'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Anoniem: 112412
Ik heb al eerder gepost, maar toen werd ik niet geholpen. Ik zou een oc tutorial moeten lezen. Dit artikel uit 1999 heb ik gelezen maar kom er niet verder mee.......
Ik heb een NewCastle AMD64 3500+. Als ik deze op 2,42 Ghz laat draaien en ik ga een game spelen, dan loopt hij na 2 minuten vast. Het beeld blijft haken en ik hoor twee van die "windows error popups" openen. Ik kan echter niet kijken wat er op staat, want niets werkt meer.
Het ligt niet aan de temperatuur, die blijft onder 50 graden. Er zit zo'n grote zalman koeler op.
Ik heb vernomen dat zoiets aan het geheugen kan liggen, maar hoe klom ik daar achter?
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn me verder te helpen, want ik neem aan dat een 2,2Ghz processor wel minimaal 2,42 aan moet kunnen ??
Bedankt
Gewoon de standaard HS.
En nix geen schuurpapier oid... Gewoon met wat pol. Glimt nu als de tering
En natuurlijk ff wat AS5 erop gedaan. Scheelt nogal in de temps
BTW, dit is me nu 2x gebeurt. Als ik de heatsink eraf haal, dan neemt de heatsink de hele CPU mee uit het moederbord. Dit gebeurt op een ASUS A8V Deluxe. Dit heb ik nu al 2x gehad, en bijna alle pennetjes waren verbogen, tot gevolg dat ik ze weer allemaal terug moest buigen. Dit leek me echter niet helemaal gezond voor de CPU, aangezien de pennetjes steeds slapper worden. Dus mijn vraag: Haal ik de HS er wel goed af? Ik doe gewoon de twee klemmen los, en dan trekken maar. Of moet eerst het retention bracket oid eraf?
Alle suggesties zijn welkom, want hier zit ik niet echt op te wachten...
Alvast bedankt!
het is een a8n sli deluxeThe Doctor schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:50:
[...]
Zal het wel niet zijn maar heb je je agp gelocked ?
met asus eax700 pro (pcie)
2x 512 corsairs xms pro 4000 ddr500
antec neopower 480 watt
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je HS is nu zo glad, dat door het gebruik van de koelpasta er een bijna permanente verbinding is ontstaan. Vergelijk het met 2 glazen platen op elkaar met een druppel water ertussen . Die krijg je ook amper van elkaar.FnF schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:11:
BTW, dit is me nu 2x gebeurt. Als ik de heatsink eraf haal, dan neemt de heatsink de hele CPU mee uit het moederbord.
Je zal dus niet moeten trekken, maar eerst de HS heen en weer moeten draaien, een beetje scheef houden, heel voorzichtig, totdat er een ruimte tussen komt. Dan laat ie gewoon los.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
ik heb het ook vrij vaak.FnF schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:11:
Nou, ik heb mijn HS ff spiegelend gemaakt.
Gewoon de standaard HS.
BTW, dit is me nu 2x gebeurt. Als ik de heatsink eraf haal, dan neemt de heatsink de hele CPU mee uit het moederbord. Dit gebeurt op een ASUS A8V Deluxe. Dit heb ik nu al 2x gehad, en bijna alle pennetjes waren verbogen, tot gevolg dat ik ze weer allemaal terug moest buigen. Dit leek me echter niet helemaal gezond voor de CPU, aangezien de pennetjes steeds slapper worden. Dus mijn vraag: Haal ik de HS er wel goed af? Ik doe gewoon de twee klemmen los, en dan trekken maar. Of moet eerst het retention bracket oid eraf?
Alvast bedankt!
Doe het op dezelfde manier als jij, met als gevolg dat al een keer een van de pinnetjes is afgebroken
Kun je nou de letters nog lezen of niet of zijn die er ook af, en met wat voor soort polijst middel heb jij het gedaanFnF schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:11:
Gewoon de standaard HS.
Alvast bedankt!
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik denk dat het aan je moederbord ligt, iemand anders met een A8N SLI kreeg zn FSB ook al voor geen meter omhoog, misschien andere bios proberen (als ie er is)Phusebox schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:18:
[...]
het is een a8n sli deluxe
met asus eax700 pro (pcie)
2x 512 corsairs xms pro 4000 ddr500
antec neopower 480 watt
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Je kan niet draaien, daar zit het retentionbracket omheen... Er zit HOOGUIT 1mm ruimte tussen de ene en de andere kant dus dit werkt jammergenoeg niet.Microkid schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:25:
[...]
Je HS is nu zo glad, dat door het gebruik van de koelpasta er een bijna permanente verbinding is ontstaan. Vergelijk het met 2 glazen platen op elkaar met een druppel water ertussen . Die krijg je ook amper van elkaar.
Je zal dus niet moeten trekken, maar eerst de HS heen en weer moeten draaien, een beetje scheef houden, heel voorzichtig, totdat er een ruimte tussen komt. Dan laat ie gewoon los.
Ook met al wat 'oudere' pasta die er al een tijdje opzit gebeurt het, zelfs al als ik het gebruikt heb...Mister I schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:43:
[...]
ik heb het ook vrij vaak.
Doe het op dezelfde manier als jij, met als gevolg dat al een keer een van de pinnetjes is afgebroken. Ik heb het alleen als er weer vers koelpasta op zit. Als ik er een minimale minimale hoeveelheid
op doe dat hij er goed uit gaat, maar omdat het zo'n groot oppervlakte is, kleeft de pasta gewoon veel meer.
De IHS kan ik nog prima lezen, die heb ik ook niet echt gepolijst, alleen ff zo dat het mooi glanzend lijkt.Cyrus The Virus schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:06:
[...]
Kun je nou de letters nog lezen of niet of zijn die er ook af, en met wat voor soort polijst middel heb jij het gedaan
De officiele AMD heatsink is wel goed gedaan, oke, daar zaten allemaal groeven in, en die krijg je er echt niet uit zonder schuurpapier, maar wel een stuk gladder en een stuk mooier om te zien. Daarnaast zijn er door het oppervlakte mooi glad te maken wel een daling in temperatuur te zien. Binnenkort haal ik denk ik toch de Zalman 7700 of de 7000B versie op. Denk nml dat de 7700 niet gaat passen icm de Zalman NB Heatsink...
Het gebruikte middel is Pol. Dit is (bijna) niet meer te krijgen. Mocht je het tegenkomen, dan heb je dus geluk. Zelf ben ik voor deze tube enorm lang aan het zoeken geweest, en geloof zelfs dat ik het uit Duitsland gehaald heb... Maar laatst (Inmiddels ook alweer een tijdje geleden) zag ik het ook liggen in een soort poestmiddelen speciaalzaak. Het is dus nog wel te krijgen, maar denk niet dat het bij bijvoorbeeld de Gamma te krijgen is. Zou wel kunnen, maar denk het niet... Mocht je het bij een bouwmarkt willen proberen, doe dan de Formido, die heeft qua assorti het meeste IMHO...
Succes ermee!
Anoniem: 85560
Uhm dat heeft niet zo veel zin wat je gedaan hebt. Je hebt de Headspreader iets gladder gemaakt, maar niet VLAKKER. Dus het contact tussen HS en CPU is niet echt beter geworden. Je moet echt met een vlak 'lap steentje' ofzo te werk gaan. Dan zul je zien hoe NIET-vlak die Headspreader is.FnF schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:11:
Gewoon de standaard HS.
Alvast bedankt!
Hij is wel iets vlakker geworden, want ik kon ik de poetsdoek aluminiumresten terugvindenAnoniem: 85560 schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:24:
[...]
Uhm dat heeft niet zo veel zin wat je gedaan hebt. Je hebt de Headspreader iets gladder gemaakt, maar niet VLAKKER. Dus het contact tussen HS en CPU is niet echt beter geworden. Je moet echt met een vlak 'lap steentje' ofzo te werk gaan. Dan zul je zien hoe NIET-vlak die Headspreader is.
Daarnaast ga ik toch een Zalman of H2O aanschaffen, zit nog beetje te twijfelen
Anoniem: 54307
Iemand?Anoniem: 54307 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:58:
Ik ben ook net begonnen met OCen
Mijn setup:
2x 512MB Kingston geheugen PC3200 in dual channel
MSI K8T Neo2 moederbord
AMD64 3000+ S939
Nu heb ik het geheugen op 210Mhz draaien. Ik had hem vandeweek al op 222. Leek in eerste instantie stabiel, maar ik kwam toch fouten tegen. Nu test ik dus in kleinerestapjes Nu wil ik verder gaan OCen, maar ik weet niet hoe dat zit bij mijn mobo. Als het goed is kan ik de HTT sneller maken, maar ik kan het in mijn bios (nieuwste bios) nergens vinden. Is dit een 'hidden optie' ofzo? Weet iemand waar ik dit kan vinden?

Anoniem: 81049
In je bios moet je gewoon de FSB hoger zetten.. de htt multiplier dien je bij bepaalde FSB lager te zetten. (bordje kan geloof ik niet meer dan 1100 of sommige 1050 aan.)... dus FSB op 200.. dan staat htt multi op 5... kom je hoger dan 210 a 220 dan moet je hem op 4 zetten enz... zie hiervoor ook het oc topic voor het moederbord dat je hebt.
Anoniem: 120354
Linkje gemaakt naar het plaatje, Zou je een tumb-nail willen maken naar het plaatje zodat deze wat makkelijker te laden is voor onze modemers? De lay-out doet tegenwoordig wel mooi resizen alleen da's alleen maar door middel van client-side kleiner maken, je moet dus eerst het hele, grote plaatje binnen halen wat niet zo handig is.
[ Voor 86% gewijzigd door Apen-nootjes op 19-12-2004 20:00 ]
Anoniem: 54307
Volgens mij is er voor mijn mobo geen OC topicAnoniem: 81049 schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:20:
[...]
In je bios moet je gewoon de FSB hoger zetten.. de htt multiplier dien je bij bepaalde FSB lager te zetten. (bordje kan geloof ik niet meer dan 1100 of sommige 1050 aan.)... dus FSB op 200.. dan staat htt multi op 5... kom je hoger dan 210 a 220 dan moet je hem op 4 zetten enz... zie hiervoor ook het oc topic voor het moederbord dat je hebt.
K8N neo 2 + Winnie 3000+
Deze scores behaal. Beide na 2 uur prime95 torture test.
Oude situatie
2250 mhz ( mp= 9, htt=3, ram=166, vcore=1,55+ 3,3% fsb = 250) daarna liep ie vast temp idle= 31 temp na 2 uur prim95 =46 (Zalman CNPS7000CU)
Nu haal ik:
2394 mhz (mp=9 htt=3, ram=166, vcore=1,55+ 3,3%) fsb = 266 nu met idle = 35 en na 2 uur prime = 51
Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik kwam met bios 1.3 nooit verder dan die 2250, daarna werd alles instabiel en nu haal ik opeens 150 mhz meer. echt heel vaag. Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt?
Ik m,eteen na die 2 uur prime een uurtje half life gedaan dus ik neem aan dat ik hem redelijk belast heb voor een representatieve conclusie.
The Sartorialist
de 1.36 en 1.37 mod deden het hier anders erg goed hoor.Jack schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:37:
die 1.3 is gewoon gaar en de 1.4 bios gewoon beter
sim-pel
die 1.3 bios staat ook niet bekend als een goede oc bios
1.4 doet het daarentegen wel heel aardig
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik dacht dat Deel 8 nu wel aan de beurt is
10*243 = 2430 mhz (1:1 met memory)
vcore=1.55+3.3%
memcore=2.7 volt
HT=4x
FSB=243 mhz
4 uur prime95 stabiel, temp 48 graden stress (Zalman CU 7000A) Fan 50% speed.
Ik probeerde vervolgens 245 FSB met zelfde Vcore, en binnen 5 min crashde prime95 LOL
En de vcore verhoogt, maar hielp niets. DUS iets heeft het maximum bereikt.
MOBO? CPU? BIOS? kan vanalles zijn. geheugen niet iig
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 85560 op 20-12-2004 12:27 ]
Anoniem: 118527
Ik heb wel een lijst met het geheugen dat werk op dit mobo, maar hier zitten zo weinig merken bij die ik ken......Dus daarom deze vraag.
Eisen:
1024MB
Goed stabiel
Redelijk overclockbaar (niet overdreven)
Richtprijs 200.
Zelf dacht ik aan infineon, want di werkt er op dat staat op de lijst, maar is dit geheugen ook een beetje overclockbaar???
MvG Thomas
mobo: Asus A8N SLI
cpu: Athlon 64 3500+ Winchester
geheugen: 2x512mb Corsair XMS Pro 4000 ddr500 (matched pair)
(Antec Neopower 480w, asus eax700 pro, raptor 36gb)
heb zelf proberen te OC-en, maar lukt voor geen meter
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
hoeveel is je vDIMM.Phusebox schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:10:
heeft iemand hier tips of settings die hij ergens heeft gezien of uit eigen ervaring wat van toepassing kunnen zijn op mijn systeem?
mobo: Asus A8N SLI
cpu: Athlon 64 3500+ Winchester
geheugen: 2x512mb Corsair XMS Pro 4000 ddr500 (matched pair)
(Antec Neopower 480w, asus eax700 pro, raptor 36gb)
heb zelf proberen te OC-en, maar lukt voor geen meter
En welke resultaten heb je tot nu toe bereikt ??
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
Koop een MSI NEO2BillyBee schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:59:
Hey Ik draai op een asus a8n-sli met een 3500+ newcastle. Ik kan de fsb maar tot 220 opschroeven, als ik wil dat mijn memory ook meegaat, want boven de 220 gaat ie automatisch de memory multiplier op 0x83 zetten o.i.d. Ik zie daar geen optie voor in de bios. Alleen een max memory frequency die je bijvoorbeeld op DDR550 kan zetten, maar dan springt de cpu setting op auto en laat ie bv de cpu maar op 2000 mhz of 2200 mhz draaien. Als ik de cpu setting weer op manual zet en zelf een instelling maak dan zie ik dat het ddr geheugen toch weer op een multiple van 0x83 draaid en naarmate ik de fsb ophoog word die multiplier alleen maar lager. Ik kan nu dus of me cpu overclocken of mn geheugen, of een middlemaat nemen: fsb op 220 = 440ddr en cpu draaid dan 2420mhz. Maar goed ik snap dus niet waarom ik zelf niet de memory multiplier kan zetten..Bugje in bios? by design? in nieuwe bios opgelost? Jumper/andere setting? Ik draai bios 1002 (nieuwste)
Na van alles geprobeerd te hebben ( Voeding, geheugen, etc.) kreeg ik eindelijk gisteren de kans om eens een andere cpu te testen en wat denk je, die oude 3200+ ging ook gewoon makkelijk richting de 2500 waar ik bij mijn cpu ( ook een oude trouwens) op 2200Mhz niet eens meer Pifast kan draaien.
Het is mij dus helemaal duidelijk dat mijn cpu de boosdoener is maar heeft een van jullie hier ooit wel eens eerder van gehoord? Stockspeeds draaitie gewoon goed en stabiel maar oc-en wil niet meer terwijl dat eerst wel redelijk ging.
Iemand interesse in een stockspeed runnende 3000+ ?
Non taken
Dit is een nforce 4 sli moederbord met pci-e. Wat the hell moet ik met een MSI Neo 2 ??
(m.a.w: kun je ook nog iets behulpzaams vertellen?)
[ Voor 10% gewijzigd door BillyBee op 21-12-2004 12:20 ]
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
NEO2 = NF3 met AGPBillyBee schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:17:
[...]
Dit is een nforce 4 sli moederbord met pci-e. Wat the hell moet ik met een MSI Neo 2 ??
(m.a.w: kun je ook nog iets behulpzaams vertellen?)
NEO4 = NF4 met PCIe
[ Voor 4% gewijzigd door Tjaps op 21-12-2004 13:21 ]
I know, maar wat heb ik nou aan iemand die als antwoord op mijn vraag zegt: Neem een Neo2!The Doctor schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:19:
[...]
NEO2 = NF3 met AGP
NEO4 = NF4 met PCIe
Daar heb ik toch nix aan? Ik heb een Asus A8N-SLI gloednieuw, en zit met een probleem. Daar wil ik graag hulp bij, ipv een of andere lame opmerking: haal een een neo2 (4 whatever)..
Mailen naar Asus support met het probleem en dan wachten op nieuw bios.BillyBee schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:59:
Hey Ik draai op een asus a8n-sli met een 3500+ newcastle. Ik kan de fsb maar tot 220 opschroeven, als ik wil dat mijn memory ook meegaat, want boven de 220 gaat ie automatisch de memory multiplier op 0x83 zetten o.i.d. Ik zie daar geen optie voor in de bios. Alleen een max memory frequency die je bijvoorbeeld op DDR550 kan zetten, maar dan springt de cpu setting op auto en laat ie bv de cpu maar op 2000 mhz of 2200 mhz draaien. Als ik de cpu setting weer op manual zet en zelf een instelling maak dan zie ik dat het ddr geheugen toch weer op een multiple van 0x83 draaid en naarmate ik de fsb ophoog word die multiplier alleen maar lager. Ik kan nu dus of me cpu overclocken of mn geheugen, of een middlemaat nemen: fsb op 220 = 440ddr en cpu draaid dan 2420mhz. Maar goed ik snap dus niet waarom ik zelf niet de memory multiplier kan zetten..Bugje in bios? by design? in nieuwe bios opgelost? Jumper/andere setting? Ik draai bios 1002 (nieuwste)
Ik wil niet voor mod spelen maar als je wat nuttigs te vertellen hebt mag het maar van dit soort reacties wordt ik (niet alleen) niet vrolijk
[ Voor 12% gewijzigd door DaWaN op 21-12-2004 14:43 ]
Had net wat meer posts naar boven moeten lezen. Mijn excusesBillyBee schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:26:
[...]
I know, maar wat heb ik nou aan iemand die als antwoord op mijn vraag zegt: Neem een Neo2!
Daar heb ik toch nix aan? Ik heb een Asus A8N-SLI gloednieuw, en zit met een probleem. Daar wil ik graag hulp bij, ipv een of andere lame opmerking: haal een een neo2 (4 whatever)..
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Anoniem: 131411
Afmeting: 80x80x25 mm
Air-flow 19.4 CFM/12dB
of deze
Air flow 26,5 CFM/19dB(a).
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 131411 op 23-12-2004 10:26 ]
Anoniem: 105667
Hi,Apoca schreef op donderdag 23 december 2004 @ 00:55:
Had je de agp/pci niet beter kunnen locken? Kan aan mij liggen maar volgens mij is dit slecht voor je schijven en de videokaart.
Hoe zie je juist dat er niet gelocked is? Ben nog nieuw in dit vak ;-)
In clockgen zie je APG 85MHz / PCI 42MHz en op het moment dat je de HTT hoger zet gaan de AGP/PCI mee omhoog. Als deze gelocked zijn staan ze altijd op 66/33MHz ongeacht de hoogte van de HTT bus.Anoniem: 105667 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:27:
[...]
Hi,
Hoe zie je juist dat er niet gelocked is? Ben nog nieuw in dit vak ;-)
-Athlon 64 3000+ (S939)
-Msi K8Neo 2
Te kopen, ik heb nog 2x 512 (pc/3200) Twinmos geheugen liggen.
En ik wil hem wel een beetje overlocken, Minimaal op 2 gig laten lopen of zo, dat zou toch wel lukken of niet?
Heeft er iemand hier eigenlijk wel met twinmos geheugen een redelijke tot fatsoenlijke overlock gekregen?
Of heb ik meer baat bij een duurdere 3200 + (s939)?
TwinMos zegt niet, het ligt aan de chips die erop zitten, en je mem hoeft je CPU niet tegen te houden, je kan immers divider draaienAight! schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:19:
Ik ben van plan om een
-Athlon 64 3000+ (S939)
-Msi K8Neo 2
Te kopen, ik heb nog 2x 512 (pc/3200) Twinmos geheugen liggen.
En ik wil hem wel een beetje overlocken, Minimaal op 2 gig laten lopen of zo, dat zou toch wel lukken of niet?
Heeft er iemand hier eigenlijk wel met twinmos geheugen een redelijke tot fatsoenlijke overlock gekregen?
Of heb ik meer baat bij een duurdere 3200 + (s939)?
Anoniem: 94768
Anoniem: 105909
ik had nooit gedacht dat die eerste newcastles zo brak waren (gekocht in juli)
nog meer mensen hier ervaringen mee?
Dit staat op de chips zelf:DaWaN schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:24:
[...]
TwinMos zegt niet, het ligt aan de chips die erop zitten, en je mem hoeft je CPU niet tegen te houden, je kan immers divider draaien
0427D TMD7608F8E50D
En ja het gaat wel lekker.... 292x9 = 2628 Mhz ! Kan misschien nog iets hoger, en binnekort wordt ie misschien onder water gestoken, maar voorlopig nog even afwachten op men nieuw geheugen. Nu draait dit immers met 2x256 OCZ Premier op 189Mhz (2,5-3-3-7) wat dus echt een zielige memory bandwith geeft !!
Hier alvast een voorlopig resultaat: (zal met nieuw geheugen ook es pifast draaien!)

Zegt me zo snel niets, ik dacht dat ik wel eens reepjes gehad met die chips, die deden 235 2,5-3-3-8, puur geluk IMO, maar je kunt altijd later nog ander mem kopen als je er niet tevreden over ben of een divider draaien.Aight! schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:00:
[...]
Dit staat op de chips zelf:
0427D TMD7608F8E50D
Hoop het
ADA3200DIK4BI
CBBHD 0447UPCW
1158317L0072
Beetje goeie of niet ?
Hij is iig flink nieuw, snel testen jijCyrus The Virus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 02:28:
Ik heb eindelijk mij CPU binnen
ADA3200DIK4BI
CBBHD 0447UPCW
1158317L0072
Beetje goeie of niet ?
maar weet iemand wanneer dit bord uitkomt en hoeveel hij dan kost?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Jottum! Ik heb die van mij ook net opgehaald!Cyrus The Virus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 02:28:
Ik heb eindelijk mij CPU binnen
ADA3200DIK4BI
CBBHD 0447UPCW
1158317L0072
Beetje goeie of niet ?

ADA3200IK4BI
CBBFD 0436MPM
4439387L40151
Ik kan hem helaas nog niet testen aangezien ik nog steeds op mijn MSI NF4 Ultra bord zit te wachten...
Edit-> heeft iemand nog ergens een linkje waarop ik precies ziet wat die codes ook al weer allemaal inhouden?
[ Voor 14% gewijzigd door Animal_X op 24-12-2004 14:00 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
ADA3200IK4BI >> product codeAnimal_X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:58:
[...]
Jottum! Ik heb die van mij ook net opgehaald!![]()
ADA3200IK4BI
CBBFD 0436MPM
4439387L40151
Ik kan hem helaas nog niet testen aangezien ik nog steeds op mijn MSI NF4 Ultra bord zit te wachten...
Edit-> heeft iemand nog ergens een linkje waarop ik precies ziet wat die codes ook al weer allemaal inhouden?
CBBFD >> core code
0436 >> jaar en week nummer
MPMW >> stepping
4439387L40151 >> batch
Toen ik windows opstarte deed hij allemaal raar en beeld begon te kmipperen ik dus gouw reset was de windows beschadigd.
Ik denk dat mijn geheugen brak is, heb alleen nog een hoop te leren want met die timings is heel anders
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
100% Ik ben de core/stepping maestroAnimal_X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:19:
Weet je dat zeker? Is CBBFD niet de batch code?
Ok! Als de core maestro dat zegt dan moet het idd wel zo zijn..
Idd, het is Core Code.Kakaroto schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:01:
[...]
ADA3200IK4BI >> product code
CBBFD >> core code
MPMW >> stepping
4439387L40151 >> batch
Daarnaast zijn alle AMD S939 90nm CBBFD, dus dat maakt nix uit...
Het is trouwens een MPM stepping, geen MPMW wat ik een beetje vaag vind, want die ben ik nog nooit tegen gekomen. Als ik er op google vind ik ook niks...Kakaroto schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:01:
[...]
ADA3200IK4BI >> product code
CBBFD >> core code
MPMW >> stepping
4439387L40151 >> batch
Nou ja het zal ook wel. Meestal is er toch geen touw aan vast te knopen en moet je gewoon wat geluk hebben.
Die is vast ergens weggeschuurd ofzoAnimal_X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:57:
[...]
Het is trouwens een MPM stepping, geen MPMW wat ik een beetje vaag vind, want die ben ik nog nooit tegen gekomen. Als ik er op google vind ik ook niks...
Nou ja het zal ook wel. Meestal is er toch geen touw aan vast te knopen en moet je gewoon wat geluk hebben.
Kijk eens met CBid of CBi het is maar wat je makkelijk vind typen
hehehFnF schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:12:
[...]
Die is vast ergens weggeschuurd ofzo
Kijk eens met CBid of CBi het is maar wat je makkelijk vind typenOftewel Central Brain Identifier.
Thanx trouwens! Die app kende ik nog niet. Ik zal meteen ff kijken zodra mijn moederbord binnen is. Ik laat het resultaat nog wel even weten.
[ Voor 112% gewijzigd door Apen-nootjes op 24-12-2004 18:02 ]
lol MPM's waren bij de axp altijd ubersteppingsAnimal_X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:11:
[...]
hehehNee hij is niet weggeschuurd. Ik kom trouwens ook maar vrij weinig van week 36 tegen... Zou er soms in die week wat gebeurd zijn in die fabriek?
Thanx trouwens! Die app kende ik nog niet. Ik zal meteen ff kijken zodra mijn moederbord binnen is. Ik laat het resultaat nog wel even weten.
Sgiet es op jij!
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik denk dat jij last hebt van een niet werkende pci-lock.Cyrus The Virus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:14:
Gister avond even geOCéd op een 5400 rpm schijf en had de fsb op 225 staan (denk ik) en MP op 10.
Toen ik windows opstarte deed hij allemaal raar en beeld begon te kmipperen ik dus gouw reset was de windows beschadigd.
Ik denk dat mijn geheugen brak is, heb alleen nog een hoop te leren want met die timings is heel anders
Dit is van wat ik gelezen heb een probleem bij de asus boardjes ze hebben niet allemaal werkende locks en dat is absoluut cruciaal met OCen !
Turn it off and on again.
waar kan ik dat percies vinden ?? in de biosSmokeyTheBandit schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:05:
[...]
Ik denk dat jij last hebt van een niet werkende pci-lock.
Dit is van wat ik gelezen heb een probleem bij de asus boardjes ze hebben niet allemaal werkende locks en dat is absoluut cruciaal met OCen !
nTune geeft ook dit aan:
Warning: Your PCI clock is currently set to track the HT bus. If you adjust the clock for the HT bus, the PCI clock will change as well. Please consult you motherboard manual how to disable this behavoir before proceeding
[ Voor 26% gewijzigd door Cyrus The Virus op 24-12-2004 22:27 ]
De bevestiging dat hij idd niet locked is als je alles op auto set schijnt hij wel te werken.Cyrus The Virus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:52:
[...]
waar kan ik dat percies vinden ?? in de bios
nTune geeft ook dit aan:
Warning: Your PCI Lock is currently set to track the HT bus. If you adjust the clock for the HT bus, the PCI clock will change as well. Please consult you motherboard manual how to disable this behavoir before proceeding
Wat je kan doen is het mobo op jumperfree mode zetten en dan al het overclocken doen met de asus ntune utility kijk even of de lock dan wel goed werkt.
Als dit niet het geval is zal hij dat ook weer aangeven.
[ Voor 3% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 24-12-2004 22:17 ]
als hij dan nog niet werkt zou ik dan met het moederbord terug kunnen gaan ??SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:16:
[...]
De bevestiging dat hij idd niet locked is als je alles op auto set schijnt hij wel te werken.
Wat je kan doen is het mobo op jumperfree mode zetten en dan al het overclocken doen met de asus ntune utility kijk even of de lock dan wel goed werkt.
Als dit niet het geval is zal hij dat ook weer aangeven.
Ik heb hem nou op manual staan maar nTune geeft het nog steeds aan
Dit moet het trouwens zijn
clock ipv lock
Warning: Your PCI clock is currently set to track the HT bus. If you adjust the clock for the HT bus, the PCI clock will change as well. Please consult you motherboard manual how to disable this behavoir before proceeding
zou het mischien ook kunnen komen door dat ik de HTT op auto heb staan ??
EDIT heb nu wat dingen veranderd
ik heb de HTT op 5x gezet CPU op 210x10 (staat op auto) en dan draait de cpu volgens CPU-z op 1050 mhz maar krijg ik geen foutmelding meer bij ntune (heb ook peg link uitgezet)
[ Voor 41% gewijzigd door Cyrus The Virus op 24-12-2004 23:26 ]
Eerst had hij 1.60 vcore nodig, nu met een nieuwe neo2 en een heatspreaderloze 3500 0,1 volt minder
http://www.asus.com.tw/su...chref/peg_link/index.aspx
Ik heb nu PEG link op
1e Disable
2e normal
3e Auto
staan cpu op 10x220 (2,2 GHZ) en de PCI-e bus loopt op 2,5 GHZ PCI op 33 MHZ volgens nTune en ook geen foutmeldingen meer
Alleen weet ik nog nier percies waar ik de HTT op moet zetten
Snap er nog weinig van eerst even windows opnieuw installen.
Kan ik met een ander programma als nTune kijken wat de PCI bussnelheid is
Dat kan je volgens mij met sisoft sandra ook zien.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:15:
Maar zodra ik hem op 10x240 zet klapt windows eruit en kan ik hem opnieuw installeren HTT stond op auto.
Snap er nog weinig van eerst even windows opnieuw installen.
Kan ik met een ander programma als nTune kijken wat de PCI bussnelheid is
Als je windows dan opnieuw moet installeren, bewijst dat gewoon dat de PCI lock niet goed werkt.
Shamino heeft een 28 k 3d mark 2003 met dit boardje neergezet met een fsb van 280 dus er moet een lock op dit boardje zitten !
Ik vermoed dat dit een bios gerelateerd probleem is .....

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=48704
[ Voor 10% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 25-12-2004 09:20 ]
nogmaals vraag, kan ik die van 26,5CFM op mn cpu koelblok zetten ipv die standaard fan??Anoniem: 131411 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:23:
Ik heb een vraag. ik vind mn cpufan van mn MSI Neo2 mobo een beetje veel geluid maken, zou ik deze kunnen vervangen door een papst??
Air-flow 19.4 CFM/12dB
of deze
Air flow 26,5 CFM/19dB(a).
Probeer uit en je weet hetAnoniem: 131411 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:23:
[...]
nogmaals vraag, kan ik die van 26,5CFM op mn cpu koelblok zetten ipv die standaard fan??

zet wel ff je veiligheid aan in je bios
Ik weet al wat IK fout had gedaan de HTT op auto laten staanSmokeyTheBandit schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:16:
[...]
Dat kan je volgens mij met sisoft sandra ook zien.
Als je windows dan opnieuw moet installeren, bewijst dat gewoon dat de PCI lock niet goed werkt.
Shamino heeft een 28 k 3d mark 2003 met dit boardje neergezet met een fsb van 280 dus er moet een lock op dit boardje zitten !
Ik vermoed dat dit een bios gerelateerd probleem is .....
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=48704
Wat is handiger meer cache of meer hertz?
Straight from Vertigo
Gehehehepetervandamned schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:24:
Ik denk Smokey reageer dus die 4000+ draait onder 0maar nee hoor
De cache helpt zeker wel .... heb genoeg newcastles gehad maar de 1 mb cache versies draaien weliswaar wat minder snel maar absoluut zijn ze beter.Deido schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:15:
maar wat is nou beter de (van 64-bit 3200) de clawhammer L2 1024 of een newcstle die 200mhz meer heeft.
Wat is handiger meer cache of meer hertz?
[ Voor 42% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 25-12-2004 11:42 ]
Ik heb nu dit draaien alleen bij Prime95 is hij niet stabiel krijg een fout na 5 min. Maar ik had gehoord dat meer mensen dat hadden met Winchesters en wel 24h 3Dmark konden draaien. Is dat waar ??Cyrus The Virus schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:03:
[...]
Ik weet al wat IK fout had gedaan de HTT op auto laten staan. Kan nu HTTx4, 270x10 @ 30° air cooled 47.35 PiFast verder heb ik nog niet geprobeerd. Mijn geheugen wil alleen niet sneller draaien en veel verstand van de timings in A64 Tweaker heb ik nog niet
Net 3Dmark2k1 voor 45 min gedraait max temp 40 zonder hang ups of artefacts
[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-12-2004 13:27 ]
Prime stresst je systeem helemaal niet zoveel als 3dmark, dus dat klopt wel jahCyrus The Virus schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:45:
[...]
Ik heb nu dit draaien alleen bij Prime95 is hij niet stabiel krijg een fout na 5 min. Maar ik had gehoord dat meer mensen dat hadden met Winchesters en wel 24h 3Dmark konden draaien. Is dat waar ??
Ik heb nog even wat getest op HTT x3, 290x9 1,5V (Vcore kan nog niet hoger bios bug) wil hij niet booten op HTT x4, 285x9.5 1.5V core doet hij het wel.DaWaN schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:18:
[...]
Prime stresst je systeem helemaal niet zoveel als 3dmark, dus dat klopt wel jah
[ Voor 31% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-12-2004 17:11 ]
Ik weet niet tot hoever ie benchmark stabiel ispetervandamned schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:25:
Grens van mijn 4000 plusje
[afbeelding] KLIK
misschien toch maar de FX-55 overslaan en alvast door sparen voor de FX-57?
en anders klik je toch ff op MINISTRY
Sorrypetervandamned schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:50:
Ik wel
waar kan je die downloaden?
Ik ben nu systeem aan het bouwen op een A8N-SLI Deluxe
Nice peet screenies zijn leukpetervandamned schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:50:
Ik wel
Ik wacht in spanning op jouw screenies hoor.
Clockgen kun je l33chen vanaf www.cpuid.com alleen is er nog geen support voor de nForce4star-saber schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:42:
misschien een stomme vraag maar ik zie in de tread allemaal programma's voor het aanpassen van latencies in de processor en andere dingen.
waar kan je die downloaden?
Ik ben nu systeem aan het bouwen op een A8N-SLI Deluxe
Voor timings de A64 tweaker: http://users.tpg.com.au/s...eaker/a64tweaker_V031.zip
Correctie net uitDaWaN schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:15:
[...]
Clockgen kun je l33chen vanaf www.cpuid.com alleen is er nog geen support voor de nForce4
Voor timings de A64 tweaker: http://users.tpg.com.au/s...eaker/a64tweaker_V031.zip
Clockgen voor de nForce 4
http://www.cpuid.com/download/CG-NVNF4.zip
Die staat nog niet op de FP van CPUIDSmokeyTheBandit schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:20:
[...]
Correctie net uit
Clockgen voor de nForce 4
http://www.cpuid.com/download/CG-NVNF4.zip
Las het op XS word leuk morgen dan krijg ik me a8n-sli
HTT3x300
Gister kon ik gewoon HTTx3 CPU: 300x9.5 doen op 1.55V
Zijn er ook 90 nm 3200+ procs? Ik vroeg me namelijk af of het qua OC een groot verschil maakt een 3500+ of 3200+ .
Ja die zijn er.sapphire schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:25:
VAst een domme vraag, maar ik heb ff geen tijd om het op te zoeken(werk).
Zijn er ook 90 nm 3200+ procs? Ik vroeg me namelijk af of het qua OC een groot verschil maakt een 3500+ of 3200+ .
Verschil in overclockbaarheid zal erg meevallen, alleen heb je die 11x multi niet.
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
zoveel zoeken kost da toch niet?sapphire schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:25:
VAst een domme vraag, maar ik heb ff geen tijd om het op te zoeken(werk).
3000+, 3200+ en 3500+ zijn iig 90nm, winchester core voor s939
kaasz | specs | i kick ass for the lord
Dit topic is gesloten.
Let op dat dit topic specifiek bedoeld is voor de resultaten en informatie over Atlon64 processoren, als je vragen hebt over de basis van overklokken etc. gelieve dat niet hier te vragen