Casema Digitale Televisie wordt TVD(met een addertje) deel 1

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 21.392 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Zie hier:
http://www.casema.nl/port...tal&_schema=PORTAL#307623

En natuurlijk zou Casema Casema niet zijn als er een addertje onder het gras zit. Wat Casema je graag wil doen geloven is: 'Het wordt goedkoper'. Dit klopt inderdaad, als je de kosten van aanschaf van een nieuwe decoder (+180,- Euro) niet meetelt.

De huidige sagem decoder maakt gebruik van het VIACCESS systeem. Het systeem waarop ze overstappen is: Irdeto-simulcrypt

Hoogst waarschijnlijk volgt er aan bestaande abbonees een aanbod waarbij de huidige decoder geschonken wordt aan de klant. Het is hierbij nog maar de vraag of deze nog lang te gebruiken zal zijn.

Het gemene addertje is een aanpassing van de algemene voorwaarden. Typisch casema }) zou je zeggen en dat klopt. Het huidige abbonnement gaat uit van een opzegtermijn van 1 MAAND. De nieuwe voorwaarden gaan uit van een contract van 1 JAAR welke automatisch verlengd wordt met een jaar :( . Deze verlenging gaat ook in indien je je pakket uitbreid met extra zenders.

Dit is dus een zeer ONGUNSTIGE :r voorwaarde bij het accepteren van het nieuwe aanbod van casema.

De oude voorwaarden staan hier:
http://eservice.casema.tv...vullende_diensten_rtv.pdf

De nieuwe voorwaarden vind je hier:
http://www.casema.nl/pls/..._ALGEMENE_VOORWAARDEN.PDF

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 14:51

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb het idee dat het huidige systeem een beetje vol zit.
Recentelijk hebben ze een aantal zenders weggehaald, en vervangen voor andere zenders.
Op het zenderoverzicht van het nieuwe systeem staan de zenders wel allemaal.
Daarnaast lijken ze nu ook alle 'standaard' kabelkanalen digitaal erop staan, terwijl de meesten nu gewoon analoog worden afgestemd door de decoder. (NED1, 2 en 3 en RTL4 zijn wel digitaal)

Voorlopig blijf ik de huidige decoder nog wel ff gebruiken, hoewel ik er ergens niet echt mee zou kunnen zitten als dat trage @#$@#$-ding zou worden vervangen voor een betere/snellere.

Overigens verwacht ik van Casema toch wel een leuke aanbieding voor een andere decoder... Gratis ofzo, in bruikleen, net als de huidige.
In ruil daarvoor zal ik dan niet opzeggen :)
(Als ik dan tóch geld zou moeten uitgeven waarom dan niet meteen aan een schotel?)

[ Voor 20% gewijzigd door SambalBij op 13-09-2004 17:33 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Kan iemand vertellen hoe het met de beeld- en geluidskwaliteit zit?
Heb een 42 inch plasma, en een surround-set (5.1), dus wil goed beeld (en liever geen schotel), en ook graag surround-geluid (al weet ik niet in hoeverre dat beschikbaar is op tv-uitzendingen).
Of kan ik toch beter aan de Digitenne (beide hier beschikbaar in Amersfoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Hmm heb hier nu een brief + folder van Casema in de bus liggen.
Vanaf 22-7 wordt de hele boel TVD. Qua abonnementskosten veranderd er weinig. Ik krijg 'TVD Basis' (€9,95), 'TVD Plus'(gratis) en Cinenova (€15,95) waardoor ik dus hetzelfde blijf betalen. De decoder, die nu nog wordt gehuurd voor €7,50 per maand krijg ik volgens de brief cadeau.
(Er staat niets dat er een nieuwe decoder wordt afgeleverd, dus ik neem aan dat de huidige decoder (wellicht na een via de kabel te ontvangen software update?) ook geschikt is voor TVD)

Edit:
Volgens Casema is inderdaad de huidige ontvanger geschikt:
De tot voor kort geleverde Sagem ontvanger werkt alleen in combinatie met de toen bijgeleverde smartcard (blauw). De huidige smartcard is niet geschikt voor een TVD-ontvanger van Sagem

[ Voor 27% gewijzigd door SambalBij op 19-09-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 13:36:
Kan iemand vertellen hoe het met de beeld- en geluidskwaliteit zit?
Heb een 42 inch plasma, en een surround-set (5.1), dus wil goed beeld (en liever geen schotel), en ook graag surround-geluid (al weet ik niet in hoeverre dat beschikbaar is op tv-uitzendingen).
Of kan ik toch beter aan de Digitenne (beide hier beschikbaar in Amersfoort).
Als je zoveel geld geinvesteerd hebt , zou ik toch echt schotel nemen. Alles in DVD kwaliteit en Dolby Digital (waar aanwezig!) binnen laten stromen, wat wou je nog meer?

Vind nog steeds dat hele digitale tv via de kabel nix, zapt zo sloom :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zeggen dat de kwaliteit snoeigoed is en het geluid ook prima is :) Wat je van digitaal mag verwachten.

Overigens beetje min van Casema om alleen hoofdkanaal 1 van voetbalkanaal uit te gaan zenden. Terwijl je bij UPC-digital wel kan switchen tussen 8 kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:31:
Ik kan zeggen dat de kwaliteit snoeigoed is en het geluid ook prima is :) Wat je van digitaal mag verwachten.

Overigens beetje min van Casema om alleen hoofdkanaal 1 van voetbalkanaal uit te gaan zenden. Terwijl je bij UPC-digital wel kan switchen tussen 8 kanalen
UPC digital gezien, nou kwaliteit. Pff gewoon gecrompeseerde MPEG2. Sorry hoor, maar ik wil dan gewoon vergelijkbaar met de schotel je betaalt bakken met geld, maar dan verwacht ik ook DD waar mogelijk :p.

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:31:
Ze hebben inmiddels de wijzigingen doorgevoerd, en ik heb nu Voetbalkanaal 1 t/m 8 tussen de zenders staan. (Met allemaal dezelfde wedstrijd maar zo te zien verschillende cameraposities)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55
Even een schopje: een tijdje terug las ik op Webwereld dat Casema vanaf 1 januari een (beperkt) pakket gratis gaat aanbieden. Is er hier iemand die hier meer over weet?

Dit lijkt mij erg interessant. Digitenne lijkt me helemaal niets door het beperkte zenderaanbod maar Casema biedt een aardige lijst met zenders.

Ik ben nogal nieuw in de wereld van digitale televisie maar begrijp uit dit topic dat er een omschakeling is van een oud systeem naar een nieuw systeem. Hoe zijn de ervaringen met dit nieuwe systeem? Gaat het zappen een beetje snel (nog iets wat ik bij Digitenne niet zo fantastisch vindt)?

Op de site van Casema is er bar weinig te vinden over de mogelijkheden van dit alles, er worden slechts 2 decoders aangeraden terwijl er volgens mij veel andere decoders zijn die ook gebruikt kunnen worden.

Dusse: kom maar op met de positieve en negatieve verhalen over Casema TVD! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
* Geeft nog maar eens een schop :P

Is er niemand die hier iets interessants over te melden heeft?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

De decoder moet samenwerken met het signaal wat wordt aangeleverd, dit zijn op dit moment de Nokia en Panasonic decoder, als het goed is komt Philips en Samsung met een decoder, deze moeten echter eerst nog getest worden.

Het zappen gaat sneller dan de Sagem decoder, mijn ervaring is bijna net zo snel als normaal met je tv, beeld ziet er beter uit als analoog (ik heb twee dezelfde plasmaschermen naast elkaar gezien, een met analoog signaal, ander met panasonic decoder) De aanschafkosten van de decoder vind ik best hoog liggen maar de abonnementskosten vallen mee, per 1 januari zal het huidige basispakket TVD gaan vallen onder het normale tv-abonnement, dus vervallen die kosten ook. Alleen als je plus-zenders wilt ontvangen ga je bijbetalen.

Nadelen kunnen zijn dat je maar een tv kan aansluiten via de scart omdat deze decoders maar een tuner hebben, mogelijk komt Philips of Samsung met een dubbele tuner, en dat je signaal goed moet zijn wil je ongestoord kunnen kijken. Dit houdt dus ook in dat je decoder niet aan 15 mtr coax kan hangen, tenzij je en een goed signaal hebt en een goede, afgeschermde coaxkabel gebruikt.

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Vincent Bovelander schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:11:
Even een schopje: een tijdje terug las ik op Webwereld dat Casema vanaf 1 januari een (beperkt) pakket gratis gaat aanbieden. Is er hier iemand die hier meer over weet?
Kreeg gisteren een brief met nadere info;
Op dit moment kost het basispakket TVD E9,95 per maand, en is het plus-pakket met extra zenders gratis.
Vanaf 1 januari wordt het basispakket gratis, en gaat het pluspakket (wat optioneel is) E7,50 per maand kosten. Er gaan wel een paar zenders (stuk of 6 geloof ik) van het basispakket naar het pluspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Operations schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:55:
[...]

Kreeg gisteren een brief met nadere info;
Op dit moment kost het basispakket TVD E9,95 per maand, en is het plus-pakket met extra zenders gratis.
Vanaf 1 januari wordt het basispakket gratis, en gaat het pluspakket (wat optioneel is) E7,50 per maand kosten. Er gaan wel een paar zenders (stuk of 6 geloof ik) van het basispakket naar het pluspakket.
Wat ik op de Casema site nergens echt duidelijk terug zie: welke zenders zitten in het basis- en welke in het plus-pakket?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

De Casema site is idd wat onduidelijk, ze hebben echter ook nog een PDF online staan waar wél de scheiding tussen basis- en pluspakket in staat.
Ik geloof dat de zenders die nu onder 'extra zenders' bij het basispakket staan per 1 januari naar het pluspakket verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 08:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

En om het nog leuker te maken, dit staat vandaag in de Telegaaf:
Tussen telecomconcern KPN en de traditionele kabelbedrijven is de strijd losgebarsten om de Nederlander over te laten stappen op digitale televisie. Zo verlaagt Casema volgende week de prijs van een ontvanger voor deze revolutionaire televisietechnologie, die een superieur beeld en geluid oplevert, van 149 naar 69 euro.

„We hebben er belang bij dat mensen zo snel mogelijk overstappen op digitaal”, zegt een Casema-woordvoerder over de prijsstunt. Degenen die zo’n kastje aanschaffen, krijgen bij Casema de beschikking over circa 45 digitale televisiekanalen. Dat zijn de gebruikelijke zenders plus een aantal speciale kanalen, zoals een 24-uurs voetbalkanaal en een pronzender.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Magma schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:21:

[...]
Hahaha, leuk geciteerd zo :D, vooral dat pronkanaal doet het hem :+

Ik vraag me trouwens wel af waarom gewacht wordt met het gratis maken tot januari... Waarom niet gewoon per direct, om zo te voorkomen dat veel mensen overstappen naar Digitenne?

[ Voor 27% gewijzigd door posttoast op 26-11-2004 11:50 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Enig idee over welke decoder ze het hebben waarvan de prijs wordt verlaagd?
Die oude Sagem die ik nu heb staan is namelijk een ongelovelijk traag ***-ding. Doet tientallen seconden over het opstarten, en zappen is ook traaaaaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik denk de Nokia, deze is nu namelijk de goedkoopste. En je kan erop Snaken. :P

[ Voor 20% gewijzigd door sjaak op 26-11-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:21
Leuk dat Casema wil concureren met Digitale TV van KPN, maar dan moeten ze het wel beschikbaar maken op mijn postcode. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Volgens mij begin volgend jaar? Wat ik had begrepen worden er nu aanpassingen gedaan in het netwerk om internet, keuzetv en digitv mogelijk te maken.

Ik moet trouwens zeggen, als die decoder 70 euro is, ga ik lekker digitaal kijken, was voor mij de grootste drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Hmm, als ik het zenderoverzicht zo bekijk, zijn dat dezelfde zenders als die je nu analoog ontvangt. Het verschil is dus dat je die zenders gratis krijgt (:? Helemaal?), maar wel een dure decoder moet kopen waar maar één tv op aangesloten kan worden.

Tja, jammer dan. Ik overweeg pas op digitaal over te stappen als je makkelijk meerdere tv's/recorders kunt aansluiten zoals nu bij analoog, en als het ook een beetje meerwaarde heeft qua zenders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben hier wel in geinteresseerd :D Gisteren ofzo een foldertje van gehad. Maar met die decoder, betekent dat dan dat je altijd je tv op AV oid moet zetten en dan je afstandsbediening van je tv kunt weggooien en alleen nog maar kunt zappen via de decoder? Dat is wel heel erg jammer vind ik dan.
En krijg je dan ook je geluid in DD5.1 oid? Of blijft het gewoon stereo?
Opzich is het namelijk wel heel aantrekkelijk, zeker omdat het helemaal niet zo duur is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

De meeste zenders zenden uit met stereo, sommige zenders in DTS oid. Zappen gaat idd via de decoder, aangezien je de decoder die de tuner functie overneemt niet kan bedienen met je normale AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
Wat voor mij het grote voordeel is van TVD t.ov. de schotel of digitenne, is dat je niet verplicht bent om voor elk apparaat een decoder aan te schaffen.

Want (van de Casema site):
Hoeveel tv-toestellen kan ik aansluiten op de TVD-ontvanger?

Op de TVD-ontvanger kan één tv-toestel worden aangesloten. Het maakt niet uit welk tv-toestel in huis hiervoor wordt gebruikt. U kunt de ontvanger naar wens aansluiten op andere apparatuur zoals de stereo-installatie, home cinemaset en videorecorder. De tv moet een scartaansluiting hebben. Alle andere tv- en radiotoestellen in huis blijven het analoge radio- en televisiepakket ontvangen.
Dus voor mijn (analoge) videorecoder, die toch het huidige analoge signaal niet kan evenaren, hoef ik geen losse decoder aan te schaffen. En voor mijn tv op mijn slaapkamer en voor mijn tv-kaart in mijn computer hoef ik niets aan te passen omdat het huidige analoge signaal nog gewoon onveranderd blijft bestaan.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft teletekst werken achter de decoder? Heb een mooi plasmascherm met veel pagina's geheugen, en je kan ook teletekst en tv naast elkaar bekijken, dus ik zou het wel erg prettig vinden als het teletekst signaal mee gaat naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:48:
Blijft teletekst werken achter de decoder? Heb een mooi plasmascherm met veel pagina's geheugen, en je kan ook teletekst en tv naast elkaar bekijken, dus ik zou het wel erg prettig vinden als het teletekst signaal mee gaat naar de tv.
Het Teletekstsignaal komt gewoon mee met de zender. Werkt dus prima. ;)
micha schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:31:
De meeste zenders zenden uit met stereo, sommige zenders in DTS oid. Zappen gaat idd via de decoder, aangezien je de decoder die de tuner functie overneemt niet kan bedienen met je normale AB.
Zappen via de gewone TV gaat natuurlijk ook wel. Alleen voor het zappen tussen de zenders die alleen in het digitale pakket zitten (VH1, MTV2, Extreme Sports e.d.) kun je alleen de zapper van de decoder gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Ferdo op 27-11-2004 18:00 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Even een overzicht wat het (als ik het goed begrijp) dus gaat worden vanaf 1 januari, aangezien op de Casema site alleen de huidige situatie staat:

TVD Basis (gratis bij je analoge abonnement, wel zelf decoder kopen):
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
SBS 6
Yorin
Fox Kids/Veronica
Net5
Nickelodeon
TMF
MTV NL
The BOX
Eurosport
Discovery Channel
Animal Planet
National Geographic Channel
CNN International
BBC World
EuroNews
ARTE
VRT TV1
Ketnet/Canvas
RTBF 1
BBC 1
BBC 2
ARD
ZDF
WDR
RTL Television
RAI Uno
TVE Internacional
TV5
France 2
ERT sat
Etalagekanaal

TVD Plus (€ 7,50 p/m extra)
Playboy TV
Eurosport News
FashionTV
CNBC
Bloomberg
TBN Europe
Turner Classic Movies
Motors TV
Discovery Travel & Adventures
Discovery Science
Discovery Civilisation
Performance
Mezzo
Club
Fox News
BBC Prime
MTV 2
VH-1
Extreme Sports
E! International
Cartoon Network
Hallmark
Adult Channel
Travel Channel
Private Blue
Music Choice (40 audiokanalen)

En daarnaast zijn er nog de aanvullende "thema" paketten.

Eigenlijk zou 't het handigst zijn om per kanaal te kunnen kiezen en zo helemaal je eigen pakket te kunnen samenstellen (vinkjes zetten op de website bijvoorbeeld). Via de decoder en smartcard zou dat best moeten kunnen. Ik heb bijvoorbeeld uit het Plus pakket alleen interesse in Discovery Science en MTV-2. Beetje zonde om ook voor de rest van de zenders in dat pakket te betalen terwijl ik daar nooit naar kijk.

Komen er trouwens ook decoders op de markt met dubbele tuners zodat je bijv. ook iets digitaal kan opnemen terwijl je naar een andere digitale zender kijkt?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

micha schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:09:
Nadelen kunnen zijn dat je maar een tv kan aansluiten via de scart omdat deze decoders maar een tuner hebben, mogelijk komt Philips of Samsung met een dubbele tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferdo schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:58:
[...]
Het Teletekstsignaal komt gewoon mee met de zender. Werkt dus prima. ;)
[...]

Zappen via de gewone TV gaat natuurlijk ook wel. Alleen voor het zappen tussen de zenders die alleen in het digitale pakket zitten (VH1, MTV2, Extreme Sports e.d.) kun je alleen de zapper van de decoder gebruiken.
maar je sluit die decoder toch aan op je tv dmv een scart? Hoe kan je dan zappen met je gewone afstandsbediening van je tv, want hij moet dan altijd op het "scart" kanaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:36:
[...]

maar je sluit die decoder toch aan op je tv dmv een scart? Hoe kan je dan zappen met je gewone afstandsbediening van je tv, want hij moet dan altijd op het "scart" kanaal staan.
Je kan ook niet via je TV afstandsbediening zappen tussen de digitale zenders. Dat kan alleen met de AB van de decoder. Als je via de AB van de TV gaat zappen zie je de analoge versies van de zenders.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:02:
[...]

Je kan ook niet via je TV afstandsbediening zappen tussen de digitale zenders. Dat kan alleen met de AB van de decoder. Als je via de AB van de TV gaat zappen zie je de analoge versies van de zenders.
ja dus toch.... :( Dat vind ik persoonlijk wel kut dan. Ik heb bv in de VS veel van die decoders gezien, en vaak duurt het zappen dan wel langer dan met je normale tv, en als ik ergens een hekel aan heb is het wel dat je beeld even op zwart gaat en dat dan pas de volgende zender komt. Ik hoop dat iemand die ik ken het aanschaft, dan kan ik het eerst daar even gaan bekijken en testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik raad iedereen aan geen digitale decoder te kopen. Er moet eerst geïnvesteerd worden in hoge resolutie (HDTV) uitzendingen voordat het echt nut heeft. Met de huidige decoders krijg je gewoon de laagst mogelijke resolutie die de DVB standaard voorschrijft. Zolang TV zenders geen content maken in hoge resolutie en breedbeeld heeft het absoluut geen nut. De kwaliteitwinst van analoog naar digitaal is marginaal als de resolutie hetzelfde blijft.

Hoge resolutie uitzendingen willen overigens niet zeggen dat iedereen een nieuwe TV moet aanschaffen. Hoge resoluties kunnen namelijk prima naar lagere resoluties geschaald worden. In Nederland is de situatie helaas omgedraaid: er wordt in lage resolute uitgezonden (576i = PAL) en dit wordt in de huidge breedbeeldschermen opgeschaald naar 576p d.m.v. lijnverdubbeling. Dit werkt in praktijk natuurlijk erg slecht, je kunt van een bronsignaal in lage kwaliteit nu eenmaal geen super kwaliteit maken.

Probleem bij de invoering van HDTV is de lakse houding van Europese overheden die nog steeds zendvergunningen verlenen aan stations die niet in hoge resolutie uitzenden. In Japan is men veel verder met de invoering van digitale TV uitzendingen. Daar zijn uitzendingen in breedbeeld, hoge resolutie (720p en 1080i) met surround geluid gemeengoed. Dit is mede dankzij een push van de Japanse overheid: iedereen die in 2006 niet in HDTV uitzendt raakt zijn zendvergunning kwijt. Dit heeft er toe geleid dat kabelmaatschappijen en zenders tijdig zijn gaan investeren. In Amerika doet de FCC een soortgelijk iets. In Europa laat men het aan de markt over die niet zal investeren zolang de reclame inkomsten op peil blijven...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Zijn er al mensen die ervaringen kunnen delen met de momenteel leverbare decoders? (Panasonic, Nokia, Samsung)
Ik vraag me met name af hoe de snelheid van het apparaat is met opstarten en zappen, en natuurlijk de beeld- en geluidskwaliteit. Ik heb alleen ervaring met de oude Sagem decoder, en dat ding is traaaaaaag.... (iets van 30 seconden tot je beeld hebt na het aanzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Wij hebben sinds enkele dagen TVD van casema.

Ik moet zeggen dat ik zeer ontevreden ben over de kwaliteit van deze dienst.

De eerste twee dagen was het goed (als in: zonder fouten), sindsdien echter alleen maar problemen. Naar veel zenders (met name ned1,rtl 4,5,cinenova 1,2) is niet te kijken door de vele mpeg fouten, wat er op duidt dat de stream beschadigd is.

We gebruiken de panasonic decoder met de nieuwste update.

De helpdesk van casema wist ons te vertellen dat het aan ons moest liggen, omdat het probleem niet bij hen lag (klinkt logisch opzich, vraag me alleen af of het waar is).
Hij raadde aan om de decoder met een hoge kwaliteit kabel aan te sluiten, zonder tussenkomst van splitters.
Dit hebben we gedaan; maar gaf zoals ik al had verwacht geen verbetering. De signaalsterkte bleef ook onveranderd op 64% (waarvan ik overigens niet weet of het goed is).

Afgezien van de vele fouten in de stream, ben ik nog steeds niet erg tevreden over deze dienst ... en wel om de volgende redenen:

- Er wordt geadverteerd met 'bijna DVD kwaliteit'.... nu weet ik niet van welke kwaliteit de DVD's zijn die ze bij casema kijken, maar het komt niet eens in de buurt van de kwaliteit die ik van DVD ben gewend, het is een minimale verbetering t.o.v. analoog. Zelfs cinenova 1 & 2 zenden uit in een kwaliteit die je op z'n best kan vergelijken met SVCD.
- Over cinenova gesproken; alle films worden uitgezonden in 4:3 verhouding met stereo geluid. Terwijl het technisch mogelijk is om dit in 16:9 met 5.1 geluid te doen.
Gelukkig zijn de eerste 14 dagen alle zenders gratis, moet er niet aan denken dat je zou betalen voor die rotzooi.
- Over in 4:3 uitzenden gesproken; niet alleen cinenova maakt zich hier schuldig aan. Natuurlijk is het logisch om 4:3 materiaal in 4:3 uit te zenden. Maar ik ben de afgelopen dagen talloze keren 4:3 uitzendingen tegen gekomen waarbij de zwarte balken in het beeld zijn gecodeerd... bij analoge televisie is hier een duidelijke reden voor; bij digitale televisie niet, aangezien de decoder ervoor zorgt dat een echte 16:9 uitzending op een 4:3 tv met zwarte balken wordt getoond.

Er zijn echter wel wat positieve punten; waaronder het bredere zenderaanbod (wat overigens nog erg mager schijnt te zijn vergeleken met andere aanbieders) en de digitale programmagids.

Al met al heeft TVD samen met de zenders die er rotzooi op uitzenden nog een lange weg te gaan. Hopelijk leggen ze die een beetje snel af...

[edit]
Om even in te gaan op de post hierboven: de panasonic decoder start zeer snel op (beeld binnen een seconde) en zapt ook snel (afhankelijk van de zender overigens, maar meestal binnen een seconde) Hij zapt over het algemeen zelfs sneller dan onze tv.

[ Voor 13% gewijzigd door Wouter op 02-12-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik heb decoders gezien met 20% signaalsterkte en zonder rare beeldfouten. Hoe lang is de kabel die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
micha schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:40:
Ik heb decoders gezien met 20% signaalsterkte en zonder rare beeldfouten. Hoe lang is de kabel die je gebruikt?
5 meter ofzo
m'n vader had vandaag een nieuwe kabel geprobeerd; speciaal voor digitale signalen (zal wel marketing bullshit zijn maargoed, iig een goede kwaliteit kabel) -> geen enkele verbetering.

Kabel direct van de meterkast naar de decoder; zonder splitters e.d.
En als 5 meter al te lang mocht zijn, vraag ik me af of al die mensen waarbij het goed werkt hun tv in de meterkast hebben staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter op 03-12-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Dan lijkt het me toch dat het signaal niet goed binnen komt. Gewoon een afspraak maken dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
De kwaliteit van het analoge signaal (casema) wat bij ons binnenkomt is vrij matig (in zoverre dat er op sommige zenders redelijk wat ruis in het beeld is (vanaf normale kijkafstand van een meter of 4 niet zo goed te zien op 81cm buis, maar wel als je dichtbij staat). Zou dit betekenen dat als ik een TVD decoder hierop aansluit ik net zo goed 'digitale ruis/mpeg artifacts' ga krijgen ? of is het digitale signaal een stuk minder storingsgevoelig ? Ben een beetje bang dat als ik straks een 150 euro dure decoder zou aanschaffen ik er nog niets mee op schiet omdat het signaal te zwak is.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 04-12-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Vandaag geen enkele fout gezien op de 'slechte' zenders.
Tot zover het bullshit verhaal van casema dat de oorzaak bij ons zou liggen. Er is t.o.v. gisteren niets veranderd aan de setup hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

sverzijl schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 00:12:
De kwaliteit van het analoge signaal (casema) wat bij ons binnenkomt is vrij matig (in zoverre dat er op sommige zenders redelijk wat ruis in het beeld is (vanaf normale kijkafstand van een meter of 4 niet zo goed te zien op 81cm buis, maar wel als je dichtbij staat). Zou dit betekenen dat als ik een TVD decoder hierop aansluit ik net zo goed 'digitale ruis/mpeg artifacts' ga krijgen ? of is het digitale signaal een stuk minder storingsgevoelig ? Ben een beetje bang dat als ik straks een 150 euro dure decoder zou aanschaffen ik er nog niets mee op schiet omdat het signaal te zwak is.
Wanneer het analoge signaal niet goed is is er een grotere kans dat ook het digitale signaal problemen gaat geven. Vaak kan dit snel opgelost worden door een andere wancontactdoos of andere bekabeling. (En dat is echt geen sprookje, goede kabels kunnen echt veel uitmaken) Echter heb ik ook wel eens opstellingen gezien met een dikke breedbeeld tv en 3 andere tv's wat goed werkte maar waar het signaal wat binnen kwam maar op 34dB zat, terwijl nieuwere tv's zo rond de 60-70dB nodig hebben.

Waarom je goed afgeschermde kabels moet gebruiken en zo min mogelijk koppelingen (splitters e.d.) is omdat bij elke overgang (wcd -> coax -> tv) er 3 dB van het signaal afgaat, en oude wcd's soms een demping van wel 20-30dB hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Magma schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:21:

Tussen telecomconcern KPN en de traditionele kabelbedrijven is de strijd losgebarsten om de Nederlander over te laten stappen op digitale televisie. Zo verlaagt Casema volgende week de prijs van een ontvanger voor deze revolutionaire televisietechnologie, die een superieur beeld en geluid oplevert, van 149 naar 69 euro.
[...]
Op casema.nl staat inmiddels dat het digitale basispakket gratis is. Over die ontvanger van 69 euro kan ik echter niets vinden... :? Heeft iemand hier enig idee welke dat zou moeten zijn?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Volgens mij was dat de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01 17:55
Is de Samsung:
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Vanaf 16 december 2004 tot en met 15 januari 2005: € 80 korting op een Samsung digitale TVD-ontvanger met TVD-pack. Van € 149,-- voor € 69,--. Ga snel naar de winkel** want op is op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Lecram schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:39:
Is de Samsung:

Vanaf 16 december 2004 tot en met 15 januari 2005: € 80 korting op een Samsung digitale TVD-ontvanger met TVD-pack. Van € 149,-- voor € 69,--. Ga snel naar de winkel** want op is op!
OK dan. En is dat ook een beetje een 'goede', of zijn er andere decoders die beter zijn/meer mogelijkheden hebben?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Lecram schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:39:
Is de Samsung:

Grappig, aangezien momenteel zowel de Panasonic als de Samsung ontvanger €149,- kosten, *zonder* de TVD pack met smartcard. Die kost namelijk nog eens €29,95 extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

micha schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:50:
[...]

Wanneer het analoge signaal niet goed is is er een grotere kans dat ook het digitale signaal problemen gaat geven. Vaak kan dit snel opgelost worden door een andere wancontactdoos of andere bekabeling. (En dat is echt geen sprookje, goede kabels kunnen echt veel uitmaken) Echter heb ik ook wel eens opstellingen gezien met een dikke breedbeeld tv en 3 andere tv's wat goed werkte maar waar het signaal wat binnen kwam maar op 34dB zat, terwijl nieuwere tv's zo rond de 60-70dB nodig hebben.

Waarom je goed afgeschermde kabels moet gebruiken en zo min mogelijk koppelingen (splitters e.d.) is omdat bij elke overgang (wcd -> coax -> tv) er 3 dB van het signaal afgaat, en oude wcd's soms een demping van wel 20-30dB hebben.
Begrijp ik je goed als ik zeg dat de huidige coax kabel dan dus moet aangesloten worden op de decoder? Wat zou er gebeuren en in welke vorm zou ik last van artifacts kunnen krijgen met m'n nieuwe Sony Wega tv en Samsung decoder, op het moment dat de coax kabel te weinig dB krijgt?
Ook las ik op de website van casema dat de Samsung decoder instelbaar is op 16:9 breedbeeld.
Ik neem aan dat de TVD zenders nog steeds in 4:3 formaat blijven :( ???

[ Voor 9% gewijzigd door tweakraiser op 05-12-2004 19:24 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
tweakraiser schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:21:
[...]

Yep.
De panasonic decoder is ook instelbaar op 16:9, maar veel uitzendingen zijn dit gewoon niet.
De enige zenders die altijd in breedbeeld uitzenden zijn BBC 1 en 2.
Daarnaast zenden enkele Nederlandse publieke omroepen af en toe iets uit in breedbeeld, maar daarmee heb je het wel gehad.
De overige zenders zenden breedbeeld materiaal uit in 4:3 met zwarte balken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

tweakraiser schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:21:
[...]

Begrijp ik je goed als ik zeg dat de huidige coax kabel dan dus moet aangesloten worden op de decoder? Wat zou er gebeuren en in welke vorm zou ik last van artifacts kunnen krijgen met m'n nieuwe Sony Wega tv en Samsung decoder, op het moment dat de coax kabel te weinig dB krijgt?
Ook las ik op de website van casema dat de Samsung decoder instelbaar is op 16:9 breedbeeld.
De coax gaat idd in de decoder en dan door naar de tv, echter dat verlies is (volgens mij) verwaarloosbaar. Het echte verlies zit in de dingen die ik hierboven beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
16 December komt al aardig dichtbij, dus er moeten knopen doorgehakt gaan worden :)

Ik ga sowieso een digitaal pakket aanvragen, aangezien gratis best goedkoop is. Nu rest alleen nog de vraag: welke decoder moet ik nemen? De Samsung is natuurlijk heel aantrekkelijk om de lage prijs, maar is het ook een beetje een fijne decoder? Op het web kan ik nergens een review vinden, dus ik ben benieuwd naar eventuele ervaring van jullie.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik vind de nokia op zich net ff lekkerder werken, alleen klein minpuntje dat je op het ding weinig ziet van wat ie doet. Samsung nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
micha schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:07:
Ik vind de nokia op zich net ff lekkerder werken, alleen klein minpuntje dat je op het ding weinig ziet van wat ie doet. Samsung nog geen ervaring mee.
Je vindt de Nokia net even lekkerder werken maar je hebt geen ervaring met de Samsung? Dat snap ik niet helemaal geloof ik... :?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

In vergelijking met de Panasonic. Die wat klassieker qua uiterlijk, laat ziet wat ie doet, etc.

[ Voor 49% gewijzigd door sjaak op 07-12-2004 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Bij IT's is de samsung te koop voor €119. Van de Casema actie weten ze nog niet veel af, slechte communicatie van Casema aan hun verkooppunten!
Ik ben eens benieuwd of de 80 euro korting hierop van toepassing is, aangezien ze het hebben over een prijs van 149 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bureno schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:34:
Bij IT's is de samsung te koop voor €119. Van de Casema actie weten ze nog niet veel af, slechte communicatie van Casema aan hun verkooppunten!
Ik ben eens benieuwd of de 80 euro korting hierop van toepassing is, aangezien ze het hebben over een prijs van 149 euro...
Bij scheer en foppen wisten ze dat er een zending op de 15e komt..... Ga'm in ieder geval halen, als ze er nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
Weet iemand al of de samsung 1 of 2 tuners heeft ...

Ik overweeg ook over te stappen naar tvd via deze aktie, maar wil niet achteraf
spijt hebben door snel op een aantrekkelijke aanbieding in te gaan.

Er is voor de rest nog weinig te vinden over de samsung, alleen een pdf bestandje:
http://www.samsung.com/se...radio=1&select=0&x=6&y=3#

en wil er eigenlijk 2 tv`s op aan kunnen sluiten ...

[ Voor 10% gewijzigd door pvdlaan op 13-12-2004 18:19 ]

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
pvdlaan schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:19:
Weet iemand al of de samsung 1 of 2 tuners heeft ...

Ik overweeg ook over te stappen naar tvd via deze aktie, maar wil niet achteraf
spijt hebben door snel op een aantrekkelijke aanbieding in te gaan.

Er is voor de rest nog weinig te vinden over de samsung, alleen een pdf bestandje:
http://www.samsung.com/se...radio=1&select=0&x=6&y=3#

en wil er eigenlijk 2 tv`s op aan kunnen sluiten ...
Het is natuurlijk wel zo goedkoop dat je eventueel later altijd nog een andere kan kopen en alvast een extra decoder voor in de slaapkamer hebt. :)

Ik heb het PDF bestandje even bekeken en zie dat er twee scart aansluitingen zijn. De tweede is voor video/DVD. Misschien is dit een aansluiting voor de 2e tuner? Ik vermoed dat het slechts een ingang is (zodat je je DVD speler niet op een aparte scart aan je TV hoeft te hangen), maar misschien weet iemand hier hoe het zit?

[ Voor 20% gewijzigd door posttoast op 13-12-2004 18:57 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
wat ik ervan begrepen heb is dat je je dvd bijvoorbeeld op de 2e scart van de samsung kunt aansluiten. Er zit dus een scart-in op en een scart-uit. Hierdoor heb je toch maar 1 scart aansluiting op je tv nodig. Een 2e tuner zal er in de decoder dus niet zitten lijkt me.

Ik heb de samsung bij IT's besteld, ben benieuwd hoe snel hij binnen is :) En hoe het nu precies zit met de casema actie, want daar wist met de details ook niet van. Waarschijnlijk moet je de aankoopbon van de samsung naar casema sturen en krijg je zo de korting later terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
bureno schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:53:
Ik heb de samsung bij IT's besteld, ben benieuwd hoe snel hij binnen is :) En hoe het nu precies zit met de casema actie, want daar wist met de details ook niet van. Waarschijnlijk moet je de aankoopbon van de samsung naar casema sturen en krijg je zo de korting later terug...
Je moet inderdaad de ingevulde voucher (waarop serienummer van Samsung moet worden ingevuld) naar Casema opsturen om de 80 euro terug gestort te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
sverzijl schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:21:
[...]

Je moet inderdaad de ingevulde voucher (waarop serienummer van Samsung moet worden ingevuld) naar Casema opsturen om de 80 euro terug gestort te krijgen.
OK dan. Dus ik kan morgen de stad in gaan om te kijken of ze hem ergens hebben? En zit daar dan al direct die smartcard bij?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Vincent Bovelander schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:31:
[...]

OK dan. Dus ik kan morgen de stad in gaan om te kijken of ze hem ergens hebben? En zit daar dan al direct die smartcard bij?
Smartcard kost dacht ik 30 euro, dus voor 149+30 -80 =99 euro ben je klaar (voorlopig althans:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
sverzijl schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:40:
[...]

Smartcard kost dacht ik 30 euro, dus voor 149+30 -80 =99 euro ben je klaar (voorlopig althans:)
Volgens mij zit die Smartcard erbij:
De digitale ontvangers zijn te koop vanaf € 149,-- bij elektronicawinkels. En om u in deze dure maanden tegemoet te komen ontvangt u in uw brievenbus vanaf 16 december een voucher van 80 euro korting op een Casema TVD-pack en een Samsung digitale ontvanger (DCB 9401R). Het kost u dan slechts € 69,--. Leuk om als kerstcadeau te geven (of te ontvangen). Let dus goed op uw brievenbus! De actie loopt tot 15 januari 2005.
(bron: Casema.nl)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Vincent Bovelander schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:00:
[...]

Volgens mij zit die Smartcard erbij:

[...]

(bron: Casema.nl)
Ik zou zweren dat ik pas nog gelezen had dat het 29,95 kostte. Maar kan het nu nergens meer terugvinden op casema.nl (alleen nog via google groups). Maakt het nog aantrekkelijker om het eens uit te proberen. De analoge kwaliteit is hier bedroevend slecht op sommige zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
De prijs van de samsung decoder die ze noemden is €119. Volgens de verkoper zit hier de smartcard reeds bij. Zelf twijfel ik hier toch aan, omdat Casema het op hun site heeft over een prijs van €149. Verschil is precies de 30 euro die de kaart zou kosten...

ben benieuwd, men belt zo gauw de samsung binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
bureno schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:00:
De prijs van de samsung decoder die ze noemden is €119. Volgens de verkoper zit hier de smartcard reeds bij. Zelf twijfel ik hier toch aan, omdat Casema het op hun site heeft over een prijs van €149. Verschil is precies de 30 euro die de kaart zou kosten...

ben benieuwd, men belt zo gauw de samsung binnen is.
Is er eigenlijk ergens een lijst te vinden met verkoopadressen?

Ja dus, gewoon even klikken op verkoopadressen... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 14-12-2004 00:09 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
In het laatste Mikro-Electro krantje staat reclame voor TVD en TVHome. Ze staan echter niet bij de verkoopadressen... beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
bureno schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:15:
In het laatste Mikro-Electro krantje staat reclame voor TVD en TVHome. Ze staan echter niet bij de verkoopadressen... beetje vaag
De lokale Scheer&Foppen bij mij in het dorp staat ook niet vermeld, maar ze verkopen de decoders+TVD kaart wel. Als de prijs toch eenheidsworst is koop ik um dus fijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
is het niet zo dat je de smartcard alleen nodig hebt voor het pluspakket of meer :|
bij mij gaat het alleen om de standaard programma`s,
ik hoef ze niet uit te breiden, dus heb ik dan wel een smartcard nodig ?

Verder praten ze in de handleiding over Teletekst VBI en NVOD :?
Heeft iemand hier al ervaring mee en wat houd het precies in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
pvdlaan schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 08:26:
is het niet zo dat je de smartcard alleen nodig hebt voor het pluspakket of meer :|
bij mij gaat het alleen om de standaard programma`s,
ik hoef ze niet uit te breiden, dus heb ik dan wel een smartcard nodig ?

Verder praten ze in de handleiding over Teletekst VBI en NVOD :?
Heeft iemand hier al ervaring mee en wat houd het precies in ...
Volgens mij heeft iedereen die smartcard nodig, zonder kun je alleen Nederland 1, 2 en 3 bekijken. De reden is denk ik dat je abonnement aan deze card gekoppeld wordt. Wanneer je dan dus een pluspakket neemt heb je geen nieuw kaartje nodig.

(dit alles is puur speculatie van mijn kant, dus als iemand het beter weet hoor ik het graag ;) )

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb net even gebeld met onze vrienden van de Casema. Bij de actie krijg je inderdaad geld op je rekening teruggestort maar het betekent niet dat je nu alvast de decoder kunt gaan kopen. We zullen dus echt moeten wachten tot we de voucher binnen hebben.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Goh, ik heb zelfs al een aanbetaling gedaan met de zekerheid van de verkoper bij IT's dat ik toch gewoon kan meedoen met de Casema actie. Zonder aanbetaling wilden ze 'm niet reserveren.

[ Voor 15% gewijzigd door bureno op 14-12-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Bovelander schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:57:
Ik heb net even gebeld met onze vrienden van de Casema. Bij de actie krijg je inderdaad geld op je rekening teruggestort maar het betekent niet dat je nu alvast de decoder kunt gaan kopen. We zullen dus echt moeten wachten tot we de voucher binnen hebben.
He, getver... wachten dus... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
wat ik nog niet echt terugzie is of dat ik tegelijk tv kan kijken en dingen kan opnemen met m'n videorecorder (jaja nog zo'n oude met grote banden :P) of als ik naar digitaal kijk, moettie dan analoog opnemen? Dat zou nogal jammer zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
reddevil schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:49:
wat ik nog niet echt terugzie is of dat ik tegelijk tv kan kijken en dingen kan opnemen met m'n videorecorder (jaja nog zo'n oude met grote banden :P) of als ik naar digitaal kijk, moettie dan analoog opnemen? Dat zou nogal jammer zijn dan.
Als je een decoder met twintuner hebt (wat met die aanbieding voor zover ik weet niet het geval is) moet je dan inderdaad analoog opnemen. Of een tweede decoder kopen natuurlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
reddevil schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:49:
Mijn videorecorder kan mijn huidige analoge signaal echt niet benaderen.
Het analoge signaal moet wel heel erg beroerd zijn, wil je met TVD betere analoge VHS opnames kunnen maken (PAL = 625 lijnen "resolutie", VHS = 240 lijnen).

En met een decoder voor de videorecorder moet je dubbel programmeren: op je decoder en op je videorecorder.
Nee als ik TVD zou nemen, zou ik nog gewoon het analoge signaal voor de videorecorder gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Blobby op 15-12-2004 13:49 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
maar zit er dus verder niks achter, behalve dan dat de decoder maar voor 1 tv is? Dus geen extra geld betalen ergens voor een vaag abonnement, gewoon alle normale tv zenders (normaal als in alle nederlandse) in TVD en beter beeld?

Please een 'ja, het kost niks extra's' of een 'nee, je moet nog dat of dat betalen'

(even kort samengevat alle vragen die iedereen wilt weten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ja, het kost niks extra. :)

Wanneer je de analoge zenders afneemt + standaard pakket digitaal betaal je standaard radio-tv-abo
Wanneer je extra zenders wil uit het pluspakket betaal je standaard radio-tv-abo + 7.50

[ Voor 30% gewijzigd door sjaak op 15-12-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hiervoor vandaag al bij de Scheer & Foppen langsgeweest, en ik kan je vertellen dat het in principe al gewoon leverbaar is. De decoder's waren op voorraad, de smartcards echter niet. Of deze uitverkocht waren, of nog niet geleverd waren i.v.m. de actie kon de verkoper mij niet helemaal zeggen. Vrijdag-middag zou alles er moeten zijn, en dan sta ik dus weer voor de deur.

De winkel verkocht idd. twee decoders voor dit pakket; namelijk de Samsung met twee scart poorten, en een andere met 1 scart poort. De eerstgenoemde zit in de actie en is imho de beste keuze als je uit die 2 moest kiezen.

Ook ben ik erg over de beeldkwaliteit te spreken; maar dat komt ook doordat mijn huidige signaal bar slecht is. Ik heb ook het pakket met Digitenne gezien; de beeldkwaliteit was bijna hetzelfde, echter zat er duidelijk ruis in. Het soort ruis wat ik overigens herkende van een satellietontvanger met onweer. Mede omdat hier in de omgeving vrij veel apparaten op de 2.4GHz band uitzenden/storen, leek mij dat absoluut geen goede keuze.

Ik zie er iig. naar uit om eindelijk eens dvd-kwaliteit-tv te hebben!
reddevil schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:11:
maar zit er dus verder niks achter, behalve dan dat de decoder maar voor 1 tv is? Dus geen extra geld betalen ergens voor een vaag abonnement, gewoon alle normale tv zenders (normaal als in alle nederlandse) in TVD en beter beeld?

Please een 'ja, het kost niks extra's' of een 'nee, je moet nog dat of dat betalen'

(even kort samengevat alle vragen die iedereen wilt weten) :)
Je hebt met het standaardpakket 1 decoder waarmee je een TV en videorecorder aan kan sluiten (of evt. een tweede TV) Om beeld op de andere TV's in huis te hebben kun je gewoon de analoge aansluiting doorlussen (waar de decoder dus ook aan hangt).Je hebt daar dan gan digitaal signaal, maar je 'oude' signaal. Dat blijft dus (voorlopig) wel beschikbaar.

M.a.w. : de aanschaf van de decoder + het smardcardje + de maandelijkse kosten á 13,95 (wat je waarschijnlijk al betaald als je nu TV kan kijken...).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 20:55 . Reden: quote erbij... ]

• reddevil
duidelijk, dank aan beiden....

nu de vraag, aangezien het de 16e is, wie heeft'm en wat zijn de ervaringen ?

• posttoast
reddevil schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:11:
duidelijk, dank aan beiden....

nu de vraag, aangezien het de 16e is, wie heeft'm en wat zijn de ervaringen ?
Haha, zo vroeg komt de postbode hier niet hoor ;)

omniscale.nl

• reddevil
Vincent Bovelander schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:39:
[...]

Het was meer die mensen die de gehele nacht voor de deuren van de winkel hebben gelegen om om 9 uur precies dat ding te bemachtigen ;)

• sverzijl
Vincent Bovelander schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:39:
[...]

..en tot die tijd kan je je vermaken met het herprogrammeren van al je TV's/videos. Hier zijn alle kanalen per vandaag veranderd van frequentie. joepie..

• reddevil
sverzijl schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:55:
[...]

..en tot die tijd kan je je vermaken met het herprogrammeren van al je TV's/videos. Hier zijn alle kanalen per vandaag veranderd van frequentie. joepie..
Dat moet ik nog kijken, maar ik kijk even op de site van casema en volgens daar is digitale tv dus nog niet beschikbaar in nieuwegein. Waarom krijg ik dan zo'n dom foldertje wel thuis |:(
Of vinden ze ineens dat digitale tv en TVD niet hetzelfde is, er is wel een leuk verkooppunt hier

[ Voor 18% gewijzigd door reddevil op 16-12-2004 10:15 ]

• posttoast
reddevil schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:09:
[...]

Dat moet ik nog kijken, maar ik kijk even op de site van casema en volgens daar is digitale tv dus nog niet beschikbaar in nieuwegein. Waarom krijg ik dan zo'n dom foldertje wel thuis |:(
Of vinden ze ineens dat digitale tv en TVD niet hetzelfde is, er is wel een leuk verkooppunt hier
Je hebt de folder waarmee je korting kunt krijgen wel al dus? Zou je hem misschien kunnen scannen, dan hoef ik straks niet eerst helemaal naar huis om dat ding te halen.

omniscale.nl

• reddevil
Vincent Bovelander schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:23:
[...]

Je hebt de folder waarmee je korting kunt krijgen wel al dus? Zou je hem misschien kunnen scannen, dan hoef ik straks niet eerst helemaal naar huis om dat ding te halen.
Zou geen probleem zijn als ik niet op m'n werk zat :)

• posttoast
reddevil schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:38:
[...]

Zou geen probleem zijn als ik niet op m'n werk zat :)
Dan is het lastig inderdaad :)
Je hebt hem wel al gezien neem ik aan? Weet je dan toevallig ook of ik vanmiddag zonder folder naar de winkel kan gaan, of moet ik echt even naar huis?

omniscale.nl

• reddevil
Nee ik heb een folder gekregen dat het eraan zit te komen en dan zie www.casema.nl

Verder nog niks, maar dus lekker nuttig als op www.casema.nl staat dat het er nog niet is.

Geen idee of je zonder de folder naar de winkel kan gaan en je geld terugkrijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door reddevil op 16-12-2004 11:06 ]

• bureno
reddevil schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:06:
Nee ik heb een folder gekregen dat het eraan zit te komen en dan zie www.casema.nl

Verder nog niks, maar dus lekker nuttig als op www.casema.nl staat dat het er nog niet is.

Geen idee of je zonder de folder naar de winkel kan gaan en je geld terugkrijgt.
bedoel je de folder van enkele weken terug waar ook een verhaaltje over TVD in stond, of heb je vandaag een folder enkel over TVD ontvangen? maar dus geen voucher begrijp ik? Vreemd!

• sverzijl
Heb de voucher nog niet gekregen, maar net wel bij Stafhorst gehoord dat zij nog geen decoders binnen hebben gehad. En volgens hem was dit een landelijk probleem. Nieuwe batch decoders zou pas over 2 a 3 weken binnen zijn..

• neudeboules
  • Laatst online: 19-06 16:47

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

da's dan niet zo mooi. Ik denk dat ik zo maar eens even bij de block langsloop om te kijken of zij wel wat hebben. Dat geldt ook voor de voucher, want die heb ik ook nog niet gekregen, dus het zal wel meevallen met de op=op >:)

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

• bureno
ik heb telefoon van it's ontvangen, bestelde decoder staat klaar om af te halen. Maar ik wacht voor de zekerheid nog even tot ik de voucher binnen heb... Al is het vandaag de 16e, dus als deze datum op de factuur van de samsung staat lijkt met me logisch dat ik daarvan een copy naar casema kan sturen.

• posttoast
Ik heb hem :) Tijd voor een snelle review dacht ik zo! ;)

Ik ben naar de Block in de MegaStores te Den Haag gegaan waar ik te horen kreeg dat je, zodra je de voucher hebt je de inkoopbon naar Casema moet sturen voor het geld retour.

Ik heb hem net aangesloten en tot nu toe ben ik nog niet superenthousiast. Het beeld is goed, maar dat was het bij mij via de analoge kabel eigenlijk ook wel (op Net 5 na). Ik zie eigenlijk geen verschil tussen digitaal en analoog, op de vertraging na. Het digitale signaal moet natuurlijk eerst gedecodeerd worden, wat zorgt voor een vertraging van ongeveer 10 seconden.

Wat mij verder opviel was dat de OSD ontzettend lelijk is. Als het Microsoft lukt om een mooie user interface voor Windows Media Center te maken, waarom kan Samsung dat dan niet? Het functioneert op zich wel allemaal, maar mooi is absoluut anders.

Ik erger me wel heel erg aan het 16:9 verhaal. Wanneer ik met mijn TV via het analoge signaal zap springt hij bij een 16:9 uitzending automatisch op breedbeeld. Wanneer ik via de decoder kijk gebeurt dit dus niet. Ik vind het erg raar dat een functie als deze bij digitaal tv kijken gewoon verdwijnt.

Zappen gaat duidelijk trager dan via het analoge signaal. Hij doet er bijna een seconde over om naar het volgende kanaal te gaan. Je krijgt wel direct de OSD in beeld te zien met de titel van het huidige programma, dus je zit niet helemaal naar een zwart scherm te kijken.

Het geluid heb ik nog niet echt getest, ik ga nog een optisch kabeltje kopen om de decoder aan mijn versterker aan te sluiten. Ik koop er dan ook gelijk een nieuwe SCART kabel bij, de kabel die in de doos zit is niet fantastisch.

De tweede SCART aansluiting op de decoder is inderdaad om een videorecorder/DVD speler op aan te sluiten zodat je een SCART aansluiting minder op je TV nodig hebt. Het is dus niet zo dat je met je videorecorder het digitale signaal op kunt gaan nemen, maar zoals eerder gezegd: VHS is kwalitatief al veel slechter dan het analoge signaal, dus waarom zou je digitaal gaan werken?

Bij de decoder zit een formulier dat je in moet vullen om je aansluiting te bevestigen. Hierop geef je ook aan welke eventuele extra pakketten je wilt hebben. Dit formulier moet (samen met de voucher en een kopie van de bon als je geld retour wilt hebben) binnen 10 dagen na Casema gestuurd worden, anders sluiten ze je digitale signaal af. Het leuke is dat je de eerste 14 dagen de beschikking hebt over alle kanalen uit de verschillende themapaketten. Je kunt je dus voordat je besluit een extra pakket te nemen eerst oriënteren. Zo heb ik zojuist besloten dat de Chinese nieuwszenders voor mij niet echt interessant zijn :P

Al met al leuk speelgoed, maar laaiend enthousiast ben ik niet. Zappen op de ouderwetse manier (dus met het analoge signaal) gaat sneller en bovendien schakelt de TV dan automatisch tussen 16:9 en 4:3. Ik verwacht dus dat ik, wanneer ik gewoon even onzinnig voor de buis hang, gewoon de TV afstandsbediening pak en de decoder afstandsbediening lekker laat liggen.

Whoops, ik zie dat hij toch schakelt tussen 16:9 en 4:3. Dat is toch weer een minpuntje minder ;)

[ Voor 2% gewijzigd door posttoast op 16-12-2004 17:50 . Reden: Toevoeging! ]

omniscale.nl

Verwijderd

Ik heb hem ook gehaald gisteren, 6 maanden porno en voetbal gratis, jammer dat ie geen bier tapt :Y)

Mijn bevindingen; ik zie op ned 1, 2 en 3 (volgens mij) wel een lichtere verbetering tov analoog, maar voor beter beeld hoef je dit niet aan te schaffen. Wat ik minder vind is de teletext; die gaat mee met de groote van je beeld (dus op 16:9 stretch teletext mee en valt buiten de kaders) en is bovendien standaard transparant en dus slecht leesbaar. Gelukkig komt op de een of andere manier het analoge teletext signaal er doorheen dus kan ik met de oude afstandsbediening vertrouwd TT kijken.

Fijn zijn de programmagidsen op elk kanaal, wel overzichtelijk en handig gedaan.

Ik ga het pluspakket nemen denk ik, die 3 extra discovery channels en travelchannel vind ik wel leuk.

• Chrasher
  • Laatst online: 19:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Vincent Bovelander schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:22:
Ik heb hem :) Tijd voor een snelle review dacht ik zo! ;)

Ik heb hem net aangesloten en tot nu toe ben ik nog niet superenthousiast. Het beeld is goed, maar dat was het bij mij via de analoge kabel eigenlijk ook wel (op Net 5 na). Ik zie eigenlijk geen verschil tussen digitaal en analoog, op de vertraging na. Het digitale signaal moet natuurlijk eerst gedecodeerd worden, wat zorgt voor een vertraging van ongeveer 10 seconden.
Gebruik hier zelf al een tijdje de originele (SAGEM) decoder die casema toendertijd leverde (heeft iedereen die al een abbo met decoder had cadeau gekregen :) ). Het verschil met analoog is alleen goed waarneembaar bij specifieke programma's/zenders. Vooral bij NED1 en NED2 wordt er regelmatig digitaal uitgezonden, maar niet altijd. BBC1 en 2 is ook regelmatig erg goed en zo zijn er nog een aantal zenders.
Het verschil is dus alleen te zien als ook werkelijk het originele programma digitaal aan Casema is aangeboden, anders wordt alleen het analoge signaal (van mindere kwaliteit) gedigitaliseerd.

Als je dus al een goed analoog signaal hebt op je TV dan is het verschil tussen de TV en Decoder bij een origineel analoog signaal bijna nihil.

Voorbeeld: Top of the Pops van BNN wordt 100% digitaal doorgegeven, het verschil is bij mij heel duidelijk te zien.
Ik erger me wel heel erg aan het 16:9 verhaal. Wanneer ik met mijn TV via het analoge signaal zap springt hij bij een 16:9 uitzending automatisch op breedbeeld. Wanneer ik via de decoder kijk gebeurt dit dus niet. Ik vind het erg raar dat een functie als deze bij digitaal tv kijken gewoon verdwijnt.
Heb ik hier geen enkel probleem mee, vermoedelijk licht dat aan een instelling van je Decoder. Bij mij kan ik instellen of de aangesloten TV een 16/9 of 4/3 formaat heeft. Bij een 16/9 beeld springt mijn TV dan ook automatisch over.
Zappen gaat duidelijk trager dan via het analoge signaal. Hij doet er bijna een seconde over om naar het volgende kanaal te gaan. Je krijgt wel direct de OSD in beeld te zien met de titel van het huidige programma, dus je zit niet helemaal naar een zwart scherm te kijken.
Ligt blijkbaar ook aan de gebruikte hardware. Met mijn decoder kan ik sneller schakelen dan met mijn TV.
Whoops, ik zie dat hij toch schakelt tussen 16:9 en 4:3. Dat is toch weer een minpuntje minder ;)
Zie boven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chrasher op 16-12-2004 19:54 ]

PSN-id: Chrasher

• Wouter
  • Niet online
Chrasher schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:50:
Heb ik hier geen enkel probleem mee, vermoedelijk licht dat aan een instelling van je Decoder. Bij mij kan ik instellen of de aangesloten TV een 16/9 of 4/3 formaat heeft. Bij een 16/9 beeld springt mijn TV dan ook automatisch over.
Het ligt aan de zenders, die zenden uit met zwarte balken in het beeld gecodeerd.
Slechts enkele zenders (waaronder BBC 1 & 2) zenden echt in breedbeeld uit.

• Chrasher
  • Laatst online: 19:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

. w o u t e r . schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:09:
[...]
Het ligt aan de zenders, die zenden uit met zwarte balken in het beeld gecodeerd.
Slechts enkele zenders (waaronder BBC 1 & 2) zenden echt in breedbeeld uit.
Je hebt gelijk. Ook de Duitsers en Ned1 en 2 zenden regelmatig(zo nu en dan) breedbeeld uit.

PSN-id: Chrasher

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Heeft iemand eigenlijk net als ik een gigantische beeldachteruitgang op de analoge zenders na de update van vandaag? Nederland 1, 2 en 3 zijn amper te kijken, zoveel ruis zit er in. Enkele andere zenders hebben hetzelfde euvel.
Volgens de casema storingsdienst lag het aan mij, ik had het verkeerd ingesteld. Yeah right, vandaar dat de andere 2 tv's waar nog niets aan gedaan is hetzelfde probleem hebben.
Ik woon in Nieuwegein, batau. Galecop heeft geen problemen in ieder geval.

• sverzijl
DinoPK schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:50:
Heeft iemand eigenlijk net als ik een gigantische beeldachteruitgang op de analoge zenders na de update van vandaag? Nederland 1, 2 en 3 zijn amper te kijken, zoveel ruis zit er in. Enkele andere zenders hebben hetzelfde euvel.
Volgens de casema storingsdienst lag het aan mij, ik had het verkeerd ingesteld. Yeah right, vandaar dat de andere 2 tv's waar nog niets aan gedaan is hetzelfde probleem hebben.
Nee, het analoge beeld is sinds vandaag hier (Leusden) juist wat beter geworden na de frequentie herindeling. Maar een paar weken geleden tot aan gisteren was het signaal juist een stuk slechter op vrijwel alle kanalen. Aleen RTL4 was nog goed,de rest allemaal lichte ruis.
Maar nu ik er ook een 29dB versterker (Hirshmann GHV 830) tussen heb gezet is het analoge beeld in ieder geval uitstekend.

• pvdlaan
Ik vraag me af of de smartkaart er nou wel bij zit of dat deze los aangeschaft dient te worden.
en wat jullie nu voor de samsung decoder in de winkel hebben betaald ...

• Wouter
  • Niet online
DinoPK schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:50:
Wen er maar aan; het standaard antwoord van casema is dat het aan jou ligt.
De helpdesk is totaal waardeloos en incompetent.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.