Twee PVRs op komst voor @Home

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

Klippy

Still Game

Topicstarter
Ik vind geen groot TV Home topic meer en dit is denk ik wel een eigen topic waard.

Zie onderstaand bericht
Binnenkort komen er voor @Home digitale televisie twee modellen Personal Video Recorder op de markt. Er was al bekend dat er een Samsung DCB-P850RS met ingebouwde harde schijf aan komt, die wat betreft uiterlijk erg lijkt op de HD-decoder. Verder komt er ook een PVR van Siemens, de Siemens M750 C IR zonder ingebouwde harde schijf, maar wel met twee tuners. Een harde schijf kan via USB aangesloten worden. Daarmee is de box ook geschikt om muziek of video vanaf de computer af te spelen.

"Jeroen Brouwers van Essent verwacht eind juni of begin juli recorders van zowel Siemens als Samsung klaar te hebben: "Momenteel zijn we druk bezig met het testen van alle software en opstellen van de specificaties waaraan de apparaten moeten gaan voldoen. Onze labtesten met het product van Siemens zijn zo goed als afgerond, volgende week starten we met de fieldtests. De Samsung-recorder bevindt zich nog middenin de labtest-fase."

Geen van beide modellen is geschikt om HDTV mee te kijken of op te nemen. Zie hier het persbericht van Siemens.
Bron: www.digitalekabeltelevisie.nl

Samsung DCB-P850R
Laat ik eerst even de Samsung recorder met HDD vermelden, de DCB-P850R.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/p850r.jpg

Dit is een Twin-tuner decoder met ingebouwe HDD van waarschijnlijk 160GB, verkrijgbaar in zwart en zilver.
Deze is geschikt voor de mensen die een alles-in-een oplossing willen voor het opnemen van TV.

De verdere specs:
• USB2.0 aansluiting voor het uploaden van bestanden, nog niet bekend of het ook mogelijk is naar een externe HDD op te nemen.
• 2x Scart
• Digital Audio Out(S/P DIF)
• Component
• Composite
• S-Video

Samsung product pagina

Best een mooie ontwikkeling dus.
Over de prijs is nog niks bekend, maar de verwachting ligt tussen de 375 en 425 Euro, dit is meer een persoonlijke schatting.

Maar waar ik zelf veel enthousiaster over ben is de
Siemens M750 C IR

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/siem750.jpg

Persbericht van Siemens

Siemens voorlopige productpagina

Dit is toch meer de box voor de tweaker denk ik. Vind het zelf reuze interessant.

De specs:
• DVB-C receiver
• Twin tuner
• Record TV programs with a directly connected USB hard disk drive, hard disks in a network or VCR/DVD
• Full featured PVR operation i.e. time-shift, serial recording

Features:
* Select and play audio, video and image files archived on the network
* Can be easily integrated into a home network
* Wireless connection via Gigaset WLAN Repeater 108
* Convenient on-screen display (OSD)
* 7-day EPG (electronic program guide)
* Managed EPG functionality (incl. tip of the day, photos and enhanced content) possible
* Storage of up to 5000 programmes
* Convenient recording of television programs on analog VCR, USB-HDD and on drives in the network (PVR)
* Delayed viewing of programs (timeshift) in conjunction with a USB hard disk
* Playback can be interrupted during the program (e.g. phone call during sports program) and continued again from this point
* Selection and play-back of audio, video and image files stored in the network or on the USB hard disk (streaming)
* Compilation of playlists

Aansluitingen (onder voorbehoud)
• S/P DIF Coaxiale audio uitgang
• Stereo analoge audio uitgang
• 2x SCART
• LAN (optionele losse WLAN adapter)
• 2x USB 2.0

De Gigaset M750 C zal naar alle verwachting nagenoeg gelijk zijn aan de M750 S; de S staat voor Satellite, dus dan zal de C naar alle waarschijnlijk staan voor Cable.
De S is Duitsland al verkrijgbaar, dus bij deze de handleiding in het Duits in PDF formaat voor nog meer info.
En er is ook nog een grappig Flash filmpje over de 750S. (als de URL's niet werken een keer op enter drukken in je adresbalk zodat je referrer goed is)

Dit bied natuurlijk wel een flink aantal mogelijkheden. Een dubbele tuner met LAN aansluiting is toch wel een droom voor de Tweaker denk ik.
Als je geen USB HDD hebt, dan heb je wel een PC die aan staat. Hang daar een flinke HDD in en je bent klaar. Daarnaast kan je natuurlijk ook nog je opnamen op DVD branden etc etc.

Groot voordeel hiervan is dat de prijs een stuk lager zal liggen, ik denk tussen de 200 en 250 Euro.
Maar het bied wel wat leuke mogelijkheden. Je zou ook een kleinere HDD die je over hebt aan de USB kunnen hangen om GTST op te nemen voor je ma en dingen die je wil bewaren archiveer je op je PC of DVD. En dat je dat op je PC kan doen is wat mij betreft een groot voordeel boven alle huidige DVD/HD recorders die op de markt zijn. En je kan natuurlijk makkelijk je HDD vervangen als je een grotere wil.

Enige minpuntje is dat ze nog geen HDTV hebben, maar dat begint nu pas een beetje op te komen en dat zou de prijs ook flink opvoeren. Heb zelf ook voorlopig geen HD toestel dus ik vind het geen nadeel, de mensen die dat wel vinden zullen tot begin 2007 moeten wachten.

Al met al heb ik wel redelijke verwachtingen van de Siemens en ga dit apparaat zeker in de gaten houden en waarschijnlijk ook nog wel kopen.

Maar wat vind de gemiddelde Tweaker nou eigenlijk hiervan?

[ Voor 16% gewijzigd door Klippy op 15-05-2006 07:53 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vind in iedergeval dat je je best hebt gedaan met je startpost... Hulde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 16:57
Nice startpost idd :D
Ik ben zelf van mening dat, ondanks dat de Siemens veel mooier is en uitgebreider, het feit dat er geen HD ondersteuning in zit een grote tekortkoming is. Je wil, lijkt me, geen dure tuner kopen om hem later te moeten vervangen voor eentje met HD.

Zelf heb ik het idee, dat als ik digitale tv zou nemen, en dan met HD, dat ik dan zou overwegen om direct een LCD met digitale (DVB-C) tuner te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alleen klopt het plaatje van de Samsung receiver volgens mij niet, dat is zo te zien de DCB-H360. of anders lijkt ie er wel heel erg veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tekielja schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:39:
Alleen klopt het plaatje van de Samsung receiver volgens mij niet, dat is zo te zien de DCB-H360. of anders lijkt ie er wel heel erg veel op.
dat is het ook:

http://www.digitalekabelt...g/DCB-H360R_Zwart1200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Dat HD klopt wel, maar zoals gezegd is dat weer een stuk duurder, die HD-decoder kost al 299 Euro tov de 99 voor een gewone Samsung TVHome tuner. Dat is toch een behoorlijk prijsverschil. Denk dat je voor een HDTV PVR dan toch wel een euro of 500-600 mag neertellen.
HD kost natuurlijk toch een hoop extra rekenkracht en om HD op te nemen ben je ook weer een hoop meer hardeschijf ruimte kwijt, die data past volgens niet eens streaming over WLAN bij een hoop gebruikers die geen optimale verbinding hebben.
Kan me dus voorstellen dat daar nogal wat nadelen aanzitten, het HD aanbod is ook nog zeer beperkt. Wat voetbal ga je toch niet zo snel opnemen, alleen voor Film1 in HD zou het nu interessant zijn. Maar die films worden ook vaak genoeg herhaald. Voor mij zou dat voorlopig niet de meerprijs waard zijn dus in dat opzicht is het fijn dat er wat te kiezen is.

Mijn veronderstelling is dat HDTV in Nederland pas echt interessant gaat worden over een jaar of 2, als meer mensen geschikte toestellen hebben en de digitale TV de standaard begint te worden.

Maar.. er zal zeker een markt voor zijn, in het artikel van telecomwereld staat dan ook:
Mogelijk komen er eind 2006 wel personal recorders die voor hdtv geschikt zijn, maar dat is nog niet zeker.
Dus Essent zal er zeker mee bezig zijn, maar de markt zal nog te klein zijn op dit moment.
Tekielja schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:39:
Ik zet niet voor niks onder het plaatje de tekst "Let op: plaatje is van de nieuwe HDTV decoder, maar de verwachting is dat de PVR een vergelijkbaar uiterlijk krijgt." ;)

Er zijn nog geen plaatjes van de PVR helaas, als die er zijn zal ik die wel toevoegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Klippy op 11-05-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 09:59
Het is zeker een leuke ontwikkeling.
Persoonlijke had ik liever eindelijk een goede oplossing gezien voor Windows MCE.
Zodat je eindelijk een PCI kaartje in je Media Center kan stoppen en dan fatsoenlijk digitale tv kan opnemen. Misschien dat het inmiddels wel kan, maar ben een poos op vakantie geweest... (zou dan graag een linkje van iemand krijgen naar info ;) )

Maar goed, ik hoop dat na aanschaf van zo'n PVR en mijn toekomstige PS3 dat ik de MediaCenter de deur uit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Klippy schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:44:Er zijn nog geen plaatjes van de PVR helaas, als die er zijn zal ik die wel toevoegen.
Is er wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/Products/DigitalVideoRecorder/DigitalVideoRecorder/images/dsb_p850z_m.jpg
Zie ook hier voor meer informatie over de DCB-P850R.

@Klippy: Ik heb de volgende opmerking trouwens ook al gemaakt op het sat4all forum: De naam van de Samsung is verkeerd. De 'S' is alleen een kleur aanduiding, namelijk Silver. Het type is gewoon DCB-P850R zonder de 'S' dus. Samsung hanteert de volgende typering van zijn modellen:

DCB = Digitale kabel ontvanger
P = PVR
R = Irdeto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 20:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

vooral die siemens is :9~

Dan heb je dus eigenlijk een soort netwerkserver voor je opgenomen video's, zou ook mooi zijn als je hem via het netwerk kan besturen....
Hopelijk worden deze mooie mogelijkheden niet dicht ge-drm't...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 00:23

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ach, HD is leuk voor het WK, maar verder zal er de eerst komende jaren niet veel voor komen. Kijk maar naar de enorme breedbeeld penetratie in het nederlandse zender aanbod.

Nee, zodra die siemens beschikbaar is, is hij van mij. Ik weet alvast waar ik mijn dan eerst volgende bonus aan ga besteden. Wel nog even kijken hoe ik dat op ga lossen. Ik heb al mijn dp1500 aangesloten op de netwerkaansluiting in de kamer. Zal wel een apparte switch moeten worden. Ik zal toch ook nog mijn dvd's af moeten kunnen spelen :D.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 21:24
Als er geen recorders voor HD bij de mensen thuis staan, zal het aanbod ook minder snel komen. Ik vind het wel heel jammer dat ze eerst met eigenlijk een halve oplossing komen. Ik had veel liever meteen een PVR gezien die ook HDTV deed.

Ik heb besloten maar te gaan voor een TT DVB-S2 op de PC met een schotel op m'n platte dak. Daarmee heb ik de meeste mogelijkheden en zit ik niet vast aan door @home voorgeschreven materialen.

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
RG2005 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:07:
[...]

Is er wel:
[afbeelding]
Zie ook hier voor meer informatie over de DCB-P850R.

@Klippy: Ik heb de volgende opmerking trouwens ook al gemaakt op het sat4all forum: De naam van de Samsung is verkeerd. De 'S' is alleen een kleur aanduiding, namelijk Silver. Het type is gewoon DCB-P850R zonder de 'S' dus. Samsung hanteert de volgende typering van zijn modellen:

DCB = Digitale kabel ontvanger
P = PVR
R = Irdeto
Ohja bedankt voor de info, zal het eens aanpassen.
Had me meer verdiept in de Siemens, van die Samsung werd in niet zo warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holomeus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 13:52
Ben ook al een tijd op zoek naar een dergelijk apparaat. Die Siemens ziet er inderdaad erg interessant uit, alleen lijkt het erop dat hij geen component uit heeft :'( . Dan zou ik dus voor mijn projector via een scart adapter de s-video moeten gebruiken, dit komt de beeld kwaliteit natuurlijk niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Maar component hebben de huidige decoders ook niet. Daarvoor zou je beter op de HD decoder of (uiteindelijk ooit eens) de HD PVR kunnen wachten.

Ikzelf heb nog een dp1500. Deze is op de beamer aangesloten. Aangezien dat ook een netwerkspeler is kan ik die ook gebruiken om opgenomen content af te spelen. Live kijken via de beamer op de best mogelijke kwaliteit blijft dan echter niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holomeus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 13:52
Wachten op HD PVR is een optie, ik heb nu helemaal geen digitale TV en om nu nog eens weet ik hoe lang te moeten wachten zie ik niet zo zitten. Tevens ben ik bang dat ineressante HD uitzendingen nog wel even op zich zullen laten wachten.
Het wordt dus kiezen tussen leuke opties of component aansluiting. Aangezien ik nu (soms) TV kijk via een oude videorecorder met een composiet draadje naar de projector en daar is redelijk naar te kijken denk ik dat de keuze richting leuke opties zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149989

Ik zie dat de Samsung een component uitgang heeft. Geeft dit aan dat het wel een HD versie betreft?
Zit er veel kwaliteitsverschil in een HDMI aansluiten en een component aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 149989 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:07:
Ik zie dat de Samsung een component uitgang heeft. Geeft dit aan dat het wel een HD versie betreft?
Nee, het is een SDTV PVR. Een component uitgang kan zowel voor SDTV als voor HDTV gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:53
Mmm 175 euro voor de Siemens lijkt mij ook wel wat, een ideaal ding voor tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Red devil schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:01:
Mmm 175 euro voor de Siemens lijkt mij ook wel wat, een ideaal ding voor tweakers.
De satelliet ontvangst uitvoering van de Siemens moet in Duitsland 250 euro kosten, dus ik verwacht eerder dat de prijs voor de kabel uitvoering ook om en nabij de 250 euro zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
Klippy schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:50:
Samsung DCB-P850R
Laat ik eerst even de Samsung recorder met HD vermelden, de DCB-P850R.

Dit is een Twin-tuner decoder met ingebouwe HD van waarschijnlijk 160GB, verkrijgbaar in zwart en zilver.
Deze is geschikt voor de mensen die een alles-in-een oplossing willen voor het opnemen van TV.

De verdere specs:
• USB2.0 aansluiting voor het uploaden van bestanden, nog niet bekend of het ook mogelijk is naar een externe HD op te nemen.
Misschien handig om in je openings topic HD te vervangen door harddisk... Bij HD in combinatie met TV denk je eerder aan HDTV (High Definition Television) dan aan een harddisk. Het is nogal verwarrend zo.

Dit topic lijkt nogal op een zelfde topic op sat4all, als dat ook jouw topic is, dan is er daar ook al gevraagd of je de titel aan wilt passen. Daar is het nl. nog verwarrender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
LeechGuy schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 00:15:
Misschien handig om in je openings topic HD te vervangen door harddisk... Bij HD in combinatie met TV denk je eerder aan HDTV (High Definition Television) dan aan een harddisk. Het is nogal verwarrend zo.
Vervangen door HDD kan ook, dit is een veel gebruikte afkorting voor: Hard Disk Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
LeechGuy schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 00:15:
[...]

Dit topic lijkt nogal op een zelfde topic op sat4all, als dat ook jouw topic is, dan is er daar ook al gevraagd of je de titel aan wilt passen. Daar is het nl. nog verwarrender.
Klopt, dat HD is soms een beetje verwarrend ;)
Dat Sat4All topic is trouwens niet van mij, maar die kwam ik vanmorgen ook tegen na een andere tip.
Daar heeft iemand dus leuk mijn hele tekst zitten overnemen, ben ik niet zo blij mee.
Heb me daarvoor ook geregistreerd daar en de Topicstarter een PM gestuurd met de vraag of hij of mij als auteur kan toevoegen of hij mag zijn topic aanpassen/verwijderen.
Ik heb er niet heel veel problemen mee, maar ik vind het wel erg goedkoop als iemand mijn topicstart gewoon helemaal gaat overnemen, dus als ik daar morgen nog niks op heb gehoord mail ik een mod daar. Ben er nu al een paar keer op aangesproken en heb er niks mee te maken 8)7
RG2005 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:48:
[...]

De satelliet ontvangst uitvoering van de Siemens moet in Duitsland 250 euro kosten, dus ik verwacht eerder dat de prijs voor de kabel uitvoering ook om en nabij de 250 euro zal zijn.
Ja bij Siemens staat inderdaad 250 Euro, zag ik later ook, maar kwam hem eerder tegen in een webshop voor 189 Euro, @home zal echter wel de adviesprijs gaan hanteren dus mijn prijsschatting moet ik misschien maar wat bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:08
Ik ga deze zeker in de gaten houden. Is mooi aan te sluiten op m'n server en dan die 600 GB echt goed te benutten ;-).
Vooral de dubbele tuner is een vooruitgang t.o.v. de huidige ontvangers. Dat is wat mij tot nu toe heeft weerhouden om over te stappen op digitale tv. Ondanks het feit dat analoge tv er niet zo mooi uit ziet op m'n LCD TV. Opnemen en tegelijkertijd een programma kijken in goede kwaliteit wordt gelukkig mogelijk.
Ik ga eens even puzzelen hoe ik de zaak moet gaan aansluiten. LCD TV (2 scarts), Home cinema set (1 scart), HDD DVD recorder (2 scarts) en deze (1 scart?). Mocht iemand de oplossing hebben hoor ik het graag.

En nog wat: hij is mooi!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

En nu maar hopen dat Essent de winnaar wordt voor de overname van Casema, want ik zie dit al helemaal zitten! Ik wil het ook! :P

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Arx schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:28:
En nu maar hopen dat Essent de winnaar wordt voor de overname van Casema, want ik zie dit al helemaal zitten! Ik wil het ook! :P
Gezien deze reactie is het misschien een goed idee om de titel van dit topic aan te passen. De genoemde PVRs zijn namelijk niet alleen te gebruiken bij @Home, maar bij alle kabelbedrijven die Irdeto 2 als codering toepassen. In principe dus alle kabelbedrijven met digitale kabel televisie met als uitzondering UPC.

Voorstellen voor aangepaste titel: "Twee PVRs op komst voor Irdeto kabelbedrijven zoals @Home" of "Twee PVRs op komst voor Irdeto kabelbedrijven"

[ Voor 6% gewijzigd door ArChie op 13-05-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Wat ik niet snap is dat ze er niet ook even een DVD±RW loopwerkje ingezet hebben. Dat kost bijna niks meer tegenwoordig. Nu heb je nog een losse DVD speler nodig terwijl er in die PVR toch al een MPEG2 decoder chip zit. Wij hebben een Philips CRT TV met zo'n meubel er onder. Ziet er strak uit zolang je er maar twee aparaten onder kwijt hoeft en geen 5 zo als bij ons (cable-, iptv-, sateliet ontvanger, tuner, dvd speler). En dan past de video recorder er al niet meer bij.

Ach en als ik dan toch aan het dromen ben, dan droom ik er gelijk even bij dat er een HDTV PVR op de markt komt die een netwerk aansluiting heeft zodat ik via een extender of PC op de slaapkamer ook van digitale tv kan genieten. En natuurlijk kan deze PVR dan ook connecten naar netwerk drives en daar de VIDEO_TS folders, DivX, H.264, MP3, FLAC, APE, JPEG files van afspelen. Wie heeft er dan nog een MCE doos nodig? Wat doen die R&D afdelingen bij dit soort bedrijven? Afdeling Marketing, wake up! Ach... ik droom nog maar even verder.. :Z

Het valt me net op dat beide decoders enkel analoge video uitgangen hebben... Volgens mij hebben er daar een aantal mensen echt flink liggen pitten. Waarom op een digitale ontvanger niet ook een digitale uitgang maken :O

[ Voor 13% gewijzigd door LeechGuy op 13-05-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Naar mijn mening heeft een digitale uitgang alleen meerwaarde bij HDTV en die decoders hebben ook digitale uitgangen.
Dus neem aan dat toekomstige HDTV PVRs dat ook wel krijgen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in, een 1-op-1 pixel mapping is toch niet mogelijk met PAL en LCD/Plasma, maar een enkel HDMI kabeltje waar audio en video overheen gaan lijkt mij toch wel erg consument vriendelijk.

Wat me misschien nog wel het meest verbaast (naast het feit dat geen enkele fabrikant op het idee komt om er ook een DVD loopwerk in te hangen) is dat ze niet gelijk een HDTV PVR uitbrengen. HDTV is hot op dit moment. Dan heb je straks NGC, Discovery, Film1, Sport1 en het WK in HD op de kabel en hoe ga je dat dan opnemen? Met je VHS/DVD recordertje? Ik vind zo'n SDTV PVR gewoon niet interessant; te duur om over een jaar weer te vervangen door een HDTV variant.
Als ik er dan toch een zou moeten kiezen op dit moment, dan zou ik waarschijnlijk voor de Siemens gaan. Die is het meest flexibel. Nadeel vind ik dan wel weer dat het een soort Lego doos is die je in elkaar moet zetten met een losse HDD. Dat staat gelijk weer rommelig. Hopelijk komen ze ook nog met een losse externe harddisk case zodat het toch nog bij elkaar past. Het oog wil nl. ook wat (maar misschien ben ik wel een zeikerd wat dat betreft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
HDTV mag misschien dan wel hot zijn door alle aandacht die er door de winkeliers en fabrikanten aan geschonken wordt, maar het is nog lang niet de standaard voor televisie ontvangst. Zonder HDTV kanalen en programma's heb je eigenlijk niet veel aan HDTV. In feite zijn we nu met HDTV op het zelfde punt aanbeland als met breedbeeld TV jaren geleden. Als je toen geen breedbeeld TV aanschafte was je gek wan breedbeeld was de nieuwe standaard. En nu jaren later zijn breedbeeld uitzendingen nog steeds niet de standaard. Digitale SDTV zal wel op korte termijn de standaard gaan worden i.p.v. analoge TV al was het maar omdat de kabelbedrijven nieuwe kanalen alleen nog maar opnemen in de digitale SDTV pakketten en er langzaam kanalen beginnen te verdwijnen in het analoge TV pakket waarvoor geen nieuwe terugkomen.

Verder is HDTV een compleet nieuwe digitale techniek waar de komende jaren nog wel aan gesleuteld gaat worden en door die nieuwigheid en de hoge eisen die aan de hardware worden gesteld zijn HDTV ontvangers relatief duur. De Samsung single-tuner HDTV ontvanger is drie keer zo duur dan de single-tuner SDTV ontvanger van Samsung. Dat zou kunnen betekenen dat een twin-tuner HDTV PVR van Samsung ook drie keer zo duur zal zijn als de twin-tuner SDTV PVR die waarschijnlijk zo'n 400 euro gaat kosten. Daarmee zou de prijs dus behoorlijk boven de 1000 euro kunnen komen wat wel erg veel geld is voor een techniek die de komende jaren nog niet de standaard is. En dan hebben we het nog niet gehad over alle te verwachten HDTV bugs en problemen die we ook al in de SDTV introductie periode hebben gehad en nog steeds hebben.

Dan wacht ik dus nog wel een paar jaartjes af tot ze de boel stabiel hebben en HDTV vanzelf goedkoper wordt, maar dat moet een ieder natuurlijk voor zichzelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vermoed dat het wel meer dan een jaar duurt voordat HD gemeengoed wordt (een behoorlijk understatement).

Dan kun je nu wel een fullblown apparaat samenstellen met hd, dvd loopwerk, twin HD tuner, maar de kosten zullen dan ook behoorlijk uit de klauwen lopen. Ik kan het me goed voorstellen. Laat eerst maar eens even zien of de normale hd decodurs uberhaupt aan gaan slaan.

Uiteraard zullen er enkele early adaptors zijn die graag HD willen, maar ik denk dat 90% van nederland al tevreden is met de normale digitale televisie. Voor hun zijn deze apparaten meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 09-05 12:28
Ik heb nu een eigen computer gebouwd en kijk daar TVHome mee maar als de reviews van de Siemens goed zijn en de prijs max €250 is koop ik die, twintuner spreekt me erg aan!

Ik wacht eind volgende maand met spanning af.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik bedenk me net, misschien wordt het zelfs wel mogelijk om uiteindelijk een dvd rw via usb aan te sluiten. Het zou natuurlijk best kunnen dat ze dit bij Siemens als een modulair concept opgezet hebben. Mensen die het enkel als netwerk apparaat willen gebruiken kopen de basis uitvoering en mensen die ook op hdd willen opnemen en dvd's willen kijken sluiten er het HDD en het DVD component op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Janoz schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:29:
Ik bedenk me net, misschien wordt het zelfs wel mogelijk om uiteindelijk een dvd rw via usb aan te sluiten. Het zou natuurlijk best kunnen dat ze dit bij Siemens als een modulair concept opgezet hebben. Mensen die het enkel als netwerk apparaat willen gebruiken kopen de basis uitvoering en mensen die ook op hdd willen opnemen en dvd's willen kijken sluiten er het HDD en het DVD component op aan.
Ik ben vooralsnog een beetje sceptisch. Zeker gezien het gebruik van een aangepaste Irdeto2-codering, lijkt het erop dat de kabelboeren niet echt staan te springen, dat klanten kunnen opnemen en die opnames ook nog kunnen branden.

Ik heb het vermoeden dat die opnames straks gecodeerd op de harde schijf komen te staan. Die harde schijf vervolgens op de PC aansluiten (of via LAN benaderen) en de opnames bewerken en branden is er dan dus niet bij.
Je zult de opnames enkel kunnen bekijken wanneer de harde schijf weer aan de decoder zit, opdat de gegevensstroom dan weer "door" je smartcard moet. Zomaar een DVD-brander aansluiten zal dan ook niet gaan, want dan moet de software in staat zijn die gegevens via de smartcard naar de brander te sturen. En dit zullen ze waarschijnlijk niet implementeren.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar ben bang dat ik er niet ver naast zit. Weet iemand soms hoe dat met de satelliet-variant gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Volgens mij worden de gratis/ongecodeerde kanalen gewoon opgelagen en de andere kanalen hebben inderdaad een of andere codering.
Je kan ze dus niet zomaar opnemen op DVD inderdaad.

Maar ik kan daar ook nog weinig info over vinden. Ook over de S versie niet zo.
Zie ook [rml][ DTV]Opnemen toegestaan? Discussietopic[/rml]

Dat opnemen is altijd al een beetje vreemd geweest, maar ik zou er niet vanuit gaan dat je gewoon al je Film1 films nu op DVD kan branden :)
Dat is ook nooit de opzet geweest van dit apparaat en dat is ook een van de voornaamste redenen dat er geen DVD recorders zijn voor digitale TV en daarom heten deze dingen ook PERSONAL Video Recorders :P

Maar we wachten eens af wat de toekomst ons gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:32
Zeer interessante ontwikkeling dit inderdaad. Die Siemens lijkt ook mij wel wat. We hebben hier thuis pas nog besloten de aankoop van een hddrecorder even uit te stellen met de komst van dit soort apparaten in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Voor mij zou alleen opnemen en terug kunnen kijken genoeg zijn. Maar het zou het wel een stuk minder aantrekkelijk maken. Daarom wacht ik ook even met kopen totdat de recensies/ervaringen over juist dit soort zaken bekend zijn.

Op het moment kan ik opnemen en dat is ongecodeerd. Het nadeel is wel dat de stream rechtstreeks opgenomen wordt en je het niet zomaar op DVD kan zetten maar moet converteren, maar daar zijn tools/plugins voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik meen gezien te hebben dat Siemens de firmware uitbrengt als general public license.
Dat betekent meestal in de praktijk dat er ook een horde hobbyisten mee aan de slag gaat om de volledige functionaliteit uit te buiten of andere extra's toe te voegen.

Ik draai bijvoorbeeld m'n Linksys en Asus routers beiden met custom firmware. Ik heb daardoor wat extra features ter beschikking die er standaard niet in zitten. Voorbeelden zijn extra opstartopties, uitgebreidere netwerkshare mogelijkheden, zendvermogen instellen, enz.

Er is dus kans dat opnemen naar DVD tot de mogelijkheden gaat horen met een aangepaste firmware, mits de "freaks" zich erop storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Als dat zo is komt het helemaal goed met die receiver en koop ik hem zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Dat zou inderdaad wel mooi zijn :)
Ik erger me ook vaak aan firmware updates van fabrikanten die nooit komen, dus GPL firmware klinkt goed.

Het lijkt er ook op dat dat voor de S versie zo is:

http://www.siemens.com/gigasetopensource
Gigaset M750 S Firmware Update

[..]

Diese Software enthält Code welcher unter GPL Lizenz steht.
:)

Als genoeg mensen zo'n ding hebben zijn er altijd wel wat mensen die met die firmwares aan de slag gaan.
Al lijkt het me toch wel wat optimitisch om dan te stellen dat DVD support er ook aan gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
* McVirusS is erg blij met dit nieuws.

Als dat Siemens ding inderdaad op de S versie lijkt ga ik er op zeker 1 aanschaffen. Heb nog een 120GB USB HDD liggen die stof staat te happen dus dat scheelt. Vraag me wel af of dat ding ook kan storen naar netwerkdevice/FTP server of iets dergelijks. Maar goed, klinkt allemaal erg goed in ieder geval.

In dat filmpje zie je dat je ding kan programmeren via netwerk, dat is wel mooi (zou nog mooier zijn als het ook via internet kon natuurlijk). Vraag me af of je op die laptop dan ook bij de opgenomen uitzendingen kan.

Enig idee wanneer dit ding verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Volgens iemand bij @Home worden ze nu nog getest en begin juni officiëel aangekondigd.
Daarna zijn ze "deze zomer" verkrijgbaar.

Zoals altijd met @home is dat een ruime termijn, zal ook wel van de testresultaten en van Siemens afhangen natuurlijk. Maar als het maar voor de herfst is vind ik het goed, in de zomer is toch niet veel op TV :P

Dat direct opnemen naar een netwerk drive kan de S ook en bij de C staat:
Record TV programs with a directly connected USB hard disk drive, hard disks in a network or VCR/DVD
Nog even op het net gezocht:
I just bought one of these M740s of ebay, and it appears to work fine as a PVR when I tell it to record to a shared location on a computer I have upstairs (across a network). All I had to do was tell the M740 the location of this share (IP address, workgroup, username, password, share name)
en
it appears to work fine as a PVR when I tell it to record to a shared location on a computer I have upstairs
That's the way I'm using it. I've got a Linux-server running (upstairs :-) ) and all works fine.
Lijkt me geen probleem dus (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ik zat beetje te denken aan die budget NAS-oplossingen die je tegenwoordig hebt (zoals van iomega). Die kan je niet via gewone share benaderen maar wel via FTP. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Hopelijk is de firmware op Linux gebaseerd. Dan moet het ook mogelijk zijn Samba in te bouwen.
Zit ook in m'n Asus router. Dan kun je heel makkelijk een externe usb harddisk eraan hangen en gewoon als echte share benaderen in je netwerk. Net zoals iedere willekeurige drive in je Windows systeem. Dan wordt dat apparaatje natuurlijk zeer interessant.
Verwacht echter niet te veel van de snelheid. Ik haal nu max 1.3 MB/sec via USB2. De processor van de router in de bottleneck.

Gezien de mogelijkheid van de Siemens tot het benaderen van shares in het netwerk, zou Samba er al in kunnen zitten. Maar dat is pure speculatie van mijn kant. Het kan ook FTP zijn. Ik ga toch eens wat meer info verzamelen over die M750 S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Update,

Het is inderdaad een Linux box. Er zijn al mensen bezig met custom firmware.
Ik heb heel snel twee links gevonden: m740.info en het bijbehorende forum.

Veel info over de hardware, tools, plug-ins, etc. Met name voor de M740 AV, maar ook een groeiend arsenaal voor de M750 S.

Dat bied mogelijkheden. Er worden al feature requests opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 22:17
Ik heb er geen verstand van, maar kan ik die Siemens M750C ook gaan gebruik in plaats van een digitale decoder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
wazzup105b schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:26:
Ik heb er geen verstand van, maar kan ik die Siemens M750C ook gaan gebruik in plaats van een digitale decoder ?
Als ik jou vraag letterlijk neem, niet. Het ís namelijk (ook) een decoder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
wazzup105b schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:26:
Door de 2 tuners die erin zitten kun je fijn en opnemen en normaal digitaal tv kijken.
Echter, hij zal niet HDTV signaal uitsturen, als je dat wilt zul je de Samsung HDTV decoder voor maar 200 euro moeten aanschaffen. Deze doet ook tegelijkertijd de normale digitale ontvangst. In feite zul je dan de 2e tuner van de Siemens niet meer gebruiken.

LIGHTWEIGHT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Red devil schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:25:
...als je dat wilt zul je de Samsung HDTV decoder voor maar 200 euro moeten aanschaffen...
200 euro? In combinatie met een HDTV LCD zeker? Los kost ie volgens mij tegen de 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
RG2005 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:40:
[...]

200 euro? In combinatie met een HDTV LCD zeker? Los kost ie volgens mij tegen de 300 euro.
Er is nu een actie, 199 euro icm een HTVD abbo, volgens mij iets voor 't WK en om de mensen aan de HD te krijgen natuurlijk. Weet niet hoe lang die actie duurt. Normaal 299 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
RG2005 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:40:
[...]

I.c. met een LCD ja
Klippy schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:52:
[...]

Er is nu een actie, 199 euro icm een HTVD abbo, volgens mij iets voor 't WK en om de mensen aan de HD te krijgen natuurlijk. Weet niet hoe lang die actie duurt. Normaal 299 inderdaad.
met een abbo? Die actie ken ik niet. Wel met LCD schermpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Red devil schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:16:
[...]

I.c. met een LCD ja

[...]

met een abbo? Die actie ken ik niet. Wel met LCD schermpjes
Hmm ik dacht zeker dat ik dat ergens gelezen had in een of andere folder, maar ik kan het ook niet meer vinden, dus misschien ging het toch over de TV's ja. Excuses :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens de Siemens klantenservice komt de Gigaset M750 C in september op de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Laatst online: 10:32
jurk schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:36:
Volgens de Siemens klantenservice komt de Gigaset M750 C in september op de Nederlandse markt.
Tsjee dat duurt nog lang......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Inmiddels is ook de handleiding (wel even F5 drukken of op enter drukken voor de referrer) klaar en op TVhomeforum.tk is een categorie gemaakt voor de PVR's.

Ziet er wel goed uit, alleen de kaartlezer is extern 8)7
En Casema gaat hem waarschijnlijk ook aanbieden en geeft een minimale prijs van 299 Euro aan.

Dat vind ik wel behoorlijk dan die prijs. Dan zal hij bij @Home ook wel zo hoog liggen.
Kan je misschien beter doorsparen voor een met HD.

Maar eens afwachten tot het officiële bericht van Essent dan en dan de eerste revieuws afwachten.
Als ze dat ding nou voor 199 zouden verkopen was ik blijer, maarja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Kijk eens in de handleiding op pagina 71 bovenaan.
Ik ben bang dat mijn scepsis gegrond blijkt, tenzij er alternatieve firmware ontwikkeld kan en gaat worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Beuzelarij schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:13:
Kijk eens in de handleiding op pagina 71 bovenaan.
Ik ben bang dat mijn scepsis gegrond blijkt, tenzij er alternatieve firmware ontwikkeld kan en gaat worden. :(
Dat zenders die gecodeerd achter de decoder zitten ook gecodeerd opgeslagen worden is al lang bekend, dat is imo ook niet meer dan logisch. Anders zou dat hele smartcard gebeuren onzinnig zijn omdat je je opnames toch overal kan bekijken.
Er zit wel software bij om je bestanden op DVD te branden, je moet je opnames alleen wel bekijken via de decoder. Is dus alleen opnemen voor persoonlijk gebruik, vandaar de term PVR.
Een film opnemen op Film1 en die uploaden naar usenet is dus niet legaal. Maar dat mag geen verassing zijn denk ik toch.
Vind ik overigens ook helemaal geen bezwaar.

Wat me wel invalt.
Die USB cardreader kan je dan misschien wel gebruiken op je PC met de Siemens software zodat je eventueel ook rechtstreeks via de PC kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Klippy schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:20:
Dat zenders die gecodeerd achter de decoder zitten ook gecodeerd opgeslagen worden is al lang bekend, dat is imo ook niet meer dan logisch. Anders zou dat hele smartcard gebeuren onzinnig zijn omdat je je opnames toch overal kan bekijken.
Niet mee eens. Ik heb toch voor die smartcard betaald, om die uitzendingen te kunnen bekijken! :?
Ik wil dat enkel doen wanneer en op welke manier dat mij uitkomt. Er is voor betaald en ik wil ze dan ook kunnen editten, en bijvoorbeeld boven op een DVD-speler kunnen bekijken. Zonder te moeten gaan streamen. Dat geldt al helemaal voor de Publieke Zenders.
Als TVHome dat niet in hun eigen decoders wil implementeren is dat hun goed recht, alleen moeten ze dan wel de ongekraakte standaard Irdeto2-codering aanhouden, opdat ik als consument dan gewoon ergens anders mijn hardware kan halen.
Dit is koppelverkoop. In beginsel wil ik alleen de content via TVHome betrekken. En dat eigenlijk enkel omdat je daartoe praktisch gedwongen wordt, wegens gebrek aan concurrentie op de kabel. Anders moet je meteen je toevlucht zoeken tot schotels (moet je ook nog maar toestemming voor krijgen) of IP-televisie (wat doorgaans dan ook weer verbonden is aan bijvoorbeeld een internet-abonnement o.i.d.).
Er zit wel software bij om je bestanden op DVD te branden, je moet je opnames alleen wel bekijken via de decoder. Is dus alleen opnemen voor persoonlijk gebruik, vandaar de term PVR.
Die term heb ik niet verzonnen, en is dus blijkbaar misplaatst. Ik kan niet persoonlijk beslissen wat ik met die opnames doe/kan doen, want TVHome bepaalt dat blijkbaar voor me. Ik zit persoonlijk niet de hele dag in de woonkamer voor de TV, maar wil bijvoorbeeld weleens in de slaapkamer een opgenomen TV-programma bekijken.
Een film opnemen op Film1 en die uploaden naar usenet is dus niet legaal. Maar dat mag geen verassing zijn denk ik toch.
Dat is inderdaad niets nieuws. Maar dan moet dát aangepakt worden, dus het uploaden zelf.
Als iemand een DVD koopt heeft ie daar ook voor betaald, en ondanks het feit dat een DVD daardoor geupload kan worden, kan er ook een kopie van worden gemaakt. Voor eigen gebruik. Maar ik wil dan ook TV-opnames kunnen bewerken enkel voor eigen gebruik. Als ik ze ergens ga uploaden, wat ik overigens helemaal niet van plan ben, moeten ze me daarop pakken.
Vind ik overigens ook helemaal geen bezwaar.
Ik wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Tsja, nu ben ik ook nog niet zo zeker of ik de Siemens ga kopen, nu gebruik ik linVDR en die slaat alles ongecodeerd op. Aan de andere kant, ik gebruik VDR nu bijna een jaar en ik heb nog niet 1 maal iets vande HDD af gehaald, alleen via VDR zelf teruggekeken dus echt een probleem is het voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Laatst online: 20:37

Kappie

Tell me your secrets...

De casema webshop verkoopt de siemens voor 329 euro exclusief externe harddisk (die je nog los bij moet kopen). Meer info op http://www.serviceplanet....se&cat=tv&subcat=decoders
PDF met specs staat op http://www.serviceplanet....media/infopdf/1021773.pdf

edit: staat nog een leuke dingetje in de specs:
Casema zal kosteloos software update automatisch aanbieden via het kabelnetwerk.
Wij adviseren u, zeker in het begin, deze regelmatig met een simpele druk op de knop te
installeren om een goede werking te garanderen.
Kortom kinderziektes kunnen worden verwacht!

[ Voor 39% gewijzigd door Kappie op 27-07-2006 15:07 ]

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Grappig, even snel de specificaties doorgenomen zoals Casema ze dus geeft.

Volgens hun website:
De programma's worden op een externe harde schijf, een USB stick of op de harde schijf van uw computer opgeslagen. U kunt deze met een brander in uw computer ook op CD of DVD zetten als u het langer wilt bewaren.
Volgens het pdf-je:
De Siemens Gigaset is een Media Center. U kunt hem opnemen in uw thuisnetwerk. Dit kan bedraad en draadloos! Daarna kan de Gigaset gedeelde mappen en hun inhoud tonen op uw aangesloten Televisie. Denk aan het afspelen van uw vakantie foto's of uw favoriete MP3 muziek. Ook videobestanden kunt u vanaf uw computer afspelen op uw TV. Maar omgekeerd is ook mogelijk. U neemt die schitterende documentaire op en brand hem vervolgens op een DVD met de DVD brander van uw computer. Zo kunt u hem delen en voor lange tijd bewaren.
Dit impliceert volgens mij dat de programma's wel ongecodeerd opgenomen worden, anders heeft het geen zin om ze op DVD te branden. Anders moet je de DVD op een of andere manier zien te mounten aan de Gigaset om te kunnen decoderen, en daar wordt niets over vermeld.
Sterker nog, ze hebben het zelfs expliciet over het "delen van opnames" (Klippy! ;) :D ).

Dit alles is een beetje in tegenspraak met wat eerder in de handleiding van Siemens zelf stond. Maar even afwachten wat de praktijk uitwijst. Wellicht is dit anders d.m.v. alternatieve firmware aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik ben toch bang dat Siemens hier in Nederland een slaatje probeerd te slaan uit de markt bescherming voor digitale kabel ontvangers. Het satelliet broertje, de M750 S, kost in Duitsland tussen de 175 en 230 euro zonder HDD. Een prijsverschilletje van bijna 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Er is ondertussen ook wat meer bekend over de derde PVR, namelijk de Humax PVR-9200C. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
RG2005 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:42:
Ik ben toch bang dat Siemens hier in Nederland een slaatje probeerd te slaan uit de markt bescherming voor digitale kabel ontvangers. Het satelliet broertje, de M750 S, kost in Duitsland tussen de 175 en 230 euro zonder HDD. Een prijsverschilletje van bijna 100 euro...
Dat is ook mijn bezwaar tegen die aangepaste Irdeto-2 codering. De standaard Irdeto-2 codering is niet gekraakt, maar door hem aan te passen wordt de consument gedwongen een decoder van de content-aanbieder te kopen/huren. De kabelboeren en decoder-fabrikanten zélf, kunnen op die manier in gezamelijk overleg gewoon de prijs bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Ik weet niet of Siemens er een slaatje uit wil slaan, als ze een aangepaste versie hebben moeten maken voor NL dan is dat aardig duur, onderschat niet wat een R&D afdeling kost die dat allemaal ontwikkeld en test.

Daarnaast is het maar de vraag of Siemens de prijs bepaald, dat zal Casema/TVHome zelf wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Svennie schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 09:39:
Ik weet niet of Siemens er een slaatje uit wil slaan, als ze een aangepaste versie hebben moeten maken voor NL dan is dat aardig duur, onderschat niet wat een R&D afdeling kost die dat allemaal ontwikkeld en test.
Gewoon het toevoegen/veranderen van een sleutel lijkt me. Het is echt niet zo dat er een compleet nieuw en volkomen ander apparaat "from scratch" is ontwikkeld door Siemens.
Bovendien zijn die (in mijn ogen dus relatief écht geringe) kosten snel terugverdiend, aangezien de consument hun (of 1 van die paar andere "gecertificeerde") decoders wel móet aanschaffen. Daar worden gewoon afspraken over gemaakt: Siemens krijgt bijvoorbeeld de garantie van een minimale afname, of de toezegging dat er maar 2 andere decoders door Casema/TVHome gevoerd gaan worden o.i.d..
De kosten van zo'n aanpassing worden dan tegen de (te verwachten) ordergrootte afgewogen en er rolt een prijs uit. Dat is gewoon zaken doen in z'n meest elementaire vorm.
Daarnaast is het maar de vraag of Siemens de prijs bepaald, dat zal Casema/TVHome zelf wel doen.
Ik gaf al aan dat dat waarschijnlijk in gezamelijk overleg zal gaan. Omdat het dus nog steeds toegestaan wordt om die Irdeto-2 codering aan te passen, kan Casema/TVHome zelf de boer op naar exclusieve decoder fabrikanten. Er worden gewoon aantallen begroot, en zo worden ook onderling (hetzij expliciet, hetzij via marktwerking) de marges bepaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128984

Ik zit nog te dubben of ik de Casema decoder van Siemens ga kopen. Ik heb op de Casema webshop een week geleden een Jabra Bluetooth headset gekocht. Lekker snel geleverd en heeeeel
goedkoop als je hem vergelijkt. Dus dat is wel prima. Ik heb nu de standaard Samsung decoder gekoppeld aan een JVC HDD recorder en dat werkt opzich prima alleen wil ik 1 kastje en verder niets.

Ik heb even gebeld over de levertijd. Ze gaan vanaf 14 augustus uitleveren dus dat is best snel. Casema zou de eerste zijn. Dat opnemen op DVD kan volgens hen wel maar je moet het wel altijd afspelen op de Gigaset (dus wel gecodeerd!!).

Het prijsverschil van 100 euro met de 750s klopt ook wel. Dat is een single tuner dus dat scheelt behoorlijk. Je kan alleen opnemen wat je kijkt! Het model in de Casema webshop heeft twee tuners en kan zelfs opnemen van twee zenders tegelijkertijd!

Heeft iemand zo'n ding al eens in werking gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Als ik het goed begrijp bedoelen ze met het branden op DVD dus dat je het gecodeerde mpg bestand wel op DVD kunt branden, maar om het terug te kunnen zien moet je het bestand dus eerst weer terugkopiëren naar de USB harddisk of naar de share op je pc om 'm vervolgens via de Gigaset weer te bekijken. Lekker omslachtig!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Zou die Siemens M750 C IR ook als NAS te gebruiken zijn?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wroet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 10:28
Helaas,

film bekijken op je pc zal niet gaan, ik had de volgende vraag aan Siemens gesteld:
Ik ben van plan de Gigaset M750C IR aan te schaffen zodra deze beschikbaar
komt, tezamen met een TVhome Digitaal tv abonnement van Essent. Nu weet ik
dat deze
Gigaset M750C IR aangesloten kan worden op m'n thuisnetwerk, en opnames daar
op een PC kan opslaan.

Nu is mijn vraag of ik LIVE beelden ook kan bekijken (streamen) op die PC in
mijn netwerk. (Via LAN of Wifi)? Dus niet (alleen) op de TV die op de scart
wordt
aangesloten, maar óók op iedere pc/notebook in mijn netwerk.

Ik hoop het ten zeerste, maar verwacht dat uw antwoord negatief zal zijn.

Wellicht bestaat dan het volgende alternatief:
Ik kan op de TV (indien er een harde schijf is geselecteerd in het netwerk
uiteraard) via Timeshift een uitzending vertraagd kijken (bv 5 minuten later
dan de
uitzending). Dit betekend dat de Gigaset M750C IR dus een mpeg-bestand
ergens in het netwerk op een Harddisk aan het wegzetten is, en
tegelijkertijd aan het
uitlezen om deze op de TV af te spelen.
Bestaat dan ook de mogelijkheid om dat mpeg bestand, ietwat vertraagt, maar
wél tijdens het opnemen van de Gigaset M750C IR, ook al af te spelen op een
pc in
mijn netwerk?

Dit zou namelijk een leuke omweg zijn om (ietwat vertraagt) toch TV te
kunnen kijken op alle pc's in mijn netwerk, indien de Gigaset M750C IR dat
niet standaard
toe laat zoals bovenaan deze mail gevraagd.

Indien jullie geen antwoord kunnen geven op bovenstaande vragen, is het
wellicht nuttig hiervoor een testopstelling op te zetten? Ik denk dat zeer
veel kopers
en tweakers hier zeer in geïnteresseerd zijn!

Ik kijk zeer uit naar uw antwoord!

Met vriendelijke groet,

blablabla
toon volledige bericht
en hun antwoord:
Bedankt voor uw e-mail.

Helaas kunnen wij niets anders doen, dan uw vermoeden bevestigen. Het
bekijken van opnames op uw PC is in het geheel niet mogelijk. De beelden
zijn uitgerust met een bepaalde encryptie die er voor zorgt dat deze niet op
uw PC te bekijken zijn. Het streamen "van decoder naar tv" is hierdoor dus
ook niet mogelijk. Uiteraard kunt u opnames vanaf uw PC wel streamen naar uw
TV.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
***Naam***
Siemens Helpdesk
:( :( :(

• Beuzelarij
  • Niet online
...
en hun antwoord:
...
Het streamen "van decoder naar tv" is hierdoor dus ook niet mogelijk.
:?
Logisch.....

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
Klippy schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:50:

En er is ook nog een grappig Flash filmpje over de 750S. (als de URL's niet werken een keer op enter drukken in je adresbalk zodat je referrer goed is)
hihihi op die salon-tafel hebben ze ook meteen maar een Siemens telefoontje geplaatst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 19:59

job

Voor de 750S is pvrpilot te gebruiken.
Met dit programma kan je precies doen wat je wilt...
Zou me niets verbazen als dit programma gewoon werkt met (of aangepast wordt voor) de 750C.

Wat die speciale encryptie betreft. Dat zal wel gewoon de irdeto codering zijn.
Het staat me trouwens bij dat siemens nog een software programma zou uitgeven waarmee je de opgenomen films mee kan bewerken zodat je ze kan branden endergelijke.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 22-08-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
job schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:01:
[...]

Voor de 750S is pvrpilot te gebruiken.
Met dit programma kan je precies doen wat je wilt...
Zou me niets verbazen als dit programma gewoon werkt met (of aangepast wordt voor) de 750C.
Ik heb gemailt met de makers van PVRPilot en dit programma zal niet zomaar werken voor de 750C. Ik werd doorverwezen naar Siemens voor mijn vraag. Heb Siemend nog geen mailtje gestuurd, zal ik binnenkort wel even doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ik zal thuis even het exacte mailtje opzoeken, weet niet 100% zeker of het echt niet zou werken. De makers van PVRpilot wisten er in ieder geval niks vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik heb laatst zo'n dergelijk mailtje gelezen? Had je die hier (of op tvhomeforum) al niet eens gepost?

Wat de werking van pvrpilot betreft... het is moeilijk een apparaat wat nog niet te koop is te gaan ondersteunen, maar wie weet werkt het wel.

Als dit ding op de markt komt zal er wel naar gekeken gaan worden.
Misschien willen de makers van pvrpilot hier wel wat mee doen, of misschien wel andere hobbyisten.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 22-08-2006 21:12 ]

Anoniem: 106678

Is er al meer informatie wanneer de PVR's voor @Home gekocht kunnen gaan worden?
Die Siemens lijkt mij wel wat :-)

• MoFu
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 106678 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:19:
Is er al meer informatie wanneer de PVR's voor @Home gekocht kunnen gaan worden?
Die Siemens lijkt mij wel wat :-)
@home gaf mij vandaag deze reactie:

Geachte heer,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail van 17 augustus 2006.

Helaas ondersteunen wij Siemens M750C niet. Voor de digitale ontvangers die op ons netwerk werken, kunt u terecht bij onze leveranciers.

U vindt op www.home.nl/producten/televisie/verkooppunten een lijst met leveranciers waar u een digitale ontvanger en installatiepakket voor TV Digitaal en TV Digitaal Extra kunt kopen. In het installatiepakket vindt u een aanmeldkaart. Wij vragen u deze volledig in te vullen, te ondertekenen en binnen vijf dagen naar ons op te sturen.

U kunt zich ook aanmelden via www.home.nl. Het aanmeldformulier vindt u op www.home.nl/producten/televisie.

Wij gaan er vanuit dat dit voor u genoeg informatie is. Als u nog vragen heeft, bel dan onze Klantenservice: 0900 - 0740 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,

Afdeling TV Digitaal van @Home

Kijk.... daar schieten we dus niets mee op........

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Klopt van een kant wel, want hij is nog niet verkrijgbaar :P
Maar een beetje nutteloze mail inderdaad, vast geschreven door zo'n student die nergens van weet.

Ik las ergens op TVHome forum dat Casema ze vanaf vandaag verstuurde en ze waren al een paar weken te bestellen via hun webshop.
Dus ik neem aan dat TVH niet lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

ja op casema kan je ze bestellen, maar ik vind de prijs te pittig. Als hij nou ook HD kon ontvangen.
http://www.casema.nl/pagi...televisie/rtvdigitaal/pvr

iemand enig idee wanneer er HD versies van dit soort pvrs komen?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 25-08-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 81768 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:51:
iemand enig idee wanneer er HD versies van dit soort pvrs komen?
Dat zal nog wel een behoorlijke tijd gaan duren. Momenteel is er nog niet eens een probleemloos functionerende HDTV ontvanger met één tuner te krijgen en voor een PVR moet men er één ontwikkelen waar twee tuners in zitten. Een veel complexere techniek dus en gezien de prijs van een standaard HDTV ontvanger zal het ook wel een behoorlijk duur apparaat gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

Ok, maar over die twee tuners. Werkt het pip dan op elke tv, of moet je tv ook over pip beschikken?
En hoe werkt het? Kan ik dan dus 2 kanalen tegelijk bekijken of alleen een opgenomen programma en normale tv.
En is het dan ook mogelijk om tv te kijken en daarnast tv-out (pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 81768 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:42:
Ok, maar over die twee tuners. Werkt het pip dan op elke tv, of moet je tv ook over pip beschikken?
Als een PVR PIP functionaliteit biedt dan werkt dat op elke TV. Eventuele PIP in de TV heeft hier verder niets mee te maken, dat is een analoge PIP zullen we maar zeggen.
En hoe werkt het? Kan ik dan dus 2 kanalen tegelijk bekijken of alleen een opgenomen programma en normale tv.
En is het dan ook mogelijk om tv te kijken en daarnast tv-out (pc)
Een PVR heeft twee tuners waarmee je dus gelijktijdig op twee digitale kanalen kan afstemmen. Normaal zal je het ene kanaal via de TV bekijken en het andere kanaal op de harde schijf opnemen. Het tweede kanaal kan ook in een PIP schermpje op je TV worden weergeven mits de PVR dat ondersteund. Of het mogelijk is om het tweede kanaal direct via de tweede scart aansluiting uit te sturen hangt sterk van de PVR af. De Siemens schijnt dat volgens de geruchten niet te kunnen. Op beide scart aansluitingen schijnt hetzelfde signaal te staan, namelijk het signaal dat naar je TV gaat. Hoe dat bij de andere PVR's zit zal je moeten opzoeken in de handleidingen. Het kan uberhaupt geen kwaad om de handleidingen van de PVR's eerst goed door te lezen om te zien of het apparaat die functionaliteit beidt die jij er van verwacht. De handleiding van de Siemens PVR is al te downloaden via de Siemens site. Die van de Samsung PVR is er nog niet en die van de Humax PVR ook nog niet, al is die laatste min of meer vergelijkbaar met de DVB-T uitvoering, namelijk de PVR-9200T waarvan wel een handleiding te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
De eerste ervaringen zijn inmiddels binnen, zie http://xsbb.nl/phpbb/view...s=0&postorder=asc&start=0

Nogal wisselend dus, ben benieuwd wanneer TVHome hem gaat aanbieden en of die de firmware aangepast hebben, want ze zijn er al maanden mee aan het testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En zo te lezen kun je geen rtl 4 en 5 opnemen, daar ben je dan klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Happy2000 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:06:
En zo te lezen kun je geen rtl 4 en 5 opnemen, daar ben je dan klaar mee.
Ja dat is ook zo raar, maar dat lijkt me gewoon een foutje ergens, dat zou wel heel dom zijn anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 08-05 16:41

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik lees dit ook over rtl4 en rtl5 (en trouwens ook over sport1 en film1) op het tv-home-forum. Ik wacht eerst wel tot er resultaten zijn over deze onzekerheid. Ik ga zeker geen 500 euro uitgeven aan een videorecorder die dan vervolgens niet van die kanalen kan op nemen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Klippy schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:25:
De eerste ervaringen zijn inmiddels binnen, zie http://xsbb.nl/phpbb/view...s=0&postorder=asc&start=0

Nogal wisselend dus, ben benieuwd wanneer TVHome hem gaat aanbieden en of die de firmware aangepast hebben, want ze zijn er al maanden mee aan het testen...
Interessant topic. Als ik het goed begrijp worden de streams dus toch ongecodeerd opgeslagen, wat betekent dat je ze dus op je pc kan bewerken en bijv. kunt branden op DVD. Dat is goed nieuws! Is trouwens tegengesteld van wat Siemens hier heeft gemeld!

Dat je RTL 4 & 5 niet kunt opnemen is wel vreemd ja. Mocht dat bewust zo zijn ingesteld lijkt me een waarschuwing voor de kopers van de decoder wel op z'n plaats!

[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 30-08-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Nou, ik heb Casema technische dienst gebeld. Zij geven aan de alles opgenomen moet kunnen worden met het dit apparaat. Slechts 1 nadeel, ik heb de neiging de helpdesk van Casema niet te vertrouwen in hun adviesen. Dat was ongeveer rond de keer dat ze mij een keer van spyware beschuldigden op mijn Linux pc. :)

• job

job

Tourniquet schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:18:
Interessant topic. Als ik het goed begrijp worden de streams dus toch ongecodeerd opgeslagen, wat betekent dat je ze dus op je pc kan bewerken en bijv. kunt branden op DVD. Dat is goed nieuws! Is trouwens tegengesteld van wat Siemens hier heeft gemeld!

Dat je RTL 4 & 5 niet kunt opnemen is wel vreemd ja. Mocht dat bewust zo zijn ingesteld lijkt me een waarschuwing voor de kopers van de decoder wel op z'n plaats!
Bij @home schijn je rtl4&rtl5 wel gewoon op te kunnen nemen.

Maar waar ik nog benieuwd naar ben, is of je twee opnames maakt.. of naar een zender kijkt en de andere (vanuit een andere frequentie) opneemt.. of het dan ook ongecodeerd is.
De siemens zal dan 2 streams tegelijk moeten decoderen.. Wat natuurlijk 2 maal zo zwaar is.
Handige oplossing is 1 coderen (waarnaar je kijkt), de andere gecodeerd opslaan en bij het terugkijken decoderen.

• Beuzelarij
  • Niet online
job schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:01:
...
Maar waar ik nog benieuwd naar ben, is of je twee opnames maakt.. of naar een zender kijkt en de andere (vanuit een andere frequentie) opneemt.. of het dan ook ongecodeerd is.
De siemens zal dan 2 streams tegelijk moeten decoderen.. Wat natuurlijk 2 maal zo zwaar is.
Handige oplossing is 1 coderen (waarnaar je kijkt), de andere gecodeerd opslaan en bij het terugkijken decoderen.
Daar is op Sat4all bij andere ontvangers ook over gesproken, zie bijvoorbeeld vanaf hier.

• job

job

Jep, ik weet het. Dat probleem met de alphacrypt is nog steeds niet opgelost.
De alphacrypt is rap genoeg om meerdere streams te decoderen... dus wat daar het probleem is is niet duidelijk.

Het staat me bij dat pvrpilot opnames kan decoderen, maar die werkt niet met de m750 C.

• MrScratch

MrScratch

Dat zou toch geen probleem moeten zijn. Ik heb een smartwi.net smartcardsplitter thuis liggen en die slaagt er ook in voor maximaal 4 apparaten tegelijk de decodering te verzorgen. Dan moet een dubbele tuner dat toch ook wel kunnen?

• Beuzelarij
  • Niet online
MrScratch schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:24:
Dat zou toch geen probleem moeten zijn. Ik heb een smartwi.net smartcardsplitter thuis liggen en die slaagt er ook in voor maximaal 4 apparaten tegelijk de decodering te verzorgen. Dan moet een dubbele tuner dat toch ook wel kunnen?
Zo'n ding verstuurt toch de sleutel naar de verschillende decoders, maar verzorgt de eigenlijke decodering toch niet zelf? Probleem ligt denk ik bij de decoder(s).

• MrScratch

MrScratch

Beuzelarij schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:28:
[...]

Zo'n ding verstuurt toch de sleutel naar de verschillende decoders, maar verzorgt de eigenlijke decodering toch niet zelf?
Dat klopt, maar dan moet het voor Siemens toch vrij makkelijk zijn om deze techniek in het apparaat in te bakken? Zet 2 decoders in het apparaat en zet een splitter op de smartcard om vanuit 2 decoders 1 smartcard te kunnen lezen tegelijkertijd.

• Beuzelarij
  • Niet online
MrScratch schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:58:
Dat klopt, maar dan moet het voor Siemens toch vrij makkelijk zijn om deze techniek in het apparaat in te bakken? Zet 2 decoders in het apparaat en zet een splitter op de smartcard om vanuit 2 decoders 1 smartcard te kunnen lezen tegelijkertijd.
Technisch stelt dat voor een bedrijf als Siemens natuurlijk ook niets voor. De fabricagekosten voor zo'n ding moeten echter zo gering mogelijk worden gehouden. Siemens wil zelf een zo groot mogelijke marge, en de kabelboeren eisen gewoon een goedkoop apparaat omdat anders veel te weinig mensen de overstap wagen.
Dat geldt overigens voor zoveel apparatuur. Hoe vaak denk je wel niet, als er weer eens iets knulligs is afgebroken, "hadden ze nu maar 1 euro meer aan dat onderdeel besteed"?

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zitten er niet gewoon 2 decoders in het apparaat? Anders zou PIP toch ook niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Op de M740 site staat allerlei leuke info. Gaat ook over de M750 S, maar volgens mij zijn die dingen allemaal hetzelfde, op de tuner na. Dat was met de dBox ook al, en ik denk dat dit een zelfde verhaal is. Zou ook niet weten wat er verder anders zou moeten zijn.

Aangezien het ding OS is, zijn er natuurlijk diverse types bezig met leuke programma's te brouwen om oa die gecodeerde videodata te decrypten: MPEG verarbeitung. Het is nog niet veel, maar ik verwacht dat er wel wat bedacht zal worden.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Tourniquet schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:52:
Zitten er niet gewoon 2 decoders in het apparaat? Anders zou PIP toch ook niet werken?
Er zitten sowieso 2 tuners in.
Misschien dat het decoderen door de cpu wordt gedaan, of door een aparte decodeerchip.
Het is de vraag waarvan er allemaal 2 van in zitten.
mphilipp schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 00:02:
Aangezien het ding OS is, zijn er natuurlijk diverse types bezig met leuke programma's te brouwen om oa die gecodeerde videodata te decrypten: MPEG verarbeitung. Het is nog niet veel, maar ik verwacht dat er wel wat bedacht zal worden.
Er staat daar geen enkel programma wat de streams decodeert.
pvastrumento is een prog wat ts streams kan omzetten naar bijvoorbeeld mpeg/mpv/mpa.
projectx kan het zelfde als pvastrumento
dan staan er verder links naar afspeelsoftware en software om streams te knippen en te plakken (omdat je bijvoorbeeld de reclame eraf wilt halen).

[ Voor 49% gewijzigd door job op 02-09-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:38

mphilipp

Romanes eunt domus

job schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:52:
Er staat daar geen enkel programma wat de streams decodeert.
pvastrumento is een prog wat ts streams kan omzetten naar bijvoorbeeld mpeg/mpv/mpa.
projectx kan het zelfde als pvastrumento
dan staan er verder links naar afspeelsoftware en software om streams te knippen en te plakken (omdat je bijvoorbeeld de reclame eraf wilt halen).
Dus...je hebt er niks aan? Ik heb dat ding niet, dus heb niets kunnen uitproberen, maar je moet dus eerst iets doen om die streams te decoderen en dan kun je pas iets met die programma's van die site?

Op zich wel logisch dat ze zoiets doen natuurlijk. Film1 enzo vinden het op zich niet zo erg, maar de DVD producenten zien het niet zo zitten denk ik. Die oefenen via de filmmakers druk uit op de fabrikanten van die kabeldingen om iets te bedenken.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Op het tvhome forum zijn er mensen die zeggen dat de streambestanden ongecodeerd op de HD worden opgeslagen en meteen zijn af te spelen.
Pagina: 1 2 Laatste