Twee PVRs op komst voor @Home

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188116

Klippy schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:25:
De eerste ervaringen zijn inmiddels binnen, zie http://xsbb.nl/phpbb/view...s=0&postorder=asc&start=0

Nogal wisselend dus, ben benieuwd wanneer TVHome hem gaat aanbieden en of die de firmware aangepast hebben, want ze zijn er al maanden mee aan het testen...
Omdat ik een gebruikersvriendelijke oplossing zoek om tv op te nemen met een goede kwaliteit heb ik de Siemens DVB-C PVR besteld.

Nou ik heb de siemens een 4 tal dagen mogen proberen. Ik ben er NIET tevreden over:
De Plussen:
+ goede beeld en geluid kwalieit (zowel bij life uitzendingen als opnames).
+ redelijk snelle reactie op zappen en in menus (meestal)
+ mooi uiterlijk apparaat en afstandsbediening
+ Uitbreidbaar met externe harddisk
+ Digitale geluidsuitgang.
+ Via een netwerkkabel zijn beeld opnames ook op een harddisk in een PC op te nemen.

De minnen:
- zo nu en dan vastlopers.
- RTL 4 en 5, en MTV is niet op te nemen.
- In sommige opnames is niet snel te spoelen.
- Niet intuitieve interface (ziet er wel mooi uit, ook evt doorzichtige interface).
- RTL 4 kun je bijvoorbeeld niet opnemen en ook geen time slip functionaliteit. Wanneer je dit wel probeert geeft het apparaat niet vooraf een goede melding. Of het apparaat loopt vast, of je moet naderhand ontdekken bij opnames dat de opname niet gelukt is.
- De opnames die via de netwerkkabel op een PC zijn gezet zijn niet af te spelen op een PC.

Conclusie is voor mij, dat het apparaat terug gaat.
Ik hoop dat de Samsung PVR beter zal presteren.

Tot Zover

WJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Meerdere keren per dag/avond?
Wat zegt de helpdesk (aajjj!) daarvan? Komt dit door copyright zaken of zou het een bug zijn in de firmware?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182900

De minnen:
- zo nu en dan vastlopers.
- In sommige opnames is niet snel te spoelen.
- Niet intuitieve interface (ziet er wel mooi uit, ook evt doorzichtige interface).
- RTL 4 kun je bijvoorbeeld niet opnemen en ook geen time slip functionaliteit. Wanneer je dit wel probeert geeft het apparaat niet vooraf een goede melding. Of het apparaat loopt vast, of je moet naderhand ontdekken bij opnames dat de opname niet gelukt is.
- De opnames die via de netwerkkabel op een PC zijn gezet zijn niet af te spelen op een PC.
- Vastlopers zijn te verwachten. Het is een nieuw product en die bevatten vaak nog kinderziektes. Er zullen dus nog wel een aantal software updates volgen om deze op te lossen.
- RTL4/5 probleem schijnt een Casema probleem te zijn. @Home schijnt dit niet te hebben. Zal wel opgelost worden door Casema.
- Aangezien je niet snel kunt spoelen neem ik aan dat je via een netwerk opneemt. Sluit eens een USB HD aan. Dan werkt dit een stuk beter.
- Interface is in het begin altijd even wennen.
- Een goede melding zou inderdaad wel netjes geweest zijn.
- De opnames zijn nu eenmaal niet te bekijken via een pc. Dit zal ook bij de Samsung het geval zijn. Alhoewel ik op tvhomeforum.tk heb gelezen dat het wel mogelijk schijnt te zijn met de Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:16
Anoniem: 182900 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 07:51:
[...]
- De opnames zijn nu eenmaal niet te bekijken via een pc. Dit zal ook bij de Samsung het geval zijn. Alhoewel ik op tvhomeforum.tk heb gelezen dat het wel mogelijk schijnt te zijn met de Siemens.
Dit blijkt prima mogenlijk met wat freeware programmaatjes. ;)
TVhomeforum: Siemens M750 C Gebruikservaringen
Ontzettend bedankt voor de tip over ProjectX. Met dit programma heb ik, zonder veel moeite, een opgenomen programma omgezet in een m2v- en een mp2-bestand. Vervolgens kan ik hier met DVD Remake weer een mooie DVD van maken.

Bovendien bedankt voor de tip over MediaPlayer Classic. Die speelt de streams netjes af. Alleen zoeken in het bestand werkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 182900 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 07:51:
- Vastlopers zijn te verwachten. Het is een nieuw product en die bevatten vaak nog kinderziektes. Er zullen dus nog wel een aantal software updates volgen om deze op te lossen.
Zo werkt het in de praktijk helaas. Ik ben het er echter niet mee eens. Dit soort producten zijn helemaal niet zo nieuw en men weet best hoe ze het goed moeten doen. Maar dat kost tijd en aangezien je heel makkelijk firmware kunt updaten, kiezen fabrikanten ervoor om software vaak in een beta stadium uit te leveren. Laat de klant maar lekker testen.

En ervaringen met Casema en andere provider vwb updates zijn niet goed. Vaak zijn de updates allang beschikbaar vanuit de fabrikant, maar voordat de provider zover is...

Die 'gratis' Samsung decoder was - als ik van de verhalen uitga - ook al zo'n crappy ding. Vastlopers, slecht beeld enz...Mijn oude dBox II was wat dat betreft stukken en stukken beter. Ik heb er dan ook met plezier toch weer bijna een jaar gratis TVD mee kunnen kijken. Het kan dus gewoon wél. Heeft weinig met nieuwe technologie te maken. Die is inmiddels al een paar jaar oud.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41

Klippy

Still Game

Topicstarter
Sja, met die Samsung heb ik niet zo heel veel last, beeld is af en toe eens ff zwart inderdaad, maar dat heb ik al eens beschreven in het algemene TVHome topic. Dat stoort met niet en heb er ook erg weinig last van, alsof je ff met je ogen knippert 1x per uur. Verder ben ik tevreden met die decoder. Stukken beter dan die Sagem die ik had.

Daarom ben ik ook heel erg benieuwd hoe de Siemens decoder is als hij via @Home te verkrijgen is. Omdat het open source firmware is verwacht ik dat die anders is dan die van Casema. Al voordat ik dit topic opende waren ze bezig met de Siemens decoder te testen en dat zou ergens in juli klaar zijn, dat werd toen augustus en nu weet ik niet meer wanneer ze klaar zijn. Dus ik hoop dat dat een indicatie is dat ze behoorlijk serieus aan het testen zijn en proberen alles perfect af te leveren. Op die Siemens site stond toen ook dat de decoder in samenwerking met Essent ontwikkeld werd.
Misschien een beetje optimische redenatie, maar ik hoop dus dat Essent de zaken nu wat beter regelt dan Casema, die gewoon de eerste de beste versie op de makrt brengt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Klippy schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:25:
Omdat het open source firmware is verwacht ik dat die anders is dan die van Casema. Al voordat ik dit topic opende waren ze bezig met de Siemens decoder te testen en dat zou ergens in juli klaar zijn, dat werd toen augustus en nu weet ik niet meer wanneer ze klaar zijn. Dus ik hoop dat dat een indicatie is dat ze behoorlijk serieus aan het testen zijn en proberen alles perfect af te leveren. Op die Siemens site stond toen ook dat de decoder in samenwerking met Essent ontwikkeld werd.
Misschien een beetje optimische redenatie, maar ik hoop dus dat Essent de zaken nu wat beter regelt dan Casema, die gewoon de eerste de beste versie op de makrt brengt.
Een fabrikant gaat niet voor elk Irdeto 2 kabelbedrijf een andere firmware versie uitbrengen. Ik verwacht niet dat Siemens wat dat betreft de uitzondering op de regel wordt. Mogelijk vindt Essent de huidige versie nog niet goedgenoeg en hebben ze eerst nog een aanpassing in de firmware bedongen voordat ze tot goedkeuring overgaan. In dat geval zal die update na herhaalde fieldtesten bij Casema ook daar op het netwerk geplaatst worden. Alle Irdeto 2 kabelbedrijven werken volgens de ontvanger richtlijnen die zijn vastgelegd in de Essent Kabelcom DVB specificatie. Daarom zijn alle huidige verkrijgbare Irdeto 2 kabel ontvangers ook te gebruiken in alle Irdeto 2 kabelgebieden (zie de logo's op de Siemens site voor een overzicht)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
RTL4 en 5 kunnen nu trouwens ook gewoon worden opgenomen bij Casema en bij @Home kon het altijd al.
Lag aan Casema dus. Film1 en Sport1 kan je bij @home ook opnemen als je aangeeft een PVR te hebben.

Alle info van www.tvhomeforum.tk :) Zie link van een paar posts geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106678

Is de Siemens ook al ergens in een winkel te koop?
en dan bedoel ik ook in het verzorgingsgebied van @Home (Groningen bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Anoniem: 106678 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:34:
Is de Siemens ook al ergens in een winkel te koop?
en dan bedoel ik ook in het verzorgingsgebied van @Home (Groningen bv)
Bij wehkamp.nl te koop en op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Nog even een kick voor het laatste nieuws, de review:
http://digitalekabeltelevisie.nl/decoder/siemens/index.shtml

Das een tegenvaller dan, ben benieuwd of dit zo'n drama als de HDTV decoder gaat worden...
Of dat Siemens wel hun best gaat doen om het nog te redden. Weten we misschien ook waarom hij bij @Home nog niet te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klippy schreef op maandag 06 november 2006 @ 03:18:
Das een tegenvaller dan, ben benieuwd of dit zo'n drama als de HDTV decoder gaat worden...
Toch maar de Dreambox 600 dan...kun je tenminste nog wat met de software doen. Ik kijk nu (Casema) met een Dreambox 500C en dat bevalt prima. Ding is snel en goed. PVR-en kan ik niet zo makkelijk (moet streamen via het netwerk) dus dan zou je de 600 moeten hebben. Wil je het helemaal superdeluxe, is de 7025 een goede keuze met z'n 2 tuners. En je kunt de tuners ook nog uitwisselen met satelliettuners mocht je ooit willen overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 22:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

In het TVHomeforum is te lezen dat de op stapel staande firmware update heel wat van de huidige problemen oplost: http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&t=649453

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 20-06 23:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, ik heb mijn keuze eerst al gemaakt. Ik wilde de siemens halen, maar ik denk dat ik dat stukje budget maar in een Wii steek (en een nieuwe videoband :) ). Misschien over een dik half jaar nog maar eens inventariseren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Janoz schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:56:
Misschien over een dik half jaar nog maar eens inventariseren.
Voor een twiekert is er toch eigenlijk maar één keuze: dreambox. Toch? Al die afgesloten ellende is 3x niets. Dat blijkt maar weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:45:
Voor een twiekert is er toch eigenlijk maar één keuze: dreambox. Toch? Al die afgesloten ellende is 3x niets. Dat blijkt maar weer eens.
Daar zou mijn voorkeur in beginsel ook naar uitgaan, alleen wordt je dan toch weer gedwongen met een Alphacrypt of een cardserver te gaan werken, met alle onzekerheid (nu, maar vooral in de toekomst) van dien. Ik krijg steeds meer zin om het gewoon op analoog te houden, omdat je feitelijk enkel in je mogelijkheden wordt beperkt.
Op dit moment wegen voor mij de voordelen van digitaal niet op tegen de nadelen. Zolang de "normale" zenders niet in HD op de digitale kabel zitten, geeft digitaal nauwelijks beter beeld dan een goed analoog signaal, terwijl je wel met een enorme rompslomp en vooral beperkingen wordt opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:24:
Daar zou mijn voorkeur in beginsel ook naar uitgaan, alleen wordt je dan toch weer gedwongen met een Alphacrypt of een cardserver te gaan werken, met alle onzekerheid (nu, maar vooral in de toekomst) van dien.
Ik weet niet wat een Alpacrypt is, maar ik heb begrepen dat een Dreambox inmiddels gewoon werkt met de kaartjes. Uiteraard werkt een CS ook, daar maak ik nu gebruik van.
Ik krijg steeds meer zin om het gewoon op analoog te houden, omdat je feitelijk enkel in je mogelijkheden wordt beperkt. Op dit moment wegen voor mij de voordelen van digitaal niet op tegen de nadelen. Zolang de "normale" zenders niet in HD op de digitale kabel zitten, geeft digitaal nauwelijks beter beeld dan een goed analoog signaal, terwijl je wel met een enorme rompslomp en vooral beperkingen wordt opgescheept.
Hmmm...ik weet niet of ik het daarmee eens kan zijn. Ik vind het verschil tussen analoog en digitaal behoorlijk. Het is het verschil tussen een VHS tapen en een DVD wat mij betreft. Beeld is gewoon veeeel strakker dan een analoog signaal ooit kan geven. Wie mij een vergelijkbaar signaal kan presenteren moet me maar mailen, dan kom ik kijken. Ik geloof er niets van namelijk. Analoog is veel en veel meer aan storing en demping onderhevig en dat zie je gewoon altijd. Digitaal is minder storingsgevoeling. Pas als de storing heel erg is, krijg je de bekende blokjes of haperingen in het signaal.
En als je een fatsoenlijke ontvanger hebt+goed signaal staat niets een kraakhelder beeld in de weg. Ik heb vele mensen horen klagen over het slechte beeld van TVD en die hadden allemaal zo'n Samsung prul. Na een firmware update was het beeld al wat beter, maar mijn dBox II en Dreambox geven gewoon een superstrak beeld.

Kom eens kijken zou ik zeggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 20-06 23:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dreambox heb ik niet zo'n zin in. Het mooie van de siemens vond ik dat hij lekker minimaal was en toch kon wat ik wilde. Stil, HD eraan voor timeshiften en netwerkschijf voor opnemen. Het kastje is verder stil en je zou via het netwerk ook het apparaat kunnen programmeren. Het 'tweaker' aspect zou bij mij eerder liggen in het feit dat dit apparaatje de boel wegschrijft op mijn centrale fileserver. Daarnaast zou ik ook nog een wrapper kunnen schrijven zodat ik het apparaat via een webapp kan inprogrammeren waardoor ik ook via mijn pda of de internet verbinding van degene waar ik op visite ben nog snel even die ene serie op kan laten nemen. Maar ja, ik ben dan natuurlijk ook meer een software man ;).

De huidige decoder zou dan naar de slaapkamer gaan zodat ik daar ook digitale tv heb. Ik deel de mening van Beuzelarij dan ook niet. Ik ben zeer tevreden met de beeldkwaliteit, maar vooral ook met de extra zenders en opties (epg bijvoorbeeld). Zijn mening mbt de dreambox deel ik echter wel. Natuurlijk heb je meer opties, maar je bent ook meer geld kwijt voor minder zekerheid. Een dreambox neem ik wel wanneer ik een schotel neem, niet met de kabel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Janoz schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:47:
Dreambox heb ik niet zo'n zin in. Het mooie van de siemens vond ik dat hij lekker minimaal was en toch kon wat ik wilde. [knip]Maar ja, ik ben dan natuurlijk ook meer een software man ;).
Tsja...het is een keuze...Dreambox kan alles wat je daar noemt. En het werkt nog ook. Die Siemens is best duur en werkt blijkbaar niet (goed). Het onzekere aspect van de Dreambox valt best mee. Er is een enorme communitie die je kan helpen als het op enig moment niet meer werkt. Maar ik betwijfel of ze ineens het hele systeem veranderen.
Bovendien kun je in het topmodel, de 7025, tuners uitwisselen van DVB-C naar DVB-S bv. De 600 kan dat ook.

Tot nu toe ben ik niet teleurgesteld over mijn Dreambox. Er zijn inmiddels kant en klare images beschikbaar voor de 500C om 'm direct met TVD te laten werken. Dus het trial and error gehalte is er nu wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
@ mphilipp en Janoz:

Eerst even een mogelijk misverstand uit de weg ruimen. Ik gaf aan dat digitaal beeld nu nog nauwelijks beter beeld geeft dan een goed analoog signaal, dus niet dat het helemáál niet beter is.
Ik heb met LinVDR gewerkt, en ik was daarover ook qua beeldkwaliteit best tevreden. Nauwelijks artefacten of storingen. Daar heb ik bij m'n analoge signaal echter ook nauwelijks last van. Ik moet daar wel bij aantekenen dat er in beide gevallen gebruik werd gemaakt van een conventionele beeldbuis-TV, die wat vergevingsgezinder zijn t.o.v. een analoog signaal dan een Plasma of LCD.
Zolang de "normale" zenders niet in HD worden doorgegeven, heeft digitale TV voor mij als grootste voordeel dat zo'n signaal van nature beter geschikt is om op te nemen. Maar juist dát voordeel wordt door de rigide houding van de kabelmaatschappijen grootendeels teniet gedaan. Die Siemens heeft nog (kinder-)ziektes en andere PVR's waarbij je de opnames naar een PC kunt krijgen, worden niet ondersteunt. Dat is op zich nog niet zo erg, maar ze worden actief tegengewerkt.
Een mediacenter vergt een Alphacrypt, of je moet écht gaan hobbyen met een Phoenix-reader, en het is maar de vraag of je dat aan de gang krijgt en het in de toekomst blijft werken. Terwijl het wél grote investeringen zijn.

Zoals de kabelmaatschappijen nu opereren, lijkt satelliet mij een betere optie. Ook dan moet je voor iedere TV een decoder en een kaartje hebben, maar daar zijn ze verder met card-sharen (ik wil dat enkel binnenshuis doen en niet illegaal over internet) en dergelijke. Bovendien heb je dan (nu al) wél een zichtbaar betere beeldkwaliteit. Enige nadeel is het plaatsen van een schotel, maar dat kan er dan naast al die andere rompslomp ook nog wel bij.

Als de kabelmaatschappijen écht zouden willen, zouden ze wel degelijk een voorsprong op satelliet kunnen nemen, en wel op de volgende manier:
Ze zouden een kastje moeten uitbrengen wat in de meterkast wordt aangebracht, en waarin de smartcard zou moeten worden gestopt. Hier wordt het signaal m.b.v. de smartcard ontsleuteld. Dat kastje zou voorzien moeten zijn van een (door de consument te kiezen) aantal uitgangen, waarover het digitale signaal onversleuteld over een coax-kabel binnenshuis wordt verdeeld.
Dan kun je het signaal gebruiken in een mediacenter met DVB-C kaart, of direct in een TV met daarin een DVB-C tuner, zoals bijvoorbeeld Loewe en Philips al leveren.
Op die manier hoeft er niet meer met Alphacrypts en talloze smartcards te worden geklooid, maar is er gewoon een eerlijke en legale ontvangst op ieder toestel binnenshuis. Het illegaal delen van een smartcard over internet wordt op die manier ook voorkomen, want het onversleutelde digitale signaal wordt door het huis gestuurd over een coax-kabel waarmee het bereik eindig is, en niet via een netwerk-protocol wat over internet gestuurd zou kunnen worden.
Ik neem aan dat de kabelmaatschappijen dit forum ook in de gaten houden, dus wellicht dat een of andere manager met bovenstaand idee punten kan gaan scoren op eerstvolgende vergadering. :P

Als de kabelmaatschappijen echter blijven volhouden aan het principe "1 decoder + 1 smartcard" per toestel, schieten ze wellicht zichzelf in de voet. Ik stap nú, vanwege mijns inziens tot nu toe geringe kwaliteitsverbetering, niet over naar digitaal. Nogmaals, de beeldkwaliteit is misschien ietsje beter, maar niet dusdanig veel dat het mij al die investeringen, gepaard met al die beperkingen, waard is. En als ik dus voor elk toestel apart moet gaan betalen, lijkt satelliet me een aantrekkelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:44:
Eerst even een mogelijk misverstand uit de weg ruimen. Ik gaf aan dat digitaal beeld nu nog nauwelijks beter beeld geeft dan een goed analoog signaal, dus niet dat het helemáál niet beter is.
Dat heb ik gelezen, maar ik ben het nog steeds niet met je eens. Zoals ik al aangaf vind ik het verschil tussen analoog en digitaal het zelfde als een VHS tape en DVD. Veel strakker dus. Maar goed, misschien een kwestie van hoe je er naar kijkt. Ik zie in ieder geval een meer dan marginaal verschil.

Jouw andere kritiek is alleen van toepassing op de standaar spelers die je in de winkel koopt. Als je een Dreambox pakt kun je in-huis cardsharing doen zodat één kaartje voldoende is. Bovendien kun je met een Dreambox ook streamen naar je PC. Koop je een 7025, kun je gewoon op de interne HD van het apparaat opnemen en ermee doen wat je wilt (itt de opnames van de Siemens, als het ding niet hangt tenminste). Overigens heb je met satelliet dezelfde beperikingen/mogelijkheden.

Dus...misschien moet je je gewoon beter informeren...

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 07-11-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:07:
Dat heb ik gelezen, maar ik ben het nog steeds niet met je eens. Zoals ik al aangaf vind ik het verschil tussen analoog en digitaal het zelfde als een VHS tape en DVD. Veel strakker dus. Maar goed, misschien een kwestie van hoe je er naar kijkt. Ik zie in ieder geval een meer dan marginaal verschil.
Tja, hierover verschillen we dus van mening.
Jouw andere kritiek is alleen van toepassing op de standaar spelers die je in de winkel koopt. Als je een Dreambox pakt kun je in-huis cardsharing doen zodat één kaartje voldoende is. Bovendien kun je met een Dreambox ook streamen naar je PC. Koop je een 7025, kun je gewoon op de interne HD van het apparaat opnemen en ermee doen wat je wilt (itt de opnames van de Siemens, als het ding niet hangt tenminste). Overigens heb je met satelliet dezelfde beperikingen/mogelijkheden.

Dus...misschien moet je je gewoon beter informeren...
Die opmerking over beter informeren slaat als een tang op een varken.
Ik weet wat een Dreambox kan. Maar je geeft zelf al aan dat mijn kritiek van toepassing is op de standaard spelers die worden ondersteund. Andere spelers worden niet officieel ondersteund. Sterker nog, ze worden actief tegengewerkt door doelbewust een sleutel toe te voegen aan de Irdeto2-codering, die ook in standaard-vorm niet gekraakt is.
Via omwegen is men nu inderdaad in staat om met alternatieve apparatuur digitale kabel-TV te ontvangen. Maar wat als de kabelmaatschappijen eventjes willen gaan pesten, en wat sleuteltjes en/of coderingen hier en daar omgooien? Daar zit je dan met je dure Alphacrypt + DVB-C kaart, of je Dreambox. Ik kon middels mijn DVB-C kaart eerst ook een deel van TVHome ontvangen, maar opeens moest zonodig ook het basispakket worden gecodeerd? :S
M.a.w. hoe mooi zo'n Dreambox ook werkt, als TVHome echt wil (en de OPTA e.d. dat gewoon toestaan) kunnen ze de werking van alternatieve ontvangers gewoon blokkeren. En dat staat mij tegen. Bij satelliet wordt er minder spastisch over alternatieve ontvangers gedaan, en is er meer concurrentie. Het zou goed zijn als er ook concurrentie op de kabel kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:06:
Via omwegen is men nu inderdaad in staat om met alternatieve apparatuur digitale kabel-TV te ontvangen. Maar wat als de kabelmaatschappijen eventjes willen gaan pesten, en wat sleuteltjes en/of coderingen hier en daar omgooien? Daar zit je dan met je dure Alphacrypt + DVB-C kaart, of je Dreambox.
Daar kunnen ze natuurlijk ook niet mee bezig blijven. Het moet met de huidige apparatuur wél allemaal kunnen. Je kunt niet elk jaar roepen dat iedereen zijn kaartje weer moet omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:00
mphilipp schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:07:
[...]
Als je geïnteresseerd bent heb ik wel 2 mpegjes voor je; beide bestanden bevatten exact hetzelfde stukje video (de intro van CSI) alleen is de een opgenomen middels een DVB-C tuner en de ander met een hauppauge PVR150.

Ik zie wel een verschil tussen beide, maar het verschil is minimaal en in mijn ogen zeker niet hetzelfde verschil als tussen VHS en DVD. Het meest verassende verschil vond ik eigenlijk nog wel dat de DVB-C variant meer dan 2x kleiner is (1,9GB tegen 4,4GB voor een uur en ruim 10 minuten) terwijl de bitrate 2x zo hoog is (160433kpbs tegen 80697kpbs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RAPWare schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:02:
Als je geïnteresseerd bent heb ik wel 2 mpegjes voor je; beide bestanden bevatten exact hetzelfde stukje video (de intro van CSI) alleen is de een opgenomen middels een DVB-C tuner en de ander met een hauppauge PVR150.
Ja, dat kan best. Maar ik weet ook wat ik zelf zie. Mijn analoge kabelbeeld is zeker niet slecht, maar je ziet altijd ruis en het beeld is nooit perfect stil/strak. Je ziet altijd wat ik noem een beetje zwemmerig beeld. Als je dichtbij staat dan. Van afstand valt dat niet echt heel erg op. Verder is de kleurscheiding niet echt perfect; kleuren en contrast zijn niet optimaal. Als ik op dezelfde TV een digitale decoder aansluit (dBox II of Dreambox) zie ik een strak beeld, geen zwemmertjes, goed contrast en kleurweergave. Beeld is heerlijk rustig en heeft een goede kleurscheiding.

Als je weinig verschil ziet tussen analoog en digitaal kan dat best. Ik zie iets anders. Misschien hebben we beiden gelijk en is het analoge beeld bij jou helemaal top/of het digitale beeld vreselijk. Of je digitale decoder toont geen optimaal beeld. Ik weet het niet. Misschien is mijn analoge kabel toch niet zo goed als ik dacht, maar zoals ik al zei: heel erg slecht is het niet. Maar het digitale beeld is bij mij gewoon een stuk beter.

We kunnen hier nog heel lang over halen en trekken, maar daar zullen we echt niet uit komen. Kom een keer langs zou ik zeggen, en overtuig uzelf. Misschien verrast het je, en misschien lach je me uit en kan ik een nieuwe bril kopen. Whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
mphilipp schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:24:
[...]
Ja, dat kan best. Maar ik weet ook wat ik zelf zie. Mijn analoge kabelbeeld is zeker niet slecht, maar je ziet altijd ruis en het beeld is nooit perfect stil/strak. Je ziet altijd wat ik noem een beetje zwemmerig beeld. Als je dichtbij staat dan. Van afstand valt dat niet echt heel erg op. Verder is de kleurscheiding niet echt perfect; kleuren en contrast zijn niet optimaal. Als ik op dezelfde TV een digitale decoder aansluit (dBox II of Dreambox) zie ik een strak beeld, geen zwemmertjes, goed contrast en kleurweergave. Beeld is heerlijk rustig en heeft een goede kleurscheiding.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het hier absoluut mee eens. Dit is ook de reden waarom ik Digitale TV heb en zelfs zo ver ben gegaan om ook mijn MCE van Digitale TV te voorzien.

Maar als ik heel eerlijk moet zijn vind ik persoonlijk het verschil in kwaliteit toch echt niet van het niveau VHS vs DVD (en dat was eigenlijk waar ik op reageerde).
We kunnen hier nog heel lang over halen en trekken, maar daar zullen we echt niet uit komen. Kom een keer langs zou ik zeggen, en overtuig uzelf. Misschien verrast het je, en misschien lach je me uit en kan ik een nieuwe bril kopen. Whatever...
Dank je voor het aanbod, maar niet nodig hoor. Ik ben al helemaal over op digitaal :) en ben ook zeker niet van plan daar nog van af te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RAPWare schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:07:
[...]
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het hier absoluut mee eens. Dit is ook de reden waarom ik Digitale TV heb en zelfs zo ver ben gegaan om ook mijn MCE van Digitale TV te voorzien.

Maar als ik heel eerlijk moet zijn vind ik persoonlijk het verschil in kwaliteit toch echt niet van het niveau VHS vs DVD (en dat was eigenlijk waar ik op reageerde).
Ok, duidelijk.
Nog even voor de zekerheid: decoder en de MCE zijn toch wél over RGB aangesloten op de TV? Via S-Video kan ik me nl voorstellen dat het er niet zo spectaculair uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
mphilipp schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:02:
[...]
Ok, duidelijk.
Nog even voor de zekerheid: decoder en de MCE zijn toch wél over RGB aangesloten op de TV? Via S-Video kan ik me nl voorstellen dat het er niet zo spectaculair uitziet.
Ik heb mijn MCE PC voorzien van een DVB-C tuner (FireDTV DVB-C).
De PC is aangesloten via HDMI (720p50) op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RAPWare schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:04:
[...]
Ik heb mijn MCE PC voorzien van een DVB-C tuner (FireDTV DVB-C).
De PC is aangesloten via HDMI (720p50) op mijn TV.
Kan niet beter dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijbewijsje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-02-2013
Is het uiteindelijk wel of niet mogelijk om op een extern aangesloten HD op te nemen of anders zijn HD uit te lezen om dingen over te zetten naar de pc? ik heb t over de samsung DCB-P850R

Er is extreem weinig informatie op de website van samsung of casema ... en zelfs de medewerkers in electronica winkels kunnen me die vraag NIET beantworden terwijl zo weinig van deze ontvangers zijn bedoeld voor casema digitv.
Ik ben dus op zoek naar eigenaars die me dat kunnen vertellen/bevestigen ...

[ Voor 12% gewijzigd door rijbewijsje op 18-11-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:16
rijbewijsje schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 15:32:
Is het uiteindelijk wel of niet mogelijk om op een extern aangesloten HD op te nemen of anders zijn HD uit te lezen om dingen over te zetten naar de pc? ik heb t over de samsung DCB-P850R
................
Ik ben dus op zoek naar eigenaars die me dat kunnen vertellen/bevestigen ...
Opnemen op een externe USB hd is momenteel NIET mogenlijk.
De HD is alleen uit te lezen door hem uit de PVR te halen en aan een PC te koppelen. :)
Voor meer informatie over die Samsung PVR (en andere decoders) kijk op het TVHome forum.

www.tvhomeforum.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2389

Een tijd geleden kwam ik 'speciale' aparte site tegen van Samsung en TVHome waarop je de DCB-P850R kon bestellen icm een TVHome abo met 100 euri korting.
Ik kan hem echter niet meer vinden. Weet iemand de url nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:05
Personen die geen verschil zien tussen analoog of digitaal moeten maar eens gaan kijken op een 43" plasma! Ik woon in utrecht / casema en bijvoorbeeld het Film1 kanaal is net zo mooi als DVD.

Voor mij GEEN analoog signaal meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wrcveen schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:25:
Personen die geen verschil zien tussen analoog of digitaal moeten maar eens gaan kijken op een 43" plasma!
Of een bril kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154231

Hallo, ik heb sinds een paar dagen de P850R, en ik vind de fan wel enorm veel herrie maken. Iemand ervaring met het vervangen van de fan door een stillere, zo ja welke fan heb je erin gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Anoniem: 154231 schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:35:
Hallo, ik heb sinds een paar dagen de P850R, en ik vind de fan wel enorm veel herrie maken. Iemand ervaring met het vervangen van de fan door een stillere, zo ja welke fan heb je erin gezet?
Er is inmiddels een software-update die de fan laat stoppen als de PVR op standby staat. Verder is er op het tvhome-forum enorm geschreven over geknutsel met die fan.
http://www.xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=55 (algemeen over de PVR)
http://www.xsbb.nl/phpbb/....php?id=tvhomenl&t=688328 (specifiek over stiller maken, maar er zijn nog meer draadjes daarover)
Grtz,
J

[ Voor 12% gewijzigd door joepert op 24-02-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervdheide
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-04 18:47
Ik schrijf op dit moment voor het blad HVT een artikel over de Siemens Gigaset M750. Als iemand tips, ervaringen met de nieuwe update, vastlopers etc heeft, zou ik het waarderen als jullie die op mijn blog zouden kunnen plaatsen:

http://www.sandervanderheide.nl/?p=54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 15:48

job

Misschien een idee om eens op ww.tvhomeforum.nl te kijken, daar staan wel wat reacties.
Of struin de google-cache eens af naar topics van het tvhomeforum.tk (ligt momenteel plat).

En ik maar denken dat journalisten zelf onderzoek deden :P.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 28-03-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Overigens is er nu ook een derde pvr voor de kabel op de markt van het merk Humax. Die wordt op het tvhomeforum.tk (dat inderdaad al een tijdje uit de lucht is door een technische storing maar wat toch echt weer gaat terugkomen) ook besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervdheide
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-04 18:47
bedankt voor de tips. Zelf onderzoeken is heel belangrijk, maar zoals je op m'n blog ziet, wil ik de lat wat hoger leggen en ook andere ervaringen meenemen. Dit kost meer tijd, maar geeft een beter beeld (en maakt het voor mij wat leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210487

Ik heb die iPVR9200C en heb de Samsung P850R gehad. De humax is veel makkelijker in het gebruik en je hoort de ventilator niet. Ook PiP werkt fantastisch. (hoek bepalen en ook 2 beelden naast elkaar) Teletekst is snel en kent ook de subpagina's. Ik hoef de P850R niet meer terug. Ik ben zeer tevreden met de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 13:29
Niet alleen op tvhomeforum.tk maar ook hier: DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C
Pagina: 1 2 Laatste