[3D] Contest V25: Dreamland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.623 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Anoniem: 30579 schreef op 10 november 2004 @ 14:03:
voorbeeld :
http://www.morphographic.com/Sphere.htm

iedereen krijgt een sphere

wat je er mee doet is jouw zaak
\als het nog maar wel een sphere blijft ..
modeling etc mag
Die vis is echt geweldig :D

Lijkt me best eens geinig, zo'n sphere-contest :) (zolang je de sphere ieder uiterlijk mag meegeven dat denkbaar is)

Poll: Wat voor soort 3D contest wil jij?

Sphere Contest: Maak je eigen model in de vorm van een sphere, neem een standaard sphere uit je 3D pakket en bekleed hem met je mooiste shader, enz. Alles mag, zolang de sphere duidelijk herkenbaar is.

Weekend Contest: Een contest welke alleen in de weekends plaatsvindt, waarbij er voor een specifiek en simpel onderwerp gekozen wordt waarbij duidelijke grenzen worden gesteld aan wat wel en niet kan.

Shader Contest: Maak een te gekke shader en help mee aan het bouwen van een "Open Source" Shader Library.

Normale Contest: 4 weken lang modellen, texturen en shaden.

Korte Contest: 2 weken lang modellen, texturen en shaden.

Mini Contest: 1 week lang modellen, texturen en shaden.

Animatie Contest: 4 weken lang zweten op een animatie van 10 seconden!

Object Contest: Scenes zijn taboe, objecten zijn okay!

3-Uur Model Contest: Laat binnen 3 uur zien wat je kan maken. Een erg goede manier om sneller te leren modelleren ;)

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=25317&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Zelf zou ik de weekend-contest of de sphere-contest het leukst vinden (en ik zal ook zeker proberen om daar aan mee te doen).

Een shader-contest trekt me niet zo, maar juist daarom zou dat ook best een uitdaging kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Topicstarter
sphere= shader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het voorbeeld waar jij naar linkte was niet alleen shader? :?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 10-11-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 105830 schreef op 10 november 2004 @ 16:12:
Het voorbeeld waar jij naar linkte was niet alleen shader? :?
ye tis een sphere contest
maar het grootste idee erachter is de shader .
:)

Geometry / materials .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
ik ben voor de normale model contest alhoewel een sphere contest me ook wel gaaf lijkt... nog nooit gedaan en lijkt me erg geinig om te doen... kijk maar wat jullie doen maar begin er snel mee want dan kan ik aan de slag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:15
Ontzettend gaaf die sphere contest...
Juist omdat de vorm zo ontzettend standaard is.

Denk ook dat de onderwerpen van het normale contest veelste breed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Anoniem: 30579 schreef op 10 november 2004 @ 14:03:
mmischien aan shader / material contest ?

eindresultaat = een materiallibrary :)
gratis en voor iedereen ?

[hosten kan bij mij]

voorbeeld :
http://www.morphographic.com/Sphere.htm

iedereen krijgt een sphere

wat je er mee doet is jouw zaak
\als het nog maar wel een sphere blijft ..
modeling etc mag
toon volledige bericht
Ik weet het niet hoor, maar mijn aandacht krijg je hier niet bij.
dit zijn dingen die helemaal niet voor iedereen is weg gelegt.
en beginners helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

Het lijkt mij een beetje te saai. IK denk dat je er erg snel mee klaar bent, tenzij je egt bereid bent uren in een materiaal te tweaken... Ik denk dat het wat te is, om een hele contest om 1 shader heen te bouwen...
En ik denk dat modeleren op nr1 komt en texturen op nr2. En aangezien de meeste NOFi niet eens het modellen helemaal beheersen denk ik dat het texturen helemaal moeilijk zal zijn.... Want dit vergt ook gwoon veel kennis en ervaring...

Ik denk dat er egt iets erg moet worden verandert wil dit meer mensen trekken... Vooral omdat je erg weinig comments krijgt als je alleen hier je dingen post. Wat ook niet motiverend werkt. Er valt ook helemaal nix te winnen, wat niet erg is, maar ik bedoel maak dan op zijn minst een lijstje met winnaars en thumbnails aan het begin van elke contest bv.... dan werk je op het einde mischien nog net ffe door, wat dus wel een final oplevert. Mischien is het ook beter om de contest wat korter te laten duren, aangezien niemand hier langer dan een week aan heeft besteed(tenzij je maar 1 keer in de week een uurtje 3d't).

Anyway ik doe niet meer mee, maar het lijkt me nix dat we nou ineens een hele reeks krijgen met doodgevallen contests...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Anoniem: 80198 schreef op 10 november 2004 @ 18:42:
maar ik bedoel maak dan op zijn minst een lijstje met winnaars en thumbnails aan het begin van elke contest bv....
@D-Tox ja dat vind ik wel goed idee want ik zie ook nergens top 5/10 ofzow staan... of gewoon lijst met iedereen die meedoet en dan daarvan gehele ranking...

@devega zou je mis. vanaaf nog nieuw contest kunnen starten als er een nieuw contest komt want dan heb ik iets te doen in 3ds max... ik kan natuurlijk zonder contest iets maken maarja dan maak ik het toch niet af :+

[ Voor 28% gewijzigd door jlammertink op 10-11-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

Anoniem: 80198 schreef op 10 november 2004 @ 18:42:
Het lijkt mij een beetje te saai. IK denk dat je er erg snel mee klaar bent, tenzij je egt bereid bent uren in een materiaal te tweaken... Ik denk dat het wat te is, om een hele contest om 1 shader heen te bouwen...
En ik denk dat modeleren op nr1 komt en texturen op nr2. En aangezien de meeste NOFi niet eens het modellen helemaal beheersen denk ik dat het texturen helemaal moeilijk zal zijn.... Want dit vergt ook gwoon veel kennis en ervaring...

Ik denk dat er egt iets erg moet worden verandert wil dit meer mensen trekken... Vooral omdat je erg weinig comments krijgt als je alleen hier je dingen post. Wat ook niet motiverend werkt. Er valt ook helemaal nix te winnen, wat niet erg is, maar ik bedoel maak dan op zijn minst een lijstje met winnaars en thumbnails aan het begin van elke contest bv.... dan werk je op het einde mischien nog net ffe door, wat dus wel een final oplevert. Mischien is het ook beter om de contest wat korter te laten duren, aangezien niemand hier langer dan een week aan heeft besteed(tenzij je maar 1 keer in de week een uurtje 3d't).
100% eensch.

Zowel met het eerste paragraaf als het tweede.
Mensen zoals mij die amper kunnen modelen en het gebruik van materials/shaders al gouw goed genoeg vinden gaan echt geen lol beleven aan een contest over een shader of material of hoe het dan ook in welk programma dan ook heet.

Verder vind ik ook de lack aan comments zwaar de-motiverend.
Ik heb in deze contest 1 keer daadwerkelijk replies op mijn inzending gekregen en dat was toen ik expliciet vroeg of het niet meschien te donker was.
Nou kan ik je verzekeren dat dat enorm demotiverend werkt.

(voor de rest snap ik ook dat ik zwaar hypocriet ben omdat ik zelf ook amper tot geen replies geef voor anderen hoor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Het probleem met een shader/material contest is dat niet iedereen het zelfde progsel gebruikt om te 3D'en en er dus ook geen library van samen gestelt kan worden.
(gebruik zelf blender)

Ik zie persoonlijk nog steeds het meest in een single-object contest over een vrij korte termijn (laten we zeggen 1 wk)
Dit laatste eigenlijk ook omdat er gewoon meer n00bs zijn dan gevorderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, met de volgende contest ga ik meer (ontopic) commentaar geven, k? :P
[/goedevoorbeeldmode]

* Anoniem: 105830 ziet iedereen hard wegrennen..

Gaat er trouwens nog wat gebeuren met de finals van dit topic?
(ie. in de startpost?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 19:28
persoonlijk denk ik dat de huidige contest-opzet wel de juiste is, zodra de onderwerpen specifieker zijn (zoals bv een bepaald object modelleren) denk ik dat er meer mensen afhaken.

Nu is het namelijk zo dat je binnen een onderwerp alle kanten op kan. Dit is voor zowel beginners als gevorderden interessant: beginners zoals ik kunnen dan een simpele scene maken met waar meer recht-toe recht-aan objecten en gevorderden kunnen dan meer ingewikkeldere objecten maken zoals organische objecten etc.

Tuurlijk, als beginner probeer je wel telkens de lat hoger te leggen maar als het dan op een gegeven moment niet lukt kan je teruggrijpen op simpelere objecten.

En alleen objecten vind ik weer zo saai, het is juist de kunst als beginner en gevorderde ook een mooie interessante scene te bouwen dan een kaal object.
Nu heb je tenminste nog de mogelijkheid een sfeervol geheel te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

phaas schreef op 10 november 2004 @ 19:32:
Het probleem met een shader/material contest is dat niet iedereen het zelfde progsel gebruikt om te 3D'en en er dus ook geen library van samen gestelt kan worden.
(gebruik zelf blender)

Ik zie persoonlijk nog steeds het meest in een single-object contest over een vrij korte termijn (laten we zeggen 1 wk)
Dit laatste eigenlijk ook omdat er gewoon meer n00bs zijn dan gevorderden.
Waarom verplicht je Blender niet gewoon als modeling programma. Het is gratis en voor niets, iedereen kan er aan komen. Dan ben je dus ook gelijk van het probleem met die verschillende shaders af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Rowanov schreef op 10 november 2004 @ 20:29:
[...]

Waarom verplicht je Blender niet gewoon als modeling programma. Het is gratis en voor niets, iedereen kan er aan komen. Dan ben je dus ook gelijk van het probleem met die verschillende shaders af.
Dat kun je dus niet doen, juist omdat iedereen een ander pakket gewend is. Ik bijvoorbeeld werk al sinds de DOS versie met 3d studio max. Ik weet niet anders, en om nu weer veel tijd te besteden in een ander pakket is mij teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Daar heb je gelijk in, maar het makt wel de competitie een stuk eerlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vind ik niet

een blender gebruiker zal nu al meer voorsprong hebben dan mij ..
dan moet jemet zn alle op Modo overstappen ofzo .
kost geld maarja

dan start iedereen fris

maar om nou Zo ver te gaan voor een contest ?
overigens kan iemand anders even een nieuwe contest aanvragen ?
ik zit atm met mailprobs .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
beetje onzin ja om allemaal op blender te moeten overgaan alleen omdat jij dat gebruikt... ik gebruik 3ds max dus dan kan ik ook zeggen: iedereen moet overgaan op 3ds max... en dat ben jij ook niet van plan (als je dat wel ben hou ik je niet tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579 schreef op 10 november 2004 @ 22:17:
...
overigens kan iemand anders even een nieuwe contest aanvragen ?
ik zit atm met mailprobs .
Is de winnaar al bekent dan?

Bovendien vind ik niet dat er een nieuwe contest gemaakt moet worden nu, gezien de discussie hierover. Het is duidelijk dat het merendeel een contest wil zoals ie al tig delen gaat, maar er valt nog genoeg te discussieren hierover.. Bovendien... Om een nieuwe contest te starten moet je wel een onderwerp hebben he :P

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 10-11-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Die Sphere contest lijkt me wel wat, als beginner hoef ik dan niet presé te moddelen maar kan me goed verdiepen in shaders.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
NOVA_TheCrew schreef op 10 november 2004 @ 22:47:
Die Sphere contest lijkt me wel wat, als beginner hoef ik dan niet presé te moddelen maar kan me goed verdiepen in shaders.
Dat kan binnen de huidige opzet ook hoor, maak gewoon een wat simpeler object binnen het onderwerp en ga daarmee aan de slag met shaders etc.

Dat vind ik nu het sterke aan de huidige opzet: of je nu een sfeervol plaatje, een zeer goed uitgewerkt object of een combinatie van beiden wil, alles mag en kan. JIJ bepaalt wat het uiteindelijk wordt.

Stel dat het volgende onderwerp "de vijver" wordt: dan kan jij een prachtig ge-shaded stekelbaarsje maken ;), ik een mooi plaatje en een ander een fantastisch gemodelleerde vis neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
oke jongens gewoon oude opzet lijkt me het beste en daar zijn veel het mee eens. als iemand nu even een leuk onderwerp verzint en een mod. (of anders gewoon een gebruiker) het nieuwe topic aanmaakt kunnen we beginnen :P verveel me nogal namelijk

ideeen (ik weet niet wat jullie allemaal al gehad hebben):

- pretpark

- zee (zeedieren, scheepwrakken, etc...)

- buitenaards (eigen bedachte buitenaardse voorwoorpen of iets wat de mens gemaakt heeft, etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Expecho

Tja, alleen win je niet met een prachtige shader, en een vis die er uit ziet als een klomp... Of een hele mooie gemoddelde vis, met een shader die meer weg heeft van modder ;)

Een contest als deze moet gewoon van alles wat hebben. Scene, moddeling, licht, texture, shader.
jlammertink schreef op 10 november 2004 @ 22:59:
als iemand nu even een leuk onderwerp verzint en een mod. (of anders gewoon een gebruiker) het nieuwe topic aanmaakt kunnen we beginnen :P verveel me nogal namelijk
Dat je je verveelt is jammer voor je :P

Maar er zijn nog geen eens resultaten binnen, wie is de winnaar van deze contest? Want de winnaar zorgt namelijk voor het nieuwe onderwerp en het nieuwe topic.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 10-11-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
Anoniem: 19894 schreef op 10 november 2004 @ 23:00:
@Expecho

Tja, alleen win je niet met een prachtige shader, en een vis die er uit ziet als een klomp... Of een hele mooie gemoddelde vis, met een shader die meer weg heeft van modder ;)

Een contest als deze moet gewoon van alles wat hebben. Scene, moddeling, licht, texture, shader.
Tuurlijk moet er een beetje van alles wat zijn, maar je kan toch zelf bepalen waar je de meeste aandacht aan besteed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Expecho schreef op 10 november 2004 @ 23:03:
[...]

Tuurlijk moet er een beetje van alles wat zijn, maar je kan toch zelf bepalen waar je de meeste aandacht aan besteed?
Tuurlijk, maar uiteindelijk wordt je toch afgerekent op het eindplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Anoniem: 19894 schreef op 10 november 2004 @ 23:04:
[...]

Tuurlijk, maar uiteindelijk wordt je toch afgerekent op het eindplaatje.
dat probleem hou je altijd... maar de mensen die minder ervaring hebben krijgen wel meer ervaring totdat ze ook kwaliteit werk kunnen afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jlammertink schreef op 10 november 2004 @ 23:06:
[...]

dat probleem hou je altijd... maar de mensen die minder ervaring hebben krijgen wel meer ervaring totdat ze ook kwaliteit werk kunnen afleveren.
... Als ze tenminste commentaar krijgen op hun werk :)

En dat is het hekel punt hier op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Anoniem: 19894 schreef op 10 november 2004 @ 23:08:
[...]

... Als ze tenminste commentaar krijgen op hun werk :)

En dat is het hekel punt hier op dit moment.
ja daar moeten we dan met zn allen wat meer op letten... anders stel je een regel op dat als je meedoet je ook commentaar moet geven op anderen... verplicht, en niet de hele tijd op dezelfde persoon. klink dramatisch maarja zo kom je wel van het probleem af denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verplicht kommentaar geven lijkt mij ook niet goed, stel dat er iemand is die net nieuw is in de 3d wereld, en het aandurft om commentaar te geven op een scene die voor hem of haar op dat moment miles away is qua maken.. Hoe serieus moet je dat nemen? Dat is juist het probleem.. Iedereen zit wel te wachten op commentaar, maar wel van de juiste mensen.. En dan zit je IMHO hier gewoon fout.
De GoT 3d Contests vind ik gewoon leuk om te doen, weinig verplichtigingen, enigsinds een stramien om mee te werken, maar neem ik het serieus? Nah. Dan ga ik wel naar een ander.
Voor mij is het puur lol, even wat anders doen dan het dagelijks werk en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Sorry dat ik geen final heb kunnen inleveren.

Ik heb het erg druk gehad.
Verder telt dus mijn laatste wip als final.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Anoniem: 19894 schreef op 10 november 2004 @ 23:20:
Verplicht kommentaar geven lijkt mij ook niet goed, stel dat er iemand is die net nieuw is in de 3d wereld, en het aandurft om commentaar te geven op een scene die voor hem of haar op dat moment miles away is qua maken.. Hoe serieus moet je dat nemen? Dat is juist het probleem.. Iedereen zit wel te wachten op commentaar, maar wel van de juiste mensen.. En dan zit je IMHO hier gewoon fout.
De GoT 3d Contests vind ik gewoon leuk om te doen, weinig verplichtigingen, enigsinds een stramien om mee te werken, maar neem ik het serieus? Nah. Dan ga ik wel naar een ander.
Voor mij is het puur lol, even wat anders doen dan het dagelijks werk en that's it.
dan geen gezeur en gewoon een nieuw contest starten en lekker modellen want daar gaat het om... mensen die commentaar geven mogen dat doen als ze willen en jij mag zelf weten of je commentaar van iemand serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jlammertink schreef op 10 november 2004 @ 23:23:
[...]

dan geen gezeur en gewoon een nieuw contest starten en lekker modellen ...
En dat gaat niet, want er moet eerst een winnaar aangewezen worden van de huidige contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Anoniem: 19894 schreef op 10 november 2004 @ 23:25:
[...]

En dat gaat niet, want er moet eerst een winnaar aangewezen worden van de huidige contest.
haha najah dat kan ook terwijl de nieuwe gestart is/wordt toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jlammertink schreef op 10 november 2004 @ 23:34:
[...]

En Zo werkt dat hier niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Anoniem: 19894 schreef op 10 november 2004 @ 23:39:
[...]

En Zo werkt dat hier niet ;)
haha oke vriend... leuk he hele tijd iets tegen de ander in zeggen in een 3d contest topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Het wachten is op Devega die met zijn door hem uitgekozen jury-team de finals gaat beoordelen . . toch ?

:P

Anoniem: 21737 schreef op 10 november 2004 @ 23:57:
Het wachten is op Devega die met zijn door hem uitgekozen jury-team de finals gaat beoordelen . . toch ?

:P
... en maar hopen dat Dark Blue het niet hoeft te doen ;) (Sorry lieverd :> )

Anoniem: 19894 schreef op 10 november 2004 @ 23:20:
Als je dit topic ziet als een "leer"-topic en niet meer dan dat heb je gelijk...
Maar dit topic gaat over meer dan dat, anders zou het wel "[3D] Leer hoe je een groene smurf in 3D maakt, v26" heten.

Een 'newbie' hoeft natuurlijk niet perse commentaar te geven in de zin van "je belichting is niet goed en kan beter op die en die manier" of "wanneer je een fall-off zo en zo gebruikt worden je shaders realistischer".

En nieuwe mensen zullen ook vast wel zien wanneer (bijvoorbeeld) een camerastandpunt verkeerd is gekozen, een edge niet helemaal lekker zit of dat dat ene hoekje te donker is en wat meer licht nodig heeft. Daarvoor hoef je echt geen kennis te hebben over het hoe en wat om de aandacht te verleggen naar een bepaald punt in de afbeelding, edge flow en belichting.

Bovendien is het in de meeste gevallen aan de maker van de scene om de benodigde kennis in huis te hebben om voorgestelde veranderingen door te voeren. Niet de persoon die het commentaar post. Wanneer die kennis er niet is is dat weer een goede reden om verder te posten (en dus het topic levend te houden).

Of je zulk commentaar serieus neemt of niet, die keuze ligt bij jou als auteur van het werk waar op gereageerd wordt. Maar om nou meteen al bij voorbaat te zeggen dat 'newbies' niet kunnen reageren omdat ze niet serieus zouden worden genomen.... tja.. zo haal je natuurlijk ook niet meer mensen binnen.

Ik denk dat je dankbaar moet zijn voor iedere reactie die je krijgt. Of dat nou van een 'newbie', een pro of iemand daartussenin is.
Wanneer een reactie niet juist is is er vast wel iemand die de 'newbie' kan verbeteren. Zo zal er (aan beide kanten) meer geleerd worden dan wanneer een topic doodslaat.
jlammertink schreef op 10 november 2004 @ 23:34:
* Anoniem: 105830 denkt dat we beter eerst een goede discussie kunnen hebben over hoe het verder moet in de toekomst

Ik zou het igg vreselijk jammer vinden wanneer de volgende topics ook half doodslaan en vervolgens helemaal verdwijnen. De 3D contest is toch een vast onderdeel van /got/13 geworden in de afgelopen jaren en het is duidelijk dat er veel mensen zijn die het leuk vinden om de resultaten (en hoe het allemaal tot stand is gekomen) te bekijken.

Topicstarter
Anoniem: 19894 schreef op 11 november 2004 @ 00:02:
[...]

... en maar hopen dat Dark Blue het niet hoeft te doen ;) (Sorry lieverd :> )
right Db is jurylid 1 ? :x
hymz 2
en ik 3 :]

mail me niet de scores :x maar plaats ze hier inclusief tip/top ?
en als je plotseling niet wil jureren zeg dat dan ook even :x

ps ik heb het kut atm ik zit thuis en ga zo naar het ziekenhuis . mn pa ligt der in dus .. :\

• FragNeck
Ik vind overigens dat Sphere idee ook niet verkeerd hoor :)

Je kunt er al je creativiteit in kwijt, en het hoeft niet lang te duren.
Je hoeft daarnaast ook geen uber skills qua modelling te hebben.

Anoniem: 105830 schreef op 11 november 2004 @ 01:13:
[...]

[...]

* Anoniem: 105830 denkt dat we beter eerst een goede discussie kunnen hebben over hoe het verder moet in de toekomst
.
Kan het wel er wel mee vinden.
Misschien is de titel wel verkeerd gekozen " Contest " , want eigenlijk is het meer een leer topic , maar dan wel met een fleugje extra.
Punten telling is natuurlijk wel leuk, maar sommige mensenhebben behoefte aan
goede argumentering van hun plaat, zodat ze zicht verder kunnen ontwikkelen.

De CONTEST hier is dus eigenlijk een contest tegen je eigen kwaliteiten
kijken hoe je vorderd en kun je steeds hoger in die lijst komen met punten.
Maar omdat te doen zijn het geven van opmerkingen WEL HEEL belangrijk.
Anders kom je er nooit achter wat nu goed of minder goed is.

Misschien kunnen we een combi set maken

we geven een onderwerp bijvoorbeeld - DREAMLAND
de opdracht is het maken van een DROOMFABRIEK
dus alleen de fabriek, met detail.

Na de contest, kan er een soort workshop op gezet worden in navolging van.
dus dan tips en truuks uitwisselen , hoe je het beste detail kan maken.
hoe je begint en waar je op moet letten bij belichting.
Ook textures kunnen hier in besproken worden.

dus eerst vrije modeling, vervolgens een les hoe je het doen kan
deze les wordt dan gegeven door de "contest" winnaar.

en zo verder.
dan kunnen ook nieuwe 3d-ers hun ij kwijt , en het wordt nog mega leerzaam ook voor ze.

tot zo ver mijn idee hier over :)

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heb ooit op een (2D teken-)forum een erg kewle wedstrijd gezien... Iemand maakte een tekening met een bepaald thema. Die werd doorgestuurd naar een volgende tekenaar die, zonder verhaal erbij, in zijn eigen stijl moest proberen een eigen versie van die tekening te maken. Die tekening werd dan weer doorgestuurd... Net als met verhalen die telkens worden doorverteld werd er iedere keer wel wat bijverzonnen en het grappige was dat juist die details tegen het einde een heel eigen leven waren gaan leiden... Verder was juist ook die verzameling van stijlen erg leuk om te zien. Kweenie of zoiets te doen is met 3D?

Verder: ik vind die sphere contest ook erg kewl. Maar als je alleen voor een verzameling materialen gaat en die als freeware library wilt verspreiden moet je erg oppassen dat er geen gebruik wordt gemaakt van bitmaps/3rd party procedurals (fury in die lavabal van Devega?)/plug-ins... Op zich wel erg leuk om een contest te baseren op effecten die je met materialen kan bereiken. Zolang deelnemers maar willen vertellen wat en hoe ze t hebben gedaan hoeft het niet eens in een library te komen want het is sowieso leerzaam (ook al doen deelnemers dat in andere pakketten dan jij)! Ik zit te denken aan die wax shader, aan realistische lichtbrekingen, sub-surface scattering... Noem maar op.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• jlammertink
Anoniem: 63431 schreef op 11 november 2004 @ 13:05:
[...]

... dus eerst vrije modeling, vervolgens een les hoe je het doen kan
deze les wordt dan gegeven door de "contest" winnaar ...
denk niet dat de winnaar daar altijd zin/tijd voor heeft

[ Voor 4% gewijzigd door jlammertink op 11-11-2004 14:00 ]

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

jlammertink schreef op 10 november 2004 @ 22:25:
beetje onzin ja om allemaal op blender te moeten overgaan alleen omdat jij dat gebruikt... ik gebruik 3ds max dus dan kan ik ook zeggen: iedereen moet overgaan op 3ds max... en dat ben jij ook niet van plan (als je dat wel ben hou ik je niet tegen).
Ik gebruik geen blender, het ging mij om het idee 8)7

jlammertink schreef op 11 november 2004 @ 13:59:
[...]

denk niet dat de winnaar daar altijd zin/tijd voor heeft
Dan moet ie zorgen dat ie niet wint :)

Nee zonder dollen , kan natuurlijk ook door iemand gedaan worden die heel goed is met modelen en detail.

Het ging hier echter om een idee wat eventueel zou kunnen om deze contest draadjes leuker en leerzamer te maken.

De uitwerking van de opzet kan dan altijd nog met z'n allen besproken worden.

Ipv een contest kan je ook een maand lang een bepaald thema volgen zonder er een wedstrijd van te maken.
Dan ben je ook niet afhankelijk van anderen die iets moeten beoordelen en hoef je ook niet op te zien tegen hen die een bepaald niveau nastreven.

Zo'n thema maand kan je ook afsluiten met een vrijblijvende contest.
Die contest hoeft dan ook niet langer dan een week te duren.

:7

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben niet meer voor de normale contest. Sphere of Cube Contest vind ik een hele leuke variatie!!! \o/

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• FragNeck
Precies darkblue..

En dan kunnen we de limiet op 2 weken zetten.
Duurt het niet zo lang, en we hebben meer animo denk ik.

Anoniem: 115073

FragNeck schreef op 11 november 2004 @ 20:04:
Precies darkblue..

En dan kunnen we de limiet op 2 weken zetten.
Duurt het niet zo lang, en we hebben meer animo denk ik.
:) goed idee, en als ik tijd heb doe ik dan mee :)

• Expecho
Als je het mij vraagt is de animo er meestal wel, maar de tijd niet... dan helpt een kortere contest ook niet echt.

Verder, waar blijven de beoordelingen nou van deze contest?

Anoniem: 9542

ik had ooit een idee voor een 2d/3d/handgetekend contest/groepsproject:

Iemand maakt een lege kamer, bij voorkeur in 3d, met een standaard camera setting zodat je vanuit 1 muur zeg maar de kamer inkijkt.

En dan kan iedereen die kamer vullen / intekenen en uiteindelijk wordt de hele bende als blokjes op elkaar gestapeld en dan maken we een webapp, die als een soort sjakie-in-de- chocoladefabriek-lift alle kamers afgaat. Je view is dus zeg maar zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
|  |____|  |
| /      \ |
|/________\|

of iets dergelijks in 3d:
http://razghul.ice.org/misc/zoom/zoom.htm
edit: link is dood :( het idee kan je hier een beetje zien: http://www.os42.com/index.php/index.php?p=643

edit 2 teruggevonden:
http://zoomquilt.nikkki.net/
http://www.ice.org/gallery.php?art_id=12209 (shockwave)
http://www.funken.net/zoomquilt/zoom.htm (flash)

(zeg maar een soort sequence idee)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 11-11-2004 21:55 ]

• FragNeck
Dan is het toch geen contest meer...

Eerder zoiets als toen met die trein...
Dat is helemaal een eeuwiglopend project..

no way..

Anoniem: 9542

nja, je kan toch stemmen welke het coolste is, heb je toch een wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
Wat ik een beetje sneu vind is dat er nu opeens helemaal niets meer met deze contest wordt gedaan, waar blijven de beoordeling nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat boeit de beoordeling van de 3en een halve deelnemer?

wat ik jammer vind is dat iedereen die actief discusseert het eens is dat het anders moet, maar dat als er een poll word gehouden er opeens 20 man is die vind dat alles hetzelvde moet blijven.

En ook dat daardoor gewoon heel de discussie dood valt, en er waarschijnlijk nooit meer een contest komt. (om het even pessimisties te bekijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
Anoniem: 27642 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:56:
Wat boeit de beoordeling van de 3en een halve deelnemer?

wat ik jammer vind is dat iedereen die actief discusseert het eens is dat het anders moet, maar dat als er een poll word gehouden er opeens 20 man is die vind dat alles hetzelvde moet blijven.

En ook dat daardoor gewoon heel de discussie dood valt, en er waarschijnlijk nooit meer een contest komt. (om het even pessimisties te bekijken)
Lekker positieve instelling heb jij :/
En zoals ik al eerder opmerkte: animo is er wel, tijd vaak niet. en dat los je niet echt op met een andere vorm van de contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Expecho schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:19:
[...]

En zoals ik al eerder opmerkte: animo is er wel, tijd vaak niet. en dat los je niet echt op met een andere vorm van de contest.
Juist wel, het feit dat er aan het begin van een contest veel mensen zijn die mee willen doen, en ook veel mensen zijn die een wip maken maar dan een paar dagen later geen tijd meer hebben zegt mij dat JUIST de vorm van de contest veranderd moet worden.

En dan maakt het inderdaad weinig uit wat je gaat modellen maar in mijn opinie eerder de tijd die je voor een contest neemt.

Maar daar heeft men het op de vorige pagina ook al over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Expecho schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:19:
[...]

Is een maand niet lang genoeg om aan deze contest mee te doen ?
Nee, tijdgebrek is hier het probleem denk ik niet.

Het duurt eerder te lang denk ik.
4 weken is voor een hoop mensen en tweakers te lang om er serieus, van het begin tot het end mee bezig te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
Anoniem: 21737 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:44:
[...]
Is een maand niet lang genoeg om aan deze contest mee te doen ?
Nee, tijdgebrek is hier het probleem denk ik niet.

Het duurt eerder te lang denk ik.
4 weken is voor een hoop mensen en tweakers te lang om er serieus, van het begin tot het end mee bezig te blijven.
Ik heb anders ook nog maar weinig mensen gezien die hun final in 2 weken plaatsen.. ik bedoel maar te zeggen dat als je wilt je hem binnen 2 weken kan inleveren en iets anders kan gaan doen.

En idd, in de poll stemmen de meeste mensen voor de huidige opzet... misschien moeten we die dan maar gewoon handhaven met een kortere doorlooptijd, zeg 1.5 a 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431 schreef op donderdag 11 november 2004 @ 13:05:Na de contest, kan er een soort workshop op gezet worden in navolging van.
dus dan tips en truuks uitwisselen , hoe je het beste detail kan maken.
hoe je begint en waar je op moet letten bij belichting.
Ook textures kunnen hier in besproken worden.

dus eerst vrije modeling, vervolgens een les hoe je het doen kan
deze les wordt dan gegeven door de "contest" winnaar.
Het is leuk bedacht, maar zoals hierboven al door iemand anders werd aangegeven vrees ik ook dat niemand dat gaat doen omdat dat erg veel tijd kost. En ik denk niet dat de winnaar zich echt een winnaar voelt dan.. maar meer een onbetaalde docent in het geven van 3d-lessen (de door jou genoemde voorbeelden gaan vaak veel verder dan een 'paar' tips & trucs - en je noemt het zelfs zelf al een 'les').

Updateje tussendoor:

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=25317&layout=2&sort=prc
(kijk op pagina 13 om te stemmen)

Het wordt iig steeds duidelijker dat er best wel animo te vinden is voor wat variatie, gezien de (op dit moment) 47 tegen 20 stemmen voor een contest die anders is dan de 'normale' contest.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 12-11-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

Expecho schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:02:
[...]

Ik heb anders ook nog maar weinig mensen gezien die hun final in 2 weken plaatsen.. ik bedoel maar te zeggen dat als je wilt je hem binnen 2 weken kan inleveren en iets anders kan gaan doen.

En idd, in de poll stemmen de meeste mensen voor de huidige opzet... misschien moeten we die dan maar gewoon handhaven met een kortere doorlooptijd, zeg 1.5 a 2 weken.
Ik moet zeggen dat ik dat zelf wel heb met dit soort contests ^_^;;.Ik begin er met volle moed aan , maak een paar eerste indrukken en denk vervolgends : "De rest doe ik een andere keer wel , ik heb toch nog 4 weken".En vervolgends vergeet ik het idee of ebt de belangstelling weg.Voor mij zou een beetje grotere tijdsdruk dus eigenlijk ideaal zijn.Om wat voor soort contest het dan gaat , maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit , zolang je maar enige vrije keus hebt wat je in die bepaalde richting doen gaat (alhoewel ik met de huidige brede contest opzet redelijk tevreden ben ^^)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 12-11-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Ik denk dat we het contest iig alleen al stukken soepeler kunnen laten verlopen door gewoon het thema wat meer te specificeren. Wordt het niet eens tijd omdat uit te gaan proberen ? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105052

Ik denk dat je toch tot een compromi moet komen want kijk je hebt wel 22 stemmen voor nu met het normale

maarja ook stuk of 30 die dus iets anders kiezen, dus die verlies je sowieso ook helemaal als je weer het normale doet

of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik vind die poll nogal ongeloofwaardig.. 73 stemmen, terwijl er normaal maximaal 10 % van dat aantal meedoet ? (en ja dan ben ik nog positief :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over dat lange wachten.. misschien heeft dit er wat mee te maken: :?
Anoniem: 30579 schreef op donderdag 11 november 2004 @ 08:56:
ps ik heb het kut atm ik zit thuis en ga zo naar het ziekenhuis . mn pa ligt der in dus .. :\
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
wat gaan we nu doen mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Goede vraag :)

Ik denk dat er wel een nieuwe soort contest moet komen, want er komt al een herhaling in onderwerpen (Dreamland was bijna hetzelfde als Fantasy etc)

Animatiecontest lijkt mij heel leuk, daar hoef je ook niet zoo veel in details te steken :)

Maar als het gewoon contest word, doe ik denk ik ook wel mee (Als het onderwerp niet "sport" ofzo is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat gaan we animeren dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ik denk dat er voor animatie wedstrijden nog minder animo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
FragNeck schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:58:
Ik denk dat er voor animatie wedstrijden nog minder animo is.
ja idd want dan wordt het voor de minder ervaren gebruikers iets te moeilijk denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95930

Mensen, misschien komt dat er zo weining mensen meedoen doordat veel mensen niet "durven".

Ik ben hier eerlijk gezegd ook 1 van. Ik kijk echt meerdere malen per dag op dit foum en ook in deze topic. Ik ben zelf een bezig met het leren van modelleren. (ben op pagnia 450 van de 3dsmax 6 bible :P ) Maar als ik mee zou doen aan een contest zoals bijvoorbeeld deze dan weet ik gewoon bij voorbaat al dan mijn tekeningen en modellen gewoon in het niet vallen bij de rest.

Ik zie nu wel dat er te weinig animo is voor deze topic. Wat ik echt jammer vind wany ik ben een trouwe lezer. En ik zal er voortaan aan gaan meedoen. Misschien is het "verstandig" op de drempel omlaag te gooien zodat er ook beginners mee kunnen doen. Zoals bijvoorbeeld 2 winnaars uiteroepen een voor de leerling en een voor de gevorderde. Het lijkt mij namelijk best goed te zien wie de beginner is en wie niet...

Ik ben dus, als het nog niet duidelijk was voorstander van het behouden van de huidige regels. en ook voorstander om meer beginners te lokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Sphere contest vind ik wel bijzonder cool, daar zou ik misschien wel tijd voor vrij willen maken om dat te doen. (Oogst heeft altijd te weinig tijd, maar de intentie is er ;))

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
* FragNeck too..

Daarnaast hoeft zo'n sphere contest niet lang te duren, en kan dit binnen 2 weken klaar zijn.

Dan duurt de contest niet lang, en kunnen we na de 2 weken weer kijken wat en hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 01-05 11:38
Ik heb gestemd voor een normale contest maar een sphere contest lijkt me ook wel super vet :)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 16:23

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 95930 schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:25:

...

Zoals bijvoorbeeld 2 winnaars uiteroepen een voor de leerling en een voor de gevorderde. Het lijkt mij namelijk best goed te zien wie de beginner is en wie niet...

...
Maar ja, wie bepaalt of je beginner of gevorderd bent ? Ik bedoel, ik vind dat ik zelf best leuke plaatjes kan maken, maar als ik dan naar anderen in het grote 3D topic kijk dan verbleken mijn plaatjes dan wel weer een beetje boel... Ben ik dan een beginner ? Nee, ik beschouw mezelf niet echt als een beginner, maar ook zekers niet als prof. In welke categorie zou ik dan moeten meedoen ?

Een Sphere contest lijkt me trouwens zeker een goed en idee.
Alleen "Alles mag, zolang de sphere duidelijk herkenbaar is.". Mag ik dan ook een beetje modellen (laten we zeggen elke face van de sphere extruren zodat je een leuk bumpy surface krijgt na een smooth, of een ) ? Gaat het puur om de shaders ?
En hoe zit dat met de verschillende pakketten ? Ik kan in Maya gewoon een sphere maken, glimmend materiaaltje, HDRI mapje er overheen, met Mental Ray renderen zodat ik een beetje subsurface scattering kan toepassen en ik heb binnen 5 minuten werkelijk een prachtig uitziende sphere met een redelijk indrukwekkend Shader netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Er is door de aandrager van het sphere idee een link geplaatst.

(een aantal paginas terug)

Je hebt dus mogelijkheden zat met spheres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
FragNeck schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:10:

volgens mij zijn er niet echt mensen die perse geen sphere contest willen doen dus waarom doen we dat niet gewoon. dan kunnen we nu namelijk beginnen :P

als het voor de mods te moeilijk is een nieuw topic aan te maken doe ik het wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Mail ze zou ik zeggen..

Deze contest is toch zo goed als dood. :/

Overigens is diegene met die draak, toch wel een beetje winnaar, ik denk dat hij er de meeste tijd in heeft gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragNeck schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:39:
Overigens is diegene met die draak, toch wel een beetje winnaar, ik denk dat hij er de meeste tijd in heeft gestoken.
* Anoniem: 105830 eens is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

FragNeck schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:10:

Yes, dank je. Gevonden. Voor de mensen die 't gemist hebben: http://www.morphographic.com/Sphere.htm

En als ik het daar allemaal een beetje bekijk dan is het allemaal een stuk minder beperkt dan wat veel ervan denken... Discoballen, voetballen... Je zou zelfs de Star Wars Deathstar kunnen modellen als je zou willen... Of die fantastische Powerball...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Nu online
Ik heb al een idee voor de sphere maar ik werk er nog niet aan omdat het misschien een contest gaat worden.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

NOVA_TheCrew schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:45:
Ik heb al een idee voor de sphere maar ik werk er nog niet aan omdat het misschien een contest gaat worden.
:)

Kan ook niet wachten... Veel ideeen.

Het lijkt me trouwens niet dat het alleen van die Poll afhangt of het een Sphere of andere contest wordt ? Of wel ? Dat gaat trouwens aardig gelijk op...
Iemand al eens gedacht aan leuke onderwerpen voor als het toch een normale contest wordt ?

Ik dacht aan bijvoorbeeld:

• "Place your bets" - Balletje balletje, pokeren, gokkasten, misschien wel een heel casino, waarom niet meteen Las Vegas ? Een paardenrace ? Lijkt me een redelijk veelzijdig onderwerp...
• "Contrast" - En dan niet een zwarte bal en een witte, maar misschien een oude bakkelieten ringeltelefoon naast een splinternieuwe Nokia of een oud telraam naast een splinternieuwe pc, een mus naast een gigantische Condor, weet ik veel...

Maar ja, een sphere contest lijkt me ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

*** zucht ***

first: @devega: sterkte !

second: wat is the point van polls als men er omheen zit te lullen???

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 07:39:
*** zucht ***

first: @devega: sterkte !

second: wat is the point van polls als men er omheen zit te lullen???
wat is het punt van discussies als niemand een beslissing maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragNeck schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:39:
Mail ze zou ik zeggen..

Deze contest is toch zo goed als dood. :/

Moi?
Voel me vereerd. :)
Beliching sucks, had ruzie met schuduwen, maar daar is iedereen mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sphere it is 30 % van de stemmen atm

Right
iemand zin om modjes ff te mailen ?

[3D] Contest V26: Sphere
ik heb niet echt veel tijd atm
moet voor mn vader zorgen etc "en w0w"
dus :x

anyway

mijn gok qua winnaars
[draak]
[slapend mannetje]

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 17-11-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

wOw devega? nice, ik heb ook zo'n closed beta account, toch leuk... .maar FF vind ik toch net wat beter ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap er nu niks meer van.
Wie bepaald nu het nieuwe onderwerp ? de poll of de winnaar van de contest.
En moet de winnaar ook een jury selecteren die zelf niet mee doen met de contest :?

Of kunnen we ons misschien beter aan de gewone opzet houden.

(Zo erg was dat nou ook weer niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Anoniem: 21737 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:45:
En moet de winnaar ook een jury selecteren die zelf niet mee doen met de contest :?

oke jongens geen discussie meer want dan komt er nooit iets... we gaan nu voor een sphere contest... iets van 2 weken lijkt me tijd zat (4 weken is te lang voor zoiets). modjes aanmaken die hap en dan kan iedereen weer lekker aan het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

post zul je zelf moeten maken en aan de mods mailen of je een topic kan/mag starten ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
6K schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:42:
wOw devega? nice, ik heb ook zo'n closed beta account, toch leuk... .maar FF vind ik toch net wat beter ;)
nah ik vind FFgoed
maar wow is liet :)

heb een lvl 23 warrior als ik lvl 40 benneem ik een tigermount (^^,)

en als ik em koop neem ik een nightelve hunter :O
Anoniem: 21737 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:45:

der is toch gevote ? wat is et probleem ?
. sphere contest is er uit gekomen ..
ik sluit aleen die vote nu want het duurt al veels te lang
-_-

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 17-11-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft er nu gewonnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Goed, laat iemand een OP maken, en een mail sturen..
Ik weet niet wie de vorige heeft gemaakt? En 2 weken is idd meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer met oude scoresysteem? (ie. iedereen stuurt een lijst met punten in van 8 t/m 1, etc, enz, bla)

Afbeeldingslocatie: http://img75.exs.cx/img75/7152/sphere-contest-header.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 30579 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:38:
[...]

nah ik vind FFgoed
maar wow is liet :)

heb een lvl 23 warrior als ik lvl 40 benneem ik een tigermount (^^,)

en als ik em koop neem ik een nightelve hunter :O

[...]

der is toch gevote ? wat is et probleem ?
. sphere contest is er uit gekomen ..
ik sluit aleen die vote nu want het duurt al veels te lang
-_-
toon volledige bericht
vote dicht is perfect ;) duurt zo allemaal veel te lang.
2 weken is lang genoeg, meeste posts met inhoud vallen toch altijd in die eerste 2 weken :)

wOw ben ik level 16 priest (en voorlopig koop ik hem niet)
in FF ben ik momenteel 19WAR/9MNK (bijna 20/10)
nog 10 erbij en ik ga voor de paladin (Hate keeper)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nice

ik speel btw op server 25 [offtopic gehalte is hoog .]
naja
aan de andere kant niet :P
aangezien deze topic over dwarves elves etc gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 105830 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:45:
Weer met oude scoresysteem? (ie. iedereen stuurt een lijst met punten in van 8 t/m 1, etc, enz, bla)

[afbeelding]
netjes
puntenlijst is goed

er waren niet genoeg juryleden anyway ..
van darkblue heb ik sinds start al helemaal niets meer gehoord :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Denk dat ik ook weer mee ga proberen te doen.. ff afmaken voor mn repetitieweek. Zou goed moeten komen.

lol @ die vis trouwens :P creatief voor een sphere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat niemand anders het lijkt te gaan doen heb ik zelf maar een mailtje opgestuurd naar wg [at] tweakers [dot] net en een uurtje zitten zweten op een up-to-date startpost.

Als iemand anders (RCA bijvoorbeeld, aangezien hij min of meer de winnaar lijkt te zijn :)) liever dit nieuwe topic wil openen (inclusief het verzamelen van finals, scores berekenen, enz.) zegt ie het maar :)
Ik wil tenslotte niet op iemands voeten stappen door zelf zo'n topic te openen terwijl er iemand anders was die er misschien meer recht op had en stond te springen om dat zelf te doen.

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 15:44
Sphere dus, grappig :).

Wat zijn de grenzen? Moet 't een perfecte bol blijven (i.e. mag je naar binnen/buiten extruden)? Mag je displacement gebruiken? Mag je ook een cube spherify-en (i.v.m. quads)? Mag een omgeving? Mogen 't meerdere bollen zijn, of alleen 1tje?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste