Casema Digitale Televisie wordt TVD(met een addertje) deel 1

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 21.404 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

mphilipp schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:13:
[...]

Er is nu een HDTV testkanaal, maar zonder HDTV apparaat blijft dat zwart. Na het WK houdt het allemaal weer op natuurlijk... Ik zou dus niet speciaal daarvoor een HDTV ding gaan kopen. Nederland is zoals bekend een ontwikkelingsland wat nieuwe technologie betreft, dus hou je geld voorlopig maar in je zak.
Kijk maar naar breedbeeld. Ik geloof dat alleen de nederlandse zender weinig of niets aan bb doen. Ned1,2 en 3 sporadisch en rtl1 t/m 10 helemaal niets. België, Duitsland en Engeland echter weer wél. Zo zal het ook wel een beetje gaan met HDTV. Ik zie het grote publiek nou niet direct flink investeren in iets dat er nog helemaal niet is. En er zijn zat knappe breedebeeldbakken te koop. Ik heb gelukkig nog een paar jaartjes te gaan op mijn huidige bb-bak. Tegen de tijd dat ie aan vervanging toe is, zie ik wel weer.

Ik denk overigens dat voordat Casema TVD over gaat zetten naar HDTV je toch wel even verder bent. Ze moeten nl de capaciteit uit gaan breiden omdat je niet iedereen kan verplichten HDTV te gaan nemen. Of er moet een converter komen, maar ik weet niet of dat überhaupt kan.
hmm, ik lees overal dat het "breed ingezet" gaat worden ( lees, korting/mooie acties op tv's decoders enz..), lijkt me niet dat dat voor slecht 2/3maanden is en iedereen daarna alles weer bij het grof vuil kan zetten..
had het idee dat de kabelboeren/electronica reuzen het WK willen aangrijpen om de mogelijkheden van HD te laten zien en dus de massa er warm voor krijgen.

de vergelijking BB<->HD gaat wat mij betreft niet echt op, aangezien BB weing met beeld kwaliteit te maken heeft en HD des te meer. zet miep van de hoek achter een dvd spelert met BB-bak en ze gaat leuk tv kijken, zet een 1080p uitzending voor de bank en mensen hebben het er een week later nog over..

ontwikkelings land voor technologie zijn we al lang niet meer, we lopen mee met de massa en dan vaak nog een beetje in de achterhoede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

lange schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:48:
[...]
hmm, ik lees overal dat het "breed ingezet" gaat worden ( lees, korting/mooie acties op tv's decoders enz..), lijkt me niet dat dat voor slecht 2/3maanden is en iedereen daarna alles weer bij het grof vuil kan zetten..
Het zijn de woorden van Casema zelf... Het WK is een proef, daarna gaat het weer de doos in. Verwacht geen HDTV uitzendingen vòòr 2007/2008. Bij Kassa hadden ze het erover en daar basseer ik me op. Maar ik hoef geen gelijk te krijgen natuurlijk. Ondertussen koop ik niets in die richting als je het niet erg vind.

En we lopen idd mee in de achterhoede van W-Europa. Japan loopt ver voorop, dan de VS en dan Europa. Wij lopen in de achterhoede, dus zijn we het technologie-ontwikkelingsland. Niet om er een brede maatschappelijke discussie over te starten, maar kijk maar naar het IT nivo van overheid en onderwijs. Om te huilen. En ik werk er zo af en toe voor, dus ik weet het van binnenuit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik nergens uit op kan maken; krijg je t geld nu automatisch teruggestort zonder iets in te hoeven vullen? (naast pakketkeuze natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Nou, daarna hopen dat ze het begrijpen. Ik wacht al 4 maanden op mijn geld. Diverse malen gebeld enzo, maar als het goed is, krijg je het terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:51:
Het zijn de woorden van Casema zelf... Het WK is een proef, daarna gaat het weer de doos in. Verwacht geen HDTV uitzendingen vòòr 2007/2008. Bij Kassa hadden ze het erover en daar basseer ik me op. Maar ik hoef geen gelijk te krijgen natuurlijk. Ondertussen koop ik niets in die richting als je het niet erg vind.
Casema start deze zomer met het aanbieden van een HDTV-pakket. Dit pakket bevat TV-zenders die programma’s uitzenden in HD-kwaliteit. Denk daarbij aan sport, film en muziek en uiteraard het WK voetbal.
source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Laatst online: 12-09 13:09
van casema hoef je geen geld terug te vangen, maar storneren werkt wel efficient. Ik heb paar keer aangetekende brieven verstuurd maar nog nooit wat gehoord. Mochten ze er ooit achter komen, betaal ik het bedrag wat ik normaal hoor te betalen minus wat ik niet hoef te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:14
hm, geld terugkrijgen van Casema werkt prima hoor. Teller staat inmiddels op 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Dus moet ik nu iets invullen de ja of de nee..............................?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:28:
Casema start deze zomer met het aanbieden van een HDTV-pakket. Dit pakket bevat TV-zenders die programma’s uitzenden in HD-kwaliteit. Denk daarbij aan sport, film en muziek en uiteraard het WK voetbal
Da's goed nieuws voor de HDTV liefhebbers. Ik had begrepen van een meneer die bij Kassa was dat het voorlopig zou blijven bij de WK. Niet om vervelend te doen, maar het aanbod zal misschien beperkt blijven tot Film1 en Sport1. De NOS heeft vooralsnog geen plannen voor HDTV doorgifte (ik geloof dat die meneer bij Kassa van de NOS was). Misschien gaan de NL commerciele zenders dan wel in een keer over op HDTV, want breedbeeld doen ze niets aan. Is natuurlijk ook veel duurder dan 'gewoon'. Maar ja...wie zit nou te wachten op big brother in HDTV? :+
Ik ben benieuwd en wacht het rustig af. Ik hoef toch niet zo nodig steeds voorop te lopen met deze dingen. Mooi beeld is wel belangrijk, maar het moet wel zinvol zijn. Ik heb liever dat eerst de afspeelspullen zover zijn. Dus fatsoenlijke TV's voor een beetje acceptabele prijs. Tot nu toe ben ik niet onder de indruk van de LCD tv's/plasma schermen. Ja, op de CeBIT een paar heeeele mooie 72" schermen gezien, maar dat is natuurlijk niet te betalen. Die waren ook retestrak. Maar wat ik bij vrienden in de huiskamer heb zien staan vondt ik terug naar 1975...afschuwelijk...dat iemand daar met droge ogen >€2500 voor neertelt. Voor minder heb je een buis die 10x beter is. Maar goed, smaken en eisen verschillen natuurlijk.

Ik hoop dat men in ieder geval met HDTV het allemaal een beetje goed gaat doen. Eerst zien, dan geloven.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Goh, je kan nu blijkbaar weer tijdelijk gratis de nieuwe betaalde filmkanalen ontvangen; film1.1 1.2 en 1.3.

Grappig dat ze op hun site zeggen:

"De kwaliteit is vele malen beter doordat er geen signaalverlies optreedt zoals dat bij analoge televisie wel gebeurt."

Je hoort ze echter niet over de circa 150 beeldlijnen die ze weggooien door het niet in breedbeeld uit te zenden. En maar opscheppen over hun superieure digitale techniek, bah :r
Ik zou wel eens willen weten wat voor redenen het bedrijf heeft om de films om te zetten naar 4:3 alvorens ze uit te zenden...

[edit]

Op een ander forum een uitleg gevonden:
With regards to your comments on having missed an opportunity to introduce a decent full widescreen film service we do not agree. Because currently not all subscribers have an Set Top Box (STB) capable of handling a full widescreen (16:9) signal, the Film1 service therefore is compatible with older decoders. These older decoders are in the process of being replaced with new, digital decoders. As soon as these older STB's have been replaced with digital decoders Film1 intends to progressively introduce a full widescreen service.
Dus omdat een handvol mensen nog een antieke decoder hebben, worden we opgescheept met letterboxed rotzooi.

Maar het wordt nog leuker; de 8 sportkanalen waarop casema regelmatig in breedbeeld uitzond, zijn nu ook in handen van dit bedrijf. Er wordt dus nu ook op die zenders alleen in 4:3 uitgezonden.
Hulde aan de vooruitgang!

[ Voor 62% gewijzigd door Wouter op 11-02-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Yep dat is wel vreemd inderdaad. Overigens had iemand hierover een email gestuurd naar dat bedrijf en die antwoorden dat ze binnenkort de boel gingen veranderen en meer breedbeeld gingen uitzenden en ook het logo gingen verkleinen omdat die nu te groot was.

We zullen zien.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43

R-B

Blokkert

Ik heb even een vraag;
mijn ouders hebben beneden zo een digitale tv kastje staan voor hun tv. Dus ook een abbo

Als ik nu een kastje koop, kan ik dan ophetzelfde abbo als me ouders Digitale tv kijken? :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

R-B schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:35:
Ik heb even een vraag;
mijn ouders hebben beneden zo een digitale tv kastje staan voor hun tv. Dus ook een abbo

Als ik nu een kastje koop, kan ik dan ophetzelfde abbo als me ouders Digitale tv kijken? :)
Ja, dan moet je hun kaartje in jouw kastje stoppen. Kunnen zij niet kijken. Je kunt volgens mij ook voor een paar eu een tweede kaartje kopen, zonder dubbele abo kosten te betalen. Dacht ik, dus even navragen bij de Kazema denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

mphilipp schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:35:
[...]

Ja, dan moet je hun kaartje in jouw kastje stoppen. Kunnen zij niet kijken. Je kunt volgens mij ook voor een paar eu een tweede kaartje kopen, zonder dubbele abo kosten te betalen. Dacht ik, dus even navragen bij de Kazema denk ik.
Aha, het is dus mogelijk als je 2 kastjes + 2 kaartjes heb, om ophetzelfde abbo te kijken :)
Dankje voor je antwoord 8)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Even bevestiging:

Het klopt, 2 decoders op 1 adres is mogelijk.
Alleen 2e smartcard is €29 euro :)
2e hands decoder = vanaf 60.

Nieuwe: 99, dus ik neem de nieuwe inclusief smartcard voor 99 :)

[ Voor 33% gewijzigd door R-B op 13-02-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic even doorgespit, maar het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden. Ik woon in de binnenstad van Utrecht in een (groot) pand waarin 3 appartementen zijn gemaakt. Er is 1 CAI-aansluiting die dmv een versterker en een splitter over de appartementen wordt verdeeld. Als ik digitale televisie aanvraag lijkt het me niet de bedoeling dat er iets gebeurt met het signaal van de buren :)

Voor de goede orde, er is 1 abbo wat wordt betaald door de eigenaar van het pand, wij betalen alle 3 een derde gedeelte daarvan aan hem. Om het nog complexer te maken, 1 van de 3 mensen heeft een kabelinternetabbo van Casema over de lijn.

Toen ik Casema belde met deze vraag konden ze me er geen antwoord op geven. Ik moest het maar proberen en dan kijken of het goed ging. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. De vraag is dus als ik digitale televisie neem en een decoder op mijn aftakking neerzet, het 'analoge' signaal van de buren en het internetabbo intact blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:01:
Toen ik Casema belde met deze vraag konden ze me er geen antwoord op geven. Ik moest het maar proberen en dan kijken of het goed ging. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. De vraag is dus als ik digitale televisie neem en een decoder op mijn aftakking neerzet, het 'analoge' signaal van de buren en het internetabbo intact blijven?
maakt niet uit, want ze hoeven niets aan te leggen. Ik kijk met een illegale decoder en Kazema weet niet eens dat ik TVD heb. Dat signaal zit er altijd al op. Je hebt alleen een decoder+abo nodig. Of een dBox natuurlijk, maar die werkt geloof ik alleen deze maand nog, en dan gaan ze over op een nieuwe (niet gekraakte) codering.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Damn!
Ik maar denken dat ik tot het einde van de maand op mijn dBox II kon blijven kijken...Nee. De Casema heeft vandaag de stekker uit Viaccess getrokken. Ik zie de glimlach al op het gezicht van de tegenstanders van het illegaal kijken (jaloezie natuurlijk >:) ).

Maar goed...nu moet ik even snel een decoder kopen en een abo nemen. Casema zelf biedt die Samsung aan. Is dat nu wat? Ik weet dat er in het begin veel problemen waren en daar heb ik geen zin in. Zijn de problemen na de firmware upgrade nu opgelost?

Ik denk dat ik een pluspakketje neem en Film1. Ik merk dat ik toch erg vaak naar Canal+ keek en ze hebben toch redelijk recente films (uit het 'nieuw' rijtje in de videotheek á 7.50/dag). Die Samsung is gratis dus dat is niet veel. Als ie tenminste een beetje goed is.

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ja, gvd wat een $%#zooi. De stekker eruit, hoe durven ze!
Anyway, nu moet ik waarschijnlijk de dBox II verkopen aan iemand met UPC ofzo en dan maar een normaal pakket ben ik bang.

Of heeft er nog iemand een idee?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn die dingen nieteens compatible te maken? Dacht dat dat juist het voordeel van zo'n ding was...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MooDyBLueS schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:07:
Ja, gvd wat een $%#zooi. De stekker eruit, hoe durven ze!
Anyway, nu moet ik waarschijnlijk de dBox II verkopen aan iemand met UPC ofzo en dan maar een normaal pakket ben ik bang.
Of heeft er nog iemand een idee?
Doet UPC het nog dan?

Ze zijn theoretisch compatible te maken. Je moet dan een cardreader kopen en inbouwen (die zit er vaak niet eens in; die gleuven zijn leeg...). Vervolgens moet je de software aanpassen. Ik heb gezocht en gezocht, maar ik ben alleen topics tegengekomen van mensen die vroegen hoe ze het aan de praat moeten krijgen. Het is een typische Linux mumbo-jumbo. Je weet wel...software is volop te krijgen, maar in de documentatie gaan ze ervan uit dat je het al weet. Niet uit te komen voor niet-TV techneuten dus...
Het moet natuurlijk kunnen, het is een computer. Maar hoe? Ik heb nog geen een bericht gehoord van iemand die het was gelukt. Jammer, want ik zie al dat de dBox software een stuk uitgebreider is als de Samsung software. De Nokia heeft mooiere EPG zag ik wel weer.

Nou ja...ik ga gewoon voor de gratis Samsung...kost het me in totaal 30 eu voor een abokaartje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
mphilipp schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:50:
Maar goed...nu moet ik even snel een decoder kopen en een abo nemen. Casema zelf biedt die Samsung aan. Is dat nu wat? Ik weet dat er in het begin veel problemen waren en daar heb ik geen zin in. Zijn de problemen na de firmware upgrade nu opgelost?
Op HiFi.nl hebben ze eens kritisch naar 3 in omloop zijn de kabeldecoders gekeken. (Nokia,Panasonic, Samsung)
Hifi.nl: Digitale Decoder test
Hieruit blijkt de Panasonic er het beste uit te komen en de Samsung opvallend slecht te scoren.

Helaas blijkt de Samsung decoder momenteel eigenlijk nog de enig leverbare decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh ik haal toch echt wat anders uit die test. De nokia is opvallend slecht en de samsung is een redelijke middenklasser. Als je echt heel kritisch gaat kijken naar deze test dan zijn ze alledrie gewoon bar slecht. Je betaald redelijk veel geld aan abonnementen en niet te vergeten waarschijnlijk een knal dure plasma of lcd en dan blijkt zo'n klote kastje wat er speciaal voor gemaakt is de 'snelheid ' van het signaal niet aan te kunnen. Toch belachelijk !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The_Doman schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:00:
Hieruit blijkt de Panasonic er het beste uit te komen en de Samsung opvallend slecht te scoren.
Helaas blijkt de Samsung decoder momenteel eigenlijk nog de enig leverbare decoder.
Je conclusie komt niet helemaal overeen met de conclusie uit het artikel. De Nokia was opvallend slecht, zowel qua beeld en geluid. De verschillen tussen de Samsung en de Panasonic zijn als volgt verwoord:
Samsung is echt al veel beter, heeft een dubbele scart aansluiting, maar zou toch niet mijn voorkeur hebben vanwege de moeite die hij heeft om voldoende snel het beeld op te bouwen. De Panasonic is duidelijk het betere apparaat.
De Samsung heeft inderdaad een probleem met snelle passages, dat lees ik ook. Is dat ook de conclusie die de gebruikers trekken? Ook met het oog op de firmware upgrade die geweest is?

Je moet overigens ook kijken hoe zij getest hebben: op een Plasma van 106cm. Op zo'n ding zie je alles natuurlijk. Blijft staan dat er verschillen zijn. Maar ik mis in deze test ook nog iets over stabiliteit enzo. Ik heb nu al zoveel verhalen gelezen over problemen met die dingen dat ik het haast niet meer durf. Die Nokia dBox die ik heb is echt een geweldig ding en ik had juist gehoord dat Nokia weer beter was qua stabiliteit enzo. Nou ja...niet doen dus. Op zich gek...Nokia sat-decoders worden volgens mij nog altijd tot de beste gerekend. Wat dat betreft laten ze bij hifi.nl zien dat ze absoluut geen kaas gegeten hebben van deze business. Misschien moeten zij zich houden bij hifi apparatuur... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

The_Doman schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:00:
[...]

Op HiFi.nl hebben ze eens kritisch naar 3 in omloop zijn de kabeldecoders gekeken. (Nokia,Panasonic, Samsung)
Lezen wij dezelfde review? De beeldkwaliteit bij snelbewegend beeld loopt wat achter op de Panasonic volgens die review. Voor de rest is hij gelijk aan de Panasonic en is de grote verliezer de Nokia.
Hij is dus niet geweldig maar ook niet slecht.

/edit: Oke ik moest dus eerst refreshen voordat ik postte ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MAZZA op 17-02-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
mphilipp schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:27:
Je moet overigens ook kijken hoe zij getest hebben: op een Plasma van 106cm. Op zo'n ding zie je alles natuurlijk.
Mja, daar heb je toch zo'n mooi scherm voor??
Om alles goed en scherp te zien!

Maar zelfs op een gewone analoge PAL monitor hier kan ik al alle artifacten zien van diverse digitaal opgevangen zenders die hier op analoge kabel zitten.

En wat die Samsung decoder betreft, bij de diverse demonstraties in winkels hier (Den Helder, Multikabel) viel mij ook de zeer slechte beeldkwaliteit op (zeer blokkerig!).

Vorige week ook nog met een Panasonic decoder van een kennis getest en dat leek er inderdaad al heel wat beter uit te zien!
(Het kan ook zijn dat de algehele kwaliteit van de zenders sinds deze maand verbeterd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ze hebben tegenwoordig toch die Philips? Koop die dan, niemand die dat ding heeft. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Arx op 17-02-2006 08:19 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The_Doman schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 01:36:
[...]
Mja, daar heb je toch zo'n mooi scherm voor??
Om alles goed en scherp te zien!
haha....nee, ik bedoel dat je daar wellicht meer ellende op ziet dan op een gewone BB-TV.
Ik wil die Samsung niet goed praten hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik ga het gewoon met eigen ogen in de winkel bekijken. Volgens mij is er sowieso een enorm kwaliteitsverschil tussen de verschillende aanbieders en/of de decoders. Een tijd terug beweerde hier iemand dat TVD vreselijk slecht was en dat de zenderlogo's bv erg rafelig waren. Ik heb toen op mijn knietjes voor het scherm gezeten en zonder vergrootglas kon ik haast niet zien wat ie bedoelde...als je begrijpt wat ik bedoel. Er lopen natuurlijk ook gewoon azijnpissers rond die net zolang kijken totdat ze 'iets' zien en dan zo'n ding helemaal afbranden.
Dus vandaar dat ik het toch even zelf wil beoordelen. En ik ben best kritisch op mijn beeld, maar niet paranoïde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arx schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:19:
Ze hebben tegenwoordig toch die Philips? Koop die dan, niemand die dat ding heeft. :P
Das sowieso wel een idee... ben wel benieuwd wat die philipsen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren Casema Digitale TV. Alle zenders staan nu nog open (plus minus 105 tv-zenders en 100 radio-zenders) :9 Vooral film 1,2,3 enz hebben een erg mooi beeld vind ik. Voor de rest prima beeld in vergelijking met mijn oude analoge kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
MikeyMan schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:53:
[...]
Das sowieso wel een idee... ben wel benieuwd wat die philipsen doen...
Hier staat wat informatie over die Philips Decoders.
TV Home gebruikers forum: Philips DCR2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
Wat een slechte review op hifi.nl.
Het begint al met:
Voordelen zijn er in ieder geval. Meer kleurdiepte en een veel scherper beeld. Geen storingen in de vorm van ruis (sneeuw). U heeft namelijk of goed beeld of geen beeld.
In de rest van de review blijken er ineens allerlei gradaties te bestaan tussen "goed" en "geen" :?

In de tabel met specificaties:
Digitale uitgang: 1 S/PDIF
Dit is halve informatie want er bestaan geen S/PDIF kabels, stekkers of uitgangen. Wel S/PDIF coax en S/PDIF optisch (toslink).

Maar het belangrijkste:
De reviewer heeft het alleen maar over de hardware die is gebruikt, en negeert het belangrijkste.
Onder het mom van "garbage in, garbage uit", moet je melden wat voor ingangsignaal is gebruikt. De kabelaars gebruiken dataoverdrachtsnelheden van 2 tot 11 Mbps, afhankelijk van de populariteit van een kanaal. 2 Mbps is echt heel laag: "dan zakt de kwaliteit tot ver onder die van een analoog beeld, met hinderlijke schaduwranden en 'blokvorming'". Zie op Webwereld "Digitale tv van kabelaars heeft geen dvd-kwaliteit".

De reviewer schrijft:
Bij snelle, complexe beelden krijgt de decoder het schijnbaar niet doorgerekend. Zodra er heel veel, snel wisselende kleurschakeringen moesten worden neergezet, denk daarbij bijvoorbeeld aan bosjes gefilmd vanuit een rijdende auto, of golvend water waar de zon op schijnt of sport, werd het beeld grof en korrelig om zodra het beeld stilstond weer helemaal strak te trekken. Heel hinderlijk.
Dit hoeft dus helemaal niet te liggen aan de decoder, maar kan ook het gevolg zijn van een te lage bitrate van de zender. Dus om hiervoor een decoder af te kraken is gewoon fout. :(

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nog niet echt zonder meer positief dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Even een vraag van geheel andere orde, waarvan ik hoop dat iemand hetzelfde ervaart als bij mij het geval is: sinds een week of twee ervaar ik op zenders die ik altijd al bekijk (NED1 t/m 3, RTL4, RTL5, etc. de meer populaire basic zenders dus) het gevoel dat ze de bitrate een stuk hebben teruggeschroefd. Het lijkt alsof het beeld minder scherp is, waarbij meer mpeg-artifactjes optreden dan normaal en ook de kleuren nepper (lees: minder diep) lijken. Sinds ik TVD van Casema heb (nu al weer bijna anderhalf jaar) heb ik dit nog niet ervaren. Het begint me te storen. Zijn er meer mensen met hetzelfde gevoel, of word ik langzaamaan gek ? ;)

Mijn decoder is de beroemde Samsung, mijn breedbeeld-TV is een 70cm JVC glasbak, en ik woon in Zoetermeer. Nee, er is niets veranderd in de bekabelingssituatie thuis, ik heb niet met mijn kleurinstellingen lopen spelen, dus raar vind ik het wel dat me dit opeens opvalt.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mr_Blobby schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:33:
De reviewer heeft het alleen maar over de hardware die is gebruikt, en negeert het belangrijkste.
Onder het mom van "garbage in, garbage uit", moet je melden wat voor ingangsignaal is gebruikt.
[knip]
Dit hoeft dus helemaal niet te liggen aan de decoder, maar kan ook het gevolg zijn van een te lage bitrate van de zender. Dus om hiervoor een decoder af te kraken is gewoon fout. :(
Eindelijk iemand die het snapt... ;) Ik heb ook niet alle antwoorden, maar dat jaartje dat ik met de Nokia dBox heb gekeken ben ik dik tevreden geweest over de kwaliteit. Heel af en toe stotterde de boel en het ergste was nog de slechte synchronisatie van het geluid. Steeds op dezelfde zenders en met wat heen en weer geschakel was het weg. Ik vermoed dat dat toch aan de Nokia lag (vrij trage CPU die ook nog eens een abo-kaart moest emuleren) want ik hoor dat niet vaak in de discussies.
Maar de beeldkwaliteit was zonder meer goed. Blokjes heb ik nauwelijks gezien. Nou kan het zijn dat het signaal in Gorinchem goed is (de meneer die digitale telefonie kwam aanleggen heeft de aansluiting verplaatst met een signaalverbetering tot gevolg) of dat de dBox gewoon een goed beeld geeft. Ik ben niet gauw tevreden (anders had ik geen Pioneer 757 dvd speler gekocht denk ik). Vooral in combinatie met een goede scart kabel en dan natuurlijk RGB was het gewoon retestrak. Geen of nauwelijk artefacten enzo. Zeker in vergelijk met analoge kabel.

Ik kan straks vergelijken, want met de ondergang van mijn dBox ga ik toch een Samsung aanschaffen. Kost niets, dus geld uitgeven kan later ook nog als ie toch niet goed blijkt te zijn.

Weet iemand overigens of een abokaart uitwisselbaar is? Stel bv dat ik Film1 heb en mijn broer heeft dat niet en ik ga op visite en neem mijn kaartje mee. Werkt dat dan of is het gebonden aan de specifieke decoder? Want er staat me iets bij dat ie geactiveerd moet worden. Bindt ie zich dan aan een apparaat of zelfs locatie (zou niet weten hoe dat zou kunnen, maar je weet het niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-09 11:37
mphilipp schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:32:
[...]

(knip)
Weet iemand overigens of een abokaart uitwisselbaar is? Stel bv dat ik Film1 heb en mijn broer heeft dat niet en ik ga op visite en neem mijn kaartje mee. Werkt dat dan of is het gebonden aan de specifieke decoder? Want er staat me iets bij dat ie geactiveerd moet worden. Bindt ie zich dan aan een apparaat of zelfs locatie (zou niet weten hoe dat zou kunnen, maar je weet het niet)?
Dit lukt bij mij wel bij de buurman! Geen idee of dat in het hele gebied van casema gaat lukken.

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Vraagje: ik heb mijn dvd-recorder aangesloten op mijn samsung decoder. De decoder is gelust via de dvd-recorder. Als ik dus digitaal tv kijk, dan loopt het signaal via mijn dvd-recorder.
Dat gaat allemaal goed. Als ik echter opneem van de decoder zie ik bovenin het beeld een lichte rode waas en in het midden een blauwe. Niet heel erg storend maar ik wil het wel weg hebben.

Hebben jullie enig idee waar dit door veroorzaakt wordt? SW van de decoder is ge-update, dus dat zal het niet zijn....

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:22:
Als ik echter opneem van de decoder zie ik bovenin het beeld een lichte rode waas en in het midden een blauwe. Niet heel erg storend maar ik wil het wel weg hebben.
Tenzij het een storing is zou het wel eens de kopieerbeveiliging kunnen zijn. Vroegâh waren videobanden ook vaak beveiligd met MacroVision die ervoor zorgde dat de helderheid 'knipperde' als je een kopietje maakte. De film was niet onbruikbaar, maar irri was het wel. Zou wel eens kunnen dat ze ook weer zoiets ingebouwd hebben, maar zeker weten doe ik het niet. Afwachten wat anderen zeggen die zonder storing hebben kunnen opnemen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de HD recorders komen die digitale decoders hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het de kopieerbeveiliging is. De waas is echt heel erg vaag. Het valt gewoon bij bepaalde scenes meer op dan bij de ander. Het knippert ook niet...
mphilipp schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:27:
[...]

Tenzij het een storing is zou het wel eens de kopieerbeveiliging kunnen zijn. Vroegâh waren videobanden ook vaak beveiligd met MacroVision die ervoor zorgde dat de helderheid 'knipperde' als je een kopietje maakte. De film was niet onbruikbaar, maar irri was het wel. Zou wel eens kunnen dat ze ook weer zoiets ingebouwd hebben, maar zeker weten doe ik het niet. Afwachten wat anderen zeggen die zonder storing hebben kunnen opnemen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de HD recorders komen die digitale decoders hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Heb nu al sinds 1 februari dtv van casema; heb antwoordkaart ingestuurd maar hoor helemaal niks van C. Laatst gebeld blijkt dat ik helemaal niet verwerkt ben. De twee weken preview zijn allang voorbij maar toch heb ik nog steeds alle kanalen. Gaat dit zo blijven? of zal ik toch maar bellen en ook meteen m'n 99e cashback innen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:22:
Als ik echter opneem van de decoder zie ik bovenin het beeld een lichte rode waas en in het midden een blauwe.
Ik heb hetzelfde probleem. Het viel me vooral bij zo'n zwarte balk bovenin, die werd wat bruinrood... Vond dat zo storend dat ik eigenlijk niet meer iets digitaals opneem (sowieso een gedoe moet ik zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
de hoeveelheid korte storingen wordt ook steeds meer de laatste tijd. In vrijwel iedere uitzending komt het inmiddels wel 2 a 3 keer voor dat het beeld 1 a 2 seconden op zwart gaat. De EPG is eveneens steeds vaker leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

r0el schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:32:
Heb nu al sinds 1 februari dtv van casema; heb antwoordkaart ingestuurd maar hoor helemaal niks van C. Laatst gebeld blijkt dat ik helemaal niet verwerkt ben. De twee weken preview zijn allang voorbij maar toch heb ik nog steeds alle kanalen. Gaat dit zo blijven? of zal ik toch maar bellen en ook meteen m'n 99e cashback innen?
Ik zou mijn mond houden. En pas als de boel op zwart gaat, bellen dat je ineens niets meer ziet. Gewoon dom houden natuurlijk, zij hebben een fout gemaakt, niet jij. En dat je nog niets betaald hebt/geen cash back hebt ontvangen had je helemaal niet door, toch? ;)

@sverzijl: ik denk dat ze druk bezig zijn aan het netwerk met uitbreidingen en voorbereidingen voor het voetbal enzo. Niet dat het dan goed is, maar ik denk dat het wel een hoop verklaart.

[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 24-02-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
mphilipp schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:09:

@sverzijl: ik denk dat ze druk bezig zijn aan het netwerk met uitbreidingen en voorbereidingen voor het voetbal enzo. Niet dat het dan goed is, maar ik denk dat het wel een hoop verklaart.
Het probleem speelt al heel lang. Al vanaf het allereerste begin als ik de Samsung gebruikers van het 1e uur mag geloven. Het treedt alleen steeds frequenter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 20:11

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Twee weken gelden zocht ik op de casema site naar info over het aankomende WK. Ik vond daar op de site een stuk text dat Casema vanaf het tweede kwartaal 2006 HDTV paketten gaan leveren!
Klinkt goed, want ik wil nu wel heel snel van mijn analoge lijntje af na de aanschaf van een Samsung le26m51...
Helaas kan ik nu niks meer over terugvinden!!

Iemand wel wat terug kunnen vinden hierover?? Volgens mij hebben ze het er weer gewoon afgehaald. Misschien omdat er vertragingen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-09 11:37
RuBBerenRoBBie schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:41:
Twee weken gelden zocht ik op de casema site naar info over het aankomende WK. Ik vond daar op de site een stuk text dat Casema vanaf het tweede kwartaal 2006 HDTV paketten gaan leveren!
Klinkt goed, want ik wil nu wel heel snel van mijn analoge lijntje af na de aanschaf van een Samsung le26m51...
Helaas kan ik nu niks meer over terugvinden!!

Iemand wel wat terug kunnen vinden hierover?? Volgens mij hebben ze het er weer gewoon afgehaald. Misschien omdat er vertragingen zijn...
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
staat in het nieuwsarchief 2005.
Verder ook nooit meer wat gehoord...

[ Voor 21% gewijzigd door twannie op 28-02-2006 19:40 ]

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>> Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de HD recorders komen die digitale decoders hebben...

Die is er volgens mij al ....

Topfield TF5200 PVR

https://www.satshop.nl/ca...ath=21_46&products_id=252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Hebben meer mensen het probleem dat de tijd 3 minuten achter loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:25
bureno schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:53:
Hebben meer mensen het probleem dat de tijd 3 minuten achter loopt?
Ja hier ook last van. Ik merkte het een paar weken geleden ook al. Hij heeft toen een tijdje gelijk gelopen, maar nu niet meer. Erg onhandig bij timeropnames ook :(

Wat ik ook heb gemerkt is dat sinds de firmware-update de tijd meestal niet meer getoond wordt bovenin het scherm als je in het timer-menu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kennismakingsperiode is nu voorbij maar ik heb nog steeds alle zenders. Dit terwijl ik de kaart op tijd heb verstuurd met daarop het verzoek alleen het standaardpakket door te geven!? Is hun probleem of wat? Ik ga iig geen contact zoeken, als ze een rekening sturen kan ik het zo terug vorderen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:07:
De kennismakingsperiode is nu voorbij maar ik heb nog steeds alle zenders. Dit terwijl ik de kaart op tijd heb verstuurd met daarop het verzoek alleen het standaardpakket door te geven!? Is hun probleem of wat? Ik ga iig geen contact zoeken, als ze een rekening sturen kan ik het zo terug vorderen lijkt me.
Dit had ik dus ook, ik heb een maand gratis alles kunnen kijken tot ik de melding; 'preview periode verlopen' kreeg. Ook ik had gewoon de kaart opgestuurd maar na herhaald telefonisch contact (10ct/m) en email bleek ik helemaal niet in hun bestand te staan. Na herhaald contact ben ik nu eindelijk abonnee met plus-pakket (nadat ze me eerst nog ns het basis pakket wilden laten betalen wat op naam staat van huisbaas) en er wel achter dat casema een zooitje heeft bij de administratie.

Heb ik nog een vraag; ook ik heb de Samsung decoder, staat op m'n receiver maar heb t idee dat ie wel redelijk aan de temperatuur is. Wat doet die van jullie? Handwarm of meer dan dan? Evt. dan maar ff van decoder afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

r0el schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:41:
[...]
Heb ik nog een vraag; ook ik heb de Samsung decoder, staat op m'n receiver maar heb t idee dat ie wel redelijk aan de temperatuur is. Wat doet die van jullie? Handwarm of meer dan dan? Evt. dan maar ff van decoder afhalen
Als het zo'n grote Dolby Digital receiver is, zou ik er helemaal niets op zetten. Die dingen hebben 5 versterkers aan boord en produceren nogal wat hitte. Mijn kabelbox (geen Samsung) stond op mijn DVD speler, die niet meer dan handwarm werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:07:
[...]

Als het zo'n grote Dolby Digital receiver is, zou ik er helemaal niets op zetten. Die dingen hebben 5 versterkers aan boord en produceren nogal wat hitte. Mijn kabelbox (geen Samsung) stond op mijn DVD speler, die niet meer dan handwarm werd.
Ja daar stond ie dus op ;)
Inmiddels er maar afgehaald; zou hitte reden zijn voor meer artifacts/zwarte beelden? (heb/had ik dus redelijk veel last van...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:08:
>> Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de HD recorders komen die digitale decoders hebben...

Die is er volgens mij al ....

Topfield TF5200 PVR

https://www.satshop.nl/ca...ath=21_46&products_id=252
Ik kan geen enkele review vinden. Ook geen reacties van mensen die deze werkend hebben met Casema DTV. Ik wil graag een hdd recorder met digitale decoder, maar om er nu zomaar een te kopen op goed geluk :/ Jammer dat de hele DTV markt in Nederland zo ondoorzichtig en traag is.

Ik kwam ook deze tegen op de site van samsung: http://www.samsung.com/Pr...deoRecorder_DCB_P850R.asp

Maar volgens mij is die nog niet te koop; aangezien de enige hits op google die van de
site van samsung zijn

[edit]
Oh, volgens deze thread
http://www.sat4all.com/fo...98603&page=4&fpart=1&vc=1
zijn er nog heel veel problemen met die Topfield 5200 icm Nederlandse kabelmaatschappijen,
hij schijnt amper te gebruiken te zijn.

Wat een vooruitgang, die digitale televisie.
Iedere 3 dagen je decoder resetten omdat ie vastloopt (wat natuurlijk niet aan casema ligt, maar zogenaamd aan de decoder... waarom leveren ze die prutsdecoders dan...) en opnemen is vooralsnog onmogelijk.
Ben benieuwd hoe die HDTV proef van ze zal gaan; ik heb een sterk vermoeden dat het ze toch niet zal lukken. Als ze nou eens al die omgeschoolde stratenmakers de deur uit doen en personeel aannemen dat verstand van zaken heeft, dan wordt het misschien nog eens wat. [/rant]

[ Voor 34% gewijzigd door Wouter op 26-03-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

. w o u t e r . schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:59:
[...]
...
Wat een vooruitgang, die digitale televisie.
Iedere 3 dagen je decoder resetten omdat ie vastloopt (wat natuurlijk niet aan casema ligt, maar zogenaamd aan de decoder... waarom leveren ze die prutsdecoders dan...) en opnemen is vooralsnog onmogelijk.
...
[/rant]
Dat je nog niet officieel kunt opnemen is inderdaad irritant, die Samsung decoder die je gevonden hebt, schijnt ook verkocht te gaan worden als HDTV decoder voor 399,- met 80GB vanaf mei verkrijgbaar volgens de Samsung site. Ik heb zelf geen last van vastlopers met mijn Nokia decoder. Vind zelfs de beeldkwaliteit ontzettend verbeterd bij mij. Geen problemen met de internet en ook geen problemen met de telefonie :). Het enige waar ik echt problemen met Casema heb is aan die gruwelijke helpdesk!!! :X Daar kan ik zelf nog enkele boekjes over open doen, netzoals de meeste hier.

Wat voor decoder heb je en waar staat je huis eigenlijk?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Arx schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:33:
[...]

die Samsung decoder die je gevonden hebt, schijnt ook verkocht te gaan worden als HDTV decoder
Die decoder doet slechts MPEG2. HDTV in NL zal in MPEG4 worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Ik had bij Samsung geinformeerd naar die P850R

Reply terug:
Een buitenlandse DCB-P850R zal zeer waarschijnlijk hier niet gaan werken in verband met de software die niet aangepastis voor het gebruik met de Nederlandse kabelaanbieders.
Er is een redelijke kans dat de DCB-P850R dit jaar hier op de markt komt maar wij hebben hier nog geen concrete informatie over. Hierdoor is het mogelijk dat de plannen nog gewijzigd worden.
In dit geval raad ik u aan om onze site (www.samsung.nl) in de gaten te houden en van tijd tot tijd te informeren bij uw verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:15
Hebben jullie ook een extra dag wintertijd gehad op je decoder?
Ik heb de panasonic die verder goed bevalt alleen de tijd kun je volgens mij niet zelf instellen zover ik kan vinden.
Aangezien er een display met tijdsaanduiding op zit vond ik dit iritant maar nu is het opgelost.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste tijd veel last van dat mijn panasonic decoder in storing staat.
Geeft ie allemaal a-tjes in het decoderscherm bijvoorbeeld en dan moet ik m weer rebooten.
Zijn er anderen die dit ook ervaren en hoe opgelost? De storingen gebeuren snachts als de decoder in stand by staat.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb hier: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2161 wat info over een nieuwe Samsung HDTV decoder (DCB-360R) gevonden. echte HDTV vind ik an sich niet zo interessant, maar ik zou wel graag "normale" digitale televisie van casema via een dergelijke decoder afspelen. Ik kan dan nl het signaal over component video in plaats van composiet naar mn monitor sturen. (kwaliteit van mn composiet-ingang is nl nogal bedroevend)
iemand enig idee danwel ervaring of de genoemde decoder zou werken icm het huidige casema digitale televisiesignaal/smartcard?

[ Voor 10% gewijzigd door IceOnFire op 03-04-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel lezen een simpele vraag:
Is het nu wel of niet de moeite waard? (digitale tv van Casema)

Pluspunten:
- beter beeld dan analoog
- veel meer zenders
- niet duur (7,95 pm)

Minpunten:- geen echt goede decoders beschikbaar
- slechte dienstverlening casema
- storingen
- looptijd van contract

Ben nu wel echt benieuwd wat het eindoordeel van de gebruikers is?
Moet ik het wel of niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:48:
Na veel lezen een simpele vraag:
Is het nu wel of niet de moeite waard? (digitale tv van Casema)

<knip>

Ben nu wel echt benieuwd wat het eindoordeel van de gebruikers is?
Moet ik het wel of niet doen?
Ik heb het nu een tijdje in gebruik.
Als gebruiker en ex gebruiker van de kpn digitale tv zou ik zeggen: ja het is de moeite waard. Zo ontzettend veel storingen zijn er ook niet, in ieder geval niet waar ik woon (Waddinxveen). Beeldkwaliteit is prima en heel af en toe heb ik een seconde zwart beeld. Maar dit is heel sporadisch. Ik ben er in ieder geval tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:15
Ik vind het zeker de moeite waard zeker als je de versie zonder maandkosten neemt al was het maar omdat je alle regionale tv zenders er bij krijgt.
Verder vind ik een opname op mijn hdd recorder het mooist als hij van de panasonic digitale tuner opneem.
Maar of jij het de moeite waard vind kun JIJ alleen zelf beslissen.
En ja zoals hierboven geschreven en gevraagd heb ook ik de afgelopen dagen ook een paar keer gehad dat de decoder s'nachts vastgelopen was met allemaal aaatjes op het display maar dat ligt aan casema en niet aan je apparaat bij ons in de familie hebben diverse zo een apparaat en we hebben allemaal gelijk de storing als die er is.
Maar normaal gesproken heb je ook maanden geen problemen.
Je kabelmodem moet je ook wel eens resetten dat hoort er bij in dit digitale tijdperk helaas.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
IceOnFire schreef op maandag 03 april 2006 @ 01:17:
ik heb hier: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2161 wat info over een nieuwe Samsung HDTV decoder (DCB-360R) gevonden. echte HDTV vind ik an sich niet zo interessant, maar ik zou wel graag "normale" digitale televisie van casema via een dergelijke decoder afspelen. Ik kan dan nl het signaal over component video in plaats van composiet naar mn monitor sturen. (kwaliteit van mn composiet-ingang is nl nogal bedroevend)
iemand enig idee danwel ervaring of de genoemde decoder zou werken icm het huidige casema digitale televisiesignaal/smartcard?
Staat letterlijk op de link die je hierboven aanhaalt :

Het apparaat kan naast HDTV uitzendingen in MPEG2 en MPEG4 formaat ook het huidige digitale televisieaanbod doorgeven via zowel SCART als ook HDMI en DVI. Bovendien kan standaard SD-Video door de decoder worden geupscaled naar 720p en 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
misschien moet ik het eea dan iets herformuleren; er staat idd dat het signaal via scart, hdmi en dvi kan worden doorgegeven, specifiek component video staat daar echter niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snameroc schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:52:
Je kabelmodem moet je ook wel eens resetten dat hoort er bij in dit digitale tijdperk helaas.
Dat komt alleen maar omdat ze crappy spullen lopen uit te delen. Goede spullen geven nauwelijks problemen. Mijn dBox heeft maanden aan een stuk zonder enig probleem gedraaid. Ook heb ik met dat ding niet de door sommigen als matig ervaren beeldkwaliteit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

snameroc schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:52:
En ja zoals hierboven geschreven en gevraagd heb ook ik de afgelopen dagen ook een paar keer gehad dat de decoder s'nachts vastgelopen was met allemaal aaatjes op het display maar dat ligt aan casema en niet aan je apparaat bij ons in de familie hebben diverse zo een apparaat en we hebben allemaal gelijk de storing als die er is.
Dus als jij een virus binnen krijgt en je computer opnieuw moet worden geinstalleerd, is dat natuurlijk de schuld van de ISP, en niet van de software op de computer die er verkeerd op reageert :?

Sorry hoor, de wereld op zijn kop.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
sphere schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:22:
[...]

Dus als jij een virus binnen krijgt en je computer opnieuw moet worden geinstalleerd, is dat natuurlijk de schuld van de ISP, en niet van de software op de computer die er verkeerd op reageert :?

Sorry hoor, de wereld op zijn kop.
Wel als je ISP jou dat virus stuurt en jou die pc heeft gegeven als enige optie.
Maar inderdaad, Casema die ergens verantwoordelijkheid voor neemt is inderdaad de wereld op zijn kop.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter op 05-04-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Voor iedereen die geintresseerd is in HDTV van Casema:

Bij de BCC in de MegaStores Den Haag hebben ze een HDTV demo opstelling van de Casema + Samsung. Ik moet zeggen dat het er erg goed uit ziet! Alleen het aanbod wat ik nu zag is wel wat saai. Het zou misschien leuker zijn als ze een wat meer flitserende geheel er van zou maken, met wat film trailers.

Die Samsung decoder ziet er goed uit, goeie bouw kwaliteit, ziet er tenminste nu niet uit als een wegwerp decoder. :P Het mag gezien worden in het interieur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Arx schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:26:
Voor iedereen die geintresseerd is in HDTV van Casema:

Die Samsung decoder ziet er goed uit, goeie bouw kwaliteit, ziet er tenminste nu niet uit als een wegwerp decoder. :P Het mag gezien worden in het interieur. :)
Wij hebben die HDTV-decoder + samsung 32r71 ook op zo'n demo-stand staan, maar echt te spreken over de decoder zijn we niet, hij loopt regelmatig compleet vast, waarna alleen de stekker uit en weer in 't stop-contact steken helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tekielja schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:17:
[...]
Wij hebben die HDTV-decoder + samsung 32r71 ook op zo'n demo-stand staan, maar echt te spreken over de decoder zijn we niet, hij loopt regelmatig compleet vast, waarna alleen de stekker uit en weer in 't stop-contact steken helpt.
Ik zou sowieso wachten met HDTV shit kopen totdat écht duidelijk is wat en wanneer er iets wordt uitgezonden. Tot nu toe heb ik alleen concreet het WK gehoord. Daarna zegt Casema wel door te gaan met films en sport in HDTV. Verder zeggen ze niets. Dus je hebt kans dat alleen Film 1 - misschien maar met 1 kanaal (zoals het oude 16:9 kanaal) - en Sport 1 in HDTV gaan uitzenden. Verder zijn er volgens mij helemaal geen concrete plannen. Toezeggingen heb je geen ruk aan, want 15 jaar geleden zeiden ze precies hetzelfde van breedbeeld. En als je naar Nederland 1 tot en met 10 kijkt, wordt daar bar weinig in BB uitgezonden.

Ik roep even de mensen in herinnering die dus helemaal aan het begin een BB TV kochten voor HFL10.000 en vervolgens met een vreselijk lompe bak naar 4:3 uitzendingen zaten te kijken...en nog steeds trouwens...

Gewoon wachten en niet met de hype meedoen, want meer is het niet op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik lees zojuist dat Casema verkocht gaat worden of gaat fuseren: http://www.nu.nl/news/713...ijk_in_andere_handen.html

Laat het a.j.b. niet UPC wezen!!!! Maar als ik eerlijk ben denk ik dat het een fusie wordt met Essent. Met name die HDTV strategie lijken het net alsof hetzelfde bedrijf is. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik heb sinds een week een 32" lcd scherm ter vervanging van een 55 cm CRT tv. Toen werd gelijk duidelijk dat het huidige analoge kabel signaal van bedenkelijke kwaliteit is, terwijl dit voorheen nooit echt opviel. Het beeld zag er erg korrelig uit, vooral SBS6 was ruk.
Ik was er dus al vrij snel uit dat er digitale tv moest komen. Dus gister een samsung decoder gekocht en gelijk aangesloten.
Dat was dus een flinke tegenvaller want het signaal is wel voller van kleur maar op een heleboel zenders kun je gewoon duidelijk de blokjes zien en rond logo's (rtl4) zie ik duidelijk een soort jpeg compressie. Met blokjes bedoel ik zoals in onderstaand figuur, maar ook weer niet zo erg, maar als je dicht op de tv staat zie je ze wel duidelijk.
Afbeeldingslocatie: http://digitalekabeltelevisie.nl/wat/img/mpgartifacts.jpg
Nu dacht ik eerst dat m'n kabelsignaal gewoon slecht was, aangezien er 15 meter kabel zit vanaf het aansluitpunt. Maar ook met 2 meter kabel vanaf het aansluitpunt zie ik geen verbetering.

Nu is het rare dat bijvoorbeeld op de zenders film1+1 en film 1.3 het signaal wel perfect is. Dus lijkt me slecht signaal uitgesloten?
Waar kan ik zien hoe de signaalsterkte is bij de samsung? in het menu installatie (waar je de freq. kunt instellen) heb je "signaalstatus" staan, en dit balkje is voor 90% vol.
Mijn vraag, is dit normaal of ligt dit ergens aan, en hoe kan ik dat eventueel verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:52
DyStiC schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:34:
Ik heb sinds een week een 32" lcd scherm

Nu dacht ik eerst dat m'n kabelsignaal gewoon slecht was, aangezien er 15 meter kabel zit vanaf het aansluitpunt. Maar ook met 2 meter kabel vanaf het aansluitpunt zie ik geen verbetering.

Waar kan ik zien hoe de signaalsterkte is bij de samsung? in het menu installatie (waar je de freq. kunt instellen) heb je "signaalstatus" staan, en dit balkje is voor 90% vol.
Mijn vraag, is dit normaal of ligt dit ergens aan, en hoe kan ik dat eventueel verhelpen?
Ik heb hier exact hetzelfde met een goeie 28" LCD. Ik heb echter een erg goed analoog signaal en mijn digitale signaal op de zenders die we het meest kijken is voor mijn gevoel gewoon slechter dan het analoge. Voorheen had ik schotel-antenna met digitale receiver, en dit is echt een wereld van verschil, de verkeerde kant op wel te verstaan (schotel is weg ivm verhuizing).

Ben ook erg benieuwd of het aan de samsung receiver ligt of aan het signaal. Ik twijfel namelijk aan de samsung aangezien het OSD gewoon trilt en ook lelijk is, terwijl ik een hoogwaardige scart kabel gebruik.

Gisteravond laat sloeg mijn receiver trouwens continu in storing, analoog kijken ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JMW schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:50:
Ben ook erg benieuwd of het aan de samsung receiver ligt of aan het signaal.
Ik denk de Samsung. Ik had een Nokia Dbox en die had een retestrak beeld. Ik kijk op een 28" Sony BB, dus geen big-ass LCD bak, maar toch. Ik zag een heel klein beetje artefacts bij de zenderlogo's van RTL bv, maar daarvoor moest ik echt op de knieën voor de TV gaan zitten.

Ik zag onlangs hetzelfde met een sat receiver (een redelijk goedkoop ding) dat bij hele snelle beeldwisselingen ook eea aan artefacts opdook. Ik vermoed dus gewoon dat de kwaliteit van de decoders een grote rol speelt. Casema deelt die Samsung niet voor niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
mphilipp schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:19:
[...]
Ik vermoed dus gewoon dat de kwaliteit van de decoders een grote rol speelt. Casema deelt die Samsung niet voor niets uit...
Maar aan de andere kant: als iedereen voor die gratis decoder kiest is het niet echt goede reclame voor digitale televisie...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
JMW schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:50:
[...]
Ben ook erg benieuwd of het aan de samsung receiver ligt of aan het signaal. Ik twijfel namelijk aan de samsung aangezien het OSD gewoon trilt en ook lelijk is, terwijl ik een hoogwaardige scart kabel gebruik.
Ik heb eigenlijk nog nooit een fatsoenlijk beeld uit die Samsung decoders zien komen bij de diverse demonstraties in de locale winkels hier. (Den Helder, Multikabel)
Blijkbaar ben ik niet de enige:
Toch viel me bij de Samsung weer iets anders op. Bij snelle, complexe beelden krijgt de decoder het schijnbaar niet doorgerekend. Zodra er heel veel, snel wisselende kleurschakeringen moesten worden neergezet, denk daarbij bijvoorbeeld aan bosjes gefilmd vanuit een rijdende auto, of golvend water waar de zon op schijnt of sport, werd het beeld grof en korrelig om zodra het beeld stilstond weer helemaal strak te trekken. Heel hinderlijk.
Ik denk dat de Humax of Philips een betere decoder keus is.
Ook hebben deze betere aansluitmogenlijkheden zoals een S-Video uitgang.

Maar probleem blijft gewoon dat veel kanalen gewoon met een veel te lage bitrate worden uitgezonden.
Men beperkt gewoon de bandbreedte zover dat de meeste niet al te kritische mensen het nog "acceptabel" vinden.
Voor de Premium Film kanalen blijkt dus WEL voldoende ruimte gereserveerd te worden.. :)

Een goede decoder zou trouwens ook realtime de gebruikt bitrate moeten kunnen aangeven, of hebben ze deze functie daarom maar expres weggelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

posttoast schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:59:
[...]
Maar aan de andere kant: als iedereen voor die gratis decoder kiest is het niet echt goede reclame voor digitale televisie...
Maakt niet uit, je hebt al een jaarcontract en de meeste mensen zien het niet eens... En op een gegeven moment kun je niet anders meer. In (volgens mij) Maasland moet je al over op digitaal. De decoder krijg je, dus dat is het probleem niet.

Overigens is die test in de HiFi ook niet helemaal jofelnootje. Die lui zijn blijkbaar niet op de hoogte van de goede reputatie van Nokia op de sat receivermarkt, getuige hun opmerking dat Nokia beter telefoontjes kan blijven maken. Alsof dit een uitstapje voor hen is...
Bovendien is niet duidelijk (voor mij dan) of de slechte beeldkwaliteit aan de decoders, het signaal of de uitzending lag. Ik heb niets gelezen over een referentiedecoder of signaalmetingen. Op die manier weet je dus niet wét er nou zo slecht is. Een test waaruit je dus 0 conclusies kunt trekken, en die bovendien zonder al teveel kennis is uitgevoerd.

[ Voor 60% gewijzigd door mphilipp op 28-04-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

mphilipp schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:19:
[...]

Ik denk de Samsung. Ik had een Nokia Dbox en die had een retestrak beeld. Ik kijk op een 28" Sony BB, dus geen big-ass LCD bak, maar toch. Ik zag een heel klein beetje artefacts bij de zenderlogo's van RTL bv, maar daarvoor moest ik echt op de knieën voor de TV gaan zitten.
Maar die 28" Sony is vast geen LCD scherm, want dat maakt een wereld van verschil. Ik had voor ik de decoder had gekocht (niet gratis, want dat is alleen icm een pluspakket wat ik niet hoef) bij een vriend gekeken hoe de kwaliteit is, en op een CRT tv zie je lang niet zoveel detail (dus ook blokjes) als op een LCD scherm, dus zag er goed uit.
Maar goed dat viel me ook al op bij analoog signaal, dat was ook de rede voor mij om op DTV over te stappen. Maar ik vraag me echt af of dit niet juist een stap achteruit is. Want wie ooit geroepen heeft dat het bijna DVD kwaliteit is, moet echt de yoko dvd-speler die hij dan blijkbaar heeft het raam uitgooien want de gemiddelde VCD geeft beter beeld.

Het rare is, dat sommige zenders dus wel goed beeld geven wat dus naar mij idee uitsluit dat het aan m'n kabel installatie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al meer dan een half jaar digitale TV via Casema met zo'n Samsung decoder die je gratis kreeg bij een Pluspakket voor 1 jaar.

Heb erg gemengde gevoelens over Casema DTV. Aan de ene kant is het grote zenderaanbod een genot. Aan de andere kant is DTV een achteruitgang w.b. storingen in beeld en geluid. Het gebeurt gewoon regelmatig dat het beeld 1 of een paar seconden freezed of helemaal zwart wordt. Leuk als je net een interessant programma zit te kijken en je net een belangrijk stukje van het programma mist. Ik heb overigens ook DTV genomen i.v.m. het grotere zenderaanbod en niet echt om er qua beeldkwaliteit op vooruit te gaan.

Ik ga binnenkort eens kijken voor welke datum ik mijn Pluspakket moet opzeggen. Ik moet er namelijk nog eens goed over nadenken of ik wel meer dan 20 euro per maand wil betalen voor wat ik nu krijg. (Goed aanbod, maar met hinderlijke storingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DyStiC schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:27:
[...]
Maar die 28" Sony is vast geen LCD scherm, want dat maakt een wereld van verschil. Ik had voor ik de decoder had gekocht (niet gratis, want dat is alleen icm een pluspakket wat ik niet hoef) bij een vriend gekeken hoe de kwaliteit is, en op een CRT tv zie je lang niet zoveel detail (dus ook blokjes) als op een LCD scherm, dus zag er goed uit.
Geen LCD (gelukkig) inderdaad. Ik weet niet of ik het met je eens kan zijn vwb detaillering. Misschien heeft de dure categorie LCD's een beter beeld, maar ik ben tot nu toe niet onder de indruk van wat ik heb gezien. Ook een test in een Duits blad liet zien dat contrast welliswaar beter is (wat er voor zorgt dat het beeld scherper en mooier lijkt) maar details waren wel degelijk beter op een CRT.
En zonder iemand te willen beledigen hoor, maar ik heb LG's en Samsungs gezien bij mensen thuis die apetrots waren, maar die niet boven het nivo van een camping tv kwamen. Nee, ik hou het voorlopig bij een CRT.

Ok de CeBIT heb ik een heeeeeele mooie plasma gezien van 72" en die was heeeel erg strak, maar ook warm. Op een meter afstand voelde je 'm al (600W). Maar ja, daar zal ook wel een prijskaartje aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33

-d-

Misschien een domme vraag ; maar ik heb momenteel een kabelaansluiting in mijn huurwoning die niet op mijn naam staat maar op naam v/d verhuurder (aansluiting wordt gedeeld). Ik neem aan dat ik geen TVD kan nemen en deze van mijn rekening kan af laten schrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Wat ik me dus af vraag is het niet software matig mogelijk om DTV te ontvangen.

Ik heb een mediacenter, daarin komt alles analoog binnen. wordt vervolgens omgezet naar digitaal en gaat (nu nog) analoog weer naar mijn TV.
Helaas wil MCE niet echt lekker samenwerken met de casema decoder waardoor ik mijn DTV abbo nog effe heb gecancelled.

Nu mijn vraag, de decoder maakt gebruik van een signaal dat op de kabel zit decodeerd deze en stuurt deze vervolgens naar mijn MCE. Is het niet mogelijk voor casema om een software programma te ontwikkelen wat het DTV signaal op pikt (het moet immers op de kabel zitten) en het softwarematig decodeerd. Op deze manier hou ik alles digitaal. Met alle voordelen van MCE

beveiliging is geen issue want casema kan gewoon op je IP-adres beveiligen, zoals ze dat nu ook bij newsgroepen en e-mail doen.

De vraag is alleen is het technisch mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

911GT2 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:00:
Is het niet mogelijk voor casema om een software programma te ontwikkelen wat het DTV signaal op pikt (het moet immers op de kabel zitten) en het softwarematig decodeerd. Op deze manier hou ik alles digitaal. Met alle voordelen van MCE
Alles is natuurlijk mogelijk, maar ik denk dat het iets teveel werk is voor je PC om dat allemaal te doen. Koop dan een digitale tv tuner voor je PC. Die zijn er ook, en daar zit de hardware op die dedicated de boel decodeert enzo. Of had je al zo'n kaart en werkt ie niet goed? Ik kon nl niet duidelijk opmaken of je nu een analoge TV kaart had of een digitale...

Wat in ieder geval (nog) niet kan is TVD kijken zonder abo kaartje. Ik had nl een DboxII van Nokia en dat is in feite een Linux doosje met een digitale tuner. De TVD abo kaart werd geëmuleerd (softwarematig nagebootst) maar dat kan nu niet meer omdat ze overgegaan zijn op een ander mechanisme. En dat is nog niet gekraakt. Maar ook die Dbox had een dedicated tuner en een decoderchip om van het digitale tv signaal een beeld te maken (zeg maar een A/D converter). Alleen de security-decodering werdt softwarematig gedaan. En dat is al zwaar zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik heb een Hauppauge WinTV PVR500 MCE dual tuner analoog dus. Het probleem is dat er volgens mijn nog geen MCE gecertificeerde digitale tuners zijn. Daarnaast lost een digitale tuner het probleem van de codering niet op volgens mij.
Hij moet namelijk ergens controleren of ik DTV mag ontvangen.

MAW het programmatje hoeft niet meer te doen dan goed te keuren dat je mag decoderen. en decoderen zelf. dat laatste lijkt me niet zo gecompleceerd, als zo'n settop boxje het kan, waarom zou mijn 2800+ met 1024MB MCE er dan een probleem mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

The_Doman schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:59:
Ik denk dat de Humax of Philips een betere decoder keus is.
Is die Philips niet alweer uit de handel wegens, uhm, wisselvallige resultaten?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

911GT2 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:17:
MAW het programmatje hoeft niet meer te doen dan goed te keuren dat je mag decoderen. en decoderen zelf. dat laatste lijkt me niet zo gecompleceerd, als zo'n settop boxje het kan, waarom zou mijn 2800+ met 1024MB MCE er dan een probleem mee hebben?
Dat gaat dus niet. Die kaarten hebben niet voor niets dedicated hardware voor tuner. Een digitale tuner is iets anders als een analoge.
En de codering (dus tbv het abo) is gewoon niet te doen. Dat kan gewoon niet...punt.

En als je denkt dat het heel simpel is, kun je je afvragen waarom het er niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik snap nog steeds niet dat casema van hun digitale tv de kwaliteit zo lopen op te hemelen. Ik vind het echt een aanfluiting. Ik zie erg vaak blokjes, wat volgens mij gewoon een teken is van (te) hoge compressie. Zouden ze dan al bandbreedte te kort komen om (zelfs) de populaire zenders met een fatsoenlijke bitrate weer te geven?
Ik vraag me zelfs af of het beeld beter is dan goed analoog signaal, alleen de EPG is wel makkelijk, de kleuren zijn minder vlak/flets maar ipv ruis heb je nu blokjes beeld.

Ook de komst van HDTV zal hier weinig verandering in brengen denk ik aangezien de beeldkwaliteit van de niet hdtv zenders al te wensen overlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

DyStiC schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:45:
Ik snap nog steeds niet dat casema van hun digitale tv de kwaliteit zo lopen op te hemelen. Ik vind het echt een aanfluiting. Ik zie erg vaak blokjes, wat volgens mij gewoon een teken is van (te) hoge compressie. Zouden ze dan al bandbreedte te kort komen om (zelfs) de populaire zenders met een fatsoenlijke bitrate weer te geven?
Ik vraag me zelfs af of het beeld beter is dan goed analoog signaal, alleen de EPG is wel makkelijk, de kleuren zijn minder vlak/flets maar ipv ruis heb je nu blokjes beeld.

Ook de komst van HDTV zal hier weinig verandering in brengen denk ik aangezien de beeldkwaliteit van de niet hdtv zenders al te wensen overlaat.
Tja die EPG heb ik op een analoog signaal met MCE ook.
Het probleem met casema is volgens mij dat er te veel door de kabel moet op dit moment.

TV, Internet, DTV, Telefonie en radio. Hoewel dat laatste al niet eens meer wordt geïnstalleerd als je over stapt op digitale telefonie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb ruim een half jaar TVD en ben niet tevreden. Beeldkwaliteit van sommige zenders is om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

911GT2 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:56:
[...]

Tja die EPG heb ik op een analoog signaal met MCE ook.
Het probleem met casema is volgens mij dat er te veel door de kabel moet op dit moment.

TV, Internet, DTV, Telefonie en radio. Hoewel dat laatste al niet eens meer wordt geïnstalleerd als je over stapt op digitale telefonie 8)7
Geen radio icm digitale telefonie??? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hebben jullie allemaal die Samsung decoder?
Ik vraag me ernstig af of het echt zo'n ranzig ding is. Misschien iemand ervaring met die Topfield? Die heeft ook nog PVR. Ik zag nl hetzelfde effect als waar jullie het over hadden op een goedkope satelliet-tuner. Bij een iets duurdere zag ik dat al niet meer. Ik heb het dan over dat het beeld regelmatig geblokt is, wat duidelijk wijst op een soort overflow op de decoder of een bandbreedte probleem. Nu weet ik niet hoe dat zit op de satelliet, maar als het me bij de één echt enorm opvalt en bij de ander heel zelden zal het wel in de tuner/decoder zitten.
Nogmaals: bij mijn dbox had ik vrijwel nergens last van. Perfect beeld en echt heeeeel af en toe een keer een hikje. Nou mijn dbox het niet meer doet zit ik te twijfelen tussen satelliet en tvd. Sat is iets duurder in de aanvang omdat ik de tuner zelf moet kopen en geen geld terug krijg van iemand. En op de kabel heb je weer die themazenders als holland.doc die je op de sat weer niet hebt.
Misschien TVD doen en de Samsung meteen te koop zetten en die Topfield kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
vandaag hebben ze bij een vriend van mij een 2e decoder opgestuurd, terwijl hij hem al ontvangen had. Nu vraag ik me af, zou ik die gewoon kunnen gebruiken of zal dat problemen opleveren met de smartcard ...Is het adres gebonden allemaal, ik heb nl wel tv van casema.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Voor zover ik weet is het niet adresgebonden. Als ik mijn decoder met smartcard naar de buren breng, doet hij het waarschijnlijk gewoon. Maar waarom probeer je het niet gewoon? Dan weten we het zeker.

Overigens in ander nieuws, Casema staat inmiddels toe dat er meerdere smartcards per huishouden worden gebruikt/besteld. Ik heb deze vraag neergelegd bij hun en ik kreeg te horen dat dit geen enkel probleem was, maar als je bijvoorbeeld pluspakket hebt, je wel 3x 7.50 per maand kunt gaan betalen, mocht je bijvoorbeeld 2 tv's en een dvd/video-recorder willen aansluiten.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 20:27
MrScratch schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:46:
Voor zover ik weet is het niet adresgebonden. Als ik mijn decoder met smartcard naar de buren breng, doet hij het waarschijnlijk gewoon. Maar waarom probeer je het niet gewoon? Dan weten we het zeker.
Ik doelde meer op de smartcard welke erbij geleverd wordt. Zou ik die ook gewoon kunnen gebruiken, ondanks dat je je binnen 10 dagen moet aanmelden, of moet ik hiervoor een nieuwe smartcardpack aanschaffen ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

pvdlaan schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:38:
[...]

Ik doelde meer op de smartcard welke erbij geleverd wordt. Zou ik die ook gewoon kunnen gebruiken, ondanks dat je je binnen 10 dagen moet aanmelden, of moet ik hiervoor een nieuwe smartcardpack aanschaffen ...
Oh, bedoel je dat. Nee, die smartcard is niet persoonsgebonden. Er zit een kaart bij die kun jij gewoon terugsturen en dan is het voortaan jouw smartcard geworden.

Ik kocht toendertijd gewoon een decoder met smartcard in de winkel, dus er is onmogelijk door casema vast te stellen bij wie deze card hoorde. Ik heb toen de kaart teruggestuurd met de smartcardcode erop en toen activeerden ze dat op mijn kabelabbonnement.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33

-d-

-d- schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:31:
Misschien een domme vraag ; maar ik heb momenteel een kabelaansluiting in mijn huurwoning die niet op mijn naam staat maar op naam v/d verhuurder (aansluiting wordt gedeeld). Ik neem aan dat ik geen TVD kan nemen en deze van mijn rekening kan af laten schrijven ?
Weet iemand dit ? Bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Laatst online: 12-09 10:06

Kappie

Tell me your secrets...

Ik zag een reclame van casema dat ze binnenkort een digitale tv met PVR gaan leveren (beetje wat kpn nu ook doet). Weet iemand wat meer hierover? (specs, prijs,etc) Op de casema site is nog niets te vinden daarover.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Laatst online: 12-09 11:16
-d- schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:31:
Hier heb je als het goed is toestemming van de eigenaar voor nodig. In mijn vorige woning had ik dus ook geen kabeltv op mijn naam staan. Toen met schriftelijke toestemming van mijn huisbaas zowel internet als digitale tv geregeld.
Werd allemaal van mijn eigen rekening afschreven.

Even contact met Casema opnemen of dit nog steeds kan (zal haast wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Roog1317 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:47:
Het is inmiddels gelukt om digitale tv van Casema aan de praat te krijgen en hoe!! Ik heb wel degelijk DVD kwaliteit met m'n Samsung decoder. Verbazingwekkend scherp beeld. En dat op zolder met ruim 20 meter coax. Ik heb volle signaalsterkte. Ik heb dan ook over in huis Hirschmann bekabeling en beneden een Hirschmann versterker.
Vandaag mijn nieuwe Sony LCD (KLV-L32MRX1, oudere serie, echter de beste LCD ooit gemaakt door Sony, en voor de scherpste prijs aller tijden nl 999,- , hagelnieuw in het doosje in huis gehaald), en dan zie je pas dat TVD echt om te janken is, mijn analoge kabelsignaal is kristalhelder, geen digitalisering niets. Met mijn Panasonic decoder verschrikkelijk veel artefacten, ondanks een nieuwe aansluitdoos voor coax, 1,5 meter lange Hirschmann-kabel, Hirschmann-connectoren, en een Oehlbach XXL 90 scart. Van de week maar eens naar een Samsung Hd-ert kijken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.