[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.918 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de Medion SXGA MD 41079 19" TFT gekocht. Erg mooi scherm 25 ms maar echt niet veel last van ghosting. Er zat geen DVI kabel bij dus even eentje bij paradigit voor 30 euro gehaald (sjees hoopte dat ie van goud was helaas :X ).

Anyways erg mooi schermpje nu DVI aangesloten is; geen dode pixels te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt dat je het Aldi scherm hebt gekocht? Heeft dat dan DVI? Kan er niets over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12

Animal_X

Rodin

Ik zit alweer ruim 3 weken te wachten op m'n Sony HS94PB en het gaat ook nog wel 3 weken duren ben ik bang... :(

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:53
Animal_X schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:57:
Ik zit alweer ruim 3 weken te wachten op m'n Sony HS94PB en het gaat ook nog wel 3 weken duren ben ik bang... :(
Ik ben ook opzoek naar dit scherm, kan alleen nog geen winkel in mijn buurt vinden die hem kan leveren. Waar heb jij hem besteld? Ik overweeg nu om op www.sonystyle.nl te bestellen, weet alleen nog niet hoe de ervaringen zijn om direct hier te bestellen.

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 22:22
Vorige week tripje gemaakt naar Snogard :*) nabij Keulen om een Benq FP937s te gaan ophalen voor 430 eurokes. Na een nummertje te trekken en een uurtje aanschuiven hem dan toch meegekregen en direct uitgetest op een game LAN meeting :-)

Het is een compleet scherm (met DVI en analoge kabel) met enkele voor- en nadelen (Voordien had ik een 22inch CRT).

Voordelen zijn plat, minder stroom, en mooi simpel design. EN een prachtig beeld.
Geen ghosting in films (divx en dvd) en spellen (NFS Underground 2).

Nadelen zijn dat sommige films een rare zwarttint hebben en dat scrollen in bv IE wat lijkt te haperen.

Maar al bij al vind ik het een positief scherm met 1 klein defect : een lichtgrijs puntje rechtsonder, maar je moet echt al een testprogramma gebruiken om het te zien. En het verschil tussen analoog en DVI is miniem.

Update :9~ : nog een "nadeel" is dat ik brightness bijna op 0 (mogelijke waarden 0-100) moet zetten, anders kan ik het scherm NIET aanzien vanwege te fel, raar maar waar

[ Voor 10% gewijzigd door anglico op 18-11-2004 09:44 ]

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
even voor de mensen met een TFT hier:

hebben jullie ook minder last van straling?
ik heb de laatste tijd best veel last van me ogen en overweeg nu dus om een TFT aan te schaffen, natuurlijk moet hij goed geschikt zijn voor spelletjes ;)

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Verwijderd

BenQ TFT FP71E 8ms

volgens sommigen is dit een neppe tft (misleiden via aantal ms),
ik weet niet of het zo is, is dit waard om te hebben?

je kunt em ergens voor 300 euro kopen.. :o
Pixel pitch 0,264 mm
Helderheid 300 cd/m²
Contrast verhouding 500:1
Reactiesnelheid 8 ms
Resolutie (max.) 1280 x 1024

maar helaas alleen d-sub (is dat zo erg? grote verschil tussen dvi en d-sub?)

thanks

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47
anglico schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:41:
Vorige week tripje gemaakt naar Snogard :*) nabij Keulen om een Benq FP937s te gaan ophalen voor 430 eurokes. Na een nummertje te trekken en een uurtje aanschuiven hem dan toch meegekregen en direct uitgetest op een game LAN meeting :-)

Het is een compleet scherm (met DVI en analoge kabel) met enkele voor- en nadelen (Voordien had ik een 22inch CRT).

Voordelen zijn plat, minder stroom, en mooi simpel design. EN een prachtig beeld.
Geen ghosting in films (divx en dvd) en spellen (NFS Underground 2).

Nadelen zijn dat sommige films een rare zwarttint hebben en dat scrollen in bv IE wat lijkt te haperen.

Maar al bij al vind ik het een positief scherm met 1 klein defect : een lichtgrijs puntje rechtsonder, maar je moet echt al een testprogramma gebruiken om het te zien. En het verschil tussen analoog en DVI is miniem.

Update :9~ : nog een "nadeel" is dat ik brightness bijna op 0 (mogelijke waarden 0-100) moet zetten, anders kan ik het scherm NIET aanzien vanwege te fel, raar maar waar
Morgen hoop ik eindelijk na lang wachten de VX912 binnen te krijgen .. Ik zal foto's + een uitgebreid stukje schrijven. (heb gister net Halflife 2 gekocht .. dus Counterstrike zal de test worden)

Verwijderd

Ik heb een vraagje omdat ik toch van plan ben een tft te kopen.

Ik heb een videokaart "Hercules ATI Radeon 9700Pro". En op de doos staat dat deze kaart maar een max. resolutie aan kan van 1024*768 via DVI.

Is het dan de moeite dat ik een tft koop waarvan de standaard/beste resolutie 1280*1024 is? Of zou men videokaart dit wel aankunnen?

Btw, Maeslant, ben wel benieuwd naar de foto's en uitleg van het scherm dat je besteld hebt. ;) Lijkt mij wel iets.

• Animal_X

Animal_X

Rodin

maikel7 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:00:
[...]

Ik ben ook opzoek naar dit scherm, kan alleen nog geen winkel in mijn buurt vinden die hem kan leveren. Waar heb jij hem besteld? Ik overweeg nu om op www.sonystyle.nl te bestellen, weet alleen nog niet hoe de ervaringen zijn om direct hier te bestellen.
Hij is daar wel erg duur... Ik heb hem zelf een weekje of drie terug bij pcvergelijk besteld voor iets van 670 euro + 25 euro pixelgarantie. Hij zou 'waarschijnlijk' in de eerste helft van december geleverd kunnen worden.
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:47:
Ik heb een vraagje omdat ik toch van plan ben een tft te kopen.

Ik heb een videokaart "Hercules ATI Radeon 9700Pro". En op de doos staat dat deze kaart maar een max. resolutie aan kan van 1024*768 via DVI.

Is het dan de moeite dat ik een tft koop waarvan de standaard/beste resolutie 1280*1024 is? Of zou men videokaart dit wel aankunnen?

Btw, Maeslant, ben wel benieuwd naar de foto's en uitleg van het scherm dat je besteld hebt. ;) Lijkt mij wel iets.
Ik denk dat je 9700pro idd een beetje aan de lichte kant is om de meeste nieuwe spellen in de native resolutie van 1280*1024 te kunnen draaien... maar daar zou ik me persoonlijk niet door tegen laten houden!

[ Voor 8% gewijzigd door Animal_X op 18-11-2004 22:00 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Animal_X schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:59:

Ik denk dat je 9700pro idd een beetje aan de lichte kant is om de meeste nieuwe spellen in de native resolutie van 1280*1024 te kunnen draaien... maar daar zou ik me persoonlijk niet door tegen laten houden!
Ok voor games gaat het mss niet gaan, maar bijvoorbeeld voor gewoon te internetten enzo; zou ik dan de native resolutie kunnen gebruiken?

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:27:
[...]

Ok voor games gaat het mss niet gaan, maar bijvoorbeeld voor gewoon te internetten enzo; zou ik dan de native resolutie kunnen gebruiken?
Dat zal geen probleem zijn denk ik zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 09:03
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:14:
Heb vandaag de Medion SXGA MD 41079 19" TFT gekocht. Erg mooi scherm 25 ms maar echt niet veel last van ghosting. Er zat geen DVI kabel bij dus even eentje bij paradigit voor 30 euro gehaald (sjees hoopte dat ie van goud was helaas :X ).

Anyways erg mooi schermpje nu DVI aangesloten is; geen dode pixels te zien.
Welke spellen heb je geprobeert ? Ik heb het scherm ook gekocht niet dvi aangesloten en in bijvoorbeeld NFSU underground heb ik last van de lantaarnpalen en lichtjes in de weg die een beetje ghosting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb de VX912 afgelopen maandag al binnengekregen.
Direct maar getest natuurlijk.......Nee nee nee..........er schieten gewoon woorden tekort.

Dat ze zoiets durven te verkopen met 12ms........ Het scherm is echt veel te langzaam. Natuurlijk met DVI en VGA getest.

Even de puntjes........ 12ms...... nooit..... zeker 25ms...
Dan is de kijkhoek echt klein en komt never nooit in de buurt van de 170%. De kleuren vervagen echt snel.
Ook is het gewoon maar een TN paneel met 16.2miljoen kleuren oftewel een 18bit paneel. Spellen zijn te spelen maar er is redelijk veel ghosting aanwezig. Dit is ook al direct te herkennen bij het slepen van complete windows in Windows.

Overtuigend is dit scherm echt niet. Ik had er toch meer van verwacht. Design is mooi, maar dat is toch niet alles aan een monitor tegenwoordig.

(PS. Om zeker te weten dat het geen productiefout was heb ik natuurlijk ook nog een tweede getest waarbij de conclusie gelijk is aan bovenstaande.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Dan ben ik toch blij dat ik voor de HS94P ben gegaan :*)

Oh klote voor je trouwens, of kan je hem nog omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Animal_X schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 01:37:
Dan ben ik toch blij dat ik voor de HS94P ben gegaan :*)

Oh klote voor je trouwens, of kan je hem nog omruilen?
Die had ik besteld voor een klant, dus die hoef ik niet te behouden. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:10
Vreemd, want over de VX910 (16ms versie) werd op verschillende forums toch zeer lovend gesproken..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KraveN schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 00:48:
[...]

Welke spellen heb je geprobeert ? Ik heb het scherm ook gekocht niet dvi aangesloten en in bijvoorbeeld NFSU underground heb ik last van de lantaarnpalen en lichtjes in de weg die een beetje ghosting geven.
Halflife 2 ook meteen gekocht. Dacht dat is wel leuk. Ik heb overigens een Radeon 9800 Pro en dus wel DVI aangesloten op de ALDI tft 19". Ik vond DVI een groot verschil met gewoon d-sub aansluiting. Spellen so far:

HL2 _/-\o_
CS
Dark ages of Camelot

Heel af en toe last van ghosting gezien in HL2 maar is echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 01:27:
Ik heb de VX912 afgelopen maandag al binnengekregen.
Direct maar getest natuurlijk.......Nee nee nee..........er schieten gewoon woorden tekort.

Dat ze zoiets durven te verkopen met 12ms........ Het scherm is echt veel te langzaam. Natuurlijk met DVI en VGA getest.

Even de puntjes........ 12ms...... nooit..... zeker 25ms...
Dan is de kijkhoek echt klein en komt never nooit in de buurt van de 170%. De kleuren vervagen echt snel.
Ook is het gewoon maar een TN paneel met 16.2miljoen kleuren oftewel een 18bit paneel. Spellen zijn te spelen maar er is redelijk veel ghosting aanwezig. Dit is ook al direct te herkennen bij het slepen van complete windows in Windows.

Overtuigend is dit scherm echt niet. Ik had er toch meer van verwacht. Design is mooi, maar dat is toch niet alles aan een monitor tegenwoordig.

(PS. Om zeker te weten dat het geen productiefout was heb ik natuurlijk ook nog een tweede getest waarbij de conclusie gelijk is aan bovenstaande.)
En waar heb je die dan vandaan, bij mijn beste weten is die nog steeds niet leverbaar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Is er nou veel kwaliteitsverschil bij het gamen tussen een 19" 12ms scherm en een 17" 12ms scherm (Samsung 710T)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

UltraR-pc schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:51:
Is er nou veel kwaliteitsverschil bij het gamen tussen een 19" 12ms scherm en een 17" 12ms scherm (Samsung 710T)?
Technisch gezien zal het 17" scherm door de zelfde hoeveelheid pixels op een kleiner schermoppervlakte waarschijnlijk iets scherper zijn, maar daar zal jij in games niets van merken.

[ Voor 22% gewijzigd door Animal_X op 19-11-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Animal_X schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:53:
[...]

Technisch gezien zal het 17" scherm door de zelfde hoeveelheid pixels op een kleiner schermoppervlakte waarschijnlijk iets scherper zijn, maar daar merk jij in games niets van!
En ghosting en dat soort sh*t is ook geen sprake van bij een 19"?

Want die BenQ uit de startpost is maar 40 Euro duurder dan de Samsung 710T. Nou, als de prestatie dan niet ver uit elkaar ligt is zo'n 19" natuurlijk wel :9~

[ Voor 20% gewijzigd door UltraR-pc op 19-11-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

UltraR-pc schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:55:
[...]

En ghosting en dat soort sh*t is ook geen sprake van bij een 19"?

Want die BenQ uit de startpost is maar 40 Euro duurder dan de Samsung 710T. Nou, als de prestatie dan niet ver uit elkaar ligt is zo'n 19" natuurlijk wel :9~
Dan moet je naar de fabrikant en de reactiesnelheid van het scherm kijken. Maar een 17 inch/12ms scherm van Samsung zal naar alle waarschijnlijkheid de zelfde mate van ghosting vertonen als een 19 inch/12ms scherm van Samsung. En dat zal bij 12ms nihil zijn. Tussen de verschillende merken wil toch nog wel eens wat verschil zitten.

Maar schermgroote en reactiensnelheid zijn natuurlijk niet de enige dingen waar je op moet letten. Kijk ook goed naar helderheid/contrast en welke aansluitingen het scherm heeft.

Ik zou je aan raden om sowiezo naar een winkel te gaan die beide schermen heeft staan, zodat je ze even goed naast elkaar kan vergelijken. Maar goed het hangt er natuurlijk ook gewoon vanaf hoe kieskeuring jij bent :z

[ Voor 42% gewijzigd door Animal_X op 19-11-2004 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Is bij helderheid 'hoe hoger hoe beter?'
De kijkhoek is bij de 19" 140/140 -------- Bij de 17" is dat 160/160. Wat houd dat in. Als er iemand naast mij zit of staat. Kan die dan ook gewoon op het scherm zien wat er gebeurd bij 140/140?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

UltraR-pc schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:07:
Is bij helderheid 'hoe hoger hoe beter?'
De kijkhoek is bij de 19" 140/140 -------- Bij de 17" is dat 160/160. Wat houd dat in. Als er iemand naast mij zit of staat. Kan die dan ook gewoon op het scherm zien wat er gebeurd bij 140/140?
Over het algemeen genomen is bij de helderheid hoger inderdaad beter. en wat betreft die kijkhoek, 140/140 vind ik persoonlijk iets aan de krappe kant. Maar daarvoor zal je echt ff naar de winkel moeten om het ding zelf te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
thnx _/-\o_ Ik neig toch iets meer naar de Samsung 710T. Ook omdat die een hoger contrast heeft, toch iets goedkoper is en omdat ik 17" ook al een flink scherm vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

UltraR-pc schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:12:
thnx _/-\o_ Ik neig toch iets meer naar de Samsung 710T. Ook omdat die een hoger contrast heeft, toch iets goedkoper is en omdat ik 17" ook al een flink scherm vind.
Die zou ik idd ook kiezen bij een budget van rond de 450 euro :) En voor als je nog even langer geduld hebt; Er schijnt begin volgend jaar een 19 inch scherm van Samsung met vrij indrukwekkende specs (incl. dvi) uit te komen voor iets meer dan 500 euro.

Success ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb een Samsung 193p 19" besteld :P

Als het goed is heb ik hem maandag binnen, ik zal hem dan eens testen met een paar spelletjes , doom3 en half-life 2 :) de enige spellen die ik er nu op heb staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:43:
[...]

En waar heb je die dan vandaan, bij mijn beste weten is die nog steeds niet leverbaar?!
PC vergelijk heeft hem .. papa heeft hem opgehaald .. maar ik kan hem nog niet testen .. er volgen Zaterdag/Zondag Pics waarschijnlijk met Halflife 2 / Counterstrike : Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ik geloof dat http://www.hardware.info/ binnenkort met een grote 19" tft monitoren test komt
ik kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:03:
[...]

PC vergelijk heeft hem .. papa heeft hem opgehaald .. maar ik kan hem nog niet testen .. er volgen Zaterdag/Zondag Pics waarschijnlijk met Halflife 2 / Counterstrike : Source
ok thx ;)

zou dit dan betekenen dat zijn "mooiere" broer, vp912 b/s, ook snel leverbaar is want daar zit ik eigenlijk op te wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:50:
[...]

ok thx ;)

zou dit dan betekenen dat zijn "mooiere" broer, vp912 b/s, ook snel leverbaar is want daar zit ik eigenlijk op te wachten 8)
Ik heb een weekje of twee terug pcvergelijk gevraagd wanneer ze de vp912b verwachten en deze zou in de laatste weken van december binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:42:
[...]

Ik heb een weekje of twee terug pcvergelijk gevraagd wanneer ze de vp912b verwachten en deze zou in de laatste weken van december binnen komen.
jammer, was 2 weken terug bij micro mail en die meldden dat het waarschijnlijk begin dec zou worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
  • Laatst online: 18-09 16:39
maikel7 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:00:
[...]

Ben blij dat ik die Sony 2 weken geleden besteld heb en 2 dagen later binnen had zeg. Daarnaast had ik echt nog eens het geluk dat er 0 dode of defecte pixels inzaten werk er nu een tijdje mee en kan alleen zeggen subliem ! Ik kwam dan ook van een 19 inch monitor van 8 jaar oud (crappy ding) dus was de overgang nogal shockerend. Nee zeer tevreden ondanks de enigzins hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Ook ik ben op zoek naar een goede 19 inch monitor. Mijn oog is gevallen op de philips 190S5FS van 12 ms. Maar op de website van Philips is geen informatie over dit scherm te vinden. Volgens Salland automatisering heeft dit scherm wel DVI en volgens andere weer niet. Weet iemand hoe dit nu zit, en wat vinden jullie van het scherm?

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

geen DVI, helaas. Wel fijne monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:17
Inderdaad geen DVI, als je DVI wilt zul je de B5 moeten nemen, i.p.v. de S5.
Wel leuk is dat je daar "Zero Bright Dot" bij krijgt.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Nadat ik een LG 1910S had waarvan na 2 weken een horizontale lijn volledig dood ging. Heb ik nu als vervangende monitor van LG een 1920P gekregen en ik moet zeggen FANTASTISCH, wat een verschil met de 1920s!
Ik weet niet ofdat dit alleen komt doordat de 1920P een DVI aansluiting heeft, of dat er andere redenen zijn, maar deze is vel helderder en strakker, ik ben geen gamer, maar heb toch even getest, en helemaal geen ghosting! geen problemen bij DivX en DVD, wat bij de 1910s wel zo was....

Geweldig scherm, dank je LG... :-)
Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/down/product/050102/L1920P/L1920P_l.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door sjolmers op 21-11-2004 11:52 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2004 @ 20:03:
maeslant: waar is je review van de vx912? :)
Ik heb dus een review, maar dat posten op got wil niet zo hard lukken. Zou iemand dat (ik heb het in word ff gemaakt) willen doen (incl. fotos).

Emailadres staat in profiel

[ Voor 5% gewijzigd door Maeslant op 21-11-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Z-Dragon schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:40:
Inderdaad geen DVI, als je DVI wilt zul je de B5 moeten nemen, i.p.v. de S5.
Wel leuk is dat je daar "Zero Bright Dot" bij krijgt.
Bedankt voor jullie snelle antwoord. Het is een moeilijke keuze: minder dan 16 ms, 8bits kleurenpanel en DVI en 19 inch. Wat vinden jullie dan van de HP F1904? Lijkt mij een van de weinige schermen die aan bovenstaande eisen voldoet voor een aardige prijs, of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Volgens mij moet je altijd een compromis sluiten... OF snelle responsetijden .. OF mooie correcte kleuren..

Hoe lager je gaat met het ms, hoe slechter de kleuren zullen zijn is denk wel wat je in het algemeen als vuistregel kan nemen.

Alle panels die ik ken van 12ms of 16ms gebruiken allemaal een soort van interpolatie om aan de kleur te komen. Allemaal 6bits.

Voor mij dus geen optie, aangezien ik veel photoshop, dus ik heb een monitor besteld waar het panel dan wel 25ms is, maar dan heb ik tenminste strakke en goede kleuren voor terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Bartjuh schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:00:
Volgens mij moet je altijd een compromis sluiten... OF snelle responsetijden .. OF mooie correcte kleuren..

Hoe lager je gaat met het ms, hoe slechter de kleuren zullen zijn is denk wel wat je in het algemeen als vuistregel kan nemen.

Alle panels die ik ken van 12ms of 16ms gebruiken allemaal een soort van interpolatie om aan de kleur te komen. Allemaal 6bits.

Voor mij dus geen optie, aangezien ik veel photoshop, dus ik heb een monitor besteld waar het panel dan wel 25ms is, maar dan heb ik tenminste strakke en goede kleuren voor terug..
Volgens mij heeft de HP1904 wel een echt 8 bits panel, het contrast is echter niet geweldig met 450:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant: ik zie je e-mail adres er niet bij staan. Stuur maar naar [edited]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
sjolmers schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:48:
Nadat ik een LG 1910S had waarvan na 2 weken een horizontale lijn volledig dood ging. Heb ik nu als vervangende monitor van LG een 1920P gekregen en ik moet zeggen FANTASTISCH, wat een verschil met de 1920s!
Ik weet niet ofdat dit alleen komt doordat de 1920P een DVI aansluiting heeft, of dat er andere redenen zijn, maar deze is vel helderder en strakker, ik ben geen gamer, maar heb toch even getest, en helemaal geen ghosting! geen problemen bij DivX en DVD, wat bij de 1910s wel zo was....

Geweldig scherm, dank je LG... :-)
[afbeelding]
Heb je echt geen last van ghosting? ook niet een klein beetje?(probeer eens een spel zoals hl2, ut2k4 erop te spelen :P )
Zo nee, wat heb je er voor betaald.

Hij staat niet in de pricewatch?

Ik zie net in een review staan dat ie ongeloofelijk veel ghosting heeft,
Geen goede voor mij dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Timo op 21-11-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Er is niet echt een 'algemener' topic voor tft's , dus vraag ik het hier maar ...

Ik heb samsungs magictune software niet bij mijn 193p gekregen |:(
En nog stommer is dat ik dat niet kan downloaden bij samsung 8)7
Kan het ook nergens vinden met google, dus iemand die toevallig ook een samsung monitor met die software heeft, mail me even ;) zou ik heel erg waarderen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 09:02
Bartjuh schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:21:
Er is niet echt een 'algemener' topic voor tft's , dus vraag ik het hier maar ...

Ik heb samsungs magictune software niet bij mijn 193p gekregen |:(
En nog stommer is dat ik dat niet kan downloaden bij samsung 8)7
Kan het ook nergens vinden met google, dus iemand die toevallig ook een samsung monitor met die software heeft, mail me even ;) zou ik heel erg waarderen !
Als je tot vanavond kan wachten, dan zet ik hem wel even op ftp als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

sverzijl schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:34:
[...]

Als je tot vanavond kan wachten, dan zet ik hem wel even op ftp als ik thuis ben.
Duizend maal dank! _/-\o_

Dan stuur je mij het adres over e-mail :?
Of post je dat op GoT ?

e-mail is trouwens: bart_van_der_poel at hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Laatst online: 09-09 06:57
Bartjuh schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:38:
Ik heb een Samsung 193p 19" besteld :P

Als het goed is heb ik hem maandag binnen, ik zal hem dan eens testen met een paar spelletjes , doom3 en half-life 2 :) de enige spellen die ik er nu op heb staan :D
Ik ben benieuwd hoe jij de ghosting gaat ervaren. Ik heb deze monitor na een week teruggebracht voor de Sony HS94P. De ghosting op de Samsung was gewoon te erg voor woorden en dat voor 20ms.

Bij alle spellen zag ik, en zelfs mijn vriendin, ghosting. Bij CS was dit het meest aanwezig, zelfs de loop van de gun waar je mee loopt liep een spoor achter.

Dit is bij de Sony helemaal verholpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Cerntje schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:11:
[...]

Ik ben benieuwd hoe jij de ghosting gaat ervaren. Ik heb deze monitor na een week teruggebracht voor de Sony HS94P. De ghosting op de Samsung was gewoon te erg voor woorden en dat voor 20ms.

Bij alle spellen zag ik, en zelfs mijn vriendin, ghosting. Bij CS was dit het meest aanwezig, zelfs de loop van de gun waar je mee loopt liep een spoor achter.

En zo zie je maar dat response time alleen niks betekend en dat de persoonlijke ervaring veel zwaarder mee telt in de beslissingvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:00:

Dan moet je toch beter om je heen kijken!
De Dell 2001FP is wel degelijk een 8bits paneel met 16 MS response!
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=1918&p=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Cerntje schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:11:
[...]

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de ghosting nog wel mee vind vallen, ik heb half-life 2 gespeeld en ik kan het goed spelen. Al is er wel ghosting aanwezig, als je een hardcore gamer bent moet je hem niet kopen idd. Maar dat ben ik toch niet, speel af en toe een spelletje, misschien 2% van de tijd dat ik achter me pc zit. Voor de rest zit ik te programmeren of te photoshoppen achter me computer, en vooral bij photoshop zijn de kleuren heel belangrijk, en dat zit wel snor bij deze monitor :)

En als je een echte hardcore gamer bent koop je geen tft scherm, maar dan houd je het bij crt ;)
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:13:
[...]

Dan moet je toch beter om je heen kijken!
De Dell 2001FP is wel degelijk een 8bits paneel met 16 MS response!
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=1918&p=5
Die responsetijden zeggen opzich niet veel, een TN+film monitor van 25ms kan je meestal super op gamen, terwijl je dat op veel S-IPS panels niet moet proberen omdat je dan veel blur krijgt ...

En ook al zeggen ze dat het 24bits is... je moet de kleuren echt zien met je eigen ogen, want ook onder 24bits panels zit hier wel degelijk veel verschil in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zelf merk op mijn Neovo 19" F-419 dat ghosting niet alleen scherm afhankelijk is maar het lijkt ook wel driver afhaneljk te zijn. Heb zelf een 9800Pro kaart erin, gebruik gewoon de ATI Catalyst drivers, en bij iedere nieuwe driver zie je dan meer/minder ghosting ? Staat hier aangesloten op de DVI poort.

Ben overigens wel heel blij met mijn Neovo monitor, mede door de 700:1 contrast ratio. Meer het idee van "paperwhite" dan bij andere monitoren.
Kleuren zijn warm en de monitor heeft geen last van ghosting. Gebruik nu driver 4.10, geen last van ghsoting nu. Onder driver 4.9 had ik er meer last van ? Moet driver 4.11 nog proberen, zodra ik tijd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Geachte heer/mevrouw,

Het door u bestelde product is nog niet op voorraad bij onze leverancier.
Wij verwachten het product 10-12-2004 bij ons binnen te krijgen. Deze datum is een indicatie. Mocht het nog veel langer duren dan die datum, dan hoort u dat van ons. Mocht u nog vragen en of opmerkingen hebben omtrent uw bestelling, stuur dan even een e-mail terug.

Met vriendelijke groet,
Nog een week langer wachten... :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lobertje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 23:21
Nou ik ben dus ook opzoek naar een Mooie Goede 19" TFT monitor prijs maakt me niet zo veel uit heb wel een groot buget dus dat maakt nie uit, maar ik wil dus met:
- Dvi aansluiting
- <16 ms responsteit (Geen ghosting)
- beetje strake randen niet lomp groot
- Goed voor films kijken
- goed voor games
- Voor de rest een beetje internetten

ik zag die benq al wel staan .. maar hoor nog niet egt veel reacties daar over de sony heb ik wel zien staan super strak beeld maar hoorde dat je daar nou weer wat te veel reflexie op hebt. Maar ik hoorde nu dus dat samsung binnen kort dus een super mooie monitor op de markt gaat brengen? trouwens kan je die sony ook goed aan de muur bevestigen??
kan iemand mij op weg helpen vast wel iig bedankt :)

Robert

[ Voor 5% gewijzigd door Lobertje op 22-11-2004 23:53 ]

Lobertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lobertje schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:52:
Nou ik ben dus ook opzoek naar een Mooie Goede 19" TFT monitor prijs maakt me niet zo veel uit heb wel een groot buget dus dat maakt nie uit, maar ik wil dus met:
- Dvi aansluiting
- <16 ms responsteit (Geen ghosting)
- beetje strake randen niet lomp groot
- Goed voor films kijken
- goed voor games
- Voor de rest een beetje internetten

ik zag die benq al wel staan .. maar hoor nog niet egt veel reacties daar over de sony heb ik wel zien staan super strak beeld maar hoorde dat je daar nou weer wat te veel reflexie op hebt. Maar ik hoorde nu dus dat samsung binnen kort dus een super mooie monitor op de markt gaat brengen? trouwens kan je die sony ook goed aan de muur bevestigen??
kan iemand mij op weg helpen vast wel iig bedankt :)

Robert
Kijk hier eens naar : http://www.neovouk.com/products/X-20AV_X-20A.htm#

Heb zelf nu de F-419 van Neovo en ook ervaring met type E-19A/E.

De Vormgeving zwart vind ik persoonlijk mooier, de monitor valt daardoor minder op. De glasplaat ervoor is fijn, omdat dit beschadiging voorkomt van pixels en de het oppervlak. De uitbreidingen zijn zeer goed, zoals de bevestigingen etc. ( zie onderaan de pagina ) Geen ghosting, verschillende ingangen ( meer dan de reguliere monitoren ) maar vooral mooie kleuren, welke ik nog niet ben tegengekomen bij Samsung, Philips of Sony.

Ben zelf een gamer en stel hoge eisen aan een monitor en Neovo, voor mij, tov het overige merken aanbod, steekt met kop en schouders er boven uit :+

Maar je moet maar eens een monitor, indien mogelijk, live gaan bekijken en ervaren. Zet daarnaast een paar andere merken en oordeel zelf :)

Binnenkort zal ik zelf 2 X-20AV aanschaffen om een dual opstelling te creeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lobertje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 23:21
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:52:
[...]

Kijk hier eens naar : http://www.neovouk.com/products/X-20AV_X-20A.htm#

Heb zelf nu de F-419 van Neovo en ook ervaring met type E-19A/E.

De Vormgeving zwart vind ik persoonlijk mooier, de monitor valt daardoor minder op. De glasplaat ervoor is fijn, omdat dit beschadiging voorkomt van pixels en de het oppervlak. De uitbreidingen zijn zeer goed, zoals de bevestigingen etc. ( zie onderaan de pagina ) Geen ghosting, verschillende ingangen ( meer dan de reguliere monitoren ) maar vooral mooie kleuren, welke ik nog niet ben tegengekomen bij Samsung, Philips of Sony.

Ben zelf een gamer en stel hoge eisen aan een monitor en Neovo, voor mij, tov het overige merken aanbod, steekt met kop en schouders er boven uit :+

Maar je moet maar eens een monitor, indien mogelijk, live gaan bekijken en ervaren. Zet daarnaast een paar andere merken en oordeel zelf :)

Binnenkort zal ik zelf 2 X-20AV aanschaffen om een dual opstelling te creeren :9
Het is een heel mooi beeldscherm alleen is toch nog 25 ms dus daar ben ik nog wel bang voor dat hij veel ghosting optreed :|
maar iig hartelijk bedankt

Robert

Lobertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lobertje schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:47:
[...]

Het is een heel mooi beeldscherm alleen is toch nog 25 ms dus daar ben ik nog wel bang voor dat hij veel ghosting optreed :|
maar iig hartelijk bedankt

Robert
Mijn f-419 is ook 25ms en totaal geen ghosting, onder de huidige drivers. Mijn idee is tevens dat mensen wat minder naar het aantal ms moeten kijken. Kijk gewoon eens live naar die monitor en oordeel dan :)

Iedere fabrikant gebruikt gewoon net wat andere componenten voor zijn scherm, daardoor zal bij de 1 wel ghosting optreden en bij de ander niet. Anyway, nooit geschoten is altijd mis en deze monitor niet live bekijken is, uuhhmm, your loss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Laatst online: 09-09 06:57
Bartjuh schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:09:
[...]

En als je een echte hardcore gamer bent koop je geen tft scherm, maar dan houd je het bij crt ;)
Dit ben ik niet met je eens. Ik was ook twijfelachtig of ik wel een TFT zou nemen of niet, nu ik eindelijk het besluit genomen heb zou ik absoluut niet terug willen. En ja, ik ben ook een hardcore gamer die veel vraagt van zijn monitor.

De Sony HS94P is in mijn opzichten DE GAMING TFT van dit moment. Ik heb verschillende 19" TFT's gezien waaronder dus de Samsung die ik een week op proef had, maar op allemaal merk ik ghosting. Maar iedereen zal hier anders tegenaan kijken, het is hetzelfde als een refreshrate van 60Hz, sommige vinden het vreselijk flikkeren en krijgen er hoofdpijn van terwijl andere nergens last van hebben.

Dus inderdaad zelf uitproberen en kijken wat jijzelf ervan vindt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant? Ik ben toch wel benieuwd naar je review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Review Viewsonic Vx912
Schermformaat: 19 inch
Max. resolutie: 1280 x 1024
Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-D
Responstijd: 12 ms
Contrast: 500:1
Helderheid: 250 cd/m2
Speakers: nee
Kleur: black
Garantie: 3 jaar carry-in
Het begon allemaal op een natte vrijdag ergens in de herfst van het jaartal 2004. Ik had al een tijdje geleden een TFT-scherm besteld en juist die dag kreeg ik een aangenaam telefoontje. Hij was er ! Dus ik heb hem maar opgehaald. Totaal kostte het me het 554 euro en ik kon het scherm gaan testen. (pcverlijk.nl)
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB190001.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB190002.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB190003.JPG

-

Het scherm was dus een vooruit gang voor me, Hiervoor had ik een Ilyama E431s in de kleur silver. Deze vertoonde voor mijn ogen geen ghosting, had mooie kleuren en was dus een goede vervanger voor mijn toendertijd oude CRT.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210006.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210007.JPG

-

In tegenstelling tot bij de Ilyama hoefde ik dit keer niks in elkaar te zetten. Het scherm zit helemaal start klaar in de doos.

Inhoud van de doos :
- Istalatie cd
- Handleiding
- Stroomkabel
- DVI-kabel
- Subd-kabel
Er zit dus een keurig nette kabelgoot in, het scherm is nu aangesloten met bij geleverde DVI-kabel. Bij de tweede foto is de kabel goot dus afgeschermd en is het een fraaie achterkant om tegen an te kijken. Maar ik kijk dus (net als menig tweaker) liever naar de voorkant.

Om het scherm even te testen .. HALFLIFE 2 .. , gister aangeschafd dus ! Dit is nog een nieuwe shooter en zal er hopelijk nog gelikter uit zien op dit mooie schermje.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210011.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210012.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210013.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210014.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210015.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210011.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210017.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210018.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210019.JPG

-

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mailus/PB210020.JPG

[ Voor 36% gewijzigd door Maeslant op 23-11-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 23:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hoe bevalt ie nou in halflife2? ghosting effect etc?
plaatjes :D je review is nie af :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het te achterhalen of die monitor 16.2 of 16.7M kleuren heeft? Ik denk 16.2M :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:53:
Is het te achterhalen of die monitor 16.2 of 16.7M kleuren heeft? Ik denk 16.2M :/
Ik vraag me af of dat uitmaakt, denk toch dat je er niks van ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het PRAD forum is de VX912 ook al een paar keer gereviewed. En niet altijd positief
VX912
Wer will das Teil haben? Nach einer Stunde HL2 ist es mir vergangen. Die schwarzen Bereiche sind eine absolute Katastrophe! Ich kann Gamern nun nur abraten vom Kauf dieses Displays! Wohlgemerkt den Gamern. Alle anderen werden damit glücklich.

Wenn es einer haben will bitte melden. 1 Tag alt, NULL Pixelfehler und super Ausleuchtung.

Meine Ausage im anderen Tread, wo ich es supergeil fand ist hiermit revidiert.
Blijkbaar is de community daar zich al aan het focussen op het nieuwste scherm van HP, model L1955 met een 1000:1 contrast ratio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Uhm.. 10MB aan plaatjes is toch net wat te veel... :X

• Maeslant
Wat moet ik daar dan aan doen ? apart topic .. ofzo ?

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nee, maar beter vetel je of je ghosting hebt met dit scherm :P

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Maeslant schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:18:
Wat moet ik daar dan aan doen ? apart topic .. ofzo ?
ff resizen zou wel handig zijn :) Of maak anders ff wat thumbnails.

• Maeslant
mktje schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:46:
Nee, maar beter vetel je of je ghosting hebt met dit scherm :P
Ghosting is echt niet te zien. Het is een superscherm .. heerlijk Gamen met Counterstrike :D

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

heeft iemand enig idee waar ik de 3 monitoren van de openingspost (ViewSonic VX912, Benq FP937S, Sony SDM-HS94P en evt. de samsung) live kan gaan bekijken in de omgeving Tilburg ? (weet dat er een mediamarkt in breda zit maar weet niet of ze daar ook staan)
Ik ben een behoorlijke die hard gamer (vooral racegames als nfs underground) en weet het nu toch echt niet meer :'(

Verwijderd

Niet dat het scherm slecht is maar ik zie toch ghosting in het prentje waar het ventje voor je staat. Mss is het beter om een schreenshot te nemen in plaats van een foto met de camera.

p.s was tegen Maeslant ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 17:23 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bedankt voor de info Maeslant!
Heb je al eens geprobeerd om een filmpje af te spelen?

• Maeslant
Twister336 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:59:
Bedankt voor de info Maeslant!
Heb je al eens geprobeerd om een filmpje af te spelen?
Filmpje afspelen nou ik heb met Dscaler tv gekeken, de U2 dvd go home bekeken en daar zag het er allemaal super uit. Het voelt ook niet of hij langzamer is dan m'n oude monitor (E431 met 16ms) en het beeld is wel kleurrijker, of misschien moet ik zeggen voller van kleur. Zwart is nog steeds geen echt zwart, vind ik zelf. Maar ik heb nog geen tft gezien die zwart echt als zwart weergeeft in een donkere kamer.

Ik kan zo nog even een filmpje proberen te bekijken.

Verder, ik vind het scherm qua uiterlijk er veel beter uit zien als de Benq, de Sony viel bij mij af om 2 redenen. Te breede rand om het scherm en te duur.

• joostve
Maeslant schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:41:
[...]

Ghosting is echt niet te zien. Het is een superscherm .. heerlijk Gamen met Counterstrike :D
oke maar het ligt eraan hoe kritisch je bent
probeer dit eens in een spel:

zoek iets zwarts op wat groot in beeld kan, centreer dat in beeld, kijk nu met je muis van links naar rechts en doe dat steeds sneller, kan me niet voorstellen dat je dan geen last krijgt van ghosting want elk 19 inch scherm heeft daar nu nog last van.

• Maeslant
joostve schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:25:
[...]

oke maar het ligt eraan hoe kritisch je bent
probeer dit eens in een spel:

zoek iets zwarts op wat groot in beeld kan, centreer dat in beeld, kijk nu met je muis van links naar rechts en doe dat steeds sneller, kan me niet voorstellen dat je dan geen last krijgt van ghosting want elk 19 inch scherm heeft daar nu nog last van.
Zal ik zo eens proberen, maar niet elk 17" scherm heeft daar last van ? ik zal het zo ff proberen op de E431s en dan op de Vx912

btw je heb gelijk. Maar bij een vriend met de 8ms scherm kan ik af en toe bij tekenfilms ghosting ontdekken. aantal ms zeg dus ook niet alles.

[ Voor 12% gewijzigd door Maeslant op 25-11-2004 18:38 ]

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 14:40

robhof

Lembongan view

Zie net dat BenQ een 8ms versie van de 937s uit gaat brengen! _/-\o_

Zie: http://www.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=506

Helaas nog niet veel over te vinden verder. ;(

• Soundstorm
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 18:03
Ik heb nu al een tijdje 2 Benq FP937s-en en ben er heel tevreden over.
Geen ghosting in spelletjes en een mooi scherp beeld.

Ik had voorheen een EIZO 21" maar die heeft de geest gegeven.

Nadeel aan de Benq is dat hij een lompe voet heeft.

Ook heeft er 1 scherm een dode subpixel 2 cm boven de rand onderaan. Stoort gelukkig niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn post gaat over ghosting.
Zelf heb ik al anderhalf jaar een Neovo s-17 (sorry 2 inch te klein voor de heren hier)
Ook ben ik een actieve counterstrike/hl2 speler.

Wat ik voornamelijk gemerkt heb is dat er 2 dingen zijn die meer inpact hebben op ghosting dan de responstime die de producent op geeft.
1. De aansturing, wat voor videokaart zit er op & drivers?
Zelf 3 verschillende videokaarten op aangesloten gehad
A. Gforce 4 ti 4200 64mb, ghosting redelijk en niet plezierig voor de oplettende kijker (als ik).
B. Gforce 6800GT @ ultra, ghosting ligt op erg laag niveau, zie er absoluut niets* van tijdens het spelen van cs dan wel elke ander game.
C. Ati radeon 9000 64mb, ghosting....welke ghosting, geloof het of niet maar dit kaartje is een wonder als het op ghosting aankomt, mijn mond viel open iig.

*2. TEMPERATUUR, wanneer ik net terug kom van school en het is goed koud geweest op mijn kamer dan produceert dit schermpje de eerste 5 minuten meer ghosting dan het gemiddelde casper the ghost tekenfilm in 1 uur. Daarna warmt hij op en merk je er niets meer van. Beetje overdreven maar de eerst helft van een cs round valt het mij toch zeker 2 tot 3 keer op. Als de verwarming aanstaat op mijn kamer dan wel zomerperiode, vinden deze praktijken dus niet plaats.

De manier waarop ik bij de eerste videokaarten nog enige ghosting kan zien is met directdraw test uit dxdiag en muiscursor ghosting op donker achtergronden.
Tekst ghosting is mij nog nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Voor de geïnteresseerden: Reactie van BenQ op mijn vraag over de datum van levering van de FP937s+ 8ms:

'Wij verwachten de eerste leveringen van de FP937s+ in week 50/51. Wij leveren deze dan uit aan onze distributeurs die op hun beurt weer aan de winkels zullen leveren. Einde van het jaar zal het dus worden!'

:9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Maeslant schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:28:
Review Viewsonic Vx912

[...]

Het begon allemaal op een natte vrijdag ergens in de herfst van het jaartal 2004. Ik had al een tijdje geleden een TFT-scherm besteld en juist die dag kreeg ik een aangenaam telefoontje. Hij was er ! Dus ik heb hem maar opgehaald. Totaal kostte het me het 554 euro en ik kon het scherm gaan testen. (pcverlijk.nl)
[afbeelding]

-

[afbeelding]

-

[afbeelding]

-
etc...
Mooie post met al die pics, maar kan je ook een foto knipsen terwijl je in CS:S strafed? 1x met objecten dichtbij (bijv. muur) en 1x met veraf, of nog beter: objecten van dichtbij en veraf in 1 shot, zodat redelijkerwijs de sluitertijd van je fototoestel bewezen geen invloed heeft; immers anders objecten ver weg ook blurry (sluitertijd moet wel zo kort mogelijk zijn). Ik heb zelf een Samsung 910T en wel degelijk last van ghosting in HL2. Vreemd genoeg ben ik er nu aan gewend.

[ Voor 49% gewijzigd door JJ Le Funk op 26-11-2004 16:03 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:38
klinkt allemaal erg goed die viewsonic vx912, ook met wat ik op ocuk heb gelezen.

Heb net het scherm besteld bij obcs, want daar was ie het goedkoopst.
Ben benieuwd wanneer hij aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Is dit geen goed scherm?

Ik zoek er zelf namelijk ook eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

willy83 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:19:
Is dit geen goed scherm?

Ik zoek er zelf namelijk ook eentje :)
Je bent niet de enige die er eentje zoekt! :)
Ik volg deze topic al van in het begin en het scherm dat jij daar aanhaalt heeft geen DVI aansluiting (enkel 'n VGA - 15 pin D-Sub) en valt dus al meteen af... Ook die vage "Up to 16.2 million colors" vind ik maar bizar klinken.

Ben eens benieuwd naar 'n (tussentijdse) conclusie in dit topic. Heb er ondertussen al wel veel uit opgestoken qua resoluties, aansluitingen, kleuren en respons times waar ik op moet letten bij m'n aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Laatst online: 15-09 19:18
Ik heb sinds donderdag de BenQ FP937s.

Wat een prachtig schermpje. DVI + DSUB aansluiting. Had hiervoor nog een 17" CRT monitor en het viel me meteen op dat hij een stuk groter en helderder is dan die CRT.

Qua spellen nog niet echt goede tests gedaan.
Ik heb alleen nog Half Life 2, Counter Strike: Source en Medal of Honor: Pacific Assault gespeeld, niet echt de snelste spellen dus, maar bij die spellen had ik iig geen last van ghosting oid. Het beeld is ook mooi scherp op een resolutie van 1280 x 1024 (75Hz).

Kortom ik ben zeer te spreken over deze monitor en heb absoluut geen spijt dat ik hem gekocht heb.

Het enige minpuntje vind ik dat als je de monitor aanzet dat je dan eerst een heel blauw scherm krijgt met BenQ in het midden, dan springt ie weer naar zwart en daarna is ie pas echt "opgestart".

Als iemand weet hoe ik deze optie uit kan zetten dan zou dat echt perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn85: hoe zit het met de kijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt er zo massaal overgegaanop tft??? En crt19'' is nog steeds perfect, en nog goedkoper ook! Is de omvang nu echt zo een doorslag? Nu wordt misschien zelfs al 8ms gemaakt, maar krijg je daardoor intensief zwart beeld in games?? (schaduw bijv.)....Ik boedoel maar. De MSjes zitten nu wel goed, maar donkere stukken in games......tenzij dat ook natuurlijk opgelost zou zijn bij de nieuwe lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
@ geertn
De kijkhoek is echt geen probleem als ik op 150 - 160 graden ga zitten (horizontaal) dan kan ik alles nog prima zien, hetzelfde geldt voor verticaal.

Dus dat is echt geen opstakel.

@PROT
Ik heb dus Half Life 2 en Counter Strike: Source gespeeld, 2 spellen met best veel donkere plekken en die plekken waren net zo donker als op mn CRT. Tis dus niet zo dat die donkere hoekjes opeens pikzwart zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAt dacht ik ook niet MARTIJN, ik bedoelde donkere plekken die juist niet mooi donker zijn. Klopt het trouwens dat halflife 2 alleen te spelen is in 1280* op een tft?? Want in het menu staat alleen naast 1280*, (TFT). Zou niet relax zijn, als je gfxkaart 1280* niet lekker aankan in HL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAt dacht ik ook niet MARTIJN, ik bedoelde donkere plekken die juist niet mooi donker zijn.
Een TFT heeft moeite met de allerdiepste tint zwart, 100% zwart dus, maar dit wil niet zeggen dat donkere plekken in spellen niet mooi weergegeven worden. Die donkere plekken bestaan namelijk uit bijv. 90% of 95% zwart-tinten, het is vrijwel nooit 100% zwart anders zou je helemaal niets kunnen zien.
Ik game sinds 6 maanden op een TFT, en hoewel ik zeer kritisch ben kan ik zeer goed leven met de zwartweergave, heb nooit één seconde terug verlangt naar een CRT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Jup same here :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de LG L 1920P.

http://www.lge.com/catalo...it=NOTHING&model=NOTHING#

MyCom prijs. 699 Euro.
Ergens op tweakers voor 600 Euro.

Panel
Size : 19"
Resolution : 1280 x 1024
Pixel Pitch : 0.294 mm
Brightness : 300 cd/m2
Contrast Ratio : 700 : 1
Viewing Angle : 170/170 (H/V)
Response Time : 25 ms
Display Colors : 16.8M

Sync Range
Horizontal Frequency : 30 ~ 83 kHz
Vertical Frequency : 56 ~ 75 Hz

Input Signal
Video Signal : RGB Analog / Digital
Sync type : Separate, Composite, SOG , Digital

Connectors
PC : 15 Pin-D sub / DVI-D

Plug & Play
DDC : DDC 2B
USB : 1Up / 2Down

Power Supply : AC 90~264 V (47 ~ 63Hz)

Power Consumption
On : 43 W
Stand-by / Suspend : 1 W
DPM Off : 1 W

User Control
Button : Source (1), Menu (1), Adjust (4, Up, Down, Left, Right), Auto/Select (1), Power (1) (Up, Down => LightView)
Functions : LightView, OSD Lock, Auto Adjustment, Gamma Control

Mechanical
Dimensions (W x H x D) : Set : 439 x 424 x 261 mm Box : 521 x 337 x 516 mm
Weight : 6.5 Kg / 9.5 Kg (Set / Box)
Stand : Detachable

Regulations
Safety : UL, UL-cUL, TUV-Type Approved, SEMCO
EMC : FCC-B, CE
Low radiation : TCO-99
Ergonomics : ISO 13406-2
Power saving : EPA Energy Star
ETC : VCCI-2 (Japan), C-TICK (Australia), GOST (Russia)

Afbeeldingslocatie: http://www.lge.com/down/model/eng/IL/IL19/L1920PL/prod/L1520B-p350.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lge.com/down/model/eng/IL/IL19/L1920PL/prod/L1520B-s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lge.com/down/model/eng/IL/IL19/L1920PL/prod/L1520B-b.jpg

Ik heb niet zoveel verstand van TFT schermen maar deze is dus 25ms. Is dat echt te merken als je spelletjes speelt? Zal het toch niet helpen dat ie digitaal is enzo?

En hoe zit het met het films? Waar moet ik op letten.

Deze ben ik van plan om te kopen binnen paar dagen. Ik ga ermee gamen, films en alles en nog wat.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als je films gaat kijken en games gaat spelen zou ik deze niet kopen als ik jou was... 25ms is gewoon te langzaam voor die dingen en je zult ghosting waar gaan nemen.. VOor dat geld kan je beter de Sony kopen van 12ms

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:50:
[...]

Een TFT heeft moeite met de allerdiepste tint zwart, 100% zwart dus, maar dit wil niet zeggen dat donkere plekken in spellen niet mooi weergegeven worden. Die donkere plekken bestaan namelijk uit bijv. 90% of 95% zwart-tinten, het is vrijwel nooit 100% zwart anders zou je helemaal niets kunnen zien.
Ik game sinds 6 maanden op een TFT, en hoewel ik zeer kritisch ben kan ik zeer goed leven met de zwartweergave, heb nooit één seconde terug verlangt naar een CRT. :)
Dit is inderdaad echt zo. ik wet niet of er veel aan te doen is, maar in de loop der jaren zal dat ook wel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je die Sony SDM-HS94P bestellen met een pixelgarantie? Want ik wil namelijk geen dode pixels. Zwart of de zilver versie maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
probeer eens bij www.pcvergelijk.nl, pixelgarantie kost daar 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Laatst online: 20-09 23:53
Iemand foto's van de Benq 937s in levende lijve? op de sites lijkt ie namelijk niet echt zilver, maar rchting wit en twijfel tussen de Benq en de Viewsonic vx912. De viewsonic ziet er leuker uit, maar misschien bewijst een echte foto van de Benq het tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Ik heb de 937s in een winkel gezien en moet zeggen dat hij erg mooi is en gewoon zilver is hoor, niet wit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Zou iemand s.v.p een foto's kunne posten van de BenQ FP937 (maakt niet uit welke revisie) als het mogelijk is?

Bedankt alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
maikel7 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:02:
Iemand foto's van de Benq 937s in levende lijve? op de sites lijkt ie namelijk niet echt zilver, maar rchting wit en twijfel tussen de Benq en de Viewsonic vx912. De viewsonic ziet er leuker uit, maar misschien bewijst een echte foto van de Benq het tegendeel.
Ik zou sowieso ff in de winkel kijken als ik jouw was of je de kleuren die het scherm weergeeft wel mooi vindt of niet, 430 euro is niet niks.
Zelf heb ik ook interesse in dat schermpje, maar ik ga dus zelf eerst ook kijken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Ik zal wel even kijken of ik een fotootje kan posten als ik thuis kom.

Hopelijk is op die foto ook te zien hoe helder hij is :*)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.