jalumsx schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:39:
[...]
Niet helemaal juist. Er is geen CRT televisie die net zo scherp is als een LCD scherm met een fatsoenlijke resolutie, scherpte is traditioneel de zwakke plek van CRT's(convergentieproblemen).
Toch een tijdje terug een test gelezen in een Duits blad waarin ze juist lieten zien dat een CRT toch echt scherper was. Of misschien moet ik zeggen: detaillering. Die is veel beter. Met één van scenes op zo'n Duitse test-DVD (heb ik overigens ook) zie je bv de huidstructuur veel beter dan op de LCD. Het gekke is dat als je naar het plaatje kijkt (dus in het echt, voor de kast zittend) 'lijkt' die LCD beters/scherper/briljanter. Dat komt dan vaak omdat ie gewoon wat digitale zut loslaat op het beeld waardoor TV kijken misschien beter wordt, maar DVD of TVD juist achteruit gaat. Toen mijn TV gecalibreerd werdt, heeft Frank dan ook een mode gekozen waar alle 'enhancements' uit staan. Op mijn Sony is dat de movie mode. Allemaal zooi die gemaakt is om brakke analoge kabelsignalen recht te breien, maar als je DVD of TVD hebt, valt er weinig aan recht te breien.
Daarnaast moeten al die HD Ready LCD's allerlei digitale scaling trucs toepassen om een 625/50 "PAL" tv signaal beeldvullend te maken en daar wordt het beeld vaak ook heel beroerd van.
Inderdaad. Daar gaat het vaak mis. Sowieso is resolutie een begrip dat een CRT niet kent. Er is een maximale resolutie, maar dat is een factor van de snelheid van de electronenkanonnen. Verder is ie niet door iets begrensd. Een LCD is wel degelijk begrensd en kan dus alleen een native resolutie goed tonen. Ik geloof dat er via vaste factoren wel enigszins mogelijk is, maar echt mooi wordt het niet.
Ach... ik ga binnenkort wel een keertje mee naar zo'n tent. Mijn broer wil graag een LCD TV, maar ik ben sceptisch. Vooral als ik zie wat die nieuwe Samsung HD CRT presteert voor nog geen €1000. Maar in de betaalbare categorie blijf ik gewoon met mijn vingers van een LCD af. Maar goed, dat is mijn mening. Wie geilt op platte schermen (waarom?) moet het maar vooral doen. Ik heb onlangs ook weer een 22" CRT voor aan mijn PC gekocht. LCD's voor fotobewerking is een beetje duâh, tenminste...als je van kleurechte foto's houd dan. Als je dat niets kan schelen, koop dan vooral een 19" LCD'tje van €200

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb voorlopig ook nog een voorkeur voor een goede CRT televisie, het beeld is gewoon mooier.
Helemaal mee eens.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.