Casema Digitale Televisie wordt TVD(met een addertje) deel 1

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 21.396 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
De aansluiting was binnen een week gerealiseerd. Best wel snel moet ik zeggen.
Ik ben uitermate tevreden over den kwaliteit van het beeld wat ik nu uit m'n philips breedbeeld krijg.
Het is echt stukken beter dan de kwaliteit van digitenne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Brainwaste schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:38:
De aansluiting was binnen een week gerealiseerd. Best wel snel moet ik zeggen.
Ik ben uitermate tevreden over den kwaliteit van het beeld wat ik nu uit m'n philips breedbeeld krijg.
Het is echt stukken beter dan de kwaliteit van digitenne!
En nu mag je genieten van allll die zenders... ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ja, vooral Film1 is voor mij als film liefhebber wel ontzettend leuk. Jammer dat het na 2 weken over is met de pret....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste tijd heel veel storingen, terwijl deze niet vermeld worden op de website. Op dit moment veel kanalen de mededeling "geen signaal". En als er wel beeld is dan met veel storing. Duurt nu al een paar dagen. Wel gemeld maar nog geen reactie. Ik woon in Gorinchem. Iemand anders dezelfde ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arlie
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:57:
Laatste tijd heel veel storingen, terwijl deze niet vermeld worden op de website. Op dit moment veel kanalen de mededeling "geen signaal". En als er wel beeld is dan met veel storing. Duurt nu al een paar dagen. Wel gemeld maar nog geen reactie. Ik woon in Gorinchem. Iemand anders dezelfde ervaring??
briadan, ik probeer jou een Direct Messages te sturen over de storing in gorinchem
maar ik krijg deze error

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'briadan'
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb btw niet het idee dat er hier veel storingen zijn. Niet veel gekeken de laatste dagen, maar vanavond was alles in orde. Ik hoor van mijn broer ook geen klachten. Misschien je kabel niet helemaal jofel?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ik heb sinds een week ofzo last van een slechte synchronisatie van het beeld en het geluid.
Met een Humax decoder trouwens. Een paar weken geleden had ik hier nog wel een update van geinstalleerd en de decoder helemaal naar de default fabrieksinstellingen ge-reset.

Hebben er nog meer mensen last van deze de-sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk, hier in Gorinchem is dat nauwlijks het geval, lokaal versterker probleempje of misschien de aanvoer.
/me kan het weten, want er zitten goeie versterkers hier en ik weet ook door wie die geplaats zijn :)

Wat heb je voor kabels en hoe ziet je hoofdaansluiting eruit, kan je eens een paar foto's schieten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
Casema DTV Pakket.

vraagje mijn Proef Preriode is verlopen, en ondanks het feit dat ik de
inschrijfkaart tijdig heb ingestuurd, is mijn kaart/decorder niet volgens
Casema te activeren, want ik zou geen Casema Cai aansluiting hebben.

even gelachen want zowel analoog als digitaal tijdens de proef periode
werkte alles perfect.

men bleef volhouden dat ik geen aansluitng heb.

mijn vraag is als volgt kan ik de Kaart/Decorder op een ander adres
in de zelfde wijk wel activeren? of is de activatie code echt gekoppeld
aan je adres.

vast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar verhaal. Maar over je vraag, de manier waarop Irdeto2 werkt betekent dat je je kaart in principe overal in het netwerk kunt gebruiken. Volgens mij is het mogelijk om met je kaart waarop je bijv. een geldig abo op Film1 hebt, naar je buurman te lopen en daar gezellig een filmpje te kijken door tijdelijk de kaarten even te verwisselen. Dus aciveren op een ander adres zou moeten kunnen, zeker als het in dezelfde straat of wijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nec1560 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:57:
mijn vraag is als volgt kan ik de Kaart/Decorder op een ander adres
in de zelfde wijk wel activeren? of is de activatie code echt gekoppeld
aan je adres.
Kaart is niet gekoppeld aan je adres. Dat kan niet; ze kunnen niet zien waar een kaart zich bevindt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07

Bestla

Kvinne

Woubrugge ook last van storinkjes. Stilstaand beeld terwijl geluid doorloopt 8)7 E48 Geen signaal meldingen :X
En ga nu niet bellen met Casema want dan krijg je altijd het antwoord dat het wel aan je kabels zal liggen |:(

Laat ik dit zeggen, ik heb voor Casema gewerkt en heb dus nog spullen liggen voor thuisgebruik. Daaronder viel ook een cai kabel die gebruikt wordt om woonboten aan te sluiten. Deze kabel is iets dikker dan Cat12 kabel die je in huizen vindt. Deze kabel ligt nu van het AOP naar de Humax Decoder. Betere aansluitingkwaliteit kan niet. Niks geen Gamma stekkers maar echte koppelingen van Casema die je moet knijpen met een krimptang. Van de Decoder naar TV en HDD recorder met een Casema TV splitter. (Waardes heb ik uitgelezen en zijn prima) Dit is volledig Cat12 uitgevoerd.

Casema kan zeggen wat ze willen, het probleem ligt bij hun en niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb net de upgrade naar v130 gedaan. Weinig verschil zoals verwacht maar zie ik het goed dat de programmabalk onderin (zichtbaar tijdens het zappen) van betere kwaliteit is en ronde hoekjes heeft gekregen?

Ik krijg nog steeds vaak tijdens het aanzetten de E19 melding :(

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mensen...kiep die gare meuk van de Kazema toch uit het raam en koop een Dreambox. Werkt écht 10x beter. Kost een paar centen, maar het werkt tenminste. En je kunt er nog leuke dingen mee doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
mphilipp schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:06:
Mensen...kiep die gare meuk van de Kazema toch uit het raam en koop een Dreambox. Werkt écht 10x beter. Kost een paar centen, maar het werkt tenminste. En je kunt er nog leuke dingen mee doen ook.
Kan hem niet eens vinden in pricewatch, laat staan ergens vinden eigenlijk. Wat kost hij? Voordelen vs. nadelen op Casema?

Ik sta op 't punt een 850R te gaan halen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bjck schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:52:
[...]
Kan hem niet eens vinden in pricewatch, laat staan ergens vinden eigenlijk. Wat kost hij? Voordelen vs. nadelen op Casema?
Ehhh...wel eens van Google gehoord? Als je 'm daar niet kan vinden weet ik het ook niet meer.

Eerst en vooral is een Dreambox een beetje een hobbybox. Zo uit de doos (nieuw uit de winkel dus) gaat ie dacht ik niet eens werken met de Casema kaart. Je moet er een andere image op zetten. Dat is zeg maar een Linux distro (ik gebruik Project Gemini) en die biedt vele mogelijkheden. Zo zijn er tal van plugins te krijgen die allerlei leuke en handige dingen doen: ondertitels op een fatsoenlijke manier laten zien (dus niet zoals de standaard TT ondertiteling) en nog automatisch ook (met instelbare taalvoorkeuze), weerbericht, newtickers. Aangezien het gewoon Linux is, kun je er al wat meer mee dan zo'n gesloten doos als een Samsung. En als ik de klachten zo eens hoor, geeft een Dreambox je ook nog eens minder storingen en een algeheel stabieler apparaat.

Een 500C is volgens mij iets van €200. Is natuurlijk duurder dan de gesubsidiëerde Samsung door, maar ik vind de mogelijkheden en stabiliteit ook wat waard. Wat kost ergernis?
De mooiste is de 7025, die heeft 2 tuners (keuze uit DVB-T/S/C mix mogelijk) en een HD zodat je van alles kunt opnemen. En straks (kuch) komt er een 8000 die HDTV capaciteiten heeft.

Ik vind het ideaal. Vooral voor die dingen waarover hier niet gesproken mag worden. Kaarten delen over internet bijvoorbeeld.

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30
Afgelopen zondag veel storing gehad van de digitale televisie/telefoon/internet, ook het analoge signaal was zeer slecht. Dus dinsdag ochtend een telefoontje gedaan ze konden vandaag al komen _/-\o_ . Maar kwam gisteren toevallig een monteur tegen van de Casema deze was bezig in de wijkcentrale, hij was daarheen gestuurd omdat er meerder meldingen waren gekomen van slechte ontvangst. Nadat hij klaar was is ie even meegelopen naar mijn woning om het analoge signaal te bekijken en deze was perfect. Probleem opgelost, met een super snelle service, was wel blij dat er meer meldingen waren gekomen want vaak ga je toch aan jezelf twijfelen.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

bjck schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:52:
[...]
Ik sta op 't punt een 850R te gaan halen.
Die heb ik ook, werkt erg lekker mag ik wel zeggen :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ik heb afgelopen woensdag (19-09) een proef abonnement op Film1 en Sport1 genomen. De aanbieding voor 5,- per maand.
Ik heb het telefonisch besteld en de dame die ik aan de telefoon had zei dat het met 48 uur erop zou moeten zitten.
Als ik nu de decoder op kanaal 220 zet (Film1 kanaal) dan staat er nog steeds een E19 fout dat de preview periode verlopen is.

Ik heb de stekker van de decoder (humax) al even 15 minuten eruit gehad. Maar dat werkte ook niet.
Ook heb ik al even de fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw naar zenders laten zoeken maar dit hielp ook niet.
Doe ik iets verkeerd of zijn ze bij Casema gewoon niet zo snel als dat ze beloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Brainwaste schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:59:
Ik heb afgelopen woensdag (19-09) een proef abonnement op Film1 en Sport1 genomen. De aanbieding voor 5,- per maand.
Ik heb het telefonisch besteld en de dame die ik aan de telefoon had zei dat het met 48 uur erop zou moeten zitten.
Als ik nu de decoder op kanaal 220 zet (Film1 kanaal) dan staat er nog steeds een E19 fout dat de preview periode verlopen is.

Ik heb de stekker van de decoder (humax) al even 15 minuten eruit gehad. Maar dat werkte ook niet.
Ook heb ik al even de fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw naar zenders laten zoeken maar dit hielp ook niet.
Doe ik iets verkeerd of zijn ze bij Casema gewoon niet zo snel als dat ze beloven?
Ik vond het bij mij zeer snel gaan. Ik belde rond een uur of 2 in de middag en ik kon in de avond al Film 1 en Sport 1 kijken :). Anders bel je er even achteraan... bij bestellen ben je toch binnen no-time aan de beurt i.t.t. overige vragen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Online is soms ook erg snel. Het Pluspakket duurde bij mij een dag en Film1/Sport1 was diezelfde avond (om een uur of 20:00 aangemeld) nog voor elkaar. Volgens mij maakt het geen bal uit hoe je het doet, qua snelheid van activeren dan.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
ik heb sinds gisteren casema digitaal en daarbij zit een scart kabel geleverd. Even de stekker ervan opengemaakt omdat ie door een klein gat in m'n tv meubel moest en wat blijkt: volledige bedrading! Echter mijn panasonic plasma geeft ruis wanneer ik digitale tv met die scartkabel aansluit. Pak ik een scartkabel met 6(?) draden, dan geen probleem. Is die scart gewoon zo slecht?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat zal dan wel...gratis dingen zijn meestal het duurst.
Vooral als je een plasma scherm hebt, investeerd dan in een goede kabel. Kost een paar tientjes, maar elke pikkeltje ruis of storing zie je 3x zo groot op een scherm van formaat.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
mphilipp schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:58:
[...]

Dat zal dan wel...gratis dingen zijn meestal het duurst.
Vooral als je een plasma scherm hebt, investeerd dan in een goede kabel. Kost een paar tientjes, maar elke pikkeltje ruis of storing zie je 3x zo groot op een scherm van formaat.
M'n relatief goedkope scart werkt perfect, als ik het setup menu bekijk van de decoder (statisch beeld) dan echt geen pikkeltje ruis.

Wat wel vaag is, is dat die gratis scart wel goed werkt met m'n hd recorder... naja die maar daar erop en m'n eigen vanaf de casema box naar de tv.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Bij mij in het dorp nog geen casema digitale televisie, zit er wel op te wachten, maar geloof dat ze druk bezig zijn met kabels trekken e.d. Begin volgend jaar hoop ik hier ook gebruik van te maken.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

reddevil schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:21:
M'n relatief goedkope scart werkt perfect, als ik het setup menu bekijk van de decoder (statisch beeld) dan echt geen pikkeltje ruis.

Wat wel vaag is, is dat die gratis scart wel goed werkt met m'n hd recorder... naja die maar daar erop en m'n eigen vanaf de casema box naar de tv.
zal wel in de afscherming zitten. Het ene apparaat genereert meer stoorsignalen als een ander. Ik heb die kabel van je natuurlijk niet gezien, maar je kunt voetstoots aannemen dat een gratis kabel niet aan de hoogste kwaliteitsnormen voldoet. Maar als ie werkt voor je: vooral gaan gebruiken.
Ik zeg ook niet dat je de duurste zou moeten hebben, maar een beetje kwaliteitskabel kan nooit kwaad. Vooral niet als je zo'n mooi scherm hebt. En dan voldoet zo'n Profigold kabel ook al. Zolang er maar fatsoenlijke draden in zitten en de afscherming in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:26:
[...]

Lijkt me sterk, hier in Gorinchem is dat nauwlijks het geval, lokaal versterker probleempje of misschien de aanvoer.
/me kan het weten, want er zitten goeie versterkers hier en ik weet ook door wie die geplaats zijn :)

Wat heb je voor kabels en hoe ziet je hoofdaansluiting eruit, kan je eens een paar foto's schieten ?
Het lag aan Casema; na een tijdje is alles weer normaal geworden. Ook al een paar keer problemen gehad met de internetsnelheid van casema; ligt ook aan Casema; bevestigd door een casema-monteur die langs is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:48

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Meer Nederlands aanbod in digitaal TV-pakket en kanaalwijziging ConsumentenTV

24-09-2007 | 09:36

Casema voegt op woensdag 26 september GoedTV, Nederland-e en 3VOOR12 Central toe aan haar digitale televisiepakket. GoedTV (kanaal 216) wordt onderdeel van het gratis digitale Standaard RTV-pakket. Nederland-e (kanaal 208) en 3VOOR12 Central (kanaal 250) worden onderdeel van het Digitaal Pluspakket.

GoedTV laat zien hoe maatschappelijke organisaties, overheid, bedrijven en particulieren zich inzetten voor de wereld. Nederland-e is een initiatief van Teleac/NOT en de RVU, twee publieke omroeporganisaties die met name educatieve radio- en televisieprogramma's maken. Op 3VOOR12 Central zijn onderhoudende videoclips, interviews, talkshows, raportages en unieke live-sessies, concerten en festival-opnamen te zien.

De zender ConsumentenTV wijzigt naar kanaalnummer 321.
Hoera :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe hier het kinderslot afgehaald kan worden. Bij het inschakelen van één van deze kanalen staat het kinderslot aan. Volgens mij overbodig gezien het programma. Het kinderslot staat bij mij wel ingeschakeld op grond van sommige andere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Weet iemand hoe het zit met HDTV van Casema.. de ontvanger die je daarbij krijgt heeft alleen scart-uitgangen.. is dat niet een beetje zonde van de kwaliteit op je plasmascherm met HDMI? Zijn er geen andere mogelijkheden? En weet iemand of die HD-ontvanger ook de overige (niet-HD) kanalen van Casema digitale televisie ook mooier maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:16
Je kan de ontvanger ook aansluiten middels een component of een HDMI kabel, alleen de componentkabel wordt meegeleverd. HDMI kabel zou ik er gewoon bij kopen.
Wat betreft "normale" digitale televisie, dat signaal ontvang je ook gewoon met HDTV decoder van Casema (de Samsung DCB H360RS). Hij doet daar niets extra's mee, dus geen beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Erik070 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:07:
Wat betreft "normale" digitale televisie, dat signaal ontvang je ook gewoon met HDTV decoder van Casema (de Samsung DCB H360RS). Hij doet daar niets extra's mee, dus geen beter beeld.
Incorrect. De H360 kan naar wens opschalen naar 720 of 1080. Het resulterende beeld is door de interpolatie net wat beter dan het originele SD beeld.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
hm....dat wist ik inderdaad niet.

Lopen ze ook niet echt te koop mee blijkbaar. Zonde, is namelijk best een aardige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Microkid schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:22:
[...]
Incorrect. De H360 kan naar wens opschalen naar 720 of 1080. Het resulterende beeld is door de interpolatie net wat beter dan het originele SD beeld.
Sommige DVD spelers (én Xbox met XBMC) doen dat ook als je een HD scherm aansluit (over HDMI/Component). Op zich een vreemd fenomeen dat interpoleren of upscalen een beter resultaat geeft, maar het schijnt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Ik kende het fenomeen wel (van dure receivers en de DVD van tegenwoordig met HDMI aansluiting), ik heb alleen nog mijn twijfels erbij of het echt beter eruit ziet, ze kunnen er moeilijk info bij toveren.

Als je TV een slechte scaler heeft (want alles op je scherm is gescaled naar de native resolutie) zal zo'n scaler in een decoder wellicht beter beeld bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Erik070 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:14:
Ik kende het fenomeen wel (van dure receivers en de DVD van tegenwoordig met HDMI aansluiting), ik heb alleen nog mijn twijfels erbij of het echt beter eruit ziet, ze kunnen er moeilijk info bij toveren.
Tsjaa...concrete info heb ik ook niet, maar ik hoor er eigenlijk alleen maar enthousiaste verhalen over. Maar ja...dat hoor ik ook over LCD schermen, en daar heb ik er ook nog nooit een gezien die écht goed was (op die nieuwe Philips na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Dus als ik het goed begrijp hoef ik geen andere HD-ontvanger aan te schaffen dan het Samsung model dat Casema standaard aanbiedt, en kan ik hiermee ook HDMI aansluiten? Toch vreemd dat op de website alleen 'Scart' gemeld staat als uitgang.. En de HD-ontvanger zal er dus in principe ook voor kunnen zorgen dat de overige digitale zenders iets mooier worden?

Daar hebben we wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Syntagma schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:30:
Dus als ik het goed begrijp hoef ik geen andere HD-ontvanger aan te schaffen dan het Samsung model dat Casema standaard aanbiedt, en kan ik hiermee ook HDMI aansluiten? Toch vreemd dat op de website alleen 'Scart' gemeld staat als uitgang..
Je had ook even kunnen koekelen, dan had je wellicht dit op ons aller GoT tegengekomen...mét foto's van de hdmi uitgang. Nooit afgaan op een website van iemand die de fabrikant niet is. Op de Samsung website staat dit ook gewoon vermeld, en je kunt er de manual downloaden.

Zelf een beetje moeite doen is nooit weg natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Goede tip :)
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat het een keer tijd is voor Deel II :)

Maak er wat moois van! Ik zal hier dan wel een linkje plaatsen naar het nieuwe topic.

[ Voor 29% gewijzigd door voodooless op 03-10-2007 11:43 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.