Je trekt het een beetje uit z'n verband hier je pakt direct een voorbeeld erbij dat door Crytek al is aangewezen als een issue in de engine van farcry en dit was buiten de schuld van nvidia om.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 16:53:toon volledige bericht
[...]
Ik heb wel zo'n vermoeden waarom DST standaard wordt toegepast voor Nv in 3DMark05. Op dit moment krijgt Nv al een redelijke schop onder de kont van de concurrent, maar zonder DST zou "het leed" helemáál niet te overzien zijn. (Geforce FX scores zonder DST zakken 40/50% , de 6800 scores gaan met 10/16% omlaag). De verhoudingen in de grafische kaarten wereld zouden té scheef komen te liggen, ik denk niet dat Futuremark de ondergang van Nv op z'n geweten wil hebben.
Het feit blijft echter staan dat Nv dankzij DST in geen enkel 3DMark05 frame waar schaduws worden toegepast (bijna ieder frame dus) de "reference image" benadert qua schaduws, daar er duidelijk "karteltjes" in de schaduws te zien zijn, de reference images tonen mooie softshadows, Ati doet 't gewoon zoals het hoort.
(Voor wie niet weet wat DST is, in Farcry gebruikt Nvidia het ook standaard:)
Ati:
[afbeelding]
Nvidia:
[afbeelding]
DST is in 3DMark05 uit te schakelen, maar dit is énkel in de Pro versie. Alle Nv eigenaren die 3DMark05 met de gratis versie benchen benchen dus met DST aan.
Die schop waar jij het over hebt valt reuze mee vergelijk het maar met zo'n beetje elke benchmark dan zie je duidelijk dat het verschil minimaal is. 3dmark05 laat in mijn ogen verschillen zien die er niet zijn, in ieder geval zou het alle logica voorbij gaan aangezien ze technisch zo dicht bij elkaar liggen. Enek de fill rate is iets waar nvidia nu echt iets in onder doet en dit zou volgens mij niet het verschil in 3dmark05 kunnen zijn.
Edit: ik heb zelf een fx5900 en ik heb die kartels nog nooit gezien dus een vaste nvidia feature is het al niet.