Mixer afgedekt terwijl hij niet in gebruik was?
Het gaat.. er zitten een aantal mooie klassiekers onder maar het mist veel energie en tempo in vergelijking met wat er vandaag gedraaid wordt. De BPM ligt nu 10 a 15 hoger[b]JT schreef op 22 september 2004 @ 02:28:
Vind jij de oude hardstyle echt klote, zoals de hardstyle uit 2001 en 2002 ? Bijvoorbeeld Technoboy @ Qlubtempo in de HMH in juni of juli ?
Ik ben wel in 2001 begonnen met 'hardstylen' overigens
Maar ik bedoelde de zgn 'early-hardstyle' ook niet met hardhouse
[ Voor 17% gewijzigd door ScuL op 22-09-2004 14:44 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Het Begin niet echt je-van-het 
• te druk
• chuckie draaide urban (kende hem niet
)
• Luke (my man!) opende ffs!
• Jean sloot af, en draaide weer eens als een ouwe lul
Verder was het wel ok
• te druk
• chuckie draaide urban (kende hem niet

• Luke (my man!) opende ffs!
• Jean sloot af, en draaide weer eens als een ouwe lul
Verder was het wel ok
[ Voor 6% gewijzigd door BezurK op 22-09-2004 14:36 ]
Rookworst zonder R is ook worst.
Ik vind er juist veel meer variatie in zitten. Nu is het allemaal dezelfde (soort) bassline, het gaat alleen om hard hard hard en ik vind echt dat er afbreuk is. Neem nou nummers als Danielle Mondello - Assassins of The New Frontier - Musica Che Domina. DJ Vortex vs Arpa's Dream - Incoming!, Mass Effect - Alpha Scan, Tatanka & Ado The Dream - Kriminal Flash, die creativiteit vind je tegenwoordig niet meer terug. Ik zou zelfs zover gaan als zeggen dat de oude hardstyle gewoon een compleet ander genre is dan de nieuwe hardstyle.-ScuL- schreef op 22 september 2004 @ 14:32:
[...]
Het gaat.. er zitten een aantal mooie klassiekers onder maar het mist veel energie en tempo in vergelijking met wat er vandaag gedraaid wordt. De BPM ligt nu 10 a 15 hoger
Ik ben wel in 2001 begonnen met 'hardstylen' overigens
Maar ik bedoelde de zgn 'early-hardstyle' ook niet met hardhouse
Als je trouwens hard wil en meer BPM dan snap ik niet dat je geen terror/speedcore luistert
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Hardstyle = de bassline .. Zonder dat kun je het eigenlijk niet in de stijl definiëren.
Een aantal van die nummers die je daar noemt zijn leuk maar passen niet meer in de huidige stijl. Eigenlijk kun je ze ook definiëren als 'early-hardstyle' -> kom naar Scantraxx daar is een early zaal hehe
Ik kom van de ouderwetse hardcore af (170-190 BPM) .. Nieuwe hardcore spreekt me TOTAAL niet aan.. (op een paar uitzonderlijke nummers na) ... en is over het algemeen ook langzamer. Hardstyle raakt me iig meer..
Een aantal van die nummers die je daar noemt zijn leuk maar passen niet meer in de huidige stijl. Eigenlijk kun je ze ook definiëren als 'early-hardstyle' -> kom naar Scantraxx daar is een early zaal hehe
Ik kom van de ouderwetse hardcore af (170-190 BPM) .. Nieuwe hardcore spreekt me TOTAAL niet aan.. (op een paar uitzonderlijke nummers na) ... en is over het algemeen ook langzamer. Hardstyle raakt me iig meer..
Um...langzamer ???
Dan weet ik niet wat jij luistert
Ga is ff snel Darkcore 666 downloaden halen of nummers van de Epileptik cd's of het Core-tex label luisteren om er maar is een paar te noemen
En niet te vergeten: Micropoint
En dat ze niet meer in de huidige stijl passen is wat ik bedoel met dat het eigenlijk gewoon 2 genres zijn
Wat ik ook erg jammer vind voor de sfeer van de feesten is het gehalte meelopers 
En ik kom ook van de ouderwetse hardcore hoor
Luister het al 9 jaar, Aussie draag ik nog steeds
En ook bij de "early" hardstyle zoals jij het noemt was het de bas. Sterker nog, das bij bijna alle electronische muzieksoorten zo: trance, hardtrance, techno, hardcore, drum 'n bass, hardstyle hardhouse en noem maar op

En ik kom ook van de ouderwetse hardcore hoor
[ Voor 5% gewijzigd door JT op 22-09-2004 18:06 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Mja ik weet niet hoe dat klinkt maar het klinkt als industrial en dat is iets dat ik echt heeeeeeeeeeel erg slecht trek. Darkcore/terror/speedcore trouwens ook met 1 uitzondering: DJ Skinhead - Extreme TerrorJT schreef op 22 september 2004 @ 18:04:
Um...langzamer ???Dan weet ik niet wat jij luistert
Ga is ff snel Darkcore 666 downloaden halen of nummers van de Epileptik cd's of het Core-tex label luisteren om er maar is een paar te noemen
En niet te vergeten: Micropoint
Ik heb het meer over de bekende namen zoals Promo, Catscan en Outblast. Ze draaien af en toe wel lekkere nummers maar over het algemeen ligt de snelheid lager dan vroeger.
.. Mja daar kijk ik dan maar doorheen, ik feest voor mezelf niet voor anderenEn dat ze niet meer in de huidige stijl passen is wat ik bedoel met dat het eigenlijk gewoon 2 genres zijnWat ik ook erg jammer vind voor de sfeer van de feesten is het gehalte meelopers
Ik sta liever tussen meeloop-breezers die er een beetje blij uit zien dan tussen kale koppen met knarsende kaken, bretels, lonsdale en kisten eerlijk gezegd

[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 22-09-2004 18:41 ]
Sorry, maar hier moest ik nou hartelijk om lachen-ScuL- schreef op 22 september 2004 @ 18:40:
[...]
Ik sta liever tussen meeloop-breezers die er een beetje blij uit zien dan tussen kale koppen met knarsende kaken, bretels, lonsdale en kisten eerlijk gezegd
Het is goed dat je er doorheen kan kijken, dat is iets wat ik helaas niet kan. Ook de mensen maken de sfeer. En dat is voor mij dan het probleem.
Ecodan warmtepomp
Beetje vreemde discussie in dit topic?
Anoniem: 94711
Toch jammer dat er gezegt word dat de goede oude hardstyle niet meer gemaakt word.....
Jongens als Daniele Mondello en Deepack maken naar mijn idee nog erg goeie dingen.... en zo zijn er nog wel veel meer.
Natuurlijk heb je bij elke style ook dat er mensen mee gaan wandelen op het succes van een style met mindere producties. Maar die hoef je niet te kopen.
Het kost alleen wat meer zoek werk om het betere te vinden.
Jongens als Daniele Mondello en Deepack maken naar mijn idee nog erg goeie dingen.... en zo zijn er nog wel veel meer.
Natuurlijk heb je bij elke style ook dat er mensen mee gaan wandelen op het succes van een style met mindere producties. Maar die hoef je niet te kopen.
Anoniem: 48706
En dat is nou precies wat iedereen dus zegtAcolyte57 schreef op 22 september 2004 @ 04:36:
[...]
Hmmmmmmmmm.... ander verhaal. In mijn studentenvereniging hebben we de DX-1000.... Leuk apparaat, veel functies voor zijn prijs. Nu gebruiken we 'm niet zoveel omdat het bedoelde gebruik (lekker veel crossfaden als DJ) niet kan bij de default instellingen... de crossfader is verkeerd afgesteld. Dus in feite is hij nu een jaar lang niet gebruikt (behalve de main aan/uit zetten).
Na 1 jaar heel licht gebruik van een DX-1000 hebben we 2 dode ingange, 1 dode subwoofer uitgang en heel stroefe faders.
Leuk zeg, Behringer.
[Edit]
Kut, ik lees nu pas dat het over de VMX serie gaat. Mijn fout, sorry.
Vmx = goed
Anoniem: 48706 schreef op 22 september 2004 @ 20:33:
[...]
En dat is nou precies wat iedereen dus zegt![]()
Vmx = goedDX = slecht

Lol ik had het niet over early-hardstyle hoor maar over idd de hardcore feesten. Ik heb er een aantal bezocht en heb geconcludeerd dat het ÉCHT niets meer is voor mij. Feesten als Mindcontroller en HouseQlassics zijn idd nog ouderwets zoals het hoort..JT schreef op 22 september 2004 @ 19:08:
Sorry, maar hier moest ik nou hartelijk om lachenDat soort mensen heb ik toen letterlijk NOOIT gezien op die feesten, waar je dit nou op basseert
Mensen die van de vroegere hardstyle houden zijn geen skinheads enzo. Verwar jezelf niet met de grote hardcore newstyle feesten
Als je het daar over hebt dan ben ik het zeker met je eens
De sfeer is veelal super hoor op hardstyle evenementen, afgezien van het publiek wat er komtHet is goed dat je er doorheen kan kijken, dat is iets wat ik helaas niet kan. Ook de mensen maken de sfeer. En dat is voor mij dan het probleem.
Klopt daarom wilde ik 'm ook liever niet voeren maar nu ik er eenmaal in zit wil ik het ook afronden
Helemaal mee eens, er zijn nog zat goede producties te vinden. En als DJ behoort dat natuurlijk tot 1 van je takenAnoniem: 94711 schreef op 22 september 2004 @ 20:13:
Toch jammer dat er gezegt word dat de goede oude hardstyle niet meer gemaakt word.....
[ Voor 22% gewijzigd door ScuL op 22-09-2004 20:51 ]
Zeg ik iets fout?
Je maakt trouwens goeie mixen
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 48706 op 22-09-2004 21:46 ]
Hij zit verticaal in een rack vastgebouwd, dus afdekken is niet echt een mogelijkheid. En hoewel dat de stroeve faders kan verklaren, slaat het alsnog nergens op dat er ingangen/uitgangen kapot gaan.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Waarom niet? Ik weet niet wat er met die mixer is gedaan, maar met een beetje troep heb je zo'n fader zo kapot, en dan kan het best zijn dat de fader van dat kanaal gewoon hardstikke dood was.
Besides, Behringer is niet echt het meest betrouwbare merk om op een feest te gebruiken
(hoewel vele drive in shows het daar niet mee eens zijn).
Besides, Behringer is niet echt het meest betrouwbare merk om op een feest te gebruiken
Wat ik hier mis over behringer is simpel, behringer maakt verschillende productlijnen. In tegenstelling tot andere merken zit hier een immens verschil tussen. Juist op kwalitatief gebied. Behringer maakt gewoon hele goede dingen en hele slechte dat lees je uit ervaringen oa op new-line. Het commentaar bij de vmx 300 is zeer goed terwijl enkele dx'en compleet worden afgekraakt.
Anoniem: 94711 schreef op 22 september 2004 @ 20:13:
Ben ik het niet mee eens...het is ook niet voor niks dat je bijna niks meer ziet van de oude producers. Kunnen jullie mij dan is wat titels geven over wat je schaart onder de oude hardstyle ? Voor mij is elk jaar een andere stijl met 2001 en 2002 het beste, tot ongeveer ocotober ofzo van 2003 aanvaardbaar en daarna helemaal niks meer. Onder welk jaar qua stijl zou je de platen dan zetten waarvan je me (hopelijk) de titels van gaat geven ? En kom aub niet met producties aanzetten als Deepack - Here's Johny-ScuL- schreef op 22 september 2004 @ 20:50:
[...]
Helemaal mee eens, er zijn nog zat goede producties te vinden. En als DJ behoort dat natuurlijk tot 1 van je taken
En ik heb het dus juist over de mensen[...]
De sfeer is veelal super hoor op hardstyle evenementen, afgezien van het publiek wat er komt
Ecodan warmtepomp
In een rack achter de bar of veilig op je DJ booth is net ff anders imhoVash schreef op 22 september 2004 @ 21:28:
Besides, Behringer is niet echt het meest betrouwbare merk om op een feest te gebruiken(hoewel vele drive in shows het daar niet mee eens zijn).
Ecodan warmtepomp
Je ziet niks meer van de oude producers? Wie bedoel je dan? Tom-X, Pep'n'Up dat soort zeker? Komt omdat het eigenlijk een verlengd stuk hardtrance was en geen hardstyle. De echte founders zoals Technoboy produceren nog giga veel..JT schreef op 22 september 2004 @ 21:51:
Ben ik het niet mee eens...het is ook niet voor niks dat je bijna niks meer ziet van de oude producers. Kunnen jullie mij dan is wat titels geven over wat je schaart onder de oude hardstyle ? Voor mij is elk jaar een andere stijl met 2001 en 2002 het beste, tot ongeveer ocotober ofzo van 2003 aanvaardbaar en daarna helemaal niks meer. Onder welk jaar qua stijl zou je de platen dan zetten waarvan je me (hopelijk) de titels van gaat geven ? En kom aub niet met producties aanzetten als Deepack - Here's JohnyDas best een aardig nummer maar valt onder de 2003 stijl
Wat ik eronder schaar is moeilijk te zeggen.. Eigenlijk alles voor Qlubtempo 2002 als je je dat kan herinneren
ja zoals gezegd ik kom voor het feest die mensen boeien me niet. ze zijn allicht vriendelijker als de stijve lonsdale koppen (ik val in herhaling)En ik heb het dus juist over de mensen
Ja, dat bedoel ik inderdaad-ScuL- schreef op 22 september 2004 @ 22:09:
[...]
Je ziet niks meer van de oude producers? Wie bedoel je dan? Tom-X, Pep'n'Up dat soort zeker? Komt omdat het eigenlijk een verlengd stuk hardtrance was en geen hardstyle. De echte founders zoals Technoboy produceren nog giga veel..
Wat ik eronder schaar is moeilijk te zeggen.. Eigenlijk alles voor Qlubtempo 2002 als je je dat kan herinneren.... Wat wil je precies zien? Dat ik oude nummers ga opsommen of nieuwe nummers die ook goed zijn?
Ecodan warmtepomp
Anoniem: 94711
Het is en blijft goed zoeken naar de goede producties.JT schreef op 22 september 2004 @ 22:51:
[...]
Ja, dat bedoel ik inderdaadEn vergeet niet, Technoboy draaide ook al in 2001 en dan de hardstyle die inderdaad in relatie stond met hardtrance. En die vind ik nog steeds het best. Maar spul als Technoboy - Harddrive is ook zeer goed te pruimen
Jij zei dat er genoeg nieuwe nummers waren die nog op de oude hardstyle leken of hetzelfde zijn. Ik hoor dan graag welke
Julian DJ en Davide Sonar zijn ook erg goed bezig.
Daniele Mondello maakt ook nog steeds geweldige platen.
Deepack - Kick this mutha en Stomper zijn ook erg lekker.
Midi J, Ado Montorsi
Moet ik nog even door gaan? Dit zijn toch wel de beter uit gedachte tracks en niet de simpele "Breezahr" tracks zoals ze hier ook wel genoemd worden.
Ja eigenlijk wel: Die VMX mixers zijn troep 1e klas. De DX valt nog mee maar in principe nog steeds troep (tenzij je er echt voorzichtig mee omgaat met afdekken e.d.)Anoniem: 48706 schreef op 22 september 2004 @ 21:02:
[...]
Zeg ik iets fout?![]()
Je maakt trouwens goeie mixen, mijn complimenten.
Bedankt voor je feedback
Dat probeer ik te zeggen: Voor thuisgebruik kan hij een leuke budgetmixer zijn, maar ga er dan ook echt wel voorzichtig mee om, want je zal niet de 1e zijn die zo'n ding slooptJT schreef op 22 september 2004 @ 21:52:
[...]
In een rack achter de bar of veilig op je DJ booth is net ff anders imho
Ik doelde meer op de DJ Booth van een drive-in show
Maar waarom vind jij de VMX300 paneeltjes dan troep ? Je ziet er echt veel positieve dingen over. Ook een paar van mensen die hem al lang gebruiken. Of is de 300 een uitzondering ?
Ecodan warmtepomp
Ik heb überhaupt alleen maar slechte ervaringen met Behringer VMXjes.JT schreef op 23 september 2004 @ 00:25:
Ik doelde meer op de DJ Booth van een drive-in showMaar waarom vind jij de VMX300 paneeltjes dan troep ? Je ziet er echt veel positieve dingen over. Ook een paar van mensen die hem al lang gebruiken. Of is de 300 een uitzondering ?
Ik ken een aantal mensen die d'r 1 hebben dus ik kan er wel een aardig oordeel over geven. Veel last van krakende faders / potfaders (die we gezellig schoonmaken waar ze na een maand weer gaan kraken). Als je de opbouw van dat ding ziet weet je meteen waarom je geen Behringer servicemedewerker moet worden: Er valt echt niet mee te werken. Alles zit muurvast op 1 print zowat. Een nette subchassis ontbreekt.
Ook moet je niet raar kijken als je linker en rechterkanaal na een tijdje gebruik opeens VOLLEDIG uit balans raken.
Oh, dat doet onze DX ook al. Links is een flink stuk zachter dan rechts. Leuk om nieuwe mensen uit te leggen dat de linker schuif van main hoger moet dan de rechter...Vash schreef op 23 september 2004 @ 00:30:
Ook moet je niet raar kijken als je linker en rechterkanaal na een tijdje gebruik opeens VOLLEDIG uit balans raken.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
En je kent dus ook mensen met de VMX300 ?Vash schreef op 23 september 2004 @ 00:30:
[...]
Ik heb überhaupt alleen maar slechte ervaringen met Behringer VMXjes.
Ik ken een aantal mensen die d'r 1 hebben dus ik kan er wel een aardig oordeel over geven. Veel last van krakende faders / potfaders (die we gezellig schoonmaken waar ze na een maand weer gaan kraken). Als je de opbouw van dat ding ziet weet je meteen waarom je geen Behringer servicemedewerker moet worden: Er valt echt niet mee te werken. Alles zit muurvast op 1 print zowat. Een nette subchassis ontbreekt.
Ecodan warmtepomp
Behringer maakt over het algemeen gewoon complete bagger aan dj gear.
En ja er zijn uitzonderingen zoals de DX1000 maar zelfs van die uitzonderingen ben ik persoonlijk niet kapot.
Ik zou dan gewoon voor een Numarkje gaan. Die nieuwe mixertjes van ze zijn gewoon erg leuk voor de prijs.
En ja er zijn uitzonderingen zoals de DX1000 maar zelfs van die uitzonderingen ben ik persoonlijk niet kapot.
Ik zou dan gewoon voor een Numarkje gaan. Die nieuwe mixertjes van ze zijn gewoon erg leuk voor de prijs.
Numark ZEKER niet. Ben al op onderzoek geweest; alles wat niet digitaal is en onder de Matrix serie is heeft KUTfaders.
Ecodan warmtepomp
Ow......
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11689
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11687
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11175
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11688
Allemaal prima mixertjes voor het geld. Word een keer tijd dat ik er een review over schrijf op aboutdj.nl want het beeld dat numark alleen ruk mixers maakt blijft redelijk hangen bij sommige mensen. En dit zijn dus geen ruk mixertjes voor het geld maar hele leuke instappertjes (al is die PPD de instap fase wel ontgroeid qua prijs)
Ik had het ook over de nieuwe numark mixertjes........
Allemaal prima mixertjes voor het geld. Word een keer tijd dat ik er een review over schrijf op aboutdj.nl want het beeld dat numark alleen ruk mixers maakt blijft redelijk hangen bij sommige mensen. En dit zijn dus geen ruk mixertjes voor het geld maar hele leuke instappertjes (al is die PPD de instap fase wel ontgroeid qua prijs)
[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 23-09-2004 03:42 ]
he verdomd.. ik heb een DX500, en die heeft al tijden dezelfde kuren...Acolyte57 schreef op 23 september 2004 @ 00:53:
[...]
Oh, dat doet onze DX ook al. Links is een flink stuk zachter dan rechts. Leuk om nieuwe mensen uit te leggen dat de linker schuif van main hoger moet dan de rechter...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
ik heb mijn dx500 weggedaan. Ik had vooral last van lekkende faders...kraken viel op zich we mee.Chiron schreef op 23 september 2004 @ 07:05:
[...]
he verdomd.. ik heb een DX500, en die heeft al tijden dezelfde kuren...
Oja Je moet vanavond draaien he?Ik denk niet dat ik langs kan komen om te kijken. Succes In ieder geval!
Ik heb met de DX1000 nog nooit problemen gehad. En ik heb mijn DX1000 al een hele lange tijd. De tijd dat het ding nog een compleet fortuin koste. Dek het paneel niet af. etc. Ik heb 'm wel netjes in onderhoud. Maar dat heb ik met al m'n audio. 1 of 2 x per jaar alles even schoon laten maken etc. Dat doet toch wel een hoop goed.
[ Voor 20% gewijzigd door Reacher op 23-09-2004 11:20 ]
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Zo, net nog even wat plaatjes wezen halen.
Vanavond hier draaien voor de studievereniging
Moet alleen ff wat rustiger aandoen met van alles kopen... Mijn auto is er van het weekend mee uitgescheëen en moet nou dus eerst even een andere auto hebben...
(Peugeot 405 met vastgelopen motor kopen anyone?
)
Moet alleen ff wat rustiger aandoen met van alles kopen... Mijn auto is er van het weekend mee uitgescheëen en moet nou dus eerst even een andere auto hebben...
(Peugeot 405 met vastgelopen motor kopen anyone?
Welke heb je gekocht?OverSoft schreef op 23 september 2004 @ 11:25:
Zo, net nog even wat plaatjes wezen halen.
(Peugeot 405 met vastgelopen motor kopen anyone?)
Die van onze 1000 kraken idd niet, dus dat is iig een pluspuntsavale schreef op 23 september 2004 @ 11:17:
ik heb mijn dx500 weggedaan. Ik had vooral last van lekkende faders...kraken viel op zich we mee.
LezenReind schreef op 23 september 2004 @ 03:41:
Ow......
JT schreef op 23 september 2004 @ 02:53:
Numark ZEKER niet. Ben al op onderzoek geweest; alles wat niet digitaal is en onder de Matrix serie is heeft KUTfaders.
Ecodan warmtepomp
leuk die tijden dat hier gepost wordt. Het gaat de hele nacht door
[ Voor 1% gewijzigd door Triple-D op 23-09-2004 13:35 . Reden: typo ]
Hm misschien heb je het anders geïnterpreteerd dan hoe ik het bedoelde. Ik zei dat er nog wel goede nummers zijn tussen de bagger die wordt uitgegeven, niet dat ze lijken op de oude hardstyle. Als hardcore liefhebber zou je bijv. je hart wel op kunnen halen bij het SyS-X label. StraightOn doet ook nog wel leuke dingen... maar vooral Fusion is mijn favoriet. Zany/Donkeyrollers.JT schreef op 22 september 2004 @ 22:51:
Ja, dat bedoel ik inderdaadEn vergeet niet, Technoboy draaide ook al in 2001 en dan de hardstyle die inderdaad in relatie stond met hardtrance. En die vind ik nog steeds het best. Maar spul als Technoboy - Harddrive is ook zeer goed te pruimen
Jij zei dat er genoeg nieuwe nummers waren die nog op de oude hardstyle leken of hetzelfde zijn. Ik hoor dan graag welke
Ik had dat ook.... net bijna 2000 uitgegeven aan een hele uitrusting en VEEL vinyl kapt m'n auto er mee.... dure reparatie means ik = bijna bankroet RAH!OverSoft schreef op 23 september 2004 @ 11:25:
(Peugeot 405 met vastgelopen motor kopen anyone?)
He dat hoort bij het DJ-leven hè lol... Om de een of andere reden voel ik me 's nachts altijd prettiger dan overdagTriple-D schreef op 23 september 2004 @ 13:35:
leuk die tijden dat hier gepost wordt. Het gaat de hele nacht door
Dat bedoel ikAcolyte57 schreef op 23 september 2004 @ 00:53:
[...]
Oh, dat doet onze DX ook al. Links is een flink stuk zachter dan rechts. Leuk om nieuwe mensen uit te leggen dat de linker schuif van main hoger moet dan de rechter...
Ja. Maar alsof dat zoveel verschil uitmaakt... dezelfde componenten en dezelfde opbouw geven meestal hetzelfde resultaat hoor.
k. Dan word het, als het mixen langer blijft dan een week
denk ik een Reloop en anders een Gemini.
Ecodan warmtepomp
Ga lekker voor de PS-626i. Die heeft zichzelf tenminste bewezen.
Ik ga eerst een goedkoop 2e handsje halen, misschien een JB Systems voor 50e (Classic Three) om te kijken of ik er niet na 2 maanden al op afgehaakt ben
Ecodan warmtepomp
Zijn er mensen met ervaring van de Numark TT 200 draaitafels?
Ze liggen precies binnen mijn budget (€ 300,- per tafel). Ik wil ze voornamelijk voor thuis gebruiken.
Als je er ervaring mee hebt, zou ik graag de pro's en de con's willen horen
Wel onderbouwen a.u.b. Want "Numark maakte de baggere TT1" heb ik niet veel aan.
Is het probleem met de arm-speling al opgelost bij latere versies?
Ik weet het, Technics SL's zijn natuurlijk beter, al vind ik Technics ietwat overrated, imho, maar ik vind het niet nodig om 500,- per tafel te betalen, als ik ze alleen thuis gebruik.
Ze liggen precies binnen mijn budget (€ 300,- per tafel). Ik wil ze voornamelijk voor thuis gebruiken.
Als je er ervaring mee hebt, zou ik graag de pro's en de con's willen horen
Wel onderbouwen a.u.b. Want "Numark maakte de baggere TT1" heb ik niet veel aan.
Ik weet het, Technics SL's zijn natuurlijk beter, al vind ik Technics ietwat overrated, imho, maar ik vind het niet nodig om 500,- per tafel te betalen, als ik ze alleen thuis gebruik.
Jij zegt tegen mij LEZEN, in mijn eerste post had ik het over de NIEUWE NUMARK mixertjes, dat zijn dus die digitale. Wie moet er nou lezen ;-) (DM serie is alweer een jaar of 2 oud namelijk en dus echt niet nieuw meer)
De TT1 en TT2 waren de betere draaitafels die Numark ooit gemaakt heeftVimana schreef op 23 september 2004 @ 20:56:
Zijn er mensen met ervaring van de Numark TT 200 draaitafels?
Dat waren namelijk volwaardige thuis alternatieven voor de SL1200. Over de TT200, die heeft dezelfde arm als de TTX. Als je wilt weten hoe de arm van de TTX is -> http://www.aboutdj.nl/ind...d=26&limit=1&limitstart=2
Meer zeg ik er niet over
Maar als je nog ergens een TT1 of TT2 op de kop kan tikken voor een leuk prijsje zou ik het zeker niet laten. Ik zag trouwens dat mijn oude TT1's nog steeds te koop staan bij feedback in Apeldoorn, en daar staan ze nu al een jaar of 2
Ik zal eens een link geven naar de productbespreking van de vmx 300: http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=12274Vash schreef op 23 september 2004 @ 16:52:
[...]
Dat bedoel ikHeb ook nog wel ergens een opname van een plaat via een Behringer mixer (VMX200 d8 ik), daar hoor je het zo goed...
[...]
Ja. Maar alsof dat zoveel verschil uitmaakt... dezelfde componenten en dezelfde opbouw geven meestal hetzelfde resultaat hoor.
Wat ik dan niet snap is waarom die mensen nergens problemen mee hebben
Ik wil gewoon graag weten wat er mis met dit product zou moeten zijn. Ik heb hem nu zelf en hij bevalt tot nu toe goed. Nou gebruik ik hem nu nog thuis en dek hem altijd af met theedoek.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 48706 op 23-09-2004 22:27 ]
nog mensen hier die van plan zijn mee te doen met de Be A DJ contest? Ik zit er nog over te twijfelen, maar ik denk wel dat ik de gok ga wagen 
Wordt dan m'n eerste contest
Nieuw is subjectiefReind schreef op 23 september 2004 @ 21:48:
[...]
Jij zegt tegen mij LEZEN, in mijn eerste post had ik het over de NIEUWE NUMARK mixertjes, dat zijn dus die digitale. Wie moet er nou lezen ;-) (DM serie is alweer een jaar of 2 oud namelijk en dus echt niet nieuw meer)
Ecodan warmtepomp
Wat is volgens jou dan een goed alternatief? Er zit een behoorlijk gat tussen de low-budget draaitafels (€ 100,- / € 200,-) en de wat hogere klasse (> € 400,-).Reind schreef op 23 september 2004 @ 21:53:
[...]
De TT1 en TT2 waren de betere draaitafels die Numark ooit gemaakt heeft![]()
Dat waren namelijk volwaardige thuis alternatieven voor de SL1200. Over de TT200, die heeft dezelfde arm als de TTX. Als je wilt weten hoe de arm van de TTX is -> http://www.aboutdj.nl/ind...d=26&limit=1&limitstart=2
Meer zeg ik er niet over![]()
Maar als je nog ergens een TT1 of TT2 op de kop kan tikken voor een leuk prijsje zou ik het zeker niet laten. Ik zag trouwens dat mijn oude TT1's nog steeds te koop staan bij feedback in Apeldoorn, en daar staan ze nu al een jaar of 2
En dan heb ik het over nieuwe tafels.
Anoniem: 5897
De kans dat je uberhaupt mee mag doen is klein. Ik heb me iig ingeschreven..ben benieuwdBezurK schreef op 23 september 2004 @ 22:51:
nog mensen hier die van plan zijn mee te doen met de Be A DJ contest? Ik zit er nog over te twijfelen, maar ik denk wel dat ik de gok ga wagen
Hebben een foutje in de arm/antiskating geloof ik (moet ik ff nakijken in de ik heb het ooit is opgeschreven databaseVash schreef op 23 september 2004 @ 23:57:
JB-Systems T-3?
In de prijsklasse tot 300€ vind ik dit nog altijd een hele mooie, http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12717Vimana schreef op 23 september 2004 @ 23:53:
[...]
Wat is volgens jou dan een goed alternatief? Er zit een behoorlijk gat tussen de low-budget draaitafels (€ 100,- / € 200,-) en de wat hogere klasse (> € 400,-).
En dan heb ik het over nieuwe tafels.
Review op mijn site, http://www.aboutdj.nl/ind...n=content&task=view&id=26
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12805 Hetzelfde model als de T3 van JB. In de reloop zat een foutje in de anti skating van de arm voor zover ik heb begrepen van Andre Huisman. Dat is daarna door gegeven aan Reloop zelf en of ze er wat aan gedaan hebben weet ik niet.
Daar moet je Dre dus zelf maar ff over mailen.
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12678
Vallen buiten je budget maar als je het op kunt brengen om door te sparen zou ik het zeker doen, dan zit je meteen in het high end gebeuren voor een prijs die in het midden segment thuis hoort.
[ Voor 70% gewijzigd door R2D2 op 24-09-2004 01:13 ]
Is inmiddels gefixed heb ik begrepen. Sowieso een kleine anti-skating kracht is niet iets om wakker van te liggen, pak een one sided vinyl en je kan de AS perfect afstellen.Reind schreef op 24 september 2004 @ 01:08:
[...]
Hebben een foutje in de arm/antiskating geloof ik (moet ik ff nakijken in de ik heb het ooit is opgeschreven database)
Maar in principe heb je gelijk, de 5000 is een nette
[ Voor 7% gewijzigd door Flake op 24-09-2004 01:17 ]
Och dan ben je verplicht om alleen met technics gear te werken die daar staat.Anoniem: 5897 schreef op 23 september 2004 @ 23:59:
[...]
De kans dat je uberhaupt mee mag doen is klein. Ik heb me iig ingeschreven..ben benieuwd
Ik was van plan me ook in te schrijven en dan aan te komen met final scratch, lijkt me lachen op zo'n zwaar gesponserde contest.
Kom je daar aan met je laptop en scratch ampje + 2 platen. En om het helemaal compleet te maken zou ik ook nog zo'n lelijke maar o zo opzichtige pioneer HDJ1000 koptelefoon op m'n kop zetten (ja zelfs de hoofdtelefoon die je gebruikt is van Technics).
Of ben ik weer de enige die daar dan de humor van in ziet
Anti skating stel je niet af met een one sided vinyl.Vash schreef op 24 september 2004 @ 01:16:
[...]
Is inmiddels gefixed heb ik begrepen. Sowieso een kleine anti-skating kracht is niet iets om wakker van te liggen, pak een one sided vinyl en je kan de AS perfect afstellen.
Maar in principe heb je gelijk, de 5000 is een nette
Dat doe je netjes op de manier zoals het hoort, anti skating moet gelijk aan het aantal grammen contragewicht op je arm. Gaat je anti skating maar tot 3 en heb je 4 gram als contra gewicht dan gebruik je het maximale en dat is dus 3.
Gaat nogal lastig als er sprake is van een vaste anti skating kracht denk je niet?
Dan krijg je de equavalente anti skating kracht in gram nooit gelijk aan de naalddruk, omdat de equivalente anti skating kracht dan niet goed geijkt is
[ Voor 48% gewijzigd door Flake op 24-09-2004 01:21 ]
Je vergeet de Pioneer kledingReind schreef op 24 september 2004 @ 01:17:
[...]
Och dan ben je verplicht om alleen met technics gear te werken die daar staat.
Ik was van plan me ook in te schrijven en dan aan te komen met final scratch, lijkt me lachen op zo'n zwaar gesponserde contest.
Kom je daar aan met je laptop en scratch ampje + 2 platen. En om het helemaal compleet te maken zou ik ook nog zo'n lelijke maar o zo opzichtige pioneer HDJ1000 koptelefoon op m'n kop zetten (ja zelfs de hoofdtelefoon die je gebruikt is van Technics).
Hoezo is dat?Anoniem: 5897 schreef op 23 september 2004 @ 23:59:
[...]
De kans dat je uberhaupt mee mag doen is klein. Ik heb me iig ingeschreven..ben benieuwd
Ja is wel grappig, maar o-zo bijdehand. Ik snap niet wat je ermee bereikt behalve dan dat je een beetje de wijsneus uithangtReind schreef op 24 september 2004 @ 01:17:
[...]
Dat heet provoceren en kan heel leuk zijnBezurK schreef op 24 september 2004 @ 08:52:
[...]
Ja is wel grappig, maar o-zo bijdehand. Ik snap niet wat je ermee bereikt behalve dan dat je een beetje de wijsneus uithangt![]()
Ecodan warmtepomp
Dan heb je gewoon een arm die niet klopt en stuur je hem terug naar je leverancier.Vash schreef op 24 september 2004 @ 01:20:
Gaat nogal lastig als er sprake is van een vaste anti skating kracht denk je niet?Dan krijg je de equavalente anti skating kracht in gram nooit gelijk aan de naalddruk, omdat de equivalente anti skating kracht dan niet goed geijkt is
Ja inderdaad............................. ik doe eigenlijk niet anders in het dagelijks levenBezurK schreef op 24 september 2004 @ 08:52:
Ja is wel grappig, maar o-zo bijdehand. Ik snap niet wat je ermee bereikt behalve dan dat je een beetje de wijsneus uithangt![]()
Maar het leek me wel leuk omdat er zo DUIDELIJK in de regels staat dat je ALLEEN met technics gear mag werken op de contest.
[ Voor 36% gewijzigd door R2D2 op 24-09-2004 12:47 ]
IddReind schreef op 24 september 2004 @ 12:42:
[...]
Dan heb je gewoon een arm die niet klopt en stuur je hem terug naar je leverancier.
[...]
Ja inderdaad............................. ik doe eigenlijk niet anders in het dagelijks leven
Maar het leek me wel leuk omdat er zo DUIDELIJK in de regels staat dat je ALLEEN met technics gear mag werken op de contest.
Ik zie de humor er ook wel van in haha
Verschil is dat jij er lakoniek mee om KAN gaan, in de zin van dat jij toch wel af en toe een gig heb enzo. Ik heb nog nooit voor publiek mogen draaien, dus voor mij betekent zo'n contest gewoon wat meer
Er staan 2 SL's dus das niks nieuws.. En die mixer lijkt me niet al te moeilijk. No problem dus. Mijn koptelefoon is ook van Technics, dus das ook niks nieuws.Reind schreef op 24 september 2004 @ 01:17:
[...]
Misschien omdat er tig anderen zich inschrijven? Tenminste, daar ga ik wel vanuit.
Wat is er mis met technics? Niks toch? Ik draai niet met CD's, maar er staan ook 2 SL's.. nou prima toch? Het "technics only" kan ik wel snappen, het is immers een technics gesponsorde bedoelingReind schreef op 24 september 2004 @ 12:42:
[...]
Dan heb je gewoon een arm die niet klopt en stuur je hem terug naar je leverancier.
[...]
Ja inderdaad............................. ik doe eigenlijk niet anders in het dagelijks leven
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 24-09-2004 14:15 ]
Je kan het ook zo zien dat ze het niet op prijs stellen dat iedereen z'n eigen gear mee neemt. Beetje kijken of je instaat bent om andere gear te werken
Of denk ik nu kort door de bocht
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Sorry, maar ik zie er de lol niet echt van in. Je weet van te voren aan welke regels je moet voldoen. Ben je het er niet mee eens, doe dan niet mee. Maar ga niet de boel lopen provoceren want daar bereik je niets mee....Reind schreef op 24 september 2004 @ 12:42:
[...]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
lijkt me logisch, maar jij zei dat de kans dat je mee mag doen klein is, maar dat zal denk ik wel meevallen. Ze vragen niet eens om een demo op te sturenAnoniem: 5897 schreef op 24 september 2004 @ 14:12:
Misschien omdat er tig anderen zich inschrijven? Tenminste, daar ga ik wel vanuit.
Dus aan voorselectie doen ze dan niet eens. Lijkt me dom als ze dan uit bijvoorbeeld 100 inschrijvingen 20 willekeurige mensen gaan uitkiezen. Voor hetzelfde geld missen ze dan precies die ene grote talent
edit:
voor welke voorronde heb jij trouwens ingeschreven? Ik samen met een maat van me op 9 Oktober in Citylife (Reeuwijk)
voor welke voorronde heb jij trouwens ingeschreven? Ik samen met een maat van me op 9 Oktober in Citylife (Reeuwijk)
[ Voor 11% gewijzigd door BezurK op 24-09-2004 16:14 ]
ik heb ook even formuliertje ingevuld... en ach ik draai ook normaal op 3x technics ipv 2 boeie? zien wel wat eruit komt
en lijkt me supercool om zo'n technics cd spelers onder de vingers te hebben
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Tja.. heb je gelijk in. Misschien dat je later een demo moet opsturen? "I dunno man.."BezurK schreef op 24 september 2004 @ 16:01:
[...]
lijkt me logisch, maar jij zei dat de kans dat je mee mag doen klein is, maar dat zal denk ik wel meevallen. Ze vragen niet eens om een demo op te sturen
Dus aan voorselectie doen ze dan niet eens. Lijkt me dom als ze dan uit bijvoorbeeld 100 inschrijvingen 20 willekeurige mensen gaan uitkiezen. Voor hetzelfde geld missen ze dan precies die ene grote talent
edit:
Ik heb de tempel aangeklikt..Den Haag is dat. Ik woon in Delft dus das lekker dichtbij dan. Ik kon nergens wat vinden over genres e.d. We krijgen dus eerst hip-hop en dan hardcore op 1 avond?
lol, alsof je als je normaal met 3 draaitafels draait niet met twee stuks overweg kanChiron schreef op 24 september 2004 @ 18:39:
ik heb ook even formuliertje ingevuld... en ach ik draai ook normaal op 3x technics ipv 2 boeie? zien wel wat eruit komten lijkt me supercool om zo'n technics cd spelers onder de vingers te hebben
3 is pure luxe
Als je een eigen stijl ontwikkeld hebt en die is gebasseerd op 3tt's, dan kan je met 2 stuks niet je eigen stijl spelen, in dat geval is het geen luxe.
You don't need eyes to see, you need vision
Inmiddels is er al het een en ander veranderd...maar hier toch ff een picje van m'n DJ Booth

O, en om even terug te komen op de vraag "How to become a DJ"
Is heel simpel, ga eerst oefenen... dan nog eens oefenen... draai dan een paar verjaardagspartijtjes van wat vrienden ofzo, als je goed bent wordt je automatisch meer gevraagd, praat eens met een DJ in een club etc etc.
Het draait allemaal om netwerken, zonder connecties wordt t heel moeilijk...

Is heel simpel, ga eerst oefenen... dan nog eens oefenen... draai dan een paar verjaardagspartijtjes van wat vrienden ofzo, als je goed bent wordt je automatisch meer gevraagd, praat eens met een DJ in een club etc etc.
[ Voor 60% gewijzigd door Nielsracing op 25-09-2004 03:15 ]
nice setje!!
en inderdaad.. het gaat er uiteindelijk meer om wie je kent, dan wat je kunt.... wil je een plekkie veroveren
en inderdaad.. het gaat er uiteindelijk meer om wie je kent, dan wat je kunt.... wil je een plekkie veroveren
Anoniem: 54653
In het kader van DJ set-up's dan ook weer de mijne (gisteren uitgebreid van een gemini cd-400x naar een pioneer cdj-100):

zie ik daar een Britney Spears plaat?
Tannoy m2 right ? Die heb ik ook gehadNielsracing schreef op 25 september 2004 @ 03:08:
Inmiddels is er al het een en ander veranderd...maar hier toch ff een picje van m'n DJ Booth
[afbeelding]
[afbeelding]
Ecodan warmtepomp
Goed gezien!JT schreef op 25 september 2004 @ 13:43:
[...]
Tannoy m2 right ? Die heb ik ook gehadLeuke speakertjes
Inderdaad goede speakers, ze staan nu op 2 standaards en dat komt het geluid alleen maar ten goede
Zekers en ik denk dat je ook een heleboel bereikt als ze of verder van je muur af gaan staan of als je er dempend materiaal achter op de muur plakt, in verband met de poort achter
Ecodan warmtepomp
Dat is waar, ik zal binnenkort nog wel even een foto posten met de huidige setupJT schreef op 25 september 2004 @ 14:57:
Zekers en ik denk dat je ook een heleboel bereikt als ze of verder van je muur af gaan staan of als je er dempend materiaal achter op de muur plakt, in verband met de poort achter
Op aanraden van iemand hier (volgens mij was jij het):
The gang bang theory - The underground doesn't stop (echt een ontzettend vette plaat)
Dave Leatherman - Eple
W. Jorg Henze - Virtual Humans EP
en dat was et, doe dus ff rustig aan vanwege geen auto hier...
Pioneer Pro DJ? Waar?Anoniem: 54653 schreef op 25 september 2004 @ 12:18:
In het kader van DJ set-up's dan ook weer de mijne (gisteren uitgebreid van een gemini cd-400x naar een pioneer cdj-100):
[afbeelding]
/edit: Ben scheel

[ Voor 6% gewijzigd door Flake op 25-09-2004 16:11 ]
Anoniem: 23679
Ik zag op het forum van clubcharts staan dat volgende week van 30e t/m 2e de Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf zijn en dan alle Dance Vinyls ipv €11,- maar €3,- eury kosten. Kweet niet wat ze daar hebben maarjah ik denk ik zeg het maar ff

Niet veel bijzonders kan ik je vertellen..
Anoniem: 23679
Achjah kga toch ff kijken ben dan toch in utrecht en €3,- is ook niet veel bijzonders voor mij ;P
Kwist niet eens dat ze bij de bijenkorf vinyl's hadden
idd ik ook niet!
OverSoft schreef op 25 september 2004 @ 16:41:
Kwist niet eens dat ze bij de bijenkorf vinyl's hadden
Op de chill-out afdeling van de Bij-ScuL- schreef op 25 september 2004 @ 16:51:
idd ik ook niet!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
okee, ik wist dus ook niet dat ze een chill-out afdeling hadden
misschien komt dat omdat ik er nooit kom
Ik hoor dat het veel scheelt om in Duitsland mijn draaitafels te bestellen.
Welke webshops kunnen jullie mij aanraden?
Welke webshops kunnen jullie mij aanraden?
Anoniem: 54653
volgens mij alleen met die aanbiedingen. Maar je moet er gewoon ff kijken of je wat ziet.
Jup dat was ik idd hahaOverSoft schreef op 25 september 2004 @ 15:53:
[...]
Op aanraden van iemand hier (volgens mij was jij het):
The gang bang theory - The underground doesn't stop (echt een ontzettend vette plaat)
Dave Leatherman - Eple
W. Jorg Henze - Virtual Humans EP
en dat was et, doe dus ff rustig aan vanwege geen auto hier...
Ik vind vooral "Stop me if i go too far" gruwelijk! (B1 is dat)
Echt zo'n typische plaat om je set mee te eindigen, lekker hard, stevig, groovy (swingend zeg maar) en toch wel met een beetje stijl. Vet gewoon
En Eple is idd ook vet, lekker chille house
[ Voor 3% gewijzigd door BezurK op 25-09-2004 19:11 ]
Vanmiddag maar eens wat platen uit het stof getrokken die geen techno zijn.
Na terug horen van de opname blijkt het een beetje overstuurd bij een paar nummers, maar jullie moeten het er maar mee doen
BtM909 had 'm al een stukje live gehoord
http://www.momania.net/momania_club_25-09-2004.mp3
Na terug horen van de opname blijkt het een beetje overstuurd bij een paar nummers, maar jullie moeten het er maar mee doen
BtM909 had 'm al een stukje live gehoord
http://www.momania.net/momania_club_25-09-2004.mp3
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ja, ZO'N vet einde gewoon (tijdens de B1 van de GBT kwam er een meisje naar me toe of het misschien IETSJE zachter kon, ik keek naar mijn mengpaneel, hmh, in het roodBezurK schreef op 25 september 2004 @ 19:10:
[...]
Jup dat was ik idd haha
Ik vind vooral "Stop me if i go too far" gruwelijk! (B1 is dat)
Echt zo'n typische plaat om je set mee te eindigen, lekker hard, stevig, groovy (swingend zeg maar) en toch wel met een beetje stijl. Vet gewoon
En Eple is idd ook vet, lekker chille house
Ghehhe jaOverSoft schreef op 25 september 2004 @ 19:31:
[...]
Ja, ZO'N vet einde gewoon (tijdens de B1 van de GBT kwam er een meisje naar me toe of het misschien IETSJE zachter kon, ik keek naar mijn mengpaneel, hmh, in het roodmaarja, gewoon zo'n vette plaat
)
Trouwens, mensen, dit al gezien?
Tja, ik vind het nog steeds te duur. Zodra ik ruimte heb voor 2 platenspelers (en ik zeker weet dat mixen geen 1-maand-hobby is) neem ik er 2 en dan gewoon Final Scratch
Ecodan warmtepomp
Dit topic is gesloten.