JaUltraR-pc schreef op 19 september 2004 @ 20:29:
[...]
Ik zal het nog even uitleggen wat je bedoeld![]()
Je speelt in dit spel Gordon. Echter, de bedoeling van Valve is dat je het idee hebt dat je zelf echt in die wereld rondloopt, in mijn geval dat ik daar dus als UltraR monsters loop af te knallen. Ik zie elke ochtend bij het tandenpoetsen mn eigen spiegelbeeld, dus ik weet van mezelf hoe ik eruit zie. In Halflife 2 moet ik het idee krijgen dat ik als die persoon (UltraR dus) daar rondloop. Als ik dan in een spiegel het spiegelbeeld van Gordon krijg te zien word ik er dus aan herinnerd dat ik niet zelf daar monsters af loop te schieten maar dat ik alleen maar Gordon bestuur. En dat wil Valve dus voorkomen.
Zo goed uitgelegd?
We (of ik) vertrouwde(n) het zaakje wel hoor, maar we wilden net even dat kleine beetje meer zekerheid, en nog wat info over de review
Halflife-2.nl vertrouwde het zaakje echter niet zo en mailde naar PC Gameplay. Zij kregen hetvolgende antwoord:
[...]
Of zijn die er niet meer? Want zou handig zijn als ik bij me nieuwe videokaart gelijk HL2 kan krijgen.Hidde schreef op 18 september 2004 @ 22:33:
Vraagje, bij welke ATI kaarten krijg je HL2?
Die actie is geloof ik afgelopen.Hidde schreef op 20 september 2004 @ 08:53:
[...]
Of zijn die er niet meer? Want zou handig zijn als ik bij me nieuwe videokaart gelijk HL2 kan krijgen.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Allemaal leuk en aardig maar jij bent UltraR en het personage waar je mee speeltUltraR-pc schreef op 19 september 2004 @ 20:29:
[...]
Ik zal het nog even uitleggen wat je bedoeld![]()
Je speelt in dit spel Gordon. Echter, de bedoeling van Valve is dat je het idee hebt dat je zelf echt in die wereld rondloopt, in mijn geval dat ik daar dus als UltraR monsters loop af te knallen. Ik zie elke ochtend bij het tandenpoetsen mn eigen spiegelbeeld, dus ik weet van mezelf hoe ik eruit zie. In Halflife 2 moet ik het idee krijgen dat ik als die persoon (UltraR dus) daar rondloop. Als ik dan in een spiegel het spiegelbeeld van Gordon krijg te zien word ik er dus aan herinnerd dat ik niet zelf daar monsters af loop te schieten maar dat ik alleen maar Gordon bestuur. En dat wil Valve dus voorkomen.
Zo goed uitgelegd?
heet Gordon Freeman en die naam wordt dus ook constant gebruikt in het spel dus dat klopt al dus niet. Daarnaast staat Gordon Freeman groot op het doosje van je spel dus dus echt rechlijnig zou ik Valve rond deze kwestie niet willen noemen dan. Als je iemand echt het gevoel wil geven dat iets van hemzelf in het spel zit moet je het spel zo non-lineair mogelijk maken en dus de vrijheid geven om zelf te kiezen wat de gamer gaat doen in de wereld waarin het spel zich afspeelt en dan kom je meer uit bij een spel als Morrowind. Sluit je jezelf aan bij een vijandige groepering, zoek ik een rustig plekje op in de wereld en start een boederijtje om vervolgens een alientje af te richten die de konijnen weerhoudt mijn
gewas te slopen, laat ik Alex voor me tippelen whatever.
Begrijp me niet verkeert ik zit net zo hard te wachten als iedereen alleen wil ik aangeven dat je beter voor de spiegel kunt gaan staan met de gedachte dat je een meervoudige persoonlijkheidsstoornis hebt om ten volste van een spel te kunnen genieten want het blijft tenslotte een kwestie van inbeelden.
Helemaal mee eens, ik zie zelf ook liever spiegelbeeld, etc. dat vind ik altijd wel cool. Ik legde alleen even uit wat de gedachtengang van valve in deze kwestie was.Dracul schreef op 20 september 2004 @ 10:30:
[...]
Allemaal leuk en aardig maar jij bent UltraR en het personage waar je mee speelt
heet Gordon Freeman en die naam wordt dus ook constant gebruikt in het spel dus dat klopt al dus niet. Daarnaast staat Gordon Freeman groot op het doosje van je spel dus dus echt rechlijnig zou ik Valve rond deze kwestie niet willen noemen dan. Als je iemand echt het gevoel wil geven dat iets van hemzelf in het spel zit moet je het spel zo non-lineair mogelijk maken en dus de vrijheid geven om zelf te kiezen wat de gamer gaat doen in de wereld waarin het spel zich afspeelt en dan kom je meer uit bij een spel als Morrowind. Sluit je jezelf aan bij een vijandige groepering, zoek ik een rustig plekje op in de wereld en start een boederijtje om vervolgens een alientje af te richten die de konijnen weerhoudt mijn
gewas te slopen, laat ik Alex voor me tippelen whatever.
Begrijp me niet verkeert ik zit net zo hard te wachten als iedereen alleen wil ik aangeven dat je beter voor de spiegel kunt gaan staan met de gedachte dat je een meervoudige persoonlijkheidsstoornis hebt om ten volste van een spel te kunnen genieten want het blijft tenslotte een kwestie van inbeelden.
RC al opgestuurd etc etc... en dan nu beginnen te zeuren over een spiegelbeeld.
Dan zou ik maar rap naar Vivendi gaan mailen... en een heleboel taart gaan bieden.
Dan zou ik maar rap naar Vivendi gaan mailen... en een heleboel taart gaan bieden.
Is het niet gewoon makkelijker om er vanuit te gaan dat valve gewoon niet de moeite wil nemen om een spiegeling van het charater te maken en het als een excuus gebruiken.
Het komt gewoon erg goedkoop over om te zeggen dat je de persoon zelf moet zijn terwijl je wel een andere naam krijgt toegewezen dan je eigen, hadden ze beter de naam gordon freeman ook weg kunnen laten en als hoofdpersoon "you" kunnen doen.
Maargoed wat boeit het eigenlijk als je je gun maar ziet en lekker kan knallen lijkt me meer als voldoende.
Het komt gewoon erg goedkoop over om te zeggen dat je de persoon zelf moet zijn terwijl je wel een andere naam krijgt toegewezen dan je eigen, hadden ze beter de naam gordon freeman ook weg kunnen laten en als hoofdpersoon "you" kunnen doen.
Maargoed wat boeit het eigenlijk als je je gun maar ziet en lekker kan knallen lijkt me meer als voldoende.
Nog ff over dat hl2 zogenaamd via Steam eerder zou worden gereleased:
Iemand van Vivendi poste het volgende op 1 van hun forums:
Iemand van Vivendi poste het volgende op 1 van hun forums:
The Steam version should be released to coincide with the retail version shipping.
Volgens mij betekent dat dat zodra de retail versie verscheept wordt naar de winkels, dan ook de steam versie beschikbaar is.
Ik vroeg me af, VU heeft toch niks te maken met de steam versie, ik bedoel, steam is toch van valve zelf, en zouden dus ook zelf mogen beslissen wanneer ze die versie gaan verspreinden? Of zouden ze daar iets een contract voor moeten hebben met VU?
Ik vroeg me af, VU heeft toch niks te maken met de steam versie, ik bedoel, steam is toch van valve zelf, en zouden dus ook zelf mogen beslissen wanneer ze die versie gaan verspreinden? Of zouden ze daar iets een contract voor moeten hebben met VU?
Wat lopen jullie toch te zeuren over een spiegelbeeld, kom op dat heeft toch niks met het spel te maken. Als ik een spel speel dan ga ik ook niet denken van "Wat een zuig spel, ik kan niet zien hoe ik eruit zie". Dat slaat toch nergens op.
En ookal zaten er wel spiegels in, of een muur/vloer die je reflectie weergeeft. Dan zie je die 4/5 keer op zn max, ben je dan blij, nee dacht het niet. Of zijn zo ijdel dat je (als Gordon Freeman) voor de spiegel gaat staan, en denkt "Damn wat zie ik er goed uit, ben helemaal niet ouder geworden in die 5 jaar. Ow nee daar zit een grijs haartje (pakt manipulator gun en richt op haartje) Haha ik heb je, poefff, (weg haartje) har har
".
Ik denk ook niet dan PC Gameplay in hun review (Yay
) rekening heeft gehouden met spiegels.

En ookal zaten er wel spiegels in, of een muur/vloer die je reflectie weergeeft. Dan zie je die 4/5 keer op zn max, ben je dan blij, nee dacht het niet. Of zijn zo ijdel dat je (als Gordon Freeman) voor de spiegel gaat staan, en denkt "Damn wat zie ik er goed uit, ben helemaal niet ouder geworden in die 5 jaar. Ow nee daar zit een grijs haartje (pakt manipulator gun en richt op haartje) Haha ik heb je, poefff, (weg haartje) har har
Ik denk ook niet dan PC Gameplay in hun review (Yay
Haha
[ Voor 15% gewijzigd door Vanitas op 20-09-2004 11:18 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Dat shippen kan wel een paar daagjes duren. Plannen ze eigenlijk wel een world-simultanious release? Als ie eerst in Amerika uit is, dan gaan europeanen massaal van Steam downloaden. Of nou ja... ze gaan het in ieder geval proberen te cracken.
Niemand loopt te zeuren of er spiegels in het spel zitten of niet want dat boeit denk ik bijna niemand we hebben het alleen over de beweegredenen van Valve om de keuze te maken geen spiegels in het spel te stoppen. Dat is alles.
Mij interesseert die spiegels totaal niet want ik heb dit jaar o.a. al gespeeld als Sam Fisher, Jack Carver, Number 47, Garrett en Muad'Dib en het zal mij een worst
wezen of Gordon Freeman nou wel in beeld komt of niet aangezien de eerder genoemde personages allemaal dus een eigen personage hadden waargenomen in het spel dmv third person, spiegels of cutscenes. Bovendien weet iedereen wel hoe Gordon Freeman eruit ziet dus de theorie van Valve is eigenlijk een beetje een zwaktebod maar boeiuh.
Mij interesseert die spiegels totaal niet want ik heb dit jaar o.a. al gespeeld als Sam Fisher, Jack Carver, Number 47, Garrett en Muad'Dib en het zal mij een worst
wezen of Gordon Freeman nou wel in beeld komt of niet aangezien de eerder genoemde personages allemaal dus een eigen personage hadden waargenomen in het spel dmv third person, spiegels of cutscenes. Bovendien weet iedereen wel hoe Gordon Freeman eruit ziet dus de theorie van Valve is eigenlijk een beetje een zwaktebod maar boeiuh.
Verwijderd
Volgens mij loopt die actie nog wel. Vooral met de 9800XT. Kijk hier maar eens en klik op de Club3D Radeon 9800XT. Dan zie je staan: incl. Half-Life II...
je linkje werkt hier niet, maargoed.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:30:
[...]
Volgens mij loopt die actie nog wel. Vooral met de 9800XT. Kijk hier maar eens en klik op de Club3D Radeon 9800XT. Dan zie je staan: incl. Half-Life II...
even een vraagje wat me na al die hl2 topique's nog niet duidelijk is.
als je nu een 9800 koopt. zit daar dan de multiplayer bij? (dus krijg je een online key, waarmee je dus ook CS:S kan spelen?)
of krijg je de single player versie?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Welke versies je ook koopt er zit altijd MP bij, dus ook CSS of wat dan ook.BasieP schreef op 20 september 2004 @ 14:35:
[...]
je linkje werkt hier niet, maargoed.
even een vraagje wat me na al die hl2 topique's nog niet duidelijk is.
als je nu een 9800 koopt. zit daar dan de multiplayer bij? (dus krijg je een online key, waarmee je dus ook CS:S kan spelen?)
of krijg je de single player versie?
Er komen 2 versie de normale en de CE, enkel de CE heeft wat extra spul erbij, making of ofzo. Dus als je de 9800 koopt dan krijg je de normale versie, via steam.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
en tot wanneer geld die actie dan? of is dat niet bekent?
en is het wereldwijd? of alleen bij bepaalde winkels?
ik zit nu dus te denken om bijv. bij norrod een nieuwe video kaart te halen.
en had het volgende berekent
9800pro kost 245 euro
hl2 kost 55 euro (bij bol)
hl2 wil ik sowieso kopen, dus:
245-55=190 euro voor een 9800pro die geflashed kan worden naar een XT
voor diezelfde prijs (180 tot 200 euro) heb ik van nvidea net een FX5700 ultra
en als ik nog wat bijleg een FX5900 XT
dan ben ik beter uit met 9800 toch?
9800pro kost 245 euro
[ Voor 81% gewijzigd door BasieP op 20-09-2004 14:59 ]
Ik heb een standaart Radeon 9800 PRO 256 Bit gehaalt.. zat niets bij... of moet ik ff pissed lang Funprice om mijn coupon op te eisen?
Kwartjuh schreef op 20 september 2004 @ 15:03:
Ik heb een standaart Radeon 9800 PRO 256 Bit gehaalt.. zat niets bij... of moet ik ff pissed lang Funprice om mijn coupon op te eisen?
ik zou ff boos langs funprice gaan als ik jouw was. desnoods kaart weer inleveren, want is toch 55 euro die ze je door je neus boren
[ Voor 13% gewijzigd door BasieP op 20-09-2004 15:11 ]
Niet om de lol te bederven hoor, maar die coupon zit bij de XT versies van de 9800 en 9600... Niet bij de pro's dus.
(voor de vier posters boven mij dus...)
(en die ene onder mij...)
(voor de vier posters boven mij dus...)
(en die ene onder mij...)
[ Voor 36% gewijzigd door freggel op 20-09-2004 15:45 ]
Verwijderd
maar welk merk videokaarten van de 9800 pro hebben er dan nog een coupon bij zitten tegenwoordig??
Iemand ervaringen??
Iemand ervaringen??
Lees hierboven ofzo ?Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 15:39:
maar welk merk videokaarten van de 9800 pro hebben er dan nog een coupon bij zitten tegenwoordig??
Iemand ervaringen??
Vanitas schreef op 20 september 2004 @ 15:42:
Hier staat het (onderste stukje), ach maakt me niks uit, koop hem toch niet (de PC gameplay dan).

Heb eerder het idee dat Valve zijn zaakjes weer niet op orde heeft en daarom met een smoes aankomt als "teveel uit het spel te zien"
Laat dan ook geen binkfilmpjes zien....
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
grrr ik heb een 9800 XT gekocht vorig jaar maar ik ben ondertussen alweer mijn HL2 coupon kwijt aaaaah
kan ik nog het spel alsnog gaan kopen

245 Euro voor een 9800pro? Dan doe je toch echt iets verkeerd. Ik heb hem 2 maanden geleden voor 195 aangeschaft en daar staat hij ook voor in de pricewatch. Daarbij zit HL2 alleen bij de 9800xt en niet bij de 9800pro.BasieP schreef op 20 september 2004 @ 14:55:
9800pro kost 245 euro
Verwijderd
Wat ik niet snap.....Waarom PCGameplay? Ik heb nog niks gehoord dat bekendere bladen iets soortgelijks krijgen. Is het omdat zij er positief bleven terwijl alle andere achterlijke bladen erover begonnen te zeiken hoe lang het wel niet duurde?
Als dat de reden is vind ik het best wel ruig van Valve
voor 200euri heb je ook een 6800le ipv fx5700ultraBasieP schreef op 20 september 2004 @ 14:55:
en is h

Eeuuh, best wel (die 6800le dan)Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 16:12:
Mjah die zijn zeker niet sneller dan een 9800pro.
* vacuumcleaner schopt b3666 naar het Nvidia 6800 LE Benchmarks topic
[ Voor 24% gewijzigd door vacuumcleaner op 20-09-2004 16:16 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Nou nou, dat valt echt reuze mee hoor. Kijk de benchmarks er maar op na.vacuumcleaner schreef op 20 september 2004 @ 16:14:
[...]
Eeuuh, best wel (die 6800le dan)
Het zal wel weer uitdraaien opdat het een preview versie is en dat ze het bij de PCGP "verkeerd" hadden begrepen. Maar dat hoop ik natuurlijk niet.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 15:56:
Wat ik niet snap.....Waarom PCGameplay? Ik heb nog niks gehoord dat bekendere bladen iets soortgelijks krijgen. Is het omdat zij er positief bleven terwijl alle andere achterlijke bladen erover begonnen te zeiken hoe lang het wel niet duurde?
Wat een onzin praat je nu zeg.vacuumcleaner schreef op 20 september 2004 @ 15:46:
[...]
[afbeelding]
Stelletje kakkerlakken zijn het....
Heb eerder het idee dat Valve zijn zaakjes weer niet op orde heeft en daarom met een smoes aankomt als "teveel uit het spel te zien"
Laat dan ook geen binkfilmpjes zien....
Ik snap het best, en ik ben er blij om. Ik wil geen screenshots zien van alle levels in het spel. En Valve wil niet dat spelers al gespoiled worden. En terecht.
Waarom PC GP? Ik heb ook geen idee, maar ik denk idd omdat ze positief bleven. En dat is zeker erg strak van Valve!
Screenshots hoef je niet te zien hoor als je dat niet wilt. Ik zou ze ook niet willen bekijken maar vind het erg slap van valve om "teveel van het spel te zien krijgen" als argument aan te dragen terwijl er minuten durende filmpjes te verkrijgen zijn van een hoge resolutie (bink)Xrenity schreef op 20 september 2004 @ 16:21:
[...]
Wat een onzin praat je nu zeg.
Ik snap het best, en ik ben er blij om. Ik wil geen screenshots zien van alle levels in het spel. En Valve wil niet dat spelers al gespoiled worden. En terecht.
Waarom PC GP? Ik heb ook geen idee, maar ik denk idd omdat ze positief bleven. En dat is zeker erg strak van Valve!
Er zijn altijd mensen (zoals ik) die toch wel kijken. En dan begin je bijvoorbeeld met een screen van de coastline, en dan komt ineens een screen van iets wat je nog niet gezien hebt. leuk.vacuumcleaner schreef op 20 september 2004 @ 16:24:
[...]
Screenshots hoef je niet te zien hoor als je dat niet wilt. Ik zou ze ook niet willen bekijken maar vind het erg slap van valve om "teveel van het spel te zien krijgen" als argument aan te dragen terwijl er minuten durende filmpjes te verkrijgen zijn van een hoge resolutie (bink)
er is trouwens een ruzietje tussen Valve en Vivendi bezig...
link
[ Voor 12% gewijzigd door Xrenity op 20-09-2004 16:34 ]
Klopt, maar die hebben ze zelf gemaakt en hadden ze dus volledig onder controle wat men te zien kreeg...... ehhhhh, ja, daar zeg je zo watvacuumcleaner schreef op 20 september 2004 @ 16:24:
[...]
Screenshots hoef je niet te zien hoor als je dat niet wilt. Ik zou ze ook niet willen bekijken maar vind het erg slap van valve om "teveel van het spel te zien krijgen" als argument aan te dragen terwijl er minuten durende filmpjes te verkrijgen zijn van een hoge resolutie (bink)

Ja, maar dat zijn delen die ze zelf hebben gekozen om te laten zien. De screenshots van PCGP zijn door PCGP zelf gemaaktvacuumcleaner schreef op 20 september 2004 @ 16:24:
[...]
Pfff weer te laat ^^ met stom dus
[ Voor 6% gewijzigd door Jerry op 20-09-2004 16:39 ]
Verwijderd
Wat is dit? Hij liep vast bij het preloaden van het 3e HL2-bestand, toen heb ik op cancel preload geklikt en nu zijn alle 3 de bestanden weg
Iemand ervaringen mee?
Valve vs. Vivendi Universal dogfight heats up in US District Court
Oa:
Oa:
...en meer smeuïge infoSierra/VUG says that the current distribution of Half-Life 2 via Steam exceeds the scope of the current software publishing agreement between the two parties. It is apparently seeking the court's assistance in compelling Valve not to use Steam as an avenue of distribution.
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
met dat idee loop ik nou al máánden rond...en nou dit weer...vacuumcleaner schreef op 20 september 2004 @ 15:46:
[...]

ik begin zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat 't nog wel 's effe kan gaan duren voor we daadwerkelijk hl2 (de échte) aan 't spelen zijn !
[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Detonator op 20-09-2004 18:06 ]
De review van Pc Gameplay zal alles onvermijdelijk bloot leggen, mocht het spel zuigen dan zullen ze dat zeker melden, ze maken altijd goede objectieve reviews.Mr. Detonator schreef op 20 september 2004 @ 18:05:
[...]
met dat idee loop ik nou al máánden rond...en nou dit weer...
![]()
ik begin zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat 't nog wel 's effe kan gaan duren voor we daadwerkelijk hl2 (de échte) aan 't spelen zijn !
Maargoed, world exclusive blijft natuurlijk altijd argwaan wekken....
Verwijderd
sorry mijn fout.vacuumcleaner schreef op 20 september 2004 @ 16:14:
[...]
Eeuuh, best wel (die 6800le dan)
Verwijderd
De hele ontwikkeling van HL2 is nog niet gestart, alle videos en afbeeldingen zijn gewoon in photoshop en adobe premiere samengesteld.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:30:
Ik vraag me af wat dat schokkende nieuws zal inhouden!!
![]()
![]()
Verwijderd
Misschien hebben ze een nieuwe multiplayer-mode bedacht zoals UT2004 destijds met onslaught. Zou best kunnen, want ze doen nog steeds erg geheimzinnig over de MP.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:30:
Ik vraag me af wat dat schokkende nieuws zal inhouden!!
![]()
![]()
SmeuiigD³ schreef op 20 september 2004 @ 17:59:
Valve vs. Vivendi Universal dogfight heats up in US District Court
Oa:
[...]
...en meer smeuïge info
Ik zie 't al voor me:
Valve: "We will not release Half-Life 2 until we can use Steam"
Vivendi: "We will not allow Steam to distribute Half-Life 2"
Verwijderd
Mischien dan wel een co-op voor de multiplayer, het lijkt mij zeer kick om dan met 2 mensen half-life 2 te gaan spelen. Kijk hoe beroemd halo niet al is geworden alleen al door de co-op.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:55:
[...]
Misschien hebben ze een nieuwe multiplayer-mode bedacht zoals UT2004 destijds met onslaught. Zou best kunnen, want ze doen nog steeds erg geheimzinnig over de MP.
.....
Als dit weer een delay wordt... dan ga ik... dan ga ik.... weer wachten.
Ooit eens coop gespeeld met HL1? Het heet Svencoop, and de createur daarvan heeft al meerdere officiele bezoekjes gehad bij Valve. Svencoop behoort tot de grote mods, zoals CS en DOD. Waarschijnlijk zijn de eerste stappen naar HL2 Svencoop al gemaakt, want dit soort modders hebben al een kit. Aan de andere kant zijn ze nog steeds bezig met 3.5.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 20:19:
[...]
Mischien dan wel een co-op voor de multiplayer, het lijkt mij zeer kick om dan met 2 mensen half-life 2 te gaan spelen. Kijk hoe beroemd halo niet al is geworden alleen al door de co-op.
[ Voor 81% gewijzigd door HuggyB op 20-09-2004 20:35 ]
Verwijderd
De HL2 community is haar mind aan het verliezen. Speculaties over dat:
- Vivendi de RC teruggestuurd zou hebben (dus géén gold)
- Vivendi sowieso elke RC zal terugsturen tot dat court settlement nabij is
- The battle in court er voor zal zorgen dat het spel nooit uitkomt
- Er wel steeds meer advertisements komen met: "HL2, are you ready?"
- Er eigenlijk geen reden is dat HL2 binnenkort niet gold zou kunnen gaan
- Dat de ene speculeert over release date van 30 september
- En de ander over release date van Maart 2005
......
Wordt er dus helemaal gek van. Ik kan het niet aanzien hoe de kudde zich van de ene extreme kant naar de andere laat lijden/leiden (in beide gevallen kan het woord gebruikt worden). Ik heb nu gezworen (voor de 40e keer) dat ik gewoon mijzelf niets aantrek van gold announcements/lawsuits.. We zien wel wanneer hij in de winkel ligt..
/me kan het niet laten en gokt op 5 november.. Slap me!!
- Vivendi de RC teruggestuurd zou hebben (dus géén gold)
- Vivendi sowieso elke RC zal terugsturen tot dat court settlement nabij is
- The battle in court er voor zal zorgen dat het spel nooit uitkomt
- Er wel steeds meer advertisements komen met: "HL2, are you ready?"
- Er eigenlijk geen reden is dat HL2 binnenkort niet gold zou kunnen gaan
- Dat de ene speculeert over release date van 30 september
- En de ander over release date van Maart 2005
......
Wordt er dus helemaal gek van. Ik kan het niet aanzien hoe de kudde zich van de ene extreme kant naar de andere laat lijden/leiden (in beide gevallen kan het woord gebruikt worden). Ik heb nu gezworen (voor de 40e keer) dat ik gewoon mijzelf niets aantrek van gold announcements/lawsuits.. We zien wel wanneer hij in de winkel ligt..
/me kan het niet laten en gokt op 5 november.. Slap me!!

Verwijderd
Nieuw artikeltje op halflife-2.nl
Nieuwe Half-Life 2 Advertisement
Nieuwe Half-Life 2 Advertisement
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 20:58 . Reden: Aan alleen "linkje" heeft niemand wat ]
Verwijderd
Slecht nieuws.
Half-Life en Counter-Strike ontwikkelaar Valve Software heeft ruzie met haar uitgever: Vivendi Universal Games. Het conflict begon een paar jaar terug toen Sierra (tegenwoordig onderdeel van Vivendi) maandelijks geld begon te vragen voor het draaien van Half-Life in Internet cafés. Valve klaagde Sierra aan omdat ze vonden dat zij de rechten van Half-Life hadden en Sierra alleen het recht had om het spel uit te geven.
Als tegen aanklacht kwam Sierra met het feit dat Valve hun games (Half-Life en Counter-Strike: Condition Zero) online via Steam aan het verkopen was en hier niet de rechten voor had. Nadat Valve echter dreigde te stoppen met het ontwikkelen van nieuwe titels kon Sierra niks anders doen dan Valve het recht te geven om hun de games ook via Steam te verkopen. Ook kreeg Valve de rechten om Valve games aan Internet cafés te verhuren. Valve moest op hun beurt verzekeren dat ze de spellen voor Vivendi die in ontwikkeling waren ook zouden afmaken (Half-Life 2, Team Fortress 2 en eventuele andere onbekende titels).
Nu is Vivendi weer boos op Valve omdat Valve heeft samengewerkt met andere ontwikkelaars en uitgevers. Een korte tijd terug heeft Activision het spel Day of Defeat uitgegeven, een spel gemaakt met de Half-Life engine. Ook verkoopt Valve de Source Engine licentie aan andere ontwikkelaars en uitgevers. Vivendi vind dat deze engine hun eigendom is omdat het onderdeel is van Half-Life 2, welke weer van Vivendi is volgens de vorige rechtzaak. Ook zegt Vivendi dat door de aanwezigheid van Steam de titel Half-Life 2 vertraging heeft opgelopen en dat Steam een te groot onderdeel is van Half-Life 2 en dat hierdoor de winkel verkopen van deze titel worden gedemotiveerd.
Vivendi wil nu door deze aangeklacht Valve er tot dwingen dat al hun titels van de komende jaren door Vivendi worden uitgegeven. Ook wil Vivendi geld vangen voor alle Source Engine licenties die worden verkocht. De komende tijd zullen er nog een heleboel zittingen zijn waarin Valve zal kunnen bewijzen dat zij het recht hebben op alle bovenstaande titels en de Source Engine. Op 21 maart 2005 zal een definitieve rechtbank een uitspraak doen. Al zal Half-Life 2 wel voor deze tijd uitkomen, zal een titel als Vampire: The Masquerade van Activision waarschijnlijk moeten wachten tot de rechtzaak afgelopen is en bekend is wie de rechtelijke eigenaar is van de Source Engine. Als Valve wint zullen al hun toekomstige titels (zoals Half-Life 3) ongetwijfeld niet meer door Vivendi meer worden uitgegeven. Valve heeft goede relaties met Activision en dit is dus ook de meest voor de hand liggende uitgever mocht het zover komen.
Bron insidegamer / gamespot
Zal het nu weer uitgestelt worden ?? Tis niet te hopen
Half-Life en Counter-Strike ontwikkelaar Valve Software heeft ruzie met haar uitgever: Vivendi Universal Games. Het conflict begon een paar jaar terug toen Sierra (tegenwoordig onderdeel van Vivendi) maandelijks geld begon te vragen voor het draaien van Half-Life in Internet cafés. Valve klaagde Sierra aan omdat ze vonden dat zij de rechten van Half-Life hadden en Sierra alleen het recht had om het spel uit te geven.
Als tegen aanklacht kwam Sierra met het feit dat Valve hun games (Half-Life en Counter-Strike: Condition Zero) online via Steam aan het verkopen was en hier niet de rechten voor had. Nadat Valve echter dreigde te stoppen met het ontwikkelen van nieuwe titels kon Sierra niks anders doen dan Valve het recht te geven om hun de games ook via Steam te verkopen. Ook kreeg Valve de rechten om Valve games aan Internet cafés te verhuren. Valve moest op hun beurt verzekeren dat ze de spellen voor Vivendi die in ontwikkeling waren ook zouden afmaken (Half-Life 2, Team Fortress 2 en eventuele andere onbekende titels).
Nu is Vivendi weer boos op Valve omdat Valve heeft samengewerkt met andere ontwikkelaars en uitgevers. Een korte tijd terug heeft Activision het spel Day of Defeat uitgegeven, een spel gemaakt met de Half-Life engine. Ook verkoopt Valve de Source Engine licentie aan andere ontwikkelaars en uitgevers. Vivendi vind dat deze engine hun eigendom is omdat het onderdeel is van Half-Life 2, welke weer van Vivendi is volgens de vorige rechtzaak. Ook zegt Vivendi dat door de aanwezigheid van Steam de titel Half-Life 2 vertraging heeft opgelopen en dat Steam een te groot onderdeel is van Half-Life 2 en dat hierdoor de winkel verkopen van deze titel worden gedemotiveerd.
Vivendi wil nu door deze aangeklacht Valve er tot dwingen dat al hun titels van de komende jaren door Vivendi worden uitgegeven. Ook wil Vivendi geld vangen voor alle Source Engine licenties die worden verkocht. De komende tijd zullen er nog een heleboel zittingen zijn waarin Valve zal kunnen bewijzen dat zij het recht hebben op alle bovenstaande titels en de Source Engine. Op 21 maart 2005 zal een definitieve rechtbank een uitspraak doen. Al zal Half-Life 2 wel voor deze tijd uitkomen, zal een titel als Vampire: The Masquerade van Activision waarschijnlijk moeten wachten tot de rechtzaak afgelopen is en bekend is wie de rechtelijke eigenaar is van de Source Engine. Als Valve wint zullen al hun toekomstige titels (zoals Half-Life 3) ongetwijfeld niet meer door Vivendi meer worden uitgegeven. Valve heeft goede relaties met Activision en dit is dus ook de meest voor de hand liggende uitgever mocht het zover komen.
Bron insidegamer / gamespot
Zal het nu weer uitgestelt worden ?? Tis niet te hopen
Fun fact:
Ik heb eens opgezocht wanneer de zomer eindigt: volgens de wikipedia eindigt de zomer op de herfstzonnewende dag (
nooit van gehoord) en dat is donderdag 23 september.
Ik dacht altijd dat de zomer eindigde op 21 september. Dit is goed nieuws voor Valve, want dan hebben ze tot donderdag de tijd om alles af te ronden.
Ik heb eens opgezocht wanneer de zomer eindigt: volgens de wikipedia eindigt de zomer op de herfstzonnewende dag (
Ik dacht altijd dat de zomer eindigde op 21 september. Dit is goed nieuws voor Valve, want dan hebben ze tot donderdag de tijd om alles af te ronden.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
Ik denk niet dat hl2 hierdoor zal worden uitgesteld maar wel games die op de engine gemaakt zullen worden. Wat ik wel vreemd vind is dat vivindie vind dat de engine van hun is terwijl hun eigelijk helemaal niks proggen en alleen maar zorgen dat de game in de winkels komt.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 20:56:
lang verhaal
Voor wat het uitmaakt, Ik sta aan de kant van ValVe

Ik word wel een beetje moe van die opgeklopte onzin uit de perskamers tegenwoordig. Vivendi heeft het geld dat HL2 gaat opleveren hard nodig, ze zitten aan die rechtzaak vast door Sierra, wat ze hebben gekocht als ik het goed heb, en die zaak loopt al 2 jaar. Denk je nou echt dat Vivendi die game gaat vertragen of afblazen? Dan zit Valve volgende week bij Activision.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
/me sides you...Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:10:
Er wordt nu naar modder/viezigheid gezocht om de community in een "uproar" te brengen (het spreken over deze court-case is al twee jaar aan de gang, het is heel goed mogelijk dat VALVe en VUG ondertussen al agreements getroffen hebben e.d.) . Het is ook goed te zien dat de kudde zich niet in bedwang kan houden...
Hoe zit het eigenlijk met Vivendi-Sierra ?
Is dat hetzelfde bedrijf, is Vivendi dochterbedrijf of is Sierra gewoon overgenomen ?
Is dat hetzelfde bedrijf, is Vivendi dochterbedrijf of is Sierra gewoon overgenomen ?
Verwijderd
Van wat ik lees, is Sierra een dochteronderming van Vivendi Universal Games (overgenomen dus).
Heeft met de geschiedenis te maken. Valve wou half life 1 maken maar had geen geld, vivendi was de uitkomst en financierde de boel. Addertje voor Valve is dat Vivendi hiermee ook rechten op hun games heeft opgenomen en ook hl2. Dus tjah ze hebben wel recht van spreken alleen is Valve het er niet mee eens, dan krijg je dit soort rechtzaken.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:10:
[...]
Ik denk niet dat hl2 hierdoor zal worden uitgesteld maar wel games die op de engine gemaakt zullen worden. Wat ik wel vreemd vind is dat vivindie vind dat de engine van hun is terwijl hun eigelijk helemaal niks proggen en alleen maar zorgen dat de game in de winkels komt.
Verwijderd
Ik vind -rechten- altijd nogal vaag. Want je zou zeggen ze zorgen ervoor de hun de rechten op de verkoop en naam en dat soort dingen hebben en dat valve het recht op de code/gfx etc heeft want dat hebben ze tenslotte zelf gemaakt. Ik denk dat valve ook vast nog wel ergens een uitweggetje heeft anders zou vivindi eigelijk alles over hl/hl2 en alles wat er bij hoort te vertellen hebben.
Hoezo... weer...HuggyB schreef op 20 september 2004 @ 20:32:
Wat een gezeur over die rechten, nou is het spel af en moeten we wachter omdat de uitgever loopt te zeiken.

Verwijderd
Ach, we hoeven helemaal niks te wachten wellicht. Iedereen maakt er een leuk smeuïg verhaal van, zodat ze het op hun bruine boterham kunnen smeren en oud nieuws als een zimbabwaans hongerbuikkind oppeuzelen (wat je dus niet moet doen, krijg je buikpijn van).Vanitas schreef op 20 september 2004 @ 23:19:
Hoezo... weer...
Wat een gezeur over die rechten, nou is het spel af en moeten we wachter omdat de uitgever loopt te zeiken.
Wacht nou maar eens lekker af tot over een paar weken, geloof mij, ik heb gewoon een voorgevoel dat hij gewoon binnenkort gold gaat.. (en neen dit is geen wishful thinking)
Ja dat klopt ook maar de geldschieter wil ook geld verdienen en zei doen alle reclame merchandice etc etc. Zolang Valve onder contract staat bij Viviendi kunnen ze niks anders hoe lullig het ook is.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 22:59:
Ik vind -rechten- altijd nogal vaag. Want je zou zeggen ze zorgen ervoor de hun de rechten op de verkoop en naam en dat soort dingen hebben en dat valve het recht op de code/gfx etc heeft want dat hebben ze tenslotte zelf gemaakt. Ik denk dat valve ook vast nog wel ergens een uitweggetje heeft anders zou vivindi eigelijk alles over hl/hl2 en alles wat er bij hoort te vertellen hebben.
zo zie je maar weer: als je iets wil bereiken moet je het met je eigen geld doen 
Erg flauw van vivendi dat ze daar nu over gaan zeiken zeg... Ik kan me echter niet voorstellen dat ze de rc terug sturen, zo kinderachtig kunnen ze niet zijn. Licenties voor andere games, ok, maar niet HL
Erg flauw van vivendi dat ze daar nu over gaan zeiken zeg... Ik kan me echter niet voorstellen dat ze de rc terug sturen, zo kinderachtig kunnen ze niet zijn. Licenties voor andere games, ok, maar niet HL
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Denk niet dat dit delays hoeft te veroorzaken. Dan zou 30 september 2003 zowiezo niet genoemd zijn, aangezien het al 2 jaar loopt.
Ik denk ook dat het heel reëel is dat we binnenkort een Gold Announcement krijgen. Een RC naar Vivendi sturen, is 1 stap vóór een Gold Annoucement. Ik mag toch hopen dat Valve niet weer dezelfde fout maakt, en het publiek lekker maakt, om vervolgens toch nog maanden bugs the pletten.
Ze zullen er nu echt wel van verzekerd zijn dat het spel gewoon done is.
Ze zullen er nu echt wel van verzekerd zijn dat het spel gewoon done is.
Dit klopt toch niet. Ik heb nooit gehoord dat Activision iets te maken heeft met DoD. Ik vermoed dat het bericht een hoax is !Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 20:56:
...Een korte tijd terug heeft Activision het spel Day of Defeat uitgegeven, een spel gemaakt met de Half-Life engine.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
GEWELDIG. ik hoop dat vivendi wint en dat pokke steam er uit blijft.
Het voelt imo ook onwennig aan en werkt de ontwikkeling van kleine plugins imo alleen tegen.
Het voelt imo ook onwennig aan en werkt de ontwikkeling van kleine plugins imo alleen tegen.
Verwijderd
Hm, ik vind steam een geweldig en stabiel idee.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 09:33:
GEWELDIG. ik hoop dat vivendi wint en dat pokke steam er uit blijft.![]()
Zolang het goed beveiligd blijft, mag het wat mij betreft de ontwikkeling van de toekomst zijn.
Ben ik het niet mee eens. Als hl2 nou via steam echt veel goedkoper zou zijn dan was ik het er mee eens. Je krijgt nu geen doosje, boekje, cd/dvd met een spel erop niks en je betaald hetzelfde.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 09:58:
[...]
Hm, ik vind steam een geweldig en stabiel idee.
Zolang het goed beveiligd blijft, mag het wat mij betreft de ontwikkeling van de toekomst zijn.
Dit is geen actie om de consument te verwennen dit is enkel pure geldklopperij.
Normaal vangt Valve rond de 12 euro per verkochte kopie (als de prijs 50 eurie is) en de rest van de tussenhandel etc verdienen ook hun deel. Redelijk zou zijn als het 25 euro zou kosten maar nee nu maken ze 3 keer zoveel winst per kopie terwijl ze er niks extra's voor doen of aanbieden.
Als het zo door gaat slopen ze de handel op de gamemarkt en zullen er ongetwijfeld een hoop zaken en personeel de dupe gaan worden.
Get your facts straight, HL2 is goedkoper via steam.sjek schreef op 21 september 2004 @ 10:19:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Als hl2 nou via steam goedkoper zou zijn dan was ik het er mee eens. Je krijgt nu geen doosje, boekje, cd/dvd met een spel erop niks en je betaald hetzelfde.
Normaal vangt Valve rond de 12 euro per verkochte kopie (als de prijs 50 eurie is) en de rest van de tussenhandel etc verdienen ook hun deel. Redelijk zou zijn als het 25 euro zou kosten maar nee nu maken ze 3 keer zoveel winst per kopie terwijl ze er niks extra's voor doen of aanbieden.
Als het zo door gaat slopen ze de handel op de gamemarkt en zullen er ongetwijfeld een hoop zaken en personeel de dupe gaan worden.
En hoeveel kost het via steam?_SouLmaN_ schreef op 21 september 2004 @ 10:27:
[...]
Get your facts straight, HL2 is goedkoper via steam.
Er is nog niets bevestigd, wat ik dus wel dacht, maar er is ook niet bevestigd dat de prijs hetzelfde is op steam als in de winkel. Maar als je logisch nadenkt (en dat zal Valve ook wel doen) zullen ze hem denk ik rond de 10% goedkoper op steam releasen, wat een erg goede promotie voor steam zal zijn.
Verwijderd
ALS hl2 gold zou zijn gegaan na de afgelopen RC, zouden we het nu toch al moeten weten? Want ze deden er toch 72uur over om alles van voor naar achter te checken?
Ik ook, het werkt altijd goed hier, en het is ook makkelijk, je krijgt alle updates automatisch enzo. Maar om nou spellen via steam te kopen, nee, ik wil een boekje enz.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 09:58:
[...]
Hm, ik vind steam een geweldig en stabiel idee.
Verwijderd
Volgens the enquirer heeft vivendi net 35 ATi Radeon 9800 Pros gekocht om te gaan testen.. Dus dat moet allemaal nog gebeuren.. Patience my friends!!Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 11:19:
ALS hl2 gold zou zijn gegaan na de afgelopen RC, zouden we het nu toch al moeten weten? Want ze deden er toch 72uur over om alles van voor naar achter te checken?
http://www.theinquirer.net/?article=18584
THE RUMOR ISVerwijderd schreef op 21 september 2004 @ 11:35:
[...]
Volgens the enquirer heeft vivendi net 35 ATi Radeon 9800 Pros gekocht om te gaan testen.. Dus dat moet allemaal nog gebeuren.. Patience my friends!!
Ook echt geloofwaardige site, the inquirer
Verwijderd
Mja... Ze zijn wel redelijk gespecialiseerd in wat er allemaal gebeurd omtrent hardware.. Verder is er geen source-vermelding of wat dan ook, dus tsja, you take it or leave it.. In ieder geval, naar mijn mening staart iedereen zich behoorlijk blind op die "72 hours", terwijl het nergens ooit officiëel vermeld stond dat het zo kort of zo lang zou duren, noch weten we wanneer ze begonnen zijn met testen.. Kortom, na de RC hebben we niks officiëels meegekregen behalve dat:
- Er een court-battle tussen VUG en VALVe is
- Doug Lombardi heeft gezegd dat deze court-battle de game verder niet zal delayen (waarschijnlijk de games die Valve op eigen houtje een Source-engine license heeft verkocht wel, zoals dat ene Vampieren-spel...)
Ik gok nog steeds op November de 5e.. Zo niet retail, dan zeker wel steam.
- Doug Lombardi heeft gezegd dat deze court-battle de game verder niet zal delayen (waarschijnlijk de games die Valve op eigen houtje een Source-engine license heeft verkocht wel, zoals dat ene Vampieren-spel...)
Volgens mij is het juist de Steam versie van HL2 die Vivendi wilt vertragen. Hoe meer Steam verkopen hoeveel minder geld voor Vivendi. Zeker als Steam en retail tegelijkertijd uit is, en al helemaal als Steam eerder is.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 11:54:
Mja... Ze zijn wel redelijk gespecialiseerd in wat er allemaal gebeurd omtrent hardware.. Verder is er geen source-vermelding of wat dan ook, dus tsja, you take it or leave it.. In ieder geval, naar mijn mening staart iedereen zich behoorlijk blind op die "72 hours", terwijl het nergens ooit officiëel vermeld stond dat het zo kort of zo lang zou duren, noch weten we wanneer ze begonnen zijn met testen.. Kortom, na de RC hebben we niks officiëels meegekregen behalve dat:
En ja, Vampire the Masquerade... tja, dat is weer zo'n engine licentie probleem. Dat zal wel inderdaad pas na de rechtzaak uit komen.. op een of andere manier.
Verwijderd
Dit hele verhaal is eigenlijk teniet te doen met een enkele zin.sjek schreef op 21 september 2004 @ 10:19:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Als hl2 nou via steam echt veel goedkoper zou zijn dan was ik het er mee eens. Je krijgt nu geen doosje, boekje, cd/dvd met een spel erop niks en je betaald hetzelfde.
Je HOEFT het niet via steam te kopen.
Als jij toch fijn een doosje wilt en een cdtje, boekje, badlaken en weetikveelwat maakt dat toch niet uit? Koop hem en speel online via...steam.
Probleem opgelost consument voelt zich fijn en valve heeft een goed systeem runnen. Niets geen mensen die ontslagen worden, natuurlijk koop je het spel in de winkel, maar speel het via steam. Doosje in de kast, poster aan de muur en cd-rom in de lade iedereen blij.
Ik vind dit veel makkelijker werken dan dat brakkige gamespy, het is goed geintegreerd en het kost niets.
Wat wil je nog meer
En als je even verder had gekeken als dat je neus lang is kon je weten dat mij reactie gericht was op iemand die steam als goed middel voor de toekomst vond. En mij mening was daar anders over wat is daar mis mee? Imho is steam enkel nuttig voor Valve en ik hoop van harte dat het keihard flopt, je bent een dief van jezelf als je dit spel zo koopt (ok of je moet wel een heel erge fan zijn die asap het spel moet hebben)Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 13:27:
[...]
Dit hele verhaal is eigenlijk teniet te doen met een enkele zin.
Je HOEFT het niet via steam te kopen.
Als jij toch fijn een doosje wilt en een cdtje, boekje, badlaken en weetikveelwat maakt dat toch niet uit? Koop hem en speel online via...steam.
Probleem opgelost consument voelt zich fijn en valve heeft een goed systeem runnen. Niets geen mensen die ontslagen worden, natuurlijk koop je het spel in de winkel, maar speel het via steam. Doosje in de kast, poster aan de muur en cd-rom in de lade iedereen blij.
Ik vind dit veel makkelijker werken dan dat brakkige gamespy, het is goed geintegreerd en het kost niets.
Wat wil je nog meer
Verwijderd
Als jij even langer kijkt dan je neus lang was had je kunnen zien dat die iemand mij was.sjek schreef op 21 september 2004 @ 13:40:
[...]
En als je even verder had gekeken als dat je neus lang is kon je weten dat mij reactie gericht was op iemand die steam als goed middel voor de toekomst vond. En mij mening was daar anders over wat is daar mis mee? Imho is steam enkel nuttig voor Valve en ik hoop van harte dat het keihard flopt, je bent een dief van jezelf als je dit spel zo koopt (ok of je moet wel een heel erge fan zijn die asap het spel moet hebben)

Jou mening kan dan wel zo zijn, maar ik geef een tegenargument, wat mij allezins redelijk lijkt. Uiteraard mag je een andere mening hebben, maar daarover mag toch wel duscussie ontstaan?
Het is niet alleen handig voor valve, ookal zie je het zo. Ik bijvoorbeeld vind het handig dat ik alle spellen die ik graag speel in een programma heb zodat ik automatisch updates download, servers kan zoeken en vrienden kan zien die ook aan het spelen zijn. Niet om spellen met een credit card te kopen.
En waarom zou je een dief van eh, jezelf zijn? Als jij de keuze maakt dat je een zompig boekje met epileptiewaarschuwingen niet nodig hebt, doosjes zat hebt en cd's alleen maar beschadigen mag je het toch zelf weten of je het via steam koopt?
Daarbij vind ik het pre-loaden van valve een goede manier van promotie en distributie.
En dan nog, je HOEFT het niet via steam te kopen.
Ik heb toch ook nooit gezegd dat wer geen gewone versie zou komen, laat dat nou eens weg. Ik heb gewoon bezwaar tegen de winstmethode die ze willen gebruiken. als ze dit kunnen doordrukken en dit "later" evt een standaard manier gaat worden om games te kopen dan zou ik daar veel bezwaar tegen hebben (mischien druk ik het nu beter naar je uit), op deze manier kunnen ze de prijs per spel kunstmatig hoog houden en je dus eigenlijk wordt getilt.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 14:25:
[...]
Als jij even langer kijkt dan je neus lang was had je kunnen zien dat die iemand mij was.
Jou mening kan dan wel zo zijn, maar ik geef een tegenargument, wat mij allezins redelijk lijkt. Uiteraard mag je een andere mening hebben, maar daarover mag toch wel duscussie ontstaan?
Het is niet alleen handig voor valve, ookal zie je het zo. Ik bijvoorbeeld vind het handig dat ik alle spellen die ik graag speel in een programma heb zodat ik automatisch updates download, servers kan zoeken en vrienden kan zien die ook aan het spelen zijn. Niet om spellen met een credit card te kopen.
En waarom zou je een dief van eh, jezelf zijn? Als jij de keuze maakt dat je een zompig boekje met epileptiewaarschuwingen niet nodig hebt, doosjes zat hebt en cd's alleen maar beschadigen mag je het toch zelf weten of je het via steam koopt?
Daarbij vind ik het pre-loaden van valve een goede manier van promotie en distributie.
En dan nog, je HOEFT het niet via steam te kopen.
Je haalt me argument terug naar dit moment ik heb het over de toekomst, verder boeit steam me nu niet echt heb nog steeds liever een spel op schijf
Verwijderd
Kijk, daar ben ik het met je mee eens.sjek schreef op 21 september 2004 @ 15:39:
[...]
Ik heb toch ook nooit gezegd dat wer geen gewone versie zou komen, laat dat nou eens weg. Ik heb gewoon bezwaar tegen de winstmethode die ze willen gebruiken. als ze dit kunnen doordrukken en dit "later" evt een standaard manier gaat worden om games te kopen dan zou ik daar veel bezwaar tegen hebben (mischien druk ik het nu beter naar je uit), op deze manier kunnen ze de prijs per spel kunstmatig hoog houden en je dus eigenlijk wordt getilt.
Je haalt me argument terug naar dit moment ik heb het over de toekomst, verder boeit steam me nu niet echt heb nog steeds liever een spel op schijf
PiXxEl, fok jezelf nu eens niet zo op over releasedates enzo. Koop het spel gewoon als het uitkomt. Jij gaat echt alle site's af en gelooft bijna the inquirer... the inquerer heeft nogal eens wat specualties etc. Maak het jezelf gemakkelijk en gun je hart wat rust, 'WHEN IT'S DONE' ja :-)Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 11:54:al pixxel's berichten zo'n beetje
Je kunt wel half opgefokt alle rumors op gaan sommen maarja, daar help je jezelf niet mee, je blijft onrustig op die manier, en voor je het weet moeten wij weer een forumlid afstaan aan de psychiatrische inrichting... Zou zonde zijn want je posts zijn ok.
Eventjes mijn vraag herhalenI.R. Butcher schreef op 17 september 2004 @ 19:15:
Vergeef het me als ik er overheen gelezen heb, maar wat komt er precies in de limited edition van hl2? Of is dat nog niet bekend?
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Dat is nog niet bekend.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Ik denk dat ze bij viviendi echt wel al pc's hebben staan ze moeten tenslotte ook andere games testen. Ook wel vaag dat ze 9800pro's nemen. Je zou toch verwachten dat ze er paar x800 instoppen zodat ze iig geen last hebben van framedrops ofzo.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 11:35:
[...]
Volgens the enquirer heeft vivendi net 35 ATi Radeon 9800 Pros gekocht om te gaan testen.. Dus dat moet allemaal nog gebeuren.. Patience my friends!!
Ze willen het natuurlijk niet meemaken dat het spel op de x800 soepel loopt en dat dan na de release blijkt dat het op de 9800pro voor geen meter werkt. Waarschijnlijk testen ze zelfs op de 9200se en de mx440.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 19:24:
[...]
Ik denk dat ze bij viviendi echt wel al pc's hebben staan ze moeten tenslotte ook andere games testen. Ook wel vaag dat ze 9800pro's nemen. Je zou toch verwachten dat ze er paar x800 instoppen zodat ze iig geen last hebben van framedrops ofzo.
Verwijderd
Ehmmm..dit is niets meer dan een rumor toch?Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 19:24:
[...]
Ik denk dat ze bij viviendi echt wel al pc's hebben staan ze moeten tenslotte ook andere games testen. Ook wel vaag dat ze 9800pro's nemen. Je zou toch verwachten dat ze er paar x800 instoppen zodat ze iig geen last hebben van framedrops ofzo.
bovendien zou ik het een slechte game vinden als ze fps drops hebben met een 9800
vorig jaar was de 9800 nog 'de' kaart voor hl2. dan heb je nu echt geen fps drops hoor (iig niet hinderlijk)
[ Voor 12% gewijzigd door BasieP op 21-09-2004 20:28 ]
Verwijderd
Ik zeg toch niet dat het waar is. Ik bedoel alleen al zou het waar zijn dan zorg je er toch voor dat je iig met alle eye-candy en alles aan kan spelen zonder framedrops?
Zelfs al zou hl2 niet soepel lopen op een 9800pro, waarscheinlijk zal het vast wel goed lopen maar STEL DAT het niet zo zou zijn dan kan vivindi moeilijk tegen valve zeggen maak de hele engine maar opniew zodat het op een 9800pro wel goed loopt.
Verwijderd
Hmm, de 50 extra screenshots gaan niet door in de volgende PC-Gameplay
http://www.pcgameplay.com/images/body/berichten.jpg
zie onderste bericht
http://www.pcgameplay.com/images/body/berichten.jpg
zie onderste bericht
Verwijderd
Ja.. Geef het inderdaad toe, zal het wat nuanceren/verminderen iig.. Komt natuurlijk omdat release-dates no. 1 gesprekstopic over HL2 is (helaas). Zou graag alle features van HL2 willen bespreken, maar ook daar hebben we het ondertussen al duizend malen over gehad (eveneens als de release-date is daar gewoon vrij weinig over bekend). Ik heb al tich keer beloofd om dus niet meer over release-dates te praten, toch betrap ik mij er steeds weer op.. (vaak observeer ik ook hoe andere mensen omgaan met het "wachten" omtrent HL2)Gody schreef op 21 september 2004 @ 16:21:
[...]
PiXxEl, fok jezelf nu eens niet zo op over releasedates enzo. Koop het spel gewoon als het uitkomt. Jij gaat echt alle site's af en gelooft bijna the inquirer... the inquerer heeft nogal eens wat specualties etc. Maak het jezelf gemakkelijk en gun je hart wat rust, 'WHEN IT'S DONE' ja :-)
Je kunt wel half opgefokt alle rumors op gaan sommen maarja, daar help je jezelf niet mee, je blijft onrustig op die manier, en voor je het weet moeten wij weer een forumlid afstaan aan de psychiatrische inrichting... Zou zonde zijn want je posts zijn ok.
Maar goed.. Bij deze dus geen gepraat meer over release-dates, ik zal idd mijn hart en hersens maar eens wat goede rust geven, kan het wel gebruiken.
Ontopic:
Heeft iedereen die gebruik maakt van Steam een nieuwe HL2-hardware survey moeten versturen?
Verwijderd
Niet moeten... Maar ik heb het wel gedaan!Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 09:19:
[...]
Ontopic:
Heeft iedereen die gebruik maakt van Steam een nieuwe HL2-hardware survey moeten versturen?
Ik zie net de PC-GamePlay website. Ik kan niet wachten tot het nieuwste nummer bij me op de mat valt...

Btw. 40 screenshots bij het artikel?
Allemachtig... hoe bedoel je, we moeten pagina's vullen...
Btw. 40 screenshots bij het artikel?
[ Voor 3% gewijzigd door Thanatos op 22-09-2004 12:03 ]
Waarschijnlijk 39 plaatjes!
Trouwens toch het enige wat ik niet wil zien. Ik las op verscheidene sites al informatie waar ik liever szelf achter was gekomen.
Had trouwens een mooie droom. Ik was hl2 al aan het spelen. Ik had echter veel koffie nodig om over de klap van het wakkerworden te komen.
Had trouwens een mooie droom. Ik was hl2 al aan het spelen. Ik had echter veel koffie nodig om over de klap van het wakkerworden te komen.
Irrelevant by default - rm -rf /
Dit topic is gesloten.
Let op:
Reageer alleen ontopic. Laat zinloze reacties achterwege, evenals flames en vragen die al meerdere malen voorbij zijn gekomen. Als je een vraag hebt zoek dan eerst zelf naar een antwoord voordat je het hier vraagt.
Hou het netjes, gezellig en ontopic :)
Reageer alleen ontopic. Laat zinloze reacties achterwege, evenals flames en vragen die al meerdere malen voorbij zijn gekomen. Als je een vraag hebt zoek dan eerst zelf naar een antwoord voordat je het hier vraagt.
Hou het netjes, gezellig en ontopic :)