis is ff de review lezen
en enig idee wanneer dit schermpje uitkomt?
http://www.samsung.com/Pr...ial/LTM190EX/LTM190EX.htm
Samsung LTM190EX
met 8ms responstime
update: daar hier staat dat ie 16.7 M kleurtjes is?
update2: corrected some typos
en enig idee wanneer dit schermpje uitkomt?
http://www.samsung.com/Pr...ial/LTM190EX/LTM190EX.htm
Samsung LTM190EX
met 8ms responstime
update: daar hier staat dat ie 16.7 M kleurtjes is?
update2: corrected some typos
[ Voor 82% gewijzigd door Darth Punk op 13-12-2004 17:07 ]
i want LART!
Verwijderd
De Philips 190S5FS is toch ook een 24 bit scherm met 12 ms?Darth_Punk schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:01:
Die L90D+ is in Duitsland al verkrijgbaar bij www.pckauf2000.de. Kost daar slechts 459 euro, maar dat is wel erg goedkoop lijkt mij. Misschien zie ik iets over het hoofd?
i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk
Ik zie door de bomen het bos niet meer 
Wat is nou een goed scherm met 8ms 16.7mil kleuren en DVI?
Voor zover ik weet:
BenQ FP937s+ (alleen 16.2 ipv 16.7 kleuren)
Samsung LTM190EX
Hyundai Image Quest L90D+
Alledrie hadden volgens mij wel DVI en zijn 8ms.
Kan iemand dit lijste aanvullen?

Wat is nou een goed scherm met 8ms 16.7mil kleuren en DVI?
Voor zover ik weet:
BenQ FP937s+ (alleen 16.2 ipv 16.7 kleuren)
Samsung LTM190EX
Hyundai Image Quest L90D+
Alledrie hadden volgens mij wel DVI en zijn 8ms.
Kan iemand dit lijste aanvullen?
Dan zet je em toch gewoon wat verder wegbonzaibuddy schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:28:
En volgens mij is 1280x1024 een goede resolutie voor 17 en 19 inch.
1024x768 was een goede resolutie voor 15 en 17 inch
Volgens mij is het wel te doen. 1024x768 op een 19 inch zou wel erg groot worden.
Ik weet wel dat er een manier is om uit te rekenen hoe groot een pixel dan is op je scherm. Alleen die ken ik niet zo uit m'n hoofd.
Verwijderd
Ik heb de Benq 937S 2 weken verder naar alle tevredenheid in huis gehad en toch besloten dat ik liever wat meer geld uitgaf voor 1 inch meer maar dan wel een resolutie van 1600x1200 om tegen aan te kijken ... ga er tenslotte weer jaren naar kijken als het goed is.bonzaibuddy schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:28:
Oke bedankt voor de reactie, ik denk dat ik voor 19'' ga want mijn budget is 'slechts' rond de 500 euro en ik vind accestime ook belangrijkVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:19:
Ik heb de Benq 937S 2 weken verder naar alle tevredenheid in huis gehad en toch besloten dat ik liever wat meer geld uitgaf voor 1 inch meer maar dan wel een resolutie van 1600x1200 om tegen aan te kijken ... ga er tenslotte weer jaren naar kijken als het goed is.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Ben ik er eindelijk uit, ik wil de Sony HS94PB of PS aanschaffen, is ie nergens op voorraad
Ook bij Sony Online gevraagd maar ook daar niet op voorraad. Moet ik wachten tot minimaal januari
of weet iemand een adres waar ie wel te verkrijgen is?
Ook bij Sony Online gevraagd maar ook daar niet op voorraad. Moet ik wachten tot minimaal januari
Verwijderd
Leuk topic. Ik zoek ook al een tijdje een 19 inch tft, voor werk en gaming. Ik twijfel eigenlijk met name sterk tussen de viewsonic vp912 en de hierboven genoemde sony. Zijn deze eigenlijk ooit in 1 review met elkaar vergeleken?
Nope. Het is echt maar een 18bit panel en geen 24bit.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:33:
[...]
De Philips 190S5FS is toch ook een 24 bit scherm met 12 ms?
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Verwijderd
en gaan we dat verschil tussen 16,2 en 16,7 miljoen kleuren nou echt zien?Rick2001 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:14:
[...]
Nope. Het is echt maar een 18bit panel en geen 24bit.
Ik word moe van het zoeken naar een goed 19" 24 bit scherm. Zelfs de mooie (en prijzige) Viewsonic VP912s is "maar" 18bit.
bestaan er eigenlijk wel 24 bit 19 inch schermpjes met <= 16 ms responsetime?
er zijn een aantal die dat zeggen zoals de Hyundai Image Quest L90D+, maar op een frans forum had ik gelezen(sorry weet de link niet meer) dat ik dit Hyundai scherm toch echt een 18 bit schermpje is. Helaas weet ik ook niet hoeveel bit de viewsonic vp912 en sommige nieuwe sony's zijn. Weet wel wel dat ze allebei een panel gebruiken die door sony is gemaakt
er zijn een aantal die dat zeggen zoals de Hyundai Image Quest L90D+, maar op een frans forum had ik gelezen(sorry weet de link niet meer) dat ik dit Hyundai scherm toch echt een 18 bit schermpje is. Helaas weet ik ook niet hoeveel bit de viewsonic vp912 en sommige nieuwe sony's zijn. Weet wel wel dat ze allebei een panel gebruiken die door sony is gemaakt
i want LART!
Verwijderd
Check http://www.prad.de/guide/vergleich_auswahl.html voor een zeer overzichtelijk vergelijk tussen verschillende monitoren.Darth_Punk schreef op woensdag 15 december 2004 @ 08:58:
bestaan er eigenlijk wel 24 bit 19 inch schermpjes met <= 16 ms responsetime?
Als het echt zo is dat er toch geen 24 bit schermen zijn, waarom dan niet gewoon gaan voor de BenQ 937s+. Wat prijs-kwaliteitverhouding betreft volgens mij een prima keuze...
Verwijderd
In principe kan een 16,2 miljoen kleuren scherm in het echt maar 262K kleuren laten zien. Ze komen op die 16,2 miljoen door een truckje. Dit ga je bijvoorbeeld zien bij het bewerken van foto's.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 08:52:
[...]
en gaan we dat verschil tussen 16,2 en 16,7 miljoen kleuren nou echt zien?
Ik word moe van het zoeken naar een goed 19" 24 bit scherm. Zelfs de mooie (en prijzige) Viewsonic VP912s is "maar" 18bit.
Voor mij is het verschil groot genoeg om te wachten op een 24-bit scherm. Maar zo langzamerhand begin ik genoeg te krijgen van het wachten.
Verwijderd
Die Viewsonic VP912b is dus een 6bit paneel en geen 8bit?Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:50:
[...]
In principe kan een 16,2 miljoen kleuren scherm in het echt maar 262K kleuren laten zien. Ze komen op die 16,2 miljoen door een truckje. Dit ga je bijvoorbeeld zien bij het bewerken van foto's.
Voor mij is het verschil groot genoeg om te wachten op een 24-bit scherm. Maar zo langzamerhand begin ik genoeg te krijgen van het wachten.
Verwijderd
Hier nog een... Ik loop me nu al zo lang te orienteren dat ik er echt gek van word. Zit nu zelfs te denken om anders toch maar gewoon voor een 17" te gaan. Kan heel het kiesproces alleen wel weer opnieuw beginnenVerwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:50:
[...]
In principe kan een 16,2 miljoen kleuren scherm in het echt maar 262K kleuren laten zien. Ze komen op die 16,2 miljoen door een truckje. Dit ga je bijvoorbeeld zien bij het bewerken van foto's.

En zou het voor niet-professioneel gebruik het verschil tussen 16,2 en 16,7 nou echt belangrijk zijn. Laten we eerlijk wezen, voor de meeste forummensen kan het altijd beter
Verwijderd
Dan ga ik toch maar voor de DELL 2001FP, kon al niet kiezen maar nu heb ik de keus gemaakt!
@Renisis: helaas wel, volgens de link van YmmiT is de Hyundai wel 8 bit
i want LART!
Dit topic is gesloten.