How to Become a DJ... deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.790 views sinds 30-01-2008

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 01:00
BezurK schreef op 25 september 2004 @ 19:44:
[...]

Ghehhe ja :) Sowieso zit er een apart soort distortion in die bassdrum vind ik. Klinkt echt net alsof je gigantisch je mixer aan het oversturen bent ofzo, opzich wel cool 8)

Trouwens, mensen, dit al gezien?
Naast de dance-platen komt ook muziek van Robbie Williams en Novastar op plaat uit.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Eng, heel, HEEL eng!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

JT schreef op 25 september 2004 @ 19:46:
Tja, ik vind het nog steeds te duur. Zodra ik ruimte heb voor 2 platenspelers (en ik zeker weet dat mixen geen 1-maand-hobby is) neem ik er 2 en dan gewoon Final Scratch :)
Als je het te duur vind begin er dan maar niet mee, platen zijn het duurst aan deze hobby, niet de equipment...

You don't need eyes to see, you need vision

Anoniem: 48706

Hebben mensen inplaats van finalscratch wel eens gedacht over het veel goedkopere alternatief van virtualdj in combinatie met 2 time coded vinyl platen van hun. Platen zijn namelijk maar 15 euro per stuk en de licentie op het programma kost 100 euro. Wat veel goedkoper uitkomt.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Anoniem: 48706 schreef op 25 september 2004 @ 20:52:
Hebben mensen inplaats van finalscratch wel eens gedacht over het veel goedkopere alternatief van virtualdj in combinatie met 2 time coded vinyl platen van hun. Platen zijn namelijk maar 15 euro per stuk en de licentie op het programma kost 100 euro. Wat veel goedkoper uitkomt.
Maar dan toch zal je legale muziek moeten gebruiken, dus kosten hou je

• OverSoft
Movinghead schreef op 25 september 2004 @ 21:47:
[...]

Maar dan toch zal je legale muziek moeten gebruiken, dus kosten hou je
We hebben het hier over de aanschafkosten van de gear (finalscratch in dit geval), deze komen bij dit alternatief veel goedkoper uit.
De muziek is bij finalscratch EN bij dit alternatief natuurlijk gewoon even duur.

Trouwens, misschien is het een leuk idee om met iedereen van de HTBADJ topics tijdens de DJExpo (voor de mensen die gaan) een gezellig cafe'tje op te zoeken. Eventueel kan ik ook wel de sleutel krijgen van het E-HOOG gebouw (electro) zodat we daar in het Walhalla (onze kelderbar) misschien nog ff kunnen draaien (voor degene die zin hebben). Ideetje?

[ Voor 31% gewijzigd door OverSoft op 25-09-2004 22:41 ]

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Count me in :)
De enige mensen in dit draadje die ik "ken" zijn Chiron en Jadjong, dus nieuwe mensen leren kennen si altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Of de vele verschillende andere systemen... Ms Pinky, Serano, etc.

Ik ben benieuwd naar hoe FS2 het gaat doen. Als ie nu eindelijk stabiel is, dan lijkt het feit dat je nu echt met Traktor Studio werkt (dus theoretisch de mogelijkheid hebt voor loops, filters, al het andere wat in DJ Studio zit, etc) me een gigantisch voordeel boven alle andere vinyl-mp3 oplossingen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
OverSoft schreef op 25 september 2004 @ 20:03:
[...]

[...]

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Eng, heel, HEEL eng!
Man, dat is nooit anders geweest hoor :)
Dat is niet nieuw ofzo. Er zijn ook nog steeds heel veel non-house artiesten die zweren bij het zwarte vinyl en dus hun albums ook daarop uitbrengen. The Rolling Stones doen dat ook nog steeds :)

Maar dat ideetje van dat cafe is wel leuk! Ik ben van de partij :D
Ik vind het sowieso wel cool om weer eens in het auditorium van de TU/e te komen, heb daar mooie herinneringen aan :) (3 maal Takeover -> Sceneparty)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

momania schreef op 25 september 2004 @ 19:19:
Vanmiddag maar eens wat platen uit het stof getrokken die geen techno zijn.
Na terug horen van de opname blijkt het een beetje overstuurd bij een paar nummers, maar jullie moeten het er maar mee doen :P

BtM909 had 'm al een stukje live gehoord :P

http://www.momania.net/momania_club_25-09-2004.mp3
Whehehe.. die platen waren vast HEEL stoffig! :D Downloading btw..

Ik heb ook weer 2 nieuwe plaatjes:
- Mankind 2 Reworks (Bacto)
- Highland Beats 31 (Literon)

Lekkere monotone shite ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 26-09-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:06
Acolyte57 schreef op 26 september 2004 @ 00:01:
[...]
Of de vele verschillende andere systemen... Ms Pinky, Serano, etc.

Ik ben benieuwd naar hoe FS2 het gaat doen. Als ie nu eindelijk stabiel is, dan lijkt het feit dat je nu echt met Traktor Studio werkt (dus theoretisch de mogelijkheid hebt voor loops, filters, al het andere wat in DJ Studio zit, etc) me een gigantisch voordeel boven alle andere vinyl-mp3 oplossingen.
Met djDecks kon je al een hele tijd loopen en effecten in combinatie met timecoded vinyl gebruiken.
Bovendien is het nog eens een stukje goedkoper dan virtualdj.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:15

JT

VETAK y0

w031, kep een mengpaneel, JB Systems Pro Classic 3, leuk om mee te beginnen en als ik er echt mee bezig blijf dan ga ik wat beters kopen :)
Yalopa schreef op 25 september 2004 @ 20:28:
[...]

Als je het te duur vind begin er dan maar niet mee, platen zijn het duurst aan deze hobby, niet de equipment...
Waarom zou ik dan geen Final Scratch mogen gebruiken, wat een bullshit :/
Heb je een site ? Kan niks vinden over timecoded platen met dit proggie. En hebben andere mensen nog ideeen voor alternatieven met sites ? :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
momania schreef op 25 september 2004 @ 19:19:
Vanmiddag maar eens wat platen uit het stof getrokken die geen techno zijn.

http://www.momania.net/momania_club_25-09-2004.mp3
Klinkt lekker hoor! Zeker geen kromme tenen zoals ik die nog wel eens heb bij 'semi-professional' mixjes :P

[ Voor 7% gewijzigd door Tweeke op 26-09-2004 20:28 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

JT schreef op 26 september 2004 @ 19:30:
Waarom zou ik dan geen Final Scratch mogen gebruiken, wat een bullshit :/
ik zeg niet dat je het niet mag gebruiken ik zeg enkel dat de eenmalige aankoopprijs van equipment minder kost dan Platen/CD's..

Verder heb ik (nog) niets gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:51

momania

iPhone 30! Bam!

Tweeke schreef op 26 september 2004 @ 20:27:
[...]

Klinkt lekker hoor! Zeker geen kromme tenen zoals ik die nog wel eens heb bij 'semi-professional' mixjes :P
tnx O+

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48706

JT schreef op 26 september 2004 @ 19:30:

Heb je een site ? Kan niks vinden over timecoded platen met dit proggie. En hebben andere mensen nog ideeen voor alternatieven met sites ? :P
Het programma heet virtualdj. Raad nu eens wat de site is :*)
Zelf geen ervaring mee :(. Heb nu alleen maar een mixer. Zodra ik werk heb ga ik ook 2 draaitafels kopen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 48706 op 26-09-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Voor de geinteresseerden:

Afbeeldingslocatie: http://img89.exs.cx/img89/7114/mixer1.jpg
Yalopa schreef op 26 september 2004 @ 20:32:
[...]

ik zeg niet dat je het niet mag gebruiken ik zeg enkel dat de eenmalige aankoopprijs van equipment minder kost dan Platen/CD's..

Verder heb ik (nog) niets gezegd..
Nee, maar ik zeg dat ik Final Scratch wil vanwege de kosten voor platen en jij begint al over dat ik dan beter niet kan beginnen...
Anoniem: 48706 schreef op 26 september 2004 @ 22:46:
[...]

Het programma heet virtualdj. Raad nu eens wat de site is :*)
Zelf geen ervaring mee :(. Heb nu alleen maar een mixer. Zodra ik werk heb ga ik ook 2 draaitafels kopen.
Stom :P Kep met google gezocht :P Maareh, ik vind dat proggie er redelijk gaar uitzien eigenlijk :/

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 26-09-2004 23:51 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
JT schreef op 26 september 2004 @ 23:42:
Voor de geinteresseerden:

[afbeelding]

[...]

Nee, maar ik zeg dat ik Final Scratch wil vanwege de kosten voor platen en jij begint al over dat ik dan beter niet kan beginnen...
Nou ja, als je echt ergens wilt gaan draaien (dus niet alleen thuis) moet je toch alle muziek legaal hebben, dus of je ze dan op plaat koopt, of op mp3 (met rechten), het blijft even duur. Alleen komen de kosten van final scratch er dan nog bij.
[...]

Stom :P Kep met google gezocht :P Maareh, ik vind dat proggie er redelijk gaar uitzien eigenlijk :/
Virtual DJ werkt perfect, het komt alleen een beetje kinderlijk over, en het beatmatchen is te makkelijk (can you say one click?)...
Nee, geef mij maar platen :P (En eventueel DJDecks van adion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

OverSoft schreef op 27 september 2004 @ 00:16:
[...]

Nou ja, als je echt ergens wilt gaan draaien (dus niet alleen thuis) moet je toch alle muziek legaal hebben, dus of je ze dan op plaat koopt, of op mp3 (met rechten), het blijft even duur. Alleen komen de kosten van final scratch er dan nog bij.
Als je ergens gaat draaien in een club ofzo, dan verdien je genoeg om de platen te betalen die je wilt hebben :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
JT schreef op 27 september 2004 @ 00:23:
[...]

Als je ergens gaat draaien in een club ofzo, dan verdien je genoeg om de platen te betalen die je wilt hebben :P
Ja, maar daar had ik et niet over :P
Om ergens te kunnen beginnen, moet je toch al platen hebben. En als je ergens gaat draaien (in een club, danscafe of iets dergelijks) denk ik ook niet dat ze het op prijs stellen als je een laptop met finalscratch daar neer gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

OverSoft schreef op 27 september 2004 @ 00:28:
Om ergens te kunnen beginnen, moet je toch al platen hebben. En als je ergens gaat draaien (in een club, danscafe of iets dergelijks) denk ik ook niet dat ze het op prijs stellen als je een laptop met finalscratch daar neer gooit.
Als jij zorgt voor een avond goeie muziek denk ik niet dat ze gaan zeiken. Maar ja, krijg maar eens die voet in de deur als je aankomt... "jah, ik ga van een laptop draaien"... "Uh, wat?!?".

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Acolyte57 schreef op 27 september 2004 @ 00:33:
[...]
Als jij zorgt voor een avond goeie muziek denk ik niet dat ze gaan zeiken. Maar ja, krijg maar eens die voet in de deur als je aankomt... "jah, ik ga van een laptop draaien"... "Uh, wat?!?".
Mja, okee, als cd dj kan dat nog wel, maar platen kan je moeilijk zelf snijden :P
Net overigens een heerlijk plaatje besteld: Da Fresh - Dope Me Remixes E.p.
Die Tomaz remix is echt heel erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zit nu al vrolijk allerlei soorten hardcore door elkaar te mixen :P Industrial, oldschool enz :P
[...]

Leren kan je ook thuis doen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hey die heb ik vroeger ook ooit is gehad. Waren toen erg leuke mixertjes voor het geld.
Ding is bij mij toch een jaar of 2 mee gegaan om vervolgens te verhuizen naar een collega dj die toen net begon. Die heeft er ook nog 2 jaar op geragd geloof ik en toen was ie echt helemaal op (maar die gozer is een fader ragger dus dat is niet zo heel gek).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117735

[...]

kwas zaterdag bij club r_aw en ik meende dat chris noise het was, die de hele set op z'n i-book draaide :?

Afbeeldingslocatie: http://www.thirdmovement.nl/images/gallery/club_r_aw_040925/21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Anoniem: 117735 schreef op 27 september 2004 @ 09:10:
[...]

kwas zaterdag bij club r_aw en ik meende dat chris noise het was, die de hele set op z'n i-book draaide :?

[afbeelding]
Ableton Live achtig programma :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Anoniem: 117735 schreef op 27 september 2004 @ 09:10:
[...]

[afbeelding]
Ja, sorry, maar dat vind ik dus echt helemaal nix.
Tmag ook wel een beetje een show zijn, niet iemand die de hele avond naar z'n beeldscherm staart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

OverSoft schreef op 27 september 2004 @ 09:49:
Ja, sorry, maar dat vind ik dus echt helemaal nix.
Tmag ook wel een beetje een show zijn, niet iemand die de hele avond naar z'n beeldscherm staart.
Dat vind ik dus onzin... Ik kom er voor de muziek, niet om te kijken naar een of andere kerel die vinyls staat te swappen. Ik vind iemand die voor een laptop staat net zo boeiend als iemand die voor twee 1200s staat - als er maar goeie muziek uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Acolyte57 schreef op 27 september 2004 @ 10:03:
[...]
Dat vind ik dus onzin... Ik kom er voor de muziek, niet om te kijken naar een of andere kerel die vinyls staat te swappen. Ik vind iemand die voor een laptop staat net zo boeiend als iemand die voor twee 1200s staat - als er maar goeie muziek uitkomt.
Tuurlijk niet, de uitstraling van een artiest is ook belangrijk. Iemand die een beetje leuk meespeelt met het publiek krijgt betere reacties dan een zoutzak die naar z'n beeldschermpje kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vash schreef op 27 september 2004 @ 10:12:
[...]
Tuurlijk niet, de uitstraling van een artiest is ook belangrijk. Iemand die een beetje leuk meespeelt met het publiek krijgt betere reacties dan een zoutzak die naar z'n beeldschermpje kijkt...
mee eens !
en niemand kan zien of ie daarwerkelijk wat mixt, of gewoon een voorgemixte set afspeeld.
khoop iig niet dat dit een trend gaat worden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Platen zijn echt een stuk duurder als de andere oplossingen.
Bij een plaat betaal je ongeveer 10 euro, waar je op z'n maximum 4 nummers voor krijgt, das dus 2,5 euro per nummer.

Als je al een deel vinyl niet hoeft te kopen, omdat je daar al een hoop op een verzamelcd vind, kan je toch al een deel geld uitsparen.
Er zijn een aantal goede compilatiecd's die ik regelmatig koop, waar ik ongeveer 22euro betaal voor een dubbelcd met in totaal 14 nummers.

Ook mp3 kopen is niet echt duur, meestal een prijs van 1$ tot 1,5$ voor meer bekende labels. Plus het voordeel dat je echt enkel de nummers koopt die je wilt.

FinalScratch is dan wel handig omdat je al de muziek die je via verschillende bronnen verkregen hebt op dezelfde manier kan mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
[...]
Ik vind dattie 'uitstraling" een beetje wordt overschat. 9 van de 10 keer is de Djbooth ergens weggestopt en kan je de dj geeneens zien. Daarnaast ken ik zat mensen (inclusief mezelf) die niet naar de dj kijkt als hij zijn werk doet.
Ennuh, zat dj's die de uitstraling van een zakpatat hebben maar toch de dansvloer aan het springen krijgen....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]
Wazig, wat is het verschil tussen iemand die naar een laptop of een draaitafel kijkt? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

JT schreef op 26 september 2004 @ 23:42:
Ja want tenzij je illigale muziek gaat gebruiken gaan je platen / cd's meer kosten dan je equipment. En of het nu thuis is of in een club, illigale muziek blijft illigale muziek. Dus in het geval je niet wil betalen voor je platen/cd's kan je er beter niet aan beginnen.
waar haal je het dat je thuis wel met illigale muziek zou mogen draaien?

[ Voor 31% gewijzigd door Yalopa op 27-09-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verschil ? nou de een kijkt naar een draaitafel de ander naar een laptop :+

maar goed, iemand die achter een laptop bezig is, zie je gewoon weinig doen, en iemand achter de draaitafels is gewoon drukker bezig en je kan zien wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Yalopa schreef op 27 september 2004 @ 12:07:
[...]

Ja want tenzij je illigale muziek gaat gebruiken gaan je platen / cd's meer kosten dan je equipment. En of het nu thuis is of in een club, illigale muziek blijft illigale muziek. Dus in het geval je niet wil betalen voor je platen/cd's kan je er beter niet aan beginnen.
Ik kan dat zelf wel beslissen, hoef jij niet voor me te doen :) En misschien heb ik wel gedownload van ITunes ? Of andere gratis nummers. Dat weet jij helemaal niet.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

iTunes is niet gratis (en nog niet beschikbaar in benelux). Verder beslis ik niet dat copyrighted gedownloade muziek niet legaal is, dat heeft de wet beslist. Los daarvan is het nog immoreel ook, en help je kleine platenlabels om zeep..

[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 27-09-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik hoop dan dat je hier nog geen eigen mixjes hebt neergezet, dan help je er zelf namelijk ook aan mee. Ik ga gewoon niet elke week 60e aan platen uitgeven. Ik zal ook is wel wat kopen, maar niet alles. Hoe ik het dan voor de rest oplos, is mijn zaak en niet de jouwe. Ik heb trouwens genoeg cd's met originele versies.

En zoals je zelf al snapte maar omdat je toch flauw wou doen, dat beslissen ging over het gebruiken van mp3 en het al dan niet origineel hebben van een bron.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 27-09-2004 12:30 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
ChojinZ schreef op 27 september 2004 @ 11:25:
[...]

Ik vind dattie 'uitstraling" een beetje wordt overschat. 9 van de 10 keer is de Djbooth ergens weggestopt en kan je de dj geeneens zien. Daarnaast ken ik zat mensen (inclusief mezelf) die niet naar de dj kijkt als hij zijn werk doet.
Ennuh, zat dj's die de uitstraling van een zakpatat hebben maar toch de dansvloer aan het springen krijgen....
Vrijwel iedere DJ booth van een fatsoenlijke keet (Matrixx, Panama, zelfs de Time Out) staat centraal in het hele plaatje (middenop de dansvloer meestal). We praten hier niet over kroegjes waar toch standaard O-Zone herrie wordt gedraaid he (dat kan iedereen en daar is ook geen kunst aan).
BtM909 schreef op 27 september 2004 @ 11:28:
[...]

Wazig, wat is het verschil tussen iemand die naar een laptop of een draaitafel kijkt? ;)
Nooit opgevallen dat het publiek het vetter vind om te kijken naar iemand die met vinyl bezig is dan naar iemand die met cd's of laptops bezig is? Ik heb een keer gehad dat het balkon (schuinboven de booth) vol stond met mensen die keken waar ik mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ach, 2 draaitafelsn en laptop en Final Scratch zou ik echt niet erg vinden :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 27 september 2004 @ 12:48:
Nooit opgevallen dat het publiek het vetter vind om te kijken naar iemand die met vinyl bezig is dan naar iemand die met cd's of laptops bezig is? Ik heb een keer gehad dat het balkon (schuinboven de booth) vol stond met mensen die keken waar ik mee bezig was.
Dat zal hoogstwaarschijnlijk toeval zijn geweest, het boeit het publiek echt niet waar je mee draaid, ik pak zelf vaak zat alleen nog maar cd's mee...... ik hoor nooit iemand klagen, laptop met FS hoor ik niemand over klagen.

Ow en ik las ergens gewoon een mix er in drukken en doen alsof, je wil niet weten hoe vaak dat gebeurd (zelf ook wel is gedaan) op een feest waar jij dik voor hebt staan te betalen aan de deur, je merkt dat niet terug op de dansvloer of iets dergelijks dus wat kan mij het dan rotten wat de dj op dat moment doet en waar ie het mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand Secret Cinema wel eens live gezien?? Laptop only en HEEL vet ;) Wel eigen creaties voor het grootste deel. (Awakenings anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:02

boesOne

meuh

In roosje zie je ook steeds meer DJ's achter hun lappie friemelen..

Ik denk dat het t publiek weinig boeit. Het meeste publiek boeit het ook niet wat de DJ met zijn vinyls doet: Dansen!

Alleen een paar DJ spotterts willen graag loeren.. tja.. pech dan zou ik zo zeggen..

Achter je laptop kan je trouwens ook meebewegen enzo hoor.. :P

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:13
Mijn muziek komt vrijwel alleen maar op vinyl uit.... ja het is er wel op CD maar dan heb je het over gemixte compilaties. Daar kun je als DJ niks mee aanvangen..
Bovendien vind ik de vinylprijzen an sich nog wel mee vallen..

Ik koop regelmatig ook dingen in Duitsland waar €6 per plaat niet ongewoon is 8)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-ScuL- schreef op 27 september 2004 @ 14:58:
Mijn muziek komt vrijwel alleen maar op vinyl uit.... ja het is er wel op CD maar dan heb je het over gemixte compilaties. Daar kun je als DJ niks mee aanvangen..
Bovendien vind ik de vinylprijzen an sich nog wel mee vallen..

Ik koop regelmatig ook dingen in Duitsland waar €6 per plaat niet ongewoon is 8)
Veel final scratch gebruikers zetten al hun platen naar MP3 om. laidback luke zet ze om en fikt ze naar CD 8)7 Gewoon puur om het feit dat het alleen op vinyl te krijgen is..

Prijzen van vinyl zijn wel wat gestegen. Dat ik begon was het 16 gulden, nu 10 euro minstens. Voor 4 nummers is dat heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
ik vind dat de uitstraling die een DJ heeft niks met het medium te maken heeft. Of diegene nou met vinyl, met cd, met final scratch of desnoods live met hardware bezig is, dat maakt allemaal niks uit zolang je maar aan zijn kop kan zien dat'ie het naar z'n zin heeft en datie geniet van wat hij doet. Als hij staat te springen en het publiek lekker opzweept dan is het gewoon cool.

Een DJ die alleen maar met z'n plaatjes bezig is en niet 1 keer opkijkt naar het publiek vind ik bij voorbaat al een lummel die z'n vak niet begrijpt. Hoe goed hij ook mixt. De DJ moet het publiek vermaken en doet dat door middel van muziek. Maar als het alleen om de muziek zou gaan, zouden de discotheken ook gewoon lekker een mix-cd op kunnen zetten......
ChojinZ schreef op 27 september 2004 @ 11:25:
[...]

Ik weet niet in wat voor tenten jij dan komt, maar ik heb dit nog nooit gezien? (op een paar "musicpubs" en "danskroegen" na dan)
Een beetje fatsoenlijke discotheek/club heeft de DJ booth juist centraal in de belangstelling staan. Midden voor de dansvloer. (Escape Venue is hier een mooi voorbeeld van, Starlight trouwens ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08-06 18:42

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 5897 schreef op 27 september 2004 @ 14:25:
Iemand Secret Cinema wel eens live gezien?? Laptop only en HEEL vet ;) Wel eigen creaties voor het grootste deel. (Awakenings anyone?)
als Secret Cinema 'live' is dan speelt ie alleen maar eigen creaties ;)

de keren dat ik hem gezien heb kan ik niet eens meer tellen eigenlijk... laptop only is trouwens ook niet helemaal waar, heb hem vaak genoeg aan het werk gezien met meer apparatuur dan z'n Compaqje en 2 midicontrollers...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Sorry, nog steeds niet mee eens. Het enige, enige, enige verschil tussen een FS gebruiker en een vinyl gebruiker is dat je de vinyl'r z'n platen ziet swappen. Verder is het gebruik van de (externe!) mixer, etc allemaal precies hetzelfde. Als iemand geen uitstraling heeft als ie met platen draait zal ie ook geen uitstraling hebben als ie met FS draait en vice versa.

Of het nog steeds opgaat voor mensen die puur van laptop draaien... volgens mij draait uitstraling om meer dan alleen hoe je met je platen staat te kutten. Dus je kunt als laptop DJ nog steeds uitstraling hebben en er een beetje leuk bijstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Acolyte57 schreef op 27 september 2004 @ 15:46:
[...]
Sorry, nog steeds niet mee eens. Het enige, enige, enige verschil tussen een FS gebruiker en een vinyl gebruiker is dat je de vinyl'r z'n platen ziet swappen. Verder is het gebruik van de (externe!) mixer, etc allemaal precies hetzelfde. Als iemand geen uitstraling heeft als ie met platen draait zal ie ook geen uitstraling hebben als ie met FS draait en vice versa.

Of het nog steeds opgaat voor mensen die puur van laptop draaien... volgens mij draait uitstraling om meer dan alleen hoe je met je platen staat te kutten. Dus je kunt als laptop DJ nog steeds uitstraling hebben en er een beetje leuk bijstaan.
Hier kan ik me alleen maar achter scharen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chiron schreef op 27 september 2004 @ 15:18:
[...]

als Secret Cinema 'live' is dan speelt ie alleen maar eigen creaties ;)

de keren dat ik hem gezien heb kan ik niet eens meer tellen eigenlijk... laptop only is trouwens ook niet helemaal waar, heb hem vaak genoeg aan het werk gezien met meer apparatuur dan z'n Compaqje en 2 midicontrollers...
Ja idd, maar geen cd spelers of draaitafels iig. Het ging er even om dat 100% digitaal dus wel kan..de rest is detail ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 27-09-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Acolyte57 schreef op 27 september 2004 @ 15:46:
[...]

Ik heb het hier ook niet over FS: Daar weet het publiek gewoon niet beter. Maar ik heb zat commentaar gehoord over "ach man, hij draait met CD's. weet je hoe nep dat is"... Natuurlijk ben ik hier niet mee eens, maar het publiek weet niet beter.

En Reind, dat was geen toeval. Ik heb het een paar mensen nagevraagd na afloop van mijn set.
Ik: Wat deed jij nou op het balkon? Je hoort op de dansvloer ;)
Hij: Ach het blijft vet om te zien, die platen enzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hehe. het kan een tik zijn maar als ik op een feest ben kijk ik *altijd* naar de DJ .. als ik met m'n rug naar de stage toe sta dan voelt het verkeerd ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
-ScuL- schreef op 27 september 2004 @ 20:19:
Hehe. het kan een tik zijn maar als ik op een feest ben kijk ik *altijd* naar de DJ .. als ik met m'n rug naar de stage toe sta dan voelt het verkeerd ofzo..
lol, dat ken ik :D
heb ik ook -altijd-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Vash schreef op 27 september 2004 @ 19:57:

Ik: Wat deed jij nou op het balkon? Je hoort op de dansvloer ;)
Hij: Ach het blijft vet om te zien, die platen enzo :9
Maar simpel voorbeeld... Als ik JXL zie optreden, dan ben ik ook zeer benieuwd wat hij flikt (terwijl hij helemaal geen vinyl gebruikt) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 27 september 2004 @ 20:22:
[...]

Maar simpel voorbeeld... Als ik JXL zie optreden, dan ben ik ook zeer benieuwd wat hij flikt (terwijl hij helemaal geen vinyl gebruikt) ;)
En op Lowlands zelfs de kabels van zijn synth e.d vergeten was aan te sluiten...... toch raar dat er hij er dan wel mee staat te werken :P

Er word zo gryuwelijk veel gefaked dat wil je niet weten. Ernstige zaak?.... mwah zolang iedsereen denkt dat het echt is vind ik van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
De mensen in dit draadje zie ik ook niet echt als doorsnee publiek. Tegenwoordig valt het wel mee, maar ik kan me nog herinneren dat we een aantal draadjes terug rare figuren tussen kwamen die alleen maar iets te melden had van "CD's zijn voor nep DJ's :r echte DJ's draaien met vinyl ;)".
Er word zo gryuwelijk veel gefaked dat wil je niet weten. Ernstige zaak?.... mwah zolang iedsereen denkt dat het echt is vind ik van niet.
Sorry Reind maar daar ben ik het ook écht niet mee eens :D

1 van de redenen waarom ik kots van die G-Spott of José liveacts waar ze op de achtergrond met 2 draaitafels staan :?

[ Voor 39% gewijzigd door Flake op 27-09-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Vash schreef op 27 september 2004 @ 23:48:
De mensen in dit draadje zie ik ook niet echt als doorsnee publiek. Tegenwoordig valt het wel mee, maar ik kan me nog herinneren dat we een aantal draadjes terug rare figuren tussen kwamen die alleen maar iets te melden had van "CD's zijn voor nep DJ's :r echte DJ's draaien met vinyl ;)".

[...]
Sorry Reind maar daar ben ik het ook écht niet mee eens :D

1 van de redenen waarom ik kots van die G-Spott of José liveacts waar ze op de achtergrond met 2 draaitafels staan :?
Heb je de TMF-awards gezien? Die ene nicht van dat nummer "sunshine" ofzo (hij doet in de clip steeds een vliegtuig na ofzo? diep triest iig), ik denk wel dat jullie weten wie ik bedoel.

Iig, bij de TMF Awards stond'ie tijdens z'n act ook steeds achter 2 draaitafels :) Af en toe koptelefoon op z'n kop en doen alsof'ie met de EQ's bezig was... Wat een aanfluiting! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ferry Corsten stond daar toen ook zo... beetje springen en aan de schuiven klooien.. Alsof dat ook maar enige invloed heeft op de muziek lol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tja, ik heb er wat op tegen in de zin van: ik betaal voor die gast, dan moettie ook live draaien. Anders rot diegene maar op en luister ik wel naar de cd en betaal ik 15e voor een kaartje ipv 40e ofzo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ze hebben dat toen een keer op Trance Energy geflikt... weet niet zo snel meer wie dat was.
Zou zogenaamd een special performance zijn hebben ze 30 minuten een bandje laten horen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 19:25

voodooless

Sound is no voodoo!

-ScuL- schreef op 28 september 2004 @ 00:08:
Ze hebben dat toen een keer op Trance Energy geflikt... weet niet zo snel meer wie dat was.
Zou zogenaamd een special performance zijn hebben ze 30 minuten een bandje laten horen!!
Dat is dan toch speciaal als de rest live is :+

Maarja, het komt zo vaak voor, ook bij andere muziek. Soms doet men niet eens moeite om het echt te laten lijken :r . Easy money O-)

Waar zijn die oude oude tijden, waar ze zelfs voor een film nog live opnames willen maken (I recall Pink Floyd, Live @ Pompeii uit 1971 :Y) ).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Mjah, wat denk je van de *kuch* 'megamix' bij Sensation dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zo lame als dat is, daar verhullen ze het tenminste niet en beslissen mensen zelf nog om ervoor te betalen...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Acolyte57 schreef op 28 september 2004 @ 00:39:
[...]
Mjah, wat denk je van de *kuch* 'megamix' bij Sensation dan...
Megamix is ook kut. Daar kom ik ook niet voor. Ben blij dat het maar iets van 30 minuten was, en er zaten wel leuke nummers tussen die je een dj niet gauw hoort draaien (One More Time bijvoorbeeld) en een paar nummers waarvna je wílt dat een dj die niet draait (California Dreamin |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
JT schreef op 28 september 2004 @ 00:50:
Zo lame als dat is, daar verhullen ze het tenminste niet en beslissen mensen zelf nog om ervoor te betalen...
Idd, bij Trance Energy was het toen aangekondigd als een live optreden.
Veel mensen waren er ook voor gekomen en toen bleek het een tape te zijn :D
Bij de Megamix weet je tenminste van te voren al dat je hem voorgeschoteld krijgt

[ Voor 11% gewijzigd door ScuL op 28-09-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Je bedoelt TE in Thialf? Oktober 2001? Mja, daar was ik ook bij. Svensson & Gielen deden toen "live" het Trance Energy Theme "twisted"... Maar dan niet live :P

weer zo'n aanfluiting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 20:49

Reacher

oldschool

Vash schreef op 27 september 2004 @ 23:48:

Wat loop jij nou te kotsen op G-Spott, één van de weinige live acts die het ook ( vaak )live doet binnen nederland. En nog best aardig ook. Ik krijg wat kots neigingen op mensen die een ander geen niets gunnen en overal maar denken tegen te kunnen schoppen omdat ze het zelf zo goed weten.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Reacher schreef op 28 september 2004 @ 07:33:
[...]

Wat loop jij nou te kotsen op G-Spott, één van de weinige live acts die het ook ( vaak )live doet binnen nederland. En nog best aardig ook. Ik krijg wat kots neigingen op mensen die een ander geen niets gunnen en overal maar denken tegen te kunnen schoppen omdat ze het zelf zo goed weten.
Live acts? Op de megafestatie heeft ie een keer zo'n live act gegeven met een mixer waar geen netspanning op stond. Dáár kots ik op. Ga dan een setje neer zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Lijkt me ook niet echt om dat te doen. Btje springen en nep doen.. misschien is de kunst wel gewoon aan het geld blijven denken ofzo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Vash schreef op 28 september 2004 @ 07:41:
[...]
Live acts? Op de megafestatie heeft ie een keer zo'n live act gegeven met een mixer waar geen netspanning op stond. Dáár kots ik op. Ga dan een setje neer zetten!
Ik zou daar dus never nooit op ingaan he... Ben je producer en wordt je nummer gereleased, dan ga je toch niet optreden met 1 nummer :?

Produceren is leuk, worden je nummers gereleased nog leuker, maar dan kan je beter een optreden ala Tiesto doen (al je nummers in een uur proppen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Maar om even op de originele stelling terug te komen... Kijk ik vind het ook boeiend om naar de DJ te kijken, maar ik zie geen verschil tussen iemand die uitgebreid enthousiast bezig is met een laptop en midicontroller of 2 decks en een mixer. Uitstraling gaat verder dan wat je gebruikt - uitstraling gaat om de persoon, hoe je omgaat met en inspeelt op het publiek, hoe je achter dat tafeltje mee staat te doen.

Of mensen het nep gaan vinden omdat je een laptop gebruikt... ja, uiteraard. Die mensen die alleen puur in vinyl geloven bestaan (ook in dit topic) en dat zijn eikels. Maar waarom niet met een laptop draaien om dat soort mensen te plezieren? Negeer ze en draai fijn voor die mensen die wel open genoeg zijn om naar de muziek te luisteren en dan pas te oordelen.

En het liveset vs opgenomen argument... jah, kut. Enerzijds ben ik dus van mening dat het me om de muziek gaat en dat als ik maar kan dansen, alles goed is. Maar ik vind het ook wel heel erg pauper om, als je een liveset zou verwachten, naar een opname te moeten luisteren... (De megamix vond ik dit jaar overigens gewoon niet leuk in elkaar gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
BezurK schreef op 28 september 2004 @ 07:24:
[...]

Je bedoelt TE in Thialf? Oktober 2001? Mja, daar was ik ook bij. Svensson & Gielen deden toen "live" het Trance Energy Theme "twisted"... Maar dan niet live :P

weer zo'n aanfluiting ;)
Nee ik weet het niet precies meer, heb al ff op Partyflock zitten zoeken maar kon het daar ook niet vinden (staat niet in de officiële line-up)... Was het niet Signum?
Het was in Utrecht, 2004 zeker niet dus dan zal het 2002 of 2003 geweest moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 18:24
Acolyte57 schreef op 28 september 2004 @ 13:20:
Of mensen het nep gaan vinden omdat je een laptop gebruikt... ja, uiteraard. Die mensen die alleen puur in vinyl geloven bestaan (ook in dit topic) en dat zijn eikels.
Dank je wel.
En ik sta ook niet open voor andere muziek?
Beetje jammer dat mensen die zich zeer sterk aangetrokken voelen tot vinyl gelijk zo worden bestempeld.
Het heeft niet zo zeer te maken met dat iemand achter een laptop staat. Maar de hele sence leeft van die platen, niet van cd'tjes, mp3'tjes en memory cards.
Paul van Dijk is er ook zo'n eentje. Komt een half uur van te voren aan op de locatie waar die moet draaien, proeft even de sfeer. Pakt daarna zijn laptop met wat cd-r'en en fikt die vol met muziek. Hartstikke handig, absoluut. Maar de hele nostalgie is er niet meer.
Daarnaast ben ikzelf van meing dat vinyl op alle punten fijner draait dan wat dan ook. Al is het maar dat je echt muziek in je handen hebt.
Ach, misschien ben ik wel een oude lul, maar in ieder geval geen eikel.
Nog een ding, de sence overleeft het nooit zonder vinyl.

[ Voor 11% gewijzigd door Jappo112 op 28-09-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
offtopic:
Scene schrijf je scene en niet sence

En de vraag is over welke scene je het dan hebt.
De vinyl-scene zal idd niet overleven zonder vinyl, maar volgens mij zullen mensen wel blijven muziek maken, en zullen er ook mensen zich blijven amuseren op die muziek, desnoods zelfs ongemixed.

Ik vind vinyl er ook wel cool uitzien enzo, maar voor mij zal het toch vooral het resultaat zijn dat bepalend is voor hoe goed ik me amuseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42
okej ander vraagje... hoe maken jullie je platen/vinyl schoon? me platen beginnen wat vettig en stoffig te worden hoe kan ik ze het beste schoon maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Reloop vinyl borstel + schoonmaakvloeistof en een doekje :)

Eerst borstel erover en vervolgens de resten met het vochtige doekje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

Dat doe ik ook zo :)

Btw er zijn nu 5 sony's in dezelfde maand kapot gegaan, allemaal de ophanging 8)7
En sony repareert ze niet meer btw, dit gebrek valt voortaan buiten de garantie, ook lekker :P

Alminium onderdeeltje schiet nog niet echt op, maar we zijn ermee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik wil zo'n Sony gaan kopen. Nou moet ik wel zeggen dat ik altijd extreem voorzichtig op mijn spulletjes ben... of zou je het me afraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou mijn ervaring is dat ze niet zo vlug kapot gaan, ik ben ook extreem zuinig op mijn spulletjes maar ik heb gewoon wat doms gedaan :X
Maar persoonlijk vind ik de sony een vlak midden hebben, en voor dat geld mag dat dus echt niet...
Ik heb nu die pioneer en die klinkt veel beter, neigt iets naar laag en vind ik niet vlak.
Zit ook stukken beter en hier in de buurt is er nog niemand die er een gebrek aan heeft gehad.
Er zijn beweren dat de snoeren los kunnen laten maar als ik hier in de buurt een beetje kijk ken ik niemand waar dat gebeurt is.
Er is er alleen wel eentje bij waar het draaigedeelte kapot is omdat ie hem in de meest rare standen gebruikt, maar dat is echt zijn schuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
zit alleen toch weer ff 30 euro tussen in... moeilijk moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

jappo112 schreef op 28 september 2004 @ 13:56:
Dank je wel.
En ik sta ook niet open voor andere muziek?
Beetje jammer dat mensen die zich zeer sterk aangetrokken voelen tot vinyl gelijk zo worden bestempeld.
Het is ook uitermate jammer dat mensen die iets anders dan vinyl gebruiken het stempel van onkundige malloten krijgen. Knife cuts both ways. Ik doelde persoonlijk op de mensen die continu lopen te zeiken als er iets anders dan vinyl gebruikt wordt, die een oordeel hebben klaarstaan op basis van de middelen die gebruikt worden ipv het resultaat.

Verder is er absoluut niks mis met vinyl, 't is gaaf spul, maar ik irriteer me echt mateloos aan dat elitisme.

[ Voor 6% gewijzigd door Acolyte57 op 28-09-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mij maakt het niet uit of je nu van cd's mixt of vinyl of desnoods mp3 (pak dan wel een hoge bitrate anders klinkt het niet) het gaat ook om het resultaat.
Ik zit er al heel lang over na te denken om met cd's te gaan mixen, maar de muziek die ik mix, en dat is met heel veel genre's zo, is haast nauwelijks tot vaak helemaal niet op cd te krijgen.
Daarom gebruik ik nog gewoon vinyl, lekker ouderwets maar naar mijn idee nog het beste alleen vind ik cd's erg lekekr mixen persoonlijk, maar ik heb het geld niet om naast mijn technics nog de nodige voorzieningen voor cd's te kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Acolyte57 schreef op 28 september 2004 @ 16:15:
[...]
Het is ook uitermate jammer dat mensen die iets anders dan vinyl gebruiken het stempel van onkundige malloten krijgen. Knife cuts both ways. Ik doelde persoonlijk op de mensen die continu lopen te zeiken als er iets anders dan vinyl gebruikt wordt, die een oordeel hebben klaarstaan op basis van de middelen die gebruikt worden ipv het resultaat. Als jij er daar een van bent, vind ik je idd een eikel. Jouw keuze :)

Verder is er absoluut niks mis met vinyl, 't is gaaf spul, maar ik irriteer me echt mateloos aan dat elitisme.
Ondanks je smilie, verpest je met dit soort uitspraken toch echt de sfeer (nof trouwens)...

Ik hoop alleen niet dat we een partyflock niveau gaan bereiken:
Technics is de bom!!! Iedereen op ander spul zijn mietjes >:) >:) |:( 8)7 :r :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

BtM909 schreef op 28 september 2004 @ 16:32:
Ondanks je smilie, verpest je met dit soort uitspraken toch echt de sfeer (nof trouwens)...
Vond het persoonlijk nog wel binnen de normen vallen, jappo mag gewoon zelf weten of ie binnen die definitie valt. Maar goed, consider it withdrawn, message geedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook op een laptop met 2 externe controllers begonnen ben, dus ik mag eigenlijk nix zeggen.

Maar ik heb zelf altijd dat ik naar de DJ kijk, maakt niet uit waar ik ben. Ik weet ook niet waarom, maar dat doe ik gewoon.

Tegenwoordig draai ik hier vaak op de studievereniging, vooral met vinyl, maar ook heel af en toe een cdtje er door heen.
Laptop vind ik niks omdat het zo makkelijk is om nummers gelijk te laten lopen (kijk mam wat ik kan, KLIK, klaar). Dat vind ik geen DJ meer, een DJ moet ook iets kunnen, niet nummer opzetten, klik, klaar.
Daarom ben ik tegen laptops, verder mogen ze van mij lekker verder aanklooien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik lees her en der dat only-djs.com failliet is gegaan.. Iemand die er meer van weet?
Op de site staat dat ze under construction zijn maar ze zijn inmiddels wel uitgeschreven bij het KvK handelsregister :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

BtM909 schreef op 28 september 2004 @ 16:32:
[...]

Tja, ik kan het alleen maar eens zijn met hem dat je niet zo elitair moet gaan doen als je alleen van vinyl houd.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:51

momania

iPhone 30! Bam!

-ScuL- schreef op 28 september 2004 @ 20:01:
Ik lees her en der dat only-djs.com failliet is gegaan.. Iemand die er meer van weet?
Op de site staat dat ze under construction zijn maar ze zijn inmiddels wel uitgeschreven bij het KvK handelsregister :o
:o

Ik vond het toch altijd wel prettig 'zaken doen' met only-djs.com

Zou jammer zijn als het echt stopt iig

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat was een vinyl shop ? Weet iemand trouwens ook of er Duitse online vinylshops zijn ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ja Only-DJs.com is een vinylshop.
Zie de topicstart; important-records.de <- ben ik zeer over te spreken. Binnenlandse vinyls (Duits dus) zijn er ook een stuk goedkoper, scheelt wel 2 euro soms

[ Voor 12% gewijzigd door ScuL op 28-09-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
momania schreef op 28 september 2004 @ 20:20:
[...]

:o

Ik vond het toch altijd wel prettig 'zaken doen' met only-djs.com

Zou jammer zijn als het echt stopt iig
:(
idd, heb 2 keer wat bij ze besteld. Prima zaak mijns inziens... Zonde zeg! Precies nu juist de vinyl-verkoop in NL zo aan het stijgen is? 'k snap het niet?

Trouwens moet ik zeggen dat ik op de een of andere manier toch vaker bij Recess bestel. Ik kan niet echt duidelijk een reden geven waarom, ik denk dat het iets met de site te maken heeft, die van Recess is uitnodigender ofzo :?

edit:

ik heb eens ff uitgezocht wat het nou precies is: het is toch zeker wel de site. Die van Recess is heel overzichtelijk, snel en duidelijk ingedeeld. Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld DanceGrooves en Platenshop.nl komt het veel professioneler over. Ik denk dus dat het daar mee te maken heeft. En het assortiment van Recess spreekt me aan, ook niet geheel onbelangrijk ;)

[ Voor 26% gewijzigd door BezurK op 28-09-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Holy shit, als ik zie hoeveel gewone Enzyme vinyls die verkoopt voor meer dan 20e...nee, laat dan maar :| 20e voor 4 nummers :/ :r

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08-06 18:42

Chiron

Moderator Discord
-ScuL- schreef op 28 september 2004 @ 20:01:
Only Dj's is ermee gestopt ja, evenals het platenlabel BPM erachter.. failliet weet ik niet, maar de zaken gingen niet zo goed laatste tijd.

Al was het aanbod van only-dj's de laatste tijd sowieso al kruk, wat op zich best te verklaren is als ze geen platen meer op krediet krijgen van de groothandel.. en tja dan houdt het op.

niet getreurd, er komt binnenkort een nieuwe online vinyl shop erbij :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Chiron schreef op 28 september 2004 @ 20:32:
[...]

Only Dj's is ermee gestopt ja, evenals het platenlabel BPM erachter.. failliet weet ik niet, maar de zaken gingen niet zo goed laatste tijd.

Al was het aanbod van only-dj's de laatste tijd sowieso al kruk, wat op zich best te verklaren is als ze geen platen meer op krediet krijgen van de groothandel.. en tja dan houdt het op.

niet getreurd, er komt binnenkort een nieuwe online vinyl shop erbij :)
vertel? Ik heb iets gemist? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
JT schreef op 28 september 2004 @ 20:31:
Holy shit, als ik zie hoeveel gewone Enzyme vinyls die verkoopt voor meer dan 20e...nee, laat dan maar :| 20e voor 4 nummers :/ :r
Vinyls die een prijs hebben van meer dan 10 euro zijn vaak zo geprijsd omdat ze in Nederland uitverkocht zijn.. wat wel gauw gebeurt met platen die al wat ouder zijn. Ik ken platen die daar voor 50 euro per stuk staan! Ja kijk ik zal het niet kopen maar de echte freak (of iemand met veel geld) heeft er geen moeite mee ;)

Toch heb ik daar voor 8 euro nog vinyls kunnen kopen die hier niet meer te krijgen waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb al voor 100e gezien. Maar ik heb net gekeken bij andere shops en daar zijn ze nog gewoon hoor, die platen van 20e en duurder...

Edit: €250 voor 2 nummers :X

[ Voor 27% gewijzigd door JT op 28-09-2004 20:54 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Misschien zijn het represses of releases op een ander label. Sommige platen hebben een bepaalde eigenwaarde bijv. door hoes of een speciale uitgave... Ik heb niet genoeg verstand van de markt in Enzyme platen om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen maar zo'n prijs staat er niet zomaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

250e....gouden hoes dan denk ? :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik moet toegeven 250 is wel een extreem bedrag :)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.