Casema Digitale Televisie wordt TVD(met een addertje) deel 1

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 21.398 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:20:
[...]

Voor de Samsung zijn er geen updates.
Nu blijkbaar niet zoals ik al zei. Voor de DCB-9401R (1 van ´de´ 3 Samsungs) er overigens al wel eens eentje geweest, maar dat was ergens 2006Q1 als ik me goed herinner. Ik heb deze box echter al lang niet meer in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:02:
[...]

Nu blijkbaar niet zoals ik al zei. Voor de DCB-9401R (1 van ´de´ 3 Samsungs) er overigens al wel eens eentje geweest, maar dat was ergens 2006Q1 als ik me goed herinner. Ik heb deze box echter al lang niet meer in gebruik.
Ik heb hem net gekocht, dus daar zal die update al wel inzitten.

Bij me ouders (2005) staat hij echter ook op grijs, dus of het moet volledig automatisch zijn gebeurd of niet, want 1 ding weet ik zeker: me ouders hebben het niet handmatig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met behulp van een FloppyDTV en na een belletje naar de klantenservice van casema heb ik nu zowaar 3 HD kanalen.

Toen ik vroeg of dit ook zo blijft vertelde de vrouw aan de andere kant van de lijn dat het nog even gratis is maar dat er dan voor moet worden betaald. dus ik vragen hoeveel het dan gaat kosten.. kon geen antwoord op gegeven worden... het duurde ook erg lang voordat ik HD kon ontvangen 2 dagen gingen er over heen terwijl met een update in het abbonement 2 jaar terug het binnen 1 minuut gepiept was..

ook valt soms het signaal voor een tijdje weg.. bij Mytheatre is dat steevast 5 seconden en met dvbviewer kan het wel zo zijn dat je het kanaal opnieuw moet kiezen om weer beeld te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.casema.nl/pagi...gitaal/digitaleontvangers

Apart, er komt dus een vervangende kwalitatief vergelijkbare Digitale ontvanger volgens Casema. Wat zou de reden dan zijn hiervan? Problemen in een fabriek ofzo?

Dat terwijl er alleen de al bekende ontvangers van Samsung zijn

http://www.samsung.com/nl...erecievers/dcb_9401r.asp#

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Samsung komt met een nieuwe zwarte decoder, zelfde functie's zo ver ik heb kunnen ontdekken(ook nog steeds geen analoge audio out :( ) maar alleen een andere behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfisti schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:37:
Samsung komt met een nieuwe zwarte decoder, zelfde functie's zo ver ik heb kunnen ontdekken(ook nog steeds geen analoge audio out :( ) maar alleen een andere behuizing.
Oftewel niets nieuws onder de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Je moet gewoon als stelregel aanhouden dat je niets (lees: nooit) moet nemen dat de kabelleverancier aanraadt. Dat zijn apparaten waar zij een lekkere bonus op krijgen en op een of andere manier zit er nog een wetmatigheid in dat ze enorm veel problemen kennen. Je kunt er een boek over volschrijven en nu nog steeds hoor ik allerlei vage verhalen over de Samsung decoders. Op mijn werk heeft iemand ook een dag of 3 de Siemens PVR gehad en dat was ook één groot drama.

Geef gewoon iets meer uit en bespaar je alle ellende.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 01:36:
Je moet gewoon als stelregel aanhouden dat je niets (lees: nooit) moet nemen dat de kabelleverancier aanraadt. Dat zijn apparaten waar zij een lekkere bonus op krijgen en op een of andere manier zit er nog een wetmatigheid in dat ze enorm veel problemen kennen. Je kunt er een boek over volschrijven en nu nog steeds hoor ik allerlei vage verhalen over de Samsung decoders. Op mijn werk heeft iemand ook een dag of 3 de Siemens PVR gehad en dat was ook één groot drama.

Geef gewoon iets meer uit en bespaar je alle ellende.
Euhm Samsungs zijn de beste, en als je kabelmaatschappij ze niet aanraadt dan is er een dikke kans dat ze niet werken/ondersteunt worden door je kabelaar.

Ik vindt jouw uitspraken een beetje BS, aangezien de midden en hoge klasse uit Samsungs bestaat, en daar hebben we het nu over.

Ik zal het je sterker vertellen: de Samsung DCB-9401R en DCB-P850R zijn juist de enige die wel normaal werken in tegenstelling tot de 360.

Ik heb hier zelf weinig problemen met de 940 op de kleine Digitale TV bugs na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Het valt wel erg op dat Casema alleen maar Samsungs aanraadt, daar zulen ze ongetwijfeld wel een dealtje mee gesloten hebben. Mijn ouders hebben de DCB-9401R, maar het zappen gaat zo traag als dikke stront door een trechter, wat een onding.
Ik zou net als mphilipp eerst even verder kijken of er niets beters is voor net iets meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlugge Japie schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:11:
Het valt wel erg op dat Casema alleen maar Samsungs aanraadt, daar zulen ze ongetwijfeld wel een dealtje mee gesloten hebben. Mijn ouders hebben de DCB-9401R, maar het zappen gaat zo traag als dikke stront door een trechter, wat een onding.
Ik zou net als mphilipp eerst even verder kijken of er niets beters is voor net iets meer geld.
Nou, ik kan je vertellen dat de overige boxjes die ik heb gezien veel meer techniche problemen hebben, dus dat zappen neem ik dan maar voor lief.
Wat boeit dat nou eigenlijk? ik stem gewoon op een kanaal af en wil dat blijven kijken, dan boeit die extra seconde mij echt niet, zeker niet als ik daar dan ook nog eens minder problemen mee krijg dan met de andere boxjes/kabelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
Zoveel boxjes zijn er niet eens maar samsung levert wel goede kwlaiteit en compatibiliteit met de meeste kabelaars. Als je wel een beetje extra moeite wilt om het in te stellen maar daarna meer mee wilt doen raad ik iedereen van harte Dreambox aan. Ik heb het dankzij Mphillip ook gedaan maar heb er geen dag spijt van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 en een halve week Digitale Tv, maar na 2 weken zou die preview periode moeten zijn verlopen. Heb echter nog steeds alle denkbare kanalen en we hebben ook niet zo'n abbonement.

Als het door blijft lopen is het natuurlijk leuk, maar krijg je an later geen gezeik? dat ze denken dat ik heb lopen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:38:
Ik heb sinds 2 en een halve week Digitale Tv, maar na 2 weken zou die preview periode moeten zijn verlopen. Heb echter nog steeds alle denkbare kanalen en we hebben ook niet zo'n abbonement.

Als het door blijft lopen is het natuurlijk leuk, maar krijg je an later geen gezeik? dat ze denken dat ik heb lopen klooien.
ik heb ook nog steeds de preview periode en bij mij zou het ook al afgelopen moeten zijn. Maar aan onze kant valt er niets aan te doen want ik heb direct het couponnetje dat erbij zat ingestuurd dus veel meer kan ik niet doen. Als ze achteraf beginnen te zeiken betaal ik gewoon niet want ik heb er zelf niet om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:26:
[...]

ik heb ook nog steeds de preview periode en bij mij zou het ook al afgelopen moeten zijn. Maar aan onze kant valt er niets aan te doen want ik heb direct het couponnetje dat erbij zat ingestuurd dus veel meer kan ik niet doen. Als ze achteraf beginnen te zeiken betaal ik gewoon niet want ik heb er zelf niet om gevraagd.
Ik heb via de helpdesk me Smartcard laten registeren, paar dagen geleden gebeld want ik had nog geen brief ontvangen, maar hij was gewoon geregistreerd.
Daarnaast heb ik echt letterlijk 15 keer gezegd dat ik geen abonnement wilde, want die hebben me ouders al (gewone Standaard RTV abonnement).

Daarbij is het zo dat me ouders ook deze kanalen niet hebben, dus er kan geen abonnement zijn gestart.

*Wanneer zou de previewperiode bij jouw zijn verlopen?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb het hele topic niet gevolgd maar hier mijn ongezoute mening en antwoord op wat vragen van iemand die Casema van dichtbij gezien heeft:

Als de preview periode niet vanzelf stopt gewoon lekker verder kijken, daar zullen ze achteraf niets voor in rekening brengen, sommige kaarten blijven gewoon 'hangen'. Het IRDETO systeem is niet perfect, ook de tijdelijke E19 bij het aanzetten van de decoder is hier een gevolg van en voor zover ik weet hebben ze dat technisch nog niet onder controle.

Casema heeft inderdaad een deal met Samsung, deze is tot stand gekomen door het beste apparaat te kiezen voor de beste prijs, niet omdat Sansung geld heeft toegeschoven. Bovendien leverden (geen idee hoe het nu is) Philips, Panasonic en Nokia geen fatsoenlijke decoders meer. Naar mijn persoonlijke mening is de Samsung ook de beste, al is de eerste serie HD decoders geleverd met een rotte HDMI aansluiting.

Als je Panasonic decoder rare tekens geeft op het display dan is het einde nabij, gewoon een Samsung halen, dat scheelt heel wat kopzorgen.

Die Siemens PVR is een klote apparaat waarvan ik nooit heb begrepen hoe die door de technische keuring van Casema is heengekomen. Hoe het na de update is weet ik niet maar voor de update was er geen land mee te bezeilen.

Wat HDTV gaat kosten en wanneer er betaald moet worden weet volgensmij niemand, maar dat hangt natuurlijke samen met welke HD kanalen aangeboden kunnen worden, is dit aanbod in de ogen van Casema voldoende om er geld voor te vragen dan is het moment daar...

De software update word wel degelijk via het Casema netwerk verzonden, Casema moet de leveranciers maar op zijn/haar blauwe ogen geloven of dat de software goed getest is. Met Panasonic is hier een hoop gezeik mee geweest (bugs) en bij Samsung willen ze nog wel eens 'ruim de tijd nemen'.

Er kan inderdaad kwaliteitsverschil zijn tussen de diverse aanbieders van digitale televisie, de leveranciers zijn vrij zelf de bitrate en zelfs compressiemethode te kiezen. Er zit zelfs verschil in de bitrates van diverse zenders. Wie het de beste kwaliteit levert durf ik niet te zeggen.

Gezeik met blokjes in beeld:
1. Als dit de eerste keer is even de stroomstekker van de decoder in/uit het stopcontact.
2. Gebruik het originele COAX kabeltje dat bij de decoder zat tussen de muuraansluiting en de decoder. Ik weet dat het ding er uitziet als een flutkabel maar in 60% van de gevallen is het probeem opgelost. Is deze kabel te kort koop dan een goeie (Hirschmann) vervanging.
3. Staat de decoder op een subwoofer of dicht bij een electrisch apparaat dat straling veroorzaakt (WIFI router)? Zet de boel een eindje uit elkaar en het probleem is waarschijnlijk weg.
4. Hoe is het beeld op de analoge televisie, dit moet gewoon goed zijn, heb je ruis of schaduwen dan kan dit ook een probleem vormen voor de digitale televisie. Waar komt die ruis vandaan? Van je eigen kabels of is die ruis er al op de AOP (de hoofdaansluiting). Als de AOP in de woonkamer zit is het zo getest, gewoon rechtstreeks de TV aansluiten met een goeie kabel, nogsteeds problemen? Monteur laten komen. Zit de AOP in de meterkast sleep dan een TV naar de meterkast en probeer het daar (je bent nu tevens voorbereid op alle vragen die de helpdesk kan stellen, die vragen stellen ze niet voor niks, ze willen best een monteur sturen maar niet voor Jan met de korte achternaam). Slecht beeld -> Monteur.
5. Wel goed analoog beeld op de AOP maar nogsteeds blokjes. Hoe lang is je kabel? Als die meer dan 10 meter is ga dan maar een hele goede kabel met afgeschermede stekkers halen, geen enkele kabelmaatschappij kan over deze lengte een goede beeldkwaliteit garanderen. Gebruik je meerdere TV's zorg dan ook dat alle splitters van fatsoenlijke kwaliteit zijn. Gebruik je meer dan 2 TV's dan kan een actieve antenneversterker uitkomst bieden (retour geschikt! en liefst regelbaar). Het kan ook helpen om de alle kabels een paar cm af te knippen en de stekkers opnieuw te monteren (i.v.m. oxidatie). Liggen er 30 jaar oude kabels in de muur dan kunnen deze simpelweg 'op' zijn. Kortom, zat om te expirimenteren, belangrijk is dat het bij de AOP wel werkt, werkt dat niet laat dan gerust een monteur komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb goude coax kabel afgeschermd van 3M aangesloten op me box en vanf me box heb ik zon hierschman Scart kabel van 2 m naar me TV lopen.

Er zit toch geen verschil tussen gewone nieuwe goude coax kabels van tegenwoordig en die kabel die erbij zit? wnat die kabel die erbij zit is namelijk te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:42:
Oke, ik heb goude coax kabel afgeschermd van 3M aangesloten op me box en vanf me box heb ik zon hierschman Scart kabel van 2 m naar me TV lopen.

Er zit toch geen verschil tussen gewone nieuwe goude coax kabels van tegenwoordig en die kabel die erbij zit? wnat die kabel die erbij zit is namelijk te klein.
Moet gewoon goed zijn. Vaak gebruiken mensen de COAX die bij de decoder zat tussen de decoder en de TV en een ander gaar kabeltje van 30 jaar oud tussen de muuraansluiting en de decoder. Dan gaat het fout. Ook een Gamma kabeltje van een Euro kan problemen geven. Een 3M zou gewoon goed moeten zijn. De enige dure kabel waar ik problemen mee heb gezien is een exotische Monster kabel van 100 Euro (vraag me niet waarom, het ging gewoon niet werken en de Samsung kabel in één keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:51:
[...]

Moet gewoon goed zijn. Vaak gebruiken mensen de COAX die bij de decoder zat tussen de decoder en de TV en een ander gaar kabeltje van 30 jaar oud tussen de muuraansluiting en de decoder. Dan gaat het fout. Ook een Gamma kabeltje van een Euro kan problemen geven. Een 3M zou gewoon goed moeten zijn. De enige dure kabel waar ik problemen mee heb gezien is een exotische Monster kabel van 100 Euro (vraag me niet waarom, het ging gewoon niet werken en de Samsung kabel in één keer).
Coax kabel van je Boxje naar je TV? wtf, e zitten zulke Scart gaten met (TV) en (Ext1) oftewel dikke hint, en dan prop je hem in de analoog out, OMFG gebeurt dat echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:54:
[...]

Coax kabel van je Boxje naar je TV? wtf, e zitten zulke Scart gaten met (TV) en (Ext1) oftewel dikke hint, en dan prop je hem in de analoog out, OMFG gebeurt dat echt?
De COAX uitgang van de Samsung decoder geeft alleen het analoge signaal door, dus kan er ook nog analoog gekeken worden. Voor digitaal moet de SCART/HDMI aansluiting gebruikt worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:02:
[...]

De COAX uitgang van de Samsung decoder geeft alleen het analoge signaal door, dus kan er ook nog analoog gekeken worden. Voor digitaal moet de SCART/HDMI aansluiting gebruikt worden. :)
En waarom zou iemand dat doen? Je kan alsnog niet 2 TV's aansluiten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ben maar beginner,

kijk gewoon crt breedbeeld, ga ik er op vooruit????? met dig. kijken?
Kan ik de HUMAX ook voor casema gebruiken. Casema geeft bar weinig info dus)alleen dat de samsung bijna niet meer leverbaar is.)
Of toch gewoon maar aansluiten voor een nieuwe onbekende samsung???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:04:
Ik vindt jouw uitspraken een beetje BS, aangezien de midden en hoge klasse uit Samsungs bestaat, en daar hebben we het nu over.
Ehhhh...dan moet je je mede-twiekers aankijken. Die lopen hier pagina na pagina te klagen over die dingen. Loop het topic nog maar eens na. Storing zus, storing zo...misschien is het nu goed, maar vorig jaar was het blijkbaar kommer en kwel. Ook op de TVD heb ik niet veel anders gelezen. En blijkbaar was de beeldkwaliteit ook pas na een paar updates goed want daar is ook veel over geklaagd. Daar basseer ik me op. Tenzij het een geval van massa-hysterie is geweest en men nu eenmaal graag iets te klagen had...

Ik BS niet zo gauw hoor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:32:
[...]

Ik heb via de helpdesk me Smartcard laten registeren, paar dagen geleden gebeld want ik had nog geen brief ontvangen, maar hij was gewoon geregistreerd.
Daarnaast heb ik echt letterlijk 15 keer gezegd dat ik geen abonnement wilde, want die hebben me ouders al (gewone Standaard RTV abonnement).

Daarbij is het zo dat me ouders ook deze kanalen niet hebben, dus er kan geen abonnement zijn gestart.

*Wanneer zou de previewperiode bij jouw zijn verlopen?*
Ik heb de proefperiode nog steeds en dit wordt nu ruim 6 weken...Ik ga ook niet bellen ofzo want dat is echt een drama en kost je alleen maar geld. Ik heb onwijs vaak gezegd dat ze mijn internet abbo moesten downgraden maar dit hebben ze niet gedaan bij Casema omdat ze zeiden: we hebben nix ontvangen....

Dus ook al bel je ze plat dan nog beweren zij dat er geen contact is geweest. Echte honden zijn het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mijn humax ir-fox c opgehaald, via marktpl. voor 59 euri. Installatie pies of keek met de casema kaart en ik moet zeggen dat ik best wel tevreden ben over de kwaliteit. Kijk nog maar over een 70 cm breedbeeld 100hz. Maar het ziet er echt tof uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervdheide
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-04 18:47
Ik schrijf voor het blad HVT op dit moment een artikel over de Siemens Gigaset M750. Als iemand tips, ervaringen met de nieuwe update, vastlopers etc heeft, zou ik het waarderen als jullie die op mijn blog zouden kunnen plaatsen:

http://www.sandervanderheide.nl/?p=54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Heb net mijn HUMAX PVR9200 binnen.

1e indruk is erg goed. Mooi beeld en snel zappen. Alle knoppen e.d. zitten op een andere plek dan ik gewend ben dus daar kan ik nu nog niks over zeggen. Later meer.

Vraag
Ik heb dus al een uitgebreid pakket bij Casema. Dit is 2e decoder. Andere gaat naar de werkkamer. Moet ik nu voor de zelfde pakketten (extra plus sport) dubbel betalen? Dat lijkt me onlogisch en werkt natuurlijk de illegale praktijken in de hand. Ik ga toch niet 2 keer betalen?
Moet ik nu (na de preview periode) elke keer met mijn smartcard door huis gaan lopen?

CASEMA is ook erg vaag met hun voorlichting. Ik heb dit aan ze gevraagd maar kreeg een heel erg vaag antwoord terug. Dat je met de 2e decoder en dvpack de zenders kan bekijken. Ja welke dan??

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/humax.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

MrMarcie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:02:
Heb net mijn HUMAX PVR9200 binnen.

1e indruk is erg goed. Mooi beeld en snel zappen. Alle knoppen e.d. zitten op een andere plek dan ik gewend ben dus daar kan ik nu nog niks over zeggen. Later meer.

Vraag
Ik heb dus al een uitgebreid pakket bij Casema. Dit is 2e decoder. Andere gaat naar de werkkamer. Moet ik nu voor de zelfde pakketten (extra plus sport) dubbel betalen? Dat lijkt me onlogisch en werkt natuurlijk de illegale praktijken in de hand. Ik ga toch niet 2 keer betalen?
Moet ik nu (na de preview periode) elke keer met mijn smartcard door huis gaan lopen?

CASEMA is ook erg vaag met hun voorlichting. Ik heb dit aan ze gevraagd maar kreeg een heel erg vaag antwoord terug. Dat je met de 2e decoder en dvpack de zenders kan bekijken. Ja welke dan??

[afbeelding]
Ik heb ook twee decoders, maar je extra pakketten betaal je per smartcard. Dus als je niet dubbel wilt betalen moet je inderdaad je smartcard meenemen naar je werkkamer als je daar een extra of sport kanaal wilt bekijken.
Het is inderdaad niet echt handig, maar als je voor die prijs meerdere smartcards zou mogen activeren zou dat juist fraude in de hand werken. De smartcard is namelijk niet adresgebonden en dan zouden anderen dus gebruik van 'jouw 2e smartcard' kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

Cloudje schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:25:
[...]

Ik heb ook twee decoders, maar je extra pakketten betaal je per smartcard. Dus als je niet dubbel wilt betalen moet je inderdaad je smartcard meenemen naar je werkkamer als je daar een extra of sport kanaal wilt bekijken.
Het is inderdaad niet echt handig, maar als je voor die prijs meerdere smartcards zou mogen activeren zou dat juist fraude in de hand werken. De smartcard is namelijk niet adresgebonden en dan zouden anderen dus gebruik van 'jouw 2e smartcard' kunnen maken.
Je lijkt het nu goed te praten, maar het is toch crimineel van de kabelmaatschappijen dat ze je dubbel laten betalen als je op meer tv's wilt kijken? Waarom ontwikkelen ze niet een kastje waar een smartcard ingaat, die zet je direct op de plek waar de kabel je huis binnenkomt en vervolgens zijn alle kanalen binnen het netwerk gedecodeerd? Is het probleem van illegaal gebruik meteen ook uit de wereld.

Overigens gaat Casema er anders mee om als andere maatschappijen. Er zijn er ook waar je voor een klein administratief bedrag extra smartcards kunt krijgen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

MrScratch schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:41:
[...]

Je lijkt het nu goed te praten, maar het is toch crimineel van de kabelmaatschappijen dat ze je dubbel laten betalen als je op meer tv's wilt kijken? Waarom ontwikkelen ze niet een kastje waar een smartcard ingaat, die zet je direct op de plek waar de kabel je huis binnenkomt en vervolgens zijn alle kanalen binnen het netwerk gedecodeerd? Is het probleem van illegaal gebruik meteen ook uit de wereld.

Overigens gaat Casema er anders mee om als andere maatschappijen. Er zijn er ook waar je voor een klein administratief bedrag extra smartcards kunt krijgen.
Ik wil het niet goed praten. Ze zouden bijvoorbeeld kunnen instellen dat de smartcards maar op één adres te gebruiken zijn. Dan is het fraudeprobleem opgelost en krijgt de klant de mogelijkheid om zijn extra pakketten overal in huis te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hier biedt dan intern card sharen uitkomst. De enige legale vorm van card sharen omdat het je eigen card is en je eigen betaalde abo. Alleen is het een beetje lastig te realiseren op decoders die geen eigen software ondersteunen. Moet je weer gaan klooien met oude laptops enzo...hoop gedoe.
Je zou het kunnen doen als je bv een oud pc-tje uitrust met zo'n CAM zodat je card erin kan en wat software (weet ik verder echt niets van) die de kaart uitleest en aanvragen verwerkt. Als decoder(s) zou je dan aan een dreambox moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
Ik heb gisteren een Samsung DCB-B270R decoder gekocht. Van ongeveer 2 jaar geleden had ik nog een smartcard liggen, deze heb ik gistermeddag rond 12 uur 's middags via de helpdesk laten activeren. Casema digitale televisie heette destijds nog TVD, en de Samsung DCB-9401R was net leverbaar.

Hoe lang duurt het voordat een smartcard ge(her?)activeerd is?

Ter info: ik krijg nu (maandag, 10.57), bijna 2 dagen na mijn telefoontje, nog steeds de mededeling "E19 preview periode verlopen".

[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 30-04-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:46:
Ik heb gisteren een Samsung DCB-B270R decoder gekocht. Van ongeveer 2 jaar geleden had ik nog een smartcard liggen, deze heb ik gistermeddag rond 12 uur 's middags via de helpdesk laten activeren. Casema digitale televisie heette destijds nog TVD, en de Samsung DCB-9401R was net leverbaar.

Ter info: ik krijg nu (maandag, 10.57), bijna 2 dagen na mijn telefoontje, nog steeds de mededeling "E19 preview periode verlopen".
Bij mij duurde het na aanvragen via internet van het pluspakket, een week voordat de smartcard was bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:22:
[...]

Bij mij duurde het na aanvragen via internet van het pluspakket, een week voordat de smartcard was bijgewerkt.
Hmm dat is best lang! Misschien scheelt het dat ik het telefonisch heb gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

musicfreak schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:46:

Bel de technische dienst gewoon nog een keer op. Bij mij hielp dat ook, dan gaan er toch mensen wat eerder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik heb laatst een samsung lcd tv gekocht en kijk nu nog gewoon via analoog. Opzich is er niets mis met het beeld en is er goed naar te kijken maar in de winkel produceerde deze tv zulke mooie beelden via een digitale ontvanger dat ik toch van plan was om digitale tv te nemen. Maar na het lezen van deze slechte reacties begin ik me af te vragen of ik niet gewoon nog een tijd lekker analoog moet blijven kijken aangezien ik totaal niet zit te wachten op gedonder met de tv. Is het echt zo slecht allemaal of moet ik toch gewoon digitale tv nemen ?

Zag ik ook nog dat casema 2 kastjes aanbied 1 van 100 en 1 van 300 en ik zag ook dat je bij die van 300 4 HD kanalen kreeg hoe gaat dat in de toekomst moet je er dan ineens voor betalen ? Nou wil ik natuurlijk gewoon het beste uit mijn tv halen dus die van 300 leek me wel wat:

Samsung DCB-H360R HDTV

is dit een goede ontvanger of kan ik beter buiten casema om een ontvanger kopen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bij mij is het juist andersom. Ik heb 2 weken geleden een kaartje gekocht en de antwoordkaart teruggestuurd. Ik wil alleen het std pakket. Net even gekeken en ik kan nog steeds alles zien.

Ik heb deze kaart alleen als backup in geval mijn card server provider er uit ligt. Dat gebeurt af en toe wel eens en dan heb ik geen beeld meer.

Bovendien kan ik melden dat de abo kaart van Casema inmiddels perfect werkt in de Dreambox 500C met ccCam 1.7 op een GP image. Op Sat4all staat precies hoe het moet. Pas sinds kort hebben ze het aan de praat gekregen. Ik vind persoonlijk dat je met een Dreambox veel meer hebt dan met die Samsungs of andere afgesloten decoders. Er zijn heel veel leuke plugins te krijgen en je kunt het ding inrichten zoals je zelf wilt met skins e.d. Plugins als gSub die automatisch ondertitels ophalen van TT en dit net als normale ondertitels laten zien (transparante ondergrond) zijn bv erg handig. En zo zijn er nog veel meer leuke dingen. Straemen naar je PC bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05-2024
[b][message=27972804,noline]

Samsung DCB-H360R HDTV

is dit een goede ontvanger of kan ik beter buiten casema om een ontvanger kopen ergens.
voor deze ontvanger is er een heel apart topic geopend, ik denk dat je daar wel wat antwoorden kunt vinden.
Het grote Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
MrScratch schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:57:
[...]

Bel de technische dienst gewoon nog een keer op. Bij mij hielp dat ook, dan gaan er toch mensen wat eerder naar kijken.
Bij het 4e telefoontje lukte het uiteindelijk. De drie personen ervoor hadden een soort van standaard heractivatie gedaan. Echter, als een kaart twee maanden of langer niet gebruikt is dan moet er een andere (uitgebreidere) procedure gevolgd worden. Toen medewerker 4 dit had gedaan had ik gelijk beeld.

Overigens vind ik het wel grappig dat je de aantekeningen van de medewerkers via Mijn Casema kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50
mphilipp schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:41:
Bij mij is het juist andersom. Ik heb 2 weken geleden een kaartje gekocht en de antwoordkaart teruggestuurd. Ik wil alleen het std pakket. Net even gekeken en ik kan nog steeds alles zien.
Ik heb 2 jaar terug de kaart niet ingestuurd en heb nog steeds alle kanalen voor nop :X

Ook had ik een kaart in mijn PC zitten en die heeft ook 6 maanden alle kanalen doorgegeven (4 bij mij, 2 bij iemand anders).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb nu al weeeeeken lang de 10 dagen proefperiode alle kanalen. Snap het ook niet, maar vind het wel best. Heb nu ongeveer 3 maanden met Casema te maken voor zowel internet als televisie en ik heb nu al 5x contact met ze gehad (aanvragen, en een technisch probleem wat aan me zelf lag (gare stekker coax :|) en ik ben tot nu toe heel erg tevreden. Super relaxt en snel altijd. Heb hiervoor 10 jaar met Essen/@Home te maken gehad dus misschien dat ik zo verpest ben in het verleden dat ik nu snel tevreden ben haha.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jazzper schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:24:
Heb nu ongeveer 3 maanden met Casema te maken voor zowel internet als televisie en ik heb nu al 5x contact met ze gehad
Naar mijn ervaring kijkend, heb je dus al 5x 20-30min in de wacht gehangen voor je geholpen bent. Om die reden heb ik al geen zin meer om ze te bellen. Gek wordt je er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik had ook de proefperiode voor 3 maanden gehad maar had wel de kaart ingestuurd. NA 3 maanden is hij dus afgesloten. Verder vond ik het ook wel relaxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zou 10 dagen krijgen en heb de kaart ingestuurd. We hebben nog steeds alle zenders :)

Ik was steeds echt snel aan de beurt. In de orde van 20 seconden ofzo. Ik kan geluk hebben gehad maar feit is dat dit toch wel 5x gebeurt is uit de 5x.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
mphilipp schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:27:
[...]

Naar mijn ervaring kijkend, heb je dus al 5x 20-30min in de wacht gehangen voor je geholpen bent. Om die reden heb ik al geen zin meer om ze te bellen. Gek wordt je er van.
Ik heb hele andere ervaringen. Heb 5 keer op verschillende momenten van de dag (ook 's avonds) gebeld en heb hoogstens één keer een minuut gewacht. Prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Je kan de wachttijden ook via de casema klantenservice site aardig nauwkeurig volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Paar weken geleden de decoder gekocht en een week geleden een HDMI kabel .
Alles avorige week angesloten

HDMI: prachtig beeld maar valt na uitzetten TV uit. Even priengelen aan de aansluiting dan even beeld. Nu helemaal geen beeld. Zojuist met Samsung gebeld of ik het terug breng naar de winkel (Saturn R'dam)

HDMI: Geen geluid

Enkele specs:
JVC LT-46Z70BU
Decoder: Samsung DCB-H360RS versie 200606
Systeem informatie: Ver. Loader 106. Ver. S/W 118. Ver H/W 501.

Moet ik het apparaat bewaren of gewoon terugbrengen?
Ligt het probleem aan de televisie?
Hoe kan ik geluid via mijn KEF KIT 100 systeem realiseren

Nu beeld en geluid via y,Pr,Pb
Iemand???

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:12:
Decoder: Samsung DCB-H360RS versie 200606
Je hebt een decoder uit (juni) 2006, deze heeft een bekend probleem met de HDMI aansluiting. De decoder omruilen met een exemplaar dat in 2007 is geproduceerd zou je probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Urahim,

Ik heb dezelfde TV en ook dezelfde decoder. Bij mij werkt alles prima, ik heb versie 200703 !!
gewoon omruilen dus.
ps: hoe heb jij je settings van de tv staan? en heb je toevallig ook je pc eraan hangen? krijg jij wel goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper,

ik heb de decoder maar losgemaakt want ik wil het terug brengen naar Saturn, maar heb een discussie met hun want ik ben mijn bonnetje kwijt. maar wat bedoel je exact met settings !!!
heb nog geen PC aanhangen dus kan je er nog niets over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
met settings, de instellingen van je tv, contrast, kleur, scherpte. dat soort dingen.
succes met het omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik begin me steeds meer te storen aan het slechte beeld op vooral NL 1,2,3 en rtl 5 dit ziet er nogal vaal en vaak over kleurd uit terwijl andere kanalen vaak prima beeld geven. Hoe zijn deze kanalen op digitalen tv ? en verder geeft de hd decoder ook beter beeld op de gewonen kanalen of zie je dan geen verschil tegen over de 100 decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een week ook digitale televisie van Casema.
Tot nu toe erg tevreden, behalve over de setup irt mijn HD/DVD-recorder. Die is nu 'in serie' aangesloten, waardoor de kwaliteit nog niet super is en ik ook alleen maar digitaal kan kijken wat ik aan het opnemen ben. Plus, hij neemt niet op in digitale kwaliteit (bekend probleem????!?).

Heb alleen een kwaliteit van het signaal van 100%, maar een ontvangst van 8%. Dit vind ik wel erg laag..... Weet iemand redenen waar dat aan zou kunnen liggen danwel hoe ik het kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:08:
Heb sinds een week ook digitale televisie van Casema.
Tot nu toe erg tevreden, behalve over de setup irt mijn HD/DVD-recorder. Die is nu 'in serie' aangesloten, waardoor de kwaliteit nog niet super is en ik ook alleen maar digitaal kan kijken wat ik aan het opnemen ben. Plus, hij neemt niet op in digitale kwaliteit (bekend probleem????!?).

Heb alleen een kwaliteit van het signaal van 100%, maar een ontvangst van 8%. Dit vind ik wel erg laag..... Weet iemand redenen waar dat aan zou kunnen liggen danwel hoe ik het kan verbeteren?
Ik had ik ook slechts 8%, maar met een versterker ertussen werd het rond de 50%. Ik kon overigens niet echt verschil ontdekken in de analoge kwaliteit van het beeld en via de decoder blijft de kwaliteit natuurlijk onveranderd want dat was al 100%.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dus dat je met een versterker van 8 naar 50% kwam, maar de kwaliteit daardoor weinig uitmaakte?

Wat kost overigens een versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
kwaliteit van digitale tv maakt niet uit: je hebt beeld of je hebt geen beeld. Je kan nooit 'mooier' beeld krijgen.

Maar het heeft natuurlijk altijd voordelen om een zo sterk mogelijk signaal te hebben zodat je zeker weet dat je het optimale vermogen van de techniek tot je beschikking hebt en niet met de kortste signaalstoring de helft van de kleuren verbleken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:08:
Als het beeld goed is, niet druk over maken. Bij digitale tv moeten gewoon die bitjes aankomen, dus zolang je geen blokjes hebt en/of haperingen is het gewoon goed.

Dat HDD recorder verhaal snap ik ook niet. Mijn broer heeft er ook een en hij kan ook niet opnemen vanaf zijn Dreambox. En de analoge tv is gruwelijk slecht zolang de Dreambox er tussen zit. Ik denk dat ie gewoon enorm stoort. Wat je daaraan moet doen weet ik niet. Misschien een splitter maken en die vòòr de digitale decode zetten. Hopelijk kan ie zo niet storen op de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jozy schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:56:
Maar het heeft natuurlijk altijd voordelen om een zo sterk mogelijk signaal te hebben zodat je zeker weet dat je het optimale vermogen van de techniek tot je beschikking hebt en niet met de kortste signaalstoring de helft van de kleuren verbleken...
Storing openbaart zich doorgaans in blokjes of haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Krijg je nu die 4 HD kanalen alleen als je de Samsung DCB-H360R aanschaft via Casema?
Kan hem namelijk ook voor € 100,- minder kopen; zie pricewatch.

En hoe zit het met het Casema DTV-pack? Dat kan je elders ook voor bijna de helft kopen; zie Factory Prices.

Kan je deze dingen elders dan bij Casema aanschaffen, of gaan ze dan moeilijk doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Laatst online: 24-06 20:32
Hoe zijn jullie ervaringen met de Humax IR FOX C?

Ik ben aan het overwegen om digitale tv van Casema te bestellen. Er is nu een nette aanbieding voor nieuwe aansluitingen. Het komt er op neer dat het hele spulletje 49,95 kost, inclusief de decoder.
Maargoed, als het apparaat dramatisch slecht is in jullie optiek doet dat veel afbreuk aan de aanbieding!

Kortom, wie heeft er iets te melden over de Humax IR FOX C ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb sinds ongeveer 2 1/2 week digitale televisie van casema (met extra pakket) icm Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger. Meteen na aanschaf het formulier ingevuld om de smartcard te registreren, hiervan heb ik van casema ook een bevestiging ontvangen. Nu krijgt ik sinds gisteren steeds de melding "E19 Preview mode verlopen". Zodra ik de decoder reset en/of smardcard verwijder en terugstop, verdwijnd de melding en kan ik weer alle kanalen ontvangen. Vandaag ook weer een keer moeten doen. Hebben meer mensen dit momenteel of ervaring mee gehad. Ik heb casema ook al gebeld en volgens hun was alles goed geregistreerd e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
AleSyS schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:31:
Ik heb sinds ongeveer 2 1/2 week digitale televisie van casema (met extra pakket) icm Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger. Meteen na aanschaf het formulier ingevuld om de smartcard te registreren, hiervan heb ik van casema ook een bevestiging ontvangen. Nu krijgt ik sinds gisteren steeds de melding "E19 Preview mode verlopen". Zodra ik de decoder reset en/of smardcard verwijder en terugstop, verdwijnd de melding en kan ik weer alle kanalen ontvangen. Vandaag ook weer een keer moeten doen. Hebben meer mensen dit momenteel of ervaring mee gehad. Ik heb casema ook al gebeld en volgens hun was alles goed geregistreerd e.d.
Ik heb dit ook even gehad. Volgens mij heb ik in het menu van de H360R de optie Vernieuw kanalen doorlopen en sindsdien hier geen last meer van gehad.

Uiteraard zie je E19 error wel bij zenders waar je "geen recht" op hebt, maar dat mag duidelijk zijn ;).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Brainwaste schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:07:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Humax IR FOX C?

Ik ben aan het overwegen om digitale tv van Casema te bestellen. Er is nu een nette aanbieding voor nieuwe aansluitingen. Het komt er op neer dat het hele spulletje 49,95 kost, inclusief de decoder.
Maargoed, als het apparaat dramatisch slecht is in jullie optiek doet dat veel afbreuk aan de aanbieding!

Kortom, wie heeft er iets te melden over de Humax IR FOX C ????
Ik heb deze decoder nu ongeveer 3 weken draaien en mijn bevindingen zijn positief. Omdat ik het analoge signaal dramatisch slecht vond op mijn nieuwe tv (sony 32v3500), ben ik overgestapt op digitale tv en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit aanzienlijk beter is dan met analoog. Ik was eerst sceptisch want ik vond het oude signaal op mijn oude CRT TV altijd prima, maar zou nu niet meer terug willen.

Een klein minpuntje van de Humax: De nummers van de zenders kan je niet veranderen; dus bijv. BBC1 is kanaal nummer 60 ook al heb je deze op de 10e plek in je voorkeurlijstje gezet. Bij het omhoog/omlaag zappen staat deze wel op de 10e plek, maar om rechtstreeks naar BBC1 te gaan, moet je "60" met de cijfertoetsen ingeven. Alle nederlandse kanalen hebben wel logische nummers. Ook het zappen duurt wat langer en er zit geen "harde" aan/uit knop op, maar dat hebben alle decoders. Verder nog nooit vastlopers of andere problemen gehad. Ik ben zo positief dat ik nu overweeg om de Humax PVR 9200C aan te schaffen (het grote broertje met harddisk). Kijk op deze pagina voor alle mogelijkheden van de Humax IR FOX C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Heeft er al eens iemand een vergelijking gemaakt met Digitenne van KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Brainwaste schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 07:35:
Qua beeldkwaliteit zit er volgens mij (voor het oog) weinig of geen verschil in. Alleen hoor ik van alle kanten allerlei problemen met de ontvangst. Je moet blijkbaar maar nét boffen dat het allemaal goed doorkomt. Een externe antenne (die aanvankelijk gratis was door de vele problemen,maar nu niet meer) lost het vaak (deels) op. Een vriend van me heeft het, maar hij heeft ook nog problemen met de ontvangst, terwijl de buren alles goed schijnen te ontvangen.

Bovendien zit digitenne aan de grens van zijn capaciteit. Doordat het door de ether gaat, zit er een max aan het aantal bitjes dat er meegestuurd kan worden. Geen HD dus voor digitenne en meer kanalen zit er ook niet in. Tenzij ze iets slims bedenken met meerdere zenders enzo... Digitenne lijkt me leuk voor op de camping, maar ik hou het bij Kazema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Brainwaste schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 07:35:
Onze buren hebben Digitenne en alhoewel het beeld acceptabel is van Digitenne zie ik toch een behoorlijk verschil ivm Casema. Dit ligt voornamelijk aan de veel lagere bitrates die Digitenne hanteert (te weinig ruimte in de ether), waardoor er meer MPEG artefacts zijn te zien. Dit is vooral bij de commerciele zenders het geval, die een bijna 2x zo lage bitrate hebben dan NL1,2,3.

Maar eerlijk is eerlijk, Digitenne is wel spotgoedkoop ivm Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Precies, met digitenne ben je voor 9,95 klaar.
Terwijl je voor Casema toch 15,45 neer moet leggen. En volgens mij zit er zelfs een verhoging aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:54
Wij hebben nu ook digitale tv aangevraagd en het pakketje was vrij snel binnen maar als ik het nu goed begrijp moet je eerst het antwoordformulier terug sturen voordat je smartcard word geactiveerd en je pas gebruik kan gaan maken van digitale tv?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Werken die ontvangers (samsung & humax) ook op NTSC tv's ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Brainwaste schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:08:
Terwijl je voor Casema toch 15,45 neer moet leggen. En volgens mij zit er zelfs een verhoging aan te komen.
Ja, 11 cent/maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

sjorremans schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:58:
Wij hebben nu ook digitale tv aangevraagd en het pakketje was vrij snel binnen maar als ik het nu goed begrijp moet je eerst het antwoordformulier terug sturen voordat je smartcard word geactiveerd en je pas gebruik kan gaan maken van digitale tv?
Ja en nee. Zodra je de smartcard binnen hebt kan je geloof ik al direct 2 weken alle kanalen bekijken. In deze tijd moet je het antwoordformulier terugsturen. Doe je dit niet, dan vervallen alle kanalen na 2 weken. Als je de kaart opstuurt zal Casema het abonnement definitief maken en zorgen dat je de kanalen kan zien waar je recht op hebt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Microkid schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:28:
[...]

Ja en nee. Zodra je de smartcard binnen hebt kan je geloof ik al direct 2 weken alle kanalen bekijken. In deze tijd moet je het antwoordformulier terugsturen. Doe je dit niet, dan vervallen alle kanalen na 2 weken. Als je de kaart opstuurt zal Casema het abonnement definitief maken en zorgen dat je de kanalen kan zien waar je recht op hebt.
Dankjewel, dan vervallen film 1 etc dus?
Het is me inmiddels gelukt om het te installeren, was eigenlijk een makkie maargoed
Nu valt het mij alleen heel erg tegen, de kwaliteit, analoog tv kijken ziet er een stuk beter uit
De kwaliteit = 100% maar de sterkte blijft hangen op zo 52 tot 54%. Ik ben benieuwd waar dit aan ligt want ik had veel mooiere voostelling van digitale tv

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik ben er nu achter waarom het beeld zo slecht was, me broertje had er weer is aangezeten..
Gevolg: scart kabel hangt er half uit, nu zit deze er goed in en het beeld is stukken beter en inderdaad nog een stuk mooier als analoog beeld.

Het enige is dat als je rechtstreeks naar een kanaal wilt als mtv dat je het nummer moet invoeren, en aangezien deze ver uit elkaar liggen is dat wel jammer, je komt er wel als je achter elkaar doorzapt maargoed dat zal wel gewenning moete worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

sjorremans schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:32:
Het enige is dat als je rechtstreeks naar een kanaal wilt als mtv dat je het nummer moet invoeren, en aangezien deze ver uit elkaar liggen is dat wel jammer, je komt er wel als je achter elkaar doorzapt maargoed dat zal wel gewenning moete worden
Huh? als je de kanalen gewoon in je favorieten hebt staan kan je gewoon het nummer intikken. Bijv 21 als MTV op 21 is ingesteld. Net zoals bij een "oude" analoge TV dus.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Microkid schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:07:
[...]

Huh? als je de kanalen gewoon in je favorieten hebt staan kan je gewoon het nummer intikken. Bijv 21 als MTV op 21 is ingesteld. Net zoals bij een "oude" analoge TV dus.
Niet met de Humax.
Naast het zappen, kan je ook met de "Ok" knop de lijst opvragen en met "up" en "down" naar de zender gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ondertussen heb ik al een klein half jaar het volledige pakket gratis... ipv de 10 dagen. Snap er niets van, maar vind het wel best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000

SambalBij

We're all MAD here

Vooral niet over klagen :) slapende honden enzo ;)

btw wel beter dat sinds een paar dagen de nederlandse commerciëlen in 16:9 anamorph uitzenden ipv 4:3 en 4:3 letterboxed (analoog is nog steeds letterbox, maar digitaal is netjes anamorph) viel me overigens net ineens op

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Dan even een vraag tussendoor:

Kan je ook twee van die DVB-C ontvangers in huis nemen? Zo ja: heb je dan ook twee van die kaarten nodig of hoe werkt dat samen?

Okey, ik zie nu op de casema website dat dat kan.

Hoe zit het dan alleen met de smartcards? Moet je dan een aparte kopen en deze erin stoppen? Moet ik die dan ook laten registreren?

[ Voor 37% gewijzigd door masser120 op 04-06-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000

SambalBij

We're all MAD here

Ja je moet dan een extra smartcard kopen en die ook registreren.
Aanvullende abonnementen (pluspakket, Film1 etc) gaan per smartcard, dus als je die op meerdere smartcards zou willen hebben dan moet je die ook per kaart betalen :(

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Operations schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:47:
Aanvullende abonnementen (pluspakket, Film1 etc) gaan per smartcard, dus als je die op meerdere smartcards zou willen hebben dan moet je die ook per kaart betalen :(
Hier zou een of andere waakhond ook eens wat aan moeten doen. "Vroeger" kan je met je TV abonnement zoveel tv's in huis zetten als je wilde. Nu moet je potdikke voor elke smartcard en abbo opnieuw betalen. Er moet gewoon een 1-prijs-per-huis abonnement komen. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is idd erg vervelend. Met satelliet is dat overigens ook zo. Het is eigenlijk een hiaat in het systeem met die kaartjes: men kan niet zien waar die kaart zich fysiek bevindt. En de gemiddelde Nederlander kennende, zal ie een 2de kaart (die gratis zou moeten zijn natuurlijk) vrolijk aan de buurman geven en het abo delen. Toch?

Men had iets moeten verzinnen dat het vastzit aan een huisaansluiting, maar dat zit er niet in...

De enige manier om legaal en simpel meerdere kijkplekken in huis te maken is interne cardsharing. Maar dan heb je niets aan die standaardapparaten (of je moet iets ingewikkelds gaan doen met oude laptopjes ofzo). Dreamboxen zijn dan wel handig. Een 500C kost je +/- €150. Knal er een Gemini Project image op (niets illegaals aan) en dan kun je met ccCam gewoon je eigen Casema card gebruiken. En eventueel delen met een andere Dreambox (of ccCam client eigenlijk) op het netwerk. Een kind kan de was doen.

(ga mij nou niet mailen voor een handleiding; dit is twiekers...je mag ook zelf wat uitvogelen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ik ben er onderhand uit dat ik voor digitale TV van Casema ga. De kwaliteit die digitenne biedt is niet echt te vergelijken met de digitale kabel denk ik.
Ook de gevoeligheid voor storingen speelt hierin een rol voor mij.

Wat voor decoder is nu het beste om erbij te nemen. Ik hoor hier verhalen over een dreambox, maar wat zijn daar nou de grote voordelen van?
Zelf denk ik dan aan de Dreambox DM 600 PVR. Volgens mij kan je hier hetgene wat je opgenomen hebt direct op je pc zetten via het netwerk en andersom toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Brainwaste op 07-06-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Brainwaste schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:05:
Wat voor decoder is nu het beste om erbij te nemen. Ik hoor hier verhalen over een dreambox, maar wat zijn daar nou de grote voordelen van?
Zelf denk ik dan aan de Dreambox DM 600 PVR. Volgens mij kan je hier hetgene wat je opgenomen hebt direct op je pc zetten via het netwerk en andersom toch?
De 600PVR heeft slecht één tuner, bedenk dat wel. Je kunt dus alleen kijken naar wat je opneemt. Ik gebruik de Dreambox met een Gemini Project image (check I have a Dreambox). Er is er sinds kort een voor de 600PVR. Ik ga er van uit dat ie de programma's in een normaal formaat (MPEG oid) opslaat, maar ik heb me er niet in verdiept. Verder kun je met de 500C (en hoger) de boel streamen naar je PC. Ik moet dat allemaal nog een keer uitvogelen; er zijn guides voor te vinden op die site. Een standaard dreambox doet dacht ik niets met de Casema kaartjes; de GP image (of vergelijkbare) is noodzakelijk. Casema helpt je ook niet als je problemen hebt.
Dit zijn dingen die je wél vooraf moet bedenken. Het is wel een beetje een hobby-box. In principe kun je de image erop knallen, de aanpassingen doen die nodig zijn om het aan de praat te helpen en klaar (een of andere code in een file plaatsen en een cable.xml bestand met de Casema frequenties uploaden). Verder hoef je geen hocus pocus te doen. Plugins zijn via een menu te downloaden (netwerk aansluiten!) en te installeren. Kind kan de was doen.
Ben je niet bang voor dat soort dingen, weet je wat een seriele nul-modem kabel is en durf je een dreambox te flashen met een non-supported image, moet je het gewoon doen. Het ding werkt echt als een speer. Ideaal. Voordeel is onder andere dat er allerlei leuke plugins voor te downloaden zijn zoals de weersverwachtingen, ondertitels (via tt, maar wél transparant en automatisch) en noem maar op. Je kunt er veel meer mee dan met een standaard box.

En als je meerdere boxjes in huis hebt, kun je de smartcard van Casema 'delen' met de andere boxjes, dus hoef je geen tweede abo te nemen. Delen in huis is niet illegaal, want jij hebt abo betaald en je kraakt niets. Het is wél illegaal om met iemand over het internet kaarten te delen, maar het komt op het zelfde neer. Ik heb zelfs gehoord dat er mensen zijn die dat commercieel aanbieden zodat je voor €7,50 het gehele pakket in huis hebt zonder abonnement...allemaal via internet. Of het waar is...? :+ Ik denk niet dat het helemaal legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
vanavond op alle zenders "E38-32 Programma is momenteel niet beschikbaar" (Casema regio Amersfoort). Iemand hier nog meer last van (gehad) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:45:
vanavond op alle zenders "E38-32 Programma is momenteel niet beschikbaar" (Casema regio Amersfoort). Iemand hier nog meer last van (gehad) ?
Ja ruim een uur ofzo Veenendaal E38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er nou een PVR met HDMI aansluiting en 2 tuners ? Voor mn 42" Full-HD tv heb ik ook een DVB-pack besteld, maar ik kan niet echt een juiste decoder vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:49:
Bestaat er nou een PVR met HDMI aansluiting en 2 tuners ? Voor mn 42" Full-HD tv heb ik ook een DVB-pack besteld, maar ik kan niet echt een juiste decoder vinden..
Nope, is er niet. In ieder geval geen officieel ondersteunde decoders. En volgens mij ook geen niet officieel ondersteunde decoders trouwens. Dichtst bij komt denk ik de Dreambox 8000, maar die is nog niet te koop.

Er zijn 3 PVR's met 2 tuners, maar die hebben allen alleen Scart-RGB uitgangen en zijn dus SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Storing gehele Casemagebied op alle Digitale TV zenders 17-06-2007 | 09:22
Op dit moment is er een storing in het gehele Casemagebied.
Hierdoor kunnen wij tijdelijk alle Digitale TV zenders niet of slecht doorgeven via de Casema kabel.

Casema is bekend met dit probleem en werkt aan een oplossing.
De verwachting is dat deze storing om 16:00 uur verholpen zal zijn.

Onze excuses voor het ongemak.

Dit is al de tweede langdurige storing deze week... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Operations schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:47:
Je hebt apparaatjes waarmee je je smartcard draadloos kunt delen met al je decoders.
Hier heb je er een die tot maximaal 7 gaat.
Het kost even wat maar dat kun je natuurlijk met je buren delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik hoorde van een collega dat ie 'm na 3 dagen alweer heeft teruggegeven. Ding liep steeds vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xtra schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:27:
[...]

Je hebt apparaatjes waarmee je je smartcard draadloos kunt delen met al je decoders.
Hier heb je er een die tot maximaal 7 gaat.Het kost even wat maar dat kun je natuurlijk met je buren delen ;)
Dreamboxen blijven wat dat betreft goedkoper. Je hebt nl nog wel voor elke tv een decoder nodig. Die uitgave heb je dus al. Koop je een stapeltje Dreambox 500C's met een Gemini Project image erop, ben je ook al klaar. Netwerkkabel kan lastig zijn, maar er zijn ook wireless game adapters te koop (ik heb er een staan van Linksys, werkt als een speer) waarmee ie op je netwerk kan. Ik denk uiteindelijk goedkoper en beter dan die ellende waarvan je nog maar moet hopen dat het wireless werkt door een betonnen muur of een gewapende vloer.
Card sharen op een dreambox werkt als een speer, ook met de buurman. Dat laatste natuurlijk alleen als jij een keer zelf bij de buurman gaat laten zien dat je met digitale tv zoveel zenders kan ontvangen. Anders zou het illegaal zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
mphilipp schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:00:
[...]

Ik hoorde van een collega dat ie 'm na 3 dagen alweer heeft teruggegeven. Ding liep steeds vast.
Dat was een probleem met de oude firmware. Met de nieuwe firmware is hij bij mij nog nooit vastgelopen de afgelopen maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sverzijl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:12:
[...]
Dat was een probleem met de oude firmware. Met de nieuwe firmware is hij bij mij nog nooit vastgelopen de afgelopen maanden.
Dan is het misschien wel een geinig ding. Is men inmiddels al verder met het ontwikkelen van alternatieve firmware voor dat ding? Want nu kun je welliswaar wat opnemen, maar dat is alleen op dat apparaat afspeelbaar. Je kunt het niet via het netwerk op een DVD krijgen en dan ergens anders afspelen. Dat vind ik dan wel weer jammer. Maar ja...dan gaan we natuurlijk massaal die Film1 films opnemene en uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Je kan de opgenomen bestanden gewoon afspelen op PC (media player classic bijv). Alleen zijn het een zooi kleine bestanden die je aan elkaar zal moeten plakken. Er is ook een tooltje waarmee je de indexbestanden van de Siemens kon lezen (naam van programma/omschrijving e.d.) en die de files automatisch achter elkaar afspeelt. ´t Is verder gewoon MPEG2, niet zo veel spannends aan.
Alternatieve firmware met irdeto support voor de box is er zover ik weet nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
mphilipp schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:03:
[...]
Dreamboxen blijven wat dat betreft goedkoper. Je hebt nl nog wel voor elke tv een decoder nodig. Die uitgave heb je dus al. Koop je een stapeltje Dreambox 500C's met een Gemini Project image erop, ben je ook al klaar.
...
Afhankelijk van het aantal kijkpunten en reeds aanwezige decoders kan de Dreambox inderdaad goedkoper uitvallen. Ik kwam het tegen toen ik aan het zoeken was voor een kennis. Ik weet niet of de Dreambox zo eenvoudig is dat hij niet 3x per week belt.

Voor mezelf ga ik in ieder geval zeker naar een Dreambox kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xtra schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:44:
[...]
Afhankelijk van het aantal kijkpunten en reeds aanwezige decoders kan de Dreambox inderdaad goedkoper uitvallen. Ik kwam het tegen toen ik aan het zoeken was voor een kennis. Ik weet niet of de Dreambox zo eenvoudig is dat hij niet 3x per week belt
Mijn broer is zo technisch als een theezakje en hij belt eigenlijk nooit over dat ding. Heeeel af en toe, maar dat komt dan omdat onze cardserver-provider dan weer een storing lijkt te hebben.
Kijk naar de Gemini Project image (i-have-a-dreambox.com) en die is heel erg gebruikersvriendelijk. Als je het voor 'm instelt heb je er geen kind aan.

Ik heb mijn cables.xml (kabelinstellingen voor Casema) en een config file zodat de Casema abo kaart werkt opgeslagen op mijn pc. Daarnaast heb ik met Dreamboxedit alle kanalen (volgorde + boeketten) opgeslagen. Dus als er een nieuwe image op moet, zap ik die over, doe de initiele setup met de ab (kanelen scannen hoeft niet eens), installeer ccCam (via de blue button) en ftp dan alles over en klaar is kees. Je moet wél een seriele poort hebben en een nulmodemkabel, anders kun je niet flashen. Dat is niet ondersteund over de ethernet kabel.

En als je een beetje slim bent en goed kijkt naar het commentaar in de voorbeeld configfiles van ccCam, kun je zó zien hoe je het CS opzet voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sverzijl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:21:
Je kan de opgenomen bestanden gewoon afspelen op PC (media player classic bijv). Alleen zijn het een zooi kleine bestanden die je aan elkaar zal moeten plakken. Er is ook een tooltje waarmee je de indexbestanden van de Siemens kon lezen (naam van programma/omschrijving e.d.) en die de files automatisch achter elkaar afspeelt. ´t Is verder gewoon MPEG2, niet zo veel spannends aan.
Oh...ik had begrepen dat het allemaal gecodeerd was. Da's goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:51:
Ondertussen heb ik al een klein half jaar het volledige pakket gratis... ipv de 10 dagen. Snap er niets van, maar vind het wel best ;)
had ik ook.. bijna 4 maanden alle zenders beschikbaar ipv 10 dagen.. alleen toen het laatst zo hard onweerde toen lag alles er uit en toen hebben ze kennelijk alles opnieuw ingesteld en toen hadden we geen extra zenders meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Wat is de doorlooptijd voor de aanvraag van een nieuwe aansluiting bij Casema. Er hoeft niet te worden gegraven of iets dergelijks. De aansluiting is gelukkig nog helemaal intact.

Is 2 weken reëel ?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.