ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.683 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 16:53:
[...]

Ik heb wel zo'n vermoeden waarom DST standaard wordt toegepast voor Nv in 3DMark05. Op dit moment krijgt Nv al een redelijke schop onder de kont van de concurrent, maar zonder DST zou "het leed" helemáál niet te overzien zijn. (Geforce FX scores zonder DST zakken 40/50% , de 6800 scores gaan met 10/16% omlaag). De verhoudingen in de grafische kaarten wereld zouden té scheef komen te liggen, ik denk niet dat Futuremark de ondergang van Nv op z'n geweten wil hebben. :)

Het feit blijft echter staan dat Nv dankzij DST in geen enkel 3DMark05 frame waar schaduws worden toegepast (bijna ieder frame dus) de "reference image" benadert qua schaduws, daar er duidelijk "karteltjes" in de schaduws te zien zijn, de reference images tonen mooie softshadows, Ati doet 't gewoon zoals het hoort.

(Voor wie niet weet wat DST is, in Farcry gebruikt Nvidia het ook standaard:)

Ati:
[afbeelding]

Nvidia:
[afbeelding]

DST is in 3DMark05 uit te schakelen, maar dit is énkel in de Pro versie. Alle Nv eigenaren die 3DMark05 met de gratis versie benchen benchen dus met DST aan. :/
toon volledige bericht
Je trekt het een beetje uit z'n verband hier je pakt direct een voorbeeld erbij dat door Crytek al is aangewezen als een issue in de engine van farcry en dit was buiten de schuld van nvidia om.
Die schop waar jij het over hebt valt reuze mee vergelijk het maar met zo'n beetje elke benchmark dan zie je duidelijk dat het verschil minimaal is. 3dmark05 laat in mijn ogen verschillen zien die er niet zijn, in ieder geval zou het alle logica voorbij gaan aangezien ze technisch zo dicht bij elkaar liggen. Enek de fill rate is iets waar nvidia nu echt iets in onder doet en dit zou volgens mij niet het verschil in 3dmark05 kunnen zijn.
Edit: ik heb zelf een fx5900 en ik heb die kartels nog nooit gezien dus een vaste nvidia feature is het al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees deze thread eens:

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=16675

De topicstarter (eigenaar van een 6800U) laat zien dat wanneer hij zijn kaart het Radeon pad laat belopen in Farcry dat de shadows dan wel "smooth" zijn. ;)

En; gelezen in de Futuremark FAQ:

"Examples of games using DST: Far Cry, Splinter Cell, HomeWorld 2, Tomb Raider, Tiger Woods, Powerdrome."

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 18:56:
Lees deze thread eens:

De topicstarter (eigenaar van een 6800U) laat zien dat wanneer hij zijn kaart het Radeon pad laat belopen dat de shadows wel "smooth" zijn. ;)

"Examples of games using DST: Far Cry, Splinter Cell, HomeWorld 2, Tomb Raider, Tiger Woods, Powerdrome."
Ja en dan nog wat? Probeer je hiermee een cheat aan te duiden? Zoals ik al zei er is al manden geleden bevestigd door Crytek dat dit een issue was van hunzelf en dat nvidia hier niks mee te maken had. Alleen zal patch 1.2 waarschijnlijk nooit meer uitkomen omdat Crytek overgenomen is door EA.
Ati kan geen AA aanzetten bij joint operations volgens mij komt dit omdat hun framerate dan helemaal inzakt. (niet serieus)
Ik denk dat het allemaal wel meevalt en dat uiteindelijk de verschillen klein zullen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en dan nog wat? Probeer je hiermee een cheat aan te duiden?
Nee, maar blijkbaar is DST de manier waarop Nv de "schaduw toekomst" ziet. Begrijp me niet verkeerd, DST kan best een leuke oplossing zijn omdat het de performance flink verbetert, maar mooier worden de schaduws er niet op imho.
Dat DST als default wordt toegepast voor Nv (in ondermeer 3DM05) vind ik echter kwalijk, het zou een optie moeten zijn die je achteraf aan kan zetten. Als het daarnaast ook nog eens de default is/wordt in meerdere spellen (en het is niet uit te schakelen), dan is dit voor mij een reden om geen Nv kaart te kiezen.
Ati kan geen AA aanzetten bij joint operations volgens mij komt dit omdat hun framerate dan helemaal inzakt. (niet serieus)
:) Toevallig is JO mijn lijfspel, AA werkt uitstekend maar je moet even weten hoe dit te activeren. (Tom H. weet dit blijkbaar niet. )
Hij had even de JO topic hier op Tweakers moeten lezen :) , ik was degene die met de oplossing kwam. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 19:37:
Nee, maar blijkbaar is DST de manier waarop Nv de "schaduw toekomst" ziet. Begrijp me niet verkeerd, DST kan best een leuke oplossing zijn omdat het de performance flink verbetert, maar mooier worden de schaduws er niet op imho.
Dat DST als default wordt toegepast voor Nv (in ondermeer 3DM05) vind ik echter kwalijk, het zou een optie moeten zijn die je achteraf aan kan zetten. Als het daarnaast ook nog eens de default is/wordt in meerdere spellen (en het is niet uit te schakelen), dan is dit voor mij een reden om geen Nv kaart te kiezen.
Alsof je ooit nvidia had gekocht als het wel kon ;) Uiteindelijk heeft fm er voor gekozen om het aan te zetten.
Zo zijn er natuurlijk tal van dingen heen en weer. De nog altijd gebrekkige en uiterst slechte support van ati naar linux users+openGL toe bv. Voor velen ook een reden om juist niet voor ati te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door sjekneck op 06-10-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk heeft fm er voor gekozen om het aan te zetten.
En dit is nou het punt waar zo veel commotie over is. Ten eerste: DST is niet conform de specs van DX9.0, en laat Futuremark er nou zo trots op zijn om te beweren de eerste full DX9.0 benchmark te presenteren. :) Ten tweede: Futuremark heeft altijd hoog en laag beweert geen IHV specifieke features te ondersteunen, maar komt nu met de bewering dat notabene S3 het ook (min of meer) zou ondersteunen.
Ati kan het echter niet daar er patent op schijnt te rusten. Ten derde: en imho de meest belangrijke en dat is dat de schaduwkwaliteit simpelweg niet aan de reference images matched. Je ziet duidelijk verschil tussen wél of niet DST, DST is puur toegepast voor een speedboost ten koste van mindere shadow IQ. Een apples to apples vergelijking heb je niet meer op deze manier.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 13:14

Pubbert

random gestoord

sjek schreef op 06 oktober 2004 @ 19:17:
[...]

Het werkt wel hoor :) Je moet alleen frame-effects op "normal" zetten.

Waar lees je dat Crytek overgenomen is :?

[ Voor 49% gewijzigd door Pubbert op 06-10-2004 21:09 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Brainless-NL schreef op 06 oktober 2004 @ 18:28:
[...]

wat wil je met 2x r480 als ati geen "sli" mogelijkheden heeft?
Misschien heeft ATi geen mogelijkheden tot SLI in de vorm die nVidia aanbiedt... maar andere fabrikanten kunnen dit wel aanbieden... Denk bijvoorbeeld aan Alienware... of SiS die SLI voor ATi kaarten op de markt wil brengen op moederborden met hun chipset:
According to SiS, the 756FX will also support two PCIe express graphics cards. In addition to supporting Nvidia’s SLI (scalable link interface) solution, SiS claims it is developing a part that will support ATI PCIe cards.
Toevalligerwijs vandaag bekend gemaakt: http://www.digitimes.com/news/a20041006PR202.html Dus ook al ondersteund ATi geen SLI, anderen kunnen het echter dus blijkbaar wel zo voor elkaar krijgen dat het wel werkt... En ik denk zelf dat ATi daar de voorkeur aan geeft, zodat wanneer er problemen ontstaan, de mobo-fabrikant het aanspreekpunt is en niet ATi zelf.
sjek schreef op 06 oktober 2004 @ 19:17:
[...]
Alleen zal patch 1.2 waarschijnlijk nooit meer uitkomen omdat Crytek overgenomen is door EA.
Urhm... CryTek is niet overgenomen door EA. Hoe kom je daar bij? :? Het enige wat er gebeurd is dat CryTek is gaan samenwerken met EA, net zoals ze dat gedaan hebben met Ubisoft. Het is een strategische partnerschap om toekomstige games uit te brengen. Patch 1.2 komt nog wel uit, dan wel als 1.25 dan wel in z'n geheel als 1.3 inclusief 3Dc.

[ Voor 22% gewijzigd door CJ op 06-10-2004 22:31 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Interessant nieuwtje...

De eerste X700Pro's zijn gesignaleerd in shops in de US. En in Engeland is schijnbaar een nieuwe X700XT gespot bij een aantal reviewers... Deze X700XT schijnt een cooler te hebben die veranderd is ten opzichte van de cooler op de eerste reviews. De nieuwe cooler is veel vierkanter en heeft een fan met volledig verticale fins.

---------------------

En op Digit Life is nu eindelijk ook het eerste deel van de X700XT review online gekomen. Het is een hele uitgebreide review en de X700XT komt er redelijk goed uit de bus. Uitzondering zijn een paar rare performance gevallen zoals in Far Cry* waar de X700XT onder de maat presteert. Gezegd wordt dat dit waarschijnlijk een driverbug moet zijn, en dat denk ik ook wel aangezien deze test gewoon te veel uit de maat valt. En ook HL2 werkt niet perfect.

Even een kort overzichtje van de test en de uitgeroepen winnaars:
Quake3 Arena: X700XT
Serious Sam - SE: X700XT
RTCW: X700XT
UT2003: X700XT
Unreal 2: X700XT
Rightmark3D: X700XT
TR - AoD: 6600GT
Far Cry*: 6600GT
Call of Duty: X700XT
Halo: 6600GT
Half Life 2: X700XT
Splinter Cell: 6600GT
Doom3: 6600GT
3DMark2003: X700XT

9 overwinningen voor ATi. 5 voor nVidia. Ze wijzen echter nog geen winnaar aan, en IQ vergelijkingstesten komen ook nog:
Taking into account multiple though minor victories of X700XT over its main competitor GeForce 6600GT, one could have said a lot of good words about the new ATI card, but...
Obscure and tremendous failure of the card in Far Cry as well as the expected defeat in DOOM III (those two hits!) and poor results in HL2 are the reasons for holding back the leader title from X700XT.
De conclusie over de cooler kan waarschijnlijk ook gewijzigd worden (zie bovenstaande nieuws).

De volledige test vindt je hier: http://www.digit-life.com/articles2/radeon/rv410-p01.html

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Dat met die cooler was toch al verwacht, er was al gezegd dat bij de retailversies een andere cooler aanwezig zou zijn.... ben even vergeten in welke preview ze dat zeiden, maar ik kan me dat herinneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 19:37:
[...]

Dat DST als default wordt toegepast voor Nv (in ondermeer 3DM05) vind ik echter kwalijk, het zou een optie moeten zijn die je achteraf aan kan zetten.
Voor een keer ben ik het met een Pro-Ati standpunt eens, ik zie in FC schaduwen (als ik er op let) die gewoon erg scherp afgetekend zijn. Ik hoop dan ook dat nVidia minimaal met een driveroptie komt om het uit te zetten, zodat ik kan vergelijken of ik me vergis in die situaties of dat het gewoon aan DST ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsflash (voor diegenen met ATi aandelen ;) )

ATI reports record revenues of US $572.2 million in Q4

De totale inkomsten voor het vierde kwartaal van het fiscale jaar 2004 (einde 31-08-2004) bedragen 572,2 miljoen dollar, een stijging van 50,3% vergeleken met een jaar eerder. Het ziet er naar uit dat de omschakeling naar PCI-E dus voor veel winst heeft gezorgd mede dankzij de grote deals met bv een Dell.

http://www2.ccnmatthews.c...pl?/current/1007001n.html
http://www.ati.com/companyinfo/ir/2004/atiq404.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een keer ben ik het met een Pro-Ati standpunt eens, ik zie in FC schaduwen (als ik er op let) die gewoon erg scherp afgetekend zijn.
Het was tot nu toe niemand opgevallen op één reviewer (Xbitlabs) na, maar daar gingen ze er vanuit dat het een driver- of engine bug was. Toen echter bekend werd dat 3DM05
DST bevat in het Nv pad, en dat dit scherp afgetekende schaduws oplevert, ging er een lampje branden. En achteraf is nu idd bekend dat Farcry ook DST bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris Evenden van Ati heeft een reactie gegeven omtrent DST:

"There are a lot of really good things about 3DMark05, but ATI believes that a benchmark that aims to give a general idea of performance should not include vendor-specific code paths - the two ideas are mutually exclusive. Going outside the DX spec. and lowering image quality to improve performance for one IHV does not seem appropriate. We made this clear during the beta program. We agree with Futuremark's own benchmarking guide that the only way to get an "apples to apples" comparison is to disable the DST+PCF path. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Laatst online: 26-05 11:10
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 18:56:
Lees deze thread eens:

De topicstarter (eigenaar van een 6800U) laat zien dat wanneer hij zijn kaart het Radeon pad laat belopen in Farcry dat de shadows dan wel "smooth" zijn. ;)

Interessante draad, maar het lijkt me idd wat enkele mensen daar zeggen. Ontwikkelaars kiezen er gewoon voor om deze kwaliteitsvermindering te gebruiken om acceptabele performance te krijgen.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 07 oktober 2004 @ 14:17:
Nieuwsflash (voor diegenen met ATi aandelen ;) )

ATI reports record revenues of US $572.2 million in Q4

De totale inkomsten voor het vierde kwartaal van het fiscale jaar 2004 (einde 31-08-2004) bedragen 572,2 miljoen dollar, een stijging van 50,3% vergeleken met een jaar eerder. Het ziet er naar uit dat de omschakeling naar PCI-E dus voor veel winst heeft gezorgd mede dankzij de grote deals met bv een Dell.

http://www2.ccnmatthews.c...pl?/current/1007001n.html
http://www.ati.com/companyinfo/ir/2004/atiq404.pdf
Goedzo, ik zie dit soort bedrijven graag slagen, want deze voorzien mij van mooie producten. Ik ben veel te laat met ATI-aandelen, maar de 1e signalen van volledige verandering waren er al met de Radeon R100, heerlijk kaartje was dat trouwens al en deze vormde de moeder van dit topic ;) Hé Twister ?

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 07-10-2004 16:26 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik weet niet of het interessant is... Maar in Amerika is de eerste grote (online) shop opgedoken waar de X800Pro nu voor $329,- te krijgen is!! Ik neem hierbij overigens aan dat het geen foutje is van die site....

http://shop1.outpost.com/...te=sr:SEARCH:MAIN_RSLT_PG
http://shop1.outpost.com/...te=sr:SEARCH:MAIN_RSLT_PG

Fry's Electronic biedt zowel de VisionTek X800Pro als de BBA X800Pro aan voor deze prijs. Is dit het begin van de prijsdaling die tot de volgende prijstabel leidt voor de high-endmarkt?

X800XT PE: $499
X800XT: $399
X800Pro: $329

Of betekent dit dat ze ruimte maken voor R430 en R480? Ik heb namelijk ook een gerucht gehoord dat de X800XT PE vervangen wordt door de R480 en de X800Pro door de R430. De X800XT zou gewoon blijven bestaan. En AGP versies van R480 en R430 komen er dan dankzij Rialto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dit was dus de laatste x dat ik me geld aan ati heb uitgegeven :( vuile honden. Kan nu css full spelen en in aztec wel een hele 40 fps :@ rome total war gaat ook al zo lekker met 25fps of minder nee lekker dat klote ati ik zal gvd nog eens 500 euro uitgeven aan een videokaart kut honden.
Modbreak:Als je wilt vloeken of tieren:
Ga naar het park en sla met blote vuisten tegen de dikste boom die je kan vinden. In ieder geval is het niet de bedoeling om je emoties te botvieren op het forum, in welke situatie dan ook. Neem de raad van CJ hieronder ter harte :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 21:19:
Nou dit was dus de laatste x dat ik me geld aan ati heb uitgegeven :( vuile honden. Kan nu css full spelen en in aztec wel een hele 40 fps :@ rome total war gaat ook al zo lekker met 25fps of minder nee lekker dat klote ati ik zal gvd nog eens 500 euro uitgeven aan een videokaart kut honden.
Kerel, je hebt het over een beta, ik heb niet je hele topic gelezen, maar waarom werkt het spel wel goed bij andere mensen? RTW is gewoon zwaar, ik heb via MP ook maar 10-20fps met zo'n supergrote legers, de netcode is gewoon verre van optimaal. Via SP heb ik er geen last van, dan draait ie met alles op zn hoogst nog soepel genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Pubbert op 07-10-2004 23:52 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Och laat hem nu tieren dat het niet gaat zoals hij verwachtte. Hij komt er toch later wel achter dat het probleem niet bij ATI lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
@ b3n666, ik zag je topic op Beyond3D en ook je woedeuitbarsting ("F*CK DEAD ATI") aldaar. Ik snap dat je gefrustreerd raakt aangezien ieder ander mens wel goede framerates haalt en jij niet. Dat is natuurlijk vooral heel vervelend als je er maar niet achter kunt komen wat het probleem is.

Maar het is niet eens zeker dat het probleem aan ATi ligt, aangezien de overgrote meerderheid het probleem niet heeft. Dus leg niet te snel de schuld bij ATi als het je een keer niet mee zit.

En verder ik zou je toch aanraden om vooral op Beyond3D die woede onder controle te houden, want in jou topic probeert wel een van de beste medewerkers van ATi jou te helpen... en dat kunnen niet veel mensen zeggen, dat ATi je persoonlijk een helpende hand probeert toe te steken. Laat staan dat de groene concurrent op deze manier persoonlijk contact heeft met zijn eindgebruikers...

Voor het geval je niet weet over wie ik het heb... Sireric aka Eric Demers, Hardware Engineering Manager bij ATi, en een van de mannen die hoofdverantwoordelijk was voor de R300 en ook R420 (en straks R520), en dus de architectuur van z'n chip zeer goed kent.

Als er iemand is die het kan oplossen, dan is hij het wel... en ik denk dat eventuele woede uitbarstingen eerder averechts werken... vooral op Beyond3D waar het stikt van de ATi medewerkers (Humus, Andypski, Dio, Catalyst Maker, Sireric, OpenGL Guy etc) die vaak hun best doen om de gebruikers op de forums bij te staan als ze hulp nodig hebben.

Vergeet niet dat deze mensen niet verplicht zijn om te posten en/of persoonlijk online hulp aan te bieden, maar toch doen ze het als extra service richting de community. :7

[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 08-10-2004 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 21:19:
Er is ook al vaak genoeg gezegd dat het hoogst waarschijnlijk niet eens aan de videokaart ligt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 08 oktober 2004 @ 02:13:
@ b3n666, ik zag je topic op Beyond3D en ook je woedeuitbarsting ("F*CK DEAD ATI") aldaar. Ik snap dat je gefrustreerd raakt aangezien ieder ander mens wel goede framerates haalt en jij niet. Dat is natuurlijk vooral heel vervelend als je er maar niet achter kunt komen wat het probleem is.

Maar het is niet eens zeker dat het probleem aan ATi ligt, aangezien de overgrote meerderheid het probleem niet heeft. Dus leg niet te snel de schuld bij ATi als het je een keer niet mee zit.

En verder ik zou je toch aanraden om vooral op Beyond3D die woede onder controle te houden, want in jou topic probeert wel een van de beste medewerkers van ATi jou te helpen... en dat kunnen niet veel mensen zeggen, dat ATi je persoonlijk een helpende hand probeert toe te steken. Laat staan dat de groene concurrent op deze manier persoonlijk contact heeft met zijn eindgebruikers...

Voor het geval je niet weet over wie ik het heb... Sireric aka Eric Demers, Hardware Engineering Manager bij ATi, en een van de mannen die hoofdverantwoordelijk was voor de R300 en ook R420 (en straks R520), en dus de architectuur van z'n chip zeer goed kent.

Als er iemand is die het kan oplossen, dan is hij het wel... en ik denk dat eventuele woede uitbarstingen eerder averechts werken... vooral op Beyond3D waar het stikt van de ATi medewerkers (Humus, Andypski, Dio, Catalyst Maker, Sireric, OpenGL Guy etc) die vaak hun best doen om de gebruikers op de forums bij te staan als ze hulp nodig hebben.

Vergeet niet dat deze mensen niet verplicht zijn om te posten en/of persoonlijk online hulp aan te bieden, maar toch doen ze het als extra service richting de community. :7
toon volledige bericht
Dat het waarscheinlijk niet aan de kaart zelf ligt weet ik wel anders zouden doom3 en 3dmark ook niet goed lopen. Die reactie tegen ati was idd iets overdreven maar ik werd het gisteravond een beetje zat vooral omdat er geen probleem is zodra ik mijn r9600xt erin stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat voor voeding heb je eigenlijk, vond dat wel een goed punt op het b3d forum.

Ah daar heb je ook antwoord gegeven 360watt enermax, moet voldoende zijn.
en wat voor moederbord heb je, en welke drivers gebruik je voor het moederbord?
(denk dan bv aan de nforce ide drivers, die uninstallen en die van ms gebruiken)

[ Voor 61% gewijzigd door hjs op 08-10-2004 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie ow wie kan me helpen werlke kaart is beter

de x800xt pe van sapphiretech
of de zelfde van asus

ik vind van bijde kaarten genoeg test maar allemaal op andere systemen en zo :S

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand zo wat de beste drivers zijn voor CS Source icm X800 PRO@XT-PE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:43:
wie ow wie kan me helpen werlke kaart is beter

de x800xt pe van sapphiretech
of de zelfde van asus

ik vind van bijde kaarten genoeg test maar allemaal op andere systemen en zo :S
de kaarten zijn hetzelfde, de koeler misschien ff anders en de zooi welke bijgeleverd worden is anders, maar de kaarten zijn gelijk. Gewoon de goedkoopste nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, ik heb een x800 pro van club 3d en wil m btje gaan oc'n. Ik wil aleen een betere koeler erop zetten. Welke kan ik het beste kopen en is het instaleren moeilijk of zo gedaan?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Arctic Cooling ATI Silencer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hmmm.... Irrational Games heeft net Tribes Vengeance uitgebracht wat een echte ATi game is geworden. En nu komen ze met een "tribute" aan de klassieker System Shock 2, wat ook door hun is gemaakt... "BioShock" heet deze game en deze maakt gebruik van de Vengeance engine... ben benieuwd of deze ook optimised zal zijn voor ATi.

Overigens had ik een paar dagen geleden ook de game "darkSector" van Digital Extremes (ja die van de Unreal Tournament serie) toegevoegd aan het rijtje "3Dc" games. Het opvallende is, dat deze titel ten eerste voornamelijk een X-Box2 titel is, die hoogstwaarschijnlijk later geport zal worden naar de PC. Dus dit kan je ook weer opvatten als een bevestiging dat de X-Box2 ook 3Dc zal gaan ondersteunen. En als er één schaap over de dam is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het ATi "Get In The Game" programma begint nu echt op volle toeren te werken.

Ik kreeg vanochtend m'n Guild Wars "Pre Order Package" binnen, en daar staat ook netjes op de achterkan het ATi logo. Dus zet nog maar een streepje op de lijst voor een game die waarschijnlijk zeer hoge ogen gaat gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
Hee maar.... Tribes: Vengeance zou toch 3DC support hebben?
Heeft iemand hier al iets van gemerkt?
In de demo had volgens mij niemand iets gemerkt, maar nu de game uit is in de VS zou toch wel IEMAND iets gemerkt moeten hebben?
Of een benchmark ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
SpankmasterC schreef op 09 oktober 2004 @ 13:58:
Hee maar.... Tribes: Vengeance zou toch 3DC support hebben?
Heeft iemand hier al iets van gemerkt?
In de demo had volgens mij niemand iets gemerkt, maar nu de game uit is in de VS zou toch wel IEMAND iets gemerkt moeten hebben?
Of een benchmark ofzo?
Ik had ook al om screens gevraagd op Beyond3D. Maar feit is dat Tribes Vengeance veel beter loopt op de X800 serie dan op de 6800-serie. Het zou natuurlijk kunnen komen doordat Tribes Vengeance 3Dc gebruikt als performance versneller, want er wordt veel gebruik gemaakt van normal maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Heeft CS Source eigenlijk 3Dc? De vloeren lijken zo hier en daar wel erg veel op die details in de 3Dc demo :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
Als ze met renderpaths werken, zou iemand es effe in wat .ini files moeten rotzooien! kijken of het ATi path sneller is ofzo....
of anders misschien 3DC uitschakelen, geen idee of dit mogelijk is...
CJ schreef op 09 oktober 2004 @ 14:05:
[...]

Ik had ook al om screens gevraagd op Beyond3D. Maar feit is dat Tribes Vengeance veel beter loopt op de X800 serie dan op de 6800-serie. Het zou natuurlijk kunnen komen doordat Tribes Vengeance 3Dc gebruikt als performance versneller, want er wordt veel gebruik gemaakt van normal maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Leuk detail in de Office map in CS Source :D Er staat een PC, als je deze kapot schiet vliegt de hardware in het rond, en wat vinden we daar voor videokaart :P

Afbeeldingslocatie: http://www.meldersnet.nl/~thunder/images/pc/cs_office0008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.meldersnet.nl/~thunder/images/pc/cs_office0009.jpg

Meer shots: http://www.meldersnet.nl/~thunder/images/pc

[ Voor 26% gewijzigd door Pubbert op 09-10-2004 15:09 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Thund3r schreef op 09 oktober 2004 @ 14:31:
Leuk detail in de Office map in CS Source :D Er staat een PC, als je deze kapot schiet vliegt de hardware in het rond, en wat vinden we daar voor videokaart :P

Meer shots: http://www.meldersnet.nl/~thunder/images/pc
raar, de voorkant is van een R9800 maar de achterkant is van een R9800XT 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
oeLangOetan schreef op 09 oktober 2004 @ 18:53:
[...]

raar, de voorkant is van een R9800 maar de achterkant is van een R9800XT 8)7
Dat is vast een speciaal testmodel waar Valve CS:Source op getest heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah, idd daarvoor zijn ze gemaakt, om kapot te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 22:16:
offtopic:
:Z Ga toch ergens anders heen met je kinderachtige gedrag en overbodige opmerkingen. Het ging hier net zo goed met de discussies. :>

Ontopic
Er zijn nieuwe Catalyst Windows XP 64-bit Edition te downloaden!

Download BETA 2: http://www.ati.com/support/drivers/winxp/radeon-xp64.html
Releasenotes: http://www2.ati.com/drive..._amd_B2Release_Notes.html

Ook zijn er nieuwe reviews van de X800XT te vinden. Driverheaven reviewt de Asus AX800XT en Rage3D de Sapphire Radeon X800XT:

http://www.driverheaven.net/reviews/AX800XT/index.htm
http://www.rage3d.com/content/reviews/video/sapphirex800xt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Wouw denk dat ATI hier nu een echte 6800GT killer heeft :)

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SI4live schreef op 10 oktober 2004 @ 00:06:
Wouw denk dat ATI hier nu een echte 6800GT killer heeft :)
Erm niet echt, nu moet de prijs ook nog even omlaag. De goedkoopste 6800GT kost 425 Eur en de goedkoopste X800XT (sapphire) kost 499 Eur, dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 00:43:
[...]

Erm niet echt, nu moet de prijs ook nog even omlaag. De goedkoopste 6800GT kost 425 Eur en de goedkoopste X800XT (sapphire) kost 499 Eur, dus.....
Adviesprijs van de GT en XT zijn van allebei $399,-...

[ Voor 6% gewijzigd door SI4live op 10-10-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SI4live schreef op 10 oktober 2004 @ 12:07:
[...]

en waar kun je die in NL halen voor die prijs? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 11:03
SI4live schreef op 10 oktober 2004 @ 12:07:
[...]

\
Wat is een adviesprijs tegenwoordig? +100 euro erop... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat vraag ik me ook steeds af waneer zakken die prijzen is! :?
want binnenkort worden de procossers in prijs verlaagd maar waneer de videokaarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
In Amerika wordt de X800Pro in een van de grote online stores (Fry's Electronics) sinds afgelopen week aangeboden voor $329,- en $349,-. Hopen dat Europa ook snel mee gaat...

Verwacht wordt dat ATi de prijzen gaat verschuiven om ruimte te maken voor de R430 (zoals het er nu naar uitziet een goedkope 12 pipes X800Pro) en de nieuwe high end R480. De gewone X800XT zou dan gewoon blijven bestaan in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 22:16:
Leuk detail is dat je de kaart niet kapot krijgt ;) Als schiet je er een heel magazijn met je MG249 op leeg :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 10 oktober 2004 @ 12:50:
In Amerika wordt de X800Pro in een van de grote online stores (Fry's Electronics) sinds afgelopen week aangeboden voor $329,- en $349,-. Hopen dat Europa ook snel mee gaat...

Verwacht wordt dat ATi de prijzen gaat verschuiven om ruimte te maken voor de R430 (zoals het er nu naar uitziet een goedkope 12 pipes X800Pro) en de nieuwe high end R480. De gewone X800XT zou dan gewoon blijven bestaan in het assortiment.
Yep, en en Nvidia komt met de 6700 (November), dat is ook een 12 pipes kaart, die de 6800NU vervangt (http://www.theinquirer.net/?article=18962). Op zich jammer, je ziet nu steeds meer dat bv de 6800LE versies steeds
vaker met rivatuner om te toveren zijn naar een 16 pipes kaartje :)

Die lage prijzen zijn te danken aan mega inkopen van de grote stores die daarmee natuurlijk een flink korting krijgen.

Wat heb je trouwens aan adviesprijzen als ze niet gehanteerd worden :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Er is weer een teken van leven van Project Reveille:

Afbeeldingslocatie: http://img47.exs.cx/img47/1593/Reveille.jpg

Voor degenen die vergeten zijn wat dit project inhoudt: Dual X800XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
CJ schreef op 10 oktober 2004 @ 12:50:

alle hoop op een R520 tegen mei lijkt de grond in geboord :(
WAAAROM ZIJN DE YIELDS VAN DE R420 ZO GOED ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Laatst online: 22:47

Upke dupke

Oompa Loompa

CJ schreef op 10 oktober 2004 @ 17:10:

[afbeelding]

In SLI, of op 1 printplaat of op de manier zoals Alienware het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Geen idee... dat is nou het grote mysterie. :Y)

Het is volgens mij geen SLI en ook geen MAXX oplossing. Dus zou je denken dat het wel een Alienware Video Array zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, plaatje doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 13:19
CJ schreef op 10 oktober 2004 @ 17:10:

[afbeelding]

wat je teken van leven noemt ...
Komaan het is gewoon een gemodde case dat je hier ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op 09 oktober 2004 @ 14:15:
Heeft CS Source eigenlijk 3Dc?
Ik zou er niet gek van opkijken, als ik zie hoeveel fps ik haal met deze texturekwaliteit. :) :P Dit spel loopt dus echt als een raket. 8)

1280x1024, 6xAA/16xAF. Clickable pics.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.appel1/csss.jpg

[img][http://members.chello.nl/h.appel1/css2s.jpg[/img]

[img][http://members.chello.nl/h.appel1/css3s.jpg[/img]

[img][http://members.chello.nl/h.appel1/css4s.jpg[/img]

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 01:18:
[...]

Ik zou er niet gek van opkijken, als ik zie hoeveel fps ik haal met deze texturekwaliteit. :) :P Dit spel loopt dus echt als een raket met alles op max. 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind de vloeren hier en daar erg mooi, als je eroverheen loopt en dan echt die diepte in de tegels ziet, erg mooi :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Laatst online: 19-08 21:11
die 2e shot is echt erg mooi belicht !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

Ik zou er niet gek van opkijken, als ik zie hoeveel fps ik haal met deze texturekwaliteit. :) :P Dit spel loopt dus echt als een raket met alles op max. 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Ik kan het gemist hebben, maar wat zijn je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X800Pro hardmod naar XTPE met een AMD64 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
fikkie_84 schreef op 11 oktober 2004 @ 01:06:
[...]

wat je teken van leven noemt ...
Komaan het is gewoon een gemodde case dat je hier ziet
Ja en? Er zit volgens de teasers wel een overgeklokte Dual X800XT in. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 01:49:
X800Pro hardmod naar XTPE met een AMD64 3000.
Vraag me toch af waarom jij wel zulke fps haalt en ik niet terwijl onze pc's toch ongeveer evensnel zijn. Er beginnen nu ook steeds meer mensen met lage fps en een x800 op te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb nu in de videostress-test een fps van 78, met een licht overclockte X800 Pro 12pipes en P4 3.2, heeft Valve ook iets zoals die Online Result Browser van Futuremark?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
Had je dat niet gezien na die stress test, zo iets van View Results?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Xanadu schreef op 11 oktober 2004 @ 12:41:
Had je dat niet gezien na die stress test, zo iets van View Results?
Ik krijg zo'n venster met mn fps, en of ik mn wil uploaden, maar dan gebeurd er imho niets.

[ Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 11-10-2004 13:17 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

[...]

Ik zou er niet gek van opkijken, als ik zie hoeveel fps ik haal met deze texturekwaliteit. :) :P Dit spel loopt dus echt als een raket. 8)
De 6800U doet het ook niet slecht. Beiden kaarten zijn aan elkaar gewaagd.

http://www.xbitlabs.com/a...eo/display/cs-source.html

Vanavond eindelijk thuis weer i-net, kan ik tenminste CSSource zien...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 11 oktober 2004 @ 14:34:
[...]

De 6800U doet het ook niet slecht. Beiden kaarten zijn aan elkaar gewaagd.

http://www.xbitlabs.com/a...eo/display/cs-source.html

Vanavond eindelijk thuis weer i-net, kan ik tenminste CSSource zien...
Ik vraag me af hoe zij gebenched hebben, vind de cijfers érg laag in vergelijking met wat ik bij mezelf zie? :?
Even een voorbeeldje: zij scoren in de map Havana 61,5 fps (1280, 4xAA/8xAF) op een XTPE, als ik zelf in dat veld ga lopen rennen zie ik m'n fps nauwelijks onder de 100 duiken, en dan speel ik zelfs nog met 6xAA/16xAF? (zie 2e plaatje wat ik hierboven heb gepost, deze is uit de map Havana).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben benieuwd of en hoe dit gaat werken. Vind het wel een goede daad.
NVIDIA and ATi: Game Over

Summary:
THG has decided to take a stance on ATi's and NVIDIA's rush-to-market launches. Reviews of cards with pre-launch buggy drivers and yet-to-come updates do no service to the user. We explain why we will no longer play that game.

Today, NVIDIA is launching its GeForce 6200. We were told of the launch at the last minute with only a few days to prepare and to deal with the usual last minute changes that follow these rushed launches. This has happened four or five times in the past year. It's always the same, with no time to do thorough testing, constant last minute changes, and a rush to print. If we were cynical, we'd have to think that the companies involved do not want us to have time to do thorough testing.

Often the product's drivers are not ready, special editions or in beta stage and testers are struggling to keep up with last minute updates. Almost every instance results in what we now believe to be a disservice to the consumer.

Today, we announce that we are not going to play that game again.

It is a disservice to our readers to rush testing just because a vendor wants to get a big PR launch.
It is a disservice to our readers to constantly deal with last minute, rushed products that may have little to do with finally shipping products -
It is a disservice to our readers to constantly deal with products weeks or months before the products become available to the market.
It is a disservice to our readers to cave in to the pressure that comes from the expectation by vendors that every online review will appear on a single day giving them a big bang opening day.
NVIDIA and ATI have a right to pursue their own PR strategies, but the back-to-back launches and launch day competition is getting ridiculous.

It does not make one company better than the other.
It does not make for better products.
It does not make for objective reporting.
It does not make for better product availability
So, we will review the GeForce 6200, and do it with pleasure. We are excited about the product. However, we will do it with our usual attention to detail, and will take the time to evaluate it properly. Not because we can't rush a review out and be like everyone else. We'll take the time to do the right thing because that's no less than the consumer deserves.

Maybe everyone has lost sight of the fact that all the analysis that is done is supposed to serve the consumer, the interested reader and to help them make informed decisions.

We think it is time to get off the carousel of chicanery, and get back to basics.
toon volledige bericht

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Help!!!! schreef op 11 oktober 2004 @ 19:10:
Ben benieuwd of en hoe dit gaat werken. Vind het wel een goede daad.
Een hele goede zaak dit!
Er is de laatste maanden een hoogst irritante trent aan de gang.Ik begin het zelf ook spuugzat te worden hoe de concurrenten met elkaar omgaan.
Het uiteindelijke doel is om een product te verkopen maar het lijkt er meer op dat ze bezig zijn met een competitie wie de grootste lul heeft.
Ik ben goed te spreken over de prestaties die beide merken neerzetten maar de hele PR er omheen van beide is gewoonweg triest.
Ze kopieeren werkelijk alles van elkaar en vernieuwing is een woord dat blijkbaar al zijn waarde heeft verloren.
Neem nou de drivers van tegenwoordig, beta drivers, non whql drivers, whql drivers, turbo drivers, 3dmark05 drivers, d3 drivers etc etc etc. Er is haast niet meer achter te komen wat nou een goede driver is.
Ook de uiteindelijke producten gaan vaak nergens meer om. De 1 maakt een goede kaart de ander gaat er weer met 2% overheen en claimt de troon en ga zo maar door.
Welke kaart is nu het beste voor jezelf? Pak de videokaarten encyclopedie er maar bij want je zit nog wel een maand te blokken voordat je weet wat nu echt het beste waar voor je geld is.

[ Voor 5% gewijzigd door sjekneck op 11-10-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Mij maakt het niet zo veel uit. Ik vind het altijd wel grappig om te zien wat de fabrikanten nu weer proberen uit halen om elkaar de ogen uit te steken. Dat houdt de boel tenminste een beetje levend tussen de verschillende releases in. Zou anders een saaie bedoening worden. :)

Wel ben ik het eens met het feit dat een launch niet gerushed moet worden, voorzien moet zijn van stabiele drivers, en dat de reviewsites genoeg tijd moeten hebben gekregen om er mee te spelen. Want als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het 'previews' van 1 of 2 bladzijden text waar alleen maar marketingpraat in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:50:
[...]

Ik vraag me af hoe zij gebenched hebben, vind de cijfers érg laag in vergelijking met wat ik bij mezelf zie? :?
Waarom ben ik niet verbaasd? Nofi maar ik denk dat x-bitlabs wel iets objectiever is dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij schrijft toch ook alleen maar wat hij merkt tijdens het spelen. 8)7 En kijk anders eens naar de screenshots die hij gepost heeft |:( . Als je niks zinnigs te vertellen hebt blijf dan in het NV topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

Waarom ben ik niet verbaasd? Nofi maar ik denk dat x-bitlabs wel iets objectiever is dan jij.
Ben er ondertussen waarschijnlijk wel achter waarom zulke verschillende resultaten geboekt worden. De fps wisselt nogal afhankelijk van de server waarop je speelt, en hoeveel mensen hierop spelen. Xbit heeft waarschijnlijk een timedemo gemaakt in een
game op een server waar gespeeld werd. Mijn resultaten zijn die van een zelf opgestarte server waar ik in mijn eentje rondloop, op deze manier ben je niet afhankelijk van pings etc. die de fps kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Mijn ping duikt in Havana ook nóóit onder de 65fps, zit meestal ruim boven de 100 met de zelfde settings als Apple

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
CJ schreef op 11 oktober 2004 @ 19:40:
Mij maakt het niet zo veel uit. Ik vind het altijd wel grappig om te zien wat de fabrikanten nu weer proberen uit halen om elkaar de ogen uit te steken. Dat houdt de boel tenminste een beetje levend tussen de verschillende releases in. Zou anders een saaie bedoening worden. :)

Wel ben ik het eens met het feit dat een launch niet gerushed moet worden, voorzien moet zijn van stabiele drivers, en dat de reviewsites genoeg tijd moeten hebben gekregen om er mee te spelen. Want als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het 'previews' van 1 of 2 bladzijden text waar alleen maar marketingpraat in staat.

[ Voor 21% gewijzigd door SI4live op 11-10-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 20:54

Aight!

'A toy robot...'

http://www.pczaak.nl/cata...1_24_263&products_id=1998

Het is een Radeon X800XT ..Pci express wel, en daarbij staat Dual VGA bedoelen ze dan dat je 2 monitoren erop kan aansluiten of 2 vga kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Aight! schreef op 12 oktober 2004 @ 12:07:
http://www.pczaak.nl/cata...1_24_263&products_id=1998

Het is een Radeon X800XT ..Pci express wel, en daarbij staat Dual VGA bedoelen ze dan dat je 2 monitoren erop kan aansluiten of 2 vga kaarten?
Gewoon dat je 2 monitoren kan aansluiten, maar dat kan elke Radeon hoger dan de 7500 al, dus dat is niets speciaals.

[ Voor 7% gewijzigd door Pubbert op 12-10-2004 12:54 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

NVIDIA and ATi: Game Over

Tom stopt met het benchen van preview kaarten e.d...
Ik laat er geen traan om. De laatste tijd was Tom toch al niet in staat om een deuk in een pakje boter te benchen.

Onderschriften bij grafieken met hele andere resultaten dan er in de grafiek stonden, lachwekkende conclusies...

Er zijn genoeg andere sites die wel de moeite nemen om (onder deze best wel lastige omstandigheden) een uitgebreide benchmark te doen met conclusies waar je tenminste nog eens wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Boushh schreef op 12 oktober 2004 @ 15:01:
[...]

Ik laat er geen traan om. De laatste tijd was Tom toch al niet in staat om een deuk in een pakje boter te benchen.

Onderschriften bij grafieken met hele andere resultaten dan er in de grafiek stonden, lachwekkende conclusies...

Er zijn genoeg andere sites die wel de moeite nemen om (onder deze best wel lastige omstandigheden) een uitgebreide benchmark te doen met conclusies waar je tenminste nog eens wat aan hebt.
Ik zie liver goede benchmarks dan vlot afgewerkte en compleet van elkaar afwijkende resultaten. op de ene site wint nv en de ander ati soms met verschillen van 20% heen en weer, noem je dat nog goede reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Tom's Hardware was waarschijnlijk gewoon pissig omdat geen enkele Euro reviewer een kaart had gekregen. Alleen een aantal top US sites kregen een kaart zoals Anandtech en HardOCP.

http://www.theinq.net/?article=19039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Boushh schreef op 12 oktober 2004 @ 15:01:
[...]

Alsof er nooit fouten staan in de reviews van andere sites....

Ik denk dat jij wel snapt dat die post hier niet geplaatst is om ieders mening over Toms benches te horen. Is hier ook helemaal niet relevant en niet boeiend. Bovendien stopt ie niet met benchen maar doet het alleen nog met retailprodukten/drivers.

Wat wel boeiend is, is dat Tom als zijnde nog steeds een vd grootste zo niet de grootste reviewsite op deze aardkloot, als eerste het lef heeft gehad om publiekelijk bij ATI en nVidia aan te geven: tot hier en niet verder.
Het is interessant om te zien in hoeverre ze dit door (kunnen) zetten en wie hen volgt. (Denk niemand want de rest heeft toch liever de scoop en dus de pageviews)

In hun strijd om elkaar af te troeven krijgen ook de door jouw wel gewaardeerde sites dus engineeringsamples met beta drivers ongeveer op de launchdate zelf afgeleverd om mee te testen. Tevens zijn de kaarten nog niet eens beschikbaar voor het publiek (de eerste 3 maanden ;) ).
Hierdoor staat niet alleen de kwaliteit vd benches onder druk maar is het zo dat je idd zo ongeveer afgestudeerd moet zijn in graphics om nog een goede keuze te kunnen maken.
CJ schreef op 12 oktober 2004 @ 16:29:
Tom's Hardware was waarschijnlijk gewoon pissig omdat geen enkele Euro reviewer een kaart had gekregen. Alleen een aantal top US sites kregen een kaart zoals Anandtech en HardOCP.

http://www.theinq.net/?article=19039
Volgensmij woont Tom zelf gewoon in de USA en wordt zijn .com site ook vanuit de US gerunt en komen daar het merendeel vd testen vandaan. Zo was het een paar jaar geleden iig dacht ik.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Help!!!! schreef op 12 oktober 2004 @ 19:58:
[...]

Volgensmij woont Tom zelf gewoon in de USA en wordt zijn .com site ook vanuit de US gerunt en komen daar het merendeel vd testen vandaan. Zo was het een paar jaar geleden iig dacht ik.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Maar het is wel zo dat de reviews vaak op de Duitse site verschijnen alvorens ze op de 'internationale' Engelse site verschijnen.

Overigens denk ik niet dat zijn actie veel indruk zal maken bij ATi en nVidia, tenzij andere sites ook volgen. Tom's Hardware's graphicscard reviews van de laatste tijd waren nou niet echt van een superkwaliteit met veel fouten erin die eigenlijk niet gemaakt hadden mogen worden. Zelfde geldt min of meer voor Anandtech.

Edit Tom woont in England. En de videokaart reviews gaan geloof ik allemaal via de Duitse hoofdsite. De meeste reviews worden eerst in het Duits geschreven en daarna vertaald door een team vertalers.

[ Voor 14% gewijzigd door CJ op 12-10-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 12 oktober 2004 @ 20:56:
[...]

Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Maar het is wel zo dat de reviews vaak op de Duitse site verschijnen alvorens ze op de 'internationale' Engelse site verschijnen.

Overigens denk ik niet dat zijn actie veel indruk zal maken bij ATi en nVidia, tenzij andere sites ook volgen. Tom's Hardware's graphicscard reviews van de laatste tijd waren nou niet echt van een superkwaliteit met veel fouten erin die eigenlijk niet gemaakt hadden mogen worden. Zelfde geldt min of meer voor Anandtech.

Edit Tom woont in England. En de videokaart reviews gaan geloof ik allemaal via de Duitse hoofdsite. De meeste reviews worden eerst in het Duits geschreven en daarna vertaald door een team vertalers.
Denk ook niet dat Rood en Groen erg hard bibberen. Toch is Tomshardware nog steeds erg groot dus het bereikt wel een hoop mensen en is wel negatieve PR.

T zal pas echt invloed kunnen hebben als veel andere grote sites volgen maar datzal idd wel niet.

Maar goed aangezien alle tests toch met betaspul gebeurt mogen ze vanmij wel ff een R480 en NV48 engineering sample opsturen naar xbitlabs ofzo om die alvast te testen. Haha :9~ :) :) ;)

ps: dus hij woont in Engeland. heb nog op zijn site zitten zoeken maar kon daarover zo snel niets vinden.... Dan zal die idd wel pissed zijn en geen kaart hebben gehad :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 12-10-2004 21:12 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 18-08 20:53
Heeft iemand al wat gehoord waarneer de X800 XT PE weer leverbaar wordt? Zit al meer dan 2 mnd te wachten op een X800 XT PE kaartje :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

steven2 schreef op 13 oktober 2004 @ 12:36:
Heeft iemand al wat gehoord waarneer de X800 XT PE weer leverbaar wordt? Zit al meer dan 2 mnd te wachten op een X800 XT PE kaartje :(
Niet bij één zaak bestellen en afwachten, gewoon wat zakken afbellen/mailen of ze hem hebben en wanneer ze hem binnekrijgen, let op dat je geen XT in handen krijgt (ipv XT PE), maar dat is ook geen slechte kaart trouwens, en meeste XTs halen wel de XT PE snelheden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Iemand een tip waar ik op dit moment een AGP ati x800Xt PE kan kopen?ik ben al flink aan het zoeken, heb iets gevonden , maar 600 euro is mij te duur.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Halo_Master schreef op 13 oktober 2004 @ 15:28:
Iemand een tip waar ik op dit moment een AGP ati x800Xt PE kan kopen?ik ben al flink aan het zoeken, heb iets gevonden , maar 600 euro is mij te duur.
En 550 is goedkoop wou je zeggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

nee, is idd niet goedkoop

komplett heeft er 1 voor 498 euri, maar dat duurt 10 dagen (nabesteld), 10 dagen wachten is niet zo een probleem, maar die tekst staat er echter al 2 weken

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Vobis heeft voor 539, maar die zijn weer uitverkocht inmiddels ben ik bang :P

[ Voor 9% gewijzigd door Pubbert op 13-10-2004 16:42 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuws

ATi is druk bezig met het aannemen van nieuwe mensen. Ze hebbn nu zo'n 157 vacatures openstaan, inclusief een aantal vacatures die zich helemaal richten op Linux zoals een "Embedded Linux Software Development Engineer" en een "Embedded Linux Firmware Development Engineer". Verder zijn er veel vacatures op het gebied van drivers voor de PC dan wel Mac, maar ook voor OpenGL. Die OpenGL vacatures zitten vooral in Marlborough... en daar zit het team dat R500/R600 maakt.
Meer inf: http://www.ati.com/companyinfo/careers/careerfair.html

Dan iets anders. RV351 komt er echt aan. RV351 is de AGP versie van de X300. Het is dus gewoon een Radeon9600 op basis van het 0,11u productieproces om de kosten te drukken voor het sub $100 segment. Tevens is dit de laatste native AGP kaart van ATi. Toekomstige AGP kaarten zullen gebruik maken van de Rialto bridge chip (en laat Rialto nou net een brug zijn in Venetie).
http://www.theinquirer.net/?article=19046

Plaatje van Rialto ;)
Afbeeldingslocatie: http://globetr.bei.t-online.de/cruise/Venice-Rialto-Bridge.jpg

Dan nog wat leuke pics van de X700 van ATi en MSI:

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/news_img/RX700PRO_2.jpg
http://www.msi.com.tw/pro...ase/news_page.php?UID=342

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20041009/image/nrx72.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door CJ op 13-10-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 18-08 20:53
Halo_Master schreef op 13 oktober 2004 @ 15:54:
nee, is idd niet goedkoop

komplett heeft er 1 voor 498 euri, maar dat duurt 10 dagen (nabesteld), 10 dagen wachten is niet zo een probleem, maar die tekst staat er echter al 2 weken
Na een mailtje sturen naar Komplett, werd mij teruggemaild dat die 10dgn niet kloppen want is nog een onbekende levertijd. Ze hopen dat er op 02-11-04 een levering kaarten binnen komt. Maar ach, dat soort meldingen doet Salland ook telkens. Zodoende dat ik al langer dan 2 mnd loop te wachten :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:46:
[...]

Vraag me toch af waarom jij wel zulke fps haalt en ik niet terwijl onze pc's toch ongeveer evensnel zijn. Er beginnen nu ook steeds meer mensen met lage fps en een x800 op te duiken.
Ik heb even een timedemo gemaakt van CS Source, map office, die je kunt gebruiken om je resultaten met de mijne te vergelijken. Timedemo vind je hier.
(stop de file in ".../program files/counter-strike source/cstrike/". Open console (~) en type "playdemo cssofficedemo.dem". Druk op F11 zodra timedemo begint/eindigt (met Fraps aan.))

Mijn resultaten op 1280x1024:
4xAA/8xAF: Min fps = 62, Max = 286, Avg = 113.644
6xAA/16xAF: Min fps = 60, Max = 276, Avg = 112.524

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 17:36:
[...]

Ik heb even een timedemo gemaakt van CS Source, map office, die je kunt gebruiken om je resultaten met de mijne te vergelijken. Timedemo vind je hier.
(stop de file in ".../program files/counter-strike source/cstrike/". Open console (~) en type "playdemo cssofficedemo.dem". Druk op F11 zodra timedemo begint/eindigt (met Fraps aan.))

Mijn resultaten op 1280x1024:
4xAA/8xAF: Min fps = 62, Max = 286, Avg = 113.644
6xAA/16xAF: Min fps = 60, Max = 276, Avg = 112.524
Bijna geen verschil tussen de 8x en 16 AF. CPU limited?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja enorm. Op Beyond3d las ik ergens dat CSS Source een van de meest CPU afhankelijke spellen is. Getuige de benches van Firingsquad lijkt de X800XTPE hier het meest onder te "lijden", want als ze de res naar 2048 gooien kan hij pas echt z'n spierballen laten zien. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/counter_strike_source/images/2048max.gif
Note: Keep in mind that the GeForce 6800 cards are running with 4xAA/16xAF in the graphs (their highest setting), we also included X800 scores with 6xAA/16xAF.

(zo te zien zijn de 6xaa/16xAF bij de XTPE vergeten in te vullen. :X )

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 20:54

Aight!

'A toy robot...'

Zal wel 10 fps of iets minder eronder liggen zoals de pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 19:32:
Ja enorm. Op Beyond3d las ik ergens dat CSS Source een van de meest CPU afhankelijke spellen is. Getuige de benches van Firingsquad lijkt de X800XTPE hier het meest onder te "lijden", want als ze de res naar 2048 gooien kan hij pas echt z'n spierballen laten zien. :)

[afbeelding]
Note: Keep in mind that the GeForce 6800 cards are running with 4xAA/16xAF in the graphs (their highest setting), we also included X800 scores with 6xAA/16xAF.

(zo te zien zijn de 6xaa/16xAF bij de XTPE vergeten in te vullen. :X )
Deze resolutie is wel vet om op te gamen maar hier laat het ook weer zien dat de hogere fillrate op de xtpe goed uitkomt. Het verschil tussen 6800 en x800 kwa cpu gebruik is miniem beiden zullen er last van hebben. Ach over 3 maanden zijn videokaarten van nu vasy weer de bottleneck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op 14 oktober 2004 @ 19:38:
Zal wel 10 fps of iets minder eronder liggen zoals de pro.
Denk dat dit meevalt, bij de Pro heeft 6xAA een grotere hit tot gevolg dan bij de XTPE.

Edit; ik zie dat op 1600x1200 het verschil met 4x of 6xAA slechts 4.8 fps is, bij de Pro is dit verschil 9.3.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er toevallig iemand wanneer de X800 XT AIW te koop zal zijn en wat deze zal kosten? Er zijn nog geen benchmarks mee uitgevoerd voor zover ik heb kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 21:12
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 13:31:
Weet er toevallig iemand wanneer de X800 XT AIW te koop zal zijn en wat deze zal kosten? Er zijn nog geen benchmarks mee uitgevoerd voor zover ik heb kunnen zien.
Misschien dat je hier eens een email naar kunt sturen.

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=52913

Zij hebben hem wel al in het assortiment staan. Wel voor een akelig hoge prijs :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Catalyst 4.10 is uit!!
check http://www.ati.com/support/drivers/winxp/ !!!

[ Voor 26% gewijzigd door edgarf28 op 15-10-2004 19:43 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.