Casema Digitale Televisie wordt TVD(met een addertje) deel 1

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 21.400 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Royz schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:44:
Ik heb jaren in het UPC gebied gewoond en kom nu TVD van Casema tegen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje magertjes vind eigenlijk.

Waarom heeft Casema bijvoorbeeld geen "On demand" films die je kan huren? Is dit in de planning? Kan ik dit zelf in de gaten houden? Iemand die mij kan helpen, ik mis deze functie namelijk nogal!
Tja, waarom heeft UPC geen HDTV? 't Is maar net wat je mist. Als ik 'on demand' films wil ga ik altijd naar de videotheek :).

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

Arx schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:00:
[...]

Tja, waarom heeft UPC geen HDTV? 't Is maar net wat je mist. Als ik 'on demand' films wil ga ik altijd naar de videotheek :).
Dat is ook zo, dat klopt. Maar ik vind het dus heerlijk om vanuit mijn luie stoel na 8 uurtjes werken lekker een filmpje te kunnen bestellen. Maar je hebt gelijk, het is maar wat iemand wil.

Maar is er ook een status van bekend? ik neem aan dat casema wel met iets dergelijks bezig is?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Royz schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:03:
[...]

Dat is ook zo, dat klopt. Maar ik vind het dus heerlijk om vanuit mijn luie stoel na 8 uurtjes werken lekker een filmpje te kunnen bestellen. Maar je hebt gelijk, het is maar wat iemand wil.

Maar is er ook een status van bekend? ik neem aan dat casema wel met iets dergelijks bezig is?
Ik zou het niet weten. Ik vraag me ook af of de huidige gedistribueerde decoders VOD ondersteunen?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:44:
Ik heb jaren in het UPC gebied gewoond en kom nu TVD van Casema tegen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje magertjes vind eigenlijk.

Waarom heeft Casema bijvoorbeeld geen "On demand" films die je kan huren? Is dit in de planning? Kan ik dit zelf in de gaten houden? Iemand die mij kan helpen, ik mis deze functie namelijk nogal!
Dat 'on demand' maakt me eerlijk gezegd totaal niet uit, maar vond je de beeldkwaliteit ook minder van Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:06:
[...]

Dat 'on demand' maakt me eerlijk gezegd totaal niet uit, maar vond je de beeldkwaliteit ook minder van Casema?
Nee totaal niet. Ik heb superieur beeld :). Alleen heb ik nu bij sommige achteraf zenders zoals Fashion TV e.d. soms blokjes, wat ik bij UPC niet had. Maar ik ben erg te spreken hoor over het beeld van Casema!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Zou ook versterker hebben om die blokjes weg te krijgen? Soms is een film op Film1 oid totaal niet eens te volgen. Ik heb helemaal geen ervaring met signaalversterkers trowuens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik heb sinds 3 dagen een LCD TV en ben nu aan het overwegen om een digitale tv abonnement van Casema te nemen, dit omdat we al een analoge aansluiting hebben, het niet duur is en ik geen schotel of ethernet troep nodig heb. Wel zit ik nog met vele vragen:

1. Mijn LCD TV is de 32V2000 van Sony, hij kan zowel digitale als analoge tv. Als ik digitale tv van Casema neem, hoe is de aansluiting dan met me tv? En kan ik dan zowel analoge als digitale tv nog gebruiken?

2. Zit er veel beeldkwaliteitsverschil tussen Casema en de andere aanbieders? Of ander belangrijk verschil?

3. Op mijn kamer zou ik graag een Pluspakket willen en beneden het gewone pakket. Kan dit? Onze kabel wordt beneden verdeeld met een soort versterker en dan gaat hij naar 4 TVs, waar zit die decoder dan precies?

4. Weet iemand of EPG (Elektronische Programma Gids) werkt met dit Plus abonnement? De 32V2000 heeft dat.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik zoek ook op google en op de websites van de aanbieders maar vele zijn er helaas wat onduidelijk.

Alvast bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

En heb je het nummer van Casema ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

FerdiV schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:27:
1. Mijn LCD TV is de 32V2000 van Sony, hij kan zowel digitale als analoge tv. Als ik digitale tv van Casema neem, hoe is de aansluiting dan met me tv? En kan ik dan zowel analoge als digitale tv nog gebruiken?

2. Zit er veel beeldkwaliteitsverschil tussen Casema en de andere aanbieders? Of ander belangrijk verschil?

3. Op mijn kamer zou ik graag een Pluspakket willen en beneden het gewone pakket. Kan dit? Onze kabel wordt beneden verdeeld met een soort versterker en dan gaat hij naar 4 TVs, waar zit die decoder dan precies?

4. Weet iemand of EPG (Elektronische Programma Gids) werkt met dit Plus abonnement? De 32V2000 heeft dat.
1. Je krijgt een kastje met een COAX ingang, daar gaat je kabel heen, vanuit je kastje gaat ofwel een SCART ofwel een HDMI kabel naar je televisie toe.

2.Ik vind Casema persoonlijk een erg mooi beeld hebben, alleen wat minder stabiel (iets meer blokjes bij andere zenders) dan bijv UPC.

4. EPG zit op je digitale kastje zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Royz schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:46:
[...]
Nee totaal niet. Ik heb superieur beeld :). Alleen heb ik nu bij sommige achteraf zenders zoals Fashion TV e.d. soms blokjes, wat ik bij UPC niet had.
Dan heb je denk ik een minder goed signaal. Kun je op een of andere manier op je decoder zichtbaar maken hoe de signaalsterkte is? Ik kan op mijn Dreambox signaal/ruis verhouding zien (>94%), signaalsterkte (+/- 44%), en de BER (geen idee wat het is, maar het getal moet het liefst 0 zijn).
Ik heb mijn waarden erbij gezet en ik heb een perfecte ontvangst. Heeeeel af en toe hapert ie, maar dat is slechts een enkel keertje per week ofzo. Signaalsterkte lijkt laag, maar mijn broer (ook een Dreambox) heeft exact dezelfde getallen als ik, dus ik denk dat het in mijn woonplaats niet beter kan. Ik heb van mijn wanddoos tot de decoder zo'n 12meter doodnormale kabel. Ik heb er een keer om te proberen een dure kabel tussen gelegd en het maakt niets (als in 0,0) uit in signaalsterkte SNR of BER. Niet aan beginnen dus... Je connectors moeten wel een beetje kosjer gemaakt zijn, maar koop aub geen extra dure.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

mphilipp schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:54:
[...]

Dan heb je denk ik een minder goed signaal. Kun je op een of andere manier op je decoder zichtbaar maken hoe de signaalsterkte is? Ik kan op mijn Dreambox signaal/ruis verhouding zien (>94%), signaalsterkte (+/- 44%), en de BER (geen idee wat het is, maar het getal moet het liefst 0 zijn).
Ik heb mijn waarden erbij gezet en ik heb een perfecte ontvangst. Heeeeel af en toe hapert ie, maar dat is slechts een enkel keertje per week ofzo. Signaalsterkte lijkt laag, maar mijn broer (ook een Dreambox) heeft exact dezelfde getallen als ik, dus ik denk dat het in mijn woonplaats niet beter kan. Ik heb van mijn wanddoos tot de decoder zo'n 12meter doodnormale kabel. Ik heb er een keer om te proberen een dure kabel tussen gelegd en het maakt niets (als in 0,0) uit in signaalsterkte SNR of BER. Niet aan beginnen dus... Je connectors moeten wel een beetje kosjer gemaakt zijn, maar koop aub geen extra dure.
Nou ik heb al een Hirschman kabel van 12 euro gekocht van een meter. Die kabel zit dus wel goed en de afstand dus ook (kabel is maar 1 meter). Ik zal inderdaad de waardes eens bekijken, maar ik denk dat ze bij lange na niet in jouw buurt komen. Moet ik hiervoor bij Casema zijn of is dit mijn verantwoordelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Klopt het dat er een update bij casema klaar staat voor de samsung DCB-9401R?
Vanavond ff kijken als ik thuis ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Royz schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:57:
Nou ik heb al een Hirschman kabel van 12 euro gekocht van een meter. Die kabel zit dus wel goed en de afstand dus ook (kabel is maar 1 meter). Ik zal inderdaad de waardes eens bekijken, maar ik denk dat ze bij lange na niet in jouw buurt komen. Moet ik hiervoor bij Casema zijn of is dit mijn verantwoordelijkheid?
Geen idee. Vanuit mijn meterkast gaat er wel een installatiekabel naar de woonkamer. Om onduidelijke redenen had men nl heet hoofdaansluitpunt in de woonkamer geplaatst, terwijl de kabel in de meterkast binnenkomt. De meneer van Casema heeft die kabel doorgeknipt in de meterkast en daar de digitale telefonie/internet modem geplaatst. De installatiekabel die er al zat is gebruikt om het aansluitpunt in de woonkamer aan te sluiten. Dat gaf volgens die techneut wél een verbetering in het signaal, maar ik heb zijn meetwaarden niet gezien.

Hij keek wel een beetje wazig naar mijn (toen nog) dBoxII, wetende dat dat geen legale TVD ontvanger was

Ik denk dat de verantwoordelijkheid van Casema ophoudt bij het hoofdaansluitpunt. Je zou eens kunnen kijken wat je kunt doen aan het stuk tussen de meterkast en je TV.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 18:27
mphilipp schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:54:
en de BER (geen idee wat het is, maar het getal moet het liefst 0 zijn).
Bit Error Ratio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bureno schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:18:
Klopt het dat er een update bij casema klaar staat voor de samsung DCB-9401R?
Vanavond ff kijken als ik thuis ben...
Ik zie niks (keuze is disabled). Amersfoort Kattenbroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe snel gaat het switchen tussen kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:12:
[...]

Ik zie niks (keuze is disabled). Amersfoort Kattenbroek
Inderdaad, helaas geen update beschikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Heeft iemand die digital out van het Samsung kastje al eens aan de praat gekregen? Ik heb de fiber op mijn Audigy 2 aangesloten maar krijg er geen geluid uit. Nu las ik ergens dat een NX (heb ik niet) geen DD aan kan, dus dat heb ik voor de zekerheid uitgezet. Maar nog steeds geen geluid. Ik had verwacht dat het alleen even aansluiten zou zijn en voila, geluid over mijn surround setje (PC staat 24/7 aan). Ben beneiuwd of het iemand anders is gelukt. Via de pc of een versterker...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Die Bruine schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:45:
Heeft iemand die digital out van het Samsung kastje al eens aan de praat gekregen? Ik heb de fiber op mijn Audigy 2 aangesloten maar krijg er geen geluid uit. Nu las ik ergens dat een NX (heb ik niet) geen DD aan kan, dus dat heb ik voor de zekerheid uitgezet. Maar nog steeds geen geluid. Ik had verwacht dat het alleen even aansluiten zou zijn en voila, geluid over mijn surround setje (PC staat 24/7 aan). Ben beneiuwd of het iemand anders is gelukt. Via de pc of een versterker...
Ik heb hem gewoon aan mijn versterker gehangen, en dat werkt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Op 24 en 29 januari a.s. worden alle zenders verplaatst in het netwerk in verband met een technische wijziging.

Bron: http://www.casema.nl/pagi..._pg_id=33&p_page_id=79161

Sinds deze wijziging is mijn beeldkwaliteit achteruit gegaan. Meer artifects en BER is aanzienlijk omhoog gegaan. Ik heb gekeken naar mijn aansluiting maar dat is allemaal in orde. Meer mensen last hiervan?

[ Voor 17% gewijzigd door GoTyce op 01-02-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Cloudje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:49:

Op 24 en 29 januari a.s. worden alle zenders verplaatst in het netwerk in verband met een technische wijziging.

Sinds deze wijziging is mijn beeldkwaliteit achteruit gegaan. Meer artifects en BER is aanzienlijk omhoog gegaan. Ik heb gekeken naar mijn aansluiting maar dat is allemaal in orde. Meer mensen last hiervan?
Ja, ook hier meer en langere storingen; blokjes, geluid even weg, geluid iets langer weg, soms heel even donker scherm met code nr (ik dacht 19). Hiervoor hadden we maar af en toe even wegvallend geluid. Nu veel meer. Ik weet niet wat BER is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Cloudje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:49:

Hee, nu je het zegt. Ik heb ook last van haperingetjes af en toe. Dus dat ligt aan de wijziging van de zenders? Daar wordt je toch simpel van.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

17maart schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:03:
[...]

Ja, ook hier meer en langere storingen; blokjes, geluid even weg, geluid iets langer weg, soms heel even donker scherm met code nr (ik dacht 19). Hiervoor hadden we maar af en toe even wegvallend geluid. Nu veel meer. Ik weet niet wat BER is.
Als je twee keer op i drukt op je afstandsbediening dan zie je E-6 BER staan. Dat geeft de fouten per seconde aan. Hoe hoger het aantal fouten, hoe slechter het beeldkwaliteit.

Gaan we met z'n allen klagen? Serviceaanvraag maken op de website? Of telefonisch?

[ Voor 7% gewijzigd door GoTyce op 01-02-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Haperingen heb ik ook. Als ik kijk bij mijn streaminfo zie ik een SNR van 94%(onveranderd), een signaalsterkte van 45% (onveranderd) en een BER van 0, die af en toe springt naar 10, 20 met pieken naar 70. Volgens mij is dat niet echt heel veel en ik weet niet of het eerder ook zo was.

Ben op zich blij dat ik hoor dat de legale kijkers het ook hebben...ik dacht dat het aan mijn cardserver provider lag. Ik kan/mag dus helaas niet gaan klagen bij Kazema. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Op sommige kanalen heb ik idd veel meer artifacts. Vooral op TCM en die oudere kanalen. Dan lijkt het alsof ik naar een versleten VHS aan het kijken ben die met een MPEG camera is opgenomen. De rest heb ik nog niet zoveel opgelet. Maar gisteren keek ik Start Trek en dat zag er strak en netjes uit.

Wat betreft die Digital Out, niemand anders op een Audigy of Fi aangesloten? Dan weet ik tenminste of het nut heeft om een andere geluidskaart te kopen....

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
En ook hier meer storingen dan eerst. Vreemd genoeg heeft casema het nieuwsbericht van z`n site verwijderd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinand
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-07 21:58
Ik ben nu door de laatste update gelijk Sport1, Sport2, Sport3 en Sport4 kwijt. Krijg nu een NOT COMPLETED melding in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 13:38

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Hadden ze van tevoren wel even mogen vermelden.
Zag het achteraf op de website dat er een wijziging was.
Hier heb ik alles opnieuw moeten instellen.
Al mijn favorieten door elkaar, en zenders die ik achter een kinderslot had gezet waren opeens zichtbaar.
Lekker als je zoon van 6 tijdens het zappen op Spice terecht komt.
Ook veel zenders Not Completed, ik heb de decoder maar weer naar fabrieksinstellingen teruggezet.
De beeldkwaliteit is volgens mij niet veranderd, het zappen gaat echter weer wel veel trager.
Vooral zappen tussen 1-2-3 duurt langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Erpeet schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 08:31:
Lekker als je zoon van 6 tijdens het zappen op Spice terecht komt.
Ach...scheelt weer een hoop uitleg... ;)

De haperingen lijken nu wel over. De BER is bij mij in ieder geval weer 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

mphilipp schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:10:
[...]

Ach...scheelt weer een hoop uitleg... ;)

De haperingen lijken nu wel over. De BER is bij mij in ieder geval weer 0.
Bij mij nog niet. Ik heb een serviceaanvraag gemaakt en het probleem voorgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Ik heb ook maar eens gebeld met de technische dienst. Weer dat hele decoder uit/aan...smartcard in/uit geleuter, maar nog steeds veel haperingen. Vooral op nederland 1/2/3 en helemaal veel op Sport1. Ik moet nu bijhouden op welke zenders ik het allemaal zie en dan terugbellen. Dus dat wordt turfen geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bij mij zie ik het nu ook weer. Het lijkt wel of het af en toe goed gaat en dan ineens begint het weer. En op de ene zender lijkt het erger dan de ander. Wel irritant als je een film kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ( Breda) ook ellende en slechtere kwaliteit dan normaal... ook BER van 2 tot 16... Als hetnhierna weer btere wordt geen probleem, anders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zit nu op RTL7 te kijken (hele middag al) en het is echt huilen. Daarvoor keek ik op Holland Doc en daar heb ik gewoon bijne 1.5 uur geen enkel hickup gehad. Volgens mij hebben ze echt een groot probleem bij Kazema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Net een film op Film1 gekeken en ik schat zo'n 40 hickups van beeld en geluid in 80 minuten. Ik heb vandaag voor de 2e keer de helpdesk aan de lijn gehad. Ze wilden graag dat ik de upgrade van de DCB-P850R uitvoerde, want dat zou waarschijnlijk helpen. Heb ik braaf gedaan, kunnen we tenminste alles uitsluiten, maar morgen hang ik weer aan de lijn, want deze kwaliteit daar betaal ik niet voor.

Ik raad iedereen aan om met de technische dienst te bellen. Als er een hoop mensen bellen, dan gaat er misschien een balletje rollen bij Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het zit volgens mij op bepaalde transponders. Sommige zenders hebben nergens last van, anderen zijn bijna niet te volgen door de storingen. Tijdens de A1GP vanmiddag op RTL7 was het écht köt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

mphilipp schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:10:
Het zit volgens mij op bepaalde transponders. Sommige zenders hebben nergens last van, anderen zijn bijna niet te volgen door de storingen. Tijdens de A1GP vanmiddag op RTL7 was het écht köt.
Nergens last van. :O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik ook niet. Sterker nog, de eerder genoemde bevindingen had ik eerst en nu niet meer! :)

Way to go Casema! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Op de klanten service na (wie niet) ben ik eigenlijk wel tevreden over de geleverde kwaliteit (mag ook weleens gezegd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:41
Wat bedoelen jullie precies met hicups ? Ik zie af en toe (paar keer per uur) wel eens een verdwaald stukje MPEG artefact (meestal in een rechthoekje van zo'n 50x8 'pixels' ) voor een fractie van een seconde. Maar dit noem ik nog niet echt erg 'storend/onacceptabel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Het varieert bij mij tussen hangend beeld, wat blokjes, wegvallend geluid, korte plopjes in geluid. Dit duurt allemaal kort, hooguit een halve seconde ofzo. Maar als dit 40x in 80 minuten voorkomt, dan vind ik dat dus wel storend.

Bottomline is dat het wel werkte (vrijwel geen storingen) en nu ze die kanalen hebben omgegooid dat het achteruit is gegaan. Ik snap heus wel dat er zo nu en dan een hickupje in kan zitten, maar "zo nu en dan" vind ik hooguit 1x per uur.

Update:

Kennelijk hebben ze iets gefixed, want het is nu weg! Ik heb zojuist een gehele aflevering van het een of ander gekeken en geen enkel probleem kunnen ontdekken.

Vannacht de Superbowl opgenomen en daar zie ik nog wel dingetjes voorbijkomen. Ze moeten echt vandaag iets aangepast hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door MrScratch op 05-02-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vaag, bij mij had ik er nog steeds last van. Keyzer & de Boer zitten kijken met op bepaalde momenten een stilstaande advocaat...best irri. Ben benieuwd of het morgen over is. Misschien is het iets dat ze overal moeten uitvoeren zodat het even duurt voor het overal weer goed is. Normaal heb ik dus echt nergens last van. Alles perfect. Heeeeeeel af en toe een keer een verdwaald compressieblokje, maar da's zelfdzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 09:29:
hier ( Breda) ook ellende en slechtere kwaliteit dan normaal... ook BER van 2 tot 16... Als hetnhierna weer btere wordt geen probleem, anders wel.
mmm, vandaag lijkt het stukken beter :9 dit gaat de goede kant op. Nu nog een alternatief voor de 360 decoder met HD opname mogelijkheden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:30:
mmm, vandaag lijkt het stukken beter :9 dit gaat de goede kant op. Nu nog een alternatief voor de 360 decoder met HD opname mogelijkheden....
Het ziet er ook beter uit vandaag. Hapert af en toe nog maar. Ik denk dat ze het probleem gevonden hebben. Werd tijd ook...

Dreambox 8000 ziet er uit als een serieuze machine. twin tuner, upgrade naar sat mogelijk (tuner wisselen), HDTV & HD recorder. En dezelfde interessante mogelijkheden als zijn kleine broertje de 500C vwb software mogelijkheden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Zijn er ook gewoon standaard TWIN tuners voor Casema digitale TV verkrijgbaar? Ik wil namelijk absuluut geen apparaat met geïntegreerde harddisk omdat dit voor mij teveel geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Nope, standaard twintuners zijn er niet. Zonder harddisk is er wel de dreambox 7025, maar die is zeker niet standaard. Casema zal deze ook zeker niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Brainwaste schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:57:
Zijn er ook gewoon standaard TWIN tuners voor Casema digitale TV verkrijgbaar? Ik wil namelijk absuluut geen apparaat met geïntegreerde harddisk omdat dit voor mij teveel geluid maakt.
In de Dreamboxen kun je zelf een eigen HD stoppen. Ik kan me niet voorstellen dat jij een echte stille HD kunt horen als je TV aan het kijken bent. Wat wil je dan? Eentje met een snoer van 15 meter en dan op de gang zetten? Ik hoor de HD van m'n laptop ook niet.

BTW: de Dreambox heeft een netwerkaansluiting, dus kun je ook streamen naar het netwerk, zoals je met alle Dreamboxen kunt doen. Ik heb een 500C en die wordt ook niet door de Kazema ondersteund, maar dat vind ik niet erg. Wat niet weet, wat niet deert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Mijn ouders hebben zo'n Topfield PVR van KPN en dat is echt 3x niks qua geluid.
Zodra je dat ding aan zet hoor je gewoon de HD spinnen. Als ik een keer iets wil opnemen volstaat mijn DVD recorder prima, vandaar ook de vraag naar een gewone twintuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinand
Op welke kanalen zit nu Sport1, Sport2 en Sport3? Ik ben ze allemaal kwijt, nog steeds een NOT COMPLETED melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Brainwaste schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:21:
Mijn ouders hebben zo'n Topfield PVR van KPN en dat is echt 3x niks qua geluid.
Zodra je dat ding aan zet hoor je gewoon de HD spinnen. Als ik een keer iets wil opnemen volstaat mijn DVD recorder prima, vandaar ook de vraag naar een gewone twintuner.
Projecteer dat aub niet op alle HD recorders. Die Topfield is misschien een enorme klankast en/of de hd is erg luidruchtig. Vandaar mijn opmerking dat je in de Dreambox zelf een kunt uitkiezen en inprikken.

Maar goed, het maakt mij niet zoveel uit. Ik wil alleen aangeven dat die Topfield een uitzondering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dinand schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:21:
Op welke kanalen zit nu Sport1, Sport2 en Sport3? Ik ben ze allemaal kwijt, nog steeds een NOT COMPLETED melding.
Heb je opnieuw gescand? En heb je gedaan wat op de Kazema site staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinand
Bedankt voor het advies om opnieuw te scannen, werkt nu prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
hier zit ik ook met de samsung decoder van casema zelf maar t valt me op dat ik steeds vaker en langer bij het opstarten de melding 'preview periode verlopen' krijg. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:45:
hier zit ik ook met de samsung decoder van casema zelf maar t valt me op dat ik steeds vaker en langer bij het opstarten de melding 'preview periode verlopen' krijg. Meer mensen die hier last van hebben?
Klopt heb ik ook last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:34:
[...]

Klopt heb ik ook last van....
Yep, ik ook. Eigenlijk al sinds het einde van de proefperiode, lang geleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
met welke frequentie vind casema alle kanalen gelijk (dreambox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jozy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:57:
met welke frequentie vind casema alle kanalen gelijk (dreambox)
En nu in het Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
hoe kan ik alle kanalen toevoegen?

ik heb nu dit toegevoegd om de nieuwste updates erin te verwerken:

<cable name="casema" satfeed="true" flags="9">
<transponder frequency="290000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="298000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="308000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="316000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="324000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="332000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="340000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="348000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="356000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="364000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="372000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="380000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="388000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="396000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="404000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="412000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="420000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="428000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="436000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="444000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
</cable>

alleen de eerste met freq 290 mhz pakt hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
mphillipp heb je nu ook gemini 3.40 met CCcam 1.61 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jozy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:40:
mphillipp heb je nu ook gemini 3.40 met CCcam 1.61 draaien?
Ja, maar ik heb een cables.xml van iemand gekregen en daar staat alle shit in voor casema. En je hebt nog een cardserver nodig, maar daar mogen we niet over praten. Als je dat niet hebt, kun je er net zo goed mee ophouden, want hij kan geen keys bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Voor scannen heb je helemaal geen smartcard nodig, dus dat staat los van elkaar. Met een goede cables.xml moet het lukken om de zenders te scannen. Volgens mij heb je zelfs alleen 372Mhz nodig, want dat is de transponder waarop Casema alle zenderinfo heeft staan. Maar het kan nooit kwaad om alle frequenties erin te zetten. Ik heb het zelf op een dbox2 gedaan en dat liep vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
dankjewel mr scracht: als je network scan doet op 372 mhz en 6875 symbol rate pakt hij alle kanalen.

Nu nog een manier om alle bouquets goed te ordenen? weet iemand een manier om dit via de computer tedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrScratch schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:50:
Voor scannen heb je helemaal geen smartcard nodig, dus dat staat los van elkaar.
Nee, dat snap ik; maar zien doe je dan ook niets. Ik bedoelde (op een onhandige manier) te zeggen dat ik een goede cables.xml van mijn 'provider' heb gekregen. En alleen scannen heb je ook zo weinig aan als je ze niet kunt zien. Maar goed, het werkt nu blijkbaar.

@jozy: met Dreambox edit kun je dat heel mooi doen. Wel even de instellingen goed doen, maar dat wijst zichzelf. Daarna kun je naar hartelust alle zenders heen en weer schuiven. Werkt als een speer.

@iedereen: ik heb zelf nu nog steeds af en toe hikjes op een hoop zenders. Sommige zenders gaan vlekkeloos, anderen hebben het erg vaak en weer anderen heel af en toe. Ben ik nu nog de enige (in Gorinchem overigens)? Ligt het nu nog steeds aan Kazma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

mphilipp schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:58:
[...]

Nee, dat snap ik; maar zien doe je dan ook niets. Ik bedoelde (op een onhandige manier) te zeggen dat ik een goede cables.xml van mijn 'provider' heb gekregen. En alleen scannen heb je ook zo weinig aan als je ze niet kunt zien. Maar goed, het werkt nu blijkbaar.
Prima, ik wilde ook niet betweterig overkomen ofzo.

Waar het mij om ging is dat _ik_ totaal in de war was met al die instellingen enzo (cables.xml, bouquets, weetikwat) en uiteindelijk bleek dat door slechts 1 transponder goed in te vullen, ik alles dmv een scan kon instellen. Dat vond ik erg prettig, omdat ik dan wist dat alle kanalen goed zaten (en de bijbehorende instellingen). En dat het uiteindelijk helemaal zo moeilijk niet was.

Stap 2 is dan beeld krijgen dmv cardserver en smartcards en dergelijke, maar het is fijn om stap 1 alvast te kunnen maken zodat je kunt zien dat het technisch werkt. Bijvoorbeeld door het etalagekanaal van Casema te bekijken, dat is namelijk ongecodeerd. Dan ben je alvast ergens, zo van: "He, ik heb beeld. Ik ben op de goede weg"
@iedereen: ik heb zelf nu nog steeds af en toe hikjes op een hoop zenders. Sommige zenders gaan vlekkeloos, anderen hebben het erg vaak en weer anderen heel af en toe. Ben ik nu nog de enige (in Gorinchem overigens)? Ligt het nu nog steeds aan Kazma?
Ik herken dit wel. Heb dit ook gehad, maar na een aantal telefoontjes aan de helpdesk is het nu weg. Hoewel ze beweren dat ze van niets weten, is het opeens wel foetsie. Ik kan me er verder ook niet meer druk om maken, het werkt immers, maar toch...

[ Voor 18% gewijzigd door MrScratch op 13-02-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Termi schreef op zondag 19 september 2004 @ 21:49:
[...]

Als je zoveel geld geinvesteerd hebt , zou ik toch echt schotel nemen. Alles in DVD kwaliteit en Dolby Digital (waar aanwezig!) binnen laten stromen, wat wou je nog meer?

Vind nog steeds dat hele digitale tv via de kabel nix, zapt zo sloom :(.
Helemaal mee eens! _/-\o_
Ik heb nu meer dan een jaar schotel (Draaibaar met een Dreambox :P ) en wil NOOOOOOIT meer wat anders! Hierbij vergeleken is die hele (digitale)kabel maar onnozel gepruts, hoor! Dat kan zoveel beter! (En goedkoper! gemiddeld CD-abbo kost maar 7 euro/maand!)
En het mooiste is: Op de schotel zijn inmiddels HDTV-kanalen aanwezig! Heb je een groot plasma- of LCD-scherm, dan is de schotel HET aangewezen medium voor HDTV! _/-\o_
Helaas is er nog geen HDTV-Dreambox te koop... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

poktor schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:15:
Ik heb nu meer dan een jaar schotel (Draaibaar met een Dreambox :P ) en wil NOOOOOOIT meer wat anders! Hierbij vergeleken is die hele (digitale)kabel maar onnozel gepruts, hoor! Dat kan zoveel beter! (En goedkoper! gemiddeld CD-abbo kost maar 7 euro/maand!
Tsja...helaas kan ik hier geen schotel kwijt zonder dat ie me gruwelijk in de weg hangt. Ik ben dus voorlopig aangewezen op TVD. Maar voor we verder off-topic gaan: welke zinvolle HD kanalen zijn er dan inmiddels op de sat? Ik begreep dat het voornamelijke demo's waren zoals BBC HD en HD NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrScratch schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:58:
Ik herken dit wel. Heb dit ook gehad, maar na een aantal telefoontjes aan de helpdesk is het nu weg. Hoewel ze beweren dat ze van niets weten, is het opeens wel foetsie. Ik kan me er verder ook niet meer druk om maken, het werkt immers, maar toch...
Hmmm...ik kan alleen niet bellen... Ze gaan dan vast zeggen 'Hè wat gek...u heeft helemaal geen abonnement...' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

mphilipp schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 07:40:
[...]

Hmmm...ik kan alleen niet bellen... Ze gaan dan vast zeggen 'Hè wat gek...u heeft helemaal geen abonnement...' 8)
Tsja, dan neem je toch gewoon digitv basis. Dat kost niets (behalve een beetje in aanschaf) en dan kun je wel support claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrScratch schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:04:
Tsja, dan neem je toch gewoon digitv basis. Dat kost niets (behalve een beetje in aanschaf) en dan kun je wel support claimen.
Goed idee! :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

???? Wat heb ik fout gezegd? Je vind het wel fijn dat je naar klotebeeld moet kijken, begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
Meer mensen last van niet synchroon lopen van beeld en geluid? Vooral op 10 en Net5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Niks. Ik vind het alleen geen goed idee. Dat mag toch?
Ik betaal ze al genoeg vind ik. Dus...

[edit]
gisteren een hele avond zonder storingen kunnen kijken. Ik geloof toch waarachtig dat ze het lek boven hebben... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door mphilipp op 16-02-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die een (geadresseerde) brief van Casema hebben gehad met de aankondiging dat Film1 Sport1 'open gezet worden van 16 t/m 26 februari'? Zat ook een aanmeldingskaart aan.
Alleen werkt het hier niet (Amersfoort - Kattenbroek).

Weet iemand hoe ik die samsung incl. chipkaart kan verkopen, c.q. horen daar nog andministratieve dingen bij zoals het 'overdragen' van die chipkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
men kijkt op postcode,huisnummer,cardnummer, als je dat doorgeeft kan met meestal de kaart zien en nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:17:
Zijn er meer mensen die een (geadresseerde) brief van Casema hebben gehad met de aankondiging dat Film1 Sport1 'open gezet worden van 16 t/m 26 februari'? Zat ook een aanmeldingskaart aan.
Alleen werkt het hier niet (Amersfoort - Kattenbroek).

Weet iemand hoe ik die samsung incl. chipkaart kan verkopen, c.q. horen daar nog andministratieve dingen bij zoals het 'overdragen' van die chipkaart?
Film1 trekt gratis kijkperiode voor digitale TV in 16-02-2007 | 15:28

Oscar-uitreiking en Sport1 blijven wel te zien.

De reden dat Film1 niet gratis kan worden doorgegeven aan onze digitale abonnees is dat de grote filmstudio’s het Film1 verboden hebben omdat dit in strijd zou zijn met de uitzendrechten van enkele commerciële TV-zenders.

Gelukkig kan Film1 wel de Oscar-uitreiking in de nacht van 25 op 26 februari gratis doorgeven. Ook kunt u wel Sport1 10 dagen (16 tot 26 februari) gratis ontvangen. Zo zijn onder andere de achtste finales van de UEFA Champions League en de vijfde ronde van de Engelse FA Cup te zien.

Hoewel Casema feitelijk buiten dit conflict staat, betreuren wij het ten zeerste dat we deze toezegging aan onze digitale klanten niet kunnen waarmaken.

Met excuses voor het ongemak

P.S. Lees het uitgebreide persbericht ( 23 KB) van Film1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cloudje schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:07:
Film1 trekt gratis kijkperiode voor digitale TV in 16-02-2007 | 15:28
Da's jammer (als je geen abo hebt). Ik dacht dat ze dit wel eens eerder hadden gedaan. Wat gek dat de rechthebbenden hier zo moeilijk over doen. Zij hebben er toch geen last van dat Film1 (is dat niet van Casema?) hier niets voor vangt? Het zit toch nog achter de decoder?

Misschien wilde Film1 een bijdrage van de filmmaatschappijen (zoals AH ook doet bv) en konden ze het toch niet eens worden over het geld ofzo. Vreemde actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

mphilipp schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:57:
[...]

Da's jammer (als je geen abo hebt). Ik dacht dat ze dit wel eens eerder hadden gedaan. Wat gek dat de rechthebbenden hier zo moeilijk over doen. Zij hebben er toch geen last van dat Film1 (is dat niet van Casema?) hier niets voor vangt? Het zit toch nog achter de decoder?
Film1 en Sport1 zijn niet van Casema, het is dat wat vroeger Canal+ heette. En de commercielen (RTL, SBS) hebben protest aangediend omdat Film1 geen "free air" rechten heeft gekocht voor de desbetreffende films maar alleen voor beperkte uitgave (achter de decoder). De commercielen hebben dus wel betaald om die films "free air" uit te mogen zenden. Als Film1 die films opeens wel "free air" gaat uitzenden dan klopt dat natuurlijk niet.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Toch zijn ze er afgelopen december wel mee weggekomen. Toen kon iedereen wel gratis Film1/2/3 kijken gedurende iets van 2 weken ofzo. Toen had RTL/SBS het waarschijnlijk nog niet in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sverzijl schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:00:
Toch zijn ze er afgelopen december wel mee weggekomen. Toen kon iedereen wel gratis Film1/2/3 kijken gedurende iets van 2 weken ofzo. Toen had RTL/SBS het waarschijnlijk nog niet in de gaten.
Ja, dat bedoelde ik. Er stond me iets van bij dat ze dat al eens eerder gedaan hadden.
Nou ja...beetje trieste bedoeling hoor. Mij maakt het niets uit, ik heb toch alles, maar voor mensen die hierdoor de knoop hebben doorgehakt is het wel een beetje sneu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:45:
Hier ook
Magma schreef op maandag 19 februari 2007 @ 08:06:
[...]

Film1 en Sport1 zijn niet van Casema, het is dat wat vroeger Canal+ heette. En de commercielen (RTL, SBS) hebben protest aangediend omdat Film1 geen "free air" rechten heeft gekocht voor de desbetreffende films maar alleen voor beperkte uitgave (achter de decoder). De commercielen hebben dus wel betaald om die films "free air" uit te mogen zenden. Als Film1 die films opeens wel "free air" gaat uitzenden dan klopt dat natuurlijk niet.
Maar dan nog zit het achter de Digitale decoder en dus is het niet Free Air toch?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer al een tijdje de HD kanalen van casema te laten werken. Ik heb een FloppyDTV en gebruik Mytheatre. Het probleem hiermee is dat MT alleen mpeg-2 kan decoderen, en dat de HD streams volgens mij allemaal h264 zijn. Gister met Mediaportal aan de gang geweest maar deze vind de HD kanalen helemaal niet. is er iemand met een zelfde configuratie die het wel werkend heeft? of moet je voor HD weer extra betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb een vraagje!

Pas geleden stond er in het AD:
Casema herschikt televisiezenders

DEN HAAG - Casema gaat de zenderindeling op televisie aanpassen. De herschikking van de zenders moet leidentot meer ruimte op de kabel. Delft, Zoetermeer, Voorburg, Rijswijk, Leidschendam, Nootdorp, Stompwijk en een gedeelte van Wassenaar gaan rond 3 april over op de nieuwe frequenties. Den Haag en de rest van Wassenaar volgt ruim een week later.

Gradus Vos van Casema noemt de operatie een investering in de toekomst. De aanpassingen kosten het bedrijf twee miljoen euro. Met de vrij te komen ruimte kan Casema haar aanbod uitbreiden op het gebied van digitale televisie en ’video on demand’, een systeem waarbij op aanvraag films kunnen worden bekeken.
Mijn vraag is dus, zou de Samsung P850R (of andere huidige DTV tuners) VOD aankunnen? Want volgens mij kan dit nu nog niet, zou het technisch wel mogelijk zijn, na een software update, of is het gewoon een andere soort stream wat niet wordt ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Het zou in principe met een software update kunnen maar misschien is dat de moeite niet waard en daarom wordt het niet gedaan. Ook verdienen ze er natuurlijk weinig aan (alleen maar kosten om nieuwe software te schrijven) en daarom zullen ze alleen maar nieuwe decoders verkopen die het wel kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:57:
Ik probeer al een tijdje de HD kanalen van casema te laten werken. Ik heb een FloppyDTV en gebruik Mytheatre. Het probleem hiermee is dat MT alleen mpeg-2 kan decoderen, en dat de HD streams volgens mij allemaal h264 zijn. Gister met Mediaportal aan de gang geweest maar deze vind de HD kanalen helemaal niet. is er iemand met een zelfde configuratie die het wel werkend heeft? of moet je voor HD weer extra betalen?
HD heeft volgens mij een speciaal abbonement nodig. De codering weet ik niet zeker maar kan ook gewoon mpeg2 zijn hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor HD heb je inderdaad een abonnement nodig. Voorlopig is dit gratis, je moet het alleen wel even opgeven bij de klantenservice.

Overigens: als je HD wel werkt maar je hebt er geen abonnement op dan krijg je gewoon de melding E19 net als met de andere zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Goed. Het topic doorgelezen en veel negatieve berichten gevonden ;) Ik vraag me alleen af hoe slecht is het allemaal precies? Of is het eigenlijk 'alleen' Casema als bedrijf wat slecht met haar klanten omgaat?

Ik heb nu digitenne en een analoge aansluiting van Casema, maar over beide ben ik niet tevreden. Binnenkort wil ik een Sony 32V2500 gaan halen en op digitale TV overgaan.
Aangezien Casema nu nog gratis 4 zenders in 720p uitgeeft lijkt me dit erg relax (ik kijk eigenlijk alleen maar Discovery + NGG). Ik heb de helpdesk gebeld, maar vraag mij nog steeds 1 ding af:
Als ik die Samsung decoder koop (295,-) en Casema gaat geld vragen voor de HD-zenders, kan ik dan nog gewoon het digitale pakket gebruiken voor 15,45/maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:09:
Goed. Het topic doorgelezen en veel negatieve berichten gevonden ;) Ik vraag me alleen af hoe slecht is het allemaal precies? Of is het eigenlijk 'alleen' Casema als bedrijf wat slecht met haar klanten omgaat?

Ik heb nu digitenne en een analoge aansluiting van Casema, maar over beide ben ik niet tevreden. Binnenkort wil ik een Sony 32V2500 gaan halen en op digitale TV overgaan.
Aangezien Casema nu nog gratis 4 zenders in 720p uitgeeft lijkt me dit erg relax (ik kijk eigenlijk alleen maar Discovery + NGG). Ik heb de helpdesk gebeld, maar vraag mij nog steeds 1 ding af:
Als ik die Samsung decoder koop (295,-) en Casema gaat geld vragen voor de HD-zenders, kan ik dan nog gewoon het digitale pakket gebruiken voor 15,45/maand?
Digitale TV van Casema is het beste (het boxje wordt eigendom, en over het algemeen veel minder storingen dan bij aanbieders als KPN)
Maar van HDTV moet iedereen nog even afblijven, want dat is bij geen een kabelaar nog normaal geregeld.

**En nee ik ga geen ET call home schotel op mijn huis plaatsen als een of andere jojo in een achterstandwijk********* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:08:
[...]

><
Maar van HDTV moet iedereen nog even afblijven, want dat is bij geen een kabelaar nog normaal geregeld.
><
Ik heb al een paar maanden HDTV van Casema. Met de samsungdecoder (dat is de enige die er is) en tot nu toe géén enkel probleem. Een paar weken geleden had Caseme wat storingen in het weekend, maar dat hebben ze weer helemaal opgelost.

Alleen maar super mooi beeld. Mooier dan met de SD-decoder van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

zAo schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:09:

Helpdesk systeem = super shit.
Kwaliteit van kanalen (waar het eigenlijk om gaat) = erg goed.

Overigens, bij MM zijn die decoders 199,-. Of zijn ze duurder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Arx schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:34:
[...]

Helpdesk systeem = super shit.
Kwaliteit van kanalen (waar het eigenlijk om gaat) = erg goed.

Overigens, bij MM zijn die decoders 199,-. Of zijn ze duurder geworden?
Waarom is de helpdesk (systeem) super shit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cloudje schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:44:
[...]
Je moet standaard een half uur in de wacht hangen. Zeg maar zoals bij elke helpdesk van bedrijven die een slechte dienstverlening hebben en liever niet hebben dat je belt. Zo ontmoedigen ze het. Ik heb ook een probleem met ze, maar heb gewoon geen zin om die ellende mee te maken. En ik ben vooral bang voor het antwoord dat ik ga krijgen. Bang voor mezelf. Bang dat ik enorm uit mijn slof ga schieten en iemand de therapie in scheld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Cloudje schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:44:
[...]

1) Bij het maken van mijn digitale telefonie afspraak, kwam de monteur tot 3x niet opdagen.
2) Toen eenmaal alles aangesloten was, waren ze vergeten te melden bij KPN mijn bestaande nummer door te patchen. Totale kosten om alsnog telefoon te regelen was 175,- euro aan bel tijd via de mobiel!
3) Ze geven de schuld aan het Oracle systeem die alle afspraken had opgegeten.
4) Ik ben al 18 maanden, 8 telefoongesprekken bezig Casema te vertellen dat ze alles van 1 rekening moeten halen ipv 2. Je begrijpt dat ik de moed al opgegeven heb.
5) Af en toe dat ik naar de helpdesk bel, valt mij digitale TV signaal weg omdat iemand daar in het systeem heeft lopen grutten waardoor het signaal wordt gedeactiveerd. Al 3x gebeurd.
6) Als er problemen zijn (neem die van 2 weken geleden) sluiten ze altijd te vroeg het probleem terwijl deze nog niet opgelost is.
7) Ik heb 2 weken lang geen TV kunnen kijken via de HD decoder. 8)7 Moest de Nokia erbij pakken, dat is echt een stap terug.
8) Daar gaven ze overigens de schuld van aan Samsung.
9) Bewijst maar weer dat ze hun eigen updates niet eerst testen voordat ze deze het Casema netwerk opsturen.
10) Arrogante toon die aangeslagen wordt door sommige medewerkers, vind je het vreemd dat ik hier zo moe van wordt.

Volgend jaar ga ik verhuizen, en dan neem ik sateliet. Als je de keuze hebt, blijf weg van Casema!!! :)

Maareh, hoezo? Werk je op de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:53:
[...]

1) Bij het maken van mijn digitale telefonie afspraak, kwam de monteur tot 3x niet opdagen.
2) Toen eenmaal alles aangesloten was, waren ze vergeten te melden bij KPN mijn bestaande nummer door te patchen. Totale kosten om alsnog telefoon te regelen was 175,- euro aan bel tijd via de mobiel!
4) Ik ben al 18 maanden, 8 telefoongesprekken bezig Casema te vertellen dat ze alles van 1 rekening moeten halen ipv 2. Je begrijpt dat ik de moed al opgegeven heb.
5) Af en toe dat ik naar de helpdesk bel, valt mij digitale TV signaal weg omdat iemand daar in het systeem heeft lopen grutten waardoor het signaal wordt gedeactiveerd. Al 3x gebeurd.
6) Als er problemen zijn (neem die van 2 weken geleden) sluiten ze altijd te vroeg het probleem terwijl deze nog niet opgelost is.
7) Ik heb 2 weken lang geen TV kunnen kijken via de HD decoder. 8)7 Moest de Nokia erbij pakken, dat is echt een stap terug.
8) Daar gaven ze overigens de schuld van aan Samsung.
9) Bewijst maar weer dat ze hun eigen updates niet eerst testen voordat ze deze het Casema netwerk opsturen.
10) Arrogante toon die aangeslagen wordt door sommige medewerkers, vind je het vreemd dat ik hier zo moe van wordt.

Volgend jaar ga ik verhuizen, en dan neem ik sateliet. Als je de keuze hebt, blijf weg van Casema!!! :)

Sinds wanneer verstuurd Casema updates via de kabel?

PS: @ diegene die wel het HD kastje heeft werken: er zijn altijd uitzonderingen, maar van wat ik hoor van vrienden, forums en de Casema Helpdesk zelf (!) zijn er enorm veel problemen met die HD decoder + moet jer vanaf april voor betalen om die 3 kanaaltjes in HD te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oracle eet alleen iets op als je het lief aan 'm vraagt... :z

Ik sta gewoon in de telefoongids terwijl ik een geheim nummer heb (al had via KPN) en dat expliciet gevraagd heb. Ik ga een brief sturen, want ik ga niet eerst een half uur in de wacht hangen. Ik heb van iemand anders al gehoord dat ze dan zeggen dat ik bij de gids moet zijn. Als ze dat doen pleeg ik een zelfmoordaanslag op hun kantoor... (of ik laat het iemand anders doen, daar ben ik nog niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

[...]

Haha nee, was gewoon benieuwd naar je ervaringen. Ik heb ook het één en ander meegemaakt met Casema, maar mijn ervaringen met de helpdesk zijn tot nu toe positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:32:
[...]

Sinds wanneer verstuurd Casema updates via de kabel?
Al sinds ze met Digitale TV zijn begonnen. Helaas duurt het bij sommige settop boxen vreselijk lang (4-6 maanden) voordat er updates uitgebracht/´gecertificeerd´ worden om kinderziektes te verhelpen.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 13-03-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:41:
[...]

Al sinds ze met Digitale TV zijn begonnen. Helaas duurt het bij sommige settop boxen vreselijk lang (4-6 maanden) voordat er updates uitgebracht/´gecertificeerd´ worden om kinderziektes te verhelpen.
Nou, hier is die functie "software opwaarderen" grijs, en beneden ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:44:
[...]

Thrust me. Dat is de software van de decoder zelf, maar zet je decoder voor de gein eens uit, en dan aan. Er staat op het schermpje 'downloading'. Ik weet niet of het met de besturing te doen heeft die updates, maar ze hebben zeker invloed op de ontvangst. Ik was niet de enige die 2 weken lang niet normaal TV heeft kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:44:
[...]

Dan is er op dit moment geen update beschikbaar.

Hangt er ook vanaf welke box je hebt natuurlijk, voor de M750 PVR van Siemens is er bijv. een paar weken geleden een (langverwachte) update beschikbaar gesteld via het Casema netwerk. Voor anders boxes zou je op www.tvdforum.tk (momenteel down) / www.tvhomeforum.nl kunnen kijken wanneer updates gepland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:48:
[...]

Dan is er op dit moment geen update beschikbaar.

Hangt er ook vanaf welke box je hebt natuurlijk, voor de M750 PVR van Siemens is er bijv. een paar weken geleden een (langverwachte) update beschikbaar gesteld via het Casema netwerk. Voor anders boxes zou je op www.tvdforum.tk (momenteel down) / www.tvhomeforum.nl kunnen kijken wanneer updates gepland zijn.
Voor de Samsung zijn er geen updates.
De balk is bij zowel mijn ouders (uit 2005) als ik (2 weken oud) Grijs, wat betekent dat ik er niet eens op kan gaan staan, laat staan dat hij kan checken of er nieuwe updates zijn.

Dat er van de Siemens, Humax en Nokia wel updates zijn is mij bekend ja.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.