webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Naar mijn ervaring kijkend, heb je dus al 5x 20-30min in de wacht gehangen voor je geholpen bent. Om die reden heb ik al geen zin meer om ze te bellen. Gek wordt je er van.Jazzper schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:24:
Heb nu ongeveer 3 maanden met Casema te maken voor zowel internet als televisie en ik heb nu al 5x contact met ze gehad
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik was steeds echt snel aan de beurt. In de orde van 20 seconden ofzo. Ik kan geluk hebben gehad maar feit is dat dit toch wel 5x gebeurt is uit de 5x.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik heb hele andere ervaringen. Heb 5 keer op verschillende momenten van de dag (ook 's avonds) gebeld en heb hoogstens één keer een minuut gewacht. Prima dus.mphilipp schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:27:
[...]
Naar mijn ervaring kijkend, heb je dus al 5x 20-30min in de wacht gehangen voor je geholpen bent. Om die reden heb ik al geen zin meer om ze te bellen. Gek wordt je er van.
Verwijderd
Paar weken geleden de decoder gekocht en een week geleden een HDMI kabel .
Alles avorige week angesloten
HDMI: prachtig beeld maar valt na uitzetten TV uit. Even priengelen aan de aansluiting dan even beeld. Nu helemaal geen beeld. Zojuist met Samsung gebeld of ik het terug breng naar de winkel (Saturn R'dam)
HDMI: Geen geluid
Enkele specs:
JVC LT-46Z70BU
Decoder: Samsung DCB-H360RS versie 200606
Systeem informatie: Ver. Loader 106. Ver. S/W 118. Ver H/W 501.
Moet ik het apparaat bewaren of gewoon terugbrengen?
Ligt het probleem aan de televisie?
Hoe kan ik geluid via mijn KEF KIT 100 systeem realiseren
Nu beeld en geluid via y,Pr,Pb
Iemand???
Groetjes
Je hebt een decoder uit (juni) 2006, deze heeft een bekend probleem met de HDMI aansluiting. De decoder omruilen met een exemplaar dat in 2007 is geproduceerd zou je probleem moeten oplossen.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:12:
Decoder: Samsung DCB-H360RS versie 200606
Verwijderd
Ik heb dezelfde TV en ook dezelfde decoder. Bij mij werkt alles prima, ik heb versie 200703 !!
gewoon omruilen dus.
ps: hoe heb jij je settings van de tv staan? en heb je toevallig ook je pc eraan hangen? krijg jij wel goed beeld?
Verwijderd
ik heb de decoder maar losgemaakt want ik wil het terug brengen naar Saturn, maar heb een discussie met hun want ik ben mijn bonnetje kwijt. maar wat bedoel je exact met settings !!!
heb nog geen PC aanhangen dus kan je er nog niets over vertellen.
Verwijderd
met settings, de instellingen van je tv, contrast, kleur, scherpte. dat soort dingen.
succes met het omruilen.
Verwijderd
Tot nu toe erg tevreden, behalve over de setup irt mijn HD/DVD-recorder. Die is nu 'in serie' aangesloten, waardoor de kwaliteit nog niet super is en ik ook alleen maar digitaal kan kijken wat ik aan het opnemen ben. Plus, hij neemt niet op in digitale kwaliteit (bekend probleem????!?).
Heb alleen een kwaliteit van het signaal van 100%, maar een ontvangst van 8%. Dit vind ik wel erg laag..... Weet iemand redenen waar dat aan zou kunnen liggen danwel hoe ik het kan verbeteren?
Ik had ik ook slechts 8%, maar met een versterker ertussen werd het rond de 50%. Ik kon overigens niet echt verschil ontdekken in de analoge kwaliteit van het beeld en via de decoder blijft de kwaliteit natuurlijk onveranderd want dat was al 100%.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:08:
Heb sinds een week ook digitale televisie van Casema.
Tot nu toe erg tevreden, behalve over de setup irt mijn HD/DVD-recorder. Die is nu 'in serie' aangesloten, waardoor de kwaliteit nog niet super is en ik ook alleen maar digitaal kan kijken wat ik aan het opnemen ben. Plus, hij neemt niet op in digitale kwaliteit (bekend probleem????!?).
Heb alleen een kwaliteit van het signaal van 100%, maar een ontvangst van 8%. Dit vind ik wel erg laag..... Weet iemand redenen waar dat aan zou kunnen liggen danwel hoe ik het kan verbeteren?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Wat kost overigens een versterker?
Maar het heeft natuurlijk altijd voordelen om een zo sterk mogelijk signaal te hebben zodat je zeker weet dat je het optimale vermogen van de techniek tot je beschikking hebt en niet met de kortste signaalstoring de helft van de kleuren verbleken...
Als het beeld goed is, niet druk over maken. Bij digitale tv moeten gewoon die bitjes aankomen, dus zolang je geen blokjes hebt en/of haperingen is het gewoon goed.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:08:
Dat HDD recorder verhaal snap ik ook niet. Mijn broer heeft er ook een en hij kan ook niet opnemen vanaf zijn Dreambox. En de analoge tv is gruwelijk slecht zolang de Dreambox er tussen zit. Ik denk dat ie gewoon enorm stoort. Wat je daaraan moet doen weet ik niet. Misschien een splitter maken en die vòòr de digitale decode zetten. Hopelijk kan ie zo niet storen op de HDD.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Storing openbaart zich doorgaans in blokjes of haperingen.jozy schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:56:
Maar het heeft natuurlijk altijd voordelen om een zo sterk mogelijk signaal te hebben zodat je zeker weet dat je het optimale vermogen van de techniek tot je beschikking hebt en niet met de kortste signaalstoring de helft van de kleuren verbleken...
Kan hem namelijk ook voor € 100,- minder kopen; zie pricewatch.
En hoe zit het met het Casema DTV-pack? Dat kan je elders ook voor bijna de helft kopen; zie Factory Prices.
Kan je deze dingen elders dan bij Casema aanschaffen, of gaan ze dan moeilijk doen?
Ik ben aan het overwegen om digitale tv van Casema te bestellen. Er is nu een nette aanbieding voor nieuwe aansluitingen. Het komt er op neer dat het hele spulletje 49,95 kost, inclusief de decoder.
Maargoed, als het apparaat dramatisch slecht is in jullie optiek doet dat veel afbreuk aan de aanbieding!
Kortom, wie heeft er iets te melden over de Humax IR FOX C ????
Ik heb dit ook even gehad. Volgens mij heb ik in het menu van de H360R de optie Vernieuw kanalen doorlopen en sindsdien hier geen last meer van gehad.AleSyS schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:31:
Ik heb sinds ongeveer 2 1/2 week digitale televisie van casema (met extra pakket) icm Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger. Meteen na aanschaf het formulier ingevuld om de smartcard te registreren, hiervan heb ik van casema ook een bevestiging ontvangen. Nu krijgt ik sinds gisteren steeds de melding "E19 Preview mode verlopen". Zodra ik de decoder reset en/of smardcard verwijder en terugstop, verdwijnd de melding en kan ik weer alle kanalen ontvangen. Vandaag ook weer een keer moeten doen. Hebben meer mensen dit momenteel of ervaring mee gehad. Ik heb casema ook al gebeld en volgens hun was alles goed geregistreerd e.d.
Uiteraard zie je E19 error wel bij zenders waar je "geen recht" op hebt, maar dat mag duidelijk zijn
Ik heb deze decoder nu ongeveer 3 weken draaien en mijn bevindingen zijn positief. Omdat ik het analoge signaal dramatisch slecht vond op mijn nieuwe tv (sony 32v3500), ben ik overgestapt op digitale tv en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit aanzienlijk beter is dan met analoog. Ik was eerst sceptisch want ik vond het oude signaal op mijn oude CRT TV altijd prima, maar zou nu niet meer terug willen.Brainwaste schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:07:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Humax IR FOX C?
Ik ben aan het overwegen om digitale tv van Casema te bestellen. Er is nu een nette aanbieding voor nieuwe aansluitingen. Het komt er op neer dat het hele spulletje 49,95 kost, inclusief de decoder.
Maargoed, als het apparaat dramatisch slecht is in jullie optiek doet dat veel afbreuk aan de aanbieding!
Kortom, wie heeft er iets te melden over de Humax IR FOX C ????
Een klein minpuntje van de Humax: De nummers van de zenders kan je niet veranderen; dus bijv. BBC1 is kanaal nummer 60 ook al heb je deze op de 10e plek in je voorkeurlijstje gezet. Bij het omhoog/omlaag zappen staat deze wel op de 10e plek, maar om rechtstreeks naar BBC1 te gaan, moet je "60" met de cijfertoetsen ingeven. Alle nederlandse kanalen hebben wel logische nummers. Ook het zappen duurt wat langer en er zit geen "harde" aan/uit knop op, maar dat hebben alle decoders. Verder nog nooit vastlopers of andere problemen gehad. Ik ben zo positief dat ik nu overweeg om de Humax PVR 9200C aan te schaffen (het grote broertje met harddisk). Kijk op deze pagina voor alle mogelijkheden van de Humax IR FOX C.
Qua beeldkwaliteit zit er volgens mij (voor het oog) weinig of geen verschil in. Alleen hoor ik van alle kanten allerlei problemen met de ontvangst. Je moet blijkbaar maar nét boffen dat het allemaal goed doorkomt. Een externe antenne (die aanvankelijk gratis was door de vele problemen,maar nu niet meer) lost het vaak (deels) op. Een vriend van me heeft het, maar hij heeft ook nog problemen met de ontvangst, terwijl de buren alles goed schijnen te ontvangen.Brainwaste schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 07:35:
Heeft er al eens iemand een vergelijking gemaakt met Digitenne van KPN ?
Bovendien zit digitenne aan de grens van zijn capaciteit. Doordat het door de ether gaat, zit er een max aan het aantal bitjes dat er meegestuurd kan worden. Geen HD dus voor digitenne en meer kanalen zit er ook niet in. Tenzij ze iets slims bedenken met meerdere zenders enzo... Digitenne lijkt me leuk voor op de camping, maar ik hou het bij Kazema.
Onze buren hebben Digitenne en alhoewel het beeld acceptabel is van Digitenne zie ik toch een behoorlijk verschil ivm Casema. Dit ligt voornamelijk aan de veel lagere bitrates die Digitenne hanteert (te weinig ruimte in de ether), waardoor er meer MPEG artefacts zijn te zien. Dit is vooral bij de commerciele zenders het geval, die een bijna 2x zo lage bitrate hebben dan NL1,2,3.Brainwaste schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 07:35:
Heeft er al eens iemand een vergelijking gemaakt met Digitenne van KPN ?
Maar eerlijk is eerlijk, Digitenne is wel spotgoedkoop ivm Casema.
Terwijl je voor Casema toch 15,45 neer moet leggen. En volgens mij zit er zelfs een verhoging aan te komen.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ja, 11 cent/maandBrainwaste schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:08:
Terwijl je voor Casema toch 15,45 neer moet leggen. En volgens mij zit er zelfs een verhoging aan te komen.
Ja en nee. Zodra je de smartcard binnen hebt kan je geloof ik al direct 2 weken alle kanalen bekijken. In deze tijd moet je het antwoordformulier terugsturen. Doe je dit niet, dan vervallen alle kanalen na 2 weken. Als je de kaart opstuurt zal Casema het abonnement definitief maken en zorgen dat je de kanalen kan zien waar je recht op hebt.sjorremans schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:58:
Wij hebben nu ook digitale tv aangevraagd en het pakketje was vrij snel binnen maar als ik het nu goed begrijp moet je eerst het antwoordformulier terug sturen voordat je smartcard word geactiveerd en je pas gebruik kan gaan maken van digitale tv?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dankjewel, dan vervallen film 1 etc dus?Microkid schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:28:
[...]
Ja en nee. Zodra je de smartcard binnen hebt kan je geloof ik al direct 2 weken alle kanalen bekijken. In deze tijd moet je het antwoordformulier terugsturen. Doe je dit niet, dan vervallen alle kanalen na 2 weken. Als je de kaart opstuurt zal Casema het abonnement definitief maken en zorgen dat je de kanalen kan zien waar je recht op hebt.
Het is me inmiddels gelukt om het te installeren, was eigenlijk een makkie maargoed
Nu valt het mij alleen heel erg tegen, de kwaliteit, analoog tv kijken ziet er een stuk beter uit
De kwaliteit = 100% maar de sterkte blijft hangen op zo 52 tot 54%. Ik ben benieuwd waar dit aan ligt want ik had veel mooiere voostelling van digitale tv
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Gevolg: scart kabel hangt er half uit, nu zit deze er goed in en het beeld is stukken beter en inderdaad nog een stuk mooier als analoog beeld.
Het enige is dat als je rechtstreeks naar een kanaal wilt als mtv dat je het nummer moet invoeren, en aangezien deze ver uit elkaar liggen is dat wel jammer, je komt er wel als je achter elkaar doorzapt maargoed dat zal wel gewenning moete worden
Huh? als je de kanalen gewoon in je favorieten hebt staan kan je gewoon het nummer intikken. Bijv 21 als MTV op 21 is ingesteld. Net zoals bij een "oude" analoge TV dus.sjorremans schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:32:
Het enige is dat als je rechtstreeks naar een kanaal wilt als mtv dat je het nummer moet invoeren, en aangezien deze ver uit elkaar liggen is dat wel jammer, je komt er wel als je achter elkaar doorzapt maargoed dat zal wel gewenning moete worden
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Niet met de Humax.Microkid schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:07:
[...]
Huh? als je de kanalen gewoon in je favorieten hebt staan kan je gewoon het nummer intikken. Bijv 21 als MTV op 21 is ingesteld. Net zoals bij een "oude" analoge TV dus.
Naast het zappen, kan je ook met de "Ok" knop de lijst opvragen en met "up" en "down" naar de zender gaan.
btw wel beter dat sinds een paar dagen de nederlandse commerciëlen in 16:9 anamorph uitzenden ipv 4:3 en 4:3 letterboxed (analoog is nog steeds letterbox, maar digitaal is netjes anamorph) viel me overigens net ineens op
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Kan je ook twee van die DVB-C ontvangers in huis nemen? Zo ja: heb je dan ook twee van die kaarten nodig of hoe werkt dat samen?
Okey, ik zie nu op de casema website dat dat kan.
Hoe zit het dan alleen met de smartcards? Moet je dan een aparte kopen en deze erin stoppen? Moet ik die dan ook laten registreren?
[ Voor 37% gewijzigd door masser120 op 04-06-2007 20:31 ]
Aanvullende abonnementen (pluspakket, Film1 etc) gaan per smartcard, dus als je die op meerdere smartcards zou willen hebben dan moet je die ook per kaart betalen
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Hier zou een of andere waakhond ook eens wat aan moeten doen. "Vroeger" kan je met je TV abonnement zoveel tv's in huis zetten als je wilde. Nu moet je potdikke voor elke smartcard en abbo opnieuw betalen. Er moet gewoon een 1-prijs-per-huis abonnement komen. Simpel.Operations schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:47:
Ja je moet dan een extra smartcard kopen en die ook registreren.
Aanvullende abonnementen (pluspakket, Film1 etc) gaan per smartcard, dus als je die op meerdere smartcards zou willen hebben dan moet je die ook per kaart betalen
Men had iets moeten verzinnen dat het vastzit aan een huisaansluiting, maar dat zit er niet in...
De enige manier om legaal en simpel meerdere kijkplekken in huis te maken is interne cardsharing. Maar dan heb je niets aan die standaardapparaten (of je moet iets ingewikkelds gaan doen met oude laptopjes ofzo). Dreamboxen zijn dan wel handig. Een 500C kost je +/- €150. Knal er een Gemini Project image op (niets illegaals aan) en dan kun je met ccCam gewoon je eigen Casema card gebruiken. En eventueel delen met een andere Dreambox (of ccCam client eigenlijk) op het netwerk. Een kind kan de was doen.
(ga mij nou niet mailen voor een handleiding; dit is twiekers...je mag ook zelf wat uitvogelen
Ook de gevoeligheid voor storingen speelt hierin een rol voor mij.
Wat voor decoder is nu het beste om erbij te nemen. Ik hoor hier verhalen over een dreambox, maar wat zijn daar nou de grote voordelen van?
Zelf denk ik dan aan de Dreambox DM 600 PVR. Volgens mij kan je hier hetgene wat je opgenomen hebt direct op je pc zetten via het netwerk en andersom toch?
[ Voor 17% gewijzigd door Brainwaste op 07-06-2007 09:07 ]
De 600PVR heeft slecht één tuner, bedenk dat wel. Je kunt dus alleen kijken naar wat je opneemt. Ik gebruik de Dreambox met een Gemini Project image (check I have a Dreambox). Er is er sinds kort een voor de 600PVR. Ik ga er van uit dat ie de programma's in een normaal formaat (MPEG oid) opslaat, maar ik heb me er niet in verdiept. Verder kun je met de 500C (en hoger) de boel streamen naar je PC. Ik moet dat allemaal nog een keer uitvogelen; er zijn guides voor te vinden op die site. Een standaard dreambox doet dacht ik niets met de Casema kaartjes; de GP image (of vergelijkbare) is noodzakelijk. Casema helpt je ook niet als je problemen hebt.Brainwaste schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:05:
Wat voor decoder is nu het beste om erbij te nemen. Ik hoor hier verhalen over een dreambox, maar wat zijn daar nou de grote voordelen van?
Zelf denk ik dan aan de Dreambox DM 600 PVR. Volgens mij kan je hier hetgene wat je opgenomen hebt direct op je pc zetten via het netwerk en andersom toch?
Dit zijn dingen die je wél vooraf moet bedenken. Het is wel een beetje een hobby-box. In principe kun je de image erop knallen, de aanpassingen doen die nodig zijn om het aan de praat te helpen en klaar (een of andere code in een file plaatsen en een cable.xml bestand met de Casema frequenties uploaden). Verder hoef je geen hocus pocus te doen. Plugins zijn via een menu te downloaden (netwerk aansluiten!) en te installeren. Kind kan de was doen.
Ben je niet bang voor dat soort dingen, weet je wat een seriele nul-modem kabel is en durf je een dreambox te flashen met een non-supported image, moet je het gewoon doen. Het ding werkt echt als een speer. Ideaal. Voordeel is onder andere dat er allerlei leuke plugins voor te downloaden zijn zoals de weersverwachtingen, ondertitels (via tt, maar wél transparant en automatisch) en noem maar op. Je kunt er veel meer mee dan met een standaard box.
En als je meerdere boxjes in huis hebt, kun je de smartcard van Casema 'delen' met de andere boxjes, dus hoef je geen tweede abo te nemen. Delen in huis is niet illegaal, want jij hebt abo betaald en je kraakt niets. Het is wél illegaal om met iemand over het internet kaarten te delen, maar het komt op het zelfde neer. Ik heb zelfs gehoord dat er mensen zijn die dat commercieel aanbieden zodat je voor €7,50 het gehele pakket in huis hebt zonder abonnement...allemaal via internet. Of het waar is...?
Verwijderd
Ja ruim een uur ofzo Veenendaal E38sverzijl schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:45:
vanavond op alle zenders "E38-32 Programma is momenteel niet beschikbaar" (Casema regio Amersfoort). Iemand hier nog meer last van (gehad) ?
Verwijderd
Nope, is er niet. In ieder geval geen officieel ondersteunde decoders. En volgens mij ook geen niet officieel ondersteunde decoders trouwens. Dichtst bij komt denk ik de Dreambox 8000, maar die is nog niet te koop.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:49:
Bestaat er nou een PVR met HDMI aansluiting en 2 tuners ? Voor mn 42" Full-HD tv heb ik ook een DVB-pack besteld, maar ik kan niet echt een juiste decoder vinden..
Er zijn 3 PVR's met 2 tuners, maar die hebben allen alleen Scart-RGB uitgangen en zijn dus SD.
Look behind you! A three headed monkey!
Op dit moment is er een storing in het gehele Casemagebied.
Hierdoor kunnen wij tijdelijk alle Digitale TV zenders niet of slecht doorgeven via de Casema kabel.
Casema is bekend met dit probleem en werkt aan een oplossing.
De verwachting is dat deze storing om 16:00 uur verholpen zal zijn.
Onze excuses voor het ongemak.
Dit is al de tweede langdurige storing deze week...
Je hebt apparaatjes waarmee je je smartcard draadloos kunt delen met al je decoders.Operations schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:47:
Ja je moet dan een extra smartcard kopen en die ook registreren.
Hier heb je er een die tot maximaal 7 gaat.
Het kost even wat maar dat kun je natuurlijk met je buren delen
Ik hoorde van een collega dat ie 'm na 3 dagen alweer heeft teruggegeven. Ding liep steeds vast.
Dreamboxen blijven wat dat betreft goedkoper. Je hebt nl nog wel voor elke tv een decoder nodig. Die uitgave heb je dus al. Koop je een stapeltje Dreambox 500C's met een Gemini Project image erop, ben je ook al klaar. Netwerkkabel kan lastig zijn, maar er zijn ook wireless game adapters te koop (ik heb er een staan van Linksys, werkt als een speer) waarmee ie op je netwerk kan. Ik denk uiteindelijk goedkoper en beter dan die ellende waarvan je nog maar moet hopen dat het wireless werkt door een betonnen muur of een gewapende vloer.xtra schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:27:
[...]
Je hebt apparaatjes waarmee je je smartcard draadloos kunt delen met al je decoders.
Hier heb je er een die tot maximaal 7 gaat.Het kost even wat maar dat kun je natuurlijk met je buren delen
Card sharen op een dreambox werkt als een speer, ook met de buurman. Dat laatste natuurlijk alleen als jij een keer zelf bij de buurman gaat laten zien dat je met digitale tv zoveel zenders kan ontvangen. Anders zou het illegaal zijn...
Dat was een probleem met de oude firmware. Met de nieuwe firmware is hij bij mij nog nooit vastgelopen de afgelopen maanden.mphilipp schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:00:
[...]
Ik hoorde van een collega dat ie 'm na 3 dagen alweer heeft teruggegeven. Ding liep steeds vast.
Dan is het misschien wel een geinig ding. Is men inmiddels al verder met het ontwikkelen van alternatieve firmware voor dat ding? Want nu kun je welliswaar wat opnemen, maar dat is alleen op dat apparaat afspeelbaar. Je kunt het niet via het netwerk op een DVD krijgen en dan ergens anders afspelen. Dat vind ik dan wel weer jammer. Maar ja...dan gaan we natuurlijk massaal die Film1 films opnemene en uploaden...sverzijl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:12:
[...]
Dat was een probleem met de oude firmware. Met de nieuwe firmware is hij bij mij nog nooit vastgelopen de afgelopen maanden.
Alternatieve firmware met irdeto support voor de box is er zover ik weet nog niet..
Afhankelijk van het aantal kijkpunten en reeds aanwezige decoders kan de Dreambox inderdaad goedkoper uitvallen. Ik kwam het tegen toen ik aan het zoeken was voor een kennis. Ik weet niet of de Dreambox zo eenvoudig is dat hij niet 3x per week belt.mphilipp schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:03:
[...]
Dreamboxen blijven wat dat betreft goedkoper. Je hebt nl nog wel voor elke tv een decoder nodig. Die uitgave heb je dus al. Koop je een stapeltje Dreambox 500C's met een Gemini Project image erop, ben je ook al klaar.
...
Voor mezelf ga ik in ieder geval zeker naar een Dreambox kijken.
Mijn broer is zo technisch als een theezakje en hij belt eigenlijk nooit over dat ding. Heeeel af en toe, maar dat komt dan omdat onze cardserver-provider dan weer een storing lijkt te hebben.xtra schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:44:
[...]
Afhankelijk van het aantal kijkpunten en reeds aanwezige decoders kan de Dreambox inderdaad goedkoper uitvallen. Ik kwam het tegen toen ik aan het zoeken was voor een kennis. Ik weet niet of de Dreambox zo eenvoudig is dat hij niet 3x per week belt
Kijk naar de Gemini Project image (i-have-a-dreambox.com) en die is heel erg gebruikersvriendelijk. Als je het voor 'm instelt heb je er geen kind aan.
Ik heb mijn cables.xml (kabelinstellingen voor Casema) en een config file zodat de Casema abo kaart werkt opgeslagen op mijn pc. Daarnaast heb ik met Dreamboxedit alle kanalen (volgorde + boeketten) opgeslagen. Dus als er een nieuwe image op moet, zap ik die over, doe de initiele setup met de ab (kanelen scannen hoeft niet eens), installeer ccCam (via de blue button) en ftp dan alles over en klaar is kees. Je moet wél een seriele poort hebben en een nulmodemkabel, anders kun je niet flashen. Dat is niet ondersteund over de ethernet kabel.
En als je een beetje slim bent en goed kijkt naar het commentaar in de voorbeeld configfiles van ccCam, kun je zó zien hoe je het CS opzet voor jezelf.
Oh...ik had begrepen dat het allemaal gecodeerd was. Da's goed nieuws.sverzijl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:21:
Je kan de opgenomen bestanden gewoon afspelen op PC (media player classic bijv). Alleen zijn het een zooi kleine bestanden die je aan elkaar zal moeten plakken. Er is ook een tooltje waarmee je de indexbestanden van de Siemens kon lezen (naam van programma/omschrijving e.d.) en die de files automatisch achter elkaar afspeelt. ´t Is verder gewoon MPEG2, niet zo veel spannends aan.
Verwijderd
had ik ook.. bijna 4 maanden alle zenders beschikbaar ipv 10 dagen.. alleen toen het laatst zo hard onweerde toen lag alles er uit en toen hebben ze kennelijk alles opnieuw ingesteld en toen hadden we geen extra zenders meerJazzper schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:51:
Ondertussen heb ik al een klein half jaar het volledige pakket gratis... ipv de 10 dagen. Snap er niets van, maar vind het wel best
Is 2 weken reëel ?
Ik ben uitermate tevreden over den kwaliteit van het beeld wat ik nu uit m'n philips breedbeeld krijg.
Het is echt stukken beter dan de kwaliteit van digitenne!
En nu mag je genieten van allll die zenders...Brainwaste schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:38:
De aansluiting was binnen een week gerealiseerd. Best wel snel moet ik zeggen.
Ik ben uitermate tevreden over den kwaliteit van het beeld wat ik nu uit m'n philips breedbeeld krijg.
Het is echt stukken beter dan de kwaliteit van digitenne!
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
briadan, ik probeer jou een Direct Messages te sturen over de storing in gorinchemVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:57:
Laatste tijd heel veel storingen, terwijl deze niet vermeld worden op de website. Op dit moment veel kanalen de mededeling "geen signaal". En als er wel beeld is dan met veel storing. Duurt nu al een paar dagen. Wel gemeld maar nog geen reactie. Ik woon in Gorinchem. Iemand anders dezelfde ervaring??
maar ik krijg deze error
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'briadan'
??
Met een Humax decoder trouwens. Een paar weken geleden had ik hier nog wel een update van geinstalleerd en de decoder helemaal naar de default fabrieksinstellingen ge-reset.
Hebben er nog meer mensen last van deze de-sync?
Verwijderd
Lijkt me sterk, hier in Gorinchem is dat nauwlijks het geval, lokaal versterker probleempje of misschien de aanvoer.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:57:
Laatste tijd heel veel storingen, terwijl deze niet vermeld worden op de website. Op dit moment veel kanalen de mededeling "geen signaal". En als er wel beeld is dan met veel storing. Duurt nu al een paar dagen. Wel gemeld maar nog geen reactie. Ik woon in Gorinchem. Iemand anders dezelfde ervaring??
/me kan het weten, want er zitten goeie versterkers hier en ik weet ook door wie die geplaats zijn
Wat heb je voor kabels en hoe ziet je hoofdaansluiting eruit, kan je eens een paar foto's schieten ?
vraagje mijn Proef Preriode is verlopen, en ondanks het feit dat ik de
inschrijfkaart tijdig heb ingestuurd, is mijn kaart/decorder niet volgens
Casema te activeren, want ik zou geen Casema Cai aansluiting hebben.
even gelachen want zowel analoog als digitaal tijdens de proef periode
werkte alles perfect.
men bleef volhouden dat ik geen aansluitng heb.
mijn vraag is als volgt kan ik de Kaart/Decorder op een ander adres
in de zelfde wijk wel activeren? of is de activatie code echt gekoppeld
aan je adres.
vast dank.
Verwijderd
Kaart is niet gekoppeld aan je adres. Dat kan niet; ze kunnen niet zien waar een kaart zich bevindt.nec1560 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:57:
mijn vraag is als volgt kan ik de Kaart/Decorder op een ander adres
in de zelfde wijk wel activeren? of is de activatie code echt gekoppeld
aan je adres.
Woubrugge ook last van storinkjes. Stilstaand beeld terwijl geluid doorlooptVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:57:

En ga nu niet bellen met Casema want dan krijg je altijd het antwoord dat het wel aan je kabels zal liggen

Laat ik dit zeggen, ik heb voor Casema gewerkt en heb dus nog spullen liggen voor thuisgebruik. Daaronder viel ook een cai kabel die gebruikt wordt om woonboten aan te sluiten. Deze kabel is iets dikker dan Cat12 kabel die je in huizen vindt. Deze kabel ligt nu van het AOP naar de Humax Decoder. Betere aansluitingkwaliteit kan niet. Niks geen Gamma stekkers maar echte koppelingen van Casema die je moet knijpen met een krimptang. Van de Decoder naar TV en HDD recorder met een Casema TV splitter. (Waardes heb ik uitgelezen en zijn prima) Dit is volledig Cat12 uitgevoerd.
Casema kan zeggen wat ze willen, het probleem ligt bij hun en niet bij mij.
Ik krijg nog steeds vaak tijdens het aanzetten de E19 melding
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Kan hem niet eens vinden in pricewatch, laat staan ergens vinden eigenlijk. Wat kost hij? Voordelen vs. nadelen op Casema?mphilipp schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:06:
Mensen...kiep die gare meuk van de Kazema toch uit het raam en koop een Dreambox. Werkt écht 10x beter. Kost een paar centen, maar het werkt tenminste. En je kunt er nog leuke dingen mee doen ook.
Ik sta op 't punt een 850R te gaan halen.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ehhh...wel eens van Google gehoord? Als je 'm daar niet kan vinden weet ik het ook niet meer.bjck schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:52:
[...]
Kan hem niet eens vinden in pricewatch, laat staan ergens vinden eigenlijk. Wat kost hij? Voordelen vs. nadelen op Casema?
Eerst en vooral is een Dreambox een beetje een hobbybox. Zo uit de doos (nieuw uit de winkel dus) gaat ie dacht ik niet eens werken met de Casema kaart. Je moet er een andere image op zetten. Dat is zeg maar een Linux distro (ik gebruik Project Gemini) en die biedt vele mogelijkheden. Zo zijn er tal van plugins te krijgen die allerlei leuke en handige dingen doen: ondertitels op een fatsoenlijke manier laten zien (dus niet zoals de standaard TT ondertiteling) en nog automatisch ook (met instelbare taalvoorkeuze), weerbericht, newtickers. Aangezien het gewoon Linux is, kun je er al wat meer mee dan zo'n gesloten doos als een Samsung. En als ik de klachten zo eens hoor, geeft een Dreambox je ook nog eens minder storingen en een algeheel stabieler apparaat.
Een 500C is volgens mij iets van €200. Is natuurlijk duurder dan de gesubsidiëerde Samsung door, maar ik vind de mogelijkheden en stabiliteit ook wat waard. Wat kost ergernis?
De mooiste is de 7025, die heeft 2 tuners (keuze uit DVB-T/S/C mix mogelijk) en een HD zodat je van alles kunt opnemen. En straks (kuch) komt er een 8000 die HDTV capaciteiten heeft.
Ik vind het ideaal. Vooral voor die dingen waarover hier niet gesproken mag worden. Kaarten delen over internet bijvoorbeeld.
Die heb ik ook, werkt erg lekker mag ik wel zeggen
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik heb het telefonisch besteld en de dame die ik aan de telefoon had zei dat het met 48 uur erop zou moeten zitten.
Als ik nu de decoder op kanaal 220 zet (Film1 kanaal) dan staat er nog steeds een E19 fout dat de preview periode verlopen is.
Ik heb de stekker van de decoder (humax) al even 15 minuten eruit gehad. Maar dat werkte ook niet.
Ook heb ik al even de fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw naar zenders laten zoeken maar dit hielp ook niet.
Doe ik iets verkeerd of zijn ze bij Casema gewoon niet zo snel als dat ze beloven?
Ik vond het bij mij zeer snel gaan. Ik belde rond een uur of 2 in de middag en ik kon in de avond al Film 1 en Sport 1 kijkenBrainwaste schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:59:
Ik heb afgelopen woensdag (19-09) een proef abonnement op Film1 en Sport1 genomen. De aanbieding voor 5,- per maand.
Ik heb het telefonisch besteld en de dame die ik aan de telefoon had zei dat het met 48 uur erop zou moeten zitten.
Als ik nu de decoder op kanaal 220 zet (Film1 kanaal) dan staat er nog steeds een E19 fout dat de preview periode verlopen is.
Ik heb de stekker van de decoder (humax) al even 15 minuten eruit gehad. Maar dat werkte ook niet.
Ook heb ik al even de fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw naar zenders laten zoeken maar dit hielp ook niet.
Doe ik iets verkeerd of zijn ze bij Casema gewoon niet zo snel als dat ze beloven?

Dat zal dan wel...gratis dingen zijn meestal het duurst.reddevil schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:37:
Is die scart gewoon zo slecht?
Vooral als je een plasma scherm hebt, investeerd dan in een goede kabel. Kost een paar tientjes, maar elke pikkeltje ruis of storing zie je 3x zo groot op een scherm van formaat.
M'n relatief goedkope scart werkt perfect, als ik het setup menu bekijk van de decoder (statisch beeld) dan echt geen pikkeltje ruis.mphilipp schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:58:
[...]
Dat zal dan wel...gratis dingen zijn meestal het duurst.
Vooral als je een plasma scherm hebt, investeerd dan in een goede kabel. Kost een paar tientjes, maar elke pikkeltje ruis of storing zie je 3x zo groot op een scherm van formaat.
Wat wel vaag is, is dat die gratis scart wel goed werkt met m'n hd recorder... naja die maar daar erop en m'n eigen vanaf de casema box naar de tv.
Elect a clown, expect a circus.
zal wel in de afscherming zitten. Het ene apparaat genereert meer stoorsignalen als een ander. Ik heb die kabel van je natuurlijk niet gezien, maar je kunt voetstoots aannemen dat een gratis kabel niet aan de hoogste kwaliteitsnormen voldoet. Maar als ie werkt voor je: vooral gaan gebruiken.reddevil schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:21:
M'n relatief goedkope scart werkt perfect, als ik het setup menu bekijk van de decoder (statisch beeld) dan echt geen pikkeltje ruis.
Wat wel vaag is, is dat die gratis scart wel goed werkt met m'n hd recorder... naja die maar daar erop en m'n eigen vanaf de casema box naar de tv.
Ik zeg ook niet dat je de duurste zou moeten hebben, maar een beetje kwaliteitskabel kan nooit kwaad. Vooral niet als je zo'n mooi scherm hebt. En dan voldoet zo'n Profigold kabel ook al. Zolang er maar fatsoenlijke draden in zitten en de afscherming in orde is.
Verwijderd
Het lag aan Casema; na een tijdje is alles weer normaal geworden. Ook al een paar keer problemen gehad met de internetsnelheid van casema; ligt ook aan Casema; bevestigd door een casema-monteur die langs is geweest.Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:26:
[...]
Lijkt me sterk, hier in Gorinchem is dat nauwlijks het geval, lokaal versterker probleempje of misschien de aanvoer.
/me kan het weten, want er zitten goeie versterkers hier en ik weet ook door wie die geplaats zijn
Wat heb je voor kabels en hoe ziet je hoofdaansluiting eruit, kan je eens een paar foto's schieten ?
HoeraMeer Nederlands aanbod in digitaal TV-pakket en kanaalwijziging ConsumentenTV
24-09-2007 | 09:36
Casema voegt op woensdag 26 september GoedTV, Nederland-e en 3VOOR12 Central toe aan haar digitale televisiepakket. GoedTV (kanaal 216) wordt onderdeel van het gratis digitale Standaard RTV-pakket. Nederland-e (kanaal 208) en 3VOOR12 Central (kanaal 250) worden onderdeel van het Digitaal Pluspakket.
GoedTV laat zien hoe maatschappelijke organisaties, overheid, bedrijven en particulieren zich inzetten voor de wereld. Nederland-e is een initiatief van Teleac/NOT en de RVU, twee publieke omroeporganisaties die met name educatieve radio- en televisieprogramma's maken. Op 3VOOR12 Central zijn onderhoudende videoclips, interviews, talkshows, raportages en unieke live-sessies, concerten en festival-opnamen te zien.
De zender ConsumentenTV wijzigt naar kanaalnummer 321.
Verwijderd
Weet iemand misschien hoe hier het kinderslot afgehaald kan worden. Bij het inschakelen van één van deze kanalen staat het kinderslot aan. Volgens mij overbodig gezien het programma. Het kinderslot staat bij mij wel ingeschakeld op grond van sommige andere kanalen.
Wat betreft "normale" digitale televisie, dat signaal ontvang je ook gewoon met HDTV decoder van Casema (de Samsung DCB H360RS). Hij doet daar niets extra's mee, dus geen beter beeld.
Incorrect. De H360 kan naar wens opschalen naar 720 of 1080. Het resulterende beeld is door de interpolatie net wat beter dan het originele SD beeld.Erik070 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:07:
Wat betreft "normale" digitale televisie, dat signaal ontvang je ook gewoon met HDTV decoder van Casema (de Samsung DCB H360RS). Hij doet daar niets extra's mee, dus geen beter beeld.
Lopen ze ook niet echt te koop mee blijkbaar. Zonde, is namelijk best een aardige feature.
Sommige DVD spelers (én Xbox met XBMC) doen dat ook als je een HD scherm aansluit (over HDMI/Component). Op zich een vreemd fenomeen dat interpoleren of upscalen een beter resultaat geeft, maar het schijnt te werken.Microkid schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:22:
[...]
Incorrect. De H360 kan naar wens opschalen naar 720 of 1080. Het resulterende beeld is door de interpolatie net wat beter dan het originele SD beeld.
Als je TV een slechte scaler heeft (want alles op je scherm is gescaled naar de native resolutie) zal zo'n scaler in een decoder wellicht beter beeld bieden.
Tsjaa...concrete info heb ik ook niet, maar ik hoor er eigenlijk alleen maar enthousiaste verhalen over. Maar ja...dat hoor ik ook over LCD schermen, en daar heb ik er ook nog nooit een gezien die écht goed was (op die nieuwe Philips na dan).Erik070 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:14:
Ik kende het fenomeen wel (van dure receivers en de DVD van tegenwoordig met HDMI aansluiting), ik heb alleen nog mijn twijfels erbij of het echt beter eruit ziet, ze kunnen er moeilijk info bij toveren.
Daar hebben we wat aan
Je had ook even kunnen koekelen, dan had je wellicht dit op ons aller GoT tegengekomen...mét foto's van de hdmi uitgang. Nooit afgaan op een website van iemand die de fabrikant niet is. Op de Samsung website staat dit ook gewoon vermeld, en je kunt er de manual downloaden.Syntagma schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:30:
Dus als ik het goed begrijp hoef ik geen andere HD-ontvanger aan te schaffen dan het Samsung model dat Casema standaard aanbiedt, en kan ik hiermee ook HDMI aansluiten? Toch vreemd dat op de website alleen 'Scart' gemeld staat als uitgang..
Zelf een beetje moeite doen is nooit weg natuurlijk...
Maak er wat moois van! Ik zal hier dan wel een linkje plaatsen naar het nieuwe topic.
[ Voor 29% gewijzigd door voodooless op 03-10-2007 11:43 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten.