[3D] Contest V25: Dreamland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.670 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 63431

Anoniem: 105830 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:19:
Omdat niemand anders het lijkt te gaan doen heb ik zelf maar een mailtje opgestuurd naar wg [at] tweakers [dot] net en een uurtje zitten zweten op een up-to-date startpost.

Als iemand anders (RCA bijvoorbeeld, aangezien hij min of meer de winnaar lijkt te zijn :)) liever dit nieuwe topic wil openen (inclusief het verzamelen van finals, scores berekenen, enz.) zegt ie het maar :)
Ik wil tenslotte niet op iemands voeten stappen door zelf zo'n topic te openen terwijl er iemand anders was die er misschien meer recht op had en stond te springen om dat zelf te doen.
Geen probleem aardbei, je trapt niemand op zijn tenen.
Ik ben momenteel erg veel weg druk en afwezig ( Mijn lief gaat momenteel voor )
dus posten mag en vind het helemaal niet erg, als iemand anders het verzamelen van de finals en dergelijke wil waarnemen :)

Edit :
in mijn opzicht, vond ik die van jouw en die droom fabriek toch beter dan de mijne :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 18-11-2004 11:24 ]

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

LiToKi schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:00:
Sphere dus, grappig :).

Wat zijn de grenzen? Moet 't een perfecte bol blijven (i.e. mag je naar binnen/buiten extruden)? Mag je displacement gebruiken? Mag je ook een cube spherify-en (i.v.m. quads)? Mag een omgeving? Mogen 't meerdere bollen zijn, of alleen 1tje?
Ja, dat zijn een aantal goed vragen. Ik zou het wel op bollen houden. De verdeling van vlakken lijkt me een eigen keus.

Displacement mapping is onderdeel van de shader en lijkt me dus toegestaan.

Het verhaal meerdere bollen is lastig. Als je voor een shader gaat met reflecties is het wel handig iets in de buurt te hebben dat gereflecteerd kan worden. Dus ik zou zeggen, geen omgeving, maar wel meerdere bollen. Het is natuurlijk niet de bedoeling om dan met die bollen een mickey mouse te gaan maken.

Ik had blijkbaar nog wel 2 cent liggen, dus bij deze.

Anoniem: 105830

RCA: Tnx! En die van Expecho is idd goed gevonden! :)

LiToKi:

Goede vragen, idd.

Zoals devega een paar pagina's terug al zei gaat het om (een mix van) geometry en/of shaders (alleen een shader zou dus ook mogen). Displacement mag wel, maar de bolvorm moet duidelijk zichtbaar blijven (ie. het "Spikes"-model van deze pagina zou imo niet echt kunnen).

jvo heeft een erg goed punt met dat Mickey Mouse 'model', dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Een bol bestaande uit (bijvoorbeeld) allemaal mini-bolletjes of andere objecten zou wel moeten kunnen, denk ik (al vind ik het idee zelf niet echt origineel, maar de uitwerking kan natuurlijk op veel verschillende manieren).

Een (kleine) omgeving moet kunnen, maar de nadruk moet wel liggen op de bol. Een grote, volledig ingerichte, kamer met in het midden een klein mini-bolletje is dus niet de bedoeling.

* Anoniem: 105830 gaat nog even een paar kleine opmerkingen toevoegen aan de startpost + de laatste spel- en grammaticafouten eruit halen en zal dan rond 16:00u het nieuwe topic openen (ik heb al toestemming gekregen, crisp was erg snel met z'n reply :)).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 18-11-2004 14:51 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Geweldig! ik kan niet wachten tot het topic opent. Of eigenlijk hoop ik wel op wat wachten ;) :P want thuis doet mn internet het nu niet...

Gelukkig werkt de school ook met Cinema4D *hail!* en kan ik dus hier lekker achter een G5 de final renderen :9~ cappen en inleveren. Zo wordt het nog leuk ook :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Anoniem: 105830

Met een beetje vertraging:

[rml][3D] Contest v26: Sphere[/rml]

;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste